(ေနာက္ ကုိယ္ ေ႐ႊတိဂံုဘုရားဖူးရင္း ျပဳရင္းနဲ႔ ဒီသေဘာကုိ စဥ္းစားမိတယ္။ ဒီသေဘာေလး ၀တၳဳေရးရရင္၊ ကဗ်ာေရးရင္ ေကာင္းမွာပဲလုိ႔။ ဒါေပမဲ့ မေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ ရန္ကုန္မွာ လာၿပီး ႐ွစ္ႏွစ္ ဗြီအုိင္ပီ လာလုပ္ ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကုိယ္ကေတာ့ အားလံုးကုိ လက္ခံေတြ႕ခဲ့တာပဲ။ ကူညီႏိုင္တဲ့ကိစၥဆုိရင္ ကူညီခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကုိယ္ ရာထူးလက္ကုိင္ မ႐ွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ကုိယ္ ကူညီခဲ့ဖူးသူ တခ်ိဳ႕ေတြက လမ္းမွာေတြ႕ရင္ ေတာင္ မေတြ႕သလုိ မျမင္သလုိ လုပ္လာၾကတယ္။ မေခၚခ်င္သလုိ မေျပာခ်င္သလုိ လုပ္လာၾကတယ္။) ကို ဆက္ဖတ္ရန္.........
ကုိယ္က တုန္လႈပ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ ႐ွိလာတယ္။ ဒါကုိ ၀တၳဳနဲ႔ ေရး မလား၊ ကဗ်ာ နဲ႔ ေရးမလား စဥ္းစားၿပီး ဒီကဗ်ာကုိ ေရးခဲ့တာပဲ။ ဒါက ဘယ္သူ႔ကုိမွ မထိခုိက္ပါဘူး။ ေတြးယူ ရတဲ့ ကဗ်ာပဲ။ ဒီကဗ်ာကုိ မႏၱေလးအသင္း(ရန္ကုန္)က ၁၉၇၈ ခုႏွစ္က ထုတ္ခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္းမွာ ပါခဲ့တယ္။
ကုိယ္ ျပန္ရေတာ့မယ္ဆုိတာ သိေတာ့ ေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ႐ွိေသးတယ္။ ဒီမွာ ဖတ္ျပမယ္။
ဒီတစ္ခ်ီေတာ့
လက္ႏွီးဘ၀
ေရာက္ရမွေတာ့
ဘာေၾကာင့္ အုိးမဲ
ေၾကာက္ေနသလဲ။
အရင္အခ်ိန္
ဂုဏ္မသိန္မီ
အရည္၀င္းလဲ့
စားပဲြထက္တြင္
လက္သုတ္ပ၀ါ
ျဖစ္ခဲ့တာကုိ
သင့္မွာ အေနက်ပ္ေနသလား။
ဟုိ႔ဟုိဘ၀
သင္ေရာက္စက
မြမြႏုႏု
ဥဥကေလး
ၾကက္ေသြးပန္းခက္
ေ႐ႊ၀ါစြက္သည့္
မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါ
ျဖစ္ခဲ့ပါ၍
အဲဒါ စားၿမံဳ႕ျပန္ေနသလား။
အုိဘယ့္လက္ႏွီး
ဘ၀ဆည္းဆာ
သင္ ေရာက္လာၿပီ
ဒီတစ္ခ်ီေတာ့
အမိႈက္ပံုး။
ျပန္ရေတာ့မယ္ဆုိတာ သိေနေတာ့ ေရးခဲ့တာပဲ။ ဒီကဗ်ာက ၁၉၇၇ ႏုိ၀င္ဘာထုတ္ ႐ႈမ၀မဂၢဇင္းမွာ ပါခဲ့တယ္။ အဲဒီလုိေပါ့။ ခံစားခ်က္႐ွိတဲ့အခါမွာ ကဗ်ာေလးေတြ ေရးျဖစ္သြားတယ္ "
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ေလာက္ စာေရးသက္ ႐ွိေနတဲ့ဆရာ့ကုိ ေနာက္ဆံုး ေမးခ်င္တာ တစ္ခု ေမးခြင့္ျပဳပါ ဆရာ။ အသက္အ႐ြယ္ ရလာတဲ့အမွ် တခ်ိဳ႕ စာေရးဆရာေတြက စာေရးသား တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေ႐ြးခ်ယ္မႈကအစ ပံုစံေျပာင္းလာၾကတယ္။ ဆရာဆုိရင္ ေစာေစာက ေျပာသလုိ သဲေႂကြ လုဖန္တုိ႔၊ သက္ထားတုိ႔လုိ အႏုအ႐ြကေလးေတြကေန တရားဓမၼဘက္ႏႊယ္တဲ့ ၀တၳဳ ေတြ ေရးလာ တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီလုိ ေျပာင္းလာတာဟာ အသက္အ႐ြယ္ ရလာလုိ႔လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ပင္ကုိဗီဇ အရလား သိပါရေစ"
" ကုိယ့္အယူအဆအရ ေျပာရရင္ေတာ့ အသက္အ႐ြယ္အေပၚ မူတည္တယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ ဥပမာတစ္ခု ကုိယ္ ေျပာျပမယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေလာက္က အဂၤလန္မွာ ကြန္ဆာေဗးတစ္ အမတ္ တစ္ေယာက္က သတင္းစာ ႐ွင္းလင္းပဲြ လုပ္တယ္။ ေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ျပန္ေျဖေတာ့ သူက ဘာေျပာသလဲ ဆုိရင္ က်ဳပ္ ေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းကေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ပဲတဲ့။ က်ဳပ္ မိန္းမရတဲ့ အခါ က်ေတာ့ ဆုိ႐ွယ္လစ္ ျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ သားေတြ၊ သမီးေတြ ရလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ေလဘာ ျဖစ္လာတယ္။ အခု ေျမးေတြ ရလာတဲ့အခါ က်ေတာ့ ကြန္ဆာေဗးတစ္ ျဖစ္လာတယ္တဲ့။ အဲဒီလုိ ျဖစ္တယ္.. ဆုိေတာ့ ကုိယ္ ျမင္တာကေတာ့ အသက္အ႐ြယ္အရ ျမင္တတ္တဲ့ အာ႐ံုခ်င္း မတူေတာ့ဘူး။ အခု ကုိ၀င္းၿငိမ္း တုိ႔ အ႐ြယ္ျမင္တဲ့ အာ႐ံုနဲ႔ ကုိယ္တုိ႔ အ႐ြယ္နဲ႔ မတူေတာ့ဘူး။ ကုိယ့္အသက္ဆုိရင္ အခု ၆၅ ႏွစ္ ႐ွိေနၿပီ။ ဒီအသက္အ႐ြယ္မွာ အာ႐ံုမ်ားတဲ့ ရန္ကုန္မွာ ကုိယ္ မေနခ်င္ေတာ့ဘူး။ လူငယ္ေတြအတြက္ ရန္ကုန္ဟာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေပမယ့္ ကုိယ္တုိ႔ အသက္အ႐ြယ္မွာ မေပ်ာ္ေတာ့ဘူး။ မႏၱေလး ကုိ ေျပာင္း ေတာ့မယ္။ စီစဥ္လုိ႔ေတာင္ ၿပီးေနၿပီ။
