အလံၿဖဴ
ၾကဴးႏွစ္
ၾကဴးႏွစ္
တကၠစီကားက က်ယ္၀န္းေသာ္လည္း ၿဗဳတ္ထ ၾကမ္းေထာ္ေနသည့္ လမ္းမၾကီးေပၚမွ ဘယ္ဘက္သို႔ ခ်ဳိးေကြ႔ လိုက္သည္ႏွင့္ ေခ်ာမြတ္ညီညာေသာလမ္းေပၚဆီမွ အထိအေတြ႔ ရုတ္ၿခည္း ေၿပာင္းလဲသြားေသာ ပိုမို ေအးၿမ လန္းဆန္းသည့္ ေလထုတို႔ ေၾကာင့္ ကိုေအးေသာင္ ၏ အာရုံေတြႏိုးၾကားၾကည္လင္ လာၾကသည္။ လမ္းေဘးၿမင္ကြင္းကလည္း သစ္လြင္ေၿပင္းလဲသြား၏ ေခတ္မီ တိုးတက္ သည့္ လံုး ခ်င္း တိုက္တာ အိမ္ရာမ်ား၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးေ၀ဆာစ သစ္ပင္ပန္မန္မ်ားၿဖင့္ ေနၿခည္ထဲမွ ၀င္းပေနၾကသည့္ သပ္ရပ္ လွပေသာ ၿခံ၀င္းမ်ား ၊လမ္းငယ္ေပၚမွာ တိတ္ဆိတ္စြာ ၿဖတ္သန္းေရြ႕ လ်ားလာၾကသည့္ လက္ လက္ ေတာက္ ကားငယ္မ်ား။
ကိုေအးေသာင္ အဖို႔ ကမၻာသစ္တစ္ခုထဲ တိုး၀င္လိုက္ရသလိုမ်ဳိး ရက္တလႈိက္လႈိက္ ဖိုသြာသည္။ အိုး ရန္ကုန္ ဟာ အေတာ္ၾကီး ေၿပာင္လဲ သြားပါကလား။ ဟိုတုန္းက ရန္ကုန္နဲ႔ တၿခားစီပါလား။ အိးု တိုက္အိမ္ လွလွ ကေလးေတြ ၀င္းၿခံလွလွကေလးေတြနဲ႔ ေနရာမ်ဳိး ကိုင္းငါ့တစ္သက္မွာတစ္ခါမ်ွ မေရာက္ဖူး ခဲ႔ပါ ကလား။ ေၾသာ္ ဗီဒီယိုထဲ မေတာ့ ၾကည့္ဖူးပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ႔ အခုလို ၿမင္ရေတြ႕ရတာနဲ႔ ဗီဒီယို ထဲကနဲ႔ တၿခားစီ။ ဘၾကီး ေဟာဒါ ကၽြန္ေတာ္ေနတဲ႔ သီးသန္႕ၿမိဳ႕သစ္ပဲ။ ၿမိဳ႕တည္လို႔ ၿပီးသြားတာ သံုးႏွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ သူ႔ေဘးမွာ ထိုင္ေနေသာ ေက်ာ္သန္း၀င္း (ငယ္မည္ငတြတ္) က ေၿပာလိုက္စဥ္ ကိုေအးေသာင္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ေငးေၾကာင္ေၾကာင္။
စကၠန္႔အနည္းငယ္ ၾကာမွ ကိုေအးေသာင္ အားယူၿပီး ေဆးေရာင္မတူေပမယ့္ပုံစံတူတိုက္ ေတြဆိုေတာ့ ၾကည့္ရတာ အဆန္းသားကြ ကစားစရာ အရုပ္ကေလးေတြနဲ႔ေတာင္ တူေနေသး။ တန္ဖိုးကလည္း နည္းမည္ မဟုတ္ဘူး ဟု ေလးေလးပင္ပင္ေျပာသည္။ သူစိတ္ထင္ တိုက္တစ္လံုး၏ တန္ဖိုးမွာ ကုေဋခ်ီ၍ တန္ေန ေပလိမ့္မည္။ ရြာမွာေဆာက္တဲ႔ ႏွစ္ထပ္အိမ္ေတြေတာင္ ေငြသိန္းရာခ်ီျပီး ကုန္သမႈတ္လား။ သူ႔ေစ်းနဲ႔ သူ တန္ေၾကးေပါ့ ဘၾကီးရာ တန္ဖိုးေစ်းႏႈန္းကို ေမးမည္ၾကံၿပီးကာမွ သိရေတာ့ေကာ ဘာအက်ဳိး ရွိမွာလဲဟု ေတြးကာ ကိုေအးေသာင္ ႏႈတ္ခမ္းေစ့ထားလိုက္၏။ ေက်ာ္သန္း၀င္းကလည္း စကားမစပ္ ေတာ့ဘဲ `` ဘင္ဆန္႔နဲ႔ဟက္ `` စီးကရက္ကိုသာ ရႈိက္ဖြာေန သည္။
တကၠစီကား ခရီးသည္တင္ခန္းထဲမွာ ယွဥ္တြဲ၍ ထိုင္ေနၾကေသာ ကိုေအးေသာင္ ၏ ၾကမ္းတမ္းညိဳမြဲေသာ ရုပ္သြင္ျပင္ ႏွင့္ ေက်ာ္သန္း၀င္း၏ သန္႔ျပန္႔စိုျပည္ေသာ ရုပ္သြင္တို႔မွာအကြာၾကီး ကြာလ်က္ရွိသည္။ စင္စစ္ သူတို႔ ေသြးသားေတာ္စပ္ျခင္းမရွိ။ ေဆြမ်ိဳးတမွ် ရင္းႏွီးေသာ ရြာ့ေဆြရြာ့မ်ိဳးသား သာျဖစ္သည္။ ကိုေအးေသာင္ က အသက္(၆၀) နီးပါး အရြယ္ ညိဳတိုတို ပိန္ကိုင္းကိုင္း ေက်ာ္သန္း၀င္းက အသက္(၃၀) တစ္၀ိုက္ ျဖဴျဖဴေတာင့္ေတာင့္ ကိုေအးေသာင္က ဘ၀ပ်က္ ေတာသူေဌးဂိုက္။
ေက်ာ္သန္း၀င္း က ရန္ကုန္ေရေပၚဆီ လူ႔ အလႊာက စီးပြားေရးေအာင္ျမင္ေနသူ။ လူရည္လည္ပံုစံ။ လူရည္သန္႔ ဒီဇိုင္း။ ဘၾကီးေရ ေရာက္ၿပၤီ ဒါကၽြန္ေတာ္တိုက္ပဲ သူ႔ေပါင္တစ္ဖက္ကို ေက်ာ္သန္း၀င္းက အသာပုတ္ လိုက္မွ သူ႔ကိုယ္သူ အျခားတစ္ပါးေသာ ဘံုဌာနတစ္ခုသို႔ေရာက္ေန သေယာင္ေယာင္ ခံစား ေ၀၀ါး ေနခဲ႔သည့္ ကိုေအးေသာင္ ``အန္`` ဟုျမည္တမ္းရင္း လက္ေတြ႔ အျဖစ္အေနထားသို႔ ျပန္ ေရာက္ လာ၏။ ေၾသာ္ ငတြတ္တို႔ တိုက္ကလည္း လမ္းမွာေတြ႔ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ထပ္တိိုက္မ်ဳိးပါလား။ ေပၚတီကို ေအာက္ မွ ၀င္လက္ေသာ သံဘာဂ်ာတံခါး ပြင့္လာၿပီး ၁၄/၅ႏွစ္အရြယ္ဆံတိုႏွင့္ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ ထြက္လာသည္။
ေကာင္မေလး က ပစၥည္း ပစၥယေတြ သယ္ေပးဖို႔ မ်က္လံုးျပဴးျပဴးေတြႏွင့္စူးစမ္းသည္။ ေတာဧည့္သည္ ၾကီး ကိုေအးေသာင္ မွာ မည္သည့္၀န္စည္စလယ္မွ် မပါ။ အပို၀တ္စုံ (၂) စုံထည့္ လာေသာ အေပါစား ပလတ္စတစ္ေဘးလြယ္အိတ္အေဟာင္း တစ္လံုးသာ ပါရွိသည္။ ေကာင္မေလးက ကိုေအးေသာင္ကို အကဲခတ္ျပီး အ႔ံၾသမႈႏွင့္ အလိုမက် ျခင္းတို႔ ေရာယွက္ေနေသာ မ်က္ႏွာကို လႊဲလိုက္သည္။ ``ဘာမွ သယ္စရာ မပါဘူး မိခိုုင္ ေကာ္ဖီႏွစ္ခြက္သာ အျမန္ေဖ်ာ္လာ နင့္မမဖုန္းဆက္ေသးလား။ တကၠစီဒရိုင္ဘာ ကို ပိုက္ဆံရွင္းရင္း ေက်ာ္သန္း၀င္း က ေကာင္းမေလးကို တရစပ္ စကားလွမ္းေျပာသည္။ ကိုေအးေသာင္ မွာ ကားေပၚမွ ဆင္းခဲ့ျပီးေနာက္ ေတာင္ၾကည့္ေျမာက္ၾကည့္ႏွင့္ က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ ျဖစ္ေနသည္။
သိန္းေထာင္ခ်ီျပီး တန္းတယ္ဆိုတာ ငတြတ္တို႔ တိုက္မ်ဳိး ျဖစ္မွာပဲ။ အင္း ကံတရား ကံတရား ေက်ာ္သန္း၀င္း က ``နင့္မမ``ဟုသံုးႏႈန္း ရည္ညႊန္းလိုက္သူမွာ ေက်ာ္သန္း၀င္းထက္ ႏွစ္(၂၀)ခန္႔ အသက္ ပိုၾကီးေသာ ေက်ာ္သန္း၀င္း၏ဇနီး ပဲျဖစ္ေပသည္။ ထိုမိန္းမၾကီးႏွင့္ အိမ္ေထာင္က် ျပီးေနာက္ ေက်ာ္သန္း၀င္း က ရြာသို႔ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေဆြျပမ်ဳိးျပ လာတက္သျဖင့္ ထိုမိန္မၾကီးကို ေတြ႔ဖူးသည္။ ေတြ႔ဖူး ျမင္ဖူး ရံု ပါပဲ။ အက်ည္းတန္ လိုက္တဲ႔ရုပ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးစစ္စ္လည္းမဟုတ္။ သားၾကီး သမီးၾကီးေတြ တစ္ျပဳံ တစ္မၾကီး ရွိတဲ့ မုဆိုးမ။
ဒါေပတည့္ ေက်ာက္မ်က္ အေရာင္းအ၀ယ္၊ ကားအေရာင္းအ၀ယ္မွာေတာ့ ဘုရင္မတဲ့။ သူက ေက်ာ္သန္း၀င္း လို လူပ်ိဳႏုႏုထြတ္ထြတ္ ကိုေငြနဲ႔ ေပါက္ ၿပီး ယူႏုိင္သလို ေက်ာ္သန္း၀င္းကလည္း ကိုယ့္ အေမ အရြယ္ေလာက္ကိုေခါင္းခါက္ၿပီး ေရြးယူသလို ယူၿပီး မယားမွတ္မွတ္ သားမွတ္မွတ္ ေပါင္းလို႔။ အေ၀းေျပး ကားဂိတ္မွာ ေက်ာ္သန္း၀င္းက သူ႔ကို လာၾကိဳေတာ့ ေက်ာ္သန္၀င္းတို႔၏ သိန္းေထာင္ေက်ာ္ တန္ ကားၾကီးစီးရမည္ဟု ကိုေအးေသာင္ ေမွ်ာ္ လင့္ထားခဲ႔သည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မျပည့္။ အိမ္က ကားၾကီးကို ``ရီရီ`` (နာမည္ရင္း ေဒၚရီရီျမင့္) ကိုယ္တိုင္ ေမာင္း၍ အသံုးျပဳေနေၾကာင္း ေက်ာ္သန္း၀င္း က ေျပာျပခဲ့သည္။
ဧည့္ခန္းမွာ ထိုင္မိသည္ႏွင့္ မိနစ္ အနည္းငယ္အတြင္း ကိုေအးေသာင္ ေရွ႕သို႔ေကာ္ဖီရနံ႔ သင္းသင္းႏွင့္ ျမင္ရံုႏွင့္ သြားရည္က်စရာ မုန္႔မ်ဳိးစံု လင္ပန္းၾကီး ေရာက္လာသည္။ ဘၾကီးအစာေျပ စားထားပါ။ေနာက္ (၁)နာရီ ေလာက္ ေနမွ ထမင္းစားၾကတာေပါ့။ ခုမွ မနက္(၁၀) နာရီပဲရွိပါေသးတယ္။ ေအး..ေအး ဟု ဆိုရင္း ကိုေအးေသာင္ ေယာင္မွားျပီး အသက္ရႈ ေအာင့္ထားမိလိုက္၏။ ေမႊးသင္းလွေသာ ျပည္ပ သြင္းကုန္ ေကာ္ဖီစစ္စစ္ ရန႔ံ မွာ ကိုေအးေသာင္၏ ၈ႏၶာရံုမွာ အထာမက်။ ႏြာတင္းကုပ္ထဲအ၀င္ ရွဴလိုက္ ရေသာ လက္လက္ဆတ္ ဆတ္ ႏြားခ်ီး နံ႔လိုမႊန္ရွရွ ညွီေဟာက္ေဟာက္ ျဖစ္ေန၏။ လင္ပန္းထဲရွိ ကိတ္ေျခာက္ ေတြ၊ ဒိုးနပ္ေတြ အီကလဲေတြ၊ ေပါင္မုန္႔ၾကက္ဥေၾကာ္ေတြဆီမွ သြားရည္ယိုစရာ ရန႔ံထူး မွာလည္း ကိုေအးေသာင္၏ ႏွာ၀တြင္း မျမင္ရေသာ ဆူးငယ္ကေလးေတြ တိုေ၀ွ႔ထိပါးေနၾကသည့္ႏွယ္ ယားက်ိက်ိ ႏွင့္ မြန္းေလွာင္ ေနသည္။ အင္းငတြတ္ေသာင္တဲ့ စီးကရက္အန႔ံ ကေတာ့ အေမႊးသား။ ျပီးမွ တစ္လိပ္ ေလာက္ ေတာင္းေသာက္ၾကည့္ဦးမွ။
``ကဲ``ကၽြန္ေတာ္ေရသြားခ်ဳိးလိုက္ဦးမယ္။ ဘၾကီးေကာ္ဖီေသာက္၊ မုန္႔ စား ဘာမွ အားမနာနဲ႔။ ကိုယ္တူ ကိုယ္သား အိမ္လိုသာ သေဘာထားပါ။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနရတယ္။ ေက်ာ္သန္း၀င္းက ရင္ထဲ အသည္းထဲမွ ထိုးထြက္လာေသာ ပ်ဴငွာယဥ္ေက်းသည့္ အသံ အမူအရာတို႔ ျဖင့္ ေျပာျပီး ေနရာမွ ထ သြားသည္။ ကိုေအးေသာင္က ေက်ာ္သန္း၀င္း၏ ေက်ာျပင္ကို လွမ္းေငးသည္။ အင္း..ၾကည့္ၾကစမ္းပါဦး ငယ္ငယ္ ကတည္းက ဆစ္ပင္ေခ်ာင္းရြာမွာ ကၽြဲေက်ာင္း ႏြားေက်ာင္းဘ၀နဲ႕ ေနခဲ့တဲ့ ငတြတ္ဆိုရင္ ယံုႏိုင္ၾက မတဲ့လား။ ကိုေအးေသာင္ကလြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္(၂၀) ခန္႔က ငတြတ္(ေခၚ) ေက်ာ္သန္း၀င္း၏ ရုပ္ရည္ ကို လက္ရွိရုပ္ သြင္ႏွင္႔ ပင္ပန္းခက္ခဲစြာ ႀကိဳးပမ္းဆက္စပ္ရင္း မူးေဝ လာ သလိုလို ခံစားရသည္။
ကိုေအးေသာင္ သည္ အေငြ႔ေသစ ေကာ္ဖီတစ္ငုံေသာက္မ်ဳိၾကည္႔၏။ ဘာအရ သာမွ်မရွိ။ အဆာေျပၿပီး စား ေကာင္းမည္ဟု ထင္မွတ္ေသာ မုန္႔တခ်ဳိ႕ကို တို႕ကနန္း၊ ဆိတ္ကနန္း ဖဲ႔စားၾကည္႔ျပန္သည္။ ေလကို ဝါးစားသည္႔ နည္းတူ ဟာတိဟာတာ အာမထိ လွ်ာမထိ။ သူ႔တစ္သက္မွာ တစ္ႀကိမ္မွ် မစားဖူးေသာ မုန္႔ ေတြကို စားခြင္႔ၾကဳံေသာ္ျငား ရသာရုံ ေဖာက္ျပန္ေနသျဖင္႔ ကိုေအးေသာင္ သူ႕ကိုယ္သူ နားမလည္ ႏိုင္ေတာ႕ဘဲ ေယာင္ခ်ာခ်ာ ႏွင္႔ ေနမထိ ထိုင္မသာျဖစ္လာသည္။ ေက်ာ္သန္းဝင္းေခၚရာ လိုက္လာ မိတာ မွားၿပီလား မသိ။ ရြာမွာ ေအးေအးေဆးေဆးေနၿပီး လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းကေလး ထ္ိုင္ေသာက္ေနတာကမွ အသက္ရွဴ ဝဦးမည္။ ယခုေတာ့ ခမ္းနားထည္ဝါသည္႔ တိုက္ႀကီးထဲမွာ အသက္ရွဴက်ပ္သလိုလုို ခံစားေနရ သည္။
ကိုေအးေသာင္ ထိုင္ရမွ ထလိုက္ၿပီး ဧည္႔ခန္းေဆာင္ထဲမွာ ဟိုေငးသည္ေမာ ေလွ်ာက္ၾကည္႔္သည္။ ေခါင္းရင္းဘက္ အျခမ္းသို႔ေရာက္သည္။ ဖိတ္ဖိတ္လက္ ပရိေဘာ ကေတြ၊ ၿပိဳးျပက္ျပက္ျပကၡဒိန္ေတြ၊ ဝင္းဝင္းေတာက္ ေခတ္ေပၚပန္းခ်ီကားေတြကို ၾကည္႔ရင္း ကိုေအးေသာင္း တစ္ရိပ္ရိပ္မူးေဝလာ၏။ ဒင္း (သင္း) တုိ႔ ဟာက အိမ္ကို အိမ္နဲ႔တူေအာင္မွ မထားၾကပဲကိုုး။ျဗဳတ္စျဗင္းေတာင္းေတြနဲ႕ မ်က္စိထဲကို ရႈပ္ ေနေတာ႔ တာပဲ။
တစ္ေနရာအေရာက္မွာေတာ႔ ကိုေအးေသာင္ မွာ ရုတ္ျခည္း အျပဳစားခံလိုက္ရသ လိို မလႈပ္မယွက္ မတ္မတ္ႀကီး ရပ္မိလ်က္သားျဖစ္သြား၏။ မ်က္လုံးျပဴးႀကီးေတြက နံရံကိုေမာ႔ၾကည္႔ၾကလ်က္...
နံရံအျမင္႔ (၁၀) ေပခန္႔မွာ သုုံးေပ၊ ေလးေပခြဲအရြယ္။ ေရႊေရာင္ေဘာင္(ေပါင္) က်ပ္၊ မွန္အၾကည္ကပ္ ဧရာမ ပုံတူ၊ ခဲေရးပန္းခ်ီပုံႀကီး ႏွစ္ပုံကိုအျခားနံရံကပ္ေတြႏွင္႔ မေရာေစဘဲ တသီးတသန္႔ ေျပာင္လက္ သန္႔ရွင္း ေသာ အေနအထားျဖင္႔ ခ်ိတ္ဆြဲထား၏ ပုံတူရွင္မ်ားကား အသက္(၅၀)ေက်ာ္ တစ္ဝိုက္ အရြယ္ ေယာက်ာ္းႀကီး တစ္ဦးႏွင္႔ သူႏွင္႔ ရြယ္တူမိန္းမႀကီးတစ္ဦး၏ ကိုယ္တစ္ပိုင္းပုံမ်ား ျဖစ္ၾက သည္။ ပုံတူ ပန္းခ်ီဆရာ ၏ ခဲေရးပညာစြမ္းက ေပၚလြင္ထင္ရွားပါသည္။ ရုတ္တရက္ၾကည္႔လွ်င္ ဓာတ္ပုံ ရိုက္ထား သလား ဟု ထင္မွတ္စရာျဖစ္သည္။
ပုံတူရွင္ေတြကို ေမာ႔ၾကည္႔ရင္း ကိုေအးေသာင္ ပါးစပ္အေဟာင္းသား၊ မ်က္လုံးအျပဴးသားႏွင္႔ ရင္ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ရာက ေျခဖ်ားလက္ဖ်ားေတြ ရုတ္ျခည္းေအးစက္ လာၾကသည္။ သူ႔ကိုယ္သူ အသက္ရွဴ ေနသလား၊ အသက္ရွဴေအာင္႔ထားမိသလားလည္း မခြဲျခားႏုိင္ေတာ႔။
ကိုဥာဏ္ရွိန္ နဲ႔ မက်င္မွီ တို႔ ပုံႀကီးေတြပါလား။ ေက်ာ္သန္းဝင္းရဲ႕ မိဘေတြ၊ တစ္ခါမွ မဝတ္ေကာင္းစားလွနဲ႔ ေတာက္ေတာက္ပပ မျမင္ခဲ႔ရဖူးတဲ႔ လင္မယား ဒီပုံေတြထဲမွာ သားသားနားနား ျဖစ္လို႔ပါကလား။ ကိုဥာဏ္ရွိန္ ကလည္း တိုက္ပုံအက်ီၤနဲ႔ ဘာနဲ႔၊ မက်င္မွီကလည္း နားကပ္ေတြ၊ ျခဳံပဝါေတြနဲ႔ၾကည္႔စမ္း။ ကိုေအးေသာင္ က ပုံတူပန္းခ်ီကားႀကီး ႏွစ္ခ်ပ္ကို ေငးေမာၾကည္႔ရင္း ပုံတူရွင္ေတြႏွင္႔ အၾကည္႔ခ်င္းဆုံကာ ရွက္သလိုလို၊ ေၾကာက္သလိုလို ျဖစ္လာၿပီး မ်က္လႊာခ်လိုက္မိ၏။ ဘာျပဳလို႔ ဒင္း(သင္း) တို႔ကို ေၾကာက္ရမွာလဲ။
"ဘႀကီး ကၽြန္ေတာ္႔မိဘေတြကိုေတာ႔ မွတ္မိမွာေပါ႔ေနာ္"
ရုတ္တရက္ သူ႔ေနာက္ေက်ာဘက္ကေန ေက်ာ္သန္းဝင္း၏ ေအးစက္စက္အသံေပၚ ထြက္လာသျဖင္႔ ကိုေအးေသာင္းမွာ နဂိုကမွ ထိတ္လန္႔ေခ်ာက္ခ်ားေနရသည္႔အထဲ တေစၦအေျခာက္ခံရသည္႔ႏွယ္ ထခုန္ မိမတက္ တုန္ယင္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ လူႀကီးပီပီ ဆည္ထားရ၏။
"ဘာ...ဘာလို႔ မမွတ္မိရမွာလဲ ေမာင္ငတြတ္ရာ။ ေဆြလိုမ်ဳိးလို ေနလာခဲ႔ၾကတဲ႔ တစ္ရြာတည္းသား၊ တစ္ေျမတည္းေန၊ တစ္ေရတည္းေသာက္ေတြပဲ။ ဓာတ္ပုံႀကီးေတြေတြ႔ တာနဲ႔ ဥာဏ္ရွိန္နဲ႔ က်င္မွီမွန္း တန္းသိတာေပါ႔ကြာ။ သူတို႔ကိုု ဘယ္ေမ႔ႏိုင္ပါ႔မလဲ။
ကိုေအးေသာင္ က ႀကိဳးစားပမ္းစား မာယာသာေထယ် စကားေတြေျပာေနစဥ္ ေက်ာ္သန္းဝင္းက ယဲ႔ယဲ႔မွ် ၿပဳံးေန၏။ "သူတို႔ေရွ႕ဆင္႔ေနာက္ဆင္႔ ဆုံးၾကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ႏိုင္ငံျခားမွာလဲ ရွိေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရာက္ၿပီး (၂) ႏွစ္အၾကာမွာ အေဖဆုံးတယ္။ ေနာက္ႏွစ္္က်ေတာ႔ အေမဆုံးတာပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ ႏိုင္ငံျခားကို ထြက္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးခဲ႔တဲ႔ ဘႀကီးေအးေသာင္ ရဲ႕ ေက်းဇူးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ က ဘယ္ေမ႔ႏိုင္ပါ႔မလဲဗ်ာ"
"အဲ... အဲဒီကိစၥထား ထားလိုက္စမ္းပါကြာ" ဟု အသံအစ္အစ္ျဖင္႔ ေျပာရင္းကိုေအးေသာင္ က ေနာက္သို႔ ျပန္လွည္႔ လာသည္။ ေရမိုးခ်ဳိး အဝတ္လဲၿပီး ေရေမႊးေတြ၊ ေခၽြးနံ႔ေပ်ာက္ေဆးေတြ ဆြတ္ဖ်န္းထားသည္႔ ေက်ာ္သန္းဝင္း ၏ ကိုယ္နံ႔မွာ ကိုေအးေသာင္ ၏ ႏွာဝ၌ လူေသေကာင္အပုပ္ရည္နံ႔ပမာ ေအာ္ဂလီ ဆန္စရာ ျဖစ္ေန၏။
"တစ္လုပ္စားဖူး သူ႔ေက်းဇူးတဲ႔။ ေရွးလူႀကီးစကား အထင္အရွားရွိတာပဲ ဘႀကီးရာ။ ဘႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူး တရားကိုု ဘယ္ေမ႔လို႔ရပါ႔မလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လယ္ (၆) ဧကကို ဘယ္သူမွ အေပါင္မခံခ်င္တဲ႔အခ်ိန္မွာ ဘႀကီးက အေပါင္ခံခဲ႔တယ္။ အဲဒီေငြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ႏိုင္ငံျခားထြက္ရတာ။ တစ္ခုေတာ႔ရွိတာေပါ႔ ကၽြန္ေတာ္႔အေဖနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ညီေလးတို႔က ေတာ႔ သူမ်ားဆီမွာသီးစား၊ စာရင္းငွားဝင္လုပ္ၾကရတယ္" ဟု ကိုေအးေသာင္ မွာ သိစိတ္အထားအသို ကေမာက္ကမ ျဖစ္ကာ "ကံတရား...ကံတရား"ဟု ေရရႊတ္ ညည္းတြား မိလ်က္သား ျဖစ္သြား၏။
"ကိုယ္ပိုင္လယ္မွာ လုပ္ရတာနဲ႔ သူမ်ားအခိုင္းခံ၊ သူတစ္ပါးလယ္မွာ လယ္ကူလုပ္ ရတာ မတူႏိုင္ဘူးဆိုတာ ဘႀကီးသိပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာ (၂)ႏွစ္ၾကာတဲ႔အထိ ကၽြန္ေတာ္႔အလုပ္က အဆင္မေျပေတာ႔ ဘႀကီး လက္ထဲက လယ္ကို မေရြးႏိုင္မကဘူး၊ အတိုးေတာင္ မွန္မွန္ မသတ္ႏိုင္ခဲ႔ဘူးေလ။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လယ္ကေလး ကို ဘႀကီး အပိုင္ရသြားခဲ႔တာပဲ မဟုတ္လား။ တရားမွ်တပါတယ္။ အေဖတို႔မွာ အေၾကြးကို အဲသလို လယ္ထိုးဆပ္ရုံကလြဲလို႔ တျခားနည္းမွ မရွိၾကေတာ႔တာ။ ဘႀကီးေျပာသလို ကံတရာ... ကံတရား ဟား ဟား ဟား ဟား
ေက်ာ္သန္းဝင္းက ေကာက္ကာငင္ကာ ထရပ္လိုက္သျဖင္႔ ကိုေအးေသာင္ လန္႔ျဖန္႔တုန္လႈပ္သြားျပန္သည္။
"ဒါေတြ ေျပာမေနပါေတာ႔နဲ႔ကြာ"
"အဲသလိုနဲ႔ပဲ အေဖ အလုပ္ဒဏ္ေတြပိ၊ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ႔၊ စိတ္ဆင္းရဲကိုယ္ဆင္းရဲနဲ႔ အဆုတ္အေအးပတ္ၿပီး ေသခဲ႔ရတာပဲဘႀကီး။ ဒါေတြ ဘႀကီးအသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေဆြလုံးတစ္မ်ဳိးလုံးလည္းသိၾကပါတယ္။ အေဖ႔ကိုသတ္လိုက္တဲ႔ လက္သည္ တရားခံအစစ္ဟာ... "
ေက်ာ္သန္းဝင္းက စကားေျပာ "တန္႔" ထားလိုက္စဥ္ ကို္ေအးေသာင္မွာ ေျခေတြမခိုင္ေတာ႔သလို ဒယိမ္း ဒယိုင္ ျဖစ္လာေသာေၾကာင္႔ နီးရာ ဆိုဖာေပၚ ေျခပစ္လက္ပစ္ထုိင္ခ်လိုက္ရသည္။ သူ အသက္ရွဴ မဝ ေတာ႔ေခ်။ ဒီေကာင္ ဒီအေၾကာင္း ေတြ ဘာလို႔ေျပာေနရပါလိမ္႔။ ငါ႔မ်က္လုံးက ေရတိမ္ေရာဂါကို ကုေပးမယ္လို႔ ေျပာၿပီး ငါ႔ကို ရန္ကုန္က သူ႔အိမ္ေခၚလာၿပီးမွ ေခ်း(ေျခး) ေျခာက္ ေရႏွဴး ေနတာ ဘာသေဘာ လဲ၊ ေတာ္ေတာ္ခက္ တဲ႔ ငတြတ္ပါလား။
ေက်ာ္သန္းဝင္းက ကိုေအးေသာင္ ႏွင္႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဆ္ိုဖာမွာ ဝင္ထ္ိုင္ၿပီး ကိုေအးေသာင္ကို တည္႔တည္႔ စူးစူးၾကည္႔သည္။ ေက်ာ္သန္းဝင္း ၿပဳံးေနပုံက အသည္းယား စရာေကာင္း၏။ ဓားထက္ထက္ ကိုင္ဆြဲ ထားေသာ သားသတ္သမား၏အၿပဳံး။
"အေဖ႔ကို သတ္လိုက္တဲ႔ လက္သည္တရားခံအစစ္ဟာ နမိုးနီးယား အဆုတ္အ ေအးပတ္ေရာဂါ မဟုတ္ဘူး ဘႀကီးရဲ႕သိလား။ ဆင္းရဲမြဲေတျခင္းဆိုတဲ႔ ကမၻာနာႀကီးပဲ၊ ဟဲ ဟဲ ဟဲ ဟဲ"
ေက်ာ္သန္းဝင္းက ေျခာက္ကပ္ကပ္ရယ္ေလ ကိုေအးေသာင္ ေနမထိထိုင္မသာႏွင္႔ မ်က္ႏွာ မထားတတ္ျဖစ္ေလ။
"အေဖေသၿပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္မွာ အေမေသရျပန္တာပဲ" ကိုေအးေသာင္မွာ ေက်ာ္သန္းဝင္းကို မ်က္ႏွာခ်င္း မဆိုင္ဝံ႔ေတာ႔သလို မ်က္ႏွာကို ရင္ဘတ္ႏွင္႔ ထိမတတ္ ငုံ႔ခ်လိုက္၏။ ေက်ာ္သန္းဝင္းက ထိုင္လ်က္ စကားေျပာရျခင္းကို အားမရသကဲ႔သို႔၊ ထိုင္ရာမွ ထကာ ကိုေအးေသာင္အနီးမွ လက္ပိုက္၍ လာ ရပ္ သည္။
"အေဖကို သတ္္တဲ႔ တရားခံကလည္း အေဖ႔ကို သတ္တဲ႔ လူသတ္ေကာင္ႀကီးပဲ ဘႀကီးရဲ႕။ ဧရာမ လူသတ္ေကာင္ႀကီးေပါ႔႔။ အေမက ပန္းနာရင္က်ပ္ေရာဂါသည္ဆိုတာ ဘႀကီးအသိပဲ။ ဒီေရာဂါက ေဆးဝါး မွန္မွန္မွီဝဲေနမယ္ဆိုိရင္ မေပ်ာက္ကင္းေတာင္မွ ေနသာထိုင္သာ ရွိတယ္ေလ။ အခ်ိန္မတန္ဘဲ မေသ ႏိုင္ဘူး။ ခုေတာ႔အေမ႔မွာလိုအပ္တဲ႔ ေဆးကုသမႈ မခံယူႏိုင္ခဲ႔တာနဲ႔ပဲ ေရတိမ္နစ္ရရွာတယ္။ လယ္မဲ႔ ယာမဲ႔ ခိုကိုးရာမဲ႔ မုဆိုးမႀကီးဘဝနဲ႔ပါဗ်ာ။ ရင္နာစရာပဲေနာ္ ဘႀကီး"
"ကံ...ကံ ကံတရားေပါ႔ ေမာင္ေမာင္ငတြတ္ရာ"
"အေဖတို႔ လယ္မဲ႔ ယာမဲ႔ဘဝမေရာက္ခဲ႔ရင္ အသက္မတိုႏိုင္ခဲ႔ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တယ္ ဘႀကီး။ သူတို႔အသက္တိုၾကရတာဟာ လယ္မဲ႔ယာမဲ႔ဘဝမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ဒုကၡဒဏ္ပိၿပီး (ေသရင္လည္း ေသေတာ႔ကြာ) လို႔ စိတ္ေလွ်ာ႔လိုက္ၾကလို႔ ေသသြားၾကတာ"
"ကံ...ကံ" ဟု ကိုေအးေသာင္က ပါးစပ္ဟလိုက္စဥ္ ေက်ာ္သန္းဝင္းက ကိုေအးေသာင္၏ ပါးစပ္ကို ေျပး ပိတ္ေတာ႔ မလို လက္ဟန္ျဖင္႔ ကမန္းကတန္း တားသည္။
"ဟို-ဟို ဟိုးထား။ ဘႀကီးရဲ႕ ကံကိုခဏအနားေပးလိုက္ဦးဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္႔မိ္န္းမ ျပန္လာၿပီ၊ တံခါး သြားဖြင္႔ေပးလိုက္ဦးမယ္"
ေက်ာ္သန္းဝင္းက ကပ်ာကသီ လွမ္းသြားရာသို႔ ကိုေအးေသာင္လည္တိုင္ႀကီး ေကြးလိမ္ၿပီး ေစာင္း ၾကည္႔သည္။ တိုက္အျပင္မွာ ကားတစ္စီးရပ္ထားကာ ကားေပၚမွ အမ်ဳးိသမီး တစ္ေယာက္ ဆင္း လာေနသည္။ ေက်ာ္သန္းဝင္းဖြင္႔ေပးေသာ သံဘာဂ်ာတံခါးမွ ဝင္လာေသာအခါ ရြာကို လာစဥ္က ေတြ႔ခဲ႔ ဖူးေသာ အသားဝါဝါ၊ ပိန္ကပ္ကပ္ႏွင္႔ "မိန္းမႀကီး"မွန္း ကိုေအးေသာင္မွတ္မိလိုက္၏။ ေၾသာ္... စီးပြားေရး ဘုရင္မႀကီး သားအ ရြယ္ကို လင္အရာထားၿပီး ေပါင္းႏိုင္တဲ႔ သူၾကြယ္မႀကီး။
"ဖုန္းထဲမွာ ေက်ာ္ေက်ာ္ေျပာတဲ႔ စစ္ပင္ေခ်ာင္း ရြာက အထူးဧည္႔သည္ေတာ္ႀကီး ဆိုတာ သူေပါ႔ မမရီရဲ႕။ ဘႀကီးေအးေသာင္ေလ၊ တစ္ခ်ိ္န္တုန္းက ရြာမွာေနတစ္ဆူ၊ လတစ္စင္းလို ထင္ရွားခဲ႔တဲ႔ ပုဂဳိလ္ႀကီးေပါ႔။ အခုလည္း ဖေယာင္းတုိင္မီေလာက္ေတာ႔ လင္းပါေသးရဲ႕ ဟီး ဟီး"
ေက်ာ္သန္းဝင္း က ျမဴးထူးေပါ႔ပါးစြာ ဟစ္ေအာ္ေၾကာ္ျငာလိုက္စဥ္ အသက္ (၄၀)ခန္႔ဟု ထင္ရေအာင္ ျပင္ဆင္ ထားသည္႔ အသက္(၆၀) ရြယ္ မိ္န္းမႀကီး က ကိုေအးေသာင္ကိုၾကည္႔သည္။ တိရစၦာန္ရုံ ေလွာင္ထဲ ရွိ ေမ်ာက္ဝံ တစ္ေကာင္ ကို ေၾကာက္ တတ္ေေသာ ကေလးတစ္ေယာက္ က မဝံ႔မရဲ ၾကည္႔သလို မ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။
"အလုပ္ကိစၥ အေရးႀကီးေနတယ္ ေက်ာ္ေက်ာ္၊ ရီရီ ထမင္းစားၿပီးျပန္သြားရမွာ" ဟု ေလသံသြက္သြက္ျဖင္႔ ေျပာရင္း ေဒၚရီရီျမင္႔ သည္ တင္ပါးတုကို လႈပ္ယမ္းကာ အတြင္းဘက္သို႔ လွမ္းသြားသည္။ ေရေပၚ ဆီ ဒိတ္ဒိတ္ၾကဲ သူေဌးမႀကီး၏ မ်က္လုံးကို သတိထားလိုက္မိကတည္းက ကိုေအးေသာင္မွာ အဖ်ား ဝင္ခ်င္ သလိုလို၊ ခ်မ္းစိမ္႔စိမ္႔ ျဖစ္လာေတာ႔၏။
ကိုေအးေသာင္ အမူအရာ ပ်က္ေနသည္ကို ေက်ာ္သန္းဝင္းက မသိဟန္ျပဳၿပီး ကိုေအးေသာင္ေရွ႔မွာ ၿပဳံးစပ္စပ္ႏွင္႔ လာရပ္သည္။ ကိုေအးေသာင္ က ေက်ာ္သန္းဝင္းကို မၾကည္႔ရဲသလို ေခါင္းငုံံ႔ထား၏။
"ကၽြန္ေတာ္က ကံဆိုးပါတယ္ ဘႀကီးရာ အေဖ ေကာ အေမ ေကာ ဆုံးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာျပည္ မွာ မရွိဘူး သတင္းရေပမယ္႔ ျပန္မလာႏိုင္ခဲ႔ဘူး ျမင္းမိုရ္ေတာင္ဦးမက က်ဴးေအာင္ ေက်းဇူးႀကီးမားလွတဲ႔ မိဘ မ်ားရဲ႕ အေလာင္းေတြကိုိေတာင္ ကန္ေတာ႔ခြင္႔ မရခဲ႔တာ ကံဆိုးလို႔ေပါ႔ေနာ္ ၊ ဘႀကီး ဟုတ္ပါ တယ္ေနာ္"
ကိုေအးေသာင္က ေက်ာ္သန္းဝင္းကို ျပဴးျပဴးႀကီးတစ္ခ်က္ ေမာ႔ၾကည္႔ကာ မ်က္လႊာျပန္ခ်သည္။ ေျပာစရာရွားလို႔ကြာ။ ဒီအေၾကာင္းေတြ ဘာေၾကာင္႔ေျပာေနရ တာလဲ...ဟုေတာ႔ ကိုေအးေသာင္ ရင္ထဲ ကေန က်ိတ္၍ ဟိန္းေဟာက္မိ၏။ တစ္ခ်ိန္တည္း၌ သူ႔အေတြးကို ေက်ာ္သန္းဝင္း သိသြားမွာ ၾကံဖန္ ၍ စိုးရိမ္ ထိတ္လန္႔မိျပန္သည္။
"ကၽြန္ေတာ္ႏိုင္ငံျခားမွာ(၅) ၾကာခဲ႔တယ္။ ကံၾကမၼာမ်ား ဘယ္ေလာက္မ်ား ပဥၥလက္ဆန္လိုက္ပါလိမ္႔ဗ်ာ။ အေဖ တို႔ အေမ တို႔ ေသၿပီးကာမွ ကၽြန္ေတာ္႔အလုပ္က မတရားေကာင္းလာတယ္။ လစာေတြ အရမ္း တိုးလာတယ္။ ေငြေတြသိန္းေပါင္းမ်ားစြာစုမိ လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္မိဘမဲ့ ျဖစ္သြားၿပီ။ ရြာမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ပိုင္ခဲ့တဲ့ လယ္ေျမကေလး မရွိရွာေတာ့ဘူး"
ေက်ာ္သန္း၀င္း က ေၾကကြဲ ဆို႔နင့္ဟန္ ေျပာေနေသာ္လညး္ သူ႔မ်က္ႏွာထားက ေျပာင္ေခ်ာ္ ေခ်ာ္ ၀င္းလဲ့ ေနသည္။
"ဒီ ... ဒီလိုပါပဲကြာ၊ ငါလည္း ရွိတုန္းက ရွိၿပီး သားနဲ႔သမက္ ျဖဳန္းတီးလို႔ အခုေတာ့ ခရုဆံ ကၽြတ္ ျဖစ္ ေနပါၿပီ" ဟူေသာ အသံက ကုိေအးေသာင္း၏ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ လည္ေခ်ာင္း ထဲမွ ရုန္းကန္ တိုး ထြက္ လာ၏။ သူ႔မ်က္ႏွာႀကီးကေတာ့ ငုံ႔လ်က္သား။
"ဘႀကီးရဲ႕ သားနဲ႔သမီး က ဘႀကီးမုဆိုးဖို ဘ၀ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ ဥေပကၡာရႈၿပီး ရြာက ထြက္သြား ၾကတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ၾကားၿပီးသားပါ။ ေၾသာ္ ... ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခု ေျပာရဦးမယ္" ဟု ဆိုကာ ေက်ာ္သန္း၀င္း က ကိုေအးေသာင္းေဘးမွ ကပ္လ်က္ ဆိုဖာမွာ ၀င္ထုိင္သည္။ ကိုေအးေသာင္ ၏ ညာ လက္ေကာက္၀တ္ ကုိ ဆတ္ခနဲ ဆုပ္ကိုင္လိုက္ေသာ အခါ ကိုေအးေသာင္မွာ ေရေႏြးပူ အေလာင္း ခံ ရသည့္ ႏွယ္ အလန္႔တၾကား ရုန္းဖယ္မိ မတတ္ လႈပ္လႈပ္ခါခါ ျဖစ္သြားသည္။ ေက်ာ္သန္း၀င္း က ရိုးရိုး မကိုင္ဘဲ ကိုေအးေသာင္ လႈပ္မရေအာင္ ဆုပ္ညွစ္ထားလိုက္၏။
"ဘႀကီး ရဲ႕ ၿခံ နဲ႔ အိမ္ ကို ဦး၀င္းထိန္ တို႔ဆီမွာ ေပါင္ထားရတယ္ မဟုတ္လားဟင္"
ကုိေအးေသာင္ ႏႈတ္မွ မေျဖႏုိင္။ ေခါင္းသာညိတ္ျပသည္။
" အတုိးေတြ တက္ၿပီး ၿခံနဲ႔အိမ္ ဆံုးေတာ့မယ္ဆုိ "
" ေအး ...၊ ဆံုး ... ဆံုးဖုိ႔မ်ား မ်ားေနပါၿပီကြာ "
" ဆံုးသြားရင္ ဘႀကီးဘယ္မွာသြားေနမလဲ "
" မ - မ မေျပာတတ္ေသးပါဘူးကြာ၊ ကံ ... ကံတရားေပါ့ "
" ဟာ ဟာ ကံတရား၊ ဟား ... ဟား ... ကံတရား"
ေက်ာ္သန္း၀င္း က ကုိေအးေသာင္ ၏ လက္ကုိ လႊတ္ကာ ေအာ္ရယ္ေနသည္။
ႏွစ္မိနစ္ခန္႔ၾကာမွ အရယ္ရပ္၊ လက္ကုိလႊတ္ၿပီး ေက်ာ္သန္း၀င္းက သူ႔မ်က္ႏွာကုိ ကတုန္ကရီ ျဖစ္၍ ေဇာေခၽြး ပ်ံေနေသာ ကုိေအးေသာင္၏ အဆီေျပာင္မ်က္ႏွာဆီကုိ တုိးကပ္လုိက္ရာ ေခါင္းလိမ္းဆီနံ႔၊ ေပါင္ဒါနံ႔၊ ေရေမႊးနံ႔ေတြေၾကာင့္ ကုိေအးေသာင္ မြန္းက်ပ္ သြားသည္။
" မပူနဲ႔ ဘႀကီး၊ မပူနဲ႔၊ ႏုိး၀ရီး no worry ႏုိ၀ရီး no worry ဘႀကီးေနစရာမရွိမွာ မပူနဲ႔ ...
ေက်ာ္သန္း၀င္း ညွပ္ေျပာေသာ အဂၤလိပ္ ဘန္းစကားကုိ နားမလည္သည့္ျပင္ ထုိစကားလံုးက သူ႔ကုိ သြယ္၀ုိက္ ၍ ဆဲေရးေျပာင္ေလွာင္သည္ဟုပင္ ကုိေအးေသာင္ ကေယာင္ကယင္ အထင္ေရာက္မိ၏။
" ဒီမယ္ ဘႀကီး၊ ဘႀကီးရဲ႕ၿခံနဲ႔ အိမ္ကုိ ဦး၀င္းထိန္က နာမည္ခံၿပီး အေပါင္ခံထားတာ၊ တကယ္တမ္း ေငြစုိက္ၿပီး အေပါင္ခံထားတာက ကၽြန္ေတာ္၊ ဒီကိစၥ ဦး၀င္းထိန္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ပဲ သိတာ၊ ဒီေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘႀကီး အခု ေနတဲ့အိမ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ပဲ။ ဘႀကီးအေျခအေနအရ ေရြးႏုိင္ဖုိ႔ လမ္းလည္း မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ ဘႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ ေပၚမွာ ေနရံုပဲ ရွိေတာ့တယ္ မဟုတ္ဘူးလား "
" အင္း ဒါေပါ့ကြာ၊ ငါ့မွာ ေျပးစရာလည္း ေျမမရွိ၊ ေပးစရာလည္း ေငြမရွိျဖစ္ေနပါၿပီ ေမာင္ငတြတ္ရာ" ဟူေသာ ကုိေအးေသာင္၏ ဆုိ႔နင့္နင့္ အသံႀကီးမွာ ငုိသံသဲ့သဲ့စြက္လာခဲ့၏။ မ်က္လံုးေတြကလည္း အရည္ လဲ့ စုိေျပာင္လာခဲ့ၾကၿပီ။
ေက်ာ္သန္း၀င္းက ကုိေအးေသာင္၏ လက္ကုိ ပုတ္ခါခ်သလုိ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းလႊတ္ပစ္ လုိက္ၿပီး ဆတ္ခနဲ ထ ရယ္သည္။
" ဘႀကီး ၾကားဖူးမွာေပါ့ေလ၊ ေလာကႀကီးမွာ ဗံုလံုတစ္လွည့္ ငါးပ်ံတစ္လွည့္ပါပဲ။ ဘာမွ မဆန္းပါဘူး။ ေၾသာ္ ... တစ္ခုေတာ့ ဘႀကီးကုိ ေျပာထားရဦးမယ္၊ အဲဒီ အိမ္နဲ႔ ၿခံနဲ႔က ကၽြန္ေတာ္ တစ္သက္လံုး ၀ယ္ထား မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေစ်းေကာင္းရရင္ ျပန္ေရာင္းမွာပဲ။ အဲဒီ ေတာ့ ဘႀကီးက အဲဒီ အိမ္မေရာင္း ရေသး သေရြ႕ေတာ့ ႀကိဳက္သေလာက္ေန၊ ၀ယ္သူလာၿပီး ေစ်းတည့္သြား ၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘႀကီး ေနရာ ရွာရ လိမ့္မယ္၊ ဟုတ္ၿပီေနာ္"
မိမိ ကုိယ္တုိင္ ၀ယ္သူတည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ၿခံႏွင့္အိမ္။ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာ ေတာသူေဌးပံုစံ အျပည့္ျဖင့္ မိမိ ၾကည္ႏူးေက်နပ္စြာ ေနထုိင္ခဲ့ရေသာ ၿခံႏွင့္ အိမ္။ ဒီၿခံႏွင့္ အိမ္ကုိ ယခု မိမိ ပုိင္ဆုိင္ျခင္း အလွ်င္း မရွိေတာ့ ဘဲ အခ်ိန္မေရြး အိမ္ေပၚက ေခါင္းႏွင့္ဆင္းကာ ေလးဘက္ ေထာက္၍ ၿခံျပင္ထြက္ရေတာ့မည့္ အေျခအေန ပါကလား။ အုိး ... ကံတရား ... ကံတရား။
ကံသာ အမိ ကံသာ အဖ လုိ႔ ဘုရားေဟာရွိတယ္ေနာ္ ဘႀကီး၊ ဟီးဟီး ကံတရားေပါ့ဗ်ာ၊ ကံတရားေပါ့ ဟီးဟီး"
မိမိ၏ စိတ္အေတြးကုိ သိေနသကဲ့သုိ႔ ေက်ာ္သန္း၀င္းက သေရာ္သံျဖင့္ ေျပာလုိက္ျပန္စဥ္ ကုိေအးေသာင္ ရင္ထဲ မွာ ပူဆုိ႔ေလာင္ၿမိဳက္လာသည္။ မ်က္လံုးေတြ ပူသည္ထက္ ပူလာၾကသည္။ ေက်ာ္သန္း၀င္း ထြက္သြား သည္ကုိပင္ သတိမထားမိ။ ငါ့မ်က္လံုးက ေရတိမ္ ကုိ ခဲြေပးမယ္ ကုေပးမယ္ ဆုိၿပီး ရန္ကုန္ ေခၚလာ တဲ့ ေကာင္၊ အခု မ်က္စိကိစၥ ဘာတစ္ခုမွ မေျပာပါလား၊ ဘုရား ... ဘုရား ဒီေကာင္နဲ႔ လုိက္ခဲ့ မိတာ ငါမွားၿပီ "
ကုိေအးေသာင္ ဂနာမၿငိမ္ႏွင့္ ဟုိၾကည့္သည္ၾကည့္ ေယာင္ကန္းကန္း ျဖစ္ေနသည္။ မ်က္ရည္မ်ားေၾကာင့္ အျမင္ အာရံုကလည္း မႈန္၀ါး၀ါး။ ေက်ာ္သန္း၀င္း၏ အရိပ္ အေယာင္ကုိမွ် မေတြ႕ရေတာ့။ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ မေတာ့ အတြင္းခန္းဘက္ဆီမွ ကျပားမ ႀကီး၏ အသံ၀ဲ၀ဲကုိ ၾကားရ၏။ ဘယ္သူႏွင့္ ဘာေျပာ ေနမွန္း ေတာ့ မသိ။
ဟင္း ... ေအးေသာင္တဲ့ကြ၊ မဲြေပမယ့္ ဒူးမေထာက္လက္ေျမွာက္ဘူး၊ အလံျဖဴ မတင္ဘူး။
ရႈပ္ေထြးေ၀၀ါး အသိျဖင့္ မိမိ၏ လႈပ္ရွားမႈေတြကုိ ျပန္လည္ သတိမရေသးမီ ကုိေအးေသာင္က ေက်ာ္သန္း၀င္းတုိ႔ တုိက္ေရွ႕မွ အဂၤေတခင္းလမ္းေပၚသုိ႔ ေရာက္ေန သည္။ မြန္းလဲြေနျခည္က သူ၏ ဦးေခါင္း ကုိ မညွာမတာ ေလာင္ၿမိဳက္လ်က္ ရွိ၏။ အပူကုိ သူ သတိမမူမိ။ အတြင္းပူက ေနဆယ္စင္းထက္ ပုိ သေယာင္ေယာင္ပင္။
" ဘႀကီး ... ဘႀကီး "
ေတာက္လက္ေသာ အျပာႏုေရာင္ ကားႀကီးက စက္သံမၾကားေစရဘဲ ကုိေအးေသာင္ေဘးမွာ ျဖည္းျဖည္း ေရြ႕ေရြ႕ လိမ့္လာသည္။ ကားျပတင္းကေန ကုိေအးေသာင္ ၏ ေဟာင္းျမင္းမဲြေျခာက္သည့္ ခရီးေဆာင္ အိတ္ ကေလး ေပၚထြက္လာရာ ကလမ္းေပၚသုိ႔ " ဘုတ္" ခနဲက်သည္။
"ဘႀကီးရဲ႕ အေကာင္းစားအိတ္ႀကီး ေမ့က်န္ခဲ့တယ္ ဟီးဟီး"
ေက်ာ္သန္း၀င္း ၏ နားကေလာစရာ အသံစူးစူး ေပၚလာရာမွ ကားႀကီးသည္ ၿငိမ့္ခနဲ ေလွ်ာထြက္ သြား သည္။ ကုိေအးေသာင္ သည္ ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ႀကီး ဆဲေရးရင္း သူ၏ အိတ္ ကုိ ကန္ထုတ္မိလ်က္သား ျဖစ္သြား ေလသည္။
စာေရးသူ - ႀကဴးနစ္
ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ ေအာက္တုိဘာ 2011
.
6 comments:
ေအာ္...
ကုိေအးေသာင္ေျပာသလိုေျပာရရင္ ကံတရားပဲလုိ႔ ဆုိရမလားပဲဗ်ာ။
ဘ၀ၾကီးက ေၾကာက္စရာတယ္ေကာင္းပါလား အမေရ။
ေအာ္...
ကံသာအမိကံသာအဖလုိ႔ဘုရားေဟာရွိ
တယ္ေနာ္...ဘၾကီး
ဖတ္လုိ႔ေကာင္းလုိက္တာအမေရႊစင္ရယ္
လာေရာက္အားေပးသြားပါ၏
လြင္ျပင္၏ ဘေလာ့ေလးသို့လဲ လာေရာက္ အားေပး ေစဖန္ သင္ၾကားေပးပါအံုး
မမေရ စာေကာင္းေလးေတြ အစဥ္မွ်ေဝေပးလို႕ ေက်းဇူး ...ပါလို႕..ေစာင့္ေမွ်ာ္လွ်က္..
အစ္မေရႊစင္ မွာ စာေကာင္းစာသန္႕ ေတြခ်ည္းပဲ စစ္ထုတ္ တဲ့ စက္ရွိပုံရတယ္။
ဖတ္လို႔ ေကာင္းလိုက္တာ..၊ ဆရာ ႀကဴးႏွစ္ရဲ႕ စာေတြ မဖတ္ရတာ ၾကာၿပီ၊ ေက်းဇူးပါ မေ႐ႊစင္ဦးေရ..။
Post a Comment