Saturday, April 28, 2012

အေထာက္ေတာ္ လွေအာင္ ဘာသာျပန္ ရဘက္ကာ အပိုင္း (၁)

အခန္း (၁)

မန္ဒါေလစံအိမ္ၾကီး သို႕ တစ္ေခါက္ျပန္သြားမိသည္ဟု မေန႕ညက ကၽြန္မ အိပ္မက္ မက္ သည္။ ေမာ္ေတာ္ကား လမ္းထိပ္ ရွိ ျခံတံခါးဝမွာ ကၽြန္မ ရပ္ေနသလိုရွိပါသည္။
စစခ်င္းေတာ့ ျခံတြင္း သို႕  ကၽြန္မ ဝင္ႏုိင္စြမ္းမရွိပါ။ အဝင္လမ္းက ကၽြန္မကို ပိတ္ဆို႔ထားပါသည္။ ဂိတ္တံခါးဝၾကီးေပၚ မွာလည္း သံၾကိဳးႏွင့္ ေသာ့ဂေလာက္ၾကီးတစ္လံုး ခတ္ထားပါသည္။
ကၽြန္မ သည္ အိပ္မက္ထဲမွာပင္ တံခါးေစာင့္ကို ေအာ္ဟစ္ေခၚေနမိပါသည္။ ျပန္ထူးသံကိုလည္း မၾကား ရပါ။
ျခံတံခါး ရွိ သံေခ်းတက္ေနေသာ သံတိုင္မ်ားၾကားမွေန၍ အတြင္းသို႕ ကၽြန္မ ေခ်ာင္းၾကည့္ပါသည္။ အေစာင့္ရံု ထဲမွာ လူသူကင္းမဲ့ေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။

စံအိမ္ၾကီးရွိ မီးခိုးေခါင္းတိုင္မွလည္း ဘာမီးခိုးမွ ထြက္မေနပါ။ အကြက္ေဖာ္ ထားသည့္ ျပတင္းေပါက္ ကေလးမ်ား ကို သည္အတိုင္း ပစ္စလက္ခတ္ ဖြင့္ထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
ျပီးေတာ့ အျခား အိပ္မက္မက္ေနသူမ်ားကဲ့သို႕ ကၽြန္မမွာလည္း ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို တန္ခိုးဣဒိၶပါဒ္ေတြ ရရွိ လာပါသည္။ ကၽြန္မ၏ေရွ႕မွာ ပိတ္ဆို႕ကာရံထားသည့္ အရံအတားၾကီး ကို ဝိညာဥ္တစ္ခု သဖြယ္ ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။

ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းကေလးက အခါတိုင္းကဲ့သို႕ပင္ ကၽြန္မ မ်က္ႏွာမူထားရာ အရပ္မွာ ေကြြ႕ကာပတ္ကာ တြန္႕လိမ္ ကာ ရွိေနပါသည္။ သို႕ေသာ္လည္းေရွ႕သို႕ တိုးသြားမိသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္ တည္း ေရွးယခင္ႏွင့္ မတူ တမူထူးျခားကာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေနျပီကို သတိထားမိပါ ေတာ့သည္။ လမ္းကေလး က က်ဥးေနျပီ။ ျပီးေတာ့ ထနိန္းသိမ္းျပဳျပင္ထားျခင္းလည္းမရွိ။ ကၽြန္မ တို႕သိကၽြမ္း ခဲ့ဖူးေသာ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းကေလး မဟုတ္ေတာ့ျပီ။
စစခ်င္းေတာ့ ကၽြန္မ အံ့အားသင့္သ၉ြားျပီး နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္မိပါသည္။ လမ္းေပၚသို႕ အလြန္ တရာ နိမ့္ရႈိင္းစြာ ကိုင္းကေနေသာ သစ္ကိုင္းမ်ားႏွင့္ လြတ္ေအာင္ ေခါင္းငံု႔ျပီး ခါးကုန္းလိုက္ေသာ အခါ က်မွ မည္သို႕ေျပာင္းလဲေနသည္ကုိ ကၽြန္မ သေဘာေပါက္ ပါေတာ့သည္။ သဘာဝတရားသည္ သူ႕ဘဝ ကို သူ ျပန္လည္ပိုင္ဆိုင္ေနပါျပီ။ သစ္ကိုင္းသစ္ ခက္မ်ားက တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ပင္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ကေလး ကို ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ သိုင္းဖက္ထားပါျပီ။ ျမဲျမံခိုင္မာေသာ လက္ေခ်ာင္းမ်ားႏွင့္ပင္ တူေနေသးေတာ့သည္။

