Tuesday, January 24, 2012

ဝင္းၿငိမ္း ႏွင္႔ စာေရးဆရာမ်ား ေပဖူးလႊာစာေပအင္တာဗ်ဴး, အပိုင္း (၁၉)

ေပဖူးလႊာ၏ သမီးပ်ဳိ

စာဖတ္သူမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေပးျခင္း က႑မွာ အစဥ္တစုိက္ ေတြ႔ဆုံေပးလာသူေတြကေတာ့ လုံးခ်င္း၀တၳဳ ေတြ ေရးေနၾကတဲ့ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမေတြပါ။ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ က မၾကာခဏဆုိသလုိ မဂၢဇင္း ေတြမွာ ၀တၳဳတုိ ၀တၳဳရွည္ေတြ ေရးေနၾကတဲ့ စာေရးဆရာမေတြနဲ႔လည္း တစ္လွည့္ ေတြ႔ဆုံေပးပါဦးလုိ႔ ဆႏၵျပဳ လာၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေပဖူးလႊာရဲ႕ စာခ်စ္သူမ်ား ဆႏၵကုိ ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဒီလမွာ မဂၢဇင္း ၀တၳဳုတုိ္ ၀တၳဳရွည္ေတြကုိ ေရးေနၾကတဲ့ စာေရးဆရာမေတြထဲက ေပဖူးလႊာရဲ႕ စင္တင္ စာေရးဆရာမ တစ္ဦးျဖစ္လုိ႔ ေပဖူးလႊာ၏ သမီးပ်ဳိ လုိ႔ေခၚဆုိႏုိင္တဲ့ ျမေႏွာင္းညဳိ နဲ႔ ေတြ႔ဆုံေပးဖုိ႔ စီစဥ္ ထားပါတယ္။

ျမေႏွာင္းညဳိ ရဲ႕ ပထမဆုံး ၀တၳဳတုိအျဖစ္ ေပဖူးလႊာမွာ ေဖာ္ျပေပးခဲ့တာ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔အုိဂ်ီ၊ ေနာက္ အသက္ ေပးျပီး ခ်စ္တဲ့သူူူူ ကစားစရာ အရုပ္ကေလး မဟုတ္ေပါင္၊ ၀တၳဳရွည္တစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ ပစ္ခြာသူလည္း လြမ္း တတ္သည္၊ အခန္းဆက္ ၀တၳဳရွည္အျဖစ္နဲ႔ ပရိသတ္မ်ား အသည္းစဲဲြခဲ့ၾကတဲ့ အသည္းစဲြခဲ့ၾကတဲ့ အသည္း မွာ ဆူးေတြနဲ႔ရယ္၊ဒီလ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေရႊမႈန္ ေငြမႈန္ိၾကဲေပမယ့္ ၀တၳဳရွည္တို႔ပါပဲ။

ဆရာမျမေႏွာင္းညိဳကုိ ေတြ႔ဆုံရန္အတြက္ ေအာင္းဆန္းျမိဳ႕၊ေညာင္တစ္ပင္လမ္းက ေနအိမ္ကုိ ကြ်န္ေတာ္ ေရာက္သြားခ်ိန္ မွာ ေျမာက္ဥကၠလာပေဆးရုံက ညတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ျပီးျပန္ေရာက္လာခါစ အိမ္မႈ႕ ကိစၥ ေတြ ထမ္းေဆာင္ေနဆဲမုိ႔ ဆရာမရဲ႕ သားအငယ္ဆုံးကေလးက ခဏထုိင္ေစာင့္ပါဦးလုိ႔ လာေျပာထား ေသာေၾကာင့္ ဧည့္ခန္းထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္ေစာင့္ေနရပါတယ္။ ဆရာမရဲ႕ ဧည့္ခန္းနံရံမွာ ပန္းခ်ီကား သုံးခုနဲ႔ ဓါတ္ပုံ ကေလး တစ္ပုံ ခ်ိတ္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ပန္းခ်ီကား သုံးခုထဲက တစ္ခုက ဆရာမရဲ႕ ၀တၳဳတုိ တစ္ပုဒ္ ျဖစ္တဲ့ အသက္ေပးျပီး ခ်စ္တဲ့သူကုိ သရုပ္ေဖာ္ထားတဲ့ပုံပါပဲ။ အခန္္းေထာင့္က ဗီရုိကေလး တစ္ခု ထဲမွာေတာ့ တပ္မေတာ္အရာရွိ တစ္ဦးရဲ႕ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္း တခ်ဳိ႕နဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္က တာ၀န္ ေပးအပ္ခန္႔္လႊာ တစ္ေစာင္ကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ခန္႕အပ္လႊာရဲ႕ ပုိင္ရွင္ကေတာ့ ဗုိလ္ေဇာ္ထြန္းညဳိ ဆရာမ ျမေႏွာင္းညဳိ ရဲ႕ ၀တၳဳုတိုကေလးမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ သူ႔အခ်စ္ဆုံး ေမာင္ကေလးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာမ ျမေႏွာင္းညဳိ နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ဆုံမိၾကခ်ိန္မွာ ပထမဆုံး ေမးမိတာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေပဖူးလႊာမွာ ေဖာ္ျပ ခဲ့တဲ့ အသက္ေပးျပီး ခ်စ္တဲ့သူဟာ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ပါလား ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းပါပဲ။

ဟုတ္ပါတယ္။ ညဳိေရးခဲ့တဲ့ အသက္ေပးျပီး ခ်စ္တဲ့သူဟာ ျဖစ္ရပ္မွန္ပါ။ တစ္ဦးတည္းသာ ရွိတဲ့ အခ်စ္ဆုံး ေမာင္ေလး က်ဆုံးသြားျပီးစ အခ်ိန္က ေရးခဲ့တာပါ။ ညဳိေမာင္ေလး အေၾကာင္းေတြကုိ ညဳိေရးမယ္ဆုိရင္ အမ်ားၾကီး ေရးျပႏုိ္င္ေပမယ့္လည္းသူ႕ကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး သူ႕လုိတုိင္းျပည္အတြက္ စြန္႔၀ံ့သူေတြကုိ ဂုဏ္ျပဳ ခ်ီးက်ဴးအေနနဲ႔ ေရးခဲ့တာျဖစ္လုိ႔ ညဳိႏွေျမာရ၊ လြမ္းရတာထက္ ပုိျပီးဘာမွ မေရးျဖစ္ခဲ့ေတာ့ပါဘူး။

