Saturday, September 24, 2011

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကၽြန္းဦးတည္႕ သန္လ်က္ခံု အပိုင္း (၂)

ေတာင္ေတာရယ္သာ

ျပလုိ႔မွ ထြက္လာေသာအခါ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တုိ႔၌ သာယာေသာ ႐ႈခင္းမ်ားကုိသာ ပုိမုိ ေတြ႕လာ ရ ပါသည္။
ေတာင္ကမ္းပါးယံစြယ္ တြင္ ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ ကားလမ္းမွာ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီး၏ ကမ္းေဘးတြင္ ေကြ႕ကာ ေကာက္ကာ ႐ွိေလေတာ့ၾကည့္ရတဲ့ ေရေျမေတာေတာင္ စခန္းမ်ားမွာ ႐ုိး႐ုိးေတာင္မ်ား၊ ေတာမ်ား ျဖတ္သန္း သြားလာရသည္ထက္ ၾကည္ႏူးႏွစ္လုိဖြယ္႐ွိပါသည္။

နိမ့္ခ်ည္ျမင့္ခ်ည္ လိႈင္းလံုးႀကီးမ်ား ႂကြထေနေသာႏွယ္ ခင္တန္း၊ ကုန္း႐ုိးေတြကုိ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဆက္ကာ ဆက္ကာ ေျဖာင့္တန္းစြာ ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ လမ္းျဖဴးျဖဴး ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးတြင္ ကားေမာင္းသြား ရျခင္းမွာ ကုန္းေပၚသြားေနရသည္ႏွင့္ပင္ မတူဘဲ ပင္လယ္ထဲ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ကေလးႏွင့္ ေမာင္းသြား ေနသလုိ ထင္ရ ပါသည္။ ဒီလမ္းမ်ားဟာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ကုန္ကားႀကီးေတြ၊ လူစီး ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြ ေမာင္းႏွင္ ေနေသာ္ လည္း အပ်က္အစီး အလြန္နည္းသည္။ ဘယ္ေတာ့အခါပဲ လာလာ ေက်ာက္လမ္းမွာ ဖာရာ၊ ေထးရာ၊ ျပင္ ထားရာေတြ မ႐ွိ၊ ေခ်ာေျပာင္လ်က္သာ ေတြ႕ရၿမဲ ျဖစ္ေလေတာ့ လမ္းေဖာက္လုပ္တဲ့ လူေတြပဲ ေတာ္လုိ႔လား၊ ေအာက္ေျခ အမာခံကပဲ ေကာင္းလုိ႔လား၊ ေတြးစရာပါပဲ။ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး ကားလမ္းမ်ား ႏွင့္ေတာ့ ကြာပါေပ့။

လမ္းေဘး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ ေတြ႕ျမင္ေနရတဲ့ ေတာတန္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ ေတာဆုိတဲ့အတုိင္း ျမေၾကာ ရွိန္း႐ွိန္း စိမ္းစိမ္းစုိစုိ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အခါရာသီမွာ တပုိ႔တဲြလျဖစ္၍ ႐ြက္ေႂကြလုလု ေႏြရတုသုိ႔ ယြန္းစျပဳ ေနၿပီ။ တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ေရာ္႐ြက္က်င့္ ႐ႈခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ ေတာတန္းတစ္၀ုိက္႐ွိ သစ္႐ြက္မ်ားသည္ စိမ္းေရာင္ရင့္ႏွင့္ တစ္ျခမ္းနီ၊ တစ္ျခမ္း၀ါ နီလာေရာင္လုိ တႏႈန္း၊ တစ္ပင္လံုး ထိန္ထိန္၀ါ သည္က ၀ါ၊ ပတၱျမားေရာင္ပမာ နီတ်ာတ်ာ အ႐ြက္မွ ေျမသုိ႔သက္ရန္ အခါ ေစာင့္ေန ရ႐ွာသည္။ ဣႏၵနီလုိ သိဂႌ တစ္၀က္၊ ျမတစ္၀က္ႏွင့္ ေဆးစံုဖက္ျခယ္ ပန္းခ်ီႏွယ္လွ်င္ဆုိတဲ့ ေ႐ွးစာေပ ပညာ႐ွင္ႀကီး မ်ား ေရးသား ခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ အသံုးအႏႈန္းေတြကုိ ဒီေတာ ဒီေတာင္ တစ္၀ုိက္က ႐ြတ္ဆုိျပသ ေနသလုိ ထင္ရပါ တယ္။

တပို႔တဲြ ေပါက္လဲရယ္တဲ့ ငံုညွာစီ၊ ဖူးတံကခ်ီ ဆုိေသာ အပုိဒ္အတုိင္း ေရာင္စံုခ်ယ္ထားတဲ့ ေတာ ေတာင္ဆြယ္ မွာ ရဲရဲနီ ပင္လံုးကၽြတ္ တအားကုန္ ပြင့္ဖူးေနတဲ့ ေပါက္ပင္ႏွင့္ လဲမိႈ႕ ထြက္တဲ့ လက္ပံပင္ ႀကီးမ်ားကလည္း ဟုိမွာ တခ်ိဳ႕ဒီမွာ တခ်ိဳ႕ ေဆးနီေတြ "တုို႔" ေပးထားသလုိ ေတြ႕ျမင္ရတယ္။
စာေပ ကဗ်ာဂီတမ်ား ေရးသားတဲ့ ေ႐ွးပညာ႐ွိႀကီးမ်ားဟာ အိမ္ထဲမွာ ကုပ္ၿပီး ေရးထုတ္ထားခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘဲ ေတာထဲ ေတာင္ထဲ လက္ေတြ႕မ်က္ျမင္ လာေရာက္ ေလ့လာၿပီးမွ ေရးသားထားၾကလုိ႔သာ ခုလုိ သဘာ၀က် တဲ့ ေႏြရာသီ ေတာေတာင္စခန္းရဲ႕ သာယာမႈမ်ိဳးမ်ား တိတိက်က် ထိထိမိမိ ေရးျပ ႏိုင္ၾကတာပါ ကလားလုိ႔ ၾကည္ညိဳေလးစားတဲ့ စိတ္မ်ား ပုိၿပီး ျဖစ္ေပၚခဲ့ရတယ္။

ေပါက္နဲ႔ လဲ ကုိမွ ခဲြျခားမသိတဲ့ လူေတြကလည္း ႐ွိေသးတယ္။ တပုိ႔တဲြ ေပါက္လဲ ငံုညွာစီ၊ ဖူးတံကခ်ီ လုိ႔ စာ႐ွိလုိ႔ ဆုိရေပတဲ့ တခ်ိဳ႕အမွတ္တမဲ့ပါပဲ။ (ေပါက္ႏွင့္ေက်း) (ေပါက္ပြင့္ေခြးေမွ်ာ္) ဆုိတဲ့ စကားပံုထဲကလုိ ေပါက္ပင္က ပြင့္တဲ့အခုိက္ ေက်းေခၚတဲ့ ၾကက္တူေ႐ြးမ်ား နားေနလွ်င္ ႏႈတ္သီးနီနီ အေမြးအေတာင္ စိမ္းစိမ္း ဆုိေတာ့ ေပါက္ပြင့္ကလည္း နီနီ၊ အညွာက စိမ္းစိမ္းမုိ႔ ခဲြျခားလုိ႔မရတဲ့ ေပါက္ပင္ပဲ။ ၿပီးေတာ့ ေပါက္ပြင့္ က နီနီရဲရဲ၊ အသားတံုးႏွင့္ တူေလေတာ့ အပင္ေအာက္က ေခြးကစားခ်င္လုိ႔ ေမာ့ေမွ်ာ္ၾကည့္တတ္သလုိ ႐ွိခဲ့ တာ ကုိဆုိတယ္။ လဲ ဆုိတာကေတာ့ ေခါင္းအံုးတုိ႔ ေမြ႕ရာတုိ႔ လုပ္ရတဲ့ လဲမိႈ႕ ထြက္တဲ့ လက္ပံပင္က ပြင့္တဲ့ လက္ပံပြင့္ နီနီရဲရဲကုိ ဆုိပါတယ္။ တပုိ႔တဲြလရာသီ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ေပါက္ပင္ေရာ၊ လဲ လက္ပံပင္ေရာ တအားကုန္ ပြင့္ၾကတဲ့ ကာလေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ကသစ္ပန္းနီနီလည္း ႐ွိေသးတယ္။ သူက မုိးဦးက်ခါနီးမွ ပြင့္ တဲ့ အသူရာရဲ႕ပန္းပါ။ သုိ႔ႏွင့္ ျပည္ၿမိဳ႕မွ ၄၄ မုိင္ ေ၀းေသာ ေအာင္လံၿမိဳ႕ ကုိ မနက္ ၉ နာရီခန္႔တြင္ ေရာက္လာပါသည္။

ေအာင္လံၿမိဳ႕မွာ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းတြင္႐ွိ၍ ေစ်းႀကီးမွာ ေရစပ္ကမ္းပါးေပၚတြင္ ေဆာက္လုပ္ထားရာ ျမစ္ေရ ႀကီးေသာအခါမ်ားတြင္ ေစ်းတစ္ျခမ္း ေရ၀င္ၿမဲျဖစ္ပါသည္။ ပဲ၊ ေျပာင္း၊ င႐ုတ္၊ ခရမ္းခ်ဥ္၊ ခရမ္းခ်ိဳ၊ ဖရဲ၊ သခြား စေသာ ကုိင္းထြက္ပစၥည္းမ်ားသည္ ျမစ္စပ္ကမ္းနားတစ္ခြင္ႏွင့္ သဲေသာင္ကၽြန္း တစ္ေလွ်ာက္ မွ အေျမာက္အျမား ထြက္ေသာဌာနျဖစ္၍ ေစ်းတစ္၀ုိက္ႏွင့္ ေရစပ္ ကူးတုိ႔ဆိပ္မ်ားတြင္ စိမ္းေနေသာ ဖရဲသီး မ်ား၊ ၀ါ၀င္းေနေသာ သခြားသီးမွည့္မ်ား၊ နီနီရဲေနေသာ ခရမ္းခ်ဥ္သီးမ်ားမွာ ေရာင္စံုျခယ္ ထားသလုိ ေတာင္ပံု ရာပံုအားရဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ရသည္။

သုိ႔ရာတြင္ ကုိင္းသမားမ်ားမွာ ပင္ပန္းခံၿပီး စုိက္ပ်ိဳးရသေလာက္ ေဖာက္သည္ေစ်းမွာ ေကာင္းစြာ မရ႐ွာ ၾကဘဲ သူတုိ႔ထံမွ ဖိဖိႏွိပ္ႏွိပ္ ေစ်းခ်သိမ္းက်ံဳး၀ယ္ၿပီးမွ ပုတ္ႀကီး ပုတ္ငယ္ႏွင့္ထည့္၍ ရန္ကုန္လုိ ၿမိဳ႕ႀကီး ေတြကုိ ေရေၾကာင္း ကုန္းေၾကာင္းက သယ္ယူေရာင္းခ်တဲ့ တစ္ဆင့္ခံ အျမတ္ႀကီးစားေတြကသာ အက်ိဳး မ်ားစြာ ႐ွိၾကပါတယ္။
ရန္ကုန္လုိ ၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ခရမ္းခ်ဥ္သီးေပၚစ တစ္ပိႆာ ႏွစ္က်ပ္မွ သံုးက်ပ္အထိ ေရာင္းေစ်း႐ွိေပတဲ့ ပင္ရင္း စုိက္ပ်ိဳး ထုတ္လုပ္သူ ကုိင္းသမားမ်ားမွာေတာ့ ပင္ပန္းခကေလး၊ လုပ္အားခကေလး ေလာက္ ရ႐ွာၾကတယ္။ ေအာင္လံၿမိဳ႕၊ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ ေစ်းႀကီးပတ္ပတ္လည္မွာ လာေရာင္းၾကတဲ့ ပင္ရင္း အသည္ ေတြဟာ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ေတာင္းႀကီးနဲ႔ တစ္ေတာင္းစာမွ တစ္မတ္၊ ငါးမူးေလာက္ ရ႐ွာၾကတယ္။ ပုတ္ႀကီး ေတြနဲ႔ ထည့္ သယ္ေရာင္းခ်သူေတြကေတာ့ တစ္ေတာင္းကုိ အနည္းဆံုး တစ္ဆယ္မက ရၾက ပါသတဲ့။

ခရမ္းခ်ဥ္သီး တစ္ေတာင္းကုိ တစ္မတ္၊ ငါးမူး၊ ျပားငါးဆယ္နဲ႔ ၀ယ္ၾက၊ သိမ္းၾကတဲ့လူ နည္းသြားတဲ့ အခါမ်ား က်န္တဲ့ အသီးမ်ိဳးစံုေတြကုိ ေစ်းနားတစ္၀ုိက္ စုပံု သြန္ပစ္ခဲ့ရလုိ႔ အမိႈက္ပံုးမွာ ႏြားေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းလာစားေန ၾကတာ ျမင္ရေတာ့ ကုိင္းသမား ခမ်ာမ်ားအတြက္ ရင္နာစရာ ေကာင္းလွတယ္။
ရာသီကုန္ဆုိတာ ေပါတဲ့အခါ အလြန္ေပါမ်ားၿပီး မႏိုင္မနင္းႀကီး ျဖစ္တတ္ေလေတာ့ ... ဥပမာ ... ခရမ္းခ်ဥ္ သီးမ်ားကုိ ၾကာ႐ွည္ခံေအာင္ ယုိထုိးထားတဲ့နည္း၊ ဟင္းခတ္အတြက္ သံုးႏုိင္ေအာင္ ႏိုင္ငံျခားကလာတဲ့ (တုိ မတုိးေဆာ့) ခရမ္းခ်ဥ္သီး အေဖ်ာ္တစ္မ်ိဳး လုပ္ထားတတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ကုိင္းသမားမ်ား ေလွ်ာ့ေစ်း တစ္မ်ိဳး လုပ္ထားတတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ကုိင္းသမားမ်ား ေလွ်ာ့ေစ်းမခ်ရဘဲ အက်ိဳးခံစားၾကရမွာပဲ။

ဂ်ပန္ျပည္မွာဆုိရင္ ဖရဲသီးေဖ်ာ္ရည္ ပုလင္း၊ သခြားသီးေဖ်ာ္ရည္ပုလင္းျပဳလုပ္ထားၿပီး ေရာင္းၾကတယ္။ ဟုိ ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္ေလာက္ကပဲ သိမ္ႀကီးေစ်းအေပၚထပ္မွာ ျပည္သူ႔ဆုိင္ႀကီး ဖြင့္ေရာင္းစဥ္က ဂ်ပန္ကလာတဲ့ အေဖ်ာ္ ယမကာ ပုလင္းမ်ိဳးစံုေတြထဲမွာ ဖရဲသီး သခြားသီးယမကာ ပုလင္းေတြ သူ႔ထက္ငါ ၀ယ္လုိက္၊ ေသာက္လုိက္ ၾကရတာ မွတ္မိေသးေတာ့တယ္။
ဤကဲ့သုိ႔ ေအာင္လံၿမိဳ႕ ေစ်းနားတစ္၀ုိက္ ေရာက္လာတယ္ဆုိရင္ပဲ ကုိင္းလုပ္သားႀကီးမ်ားအတြက္ မေျပ လည္တဲ့ ျမင္ကြင္းကုိ စဥ္းစားမိခဲ့ရတယ္။ ေအာင္လံၿမိဳ႕ရဲ႕ အထင္႐ွားဆံုးကေတာ့ ကုႆိနာ႐ံု ဘုရားကုန္း ပါပဲ။ တေပါင္းလထဲမွာ ပဲြေတာ္လုပ္ဖုိ႔ ခုကတည္းက ၀ါးေတြ ေတာင္ပံု ရာပံု ခ်ၿပီး၊ ပဲြေစ်းတန္းႀကီး ထုိးစျပဳ ေနပါၿပီ။ ဘယ္လုိပဲ ေငြေရးေၾကးေရး က်ပ္ေနေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာပီပီ ပဲြေတာ္အခါမွာျဖင့္ ႀကိတ္ႀကိတ္တုိး စည္ ကားၿမဲ အတုိင္း စည္ကားမွာပါပဲ။

ကုႆိနာ႐ံု ဘုရားကုန္းမွာ ထူးျခားတာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ဖြားေတာ္မူခန္းကစၿပီး ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံေတာ္ မူတဲ့အထိ ႐ုပ္လံုးႀကီးေတြ ထခမ္းတနားျပဳျပင္ ဖန္တီးထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ကုန္း တစ္ခု မွ တစ္ခု ေစာင္းတန္းေတြ ကူးထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ကုန္းတစ္ခုမွ တစ္ခု ေစာင္းတန္းေတြ ကူးထားၿပီး အာ႐ံုခံ အေဆာင္ျပာသာဒ္မ်ားႏွင့္ တစ္ခန္းစီ တစ္ခန္းစီ ျပဳလုပ္မြမ္းမံထားလုိက္သည္မွာ ဗုဒၶ၀င္တစ္ခုလံုး ဆံုးသည့္ အထိပါပဲ။

