ဖုံးကြယ္တတ္ေသာႏွင္း
စိုး (ႏြယ္ပန္းအိမ္)
ခင္သက္ႏြယ္ ေယာက်ာ္း ဆုံးသြားေၾကာင္း ေဇာ္ဝင္းက ေျပာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေလာကဝတ္အရ စိတ္မေကာင္း သည့္အေၾကာင္းသာ ျပန္ေျပာလိ္ုက္ရေသာ္လည္း စိတ္ထဲက ကိုယ္ႏွင့္ဘယ္လိုမွ မသက္ဆိုင္ သည့္ ျပင္ပသတင္းတစ္ခုလိုပဲ ေအာက္ေမ့ေနမိသည္ကေတာ့ အမွန္ပင္။
တကယ္ေတာ့လည္း သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္သုံးေလးခါေလာက္ ျမင္ဖူးရုံသာရွိျပီး ရုပ္ရွင္မင္းသားၾကီး တစ္ေယာက္ ႏွင့္တူေၾကာင္း သတိထားမိသည္။ ျပီးေတာ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ အိမ္မွာ ၾကံဳသျဖင့္တစ္ခါ စကား ေျပာဖူးသည္။ သူႏွင့္ဆုံဖူးသမွ်မွာ ဒါပဲျဖစ္၏။ သူတို႕က သည္ကေနဆယ္မိုင္ေလာက္ေဝးေသာ ၿမိဳ႕ကေလး တစ္ၿမိဳ႕မွာ ေနၾကသည္။
"အဲဒါ ငါတို႕ လိုက္ပို႕ၾကမလို႕၊ ငါ့ကားနဲ႕သြားၾကမွာ။ မင္းလိုက္မွာဆိုရင္ ဒီလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို ေန႔ခင္းႏွစ္နာရီ ေရာက္ေအာင္လာခဲ့။ဆိုင္ရွင္ကိုစိုးဝင္းလည္း လိုက္လိမ့္မယ္"
"အင္း...လိုက္ေတာ့ပို႕ခ်င္ပါတယ္ကြာ။ ဒါေပမဲ့ ခင္သက္ႏြယ္ က ငါနဲ႕မခင္ဘူး။ သူ႕ေယာက်ာ္းနဲ႕မွ ႏွစ္ခါ စကားေျပာဖူးေသးတယ္။ သေဘာေကာင္းပုံရပါတယ္။ အခုဆုံးသြားတဲ့သူေပါ့။"
ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေျပာမိသည္။ ေဇာ္ဝင္းက စိတ္ပ်က္စြာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္၏။
"မင္းေျပာလိုက္မွျဖင့္ အဆန္းခ်ည္းပဲ။ ေမြးကတည္းက အတူတူၾကီးလာတဲ့ ခင္သက္ႏြယ္က်ေတာ့ မခင္ဘူးတဲ့။ ဟိုလူၾကီးကျဖင့္ သိပ္ဆိုးတာ။ မင္းက မသိလို႕"
"ဟုတ္လား၊ မသိပါဘူး။ ငါလည္း ထင္တာေျပာရတာ"
"ကဲ...ဒါျဖင့္ ငါသြားမယ္။ ေန႔လည္ ႏွစ္နာရီေနာ္"
ေဇာ္ဝင္း ျပန္သြားျပီးေနာက္ ဆိုင္ရွင္ကိုစိုးဝင္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စားပြဲမွာ လာထိုင္ျပီး-
"ကိုစိုးက ႏြယ္ႏြယ္နဲ႔ တကယ္ကို မခင္ဘူးလား။ သူတို႕အိမ္က လူေတြနဲ႔ေတာ့ခင္သားပဲ။ ဘာလဲ ငယ္ငယ္တုန္းက သူနဲ႔ရန္ျဖစ္ထားလို႕လား" ဟုရယ္ရင္းေမးသည္။
"မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ရန္လည္းမျဖစ္ပါဘူး။ စကားကုိ တစ္ခြန္းမွမေျပာဘူးတာ။ အဲဒီလိုေျပာဖို႔ အေၾကာင္း မသင့္ခဲ့ ေတာ့ မခင္ၾကဘူးေပါ့။ ကိုးတန္းေအာင္ျပီးတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီကေနထြက္သြားတာနဲ႔လည္း ပါမယ္ ထင္တယ္။ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာျပီး ကၽြန္ေတာ္ဒီကို ျပန္ေရာက္လာေတာ့ သူကဒီျမိဳ႕မွာမရွိေတာ့ဘူးေလ။ တခါတေလသူ ဒီကိုျပန္လာတာနဲ႔ ၾကံဳျပန္ေတာ့လည္း အရင္ကမွ မခင္ခဲ့တာ။ ဘယ္လိုလုပ္ စကားေျပာ ျဖစ္ၾကမွာလဲ။ ဒီေတာ့ ခုထိ ဒီလိုပဲေပါ့"
"ဒါေပမဲ့ ကိုစိုး အာအိုင္တီတက္ေနတုန္း သူရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေရာက္တာပဲဗ်။ အဲဒီမွာေရာ မေတြ႕ၾက ဘူးလား။ ျမိဳ႕နယ္အသင္းတို႔ ဘာတို႔မွာေပါ့"
သူ႔စိတ္ထဲမွာ ထူးဆန္းေန၍ ျဖစ္မည္ထင္၏။ သူက ႏိႈက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ေမးေနသည္။ "ကၽြန္ေတာ္က ျမိဳ႕နယ္ အသင္း လႈပ္ရွားမႈေတြမွာလည္း သိပ္ပါေလ့ မရွိဘူးဗ်။ မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခါေတာ့ ေတြ႕လိုက္ ပါတယ္။ ဒါကလည္း.... "
"ကိုယ့္အိမ္နီးခ်င္းေတြ တစ္ျမိဳ႕တစ္ရြာမွာ ေတြ႕တာပဲဗ်ာ။ ေခၚလိုက္ေရာေပါ့။ ဘယ္မွာေတြ႕တာလဲ။"
"ေခၚလို႕မျဖစ္ဘူး။ အခ်ိန္က ညၾကီးမင္းၾကီးရယ္၊ အေဆာင္က သူ႕အိမ္ခန္းတံခါးဝမွာ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းေတြ႕ လိုက္ရတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကိုအေဆာင္အျပင္ဘက္ကေန သီခ်င္းဆိုေနတာေလ။ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မွန္းေတာင္သိမွာ မဟုတ္ပါဘူး"
"ေဟာ...ဗ်ာ"
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွ ျပန္လာရင္း သည္စကားကို ဘာလို႕ေျပာမိပါလိမ့္ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အျပစ္တင္ ေနမိသည္။ ခင္သက္ႏြယ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘယ္သူ႕ကိုမွ၊ ဘယ္သူႏွင့္မွ စကားစပ္၍ မေျပာဘူးခဲ့။ ကုန္ကုန္ ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနစဥ္ပင္ သူ႕အေၾကာင္း အခ်ိန္ၾကာၾကာေတြး၍ မေနခဲ့ဖူး ဘူးပါ။
အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနပုံက ဟိုးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အေၾကာင္းကိုေျပာေနသည္ႏွင့္မတူ။ မေန႕ တစ္ေန႕ ကမွ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာေတြကို ျပန္ေျပာေနသည့္အလား စကားလုံးေတြက ေခ်ာေခ်ာ ေမာေမာပင္ ထြက္သြားေလသည္။ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ သည္အေၾကာင္းက ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ မ်ား အမွတ္ထင္ထင္ ရွိေနရပါလိမ့္။ သာမန္ အေသးအဖြဲ ကိစၥတစ္ခုလိုပင္ ေမ့သြားခဲ့ျပီးျပီ မဟုတ္ဘူးလား။
အခုစကားကိုုေရာ ကုိစိုးဝင္းက စကားစပ္မိ၍ အျခားသူေတြကို ေျပာမိသြားလွ်င္ သို႕မဟုတ္ သူႏွင့္ ေျပာျဖစ္ ခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ ဘယ္လိုေအာက္ေမ့သြားမည္နည္း။ ခင္သက္ႏြယ္က ကိုစိုးဝင္းႏွင့္ အလြန္ ခင္သည္။ ေဇာ္ဝင္း၊ တင္ဝင္း၊ ဥာဏ္လြင္တို႔ႏွင့္လည္း အလြန္ခင္ပါသည္။ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ ေနသူေတြ အကုန္လုံးႏွင့္ ခင္တာပဲျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလြဲ၍ေပါ့။
သည္လိုဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ကေရာ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူကလြဲ၍ အားလုံးႏွင့္ ခင္သူပင္ ျဖစ္သည္။ကၽြန္ေတာ္တို႕ခ်င္းက အိမ္နီးခ်င္းေတြျဖစ္ရုံသာမက သူ႕အစ္မကကၽြန္ေတာ္ႏွင္႕ တစ္တန္းတည္း သား သူငယ္ခ်င္း။ သူကေတာ့ တစ္တန္းငယ္သည္။ သူ႔ေမာင္ႏွစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ညီေတြႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း မို႔ အိမ္ကိုသြားလာဝင္ထြက္ ေနၾကသူမ်ားျဖစ္ျပီး သူ႔ညီမကလည္း အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထဲမွ တစ္ဦးႏွင့္ပင္ အိမ္ေထာင္က်သည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ကသာ စုန္းျပဴး။
အမွန္ကေတာ့ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာေၾကာမတည့္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္မည္ထင္၏။ သူက ေတာ္ေတာ္ လွသည္။ တစ္ေက်ာင္းလုံးမွာပင္ ေပၚလြင္ထင္ရွားေသာ အလွပိုင္ရွင္ျဖစ္သည္။ စာကလည္း ေတာ္သည္။ သူ႕ေဘးမွာသူႏွင့္ ခင္မင္လိုသူေတြ၊ သူ႕ကိုပိုးပန္းေနသူေတြႏွင့္ ဝိုင္းဝိုင္းလည္ ေနသည္။ သို႕ေသာ္ထိုအထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မပါပါ။
သူတို႕အိမ္ကို တစ္ခါတစ္ရံ သြားလည္သည့္အခါၾကေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္သူ႕ကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ မၾကည့္။ ယခု ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း ဒါေတြက သူ႕အေနအထားကို ကၽြန္ေတာ္က အသိအမွတ္ မျပဳရာ ေရာက္ေနသည္။ သို႕ေသာ္မတတ္ႏိုင္ပါ။ သူလို လွပလြန္းေသာ မိန္းကေလးတစ္ဦးကို ကၽြန္ေတာ္ က သံေယာဇဥ္ မျဖစ္ခ်င္ပါ။ သည္ေတာ့လည္း သာမန္လူတစ္ေယာက္မွ်သာျဖစ္ျပီး သူ႔ကိုလည္း စိတ္ဝင္စား ဟန္မျပေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူက ဘာမွအေရးမလွပ္သည္မွာ မဆနး္ဟုဆိုရမည္။
ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ေရာက္သြားျပီး ေနာင္တစ္ႏွစ္ၾကာေတာ့သူလည္း ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ေရာက္လာျပီး အင္းလ်ားေဆာင္တြင္ ေနသည္။ သူ႕ကို အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံရာ အသိုင္း အဝိုင္း က ပို၍ က်ယ္ဝန္းလာျပီး သူ႕အလွကို ကိုးကြယ္သူေတြလည္း ပိုမ်ားလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ျမိဳ႕က ေက်ာင္းသား ေတြၾကားမွာေတာ့ သူက "သတင္း"ပင္ျဖစ္သည္။ သူတို႕ႏွင့္ဆုံလွ်င္ေတာ့ သူ႕အေၾကာင္း ကိုၾကားရသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေက်ာင္းက ၾကိဳ႕ကုန္းမွာမို႕ သူတို႕ႏွင့္လည္းသိပ္ေတာ့ မဆုံျဖစ္ပါ။ ၾကာ ေတာ့လည္း ကိုယ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ကိုယ္မို႕ သူ႕ကိုေမ့သြားသည္။