ေမာင္ေလးစစ္တကၠသုိလ္ တက္ေနတုန္းက နာမည္အေတာ္ရတဲ့ လူငယ္စာေရးဆရာမေလး တစ္ေယာက္ က ေမာင္ေလး ကုိ သိလုိ႔မဟုတ္ဘဲ တစ္ဆင့္စကား ၾကားျပီးေမာင္ေလးရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ ထိခိုိက္ေအာင္ ေစာင္းခ်ိတ္ ေရးဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ညဳိမွာ ဆတ္ဆတ္ခါ နာၾကည္းလုိက္ရတာ။ ဒါေပမဲ့ ေမာင္ေလး ကေတာ့ အဲဒီစာေရးသူ သူ႕ကုိေတာင္းပန္လာလုိ႔ ေက်ေအးခြင့္လႊတ္လုိက္ျပီး သူတုိ႔ိခ်င္း မိတ္ေဆြ ျဖစ္ေနပါျပီတဲ့။ ညဳိုကလည္း ေက်နပ္လုိက္ပါတယ္ေလ။

    ခုေတာ့လည္း ေမာင္ေလးက သူ႔မိတ္ေဆြမုိ႔ သူလည္း ညဳိတုိ႔နဲ႔အတူ ႏွေျမာရစ္မယ္၊ ဂုဏ္ယူ ရစ္မယ္လုိ႔ ညဳိယုံၾကည္ပါတယ္။ ေမာင္ေလးရဲ႕ မိတ္ေဆြဟာ ညဳိမိတ္ေဆြပါပဲ။
    ေဆာရီးဆရာမ.... ကြ်န္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းစရာ ေမးခြန္းက စျပီးေမးလုိက္မိသလုိ ျဖစ္သြား ပါတယ္။
    ရပါတယ္။ ဒါလည္းညိဳ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ မဟုတ္လား။

ဆရာမ စာေပကုိ စိတ္၀င္စားလာခဲ့တာနဲ႔ စာေပေလာကထဲ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ပုံကုိေျပာၾကရေအာင္
စာအုပ္စာေပကုိ ခ်စ္တယ္။ ျမတ္ႏုိိးတယ္။ စဲြလမ္းတတ္လာခဲ့တာကေတာ့ ညဳိအသက္နဲ႔ မတိမ္းမယိမ္း ကာလ ၾကာျမင့္ခဲ့ပါျပီ။ စာေရးစာဖတ္တတ္ခါစကေလးဘ၀ ကတည္းက ေဆာ့တဲ့အခ်ိန္က နည္းနည္း၊ စာဖတ္ တဲ့ အခ်ိန္ကမ်ားတယ္။ ပုံျပင္၊ ကာတြန္း ၀တၳဳဘာပဲရရ ေခ်ာင္ကပ္ ဖတ္ေနတတ္တာပဲ။ အဲဒီီ တုန္းကေတာ့ ညဳိနားလည္တာလည္းရွိ၊ နားမလည္တာလည္းရွိတာေပါ့။ အရြယ္အလုိက္ ခံစားတတ္ သမွ်နဲ႔ပဲ၊ စာအုပ္ေတြကုိ တန္ဖုိးထား တြယ္တာခဲ့တာပါ။

ေျခာက္တန္း၊ ခုနစ္တန္းမွာေတာ့ ကဗ်ာေလးေတြ ေရးေနပါျပီ။ အမ်ားၾကီးေရးျဖစ္ေပမယ့္ နည္းနည္းပဲ ပုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ညဳိဘာသာေရး၊ ညဳိဘာသာဖတ္ျပီး ေက်နပ္ေနလုိ႔လား မသိပါဘူး။ မွတ္မွတ္ရရ ခုုုုနစ္တန္း ေရာက္တဲ့ ႏွစ္ ေရာက္တဲ့ႏွစ္က ေမာ္လျမိဳင္ ဘုရင့္ရုံမွာ က်င္းပတဲ့ စာဆုိေတာ္ေန႔ ၀တၳဳတုိျပိဳင္ပဲြမွာ ညိဳံ ဒုတိယဆု ရဖူးပါတယ္။ ညိဳ၀တၳဳကေလး နာမည္က အပ်ံသင္းစံတဲ့။ သတမတန္းေက်ာင္းသူ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ အရြယ္ ညိဳက ခံ့ခံ့ညားညားျဖစ္ခ်င္လြန္းလို႔ ဇင္းမယ္ထဘီၾကီးနဲ႕ ရႈိဳးထုတ္သြားၿပီး ပထမနဲ႔ တတိယရသူ တကသိုလ္ေက်ာင္းသား ႏွစ္ဦးနဲ႔အတူ ဆုရတာကိုျပန္ေတြးမိတိုင္း သေဘာက်လြန္းလို႕ ၿပံဳးမိၿမဲပါပဲ။

အဲဒီႏွစ္တုန္းက မဂဇင္းတစ္အုပ္က ညိဳပိုလိုက္တဲ၀တၳဳ့ တိုတစ္ပုဒ္ကို ေရြးခ်ယ္ေၾကာင္း စာၿပန္ လာေတာ့ ၀မ္းသာရ တာကို ၿပန္ေတြးမိတိုင္းေပ်ာ္ေနမိပါတယ္။ တစ္ပုဒ္ထဲ ပို႕ၿဖစ္ၿပီိးၿဖစ္တဲ့ အဲဒီီ တစ္ပုဒ္ ကလည္း မဂၢဇင္း မထုတ္ေ၀ၿဖစ္ဘဲ ရပ္ဆိုင္းသြားလို႕ ပံုႏွပ္စာလံုးၿဖင္႔ ပါလာခြင့္မရလိုက္ပါဘူး။
ေနာက္ေတာ႕လည္းစာေပနယ္ထဲ ၀င္ဖို႔မၾကိဳးစားေတာ့ဘဲ အခ်ိန္ကုန္မွန္မသိ ကုန္ဆံုးသြားခဲပါတယ္။

၁၉၇၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလထုတ္ ေငြတာရီမဂၢဇင္းမွာ ခ်စ္ၾကိဳးႏွစ္စ ဆိုတဲအမည္နဲ႔ ၀တၱဳရွည္တစ္ပုဒ္ ပါလာခဲ႕ပါတယ္။ ဘာလို႕ စာမူပို႕ျဖစ္ခဲသလဲဆိုရင္ တငင္ငင္တြယ္တာေပမယ့္ ကုသိုလ္ၾကမၼာ မမီခဲ့တဲ့ ေဆးပညာ ကို သံေယာဇဥ္ အတင္းၿဖတ္ၿပီး စိတ္မျပတ္ႏုိင္တဲ့ စာေပနယ္ဆီပဲ လက္လွမ္းေတာ႕မယ္ စိတ္ကူး မိလို႕ပါ။
အဲဒီေနာက္မွာမေမ်ာ္လင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဆးပညာနယ္ထဲကို ျပန္လည္ေၿခခ်ခြင္႔ရလာၿပန္ပါေရာ။ စာေပနယ္ နဲ႔ လွမ္းေ၀းသြားၿပန္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ညိဳတစ္ေယာက္တည္း ေရးလိုက္၊ ဆုတ္ၿဖဲလိုက္နဲ႔ တကယ္ေတာ့ အလွမ္းေ၀းတယ္ မဟုတ္ပါဘူး။

အလုပ္လုပ္ဖို႕အခ်ိန္ရွိေသးတယ္သေဘာထားၿပီး ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးမွာ ေရးျပီးးသားစာမူတစ္ခုကို ပို႔မယ္ ဆံုးၿဖတ္ ၿဖစ္သြားပါတယ္။ "ျပစ္ခြာသူလည္းလြမ္းတက္တယ္" စာမူပါ။ ရည္ရြယ္တံုးကေတာ အၿခား မဂၢဇင္းတိုက္ ကိုသြားဖို႔ပါပဲ။ တစ္ေယာက္တည္း အၿဖစ္မရွိလိုအေဖာ္ရွာရင္း ေမာင္၀မ္းကြဲ ေမာင္ေမာင္ ေက်ာ္၀င္းနဲ႕ အမွတ္မထင္ စကားစပ္မိၿပီး သူက "မညိဳ ေလွ်ာက္မသြားပါနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ပို႔ေပးမယ္၊ ေပဖူးလႊာ ၿပန္ထုပ္ေတာ့မယ္။ အဲဒီကိုေပးမလား"တဲ့။ ညိဳကလည္း တစ္ေနေနရာ ေရာက္သြားရင္  ၿပီးေရာ" ဆိုၿပီး "သေဘာပဲ"လို႕ ေၿပာလို္က္ပါတယ္။]

အေၾကာင္း တို္က္ဆိုင္လာေတာ့ ေပဖူးလႊာက ညိဳကို လူိက္လိူက္လွဲလွဲၾကိဳဆိုပါတယ္။ ညိဳလည္း ေပဖူးလႊာ ဥယ်ာဥ္ မွာသိမ္ေပ်ာ္သြားတာေပါ့။စာဖတ္သူေတြ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္အားေပးၾကၿပန္ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ၾကည္ႏူး ခ်မ္းေၿမရတယ္ဆိုတာ ညိဳ ေၿပာမၿပတက္ေအာင္ပါပဲ။ညိဳ စာေပေလာကထဲ ၀င္လာ တာဟာ တက္သိ နာလည္လြန္းလို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ စာေတြဖက္ၿပီး ခံစားရသလို ခံစားရတာေတြကိုလည္း စာေရးခ်င္ လြန္းလို႔ပါ။ ဒါဆိုရင္ ကို၀င္းၿငိမ္း ေမးခြန္းအတြက္ အေၿဖလံုေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။
"အသည္းပန္းမွာ ဆူေတြနဲ႕ရယ္ ကို ဆရာမ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ ဖန္တီးခဲရသလဲ။ ဇာတ္သိမ္းမွာ ဆု နဲ႕ ေက်ာ္ေဆြကို နဲ႕ ပက္သက္ၿပိး ပရိတ္သက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မေက်မနပ္ ၿဖစ္သံၾကား ရပါတယ္။"

" ဒီ၀တၳဳကုိ ေရးဖုိ႔ ညိဳ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ ယူခဲ့ရတယ္ဆုိတာ ေျပာဖုိ႔ရာ ခက္ပါတယ္။ ဆုဟာ ႏွစ္အေတာ္ ၾကာၾကာ ေႁမြအေရခံြ ေျပာင္းသလုိ အသြင္ေျပာင္းလာခဲ့တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ပါ။ ညိဳ ဆယ္တန္းေလာက္မွာ စၿပီး ေရးေတာ့ ဆုဟာ ဒီေလာက္ မာနမႀကီးေသးပါဘူး။ သူ႔အားနည္းခ်က္၊ အားငယ္တတ္မႈေတြကုိလည္း ဒါေလာက္ မဖံုးကြယ္တတ္ေသးပါဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလး ငါးႏွစ္တုန္းကေတာ့ တစ္ေခါက္ျပန္ အေခ်ာ သတ္ရင္း ဆု က ပုိၿပီး ေခါင္းမာလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုိေဆြ႕ ကုိ ေတာ့ သူ႔မာနထက္ တန္ဖုိးထား စဲြလမ္းေနေသးတယ္။

၁၉၈၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလမွာ ေပဖူးလႊာ စာတည္းအဖဲြ႕ လက္ထဲ ထည့္ႏုိင္ဖုိ႔ ညိဳ သံုး ေလးလ ႀကိဳတင္ၿပီး ျပင္ဆင္အေခ်ာသတ္ျပန္တဲ့အခါမွာေတာ့ ဆုဟာ မာနအတြက္ ကုိေဆြ႕ အသည္းႏွလံုးကုိေရာ၊ ဆု အသည္းႏွလံုး ကုိပါ စေတးပစ္ဖုိ႔ ၀န္မေလးေတာ့တဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားပါၿပီ။း အဲဒီ ၾကာျမင့္ တဲ့ အခ်ိန္ေတြအတြင္း ညိဳ႕ဇာတ္ေကာင္က ညိဳ႔ကုိ ဘယ္ေလာက္ စုိးမုိးတယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိ ေျပာျပ ရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး။ ညီမ ေတြကလည္း ဆုတုိ႔၊ ကုိေဆြတုိ႔၊ ကုိလတ္တုိ႔တစ္ေတြကုိ သက္႐ွိ အသိ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းလုိ ေအာက္ေမ့လာၾကၿပီး သူတုိ႔အေရးကုိ ေခါင္းခ်င္း႐ုိက္ ေဆြးေႏြး တတ္ လာေတာ့တာပဲ။

ဆုနဲ႔ ေက်ာ္ေဆြကုိ ဇာတ္သိမ္းခန္းအတြက္ မေက်မနပ္ ေရးလာတဲ့ ညိဳ႕ စာခ်စ္သူေတြဆီက စာေတြ တဖဲြဖဲြ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ကုိေဆြ က ခ်စ္ၿမဲ ခ်စ္ေနသလုိ ဆုကလည္း ခ်စ္ေနဆဲမုိ႔ ကုိေဆြ႕ဆီ ဆု ျပန္သြားခ်င္ မယ္ဆုိတာ ညိဳ သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆုဟာ မာနနဲ႔ ႐ွင္သန္ေနတဲ့ သာမန္လူသားတစ္ေယာက္မုိ႔ မာနေတြကုိ အၿပီးတုိင္ ခ၀ါခ်ပစ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တရားျပည့္၀မွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ညိဳက ဆု ေနရာကေန ခံစားၾကည့္မိ တယ္။ ကုိေဆြ႕ဆီ ျပန္ဖုိ႔ ဆု အားယူရဦးမယ္လုိ႔ ညိဳ ယူဆတယ္။ ဆု စဥ္းစားရဦးမယ္ေလ။

ကုိေဆြ႕ မိခင္ ဟာ သားကုိ ခ်စ္လုိ႔ ဆုကုိ လက္ခံမယ္ ဆံုးျဖတ္ရေပမယ့္ ဆု မ်က္ႏွာကုိ ျမင္ရင္ ဆု ရက္စက္ ခဲ့တာေတြကုိ ျပန္ၿပီး သတိရဦးမလားလုိ႔ ဆု စိတ္ပူေနဦးမွာ။ အဲဒီလုိသာဆုိရင္ ဆုက ႐ြံ႕လုိက္ခ်င္တတ္တာ မဟ္ုတ္လား။ ဒါေတြကုိ ေျပလည္ေအာင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က နားလည္ သိတတ္စြာ ၾကား၀င္ညွိႏိႈင္းေပးဖုိ႔ ဆုိတာကလည္း လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ မလြယ္လွဘူးေလ။ ညိဳ ေရးတဲ့၀တၳဳ ဆုိေပမယ့္ ဆု တုိ႔က ဇာတ္ေကာင္ေတြနဲ႔ မတူေတာ့ဘဲ လူေတြလုိ ျဖစ္ေနၿပီး ညိဳ႕မွာ လက္ေတြ႕ ဘ၀ ဆန္ဆန္ ၀ုိင္းစဥ္းစား ေပးေနရလုိ႔ပါ။ ဒါနဲ႔ပဲ ဆုရဲ႕ အခ်စ္ေရးဟာ "ဆုေရ"၊ "ကုိေဆြေရ" ဆုိၿပီး ေျပးဖက္လုိက္ၿပီး အလြယ္တကူ အဆံုးမသတ္လုိက္ရပါဘူး။ တျခား မေျပလည္မႈေတြ ေပၚေပါက္ မလာရင္ေတာ့ ဒါေလာက္ ခ်စ္တဲ့သူခ်င္း ေပါင္းဆံုမွာပါလုိ႔ ညိဳ ထင္တာပါပဲ။

အဲဒီ၀တၳဳမွာ ညိဳ ေျပာျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းရပ္တစ္ခုကုိ ဘယ္သူမွ မေဆြးေႏြးၾကလုိ႔ ညိဳ႕ကုိယ္ညိဳ "အေတာ္ ညံ့ေသးတယ္" လုိ႔ ၀မ္းနည္းလုိက္၊ "ၿငီးေငြ႕ၾကမွာစုိးၿပီး တင္ျပမႈ နည္းသြားလုိ႔ပါေလ "လုိ႔ အားေပး လုိက္ ျဖစ္ရတာေလး႐ွိပါတယ္ "

ဘာမ်ားလဲ ဆရာမ "
" ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေအာင္ အေသအလဲ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ ဆုဟာ ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ က်င့္၀တ္ နဲ႔ မညီပါဘူးလို႕ ကုိလတ္ က စြပ္စဲြလုိက္ေတာ့ ဆု ရင္မွာ ထိခုိက္ခံစားရတဲ့ အကြက္ကေလးကုိ ေျပာ တာပါ။ ဒါေလးကုိ ဘယ္သူမွ ေ၀မွ် မခံစားလုိက္ရမႈထင္ပါရဲ႕။ ညိဳကေတာ့ ဆရာ၀န္ ပီသခ်င္သူမုိ႔သာ သူ႔ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈကုိ သူ သိၿပီး သူခံစားရတယ္လုိ႔ ေျပာျပခ်င္တာပါ။ ဆရာ၀န္ဘဲြ႕ရလာဖုိ႔ မလြယ္ကူသလုိ၊ ဆရာ၀န္ ပီသဖုိ႔ရာ ေဆးကုသမႈတစ္ခုတည္း တာ၀န္႐ွိတာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ လူနာေတြရဲ႕ ေရာဂါေ၀ဒနာ နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ လူနာရဲ႕ ဘ၀၊ လူမႈေရးက႑ဟာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တျခား ျပည့္စံုရမယ့္ ႐ွိသင့္တဲ့ က်င့္၀တ္သိကၡာ တာ၀န္ေတြအနက္က တစ္စြန္းတစ္စ ေကာက္ႏုတ္ တင္ျပလုိက္တာ ေတြဟာ သိပ္မပီျပင္လုိက္ဘူး ထင္တယ္ေနာ္။

( ၀င့္၀င့္ေသာ္ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုိလတ္က ဆုကုိ ေျပာတဲ့ေနရာ (ဇာတ္သိမ္းပုိင္း)ကုိ ဆရာမ ရည္႐ြယ္တယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ဆရာ၀န္ရဲ႕ က်င့္၀တ္သိကၠခာဆုိေတာ့ သာမန္ စာဖတ္ပရိသတ္ကေတာ့ ကုိလတ္ရဲ႕ စကားကုိ သာမန္စကားတစ္ရပ္လုိ႔ သေဘာထားၿပီးတာမုိ႔ ဆရာမနဲ႔ မေဆြးေႏြးၾကတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ဆရာ၀န္ စာဖတ္ပရိသတ္ကေတာ့ ဒီအခ်က္ကုိ သတိျပဳမိၾကမွာပါ။)
" ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာမ။ ဒါေလာက္ ႐ွင္းျပလုိက္ရရင္ ဆုအတြက္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ဆရာမ ပရိသတ္ေတြ ေက်နပ္တန္ေကာင္းပါၿပီ။

ဆရာမ ၀တၳဳတုိတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ "ကစားစရာ အ႐ုပ္ကေလး မဟုတ္ေပါင္" ကုိ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္ "
"ဟုတ္ကဲ့"
"ဆရာမက အဲဒီ၀တၳဳမွာ မင္းသမီး(စူး)က မင္းသား(၀င္းဆက္)ကုိ ကစားစရာ အ႐ုပ္ကေလးလုိ သေဘာ ထားတယ္။ မိန္းကေလးတန္မဲ့ "ကုိေက်ာ္နဲ႔ သိပ္တူတာပဲ၊ ကုိေက်ာ္ ဆုိ တုိ႔က သိပ္ခ်စ္တာ " ဘာညာနဲ႔ သြားေျပာတယ္။ ေကာင္ေလး စိတ္ကုိ လႈပ္႐ွားလာေအာင္ လုပ္တယ္။ သူ တကယ္လည္း ခ်စ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလုိ ကစားနည္းမ်ိဳး မကစားသင့္ဘူးလုိ႔ ဆရာမ ဆုိလုိခ်င္တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မိန္းကေလး ေတြက ဒီလုိ ကစားရင္ တစ္ဖက္က ေယာက္်ားေတြ ဒီလုိ အ႐ူးျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာ ျပခ်င္တာလား"

" အဲဒီ၀တၳဳမွာ အခ်စ္ကုိ ညိဳက တန္ဆာပလာဆင္တဲ့သေဘာနဲ႔ ထည့္ေရးလုိက္တာပါ။ ညိဳ ေရးခ်င္တာက ေငြေၾကး ျပည့္စံုပုိလွ်ံသူေတြဟာ လုိခ်င္တာကုိ အႏုိင္အထက္ ေငြနဲ႔ပုိင္းၿပီး ယူႏုိင္ၾကတယ္။ လုိခ်င္သမွ် နယ္ခ်ဲ႕ၾကတာမ်ား အသည္းႏွလံုးကုိေတာင္ ခ်မ္းသာမေပးဘူး၊ ကင္ဆာက်ေနတာပဲလုိ႔ အဲသလုိ ေျပာခ်င္တာ။ စူးရဲ႕ အေဖက ညဥ္တစ္မ်ိဳး စူးရဲ႕ညဥ္က တစ္မ်ိဳး၊ ေငြ႐ွင္ ညဥ္ဆုိးေပါ့ေလ။ တစ္ပုိင္းတစ္ျဖတ္ ကြက္ၿပီး တင္ျပတာပါ။ ညံ့လုိ႔ပဲျဖစ္ေစ၊ ကံမေကာင္းလုိ႔ပဲျဖစ္ေစ၊ အေျခအေန မေပးလုိ႔ဘဲ ျဖစ္ေစ ေငြေၾကး ခ်ိဳ႕တဲ့ရတဲ့ ဘ၀မွာေတာ့ ခံဘက္က မ်ားတာမုိ႔ အသာစီးရတဲ့ လူေတြက သက္ညွာေစ လုိတဲ့ ေစတနာဟာ ေပၚလြင္ဘူးဆုိရင္ ညိဳ ညံ့လုိ႔ပဲ ျဖစ္မွာပါ "

" ဆရာမ ေငြတာရီမွာ ေရးခဲ့တဲ့ "ခ်စ္ႀကိဳးႏွစ္စ" မွာ ဂ်က္စမင္း၀ူး ဆုိတဲ့ ဆရာ၀န္မေလးဟာ ႏုိင္ငံျခားကုိ ထြက္ သြားတယ္။ ဒီလုိ ပညာတတ္ေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံက ထြက္ခြာသြားၾကတဲ့ ကိစၥအေပၚ ဆရာမ ဘယ္လုိ ျမင္ ပါသလဲ"
" ဂ်က္စမင္း၀ူးတစ္ေယာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံကေန ထြက္ခြာသြားတဲ့အခါမွာ အေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္း ေတြက ေဒါက္တာထြန္းလင္း လုိက္မသြားဘူးလားလုိ႔ ေမးၾကတဲ့အတြက္ ေဒါက္တာထြန္းလင္းမွာ တအံ့တၾသ နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ဗမာပဲ၊ ဘာလုိ႔ လုိက္သြားရမွာလဲလုိ႔၊ ေမးခြန္း ျပန္ထုတ္မိေတာ့တယ္လုိ႔ ညိဳက ေရးသားခဲ့ပါ တယ္။ ေဒါက္တာထြန္းလင္းအေနနဲ႔ လုိက္သြားသင့္၊ မသြားသင့္ေတာင္မွဘဲ စဥ္းစားစရာ မလုိခဲ့ပါဘူး။ သူဟာ ဗမာမုိ႔ ဗမာျပည္ကုိ အဆုိ အေကာင္း အားလံုးနဲ႔အတူ ခ်စ္မယ့္သူ၊ ဗမာျပည္မွာ ေနၿပီး ဗမာျပည္မွာ ေသမယ့္သူသပါ။ ဂ်က္စမင္း၀ူးကေတာ့ ဗမာ မဟုတ္မွ မဟုတ္ဘဲ။ ဒီေတာ့ သူ႔ပညာေရးအတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ေငြေၾကးမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားရေပမယ့္လည္း ျမန္မာျပည္ ကုိ ခဲြခြာသြားရက္ႏုိင္ေပတာေပါ့။

ညိဳ႕အျမင္ ေျပာရရင္ ညိဳဟာ ျမန္မာတုိင္းရင္းသူတစ္ေယာက္မုိ႔ ေဒါက္တာ ထြန္းလင္းလုိပဲ ျမန္မာျပည္ မွာပဲ ေနၿပီး ျမန္မာျပည္မွာပဲ ေသခ်င္တာပါ။ ႏိုင္ငံျခား ထြက္သြားတယ္ဆုိရာမွာ ေခတၱခဏ သြားေရာက္ တာမ်ိဳး ကုိ ညိဳ မဆုိလုိပါဘူး ဆုိတာကေတာ့ ႐ွင္းမွာပါေနာ္ "
" ဆရာမရဲ႕ "ေ႐ႊမႈန္ ေငြမႈန္ ႀကဲေပမယ့္" လက္ေရးစာမူကုိ ႀကိဳတင္ဖတ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒီလမွာပဲ ေပဖူးလႊာက ေဖာ္ျပမွာဆုိေတာ့ တစ္ဆက္တည္းပဲ ေဆြးေႏြးသြားခ်င္ပါတယ္"
" ဟုတ္ကဲ့ "
" လက္ထပ္ျခင္းဆုိတာ တကယ္ေတာ့ ခရီးမွတ္တုိင္ တစ္ခုမွ်သာပါ။ ကြန္းခုိစခန္းတစ္ခုမွ်သာပါ။ အခ်စ္ရဲ႕ ပန္းတုိင္ဟာ လက္ထပ္ေပါင္းဆံုျခင္းနဲ႔ အဆံုးမသတ္ပါဘူးလုိ႔ ဆရာမ ဆုိထားပါတယ္။ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးအတြက္ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္ဟာ လက္ထပ္ေပါင္းဆံုျခင္းပဲ မဟုတ္လား။ ဆရာမ ဘယ္လုိ ယူဆပါသလဲ"

" ခ်စ္ရင္ လက္ထပ္ခ်င္တာ၊ ဘ၀ခရီးကုိ အတူတဲြ ေလွ်ာက္ခ်င္တာ အမွန္ပါပဲ။ အဲဒါကုိ ပန္းတုိင္ မဟုတ္ပါ ဘူးဆုိတာ ညိဳ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ညိဳ႕ ဇာတ္ေကာင္ ေဒၚ၀င့္၀ါလင္းက ေျပာတပါ။ ဒါ သူ႔အျမင္ေပါ့။ လူ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳနဲ႔ ခံစားခ်က္အတုိင္း ထပ္တူက်ဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး။ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတာင္ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနႏုိင္ပါေသးတယ္။
ခုေတာ့ ကုိ၀င္းၿိမ္းက ညိ႕ ယူဆခ်က္ကုိလည္း ေမးလာေတာ့ ညိဳ႕မွာ "အခ်စ္ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ဟာ ရာသက္ပန္ ထာ၀ရခ်စ္ျခင္း"လုိ႔ပဲ အေျဖေပးရေတာ့မွာေပါ့။ ေပါင္းဆံုသည္ျဖစ္ေစ၊ ကဲြကြာသြားသည္ ျဖစ္ေစ ေသတစ္ပန္သက္ဆံုး ခ်စ္သြားၾကရင္ ပုိၿပီး ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းမယ္ ထင္တာပါပဲ"

" အိမ္ေထာင္႐ွင္မ ဆုိတာကုိ ဆရာမ ဘယ္လုိ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်င္ပါသလဲ။ ေမာင္တစ္ထမ္း မယ္တစ္႐ြက္ ဒုိးတူေပါင္းဖက္ စီးပြား႐ွာႏုိင္တဲ့သူလား။ ဒါမွမဟုတ္ မယား၀တၱရား ငါးပါးနဲ႔အညီ သားကုိ သခင္၊ လင္ကုိ ဘုရားျပဳစုတတ္တဲ့ မိန္းမ်ိဳးလား"

" အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက္ရင္ အိမ္ေထာင္႐ွင္မ ျဖစ္သြားတာပဲလုိ႔ ညိဳ ေျဖရင္ စကားကတ္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ အိမ္ေထာင္႐ွင္မ ပီသဖုိ႔ရာ အရည္အခ်င္းေတြ တသီတန္းႀကီး လုိခ်င္လည္း လုိမွာေပါ့။ ဥပမာ - လင္နဲ႔ သားသမီးကုိ ျပဳစုရမယ္။ လုိအပ္ရင္ စီးပြား႐ွာရမယ္။ ေအးအတူ ပူအမွ် ေ၀မွ်ခံစားတတ္တဲ့ အေဖာ္လည္း ျဖစ္ရမယ္။ မမွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ စီးပြားခ်မ္းသာ လာဘ္လာဘမ်ိဳးကုိ အားမေပးတဲ့ မိန္းမမ်ိဳးလည္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ မယား၀တၱရား ငါးပါးနဲ႔ ညီသင့္တာကလည္း အမွန္ပါပဲ။ (လင္ကလည္း လင့္၀တၱရား ငါးပါးရဲ႕ ညီမွ မယားကလည္း ပုိၿပီး တာ၀န္ေက်ႏုိင္မွာေတာ့ နားလည္မႈ ရၾကၿပီးသားေပါ့ေနာ္" အိမ္တြင္းမႈ လုပ္၊ သိမ္းထုပ္ ေသခ်ာ၊ မိစၦာၾကဥ္ေ႐ွာင္၊ ေလ်ာ္ေအာင္ျဖန္႔ခ်ိ၊ ပ်င္းရိမမူ၊ ၀တ္ငါးခု အိမ္သူ က်င့္အပ္စြာ"ဆုိတာ အိမ္တြင္းမႈကုိ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ထားဖုိ႔သာ ျဖစ္ၿပီး အစအဆံုးကုိယ္တုိင္ လုပ္သင့္ရင္ လုပ္၊ စီမံခန္႔ခဲြ႐ံုပဲ တာ၀န္ယူသင့္ရင္ ယူႏုိင္တယ္လုိ႔ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီစြာ ညိဳ ယူဆပါတယ္။

စီမံခန္႔ခဲြတယ္ ဆုိတာ ပညာပါ။ ကုိယ္တုိင္တတ္မွ အကြက္ေစ့ႏုိင္တာ။ မီးဖုိထဲမွာခ်ည္း င႐ုတ္သီးေထာင္း၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ ႏႊာ ဖုိ႔ အခ်ိန္႐ွိခ်င္မွ ႐ွိမွာမုိ႔ ေျပာတာ။ ၿပီးေတာ့ ေမာင္တစ္ထမ္း မယ္တစ္႐ြက္၊ ဒုိးတူ ေပါင္ဖက္ ဆုိတာ ညိဳ႕အတြက္ေတာ့ စီးပြား႐ွာတာ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘဲ သာယာေအာင္ျမင္တဲ့ အိမ္ေထာင္ တည္ ေဆာက္ရာမွာေရာ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအတြက္ အလုပ္လုပ္တဲ့ ေနရာမွာပါ က်ရာေနရာ က တာ၀န္ထမ္းၾက ဖုိ႔ပါ။ သားကုိ သခင္၊ လင္ကုိ ဘုရား ဆုိတာကလည္း တင္စားၿပီး ေျပာၾကတာလုိ႔ပဲ ညိဳ သေဘာထား ပါတယ္။ ညိဳသာဆုိရင္ေတာ့ သားကုိ မိခင္ေမတၱာ အျပည့္အ၀ ေပးမယ္၊ လင္ကုိ အခ်စ္ျမတ္ႏုိးဆံုး ျပဳစုမယ္ေလ။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ အိမ္ေထာင္သာယာေရးနဲ႔ သားသမီးေတြရဲ႕ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းေရာ စိတ္ဓာတ္ ေရးရာပါ အျမင့္မားႏုိင္ဆံုး ျမွင့္တင္ေပးႏုိင္ေရးအတြက္ လက္တဲြေဆာင္႐ြက္သြားဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ညိဳ ယူဆတာပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳခ်င္း၊ ခံစားခ်က္ခ်င္း ထပ္တူက်ဖုိ႔ေတာ့ မလြယ္ပါဘူး လုိ႔ ညိဳ ထပ္ေျပာလုိက္ပါရေစဦးေနာ္။ ညိဳ႕အယူအဆေတြကုိ ကုိ၀င္းၿငိမ္း ေမးလုိ႔သာ ေျပာရ ေပမယ့္ ေနာက္ တစ္ေယာက္က သေဘာက်ခ်င္မွ က်မွာ မဟုတ္လား"
" ဆရာမ ၀တၳဳတုိနဲ႔ ၀တၳဳ႐ွည္ ေရးရတာ ဘယ္ဟာ ပုိၿပီးသန္ပါသလဲ။ ၀တၳဳတုိနဲ႔ ၀တၳဳ႐ွည္ ဘယ္လုိ ခဲြျခား ပါသလဲ "

" ၀တၳဳတုိနဲ႔ ၀တၳဳ႐ွည္မွာ ဘယ္ဟာကုိမွ ပုိၿပီး အားသန္တယ္ရယ္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခုကုိ ေျပာခ်င္ရင္ ဇာတ္ကြက္တစ္ခု ဆင္လုိက္ၿပီး ၀တၳဳတုိ ေရးမိတာပဲ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀တစ္ခု ကုိ ဖန္တီးၿပီး သူက ခံစားလႈပ္႐ွား ႐ုန္းကန္ျပသြားမွ ညိဳ ေျပာခ်င္တာ၊ ေရးခ်င္တာကေလးေတြ ျပည့္စံုမယ္ ထင္ရင္ ၀တၳဳ႐ွည္ ေရးမိတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ညိဳ႕ ၀တၳဳ႐ွည္မွာ ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ ႐ုပ္ရည္ စိတ္သေဘာထား၊ အေတြးအေခၚ၊ အရည္အခ်င္း အေသးစိတ္ ဂ႐ုစုိက္ပါတယ္။ ညိဳ သေဘာက်တဲ့ လူတစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ပံုၾကမ္း ကူးယူၿပီးမွ ညိဳ႕ဘာသာ ျဖည့္တန္ျဖည့္၊ ႏုတ္တန္ႏုတ္နဲ႔ ပံုေဖာ္ၿပီး ဇာတ္ေကာင္ ဖန္တီးပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ မူလ ပံုၾကမ္းယူတဲ့ လူနဲ႔ လံုး၀ မပတ္သက္ေတာ့ဘဲ ဇာတ္ေကာင္က သူ႔ဘာသာ ကျပ သြားေတာ့တာပဲ။ ညိဳ ေရးခ်င္တာနဲ႔ လုိက္ေလ်ာတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ ဖန္တီးေပမယ့္ ေရးရင္း သူ႔ဘာသာ ေတြးခ်င္ သလုိေတြး၊ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပဲ။

႐ုိး႐ုိးသားသား ၀န္ခံရရင္ ညိဳက ဘာေရးနည္းေရးဟန္ကုိမွ စနစ္တက် ေလ့လာထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ညိဳ ခံစားရတာေလးေတြကုိ ေ၀မွ် ႏွီးေႏွာျပခ်င္တာပဲ႐ွိတာပါ။ ဒီအက်ႌစေလးကုိ တုိ႔ ႀကိဳက္တယ္လုိ႔ ညိဳက ေျပာ လုိက္တဲ့အခါမွာ ညိဳ႕ အေဖာ္က တုိ႔လည္း ႀကိဳက္တယ္လုိ႔ ေျပာရင္ ေက်နပ္ေပ်ာ္႐ႊင္သြားမယ္။ ဒါႀကီးက ေၾကာင္ပါတယ္ဟာလုိ႔ ေျပာလာရင္ ဟုတ္သလားလုိ႔ ျပန္စဥ္းစားမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ မၾကားခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ ေနမယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ရင္လည္း အင္း ... ေၾကာင္တယ္လုိ႔ စိတ္ကူးေျပာင္းသြားမယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ေသးရင္ အုိ ... သူ ႀကိဳက္ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ တုိ႔ ႀကိဳက္ရင္ ၿပီးေရာလုိ႔ စိတ္ပုိင္းျဖတ္လုိက္မယ္။ ဒီလုိ သေဘာမ်ိဳးေလးေတြ ခပ္ဆင္ဆင္ေပါ့။

ဒါေပမဲ့ ညိဳ ေရးလုိ္တဲ့ စာေတြဟာ ညိဳ႕စာဖတ္သူအတြက္ အဆိပ္အေတာက္ ျဖစ္မွာေတာ့ ညိဳ သိပ္စုိးရိမ္ပါ တယ္။ ညိဳက အသိပညာေတြ ပုိလွ်ံေနသူ မဟုတ္လုိ႔လည္း ေတာ္ေတာ္ေလး သတိထားပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု ကေတာ့ ညိဳ႕အတြက္၊ သုိ႔မဟုတ္ အျခားတစ္ေယာက္ေယာက္အတြက္ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနလုိက္ရင္ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ထိခုိက္နစ္နာႏုိင္တယ္ ဆုိရင္သာ ညိဳ ျငင္းခံုတတ္ ၿပီး ဒီလုိ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေတာ့ သူလည္း ေျပာခ်င္ရာ ေျပာ၊ ညိဳလည္း ထင္ခ်င္ရာ ထင္ေန တတ္ပါတယ္"

" ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာမိသေလာက္ ဆရာမရဲ႕ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ မာန ႐ွိတယ္။ ေခါင္းမာတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီစ႐ုိက္မ်ိဳး ဖန္တီးျဖစ္တာလဲ။ ဆရာမ ခံယူခ်က္ ဘယ္လုိ ႐ွိပါသလဲ"
" ေခါင္းမာတယ္၊ မာနရွိတယ္ ဆုိတာ "ဆု "(အသည္းပန္းမွာ ဆူးေတြနဲ႔ရယ္)နဲ႔ "ႏွင္းေ၀ေ၀" (ခ်စ္အက်ိဳး ေတာ္ေဆာင္)လား။ ပံုစံခ်င္းကေတာ့ မတူပါဘူး။ ခ်စ္အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ ၀တၳဳတုိက အမွတ္-၂၊ ေဆးတကၠသုိလ္ ရဲ႕ ၁၉၈၂-၈၃ ႏွစ္ပတ္လည္မဂၢဇင္းမွာ ေရးခဲ့ပါတယ္။
ဆုက ေနေသးသပ ခ်ံဳထဲက၊ ခ်ိဳေသြးသပ တျမျမ ဆုိသလုိ ေလာကႀကီးကုိ မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ေနတဲ့ အႏွိမ္ခံ ဘ၀က လူသားတစ္ဦး။ ႏွင္းေ၀ေ၀ကေတာ့ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ဘ၀မွာ ပညာမာန တလူလူ လႊင့္ေနတဲ့ လူသားတစ္ဦး။ ညိဳက အဆုိး အေကာင္း ဒြန္တဲြေနတဲ့ သာမန္လူသားေတြအျဖစ္ပဲ ျမင္ပါတယ္။

ညိဳ႕အႀကိဳက္ ဇာတ္ေကာင္ပံုစံ ဆုိရင္ ညိဳက လူေတာ္ လူေကာင္းမွ ႀကိဳက္တာပါ။ ေတာ္ရမယ္၊ ႏွိမ့္ခ်ရမယ္၊ ႐ုိးသားေျဖာင့္မတ္ရမယ္၊ ဘာညာေပါ့။ တစ္ထစ္ေလွ်ာ့ပါ ဆုိရင္ေတာ့ ညိဳက လူေတာ္ထက္ လူေကာင္းကုိ ပုိႏွစ္သက္ပါတယ္ "
" ဆရာမ အခု ေရးၿပီးသမွ် ၀တၳဳေတြမွာ ေဆးေက်ာင္းေနာက္ခံထား ေရးသြားတာေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာေမာင္သင္တုိ႔လုိ၊ ဆရာ ဦးထြန္းေ႐ႊတုိ႔လုိ ေဆးပညာ အေျခခံတဲ့ ၀တၳဳမ်ိဳး ေရးဖုိ႔ စိတ္ကူး ႐ွိပါသလား"
" အဲဒီ ဆရာေတြလုိ ေဆးပညာ အေျခခံတဲ့ ၀တၳဳမ်ိဳးေတြလည္း ညိဳ ေရးေတာ့ ေရးခ်င္ပါတယ္။ ညိဳက ေဆးပညာ ကုိလည္း စိတ္၀င္စားတယ္။ ေဆးပညာနယ္က လူေတြကုိလည္း စိတ္၀င္စားပါတယ္။ ညိဳ႕စိတ္ ကုိ က အဲဒီ တစ္၀ုိက္မွာပဲ ေ၀့လည္ေနသလုိပါပဲ "

" ေဆးကုေနခ်ိန္ စာေရးခ်င္စိတ္ ေပၚဖူးသလား။ ေရးေကာ ေရးျဖစ္သလား "
" ဟုတ္ကဲ့။ တစ္ခါတေလ သိပ္ေရးခ်င္တာပဲ။ ေရာဂါကုိ မွီၿပီး ေရးခ်င္တယ္။ ေ၀ဒနာ႐ွင္ကုိ မွီၿပီး ေရးခ်င္တယ္။ ကုသေပးေနသူေတြကုိ မွီၿပီး ေရးခ်င္တယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ေရးမယ္ ေတးမွတ္ထားရင္း ေနာက္က်ရင္ ေရးျဖစ္တာလည္း ႐ွိ၊ ေမ့တာလည္း ေမ့၊ ဖီလစ္မလာေတာ့တာလည္း ႐ွိမွာေပါ့"
" ဆရာမ အခု လံုးခ်င္း၀တၳဳ ေရးေနၿပီလား "

" ဟုတ္ကဲ့ ... "ထာ၀စဥ္ခ်စ္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္" ဆုိတဲ့ နာမည္နဲ႔ လံုးခ်င္း တစ္ပုဒ္ ေရးထားပါတယ္။ "အသည္း ပန္း"နဲ႔ေတာ့ မတူပါဘူး။ ညိဳ႕ဇာတ္ေကာင္ေတြက စံျပနမူနာပံုစံ မဟုတ္ဘဲ လူသားေတြနဲ႔ တူေအာင္ ဖန္တီး ထားတာမုိ႔ တစ္ခါမွာ လူတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနမွာမုိ႔ပါ။ အသည္းပန္းက "ဆု"တုိ႔၊ "ကုိေဆြ" တုိ႔ကုိ သေဘာက်သူ ေတြဟာ ဒီတစ္ခါ "႐ွီႏုိမီရာစံ"နဲ႔ "စႏၵီ"ကုိလည္း သေဘာက်ခ်င္ က်မယ္၊ သေဘာမက် ဘဲလည္း ေနခ်င္ေန မယ္။ အရင္က သေဘာမက်ခဲ့တဲ့ စာဖတ္သူေတြလည္း ဒီတစ္ပုဒ္မွာ သေဘာက်ခ်င္ က်လာမယ္ေပါ့။ ခုလည္း မႀကိဳက္ေသးပါဘူးဆုိရင္ ေနာက္တစ္ပုဒ္က်ေတာ့ ညိဳ ေမွ်ာ္လင့္ရဦးမွာေပါ့။

" ထာ၀စဥ္ ခ်စ္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္" ရဲ႕ ေက်ာ႐ုိးကေတာ့ အခ်စ္စစ္ အခ်စ္မွန္ဆုိတာ ထာ၀စဥ္ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲ တယ္။ လက္ထပ္ေပါင္းဆံုျခင္း မ႐ွိဘဲ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေ၀းကြာသြားရေသာ္လည္းပဲ အခ်စ္ဟာ မေပ်ာက္ဆံုး ဘူး၊ မပ်က္စီးဘူးဆုိတဲ့ ညိဳ႕ စိတ္ကူးကေလးပါ။ ဂ်ပန္စစ္အတြင္းမွာ ဖူးပြင့္ခဲ့တဲ့ အခ်စ္ ဇာတ္လမ္းကေလးလုိ႔ပဲ ဆုိပါေတာ့"
" ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာမ။ ဆရာမ နားေနရမယ့္ အခ်ိန္ကေလးမွာ အခ်ိန္ေပးၿပီး ေဆြးေႏြးခြင့္ျပဳတဲ့အတြက္ ေပဖူးလႊာ စာတည္းအဖဲြ႕ရဲ႕ ကုိယ္စားေရာ ဆုရဲ႕ ပရိသတ္ ကုိယ္စားပါ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ ပါရေစ။ "ထာ၀စဥ္ ခ်စ္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္" နဲ႔ ေနာက္ထြက္လာမယ့္ ဆရာမ ၀တၳဳေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေစာင့္ ေမွ်ာ္ေနၾကပါဦးမယ္ "

ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၂၇၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္။
.

No comments: