Friday, January 20, 2012

ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား ေပဖူးလႊာစာေပအင္တာဗ်ဴး, အပိုင္း (၁၇)

ေမႊးသည္ ခင္ႏွင္းယုလား၊ ခင္ႏွင္းယုသည္ ေမႊးလား
ခင္ႏွင္းယု

မကၽြမ္းမီက လြမ္းႏွင့္သည္လုိ႔ ဆုိရေလာက္ေအာင္ပဲ "ေမႊး"ကုိ မရင္းႏွီစးခင္ကတည္းက ေမႊးဘ၀ကုိ သနား ခဲ့ မိပါတယ္။ ေမႊးအေၾကာင္း အေမတုိ႔ အခန္းဆက္၀တၳဳ႐ွည္ ဖတ္ေနၾကတုန္းက ကၽြန္ေတာ္က ၀တၳဳနဲ႔ မရင္းႏွီး ေသးတဲ့အ႐ြယ္ ဆုိေတာ့ အေမတုိ႔ အေျပာနဲ႔ပဲ ေမႊးကုိ သနားေနမိတယ္။ အတြတ္နဲ႔ အေမႊးက ငယ္ သူငယ္ခ်င္းေတြ။ အတြတ္က ေမႊးကုိ "မက်ည္းတန္" လုိ႔ ေခၚသတဲ့။ ေက်ာင္းေနဖက္ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ေတြ ျဖစ္ေပ မယ့္ အထက္တန္းေက်ာင္း တက္ရမယ္ဆုိေတာ့ ေမႊြးက ၀ါးခယ္မမွာပဲ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီး အတြတ္ က ရန္ကုန္မွာ ေက်ာင္းသြားတက္တယ္။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္အျပန္မွာ "ဖရက္ဒီ" ဆုိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အတြတ္နဲ႔ ပါလာရာကအစ ေမႊးနဲ႔ အဆက္အသြယ္ျဖစ္ၿပီး ခ်စ္သူေတြ ျဖစ္သြား ၾကတယ္။

ေမႊးကုိ ခ်စ္ရေကာင္းမွန္းမသိ တဲ့အတြတ္တစ္ေယာက္ က်န္ရစ္ျဖစ္သြားတာေပါ့။
အတြတ္နဲ႔ ဖရက္ဒီတုိ႔ တကၠသုိလ္ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ ေမႊးကလည္း အေဒၚတစ္ေယာက္အိမ္မွာ လာေနၿပီး သက္ႀကီး တကၠသုိလ္ တက္ဖုိ႔ ရန္ကုန္ ေရာက္လာတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္၀င္းထဲမွာ ေမႊးတစ္ေယာက္ သူ႔ခ်စ္သူ ဖရက္ဒီ ကုိ အျခား မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕လုိက္ရေတာ့ တကၠသုိလ္၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္လႊာ ကုိ ဆုတ္ၿဖဲပစ္လုိက္ၿပီး အိမ္ျပန္သြားခဲ့႐ွာတယ္။ ဒါကုိ ျမင္လုိက္တာက ဗုိလ္ႀကီးကုိကုိႏုိင္။

ဖရက္ဒီနဲ႔ ကင္းကြာသြားလုိ႔ အတြတ္က ေမႊးကုိ ခ်စ္စကားေျပာဖုိ႔ စဥ္းစားေနဆဲမွာပဲ ေမႊးဘ၀ထဲကုိ ကုိကုိႏုိင္ က၀င္လာတယ္။ ကုိကုိႏုိင္နဲ႔ လက္ထပ္ဖုိ႔ အတြတ္ကပဲ တုိက္တြန္းေပးရတယ္။ လက္ထပ္ျဖစ္ သြားခ်ိန္မွာ အတြတ္က ႏုိင္ငံျခားကုိ ေဆးပညာသင္ဖုိ႔ ထြက္သြားရတယ္။ ေမႊးဘ၀က ခက္ထန္တယ္။ ၾကမ္းတမ္း တယ္။ ကုိကုိႏုိင္ ရင္ခြင္မွာ ေအးေအးသက္သာ မေနႏုိင္ခဲ့ဘူး။ မိသားစုအတြက္ လႈပ္႐ွားရတယ္။ အေမ ေသသြား တယ္၊ တီဘီေရာဂါနဲ႔၊ အစ္မ ဆံုးသြားျပန္တယ္။ တီဘီေရာဂါနဲ႔ပဲ။ ဒီတစ္ခါ ေမႊးအလွည့္။ ေမႊးတီဘီျဖစ္လာ တယ္။ ကုိကုိႏုိင့္ မိခင္က အိႏၵိယႏုိင္ငံက "အာေရာဂ်ံ" ဆုိတဲ့ အဆုတ္ေရာဂါကု ဌာနကုိ ပုိ႔ေပးလုိက္တယ္။ ဒီမွာ အတြတ္ကုိ ဆရာ၀န္ဘ၀နဲ႔ ျပန္ေတြ႕ရေတာ့တယ္။

အဆုတ္ေရာဂါ ေပ်ာက္လုိ႔ ျမန္မာျပည္ကုိ အတြတ္နဲ႔ အတူတူ ျပန္လာၾကေတာ့ ကုိကုိႏုိင္ က ေနာက္မိန္းမ တစ္ေယာက္ ရထားႏွင့္ၿပီ၊ ေမႊး ျပန္ေရာက္တဲ့ေန႔မွာပဲ သားကေလးမ်က္ႏွာျမင္တဲ့အေၾကာင္း ေဆး႐ံုက အေၾကာင္း ၾကားတာနဲ႔ တန္းတုိးတယ္။ ကုိကုိႏုိင္ ကုိ ေမႊး စြန္႔လႊတ္ရျပန္တယ္။ ဒီတစ္ခါ ေနာက္က်မခံႏုိင္ ေတာ့တဲ့ အတြတ္က ခ်စ္ေရးဆုိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေမႊးက လက္မခံေတာ့ဘူး။
ေမႊး၊ အတြတ္၊ ကုိကုိႏုိင္ တုိ႔ရဲ႕ သံုးပြင့္ဆုိင္ဇာတ္လမ္းကုိ အခန္းဆက္၀တၳဳ႐ွည္ဖတ္ရစဥ္ကတည္းက ခင္ႏွင္းယု ဆုိတဲ့ စာေရးဆရာမ ရဲ႕ အမည္ဟာ စာေမြ႕သူမ်ားၾကားမွာ ေရပန္းစားသြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတြး ယူၾကတာေတြ ႐ွိေသးတယ္။

ခင္ႏွင္းယုက ၀ါးခယ္မသူ၊ ေမႊးကလည္း ၀ါးခယ္မသူ။.
ခင္ႏွင္းယု ေယာက္်ား က ဗုိလ္ႀကီး၊ ကုိကုိႏုိင္ ကလည္း ဗုိလ္ႀကီး။
ခင္ႏွင္းယု တီဘီျဖစ္လုိ႔ အိႏၵိယမွာ ေဆးသြားကုရတယ္၊ ေမႊးလည္း တီဘီျဖစ္လုိ႔ ေဆးသြားကုရတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ စာခ်စ္သူေတြက "ေမႊး"ဆုိတာ ခင္ႏွင္းယုပဲ။ ခင္ႏွင္းယုက သူ႔အေၾကာင္းေရးတာပဲ ... စသျဖင့္ ဂယက္ထ ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ခင္ႏွင္းယု ၀တၳဳေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္လာခ်ိန္မွာ ေမႊးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးေနမိတယ္။
ေမႊးသည္ ခင္ႏွင္းယုလား ...
ခင္ႏွင္းယုသည္ ေမႊးလား ...

"ေမႊးဟာ မစုရဲ႕ ဘ၀တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ပါလားလုိ႔ ေမးလုိက္တဲ့ ကုိ၀င္းၿငိမ္းရဲ႕ ေမးခြန္းကုိ ေျဖရရင္ ဟုတ္ပါ တယ္လုိ႔ပဲ ေျဖရပါလိမ့္မယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ ဆုိေပမယ့္ လံုး၀ ဥႆံုေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ေမႊးသည္ ခင္ႏွင္းယု လား၊ ခင္ႏွင္းယုသည္ ေမႊးလား ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကုိ ၀ုိင္အမ္စီေအမွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေဆြးေႏြးပဲြ မွာလည္း မစု ေျဖခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေျဖခဲ့သလုိပဲ ႐ွင္နာဂသိန္နဲ႔ မိလိႏၵျပႆနာထဲက ဥပမာယူၿပီး ေျဖရလိမ့္ မယ္။

မိလိႏၵမင္းႀကီးက ႐ွင္နာဂသိန္ကုိ ဘ၀ျပႆနာ ေမးတဲ့ေနရာမွာ အခုဘ၀ဟာ ေနာက္ဘ၀လား။ အခု ေသ ၿပီးေတာ့ ေနာက္ဘ၀ျပန္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလား ဆုိတာ ေမးေတာ့ ႐ွင္နာဂသိန္က ဘာျပန္ေျဖ သလဲဆုိေတာ့ "မင္းႀကီး၊ သရက္ပင္တစ္ပင္က သရက္သီးကုိယူပါ။ သရက္ေစ့နဲ႔ သစ္ပင္တစ္ပင္ ထပ္စုိက္ လုိက္ပါ။ ေနာက္ထပ္ သရက္ပင္တစ္ပင္ေပါက္မလာဘူးလား"တဲ့။ မိလိႏၵမင္းႀကီးက "ေပါက္လာပါ တယ္ အ႐ွင္ဘုရား"ေပါ့။ "သရက္ေစ့ကုိ စုိက္လုိက္လုိ႔ ေပါက္လာတဲ့ အပင္ဟာ ဟုိအပင္လား"တဲ့။ "မဟုတ္ ပါဘူး"တဲ့။ "ဒါေပမဲ့ ေနာက္ေပါက္တဲ့ သရက္ပင္ဟာ ပထမအပင္ကုိ မွီ၍၊ တည္၍ ျဖစ္လာရပါတယ္"တဲ့။

အဲဒီလုိပါပဲ။ ေမႊးဟာလည္း ခင္ႏွင္းယုကုိ မွီ၍ တည္၍ ျဖစ္လာရတာပါပဲ။ ေမႊးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မစု ခဏခဏ ေျဖ႐ွင္းခဲ့ ရတာကေတာ့ ေမႊးထဲမွာ ကုိကုိႏုိင္က ေနာက္မိန္းမယူၿပီး ကေလးရတယ္ မဟုတ္လား။ မစု သမီး က အသားသိပ္ျဖဴေတာ့ မစု ေယာက္်ား ေနာက္အိမ္ေထာင္နဲ႔ ရတဲ့ ကေလးလားလုိ႔ လာၾကည့္ၿပီးေမးတဲ့ လူေတြ ေတာင္ ႐ွိပါတယ္။ ေမႊးက စာဖတ္ပရိသတ္အေပၚ ေတာ္ေတာ္ လႊမ္းမုိးခဲ့ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ မစု ခင္ပြန္း ဆံုးသြားခ်ိန္မွာ စာဖတ္ပရိသတ္ဆီက ဘယ္လုိ အႀကံေပးစာေတြ ေရာက္လာ သလဲဆုိ ေတာ့ အတြတ္ကုိပဲ လက္ထပ္ပါေပါ့။ မစု ေတာ္ေတာ္ အံ့အားသင့္သြားတယ္။ ပုိၿပီး အ့ံအားသင့္ သြားရတာ ကေတာ့ မစု တရားသြားၿပီး အားထုတ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မစုတုိ႔ထက္ အသက္ႀကီးတဲ့ ေယာဂီ ဥပုသ္သည္ႀကီး တစ္ေယာက္က မစုကုိ အတင္းလက္ဆဲြၿပီး၊ လက္ထပ္မယ္ဆုိရင္ အတြတ္ကုိပဲ လက္ထပ္ ဖုိ႔၊ အတြတ္က သိပ္သနားစရာေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းေျပာတယ္။ မစု ေတာ္ေတာ္ကုိ လန္႔သြားတာပဲ"

" ဟုတ္ပါတယ္။ ဆရာမ ေရးခဲ့တဲ့ "ေမႊး"ကေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္အေပၚ ေတာ္ေတာ္ကုိ လႊမ္းမုိးခဲ့တာပါပဲ။ ဆရာမ စာေပေလာကထဲ ေရာက္လာေအာင္၊ ၀ါသနာပါလာေအာင္ ပတ္၀န္းက်င္က ဖန္တီး ေပးခဲ့တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ မ်ိဳး႐ုိးဗီဇအရကုိ ၀ါသနာပါလာတာလား "
" ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးအရလုိ႔ ဆုိရလိမ့္မယ္။ မစုရဲ႕ ပထမဆံုး ပတ္၀န္းက်င္က မစုတုိ႔ မိသားစုပဲ။ ေဖေဖက ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ဆုိေတာ့ စာသိပ္ဖတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မစုငါးႏွစ္သမီးအ႐ြယ္မွာ ေဖေဖ နားမၾကား တဲ့ ေရာဂါရလာေတာ့ သားသမီးေတြနဲ႔ စာေပေရးရာ ေဆြးေႏြးဖုိ႔ အေျခအေန မေပးေတာ့ဘူး။

မစုတုိ႔ စာ၀ါသနာပါေအာင္ ဦးေဆာင္ေပးခဲ့တာက မစုတုိ႔ အေမပဲ။ အေမက သူ ကုိယ္တုိင္ စာဖတ္တဲ့ အျပင္ သားသမီးေတြ ေက်ာင္းစာက်က္ၿပီးခ်ိန္မွာ အိမ္အလယ္ခန္းမွာ စုေ၀းၿပီး ကုိယ္ ႀကိဳ္တဲ့အစာအုပ္ကုိ ဖတ္ခုိင္း တယ္။ ၀တၳဳမ်ိဳးစံု၊ ေဆာင္းပါး၊ မဂၢဇင္း၊ ဘာသာေရး စာအုပ္မ်ိဳးစံုပါပဲ။ လစဥ္ ဒီးဒုတ္မဂၢဇင္းနဲ႔ ဂႏၳေလာက မဂၢဇင္း၊ နဂါးနီတုိက္ထုတ္ စာအုပ္ေတြကုိ မစုတုိ႔ ကုိကုိႀကီး ဦးႏုက ရန္ကုန္ကေန ပုိ႔ေပးေတာ့ မစုတုိ႔ စာပုိၿပီး ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။

မစုတုိ႔ အေမကုိယ္တုိင္ကလည္း နဂါးနီတုိက္က ထုတ္တဲ့ ပန္းသာမစာဥတုိ႔လုိ ဘာသာျပန္ေတြ သိပ္ႀကိဳက္ တယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြ ဖတ္ၿပီးေတာ့ ေမေမက ေဆြးေႏြးတယ္။ ႏုိင္ငံေရးလည္း ၀ါသနာပါေတာ့ အုိင္ယာလန္ျပည္ အေရးေတာ္ပံုတုိ႔ ဘာတုိ႔ ဖတ္ၿပီး ေမေမနဲ႔ ေဆြးေႏြးရတာ သိပ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာပဲ။ ဒါ မစုအတြက္ စာေပ ၀ါသနာပါလာေအာင္ ဖန္တီးလာတဲ့ ပထမဦးဆံုး ပတ္၀န္းက်င္ပါပဲ။
မစုက ဗမာေက်ာင္းမွာ ေနခဲ့ရတယ္။ မစုတုိ႔ ေနာင္ႏွမတစ္ေတြအားလံုး "အင္ဂလုိ ဗယ္နစ္ကူလာ" မွာ ေနခဲ့ ၾကေပမယ့္ မစုက်ေတာ့ ဘာေၾကာင့္မွန္း မသိဘူး။ ဗမာေက်ာင္းမွာပဲ ေနျဖစ္တယ္။ ဒါက မစု စာေရးျဖစ္ဖုိ႔ရာ အမ်ားဆံုး အေထာက္အကူ ျဖစ္သြားတဲ့အေၾကာင္းပဲ။ ခုနစ္တန္း ေရာက္ေတာ့ ဦးသဘာသ ေရးတဲ့ "ေ၀ႆႏၱရာ" သင္ရတယ္။ စာေပပညာ႐ွင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဗမာစာ ေတာ္ခ်င္ရင္ ဦးၾသဘာသရဲ႕ ေ၀ႆႏၱရာကုိ ဖတ္လုိ႔ ေျပာစမွတ္႐ွိခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ျမန္မာစာ သင္တဲ့ ဦးဘစိန္ ကလည္း သိပ္ေတာ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေ၀ႆႏၱရာမွာ ပါတဲ့ ဦးၾသဘာသရဲ႕ အဖဲြ႕အႏဲြ႕ ကေလးေတြက မစု ရင္ထဲ ၀င္ လာတယ္။

ေနာက္ ႐ွစ္တန္း၊ ကုိးတန္း၊ ဆယ္တန္း ေရာက္လာေတာ့ ႐ွင္မဟာရ႒သာရနဲ႔ ႐ွင္ေတေဇာသာရ ကဗ်ာ ေတြက မစုကုိ အလႊမ္းမုိးဆံုးပဲ။ ဒါေတြက ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေနအရ မစု စာေရးဖုိ႔ စိတ္၀င္စား လာေစ တဲ့ အေၾကာင္းေတြပဲ။

မ်ိဳး႐ုိးဗီဇကလည္း ပါတယ္လုိ႔ ေျပာရမယ္။ မစုမွာက အဘုိးႏွစ္ေယာက္ ႐ွိတယ္။ တစ္ေယာက္က ဘဘ ဦးေ႐ႊအံုး။ သူက အႏုပညာတုိ႔၊ ဂီတတုိ႔ ၀ါသနာပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ဘဘဦးကန္။ သူကေတာ့ ၀ါးခယ္မမွာ ကဗ်ာဆရာႀကီးပဲ။ သူတုိ႔မွာ စာေပအႏုပညာအခံေတြ ႐ွိေတာ့ မစုမွာလည္း အဲဒီဗီဇ ေတြ ပါလာတယ္ ထင္တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ မစုတုိ႔ ဘြားဘြားရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ဂ်ပ္ဆင္ဦးထြန္းေဖနဲ႔ ကေလာမွာ ေတြ႕ၾကေတာ့ ဦးထြန္းေဖက ဘာေျပာသလဲဆုိရင္ နင္တုိ႔ အမ်ိဳးထဲမွာ မစုနဲ႔ ေမာင္ႏု ႏွစ္ေယာက္ပဲ ျမန္မာစာမွာ ဘဘဦးကန္ရဲ႕ ေျခရာကုိ နင္းႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မစုတုိ႔ အဘုိးေတြရဲ႕ ဗီဇက မစုတုိ႔မွာ ပါလာတယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ မိသားစုအားလံုးကေတာ့ စာေပ၀ါသနာ ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာေပ ၀ါသနာပါတုိင္း စာေရးဆရာ ျဖစ္ဖုိ႔ လြယ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ မစုကံၾကမၼာကလည္း ပါလာတယ္ ဆုိရမွာေပါ့ "

" ဆရာမ စာေပေလာကထဲ စ၀င္လာတာ ေျပာျပပါဦး "
" မစု စာေပေလာကထဲ ေရာက္လာတာ ေျပာရရင္ အသက္ ၂၂ ႏွစ္ေလာက္ ဖ.ဆ.ပ.လ ဌာနခ်ဳပ္ရဲ႕ သတင္းနဲ႔ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးဌာနမွာ တဲြဖက္အတြင္းေရးမွဴး လုပ္ရင္း သတင္းစဥ္မွာ ေဆာင္းပါး၊ သတင္းနဲ႔ ေခါင္းႀကီးေတြ ေရးရာက စာစ ေရးျဖစ္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ခင္ႏွင္းယုဆုိတဲ့ ကေလာင္နာမည္ မယူေသး ပါဘူး။ မခင္စု နာမည္နဲ႔ပဲ ေရးခဲ့တာ။ ေနာက္ေတာ့ ပေဒသာမဂၢဇင္းမွာ "အ႐ိုင္း"ဆုိတဲ့ ၀တၳဳတုိ တစ္ပုဒ္ ကုိ "ခင္ႏွင္းယု" အမည္နဲ႔ စ ေရးခဲ့ပါတယ္။

အသက္ ၂၄ ႏွစ္ေလာက္မွာ ဆက္တုိက္ေရးျဖစ္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့ပါတယ္။ ပထမဆံုး ၀တၳဳ႐ွည္ကေတာ့ ႐ႈမ၀မဂၢဇင္းမွာ ပါတဲ့ "ေႏြေႏွာင္း႐ြက္က်န္" ေပါ့"
" ေႏြေႏွာင္း႐ြက္က်န္ မတုိင္မီကေကာ အတုိေလးေတြ မေရးျဖစ္ဘူးလား "
" သိပ္ေတာ့ မေရးျဖစ္ဘူး။ ေရးျဖစ္လုိ႔ ပုိ႔ထားတာေလးေတြက်ေတာ့လည္း ႐ႈမ၀က ထည့္မေပးေသးဘဲ သိမ္း ထားတယ္။ "ေႏြေႏွာင္း႐ြက္က်န္" ပါၿပီးေတာ့မွ အတုိေလးေတြ ဆက္တုိက္ ပါလာပါတယ္။ "ေႏြေႏွာင္း ႐ြက္က်န္" ႐ႈမ၀မွာ ပါလာေတာ့ ျမ၀တီမွာ အစ္ကုိႀကီး (မစု ခင္ပြန္း)က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး လုပ္ ေနတယ္။ အစ္ ကုိႀကီးကုိ ဆရာဘေသာင္း (ဦးသုတ)က ေျပာတယ္။ မင္းတစ္ေယာက္လံုး ႐ွိလ်က္သားနဲ႔ ခင္ႏွင္းယု ကုိ တုိ႔ တုိက္ကမရဘဲ ႐ႈမ၀က ရသြားတယ္လုိ႔ေျပာတယ္။

အဲဒီေခတ္က စာေရးဆရာကုိ (က)၊ (ခ)အဆင့္ ခဲြထားတဲ့ ေခတ္ေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အစ္ကုိႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမက (က)လား မသိ၊ (ခ) လားမသိ၊ ဘယ္အဆင့္မွန္း မသိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေတာင္းရဲဘူးလုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ အဲဒါ ဆရာက ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၀တၳဳ႐ွည္တစ္ပုဒ္ ေတာင္းေပးရမယ္ ဆုိတာနဲ႔ ျမ၀တီမွာ "ကၽြန္းဧကရီ" ဆုိတဲ့ ၀တၳဳ႐ွည္ ေရးျဖစ္သြား တယ္။ အဲဒီတုန္းက ျမ၀တီက တပ္မေတာ္က ဦးစီးထုတ္တဲ့ မဂၢဇင္း လည္း ျဖစ္ေနျပန္၊ အစ္ကုိႀကီး အလုပ္ လုပ္ေနတဲ့ တုိက္လည္း ျဖစ္ေနေတာ့ အင္းစိန္ တုိက္ပဲြကုိ အေျခခံၿပီး "ကၽြန္းဧကရီ"ကုိ ေရးခဲ့တာပဲ။ အဲဒီတုန္း ကမစုတုိ႔ကုိယ္တုိင္ အင္းစိန္ တုိက္ပဲြကုိ ေရာက္တာကုိး "

" ဆရာမ ေရးခဲ့တဲ့ ၀တၳဳေတြ အမ်ားႀကီးထဲက ကၽြန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးခ်င္တာေလး တခ်ိဳ႕ကုိ ေမးခ်င္ပါတယ္။ ပထမ ေ႐ြးထားတာက "ေမွ်ာ္လင့္လုိ႔ျဖင့္ မဆံုးႏုိင္တယ္" ပါ။ အဲဒီ၀တၳဳက ပုဂံက ဘုရားကၽြန္ေတြ ေနာက္ခံ ထားၿပီး ေရးထားတာပါ။ ဒီ၀တၳဳေရးျဖစ္တဲ့ ေနာက္ခံအေၾကာင္း ႐ွိရင္ သိပါရေစ "
" အဲဒီတုန္းက မစုက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုရဲ႕ အတြင္းေရး အတြင္း၀န္အျဖစ္နဲ႔ နယ္စံုေရာက္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ ပုဂံ ေရာက္ေတာ့ အာနႏၵာ ေရာက္ေတာ့ ဘုရားလူႀကီးေတြနဲ႔ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အဖဲြ႕ေတြ႕ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ မွာ ဘုရားေတြကုိ ျပဳျပင္ေစာင့္ေ႐ွာက္ဖုိ႔ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ အဲဒါမွာ ဘုရားေစာင့္ ဦးၾကာယံု ဆုိတာ ႐ွိတယ္။ ဟုိတုန္းကေတာ့ ဌာနအလုိက္ အလုပ္ခန္႔တာေတြ ဘာေတြ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေဂါပက လူႀကီးေတြကပဲ သူတုိ႔ကုိ ခန္႔ထားတာပါ။

၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ လာမယ္ဆုိေတာ့ သူတုိ႔က ေကာ္ေဇာေလးေတြ ခင္းေပးရတယ္။ ဒီအခ်ိန္အထိေတာ့ ဦးၾကာယံု ကုိ မစု စိတ္မ၀င္စားေသးဘူး။ ေနာက္ေတာ့ မစုတုိ႔ ေသာက္ဖုိ႔ ေရေပးရတယ္။ ေရလာေပးေတာ့ သူ႔ေျခ ေထာက္ ေထာ့နဲ႔ ေထာ့နဲ႔နဲ႔ပဲ။ မစုေဘးက အတြင္း၀န္တစ္ေယာက္က ဘာေျပာလဲဆုိေတာ့ " ေဟ့ ... ဒီမ်ာ ကယ္ပါ ေတြ သိပ္ေပါတယ္။ ေရသတိထားေသာက္" လုိ႔ ေျပာတယ္။ မစု ဒီအထိေတာ့ စိတ္မထိခုိက္ ေသးဘူး။

ေဗာဓိပင္ ေညာင္ေရသြန္းမယ္ ဆုိေတာ့ အနားယူၾကတယ္။ နားတဲ့ေနရာမွာ ဘုရားလူႀကီးေတြနဲ႔ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ဗုဒၶသာသနႏုဂၢဟအဖဲြ႕ခ်ဳပ္က ဥကၠ႒၊ သူက တရား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္။ သူလည္း ပါတယ္။ နားရင္း ၀ုိင္း ေဆြးေႏြးၾက တယ္။ ဘုရား၀င္း သန္႔႐ွင္းေရးေတြ ဘာေတြ ဘယ္သူ လုပ္သလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ ၿမိဳ႕ခံ တစ္ေယာက္က ဒီမွာ ဘုရားကၽြန္ေတြကုိ တစ္လေလးက်ပ္နဲ႔ ခုိင္းထားပါတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ မစု ေတာ္ေတာ္ စိတ္ထိခုိက္သြား တယ္။

ပုိၿပီး စိတ္ခ်ခုိက္ရတာက အဲဒီတရား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ဘုရားကၽြန္ေတြကုိ ဒီမွာ မခန္႔ရဘူးလုိ႔ ေျပာလိုက္တာပဲ။ လခ ကေလး ေလးက်ပ္ရတဲ့ အလုပ္ကုိေတာင္ ဒီလူေတြ မခန္႔ရဘူးဆုိေတာ့ မစု ခ်က္ခ်င္း ဘာသြား သတိရသလဲဆုိေတာ့ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ ပါလီမန္ လႊတ္ေတာ္မွာ ယာယီသမၼတ စ၀္ေ႐ႊသုိက္ ႐ွိေသး တယ္။ စ၀္ေ႐ႊသုိက္ ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရး ေၾကညာစာတမ္းမွာ ဘာပါသလဲဆုိေတာ့ ဘုရားကၽြန္သင္းခ်ိစတဲ့ လူတန္းစား အားလံုးဟာ တစ္တန္းတစ္စားတည္း ႐ွိၿပီးေတာ့ ေ႐ွးမင္းတုိ႔ အာဏာစက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတာ ေတြကုိ ပယ္ဖ်က္လုိက္တယ္။ လူတန္းစားမေ႐ြး လြတ္လပ္ေရး အက်ိဳးခံစားခြင့္႐ွိေစဆုိတာကုိ မစု သြားသတိရလုိက္တယ္။

ဘာေၾကာင့္ ဘုရားကၽြန္ကုိ မခန္႔ရမွာလဲဆုိၿပီး မစု စိတ္ထဲမွာ ထိခုိက္ေနတုန္းမွာပဲ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က လခေလး က်ပ္ဆုိတာ နည္းလြန္းပါတယ္။ သူတုိ႔ကုိ ႐ွစ္ဆယ့္ ႏွစ္က်ပ္ေပးပါ။ လုိအပ္တဲ့ ကိစၥေတြ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေပး ပါ့မယ္လုိ႔ ႏႈတ္မိန္႔ေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီအျဖစ္ အပ်က္ကေလးကုိ ေနာက္ခံထားၿပီး ဇာတ္လမ္း ကုိ တည္ေဆာက္ ခဲ့တာပါပဲ။
ျဖစ္ေစခ်င္ တာက လြတ္လပ္ေရး ေၾကညာစာတမ္းကေတာ့ လူတန္းစား အားလံုးအတြက္ အခြင့္အေရး ျပည့္စံုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီစာတမ္းပါ အခြင့္အေရးေတြကုိ ျပည္ေထာင္စုသား အားလံုးအေပၚ သက္ ေရာက္ေအာင္ လုပ္ရတာ မလြယ္ပါဘူး။ ခု ကၽြန္မ ေျပာတဲ့ ကုိၾကာယံုတုိ႔ ကိစၥတစ္ခုတည္းကုိပဲ ၾကည့္၊ ကၽြန္မ ႀကိဳးစားခဲ့ရတာ ဘယ္ေလာက္ ၾကာသလဲဆုိရင္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္ကတည္းက ဌာနဆုိင္ရာေတြနဲ႔ ႀကိဳးစား ခဲ့ရတာ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး အိမ္ေစာင့္ အစုိးရလက္ထက္ ေရာက္ေတာ့မွပဲ ဒီကိစၥေတြ ၿပီးျပတ္ေတာ့တယ္။

တစ္ခါ ... ကယ္ပါေတြဆီက စာေတြ လာျပန္ေရာ။ ေဒၚခင္ႏွင္းယု လုပ္ေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ၀တၳဳလည္း ဖတ္ရပါတယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔မွာ ခုထက္ထိ လခမရၾကေသးဘူးဆုိေတာ့ တစ္ခါ လုိက္ရျပန္ ေရာ။ ဆုိင္ရာ ဆုိင္ရာေတြကုိ အဆင့္ဆင့္ လုိက္ေတာ့မွ တစ္လ ႐ွစ္ဆယ့္ႏွစ္က်ပ္နဲ႔ ခုနစ္လအတြက္ Back Pay ရသြားၾကတယ္။ တစ္လမွ ေလးက်ပ္ရတဲ့ လူေတြအတြက္ လံုးလံုးခဲခဲ ရေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ကၽြန္မလည္း သိပ္၀မ္းသာသြားတယ္။ ကုသုိလ္လည္း ရတာေပါ့ေလ။

ဒါေၾကာင့္ ကုိ၀င္းၿငိမ္း ေမးခြန္းကုိ ကၽြန္မ ၿခံဳေျဖရရင္ "ေမွ်ာ္လင့္လုိ႔ျဖင့္ မဆံုးႏုိင္တယ္"ကုိ ေရးခဲ့တာဟာ လြတ္လပ္ေရးေၾကညာစာတမ္းပါ အခြင့္အေရးေတြကုိ ဒီလူတန္းစားအေပၚ သက္ေရာက္ႏုိင္ဖုိ႔နဲ႔ စိတ္ဓာတ္ က်ေနတဲ့ သူတုိ႔ဘ၀ကုိ အားေပးတဲ့ သေဘာပါပဲ "
" ဆရာမ ၀တၳဳေတြ အားလံုးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၿခံဳေမးခ်င္ပါတယ္။ ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္ ဖန္တီးမႈနဲ႔ ဇာတ္အိမ္ တည္ေဆာက္မႈပါ။ အခု ဇာတ္လမ္းက ဦးၾကာယံု ဆုိရင္ ဆရာမက ခဏကေလး ေတြ႕ခဲ့ရတာပါ။ ဦးၾကာယံု ရဲ႕ အေပါင္းပါ လူတန္းစားေတြရဲ႕ စ႐ုိက္ကုိ ဆရာမ ဘယ္လုိ ဖန္တီးယူပါသလဲ " ဇာတ္ေကာင္ စ႐ုိက္ ဘယ္လုိ ဖန္တီးယူတယ္ဆုိတာ သက္သက္ေတာ့ မစု မေျပာတတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ စာေရးဆရာမွာ ခံစားခ်က္က ပထမ လာတယ္ ထင္ပါတယ္။ ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ "ဖီလင္" မ႐ွိရင္ ဘာမွ လုပ္လုိ႔ မရပါဘူး။ ခံစားခ်က္ ရလာေတာ့မွ ျဖစ္မွျဖစ္ရေလျခင္း၊ ဒါကုိ သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္ေတြ လည္း သိရမယ္။ ကာယကံ႐ွင္ေတြလည္း သိရမယ္။ ဒီလုိ သိေအာင္ ဘယ္လုိ တင္ျပမလဲ။ မစုက ၀တၳဳသမားကုိး။ ဒီေတာ့မွ ဇာတ္ေကာင္ေတြကုိ စဥ္းစားရတယ္။

ကုိၾကာယံုကုိ အဓိကထားတယ္။ သူက အသက္အားျဖင့္လည္း ႀကီးတယ္။ ေလာကႀကီးမွာ အေတြ႕အႀကံဳ နည္းနည္း ႐ွိေတာ့ ဆင္ျခင္တံုတရား နည္းနည္း႐ွိတယ္။ အဲဒီလုိလူမ်ိဳး တစ္ဖက္က သူေတာင္းစား ထဲမွာလည္း လူငယ္႐ွိမယ္။ သူက သူ႔ဘ၀က လြတ္ေျမာက္ပါတယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္း လြတ္ လပ္ေရး ေၾကညာစာတမ္း ဖတ္ထားလုိ႔ သိလ်က္သားနဲ႔ သူ႔ဘ၀မွာ ကယ္ပါဘ၀နဲ႔ အ႐ုိးထုတ္ရေတာ့မယ္ ဆုိတာ မခံမရပ္ႏုိင္တဲ့ လူငယ္ေတြ ႐ွိမွာပဲ။ သူ႔အတြက္ သတ္သတ္စ႐ုိက္ ေဖာ္ေပးတယ္။

သူေတာင္းစားပင္ ျဖစ္ေပမယ့္ သူ႔မွာ ပုထုဇဥ္စိတ္ ႐ွိသလုိ ျမင့္ျမတ္တဲ့စိတ္လည္း႐ွိေၾကာင္း ကၽြန္မ ထည့္ ေပးထားတယ္။ ေဂါပကလူႀကီးရဲ႕ သမီးကုိ သူ ခ်စ္မိသြားတယ္။ ဖေအႀကီးက ႏွိမ္လြန္းၿပီး ေကာင္မေလးကုိ ပညာတတ္တစ္ေယာက္နဲ႔ ေပးစားေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ ဒီေကာင္မေလးဟာ သူေတာင္းစားမ်ိဳး႐ုိး ျဖစ္ေၾကာင္း ပစ္စာေတြ ဘာေတြ ေရးတယ္။ ဒါကေတာ့ ပုထုဇဥ္စိတ္ေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ေ႐ွ႕ ေရာက္သြား ၿပီး ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမေတြ လႊမ္းမုိးလာေတာ့မွ သူ လုပ္ခဲ့တာ မွားတယ္ဆုိၿပီး ဦးၾကာယံုကုိ ေကာင္မေလး အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ေယာက္ေယာက္ စံုစမ္းလာရင္ မေျပာဖုိ႔ သြားပိတ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ေကာင္ေလး (ကုိလွေမာင္)ရဲ႕ စ႐ုိက္ကုိ ေဖာ္ရာမွာ သူသည္ သူေတာင္းစား ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမကုိ ေလးစားလုိက္နာသူျဖစ္ေၾကာင္း၊ စိတ္ဓာတ္ ျမင့္ျမတ္သူျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ေပးလုိက္တယ္။ ဒီလို ေဖာ္ေပးလုိက္ရတဲ့အတြက္ ကၽြန္မရဲ႕ သူေတာင္းစားေလးဟာ အဆင့္အတန္း ျမင့္သြားတယ္ ထင္ပါတယ္။

ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ မစု ဒါေလာက္ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္"
" ဆရာမက တျခားႏုိင္ငံေတြရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳလည္း ႐ွိေနေတာ့ သူေတာင္းစားျပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိ ျမင္သလဲလုိ႔ သိခ်င္ပါတယ္"
" ဖံြ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူေတာင္းစားကေတာ့ မ႐ွိတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မစု အျမင္ ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္မွာ သူေတာင္းစားေပါတာ တုိင္းျပည္ဆင္းရဲလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ လူေတြက ရက္ေရာ လြန္းလုိ႔ပါ။ လြယ္လြယ္ရလုိ႔ ေတာင္းစားေနၾကတာပဲ။ ေရသာခုိၾကလြန္းတာပဲ။

မစု အေတြ႕အႀကံဳတစ္ခု ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အိႏၵိယမွာ ေဆးသြားကုတုန္းက ေတြ႕ရတာက အိႏၵိယ သူေဌး လူနာ ေတြဆီမွာ သူတုိ႔ အိႏၵိယသားေတြ အလုပ္ မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ကပ္ေစးႏွဲ တာကုိး။ တစ္လ ကုိ ထမင္းခ်က္ခ ႏွစ္ဆယ္ ေပးရတယ္။ တန္ေအာင္ ခုိင္းတာပဲ။ သူတုိ႔က ဗမာလူနာ ဆီမွာ အလုပ္ လုပ္ခ်င္ၾကတယ္။ မစုဆီမွာ အလုပ္လုပ္တယ္ဆုိပါေတာ့။ စားမယ့္သူက မစုနဲ႔ သူ ႏွစ္ေယာက္တည္း ႐ွိတာပဲ။ သူက ႏုိ႔ဆီဘူး၊ ႏွစ္လံုး ထမင္းခ်က္ပါရေစ ဆုိရင္လည္း မစုကေတာ့ ခ်က္ ေပါ့ပဲ။ ဒါက ဗမာစိတ္ ဓာတ္ေလ၊ လူမမာဆုိတာက နည္းနည္းပဲ စားႏုိင္တာပဲ။ က်န္တာ သူ႔အိမ္ ယူသြား တာပဲ။ သူတုိ႔ဆီမွာက ဆန္ မစားႏုိင္ၾကဘူး။ ဆန္အစား ေျပာင္းေစ့လုိဟာမ်ိဳးကုိ က်ိဳၿပီး စားၾကရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ထမင္း အလကားရတာ သိပ္၀မ္းသာတယ္ "

" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာမ။ "ေအာင္ျမင္ေသာေန႔"ကုိ ဆက္လုိက္ၾကရေအာင္ပါ။ "ေအာင္ျမင္ေသာေန႔" ရဲ႕ အမွာစာမွာ ဆရာမက ဒီ၀တၳဳကုိ ကၽြန္မ ႏွလံုးသားနဲ႔ မေရးဘဲ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ေရးပါ တယ္လုိ႔ ေျပာထားပါတယ္။ ႏွလံုးသားနဲ႔ ေရးတာနဲ႔ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ေရးတာရဲ႕ ျခားနားခ်က္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သိပါရေစ"

" ဦးေႏွာက္နဲ႔ ေရးတာနဲ႔၊ ႏွလံုးသားနဲ႔ ေရးတာ ဒီႏွစ္ခုကုိ အရင္ မစုေျပာမယ္ေနာ္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးေတာ့ မယ္ဆုိရင္ ခံစားခ်က္ ႏွလံုးသားက လာရပါတယ္။ ကုိယ္ပုိင္ ခံစားခ်က္နဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ တည္ေဆာက္ၿပီး ေရး တာက ႏွလံုးသားနဲ႔ ေရးတာပါ။ မစု ေရးခဲ့တာေတြ အမ်ားစုက ႏွလံုးသားနဲ႔ ေရးခဲ့တာပါ။ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ေရးတာဆုိရင္ "ေအာင္ျမင္ေသာေန႔"က ပထမဆံုး ေရးတာပဲ။ ဒီဇာတ္လမ္းမွာ မစု အစ္ကုိႀကီး ဦးႏုရဲ႕ ေရးေစခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ကုိ မစုက ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္ ဖဲြ႕ၿပီး ေရးတာမုိ႔ ဒီဇာတ္လမ္းဟာ ႏွလံုးသား နဲ႔ ေရးရတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ေရးရတာ ျဖစ္သြားတယ္။ "ေမႊး" တုိ႔၊ "ပန္းပန္လ်က္ပါ"တုိ႔၊ "ေမွ်ာ္လင့္လုိ႔ျဖင့္ မဆံုးႏုိင္တယ္" တုိ႔က မစု ႏွလံုးသား ခံစားခ်က္ေတြပဲ။

တျခား၀တၳဳေတြမွာ ေရးရတာ ေ႐ွာေ႐ွာ႐ွဴ႐ွဴ ႐ွိသေလာက္ "ေအာင္ျမင္ေသာေန႔" ေရးရတာ ေ႐ွာေ႐ွာ႐ွဴ႐ွဴ မ႐ွိဘူး။ ပရိသတ္က လက္ခံလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ရပါေသးတယ္။
၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးတယ္ဆုိတာ ႏွလံုးသားက အရင္ခံစားၿပီးေတာ့မွ ဦးေႏွာက္က ဇာတ္ကြက္၊ ဇာတ္အိမ္ တည္ ေဆာက္ရတာပဲ"
" စာေရးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ဆက္တည္း ကၽြန္ေတာ္ ေမးခ်င္တာကေတာ့ ၀တၳဳတုိနဲ႔ ၀တၳဳ႐ွည္ရဲ႕ ျခားနားခ်က္ပါပဲ။ အတုိ အ႐ွည္လံုးခ်င္းေတြ ေရးခဲ့တဲ့ ဆရာမအေနနဲ႔ဘယ္လို ခံြျခားပါသလဲ"
" မစုအေနနဲ႔ေတာ့ ျခားနားခ်က္ မ႐ွိပါဘူး။ ျခေသၤ့တစ္ေကာင္ဟာ ယုန္တစ္ေကာင္ကုိ ခုန္အုပ္ဖုိ႔ စုိက္ထုတ္ ရတဲ့ အားနဲ႔ သမင္တစ္ေကာင္ကုိ ခုန္အုပ္ဖုိ႔ စုိက္ထုတ္ရတဲ့အား၊ အားခ်င္း အတူတူပါပဲ။ တစ္ခု ႐ွိတာကေတာ့ ၀တၳဳ႐ွည္ ေရးၿပီဆုိရင္ ဇာတ္အိမ္က ႀကီးလာတယ္။ ဇာတ္ေကာင္ေတြက မ်ားလာတယ္။ မ်ားလာေလ ဇာတ္ေကာင္ တစ္ေကာင္ခ်င္းရဲ႕ စ႐ုိက္ကုိ ေဖာ္ရတာကေတာ့ လက္၀င္လာတာေပါ့။ ၀တၳဳတုိ ကေတာ့ တစ္ခါတေလ တစ္ေယာက္တည္း၊ တစ္ခါတေလ အလြန္ဆံုး ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္တတ္တာေပါ့။

နည္းနည္း ေတာ့ မပင္ပန္းဘူးေပါ့။ ဥပမာ - ထိပ္စုမဖုရား မဗိ်ဳင္းကုိ ၾကည့္၊ မိသားစု အကုန္လံုး စ႐ုိက္ေပၚေအာင္ ေရးရတယ္။ မစုက ေဒၚခင္ေမဆက္ စ႐ုိက္ကုိလည္း သိပ္ေဖာ္ခ်င္ေတာ့ ငယ္ငယ္ ကတည္းက စ ေရးရတယ္။ စိတၱဇေရာဂါသည္ရဲ႕ စ႐ုိက္ကုိလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ ေဒါက္တာ အုန္းေမာင္ တုိ႔ဆီမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေမးျမန္း ေလ့လာရပါတယ္။ ၀တၳဳ႐ွည္က ဒါေတြေတာ့ ပင္ ပန္းတာေပါ့။
ဖန္တီးယူတတ္ရင္ ႐ွည္႐ွည္ေရးလုိ႔ ရပါတယ္။ မစုကုိ မစု ဆရာ ဦးတင့္တယ္က စာေရးခါစတုန္းက ဘာေ၀ဖန္ခဲ့သလဲဆုိေတာ့ မစုက စာေရးတာ သိပ္စိတ္တုိတာကုိးတဲ့။ ဆရာတို႔ကေတာ့ စာေရးျခင္း အတတ္ပညာကုိ သိလုိ႔ ေရးတဲ့လူေတြကုိး။ (ဒါ ကၽြန္မ ခ်ီးက်ဴးတဲ့အေနနဲ႔ ေျပာတာပါ) အမွန္အတုိင္း ေျပာရရင္ စာေရးတဲ့ အတတ္ပညာကုိ မစုခုထက္ထိ မသိေသးပါဘူး။ မစု ရင္ထဲ ခံစားခ်က္ ႐ွိတာကုိသာ ခ်ေရးတတ္တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ မစု ၀တၳဳေတြက မ႐ွည္ဘူး။ တုိတုိသြားတယ္ "

" ဆရာမေရးတဲ့ "ပန္းပန္လ်က္ပါ" ၀တၳဳမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ "ေဗဒါလမ္း"က ေတြသံုးထားတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ဒီ၀တၳဳက ကဗ်ာကုိ မွီၿပီး ျဖစ္ခဲ့တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ၀တၳဳဇာတ္ေၾကာင္းအရ ကဗ်ာက အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္သြားတာလား သိပါရေစ"
" ၀တၳဳဇာတ္အိမ္ကုိ အရင္ေဖာ္ခဲ့တာပါ။ မစုက အဲဒီတုန္းက ဘီေအ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေက်ာင္းတက္ေနတုန္း ေပါ့။ တစ္ညေန ေက်ာင္းဆင္းလာေတာ့ မႏၱေလးေဆာင္ေ႐ွ႕ကုိ ျဖတ္လာရတယ္။ အဲဒီမွာ ညတုန္းက အၿငိမ့္ခံ တယ္တဲ့။ မစု သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ေျပာျပတယ္။ ညက အၿငိမ့္မင္းသမီးက ေကာင္းလြန္းလုိ႔တဲ့၊ ေဘးက ကာထားတာေတြေတာင္ ေက်ာင္းသားေတြ တုိးလုိ႔ ၿပိဳက်တယ္တဲ့။ ဆုိေတာ့ ... မစု ရင္ထဲမွာ ဖ်တ္ ခနဲ လွ်ပ္စီးလက္သလုိ ခံစားခ်က္ ၀င္သြားတာက အၿငိမ့္မင္းသမီးကုိ ဒီ ေက်ာင္းသား ေတြက တကယ္ပဲ ႀကိဳက္ၾကတာလားလုိ႔။

အၿငိမ့္မင္းသမီး လွတာ၊ ကတာကုိ သာယာလုိ႔ ခဏေလး သေဘာက်ၾကတာလား၊ တကယ္လုိ႔မ်ား ဒီ မိန္းကေလး က ျပန္ႀကိဳက္ၿပီး လက္ထပ္ပါ့မယ္ ဆုိရင္ ဒီေက်ာင္းသားေတြက အၿငိမ့္မင္းသမီးကုိ ယူရဲ ပါ့မလားလုိ႔ ေတြးမိတယ္။
အိမ္ေရာက္ေတာ့ ဒီခံစားခ်က္ကုိ ၀တၳဳအျဖစ္ ဖန္တီးခ်င္လာေတာ့ ဒီလူေတြဟာ သတၱိမ႐ွိႏုိင္ဘူးလုိ႔ မစုဘာ သာ အေျဖေပးမိတယ္။ အၿငိမ့္မင္းသမီး ဆုိတာလည္း လူပဲ၊ တစ္ေယာက္က ခ်စ္တယ္လုိ႔ လာေျပာရင္ သူ လည္း ခ်စ္ခ်င္ ခ်စ္မိမွာပဲ။ တကယ္လုိ႔မ်ား ေက်ာင္းသားက အၿငိမ့္မင္းသမီးကုိ ပစ္သြားခဲ့ေသာ္ လုိ႔ ေတြးၿပီး မစုက အၿငိမ့္မင္းသမီးဘက္က ၀င္လုိက္ရတာပဲ။ အၿငိမ့္မင္းသမီးက အေလွ်ာ့ေပး လုိ႔မျဖစ္ဘူးဆုိၿပီး မစုက သတၱိေမြးေပးလုိက္တာ။
သတၱိေမြးတဲ့ ေနရာမွာ အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္သြားတာက ဆရာ့ရဲ႕ ကဗ်ာေတြပဲ။ ဒီကဗ်ာေတြနဲ႔ ကၽြန္မ မင္းသမီး ကုိ အားေပးခဲ့ရတယ္။ သံုးခဲ့ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဇာတ္အိမ္က ပထမေရးၿပီး တန္ဆာဆင္တဲ့ ေနရာမွ ဆရာ့ကဗ်ာကုိ သံုးခဲ့တာပါ။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ာကုိ ကၽြန္မ ေလးတန္းေလာက္ကတည္းက ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ေမာင္သန္႔ဇင္၊ မင္းသု၀ဏ္ ကဗ်ာေတြနဲ႔ ကၽြန္မ သိပ္ရင္းႏွီးခဲ့တယ္။ အရင္းႏွီးဆံုးကေတာ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ကဗ်ာေတြပဲ။ ဘာျဖစ္ လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ခုေနမွာ မစု ဘ၀က သက္ေသာင့္သက္သာ ေနႏုိင္ေပမယ့္ ငယ္ငယ္တုန္း ကေတာ့ ႐ုန္းခဲ့ ကန္ခဲ့ရတာပဲ။ ေလာကဓံဆုိတာကလည္း အခက္သားပဲ။ ကုိယ္ ဗုန္းဗုန္းလဲသြားၿပီး ျပန္ထူႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ မစု အားႏွစ္ခု အၿမဲယူတယ္။ ေလာကီအေနနဲ႔ ဆရာ့ကဗ်ာကုိ ဖတ္လုိက္ရင္ အားအၿမဲ႐ွိတယ္။ ေလာကုတၱရာ အေနနဲ႔ေတာ့ ရတနာသံုးပါးေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မ က ဆရာ့ကဗ်ာထဲက "မေဗဒါ"ကုိ အၿငိမ့္မင္းသမီး နာမည္ယူခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အားလံုး အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္သြားတာပဲ"
" ဆရာမ ၀တၳဳေတြထဲက ႐ုပ္႐ွင္႐ုိက္ခဲ့တာ အားလံုး ဘယ္ႏွကား ႐ွိသြားၿပီလဲ "

" ကုိးကား ႐ွိသြားပါၿပီ။ "နဂါးေငြ႕တန္း" ၀တၳဳကုိ "ညပန္းခ်ီ" လုိ႔ ႐ုိက္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ "ေမႊး"၊ "စိမ္းသင့္မွစိမ္း"၊ "သခြတ္ပန္း"၊ "ပန္းပန္လ်က္ပါ"၊ "ေယာက္်ားတုိ႔အေၾကာင္း"၊ "ယဥ္မင္းပုိက္"၊ "မုိးေက်ာ္သူ" နဲ႔ "သရဖူ" အားလံုး ကုိးပုဒ္ေပါ့။
" ႐ုိက္ၿပီးသမွ်ထဲမွာ ဘယ္ကားေတြကုိ အားရပါသလဲ "
" အားရတယ္ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ စာေရးဆရာရဲ႕ဘက္က ခံစားခ်က္နဲ႔ ႐ုပ္႐ွင္သမားဘက္က ခံစားခ်က္နဲ႔ မတူ ပါဘူး။ ဥပမာ ဆုိပါေတာ့။ ခုနက ကုိ၀င္းၿငိမ္းေျပာတဲ့ "ပန္းပန္လ်က္ပါ" ဆုိရင္ ပထမမႀကိမ္ ျပတုန္းက ႏွစ္ ဆယ့္ငါးပတ္ေက်ာ္ ျပခဲ့ရတယ္။ သိပ္ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မဘက္က ၾကည့္ရင္ မေက်နပ္တာ ေတြ ႐ွိတယ္။ စာေရးဆရာ အျမင္မွာ ေအာင္ျမင္တယ္ဆုိတာက သူ႔၀တၳဳကုိ အပီျပင္ဆံုး ႐ုိက္ ႏုိင္တယ္။ ဆုိလုိရင္းကုိ ေပၚတယ္ဆုိတာကုိ ေအာင္ျမင္တယ္လုိ႔ ျမင္တယ္။ "ပန္းပန္လ်က္ပါ" ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ လမ္းက မစု ၀တၳဳနဲ႔မွ မတူဘဲ။

မစု စိတ္ကူးက မေဗဒါလည္း အၿငိမ့္ဆက္က၊ ကုိေ၀ထြန္းလည္း ခင္မမနဲ႔ပဲ ဆက္ေပါင္းေနမွ "ပန္းပန္လ်က္ပါ" ရဲ႕ သေဘာထား ေပၚလြင္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ႐ုပ္႐ွင္က်ေတာ့ မင္းသား၊ မင္းသမီးေပါင္းမွ ပရိသတ္ က ႀကိဳက္တာဆိုေတာ့ ဒါ႐ုိက္တာ ဦးခ်စ္ခင္ရဲ႕ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ တုိက္တြန္းခ်က္ အရ မစု လုိက္ေလ်ာလုိက္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္႐ွင္သမား အျမင္မွာ ေအာင္ျမင္ေပမယ့္ မစု အျမင္မွာ မေအာင္ျမင္ဘူး။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျမင္ခ်င္း မတူၾကဘူး။

စာေရးဆရာနဲ႔ ႐ုပ္႐ွင္ပညာ႐ွင္တုိ႔ဟာ အတတ္ပညာခ်င္း မတူၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မစုတုိ႔ဘက္က လုိက္ေလ်ာရတာေတြ၊ ျပင္ေပးရတာေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိပါတယ္။ ဥပမာ ဆုိပါေတာ့ ... "ေမႊး" အစမွာ မစု ေရးထားတယ္။ ဒီအခ်ိန္ဆုိလွ်င္ လယ္ကြင္းျပင္ထဲမွာ စပါးပင္ကေလးမ်ား အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကရာမွ ႏုိးထၾကေပ ေရာ့မည္လုိ႔ မစုကေတာ့ စားသံုးေၾကာင္းေလာက္ ေရးထားတာပဲ။ ဒါကုိ ႐ုပ္႐ွင္သမားက ဘယ့္ႏွယ္ ႐ုိက္မလဲ။ မစုတုိ႔ဘက္က ျပင္ေပးရတာပဲ။ တခ်ိဳ႕႐ုပ္႐ွင္သမားေတြက်ေတာ့ စာေရးဆရာဘက္က လုိက္ေလ်ာတာကုိပဲ အခြင့္အေရးယူတတ္ၾကတာလည္း႐ွိပါတယ္ "
မစု ၀တၳဳ ကုိးပုဒ္ထဲက "မုိးေက်ာ္သူ" နဲ႔ "သရဖူ" ကလဲြရင္ ႐ုပ္႐ွင္အရ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အားရတယ္၊ မရဘူး ဆုိတာကေတာ့ ခုနက ေျပာသလုိပါပဲ"

" ႐ုပ္႐ွင္ဘက္ ျဖတ္လုိက္ၿပီးေတာ့ ဆရာမ ၀တၳဳေတြအေပၚ ၿခံဳငံုသံုးသပ္မိတဲ့ အခ်က္တစ္ခုကုိ ေမးခ်င္ပါ တယ္။ ဆရာမ ၀တၳဳ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ခ်စ္တတ္တဲ့ သူေတြဟာ အ႐ံႈးကုိသာ ရင္ဆုိင္ၾကရတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီသေဘာထားကုိ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ေလာက္က ျမ၀တီမွာ ေရးခဲ့တဲ့ "အ႐ံႈး"ဆုိတဲ့ ၀တၳဳတုိမွာလည္း အတိအလင္း ေရးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာမ အေတြ႕အႀကံဳအရ ခ်စ္ ျခင္းေမတၱာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိ သေဘာထားပါသလဲလုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ စပ္စုခြင့္ျပဳပါ"

" ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ေတာ့ မစု တုိတုိပဲ ေျဖပါရေစ။ အခ်စ္တုိ႔၊ ေမတၱာတုိ႔ ဆုိတဲ့ သေဘာတရားေတြကေတာ့ ေျပာရမ်ာ ေတာ္ေတာ္က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ဒါေတြ ထားလုိက္ပါေတာ့။ အခ်စ္ဆုိတာကုိ မစုကေတာ့ ပုိက္ဆံ ေခ်းသလုိပဲ သေဘာထားတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ကုိယ့္ဆီကုိ တစ္ေယာက္ယာက္က ပုိက္ဆံ လာေခ်းရင္ ကုိယ္ ဘယ္ေလာက္ တတ္ႏုိင္မယ္ ဆုိတာ ကုိယ့္စိတ္ထဲက မွန္းဆၿပီး သူ႔ကုိ ေပးလုိက္ပါ။ ဒီ ပုိက္ဆံကုိ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ရလိမ့္မယ္လုိ႔ မေမွ်ာ္လင့္တာဟာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူ႔ဆီက ျပန္ရဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ရတဲ့ ဒုကၡကတစ္မ်ိဳး။ ကုိယ္ေပးအပ္သလုိ ျပန္မလာခဲ့ေသာ္ သိပ္ပီး စိတ္ဆင္းရဲရပါတယ္။ အဲဒါ ကုိယ့္အတြက္ ငရဲလည္း ႀကီးတယ္။ ပူပန္ေလာင္ၿမိဳက္ရေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုိက္ဆံ ေခ်းလာရင္ ငါေတာ့ ျပန္ရမွာ မဟုတ္ဘူးဆုိၿပီး ကုိယ္ ေပးႏုိင္သေလာက္ သူ႔ကုိ အပုိင္သာ ေပးလုိက္။ ဒါအေကာင္းဆံုးပဲ။ အခ်စ္မွာလည္း အဲဒီလုိပဲ သေဘာထားတာ သိပ္ၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာပါတယ္။ ကုသုိလ္လည္း ရတယ္။ ေမတၱာတရားကလဲြလုိ႔ က်န္တာေတြဟာ ဒီေလာကီသားေတြ အေနနဲ႔ လက္ခံသိမ္း ပုိက္ထားရသူအဖုိ႔ ပူေလာင္ျခင္း မွန္သမွ်ဟာ ကိေလသာခ်ည္းပါပဲ။ ကုိယ့္မွာ ပူေလာင္ေနရတာဟာ ကိေလသာပါ။ ေမတၱာရားကေတာ့ ေအးခ်မ္းပါတယ္။ ခုနလုိ ထားလုိက္ျခင္းအားျဖင့္ အခ်စ္ကလည္း ေမတၱာဘက္ ေျပာင္းသြားတယ္။ ကုိယ္က ဆံုး႐ံႈးခ်င္ ဆံုး႐ံႈးေပေစေတာ့။ အၿပီးအပုိင္သာ ေပးလုိက္ပါ။ ဒါ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မစု ေနလာ တာလည္း ဒီလုိပါပဲ။ အဲဒီအခါ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ရပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ဆုိေတာ့ ကုိယ္ ေပးသေလာက္ ရလုိေဇာနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္မိတာပဲ။ ေမွ်ာ္လင့္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ပူပန္ရတာပဲ။ ကုိယ္ လုိခ်င္သေလာက္ အတုိင္းအတာအထိ ျပန္မလာခဲ့ရင္ သူသူကုိယ္ကုိယ္ စိတ္ဆင္းရဲမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေမွ်ာ္လင့္ပါနဲ႔လုိ႔ပဲ မစု ေျပာခ်င္တယ္ "

" ဆရာမ အခုေနာက္ပုိင္း စာေရးက်ဲလာတာ ဘာျဖစ္လုိ႔ပါလဲ "
" အဓိကကေတာ့ မစု က်န္းမာေရးေၾကာင့္ပါ။ စာေရးတယ္ ဆုိတာကလည္း ႏွလံုးသားက ထုတ္လုပ္ လုိက္လုိ႔ ဦးေႏွာက္က တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖုိ႔၊ လက္က ခ်ေရးႏုိင္ဖုိ႔ လုိပါေသးတယ္။ အရင္တုန္းက ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ ေရးရတာ ဘာမွ မျဖစ္ေပမယ့္ ခုဆုိ ညဥ့္နက္ေအာင္ မစဥ္းစားႏုိင္ေတာ့ဘူး။ စဥ္းစားတာ ညဥ့္နက္ သြားရင္ ေနာက္ေန႔ ေနလုိ႔ မေကာင္းေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခုေနာက္ပုိင္း မစု စာေရးတာ က်ဲသြားတာပါ"

" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာမ။ ဆရာမ က်န္းမာေရး ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ႏွလံုးသားထဲက ဇာတ္လမ္း ေကာင္း ေတြ ေပၚထြက္လာႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳပါတယ္။ ေပဖူးလႊာ ႏွစ္ပတ္လည္ အထူးထုတ္အတြက္ အခ်ိန္ေပး စကားေျပာခဲ့တဲ့ ဆရာမကိုေရာ ေတြ႕ဆံုေပးျခင္း က႑မွာ ပါ၀င္ကူညီေအာင္ တုိက္တြန္းေပးခဲ့တဲ့ ဆရာမ ေဒၚခင္ေဆြဦးကုိပါ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စာတည္းအဖဲြ႕ ကုိယ္စား မွတ္တမ္း တင္ ပါရေစ"

ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၂၅၊ ဇြန္လ၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္။
.

No comments: