Tuesday, May 22, 2012

အေထာက္ေတာ္ လွေအာင္ ဘာသာျပန္ ရဘက္ကာ, အပိုင္း (၁၉)

ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ငွက္ေအာ္သံမ်ားကို စတင္ၾကားရေလသည္။ ပထမဆံုး ေျမလူးငွက္တစ္ေကာင္က စ ေအာ္သည္။ စမ္းေရစီးသံကေလးၾကားမွ ငွက္ေအာ္သံကို ၾကားရေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္က ပို၍ သာယာ သြား သေယာင္ ထင္မွတ္ရသည္။ သူ႔ေအာ္သံၾကားရေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ေနာက္ဘက္ ရွိေတာထဲ မွာ ပုန္းေနေသာ အျခားငွက္တစ္ေကာင္က ျပန္ထူးသည္။ ခဏၾကာေတာ့ ကၽြန္မ တုိ႔ပတ္လည္ရွိ ၿငိမ္သက္ေနေသာ ေလထဲ မွာ ငွက္ေပါင္းစံုတို႔၏ မဖိုေခၚသံမ်ား ျပည့္လွ်မ္း သြားပါေလေတာ့ သည္။ ကို ဆက္ဖတ္ရန္.......

ေတာင္ၾကားကေလးဆီ သုိ႔ ကၽြန္မတို႔ ဆင္းလာခဲ့ၾကသည္။ ပန္းပြင့္ကေလးမ်ားကလည္း ကၽြန္မတုိ႔ သြား ေလရာရာ သိ႔ု လုိက္လာသေယာင္ ထင္မွတ္ရသည္။ သည္အရပ္ သည္ေဒသသည္ ဒါေလာက္ သာယာ လိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္မ မေတြးမိခဲ့ပါ။
ေကာင္းကင္ႀကီး ကလည္း ညဳိ႕မႈိင္းေနၿပီ။ ေစာေစာက အေရာင္အဆင္းမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့။ သည္ေတာင္ ၾကား ထဲက တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္မႈကို မွန္မွန္ကေလးရြာေနေသာ မိုးေရစက္မ်ားကလည္း ဖ်က္ဆီး ပစ္ ႏုိင္စြမ္းမရွိေတာ့ၿပီ။ ငွက္ေအာ္သံရယ္၊ မိုးေရစက္မ်ား ျပဳတ္က်သံရယ္။ စမ္းေရစီးသံရယ္တုိ႔မွာ အခ်င္း ခ်င္း လုိက္ဖက္ညီကာ ပတ္ဝန္းက်င္၏အလွကို ႐ုပ္လံုးႂကြလာေအာင္ ပံုေဖာ္ေပးေနသလို ရွိဘိသည္။ အေဇလီယာပန္းပင္ မ်ားကလည္း တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ ကိုင္းခ်င္းယွက္ေနၾကသည္။ သည္ ပန္းပင္လယ္ ေတာႀကီးထဲမွာ ကၽြန္မတုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္လာၾကသည္။

မုိးေရစက္ကေလးမ်ားသည္ ပန္းပြင့္ကေလးမ်ားေပၚမွတစ္ဆင့္ ကၽြန္မလက္ေပၚသုိ႔ ခုန္ဆင္းေနၾက သည္။ ကၽြန္မ၏ေျခေထာက္ေအာက္မွာလည္း ပန္းပြင့္ေႂကြမ်ား ျပည့္ေနသည္။ မက္ဇင္မ္၏လက္ကို ကၽြန္မ ဆြဲကိုင္လိုက္မိသည္။ စကားေတာ့ မေျပာျဖစ္။ "ေပ်ာ္စရာေတာင္ၾကားကေလး"၏အလွက ကၽြန္မကို ဖမ္းစားထားသလို ရွိသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ကားေမာင္းလာခဲ့သည္။ လမ္းကေလးႏွင့္မတူ။ ကၽြန္မ သိၿပီးသားျဖစ္ခဲ့သည့္ မန္ဒါေလစံအိမ္ႀကီးႏွင့္မတူ။
အေရာင္ေတာက္လြန္းသည့္ ေတာင္ဇလပ္ပန္းမ်ားကိုလည္း ကၽြန္မ ေမ့သြားၿပီ။ ႀကီးမားသည့္ အိမ္ႀကီး၊ တိတ္ဆိတ္ေန သည့္ ခန္းမႀကီး၊ အေနာက္ဘက္ေဆာင္၏တိတ္ဆိတ္မႈမ်ား၊ အေနာက္ဘက္ေဆာင္၏ အခန္း မ်ားထဲမွာ ဖုန္မတက္ေစရန္ အဝတ္မ်ားႏွင့္ ဖံုးအုပ္ထားသည့္အိမ္ေထာင္ပရိေဘာကမ်ား၊ ကၽြန္မ မသိေသာ အခန္းမ်ားထဲမွာ ဦးတည္ရာမရွိ ေလွ်ာက္ခဲ့ရသည့္အျဖစ္မ်ား၊ ကၽြန္မ မပုိင္ေသာ စာေရးစားပြဲ မွာ ထုိင္ေနမိ သည္မ်ား... အားလံုးကို ကၽြန္မ ေမ့သြားပါၿပီ။