အဲသည္ကစ၍ ယခုထိ သူႏွင့္ပတ္သက္၍ အမွတ္ရစရာ အျဖစ္အပ်က္ ဘာတစ္ခုမွ မရွိခဲ့ဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္ေနခဲ့သည္။ ဒါျဖင့္ ကိုစိုးဝင္းကို ေျပာျပခဲ့သည့္ အေၾကာင္းက ဘယ္ကေရာကလာသနည္း။ အဲသည္လို လွမ္းျမင္ရုံေလး ျမင္လိုက္ရတာဟာ ေျပာပေလာက္ေသာ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုလား။
အဲသည္တုန္းက သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အေဝးၾကီးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ႏွစ္ေယာက္အၾကားမွာ သံကန္႕လန္႕ ေတြ ျခားေနသည္။ ႏွင္းလႊာထုၾကီး ရွိေနသည္။ သည္လို ႏွင္းမႈန္ေတြ အၾကားမွာ အလင္းထဲမွ သူက အေမွာင္ထဲမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းျမင္ႏိုင္မွာလည္းမဟုတ္ပါ။ ႏွင္းဆိုသည္မွာ ပိတ္ဖုံးတတ္ေသာ သေဘာ ရွိသည္။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို ေဇာ္ဝင္း ကားလာေခၚေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ႏွင့္ေနျပီ။ မိနစ္ေလးဆယ္ ေလာက္ပဲ ေမာင္းရမည္ထင္၏။ ခင္သက္ႏြယ္တ္ို႕ ေနထိုင္ရာ စက္ရုံျမိဳ႕ကေလးသို႕ ေရာက္လာသည္။ သန္႕ရွင္း က်ယ္ဝန္းေသာ လမ္းမ်ားကို ျဖတ္သန္းရင္း အရာရွိရပ္ကြက္ဆီသို႕ ဘယ္သူ႕ကိုမွဆင္းမေမးရဘဲ ေမာင္းလာေသာ ေဇာ္ဝင္းကိုၾကည့္ကာ သူတို႕ကေတာ့ မၾကာခဏ ေရာက္ၾကမွာဟု ေအာက္ေမ့မိ၏။ တစ္ထပ္တိုက္ သီးသန္႕ေလးတစ္လုံးေရွ႕မွာ လူေတြရပ္ေနၾကသည္။ ကားကို မလွမ္းမကန္းမွာရပ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕ အဖြဲ႕ အိမ္ဝင္းထဲသို႕ဝင္၍ ခင္သက္ႏြယ္ကို ေတြ႕ဆုံအားေပးစကား ေျပာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ က ေဘးက ရပ္ရုံသာပါ။
သူကေတာ့ ဟိုတုန္းက ကိုယ္ဟန္အတိုင္း ခပ္သြယ္သြယ္ပင္။ ငိုထား၍ မ်က္ႏွာေတြ နီေနသည္။ ခုလို ေတြ႔ ရျပန္ေတာ့ ေလာကဝတ္အရမွ်သာမဟုတ္ဘဲ တကယ္ကို စိတ္မေကာင္းၾကီးစြာ ျဖစ္မိသည္။ သူ႕အမ်ိဳးသား ၏မ်က္ႏွာကိုလည္း ျမင္ေယာင္ေန၏။
ညေနေစာင္း ကိစၥေတြ အားလုံးျပီး၍ ျပန္ၾကရန္ ႏႈတ္ဆက္ ရေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကို "သြားပါဦးမယ္" ဟု ေျပာေတာ့ 'ဟုတ္ကဲ့'ဟု ျပန္ေျပာသည္။
အျပန္ကားေပၚမွာ အျခားသူေတြက ေဖာင္ေလာက္ေအာင္ စကားေတြ ေျပာလာၾကေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ကိုယ့္အေတြးႏွင့္ကိုယ္ ႏႈတ္ဆိတ္ေနမိသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မသိ ၾကတာ လည္း မဟုတ္ဘဲႏွင့္ အႏွစ္သုံးဆယ္ေလာက္အတြင္း တစ္ခါမွ် စကားမေျပာခဲ့ၾကသူႏွစ္ဦး၏ ပထမဆုံး ေျပာျဖစ္ေသာစကားက "သြားပါဦးမယ္" ႏွင့္ "ဟုတ္ကဲ့" တို႕ျဖစ္ေနသည္မွာ အံ့ၾသစရာ။
"အရင္က တစ္ခါ ေစ့စပ္ဖူးေသးတယ္။ အဲဒီလူနဲ႕ မယူျဖစ္ခဲ့ၾကတာ..."
"ေဟ့ေကာင္...မင္းသိလား။ မင္းက ရန္ကုန္မွာ ေက်ာင္းတက္ခဲ့တာဆိုေတာ့.." ကၽြန္ေတာ္က နား သိပ္မရွင္းလိုက္။
"ေဟ...ဘာလဲ"
"ခင္သက္ႏြယ္ နဲ႕ ေစ့စပ္ခဲ့တဲ့ အဆိုေတာ္ကြာ။ မင္းသူ႕ကို သိတယ္ဟုတ္လား" ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္လွည့္လာသည္။ ကားေပၚပါသူေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္ကလြဲ၍ အားလုံး မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ထြက္ ေတြခ်ည္း။မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ေမးခြန္းကို အေမးခံလိုက္ရ၍ တုန္လႈပ္သြားေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဝိုင္းၾကည့္ ေနၾကသည္။
"ေၾသာ္...အင္း...သိပါတယ္။ သိတယ္ဆိုတာက တအားၾကီးခင္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဆိုေတာ္ မျဖစ္ခင္ ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက စကားတစ္ခါႏွစ္ခါ ေျပာဖူးတာေလာက္ပါပဲ"ေတာ္ပါေသး၏။ ဘာေတြ ေျပာၾက တာလဲလို႔ ဆက္မေမးလို႕။ သည္အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးသူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္မေျပာခ်င္။ ကုၽြန္ေတာ့္ ဘာသာ တစ္ေယာက္တည္းေတာင္မွ မစဥ္းစားဘဲ ေနလာခဲ့တဲ့ဟာ။
ညဥ့္နက္ျပီ။ ႏွင္းေတြက်ေနသည္။ တံခါးကို အသာေလး ျပန္ပိတ္လိုက္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ လမ္းဘက္ ထြက္ လာခဲ့သည္။ လမ္းေပၚမွာ လူရွင္းေန၏။ ခင္သက္ႏြယ္တို႕ အိမ္ဝင္းေပါက္ ေခါင္မိုးခုံးေပၚမွာ ခရမ္းေရာင္ ပန္းႏြယ္ေတြ အဆုပ္လိုက္ ပြင့္ေနၾကသည္။ ငယ္ငယ္တုန္းကသာဆို ကၽြန္ေတာ္ အခုလို ျဖတ္ေလွ်ာက္ ရဲမွာ မဟုတ္ေပ။ အခုေတာ့ ျပတင္းေပါက္တစ္ခုပြင့္လာျပီး ခင္သက္ႏြယ္၏ ကိုယ္ဟန္ သြယ္သြယ္ မ်ားကို တဒဂၤေလာက္ လွမ္းျမင္ခြင့္ရဦးမလားဟုပင္ ခဏရပ္မိေသး၏။
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ့္စိတ္ကို အလိုလိုက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့လည္း သူက ဒီမွာ မေနပါ။ သူ ဒီမွာ မရွိမွန္း အေသအခ်ာသိထား၍သာ လိပ္ျပာသန္႕သန္႕ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျဖတ္ေလွ်ာက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ အကယ္၍မ်ားခုလို ႏွင္းေတြၾကားမွာ သူက ျပတင္းေပါက္တစ္ခ်ပ္ကို ဖြင့္ျပီး လမ္းေပၚကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ျပီ ဆိုပါေတာ့။ အဲသည္လိုဆိုရင္ေကာ ကၽြန္ေတာ္က ေတးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေရးဖြဲ႕ သီဆို ဦးမွာလား။
"ေတာ္ပါျပီ"
ကၽြန္ေတာ့္ႏႈတ္မွ အသံတစ္ခု ခပ္တိုးတိုးထြက္သြားသည္။
တစ္ခါတုန္းက ေရးဖြဲ႕ခဲ့တယ္ေလ။ ဆိုလည္းဆိုခဲ့ျပီးျပီးပဲ။ သူသိခြင့္ မရခဲ့တာကေတာ့ ကံၾကမၼာကိုပဲ ပုံခ် ရမလား။ မျပတ္သားခဲ့တဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ပဲ အျပစ္တင္ရေတာ့မလား မေျပာတတ္ေတာ့ပါ။ တကယ့္ အျဖစ္မွန္ ကိုေတာ့ ခုလိုေဝေနတဲ့ ႏွင္းေတြကသာ အသိဆုံးျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ထြက္ခြာ လာခဲ့ သည္။
သည္လမ္းအတိုင္း သည္ႏွင္းေတြထဲ ဆက္ေလွ်ာက္သြားလွ်င္ လမ္းဆုံးေတာ့ ျမစ္ကိုေတြ႕လိမ့္မည္။ ျမစ္ကိုေက်ာ္၍ ေတာင္ဆီကို ဆက္သြားလိုက္။ ေျမျပင္ခရီးကို သာမက အခ်ိန္ေတြ၊ နာရီေတြ၊ ေခတ္ ေတြကိုပါ ေက်ာ္ျဖတ္လ်က္ အေဝး...အေဝးၾကီးကိုေပါ့။
ခဝဲပန္းနံ႕၊ ၾကာပန္းရနံ႕ေတြ သင္းေနလွ်င္လည္း မရပ္ပါႏွင့္။ ဆက္သာသြား လိုက္ပါဦး။ ရင့္မွည့္စ ေကာက္ပင္ေတြ ႏွင္းစိုေသာ ရနံ႕ကိုရလွ်င္ ေရာက္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ဒီဇင္ဘာပန္းနံ႕ေတြ ၾကိဳင္လိႈ္င္ ေမႊးၿပီ ဆိုလွ်င္ေတာ့ အဲသည္ကိုေရာက္ၿပီ။ အင္းလ်ားေဆာင္ကိုေလ။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ အင္းလ်ား ေဆာင္ နံေဘးကိုပါ။
ခင္ၾကတာ သုံးရက္ပဲရွိေသးသည့္ ခင္ေမာင္တိုး ႏွင့္ ေအာင္ေက်ာ္ တို႕ကသာ မိန္းထဲကို သီခ်င္း သြား ဆိုဖို႕ လာ မေခၚလွ်င္ သည္အေၾကာင္းေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္လာမွာဟု တစ္ခါတစ္ရံ ေအာက္ေမ့မိ၏။ သူတို႕ က ကၽြန္ေတာ္တို႕ စက္မႈတကၠသိုလ္ ပိုင္ အေဆာင္ေတြတြင္ ေနရာမဆံ့သျဖင့္ ကပ္လ်က္က ပညာေရး တကၠသိုလ္ပိုင္ နတ္ေမာက္ေဆာင္တြင္ ေနၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း မနက္က သူတို႕အေဆာင္ သန္႕ရွင္းေရးလုပ္ေတာ့ ေမာင္ႏွမေဆာင္ျဖစ္ေသာ ပညာေရး တကၠသိုလ္ ယုဝတီေဆာင္မွ ေက်ာင္းသူမ်ားက လာေရာက္ကူညီၾကျခင္းျဖစ္သည္။
လုပ္အားေပးေနသူမ်ားကို နတ္ေမာက္ေဆာင္ အေပၚဆုံးထပ္ေန ပညာေရးေက်ာင္းသားၾကီးမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ စက္မႈေက်ာင္းသားမ်ားက ေတးဂီတမ်ားျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ အေၾကာ္ေတြ၊ ေကာက္ညွင္းေပါငး္ ေတြ တေပ်ာ္တပါး လက္ဆုံစားခဲ့ၾက၏။ ေက်ာင္းသူေတြ ျပန္ေတာ့ ကားေတြမထြက္ခင္ ဝရန္တာ ေပၚမွေန၍ ခင္ေမာင္တိုးက "ဆရာမကိုပဲ ခ်စ္မိသည္" သီခ်င္းကို ဝိုင္းဆို၍ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူတို႕အကူအညီေတာင္း၍ လာတီးေပးျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပြဲၿပီးသည္ႏွင့္ ကိုယ့္အေဆာင္ကို ကိုယ္ျပန္ခဲ့သည္။ ညဦးပိုင္း ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း ကင္တင္းမွျပန္အလာ တရုတ္ ဆိုင္ မွစားစရာေသာက္စရာေတြ သြားဝယ္လာၾကေသာ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ သူတို႔ အေဆာင္ေရွ႕တြင္ ေတြ႕ျပန္သည္။
လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခဲ့ျပီးျပီျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႕ႏွင့္ လိုက္မသြားေတာ့ပါ။ ညဆယ္နာရီေလာက္မွာ သူတို႕ ဂစ္တာတစ္လက္ျဖင့္ ေရာက္လာၾကသည္။ တျခားသူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္လည္းပါသည္။
"ခင္ဗ်ား မိန္းကေလးအေဆာင္ေတြ သီခ်င္းသြားဆိုဖူးလား"
ဟုခင္ေမာင္တိုးကေမးေတာ့....