ဟိုယခင္ ကၽြန္မတို႕ေနစဥ္တုန္းက မျပတ္လပ္ရေအာင္ ရွင္းလင္း ခုတ္ထြင္ေနသည့္ ၾကားကပင္ သစ္ပင္ေပါင္းစံု တို႕က ကၽြန္မတို႕ကို အျမဲတမ္း ျခိမ္းေျခာက္ခံ့ပါသည္။ ယခု ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ သူတို႕ ေအာင္ပြဲခံသြားၾကေခ်ျပီ။
ယခုေတာ့ ျပြတ္သိပ္ထိုးေပါက္ေနၾကသည္။ ပိန္းပိတ္ေအာင္ေမွာင္ေနသည္။ ကားလမ္း ကေလး၏ နံေဘးသား မ်ားကို ေက်ာ္ကာ အထိန္းအကြပ္မရွိ မင္းမူေနၾကသည္။ အေခါက္ျဖဴပင္ၾကီးမ်ားသည္ တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ လည္ခ်င္းယွက္ ကိုင္းခ်င္းဖက္ကာ ကၽြန္မ၏ ေခါင္းေပၚတြင္ ေနေျပာက္ပင္ မထိုးႏို္င္ ဘဲျဖစ္ေနသည္။ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းသို႕အဝင္ တံခါးေပါက္အခံုးႏွင့္ပင္ တူေသးေတာ့သည္။
ကၽြန္မ မမွတ္မိေတာ့ေသာ အျခးသစ္ပင္ေပါင္းစံုတို႔ကလည္း ရႈပ္ေထြးေပြလိမ္ေနသည္။ အေခါက္ျဖဴပင္ၾကီးတို႕က မိုးထားေသာေၾကာင့္ ဝက္သစ္ခ်ပင္မ်ားသည္ပင္လွ်င္ ပုကြကြႏွင့္ ဝပ္ေနရျပီ။ အေခါက္ၾကမ္း ပင္ၾကီးမ်ိဳးတို႕ကလည္း အေခါက္ျဖဴပင္တို႕၏ စိုးမိုးႏွိပ္စက္ျခင္းကို ခံေနၾကရျပီ။ ဘာဆို ဘာကို မွ်ပင္ ကၽြန္မ မမွတ္မိေတာ့။

ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းကေလးသည္ ဖဲၾကိဳးစကေလးကဲ့သို႕ ရွိေနသည္။ ေက်ာက္သား မ်က္ႏွာျပင္လည္း မရွိေတာ့ျပီ။ ျမက္ပင္ ေပါင္းပင္မ်ားက ဖုံုးအုပ္ထားသည္။ သစ္ကိုင္းမ်ားက နိမ့္လြန္း လွေသာေၾကာင့္ ေရွ႕သို႕ တိုးဖို႕ပင္ခက္ေနသည္။ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ထြက္ေနသည့္ သစ္ျမစ္ၾကီးမ်ား ကလည္း လက္သဲရွည္ၾကီးမ်ားႏွင့္ တူလွသည္။ ေတာၾကီးမ်က္မည္းဘဝသို႕ ကူးေျပာင္းေရာက္ ရွိေနျပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မတို႕ ေနထိုင္ခဲ့စဥ္က ေျမေနရာအမွတ္အသား အျဖစ္ စိုက္ပ်ိဳးထားခဲ့ေသာ ဟိုမွသည္ မွ ပန္းပင္ကေလးမ်ားကိုေတာ့ ကၽြန္မ မွတ္မိပါသည္။ ဦးေခါင္းအျပာႏွင့္ ေျခာက္လ ပန္းပင္ကေလးမ်ားကလည္း ေတြ႕ရသည္။ သို႕ေသာ္ ျပဳျပင္စိုက္ ပ်ိဳးထားျခင္းမရွိသည့္အတြက္ အားလံုးအရိုင္း ပင္မ်ား ျဖစ္ကုန္ျပီ။ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ႏွင့္ ျမင့္ခ်င္တိုင္းျမင့္ကာ ပန္းလည္းမပြင့္ေတာ့။ အမ်ိဳးအမည္ မရွိေသာ ေပါင္းပင္မ်ားကလည္း သူတို႕ေဘးမွာ အရုပ္ဆိုးေ လာက္ေအာင္ ျပြတ္သိပ္ ခဲေပါက္ေနၾကသည္။

ေရွ႕သို႕ တျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာက္လာခဲ့မိသည္။ အေရွ႕ဘက္သို႕လည္း ေလွ်ာက္ခဲ့ သည္။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္မတို႕ေမာ္ေတာ္ကားေမာင္းခဲ့ဖူသည့္ လမ္းကေလးကား အပ္ခ်ည္ ၾကိဳးတစ္မွ်င္ လို ပ်က္စီးေနျပီ။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ သည္လမ္းကေလးေပ်ာက္သြားျပီဟု ထင္မိသည္။ သို႔ေသာ္လည္း လဲက်ေနသည့္ သစ္ပင္ၾကီးေအာက္ မွ ဘြားခနဲ ေပၚလာတတ္ျပန္သည္။ မိုးတြင္းတုန္းက ေရတိုက္စားထားသည့္ က်င္းမ်ား အစပ္က ျပန္ေပၚ လာသည္လည္း ရွိသည္။
သည္လမ္း ကို သည္ေလာက္ ရွည္လ်ားလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္မ မေတြးခဲ့မိပါ။ ယခုေတာ့ သစ္ပင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပင္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ေပါက္ေနၾကေသာ္လည္း သည္ေမာ္ေတာ္ကား လမ္းကေလးက မိုင္ေပါင္း မ်ားစြာ ရွည္လ်ားေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သစ္ပင္ေပါင္းစံုတို႕ ေၾကာင့္လည္း လမ္းကေလးက ဝကၤပါ လို ေကြ႕ေကာက္လြန္းလွသည္။ စံအိမ္ၾကီးသို႔လည္း မေရာက္ႏိုင္ျပီ။

သည္လို ထင္ေနခိုက္မွာပင္ ပတ္ဝန္းက်င္ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္သည့ တစ္ေနရာသို႕ ကၽြန္မ ရုတ္တရက္ေရာက္လာသည္။ ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုးတြင္ ေတာျပဳန္းကေလး မ်ား၊ ခ်ံဳပုတ္ငယ္ မ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနသည္။ ထိုေနရာကေလးမွာပင္ ကၽြန္မ ရပ္ေနမိပါသည္။ အသည္းႏွလံုးေတြ တဆတ္ဆတ္ တုန္လာသည္။ မ်က္လံုးအစံုမွာလည္း မ်က္ရည္မ်ား ေဝ့ဝဲလာပါသည္။
ေဟာဟို မွာ မန္ဒါေလ စံအိမ္ၾကီး။ ကၽြန္မတို႔၏ မန္ဒါေလစံအိမ္ၾကီး။ သူ႔ထံုးစံအတိုင္း တိတ္ဆိတ္ေအးခ်မ္း လ်က္။ လွ်ိဳ႕ဝွွက္တည္ျငိမ္လ်က္။ အညိဳေရာင္ ေက်ာက္တံုးမ်ားက ကၽြန္မ၏ အိပ္မက္ လေရာင္ေအာက္မွာ အေရာင္တဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ပလ်က္။ မွန္ကူကြက္ျပ တင္းမ်ား ကလည္း ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းကေလးမ်ားႏွင့္ ဆင္ေျခေလွ်ာေပၚသို႕ ေရာင္ျပန္ဟပ္ လ်က္။ ေသသပ္ ခိုင္မာလွေသာ နံရံၾကီးမ်ားကိုမူ  အခ်ိန္ကာလၾကာေညာင္းျခင္းက ဖ်က္ဆီးႏိုင္စြမ္း မရွိပါတကား။ လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားသည့္ ေက်ာက္သံပတၱျမားတစ္ခုႏွင့္ တူေန ေလေတာ့သည္။

ဆင္ေျခေလွ်ာကေလးက ျမက္ခင္းမ်ားဆီသို႔ နိမ့္ဆင္းသြားသည္။ ျမက္ခင္းမ်ားက ပင္လယ္ကမ္းစပ္ ဆီသို႔ ျဖန္႕က်က္သြားသည္။ ကၽြန္မ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေသာအခါ လေရာင္ေအာက္ မွာ ေငြျပားၾကီး ျဖန္႔ခင္း ထားသလို ျမင္ရသည္။ ပင္လယ္ျပင္သည္ ေလႏွင့္ မုန္တိုင္း တို႕၏ ေႏွာက္ယွက္မႈ ကင္းေဝးေသာ ကန္ေရျပင္ကဲ့သို႕ ျငိမ္သက္လ်က္ရွိသည္။ ကၽြန္မ၏အိပ္မက္ထဲမွာ ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္သည္ လိႈင္းမရွိ၊ မိုးသားတိမ္လိပ္ ဖံုးအုပ္ျခင္း၊ မရွိ။ အေနာက္ဘက္ မွ ေလတိုက္ေနသည္။ ေဖ်ာ့ေတာ့ေသာ ေကာင္ကင္တစ္ျပင္လံုး သန္႔စင္ လ်က္ရွိသည္။
စံအိမ္ၾကီးဘက္ သို႕ တစ္ၾကိမ္လွမ္းၾကည့္မိျပန္သည္။ စံအိမ္ၾကီးသည္ မည္သည့္ အေႏွာင့္အယွက္ႏွင့္မွ် မၾကံဳေတြ႔ရ သလို ထီးတည္းၾကီးရပ္တည္ေနသည္။ မေန႕ကမွ ကၽြန္မတို႔ စြန္႔ခြာခဲ့သလို မူလပကတိ အတိုင္း တည္ရိွေနသည္။ ကၽြန္မတို႕ ျပဳျပင္ထားခဲ့သည့္ ဥယ်ာဥ္ၾကီး ကလည္း ေတာစရိုက္ကို တသေဝမတိမ္း လိုက္ေနျပီ။ ေတာင္ဇလပ္ပန္းပင္ၾကီမ်ားကလည္း ေပေပါင္း ငါးဆယ္ေလာက္ ျမင့္တက္ေနျပီ။ အမ်ိဳးအမည္မရွိေသာ ခ်ံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းမ်ားၾကားမွ အကိုင္းအခက္ေတြ ထြက္ခ်င္ တိုင္းထြက္ကာ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ေနျပီ။

ပန္းတမာပင္တို႔သည္လည္းအေခါက္ျဖဴပင္မ်ားႏွင့္ စုလ်ားရစ္ပတ္လက္ထပ္ထိမ္းျမား ဘိသကဲ့ သို႕ ေဒြးေရာယွက္တင္ ျဖစ္ေနျပီ။ ႏြယ္ပင္မ်ားက ရစ္ပတ္ႏြယ္တက္ထားသျဖင့္လည္း တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ ပူးကပ္ေနၾကျပီ။ ပန္းတမာႏွင့္ အေခါက္ျဖဴပင္တို႕ကို ႏြယ္ပင္တို႕က အက်ဥ္းသားဘဝသို႕ ပို႔လိုက္ျပီ။ ပ်က္စီး သြားျပီျဖစ္ေသာ သည္ဥယ်ာဥ္ၾကီးထဲမွာ ႏြယ္ပင္တို႕ ကသာ ၾကီးစိုးမင္းမူေနၾကျပီ။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ျမက္ခင္းျပင္ကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ စံအိမ္ၾကီးကို ပင္ သိုင္းျခံဳ ရစ္ေႏွာင္ေပေတာ့မည္။
ေတာထဲက အရိုင္းပင္မ်ားမွ အေစ့မ်ားက်ကာ ထိုအေစ့မ်ားက ေပါက္သည့္ ခ်ံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္း တို႔သည္လည္း ႏြယ္ပင္မ်ိဳးစံုႏွင့္ မဟာမိတ္ျပဳကာ ေသြးစည္ညီညြတ္ေနၾကျပီ။ တစ္ခ်ိန္က ဒပ္ဖိုးေဒးပန္းပင္လယ္ၾကီးျဖစ္ထြန္းခဲ့ရာ ျမက္ခင္းျပင္ႏုႏုကေလးမ်ားအေပၚ ဖံုးအုပ္ ဖို႕ အျပင္းအထန္ ခ်ီတက္ေနၾကျပီ။

ဖက္ယားပင္မ်ားကလည္း စစ္တပ္ၾကီးတစ္တပ္၏ တပ္ဦးလို ေနရာတကာမွာ ရွိေန သည္။ ဆင္ေျခေလွ်ာ ကေလးသို႕ သြားရာလမ္းကိုလည္း ပိတ္ဆို႕ထားသည္။ လူသြားလမ္းမ်ား ကိုလည္း ကာဆီးထားသည္။ စံအိမ္ၾကီး၏ ျပတင္းမ်ားကိုလည္း ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ပိတ္ဆို႕ ကာရံထားသည္။ ကင္းေစာင့္ တပ္သားမ်ားကို ေနရာအႏွံ႕ ခ်ထားသလိုပင္ရွိေတာ့သည္။ သို႕ေသာ္လည္း သူတို႕၏ စီတန္း ရပ္တည္မႈၾကီးကို ေနရာေပါင္းမ်ားစြာတြင္ ရြက္ဖားပင္တို႕က ခ်ိဳးေဖာက္ပစ္လိုက္ၾကသည္။ သည္လို ဆိုျပန္ေတာ့ လည္း ဖက္ယားပင္တို႔မွာ အစီအတန္းျပတ္ လပ္ကာ ဦေခါင္းငိုက္စိုက္က်ရေလေတာ့သည္။

ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းကေလးကို ဖဲခြာသြားျပီး ဆင္ေျခေလွ်ာကေလးဆီသို႕ ကၽြန္မ ဆက္ ေလွ်ာက္ လာခဲ့သည္။ ကၽြန္မသည္ အိပ္မက္မက္ေနသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဖက္ယားပင္မ်ားက ကၽြန္မသြားရာ လမ္းကို ပိတ္ဆို႕ကာဆီးႏိုင္ျခင္း မရွိၾကပါ။ စိတ္ထင္တိုင္း ကၽြန္မလမ္းေလွ်ာက္ ေနမိပါသည္။ မည္သည့္အရာကမွ် ကၽြန္မကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ေစႏို္င္ျခင္း မရွိေတာ့ ပါ။
လေရာင္ဟူသည္မွာ မည္သို႕ေသာ အလွအပမ်ားေပၚသို႕မဆို အဆန္းတၾကယ္ ပက္ဖ်န္းေပးႏိုင္စြမ္း ရွိသည္။ ကၽြန္မလို အိပ္မက္မက္ေနသူ၏ စိတ္ကူးမ်ားေပၚမွာလည္း ဆန္းၾကယ္စြာ ထင္တိုင္းျခယ္လွယ္ႏိုင္စြမ္းရွိပါသည္။ ထိုေနရာတြင္ ကၽြန္မ ျငိမ္ျငိမ္ကေလးရပ္ ေနမိပါသည္။. ကၽြန္မ တို႕၏ စံအိမ္ၾကီးသည္ လူသူကင္းမဲ့ေနသည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ကၽြန္မ က်ိန္တြယ္ေျပာဝံ့ ပါသည္။ ေရွးယခင္က ကၽြန္မတို႕ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည့္အတိုင္း သက္ရွိ မ်ားႏွင့္ ျပည့္ေနပါသည္။

ျပတင္းေပါက္မ်ားမွ အလင္းေရာင္မ်ား ထြက္အန္က်လာသည္။ ခန္းဆီးမ်ားသည္ ညခ်မ္းေလးတြင္ သာသာကေလး လႈပ္ယမ္းေနပါသည္။ စာၾကည့္ခန္းတံခါးမွာ ကၽြန္မတို႕ထား ရစ္ခဲ့သည့္အတုိင္း ခပ္ဟဟ ပြင့္ေနႏိုင္ ပါသည္။ စားပြဲေပၚရွိႏွင္းဆီပန္းအိုးအနားမွာ ကၽြန္မ၏ လက္ကိုင္ပုဝါေလး တင္လ်က္သား ရွိေပ လိမ့္မည္။
သည္ေနရာမွာ ကၽြန္မတို႕ တကယ္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည့္ အေၾကာင္း အခန္း၏အေန အထားမ်ားက သက္ေသခံ ပါလိမ့္မည္။ စာၾကည့္တိုက္ဗီရိုထဲသို႔ ျပန္ထည့္ရမည့္ စာအုပ္ပံု၊ ပစ္ခ်ထားသည့္အတိုင္း ရွိေနေသးေသာ သတင္းစာ၊ ေဆးလိပ္တိုမ်ား ျပည့္ေနသည့္ ျပာခံခြက္ မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရမည္။ ဆိုဖာမ်ားတြင္ လည္း ကၽြန္မတို႔ ေခါင္းမွီထားသည့္အရာႏွင့္ ဖင္ထိုင္ထားသည့္အရာမ်ား ရွိေနေပလိမ့္ ဦးမည္။ မီးလင္းဖိုရွိ ထင္းတံုး မွ မီးကလည္း နံနက္ခင္း တြင္ တေငြ႕ေငြ႕ ေလာင္ေနေပလိမ့္မည္။

ျပီးေတာ့ ဂ်က္စ္ပါ။ ကၽြန္မတို႕၏ အခ်စ္ေတာ္ ေခြးကေလးဂ်က္စ္ပါ။လြမ္းရိပ္သမ္းေန ေသာ မ်က္လံုးမ်ား၊ တြဲက်ေနသည့္ ပါေရမ်ားျဖသ့္ ၾကမ္းေပၚမွာ ေျခပစ္လက္ပစ္ လဲေလ်ာင္း ေနေပလိမ့္မည္။ သူ႔သခင္ ၏ ေျခသံကို ၾကားေသာအခါ အျမီးကေလးကို နန္႕ေနေပလိမ့္မည္။
လက္မည္းၾကီးတစ္ဖက္ျဖင့္ ဖံုးအုပ္လိုက္သကဲ့သို႕ တိမ္တိုက္တစ္ခုက လမင္းကို ဖံုအုပ္လိုက္ပါသည္။ ကၽြန္မ၏ စိတ္ကူးယဥ္မႈမ်ား လြင့္စဥ္သြားေတာ့သည္။ ျပင္းတင္းေပါက္မ်ား လည္း မထင္ရွားေတာ့ပါ။ အသက္ ဝိညာဥ္ ကင္းမဲ့ေနေသာ အတိတ္ကာလတုန္းက ကၽြန္မတို႕ ၏ တီးတိုးသံမ်ား တိတ္ဆိတ္ေနေသာ အိမ္ေဟာင္းၾကီး ကို ကၽြန္မ ေငးၾကည့္ေနမိပါသည္။
သည္စံအိမ္ၾကီး သည္ အရာ အားလံုးတို႕ကို အျပီးတိုင္ျမႇဳပ္ႏွံရာ ဌာနၾကီးျဖစ္သြားေတာ့ သည္။ ကၽြန္မ တို႕၏ စိုးရိမ္ေၾကာက္ရြံ႕မႈမ်ား၊ ထိခိုက္နာက်င္မႈမ်ားအားလံုး သည္အထဲမွာ ပ်က္သုဥ္း သြားၾကျပီ။ ျပန္လည္ ရွင္သန္ျခင္း၊ ျပန္လည္ႏိုးထျခင္းဟူ၍ ဘာမွ်မရွိႏိုင္ေတာ့ျပီ။

အိပ္ရာမွႏိုးေနေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ မန္ဒါေလစံအိမ္ၾကီးအေၾကာင္းကို ကၽြန္မ စဥ္းစား ၾကည့္ဖူးပါသည္။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ ခါးသီးေသာ ခံစားမႈမ်ိဳးကိုလည္း ကၽြန္မ မခံစားရေတာ့ျပီ။ အရွိကို အရွိအတိုင္း ကၽြန္မ စဥ္းစား ရေတာ့မည္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ စိုးရိမ္ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ကင္းကင္းရွင္းရွင္းျဖင့္လည္း သည္စံအိမ္ၾကီးမွာ ကၽြန္မ ေနထိုင္ႏိုင္ပါျပီ။
ေႏြရာသီမွာ ေကာင္းစြာ ျပဳျပင္ထားသည့္ ႏွင္းဆီျခံအေၾကာင္းကိုလည္း ကၽြန္မ အမွတ္ရႏိုင္ျပီ။ အရုဏ္ဦး မွာ ငွက္ကေလးမ်ားေပ်ာ္ျမဴးစြာ ေတးသီၾကသံကိုလည္း ကၽြန္မ နားေသာတဆင္ႏိုင္ျပီ။ သစ္အယ္ ပင္ၾကီးေအာက္မွာ ထိုင္ၾကရင္း ျမက္ခင္းျပင္ကေလးကို ေက်ာ္ျဖတ္လြင့္ေမ်ာလာေသာ ပင္လယ္ျပင္ ၏ တီးတိုးသံကေလးမ်ားကိုပါ ၾကားႏိုင္ပါျပီ။
အပြင့္ေတြေဝေနေသာပန္းတမာပင္မ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေတာင္ၾကားအေၾကာင္းကို လည္း ကၽြန္မေတြးၾကည့္မိ ပါသည္။ ထိုအရာမ်ားကား ဘယ္နံေရာအခါတြင္မွ မေပ်ာက္ပ်က္ ႏိုင္မည့္ ထာဝရ အရာမ်ားျဖစ္ပါသည္။ သူတို႕ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ႏိုင္စြမ္း ရွိမည္မဟုတ္ပါ။ သူတို႕အေၾကာင္း ကို ျပန္ေျပာင္းစဥ္းစားျခင္းအားျဖင့္ စိတ္ထိခိုက္ဖြယ္ရာအေၾကာင္းလည္း မရွိ ေတာ့ပါ။

သည္အေၾကာင္းမ်ားကို အိပ္မက္ထဲမွာ ကၽြန္မျမင္မက္မိပါသည္။ လမင္း၏ မ်က္ႏွာျပင္ ကို တိမ္တိုက္ၾကီး က ဖံုးလႊမ္းလုိက္ေသာအခါတြင္ အျခားအျခားေသာ အိပ္မက္မက္သူမ်ားကဲ့ သို႕ ကၽြန္မလည္း အိပ္မက္မက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိနားလည္ခဲ့ပါသည္။
တကယ့္ အျဖစ္မွန္ကေတာ့ မန္ဒါေလစံအိမ္ၾကီးႏွင့္ မိုင္ေပါင္းရာေထာင္ေဝးေသာ အရပ္တြင္ ကၽြန္မေရာက္ရွိေနပါသည္။ ျပီးေတာ့ အိပ္ရာမွလည္း ႏိုးေနပါသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထား ညံ့ဖ်င္း လွေသာ ဟိုတယ္ကေလးတစ္ခု၏ အိပ္ခန္းတြင္းမွာ ကၽြန္မ သက္ေတာင့္ သက္သာ ထိုင္လ်က္ရွိပါသည္။

တစ္ခဏေတာ့ ကၽြန္မ သက္ျပင္းခ်မိပါလိမ့္မည္။ ျပီးေတာ့ ကိုယ္ကို ဆန္႕ကာ တစ္ဖက္ သို႕လွည့္လိုက္သည္။ မ်က္လံုးမ်ားကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည္။ စူးရွလွေသာ ေနေရာင္ေၾကာင့္ အာရုံေနာက္ သြားပါသည္။ ေကာင္းကင္ၾကီးကလည္း  လင္းထိန္လြန္းစြတကား။ အိပ္မက္ထဲက လေရာင္ႏု ကေလးႏွင့္ေတာ့ အကြာၾကီးကြာျခားလြန္းေပစြတကား။

ေန႕ရက္ဟူသည္မွာ ကၽြန္မတို႔၏ ေရွ႕တြင္ တည္ရွိေနပါျပီ။ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ားၾကီးကို တည္ရွိေနပါျပီ။ စြဲမွတ္ ထားေလာက္ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားလည္းရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ မည္သို႕ဆိုေစ ေရွးယခင္က ကၽြန္မ တို႕ မသိခဲ့ဖူးသည့္ စိတ္တည္ျငိမ္မႈမ်ားက ေစာင့္ၾကိဳ ေနပါျပီ။ ကၽြန္မ၏ အိပ္မက္အေၾကာင္း ကိုလည္း ကၽြန္မ တို႕ စကားစပ္လို႔ေတာင္ ေျပာၾကေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မ၏ အိပ္မက္အေၾကာင္း ကိုလည္း ကၽြန္မ၏ ခ်စ္လွစြာေသာ ခင္ပြန္းကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ မန္ဒါေလ စံအိမ္ၾကီးကို ကၽြန္မ တို႔ ဆက္လက္ပိုင္ဆိုင္ေနေသးသည္ဟု သေဘာမထားေတာ့ျပီ။ မန္္ဒါေလစံအိမ္ ဆိုသည္ မွာလည္း ဤ ကမၻာေလာကတြင္ တည္ရွိေနေသးသည္ဟု မယူဆလိုေတာ့ျပီ။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

ကိုရင္ said...

ဒီေကာင္ဖတ္ဖူးတယ္အမ..
ဘေလာ့ေပၚမွာ ၿပန္ဖတ္ရေတာ့ တစ္မ်ိဳးဆြဲေဆာင္မႈ ရွိတယ္ :)