Friday, June 22, 2012

ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း ၏ ငထြန္းကား ညီ ေမာင္ေဆးရုိး, အပိုင္း (၂)

"ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၿပီး တစ္ခဲခ်င္း ဖယ္ရမွာပဲဗ်ိဳ႕။ ညီေလးေရ၊ လွည္းေပၚမွာ ထုိင္မေနနဲ႔၊ လာကြ လာကြ"
ငထြန္းကား သည္ ပိတ္ဆီးေနေသာ ေက်ာက္ခဲမ်ားကို ေဘးသို႔ ေကာက္ပစ္ရာက ေမာင္ေဆးရိုးကို ပါ ေခၚသည္။ ေမာင္ေဆးရိုးလည္း လွည္းေဒါက္ ကို ေထာက္ထားခဲ့သည္။ လွည္းငါးစီးမွ လူ၉ေယာက္၏ စြမ္းအား သည္ မ်ားမၾကာမီ အေကာင္အထည္ေပၚေသာအားျဖင့္ ေရွ႕တည့္တည့္က အလင္းေရာင္ ကို ျမင္ၾက ရၿပီ။ "လုပ္ၾကေဟ့ လုပ္ၾက၊ မေမွာင္ခင္ ေတာင္ၾကားက ထြက္ႏိုင္ေအာင္"
အခ်င္းခ်င္း အားေပးကာ ပိတ္ဆို႔ေနေသာ ေတာင္ၾကား အၿပိဳအပ်က္ထဲမွ ထြက္လွ်င္ထြက္ခ်င္း ၀မ္းသာ အားရ ေအာ္ၾက၏။ "ကိုင္း အစ္ကို လမ္းျပေပေတာ့"
ကို ဆက္ဖတ္ရန္...

(၂)

ရွည္လ်ားေသာ ေတာင္တန္းႀကီးႏွစ္ဖက္ ညႇပ္ထားေသာ လမ္းတစ္လမ္းသည္ အနီးအနားမွာ ရွိသည္ဟု တစ္ႀကိမ္မွ် မၾကားဖူးေသာေၾကာင့္ ငထြန္းကားမွာ မိမိလြတ္ေျမာက္လာခဲ့ေသာ ေတာင္ၾကားလမ္းကို တအံ့တၾသ လည္ျပန္ၾကည့္ေန မိ၏။ ဥစၥာေစာင့္ေတြက လွည့္စားသည္၊ ဘီလူး ၿပိတၱာေတြက မ်က္စိလည္ေအာင္ လုပ္သည္ ဆိုရေအာင္ ကလည္း မိမိတို႔ ညီအစ္ကိုခ်ည္းမဟုတ္။ အျခားလွည္းေလးစီးပါေသးသည္။ ႏွစ္စီးမွာ ကမ္းျဖဴ က။ ႏွစ္စီးက ဆန္ေကာရြာ က ဆို၏။
"ကိုင္း အစ္ကို လမ္းျပေပေတာ့"
ေမာင္ေဆးရိုး၏ ေျပာသံၾကားရျငား ငထြန္းကား အံ့ၾသမေျပ။ လွည္းလမ္းကို ႏွစ္ဖက္ညႇပ္မုိးထား သည့္ ေတာင္တန္းႀကီးကိုသာ ၾကည့္၍ မ၀သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေန၏။
"အေဖာ္လွည္းေတြ သြားကုန္ၿပီဟ အစ္ကိုရ"
ညီထံ မွ တတိယအႀကိမ္ ၾကားရသည္တြင္ ငထြန္းကားသည္ ေမာင္ေဆးရိုးကို လွည့္ၾကည့္မိ၏။

"အစ္ကိုပဲ လမ္းျပမယ္ ေျပာၿပီးေတာ့ အခု ဘယ္လိုျဖစ္ေနျပန္တာတံုးကြ ေဟ"
"ေအးကြ" ငထြန္းကားသည္ သူ၏ ေအးကြကို သူလည္း နားမလည္ေပ။ စင္စစ္အားျဖင့္ လက္ရွိျမင္ကြင္းသည္ လည္း သူႏွင့္ စိမ္းသည္သာပင္။ ေတာင္ၾကားတြင္ အတူတကြ ပိတ္မိခဲ့ေသာ လွည္းမ်ားလည္း သြားၾကၿပီ။ သို႔ေသာ္ ကမ္းျဖဴမွဟုဆိုေသာ လွည္းမ်ားကမူ လက္၀ဲဘက္လမ္းကို ထုိးျပသြားၾက၏။
"ေအးကြ။ သည္လမ္းလည္း ခပ္စိမ္းစိမ္းပဲကြ။ သို႔ေပသည့္ အေရွ႕ဘက္ကလမ္းကို လိုက္ၾကတာ ေပါ့ကြာ"
ဤသို႔ျဖင့္ ငထြန္းကား ညီအစ္ကိုတို႔၏ လွည္းသည္ ယာခင္းမ်ား အလယ္မွ ျဖတ္ေခ်၊ ဖုန္းဆိုးေျမမွ ျဖတ္ေခ်ျဖင့္ မဆံုးႏိုင္ေသာ လွည္းလမ္းအတုိင္း ေမာင္းလာမိၾကသည္။
ဤအရိပ္တြင္လည္း တစ္ခ်ိန္ေသာအခါက ေတာျဖစ္ခဲ့ဖူးဟန္တူ၏။ ေဆြးေနေသာ သစ္ငုတ္အခ်ိဳ႕ ကုိ ျမက္ဖုတ္ၾကား ခ်ံဳၾကား၌ ေတြ႕ရ၏။ သည္ေနရာတြင္ ထူထပ္သိပ္သည္းစြာ တစ္ခ်ိန္က ရွိခဲ့ဟန္ တူေသာ ေတာ သည္ လူတို႔ကို ေၾကာက္ရြံ႕သျဖင့္ ထြက္ေျပးရာ လက္စလက္န အငုတ္မ်ား က်န္ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ေပမည္။

အပင္ႀကီးႀကီးမားမား မရွိသေလာက္ ရွား၏။ တစ္ပင္တေလမွာ ေစာင္ခ်မ္းပင္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ျမင့္ေသာ္ျငား သစ္ပင္ မဟုတ္ေသာ အရာမွာ ရွားေစာင္းျပာသာဒ္ ျဖစ္သည္။ မုိးေလအဆင္ေျပခုိက္ တြင္ ထုိးတက္ လာေသာ္ျငား မုိးေလ အဆင္မေျပေသာေန႔၌ အခ်ိန္မေရြး အူေခ်ာင္းၿပီး လဲတတ္ေသာ ရွားေစာင္းျပာသာဒ္ အျပင္၊ ေတာနာနတ္ လည္း ရွိေသး၏။
ေတာနာနတ္ လည္း ဟန္ႏွင့္ပန္ႏွင့္ ၀င့္ၾကြားစြာ ေပါက္ေရာက္ျငားသူလည္း အခ်ိန္မေရြး က်တတ္ သည္။ ခ်ိဳးငွက္ မ်ားကား ဤႏွယ္အပင္ႀကီး မရွိေသာ အရိပ္မွာပင္ ျမည္တမ္းေနၾက၏။
"ဖြတ္ကေလး ပုတတ္ကေလး ယုန္ကေလး သင္းေခြခ်ပ္ကေလး တစ္ေကာင္တေလရရင္ ေကာင္းမွာပဲေဟ့"
ခ်ံဳေတြ ျမတ္ဖုတ္ေတြ ကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ရင္း ငထြန္းကား ျမည္တမ္း၏။

"တစ္ေနရာမွာ ေနခိုၿပီး ထမင္းခ်က္စို႔ အစ္ကို"
ေမာင္ေဆးရိုးသည္ ေရွ႕သို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္ရာက ငထြန္းကားကို လွည့္ၾကည့္ၿပီး တုိင္ပင္သည္။
"ေစာပါေသးတယ္ကြာ။ မင္းႏြားေတြ တို႔ေမာင္းစမ္းပါ"
ငထြန္းကားသည္ မီးခုိးနံ႔ရေသာေၾကာင့္ ႏွာေခါင္းတရႈံ႕ရႈံ႕ လုပ္ရင္း တုံ႔ျပန္၏။ မြန္းတည့္ခ်ိန္တြင္ မိမိအရိပ္ မည္မွ်ရွိသည္ ကို ေဖာ္ျပေသာ "စစ္၊ ကိုင္း၊ အ၊ ေနာက္၊ အုတ္၊ ေက်ာက္၊ စု၊ ရာ" သည္ ယခုမွ အသံုး၀င္ေပေတာ့၏။ ေျမေျပာင္ေျပာင္ကို မျမင္ႏွင့္။ တံလွပ္ ထေနၿပီ။
တံလွပ္ မထလွ်င္ ေလေပြပ်ိဳးၿပီ။ "ညီေလးေရ၊ ဇရပ္တစ္ေဆာင္ကြ" ငထြန္းကား ၀မ္းသာ အားရေအာ္ျငား ေမာင္ေဆးရိုး မျမင္ရ။

"ဇရပ္ရွိရင္ ေရတြင္းျဖစ္ျဖစ္ ေရကန္ျဖစ္ျဖစ္ ရွိႏိုင္တယ္ကြ။ ဟန္တာပဲေဟ့၊ ေမာင္း ေမာင္း၊ တို႔ေပးေဟ့"
ငထြန္းကားသည္ အမွန္ပင္ ဇရပ္တစ္ေဆာင္ကို ရိပ္ခနဲ ျမင္လုိက္ရသည္။ သို႔ရာတြင္ ကုန္း ကမူ ျပန္ကြယ္သြားေသာေၾကာင့္ ေမာင္ေဆးရိုး လည္ပင္ရွည္ခ်ိန္၌ မျမင္ရျခင္း ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ လွည္းလမ္း မွာ ထုိဇရပ္ရွိရာသို႔ သြားေနျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ေနာက္ထပ္ တစ္ခါမွ် ေမာင္းမိၿပီးခ်ိန္၌ ဇရပ္ သည္ ဘြားခနဲ ေပၚ လာေလ၏။ "နည္းသဲ့ဟာႀကီး မဟုတ္ပါကလား" ေမာင္ေဆးရိုး ၀မ္းသာအားရ ေအာ္၏။

ကိုးခန္း ရင္ကြဲဇရပ္ႀကီးသည္ ငထြန္းကား ေမွ်ာ္လင့္သည့္အတုိင္း ေရတြင္းေရာ ေရကန္ပါ ရွိသည္။ ေရကန္မွာ ထန္းပင္မ်ားႏွင့္ သဖန္းပင္မ်ား ၀န္းရံထားၿပီး ေရတြင္းကိုမူ ေညာင္မုတ္ဆိတ္ပင္ႀကီး တစ္ပင္က အုပ္ၿခံဳေပး ထားေပ၏။
"ဇရပ္ကသြပ္ေတြကို ခြာမယူၾကတာပဲ ေက်းဇူးတင္ရမယ္ အစ္ကိုေရ႕"
ေမာင္ေဆးရိုး ေတြ႕ဖူးသမွ် ျမင္ဖူးသမွ်ကား သုသာန္ဇရပ္မွ ခါးပန္းႏွင့္ သြပ္ကိုပင္ မေရွာင္ဘဲ ခြာယူ ၾကသည္။ လမ္းေဘးရွိ ဇရပ္မ်ားေသာ္ကား ေျပာဖြယ္မရွိၿပီ။ အမုိးဟင္းလင္း၊ ခါးပန္းႏွင့္ ဆင့္ ဗလာ ကသာ မ်ားေပသည္။
"သည္အရပ္မွာ လူယုတ္မာ မရွိလို႔ ျဖစ္မွာေပါ့ကြာ"
ငထြန္းကားက ထုိသို႔ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးျငား၊ ေမာင္ေဆးရိုးက ခ်က္ခ်င္းပယ္ဖ်က္သည္။

"ရြာဆက္ ေ၀းသယ္ထင္သယ္ဟ အစ္ကိုရ၊ သြပ္ခြာဖို႔ တကူးတကန္႔ လာရမွာမို႔ အေ၀းႀကီးကို မလာၾက သာ ျဖစ္ေရာ့သလား"
မည္သို႔ ပင္ျဖစ္ေစ ကိုးခန္းဇရပ္ႀကီးကား ကုန္းေခါင္ေခါင္တြင္ ရွိေနေသာေၾကာင့္ အဖုိးတန္လွသည္။ မုိးမိသည့္အခါ မ်ားတြင္ ႏြားမ်ားကို သြင္းထားရန္အတြက္ ဇရပ္ကို ရင္ခြဲေပးထားျပန္သျဖင့္ ပို၍ အဖိုးတန္သည္။ မုတ္ဆိတ္ဖြားဖြားျဖင့္ ဟိုနားတြင္ တစ္ပင္၊ သည္နားတြင္ တစ္ပင္ ေလွ်ာက္ၿပီး ေထာက္ျခင္းအားျဖင့္ ေအးရိပ္ခ်ဲ႕ေသာ ေညာင္ပင္ႀကီးကလည္း လြန္စြာ အဖိုးတန္ေပသည္။
အဖိုးတန္သည္ႏွင့္ အညီ မွီခိုနားေနေသာ လွည္းမ်ားကလည္း မနည္းေပ။ ဇရပ္၀န္းက်င္တြင္ သံုးအုပ္။ ေညာင္ပင္ေအာက္တြင္ ေလးအုပ္ လွည္း၀ိုင္းဖြဲ႕ထား၏။ လူမ်ားမွာလည္း လွည္းေပၚလွည္း ေအာက္ ဇရပ္ေပၚ ဇရပ္ေအာက္၌ အိပ္ေနသူမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေန၏။ ႏြားစာစဥ္းေနသူ၊ ဆန္ျပာေနသူ၊ ထမင္း ဟင္း ခ်က္ျပဳတ္ လုပ္ကိုင္ေနသူ၊ ေရခပ္ဆင္းေနသူ စသည္မ်ားကလည္း မနည္းေပ။
သည္မွ် မ်ားျပားေသာ ပရိသတ္ၾကားတြင္ သူတို႔ညီအစ္ကိုအတြက္ တစ္ေနရာသည္ မခက္ေပ။ လွည္းပါးေသာ ေနရာတြင္ ငထြန္းကား လွည္းထုိးလွ်င္ ေမာင္ေဆးရိုးက ၀ါးက်ည္ေတာက္ထဲ၌ ဆန္ထည့္ၿပီး ေရကန္ဘက္သို႔ လာသည္။

"ေရကန္မွာ ဆန္မေဆးရ။ ေရတြင္းမွာ ေရပံုးရွိ"
၀ဲပံုကိုက လွပသာယာေသာ အသံ ျဖစ္သည္။ စကားမွာ မျပည့္စုံျငား နားလည္သည္။
"ေရတြင္းမွာ ေရပံုးရွိတယ္ေကာ" "ဟုတ္ကဲ့ ေကာင္းပါၿပီ။ ေရတြင္းမွာပဲ ဆန္ေဆးပါမယ္"
ေမာကလည္းေမာ၊ ဆာကလည္း ဆာေလာင္သျဖင့္ အသံရွင္ကုိ ေမာင္ေဆးရိုး ေမာ့မၾကည့္မိ။ သို႔ရာတြင္ ထုိအသံရွင္ ပင္ မီးစြဲေနေသာ ထင္းစ ငါးစ လာေပးသည္။
"ဖိုခံုေလွာက္ ေျမႀကီးခဲ လုပ္တာပ" ဖိုခံုေလွာက္အျဖစ္ အသံုးျပဳထားေသာ ေျမႀကီးခဲေတြ အသင့္ ရွိသည္။ ေမာင္ေဆးရိုး အသင့္ယူၿပီး မီးဖိုသည္။ ထမင္းအိုး တည္တသည္။ ထမင္းအုိး ငွဲ႕ေနခ်ိန္တြင္ ခုနက အသံရွင္ ဟုထင္ရေသာ မိန္းကေလး ေရာက္လာျပန္၏။

"ပဲပုပ္ကင္ ရွိတယ္။ ဟင္း မရွိ"
ပဲပုပ္ကို ေမာင္ေဆးရိုး မစားဖူးပါ။ ယခု အမ်ိဳးသမီးလာေပးေသာ ပဲပုပ္ကင္မွာ ဖက္ျဖင့္ ထည့္ထား ျငား ဆီရႊဲေန သည္။ အနံ႔လည္း သင္းသည္။ ပဲပုပ္ ကမွ ေညာင္ရြက္ႏွင့္မို႔ သားနားေသး၏။ ေမာင္ေဆးရိုး ဆန္ထုပ္ထဲမွ ဆြဲထုတ္ လာေသာ ငရုတ္သီးေထာင္း မွာ ျဖတ္ကတတ္ဆန္းႏိုင္၏။ ေျပာင္းဖူးဖက္ျဖင့္ ထုပ္ထားေသာ ငရုတ္သီးေထာင္းႏွင့္ ငါးပိဖုတ္။ ဆန္ေစ့ေတြ ပြတ္ခ် ရသည္။ ဖြဲေတြ မႈတ္ထုတ္ရသည္။ ထမင္းပူပူေလာင္ေလာင္ႀကီး ကို ေမာင္ေဆးရိုး ဆာဆာႏွင့္ ေလြးသည္။ ထမင္းဆယ္လုတ္ခန္႔ မ်ိဳခ်ၿပီးမွ အစ္ကိုငထြန္းကား ကို ေမာင္ေဆးရိုး သတိရသည္။
"လွည္းထုိးၿပီး ကတည္းက ေပ်ာက္သြားတာပါ"
ထမင္းလုတ္ ခြံ႕ရင္းက ေမာင္ေဆးရိုး လည္ပင္းရွည္သည္။ ဇရပ္ေပၚႏွင့္ ေညာင္ပင္ေအာက္သို႔ ၾကည့္သည္။ ဇရပ္ေပၚတြင္ ေအာ္လံႀကီး တကားကားႏွင့္ သီခ်င္းစက္တစ္လံုးကို ျမင္ရသည္။ လူေတြ ၀ိုင္းေနသည္။

"ေသႏိုင္ရိုးလား ေလဘာတီေရ၊ ေပတစ္ရာကို ေလွ်ာက္ပါလို႔ ျမင္သေလာက္ကိုေတာ့ ျပလိုက္ခ်င္ တယ္။ အေျခလည္း တိုးတယ္၊ အေနလည္း တိုးတယ္၊ မေသဘဲ ကိုးကြယ္"
ထုိေခတ္ ထုိအခါက ေခတ္စား လူႀကိဳက္မ်ားေသာ အၿငိမ့္မင္းသမီး ေလဘာတီမျမင္ရ၏ တံုးေက်ာ္မ ေတးခ်င္း ျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္ျငား ရမ္းဘိုကနု္းဇနပုဒ္သား ေမာင္ေဆးရိုးသည္ မျမရင္ကို မၾကားဖူးပါ။ မသိပါ။ သို႔ေၾကာင့္ ထုိသီခ်င္း စက္ေဘးရွိ လူအုပ္ကို ေက်ာ္ၿပီး မ်က္စိ ေရာက္သြား၏။
ေမာင္ေဆးရိုး ၏ မ်က္စိေရာက္သြားေသာ လူအုပ္မွာ ေတးခ်င္း နားေထာင္ေနသူမ်ားႏွင့္ ပုံဟန္ခ်င္း မတူပါ။ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္ ၀ိုင္းထုိင္ေနသူမ်ားမွာ သံုးေယာက္သာ ျဖစ္သည္။ ထုိသံုးေယာက္ကိုမွ တစ္ဖန္ လူမ်ား ထပ္ဆင့္ ၀န္းအံုေနၾက၏။

"အစိုကိုေရ၊ ထမင္းစားၾကစို႔"
"စားစား ညီေလး စားႏွင့္"
ဖဲ၀ိုင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ စကၠဴဖဲ ဖဲ၀ိုင္းကား မဟုတ္။ သံုးပုံဖဲ ဖဲ၀ိုင္း ျဖစ္သည္။ ကစားသူမွာ သံုးေယာက္သာ ရွိ၏။ ေဘးက ၀ိုင္းေနသူမ်ားမွာ လက္ထဲတြင္ ကိုင္ထားေသာ ဖဲ၊ ေအာက္တြင္ "ဖြက္" ထားေသာ ဖဲကိုၾကည့္ကာ က်န္လူႏွစ္ေယာက္၏ လက္ထဲက ဖဲ၊ ေမွာက္ေထထားေသာ ဖဲမ်ားကို ၾကည့္ကာ ၾကားထဲက ရင္တုန္ပန္းတုန္ ဖဲမီးလႈံေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။
ငထြန္းကား က ေညာင္ပင္စပ္မွ လွမ္းေခၚေသာ ညီကို လွမ္းေျပာေသာအခါ ဖဲကိုင္ထားသူက လွည့္ၾကည့္၏။ "သြားစားေခ် ပါ၊ ျပန္လာရင္ ထေပးမယ္" ဟု ေျပာေသာ္ျငား ငထြန္းကား မသြားေပ။
"ရပါတယ္၊ မဆာေသးပါဘူးဗ်ာ"
သို႔အတြက္ ထိုသူ က တစ္ပြဲအၿပီးတြင္ ထရပ္သည္။ သူ႔ေနရာတြင္ အထုိင္ခုိင္းသည္။

"ပိုက္ဆံပါရဲ႕လား"
"တစ္မတ္ေတာ့ ပါသဗ်"
ငထြန္းကားအတြက္ ေနရာဖယ္ေပးသူသည္ ဇယ္ ၁၃ခုႏွင့္ ေၾကးပိုက္ဆံျပား ၃ျပားကို ငထြန္းကား သို႔ ေပးကာ ငထြန္းကား ထံမွ မတ္ေစ့အ၀ိုင္းကေလးကို ယူသြား၏။
ဖ်ာေပၚတြင္ ဖဲခ်ပ္ ၂၄ခ်ပ္ကို ရွစ္ခ်ပ္စီခြဲၿပီး ေမွာက္ထားသည္။ ငထြန္းကားက သူ႔ေရွ႕ရွိ ဇယ္မ်ားကို ေမးထိုးျပ၏။ ထုိဇယ္မ်ား မွာ အပ္ခ်ည္ရစ္ေသာ ဘီးလံုးအေသးကို ခါးလယ္မွ ပိုင္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ငထြန္းကားက သူ႔ကို ေနရာဖယ္ေပး သူ ရွိေနဆဲတြင္ ေမးေင့ါလ်က္ ေမး၏။

"သည္ဇယ္ေတြ ဘယ္သူထုတ္တာတံုး"
"က်ဳပ္ ထုတ္တာပါဗ်ာ၊ ဇယ္တစ္ခုကို တစ္ျပားနဲ႔ ၆၄ခု တစ္က်ပ္ဖိုး ထုတ္ထားပါတယ္"
ငထြန္းကား ၏ လက္ေအာက္အိမ္မွ ႏႈတ္ခမ္းေမြးႏွင့္ ေသွ်ာင္ႀကီးေဗြက သြက္လက္စြာ ေျဖသည္။ ထုိအခါတြင္မွ ငထြန္းကား သည္ ေက်နပ္စြာျဖင့္ သူ႔ေရွ႕ရွိ ဖဲရွစ္ခ်ပ္ကို ေကာက္ယူသည္။
ဖဲသမားအမ်ားစု သည္ ဖဲႀကီးကို လက္ရင္း၌ထားၿပီး ဖဲငယ္မ်ားကို လက္ဖ်ား၌ ဖဲဆြဲပံုကို ၾကည့္ၿပီး ဖဲအပါကို ခန္႔မွန္း တတ္၏။ ထုိ ခန္႔မွန္းခ်က္ျဖင့္ ပိတ္တတတ္ ဆို႔တတ္၏။
သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ငထြန္းကားသည္ လက္ရင္း၌ ဖဲေသး၊ လက္ဖ်ား၌ ဖဲႀကီးမ်ားကို ထားေလ့ ရွိသည္။ သူ႔လက္ထိပ္က လူ၊ သူ႔လက္ေအာက္ကလူမ်ား အထင္မွားေအာင္ လုပ္တတ္သည္။ ယခုပင္ၾကည့္။ ဖဲရွစ္ခ်ပ္ စီအၿပီး ၌ ငထြန္းကား ေရရြတ္၏။

"ရွမ္းဆိုလို႔ မူးရင္ေတာင္ ရွဴစရာ မပါပါကလား ကြယ္ရို႕"
သူ႔ေဘးတြင္ ထိုင္ၿပီး သူ႔ဖဲကို သဲသဲမဲမဲ ၾကည့္ေနသူမ်ားမွာ မ်က္လံုးျပဴးေနၾက၏။ ျပဴးရမလည္ေလ၊ သူ႔တြင္ ပါေသာ ဖဲႏွင့္ သူေအာ္ပံုက တျခားစီ မဟုတ္ပါလား။
သူ႔လက္ထဲ တြင္ ရွိေသာ ဖဲမွာ ရွမ္းဖဲခ်ည္း ျဖစ္၏။ သို႔ပါလ်က္ႏွင့္ "ရွမ္းဆိုလို႔ မူးရင္ေတာင္ ရွဴစရာ မပါပါကလား ကြယ္ရို႕" ျမည္တမ္းေသာအခါ ေဘးလူေတြ မ်က္လံုးျပဴးရ၏။ ငထြန္းကား လက္ထဲတြင္ ရွမ္းႀကီးေတြခ်ည္း ရွိသည္။ စုံလာသည္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ခ်ပ္ခ်င္းလာသည္ျဖစ္ေစ ရွမ္းသာ လာလွ်င္ ငထြန္းကားလက္မွ ေျပးမလြတ္။

သို႔ရာတြင္ သူ႔အထက္က ဖဲငယ္ကေလးေတြ ဆင္းလာသည္။ ငထြန္းကား မည္သို႔မွ် မတတ္ႏိုင္။ ေထလႊတ္ရသည္။ ထုိ ဖဲငယ္ကေလးကို သူ႔လက္ေအာက္က ရိုက္ယူသည္။ စုံတိုက္သည္။ ငထြန္းကား မည္သို႔မွ် မတတ္ႏိုင္။ ထုိင္ၿပီး ေထေနရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ တစ္လွည့္ၿပီး သြားကာ ေလးေစ့ေပးလိုက္ရခ်ိန္၀ယ္ ငထြန္းကား ေရွ႕သို႔ ထမင္းတစ္ပန္းကန္ ေရာက္လာ၏။
မယ္ၿငိမ္းစည္ ၏ ခ်ိဳသာေသာ မ်က္ႏွာမ်ိဳး။
"ေမာင္ႀကီးရဲ႕ ညီငယ္က ဖက္နဲ႔ထုပ္ၿပီး ပို႔မယ္လုပ္ေနလို႔ ႏွမက ပန္းကန္နဲ႔ ထည့္ၿပီး ေယာက္သြား တပ္ေပးတာပါ"
အသံ သည္ ခ်ိဳသည့္နည္းတူ မယ္ၿငိမ္းစည္၏ မ်က္လံုးမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ားတြင္ ေၾကးဇြန္းအသံုး တြင္ေနၿပီ ျဖစ္ျငား ေက်းလက္တြင္ "ကန္ေယာက္သြား" ျဖင့္သာ ခပ္စားေနဆဲ ရွိေသး၏။ မ်က္လံုးလွၿပီး မ်က္ႏွာ ခ်ိဳေသာ၊ အသံသာေသာ ထုိမိန္းမမွာ ငထြန္းကား၏ လက္ေအာက္က ကိုဘဒင္း၏ဇနီး မယ္ေအးရွင္ ျဖစ္သည္။

သို႔ရာတြင္ ထုိအမ်ိဳးသမီးကို ငထြန္းကား မသိပါ။ အင္တစ္ခုျဖင့္ ထည့္ေပးေသာ ထမင္းေတြကို ကန္ေယာက္သြားျဖင့္ ေကာ္၍ ေကာ္၍ စားသည္။ တက္လာေသာ ဖဲေတြက ဗမာႏွင့္ ရွမ္း မွ်ၿပီး မပါ။ ခုနက အလွည့္တြင္ ရွမ္းဖဲခ်ည္းပါသျဖင့္ ထုိင္ၿပီး ေထေနခဲ့ရသည့္ နည္းတူ သည္တစ္လွည့္တြင္ ဗမာႀကီးေတြခ်ည္း ပါသည္။ ဆင္းလာသမွ် ရွမ္းေတြကို ထုိင္ၿပီး ေထေနရကာ အဆံုးသတ္တြင္ ေလးေစ့ေပးလိုက္ရသည္။
ဤနည္းျဖင့္ ငထြန္းကားတြင္ပါေသာ တစ္မတ္ ကုန္ၿပီ။
"အစ္ကိုေရ ေနရွိတုန္း ခရီးဆက္ၾကစို႔ေလ"
ငထြန္းကားေဘးသို႔ ေမာင္ေဆးရိုး ေရာက္လာသည္။

"ေအးကြာ သြားတာပါ။ ညီေလးမွာ ပိုက္ဆံပါရင္ အစ္ကို႔ကို ေခ်းကြာ။ ရြာေရာက္ရင္ ျပန္ဆပ္မယ္"
"အေမေပးလိုက္သာ တစ္မတ္။ က်ီးဒန္ေပးလိုက္သာ တစ္မတ္။ စုစုေပါင္း ငါးမူး ပါသဗ်ာ့၊ ေရာ့"
ေမာင္ေဆးရိုးသည္ ကက္ကို အနည္းအက်င္းနားလည္ျငား၊ သံုးပံုကို ဗိတ္ဗိတ္သား မသိပါ။ ပဲေစ့ ၄ေစ့ႏွင့္ မူးေစ့ ၂ေစ့ကို ငထြန္းကားသို႔ ထုတ္ေပးၿပီး ထသြားသည္။ ငထြန္းကားမွာ ေမာင္ေဆးရုိး၏ ပိုက္ဆံငါးမူး လက္ခံရရွိမွပင္ မဂၤလာရသည္။ တစ္ခ်ီတည္းႏွင့္ ၁၆ေစ့။

"ညီေလးရဲ႕ ပိုက္ဆံက လာဘ္ေကာင္းသကြ"
ေနာက္တစ္လွည့္တြင္ ငထြန္းကား ဖူလံုသည္။ ေနာက္တစ္လွည့္တြင္ ႏွစ္ဖူရၿပီး က်ယ္သည္။ ဤသည္ကို ရည္ၿပီး သူ႔ပိုက္ဆံကို လာဘ္ေကာင္းသည္ဟု ခ်ီးမြမ္းျငား၊ ေမာင္ေဆးရိုး ဟင္းခ်ေန၏။ အေၾကာင္းေသာ္ကား သူ႔ထံမွ ထမင္းေတြက ယူသြားၿပီး၊ ငထြန္းကားထံ ပုိ႔ေပးေသာ မယ္ေအးရွင္ သည္ ငထြန္းကားေဘး တြင္ ေရာက္ေနေသာေၾကာင့္ တည္း။
ငထြန္းကား၏ ဇနီး မယ္ၿငိမ္းစည္ကို "မ်က္လံုးမေကာင္း" ဟု ငထြန္းကား၏မိခင္ မယ္ၾကြယ္စိုးက ေျပာခဲ့ဖူး၏။ ယခု ထုိမယ္ၿငိမ္းစည္ႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် မ်က္လံုးမေကာင္းသူမွာ မယ္ေအးရွင္ ျဖစ္သည္။ သူ႔ေယာက်္ား ဦးဘဒင္ ကလည္း ဖဲႏိုင္ေနေသာေၾကာင့္ လ်စ္လ်ဴရႈသေလာ၊ မႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္ လႊတ္ထားရသေလာ။ ေမာင္ေဆးရိုးမွာ ၾကားထဲက အေနခက္၏။
ဖဲသမားသည္ အခ်ိန္ကို မသိေပ။

ငထြန္းကားမွာ သံုးမတ္ရႈံးပါလ်က္ ထမည့္ဟန္ မျပ။ ဦးဘဒင္ႏွင့္ ေမာင္ဖိုးအိတို႔၏ လူအမ်ားက ေရနံေခ်းမီးခြက္မ်ား ထြန္းေပးၾက၏။ ေမာင္ဖိုးအိမွာ ငထြန္းကား၏ လက္ထိပ္ကလူ ျဖစ္သည္။ သူလည္း ငထြန္းကားႏွယ္ သံုးမတ္ မရႈံးသည့္တိုင္ေအာင္ တ္စမွ်ေသာ္ကား ရႈံးထားဟန္ တူ၏။ ညစာ သည္လည္း နံနက္စာနည္းတူပင္ အင္ခြက္ႏွင့္ ကန္ေယာက္သြား တပ္လ်က္ ငထြန္းကားထံ ေရာက္လာရျပန္ၿပီ။ ယခု ညစာတြင္ကား အားလံုး တစ္ညီတည္း ျဖစ္သည္။ သူငယ္အိပ္ဆိပ္တြင္ လွည္းေပၚ၌ အိ္ပေနေသာ ေမာင္ေဆးရိုးကို မယ္ေအးရွင္က လာႏိႈးသည္။
"ေမာင္ေလး ကို ေမာင္ေလးရဲ႕ အစ္ကိုက အႏိႈးခုိင္းလို႔"
ေမာင္ေဆးရိုး ထလိုက္လာသည္။ ေရနံေခ်းမီးခြက္ ႏွစ္ခြက္ေအာက္က သံုးပံုဖဲ၀ိုင္းသ္ည တိတ္ဆိတ္ ေန၏။ သို႔ရာတြင္ ဖဲခ်ပ္ေတြကို ဖဲခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ျဖင့္ ဆြဲျခစ္သံကား ညံဆဲပင္။ ေမာင္ေဆးရိုးသည္ သူ႔အစ္ကို ငထြန္းကားေဘးတြင္ တသမ္းသမ္းတေ၀ေ၀ သြားထုိင္သည္။

"ညီေလး အက်ႌခၽြတ္စမ္း"
ငထြန္းကားတြင္ အက်ႌမပါ။ ေမာင္ေဆးရိုးသည္ ခရီးထြက္ခါနီးမွ ေကာက္စြပ္လာျခင္း ျဖစ္၏။ ယခု ထုိအက်ႌကို ငထြန္း ကား ရန္ရွာသည္။ ေမာင္ေဆးရိုးကား အီေလးအာေလး ဆြဲမေနေပ။ အက်ႌကို ခၽြတ္ၿပီး ငထြန္းကား၏ ရင္ခြင္ထဲသို႔ ထည့္ေပး၏။
"ကိုသာဒင္ ငါးက်ပ္ေပးဗ်ာ"
ငထြန္းကားသည္ ေမာင္ေဆးရိုး၏ အက်ႌကို လက္ေအာက္အိမ္သို႔ ခ်က္ခ်င္းပို႔လိုက္သည္။
"ခင္ဗ်ာ့ အက်ႌ ငါးက်ပ္တန္ေပမဲ့ ပိုက္ဆံမရွိဘူးဗ်"
"ရွိသေလာက္ေပးဗ်ာ၊ ဘယ္ေလာက္ေပးမတံုး"
ဦးဘဒင္သည္ ေၾကးျပားႏွင့္ ပဲေစ့၊ မူးေစ့၊ မတ္ေစ့မ်ားကို ေရတြက္ၾကည့္ေနရာက "သံုးက်ပ္ေတာ့ ရႏိုင္တယ္" ဆုိ၏။
"အက်ႌယူထားဗ်ာ။ ေရြးႏိုင္ရင္ ေရြးမယ္။ မေရြးႏိုင္ရင္ ငါးက်ပ္အဆံုးေပါ့ဗ်ာ"
ငထြန္းကားသည္ ဦးဘဒင္ထံမွ ရေသာ ပိုက္ဆံမ်ားကို သူ႔ေရွ႕တြင္ တပ္ထားသည္။ အခ်ိဳ႕ကို ဇယ္ႏွင့္ လဲသည္။

"ဒါေလာက္ဖဲေသတာ၊ ဖဲဖမ္းပါလား"
လက္ထိပ္အိမ္ ေမာင္ဖိုးအိက အႀကံေပး၏။ ငထြန္းကား ေခါင္းခါသည္။
"ဖဲညံ့တာ မွ မဟုတ္တာ၊ လူအသံုးမက်လို႔ ျဖစ္တာပဲ"
ငထြန္းကားသည္ သုံးမတ္ရႈံးၿပီးေစကာမူ တစ္ႀကိမ္မွ် ဖဲမဖမ္းေပ။ တစ္ခါမွ်လည္း ေနရာမလဲေပ။ သို႔ရာတြင္ ငထြန္းကား၏ လက္ထိပ္မွ ေမာင္ဖိုးအိမွာလည္း ရႈံးေနသူျဖစ္သျဖင့္ ဖဲဖမ္းၿပီ။ ယင္းတုိက္ ႏွစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ သံုးပံုဖဲ ၂၄ခ်ပ္ကို သုံးခ်ပ္စီ ထပ္ၿပီး ရွစ္ပံုပူးထားသည္။ ဖဲဖမ္းသူ ေမာင္ဖိုးအိ က ဖဲပံု ရွစ္ပံုမွ အေပၚဆံုးအခ်ပ္မ်ားကို တညီတည္း ဆြဲခ်သည္။ ဖဲရွစ္ခ်ပ္သည္ အလႊာ လိုက္ က်ဆင္း လာလွ်င္ သံုးခ်ပ္စီ ထပ္သည္။ ႏွစ္ပံုရလွ်င္ ပိုေနေသာ ၂ခ်ပ္ကို ထပ္သည္။ ေနာက္တစ္ခ်ပ္ ယူၿပီး ထပ္သည္။ ဖဲဖမ္းသူ ေမာင္ဖိုးအိေရွ႕တြင္ သံုးခ်ပ္ဖဲပံု ရွစ္ပံု ျဖစ္သြားၿပီ။ ထုိမွ တစ္ဖန္ ေလးခ်ပ္ပံုမ်ားသို႔ ေျပာင္းၿပီး ပံုျပန္ သည္။ ေျခာက္ပံုအရတြင္ ေမာင္းဖိုအိသည္ ႏွစ္ပံုစီ တြဲထားသည္။

"ကိုင္း အံစာထုိးေပေတာ့"
ဦးဘဒင္က အံစာကုိငထြန္းကားဘက္သုိ႕ တြန္းေပးသည္။္
"ဟာ က်ဳပ္မွမက်ယ္တာ၊မထုိးခ်င္ပါဘူး" "အံစာထုိးတဲ့လူဆုိတာ က်ယ္တတ္သဗ်"
ထုိသုိ႕ေျပာမွငထြန္းကားသည္အံစာကုိ ေကာက္ကုိင္ေခ်သည္။ အထက္တြင္ဆုိခဲ့သည့္ "က်ယ္သည္" ဆုိျခင္းမွာ ကစားေဖာ္သုံးေယာက္အနက္ အေတာ္ဆုံးအေျခအေနကုိ ရသူျဖစ္၏။ အံစာမွာ ၆ မ်က္ႏွာပါေသာ သစ္သားတုံး ကေလ းျဖစ္သည္။ တစ္မ်က္ႏွာတြင္ အမွတ္အသားတစ္ခု ေရးထားသည္။ ပထမတစမ်က္ႏွာတြင္ အစက္ တစ္စက္၊ ဒုတိယမ်က္ႏွာ၌ အစက္ႏွစ္စက္။ ဤသုိ႕ျဖင့္ ဆ႒မမ်က္ႏွာတြင္ အစက္ေျခာက္စက္ ရွိသည္။
အံစာထုိး သည္ဆုိျခင္းမွာ အံစာတုံးကုိ ပစ္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။

တစ္ပြင့္ေပၚေနျခင္းႏွင့္ ေလးပြင့္ ေပၚေနျခင္းကို အတူတူ ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္၏။ အေခၚအေ၀ၚ အားျဖင့္ တစ္ေလး။ လိုက္နာရန္ စည္းကမ္းကား အံစာထုိးသူ ပထမ ေကာက္ရျခင္း ျဖစ္၏။
ႏွစ္ပြင့္ေပၚေနျခင္းႏွင့္ ငါးပြင့္ ေပၚေနျခင္းသည္ ထပ္တူထပ္မွ် ျဖစ္သည့္အတြက္ ႏွစ္ငါးဟု ေခၚ၏။ ႏွစ္ငါး၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမွာ အံစာထုိးသူသည္ ေနာက္ဆံုးမွ ေကာက္ယူရျခင္း ျဖစ္ေပ၏။
သံုးပြင့္ေပၚျခင္းႏွင့္ ေျခာက္ပြင့္ေပၚျခင္းသည္လည္း အတူတူပင္ ျဖစ္၏။ အေခၚအားျဖင့္ ေျခာက္သံုး။ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈအားျဖင့္ အံစာထုိးသူ၏ လက္ထိပ္လူက စတင္ေကာက္ယူရၿပီး၊ အံစာထုိးသူ က အလယ္က်ျခင္း ျဖစ္ေပ၏။

"ကဲဗ်ာ ဟုတ္ပါၿပီ၊ ကဲေဟ့"
ငထြန္းကား သည္ ေမာင္ဖိုးအိ ဖဲဖမ္းထားေသာ ဖဲပံုေပၚသို႔ ေျပာေျပာဆိုဆို အံစာကို ပစ္ခ်လုိက္ေလ ၏။ အံစာသည္ ဖဲပံုေပၚမွ ဖ်ာေပၚသို႔ လိမ့္သြားသည္။ အပြင့္ေလးပြင့္ေပၚလ်က္ ၿငိမ္သက္ေနသည္။
"တစ္ေလးပါကလား"
ငထြန္းကား သည္ တန္းစီထားေသာ ေလးခ်ပ္ပံုထဲမွ ၂ပံုကို ေျပာေျပာဆိုဆို ေကာက္ယူသည္။ လက္ထဲတြင္ ဖဲစီ၍ ၿပီးရုံသာ ရွိေသးသည္။
"ေကာင္းမယ့္ေကာင္းေတာ့လည္း ပါစင္မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ"
မွန္ေပသည္။ ရွမ္းဖဲက်ဴးတစ္စုံႏွင့္ စီတင္းတစ္စုံ။ တီတစ္စုံႏွင့္ မဂၤလာစုံတြဲ ျဖစ္သည္။

က်ဴးတစ္စုံ ကို ႏိုင္ေသာဖဲ ဖရွိပါ။ ထုိက်ဴးတစ္စုံကို ေၾကာက္ရေသာ စီတင္းတစ္စုံကလည္း အတူတကြ ပါေနသည္။ တီတစ္စုံကလည္း ျမန္မာဖဲတြင္ အျမင့္ဆံုးျဖစ္သည့္အတြက္ ႏိုင္ဖဲ ၆ခ်ပ္ကို လက္၀ယ္ပိုင္ ထားေသာေၾကာင့္ ပါစင္ ေခၚ၏။
ထုိပါစင္ႏွင့္တြဲလ်က္ပါေသာ မဂၤလာမွာ ရိုးရိုးမဂၤလာ မဟုတ္။ "ပါစင္မဂၤလာ" ျဖစ္သည့္အတြက္ ကစားေဖာ္ ၂ေယာက္က ပါစင္ေၾကးႏွစ္ေစ့။ မဂၤလာေၾကး ႏွစ္ေစ့။ ဖူလံုေၾကး ေလးေစ့။ စုစုေပါင္း တစ္ဦးလွ်င္ ရွစ္ေစ့ ေပးရ၏။
"ဖဲဖမ္းေဆာ့ ငါက။ သြားက်ယ္ေတာ့ သူမ်ားက"
ေမာင္ဖိုးအိ မေက်မခ်မ္း ေရရြတ္ရာ ဦးဘဒင္က ႏွစ္သိမ့္၏။

"ေတာ္လိုက္တာ၊ ပါစင္မဂၤလာ သည္တစ္ခါပဲ ျဖစ္ေသးတယ္"
ဦးဘဒင္၏ဇနီး မယ္ေအးရွင္သည္ ငထြန္းကားႏွင့္ ကပ္ထုိင္ရာက ႏွာသံကေလးျဖင့္ ေျပာသည္။ ဦးဘဒင္မွာ ဖဲႏိုင္ေန လွ်င္ မယားကို အေရးမလုပ္သူ မဟုတ္ေခ်။ ငထြန္းကားအတြက္ေသာ္ကား ႏွာသံ ၾကာဗ်ာပါဟန္မ်ားသည္ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ေခ်။
"ဖဲဖမ္းေတာ့ ငါက။ သြားက်ယ္ေတာ့ သူမ်ားက"
ေမာင္ဖုိးအိ မေက်မခ်မ္း ထပ္မံေျပာေသာအခါ "ေရာ့ဗ်ာ၊ က်ဳပ္ရတာေတြ ခင္ဗ်ားယူ" ဟု ငထြန္းကားက သူ႔ေရွ႕ရွိ ဇယ္ေစ့မ်ားကို ေမာင္ဖိုးအိဘက္သို႔ တြန္းေပး၏။
"ခင္ဗ်ား ဒါဘာလုပ္တာတံုး၊ ဘာလုပ္တာတံုး"
ေမာင္ဖိုးအိသည္ ေမးလည္း ေမး၏။ ထရပ္ရင္း ေနာက္သို႔လည္း ဆုတ္၏။

"နားညည္းတယ္ဗ်ာ"
"နားညည္းရင္ မေျပာဘူးဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားဟာေတြ ျပန္ယူ"
ေမာင္းဖိုးအိ၏ ဟန္ပင္က ထုိးမည္သို႔ ႀကိတ္မည္သို႔ ရွိ၏။ သို႔ရာတြင္ ငထြန္းကားက ေမာ္၍ေသာ္မွ် မၾကည့္သည့္အတြက္ ျပန္ထုိင္ၾကသည္။ ငထြန္းကား အံစာထုိးသည္။ ဘိတ္က်သည္။ မဂၤလာ ထြက္ႏိုင္သည့္အတြက္ မဂၤလာေၾကးရသည္။ ထုိအလွည့္တြင္ ငထြန္းကားမွား မဂၤလာေၾကးရသည္။ ဖူလံု သည္။ ေနာက္တစ္လွည့္တြင္ ပါစင္ မဂၤလာရျပန္သည္။
"ေတာ္ၿပီ၊ အိပ္ၿပီ"
သည္မွ် ဖဲေကာင္းေနေသာ သူ႔အစ္ကိုကို ခရီးဆက္ရန္ ေမာင္ေဆးရိုး မတုိက္တြန္းဘဲ လွည္းေပၚ တြင္ ပုဆိုးၿခံဳၿပီး ေမာင္ေဆးရိုးေကြးသည္။ ေမွးေမွးေမွးေမွး ျဖစ္စဥ္ သူ႔ကိုယ္ေပၚသို႔ "ေခါက္ခ်ိဳးေစာင္" တစ္ထည္ ေရာက္ လာ၏။

"ဟာ ဘယ့္ႏွာႀကီးတံုး"
ေမာင္ေဆးရိုးသည္ ထုိေခါက္ခ်ိဳးေစာင္ကို ကန္ပစ္ရာ "မၿခံဳခ်င္ေနေပါ့။ သူမ်ားက ေစတနာနဲ႔ ၿခံဳေပး တာ" ဆီမန္း မန္းသံ ၾကားရ၏။ အသံရွင္မွာ မယ္ေအးရွင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာင္ေဆးရိုး ေကာင္းစြာ သိသည္။ ထုိမိန္းမသည္ ၾကာေတြ ႏွာေတြ ဗ်ာပါေတြႏွင့္ ဆြဲေဆာင္မႈရွိေသာ္ျငား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တြင္ "ကာေမသုမိစၦာစာရ" ကို ေကာင္းစြာ သင္ၾကားခဲ့ရေသာ ေမာင္ေဆးရိုးကို မယူက်ံဳးႏိုင္ေပ။ သို႔ေၾကာင့္ ေမာင္ေဆးရိုးသည္ ႏြားႏွစ္ေကာင္ခ်ည္ထားသည့္ေနရာသို႔ ထလာခဲ့သည္။

ႏြားႏွစ္ေကာင္မွာ ေရႏွင့္ေဖ်ာ္ေသာ အစာကို စားေနက် ျဖစ္သည္။ သည္ေနရာတြင္မူ ေရကို သီးျခားေသာက္ၿပီး တစ္ေကာင္လွ်င္ ျမက္တစ္ထံုးက် စားေနရသျဖင့္ အားမရ။ ေမာင္ေဆးရိုး၏ အနံ႔ကို သိသျဖင့္ ထရပ္ၾက သည္။ ေမာင္ေဆးရိုးက ဘုိ႔ေနရာကို ပြတ္ေပးရုံမွအပ ဘာမွ်မတတ္ႏိုင္။ မတတ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဖဲ၀ိုင္းကို ေမာင္ေဆးရိုး လွမ္းၾကည့္သည္။ သူ႔အစ္ကို ငထြန္းကားမွာ အေျခအေနေကာင္းေန သျဖင့္ ေမာင္ေဆးရိုး၏ အက်ႌကို ေပါင္ႏွံရာမွ ေရြးထားသည္။ သို႔ေသာ္ ေမာင္ေဆးရိုး ၀မ္းမသာ ပါ။ ႏွဲသမားပါးစပ္ႏွင့္ ဖဲသမားအျဖစ္မွာ အတူတူပဲ မဟုတ္လား။
သုိ႔ျဖစ္သျဖင့္ ေမာင္ေဆးရိုးသည္ ဦးဘဒင္ထံမွ သူ႔အစ္ကို သံုးက်ပ္ျဖင့္ ေရြးထားေသာ အက်ႌကို ကိုင္၍ေသာ္မွ် မၾကည့္။ သူ႔အစ္ကိုေဘးတြင္ ထုိးအိပ္၏။ ၾကည့္စမ္း၊ မယ္ေအးရွင္တို႔ အတင့္ရဲပံုမ်ား။ မီးေရာင္ေအာက္ တြင္လည္းျဖစ္ ဦးဘဒင္၏ မ်က္စိေအာက္မွာပင္ ေမာင္ေဆးရိုးကို ေစာင္ၿခံဳေပး၏။

"က်ဳပ္တို႔ သြားဖို႔ေကာင္းၿပီ အစ္ကို"
ေမာင္ေဆးရိုး တီးတိုးေျပာသည္။
"ေအးပါ၊ အရုဏ္တက္ရင္ သြားၾကတာေပါ့"
ငထြန္းကားက ေမာင္ေဆးရိုးၾကားရုံမွ်ေသာ ေလသံျဖင့္ ျပန္ေျဖ၏။ စင္စစ္ေသာ္ကား ဦးဘဒင္ႏွင့္ ေမာင္ဖိုးအိတို႔မွာ အရပ္တကာလည္ၿပီး ကက္ဆြဲရလွ်င္ ကက္။ ကက္မဆြဲရလွ်င္ သံုးပံုရိုက္ေနသူ မ်ား ျဖစ္ ၏။ ငထြန္းကားမွာ သြားရင္းဟန္လႊဲ အေပ်ာ္လုပ္ေသာ္ျငား ဦးဘဒင္တုိ႔မွာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း တစ္ခုသဖြယ္ လုပ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။
ဦးဘဒင္ေရာ ေမာင္ဖိုးအိပါ ကမ္းျဖဴရြာသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သည္သံုးပံု၀ိုင္းသို႔ ငထြန္းကား ၀င္ႏိုင္ရန္ ဖယ္ေပးသူ မွာ ဥသွ်စ္ကုန္းသား ျဖစ္၏။ ဥသွ်စ္ကုန္းမွာ ကမ္းျဖဴနားက ရြာတစ္ရြာ ျဖစ္သည္။ ဖယ္ေပးသူမွာ ဦးဘဒင္ႏွင့္ ေမာင္ဖိုးအိ တို႔ မလွန္ႏိုင္ေသာ ေမာင္သာေအး ျဖစ္သည္။

စင္စစ္အားျဖင့္ သူတို႔သည္ ႏြားစာအ၀ယ္ ထြက္ဟန္ျဖင့္ သည္ေနရာ၌ ဖဲရိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ငထြန္းကား ထသြား လွ်င္လည္း သံုးပံု၀ိုင္း ဆက္ျဖစ္လွ်င္ျဖစ္၊ မျဖစ္လွ်င္ ကက္၀ိုင္းျဖစ္မည္မွာ ေသခ်ာ၏။ ယခု ငထြန္းကား ၀င္လာ သျဖင့္ ဥသွ်စ္ပင္ရြာသား ေမာင္သာေအး အိပ္ခ်ိန္စားခ်ိန္ ေကာင္းစြာရေနျခင္း ျဖစ္ေပ၏။
ငထြန္းကား မွာ အက်င့္မေကာင္းေပ။
သူသည္ ဤသံုးပံု၀ိုင္းတြင္ ၀င္ေရာက္ထိုင္မိၿပီး သံုးေလးလွည့္မွ် ဆ္ကတိုက္ႏိုင္လွ်င္ သူ ထမည္။ ယခုေသာ္ကား ရႈံးေသာေၾကာင့္ မဲျခင္း ျဖစ္သည္။ အဘယ္မွ် မဲပါသနည္းဟူမူ ထမင္းသံုးနပ္ကို ဖဲရိုက္ရင္း စားကာ အိပ္ခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္ ေမ့ေလွ်ာ့ခဲ့ၿပီ။

မည္သို႔ဆိုေစ သာလာယံဇရပ္ႀကီးႏွင့္ ေညာင္မုတ္ဆိတ္ပင္ႀကီးကို လႊမ္းၿခံဳထားေသာ ညဥ့္အေမွာင္ သည္ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္ခဲ့သည္။ သိပ္သည္းေသာ အေမွာင္ထုႀကီး ျပယ္စျပဳၿပီ။ ေမာင္ေဆးရိုးသည္ သူ႔အစ္ကိုမႏိႈးဘဲ ႏိုးလာသည္။ မ်က္လံုးကို ပြတ္ၿပီး ငထြန္းကား၏ ဘယ္ဘက္ ပခံုးေပၚသို႔ လွမ္းၾကည့္၏။ ေမာင္ေဆးရိုး ထုိးမအိပ္မီက ငထြန္းကား၏ပခံုးေပၚတြင္ တင္ထားေသာ အက်ႌ မရွိၿပိ။
သို႔ျဖစ္ရကား သူ႔အစ္ကို ရႈံးမဲ မဲဦးမည္ဟု ေမာင္ေဆးရိုး တြက္သည္။ သို႔ေၾကာင့္ သူ႔အစ္ကိုေဘး တြင္ ေမာင္ေဆးရိုး ျပန္လွဲသည္တြင္ ငထြန္းကားက ညာလက္ျဖင့္ ခံထားသည္။
"မအိပ္နဲ႔ေတာ့၊ သြားၾကရေအာင္"
"အက်ႌေကာ" ဟု ေမးရင္း၊ ေမာင္ေဆးရိုး ထထိုင္၏။
"ညီေလးရဲ႕အက်ႌလား။ ေရြးလိုက္၊ ျပန္ေပါင္လုိက္နဲ႔။ ေအးေလ၊ အရႈံးနဲ႔ပိုင္းတာပဲ ေကာင္းပါတယ္"

ေမာင္ေဆးရိုး ေစာဒက မတတ္ကပါ။ သူသည္ ငါးက်ပ္ျဖင့္ ဆံုးေသာ အက်ႌကို ႏွေျမာေသာ္ျငား မေျပာေတာ့ ပါ။ ေျပာမိေသာေၾကာင့္ သံသရာရွည္ေနလွ်င္ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ႏွရက္ထုိင္ျဖစ္မည္ကို မည္သူမွ် အတပ္ မေျပာႏိုင္ပါ။ မန္က်ည္းပင္ပုရြာမွ မယ္ၿငိမ္းစည္ ေမွ်ာ္ျခင္း မေမွ်ာ္ျခင္းထက္ ရမ္းဘိုကုန္းမွ အေမ ေမွ်ာ္ေရာ့မည္။
သို႔ေၾကာင့္ အက်ႌစကား တစ္ခြန္းမွ် မေျပာဘဲ ေမာင္ေဆးရိုး ထလာသည္။ ႏြားႏွစ္ေကာင္ကို လွည္းတပ္သည္။
"ေမာင္ေလး သြားေတာ့မလား"
မယ္ေအးရွင္ ေရာက္ျဖစ္ေအာင္ ေရာက္လာေသးသည္။

"ေမာင္ေလးတို႔၊ အခု ဘယ္ကိုျပန္မွာတံုး"
"မန္က်ည္းပင္ပု" ေမာင္ေဆးရိုးသည္ ဦးဘဒင္ ေမာင္ဖိုးအိတို႔ႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္အၿပီးတြင္ ငထြန္းကား ထြက္ လာေသာ အခါ လွည္း ကို တန္းေမာင္းရန္အတြက္ အသင့္ထြက္ထား၏။ ထုိအေပၚသို႔ မယ္ေအးရွင္ ေရာက္ေန ၏။ တစ္ခဏ အတြင္း ခြဲခြာရမည့္သူမို႔ ခြင့္လႊတ္သည္းခံရျငား၊ ေမင္ေဆးရိုး လွ်ာယားေန ၏။ "ခင္ဗ်ားေလာက္ အရွက္နည္း သဲ့မိန္းမ။ တစ္သက္ မေတြ႕ဖူးဘူးဗ်ာ"

ဆက္ရန္
.

No comments: