Tuesday, October 16, 2012

ဆြန္အဲလူ ၏ အသံဖုိင္မွာ ေဆးမင္ေၾကာင္ရွိမရွိ သံေ၀ဂမွာေနထြက္ေန၀င္ရွိမရွိ

အသံဖုိင္မွာ ေဆးမင္ေၾကာင္ရွိမရွိ သံေ၀ဂမွာေနထြက္ေန၀င္ရွိမရွိ


ဦးေႏွာက္တြင္ မုိးအံု႔၏။ ယာယီစိတ္ေန၌ လံုး၀ေနာက္က်ဳသည္။ ဘာကုိပဲ ေတြးလုိက္၊ ၾကည့္လုိက္၊ ထိလုိက္၊ သိလုိက္ သည္ျဖစ္ေစ အရာရာသည္ အက်ည္းတန္လ်က္ရွိ၏။ ဖိအား၀င္တယ္၊ ပင္ပန္းရ တယ္၊ ေျခကုန္လက္ပန္း က်ရတယ္ ဆုိတာ ဒါလား။ တစ္ရံတစ္ဆစ္ေလးေတာင္မွ မခံစားခဲ့ဖူးဘူးထင္ရတဲ့ ဆင္းရဲ ျခင္း ဆုိတာ ဒါလား။
သူ႔ဘာသာ ဦးေခါင္းကုိ ခါထုတ္ပစ္လုိက္မိျပန္သည္။ သြားစမ္း။
အခုညဟာ လြတ္ေျမာက္မႈကုိ အပုိင္ဖမ္းဆုပ္ဖုိ႔ သိပ္ေသခ်ာေနတဲ့ ညပဲဟု အပီအျပင္ ျပ႒ာန္း ပစ္ လုိက္မိ ျပန္ သည္။

ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ၾကာခဲ့ပလဲ။ ကၽြမ္းထုိးေမွာက္ခံု ငါးဖယ္ပ်ံလူးလွိမ့္ေနရတယ္ဆုိတဲ့ ကင္ဆာေ၀ဒနာ။ သြားခါနီး အဆင့္မွာ ေအာင့္တာ၊ စူးတာ၊ က်င္တာ၊ နာတာ၊ ကုိက္တာ အစရွိတဲ့ (ေဖာ္ျပႏုိင္စြမ္းရဲ႕ ဟုိဘက္ ေရာက္ေနတဲ့) ခံစားမႈ ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါးေတြ (အမ်ိဳးေပါင္းခုနစ္ရာေက်ာ္)ကုိ အေသအလဲ ခံစားရတယ္ဆုိတဲ့ ကင္ဆာေရာဂါ။
ဦးေအာင္လြန္းခ်ိန္ ရဲ႕ စိတ္ေ၀ဒနာက ကင္ဆာထက္ အဆေပါင္းကုေဋကုဋာ ပုိလုိ႔ဆုိးလြန္းလွတယ္ဆုိတာ ကုိယ္တုိင္ ကလဲြရင္ ဘယ္သူသိမွာတုန္း။
ညသည္ ေမွာင္၏ တိတ္ဆိတ္၏။ ၿငိမ္သက္၏။ သိပ္သည္း၏။ လွ်ိဳ႕၀ွက္၏။ ေလးနက္၏။ ထုိဟာေတြသည္ လူတုိ႔က "ည" အေပၚ သာမန္ကာလွ်ံကာ သံုးသပ္မိသမွ် ေကာက္ခ်က္ဆဲြထားေသာ အနက္အဓိပၸာယ္အခ်ိဳ႕ အနက္ က တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းမွ်သာျဖစ္သည္။

ဦးေအာင္လြန္းခ်ိန္ ၏ အသက္က ၆၃ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္သည္။ သူ႔ကုိယ္သူ ခ်ားလ္(စ္)မင္းသားႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ အဂၤလန္ နည္းျပေဟာင္း၊ အဲရစ္ဆင္ႏ်င့္လည္းေကာင္း ရြယ္တူဟု ေျပာေလ့ရွိေသာ ထုိပုဂိၢဳလ္အတြက္မူ ည သည္ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သမွ် မကေခ်။
အၾကမ္းဖ်ဥ္း သေဘာ ေျပာၾကည့္ရလွ်င္ သူ႔အတြက္ ညသည္ အမဂၤလာသက္သက္သာျဖစ္လုိ႔ေန၏။ ည သည္ အထီးက်န္မႈ အား နက္ရိႈင္းေစ၏။ ေနာင္တ၏ လိႈင္းဂယက္မ်ားကုိ အရွိထက္ပုိ၍ က်ယ္ျပန္႔ေစ၏။ သိမ္ငယ္ၿပီး သား ေစတသိက္ကုိ ပုိမုိက်ံဳ႕၀င္ေစ၏။ ထုိ႔ထက္ ပီျပင္ေအာင္ဆုိရလွ်င္ ညသည္သူ႔ထံမွ "အိပ္ ေပ်ာ္ျခင္း" မွန္သမွ် ကုိ ထာ၀ရ သိမ္းပုိက္ထားခဲ့သည္မွာ မမွတ္မိေလာက္ေအာင္ ၾကာခဲ့ၿပီပဲ။

စင္စစ္ ညအဖုိ႔ သူ႔စည္းပတ္လမ္းႏွင့္ သူ၊ သူ႔သေဘာသဘာ၀ႏွင့္သူ၊ ရုိးရုိးသားသား ေမာင္းႏွင္ေနတာျဖစ္ သည့္တုိင္ ေဆာက္တည္ရာမဲ့ လ်က္ရွိေသာ လိပ္ျပာ အက်ဥ္းသားတစ္ဦးအဖုိ႔မူ မရဏယႏၱရား တစ္စင္း သဖြယ္ သာျဖစ္ေတာ့ၿပီ။
သူ႔အဖုိ႔ ခုလုိ ညမ်ိဳး ကုိ အခ်ိန္အၾကာႀကီးယူကာ အသည္းအသန္ေစာင့္ဆုိင္းခဲ့ရသည္ျဖစ္၏။
ကံေကာင္း ခ်င္ေတာ့ " တုိင္းရက္တဲ့ ပကၠလာ၊ မုိးရြာတာႏွင့္ အခန္႔သင့္ " ဆုိတာ မ်ိဳးျဖစ္သည္။
ဇြန္လလယ္ ၏ မုတ္သုန္မုိး၊ လဆုတ္ပကၡ၏ အလင္းအား်ိဳ႕တဲ့မႈ၊ ထုိ႔ျပကင္ မုိးသက္မုန္တုိင္း (အငယ္စား) ေၾကာင့္ လွ်ပ္စစ္ပင္မ ဓာတ္အားလုိင္းကလည္း ယာယီျပတ္ေတာက္လုိ႔ ေနေသးေတာ့သည္။
ၾကည့္စမ္း။ ည ၁၂ နာရီ ၄၅ မိနစ္ ေမွာင္ထားစမ္း။ အားရပါးရ ေမွာင္လုိက္စမ္း။

ည၀တ္စံု အႏြမ္းေလး ကလဲြၿပီး ဖိနပ္ ပါးေလးေတာင္မွ စီးမထားေသာ သူ႔ခႏၶာကုိယ္အား ျပင္ပေလေအးႏွင့္ မုိးေရစက္ အခ်ိဳ႕က ဆီးႀကိဳေပြ႕ဖက္လုိက္သည္။
၀င္းတံခါး ကေန အသာလွ်ိဳၿပီး လမ္းမေပၚ သူထြက္လာခဲ့ၿပီးၿပီ။ လံုး၀ ယတိျပတ္ စိတ္တြန္းအားေၾကာင့္ ရည္းစားဦးႏွင့္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ခ်ိန္းေတြ႕ဖုိ႔ တက္ဝကေနေသာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူပ်ိဳႏုထြက္ေလးရဲ႕ ရင္ခုန္မႈ မ်ိဳး ခံစားေနရ သလားပင္ မသိႏုိင္။
ၿပီးေတာ့မည္။ အဆံုးသတ္ေတာ့မည္။
မၾကာခင္ မိိနစ္ပုိင္းအတြင္း အခံရအဆုိးဆံုး ၀ဋ္ေၾကြးၾကမၼာ၏ သားေကာင္ဘ၀ကေန ေအာင္လြန္းခ်ိန္ လြတ္ေတာ့ မေဟ့။ လာၿပီကြေနာ္။

စင္စစ္ သူ႔ အိမ္ရွိရာ လူမလုိင္ရပ္ကြက္က လမ္းမႀကီးႏွင့္ နည္းနည္း လွမ္းေနေသးသည့္အတြက္ ငါးမိနစ္ ေလာက္ ထပ္ျဖဳန္း ပစ္ရဦးေတာ့မည္။ စိတ္ေရ နည္းနည္းရွည္ထားလုိက္ပါဦး။
လမ္းသြယ္ တစ္ေလွ်ာက္ နန္းေတာ္လုိ ရဲတုိက္လုိ အိမ္ႀကီးေတြခ်ည့္ျဖစ္သည္။ ၀င္းၿခံတံတုိင္းအျမင့္စားႀကီး ေတြ၊ သံတံခါး ခံ့ခံ့ လွလွႀကီးေတြ။ ဒါသည္ သူတုိ႔ ေရႊမႈန္စားဓနရွင္ ရပ္ကြက္ရဲ႕ အဓိကရ အမွတ္အသားပင္ ျဖစ္သည္။ သူ႔အိမ္ဆုိလွ်င္ ေျမတုိက္ခန္း အပါအ၀င္ သံုးထပ္ေတာင္ရွိသည္။ တင္းနစ္ကုတ္၊ ေရကူးကန္၊ အုိ ... ဘာေတြ ေလွ်ာက္ေတြးေန မိျပန္တာတုန္း၊ အမွ်င္ မတန္းစမ္းနဲ႔။
သူ ေရွ႕ကုိ အေလာတႀကီး ဆက္လွမ္းလုိက္ျပန္သည္။ ေျခလွမ္းက်ဲက်ဲႏွင့္ သြက္သြက္။
ေဟာ ... လမ္းမႀကီးေပၚေရာက္ၿပီ။ လမ္းမီးေရာ၊ အျခားမီးေတြပါ ပ်က္လုိ႔ေနသည္။ ခုဆုိ လမ္းရယ္၊ ညရယ္၊ အေမွာင္ရယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲသည္အေနအထားကုိ အမိအရ အမဲလုိက္ေနတဲ့ ေအာင္လြန္းခ်ိန္ဆုိေသာ အခြင့္ အေရး မုဆုိး ရယ္။



တခ်ိဳ႕က အခုလုိ ဘံုခုနစ္ဆင့္ဘ၀မ်ိဳး ေရာက္ခ်ိန္မွာ မိမိကုိယ္ကုိ ႏွိမ့္ခ်သေယာင္ေယာင္ (နိ၀ါတ ၀ါဒသမား ကဲ့သုိ႔) ငယ္ႏုစဥ္ က အဆံုးမဲ့ ဆင္းရဲခဲ့ဖူးေသးေၾကာင္း၊ ဇာတ္ေၾကာင္းလွန္ေလ့ရွိတတ္ၾကသည္။ စင္စစ္မူ က်ဳပ္ က ဘာအေျခခံမွ မရွိေပမယ့္ ကုိယ္ပုိင္ အရည္အေသြး၊ ဥာဏ္စြမ္း၊ လူစနဲ႔ သုည ဘ၀ကေန ခုလုိ အဆင့္မ်ိဳးေရာက္ေအာင္ တက္လွမ္းႏုိင္ချ့တာဗ်ဟူ၍ အသားလြတ္ ကုိယ္ရည္ေသြးခ်င္သည့္ လူ႔အဆံ ေခ်ာင္တုိ႔၏ အူမစီျခင္း၊ မရင့္က်က္ျခင္း အူမွတ္လကၡဏာသာ မဟုတ္သေလာ။
ထုိ လူသြမ္း တုိ႔ရဲ႕ မကုိးမကား လုပ္ရပ္မ်ိဳး ေအာင္လြန္းခ်ိန္တုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ေရႊဇြန္း ကုိက္ၿပီး ေမြးဖြား လာသူ တစ္ဦးအသြင္ပင္ အထင္ေရာက္ေစ့ခ်င္ေသးသူျဖစ္သည္။
စင္စစ္ သူ႔မူလဘ၀ကျဖင့္ လံုး၀ ေအာက္ေျခဆံုးအလႊာ၏ နင္းျပားလူတန္းစားသာျဖစ္သည္ကုိ သူ႔မိန္းမသုိ႔ပင္ အသိမေပးတမ္း လွ်ိဳ႕၀ွက္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

မည္မွ်ပင္ ဆင္းရဲပန္းေတာင္းျဖစ္ခဲ့သည္ဆုိေစ အသက္ ၄၂ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ တြင္ေတာ့ ေအာင္လြန္းခ်ိန္ တစ္ ေယာက္ ၀ုိင္းႀကီးေကာင္းမွာ (Jackpot) အလယ္ပံု က်ံဳးမိသလုိမ်ိဳး မေတာ္တဆ မဟုတ္သည့္ တမင္ ဆင္ထားေသာ ခလုတ္ကုိ မိမိရရႀကီးနင္းကာ ...။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ပလက္ေဖာင္းတစ္ေျပးညီ အေနအထား မွသည္ ဘီလ္ဂိတ္အႏြယ္ေတာ္၀င္ အတန္းထိ ဘ၀ေျပာင္းခဲ့သည္ဆုိလွ်င္ (ယုတၱိေဗဒခ်ိန္ခြင္ ကုိ ပစ္ခ်ၿပီး) မ်က္စိမွိတ္ယံုလုိက္ပါ။
ပကတိ အျဖစ္အေန ကား လမ္းေဘးပံုစားထမင္းဆုိင္ အဆင့္မွသည္ ဟင္းအမယ္ ဒါဇင္ခ်ီေသာ ၾကယ္ငါးပြင့္ ဟုိတယ္ စားပဲြကေန စားၿပီးတာနဲ႔ သြားၾကားထုိးတံကုိက္ၿပီး ကုိယ္ႏွင့္မဆုိင္သလုိ ထထြက္လာႏုိင္ခဲ့ေသာ အေျခအေနသုိ႔ အဟုတ္တကယ္ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ကား ဧကန္ဧက (လံုး၀အမွန္တရား) ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ပင္။

သူ႔ဘ၀ အဘိဓာန္တြင္ ကာယဒုစ႐ုိက္တုိ႔မွရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္း (ဟီရိၾသတၱပ) ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ ကုိ ေမ့ေဖ်ာက္၏။ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာမည္ေသာ ျဗဟၼစုိရ္တရားေလးပါးအားလည္း ေက်ာခုိင္း၍ ထားလုိက္၏။ ထုိ႔ျပင္ ျမင့္ျမတ္သူတုိင္း မျဖစ္မေန အေလးထားရမည့္ လူခ်င္းစာတရားကုိပင္ လွ်င္ လ်စ္လ်ဴရႈ ထားခဲ့ေသးေလသည္။
ထုိ၏ တစ္ဖက္တြင္ကား ေလာဘႏွင့္ တဏွာ၊ ေဒါသႏွင့္ မာန၊ အလိမ္ဥာဏ္မာယာႏွင့္ မရွိေသာဂုဏ္ကုိ ရွိဟန္ေဆာင္ျခင္း (သာေဌယ်)၊ ရက္စက္ျခင္းႏွင့္ ယုတ္မာမႈ စသည္တုိ႔၏အဆံုး၌ တိရစၦာန္ေယာက္်ား (တိစၱာန ပုရိသ) အက်င့္ဆုိးမ်ားကုိမူ ဦးထိပ္ရြက္ေလရကား၊ အကုသုိလ္ အက်ိဳးေပးသန္ေသာအခုိက္မုိ႔ ရုပ္ျဒပ္စည္းစိမ္ ၾကြယ္၀ေသာ မဟာသူေဌးမင္းဘ၀အား လံုး၀သိမ္းပုိက္ႏုိင္ခဲ့ေတာ့သည္ ျဖစ္ေလ၏။

ရုရွားသား အီဗရာဟီမုိဗစ္တုိ႔လုိမ်ိဳး (ဘာေတြပဲ လုပ္ခဲ့လုပ္ခဲ့) လူရာ၀င္သူရာ၀င္ ဘဏ္စာရင္း၊ ဇိမ္ခံစက္ေလွေတြ၊ ကုမၸဏီရွယ္ယာ၊ ခန္႔မွန္းရမလြယ္ေသာ အက္ဆက္ပုိင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ အရာေရာက္မႈ အတုိင္းအတာ ဂရပ္မ်ဥ္းကား ဘယ္ေတ့မွ မရပ္ေတာ့မည့္ ဒီဇုိင္းမ်ိဳးႏွင့္ ထုိးတက္ေနခဲ့ေတာ့သည္။
ေနာက္ဆံုး စီးပြားရွိန္ေစာ္ ေအာင္ျမင္မႈအေပၚ ၿငီးေတာက္လာရသည့္ အသြင္အျပင္ထိ ရတနာပံုရဲ႕ ရတနာပံု ဆုိက္ခဲ့ၿပီး ...။



က်ိတ္ခံေနရေသာ တစ္ကုိယ္ေတာ္ စိတ္ေ၀ဒနာကား ၿခံဳခုိတုိက္ခုိက္သူ သုိ႔မဟုတ္ အေသခံဗံုးခဲြသမားႏွင့္ တူသည္ ဟုေျပာခ်င္၏။
သူ တံခြန္ ထူေနစဥ္ ဘ၀တုန္းကျဖင့္ အစစအရာရာ ေျဖာင့္ျဖဴးလုိက္သမွ မေတာ္တဆ ခလုတ္တုိက္တယ္ဆုိ တာမ်ိဳး ပင္ မႀကံဳခဲ့ရေပ။ သုိ႔တုိင္ေအာင္ ေနာက္ပုိင္း၏ ေနာက္ပုိင္းေရာက္လာေတာ့ ကာလပေယာဂ ၏ ေစ့ေဆာ္မႈအား ျငင္းဆန္၍မရႏုိင္ေသာ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ျပႆနာတုိ႔ အစလန္ရေလေတာ့ သည္။
ရုိးရုိးေလးျဖစ္စဥ္အတုိင္း ဦးေအာင္လြန္းခ်ိန္တစ္ေယာက္ အခ်ိန္တန္သည္ျဖစ္ေစ။ မျဖစ္ေစ "ခြင္ "သုိ႔မဟုတ္ "လုပ္ငန္းစဥ္ " တစ္ရပ္၏ ျပင္ပသုိ႔ လြင့္စဥ္ထြက္ခဲ့ရ၏။
ထုိသည္အျခားမဲ့၌သူေဆာက္တည္ရာမရျဖစ္သည္။ ေသြးရူးေသြးတမ္းေရာဂါမ်ိဳးစဲြကပ္ေသးသည္။

ေထရ၀ါဒႏွင့္ ဖီလာက်ေသာ ဘုိးေတာ္၊ ယၾတာ၊ ၀ိဇၨာ၊ ဂမၻီရ။ ထုိ႔ျပင္ တျခားေယာင္ေယာင္ ဆရာေတြ ၏ ေျခသလံုးတကာကုိ ဖက္တြယ္ဦးခုိက္ အညာအခ်ဴခံခဲ့ေသး၏။ သုိ႔တုိင္ ေရလုိက္လဲြမႈအေလ်ာက္ ရၿပီးသား ကုိ ျပန္ရဖုိ႔ ကား ဘယ္သူမွ ဖန္တီးမေပးေတာ့ႏုိင္။
ေနာက္ေတာ့ မ်က္စိလည္ၿပီး ဂိတ္ဆံုးမွာ ဗုဒၶ၀ါဒထံ သူအေယာင္ျပ ခုိလႈံျဖစ္လာသည္။ သည္တြင္ သူႏွင့္ ရြယ္တူတန္းတူေတြ ၏ ေယဘုယ်ယဥ္ေက်းမႈအား ေစ့ငုျဖစ္ျပန္၏။
၎တုိ႔ကား စိတ္ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ စိတ္မပါသည္ျဖစ္ေစ ယံုယံု မယံုယံု လူၾကားေကာင္း၊ လူျမင္ေကာင္းေအာင္ ဘုရား သြားေက်ာင္းတက္ျပၾက၏။ ဓမၼာရံုဘက္ ေျခဦးလွည့္၏ လွဴေရး၊ တန္းေရး၊ တရားပဲြအေရးရွင္ျပရဟန္း ခံ၊ ေက်ာင္း၊ သိမ္၊ တန္ေဆာင္းႏွင့္ ေရတြင္းေရကန္ တူးေဖာ္ေရး စသည္ စသည္အမႈမ်ားတြင္ သတင္းစာႏွင့္ ရုပ္ျမင္မီဒီယာ သုိ႔တုိင္ ထဲထဲ၀င္၀င္ လုပ္ျပေနၾကသည္ မဟုတ္သေလာ။

ဦးေအာင္လြန္းခ်ိန္ ၏ အသုိင္းအ၀ုိင္း မိတ္ေဆြသဂၤဟမွအစ သားေပးသမီးယူ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ ခမည္းခမက္ ေတြအထိ ဘာသာေရး အခမ္းအနားေတြမွာ ေခါင္းေပါင္းစတေထာင္ေထာင္ စလြယ္တသုိင္းသုိင္း လုပ္ေနမွ ေတာ့ သူလည္း ဟန္ျပသူေတာ္စပ္ယိမ္းထဲ ၀င္ႏဲႊရေတာ့သည္သာ။ ထုိအခါ ဘာျဖစ္သနည္း။ တရားနာရ၏။ ဘုရားစာ၊ တရားစာ ဖတ္ရ၏။ အဘိဓမၼာသင္တန္းေတြ ဘာေတြ တက္ေယာင္ တတ္ေယာင္ ျပဳရ၏။ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္စသည္တုိ႔ကုိ ပကာသနအလုိ႔ငွာပင္ျဖစ္ေစ ရြတ္ဖတ္ က်က္မွတ္ ေျပာဆုိရျပန္၏။ ေဆြးေႏြးရ၏။ ေမးျမန္း၏။ ဓမၼသာ၀န၊ ဓမၼသာကစၦာဆုိလား ဘာလား။
ယင္းေၾကာင့္ ဦးေအာင္လြန္းခ်ိန္တစ္ေယာင္ "သဒၶါ" ဟူေသာ အျမဳေတ စကားလံုးႏွင့္ ႏႊယ္၍ "ကံ"ႏွင့္ "ကံ ၏အက်ိဳးတရား" တုိ႔အေၾကာင္း စုိးစဥ္းမွ် စူးစမ္းမိျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ...။



ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ၏ အက်ိဳးဆက္ဟူသမွ်သည္ ျပဳသူ၏ေနာက္သုိ႔ သံသရာ မဆံုးမခ်င္း ေတာက္ေလွ်ာက္ လုိက္ရုိး ထံုးစံရွိသည္ဆုိပါကလား။ သူ႔ေၾကြးရွိရင္ ဆပ္ရမယ္ဆုိေသာသေဘာ။
မေ၀းကြာလွေသးေသာ အတိတ္သည္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးကုမၸဏီ DHL လုိမ်ိဳး ၀န္ေဆာင္ခေပးစရာမလုိဘဲ "ေနာင္တ" ပါဆယ္ထုပ္မ်ား ကုိ ဦးေအာင္လြန္းခ်ိန္ထံ ဆုိက္ဆုိက္ ၿမိဳက္ၿမိဳက္ႀကီး ယူေဆာင္လာခဲ့ပါပေကာ။
ထုိင္ေနရင္း မွာပင္ ႏွလံုးခုန္ျမန္လာ၏။ တစ္မိနစ္အႀကိမ္ရွစ္ဆယ္ကေန ကုိးဆယ္တစ္ရာ မက။ ေခၽြးေစးေတြ ေပါက္ေပါက္က်လာ၏။ အလုိလုိ ေရငတ္ကာ ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ား အသြင္မ်ိဳးေဆာင္ လာသည္။
ေရခဲေရတစ္ခြက္၊ မရေသးဘူး။ သံပုရာရည္ လက္ေဖ်ာ္ ခ်ဥ္စူးစူးေပါက္ေပါက္။ ဒါလည္း မတုိး။ အုိ ... ရႈပ္ပါတယ္။ မနက္က ခံထား တဲ့ ငါးပါးသီလ ခဏေဘးခ်ိတ္ၿပီး ၀ီစကီပုလင္းဆီ လက္ေရာက္၏။ သုိ႔တုိင္ မရ။

