ေက်ာင္းသားဘ၀
ေလာကအလယ္တြင္ မ်က္ႏွာငယ္ တစ္ေကာင္ၾကြက္အျဖစ္ျဖင့္ ေငါက္တက္တက္ က်န္ရစ္ ခဲ့ရေသာ ဤ အခ်ိန္ တြင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အသက္ ၆ႏွစ္ရြယ္မွ်သာ ရွိေလေသးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္၏ ဖခင္မွာလည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ မိခင္ ေသဆံုးခါစ၌ ကၽြႏ္ုပ္အား ဂရုစိုက္သေယာင္ ရွိေသး၏။ သို႔ေသာ္ မၾကာမီပင္ သူႏွင့္ ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္ ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ ယိမ္းသမကို ထင္ထင္ ေပၚေပၚ ယူလိုက္ေတာ့ေပရာ ကၽြႏ္ုပ္မွာ ဖခင္ကိုလည္း ခုိကုိးရာမျမင္၊ ေဆြမ်ိဳးညာတိ က်ိကိ် တက္ခ်မ္းသာသူတုိ႔ ရွိပါလ်က္ႏွင့္လည္း အဆက္အသြယ္ျပတ္ကင္း သားခ်င္း ေပါက္ေဖာ္ တစ္အူတံုဆင္းလည္း ကင္းမဲ့ေလရကား ကၽြႏ္ုပ္မွာ ျမန္မာခုိးကိုးရာမဲ့ ကေလးမ်ား၏ ခုိလႈံရာ အရိပ္ဆာယာျဖစ္ေသာ သာသနာ၏ ျမထီးရြက္ေအာက္သို႔ ၀င္ေရာက္ခိုလႈံရေပေတာ့သည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၿမိဳ႕ကေလးရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ ေက်းဇူးရွင္ အထည္သည္လင္မယားတို႔က ထာ၀စဥ္ ေက်ာင္းသား အျဖစ္ျဖင့္ အပ္ႏွင္းေပးၾကေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္အား လက္ဦး၌ သူတို႔က ပင္ အပ္ႏွင္း ေပးၾကေပသည္။ ကၽြႏ္ုပ္မွာလည္း ကေလးသူငယ္အရြယ္သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်းဇူးရွင္ မ်ား ကိုပင္ ဆက္လက္မွီခုိလိုေသာ စိတ္ရွိ၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏ ဖခင္ထံသို႔ကား မိေထြးကို မသတီသျဖင့္ လံုး၀မကပ္လုိခဲ့ေပ။
သို႔ရာတြင္ ေက်းဇူးရွင္ အထည္သည္ လင္မယားတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ေနာင္ေရးကို ေျမာ္ျမင္ၾကသျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ၌ပင္ စာသင္၍ ေနေစသည္။ ကၽြႏ္ုပ္အတြက္ လုိသမွ်ေသာ ေက်ာက္သင္ပုန္း၊ ေက်ာက္တံ၊ သင္ပုန္းႀကီးစာအုပ္၊ အ၀တ္အစား၊ ဖိနပ္၊ ခေမာက္မ်ားပါမက်န္ အားလံုးပင္ ေက်းဇူးရွင္တို႔က တာ၀န္ ယူၾကေပ သည္။ ေက်းဇူးရွင္မ်ား၏ အိမ္၌ ကၽြႏ္ုပ္ မေနျဖစ္သည့္အေၾကာင္းတစ္ရပ္ကား သူတို႔၌ ေမြးဖြားစ သမီးငယ္ကေလး ရွိေန၏။ ထုိကေလးငယ္အား ကူေဖာ္ အေဒၚႀကီးက ေက်းဇူးရွင္ မ်ား ေစ်းထြက္ခ်ိန္ တြင္ ထိန္းသိမ္းအေဒၚႀကီးက ေက်းဇူးရွင္မ်ား ေစ်းထြက္ခ်ိန္တြင္ ထိန္းသိမ္းရေပရာ၊ ကၽြႏ္ုပ္ ရွိေနလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္အား သီးသန္႔ ဂရုစိုက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္။ ကၽြႏ္ုပ္ သာလွ်င္ ဟိုေယာင္ေယာင္ သည္ ေယာင္ေယာင္ ႏွင့္ ပညာစာေပမသင္ဘဲ စည္းလြတ္ ၀ါးလြတ္ ျဖစ္ေနမည္ကို စိုးၾကေသာေၾကာင့္ အထိန္းအကြပ္ အညႇပ္ရွိရာ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းသို႔ ပို႔အပ္ၾကျခင္း ျဖစ္၏။
အားလံုး သိၾကသည့္အတုိင္း "ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား အေကာင္းစား အဂၤလိပ္ေက်ာင္းသား သူေတာင္းစား" စသည္ အားျဖင့္ မခံခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ သူႏိုင္ငါႏိုင္ ေက်ာင္းသားဘ၀ ေအာ္ၾက ဟစ္ၾက ရသည့္တိုင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသား စင္စစ္ဘ၀ျဖင့္ ေနဖူးေသာ သူတုိင္းပင္လွ်င္ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသား ဆုိသည္မွာ တကယ္ပင္ "ထမင္းသိုးစား ဟင္းသိုးစား" တုိ႔ပင္ ျဖစ္ၾကပါေပသည္။ ထမင္းသိုး ဟင္းသိုးကို စားခ်က္ပင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ နံနက္ ေစာေစာ ဆိုလွ်င္ ၄နာရီခြဲကထ၍ ကပ်ာကသီ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီးလွ်င္ အုန္းေမာင္းေခါက္ရ၏။
အုန္းေမာင္ေခါက္ၿပီးလွ်င္ ဘုရားေဆာင္၌ရွိေသာ ေၾကးစည္းမ်ားကို ရိုက္ကာ တစ္ေက်ာင္း လံုး ၀တ္ တက္ၾကရေပသည္။ နာရီ၀က္ခန္႔ ဘုရား၀တ္တက္အၿပီး၌ ကိုယ္ေတာ္မ်ား သကၤန္း ရုံ၍ ေနၾကစဥ္ သပိတ္ မ်ားကို အသင့္ျပင္ထားရ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ကိုယ္ေတာ္မ်ားတန္းစီး၍ ပ႑ိပါတ္ဆြမ္းခံထြက္ရာ၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ေၾကးစည္ကေလးကို လက္ကကိုင္ကာ တဒူေ၀ေ၀ ထုရင္း သကၤန္းတန္းႀကီး ေရွ႕မွ ခပ္သုတ္သုတ္ ေျပးလ်က္ နိဗၺာန္ေဆာ္ရေပသည္။ မေျပးလွ်င္ မျဖစ္ေပ။ ကိုယ္ေတာ္မ်ားမွာ ဆြမ္းေလာင္းအိမ္ေစ့ရေအာင္ အခ်ိန္မီ ေျခလွမ္း က်ဲႀကီးမ်ားျဖင့္ သုတ္ေျခတင္ၾကရေပရာ ကိုယ္ေတာ္မ်ား၏ ေရွ႕မွ ေျပးမွလႊားမွ ကိုယ္ေတာ္ တုိ႔ႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းမိရုံရွိ၏။ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္ေရာက္လွ်င္ အရုဏ္ဆြမ္းျပင္ဆင္ရ၏။ ကိုယ္ေတာ္ မ်ား ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားမ်ား မွ်တခြဲေ၀၍ စားၾက ရ၏။ ၿပီးလွ်င္ ပန္းကန္ ခြက္ေယာက္အုိးအင္ ေဆးေၾကာၾကၿပီးေနာက္ စာအံၾကရေပသည္။
စာအံ၍ ၁၁နာရီထုိးၿပီဆိုလွ်င္ ေန႔ဆြမ္းခံေသာ ကိုယ္ေတာ္မ်ား၏ေနာက္သို႔ တံငါပိုက္သဖြယ္ ရက္ လုပ္ထားေသာ ႀကိဳးအိတ္ကေလးမ်ားအထဲ၌ အဖံုးအံက်ပါေသာ သတၱဳခြက္ကေလးမ်ား ကို ထည့္ကာ သင့္ရာ သင့္ရာသို႔ လိုက္ၾကရ ျပန္ေပသည္။ ၁၁နာရီသာသာ၌ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္ ေရာက္၏။ ေရာက္ေသာ အခါ မိမိလိုက္ရေသာ ကုိယ္ေတာ္၏ သပိတ္ကို ဆြမ္းစားေက်ာင္းသို႔ ေျပး၍ ပို႔ရ၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကိုယ္ေတာ္ သည္ ေက်ာင္းေရတြင္း၌ ေျခေဆးမ်က္ႏွာသစ္၍ ေနေလသည္။ ဆြမ္းစားေက်ာင္းသို႔ သပိတ္ပို႔ ၿပီးေသာအခါ မိမိလိုက္ရေသာ ကိုယ္ေတာ္၏ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါႏွင့္ ဖိနပ္ကို ကိုယ္ေတာ္၏ အခန္းမွ ေျပးယူ ၍ ေပးရ၏။ ဤတြင္ ကိုယ္ေတာ္ သည္ မ်က္ႏွာသုတ္၍ ဖိနပ္စီးကာ ဆြမ္းစားေက်ာင္းသို႔ ၾကြေလသည္။
ဤအခါတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ဆြမ္းစားေက်ာင္း၌ စု၍ စားပြဲခင္း၊ ဆြမ္းျပင္၊ ဖ်ာခင္း အလုပ္ရႈပ္ၾကျပန္၏။ ကိုယ္ေတာ္မ်ား ဘုဥ္းေပးၾကေသာအခါ၌ အနီးမွ ရိုေသစြာ ဒူးတုတ္၍ ေနၾကရ၏။ ကိုယ္ေတာ္ မ်ား လုိရာကို ျဖည့္ရ၏။ ကိုယ္ေတာ္တို႔ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးအၿပီး၌ ဆြမ္းပြဲမ်ားကို ၾကမ္းျပင္ အနိမ့္ပိုင္း သို႔ ေရႊ႕ကာ အခ်ိဳပြဲကပ္ရ၏။ ကိုယ္ေတာ္မ်ား အခ်ိဳပြဲထုိင္ေနၾကစဥ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မွာ ဆြမ္းက်န္ မ်ားကို စားၾကရ၏။ သို႔ေသာ္ ... ဆြမ္းက်န္အနက္မွ ေက်ာင္းသားညစာအတြက္ ေၾကြဇလံုႀကီးမ်ားျဖင့္ ဖယ္ထား ရ၏။ ဟင္းကို လည္း ညစာအတြက္ လုံေလာက္ေအာင္ ၾကည့္ဖယ္ထားရေသး၏။ ဤသို႔ မနက္စာ ညစာ ေ၀ဖန္ဆံုးျဖတ္ ေပးရသည့္တာ၀န္မွာ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ကိုယ္ေတာ္၏ လက္ေထာက္ တပည့္ ရင္း ကိုရင္ႀကီး ျဖစ္ေလသည္။
ေန႔စာ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ စားေသာက္ၿပီးခ်ိန္ႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္မ်ား အခ်ိဳပြဲက်ခ်ိန္တို႔မွာ အေလာေတာ္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ထမင္းပြဲမ်ားကို အခ်ိဳပြဲမ်ားႏွင့္ ေရာ၍ သိမ္းဆည္း ေဆးေၾကာရေပသည္။ မြန္းတည့္ခ်ိန္ ၌ အုန္းေမာင္းေခါက္ရျပန္၏။ မြန္းတည့္မွ နာရီျပန္ တစ္ခ်က္အထိကား အားလပ္ခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကံခ်ာတစ္တမ္း၊ တြင္းစိမ္းတမ္းကစား နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ကစားရ၏။ သို႔ေသာ္ ဆူဆူညံညံ မလုပ္ရ၊ ဤအခ်ိန္ထိ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား က်ိန္းၾကေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္၏။ တစ္ခ်က္တီးလွ်င္ ေၾကးေမာငး္ကို ထန္းေစ့မႈတ္ ႏွင့္ ေခါက္၍ နာရီထိုးရ၏။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ညေနေလးနာရီအထိကား စာအံခ်ိန္ ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြႏ္ုပ္ေနရေသာေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းသား ၂၀ခန္႔ ရွိ၏။ ထုိ ၂၀ခန္႔အနက္ ဆယ္ေယာက္ ေလာက္မွာ သဒၵါႀကီး တက္ေနၾက၏။ က်န္ငါးေယာက္မွာ သၿဂၤ ိဳဟ္တက္ေနၾက၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အငယ္ဆံုး တစ္သိုက္မွာကား ကိုရင္ႀကီးတစ္ပါး၏ ေရွ႕ေမွာက္၌ (ကႀကီးေရက ကႀကီးေရခ် ကာ ကႀကီးေရ လံုးႀကီးတင္ကိ) စေသာ စာလံုးေပါင္းတုိ႔ကို အ သံကုန္ဟစ္၍ ေနရ၏။ (ကႀကီးေရးခ် ၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္ ကား ဟူေသာ စာေၾကာင္းအဆံုးကို ေရာက္လွ်င္ ကိုရင္ႀကီးက သူ႔လက္၌ ကိုင္ထားေသာ ၀ါးျခမ္းျပားႀကီးျဖင့္ ၾကမ္းျပင္ကို ဘုန္းခနဲ ရုိက္၏။
ထုိ၀ါးျခမ္းျပားအသံကို နာခံ၍ (ကႀကီးေရက)မွ (ကား)အထိ မုိးဦးက ဖားေတြလို သံၿပိဳင္ ညီညီ ေအာက္ၾကရ ျပန္ေပသည္။ ေက်ာင္း၏ အျခားေနရာမ်ားမွာ (အေတၳာအကၡရာသညာ ေတာ)ႏွင့္ (သမမာသမၺဳဒၶတုလံ သသဒၶမၼ ဂဏုတၱမံ) ဟူေသာ ေအာ္သံတို႔သည္လည္း ဆူညံ ေနေပသည္။ ေက်ာင္းအေပၚထပ္၌ ဆရာေတာ္ ထံ အ႒ကထာ၀ီဘင္းစာ၀ါ လိုက္ေနၾက ေသာ ကိုယ္ေတာ္တို႔၏ အသံမ်ားကား ၀ါးလံုးေခါင္းအ၀တြင္ ပိတုန္း ၀ဲ သလို တဒီးဒီး သာၾကားရ၏။ စကားလံုးမသဲကြဲ။
ညေနသံုးနာရီခြဲလွ်င္ ေက်ာင္းဆင္း၏။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းဆင္းသည္ဟုမေခၚ စာအံျဖဳတ္ သည္ဟု ေခၚေပ သည္။ သံုးနာရီခြဲမွ ေလးနာရီခြဲအထိ ကစားခ်ိန္ရ၏။ ၄နာရီခြဲေသာအခါ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား ေရခ်ိဳးသည္ကို လက္ဆြဲ ဘံုဘိုင္ျဖင့္ တၾကဳတ္ၾကဳတ္ ေရဆြဲေပးရျခင္း၊ ေက်ာင္း၀င္းကို တံျမက္သိမ္းျခင္း၊ ဘုရားပန္းအုိးမ်ား ပန္းေရလဲလွယ္ျခင္း၊ ေသာက္ေရအိုး မ်ားကို ေရျဖည့္ျခင္း၊ တစ္ခါတစ္ရံ၌ ကိုယ္ေတာ္မ်ား၏ သင္းပိုင္တို႔ကို ဒလိမ္းထုိး ေပးရျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္ အလုပ္ရႈပ္ၾကျပန္၏။
သင္းပိုင္ဒလိမ္းထုိးသည္ ဆိုျခင္းမွာ သင္းပိုင္ကို ရွစ္ခ်ိဳးေခါက္၍ လိပ္ၿပီးလွ်င္ ထုိအလိပ္ကို လက္ဆစ္မွ တေထာင္ဆစ္ အထိ လက္ျဖင့္ ဖိကာ လွိမ့္၍ ေလွ်ာ္ဖြပ္ရျခင္း ျဖစ္္ေပသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ၌ ကႏုတံမ်ားကို ကုဋီသံပံုးမွ ယူလာ၍ ေဆးေၾကာရျခငး္။ ကုဋီရွိ သန္႔သက္ေရအုိးကို ေရျဖည့္၍ ေဆးသင့္က ေဆးေၾကာ ရျခငး္၊ ေက်ာင္း၀င္းရွိ ပန္းပင္မ်ားကို ေျမဆြ ေရေလာင္းေပါင္းသင္ရျခင္း၊ ေၾကးဆင္းတုေက်ာက္ ဆင္းတု မ်ားကို အခါႀကီး ရက္ႀကီးနီးပါက တိုက္ခၽြတ္၍ ေရသပၸာယ္ရျခင္း စသည္အားျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား တို႔၏ ညေနပိုင္းအလုပ္မ်ားမွာ မနည္းပါေပ။
ငါးနာရီခြဲ ေျခာက္နာရီသို႔ ေရာက္လွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ား ညစာ စားၾကရေပသည္။ ဤအခါတ တြင္မွ (ထမင္းသိုးစား ဟင္းသိုးစား) ဟူေသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား၏ သဘာ၀ေပၚေပါက္ လာေပေတာ့သည္။ နံနက္ ညစာအတြက္ ဖယ္ထားခဲ့ေသာ ဆြမ္းက်န္မ်ားမွာ သပိတ္ထဲသို႔ အခ်ိဳ႕က ဆြမ္းဟင္းမ်ားကိုပါ ေလာင္းထည့္ သျဖင့္ ဟင္းစ၊ ဟင္းနမ်ားမွ မလြတ္ကင္းႏိုင္ ေအာင္ ရွိရေပရာ ပူျပင္းေသာ ေႏြရာသီ လမ်ား၌ ဟင္းစ၊ ေပက်ံေသာ ဆြမ္းမ်ားမွာ ညေနပိုင္း သို႔ ေရာက္ေသာအခါ၌ သုိးန႔ံကေလးရွိေသာ အပိုင္းကို အသာ အယာ ၾကက္ယက္သလို ယက္ဖယ္၍ ထမင္းေကာင္းကို ရွာ၍ စားၾကရ၏။ သို႔ေသာ္ အသို႔လွ်င္ ထမင္းသိုး ႏွင့္ ကင္းပါ မည္နည္း။ ဟင္းမ်ားမွာလည္း ထုိ႔အတူပင္ ျဖစ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ၌ ဟင္းရွိသမွ်ကို စုေပါင္း၍ ဟင္းေလးႀကိဳရ၏။ ထုိအခါမ်ိဳးတြင္ ဟင္းသိုးတစ္ခြက္ပါရွိပါက တစ္အိုးလံုး သိုးေစာ္ ခ်ဥ္ဖန္႔ဖန္႔နံတတ္၏။ သို႔ေသာ္ ေခ်းမမ်ားႏိုင္။ မိွတ္၍သာ မ်ိဳရေပသည္။
ထမင္းစားၿပီး၍ ၿပီးေသာအခါ၌ တာ၀န္တစ္ခု က်လာျပန္၏။ ထုိတာ၀န္မွာ နက္ျဖန္ အရုဏ္ တက္အတြက္ ဆြမ္းဟင္း အိုးႀကီး ကို လွဴဒါန္းမည့္အိမ္သို႔ လူတစ္ဖက္ခန္႔ရွိေသာ သတၱဳအိုး ႀကီးကို သြား၍ပို႔ရေသာ တာ၀န္ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိဆြမ္းဟင္းမွာ နက္ျဖန္ အရုဏ္တက္ ပိ႑ပါတ္ဆြမ္းႏွင့္စာရန္ ဆြမ္းဟင္းျဖစ္လ်က္ ၿမိဳ႕ထဲ၌ အိမ္ေပါင္း ၃၀ျပည့္ေအာင္ ဆရာေတာ္ ကိုယ္တိုင္ လိုက္၍ ဆြမ္းဟင္းဖိတ္ ထားေသာ ဒါယကာမ်ားက လွဴၾကျခငး္ ျဖစ္၏။ ယင္းသည္ ဆြမ္းဟင္းအုိးႀကီး အလွဴဒါယကာ စာရင္းကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း မ်ားတြင္ လက္ေရးအလွဆံုး ကိုယ္ေတာ္က မင္နီမင္ျပာႏွင့္ ကႏုတ္ပန္းေတြ၀ိုင္းကာ လွလွပပ ေရးလ်က္ တိုင္တစ္တုိင္ တြင္ မွန္ေဘာင္သြင္းထားတတ္သည္ကို ေတြ႕ဖူးၾကေပမည္။
ဤဆြမး္ဟင္းအိုးႀကီးကို ပို႔ရေသာ တာ၀န္ကို ေက်ာင္းသားတုိင္း လုပ္ခ်င္ၾက၏။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆြမ္းဟင္းအုိးႀကီးကို သက္ဆိုင္ရာ ဒါယကာ၏ အိမ္သုိ႔ ပို႔ၿပီးလွ်င္ ၿမိိဳ႕ထဲ ညေစ်းပိုင္း၌လည္းေကာင္း၊ ပြဲလမ္း သဘင္ရွိလွ်င္လည္းေကာင္း၊ အေခ်ာင္လည္ပတ္ခြင့္ရ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသို႔ ကား ၇နာရီခြဲအမီ ျပန္၍ ေရာက္ရ၏။ ၇နာရီခြဲလွ်င္ ဘုရား၀တ္တက္ရျပန္ေပသည္။ ဤည ဘုရား၀တ္တက္ခ်ိန္မွာ တစ္နာရီခြဲခန္႔ ၾကာ၏။ ၉နာရီထုိးမွ ၿပီး၏။ ေမတၱာပို႔ အမွ်ေ၀၍ အဆံုးတြင္မွ လူစု ကြဲေပသည္။ ဤတြင္ သက္ဆိုင္ကုိယ္ေတာ္တုိ႔အား အနင္းအႏွိပ္ တေတာင့္ႀကိတ္စေသာ အလုပ္ကေလး ေတြ ေပၚေသး၏။ အခ်ိဳ႕ကုိယ္ေတာ္မ်ားကား လေရာင္ကေလးအလာတြင္ လေရာင္ ည၀ါဟုေခၚ ေသာ ေန႔ခင္းက အလြတ္က်က္ထားသမွ်ကို အာဂုံရြတ္ၾကေလေသးသည္။ ၁၁နာရီခန္႔ရွိမွ အသံအားလံုး၊ ၿငိမ္၍ ေနာက္ တစ္ေန႔ ၄နာရီခြဲ၌ ထကာ အုန္းေမာင္းေခါက္ၾကရျပန္သည္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဘ၀ကို ဤကဲ့သို႔ အေသးသစိတ္ေရးသားမိျခင္းမွာ ယခုေခတ္၌ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသား ဘ၀ကို ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ သိသူနည္းပါးအံ့ ထင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏ အျဖစ္စဥ္ ကို အတိအက် နားလည္ႏိုင္ရန္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဘ၀ကို အေၾကာင္းစုံသိထားပါမွ ပိုမို၍ သေဘာ ေပါက္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္လည္း ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ အေသးစိတ္ ေရးသားရေပသည္။ ထုိ႔အျပင္ ကၽြႏ္ုပ္မွာ လူမွန္းသိတတ္ခါစအရြယ္မွစ၍ ၁၆ႏွစ္သားအရြယ္အထိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ ထမင္းသိုး ဟင္းသိုး ကို စားရင္း ႀကီးျပင္းခဲ့ရေပ ရာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပတ္၀န္းက်င္သည္လည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္ကုိ စိုးမုိးျပဳျပင္ခဲ့ေလေသး သည္။ သို႔ျပဳျပင္ခဲ့သျဖင့္လည္း ကၽြႏ္ုပ္၏ အျဖစ္စဥ္မွာ သာမန္လူတစ္ဦး၏ အျဖစ္စဥ္ႏွင့္ မတူဘဲ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖုံ ထူးျခားခဲ့ရ၏။ ထုိအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပတ္၀န္း က်င္ သေဘာအေျခအေနကို ေရးရ၏။
အထက္၌ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ သာမန္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္၏ ဘ၀ကို သံုးသပ္ ဆင္ျခင္လုိက္ပါက (၁)သူတ္စပါး ေပးလွဴသမွ်ကိုမွီကာ အသက္ဓာတ္မီးကေလး မပ်က္ ေအာင္ ေမြးရျခင္း၊ (၂)ေဆြမေတာ္ မ်ိဳးမေတာ္ သူစိမ္းတို႔၏ အလယ္၌သာ မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲကို ၾကည့္ကာ အလိုက္တသိေနတတ္ေအာင္ ေနရျခင္း၊ (၃)သူစိတ္းအလယ္၌ ေနရသျဖင့္ ေသြးသားမေတာ္စပ္ေသာေၾကာင့္ သံေယာဇဥ္ကင္းမဲ့ျခင္း၊ (၅) ဘာသာတရား ကို သက္၀င္ယံုၾကည္ကာ ကိုင္းရိႈင္း သူတို႔၏အဖို႔၌ နိဗၺာန္တံခါးႀကီး ဟင္းလင္းပြင့္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ႏိုင္ ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕သူတို႔၏ အဖို႔၌မူကား ဘာသာတရားႏွင့္ အလြန္နီးကပ္စြာ ေနရ ေသာေၾကာင့္ ဘာသာ တရားကို ဟုန္၍ သြားျခင္း စေသာ အခ်က္မ်ားကို ေတြးမိၾကမည္ ထင္၏။ အျခားသူမ်ား၏ အဖို႔ ကိုကား ကၽြႏ္ုပ္မသိ။ ကၽြႏ္ုပ္အဖို႔ သက္သက္၌မူကား အထက္ပါ အခ်က္ႀကီးငါးခ်က္တို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္ ကို စိုးမိုး ဖန္းတီးခဲ့ၾကေပသည္ဟု ပြင့္လင္းစြာ ၀န္ခံရစ္ခဲ့ရေပမည္။
သာသနာ၏ ထီးရိပ္ကို ခုိသူတိုင္း စိတ္ႏွလံုးေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာမႈ စိတၱသုခကို ရၾကစၿမဲ ျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္မူကား ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသား ဘ၀ျဖင့္ ဘာသာတရားႏွင့္ ပို၍သာ ေ၀းကြာခဲ့ရသည္ဟု ဆိုရေပေတာ့မည္။ အျပစ္ ကား ဘာသာတရား၏ အျပစ္မဟုတ္၊ အျခားသူမ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူထူးျခားေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ ဇာတိပဋိသေႏၶ ထူးဆန္းမႈ ၏ အျပစ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ရိုးသားစြာ ၀န္ခံပါသည္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားဘ၀ျဖင့္ သူစိမ္းတို႔အလယ္၌ ေနခဲ့ရသည္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္မွာ ထမင္းသိုး ဟင္းသိုးကို မေရွာင္သာ ၍ စားရတိုင္း ကၽြႏ္ုပ္၏ အတိတ္ကာလကို ျပန္၍ ျမင္မိ၏။ မုန္႔ပ်ားသလက္ ဆားျဖဴးကို စားရသည့္ အတိတ္ကို ျမင္၏။ ထမင္း၀၀ စားရခါနီးမွ ေရတိမ္ နစ္ရရွာေသာ မိခင္၏အျဖစ္ကိုလည္း ရင္ထုမနာ ျမင္မိ၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏ မိခင္အေပၚ၌ စိမ္းကား ရက္စက္လွစြာေသာ အဘုိးဦးနကီႏွင့္ ဦးေလးဦးေဒါန တို႔၏ အညႇာတာကင္းမဲ့ပံုကိုလည္း ထင္းထင္းၤႀကီး ျမင္မိ၏။ သို႔ျဖစ္ေလရာ မိမိ၌ ဆင္းရဲမြဲေတ ျဖစ္သလိုေနရ စားရ ေလေလ "ငါ့သားႀကီးျပင္းရင္ မင့္ဘုိးဘိုးဆီကို သြားၿပီး ေရႊမန္းက်ည္းေတာင့္ေတြကိုေတာင္းေနာ္ ..." ဟု ေလသံ ယဲ့ယဲ့ကေလးျဖင့္ ေနာက္ဆံုးစကား မွာၾကားသြားေသာ မိခင္၏ အမွာကိုလည္း ၾကားေယာင္ ေလေလ ျဖစ္လာ၏။
လူစိမ္းတို႔၏ အလယ္၌ ေနထုိင္ရျခင္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္မွာ ေက်ာင္းသားတို႔၏ ဘ၀ ႀကီးႏိုင္ ငယ္ညႇဥ္းဆဲလုပ္သမွ်ကို မႏိုင္၍ ႀကိတ္မွိတ္ေအာင့္အည္းကာ သည္းခံရျခင္းမ်ိဳးျဖင့္ သည္းခံ တတ္လာ၏။ ေစာ္ကားမႈ ကို အေရထူ၍ လာ၏။ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားက ကၽြႏ္ုပ္အား အႏိုင္ က်င့္ကာ ဖခင္၏ ေသြးပါ ေသာေၾကာင့္ "ဖက္ခြက္စား" စသည္အားျဖင့္ မတရား ဆိုရက္ၾက သည္ကို လက္ဦး၌ကား မခံမရပ္ ႏိုင္ျဖစ္လ်က္ ဆဲသည့္အခါ ကေလာ္၍ပင္ ဆဲမိေပသည္။ ဆဲလွ်င္ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားက ထိပ္ကို ေခါက္၏။ ပါးကို လိမ္ဆြဲ၏။ ကိုရင္္ႀကီးၾကားလွ်င္ လည္း ၀ါးျခမ္းျပားႀကီးႏွင့္ ေဆာ္ပေလာ္ တီးေလ ေသးသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ေစာ္ကားမႈကို ႀကိတ္၍ အံခဲကာ ခံတတ္လာ၏။ မ်ိဳသိပ္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ေသာ အတတ္ကို တက္လာခဲ့၏။ ရင္ထဲ၌ "ေအးေပါ့ကြာ ... မင္းတို႔ႏိုင္တုန္းေတာ့ မုိးေကာင္းလိုက္ ၾကအံုးေပါ့၊ ငါႏိုင္တဲ့အကြက္ကို နင္းမိရင္ေတာ့ျဖင့္ ခါးစည္းၿပီးေတာ့သာ ခံၾကေပေတာ့ကြာ" ဟု ရြက္အုပ္သီး အံုပုန္းႀကိတ္၍ အမုန္းႀကီးမုန္းသည့္အတုိင္း မ်က္ႏွာတြင္ကား စိတ္ဆိုးေသာ အူမရာစိုးစဥ္မွ် မေပၚေစဘဲ ရယ္က်ဲက်ဲႏွင့္ သြားကိုၿဖီးရင္း "အစ္ကို ကလည္းဗ်ာ ... ညီေလးကို ခ်စ္ရင္ ဒီလိုမေခၚပါနဲ႔ဗ်ာ" ဟု ေလခ်ိဳ ေသြးကာ ေျပာတတ္လာ၏။ ေလခ်ိဳေသြးဖန္ မ်ားေသာအခါ သံတိုင္ သံခဲမဟုတ္က ဘယ္သူမွ် မခံႏိုင္ ေၾကာင္း ကို လက္ေတြ႕ သိလာ၏။ သူတစ္ပါး၏ အလိုက္ကိုသိျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ္လိုရာသို႔ ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ကို နားလည္လာ ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔အတြင္း၌ ကၽြႏု္ပ္မွာ ေစာ္ကား ေမာ္ကား သူ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ား ကပင္လွ်င္ "ငေကာင္း ... ငေကာင္း" ႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးစြာ ေခၚလ်က္ ညအခ်ိန္ပြဲ သို႔ ေက်ာင္းမွ ခိုးထြက္ၾကလွ်င္ပင္ ေက်ာင္း၀င္း အျမင့္ႀကီးကို ကၽြန္ေတာ့္အား ေက်ာပိုး၍ ထမ္း ထြက္ၾကသည္ အထိ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။
သူတုိ႔က ကၽြႏ္ုပ္အေပၚ၌ သံေယာဇဥ္ျဖစ္လာၾကေသာ္လည္း ကၽြႏ္ု္ပမွာကား အတြင္းႀကိတ္ မာနရွိသူ ျဖစ္ရာ သူတို႔၏ အေပၚ၌ သံေယာဇဥ္ဟူ၍ လံုး၀ မရွိေပ။ တစ္ခါတစ္ရံ ေတာေက်ာင္းမ်ားက ကထိန္ခင္း ဖိတ္၍ သြားရာ၌ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားပါ၍ သြားလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္အတြက္ မုန္႔ပြဲသြားရည္စာကေလးမ်ားကို မစားရက္မေသာက္ရက္ ယူလာတတ္ၾက၏။ ကၽြႏ္ုပ္သြားရေသာ အေခါက္မ်ားတြင္ကား ကၽြႏ္ုပ္မစားႏိုင္၍ က်န္ ေသာ မုန္႔မ်ားကိုသာ သူတို႔အား ေပး၏။ ကၽြႏ္ုပ္ႏွစ္သက္ေသာ လမုန္႔၊ အံစာမုန္႔တုိ႔ကိုမူ သင္းတို႔ အရိပ္ မွ်ပင္ မျမင္ရေပ။ က်က္သေရခန္းရွိ သႀကၤ ံအုိးမ်ားေအာက္၌ ၀ွက္ထားေသာ ကိုယ့္တစ္ေယာက္ တည္းႀကိတ္ ၍ စားခဲ့၏။ ဤကား ကၽြႏ္ုပ္တြင္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္၀င္၍ လာခဲ့ေသာ ဥပမာ ကို သိသာရုံ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
သူမ်ားထက္လက္ျမန္မွ ကိုယ္က်ိဳးျပည့္စုံသည္ဟူေသာ သေဘာကိုလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ၌ပင္ ကၽြႏ္ုပ္သေဘာေပါက္ခဲ့ေလသည္။ ထမင္း၀ိုင္းတြင္ လက္ဦးသူက ၾကက္သားတံုး၊ အႀကီးဆံုးကိုရေသာ သဘာ၀ကို လူတိုင္းသိၿပီးျဖစ္၍ အထူးေဖာ္ျပဖြယ္ မလုိေတာ့ေပ။ ဤအသိုင္းအ၀န္းမ်ိဳး၌ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရသူ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အခြင့္အလမ္းကို ၾကြက္ခုတ္မည့္ ေၾကာင္ကဲ့သို႔ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ေစာင့္တက္လာ၏။ အခြင့္အလမ္းေပၚေအာင္ အၿမဲသတိထား ေသာ အက်င့္ ျဖစ္လာ၏။ အခြင့္အလမ္းမေပၚလွ်င္ ေပၚေအာင္လည္း ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ ထုတ္တတ္လာခဲ့။
ဘာသာတရားႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္ ေ၀းကြာသည္ထက္ ေ၀းကြာသြားျခင္းမွာကား ဘာသာတရား၏ အျပစ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၏အျပစ္ လံုး၀မဟုတ္၊ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဇၩတၱဇာတိ ပင္ကုိယ္စိတ္၏ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈကို ၀န္ခံပါသည္။ လက္ဖက္ကိုႀကိဳက္သူ အမ်ားႀကီး ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ လက္ဖက္ကိုျမင္ရုံႏွင့္ ေအာ့အန္သူ တစ္ဦး တစ္ေလ လည္း ရွိ၏။ ထုိ႔နည္းတူ ဘာသာတရားႏွင့္ နီးစပ္လွ်င္ စိတ္ထားပိုမို သိမ္ေမြ႕ ႏူးညံ့လာၾကရသည္သာ မ်ားၾက ေသာ္လည္း ကၽြႏ္ုပ္အဖို႔၌ကား ဘာသာတရား၏ အဆံုးအမတို႔ကို အားလံုး နားလည္ပါလ်က္ သေဘာေပါ က္ပါလ်က္ႏွင့္ တစ္ထစ္ခ် ယံုၾကည္ျခင္း မရွိပါေပ။ ကၽြႏ္ုပ္၏စိတ္ကို နားလည္ရန္ မွာ လက္ဖက္ကို ျမင္ရုံႏ်င့္ ေအာ့အန္သူ၏ စိတ္ကို နားလည္ရန္ထက္ ခဲယဥ္း ေပလိမ့္မယ္ ထင္၏။ ေက်းကုလား ၁၆ျပည္ေထာင္ကို သတ္ျဖတ္၍ သာသနာျပဳေသာ ပံု၀တၳဳကို ဖတ္မိေသာအခါက ကၽြႏ္ုပ္ ၏ စိတ္မွာ ပို၍ဘာသာႏွင့္ ေ၀းခဲ့ေလသည္။ ဘာသာ၏ အရိပ္ကိုခုိ၍ အသက္ေသြးခဲ တည္ၿမဲ ေနပါလ်က္ ႏွင့္ပင္ အာသာႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္စိတ္မ၀င္ဆန္႔ျခင္း မွာ ေရွး၀ိပါကဟု ဆိုထုိက္ပါေပေတာ့သည္။
ရွိေစေတာ့ ...။
ထုိသို႔အားျဖင့္ သူတစ္ပါး၏ ဒါန၌ မီခိုႀကီးျပငး္ရသည္ကို စက္ဆုပ္ျခင္း၊ ပရိယာယ္ေဆာင္ တတ္ျခင္း၊ သံေယာဇဥ္ကင္းမဲ့၍ တစ္ကိုယ္ေကာင္းသာ ၾကံစည္ျခင္း၊ အခြင့္အလမ္းေပၚသမွ် ကို ဖမ္းယူတတ္ျခင္း၊ ဘာသာ တျခား စိတ္တျခား ျဖစ္ေနျခင္း စေသာ အေျခခံငါးခ်က္ျဖင့္ တည္ေဆာက္၍လာခဲ့ေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္ဗိမာန္ အေဆာက္အဦမွာ မည္သို႔မည္ပံု ေနမည္ ကို ေျပာဖြယ္မလိုေတာ့။ အကယ္၍သာ ပရိယာယ္ ေဆာင္တတ္ျခင္းတည္း ဟူေသာ အေရကိုၿခံဳမထားပါက ကၽြႏ္ုပ္မွာ ေက်ာင္းသားႀကီးတို႔ ၀ိုင္း၍ ေခါက္ သျဖင့္ ထိိပ္ေပါက္ကာ ေစာေစာစီးစီး ဘ၀အဆံုးသတ္ရဖို႔သာ ရွိခ်ိမ့္မည္။
ယခုေသာ္ကား ဟန္ေဆာင္ျခငး္ ပရိယာယ္အေရကို လံုၿခံဳေအာင္ ၿခံဳတတ္ေသာေၾကာင့္ အသက္၃၈ႏွစ္ အထိပင္ ႀကီးျပင္းကာ သူေဌးႀကီး ဦးကံေကာင္းဟူ၍ ထင္ရွားျခင္း အထြတ္အထိပ္၊ ၾကြယ္၀မႈ ေခါင္ဖူး သို႔ ေရာက္ခဲ့ ရေပသည္။ သို႔တုိင္ေအာင္ ကၽြႏ္ုပ္၏ မိခင္ကို လွည့္စားခဲ့ေသာ ကံတရားသည္ ကၽြႏ္ုပ္အား တိမ္ညြန္႔သို႔ ေျမႇာက္ပင့္ၿပီးကာမွ ေျမျပင္သို႔ ခ်ကာ ေျခႏွင့္နင္းသလို ဆယ္သိန္းၾကြယ္၀ ဂုဏ္ျဒပ္ႀကီး လွေသာ အေျခကို ပို႔ေဆာင္ၿပီးကာမွ တစ္ဖန္မတန္ေသးဘဲ ယခုမူ ႀကိဳးစင္သို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ ပို႔လိုက္ျပန္ ေခ်ၿပီ။
ဆက္ရန္
.
4 comments:
အင္း...
ဘာပဲေၿပာေၿပာ အဲ ့ဒီဖုန္းၾကီးေက်ာင္းသား
ဘဝက ေအာက္သက္ ပိုေက်ေနသလိုပါပဲ။
ကြ်န္ေတာ္ေတာ ့ အဲ ့ဒီယဥ္ေက်းမႈေလးကို
ႏွစ္သက္တယ္။ အၿမဲပဲ ရွိေနေစခ်င္တယ္။
ခင္တဲ ့..
အေၿဖးလူ
အတိတ္ဝဋ္ေႂကြးေတြကို ေပးဆပ္ေနရတဲ့ သားအမိႏွစ္ေယာက္ဘဝက ရင္နာစရာပဲေနာ္။
ဘုရားရိပ္တရားရိပ္ ခိုလႈံခြင့္ရလာတာေတာင္ ေမာင္ကံေကာင္းက ကံမေကာင္းႏိုင္လား။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
ဆရာတင့္တယ္ ေရးသလုိ ဒီလူက ပင္ကုိယ္ဓာတ္ခံကုိက ဆုိးတဲ့သေႏၶ ပါလာတာကုိး။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ ကၽြန္ေတာ္သြားလွဴရင္ ကုိယ့္မွာလဲ မ်ားမ်ားမႏုိင္ေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးပဲ လွဴမိတယ္။ ဒန္ေပါက္ေလး ၁ထုပ္ကုိေတာင္ ဆရာေတာ္ၾကီးက အလွဴခံ၊ အႏုေမာဒနာတရား ေဟာျပီးရင္ ကုိရင္ေက်ာင္းသားေလးေတြနဲ႔ မွ်တဘုဥ္းေပးေတာ့တာပဲ။ ဆရာေတာ္ၾကီး ဘုဥ္းရရင္ေတာင္ အလွဴရွင္ဝမ္းေျမာက္ရံု စတိပဲ ဘုဥ္းရေလာက္တယ္။ ကုိရင္ေလးေတြဆုိ ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ေတြဆြဲျပီး ေက်ာင္းေပၚ လူတက္လာရင္ ဒါ ဆရာေတာ္ၾကီးကုိ ကပ္မယ့္ ေဘာဇဥ္ေတြမွန္းသိေတာ့ ကေလးပီပီ ျပံဳးေနတာပဲ။ ျပီးရင္ သူတုိ႔ပါဘုဥ္းရေတာ့မွာကုိး။
အမၾကီးေရ.....
ေနာက္တစ္ပုဒ္ ဆက္ၾကဆို႔ရဲ႕။
Post a Comment