အဲ ... ဒါက ကိစၥမ႐ွိပါဘူး၊ ကားအတြက္ ဓာတ္ဆီျဖည့္စရာ အေရးက ႐ွိေသးတယ္။ ဘယ္မွာ ဓာတ္ဆီ ၀ယ္ရမလဲ။ ေဟာ ... ဒီမွာလည္း ဆုိင္ပိတ္ထားျပန္ၿပီ။ ေခ်ာက္ပါပဲ။ ေအာင္လံမွာပဲ ေသာင္တင္ေနရဦးမွာ လား။ ခရီးသြားမ်ားအတြက္ ဓာတ္ဆီ အခက္အခဲ မေတြ႕ရေလေအာင္ တနဂၤေႏြ အလွည့္သမား သီးသန္႔ ထားၿပီး ေရာင္းတဲ့ ဓာတ္ဆီဆုိင္ကေလးမ်ား ႐ွိရင္ ေကာင္းေလစြတကား။ ဓာတ္ဆီကုိ ပံုးနဲ႔ တင္ေဆာင္ သယ္ယူျခင္း မျပဳရေတာ့ ခရီး႐ွည္သြားသူမ်ားမွာ လမ္းတြင္ ဓာတ္ဆီျပတ္တဲ့ အက်ပ္အတည္းေတြ႕ရၿမဲပဲ ထင္ပါရဲ႕ ...
ကဲ ... ဘယ္လုိ လုပ္ရမလဲဆုိေတာ့ အနီးအနားက ၀ပ္ေ႐ွာ့တစ္ခုမွာ ျပင္ဆင္ဖုိ႔အပ္ထားတဲ့ ဘတ္စ္ကား တစ္စီးမွာ ဓာတ္ဆီေတြ ႐ွိေနပါတယ္။ ဒီထဲက ခဲြထုတ္ေရာင္းခ်ပါ၊ မနက္ျဖန္ကာ ဓာတ္ဆီဆုိင္ဖြင့္ေတာ့ အစား၀ယ္ထည့္ပါ ဆုိတဲ့အေၾကာင္း ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ ျပဳလုိ႔၊ သူ႔ခမ်ာ စိတ္ေကာင္း ႐ွိ႐ွာလုိ႔ မွ်တ လုိက္႐ွာပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ေတာင္တြင္းႀကီးအေရာက္ ခရီးဆက္ခဲ့ရျပန္ပါတယ္။
*
ေပေလးပင္ စခန္း

ေအာင္လံမွ ေတာင္တြင္းႀကီးသုိ႔ ကားလမ္းမွ အကြာအေ၀းမွာ ၅၇ မုိင္႐ွိပါသည္။ ဓာတ္ဆီ ၄ ဂါလန္ ျဖည့္ခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ေရနံေခ်ာင္းအထိ စိတ္ေအးလက္ေအး ေမာင္းသြားႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ တနဂၤေႏြေ႔ ေပပဲမုိ႔ မေကြးမွာလည္း ဓာတ္ဆီဆုိင္ မဖြင့္ဘဲ႐ွိမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ေတာင္တြင္းႀကီးမွာလည္း သည္ အတုိင္းပဲ ျဖစ္ရမည္။ သုိ႔ေသာ္ နည္းသိၿပီျဖစ္၍ သူ႔ဟာနဲ႔သူ မုဆုိး စုိင္က သင္သြားေပမည္။ မပူေရးခ် မပူ ေတာ့ၿပီ။

၅၇ မုိင္ကုိ တစ္နာရီခဲြေလာက္ပဲ ေအးေအးေဆးေဆး ေမာင္းလာခဲ့သည္ျဖစ္၍ ၁၁ နာရီခဲြေလာက္မွာ ေတာင္ တြင္းႀကီးသုိ႔ ေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ပါလာသူမ်ားကုိ နံနက္စာေကၽြးရန္ ႐ွိေသာေၾကာင့္ ေစ်းအနီး စားေသာက္ ဆုိင္ ဟုိတယ္ တစ္ခုမွာ ကားထုိးဆုိက္ၿပီး ခ်ိဳင့္ဆင့္ႏွင့္ ထည့္လာေသာ အေဆာင္ ဟင္းလ်ာ၊ အေၾကာ္ အေလွာ္မ်ား၊ သစ္သီး၀လံမ်ားပါ ယူလာၿပီး ဆုိင္မွ ရ႐ွိေသာ ထမင္းဟင္းလ်ာမ်ားပါ မွာယူ စားေသာက္ ၾကရ ပါသည္။

ဆုိင္မွာ တ႐ုတ္၊ ကုလားစာ၊ ျမန္မာ ဟင္းလ်ာမွ အစ စံုစံု လင္လင္ ရႏုိင္ပါသည္။ စားသူအေဖာ္ တုိ႔ကလည္း ျမန္မာထမင္း ဟင္းလ်ာကုိသာ စံုေရမက္ေရ စားလုိ၍ မွာၾကသည္။ ခရမ္းခ်ဥ္သီးႏုိင္ႏုိင္ ထည့္ခ်က္ေသာ အညာခ်ဥ္ရည္ဟင္း ႏွင့္ ငါးပိခ်က္ တုိ႔စရာမ်ားက စားသူေ႐ႊဂုန္မယ္တုိ႔အတြက္ ခံတြင္းျမက္ေစ ပါသည္။

ထမင္း စားေသာက္ၿပီးစီးေသာအခါ ၁၂ နာရီခန္႔ ေနအေတာ္ပူလာ၍ အုိက္စပ္စပ္ ျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ ေရခ်ိဳးလုိၾကၿပီျဖစ္ရာ ေစ်းေျမာက္ဘက္တြင္ ကပ္လ်က္႐ွိေသာ ဦးသန္းညြန္႔တုိ႔ တုိက္သုိ႔ ၀င္ၿပီး ေရခ်ိဳးၾကပါ ေသးသည္။ ဦးသန္းညြန္႔၏ ညီမ ေဒၚျမင့္ျမင့္မွာ ရန္ကုန္ႏွင့္ ေတာင္တြင္းႀကီးကုိ အိမ္ဦးႏွင့္ ၾကမ္းျပင္ ကဲ့သုိ႔ တစ္လ ၂ ေခါက္၊ ၃ ေခါက္ ကူးသန္းေနသူျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ေၾကာင့္လည္း တစ္ရက္ေလာက္ ေနေသးရန္ ေျပာရာ အျပန္မွ ၀င္အိပ္ပါမည္၊ ယေန႔ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ေရာက္ေအာင္ သြားပါရေစဟု အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္၍ ၁ နာရီခဲြေလာက္မွာ ခရီး ဆက္လက္ ထြက္ခြာလာခဲ့ၾကရပါသည္။

ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ကေတာ့ ေရးဖြယ္ရာေတြ အမ်ားအျပားပင္ရွိပါသည္။ ဗိႆႏိုး ၿမိဳ႕ေဟာင္း ႀကီး တူးေဖာ္စ ျပဳေနသည့္ အခ်ိန္ကစ၍ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ကုိ မျပတ္ ေရာက္႐ွိခဲ့ပါသည္။ ဗိႆႏုိးၿမိဳ႕ေဟာင္း ၏ တစ္စိတ္တစ္ေစသမ်ား ေျမေအာက္မွ ေပၚလာခ်ိန္က စတင္ၿပီး ေတာင္တြင္းႀကီး ၿမိဳ႕၏ သတင္းက အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္လည္ဆန္းသစ္ခဲ့ရျပန္ပါသည္။
တစ္ခ်ိန္ က ဗိႆႏုိးမိဖုရားႀကီး၏  ဘုန္းမီးေနလ" ထင္႐ွားခဲ့သမွ်ႏွင့္ ဒြတၱေပါင္မင္းႀကီးတုိ႔ ခ်စ္ကိစၥမ်ားက လည္း က႑တစ္ရပ္အေနႏွင့္ လူေတြ ျပန္လည္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ ျဖစ္ခဲ့ရျပန္သည္။ သေရေခတၱရာ ရာဇ၀င္ ႏွင့္ ဗိႆႏုိးကိစၥမ်ားကုိ ဒ႑ာရီ ပံု၀တၳဳလုိ ယံုၾကည္ဖြယ္ရာ မ႐ွိဟု ယူဆခဲ့ၾကရာမွ ေျမေအာက္က ေပၚထြက္ လာတဲ့ သက္ေသသကၠာယတုိ႔ေၾကာင့္ ဒ႑ာရီမွ အပုိင္းက႑မ်ားကုိ ျပန္မေကာက္လွ်င္ မျဖစ္ သေလာက္ ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။

ဒါႏွင့္ေတာင္ ဗိႆႏုိးၿမိဳ႕ေဟာင္း တူးေဖာ္ရာ၌ ယခုအခါ အစခ်ီသေလာက္ ပ႑မမွ်ေလာက္သာ ၿပီးစီး ေသး သည္။ ေနာက္ထပ္ တူးေဖာ္ရန္ ကုန္းကမူေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနပါေသးသည္။ ဒါေတြကုိသာ အကုန္လံုး တူးေဖာ္မိလုိ႔ ေတြ႕႐ွိရတဲ့ အေထာက္အထားမ်ားစြာကုိ လူထုသုိ႔ တင္ျပႏိုင္လွ်င္ ဘယ္မွ် ထင္႐ွား ေက်ာ္ၾကား လာဦးမည္ မခန္႔မွန္းႏိုင္။ တိမ္ျမဳပ္ေနေသာ ရာဇ၀င္ အေထာက္အထားေတြ၊ တန္ဖုိး မထားႏိုင္၊ မခန္႔မွန္းႏိုင္ ေအာင္ အက်ိဳးထူးမည့္ အခ်က္အလက္ေတြ တိတိျပတ္ျပတ္ ထပ္ခါ ထပ္ခါ ေပၚေပါက္လာဦးမည္သာတည္း။

သုိ႔ရာတြင္ ေပၚလာေလဦးမည့္ အဖုိးတန္ အေထာက္အထားပစၥည္းမ်ားကုိ လံုၿခံဳေအာင္ စနစ္တက် ထိန္း သိမ္း ေစာင့္ေ႐ွာက္မႈ မျပဳႏုိင္ပါက တူးေဖာ္ရက်ိဳးနပ္မည္ မဟုတ္ပါ။
ယခင္ တူးေဖာ္ ရ႐ွိခဲ့တဲ့ အဖုိးတန္ အ႐ုပ္ကေလးမ်ား ေပ်ာက္ဆံုးသြားရဖူးေသာ ကိစၥကုိ နမူနာယူၿပီး ေနာက္ထပ္ ေတြ႕ရဦးမည့္ ပစၥည္းမ်ားကုိ စနစ္တက် သိမ္းဆည္းေစာင့္ေ႐ွာက္ႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းရေပ ေတာ့မည္။

ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕၌ အထူးခ်ီးက်ဴးဖြယ္ တစ္ခုလည္း႐ွိပါေသးသည္။ ျမန္မာ့ျပည္မွာ႐ွိတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြထဲမွာ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ျပည္ၿမိဳ႕၊ ပုဂံတုိ႔မွ ဘယ္မွာမွ ျပတုိက္ရယ္လုိ႔ မ႐ွိဘဲ ေတာင္တြင္းႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ထဲမွာပဲ ျပ တုိက္တစ္ခု ေတြ႕႐ွိရလုိ႔ပါပဲ။ ေ႐ွးေခတ္ေဟာင္းက တည္ေထာင္လာၾကတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးတုိင္းမွာ သူ႔အထြာနဲ႔သူ၊ သူ႔ရာဇ၀င္နဲ႔သူ ေ႐ွးေဟာင္းပစၥည္းစုေဆာင္းျပသထားတဲ့ ျပတုိက္တစ္ခုစီ႐ွိထုိက္ေပမဲ့ မ႐ွိခဲ့ မထားခဲ့ၾကဘဲ ဤေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕မွာမွ ေ႐ွးေဟာင္းပစၥည္း ျပတုိက္တစ္ခု ေစတနာ့၀န္ထမ္းထားရိွ ျပသထား ျခင္းကုိ အထူး ခ်ီးက်ဴးထုိက္ပါေပတယ္။

အဲ ... ေစတန့၀န္ထမ္း ျပတုိက္ထဲမွာ ျပည္ၿမိဳ႕က ေရႊဘုန္းပြင့္ စာၾကည့္တုိက္နဲ႔ ျပတုိက္ကုိ ထည့္၍ မခ်ီးက်ဴး လုိ႔မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ အစုိးရအေထာက္အပံ့ မပါေသးဘဲ ေစတနာ့၀န္ထမ္း ေ႐ွးေဟာင္း ျပတုိက္ ဆုိ ရင္ ျပည္ၿမိဳ႕နဲ႔ ေတာင္တြင္းႀကီး ႏွစ္ၿမိဳ႕တည္းသာ ႐ွိေသးလို႔ အထူး ဂုဏ္ယူထုိက္ ခ်ီးက်ဴး ထုိက္ပါတယ္။ က်န္ ၿမိဳ႕ေတြကလည္း ခုလုိ ေစတနာ့၀န္ထမ္း ေရွးေဟာင္း ျပတုိက္ကေလးမ်ား တက္အား သေလာက္ ျပဳျပင္ ျပသႏိုင္ၾကမယ္ဆုိရင္ ရာဇ၀င္ဘက္က အေထာက္အကူ ေပးႏုိင္လိမ့္မယ္။ မိမိတုိ႔ၿမိဳ႕၏ ရာဇ၀င္ ဂုဏ္ထူးကေလးမ်ားကုိ တူးေဖာ္ျပသေပးရာလည္း ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ စာေရးသူ ႏုိင္ငံျခားမ်ား သြားေရာက္ လည္ပတ္စဥ္က သူတုိ႔ ႏုိင္ငံမ်ား႐ွိ ၿမိဳ႕ငယ္ကေလးမ်ားမွာ သူတုိ႔ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ စပ္ဆုိင္ရာ ေ႐ွးေဟာင္းပစၥည္း ကေလးမ်ား ႐ွာေဖြ စုေဆာင္း ခင္းက်င္းျပသထားတဲ့ ျပတုိက္ငယ္ကေလးမ်ားကုိ ေရာက္ေလရာ ၿမိဳ႕ငယ္ ကေလးမ်ားတြင္ ေတြ႕ျမင္ၾကည့္႐ႈခဲ့ရလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေ႐ွးျဖစ္စဥ္ျခင္း ယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ စာေရးသူတုိ႔ အေ႐ွ႕ႏုိင္ငံမ်ား စုေပါင္းတည္႐ွိရာ အာ႐ွတုိက္ႀကီးက ပုိၿပီး ေ႐ွးေခတ္က်တယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ ေစာခဲ့တယ္လုိ႔ တစ္ကမၻာလံုးက ယူဆထားၾကတဲ့အတုိင္း ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းမ်ားကုိ ပစ္စလက္ခတ္ မထားဘဲ ကုိယ့္နယ္ ကုိယ္ၿမိဳ႕ဆုိင္ရာ ရာဇ၀င္ ပစၥည္းကေလး မ်ား စုေဆာင္း ျပသထားၾကသင့္တယ္လုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။ ေစတနာ့၀န္ထမ္း စံနမူနာျပ ျပည္ၿမိဳ႕၊ ေတာင္တြင္းႀကီး ၿမိဳ႕မ်ားက ျပတုိက္မ်ားလုိ စတင္ လုပ္ၾကမယ္ဆုိရင္ မိမိတုိ႔ ၿမိဳ႕မွာ႐ွိတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားမွာပဲ ယာယီျပတုိက္ စတင္ဖြင့္ထားလဆင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကလည္း မကူညီဘဲ မေနဘူး ထင္ပါတယ္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးမွာ ကုိယ့္ရပ္ ကုိယ့္႐ြာက ဆရာေတာ္ ဘုန္းဘုရားမ်ားဟာ စိတ္၀င္စားစြာ ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္မွာ အမွန္ပါပဲ။

ရာဇ၀င္ ထင္ေပၚခဲ့တဲ့ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွာ ေတာင္တြင္းၿမိဳ႕ဟာျဖင့္ ထိပ္တန္းက ပါခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ပါပဲ။ အင္း၀ ေခတ္မွာ ေပေလးပင္၊ ႐ွင္ေလးပါး ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးတဲ့အတြက္လည္း ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ဟာ မဟာ ပညာေက်ာ္ ပညာ႐ွိ က၀ိတံခြန္ ပုဂၢိဳလ္ အမြန္ေတြ ေပၚထြက္ရာ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ၿမိဳ႕ႀကီးအျဖစ္ ေက်ာ္ေစာ ထင္ ႐ွားခဲ့တယ္။

ပညာ႐ွိ အေမာ္ စာေရးဆရာ အေက်ာ္ေတြဟာ အဲဒီအခါတုန္းက ေတာင္တြင္းႀကီးနဲ႔ နတ္ေမာက္ၿမိဳ႕ ကခ်ည္း ဒုိင္ခံထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ထူးခၽြန္တဲ့ ပညာ႐ွိပုဂၢိဳလ္ စာေရးဆရာ အေက်ာ္အေမာ္ ျဖစ္လာ လုိ႔ရွိရင္ ေတာင္ တြင္းႀကီးသား၊ နတ္ေမာက္သားဆုိတာ ေသခ်ာတယ္။ ဟုိေခတ္ဦးဆီက ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ နဲ႔ နတ္ေမာက္ ၿမိဳ႕ဟာ ေရေျမလည္း တစ္ေၾကာတည္း ဆက္ေနသလုိ နာမည္ခ်င္း လည္း တစ္ဆက္တည္း ပူးတဲြထင္ေပၚ ေခၚေ၀ၚ အသံုးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာေတာ့ ၿမိဳ႕အေနနဲ႔ ေတာင္တြင္းႀကီးက နည္းနည္း မွိန္လာၿပီး ပင္း၊ နတ္ေမာက္၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕သံုးၿမိဳ႕က နာမည္တစ္ဆက္တည္းႏွင့္ ထင္႐ွားလာျပန္တယ္။ ပင္းၿမိဳ႕၊ နတ္ေမာက္ၿမိဳ႕၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ ဆုိတဲ့ သံုးၿမိဳ႕ဟာ တစ္ဆက္တည္းေခၚ၊ တစ္ဆက္တည္း ထင္ေပၚခဲ့ၾကျခင္းဟာ စာေရးဆရာ ပညာေက်ာ္ေတြ ေပၚခဲ့လုိ႔ မဟုတ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပုိင္းနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး အပုိင္းမွာ ထင္႐ွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ အရာ႐ွိႀကီးမ်ား၊ ၿမိဳ႕စားႀကီးမ်ားဟာ အဲဒီ အရပ္သားေတြ မ်ားတယ္။ စေလ၊ ေရနံေခ်ာင္းနဲ႔ မေကြး ထည့္လုိက္ရင္ ပင္း၊ နတ္ေမာက္၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ ေရနံ ေခ်ာင္း၊ မေကြး နဲ႔ မေကြးနားက ၀က္မစြတ္ၿမိဳ႕ ... ဒါေတြဟာ ကုန္းေဘာင္နန္းဆက္မွာ ဘုရင္ သဒၶါ ေတာ္မူတဲ့ မွဴးေတာ္၊ မတ္ေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ ၿမိဳ႕စားဘဲြ႕ သနားေတာ္မူေလ့႐ွိခဲ့လုိ႔ ဒီၿမိဳ႕ႀကီးေတြဟာ ထင္႐ွား ေက်ာ္ၾကား ခဲ့ျခင္းတစ္မ်ိဳးပါပဲ။

ေနာက္ပုိင္း ေခတ္မွာေတာ့ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ဟာ မီးရထားလမ္းမ်ား ေပါက္လာေတာ့ အညာထြက္ကုန္ မွန္သမွ် ေတာင္တြင္းႀကီးမွာ လာစုၿပီး အေရာင္းႀကီး အ၀ယ္ႀကီးျဖစ္ကာ ကုန္သည္ ပဲြစားတုိ႔ အေရာင္းအ၀ယ္ အင္မတန္ေကာင္းခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕မွာ အင္မတန္ ထင္႐ွားေက်ာ္ ၾကားတဲ့ " ေ႐ႊအင္းေတာင္ဘုရား" ဆုိတာ ႐ွိေသးတယ္။ ဘုရားပဲြေတာ္အခါမွာ နာမည္ေက်ာ္ ဇာတ္၊ ႐ုပ္စံု ေတြ တစ္ျပည္လံုးက စု႐ံုးလာေရာက္ကျပၾကတယ္။ ေျမလတ္ တစ္နယ္လံုးက လူထု တစ္ရပ္လံုး အံုႂကြဆင္း ခ်လာတဲ့ ပဲြေတာ္ ျဖစ္ေလေတာ့ ပဲြေစ်းတန္းမွာလည္း ေရာင္းမေလာက္၊ ဇာတ္ပဲြ၊ ႐ုပ္စံုပဲြ၊ ႐ုပ္႐ွင္ပဲြေတြမွာလည္း ေနရာမေလာက္ ဆုိသလုိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပဲ။

သူတုိ႔ဆီမွာ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ပဲြေတာ္ျဖစ္မွ ပစ္ခတ္ သံုးျဖဳန္းရတာကုိး။ ယခု ေတာ္လွန္ေရးေခတ္မွာလည္း ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ဟာ ဘယ္မွာ ညံ့လိမ့္မလဲ။ ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရး ေခတ္နဲ႔ အညီ တစ္ျပည္လံုး၊ တစ္ႏိုင္ငံ လံုး လွမ္းေနၾကတဲ့ ေျခလွမ္းနဲ႔ အမီလုိက္ႏုိင္တဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ပါ။ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ႏွင့္ မ်က္ ျခည ္မျပတ္ေအာင္ လမ္းစဥ္ကုိ ခံယူလုပ္ကုိင္ေနၾကေသာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕မွ ႏွစ္နာရီခန္႔တြင္ စတင္ထြက္လာခဲ့သည္။ မၾကာခင္ ကားကေလးသည္ ဗိႆႏုိးၿမိဳ႕ေဟာင္းအနီးသုိ႔ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ေရာက္တုန္း ေရာက္ခုိက္ ဗိႆႏုိးၿမိဳ႕ေဟာင္း တူးေဖာ္ရာမ်ားကုိ တစ္ခ်ီတစ္ပဲြ ၾကည့္ဦးမည္ ႀကံစည္ေသာ္လည္း ေန႔ႏွစ္နာရီတြင္ ေနအလြန္ပူလွေသာ ေၾကာင့္ လမ္းအရိပ္ေအာက္မွ ေခတၱရပ္ၿပီး ေမွ်ာ္ၾကည့္႐ံု ၾကည့္ခဲ့ရေတာ့သည္။ ေနာက္ထပ္ တူးဆြထား၍ အသစ္ ေပၚရင္ ၀င္ဦးမည္သာ။ ယခုေတာ့ ယခင္ လာေရာက္စဥ္ကထက္ ဘာမွ မထူးျခားေသး။ လွပေသာ ဧည့္ရိပ္သာ ကေလးမွတစ္ပါး အရိပ္ အာ၀ါသလည္း မ႐ွိ၊ ပကတိ သဲကႏၱာရ သာသာမွ်သာ အလြန္ ပူလွစြာ၏။ ဒါေၾကာင့္ ေ႐ွ႕ဆက္ ထြက္ခဲ့ရပါသည္။

ဗိႆႏုိး လမ္းခဲြမွ မေကြးဘက္သြားေသာ ကားလမ္းႀကီးအတုိင္း ကားဆက္ေမာင္းခဲ့သည္။ ေ႐ွးေခတ္ ေဟာင္းက စုိက္ပ်ိဳးထားခဲ့ေသာ ကုကၠိဳပင္ႀကီးမ်ားသည္ ကားလမ္း တာ႐ုိး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွ အခက္ အလက္ေတြ ေ၀ဆာစြာႏွင့္ ထီးမုိးထားသလုိ ေနေျပာက္ မထုိးရေလေအာင္ အကာအကြယ္ကုိေပး၍ ေအးျမ ရိပ္ၿငိမ္ ျပဳေန႐ွာသည္။ ယင္း ကုကၠိဳပင္ႀကီးမ်ား၏ ပင္စည္မွာ လူ ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ လက္ခ်င္းယွက္မွ ဆက္မမည္ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားတုတ္ခုိင္လ်၍ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀၊ ၈၀ ခန္႔က လမ္းဘက္ ဌာနက စုိက္ပ်ိဳးထားခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အရိပ္႐ွားပါးေသာ အပူပုိင္းေဒသမ်ားတြင္ ကုကၠိဳပင္ ႏွင့္ တမာပင္ရိပ္ မ်ားသည္ လူထုအတြက္ အရိပ္ခုိစရာ အလြန္ အသံုး၀င္ၾကသည္။

ယခုေတာ့ အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ိဳးခ်ိဳး ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္း ရန္ကုန္ မႏၱေလး ကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ႏွင့္ ရန္ကုန္ ျပည္ ကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တုိ႔မွာ ကုကၠိဳပင္အုိမ်ား စခန္းသိမ္းကုန္႐ွာၾကေလၿပီ။ သခၤါရ တရားႀကီး က ကုကၠိဳမ်ားကုိ မ်ိဳ၀ါးေနျခင္းမွာ တရားရစရာ ပင္တည္း။

ေျပာရင္းဆုိရင္းပဲ ရန္ပယ္ေခ်ာင္း တံတားထိပ္သုိ႔ ေရာက္လာၾကပါၿပီ။ ရန္ပယ္ေခ်ာင္းႀကီးက က်ယ္ပါဘိ။ ေရမ႐ွိ၊ သဲေခ်ာင္းႀကီးသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေရက်လွ်င္ အႏၱရာယ္ျဖစ္၍ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါ၏။ ဤ ေခ်ာင္းႀကီးကုိ သံတံတားႀကီးႏွင့္ ျဖတ္ကူးေပးထား၏။ ေတာင္ေတြ႕ လမ္းေဖာက္၊ ေခ်ာင္းေတြ႕ တံတား ေဆာက္ ဆုိေသာ ေတာ္လွန္ေရးအစုိးရ ေစတနာေပပဲေပါ့။
အဲဒီ ရန္ပယ္ေခ်ာင္းႀကီးဟာ ဗိႆႏုိးၿမိဳ႕ကုိ ရံပက္စီးေနတဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ကုိ ရန္သူမ်ား မ၀င္ႏုိင္ေအာင္ က်ံဳး သ႑ာန္ ကာရံထားသလုိ ႐ွိ၏ဟု စာဆုိ႐ွိခဲ့သည္။ ေခ်ာင္းေရသဲသဲ က်ေနခ်ိန္ဆုိရင္ ဘယ္ရန္သူျဖတ္ကူး၀ံ့ ပါမည္နည္း။ ေရထဲ ေမ်ာပါကုန္ၾကပါမည္။ ရန္သူ စစ္ခ်ီလာရင္ စည္ႀကီး တီးလုိက္ပါက ရန္ပယ္ေခ်ာင္းက အခ်ိန္မေ႐ြး ေရေတြ ဒလေဟာ စီးက်လာသည္ဟု ေျပာ႐ိုး႐ွိၾကသည္။ မယံုလည္း ဒ႑ာရီေပါ့။

ရန္ပယ္ေခ်ာင္း ဟာ ပုပၸားေတာင္ေပၚက ညိဳ႕မိႈင္းမိႈင္း မုိး႐ြာလာရင္ ေရေတြ ဒလေဟာ စီးဆင္းလာေလ့႐ွိ တယ္။ ပုပၸားေတာင္ဟာလည္း ေတာင္ထိပ္မွာ အၿမဲလုိလုိ မုိးသားေတြ ခေမာက္ေဆာင္းေနေလ့႐ွိတယ္။ ဗိႆႏုိး မင္းသမီးရဲ႕ မုိးေခၚ စည္ႀကီးကလည္း ထူးထူးျခားျခား စီမံဖန္တီးထားေလေတာ့ စည္ႀကီးကုိ တီး လုိက္ရင္ မုိးၿပိဳမခန္း ဟိန္းဟိန္းသြားတာႏွင့္ မုိးၿပိဳၿပီး ႐ြာခ်လုိက္တဲ့ သေဘာႏွင့္ တူပါရဲ႕။ ကရင္ အမ်ိဳးသား မ်ားမွာေတာင္ ယခုေခတ္အထိ မုိးေခၚတဲ့ ဖားစည္ဆုိတာမ်ိဳးေတြ႐ွိေနေသးတာ ေတြ႕ေနရတယ္။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

mstint said...

ေအာင္လံ ေတာင္တြင္းႀကီး မေကြးသြားတဲ့လမ္းေၾကာကေတာ့ သြားရလြန္းလို႔ အလြတ္ရေနၿပီ း)။
ဗိႆႏုိးၿမိဳ႕ေဟာင္းကိုလည္း မၾကာခနေရာက္ဖူးတယ္။
အပိုင္း (၂)ဖတ္သြားၿပီ ညီမေရ။ ေက်းဇူးေနာ္ း)
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္