"တို႕ေက်ာင္းက ဂ်ီေဟာကိုပဲ သြားဆိုဖူးတယ္" ဟု ကုၽြန္ေတာ္ ျပန္ေျပာသည္။
သူက "မိန္းထဲကို သြားဆိုၾကရေအာင္ဗ်ာ" ဟု ေျပာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ထလိုက္ခဲ့၏။
ကားေတြမရွိေတာ့သျဖင့္ ျပည္လမ္းဘက္ကို ထြက္ကာ လမ္းေလွ်ာက္သြားၾကရသည္။ အင္းလ်ားေဆာင္ ေရာက္ ေတာ့ အဝင္ဝတံခါးမၾကီးေရွ႕တြင္ ဘဲလ္အဲယားကားၾကီးတစ္စင္း ရပ္ထားျပီး ကားစက္ဖုံးေပၚတြင္ လူတစ္ဦး ေစာင္းထိုင္တီး ေနသည္။ ကားပိုင္ရွင္က ေဘးမွ စီးကရက္ေသာက္ရင္း ရပ္လ်က္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕က ေသာ့ခတ္ထားေသာ အင္းဝလမ္းထိပ္ သံတံခါးေဘး လူတစ္ကိုယ္စာ ဝင္သာေသာ သံဝင္းထရံ အၾကားေလးထဲမွ အင္းလ်ားေဆာင္ေနာက္ကို လာခဲ့ၾကသည္။ လမ္းမီးေရာင္ေအာက္တြင္ အသားျဖဴျဖဴ လူတစ္ေယာက္ ဂစ္တာကို လြယ္လ်က္ "မၿပီးေသးေသာ ပန္းခ်ီကား" သီခ်င္းကို ဆို ေနသည္။အေဖာ္ႏွစ္ ေယာက္ကေနာက္နားက ေမွာင္ရိပ္တြင္ ေစာင့္ေနၾကသည္။
အနားကို ကၽြန္ေတာ္တိို႕ေရာက္သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ထဲမွ တင့္ေဝ၏ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ေနသည္။ တင့္ေဝ က မိတ္ဆက္ေပးသျဖင့္ ေဂ်ာ့ဘြားက ေတာင္ငူက၊ ခြန္သာဒြန္းက ရွမ္းျပည္နယ္မွျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ သူတို႕က တိရစာၦန္ေဆးကု တကၠသိုလ္ႏွင့္ သြားဘက္ဆိုင္ရာ ေဆးေကာလိပ္တို႕မွ ေက်ာင္းသား မ်ားျဖစ္ၿပီး စဥ့္ကူေဆာင္တြင္ ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕တစ္ေတြ အျပန္အလွန္ စကားေျပာေနစဥ္ သီခ်င္းဆိုသူမွာ ဟာသေတြလုပ္ေနေၾကာင္း သတိထားမိသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသ သြား၏။ သူက ရယ္စရာေတြကို လက္တန္း သီခ်င္းလုပ္ဆိုျပီး ဂစ္တာကို တစ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္တီးလိုက္၊ အေဆာင္သူ မိန္းကေလးေတြက ရယ္လုိက္ျဖင့္ ပြဲက်ေနၾကသည္။
သူတို႔ျပန္သြားၾကခ်ိန္အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဆိုဖို႔သီခ်င္းကို ေရြး၍မရၾကေသး။ခင္ေမာင္တိုး ရတာကို ကၽြန္ေတာ္ က မရ။ ကၽြန္ေတာ္ဆို ႏိုင္တာက်ေတာ့လည္း သူက မၾကားဘူးဖူး ျဖစ္ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ခင္လာၾကတာလည္း ၾကာမွမၾကာေသးဘဲ။
ေနာက္ဆုံးဘာဆိုရမွန္း မသိေတာ့သျဖင့္ ျပန္ၾကမယ္ဆိုျပီး အျပန္ခရီးကို စလိုက္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္က ေဝဆာ ေနေသာ ႏွင္းေတြၾကည့္ကာ သုံးရာသီသီခ်င္းထဲမွ တစ္ပိုဒ္ကို ဆိုညည္းမိ၏။
"ျမဴမႈန္မႈန္ခ်ိန္ခါဆို ေျမာက္ျပန္ေလညွင္းေငြႏွင္းေဖြးေဖြးစို"
ခင္ေမာင္တိုး က တုံ႔ခနဲ ရပ္လိုက္ကာ...
"ဟာ..ခင္ဗ်ား အဲဒီသီခ်င္းကိုရလား၊ ကၽြန္ေတာ္လည္းရတယ္။ အဲဒါဆိုရေအာင္" ဟု ေျပာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ အေဆာင္ေဘးကို ျပန္သြားျပီး ဆိုၾကသည္။
"ေမာင္×××ေမ့ႏိုင္ဘူးကြဲ႕ ခင့္ကို×××လေတြႏွစ္ေတြ ေျပာင္းေလပို၊ အခ်စ္ဦးေလး ပ်ိဳ×××လြမ္းေနတဲ့ရက္ကို ေမွ်ာ္ေယာင္ကာစာဆုိ×××ေန႕စဥ္¬ပဲတမ္းတပို"
ခင္ေမာင္တိုး ဂစ္တာတီးပုံက ၾကိဳးေျခာက္ေခ်ာင္းစလုံးကို လက္ေခ်ာင္းအားလုံးျဖင့္ တီးခတ္ျခင္းျဖစ္၍ အလြန္ အသံသာ သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ထိုဂစ္တာသံကို သီခ်င္းသံစဥ္အတိုင္း စီးေမ်ာသီဆိုရုံပင္။
လူရွင္းသြားေသာ စၾကၤ ံေပၚတြင္ မိန္းကေလးေတြ ေလးငါးဆယ္ေယာက္ ျပန္စုလာျပန္သည္။
"ေႏြဦးကဆို သြန္းေလရူးရမ္းပို×××ဟိုေညာင္ပင္ညိဳညိဳ××ငွက္ေရႊၾသ က ခၽြဲသကို××ခ်စ္သူေဝးလို႔ အလြမ္းေတြပို"
ထိုစဥ္ အေပၚထပ္မွ တံခါးတစ္ခ်ပ္ပြင့္လာျပီး သြယ္ႏြဲ႕ေသာ ကိုယ္ဟန္ရွင္တစ္ဦးထြက္လာကာ သံဆန္ခါ နားလာၿပီး နားေထာင္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ သီခ်င္းဆုံးေတာ့ ဝိုင္း၍ လက္ခုပ္ တီးၾကၿပီး သူက "ဝမ့္စမိုး" ဟုေတာင္းဆိုသျဖင့္ တစ္ခါထပ္ဆိုရေသးသည္။
ဒုတိယတစ္ခါဆိုၿပီးေတာ့လည္း အားလုံးဝိုင္း၍ ေတာင္းဆိုေနၾကသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က "ေနာက္တစ္ပုဒ္ ျဖင့္ တင္ဆက္ပါရေစ"ဟုေျပာရသည္။
ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မႏ ၱေလးတြင္ ေနခဲ့စဥ္ ျမိဳ႕မအဖြဲ႕က အျမဲတီး၍ ကၽြန္ေတာ္လည္းရေနေသာ "သစၥာ" သီခ်င္း ကို တီးေပးႏိုင္မလားဟု ခင္ေမာင္တိုး ကို နည္းနည္းဆိုျပသည္။ သူကလည္း အရွိန္ရ သြား၍ လား မသိ။
"ၾကားေတာ့ မၾကားဖူးဘူးဗ်၊ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ားဆိုသာဆိုသြားပါ။ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ၿပီး တီးေပးမယ္" ဟု ေျပာသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ရဲရဲတင္းတင္းပင္ ဆိုလိုက္သည္။
"လွပမႈေတြ×××ေပါင္းစုံဖြဲ႕စည္းကာ×××ေမာင့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ..."
ထိုသီခ်င္းကိုလည္း မိန္းကေလးေတြၾကိဳက္ၾက၍ထပ္ကာ ထပ္ကာဆိုျပရသည္။ ထိုေနရာမွာ အေဆာင္ေရွ႕ ဆီကို ျပန္ထြက္လာၾကၿပီး အဝင္ဝတံခါးၾကီးေရွ႕တြင္ ထိုသီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ကို တစ္ခါျပန္ဆိုေတာ့ ေနာက္ဘက္ တြင္ နားေထာင္ခဲ့ေသာ ပရိသတ္က အေရွ႕ဘက္ကို လိုက္လာၾကသည္။
ရွင္းလင္း ေနေသာ ျပည္လမ္းၾကီးေပၚတြင္ တိတ္ဆိတ္စြာ ေလွ်ာက္လာရင္း ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းသံကို ၾကား၍ ထြက္လာျပီး နားေထာင္ေနေသာ ကိုယ္ဟန္သြယ္သြယ္ပိုင္ရွင္ကို မ်က္စိထဲတြင္ ျမင္ေယာင္ ေနသည္။ တစ္ေန႕ေသာအခါတြင္ သူႏွင့္ကၽြန္ေေတာ္ လူကိုယ္တိုင္ ဆုံျဖစ္မည္ မဆုံျဖစ္မည္ အပထား၍ ယခုအခ်ိန္ မွာေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္ခ်င္စရာ ၾကည္ႏူးမႈေလးတစ္ခုပင္။
သည္အေၾကာင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေတးတစ္ပုဒ္ ေရးဖြဲ႕ခ်င္လွသည္။ သီခ်င္းေတြအမ်ားၾကီး တီးခတ္ သီဆို လာခဲ့ေသာ္လည္း တစ္ခါမွေတာ့မေရးဖူးဘူးေသးေပ။ ၾကိဳးစားၾကည့္ရမလား၊ ႏွင္းေတြ သီခ်င္း လာဆိုသည့္ အေၾကာင္း ခ်စ္သူမဟုတ္ေသာ္လည္း သီခ်င္းဆိုမွေတာ့ ခ်စ္သူေပါ့။ ၿပီးေတာ့ အင္းလ်ားေဆာင္ စသျဖင့္။ ဒါေတြၿပီးေအာင္ေရးရမယ္။
ခင္ေမာင္တိုး တို႕အေဆာင္ေတြေရာက္၍ သူတို႕ကို ႏႈတ္ဆက္ျပီး ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း ျပန္ လာခဲ့ သည္။ ႏွင္းေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္လာရင္း စဥ္းစားရသမွ်ေတြကို ငယ္စဥ္က ၾကားဖူးေသာ ေတးသြားတစ္ခု၏ အလိုက္ကိုမွီးကာ စတင္သီဆိုၾကည့္ပါသည္။
ႏွင္း..မႈန္ေတြဆိုင္း...မိႈင္းလို႕ရီေဝ...အလွသခင္ေရ..မွန္းဆကာလွမ္းခဲ့ရျပီ တစ္ေန႕(...)
အစဥ္မေမ့..ယဥ္မဆုံး..အလွဆုံးထိပ္ေခါင္ ခင္ပ်ိဳေမ ပုန္းေရွာင္ကာ မုန္းမသြားနဲ႕...ဆုံးကမၻာတိုင္ ခ်စ္ မယ့္သူ ေပ။ အခန္းကိုေရာက္ေတာ့ ရၿပီးသမွ်ေလးေတြကို ေမ့မသြားခင္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေနာက္ေက်ာ တြင္ ကပ်ာကယာ ခ်ေရးၿပီး သီခ်င္းေလးကိုလည္း "ၾကိဳပါကြယ္ အင္းလ်ားသူ"ဟု အမည္ေပးလိုက္ပါသည္။
သီခ်င္းတစ္ပုိင္းတစ္စေလးကို ထပ္ကာထပ္ကာ ျပန္ဆိုၾကည့္ရင္း ဝမ္းသာၾကည္ႏူးလိုက္ပုံမွာ ေျပာစရာပင္ မရွိေတာ့။ တတိယစာေၾကာင္းမွ ျဖည့္စရာေနရာကို စဥ္းစား၍မရေသး။ ေနာက္ရက္မွ သည္ သီခ်င္းေလး ကို အေခ်ာ ၿပီးေအာင္ေရးရမယ္။ အခုေတာ့ အိပ္ရာဝင္မွ။ မနက္ျဖန္ေက်ာင္းတက္ရမွာ။ ေၾသာ္...မနက္ျဖန္ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ။ သည္ေန႕ေပါ့။ အခုေတာင္ မနက္တစ္နာရီခြဲေနၿပီပဲ။
စေနေန႕ည ကၽြန္ေတာ္တို႕သြားၾကေသာ အင္းလ်ားေဆာင္ေရွ႕တြင္ လူရွင္းေန၏။ ခင္ေမာင္တိုးက သံတံခါးၾကီး ၏ ခါးတန္းေပၚ ေျခတစ္ဖက္တင္၍ ဂစ္တာကိုစမ္းလိုက္သည္။
တင့္ေဝက မယ္ဒလင္ျဖင့္ အသင့္ျဖစ္ေတာ့ ဟိုတစ္ပတ္ကဆိုခဲ့သည့္ "သုံးရာသီ" ႏွင့္ "သစၥာ" သီခ်င္းတို႕ကို ကၽြန္ေတာ္က ဆိုသည္။ သီခ်င္းဆုံးေတာ့ သံဝင္းတံခါးၾကီး၏ အတြင္းဘက္ကို ကပ္လ်က္သား ခဲတစ္လုံး က်လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ရွက္သြားသည္။ ေနာက္ထပ္တစ္လုံးက ေက်ာက္လမ္းကိုထိကာ ကြဲေၾက သြားျပီး အပဲ့အရြဲ႕မ်ားက ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို လာမွန္ကုန္သျဖင့္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ ခ်ိဳခ်ဥ္ ေတြျဖစ္ေန၏။ တတိယအထုပ္ ကေတာ့ မကြဲေပ။ စာေရးစကၠဴတစ္ရြက္ျဖင့္ ရစ္ပတ္ထားသည္။ ေျဖၾကည့္ လိုက္သည္။
ယူတို႕က ဘယ္ကလဲ။ ယူတို႔ဆိုတဲ့သီခ်င္းကို ၾကိဳက္တယ္။
သီခ်င္းေတြကို Request လုပ္ခ်င္ရင္ Sign ျပလိုက္မယ္။ ပန္းတစ္ပြင့္ ေထာင္ျပရင္
"တစ္ပြင့္ပန္း သစၥာ" မိန္းကေလး သုံးေယာက္တြဲ မတ္တတ္ရပ္ျပရင္ "သုံးရာသီ"
လို႕ မွတ္ထားပါ အင္းလ်ားအေဆာင္သူမ်ား။
` ထိုစဥ္ အေဆာင္ေပၚတီကိုေပၚတြင္ မီးတရဲရဲျဖင့္ စီးကရက္ေသာက္ေနၾကေသာ ေက်ာင္းသူအခ်ိဳ႕ဆိီမွ "လွဘာဒဲ ေမးရဲ ဆိုေပးဘား" ဟုလွမ္းေျပာသျဖင့္ ယခုအဆင္မေျပေသး၍ အျခားတစ္ပုဒ္ျဖင့္ တင္ဆက္ ပါရေစဟု အဂၤလိပ္လို ျပန္ေျပာရသည္။ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားမွ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို လာတက္ၾကေသာ ေက်ာင္းသူ ေတြ ျဖစ္သည္။
ၿပီးေတာ့ တင့္ေဝက Elvis Presely ၏ Home is where the heart is သီခ်င္းကိုဆိုေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က မယ္ဒလင္ကို တိီးေပးရင္း တင့္ေဝ သံတိုင္ေတြကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ကိုင္ကာ အေဆာင္ေပၚကို လွမ္းၾကည့္ၿပီး သနားစရာမ်က္ႏွာျဖင့္ ဆိုေနပုံကို ေနာက္ေျပာင္ရန္ မွတ္သားေန၏။
တင့္ေဝ ဆိုမၿပီးခင္မွာပင္ ေဂ်ာ့ဘြားတို႕ ေရာက္လာၾကသည္။ ဟိုေန႕ကလူလည္းပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူတို႕ဘက္ကို "တစ္ပုဒ္ေလာက္ ဆိုလိုက္ဦးမယ္" ဟု ခြင့္ေတာင္း၍ ကိုယ့္လူေတြကိုလည္း ဟိုနားေလးမွာ လိုက္ဆိုေပးဦးေနာ္ဟု သတိေပးလိုက္သည္။
"ႏွင္း..မႈန္ေတြဆိုင္း..မိႈင္းလို႕ရီေဝ...အလွသခင္ေရ..မွန္းဆကာလွမ္းခဲ့ရျပီ တစ္ေန႕"
(ၾကိဳပါကြယ္အခ်စ္ရယ္ ေတးသီလို႕ေခ်ာ့မေလ)
အစဥ္.....မေမ..ယဥ္..မဆုံး...အလွဆုံးထိပ္ေခါင္ ခင္ပ်ိဳေမ ပုန္းေရွာင္ကာ... မုန္းမသြားနဲ႔.. ဆုံးကမၻာတိုင္ ခ်စ္ မယ့္သူေပ
ဇာျခည္ေငြႏွင္းအၾကား...ေလျပည္ေလညင္း..ကစားၾကိဳေနပါ အငး္လ်ားသူေရ၊ ဘယ္လိုပင္ ခရီးၾကမ္း... တကယ့္ကိုပင္ မျငီးတမ္းလွမ္း..လွမ္းပါရေစ သဥၨာ ေဆာင္ခန္းဝ..ျမင္လာစမ္းပါ့ အလြမ္းေျပၾကိဳေနပါ ခ်စ္တဲ့ သူေရ သူတို႕အေဆာင္ကို သီးသန္႔ေရးဖြဲ႕ထား၍မ်ား ၾကိဳက္ၾကေလသလား မသိ။ ဝိုင္း၍ ေတာင္းဆို ေနၾကသျဖင့္ တစ္ခါသီဆိုရျပန္၏။ ၿပီးေတာ့ ေဂ်ာ႔ဘြားၾကီးတို႕ကို "သြားေတာ့မယ္" ဟု ႏႈတ္ ဆက္သည္။
"ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ျပန္မွာ ၊ သူလိုက္ေနတဲ့ ေကာင္မေလးက သူ႕အမ်ိဳးေတြဆီ ျပန္အိပ္လို႔ ဒီည ဒီမွာ မဆိုေတာ့ ဘူးတဲ့" ဟု ေဂ်ာ့ဘြားက ျပန္ေျပာရင္း တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ဟိုေန႕ညက သီခ်င္းဆိုသူကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးသည္။
"ဒါ..ကိုထြန္းႏိုင္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေဆာင္ကပဲ"
"ခင္ဗ်ားသီခ်င္း ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ ဒိီအေဆာင္က တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ရည္ရြယ္ျပီးေရးတာလား" ဟု ကၽြန္ေတာ္ ႏွင့္ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ေနရင္းက လက္ကို မလႊတ္ေသးဘဲ သူကေမးသည္။
"မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒီလိုအေၾကာင္းအရာေလးနဲ႕ဆိုေတာ့ သီခ်င္းလာဆိုလုိ႕ေကာင္းတယ္ဆိုၿပိီး ေရးၾကည္႕ တာပါ"
"ဟာ.. ဒါဆိုရင္ ဒီသီခ်င္းကို ကၽြန္ေတာ္ဒီမွာ ခဏဆိုပါရေစဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ရည္ရြယ္ထားတဲ့သူ ဒီမွာ ရွိေနလို႕ပါ။ ခင္ဗ်ားက တျခားအေဆာင္ေတြမွာလည္း ဆိုလို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ပါဗ်ာေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပလည္ သြားတဲ့ အခ်ိန္ေလးအထိပါပဲ" ကၽြန္ေတာ္ အခက္ေတြ႕သြားသည္။ ဘာေျပာရမွန္းလဲ မသိ ျဖစ္ေန၏။
"ကၽြန္ေတာ္လည္း အခုမွ စဆိုၾကည့္တာပါ။ ဘယ္မွာမွေတာင္ မဆိုရေသးဘူး" ကၽြန္ေတာ္က ခပ္ဆဆ ျပန္ေျပာ မိသည္။ ဒါကို သူက ဘယ္လိုမ်ားနားလည္သည္မည္။ "အို..ကၽြန္ေတာ္က မွတ္မိလြယ္ပါတယ္။ လာဗ်ာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သြားၾကရေအာင္၊ ဟိုက်မွ စာသား ေရးယူျပီး တစ္ေခါက္ႏွစ္ေခါက္ဆိုျပ။ ဒါဆို ရပါျပီ"
၁၉၆၈ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၇ ရက္။
ကၽြန္ေတာ္က အေဆာင္မွ အခန္းနီးခ်င္းေတြႏွင့္ ကမာရြတ္က ပြဲေတြကို သြားၾကည့္ျပီး အေဆာင္ကို ျပန္ေရာက္ ၊ ကိုထြန္းႏိုင္ ႏွင့္ အဖြဲ႕ေတြ လင့္ရိုဗာ ကားျဖင့္ေရာက္လာၾကသည္။ သီခ်င္းသြားဆို ရေအာင္ ဟုဆို၍ နတ္ေမာက္အေဆာင္မွ ခင္ေမာင္တိုးႏွင့္ တင့္ေဝကိုပါ ဝင္ေခၚသည္။ သည္အေတာအတြင္း ကၽြန္ေတာ္ တို႔ အင္းလ်ားကို ႏွစ္ခါေရာက္ေသးေသာ္လည္း သူတို႕ႏွင့္ တစ္ခါမွမဆုံျဖစ္ခဲ့ေပ။ သူ႕ ၾကည့္ရတာ အေတာ့္ကို ေပ်ာ္ေနပုံရၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း သူတို႕ ေျပလည္သြားျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေက်းဇူး လည္း တင္ေၾကာင္း ေျပာ၍ အခါခါ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္သည္။
ကၽြန္ေတာ္က.. "ေကာင္းပါေလရဲ႕ဗ်ာ၊ ဝမ္းသာပါတယ္" ဟု ျပန္ေျပာ၏။
အင္းလ်ားေဆာင္ေရွ႕ သံတံခါးမွ ကိုထြန္းႏိုင္ "ၾကိဳပါကြယ္ အငး္လ်ားသူ" သီခ်င္းကို ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေရွ႕မထြက္ ဘဲ ကားေဘးနားေမွာင္ရိပ္မွာပဲ ရပ္ေနသည္။ ေတးသြားေရာ စာသားပါ ကြဲလြဲကုန္ၿပီ။
ထိုစဥ္ ေဂ်ာ့ဘြား က အေဆာင္ေပၚကို လွမ္းၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ကုတ္သည္။ ကိုထြန္းႏိုင္ရဲ႕ ေကာင္မေလး လာျပီ္ဆိုသည့္ သေဘာ။ သြယ္သြယ္ ႏြဲ႕ႏြဲ႕ကိုယ္ဟန္ရွင္က စၾကၤ ံမီးလုံးေအာက္မွျဖတ္ကာ ဝရန္တာ ဆီသို႕ ေလွ်ာက္လာသည္။ ကိုထြန္းႏိုင္ဆီကို မသိမသာေလး လက္ျပလိုက္သည္။
သူဆိုျပီး၍ ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က "ေတာ္ျပီ" ဟုေျပာလိုက္သည္။ တင့္ေဝ ကလည္း မဆိုခ်င္ေတာ့ဟုဆိုသျဖင့္ အားလုံး ကမာရြတ္ဝိုင္းက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို သြားၾကသည္။
"ေကာင္မေလးက ဒီသီခ်င္းကို ကၽြန္ေတာ္ေရးတာမွတ္ေနတာဗ်။ ကၽြန္ေတာ္က ခါတိုင္းလည္း ဘယ္ အေၾကာင္းအရာ မဆို သီခ်င္းလုပ္ဆိုဆိုေနေတာ့.." သူကေျပာေနသည္။
"ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ" ဟု ျပန္ေျပာလိုက္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္အသံက ခါးခါးသီးသီး ျဖစ္ေနပုံ ရသလား ေတာင္ မေျပာတတ္ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ကို လုိက္ပို႕ေသာကား ျပန္ထြက္သြားေတာ့ အေဆာင္ထဲကို ကၽြန္ေတာ္မဝင္။ ျပည္လမ္းဘက္ ထြက္ျပီး အင္းလ်ားေဆာင္အထိ တစ္ေယာက္တည္း ျပန္ေလွ်ာက္သြားသည္။
ကန္ေရျပင္မွာ ျငိမ္သက္လ်က္။ အေဆာင္ေရွ႕မွာလည္း တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ ႏွင္းေတြက ပိန္းပိတ္ ေအာင္က်ေနသည္။ ေစာေစာက ကိုထြန္းႏိုင္ဆိုခဲ့ေသာ ေနရာတြင္ရပ္၍ သံတိုိင္ေတြကိုကိုင္ကာ "ၾကိဳပါကြယ္ အင္းလ်ားသူ" သီခ်င္းကို ခပ္တိုးတိုး ကၽြန္ေတာ္ဆိုပါသည္။ နားေထာင္သူကေတာ့ တစ္ဦးမွ မရွိ။
ႏွင္း...မႈန္ေတြဆိုင္း...မႈိင္းလို႕သာရီ..ေဝ..အလွသခင္ေရ..မွန္း..ဆကာ လွမ္းခဲ့ရၿပီ တစ္ေန႕...အစဥ္မေမ့ ယဥ္မဆုံး အလွဆုံး ထိပ္ေခါင္ခင္ပ်ိဳေမ... ပုန္းေရွာင္ကာ...မုန္း..မသြားနဲ႕ ဆုံးကမၻာတုိင္ခ်စ္..မယ့္သူေပ..။
ကၽြန္ေတာ့္တစ္ကိုယ္လုံး ႏွင္းေတြျဖင့္ စိုရႊဲေအးစက္ေနသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ေျမျပင္ကိုထိလု နီးသည့္ တိုင္ ႏွင္းေတြက ပိတ္ဖုံးလ်က္။ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕ေမွာက္က ဧရာဝတီျမစ္ျပင္။
ေၾသာ္..အင္းလ်ားေရျပင္ မဟုတ္ပါလား။
သူႏွင့္ပတ္သက္သမွ်ကို ျပန္လည္စဥ္းစားမိျခင္းမွာလည္း ဒီတစ္ခါတည္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ ေနာင္လည္း စဥ္းစား ဖို႕မသင့္ေတာ့ေပ။
သူ႕ကို သံေယာဇဥ္ျဖစ္ မွာစိုး၍ ၊ တစ္ေန႕ေန႕တြင္ နာက်င္ခံစားရမွာစိုး၍ဟု အေၾကာင္းျပကာ ငယ္စဥ္ ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္သူႏွင့္ တမင္ေဝးေအာင္ ေနလာခဲ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းသည္ ဘာေၾကာင့္ဟု ရုပ္လုံးေပၚ ေတာ့မလို ျဖစ္လာသည္။ သို႕ေသာ္ ယခုအခ်ိန္က်မွေတာ့ သည္အေျဖကို ကၽြန္ေတာ္ မသိခ်င္ေတာ့ပါ။
လက္ခံႏိုင္ဖြယ္မရွိေအာင္ မွန္ကန္ေသာ အရွိတရားတို႕ကို အဝိဇၨာျမဴႏွင္းတို႕သည္ ပိတ္ဆီး ဖုံးကြယ္ ကုန္၏။ ႏွင္းပြင့္လႊာ ပဝါပါးေအာက္တြင္ အရာအားလုံးသည္ အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ လွပ ေနၾက ေပသည္။
ဒါေၾကာင့္မ်ား ဤကမၻာေျမေပၚတြင္ ႏွင္းဆိုတာ ေပၚေပါက္လာရေလသလား။
အေတြးစ ကိုျဖတ္၍ ကၽြန္ေတာ္ျပန္လာခဲ့သည္။
စိုး (ႏြယ္ပန္းအိမ္)
ရတီမဂၢဇင္း ဇြန္လ ၂၀၀၉
.
No comments:
Post a Comment