ေသြးမူးတာက သတ္သတ္၊ ေၾကာက္တာက သတ္သတ္၊ တစ္ကန္႔စီ တျခားစီျဖစ္လုိ႔ေနသည္။
လက္ေတြမွာ (ယခုေလာေလာဆယ္ ဘာမွ စြန္းေပမေနဘဲလ်က္) ေစးကပ္သေယာင္ ျဖစ္ထင္မွား၏။ ဒါဘာေတြလဲ။ ဆုပ္ခ်ည္ ျဖန္႔ခ်ည္ ကုိယ္ပုိင္လက္ေခ်ာင္းမ်ားကုိ ျပန္ၾကည့္ရင္း ဇေ၀ဇ၀ါ သံသယ၀င္လာျပန္ သည္။
မ်က္ရည္ ၏အသံကုိၾကား၏။ ငုိေၾကြးျခင္း၏အေရာင္ကုိ ျမင္၏။ နာက်ည္းမႈမွ ထုတ္လႊတ္ေသာ တုန္ရုိက္မႈက ထင္ဟပ္၏။ တက္ေခါက္သံမ်ား ၏ ဂယက္က ပြက္ေလာထလုိ႔ ေနျပန္သည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း၌ သစၥာသည္ မားမားရပ္၏။
ယင္းအခုိက္ ကုိယ္ေစာင့္နတ္၏ စိတ္မလံုၿခံဳမႈ အေျခအေနေၾကာင့္ အျပစ္သား ၀ိညာဥ္က ပုိင္စုိးပုိင္နင္းႀကီး ၀င္ေရာက္ ပူးကပ္လာေသာအခါ သူ႔တြင္ နင္းစရာ ေျမႀကီးမရွိေတာ့ေခ်။
နံရံကပ္နာရီ ၏ ေဂ်ာက္ေဂ်ာက္ျမည္သံသည္ ရင္ဘတ္အားထုရုိက္၏။ စကၠန္႔တံေလးသည္ ေရွ႕မတုိးေတာ့ ဘူးဟု သူထင္လာသည္။

သူ႔အတြက္ မုိးျမန္ျမန္လင္းမွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ဆုိလွ်င္ အျခားသူေတြႏွင့္ အတူ ေရာေႏွာၿပီး စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ ေနခြင့္ရဦးမည္။ အထီးက်န္ေသြးပ်က္မႈမွ ယာယီထြက္ေျပးခြင့္ ရလွ်င္ပင္ ေျဖသာမည္။
ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ညဟူ၍ လံုး၀မရွိေသာ ကမၻာတစ္ခု ၀ယ္ပစ္လုိက္ခ်င္သည္။ (သူ႔မွာ ပုိက္ဆံရွိသည္။) ၿပီးေတာ့ အဲဒီကမၻာမွာ (စည္းစိမ္ျပဳတ္ခ်င္ ျပဳတ္ပေလ့ေစ) "အေပ်ာ္"ေတြ ထပ္၀ယ္ပစ္ဦးမည္။ (ဒါက သူ႔အေတြး)။
သုိ႔တုိင္ တကယ့္ ပကတိသြင္ျပင္မွာက သဘာ၀တရားအား ေငြႏွင့္ျပဳျပင္စီရင္လုိ႔ မရသည္ကုိလည္းေကာင္း၊ နိယာမျဖစ္စဥ္ အား တန္ခုိးအာဏာျဖင့္ ေသြဖည္ေအာင္ လုပ္လုိ႔မရသည္ကုိလည္းေကာင္း၊ ၀ဋ္ေၾကြးၾကမၼာ အား လာဘ္သပ္ပကာႏွင့္ ျဖားေယာင္း၍မျဖစ္ႏုိင္သည္ကုိလည္းေကာင္း၊ ဗုဒၶစာေပမ်ားတြင္ ေလ့လာသိရွိၿပီး ျဖစ္လ်က္ ဦးေအာင္လြန္းခ်ိန္ (တလဲြ)စိတ္ကူးယဥ္ေနမိျခင္းသာျဖစ္သည္။



ေအးလြန္း၍ပူ၏။ ပူလြန္း၍ ေအး၏။ အလြန္ျပင္းထန္စြေသာႏွင့္ ေသေစတတ္ေသာ အဆိပ္ႏွစ္မ်ိဳးေပါင္းေသာ္ (ေရာဂါပင္ လွ်င္ ေပ်ာက္ေစေသာ)မေသေသာ ေဆး၀ါးအျဖစ္သုိ႔ အသြင္ေျပာင္း၏။
ပထမပုိင္း တြင္ အေၾကာက္တရားသည္ အန္နာကြန္ဒါ (Anaconda) ေျမြႀကီးကဲ့သုိ႔ သူ႔အတၱမေနာအား ဆုပ္ညွစ္လိမ္က်စ္၏။ အခံရခက္စြာ၊ နာက်င္စြာ၊ ၀မ္းပန္းတနည္း သူငိုေၾကြးဟစ္ေအာ္၏။ မိမိက်ဴးလြန္ထား သည္မ်ားႏွင့္ ဆတူျပန္လည္ ခံစားေပးဆပ္ရမည္ဟု အထိတ္တလန္႔ သိလုိက္ေသာအခါ အႀကီးအက်ယ္ သည္းေျခပ်က္မွ် ယူက်ံဳးမရျဖစ္၏။ အျပစ္မွ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျပန္ဆည္ရန္ ေသြးရူးေသြးတန္းႀကိဳးစား၏။
ျဖစ္ခါစ၌ ဘယ္လုိအိပ္ေဆးမွ မတုိးေတာ့သည္ကုိ ကုိယ့္ဘာသာသိအၿပီးတြင္ ည၀တ္အက်ႌ ဖုိးရုိးဖားရားျဖင့္ လမ္းမမ်ားေပၚ ဦးတည္ရာမဲ့ ေလွ်ာက္သြားေနမိ၏။

တစ္ညက ႏွစ္ည၊ ႏွစ္ညက သံုးေလးငါးညရွိေသာ္ ထုိလမ္းမမ်ားေပၚမွာ မိမိလုိအသြင္တူ ေ၀ဒနာရွင္ေတြကုိ သတိျပဳလာ ခဲ့မိေတာ့သည္။
တခ်ိဳ႕ ည၀တ္အက်ႌႏွင့္ တခ်ိဳ႕စံုေထာက္လုိ ေလာင္းကုတ္ႀကီးႏွင့္၊ တခ်ိဳ႕ဖိနပ္ပါ၏။ တခ်ိဳ႕ဖိနပ္ဗလာ။ အားလံုး တူတာ တစ္ခု ကေတာ့ ခံစားခ်က္မဲ့၊ တူရူမဲ့ အေလာင္းေကာင္ေတြ လမ္းေလွ်ာက္သလုိ တစ္ည လံုး ေၾကာင္လည္ေၾကာင္ပတ္ ေလွ်ာက္ သြားေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ထုိအထဲ မွာ မ်က္ႏွာသိပါ၏။ သူစိမ္းပါ၏။ ခပ္ရြယ္ရြယ္ပါ၏။ သက္ႀကီးပုိင္းပါ၏။
ဤတြင္ ဦးေအာင္လြန္းခ်ိန္ ဂရုထားရေတာ့သည္။ စိမ္းသူက အေၾကာင္းမဟုတ္သည့္တုိင္ သိကၽြမ္းေဟာင္းက အာလာပ သလႅာပ လာလုပ္ေနခဲ့ေသာ္ ပုတ္သင္ဥႏွင့္ ေညာင္ျမစ္တုိ႔၏ လံုၿခံဳေရးကုိ ငဲ့ရ ဦးမည္မဟုတ္သေလာ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ညပုိင္းလမ္းထြက္ပံုကုိ ေသနဂၤဗ်ဴဟာ ေျပာင္းရ၏။ တစ္ညလွ်င္ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္း လဲႊ ရ၏။ အခ်ိန္ကုိလည္း မထပ္ေအာင္ သတိထားရ၏။
တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပင္ ရြက္ပုန္းသီး စိတ္ေရာဂါကုသမားေတာ္ေတြထံ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳး သြားေရာက္ၿပီး မိမိေ၀ဒနာအတြက္ ေဆြးေႏြးကာ ၎တုိ႔ညႊတ္သည့္အတုိင္း ဆး၀ါးဓာတ္စာႏွင့္ အေနသနကုိ ျပဳျပင္ယူရ၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ စိတ္ကုမ်ားက "၀ိပႆနာ" ကုိ လမ္းညႊတ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ...
မည္းလြန္းေတာ့ျဖဴ ထူလြန္းေတာ့ ပါးဆုိသည့္ႏွယ္ ေနာက္ဆံုးအႏၱိမတြင္ ေၾကာက္လြန္းလွေသာေၾကာင့္ ထူပူ ထံုက်င္ၿပီး အေၾကာက္ေတြ "ဆံုး" သြား၏။
ေအာင္လြန္းခ်ိန္ "ရဲ"ၿပီ။
" တုိင္းရက္ တဲ့ ပကၠလာ၊ မုိးရြာတာႏွင့္ အခန္႔သင့္ "ဆုိတာမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ည။ မီးပ်က္တဲ့ည။ မုိးကရြာ၊ ေလကျဖဴး၊ လူကျပတ္။ ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္က အကာလ၊ ညသန္းေခါင္ေက်ာ္။
သူ နက္ေမွာင္ေျပာင္ေခ်ာေသာ ရွစ္လမ္းသြား ကတၱရာလမ္းမႀကီးေပၚ အခ်ိန္ကုိက္ေရာက္လာၿပီ။

ေဘးဘယ္ညာကို ေမွ်ာ္၏။ သူေမွ်ာ္တဲ႕ အတိုင္း ေတာင္႔တေနသည္႕ အျခင္းအရာ တစ္ရပ္ေပါက္ပြားလာဖုိ႕ပဲ လိုေတာ႔ သည္။
ညဥ္႕နက္နက္မွာ ဆယ္႕ႏွစ္ဘီး တပ္ ေမွာင္ခိုသစ္ကားႀကီးေတြ သည္လမ္းမွာ လြန္းထိုးေနက်ျဖစ္သည္။
စေပါ႔လိုက္ လိုက္ ေရွ႕မီးစူးစူးနဲ႕ အဲသည္႕ ဖူဆိုကားႀကီးေတြက သာ ေအာင္လြန္းခ်ိန္စ၏ ပါရမီ ကို ျဖည္႕ဆည္းေပးမည္႕ မာတလိ ဝိသႀကံဳ မဟုတ္သေလာ။
အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာေတြ နားလိုက္စမ္းပါ။
ခန္႕မွန္းေျခ နာရီဝက္ မရွိတရွိ ေအာင္႔အည္းသည္းခံလိုက္ၿပီးေနာက္ ေမွ်ာ္ေနသည္႕ အတိုင္းမီးူေရာင္စူးစူး လင္းလင္း တစ္ခု အေရွ႕ဘက္ဆီမွ ေပၚလာသည္။ ဝမ္းသာလြန္းလို႕ ၾကက္သီးေမြးကညင္းပင္ ျဖန္းခနဲ ထသြား ၏။ ေနေပ႕ေစဦး၊
ကိုငါးရာ ကိုက္ေလးရာ ကိုက္သံုးရာ ေအာင္႔ထားဦး ၊ လူလံုးမျပနဲ႕ဦး၊ လံုးဝ လံုးဝ ဆာပရိုက္စ္ ၊ လွ်ပ္တစ္ျပက္ တကယ္႕လွ်ပ္တစ္ျပက္။
သူ လမ္းေဘူးေညာင္ပင္ေျခမွာ အားယူ တြယ္ကပ္ၿပီးေျခႏ်စ္ေခ်ာင္း အားယူလွ်က္ သားျပင္ကာ မ်က္လံုးေတြကို ဆန္႕ထုတ္ထား ၏၊ အသက္က ထူးေအာင္႔စရာမလို။
သည္လိုနဲက ကိုက္ႏ်စ္ရာ ကိုက္စစ္ရာ သူ႕ရင္ေတြ ပိုခုန္လာ။
ဒိုင္း
တကယ္႕ ဒင္နီယယ္ကရိတ္ရဲ႕ အက္ရွင္ကားထဲက အတိုင္း ျဖစ္သည္။ သူ ဘာမွ မဘာလိုက္ရေသးခင္ ကားႀကီးက ေရွ႕ဘီးတစ္လံုး ကြဲထြက္ၿပီး လမ္းေဘး ကုန္းေဇာင္း အတိုင္း ကေသာင္းကနင္း ထိုးဆင္းသြား၏၊ ႏွစ္ပတ္မက လိမ္႕၏၊ သစ္လံုးေတြ မီးျခစ္ဆံဘူး သြန္ခ်သလို ဖြာလန္ႀကဲ ကုန္တာကို လွ်ပ္စီးအလက္ မွာ ျမင္လိုက္ရသည္။
ခဏရွိေတာ႔ အျငိမ္၊
ညသည္ ေစာေစာတုန္းက ဘာမွ မျဖစ္ခဲ႔သလိုမ်ဳိး ၾသကာသေလာက အား ငယ္ႏိုင္ သေဘာထား လ်က္ ေအးစက္တိတ္ဆိတ္မႈ႕ေအာက္ တြင္ ျမွဳတ္ႏွံထားရစ္ခဲ႔ၿပီးေနာက္။

ဆြန္အဲလူ
၂၀၁၂ မေဟသီ မဂၢဇင္း ေအာက္တိုဘာ
.

No comments: