Thursday, October 6, 2011

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကၽြန္းဦးတည္႕သန္လ်က္ခံု အပိုင္း (၁၂)

စၾကာမင္းႏွင့္ သာယာ၀တီမင္း

ေ႐ႊဘုိမင္း၊ ကုန္းေဘာင္မင္း၊ သာယာ၀တီမင္း စသည္ျဖင့္ အမည္သံုးမ်ိဳးတြင္ေသာ ဘုရင္မင္းဟာ ေနာက္ ပုိင္း မွာ လူေတြက သိပ္အေကာင္းမေျပာၾကေတာ့ပါဘူး။ ေ႐ွးကတည္းက ရာဇ၀င္လူဆုိးႀကီးလုိ နာမည္ပ်က္ ခံလာခဲ့ရပါတယ္။ အမ်က္ေစာင္းမာန္ႀကီးေသာမင္းဆုိတဲ့ ေ၀ဖန္ခ်က္နဲ႔ သူ ရက္စက္ခဲ့ပံု၊ သတ္ျဖတ္ခဲ့ပံု ၃၊ ၄ ခုကုိ လက္ညႇိဳးေထာက္ျပၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့တာကုိ ခံရသူျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ အျဖစ္မွန္ကုိ ျပန္လွန္ စဥ္းစားၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ သူ႔ဘ၀ျဖစ္စဥ္မွာက အတုိက္အခံ အၿပိဳင္ အဆုိင္ ေတြထဲမွာ အံခဲၿပီး သတၱိဇဲြႏွင့္ ႐ုန္းကန္ လာခဲ့ရတဲ့ ကိစၥေတြ႐ွိသလုိ မလုိလားအပ္တာေတြ ရင္ဆုိင္ရ မႈေတြဟာလည္း အေတာ္ပဲ မ်ားမ်ား႐ွိခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီ အခ်က္အလက္ကေလးေတြကုိ ျပန္လည္ၿပီး ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကမယ္ဆုိေတာ့ ယခင္က အျပစ္တင္ခဲ့ၾကတာထက္ ေလ်ာ့က်ႏႈန္း ႐ွိလာလိမ့္မယ္လုိ႔ ေတြးမိ ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဘာျပဳလုိ႔လဲဆုိေတာ့ သည္ သာယာ၀တီမင္းဟာ မင္းသားဘ၀ကတည္းက အတုိက္အခံ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြႏွင့္ ရင္ဆုိင္ လာခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္ေတာ္ ဘုရင္လက္ထက္က ႏုတုိ႔ အုိတုိ႔ ျခယ္လွယ္ခ်င္ တုိင္း ျခယ္လွယ္လာခဲ့သမွ် ဘာသူမွ မေျပာ၀ံ့ မျပင္၀ံ့တဲ့ကိစၥဆုိရင္ သူ ပါ၀င္ရၿမဲ၊ အေသးအဖဲြကိစၥေတြ အထိ ၾကည့္မေန ႏုိင္တဲ့သူကသာ ပါရပါေတာ့သည္။ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမေတြလည္း အမ်ားႀကီး ႐ွိပါသည္။ အေဖတူ မေအကဲြ သားခ်င္းေတြဆုိရင္လည္း လက္ခ်ိဳးေရတြက္လုိ႔ပဲ မကုန္ႏုိင္ပါ။

ဒီထဲ မိန္းမသားေတြ ထည့္ မတြက္ဘဲ မင္းသားေတြ သူ႔လုိ ၿမိဳ႕စားဘဲြ႕မည္ရေတြဟာ ကိုယ့္စားေၾကး ၿမိဳ႕႐ြာ ရာထူးဘဲြ႕ထူးေတြထဲမွာ နစ္ေမ်ာဇိမ္ယူေနၾကသေလာက္ သူတစ္ေယာက္ကေတာ့ မဟုတ္မခံ၊ သံမဏိ စိတ္ဓာတ္ ႏွင့္ သတၱိေသြးျပ ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး တုိင္းျပည္ဆံုးၿပီး ထီးနန္းညြန္႔တံုးေအာင္ ႀကံေဆာင္ ေနတဲ့ ဦးအုိတုိ႔ရဲ႕ ရန္ငုတ္ကုိပါ ခုတ္လွဲပယ္႐ွင္းႏုိင္ခဲ့လုိ႔ ေနာက္ထပ္ ဘုရင္သံုးဆက္ ဆက္ခံခဲ့ရေသးတယ္ မဟုတ္ပါလား။ ေနာက္ဘုရင္မ်ား ညံ့ၾကလုိ႔ ကုလားလက္ေအာက္ ေရာက္ရတာကေတာ့ သာယာ၀တီနဲ႔ မဆုိင္ေတာ့ပါဘူး ေလ။

တစ္ဆက္တည္း စပ္မိလုိ႔ ေဖာ္ေကာင္လုပ္ရဦးမည္ဆုိရင္ ကုန္းေဘာင္ဆက္ ဘုရင္မ်ားအနက္ အေလာင္း မင္းတရားႀကီးရဲ႕ စတုတၳသားေတာ္ျဖစ္တဲ့ ဘုိးေတာ္ ဘုရားဟာ သူ၏သားေတာ္ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းႀကီး (မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးပင့္ခဲ့သူ) နတ္႐ြာစံလွ်င္က်န္တဲ့သားေတာ္ႀကီးေတြကုိ အိမ္ေ႐ွ႕မေပးဘဲ၊ ဒီေျမး ကေလး စစ္ကုိင္းမင္း (ဘႀကီးေတာ္)ကုိသာ အိမ္ေ႐ွ႕ရာထူး ဆက္လက္ ဆက္ခံေစျခင္းဟာျဖင့္ ကုန္းေဘာင္ ရာဇ၀င္ကုိ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု ျဖစ္လာေစတယ္လုိ႔ ဆုိရမလား မသိဘူး။

တကယ္ဆုိေတာ့ ဒီ ဘုိးေတာ္ဘုရားဟာ မိဖုရားေတြ အလြန္မ်ားပါတယ္။ အေရအတြက္နွင့္ ျပရမယ္ ဆုိလွ်င္ မိဖုရားေပါင္း ၅၁ ေယာက္႐ွိပါတယ္။ ယေန႔ နာမည္ပ်က္ေနတာကေတာ့ မင္းတုန္းမင္းႀကီးဟာ မိဖုရား မ်ားသတဲ့။ အဲ ... ဘုိးေတာ္ဘုရားမွာ အသက္ ၃၆ ႏွစ္႐ွိမွ ထီးနန္းရၿပီး နန္းသက္ ၃၇ ႏွစ္၊ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ မွ နတ္႐ြာစံေပမဲ့ မိဖုရားက ၅၁ ေယာက္၊ သားေတာ္ေတြက ၆၁ ေယာက္၊ သမီးေတာ္ေတြက ၆၁ ေယာက္၊ ေျမးေတာ္ ေယာက္်ားက ၁၀၂ ေယာက္၊ ေျမးေတာ္ မိန္းမက ၁၀၆ ေယာက္၊ ျမစ္ ေယာက္်ား ၃၀၊ ျမစ္ မိန္းမ ၅၈ ေယာက္ ဘယ့္ကေလာက္ မ်ားလုိက္ပါသလဲ။
ငါးရံ႕သားေပါက္ သလုိ ေနာက္ထပ္ တုိးပြားမယ့္ ေျမးေတာ္၊ ျမစ္ေတာ္၊ တီေတာ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ မ်ားလာ ဦးမွာလဲ မတြက္ႏုိင္သေလာက္ပါပဲ။

အဲ ... တစ္ခုေတာ့ ႐ိွပါသေလ။ ႐ွင္ဘုရင္ေတြဆုိတာ မိန္းမက မ်ားခ်င္လြန္းလုိ႔ မ်ားရတာထက္၊ ႐ွိတာထက္ ပုိမ်ားရျခင္းကေတာ့ ခ်စ္ၾကည္ေရးေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ အင္အား ေတာင့္တင္းျခင္းေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ တပည့္ေႁခြရံ သင္းပင္း မ်ားျခင္း အေရးေတြကုိ ေ႐ွး႐ႈၿပီး သမီးေပး၊ သမီးယူကိစၥေတြ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ျဖစ္လာရတာ ထင္ပါရဲ႕လုိ႔ တခိ်ဳ႕ က ေျပာၾကေပမယ္။

ေ႐ွးျမန္မာဘုရင္ေတြ မိဖုရားမ်ားတာ ဘာဟုတ္ေသးလဲ၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံက ေ႐ွး မဂုိဘုရင္မ်ားဟာ အနည္းဆံုး မိဖုရားေကာင္ေရ (၁၀၀၀) တစ္ေထာင္ အားကုိ ေဆာင္ၾကဥ္းႏိုင္ၾကသတဲ့၊ ေၾကာက္ဖဲြ႕ ဘုန္းပန္း ဆုိတဲ့ သီခ်င္း လုိပါပဲလား။ အေ႐ွ႕ အာ႐ွႏိုင္ငံေတြဟာ မယားမ်ားမ်ားယူတဲ့ အေလ့အထကုိက ႐ွိေနၾကသကုိး။ အဲဒီေတာ့ ျမန္မာဘုရင္မ်ား မိဖုရား ၅၀ ေလာက္ ႐ွိတာ မ်ားလွတယ္လုိ႔ ကဲ့ရဲ႕ရင္ ... ဘယ္လုိ ဆင္ေျခတက္မလဲ၊ မဂုိ ႐ွင္ဘုရင္ ေတြႏွင့္ ကုိင္ေပါက္႐ံု ႐ွိတာပဲေပါ့။

အင္း ... ႐ွင္ဘုရင္ေတြသာ ေျပာေနတာပါ၊ ဒီေန႔ ပုိက္ဆံေလးနည္းနည္း အသံုးေဖာလာတဲ့ လူေရာ၊ တန္ခုိး အာဏာ ပါ၀ါ႐ွိတဲ့ လူေရာ၊ မနက္စာ ညာ အလ်င္မီ ႐ွာစားရတဲ့ လူေရာ၊ မယား ေပါေပါမ်ားမ်ား ထားခ်င္ ေနခ်င္ၾက တယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း ထားကုိ ထားေနၾကပါတယ္။
ဒီေတာ့ မယားမ်ားမ်ား ယူတဲ့အတြက္ မေကာင္းဘူး၊ ေကာင္းတယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ ေတြ႕ႀကံဳခံစားရတဲ့ လက္ ေတြ႕ ဒုကၡေပၚမွာ အေျခခံၿပီး တရားသံေ၀ဂရၾကဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ၾကဖုိ႔ပါပဲ။
အဲ ... ဘယ္ေရာက္သြားလဲ ...၊ ဘုိးေတာ္ဘုရားလည္း မိဖုရားေတြက ေပါက္ပြားတဲ့ သားေတာ္ႀကီးေတြ ႐ွိေန ပါလ်က္ႏွင့္ ဒီေျမးကေလးကုိမွ အခ်စ္ေတာ္၀င္ၿပီး နန္းစဥ္နန္းဆက္ ရာထူးျဖစ္တဲ့ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းအျဖစ္ ေပးအပ္ လုိက္တယ္။

ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ဖုိ႔ လႊတ္ေပးထားၿပီး ဘုိးေတာ္ကေတာ့ မင္းကြန္း ဘုရားႀကီး ႏွင့္ မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္းႀကီး ႐ွိရာမွာ သြားလာ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနတယ္။ တုိင္းေရးျပည္ေရးကုိ ေျမးေတာ္ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းသား သေဘာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ မင္းကေလး ဟာ မႏုႏုရဲ႕ လာမေတြ႕ ဘဲ ေနေတာ့မလား၊ ႏု ေစရာသြား၊ ႏု ထားရာေနရတဲ့ ဘ၀ကုိ ဟုိအခ်ိန္ပုိင္းကတည္းက ဦးက်ိဳးလာခဲ့ရၿပီ။ ႏုက ဘႀကီးေတာ္ ကုိ ငယ္နုိင္ဆုိရင္လည္း ဟုတ္တာပါပဲ။ ခ်စ္လုိ႔ပဲ အႏုိင္ခံခဲ့ရသည္ျဖစ္ေစ၊ သည့္ျပင္ တစ္နည္း နည္းေၾကာင့္၊ ပေယာဂေၾကာင့္ အႏုိင္ခံခဲ့ရသည္ျဖစ္ေစ၊ မီးေသေအာင္ အႏုိင္ခံခဲ့ရတဲ့ ဘ၀မုိ႔ ဘႀကီးေတာ္ လက္ထက္ တုိင္းျပည္ႀကီး တုိးတက္ခ်င္သေလာက္ မတုိးတက္ရျခင္းပါ။

အဲဒီလုိ ႏုႏု တုိ႔ လႊမ္းမုိးျခင္းကုိ သာယာ၀တီမင္းဟာ အတုိက္အခံ အမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္လာရျခင္း၊ ေနာက္ဆံုး ေ႐ႊဘုိ ဘက္ ထြက္ၿပီး ပုန္ကန္ျခားနားယူရတဲ့ဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရျခင္း၊ မင္းအျဖစ္ ရျပန္လည္း ေနာင္ေတာ္ကုိ ႐ုိေသစြာ ျပဳစုယုယထားျခင္း၊ ႏု တုိ႔ အုိ တုိ႔ကုိ မသတ္ျဖတ္ဘဲ ထားခဲ့ျခင္းမ်ား ျပဳရာက ႏု တုိ႔က တစ္ႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ တန္ျပန္ပုန္ကန္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေတာ့မွ အဆံုးစီရင္လုိက္ရျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာင္ေတာ္ဘုရား၏ သားေတာ္ျဖစ္တဲ့ (စၾကာမင္းကေလး) ေခၚ ေညာင္ရမ္းသားကေလးကုိလည္း သူ၏ သားေတာ္ မ်ားႏွင့္ မျခား ဆက္ခ်ီးျမႇင့္ ေျမႇာက္စားေတာ္မူထားတယ္။

၁၁၉၉ ခုႏွစ္မွာပဲ ေညာင္ရမ္းမင္းသားကုိ သူရဲ႕သားေတာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ ျပည္မင္းသား၊ ပခန္းမင္းသားတုိ႔ ႏွင့္အတူ မင္းသားႀကီးတုိ႔ အေဆာင္အ႐ြက္ျဖစ္တဲ့ ေဗာင္းကတၱီပါနီ၊ နဖူးစည္း စတဲ့ အေဆာင္ အေယာင္ မ်ား တုိးဆင့္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ပါေသးတယ္။ တူေတာ္ ေညာင္ရမ္းမင္းသားအား သားေတာ္မ်ားႏွင့္ထပ္တူ ခ်စ္ခင္ ေတာ္မူ လုိ႔အရည္တူ ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလုိ ခ်စ္ခင္ေျမႇာက္စား ထားေပေသာ္လည္း ေညာင္ရမ္းမင္းသားႏွင့္ အေပါင္းပါ စိတ္၀မ္းတူသူမ်ား ပုန္ ကန္ျခားနားၾကျပန္တာႏွင့္ ၁၂၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ေညာင္ရမ္းမင္းသား ေခၚ စၾကာမင္းကေလးအား ေရမွာ ေဖ်ာက္ေစ အမိန္႔ခ်ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

" ငါ့သားမ်ားႏွင့္ မျခား သူေကာင္းျပဳထားပါလ်က္ ျပဳရက္ေလျခင္း"ရယ္လုိ႔လည္း ႏွလံုးမသာ ျဖစ္ေတာ္မူ ရပါ သတဲ့။
တုိင္းသူျပည္သားေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ ပုန္ကန္ထႂကြတာေတြ ဘာေတြ နားမလည္ပါဘူး။
သူတုိ႔ ခ်စ္တဲ့ စၾကာမင္းကေလးကုိ ေ႐ႊဘုိမင္း (သာယာ၀တီမင္း) ေရခ် သတ္ေစ အမိန္႔ခ်ၿပီး ကတၱီပါ အိတ္ ႏွင့္ ေရဆိပ္ယူလာ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေရမွာ ခ်ေစတယ္ဆုိေတာ့ မင္းသားေလးအတြက္ မခံမရပ္ ႏုိင္ေအာင္ သနား ၾကတယ္။

မေျပာ၀ံ့လုိ႔ ေအာင့္ေနရေပတဲ့ ဆတ္ဆတ္ခါ ေအာင္နာၾကရ႐ွာတယ္
မင္းသားရဲ႕ အသက္ကေလးကလည္း ၂၆ ႏွစ္ထဲ၊ အင္မတန္ ေခ်ာ၊ အင္မတန္ လွၿပီး ဘႀကီးေတာ္ဘုရင္၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေတာ္လည္း ျဖစ္တယ္။ ျပည္သူျပည္သားေတြရဲ႕ ေမတၱာဟာ စၾကာမင္းကေလး အေပၚ စုပံုထားၾကတယ္။ မင္းသားကုိ ေရခ်တဲ့အခ်ိန္မွာ ကမ္းလံုးညႊတ္မွ် လုိက္ပါၾကည့္ၾကတယ္။ တိတ္ တိတ္ ႀကိတ္ ငုိသူက ငုိၾကတယ္။ ရာဇ၀တ္သားပါတဲ့ ကတၱီပါအိတ္ကုိ ေလွေပၚတင္ၿပီး ေလွငယ္နဲ႔ ေရလယ္ ေရာက္ရင္ ပဲ အာဏာသားမ်ားက ကတၱီပါအိတ္ကုိ မ ၿပီး ေရထဲ ပစ္ခ်လုိက္တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ျဖဴျဖဴ အခုိး ေတြ ေရေပၚမွာ သမ္းတက္လာၿပီး ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္နဲ႔ အဘုိးႀကီးတစ္ဦးဟာ အထုပ္ႀကီးကုိပုိက္ၿပီး ေရထဲက ထုိးတက္သြားတာ ျမင္လုိက္ရတဲ့ လူအခ်ိဳ႕က ႐ွိေနျပန္တယ္တဲ့။ ဒီက တစ္ဆင့္စကား တစ္ဆင့္ ပြားၿပီး စၾကာ မင္းကေလး ဟာ ဘုိးဘုိးေအာင္ လာကယ္သြားလုိ႔ မေသဘူးဆုိတဲ့ " ေကာလာဟလသတင္း"မ်ား ျပန္႔ပြား သြားခဲ့တယ္။

စၾကာမင္းဆုိတာ အင္မတန္ ဘုန္းႀကီးတယ္၊ စၾကာမင္းကေလးဟာ ဘုိးဘုိးေအာင္ လက္ထဲ ေရာက္ သြားၿပီး တစ္ေန႔ ကိန္းခန္းႀကံဳႀကိတ္တဲ့အခါ ဘုန္းႀကီးေသာ မင္းအျဖစ္ ကုန္းေဘာင္နန္းဆက္ကုိ ျပန္ထူေထာင္ ဖုိ႔ ေရာက္လာလိမ့္မယ္ရယ္လုိ႔ ဘုိးဘုိးေအာင္ ဂုိဏ္းသားမ်ားဟာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းႀကီးစြာႏွင့္ ေျပာဆုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေနေလ့႐ွိခဲ့ၾကပါတယ္။ စၾကာသုိက္ ဆုိတာလည္း ႐ွိေလေသးသတဲ့။ ဒီစၾကာမင္း လာလုိ႔ ႐ွိရင္ တစ္ကမၻာလံုး ကုိ အုပ္စုိးရမွာလုိ႔လည္း သဲသဲမဲမဲ ေျပာေလ့႐ွိတဲ့ ေ႐ွးအဘုိးႀကီး အဘြားႀကီး မ်ား စကားကုိ ၾကားခဲ့ၾကရဖူး ပါလိမ့္မယ္။

ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ ျပဳတ္သြားၿပီး သီေပါမင္းကုိ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တုိ႔ ဖမ္းသြားတာေတာင္မွ တစ္ေန႔ စၾကာမင္း ျပန္လာဦးမယ္ဆုိတာ အခ်င္းခ်င္း လက္တုိ႔ေျပာဆုိခဲ့ၾကေသးတယ္။ ဒီလုိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ စၾကာသုိက္ ကုိ မူတည္ၿပီး ဇာတ္သဘင္ အႏုပညာသည္ႀကီးမ်ားက "စၾကာေရခ် ဇာတ္ထုပ္"ကုိ ႐ုပ္ေသးစင္ မ်ား၌ အားပါးတရ ဇာတ္ခင္းကျပၾကေလ့႐ွိပါတယ္။

စာေရးသူတုိ႔ ငယ္ငယ္က စၾကာေရခ် ဇာတ္ထုပ္ကုိ ကျပတဲ့ ႐ုပ္ေသးပဲြမ်ား ၾကည့္မိလုိက္ရပါေသးတယ္။ လူ ႀကိဳက္လည္း အင္မတန္ မ်ားတယ္။ နန္းမေတာ္မယ္ႏု၏ ဆုိးသြမ္းမႈ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား လူသိမ်ားလာတာ လည္း ဒီ႐ုပ္ေသးဇာတ္ခံုက ေၾကာ္ျငာေပးျခင္းပါပဲ။ ၿပီးေ႐ႊဘုိမင္း (သာယာ၀တီမင္း) ဟာ ရက္စက္ၿပီး အမ်က္ ေဒါသႀကီးတာကုိလည္း ဒီ႐ုပ္ေသးစင္ေတြကပဲ ျပသသြားခဲ့ပါတယ္။ ဇာတ္ကြက္ အလုိ အရ သာယာ ၀တီမင္းဟာ မယ္ႏုႏွင့္က်ေတာ့ သူက ဇာတ္လုိက္မင္းသား၊ မယ္ႏုက ဗီလိန္ လူဆုိးေနရာမွာ႐ွိၿပီး၊ စၾကာ မင္းကေလးေရခ်သတ္တဲ့ ဇာတ္က်ေတာ့ စၾကာမင္းကေလးက ဇာတ္လုိက္ ေနရာမွာ႐ွိၿပီး၊ သာယာ၀တီမင္း က ဗီလိန္ လူဆုိးေနရာမွာ ႐ွိေနပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး "စၾကာေရခ် ဘုိးဘုိးေအာင္ လာမ"တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ေခတ္မတိမ္ေတာ့ဘဲ လူေတြ ရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ၀ဲေနခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္လာ ေနာက္သား ကေလးသူငယ္မ်ားကလည္း ေ႐ႊယုန္နဲ႔ ေ႐ႊ ေက်းပံုျပင္ ပမာ စၾကာေရခ် ဇာတ္လမ္းကုိ တမ္းတမ္းစဲြ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့ၾကပါသတဲ့။
သာယာ၀တီမင္း ဟာ စၾကာမင္းကေလးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္လုိ႔ေတာ့ လူဆုိးႀကီးသက္သက္လုိ ျဖစ္သြားခဲ့ပါ တယ္။

အဲဒီႏွစ္ပုိင္းေတြရဲ႕ ေနာက္မွာေတာ့ သူ မႏွစ္သက္၊ စိတ္မသန္႔႐ွင္းတဲ့ အင္း၀မွာလည္း မေနေတာ့ဘဲ အမရပူရၿမိဳ႕မွာ ထီးသစ္နန္းသစ္ တည္ေထာင္စံေနၿပီး ေနာင္ေတာ္ နန္းက်ဘုရင္ (ဘႀကီးေတာ္ဘုရား) အား ေကာင္းစြာ ျပဳစုထားလ်က္ ရန္ဆူးရန္ေျငွာင့္မ်ား ျဖစ္တဲ့ နန္းမေတာ္မယ္ႏု၊ ဦးအုိတုိ႔အသုိက္၊ စၾကာမင္းကေလး အမွဴး႐ွိတဲ့ အသုိက္တုိ႔ကုိ တုိက္ခုိက္ေခ်မန္း ေအာင္ျမင္စြာ သုတ္သင္ၿပီးစီးသြားေသာ အခါ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ ေအးခ်မ္းသာယာစြာ နန္းစံႏုိင္ၿပီလုိ႔ သူ႔စိတ္ ထင္မွတ္ပံုရပါတယ္။

ဘႀကီးေတာ္ ဘုရင္အျဖစ္ႏွင့္ ႐ွိစဥ္က အနိမ့္အက် ပစ္ပယ္ထားခဲ့တဲ့ ပေဒါင္းမင္းသမီးကေလးကုိလည္း မိဖုရားလတ္ တုိ႔ အစီးအနင္း အေဆာင္အ႐ြက္ကုိ အပ္ႏွင္းၿပီး " သီရိ၀ိမလာ၀တီ" အမည္ႏွင့္ ေျမွာက္စားေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။ ၄င္းပေဒါင္းမင္းသမီး (ပန္းေတာင္း)မင္းသမီးကေလးဟာ (၇)ႏွစ္သမီး အ႐ြယ္က ဘႀကီးေတာ္ဘုရား (အိမ္ေ႐ွ႕မင္း)ဘ၀၌ အိမ္ေ႐ွ႕မိဖုရားအျဖစ္ ေရသြန္းလက္ထပ္ထားသူ ဘုိးေတာ္ဘုရား ၏ ေျမးျဖစ္ပါတယ္။ သူ၏ခမည္းေတာ္မွာ ဘုိးေတာ္ဘုရား၏သား မကၡရာမင္းသား မဟာသီရိ သုဓမၼာရာဇာျဖစ္၍၊ မယ္ေတာ္မွာ ဘုိးေတာ္ဘုရား၏ သမီးေတာ္ ႀကံညွပ္ၿမိဳ႕စားမင္းသမီးျဖစ္ၿပီး၊ သီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခံ မ်ားေရးသားႏုိင္ေသာ ပညာ႐ွင္ မင္းသမီးႀကီးတစ္ဦးလည္းျဖစ္ပါတယ္။

သက္႐ြယ္မတူေသာ္လည္း ဧကရာဇ္ေသြးခ်င္းစပ္ေအာင္ ေရသြန္းလက္ထပ္ထားေစကာမူ မိဖုရားႀကီးႏု၏ အာႏု ဘာေ၀ ေန ေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ ကေလးမုိ႔ မမႈေလာက္၍ တစ္ေၾကာင္း၊ ဘႀကီးေတာ္ဘုရင္က ပစ္ ပယ္ထားခဲ့ရာတြင္ ယခုအခ်ိန္၌ အရြယ္ေရာက္လာၿပီး မိဖုရားျဖစ္မယ့္ ဇာတာမုိ႔ သာယာ၀တီ မိဖုရား အလတ္ လာၿပီး ျဖစ္လုိက္ရပါေသးတယ္။ မိဖုရားေခါင္ႀကီး အျဖစ္ေတာ့ မႀကံဳႀကိဳက္ရ႐ွာေတာ့ဘူးေပါ့။
သာယာ၀တီမင္းဟာ ဘုရင္အျဖစ္ ေရာက္ေတာ့ သည္ကဲ့သုိ႔ ခ်ီးေျမွာက္သင့္သူမ်ားကုိလည္း ခ်ီးေျမွာက္ပါတယ္။ အျပစ္အေလ်ာက္စီရင္ ကြပ္သင့္သူကုိလည္း ကြပ္မ်က္သုတ္သင္ခဲ့ရပါတယ္။
*
ဒဂံုဆံေတာ္႐ွင္ဖူးေျမာ္ရန္

၁၂၀၃ ခုႏွစ္မွာေတာ့ သာယာ၀တီမင္းဟာ သူ၏ထီးနန္းစည္းစိမ္ကုိ ေႏွာင့္ယွက္မယ့္ အႏၱရာယ္ေတြလည္း ကင္း႐ွင္းၿပီျဖစ္လုိ႔ ဥကၠလာပသုိ႔ ဒဂံုဆံေတာ္႐ွင္ ဖူးေျမာ္ရန္ ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္းမွ ေ႐ႊေလွ၊ ေ႐ႊေလာင္တုိ႔ ႏွင့္ အႀကီးအက်ယ္ စုန္ေတာ္မူပါေတာ့တယ္။
ကုန္းေဘာင္ဆ္ ဘုရင္ေတြထဲမွာ ဦးေအာင္ေဇယ်ေခၚ အေလာင္းဘုရားတုိ႔၊ ဆင္ျဖဴ႐ွင္တို႔သာ တုိက္ေရး ခုိက္ေရး အေၾကာင္းျပဳ၍ ခရီးထြက္ၾကေသာ္လည္း က်န္ဘုရင္မ်ားမွာ နန္းေတာ္ထဲမွ မခြာၾကပါဘူး။ အလြန္ ဆံုး ေ႐ႊဘုိ ေလာက္သာ အားထားၿပီး သြားလာတတ္ၾကပါတယ္။

သာယာ၀တီမင္းကေတာ့ တကယ္ ခရီးသြား၀ါသနာပါပံု ရပါတယ္။ မင္းအျဖစ္ မေရာက္ခင္ မင္းသားဘ၀ တုန္း ကလည္း ေအာက္ျပည္ ဒဂံုကုိ မၾကာခဏ စုန္ဆင္းခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္းက ခရီး သြားရင္း " ဟသၤာတၿမိဳ႕သူ ျမကေလး"ကုိ ေတြ႕ၿပီး သိမ္းပုိက္ခဲ့ေသးတယ္ မဟုတ္ပါလား။ ခုလုိ အထြတ္ အျမတ္ေရာက္လုိ႔ ျမကေလးအား အေနာက္နန္း မိဖုရားအရာေပးၿပီး နန္းရ မိဖုရားႀကီးအျဖစ္ ေျမွာက္စားသူ ေကာင္းျပဳထားခဲ့တယ္။ ေနာက္မွ ျဖစ္ၾက ပ်က္ၾကတာကေတာ့ တစ္ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။

သာယာ၀တီမင္းသည္ အင္း၀ႏွင့္ ဒဂံုဒလသုိ႔ စုန္ခဲ့ဖူးေသာ အႀကိမ္သည္ ဘုရင္ မျဖစ္မီ မင္းသားႀကီး ဘ၀ကပဲ ႏွစ္ႀကိမ္မက ႐ွိခဲ့ပါသည္။ ၄င္းအႀကိမ္က တရား၀င္ တုိင္းျပည္ႏုိင္ငံေတာ္၏ ကိစၥမ်ား ေဆာင္႐ြက္ ရန္ျဖစ္သည္။ ေရေၾကာင္းမွ စုန္ဆင္းျခင္းေၾကာင့္လားမသိ၊ ေရယာဥ္ေဆာက္လုပ္ရန္ စိတ္ဆႏၵ ႏွင့္ ၀ါသနာ ထံုလွပါသည္။ ပဲခူးႏွင့္ ဒလ သေဘၤာက်င္းမ်ားတြင္ တုိက္သေဘၤာမ်ားကုိလည္း တည္ေဆာက္ခဲ့ သည္။ အင္း၀ႏွင့္ အမရပူရ ေ႐ႊၾကက္ယက္ဆိပ္မ်ားတြင္လည္း ေ႐ႊေလွ၊ ေ႐ႊေဖာင္မ်ား၊ ေလွာ္ကားေတာ္ မ်ား၊ မင္းစီး ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္တကြ ရဲေလွ၊ တုိက္ေလွ အမ်ားအျပား လုပ္ေဆာင္ တည္ေဆာက္ ေစ ခဲ့ပါသည္။

ဘုရင္အျဖစ္ေရာက္ကာမွ ၄င္းေဖာင္ေတာ္ ေလွေတာ္မ်ားႏွင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ျပင္အျပည့္ ဥကၠလာပ ဒဂံုသုိ႔စုန္ ခဲ့သည္ မွာ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ ဘုရင္မ်ားတြင္ ဤမင္းတစ္ပါးသာလွ်င္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ ေရေၾကာင္း၊ ၾကည္းေၾကာင္းမွ ထြက္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေနာင္ေတာ္ နန္းက်ဘုရင္ စီးေတာ္မူရန္ ေဖာင္ေတာ္၊ မိမိကုိယ္တုိင္ စီးနင္းမည့္ ေဖာင္ေတာ္၊ မိဖုရားေခါင္ ႀကီးစီးမည့္ ေဖာင္ေတာ္၊ နန္းရမိဖုရားမ်ား စီးနင္းရသည့္ ေဖာင္ေတာ္မ်ားႏွင့္ သားေတာ္ႀကီးမ်ား စီးနင္း ရမည့္ ေဖာင္ေတာ္ႀကီးမ်ားကား အေရအတြက္ မ်ားျပားလွပါသည္။ ေဖာင္ေတာ္ လုပ္ေဆာင္ တည္ေဆာက္ သည္မွာ ေ႐ႊနန္းစဥ္လာအတုိင္း ပုဂံေခတ္ အေလာင္းစည္သူမင္း လက္ထက္က အစဥ္အလာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကုိ ျပန္လည္ ထုတ္ေဖာ္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။

ေဖာင္ေတာ္ မ်ားမွာ ကရ၀ိတ္ေဖာင္ကဲ့သုိ႔ ႏွစ္စင္းတဲြႏွင့္ တစ္စင္းတည္းစသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလွသည္။ ေဖာင္ေတာ္ႀကီး တစ္စင္းလွ်င္ ယခုေခတ္ ကူးတုိ႔သေဘၤာ တစ္စင္းေလာက္ က်ယ္၀န္းၿပီး အေပၚမွ အမုိး၌ ဘံုျပာသာဒ္ အထြတ္ေတြႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ လယ္ေပၚစေၾကာသံုးထပ္ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္းသားတုိင္ လံုးမ်ားပါ ေ႐ႊပိန္းခ် ဟသၤာျပဒါးသုတ္ စေသာ မင္းသံုးေရယာဥ္ႀကီးေတြျဖစ္သည္။
ယခုေခတ္ကဲ့သုိ႔ ေမာ္ေတာ္စက္ႏွင့္ ခုတ္ေမာင္းျခင္း မျပဳႏုိင္ေပ။ လက္သင္ ေလွာ္ေလွ၊ ေလွာ္ကားမ်ား ၄-၅-၆ စင္းက ေဖာင္ေတာ္ႀကီးတုိ႔ကုိ ေ႐ွ႕မွဆဲြယူ ေလွာ္ခတ္ေပးသြားရသည္။ ေဖာင္ေတာ္တစ္စင္းလွ်င္ ေနာက္မွ ၀န္တင္ေလွ ႏွစ္စင္းေလာက္က လုိက္ရေသးသည္။ ၄င္း၀န္တင္ေလွႀကီးေပၚတြင္ ဆုိင္ရာ မိဖုရား တုိ႔၏ လက္ပါးေစ ေႁခြရံသင္းပင္းမ်ား၊ ပဲြေတာ္ခ်က္မ်ား၊ စားေရရိၠခာဘ႑ာပစၥည္းမ်ား ကုိယ္စီကုိယ္င တင္ေဆာင္ ယူလာၾကရသည္။

ထုိမွ်မက ၿခံရံလုိက္ပါရသည့္ ေလွတပ္ေတာ္မ်ား၊ ရဲေလွ၊ တုိက္ေလွ၊ မင္းညီမင္းသားမ်ားႏွင့္ မွဴးေတာ္၊ မတ္ ေတာ္၊ စစ္ကဲစစ္ဗုိလ္တုိ႔၏ ေလွာ္ကားေတာ္မ်ားမွာလည္းေ႐ွ႕တပ္ေနာက္တပ္ ၀ုိင္းရံပတ္လ်က္ ဧရာ၀တီျမစ္ ေၾကာင္းျပည့္မွ် ေအာင္စည္ေအာင္ေမာင္း တီးလ်က္ တစ္ခဲနက္ စုန္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။ ေရတပ္ေတာ္ႀကီး အား ကုန္းေပၚမွၾကည္းတပ္ေတာ္ကလည္း ဆင္လံုးျမင္းရင္းႏွင့္ ၀ဲယာညွပ္ၿပီးေစာင့္ၾကပ္ လုိက္ပါ ရသည္။ တစ္လကုိးသီတင္း ျဖည္းျဖည္းေဆးေဆး စုန္ဆင္းရင္း ေရာက္ေလရာ ေရလမ္း တစ္ေလွ်ာက္႐ွိ ပုဂံဘုရားမ်ား၊ ျပည္ေ႐ႊဆံေတာ္ဘုရားစသည့္ တန္ခုိးႀကီးဘုရားမ်ားကုိလည္း ဆင္း၍ ဖူးေျမာ္ၾကျပန္သည္။

အမရပူရႏွင့္ ဒဂံုၿမိဳ႕ စုန္ျခင္း ဆန္တက္ျခင္း ေန႔ရက္မ်ားႏွင့္ ဒဂံုၿမိဳ႕တြင္ ၅ လေက်ာ္ေက်ာ္ ေနေတာ္ မူခဲ့သည့္ အတြင္း အမရပူရ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ထီးနန္းကုိလည္း သစၥာ႐ွိေသာ မွဴးမတ္ စစ္ကဲ့တုိ႔ကုိ လဲႊအပ္ ၍ နန္းေစာင့္ထားခဲ့ရေလေသး၏။

သာယာ၀တီမင္းသည္ သတၱိလည္းေကာင္းလွပါသည္။ အျခားဘုရင္မ်ားသည္ ထီးနန္းကုိပစ္၍ ၅ လ၊ ၆ လ ခရီးမသြားရဲၾကပါ။ အေလာင္းစည္သူေခတ္ ေရေၾကာင္းမွ သဃၤနက္ ေဖာင္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ ခရီးထြက္သည့္ ေနာက္ ယခု ကုန္းေဘာင္ဆက္ သာယာ၀တီမင္း၏ ဘုရားဖူး ခရီးထြက္ ေရေၾကာင္းမွ စုန္ဆင္းျခင္းမွာ ဒုတိယ အႀကိမ္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလွျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါမည္။
သတိ လည္း ႐ွိသည္။ ေနာင္ေတာ္ နန္းက်ဘုရင္ (ဘႀကီးေတာ္ဘုရား)အားလည္း အမရပူရၿမိဳ႕၌ မထားခဲ့ပါ။ မေတာ္တဆ တန္ျပန္ေတာ္လွန္ေရးသမား အႂကြင္းအက်န္မ်ားက နန္းက်ဘုရင္ကုိ နန္း ျပန္တင္ ေနလွ်င္ မခက္ပါလား။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေနာင္ေတာ္ မက်န္းမမာ႐ွိေနသည္ကုိ ပစ္စလက္ခတ္ ပစ္ထားခဲ့ျခင္း မျပဳပါ။

၆ လ ေက်ာ္ ဘုရားဖူးထြက္ရာ ေနာင္ေတာ္ကုိပါ ဒဂံုဆံေတာ္႐ွင္ ကုိ ဖူးေျမာ္ေစခ်င္ေသာ ေစတနာေၾကာင့္ မိမိ ႏွင့္ တစ္ပါတည္း ေခၚယူသြားခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ေခၚယူရာတြင္လည္း ေနာင္ေတာ္ႀကီး အဖအရာထား၍ ေခၚ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ နန္းက်ဘုရင္ အျဖစ္ ႏွိမ့္ႏွိမ့္ခ်ခ် မျပဳပါ။

ဆက္ရန္
.

2 comments:

ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔) said...

ဖတ္မိရင္ လက္က မခ်ခ်င္ေတာ့ဘူး... အဲေလ.. ကြန္ပ်ဴတာနားက မခြါခ်င္ေတာ့ဘူး။ ၿပီးေအာင္ဖတ္ၿပီးမွဘဲ လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ျဖစ္တယ္။ စိတ္၀င္စားတယ္။

ခင္မင္လွ်က္

mstint said...

same to you kokomg :))
ဟုတ္ပါ့ညီမေရ ေရးရတဲ့သူ ပင္ပန္းမွန္းသိသိႀကီးနဲ႔ အားနားစြာနဲ႔ ဆက္ရန္ကိုေမွ်ာ္ေနၿပီ။ နန္းတြင္းအေရးေတာ္ပံုေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မသိတာေတြပါသိရတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးညီမေရ။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္