ယခု ကၽြန္မတုိ႔ေရာက္ေနၾကသည့္ ေနရာကေလးႏွင့္ေတာ့ အကြာႀကီး ကြာလွပါသည္။ ေပ်ာ္စရာေတာင္ ၾကားထဲကို ေရာက္ေနရသည္မွာ သူတစ္ပါး၏ပုိင္နက္အတြင္းသုိ႔ ေရာက္ေနမိသလိုလည္း မခံစားရ။ လူ သြားလမ္း ကေလးအဆံုးသို႔ ကၽြန္မတုိ႔ေရာက္လာၾကသည္။ ကၽြန္မတို႔ေခါင္းေပၚမွာ ပန္းေတြ ေဖြးေဖြး လႈပ္ေန သည္။ ပြင့္ေနေသာ ပန္းကုိင္းမ်ားက နိမ့္လြန္းေသာေၾကာင့္ ေခါင္းငံု႔ၿပီး ေလွ်ာက္ၾကရသည္။
တစ္ေန ရာေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မကုိယ္ကို မတ္မတ္ရပ္လုိက္မိပါသည္။ ဆံပင္ေပၚမွာ သီးေနသည့္ မိုးေရ စက္မ်ား ကို သပ္ခ်ေနမိပါသည္။ ေနာက္ကို ျပန္လွည့္ၾကည့္ေတာ့ ေတာင္ၾကားကေလးသည္ မလွမ္းမ ကမ္းမွာ က်န္ရစ္ခဲ့ေလၿပီ။ မြန္တီကာလို အပန္းေျဖစခန္းတုန္းက မက္ဇင္မ္ ေျပာျပခဲ့ဖူးသလို ကၽြန္မတုိ႔ သည္ ေက်ာက္စရစ္ခဲေရာႁပြန္းေသာ ပင္လယ္ကမ္းစပ္မွာ ရပ္ေနမိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါေတာ့သည္။ ကၽြန္မ တုိ႔ ၏ေရွ႕မွာ ပင္လယ္ျပင္။ ကၽြန္မတုိ႔၏ေနာက္မွာ သစ္ေတာ။ ကၽြန္မတုိ႔ေအာက္တြင္ ေက်ာက္ စရစ္ခဲ မ်ား ေရာႁပြန္းသည့္ သဲေသာင္ျပင္။

ျမင္ကြင္းက သည္လို ျဗဳန္းကနဲ ေျပာင္းသြားေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မ အံ့အားအသင့္ႀကီး သင့္ေနမိသည္။ မက္ဇင္မ္က ကၽြန္မ၏မ်က္ႏွာေပၚမွာ အ့ံအားသင့္သည္အမူအရာကိုၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးေနသည္။
"တုန္လႈပ္ သြားသလား။ ဘယ္လိုလူမွာ ထင္မွာမဟုတ္ဘူး။ ျမင္ကြင္းက ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း လံုးလံုးႀကီး ေျပာင္းသြားတယ္။ တစ္မ်ဳိးႀကီးျဖစ္မသြားဘူးလား"ဟု မက္ဇင္မ္က ကၽြန္မ ကိုေျပာရင္း ေက်ာက္ခဲ တစ္ လံုးကို ေကာက္ကာ ဂ်က္စ္ပါအတြက္ အေဝးသို႔ လွမ္းပစ္ေပးသည္။ "လုိက္ေကာက္စမ္း... ေခြးေကာင္ ႀကီး"။ အေဝးသို႔ေရာက္သြားသည့္ ေက်ာက္ခဲကိုရွာရန္ ဂ်က္စ္ပါ ေျပး ထြက္ သြားသည္။ သူ႔နားရြက္ႏွစ္ ဖက္သည္ ေလထဲတြင္ ေနာက္ဘက္သုိ႔ျပန္ကပ္ေနသည္။

ကၽြန္မ တို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ေစာေစာတုုန္းက ေတာထဲမွာ။ ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္စရာ ေတာင္ၾကားထဲမွာ။ ယခု ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပင္ ပင္လယ္ကမ္းေျခသို႔ ေရာက္လာၿပီး ေက်ာက္စရစ္ခဲႁပြမ္းေသာ သဲေသာင္ျပင္ေပၚ မွာ ေဆာ့ကစားေနၾကၿပီ။ ေက်ာက္ခဲေတြကို ေကာက္ၿပီး ဟိုဟိုသည္သည္သုိ႔ ပစ္ေပါက္ၾကသည္။ ပင္ လယ္ေရစပ္သို႔ ဆင္းခဲ့သည္။ ေက်ာက္ေဆာင္ငယ္မ်ား အျပည့္ရွိေနသည္။ ေက်ာက္ပြင့္မ်ားလည္း ကပ္ ေနသည္။ ေမ်ာပါလာသည့္ ပ်ဥ္ျပားႀကီးတစ္ခ်ပ္ကို ကၽြန္မတုိ႔လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ဆယ္ယူကာ ေရစပ္ႏွင့္ေဝးရာ ေသာင္ျပင္ေပၚသုိ႔ သယ္လာခဲ့သည္။
မက္ဇင္မ္ က ကၽြန္မကို လွည့္ၾကည့္သည္။ အားပါးတရလည္း ရယ္ေနသည္။ သူ႔မ်က္လံုးေပၚသို႔ ဖံုးအုပ္ က်လာသည့္ ဆံပင္မ်ားကို လက္ျဖင့္ သိမ္းသပ္ဖယ္ရွားပစ္ေနသည္။ ကၽြန္မကလည္း ပင္လယ္ေရစို သြားေသာ အက်ႌလက္ကို အေပၚသုိ႔လိပ္တင္ေနသည္။ ၿပီးေတာ့ ပတ္လည္သုိ႔ လွည့္ၾကည့္ၾကသည္။ ဂ်က္စ္ပါ ေပ်ာက္သြားေလၿပီ။ ကၽြန္မတုိ႔က ေအာ္ေခၚၾကသည္။ ေလခၽြန္ၿပီးေတာ့လည္း ေခၚသည္။ သုိ႔ ေသာ္ ျပန္ေပၚမလာ။ လႈိင္းမ်ားက ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားကို တဝုန္းဝုန္း ပုတ္ေနသည္။ ပင္လယ္ေကြ႕ ကေလး ဆီသုိ႔ ကၽြန္မက စိုးရိမ္တႀကီးျဖင့္ လွမ္းၾကည့္သည္။

"အေရးမႀကီးပါဘူး။ ကုိယ္တုိ႔ ျပန္ေတြ႕မွာပါ။ ေရထဲက်မသြားႏုိင္ပါဘူး"ဟု မက္ဇင္မ္က ေျပာသည္။ တစ္ဆက္ တည္းလည္း ဂ်က္စ္ပါကို သူ ေအာ္ေခၚေနသည္။
"ေပ်ာ္စရာေတာင္ၾကားထဲကိုမ်ား သူ ျပန္သြားတာလား အစ္ကို"
"အခုန ကေလးတင္ ေဟာဟိုေက်ာက္ေဆာင္နားမွာ ရွိေနေသးတယ္။ စင္ေရာ္အေသေကာင္ကို နမ္း ၾကည့္ေနတာ ေတြ႕လုိက္ရေသးတယ္"ဟု မက္ဇင္မ္က ေျပာသည္။
ေတာင္ၾကားဆီ သုိ႔ ကၽြန္မတို႔ ျပန္ေလွ်ာက္လာၾကည့္သည္။ မက္ဇင္မ္က ဂ်က္စ္ပါ၏နာမည္ကို တေၾကာ္ ေၾကာ္ ေအာ္ေခၚေနသည္။
ပင္လယ္ကမ္းေျခ ၏ညာဘက္ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားအလြန္ ခပ္လွမ္းလွမ္းဆီမွ ေဟာင္သံတစ္ခ်က္ ၾကား လုိက္ မိသည္။ ခပ္ျပတ္ျပတ္ႏွင့္ ခပ္ဆတ္ဆတ္ ေဟာင္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
"ေဟာ... ၾကားတယ္မဟုတ္လား... ဟိုေပၚကိုတက္ၿပီး ေျပးသြားတာထင္တယ္"
ကၽြန္မက မက္ဇင္မ္ကို ျပန္ေျပာရင္း ေခြးေဟာင္သံၾကားရာဘက္ရွိ ေခ်ာေနေသာ ေက်ာက္ေဆာင္မ်ား ေပၚသို႔ စတက္ေနမိ သည္။

"ျပန္လာခဲ့" ဟု မက္ဇင္မ္က ခပ္ဆတ္ဆတ္ ေျပာသည္။
"အဲဒီဘက္ ကို ကုိယ္ မသြားခ်င္ဘူး။ အလကား ေခြးစုတ္... သူ႔ကိုယ္သူ ထိန္းႏုိင္တယ္"
ကၽြန္မ တံုဆုိင္းဆုိင္းျဖစ္သြားမိသည္။ ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚမွေန၍လည္း ျပန္ငံု႔ၾကည့္မိသည္။
"ေရထဲ က်သြားရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ...။ ေခြးကေလး သနားစရာပါ အစ္ကို။ ကၽြန္မ သြားဖမ္း လာခဲ့မယ္ ေနာ္..."
ထုိသုိ႔ေျပာေနခုိက္ မွာပင္ ဂ်က္စ္ပါ၏ေဟာင္သံ ေပၚလာျပန္သည္။ ေစာေစာကထက္ပိုၿပီး ေဝးသြားပံုရ သည္။
"ေဟာ... နားေထာင္ပါဦး... ကၽြန္မ သြားဖမ္းမွျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဟိုေနရာက ေခ်ာ္က်မသြားႏုိင္ပါဘူး ေနာ္။ လႈိင္းေတြ က သူ႔ကို ပုတ္မထုတ္လိုက္ႏုိင္ပါဘူးေနာ္..."
"သူ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး။ သူ႔ဟာသူ ေနပါေစလား။ သူ ျပန္ရမယ့္လမ္းကို သူ သိပါတယ္"ဟု မက္ဇင္မ္က စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္သြားသည့္ ေလသံမ်ဳိးျဖင့္ ျပန္ေျပာသည္။

ကၽြန္မက မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္လုိက္ပါသည္။ ၿပီးေတာ့ ဂ်က္စ္ပါရွိရာဘက္သို႔ ဦးတည္ ၿပီး ေက်ာက္ ေဆာင္ မ်ားေပၚ မွ ခက္ခက္ခဲခဲ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ႀကီးမား သည့္ ေက်ာက္ေဆာင္ႀကီး မ်ားက ျမင္ကြင္း ကို ကြယ္ထား လုိက္ သလို ျဖစ္ သြားသည္။ ေရစိုေနသည့္ ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚမွာ ကၽြန္မ တစ္ခ်က္ ေခ်ာ္ ၿပီး ယုိင္သြားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဂ်က္စ္ပါရွိမည္ထင္ရာသို႔ ႀကဳိးစားၿပီး လုိက္ၿမဲ လုိက္ေနမိသည္။

ဂ်က္စ္ပါကို သည္အတိုင္း မ်က္ႏွာလြဲခဲပစ္လုပ္လုိက္သည့္အတြက္ မက္ဇင္မ္မွာ အၾကင္နာတရားမရွိဟု ကၽြန္မ ေတြးေနမိပါသည္။ သူ႔ကိုလည္း ကၽြန္မ နား မလည္ႏုိင္ ပါ။ ေရွ႕ကျမင္ကြင္း ကိုကြယ္ထားသည့္ ေက်ာက္ေဆာင္ႀကီးေဘးသုိ႔ ေရာက္လာသည္။ တစ္ဖက္ကို လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ ပင္လယ္ ကမ္းေျခ ေကြ႕ကေလးတစ္ခု ကို ေတြ႕ရျပန္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေစာေစာက ကၽြန္မတုိ႔ ရွိခဲ့ၾက သည့္ ေကြ႕က ေလးထက္ ပိုက်ယ္သည္။ ပင္လယ္ေအာ္ကေလးႏွင့္ ဆက္ေန သည္။ ေဗာ္ဟာတစ္ခုလည္း ရွိသည္။ ေက်ာက္ေဆာင္ကေလးမ်ားက မလွမ္းမကမ္းမွာ ဝုိင္းပတ္ထား သည္။ သဘာဝ ဆိပ္ကမ္း ကေလးသဖြယ္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေစာက္နက္သည္။ ကမ္းက လြန္လွ်င္ပင္ ေရက နက္ပံု ရသည္။  ေသာင္ျပင္၏ တစ္ဖက္ တြင္ ေတာအုပ္ႏွင့္ ဆက္ေနသည္။ ေတာစပ္တြင္ ရွည္ေမ်ာေမ်ာႏွင့္ ခပ္ပုပု တုိက္ကေလး တစ္ လံုးကို ေတြ႕ ရသည္။ တစ္ပိုင္း က လူေနအိမ္၊ တစ္ပိုင္း က ေလွႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ မ်ားထားရာ ဂိုေဒါင္။ ေက်ာက္တံုး မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

ကမ္းေျခမွာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ရွိေနသည္။ တံငါသည္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဘြတ္ဖိနပ္ရွည္စီးၿပီး ဦး ထုပ္အဝိုင္းႀကီးႀကီးကို ေဆာင္းထားသည္။ ဂ်က္စ္ပါက သူ႔ကို ပတ္ခ်ာလွည့္ေျပးၿပီး ေဟာင္ေနျခင္းျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသူက လံုးဝအမႈမထား။ ခါးကိုင္းၿပီး သဲျပင္ထဲမွာ တူးဆြေနသည္။
"ဂ်က္စ္ပါ... ဂ်က္စ္ပါ... ဒီကိုလာခဲ့" ဟု ကၽြန္မက လွမ္းေအာ္ေခၚသည္။
ေခြးကေလး က ကၽြန္မကို လွည့္ၾကည့္သည္။ အၿမီးနန္႔ျပသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကၽြန္မစကားကို သူ နား မေထာင္ပါ။ ေသာင္ျပင္ေပၚမွာ အထီးက်န္ျဖစ္ေနသူကိုသာ သဲႀကီးမဲႀကီး ဆက္ေဟာင္ေနသည္။
ေနာက္သုိ႔ ကၽြန္မ ျပန္လွည့္ၾကည့္သည္။ မက္ဇင္မ္လုိက္လာသည့္ အရိပ္အေယာင္ကို မေတြ႕ ရ။ ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚ မွေန၍ ေသာင္ျပင္ေပၚသုိ႔ဆင္းလုိက္သည္။ ကၽြန္မ ၏ေျခေထာက္ႏွင့္ ေက်ာက္ စရစ္ခဲ မ်ား ထိသြားသျဖင့္ အသံျမည္သြားသည္။ ထိုသူက အသံၾကားရာ ဘက္ သုိ႔ လွည့္ၾကည့္သည္။ သူ႔မ်က္ လံုးမ်ားက စိတ္မႏွံ႔သူ၏မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ တူေန သည္။ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားကလည္း နီရဲစိုရႊဲေနသည္။ ကၽြန္မကို သူ ၿပံဳးျပသည္။ သြားမရွိသည့္ သြားဖံုး မ်ား ေပၚလာသည္။

"မဂၤလာပါ... ဒီေနရာက မေကာင္းဘူးေနာ္"ဟု သူက ေျပာသည္။
"မဂၤလာပါ... ဒီေန႔ ရာသီဥတု နည္းနည္းဆိုးသြားလို႔ပါ"
သူ က ကၽြန္မ ကို စိတ္ဝင္တစား စုိက္ၾကည့္ေနသည္။ တစ္ေလွ်ာက္လံုးလည္း ၿပံဳးေနသည္။
"ကၽြန္ေတာ္ သဲဘလုတ္ေကာင္ တူးေနတာ။ ဒီေနရာမွာ တစ္ေကာင္မွမရေသးဘူး။ မြန္းမတည့္ခင္က တည္းက တူးေနတာ"
"ေၾသာ္... ဟုတ္လား... တစ္ေကာင္မွမရဘူးဆိုလို႔ စိတ္မေကာင္းပါဘူးရွင္"
"ဟုတ္ပါတယ္... ဒီေနရာမွာ သဲဘလုတ္ေကာင္ မရွိပါဘူး"
"လာခဲ့ ဂ်က္စ္ပါ... အိမ္ျပန္ဖုိ႔ ေနာက္က်ေနၿပီ။ လာခဲ့"ဟု ဂ်က္စ္ပါကို ကၽြန္မ လွမ္းေခၚသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ဂ်က္စ္ပါ ေဒါသတႀကီးျဖစ္လာသည္။ ပင္လယ္ျပင္ႏွင့္ ပင္လယ္ေလေၾကာင့္ သူ ေဒါသ ႀကီးေနျခင္း လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ကၽြန္မ၏အနားသုိ႔မကပ္ဘဲ ခြာေျပးသြားေလသည္။ ဆက္၍ လည္း ေဟာင္ေနသည္။ ၿပီးေတာ့ ေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ဟိုဟိုဒီဒီသုိ႔ ဦးတည္ရာမရွိဘဲ ပတ္ခ်ာ လွည့္ေျပးေန သည္။ ကၽြန္မစကားကို သူ နားေထာင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်ၿပီ။ ကၽြန္မမွာလည္း ႀကဳိးကမရွိ။ သဲဘလုတ္ ဆက္တူးေနသည့္ လူဘက္သုိ႔ ကၽြန္မ ျပန္လွည့္လုိက္သည္။
"ရွင့္မွာ ႀကဳိးတစ္ေခ်ာင္းေလာက္မ်ား မရွိဘူးလား"
"အာ..."
"ရွင့္မွာ ႀကဳိးတစ္ေခ်ာင္းေလာက္မ်ား မရွိဘူးလားလုိ႔"
ကၽြန္မက ထပ္ေျပာသည္။
"ဒီေနရာမွ သဲဘလုတ္ေကာင္မရွိဘူး" သူက ေခါင္းကို ခါယမ္းရင္း ျပန္ေျပာသည္။ "မြန္းမတည့္ခင္က တည္းက ကၽြန္ေတာ္ တူးေနတာ"ဟု သူက ကၽြန္မဘက္သို႔လွည့္ၿပီး ေခါင္းညိတ္ျပသည္။ သူ၏ အျပာ ေရာင္မ်က္လံုးမ်ားကိုလည္း လက္ျဖင့္ ပြတ္လုိက္သည္။

"ေခြးခ်ည္ ဖုိ႔ ႀကဳိးတစ္ေခ်ာင္းေလာက္ လုိခ်င္တယ္။ ကၽြန္မေနာက္ကို သူ မလုိက္ေတာ့ဘူး"
"အာ..."
သူက ထိုမွ်သာေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ စိတ္မႏွံ႔သူတစ္ေယာက္လို ၿပံဳးေနသည္။
"ကဲ... ေနေပေစေတာ့။ အေရးမႀကီးေတာ့ပါဘူး"
ကၽြန္မ ကို သူက မေရမရာၾကည့္ေနသည္။ ၿပီးေတာ့ ခါးကုိင္းၿပီး ကၽြန္မ၏ရင္ဘတ္ကို လက္ႏွင့္ပုတ္ သည္။
"အဲဒီေခြး ကို ကၽြန္ေတာ္သိတယ္။ ဟိုအိမ္ကလာတဲ့ ေခြး..."
"ဟုတ္ပါတယ္။ သူ႔ကို ကၽြန္မ အခု ျပန္ေခၚသြားခ်င္လို႔"
"ဒါ ခင္ဗ်ားေခြးမွ မဟုတ္ဘဲ"
"မစၥက္ဒီဝင္းတား ရဲ႕ေခြးပါ" ဟု ကၽြန္မက သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ ျပန္ေျပာသည္။ "သူ႔ကို ကၽြန္မ အိမ္ျပန္ေခၚ သြားခ်င္တယ္"
"အာ..." ဒီစကားကိုပဲ သူ ထပ္ေျပာျပန္သည္။

ဂ်က္စ္ပါ ကို ကၽြန္မ ထပ္ေခၚၾကည့္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဂ်က္စ္ပါကမူ ေလတုိက္သျဖင့္ လြင့္ပါ လာေသာ ငွက္ေတာင္တစ္ေခ်ာင္းေနာက္သို႔ေျပးလုိက္ေနသည္။ ေလွအိမ္ထဲမွာေတာ့ ႀကဳိးတစ္ေခ်ာင္း ေခ်ာင္း ရွိရမည္ဟု ေတြးလုိက္မိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေသာင္ျပင္အဆံုးဆီသုိ႔ တက္လာခဲ့မိ သည္။ တစ္ခ်ိန္ တုန္းက သည္အိမ္ကေလးအနီးတြင္ ပန္းၿခံတစ္ခု ရွိခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ယခုေတာ့ ျမက္ပင္မ်ား ရွည္လ်ားစြာ ေပါက္ကာ ေခြးေလွးယားပင္မ်ားျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးေနသည္။
ျပတင္းေပါက္ မ်ားကို ပိတ္ထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တံခါးမႀကီးကိုလည္း ေသာ့ခတ္ထားမည္မွာ သံသယ ျဖစ္ဖြယ္ မရွိေတာ့။  ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်ားမ်ားစားစား မထားေတာ့ဘဲ တံခါးကန္႔လန္႔ကို ဆြဲမလိုက္မိသည္။ စစခ်င္း က်ပ္ေနေသာ္လည္း တံခါးပြင့္သြားသျဖင့္ အံ့အားသင့္မိသည္။ တံခါးေဘာင္က နိမ့္ လြန္းေသာ ေၾကာင့္ ေခါင္းငံု႔ၿပီး အထဲသုိ႔ဝင္ခဲ့ရသည္။

ေလွအိမ္မ်ား၏ထံုးစံအတုိင္း အထဲမွာ ဖုန္ေတြ၊ အမႈိက္သ႐ုိက္ေတြ၊ ႀကဳိးေတြ၊ ေလွာ္တက္ေတြ ၾကမ္း ေပၚ မွာ ျပန္႔က်ဲေနမည္ဟု ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။ အထဲသုိ႔ တကယ္ဝင္သြားေသာအခါ ဖုန္ေတြ၊ အမႈိက္သ႐ုိက္ေတြ သာရွိၿပီး ႀကဳိးလည္းမရွိ၊ တက္လည္း မရွိ။
အခန္းထဲ မွာ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂေတြ အစံုအလင္ရွိေနသည္။ အခန္းေထာင့္မွာ စားပြဲ၊ ကုလားထုိင္ မ်ား ရွိသည္။ နံရံနားမွာ ဆိုဖာခုတင္တစ္လံုးရွိသည္။ ပန္းကန္လံုးႏွင့္ အကဲခတ္မိသည္။ ေလာေလာ လတ္လတ္ လူေနပံုမေပၚ။ မီးလင္းဖိုထဲမွာ မီးမရွိ။ မီးလင္းဖို ေအာက္ခံသံေခ်ာင္းမ်ားမွာ သံေခ်း တက္ ေနၾကသည္။ ဖုန္မ်ားတင္ေနသည့္ ၾကမ္းေပၚတြင္လည္း ေျခရာမရွိ။ မွန္တင္ခံုေပၚရွိ ပန္းကန္မ်ားမွာ အျပာေရာင္ အစက္အေျပာက္မ်ား ထင္ေနသည္။ အနံ႔အသက္မ်ားကလည္း မေကာင္း။ စာအုပ္စင္ မ်ား ေပၚရွိ သေဘၤာပံုစံငယ္မ်ားတြင္ ပင့္ကူအိမ္မ်ား ယွက္လိမ္ေနသည္။

မည္သူမွ် သည္ေနရာမွာ မေနပါ။ မည္သူမွ်လည္း သည္အထဲသုိ႔မဝင္ပါ။ အဖြင့္အပိတ္မလုပ္သည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ တံခါးကလည္း ကၽြန္မ ဖြင့္လုိက္ေသာအခါ အသံျမည္သြားသည္။ အမိုးေပၚသုိ႔ မုိးေရ စက္မ်ားက်သံ ကလည္း ကလုိင္တစ္ခုခုေပၚသုိ႔ က်ေနသည့္အသံမ်ဳိး။ ဆိုဖာခုတင္မွာလည္း ႂကြက္ကုိက္ ရာ မ်ား ေတြ႕ရသည္။ အိမ္ထဲမွာ စိုထုိင္းထုိင္းျဖစ္ေနသည္။ အလင္းေရာင္ကလည္းနည္းပါးလွသည္။
သည္ေနရာ ကို ကၽြန္မ သေဘာမက်ပါ။ သည္အထဲမွာ ဆက္ေနခ်င္ပါ။ ေခါင္မိုးေပၚသုိ႔ မုိးေရစက္ မ်ားက် ေနသည့္ အသံကိုလည္း ကၽြန္မ မႀကဳိက္ပါ။ မုိးေရစက္က်သံမ်ားက အခန္းထဲမွာ ပဲ့တင္ ထပ္ေနျပန္ သည္။ မီးလင္းဖိုလဲရွိ သံေခ်းတက္ေနေသာ ေအာက္ခံ သံေခ်ာင္းမ်ားေပၚ သုိ႔ လည္း ေရစက္မ်ား က်ေန သည္။

ကၽြန္မ လိုခ်င္သည့္ ႀကဳိးကိုရွာၾကည့္ပါသည္။ ရႏုိင္မည္ပံု မျမင္ပါၿပီ။ ဘာမွ်ရွိပံုမေပၚ။ အခန္း၏တစ္ဖက္ စြန္း တြင္ တံခါးတစ္ေပါက္ရွိသည္။ ထိုတံခါးဆီသိ႔ု ေလွ်ာက္သြားၿပီး ဖြင့္လုိက္မိသည္။ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ကၽြန္မ အနည္းငယ္ေၾကာက္လာသည္။ မေမွ်ာ္လင့္သည့္ တစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ ရင္ဆုိင္တိုးမိႏုိင္သည္ဟု ထင္ လာသည္။ မျမင္မေတြ႕ခ်င္ေသာ အရာတစ္ခုခု၊ ကၽြန္မကို တစ္စံုတစ္ရာေသာဒုကၡကို ေပးႏုိင္မည့္ အရာ တစ္ခုခု၊ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားသြားေစမည့္ အရာတစ္ခုခုႏွင့္ ပက္ပင္းတုိးႏိုင္သည္ဟု ထင္လာမိ သည္။

ယင္းအေတြးသည္ ဘာမွ်အဓိပၸာယ္မရွိေၾကာင္း ကၽြန္မ သိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တံခါးကိုဖြင့္လုိက္သည္။ ထိုအခန္းကား ေလွသိမ္းသည့္အခန္း ျဖစ္ေနေခ်သည္။ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္ထားသလိုပင္ ႀကဳိးမ်ား၊ ေလွာ္ တက္မ်ား ကို ေတြ႕ရသည္။ ရြက္သံုးထည္၊ မီးဖိုေရွ႕မွာ ကာထားသည့္ သံျပားမ်ား၊ ဝမ္းျပားေလွကေလး တစ္စီး၊ သေဘၤာ္ေဆးဗူးမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။
စင္ေပၚမွာ ႀကဳိးထံုးတစ္ထံုးကို ေတြ႕ရသည္။ သံေခ်းတက္ေနေသာ ဓားတစ္ေခ်ာင္း ရွိသည္။ ဒါေလာက္ ဆိုလွ်င္ ဂ်က္စ္ပါ အတြက္ ကၽြန္မ အလုိရွိသည္မ်ား လံုေလာက္ပါၿပီ။ ဓားကိုယူၿပီး ႀကဳိးထံုးမွ လိုသ ေလာက္အရွည္ကို ျဖတ္ယူလုိက္သည္။ ၿပီးသည္ႏွင့္ ေစာေစာက အခန္း ထဲသုိ႔ ျပန္ကူးလာခဲ့သည္။ ေခါင္မိုးေပၚ သုိ႔ မိုးေရစက္မ်ား က်ေနဆဲ၊ မီးလင္းဖိုေအာက္ခံ သံေခ်ာင္း မ်ားေပၚ သုိ႔လည္း က်ေနဆဲ။ အျပင္သုိ႔ ဒေရာေသာပါးထြက္လာခဲ့မိသည္။ ေပက်ံေနသည့္ ပန္းကန္မ်ား၊ ပင့္ကူအိမ္ မ်ား ကို ျပန္မ ၾကည့္မိေအာင္လည္း ႀကဳိးစားခဲ့ရသည္။

ေသာင္ေပၚကလူသည္ သဲဘလုပ္မတူးေတာ့။ ကၽြန္မကို ေစာင့္ၿပီး အကဲခတ္ေနသည္။
"ဂ်က္စ္ပါ... လာစမ္း... လာစမ္းကြာ... လိမၼာပါတယ္"
ဂ်က္စ္ပါကို ကၽြန္မ ဖမ္းလုိက္သည္။ သည္တစ္ခါေတာ့ အသာတၾကည္ အဖမ္းခံသည္။
"ဟိုအိမ္ထဲက ႀကဳိးရွာလုိ႔ ေတြ႕လာတယ္"ဟု ကၽြန္မက ထိုလူကို လွမ္းေျပာလုိက္သည္။ သူက ဘာမွ် ျပန္မေျပာ။ ဂ်က္စ္ပါ၏လည္ပင္းမွာ ႀကဳိးကို ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ခ်ည္လုိက္သည္။
"ကဲ... သြားေတာ့မယ္ေနာ္..."ဟု ကၽြန္မက ဂ်က္စ္ပါကို ႀကဳိးႏွင့္ဆြဲေခၚယူရင္း ထိုလူကို လွမ္းႏႈတ္ဆက္ သည္။ သူက ေခါင္းညိတ္ျပသည္။ မ်က္လံုးက်ဥ္းကေလးမ်ားျဖင့္လည္း ကၽြန္မကိုစုိက္ၾကည့္ေနသည္။
"ခင္ဗ်ား ဟိုအိမ္ထဲ ကို ဝင္သြားတာ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တယ္"ဟု သူက လွမ္းေျပာသည္။

"ဟုတ္တယ္... ကိစၥမရွိပါဘူး။ မစၥတာဒီဝင္းတားက ဘယ္လိုမွမေအာက္ေမ့ပါဘူး"
"ဟိုအမ်ဳိးသမီး က အခု ဒီအိမ္ထဲကို မဝင္ေတာ့ဘူး"
"ဟုတ္တယ္... အခု မဝင္ေတာ့ဘူး"
"အဲဒီအမ်ဳိးသမီး ပင္လယ္ထဲမွာ ျမဳပ္သြားၿပီ။ သူ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္လာေတာ့မွ မဟုတ္ဘူး"
"မလာေတာ့ဘူး... သူ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မလာေတာ့ဘူး"ဟု ကၽြန္မက အလုိက္သင့္ ျပန္ေျပာပါသည္။
"ကၽြန္ေတာ္ ဒီအေၾကာင္း ဘာမွမေျပာပါဘူးေနာ္"
"ဟုတ္ပါတယ္... ရွင္ ဘာမွမေျပာပါဘူး။ ဒီအတြက္ မပူပါနဲ႔"
သူသည္ ခါးကိုင္းၿပီး သဲဘလုပ္မ်ား ဆက္တူးၿမဲတူးေနျပန္သည္။ ပါးစပ္ကမူ ဗလံုးဗေထြးျဖင့္ တစ္စံုတစ္ ရာ ကို ေရရြတ္ေနသည္။ သဲေသာင္ျပင္အတုိင္း ကၽြန္မ ဆက္ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ေက်ာက္ေဆာင္မ်ား အနီး သုိ႔ ေရာက္ေတာ့ မက္ဇင္မ္ ရပ္ေစာင့္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သူကလက္ႏွစ္ဖက္ကို ေဘာင္းဘီ အိတ္ထဲ မွာ ထည့္ထားသည္။

"ကၽြန္မ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဂ်က္စ္ပါက ေခၚမရလုိ႔... ဒါေၾကာင့္ ႀကဳိးလုိက္ရွာေနရတယ္"ဟု ကၽြန္မက လွမ္းေျပာသည္။
သူက တစ္ဖက္သုိ႔လွည့္ၿပီး ေတာအုပ္မ်ားဆီသို႔ ေရွး႐ႈသြားသည္။
"ကၽြန္မတို႔ ဟိုေက်ာက္ေဆာင္ဘက္က လွည့့္ျပန္မွာ မဟုတ္ဘူးလား အစ္ကို"
"ဘာလုပ္မွာလဲ။ ဒီေနရာေရာက္ေနၿပီပဲ"ဟု သူက တိုတိုျပတ္ျပတ္ ျပန္ေျပာသည္။
တုိက္ပုကေလးနားမွျဖတ္ၿပီး ေတာတြင္းသို႔ဝင္သည့္ လူသြားလမ္းကေလးအတုိင္း ကၽြန္မတုိ႔ ေလွ်ာက္ လာခဲ့ၾကသည္။

"ကၽြန္မ အခ်ိန္နည္းနည္းၾကာသြားတာ စိတ္မေကာင္းပါဘူး အစ္ကိုရယ္... ဒါဟာ ဂ်က္စ္ပါရဲ႕အျပစ္ပါ... လူတစ္ေယာက္ ကို သူ သြားေဟာင္ေနလုိ႔။ အဲဒီလူက ဘယ္သူလဲ ဟင္..."
"ဘင္းပဲ ျဖစ္ရမွာေပါ့။ ဘယ္လိုအႏၱရာယ္မွ သူ မေပးဘူး။ သိပ္ သနားစရာေကာင္းတယ္။ သူ႔အေဖက ဒီမွာ အလုပ္ လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီနားမွာပဲ ေနတယ္။ အဲဒီႀကဳိး မင္း ဘယ္ကသြားရတာလဲ"
"ေသာင္ျပင္ေပၚမွာရွိတဲ့ တုိက္ပုကေလး ထဲက သြားရွာလာတာ"
"တံခါးပြင့္ေန သလား"ဟု သူက ေမးသည္။
"ဟုတ္တယ္...  ကၽြန္မ တြန္းၿပီးဖြင့္လုိက္တာ။ ႀကဳိးကိုေတာ့ တစ္ဖက္က အခန္းထဲမွာေတြ႕တယ္။ ရြက္ သံုးထည္ နဲ႔ ဝမ္းျပားေလွကေလးတစ္စီးပဲ ေတြ႕တယ္"
"ေၾသာ္... ေၾသာ္... ဒီလိုကိုး"ဟု သူက ခပ္ျပတ္ျပတ္ေျပာျပန္သည္။

"အဲဒီတုိက္ပုကေလး ကို ေသာ့ခတ္ထားရမွာ။ တံခါးေတြ ပြင့္ေနစရာ အေၾကာင္းဘာမွမရွိဘူး"ဟု ခဏ ၾကာမွ ဆက္ေျပာသည္။
ကၽြန္မ က ဘာမွ် ျပန္မေျပာပါ။ ကၽြန္မ ကိစၥလည္း မဟုတ္ပါ။
"တံခါးပြင့္ေနတယ္လုိ႔ ဘင္းက ေျပာသလား"
"မေျပာပါဘူး။ ကၽြန္မ ေမးတာေတြလဲ တစ္ခုမွ သူ နားလည္ပံုမေပၚဘူး"
"သူ တကယ္ျဖစ္ေနတာထက္ ပိုၿပီး ဆိုးေနတယ္ထင္ေအာင္ အေယာင္ေဆာင္တတ္တယ္။ သူ ေျပာခ်င္ ရင္ အင္မတန္ေျပာတတ္တယ္။ အကင္းလဲ အင္မတန္ပါးတယ္။ တုိက္ပုကေလးထဲကို သူ ဝင္လုိက္ ထြက္လုိက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ လုပ္ေနတယ္ထင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလို ဝင္ထြက္ေနတာ မင္းကို မသိေစခ်င္ ဘူး"

"ကၽြန္မကေတာ့ မထင္ဘူး အစ္ကို။ တုိက္ထဲမွာ လံုးဝမေနသလိုပဲ။ တုိ႔ထိကုိင္တြယ္ထားပံုလဲ မရဘူး။ တစ္ခန္းလံုး ဖုန္ေတြျပည့္ေနတယ္။ ဘာေျခရာ လက္ရာမွလဲ မရွိဘူး။ အခန္းထဲမွာလဲ အရမ္းေအးေန တယ္။ စာအုပ္ေတြ ကုလားထုိင္ေတြ ဆိုဖာေတြလဲ ပ်က္စီးေတာ့မယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြကို ႂကြတ္ေတြ ကိုက္ပစ္ ထားတယ္"
မက္ဇင္မ္က ဘာမွ်ျပန္မေျပာပါ။ ေျခလွမ္းက်ဲႀကီးမ်ားျဖင့္ ဆက္ေလွ်ာက္ေနသည္။ ကမ္းပါးကလည္း မတ္ေစာက္ေနသည္။ သည္ေနရာ သည္ေပ်ာ္စရာ ေတာင္ၾကားကေလးႏွင့္ ကြာျခားလွပါသည္။ သစ္ ပင္ေတြက အရမ္းေမွာင္ၿပီး တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္။ နီးကပ္လြန္းလွသည္။ အေဇလီယာပန္းပင္မ်ားလည္း မရွိ။ သိပ္သည္းက်ပ္ညပ္ေနေသာ သစ္ကုိင္းမ်ားၾကားမွ မိုးေရစက္မ်ားက ကၽြန္မ၏မုိးကာအက်ႌေကာ္ လာမွ တစ္ဆင့္ လည္ပင္းေပၚသုိ႔ က်လာသည္။ အလြန္တရာ ေအးစက္လွသည္။ လက္ေအးႀကီးႏွင့္ ဆြဲ ကိုင္ေန သလို ခံစား ရသည္။ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြေပၚ မွာ အေလ့အက်င့္ မရွိဘဲ ေလွ်ာက္ခဲ့ မိသျဖင့္ ေျခ ေထာက္မ်ားလည္း က်ိန္းစပ္ကိုက္ခဲလာသည္။ ဂ်က္စ္ပါက ေနာက္မွာ က်န္ရစ္သည္။ သူ လည္း လွ်ာ တြဲေလာင္းထြက္က်ေနသည္။

"ဂ်က္စ္ပါ... ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္စမ္း။ ဒီေကာင္ ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္ေအာင္ လုပ္စမ္း။ ႀကဳိးကိုဆြဲေလ... မဆြဲ ႏုိင္ ဘူးလား။ ဘီယက္ထရစ္ေျပာတာ မွန္တယ္။ ဒီေကာင္ သိပ္ဝေနၿပီ"
"အစ္ကို က အရမ္းျမန္ျမန္ႀကီး ေလွ်ာက္ေနတာကိုး... အစ္ကို႔ကို မီေအာင္ ကၽြန္မ တုိ႔ မလုိက္ႏုိင္ေတာ့ ဘူး"
"အဲဒီေခြးေနာက္ ကို လုိက္မသြားပါနဲ႔လုိ႔ ကုိယ္ ေျပာခဲ့တဲ့စကားကို မင္း နားေထာင္ခဲ့ရင္ အခုေလာက္ဆို အိမ္ျပန္ေရာက္ေနၿပီ။ ဂ်က္စ္ပါက သူ႔လမ္းကို သူ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔မ်ား မင္း လုိက္ သြားခ်င္ ရသလဲဆိုတာ ကုိယ္ေတာ့ မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ဘူး"

ဆက္ရန္
.

No comments: