( စိတၱရေလခါကုိ ဖတ္ရင္ အဲဒီေလာကအျမင္ကုိ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ အမ်ားအျမင္ မွာ ေကာင္းမႈျပဳတယ္လုိ႔ ထင္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ေကာင္းမႈဟာ ကုိယ္က်ိဳးနဲ႔ ယွဥ္ေနတယ္။ ပရဟိတ မပါဘူး။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ သူလုပ္တဲ့ အလုပ္ဟာ အမ်ားအျမင္မွာ မေကာင္းမႈလုိ႔ ထင္ေနရ ေပမယ့္ သူတစ္ပါးအတြက္ ကုိယ္က်ိဳးကုိ စြန္႔လႊတ္တဲ့လူျဖစ္တယ္။ အဲဒီလူႏွစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္သူ က ျမင့္ျမတ္သလဲဆုိတဲ့ ျပႆနာကုိ စိတၱရေလခါမွာ တင္ျပထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀တၳဳကုိ ဖတ္လုိက္ ရင္ အေျဖေပၚၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအေျဖကုိ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်တယ္။ လက္ခံတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ မို႕ ျမန္မာျပန္တာပါ...။ ) မွ ဆက္ဖတ္ရန္.............
" ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းရဲ႕ "ေတြ႕ဆံုေပးျခင္း" အခန္းက႑ကုိ ဘယ္လုိ သေဘာရပါသလဲ"
" အင္မတန္ေကာင္း တဲ့ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္သူေတြလည္း အေတာ္စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ခင္ဗ်ား တုိ႔ရဲ႕ ေခါင္းစဥ္အတုိင္း တကယ္ စာဖတ္သူေတြအေနနဲ႔ စာေရးဆရာကုိ ေတြ႕ေနရသလုိပါပဲ။ ကုိယ္ ေမးခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကုိယ္စားျပဳၿပီး ေမးေနသလုိပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္သူနဲ႔ ေတြ႕ဆံု ေပးတဲ့ စာေရးဆရာ ေ႐ြးတဲ့ကိစၥကုိေတာ့ အနည္းအက်ဥ္း ေဆြးေႏြးလုိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က အလ်ဥ္းသင့္ သလုိ ေ႐ြးခ်ယ္ရတာပါလုိ႔ ပိတ္ၿပီး ေျပာတားတဲ့အတြက္ ေစာဒကတက္စရာေတာ့ မလုိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အလ်ဥ္း သင့္တုန္း ကုိယ့္ဆႏၵကုိေတာ့ ထုတ္ေျပာလုိက္ပါရေစ။
အစဥ္အလာ႐ွိတဲ့ စာေရးဆရာႀကီးေတြကုိ ေ႐ွ႕တန္းတင္ၿပီး စာဖတ္သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုေပးသင့္ပါတယ္။ စာေရးသက္ ေရာ လူ႔အသက္ပါ အေတာ္သင့္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ဓားမေနာက္ပိတ္ ေခြး မွာ ထားရမယ့္လူပါ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ တကြ စာဖတ္သူမ်ားဟာ အဲဒီလုိ အစဥ္အလာ႐ွတဲ့ စာေရးဆရာႀကီး ေတြနဲ႔ ေပဖူးလႊာ ကတစ္ဆင့္ ေတြ႕ဆံု ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဆႏၵ႐ွိေနတုန္း ေတြ႕ဆံုခန္းမွာ မေတြ႕ ရခင္ ဘယ္စာေရးဆရာဟာျဖင့္ ကြယ္လြန္သြားၿပီ လုိ႔ ၾကားလုိက္ရတဲ့အခါ မိမိတုိ႔ လုိလား ေတာင့္တထားတဲ့ အခြင့္အေရး လက္လြတ္ဆံုး႐ံႈးသြားရၿပီဆုိတဲ့အသိ ေပၚေပါက္လာၾကရပါတယ္"
" ဆရာ အခုလုိ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းျခင္း အေတြ႕အႀကံဳမ်ိဳး အရင္က ႐ွိဖူးပါသလား "
" ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဒါ ပထမဆံုး အေတြ႕အႀကံဳပါပဲ။ ႏုိင္ငံျခားမွာေတာ့ ႀကံဳဖူးပါတယ္။ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ ေလာက္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ အိႏၵိယ ေရာက္သြားတယ္။ အိႏၵိယ နယူးေဒလီၿမိဳ႕မွာ "ဟိႏၵဴစတန္" ဆုိတဲ့ ေန႔စဥ္ သတင္းစာတုက္ႀကီး ႐ွိတယ္။ အဲဒီသတင္းစာတုိက္ႀကီးက ေန႔စဥ္ သတင္းစာထုတ္သလုိ လစဥ္၊ အပတ္စဥ္ စာေစာင္ ေတြကုိလည္း ထုတ္တယ္။ အဲဒီ သတင္းစာတုိက္ႀကီးက ထုတ္တဲ့ ေစာင္ေရ သိန္းေက်ာ္ ႐ွိတဲ့ "ကာဒမၺိနီ"လုိ႔ ေခၚတဲ့ ဟိႏၵီမဂၢဇင္းက ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းတာကုိ ေျဖခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဒလီမွာပဲ ေအာလ္အိႏၵိယ ေရဒီယုိ ဟိႏၵီဘာသာရပ္ျခား အစီအစဥ္နဲ႔ ျပည္တြင္း အစီအစဥ္ ႏွစ္ခုလံုး မွာလည္းပဲ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းတာကုိ ေျဖခဲ့ရပါတယ္"
" အိႏၵိယမွာ စာေပဆုေပးတဲ့စနစ္ ဘယ္လုိ႐ွိပါသလဲ "
" အိႏၵိယမွာ စာေပတု ခ်ီးျမွင့္တာ ျမန္မာျပည္နဲ႔ေတာ့ သိပ္မတူဘူး။ အိႏိၵိယမွာ အစုိးရေပးတဲ့ဆုနဲ႔ ပုဂၢလိက အဖဲြ႕အစည္း ေတြက ေပးတဲ့ဆုရယ္လုိ႔ စာေပဆုႏွစ္မ်ိဳး ႐ွိပါတယ္။ အစုိးရက ေပးတဲ့ဆုမွာ ျမန္မာျပည္မွာလုိ တစ္ႏွစ္အတြင္း အေကာင္းဆံုး စာအုပ္ကုိ ေပးတဲ့ဆုမ်ိဳး မ႐ွိသေလာက္ဘဲ။ တစ္ႏွစ္အတြင္း စာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ႏွစ္မတုိင္မီက စာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္ ေပးခ်င္တဲ့စာအုပ္ကုိ ေခါင္းေခါက္ စနစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေ႐ြးေပးတာပဲ။ " အေကာင္းဆံုး" ဆုိတဲ့ မူေတာ့ ခ်ထားတာ မေတြ႕ရဘူး။ ဆုကုိ ႏွစ္တုိင္း ေပးတယ္။ ေပးတဲ့အခါလည္း စာအုပ္ေတြကုိ အေရအတြက္ အမ်ားႀကီး ေ႐ြးၿပီးေပးတယ္။ ဆုေငြ အေန နဲ႔ကေတာ့ သိပ္မမ်ားဘူး။ အိႏၵိယမွာ သရဖူေဆာင္းေနတဲ့ စာေပဆုက အစုိးရ ေပးတဲ့ဆု မဟုတ္ဘူး။ "ဂယန္ပီဌ္" မည္တဲ့ ပုဂၢလိက စာအုပ္ထုတ္ ေ၀ေရးဌာနႀကီးက ေပးတဲ့ဆု ျဖစ္တယ္။ ဆုေငြ အေရ အတြက္ လည္း မ်ားတယ္။ ႐ူပီးေငြ တစ္သိန္းေပးတယ္။ မႏွစ္ကဆုိရင္ ငါးေသာင္း ထပ္တုိးၿပီး တစ္သိန္း ငါးေသာင္းေတာင္ ေပးတယ္။ ေပးတဲ့ စာအုပ္ကေတာ့ ၀တၳဳနဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားသာ မ်ားတယ္။ တစ္ႏွစ္ တစ္အုပ္ ပဲ ေပးတယ္။ စာအုပ္ကုိေတာ့ တစ္ႏွစ္အတြင္း ထုတ္တဲ့ စာအုပ္ရယ္လုိ႔ သတ္မွတ္မထားဘူး။ အရင္ က ထုတ္ေ၀ၿပီးျဖစ္တဲ့ စာအုပ္ကုိလည္း ေပးခ်င္ေပးတာပဲ "
" ဆရာ ပင္ကုိေရး၀တၳဳေရးဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ႐ွိပါသလား "
" ႐ွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ပင္ကုိေရး၀တၳဳတုိကေလးေတြကုိ စမ္းေရးၾကည္ေနပါၿပီ။ ရာဟုလာသံကိစၥည္းက လူ႔သမုိင္း ကုိ "ေဗာ္လဂါမွ ဂဂၤါ" အမည္နဲ႔ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္စီ တစ္ပုဒ္စီ ေရးထားပါတယ္။ အဲဒါကုိ နည္း ယူၿပီးေတာ့ ဗုဒၶသာသနာ၀င္ကုိ ၀တၳဳတုိတစ္ပုဒ္စီနဲ႔ ေရးသားဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ထားပါတယ္။ အခု ဘာသာေရး စာေစာင္တခ်ိဳ႕မွာ စေရးေနပါၿပီ"
" စာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေျပာခ်င္တာမ်ား႐ွိရင္ ျဖည့္စြက္ေပးပါဦးဆရာ "
" အဆင့္အတန္း မ႐ွိတဲ့ အေပါစားစာမ်ား ေခတ္စားေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တခ်ိဳ႕က စာဖတ္ပရိသတ္ကုိ အျပစ္ တင္ခ်င္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလုိ အျပစ္မတင္ခ်င္ပါဘူး။ စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ဦးဟာ တစ္သက္လံုး အေပါစားစာကုိ ဖတ္မသြားပါဘူး။ စာအၿမဲဖတ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအေပၚမွာ ျမင္တဲ့ အျမင္ဟာ တစ္သမတ္တည္း ႐ွိမေနပါဘူး။ ေျပာင္းလဲေနတတ္ပါတယ္။
ယေန႔ အေပါစားစာေတြကုိ ဖတ္ေနတဲ့လူဟာ မနက္ျဖန္ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စာကုိ ေျပာင္းမဖတ္ဘူးလုိ႔ မဆုိႏုိင္ ပါဘူး။ တကယ့္ ဆင္ ကုိ မျမင္ဖူးတဲ့ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ကုိ ဆင္႐ုပ္ ေပးထားရင္ ကေလးငယ္ဟာ အဲဒီ ဆင္႐ုပ္ကုိ ဆင္အမွတ္နဲ႔ ကုိင္ေနမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီကေလးငယ္ဟာ ဆင္႐ုပ္ကုိ တကယ့္ဆင္ မဟုတ္ဘူး။ အ႐ုပ္သာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိတဲ့အ႐ြယ္ ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကေလးငယ္ကုိ ဆင္႐ုပ္ ဘယ္လုိ ေပးေပး ကေလးငယ္က ဆင္႐ုပ္ကုိ လွည့္ၾကည့္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီလုိပါပဲ ... ဒီကေန႔ စာဖတ္ပရိသတ္ဟာ ဆင္႐ုပ္ကုိ တစ္သမတ္တည္းကုိင္မသြားဘူး။ ဆင္႐ုပ္ကုိ လႊင့္ပစ္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ မလဲြမေသြ ေရာက္လာရမွာပါ။ ဒီေန႔ စာဖတ္ပရိသတ္ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တကယ့္ အဆင့္အတန္း ျမင့္တဲ့ ၀တၳဳေတြကုိ ဖတ္ခ်င္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္သလုိ ျဖစ္မလာဘူး။ အဲဒီလုိ ျဖစ္လာဖုိ႔ အတြက္က အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပျပစ္ ေခ်ာေမာ သြားေအာင္ စာေပေလာကနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လူေတြအားလံုး ႀကိဳးစားအားထုတ္သြားၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ျမန္မာစာေပ ေလာက တည္ၿငိမ္ၿပီး ကမၻာ့စာေပေလာကနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္းႏုိင္တဲ့ အဆင့္ကုိ ေရာက္လာႏုိင္ဖုိ႔ ႐ွိပါတယ္ "
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ၊ ခုလုိ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးခြင့္ျပဳတဲ့အတြက္ ဆရာ႕ စာဖတ္ပရိသတ္ ကုိယ္စား ေရာ စာတည္းအဖဲြ႕ကုိယ္စား ပါ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အႏွစ္ ျပည့္၀တဲ့ အေ႐ွ႕တုိင္း စာေပေတြကုိ ဆရာ ဆက္လက္ တင္ျပႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳခဲ့ပါတယ္ "
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ဆရာပါရဂူ ၿခံ၀င္းမွ ထြက္လာခ်ိန္မွာ ဦးေအာင္ျမင့္က ဆရာ့၀တၳဳမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာ ေျပာခဲ့တာေတြထဲက စကားတစ္လံုးကုိ ထပ္ဖန္ တလဲလဲ စဥ္းစားေနမိတယ္။ ျမန္မာစာေပေလာကထဲကုိ တတိယ တံခါးေပါက္မွ ၀င္လာတဲ့သူလုိ႔ ဆရာက ဆုိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "တတိယတံခါး မွ ဆရာပါရဂူ" လုိ႔ ဆုိရေလမလား။
ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၃၄၊ မတ္လ၊ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္။
.
" အင္မတန္ေကာင္း တဲ့ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္သူေတြလည္း အေတာ္စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ခင္ဗ်ား တုိ႔ရဲ႕ ေခါင္းစဥ္အတုိင္း တကယ္ စာဖတ္သူေတြအေနနဲ႔ စာေရးဆရာကုိ ေတြ႕ေနရသလုိပါပဲ။ ကုိယ္ ေမးခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကုိယ္စားျပဳၿပီး ေမးေနသလုိပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္သူနဲ႔ ေတြ႕ဆံု ေပးတဲ့ စာေရးဆရာ ေ႐ြးတဲ့ကိစၥကုိေတာ့ အနည္းအက်ဥ္း ေဆြးေႏြးလုိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က အလ်ဥ္းသင့္ သလုိ ေ႐ြးခ်ယ္ရတာပါလုိ႔ ပိတ္ၿပီး ေျပာတားတဲ့အတြက္ ေစာဒကတက္စရာေတာ့ မလုိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အလ်ဥ္း သင့္တုန္း ကုိယ့္ဆႏၵကုိေတာ့ ထုတ္ေျပာလုိက္ပါရေစ။
အစဥ္အလာ႐ွိတဲ့ စာေရးဆရာႀကီးေတြကုိ ေ႐ွ႕တန္းတင္ၿပီး စာဖတ္သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုေပးသင့္ပါတယ္။ စာေရးသက္ ေရာ လူ႔အသက္ပါ အေတာ္သင့္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ဓားမေနာက္ပိတ္ ေခြး မွာ ထားရမယ့္လူပါ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ တကြ စာဖတ္သူမ်ားဟာ အဲဒီလုိ အစဥ္အလာ႐ွတဲ့ စာေရးဆရာႀကီး ေတြနဲ႔ ေပဖူးလႊာ ကတစ္ဆင့္ ေတြ႕ဆံု ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဆႏၵ႐ွိေနတုန္း ေတြ႕ဆံုခန္းမွာ မေတြ႕ ရခင္ ဘယ္စာေရးဆရာဟာျဖင့္ ကြယ္လြန္သြားၿပီ လုိ႔ ၾကားလုိက္ရတဲ့အခါ မိမိတုိ႔ လုိလား ေတာင့္တထားတဲ့ အခြင့္အေရး လက္လြတ္ဆံုး႐ံႈးသြားရၿပီဆုိတဲ့အသိ ေပၚေပါက္လာၾကရပါတယ္"
" ဆရာ အခုလုိ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းျခင္း အေတြ႕အႀကံဳမ်ိဳး အရင္က ႐ွိဖူးပါသလား "
" ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဒါ ပထမဆံုး အေတြ႕အႀကံဳပါပဲ။ ႏုိင္ငံျခားမွာေတာ့ ႀကံဳဖူးပါတယ္။ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ ေလာက္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ အိႏၵိယ ေရာက္သြားတယ္။ အိႏၵိယ နယူးေဒလီၿမိဳ႕မွာ "ဟိႏၵဴစတန္" ဆုိတဲ့ ေန႔စဥ္ သတင္းစာတုက္ႀကီး ႐ွိတယ္။ အဲဒီသတင္းစာတုိက္ႀကီးက ေန႔စဥ္ သတင္းစာထုတ္သလုိ လစဥ္၊ အပတ္စဥ္ စာေစာင္ ေတြကုိလည္း ထုတ္တယ္။ အဲဒီ သတင္းစာတုိက္ႀကီးက ထုတ္တဲ့ ေစာင္ေရ သိန္းေက်ာ္ ႐ွိတဲ့ "ကာဒမၺိနီ"လုိ႔ ေခၚတဲ့ ဟိႏၵီမဂၢဇင္းက ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းတာကုိ ေျဖခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဒလီမွာပဲ ေအာလ္အိႏၵိယ ေရဒီယုိ ဟိႏၵီဘာသာရပ္ျခား အစီအစဥ္နဲ႔ ျပည္တြင္း အစီအစဥ္ ႏွစ္ခုလံုး မွာလည္းပဲ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းတာကုိ ေျဖခဲ့ရပါတယ္"
" အိႏၵိယမွာ စာေပဆုေပးတဲ့စနစ္ ဘယ္လုိ႐ွိပါသလဲ "
" အိႏၵိယမွာ စာေပတု ခ်ီးျမွင့္တာ ျမန္မာျပည္နဲ႔ေတာ့ သိပ္မတူဘူး။ အိႏိၵိယမွာ အစုိးရေပးတဲ့ဆုနဲ႔ ပုဂၢလိက အဖဲြ႕အစည္း ေတြက ေပးတဲ့ဆုရယ္လုိ႔ စာေပဆုႏွစ္မ်ိဳး ႐ွိပါတယ္။ အစုိးရက ေပးတဲ့ဆုမွာ ျမန္မာျပည္မွာလုိ တစ္ႏွစ္အတြင္း အေကာင္းဆံုး စာအုပ္ကုိ ေပးတဲ့ဆုမ်ိဳး မ႐ွိသေလာက္ဘဲ။ တစ္ႏွစ္အတြင္း စာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ႏွစ္မတုိင္မီက စာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္ ေပးခ်င္တဲ့စာအုပ္ကုိ ေခါင္းေခါက္ စနစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေ႐ြးေပးတာပဲ။ " အေကာင္းဆံုး" ဆုိတဲ့ မူေတာ့ ခ်ထားတာ မေတြ႕ရဘူး။ ဆုကုိ ႏွစ္တုိင္း ေပးတယ္။ ေပးတဲ့အခါလည္း စာအုပ္ေတြကုိ အေရအတြက္ အမ်ားႀကီး ေ႐ြးၿပီးေပးတယ္။ ဆုေငြ အေန နဲ႔ကေတာ့ သိပ္မမ်ားဘူး။ အိႏၵိယမွာ သရဖူေဆာင္းေနတဲ့ စာေပဆုက အစုိးရ ေပးတဲ့ဆု မဟုတ္ဘူး။ "ဂယန္ပီဌ္" မည္တဲ့ ပုဂၢလိက စာအုပ္ထုတ္ ေ၀ေရးဌာနႀကီးက ေပးတဲ့ဆု ျဖစ္တယ္။ ဆုေငြ အေရ အတြက္ လည္း မ်ားတယ္။ ႐ူပီးေငြ တစ္သိန္းေပးတယ္။ မႏွစ္ကဆုိရင္ ငါးေသာင္း ထပ္တုိးၿပီး တစ္သိန္း ငါးေသာင္းေတာင္ ေပးတယ္။ ေပးတဲ့ စာအုပ္ကေတာ့ ၀တၳဳနဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားသာ မ်ားတယ္။ တစ္ႏွစ္ တစ္အုပ္ ပဲ ေပးတယ္။ စာအုပ္ကုိေတာ့ တစ္ႏွစ္အတြင္း ထုတ္တဲ့ စာအုပ္ရယ္လုိ႔ သတ္မွတ္မထားဘူး။ အရင္ က ထုတ္ေ၀ၿပီးျဖစ္တဲ့ စာအုပ္ကုိလည္း ေပးခ်င္ေပးတာပဲ "
" ဆရာ ပင္ကုိေရး၀တၳဳေရးဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ႐ွိပါသလား "
" ႐ွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ပင္ကုိေရး၀တၳဳတုိကေလးေတြကုိ စမ္းေရးၾကည္ေနပါၿပီ။ ရာဟုလာသံကိစၥည္းက လူ႔သမုိင္း ကုိ "ေဗာ္လဂါမွ ဂဂၤါ" အမည္နဲ႔ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္စီ တစ္ပုဒ္စီ ေရးထားပါတယ္။ အဲဒါကုိ နည္း ယူၿပီးေတာ့ ဗုဒၶသာသနာ၀င္ကုိ ၀တၳဳတုိတစ္ပုဒ္စီနဲ႔ ေရးသားဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ထားပါတယ္။ အခု ဘာသာေရး စာေစာင္တခ်ိဳ႕မွာ စေရးေနပါၿပီ"
" စာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေျပာခ်င္တာမ်ား႐ွိရင္ ျဖည့္စြက္ေပးပါဦးဆရာ "
" အဆင့္အတန္း မ႐ွိတဲ့ အေပါစားစာမ်ား ေခတ္စားေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တခ်ိဳ႕က စာဖတ္ပရိသတ္ကုိ အျပစ္ တင္ခ်င္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလုိ အျပစ္မတင္ခ်င္ပါဘူး။ စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ဦးဟာ တစ္သက္လံုး အေပါစားစာကုိ ဖတ္မသြားပါဘူး။ စာအၿမဲဖတ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအေပၚမွာ ျမင္တဲ့ အျမင္ဟာ တစ္သမတ္တည္း ႐ွိမေနပါဘူး။ ေျပာင္းလဲေနတတ္ပါတယ္။
ယေန႔ အေပါစားစာေတြကုိ ဖတ္ေနတဲ့လူဟာ မနက္ျဖန္ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စာကုိ ေျပာင္းမဖတ္ဘူးလုိ႔ မဆုိႏုိင္ ပါဘူး။ တကယ့္ ဆင္ ကုိ မျမင္ဖူးတဲ့ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ကုိ ဆင္႐ုပ္ ေပးထားရင္ ကေလးငယ္ဟာ အဲဒီ ဆင္႐ုပ္ကုိ ဆင္အမွတ္နဲ႔ ကုိင္ေနမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီကေလးငယ္ဟာ ဆင္႐ုပ္ကုိ တကယ့္ဆင္ မဟုတ္ဘူး။ အ႐ုပ္သာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိတဲ့အ႐ြယ္ ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကေလးငယ္ကုိ ဆင္႐ုပ္ ဘယ္လုိ ေပးေပး ကေလးငယ္က ဆင္႐ုပ္ကုိ လွည့္ၾကည့္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီလုိပါပဲ ... ဒီကေန႔ စာဖတ္ပရိသတ္ဟာ ဆင္႐ုပ္ကုိ တစ္သမတ္တည္းကုိင္မသြားဘူး။ ဆင္႐ုပ္ကုိ လႊင့္ပစ္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ မလဲြမေသြ ေရာက္လာရမွာပါ။ ဒီေန႔ စာဖတ္ပရိသတ္ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တကယ့္ အဆင့္အတန္း ျမင့္တဲ့ ၀တၳဳေတြကုိ ဖတ္ခ်င္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္သလုိ ျဖစ္မလာဘူး။ အဲဒီလုိ ျဖစ္လာဖုိ႔ အတြက္က အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပျပစ္ ေခ်ာေမာ သြားေအာင္ စာေပေလာကနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လူေတြအားလံုး ႀကိဳးစားအားထုတ္သြားၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ျမန္မာစာေပ ေလာက တည္ၿငိမ္ၿပီး ကမၻာ့စာေပေလာကနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္းႏုိင္တဲ့ အဆင့္ကုိ ေရာက္လာႏုိင္ဖုိ႔ ႐ွိပါတယ္ "
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ၊ ခုလုိ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးခြင့္ျပဳတဲ့အတြက္ ဆရာ႕ စာဖတ္ပရိသတ္ ကုိယ္စား ေရာ စာတည္းအဖဲြ႕ကုိယ္စား ပါ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အႏွစ္ ျပည့္၀တဲ့ အေ႐ွ႕တုိင္း စာေပေတြကုိ ဆရာ ဆက္လက္ တင္ျပႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳခဲ့ပါတယ္ "
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ဆရာပါရဂူ ၿခံ၀င္းမွ ထြက္လာခ်ိန္မွာ ဦးေအာင္ျမင့္က ဆရာ့၀တၳဳမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာ ေျပာခဲ့တာေတြထဲက စကားတစ္လံုးကုိ ထပ္ဖန္ တလဲလဲ စဥ္းစားေနမိတယ္။ ျမန္မာစာေပေလာကထဲကုိ တတိယ တံခါးေပါက္မွ ၀င္လာတဲ့သူလုိ႔ ဆရာက ဆုိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "တတိယတံခါး မွ ဆရာပါရဂူ" လုိ႔ ဆုိရေလမလား။
ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၃၄၊ မတ္လ၊ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္။
.
No comments:
Post a Comment