ကုိယ္နဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ ေရးခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြဆုိလည္း တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေသကုန္ၾကၿပီ။ စာေရးတဲ့ေနရာမွာ ပတ္၀န္း က်င္ က ဒီေနရာမွာလည္း စကားေျပာလာျပန္တယ္ကြ။ ကုိယ္ဆုိရင္ လူငယ္ေတြနဲ႔ပဲ ေပါင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီေန႔ အခ်စ္၀တၳဳ ေရးႏိုင္ေသးတာပဲ၊ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား။ တစ္ခုေတာ့ ႐ွိတာ ေပါ့ေလ။ အခ်စ္ ၀တၳဳ ေရးတယ္ဆုိေပမယ့္ သမီးရည္းစား အခ်စ္မ်ိဳးေတာ့ မေရးေတာ့ဘူး။ လင္မယား ျဖစ္ၿပီးမွ ခ်စ္တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳမ်ိဳးေလးပဲ ေရးခ်င္ေတာ့တယ္။ ဒါ အသက္အ႐ြယ္အရလုိ႔ ေျပာရမွာပဲ "
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ၊ ဆရာ့အေတြ႕အႀကံဳ အယူအဆ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကုိ မွတ္တမ္းတင္ခြင့္ရ တဲ့အတြက္ ေပဖူးလႊာ စာတည္းအဖဲြ႕ ကုိယ္စား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့လည္း ဆရာ က်န္းက်န္းမာမာ နဲ႔ စာေပနဲ႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက တုိင္းျပည္အက်ိဳး သယ္ပုိးႏုိင္ေစဖုိ႔ ဆႏၵျပဳခဲ့ပါတယ္"
ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၄၂၊ ႏုိ၀င္ဘာလ၊ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္။
ေျပာမယ္
ဆရာဦးသာဓု
ဆရာဦးသာဓု
" ဆရာ စာေပေလာကထဲ ေရာက္လာပံုကေတာ့ ခပ္ဆန္းဆန္းပဲ "
ကၽြန္ေတာ္ နဲ႔ စေတြ႕စဥ္မွာပဲ ပထမေမးခြန္းျဖစ္တဲ့ "စာေပေလာကထဲ ၀င္ေရာက္လာပံု" ကုိ ဆရာဦးသာဓု က စတင္ေျဖၾကားပါတယ္။
" ရည္႐ြယ္ခ်က္ မ႐ွိဘဲ ေရာက္လာတာပဲ၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္မ႐ွိဘူးလုိ႔ ေျပာရတာက ဟုိတုန္းက စာေရးဆရာ ေတြရဲ႕ စား၀တ္ေနေရး အေျခအေနကလည္း သိတဲ့အတုိင္း လံုေလာက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ မိသားစု စား၀တ္ေနေရးအတြက္ လံုေလာက္ေအာင္ လံုးပန္းေနရတယ္။ ပံုႏွိပ္တုိက္ ေထာင္တယ္။ ေပါင္ဒါ လုပ္ ေရာင္းတယ္။ ဆရာ လုပ္ခဲ့တာေတြကေတာ့ စံုေနတာပါပဲ။ ဂ်ပန္ေခတ္တုန္းက ျမင္းလွည္းေတာင္ ေမာင္းခဲ့ ေသးတယ္။ ဆရာ ေသာ္တာေဆြ တုိ႔လုိေပါ့။ ဂ်ပန္ေခတ္ၿပီး အဂၤလိပ္ေခတ္ ေရာက္လာေတာ့ အိမ္မွာ ႐ွိတဲ့ ကားေလး ကုိ ဘတ္စ္ကားလုပ္ၿပီး ေမာင္းတယ္။
ျမင္းလွည္းေမာင္း၊ ဘတ္စ္ကားေမာင္း လုပ္လာေတာ့ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ဆံခဲ့ရတယ္။
႐ွင္း႐ွင္းေျပာရရင္ ဒီေလာကမွာ မုိက္႐ုိင္းတာေတြ၊ လူကုိ လူမထင္တာေတြ၊ ကလိမ္က်တာေတြ ေတြ႕လာ ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကား နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဒုိင္နမုိဆုိင္၊ ဘက္ထရီဆုိင္၊ တာယာဆုိင္၊ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ကလိမ္က်တာေတြခ်ည္း ေတြ႕ေနရတယ္။ ကုိယ့္ဖုိ႔ ကုိယ္ တြက္ၾကတာ ခ်ည္းပဲ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ငါ ဒီလူေတြကုိ ဘယ္လုိလုပ္ ေျပာရပါ့မလဲ၊ ငါ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးဦးမယ္ ဆုိၿပီး " ဒါေတြကုိျပင္" ဆုိတဲ့ စာအုပ္ ေရးလုိက္တယ္။ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီလူေတြ အယူအဆ အေတြးအေခၚ ေတြ မွန္သြားေစခ်င္တာပဲ ႐ွိတယ္။ စာအုပ္က နည္းနည္းပါးပါးပဲ ေရာင္းရတယ္။
ဆရာ ရည္႐ြယ္ၿပီး ေရးလုိက္တဲ့ ျမင္းလွည္းသမားတုိ႔၊ ဘတ္စ္ကားသမားတုိ႔က စာဖတ္ရေကာင္းမွန္းလည္း သိတဲ့ လူေတြမွ မဟုတ္ဘဲကုိး။ ဒါေလာက္ေတာင္ ျဖစ္လွတာဆုိၿပီး ျမင္းလွည္းသမား၊ ဘတ္စ္ကား သမား ေတြ ကုိ အလကား သြားေ၀ပစ္တယ္။ ရတဲ့လူေတြက စာအုပ္ဆုိင္မွာ ျပန္ၿပီးသြားေရာင္း ၾကတယ္။ ေအာင္ျမင္ သင့္သေလာက္ေတာ့ မေအာင္ျမင္ဘူးေပါ့ေလ။ တစ္ရာမွ ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ေလာက္ ေတာ့ အသိ တရားေလး ရသြားၾကမွာေပါ့။
ဆရာ က ေရာင္စံုပံုႏွိပ္စက္လည္း ေထာင္ထားေတာ့ မဂၢဇင္းတုိ႔၊ ၀တၳဳ မ်က္ႏွာဖံုးတုိ႔ ႐ုိက္ဖုိ႔လာၾကတယ္။ အဲဒီ အထဲမွာ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္းပုိင္႐ွင္ ကုိေက်ာ္႐ုိး (စာေရးဆရာျပည့္စံု)က " ဒါေတြျပင္" စာအုပ္ ေပးလုိက္ ေတာ့ သူက ဖတ္ၿပီး သေဘာက်သြားတယ္။ ခင္ဗ်ား စာေရးေကာင္းတယ္။ စာေရးဆရာ ျဖစ္ ႏုိင္တယ္။ ၀တၳဳ ေတြ ဘာေတြေရးရင္ ရႏုိင္တယ္။ ခင္ဗ်ား ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ မဂၢဇင္းထဲမွာ ထည့္ မယ္လုိ႔ ေျပာ တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာက " ဟာ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ာလပတ္လည္ ေန တာပဲ" လုိ႔ ဆုိေတာ့ သူက "ေရးသားေရးပါဗ်ာ၊ ျဖစ္ပါတယ္ " လုိ႔ ေျပာတယ္။ ဆရာက "ေရးတာေတာ့ အေရးမႀကီးပါဘူး။ ၀တၳဳတုိတစ္ပုဒ္ ခင္ဗ်ားက ပုိက္ဆံ ဘယ္ေလာက္ ေပးသလဲ" လုိ႔ေမးတယ္။ သူက "ဟာဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားက ကေလာင္သစ္ပဲ၊ ကေလာင္သစ္ဆုိရင္ မေပးဘူး" တဲ့။ ဆရာ ကလည္း "မေပးရင္ မေရး ဘူးဗ်ာ" လုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။
ဆရာက ပုိက္ဆံမရတဲ့အလုပ္ဆုိရင္ ဘာမွ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ကုိယ္ ပင္ပန္းၿပီးရင္ ပုိက္ဆံရခ်င္တယ္။ ကုသုိလ္ လုပ္တာက တစ္ပုိင္းပဲ။ ကုိေက်ာ္႐ုိးက " အဲဒီလုိဆုိလည္း ေပးပါ့မယ္ဗ်ာ" တဲ့။ "ဘယ္ေလာက္ ေပးမလဲ" ဆုိေတာ့ "အစိတ္" တဲ့။ "ဒီ့ျပင္ လူေတြ ဘယ္ေလာက္ေပးသလဲ" ဆုိေတာ့၊ "ဟာဗ်ာ ခင္ဗ်ားကလည္း ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္ေပးပါ့မယ္" တဲ့။ " ေပးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေပးရလိမ့္မယ္ေနာ္" လုိ႔။ အဲဒီေခတ္က တင့္တယ္ တို႕ က ၇၅ က်ပ္၊ က်ပ္ ၁၀၀ ေလာက္ရတယ္။
၀တၳဳေရးၿပီးေတာ့ ဆရာက ေပးလုိက္တယ္။ ငါးဆယ္ ေပးရမယ္။ ခင္ဗ်ား ေက်နပ္မွ ထည့္ဆုိၿပီး ေပးလုိက္ တယ္။ ၀တၳဳနာမည္ က "၀န္ႀကီး တစ္မတ္"။ အေၾကာင္းအရာက ဘာလဲဆုိေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတုိ႔ က်ဆံုး ေတာ့ ဂ်ဴဗလီေဟာမွာ အေလာင္းလာထားတယ္။ ဆရာက အဲဒီနားမွာ ေနတယ္။ လြတ္လပ္ေရး ဖခင္ ႀကီးကုိ အေလးျပဳဖုိ႔ ကန္ေတာ့ၾကဖုိ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြ အမ်ားႀကီး လာၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း မ်က္ရည္ နဲ႔ မ်က္ခြက္၊ အင္မတန္ကုိ စိတ္ထိခုိက္လုိ႔ ငုိယုိၿပီး လာၾကတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ မိန္းကေလး ေတြက အကဲဆံုးပဲ။ ႏုိင္ငံေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးကုိ အေလးျပဳဖုိ႔ ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြနဲ႔ လာၾကတယ္။ အက်ႌလံုခ်ည္ ဆင္တူ နဲ႔၊ ႏႈတ္ခမ္းနီ ပါးနီနဲ႔ ၀တ္စားလာလုိက္ၾကတာ မဂၤလာေဆာင္သြားတာက်ေနတာပဲ။ ဒါ လြတ္လပ္ေရး ဖခင္ႀကီး ကုိ လာၿပီး ၾကည္ညိဳၾကတာလား။ သူတုိ႔ ႐ိႈးလုပ္ဖုိ႔ လာၾကတာလား။ ဒါကုိ မ်က္စိ ေနာက္တာ နဲ႔ အဲဒီအေၾကာင္းကုိ "၀န္ႀကီး တစ္မတ္ "ဆုိၿပီး ေကာက္ေရးလုိက္တာပဲ။
အဲဒီ၀တၳဳ ေသြးေသာက္ထဲ ပါလာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ သေဘာက်သြားၾကတယ္။ ဦးေက်ာ္႐ုိးကလည္း "ဆက္ေရးပါဦး၊ ႐ႈမ၀ဦးေက်ာ္တုိ႔ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ ေရးပါဦး" လုိ႔ တုိက္တြန္းၾကတာနဲ႔ စာေရးဆရာ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္သြားတာပဲ "
" ဆရာ "ဒါေတြျပင္" ေရးခဲ့တာ ဘယ္ႏွခုႏွစ္ ေလာက္ကပါလဲ"
" ၁၉၄၆ ေလာက္ကပဲ"
" ၀န္ႀကီး တစ္မတ္ ကေကာ "
" ဆရာ ေမ့ေနၿပီ။ ဒါေတြျပင္နဲ႔ မေ႐ွးမေႏွာင္းပါဘဲ"
" သာဓု ဆုိတဲ့ ကေလာင္နာမည္ကုိ ဘာေၾကာင့္ ဆရာ ယူခဲ့တာလဲ ဆရာ "
" ဆရာ ႀကိဳက္တယ္။ သာဓု ဆုိတာ ေကာင္းတာပဲ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အဲဒီေခတ္က စာေရးဆရာ အေတာ္ မ်ားမ်ား ႐ွိတဲ့အထဲမွာ ဆရာ့နာမည္ တစ္ဘာသာ ထြက္လာေစခ်င္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ေနရတာ ကလည္း က်ားကူးေက်ာင္း (ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း)ေဘးမွာ ဆုိေတာ့ အိပ္ရာက ႏုိးတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သာဓု ဆုိတာ အၿမဲ ၾကားေနရတယ္။ သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ဆုိတာ အၿမဲၾကားရေတာ့ ဟ ဒီအဓိပၸာယ္က ေကာင္းလည္း ေကာင္းတယ္။ လူေတြလည္း မွတ္မိလြယ္တယ္လုိ႔ စဥ္းစားၿပီး "သာဓု" ဆုိတဲ့ နာမည္ကုိ ေကာက္ တပ္လုိက္ တာပဲ"
" ဆရာ့မွာ တျခား ကေလာင္နာမည္ေတြ ႐ွိေသးတယ္ဆုိ " " အမ်ားႀကီးပဲ၊ ပေဒသာမဂၢဇင္းတုိ႔၊ သစၥာမဂၢဇင္း တုိ႔မွာ ေရးေတာ့ တစ္ခါတေလ စာမူလုိရင္ ကေလာင္နာမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး တပ္ၿပီး ေရးေပး လုိက္တာပဲ၊ သုေမာင္ ဆုိတဲ့ နာမည္နဲ႔လည္း ေရးဖူးတယ္။ ျမၾကည္ ဆုိတဲ့ နာမည္နဲ႔လည္း ေရးဖူးတယ္။ ဥၾသ၊ ၾသဘာ၊ ေမာင္ေသာၾကာ၊ ဘာဘူ၊ မြတ္တား၊ ဟာ ... စံုလုိ႔ပါပဲ။ နာမည္ေတြကေတာ့ မမွတ္မိ သေလာက္ပါဘဲ"
" ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္က ဖတ္ခဲ့ရဖူးတဲ့ "အတာ" ၀တၳဳဟာ ဆရာ့ဘ၀အေၾကာင္းလုိ႔ ေျပာ ၾက ပါတယ္။ ဟုတ္ပါသလား ဆရာ "
" ဟတု္ပါတယ္။ "အတာ" ၀တၳဳက ဆရာ့အေၾကာင္း ကုိးဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့႐ွိ တယ္။ အတာ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္ခံရတာ ႐ွိတယ္။ အေမ ေမတၱာမဲ့ရသလား။ ဒါေလာက္ေတာင္ ေမတၱာ မဲ့ ႏုိင္ပါ့မလား။ ဆုိးႏုိင္ပါ့မလားလုိ႔ ေ၀ဖန္ၾကတယ္။ ဆရာ့ကုိလည္း ေမးၾကတယ္။ ဆရာက တစ္ခြန္းတည္း ပဲ ေျပာလုိက္တယ္။ ဒီထက္ဆုိးတာေတြေတာင္ ႐ွိေသးတယ္။ ေရးမေကာင္းလုိ႔၊ ေရးမျဖစ္ လုိ႔ မေရးတာလုိ႔။
တစ္ခု ႐ွိေတာ့႐ွိတယ္။ အေမအရင္း က ကုိယ့္သားသမီးအရင္းအေပၚမွာ ဒါေလာက္ေတာင္ ဆုိးရသလား ဆုိ တာ ဒီသားသမီးရဲ႕ အကုသုိလ္က ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ ႀကီးခဲ့မွန္းမွ မသိတာ။ ၀ဋ္ခံရတာပါလုိ႔။ သေဘာ ကေတာ့ အဲဒါပါပဲ။
စကားစပ္မိလုိ႔ ရယ္စရာတစ္ခု ေျပာရဦးမယ္။ ဆရာ့ဘ၀မွာ အေမအရင္းေခါက္ေခါက္က ဆရာ့အေပၚမွာ ဆုိး ခဲ့တယ္။ ရက္စက္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ မိဘကံဆုိးခဲ့တယ္။ အခု ႀကီးလာေတာ့ ဘာသိလာရ သလဲဆုိေတာ့ သားသမီးကံ လည္း မေကာင္းပါဘူး။ ဆရာ ေနာက္ေတာ့ ေျပာျပပါ့မယ္"
" ဆရာ ၀တၳဳတုိ နဲ႔ ၀တၳဳ႐ွည္ကုိ ဘယ္လုိ ခဲြျခားေရးတယ္ဆုိတာ စာေရးခ်င္တဲ့သူမ်ား သိႏုိင္ေအာင္ ခဲြျခား ေျပာျပေစခ်င္ပါတယ္ "
" ဘယ္လုိ ခဲြေရးသလဲဆုိေတာ့ ဆရာ့မွာ သီးျခားသေဘာ မ႐ွိပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္ေလး အခ်ိန္ယူၿပီး ေျဖရမယ့္ ေမးခြန္းျဖစ္ေနတယ္။ ၀တၳဳေရးတဲ့ေနရာမွာ ဆရာ့မူကုိ ေျပာရရင္ ၀တၳဳတုိ၊ ၀တၳဳ႐ွည္ ခဲြျခားၿပီး ေရး တဲ့ေနရာမွာ တုိတုိ နဲ႔ လုိရင္း ေရးရင္ ၿပီးသြားႏိုင္မယ့္ ေနရာေတြမွာ ဆရာ စာမ်က္ႏွာ မျဖဳန္းဘူး။ မဆုိင္တာ ေတြ မထည့္ေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႔ ဒီေလာက္ လံုေလာက္ၿပီဆုိရင္ ဒါ ၀တၳဳတုိနဲ႔ပဲ ေတာ္တယ္။ အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး စာမ်က္ႏွာ မျဖဳန္းေတာ့ဘူး။
တစ္ခုခုကုိ စိတ္ကူးတည့္တဲ့အခါမွာ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ခုကုိ အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပဖုိ႔ လုိလာရင္ ဒါ အ႐ွည္ ေရးမွ ျဖစ္မယ္။ သေဘာအားျဖင့္ေတာ့ ဒါ ဆရာ မွားခ်င္လည္း မွားလိမ့္မယ္။ ဆရာ့ အယူအဆကုိ ေျပာတာ ပါ။ ဥပမာအားျဖင့္ စံုေထာက္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးေတာ့မယ္ဆုိရင္ ၀တၳဳကုိ ေရးလုိ႔ မျပည့္စံုႏုိင္ဘူး။ အရသာ မ႐ွိႏုိင္ဘူး။ လူသတ္သြားတယ္။ သဲလြန္စ ေပ်ာက္ေနတယ္ ဒီသဲလြန္စကုိ ပုိက္စိပ္တုိက္ ႐ွာဖုိ႔ရာ ဆုိရင္ ၀တၳဳ တုိနဲ႔ မလံုေလာက္ဘူး။ အဲဒီသေဘာေလးပါတယ္။ စံုေထာက္ ၀တၳဳကုိ ၀တၳဳတုိ ေရးလုိ႔ မျပည့္စံု ႏုိင္သလုိ အခ်စ္ကိစၥ၊ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥမွာလည္း ၀တၳဳတုိနဲ႔ မျပည့္စံုႏုိင္တာေတြ ႐ွိတယ္။
တစ္ခါတေလ က်ေတာ့လည္း တုိတုိကေလးနဲ႔ပဲ ဒုိင္းဆုိ ျပည့္စံုသြားတာေတြေတာ့ ႐ွိပါတယ္။ ဒါေလာက္ဆုိရင္ ႐ွင္းမယ္ ထင္ပါတယ္ "
" ခု ေနာက္ပုိင္းမွာ ဆရာ ၀တၳဳ႐ွည္ မေရးေတာ့ဘဲ ၀တၳဳတုိေတြပဲ ေရးေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ပါလဲ ဆရာ "
" က်န္းမာေရးက သိပ္မေကာင္းဘူး။ ေနာက္ၿပီး စိတ္ကုိလည္း သိပ္အလုပ္မေပးခ်င္ဘူး။ အသက္ကလည္း ႀကီး လာေတာ့ သားေတြ၊ ေျမးေတြ ကိစၥက ပုိ႐ႈပ္လာတယ္။ ဟုိတုန္းက သား ငါးေယာက္ ႐ွိတယ္ထား။ သား ငါးေယာက္ ျပႆနာပဲ ႐ွိတယ္။ ခုေတာ့ ေခၽြးမေတြကုိ တံျမည္စည္းလွည္းေနရတာက ပုိၿပီး အခ်ိန္ ကုန္တယ္။
တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ေရးခ်င္တယ္။ တစ္ရက္ေလာက္ ေရးလုိ႔မၿပီးခင္မွာ ျပႆနာေတြက ၀င္လာ ေရာ၊ ဆက္ေရးခ်င္စိတ္ မ႐ွိေတာ့ဘဲ ဒီအတုိင္း ထားလုိက္ရေရာ၊ အ႐ွည္မေျပာနဲ႔ အတုိေတာင္မွ သံုးေလး ပုဒ္ေလာက္ လက္စ နဲ႔ ပစ္ထားရတာေတြ ႐ွိတယ္။ သံုး ေလးမ်က္ႏွာ ေရးၿပီး ျပႆနာ၀င္လာလုိ႔ ေခါက္ထား ရတာေတြေပါ့။
အခု ေပဖူးလႊာ၊ ႐ႈမ၀ စတဲ့ မဂၢဇင္းေတြမွာ ေရးေနတာေတြက တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္နဲ႔ၿပီးေအာင္ ေရးလုိက္ႏုိင္ တာေတြပဲ။ ဟုိတစ္ေလာကေတာ့ ၀တၳဳ႐ွည္တစ္ပုဒ္ ေရးလုိက္ႏုိင္တယ္။ မၾကာခင္ ထြက္လာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါ ေရးတုန္းကေတာ့ စိတ္လည္း၀င္စားတယ္။ စိတ္လည္း ပါတယ္။ နည္းနည္းလည္း ေနေကာင္း ေနေတာ့ ေရးခ်လုိက္တာ လံုးခ်င္းျဖစ္သြားတယ္ "
" ဘယ္လုိ နာမည္ေပးထားသလဲ ဆရာ "
" ဒီမ်က္ႏွာေလးကုိ ခ်စ္တာ "
" သာဓု လူပါး၀တယ္မွာ ေရးခဲ့တာေတြဟာ ဆရာ့ကုိယ္ေတြ႕ေတြခ်ည္းပဲလား "
" အမ်ားဆံုး၊ အဲ ... ၉၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္က ကုိယ္ေတြ႕ေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါမ်ိဳးက်ေတာ့လည္း ခက္သားပဲ။ ညီေလး တုိ႔လည္း စဥ္းစားမိမွာေပါ့။ ကိုယ္ေတြ႕ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ တစ္ခုလုပ္ေရးၾကည့္ရင္ သဘာ၀မက်ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာကေတာ့ ကုိယ္ေတြ႕ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ သိလုိက္ရတာ၊ ျမင္လုိက္ရတာ၊ ၾကားလုိက္ရတာေတြ ပဲေရးခ်င္တယ္။
အခုလည္း "သာဓု လူ၀ါး၀တယ္ ဒုတိယပုိင္း" ေရးေနတယ္။ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ "သာဓု လူ၀ါး၀တယ္ ဒုတိယပုိင္း" တပ္ရမလား။ အမွတ္(၂) တပ္ရမလား မေသခ်ာေသးဘူး။ ဆရာ့ ကုိယ္ေတြ႕ေတြခ်ည္း နည္းနည္း နည္းနည္း စုေရးထားတာပဲ။ အဲဒီထဲမွာ သူေတာင္းစားကေတာင္ ဆရာ့ကုိ လူပါး၀သြားတာ ဆရာ ခံခဲ့ရတာပါ ထည့္ေရးထားတယ္ "
" ေက်းဇူးပဲ ဆရာ။ စာေရးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားမဂၢဇင္းေတြမွာ "How to Write" ဆုိၿပီး စာေရးနည္း သင္တန္းေတြ ဖြင့္တာ ေတြ႕ရတယ္ ဆရာ။ ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါး ကဗ်ာ ေရးနည္းအစံုေပါ့ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္တာက စာေရးတာ အပါအ၀င္ အႏုပညာလုပ္ငန္းေတြကုိ ဒီလုိ သင္ၾကားပုိ႔ခ်လုိ႔ တတ္ကၽြမ္း ႏုိင္ပါ့မလား ဆုိတာပါပဲ ဆရာ "
" ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာတစ္ခု ေျပာခ်င္တယ္။ သင္တန္း၊ သင္တန္းဆုိၿပီး ဖြင့္ၾကတာေတြဟာ ေတာ္ ေတာ္ေလး ျပႆနာ႐ွိတယ္။ ၀တၳဳေရးနည္း သင္တန္း၊ အႏုပညာသင္တန္း၊ အက သင္တန္း၊ အဆုိသင္တန္း၊ အတီးသင္တန္း၊ ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ သင္တန္း ဘာညာ ဆုိတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ နည္းနည္းက်ယ္က်ယ္ေလး ေျပာခ်င္တယ္။
အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သင္တန္းဖြင့္ၾကတာေတြ ႐ွိတယ္။ အခု ကေလးေတြကုိ သူငယ္တန္းကစၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာ သင္ၾကားေပးဖုိ႔ ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္ထားတယ္။ သူငယ္တန္းကေန တကၠသုိလ္ထိ စာသင္ေပးတယ္။ သင္တဲ့ ဆရာေတြက ဘယ္လုိလူေတြလဲ။ ဘဲြ႕မရရင္ သင္လုိ႔ရမလား။ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမ လုပ္ဖုိ႔အတြက္ ေလွ်ာက္လႊာတင္ကတည္းက ဘာဘဲြ႕ရခဲ့ပါတယ္ ဆုိတာ ပါရတယ္။ ဒီဘဲြ႕နဲ႔ လံုေလာက္သလား၊ မလံုေလာက္ေသးဘူး။ ဆရာျဖစ္သင္ဆုိတာ ႐ွိေသးတယ္။
အႏုပညာသင္တန္းေတြမွာ ဘယ္သူက သင္မွာလဲ၊ သင္တဲ့လူကေကာ ဘာဘဲြ႕ရသလဲ။ အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘာေအာင္ခဲ့သလဲ။ ဆရာ ေျပာတာက စည္းကမ္းေလး႐ွိဖုိ႔ လုိတယ္ ဆုိတာပါ။ ႐ုပ္႐ွင္ေကာင္ စီမွာ ဒါ႐ုိက္တာသင္တန္း လုပ္မယ္ ဆုိတုန္းက ဆရာ ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္။ ဒါ႐ုိက္တာေတြ ညံ့လုိ႔ ကားေတြ ညံ့တဲ့ အတြက္ ဒါရိုက္တာသင္တန္းဖြင့္မယ္ဆုိၾကတယ္။ ဆရာက ေျပာတယ္။ သင္မယ့္ သူေတြက ဘယ္သူ ေတြလဲ၊ သင္တဲ့သူေတြ ႐ုိက္ခဲ့တဲ့ ကားေတြကေကာ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလုိ႔လဲ၊ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ လည္း ျပန္စဥ္းစားပါ။ ဘာေတြ ေပးမယ္ဆုိရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ႐ုပ္႐ွင္အႏုပညာ တကၠသုိလ္ႀကီးလား၊ ျပႆနာ ေတြ ႐ႈပ္လာမယ္။ ကားတစ္ကား ႐ုိက္တာ မေကာင္းလုိ႔ ႐ံႈးရင္ သူ႔ဟာသူ ႐ံႈးတာပဲ။ သူ အ႐ံႈးခံ ႏုိင္လုိ႔ လုိက္ရင္ ႐ုိက္ပါေစ။
႐ံုး၀န္ထမ္း လစ္လပ္လုိ႔ ေၾကာျငာၿပီး အလုပ္ေခၚတယ္ဆုိပါေတာ့။ စည္းကမ္းကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ ပါတယ္။ အခ်က္အလက္ေတြထဲမွာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ဘဲြ႕ဆုိတာ ပါတယ္။ အခု ဆရာတုိ႔ ႐ုပ္႐ွင္႐ုိက္တဲ့ေနရာမွာ အစုိးရက ဖလင္ထုတ္ေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါ႐ုိက္တာသည္ သင္တန္းေအာင္ရမယ္ ဆုိတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ မပါဘူး။ အဲဒီလုိ ႐ွင္းေနတာကုိ ဘာေၾကာင့္ သင္တန္းလုပ္ခ်င္ၾကတာလဲ၊ ဆရာကေတာ့ ဒီအထဲမွာ မပါဘူး။
သင္တန္း ဆုိတာမ်ိဳးက ဘယ္သူသင္သင္ ရတာပဲ။ ဥပမာ က်ဴ႐ွင္ ဆုိၾကပါစုိ႔။ အေဖက က်ဴ႐ွင္ ေထာင္တယ္။ သမီးတစ္ေယာက္က ဆယ္တန္း၊ သားတစ္ေယာက္က စိတ္ပညာပထမႏွစ္။ ဒါေပမဲ့ အေဖ ဖြင့္တဲ့ က်ဴ႐ွင္မွာ ဆရာ၀င္လုပ္လုိ႔ ရၾကတာပဲ။
အႏုပညာ သင္တန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဟုိတစ္ေလာကပဲ ဆရာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးလုိက္ ပါေသးတယ္။ ႐ုပ္႐ွင္ထဲက ေကသြယ္မုိးတုိ႔၊ လွလွမုိးတုိ႔လုိ ပရိသတ္ မွတ္မိေနတဲ့ မင္းသမီးေလး တစ္ေယာက္ ေလာက္မွ ကုိယ္တုိင္လည္း မပါဖူးတဲ့ လူတစ္ေယာက္က သ႐ုပ္ေဆာင္သင္တန္း ေပးမယ္ ဆုိေတာ့ ရယ္စရာ ျဖစ္ မေနဘူးလား။
ဆရာ ေျပာတာက ဘဲြ႕ရမွ ဒီသင္တန္းေတြ ေပးရမယ္လုိ႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ မလုပ္သင့္တာကုိ မလုပ္ပါနဲ႔ လုိ႔ ေျပာတာပါ။ ဥပမာအားျဖင့္ ဆရာမင္းသု၀ဏ္တုိ႔၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီတုိ႔လုိ ထိတ္ထိတ္ႀကဲ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ေတြကုိ ဆရာရယ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၀တၳဳေရးနည္းသင္တန္း ဖြင့္မလုိ႔ လာသင္ေပးပါ ဆုိရင္ ဒီဆရာ ႀကီးေတြ ေခါင္းခါမွာပဲ။ သူတုိ႔ ကုိယ္တုိင္က လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာလည္း လက္မခံဘူး။ ေျပာသာ ေျပာတတ္တယ္။ ငါေတာ့ ဘယ္လုိ ေရးသြားတာပဲကြလုိ႔။ ဒါေပမဲ့ သင္မေပးတတ္ဘူး။
ဒီဘက္ ခ်ံဳစပ္ကေန ဟုိဘက္ေရာက္ေအာင္ ေတာထဲကေန ျဖတ္သြားတာ ငါေတာ့ ဒီလုိ ေကြ႕ေကာက္ သြားတာပဲ လုိ႔ ေျပာျပတတ္မယ္။ ေတာင္ေပၚ တက္ရမယ့္ကိစၥ ႀကံဳလာရင္ေတာ့ ဆရာ ေျပာျပတတ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာမွ ေတာင္ေပၚမတက္ဖူးတာကုိး။ အဲဒီလုိ႐ွိတယ္။ ဒီဥစၥာက အင္မတန္ က်ယ္၀န္းတယ္။ လြယ္လည္း မလြယ္ပါဘူး။
အႏုပညာကိစၥက သင္ေပးလုိ႔ မရဘူး။ အထူးသျဖင့္ ၀တၳဳေရးနည္းေပါ့။ ဆရာ၀န္ လုပ္ခ်င္ရင္ သင္ေပးရတာ လြယ္တယ္။ အမွတ္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစား၊ သူ႔လုိင္းနဲ႔သူ ၀င္လာရင္ ေဆးေက်ာင္း ေရာက္ၿပီး ဆရာ၀န္ ျဖစ္လာမွာပဲ။စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာဖုိ႔ကေတာ့ ေသေအာင္ ႐ုိက္ၿပီးသင္ မရႏုိင္ ဘူး။ သူ႔ပါရမီက ႐ွိေသးတယ္။
အခုေတာ့ ဘာသင္တန္းေဟ့ဆုိ တက္လုိက္ၾကတာပဲ။ ငါးပြက္ရာ ငါးစာ ခ်ေနၾကတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္သင္ တန္း ဆုိပါေတာ့။ သ႐ုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ ၀ါသနာပါတာလား။ ေဆြဇင္ထုိက္တုိ႔လုိ နာမည္ႀကီးခ်င္လုိ႔လား။ နာမည္ ႀကီးခ်င္လုိ႔ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါ ၀ါသနာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။
စာေရးခ်င္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ ကုိ သင္ေပးလုိ႔ ရကုိမရႏုိင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဆရာ ေျပာျပမယ္။ သီခ်င္း ဆုိခ်င္တဲ့ သူတစ္ေယာက္၊ ဆုိတာ ၀ါသနာပါတယ္။ ဆုိၾကည့္စမ္းဆုိေတာ့ ဆုိၾကည့္တယ္။ အသံ ေကာင္းမွ၊ စည္းခ်က္၀ါးခ်က္ ႏုိင္မွ၊ အသံ အနိမ့္အျမင့္ နားလည္မွသာ ျဖစ္ႏုိင္မယ္ မဟုတ္လား။ ေအး ... စာေရးတာ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သင္လုိ႔ရတာတစ္ခုေတာ့ ႐ွိတယ္။ ရည္းစားစာ ေရးနည္းေတာ့ သင္လုိ႔ ရလိမ့္မယ္။ ၀တၳဳေရးနည္းကေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မရႏုိင္ဘူး။
အခု ဆရာ့သား ေတြ စာေရးေနၾကတယ္။ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ဆရာ သင္မေပးခဲ့ဘူး ေလးေယာက္ဟာ (၀ဏၰ၊ သုေမာင္၊ မင္းလူ၊ အာယု) ျဖစ္မလာဘဲ သာဓု၀မ္း၊ သာဓုထူး သာဓုသရီး၊ သာဓုဖုိးေတြသာ ျဖစ္ လာလိမ့္မယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ ၾသဇာ ၀င္သြားမယ္။ ေရးပံုေရးနည္းအယူအဆေတြ သူတုိ႔ ေခါင္းထဲ၀င္သြားမယ္။ ဆရာက အဲဒါ မႀကိဳက္ဘူး။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵ႐ွိတယ္ "
" ဆရာ့သား ငါးေယာက္ထဲက ေလးေယာက္က စာေရးဆရာ ျဖစ္လာၾကၿပီ။ --ေျခရာကုိ နင္းလာၾကတယ္၊ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ နဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈ ရလာၾကတယ္။ ဒီသားေတြေရးတဲ့ စာေတြအေပၚမွာ ဆရာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါ သလဲ ဆရာ "
" ေစာေစာက ေျပာသလုိ ဆရာ့သားေတြကုိ စာေရးတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လံုး၀ သင္မေပးခဲ့ဘူး။ ကဗ်ာ ေရးတာေတာင္ မွ ကာရန္လြတ္ေနတာ ေတြ႕ရင္ ဒီလုိ ျပင္လုိ႔ ျပင္မေပးခဲ့ဘူး။ ေဟ့ မင္းတုိ႔ဟာက ကာရန္ လြတ္ေနတယ္၊ ျပန္ၾကည့္ဦး။ ဒါေလာက္ပဲ ေျပာခဲ့တယ္။ သူ႔ဟာသူ ျပင္ရတာပဲ။ သားေတြက အေဖ့ေျခရာ နင္းၿပီး စာေရးလာၾကတာ ေတြ႕ရေတာ့ကေတာ့ သာဓု ေျခရာနဲ႔ ုမုိင္ ၂၀ ေလာက္ ေ၀းေနၾကေသးတယ္။ မႀကိဳက္တာ ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။
တစ္ခါတေလ စာဖတ္ပရိသတ္၊ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္ပရိတ္သတ္နဲ႕ ေတြ႕ရင္ ဆရာက ေတာင္းပန္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ သားေတြဗ်ာ၊ အေျပာအဆုိ အျပဳအမူ အေနအထုိင္မ်ား တင္စီးသြားရင္ သည္းခံပါလုိ႔ ေတာင္းပန္ ရတယ္။ ဒီေကာင္ေတြ အေျပာအဆုိ သိပ္မတတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူမႈေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ့ ကုိ မမီဘူး။ ေျပာတာ ဆုိတာေလးေတြ ေထာင့္မက်ိဳးတာေလးေတြ ႐ွိတယ္။ လူငယ္ေတြနဲ႔က်ေတာ့ ဟန္က်လုိ႔ "
" ႐ုပ္႐ွင္ဘက္ ဆက္လုိက္ၾကရေအာင္ ဆရာ။ ဆရာ "ကႀကီးေရ က" ႐ုိက္ေတာ့မယ္ ဆုိေတာ့ မ႐ုိက္ခင္မွာ ႐ုပ္႐ွင္ပညာ ကုိ ဘယ္သူ႔ဆီမွာ ဆည္းပူးခဲ့ပါသလဲ "
" ဒီကား မ႐ုိက္ခင္မွာ ဆရာ သဃၤန္းကၽြန္းကၿခံကုိ ၀ယ္လုိက္တယ္။ စတူဒီယုိတစ္ခု လုပ္ထားၿပီး အျပင္က ကားေတြ လာ႐ုိက္ပါလုိ႔ ဖိတ္ေခၚတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဘီသံုးလံုး ကုမၸဏီက ဆရာ့ " တေဇာက္ကန္း" ၀တၳဳကုိ "ဗုိလ္ျမဒင္" ဆုိၿပီး ႐ုပ္႐ွင္႐ုိက္တယ္။ ထြန္းေ၀နဲ႔ေပါ့။ ဒီကားမွာ ထြန္းေ၀ ပါဖုိ႔လည္း ဆရာပဲ ေ႐ြးခဲ့ တာပဲ။ ကုမၸဏီ ကေတာ့ နာမည္ႀကီးမင္းသားနဲ႔ ႐ုိက္ခ်င္တယ္။ ဆရာက မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ "ဗုိလ္ျမဒင္" မွာ မင္းသား က ဆံပင္ အတြန္႔အလိမ္ အေမာက္ေတြနဲ႔ဆုိရင္ မျဖစ္ဘူးဆုိလုိ႔ ဆရာ ႀကိဳက္တဲ့လူကုိ ေ႐ြးပါ လုိ႔ ေျပာတယ္။
အဲဒီတုန္းက ထြန္းေ၀က ၿဗိတိသွ်ဘားမ်ားမွာ ဆုိက္ပတ္ပဲ ႐ွိေသးတယ္။ တစ္ခါ တေလ လူၾကမ္း လုပ္ရတယ္။ ဒီေကာင္ မဆုိးဘူးဆုိၿပီး ေခၚသံုးတာပဲ။ အဲဒါနဲ႔ ဗုိလ္ျမဒင္၊ ေနာက္အသက္၊ ေနာက္ ေလး ငါးကားပါပဲ။ ဆရာ့ၿခံထဲတင္ လာ႐ုိက္ေတာ့ ဆရာ ေထြေထြထူးထူး ေ၀းေ၀းလံလံ သြားစရာ မလုိေတာ့ဘဲ ေလ့လာ ႏုိင္ခြင့္ ရခဲ့တာပဲ။
သူမ်ား႐ုိက္တာ၊ လုပ္တာကုိင္တာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ "ကႀကီးေရ က"ကုိ စ႐ုိက္တာပဲ။ တစ္ခုေတာ့ ႐ွိတယ္။ ဆရာ့ အေန နဲ႔ သေဘာတရားေလးေတြ၊ ကင္မရာ ေထာင္တာ ဘာညာတုိ႔ကုိေတာ့ သူတုိ႔ဆီက ေလ့လာ ရတာေပါ့။ အဓိက အႏွစ္သာရကုိေတာ့ ဘယ္သူ႔ကုိမွ မၾကည့္ဘူး။ ဘယ္သူ႔ကုိမွလဲ မေလ့လာဘူး။ ေရာသြားမ်ာစုိးလုိ႔ပါ။ ဇာတ္ကားတစ္ကားကုိ ကုိယ္ ဘယ္လုိ ၾကည့္ခ်င္သလဲ၊ အဲဒီလုိ ႐ုိက္တာပဲ။
ဆရာ " ကႀကီးေရ က"႐ုိက္တဲ့ေခတ္မွာ ေခါင္းစီးစာတန္းကုိ ေလး ငါးရာ အကုန္ခံၿပီး ပန္းခ်ီစာလံုးေတြ ဘာေတြနဲ႔ ေရးေနၾကတဲ့အခ်ိန္၊ ဆရာ ဘာလုပ္လုိက္သလဲ ဆုိေတာ့ ပုဇြန္ေတာင္ေက်ာင္းက ေက်ာက္သင္ ပုန္း တစ္ခ်ပ္ သြားငွားၿပီး ေမာင္၀ဏၰကုိ ေခါင္းစီးစာတန္းေတြ ေရးခုိင္းတာပဲ။ ႐ုပ္႐ွင္ဆုိတာ ေနရာတကာ မွာ အလွအပ သိပ္မလုိပါဘူး။ သူမ်ားထက္ နည္းနည္းထူးျခားရတယ္။ အဓိပၸာယ္ ႐ွိရမယ္ ဒါပဲ "
" ကႀကီးေရ က ႐ုိက္တာက "
" ၁၉၅၉ ခုႏွစ္ "
" ဒီကားအတြက္ ဆရာ က ဒါ႐ုိက္တာဆု၊ ဦးထြန္းေ၀ က မင္းသားဆု၊ ျမတ္မြန္ က မင္းသမီးဆု၊ ေဒၚခင္ညြန္႔ က ဇာတ္ရံဆု အကယ္ဒမီေတြ ရခဲ့ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိ ေအာင္ျမင္သြားတယ္လုိ႔ ယူဆပါ သလဲ "
" အလုပ္နဲ႔ ေစတနာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္တာပါ၊ မင္းသမီး ျမတ္မြန္ဆုိရင္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ၾကာေအာင္ သင္ခဲ့ ရတယ္။ မင္းသမီးသစ္ ႐ွာေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမတစ္ေယာက္က ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ သိပ္ ေတာ္တာ ႐ွိတယ္။ ဦးသာဓု စမ္းၾကည့္ပါလားလုိ႔ ေခၚသြားတယ္။ နာရီ၀က္ေလာက္ စကားေျပာၾကည့္ ၿပီး ကတည္းက ဒီေကာင္မေလး မင္းသမီး ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆုိတာ သိသြားတယ္။
ေကာင္မေလး က ဆင္းရဲေတာ့ ၿခံထဲမွာ အိမ္ကေလးတစ္လံုး ေဆာက္ေပးၿပီး ေခၚထားတယ္။ ၿခံထဲကပဲ ေက်ာင္း ဆက္တက္ခုိင္းရတယ္။ အားတဲ့အခ်ိန္မွာ သေဘာတရားကအစ သင္ေပးတယ္။ ဆရာ ေျပာတဲ့ အတုိင္း လုပ္ႏုိင္ရင္၊ ေလ့လာႏုိင္ရင္ အကယ္ဒမီ ရမယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ေကာင္မေလးက ဆယ့္ငါးႏွစ္၊ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ ေလာက္သာ ႐ွိေသးေတာ့ နားမလည္ဘူး။ သူက ေျပာတယ္။ ဆရာရယ္ ခုပဲ စ႐ုိက္၊ ခုပဲ အကယ္ဒမီ ရႏုိင္ပါ့မလားတဲ့။ ဟဲ့ အကယ္ဒမီ ေပးတယ္ဆုိတာ မင္းသမီး အသက္ ဘယ္ေလာက္ ႐ွိရမယ္လုိ႔ ကန္႔သတ္ထားတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာရတယ္။ အခု ေကာင္း၊ အခုေပးတာပဲ။ နင္ ဒါေတြမပူနဲ႔၊ ငါ ေျပာတဲ့ အတုိင္းသာလုပ္ ဆုိၿပီး ခုိင္းရတယ္။
ဆရာကလည္း ဖလင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ ျဖဳန္းခဲ့တာပဲ။ မႀကိဳက္ ျပန္႐ုိက္၊ မေကာင္းျပန္႐ုိက္ အဲဒီလုိ အလုပ္ နဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကမွာ သဘာ၀က်က်နဲ႔ ထူးထူးျခားျခား ထြက္လာႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစား ခဲ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္ ႀကိဳးစားတာလဲဆုိေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က စာေပနယ္မွာ " သာဓု" ဆုိတာ ထိတ္ထိတ္ႀကဲ ျဖစ္ေန တဲ့ အခ်ိန္။ အဲဒီလုိ ထိတ္ထိတ္ႀကဲ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္။ အဲဒီလုိ ထိတ္ထိတ္ႀကဲတဲ့ သာဓု ႐ုပ္႐ွင္ ႐ုိက္ရာမွာလည္း သူမ်ားေအာက္ကမေနဘူးဆုိၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့တာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ အကယ္ဒမီေတြ ရခဲ့ ၾကတယ္။ ျမတ္မြန္ အကယ္ဒမီ ရတာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈ၊ ဆရာက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ သင္ေပးမႈ ေတြေၾကာင့္ ရခဲ့တာ။`
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment