Wednesday, December 28, 2011

ေမာင္ေသာ္က ၏ ညေနခင္းမ်ား, အပိုင္း (၂၉)

ပင္စင္နာတစ္ဦး၏ အာလူးမွတ္တမ္း (၁၈)
စာတတ္လာၿပီျဖစ္ေသာ ႂကြက္ႏွင့္ ဘီလူး

စာေရးသူ ဒါ႐ုိက္တာသာဓုက စာတုိက္မွတစ္ဆင့္ သူ႔ထံသုိ႔ ေရာက္လာေသာ ေ႐ႊေပလႊာမ်ားအေၾကာင္းကုိ ေရးသား ခဲ့သည္။ ေ႐ႊေပလႊာေပးပုိ႔သူမ်ားသည္ သက္သက္မဲ့ လက္အေညာင္းခံ၊ စာေရးစကၠဴ အကုန္ခံ၊ တံဆိပ္ ေခါင္းဖုိးအကုန္ခံ၍ သူမ်ားကုိ စိတ္ညစ္ေစရန္ ဖန္တီးေနၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ေတာ္ပါေသးသည္ ဟု ဆုိရမည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားတြင္ သန္႔သန္႔႐ွင္း႐ွင္း၊ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြးျမင္ရလွ်င္ မေနတတ္ မထုိင္တတ္၊ ဖ်က္လုိဖ်က္ဆီး ျပဳလုိေသာ၊ လက္ကျမင္းခ်င္ေသာစိတ္က ဗီဇကပင္ ပါလာသေလာဟု ေတြးမိသည္။ ၾကည့္ပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕႐ွိ အုတ္နံရံျဖဴျဖဴေဖြးေဖြးဟူသမွ် လက္ကျမင္း၀ါဒီသမားမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္ မလြတ္ ကင္းႏုိင္ေအာင္ရွိရသည္။ သခ်ႋဳင္းဇရပ္မ်ားမွာ မီးေသြးခဲႏွင့္ ကင္းလြတ္သည့္ေနရာမ႐ွိ။ အစုိးရ ႐ံုးအိမ္သာ မ်ား အတြင္း၌ပင္လွ်င္ အယုတၱ အနတၱ စံုလင္ေအာင္ ေရးျခစ္ထားၾကသည္။

သုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတုိ႔၏ အက်င့္မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္ အမုန္းဆံုး တစ္ခုမွ အုတ္နံရံေပၚ လက္ကျမင္း သည့္ အက်င့္ တစ္ခုပါ၀င္သည္။ ယခုမူ ကၽြန္ေတာ္သည္ လမ္းေဘးအုတ္နံရံေပၚတြင္ သာမက၊ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္တြင္း၌ပင္ ဤလက္ကျမင္း၀ါဒကုိ အလူးအလဲ ခံေနရသည္။
တစ္ေန႔ အိမ္အျပန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေနအိမ္တံခါး၀ တံခါးခ်ပ္တစ္ခုေပၚ၌ လက္ကျမင္း၀ါဒသမားတစ္ဦး ၀င္ေရာက္ကာ၊ ေျမျဖဴခဲျဖင့္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေရးျခစ္သြားခဲ့သည္ကုိ စိတ္ဆုိးစြာ ေတြ႕ျမင္ရသည္။

ကေလးအသား ခါးတယ္၊ ေခြးအသား ခ်ိဳတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ ေနအိမ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ မ႐ွိစဥ္ကာလ သမီးျဖစ္သူႏွင့္ ေျမးငယ္တစ္ဦးသာ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
" ေဟ့ ... သမီး လာစမ္း။ ဒီမွာ ဘယ္သူလာ လက္ကျမင္းသြားသလဲ။ ၾကည့္စမ္း၊ အ၀တ္စုတ္တစ္ခု ေရဆြတ္ယူခဲ့၊ ဖ်က္ပစ္ရေအာင္"ဟု လွမ္းေအာ္လုိက္သည္။
သမီးျဖစ္သူသည္ ေနာက္ေဖးမီးဖုိေခ်ာင္မွ ကပ်ာကသီ ေျပးထြက္လာသည္။

" ဘာလဲ ပါပါရဲ႕၊ ဘာျဖစ္လာတာလဲ၊ ဒီမွာ ကေလးက တစ္ေန႔လံုး အီေနလုိ႔ ခုမွ ေခ်ာ့သိပ္ထားရတဲ့အထဲ ပါပါ က လာေအာ္ေနျပန္ၿပီ"
" ဟ ... ဘာရ မလဲဟ၊ ဒီတံခါးခ်ပ္ေပၚမွာ ဘယ္သူလာၿပီး၊ ဘာေတြ ေရးသြားတာလဲ၊ ၾကည့္စမ္းပါဦး ... ဒီမ်ာ "
" အုိ ... ပါပါကလဲ ... အဲဒါ သမီးေရးထားတာပါ " သမီးက ေအးတိေအးစက္ ျပန္ေျဖလုိက္သည္။
" ဘာေျပာတယ္၊ နင္ေရးတာ ဟုတ္လား "
" ဟုတ္တယ္ "
" ေနစမ္းပါဦး၊ ဘာအဓိပၸာယ္နဲ႔ ဘာေတြ ေရးထားတာလဲ "

" အုိ ... ပါပါက ဘာသိသလဲ၊ သားသားက ခုတေလာ ခဏခဏ ေနမေကာင္းျဖစ္ေနတာ၊ အဲဒါ ဟုိဘက္ၿခံက ဦးႀကီးက အိမ္တံခါး၀မွာ အဲဒီလုိ ေရးထား ခုတစ္ေလာ ခေလးေတြကုိ ဘီလူးစားေနတာ၊ အဲဒါ ေရးထားရင္ ဘီလူး အိမ္ထဲမ၀င္ဘူးတဲ့။ ကေလးလည္း ေနေကာင္းသြားမယ္တဲ့ "
" ဟုတ္ပါ့ကြာ၊ က်ေရာေဟ့။ ေအာက္ဘက္နားက (ပံု) ဘေသာ္လုိ႔ ေရးထားပါဦးလား။ ဒါမွ ဘီလူး ဖ်ား သြား မယ္၊ ဟား ... ဟား   ... ဟား "

ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ေမာလုိက္႐ံုမွအပ၊ အျခား ဘာတတ္ႏုိင္ဦးမွာနည္း။ မွန္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေျမး ျဖစ္သူ "႐ွား ... စံ႐ွား ... ႐ွာမွ ႐ွား ... ဆယ္မုိင္ ေစာ္ဘြားႀကီးကုန္း " s.s.s.s.s. ကလည္း ခုတစ္ေလာ ကုိယ္ပူေခါင္းပူ တကယ္ ထသည္။ ကၽြန္ေတာ့္သမီးကလည္း သူ႔သား "႐ွား"ကုိ မိခင္သဘာ၀ ေက်ာပူ ေခါင္းပူ ထတာကေလးက အစ။ "စပယ္႐ွယ္လစ္" ႏွင့္မွ ျပခ်င္သည္။ သူ႔သား က်န္းမာေရးအတြက္ တစ္စံုတစ္ဦး က တစ္စံုတစ္ရာေျပာလာလွ်င္ မဆုိင္းမတြ တလုပ္တတ္သည္။ ယခုလည္း သူ႔အား အဘယ္ သုိ႔ေသာ "စပယ္ ႐ွယ္လစ္ က" အဘယ္ပံုေျပာလာသည္မသိ၊ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္တံခါးခ်ပ္ေပၚတြင္မူ "ကေလးအသား ခါးတယ္ ... ေခြးအသား ခ်ိဳတယ္ " ဟူေသာ စာတမ္းသည္ ျပတ္သားစြာ ေပၚလြင္ ေနေတာ့သည္။

" အုိ ... ပါပါကလည္း ေျပာေရာ့မယ္၊ သူမ်ားအိမ္ေတြလည္း လုိက္ၾကည့္ ပါဦး။ ကေလး႐ွိတဲ့ အိမ္မွန္သမွ် ဒီလုိ ေရးထားၾကတာပဲ "
" ကဲပါေလ ... ထားလုိက္ပါေတာ့၊ ညည္းတုိ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမယ္ ဆုိရင္ ေရးပါဗ်ာ။ တစ္အိမ္လံုးပဲ အႏွံ႔ေရး ထားထား" ဟု လုိက္ေလ်ာ့ခြင့္ျပဳလုိက္ရပါသည္။
ဤတြင္ နိ႒ိမတံေသးပါ။ ႏွစ္လ သံုးလခန္႔အၾကာ တစ္ေန႔ေသာအခါတြင္ ေ႐ႊေပလႊာ ထင္ေပၚလာျပန္ေသး သည္။ ဒီတစ္ခ်ိန္တြင္မူ အိမ္ေ႐ွ႕တံခါး၀၌ မဟုတ္၊ အိမ္ေနာက္ေဖး မီးဖုိေဆာင္၌ ျဖစ္သည္။ "နတ္ေရစင္" ေလာက္စာလံုးႀကီးႀကီးႏွင့္။

" ႂကြက္ေရာင္းရန္႐ွိသည္။ ပုိးဟပ္ပါ အဆစ္ရမည္။ ပု႐ြက္ဆိတ္လည္း အလကား ယူရမည္ "
" ဟ ... ဒီမွာလာ ... ဘယ္သူ လက္ကျမင္းသြားျပန္ၿပီလဲဟ၊ နင့္အေမ ဂလိန္းတဲ့မွပဲ၊ ငါ့အိမ္လည္း တစ္အိမ္လံုး ကုိ ေနရာလပ္ မ႐ွိေတာ့ပါလား "
ကၽြန္ေတာ္ အျပင္းအထန္ ေဒါသေပါက္ကဲြသြားပါသည္။ ဤတစ္ခ်ီတြင္မူ သမီးႏွင့္ ရင္မဆုိင္ရဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ၏ မဒမ္ႀကီးႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရပါသည္။
" ေတာ္က ဘာ သိသလဲ၊ ဘာလာေျပာေနတာလဲ၊ အဲဒါ က်ဳပ္ေရးထားတာေတာ့" ဟု ထုိးစစ္ကုိ စတင္ ေၾကညာ လုိက္ပါသည္။
" ေနပါဦး ... အဲဒါက ဘာအဓိပၸာယ္နဲ႔ ေရးထားတာလဲ၊ မင္းႂကြက္ကုိ ဘယ္သျက၀ယ္မွာလဲကြ။ ရန္ကုန္မွာ သားငါး လည္း ဒါေလာက္ မ႐ွားေသးပါဘူး၊ ပုိးဟပ္ကေကာ ေၾကာ္စားလုိ႔ ရသလား ... ေနာက္ၿပီး ... "

" ႐ွင္ဟာေလ စာေရးဆရာလည္းဆုိေသး၊ ေတာ္ေတာ္ထံုတာပဲ။ ႂကြက္ေတြေသာင္းက်န္းေနတယ္႐ွင့္၊ သိလား။ တစ္အိမ္လံုးမွာလည္း ပုိးဟပ္နဲ႔ ပု႐ြတ္ဆိတ္ခ်ည့္ပဲ၊ ေျခခ်စရာေတာင္ မ႐ွိဘူး သိရဲ႕လား "
" သိတာေပါ့ကြ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးကလည္း ႂကြက္-ျခင္ ယင္ ႏွိမ္နင္ေရးကုိ အင္တုိက္အားတုိက္ လုပ္ေနတယ္မႈတ္လား။ ဟုိေန႔ကေတာင္ ျမဴက အလုပ္သမားေလးေတြ ၀ါးက်ည္ေတာက္နဲ႔ ႂကြက္အဆိပ္ ေတြ လာခ်ေပးသြားတယ္ မဟုတ္လား "
" ဟင္ ... ေတာ့ႂကြက္အဆိပ္မ်ားေတာ့ ရန္ကုန္ႂကြက္က မစားေသးဘူး။ စားရင္လည္း သူ႔ကုိ ဗီတာမင္ ေကၽြး သလား သေဘာထားတယ္ "

" ႏုိ႔ မင္း ဒီစာေရးထားေတာ့ေကာ "
" ဒီစာေရးေတာ့ ႂကြက္က ေျပးေရာေတာ့ သိလား။ ခုဆုိ တြင္း၀ကေတာင္ ျပဴထြက္မလာရဲဘူး။ ပုိးဟပ္ေတြ ကလည္း အိမ္သာထဲမွာေလာက္ နည္းနည္းက်န္ေတာ့တယ္။ ဟုတ္ပါရဲ႕ ခုမွ သတိရတယ္။ အိမ္သာထဲမွာ လည္း ေရးရအံုးမယ္" ဟု သူ႔လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ခ်က္အတြက္ အလြန္ဂုဏ္တက္ေနသည့္ပမာ အားရစြာ ေျပာ လုိက္ပါသည္။
" ေနပါဦးကြာ။ ငါမသိလုိ႔ ေမးပါရေစ။ မင္းႂကြက္ေတြ ဘယ္တုန္းက စာဖတ္တတ္သြားတာလဲ "
" ေတာ္တုိ႔ စာေရးဆရာေတြထက္ တတ္တယ္ မွတ္ထား "

" ဟုိက္ "
" ႂကြက္က ႐ွင့္ထက္ စာတတ္တယ္ "
ပထမတစ္ခ်က္ႏွင့္ အားမရသည့္အလား ေနာက္တစ္ခ်က္ ဆင့္ေဆာ္လုိက္ျပန္ပါသည္။ တစ္ဖန္ဆက္၍ " ႐ွင္ ဒီညေန ဗုိလ္မွဴးထူးနဲ႔ ေတြ႕ဦးမွာလား " ဟု ေမးပါသည္။
" မသိဘူး။ ေတြ႕ခ်င္လည္း ေတြ႕ဦးမွာပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ "
" က်ဳပ္ သူ႔ကုိ မွာထားတယ္။ ႂကြက္ေျပးတဲ့ ဂါထာေလးေတြ လမ္းမွာ ေရာင္းေနတယ္တဲ့၊ တစ္ေစာင္ ငါးမူး၊ တစ္က်ပ္ဖုိး သံုးေစာင္တဲ့။ ဥံဳ ... ဘာဆုိလားမသိပါဘူးေတာ္ ... အဲဒါ အိမ္ေ႐ွ႕ခန္းမွာ တစ္ေစာင္၊ အိပ္ခန္း မွာ တစ္ေစာင္၊ မီးဖုိေခ်ာင္မွာ တစ္ေစာင္ ကပ္ထားဖုိ႔ တစ္က်ပ္ဖုိး မွာထားတယ္၊ ေတြ႕ရင္ ေတာင္း ယူခဲ့စမ္းပါ "

" ဟား ... ဟား ... မင္း ႂကြက္က စာတတ္႐ံုမက ဂါထာေတာင္ ေၾကာက္တတ္ေနၿပီလား။ ကပ္မထားဘဲနဲ႔ ႐ြတ္ လုိ႔ေကာ မရဘူးလား "
" ႐တယ္ ... ႐ြတ္လည္း ႐ြတ္ ကပ္လည္း ကပ္၊ ႂကြက္အစေတာင္ ႐ွာမရေတာ့ဘူးတဲ့ "
" (ပံု/ဘေသာ္ ထည့္႐ြတ္ရေသးသလား) "
" ဘာ "
" ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမွာ ငါအႀကံရပီ မိန္းမ၊ မင္း အိမ္ထဲမွာတင္ ႐ြတ္မေနနဲ႔၊ ေလာ္စပီကာငွားၿပီး လမ္းထိပ္က ႐ြတ္လုိက္ရင္ ေတာ့လား ... တစ္လမ္းလံုး ႂကြက္႐ွင္းသြားမယ္ "
" ေတာ့အႀကံဥာဏ္က ေခတ္မမီေသးပါဘူး "

" အလုိ ... ဆုိစမ္းပါဦး "
" က်ဳပ္က ေလယာဥ္ပ်ံစင္းလံုးငွား ေလာစပီကာေတြ အေတာင္ပံတပ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚ၀ဲ ဂါထာစာ႐ြက္ေတြ လည္း ႀကဲ၊ ဂါထာလည္း ႐ြတ္လုိက္ရရင္ေတာ့ ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုး ႂကြက္ေတြ ႐ွင္းသြားမယ္ ထင္တာပဲ "
" အား ... မင္းအႀကံေကာင္းတယ္ေဟ့၊ မဆုိးဘူး။ ငါ ဗုိလ္မွဴးထူးလုိက္႐ွာလုိက္ဦးမယ္ "
ကၽြန္ေတာ္သည္ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ႂကြက္ေျပးဂါထာေတြ႕ထားသည့္ ဗုိလ္မွဴးထူး (ေခၚ) တပ္ၾကပ္ေမာင္ထူးအား ႐ွာရန္အတြက္ သူ႔အား ေတြ႕ႏုိင္မည္ထင္သည့္ အရပ္သုိ႔ ထြက္ခြာခဲ့ပါေတာ့သည္။

ေသာင္းေျပာင္းေထြလာရယ္စရာ၊ မတ္၊ ၁၉၈၂
.

No comments: