Wednesday, August 10, 2011

ဆရာဦးသုခႏွင့္ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႔အျမင္ အပိုင္း (၄၂)

ရင္မွာကိန္းေသာ ေတးထပ္တစ္ပုဒ္
ညြန္႔လြင္

အတုိင္းတုိင္းအျပည္ျပည္႐ွိ လူမ်ိဳးမသီးသီး၊ ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ကုိယ့္သားသမီးအ႐ြယ္ေရာက္လွ်င္ လင္ ႏွင့္မယားအား အသိအမွတ္ျပဳေလ့ျပဳထ႐ွိျခင္းသည္ အစဥ္အလာ တစ္ခုျဖစ္ ရပ္တည္သည္။ ႐ုိးေျမက် ေပါင္းသင္းနုိင္ျခင္း၊ ရာသက္ပန္ သံေယာဇဥ္ထားႏုိင္ျခင္းတုိ႔သည္ အခရာျဖစ္သည္။ ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ နားလည္ခ်င္ေစျခင္းအက်ိဳးငွာ ျမန္မာလကၤာႏွင့္ မိဘ၀တၱရား၊ လင့္က်င့္ ၀တ္ မယားက်င့္၀တ္တုိ႔ကုိ ေရးသားေတာ္မူခဲ့သည္။ ႐ုိးေျမက် ရာသက္ပန္ေပါင္းသင္းႏိုင္ေရးကုိ ဦးတည္ ေစသည္။ " မေကာင္းျမစ္တာ၊ ေကာင္းရာညႊန္းလတ္၊ အတတ္သင္ေစ၊ ေပးေ၀ႏွီးရင္း၊ ထိမ္းျမားျခင္း လွ်င္၊ ၀တ္ ငါးအင္၊ ဖခင္မယ္တုိ႔တာ" ဟူ၍ မိဘ၀တၱရားကုိ ေဖာ္ျပထားခဲ့သည္။ သီးခ်ိန္တန္သီး၊ ပြင့္ခ်ိန္တန္ပြင့္လွ်င္ သင့္ဘယ္ရန္အေရးသည္ အဓိကလုိအပ္ခ်က္ျဖစ္ေပသည္။ လူတုိင္း သည္ မိဘ၀တၱရား ေက်ပြန္မႈကုိ အထူး အေလးထား၍ ရာႏႈန္းျပည့္ ေဆာင္႐ြက္တတ္ၾကပါသည္။

လင္ႏွင့္မယားျဖစ္လာၾကေသာ သားသမီးတုိ႔အားလည္း ရာသက္ပန္ ႐ုိးေျမက်ရန္ အေရး ဆံုးမစကား မ်ားကုိ ဦးစားေပး၍ မဂၤလာ႐ွိစြာ ေျပာၾကားေပးၾကေသာ မိဘမ်ားပါ။ ေလာကအလယ္မွာ ပန္းႏွယ္လွ၍ ပန္းအလား ေမႊးရနံ႔ႀကိဳင္လိႈင္ေစခ်င္ၾကသည္မွာလည္း မိဘမ်ားပါ။ ဘ၀အစ၊ အလယ္၊ အဆံုးတုိင္ မေသမခ်င္း စိတ္မခ် ႏိုင္ၾကေသာ မိဘမ်ားပါ။ သားသမီးမ်ား ဘ၀ႏွင့္ အသက္ကုိရင္း၍ ေကၽြးေမြး ေစာင့္ေ႐ွာက္ လူလားေျမာက္ ျခင္းကုိ ေက်ာ္သည့္တုိင္ လုိအပ္မႈကုိ အၿမဲျဖည့္ဆည္းခ်င္ေသာ ဆႏၵမ်ား ရင္မွာ ကိန္းေအာင္းေနၾကသည္မွာ လည္းမိဘမ်ားပါ။
လင္ႏွင့္မယား ျဖစ္သြားၾကျပန္ေသာ္လည္း လင္သည္ လင္၀တၱရားျဖစ္ေသာ "မထီမဲ့ကင္း၊ အပ္ႏွင္းဥစၥာ၊ မိစၦာမမွား၊ ၀တ္စားဆင္ယင္၊ ျမတ္ႏုိးၾကင္၊ ငါးအင္လင္က်င့္ရာ"ကုိ ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကရသည္။ ထုိနည္းတူ မယားသည္လည္း မယား၀တၱရားျဖစ္ေသာ "အိမ္တြင္းမႈလုပ္၊ သိမ္းထုပ္ေသခ်ာ၊ မိစၦာၾကဥ္ေ႐ွာင္၊ ေလွ်ာ္ေအာင္ျဖန္႔ခ်ိ၊ ပ်င္းရိမမူ၊ ၀တ္ငါးဆူ၊ အိမ္သူက်င့္အပ္စြာ"ကုိ ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ ႏုိင္ၾကရသည္။ လင့္က်င့္၀တ္ႏွင့္ မယားက်င့္၀တ္တုိ႔ကုိ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္မွာ ေဟာထား ခဲ့သည္။

ဆရာလြမ္း (သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း)၏ ကဗ်ာသာရတၳအၿဂႋဳလ္က်မ္းတြင္ "သိဂၤါရရသ"မွာ လုလင္ပ်ိဳႏွင့္ လံုမပ်ိဳတုိ႔ ၁၅၀၀ ေမတၱာႏွင့္ ခ်စ္ၾကသည့္ အခ်စ္ႏွင့္ "၀စၦာလ်ရသ"မွာ မိဘႏွင့္ သားသမီး၊ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ ႏွမတုိ႔ ခ်စ္ၾကသည့္ ၅၂၈ ေမတၱာဟူ၍ ေမတၱာႏွစ္မ်ိဳး႐ွိေပသည္။ ၁၅၀၀ ေမတၱာဆုိသည္မွာ နာမ္ ၅၃ ပါး၊ နိဖၹႏၷ႐ုပ္ ၁၈ ပါး၊ လကၡဏ႐ုပ္ ၄ ပါးတုိ႔အား ေပါင္းေသာ္ ၇၅ ျဖစ္လာသည္။ ထုိ ၇၅ ကုိ အဇၥ်တၱ်သ႑ာန္ႏွင့္ ဗဟိဒၶ႑ာန္ ၂ မ်ိဳးႏွင့္ ေျမွာက္ေသာ္ ၁၅၀ ျဖစ္လာသည္။ ထုိ ၁၅၀ ကုိ ကိေလသာ ၁၀ ပါးျဖင့္ေျမွာက္ေသာ္ ၅၀၀ ေမတၱာ ျဖစ္လာေပသည္။ ၅၂၈ ေမတၱာဆုိသည္မွာ အေနာဓိသေမတၱာ ၅ ပါး၊ ၾသဓိသေမတၱာ ၇ ပါးတုိ႔ ႏွစ္ခုအား ေပါင္းေသာ္ ၁၂ ပါးရသည္။ ၄င္း ၁၂ ပါးကုိ အေ၀ရာေဟာႏၱဳ၊ အဗ်ာပဇၹာေဟာႏၱဳ၊ အနိဃာေဟာႏၱဳ၊ သုခိအတၱာနံပရိဟရႏၱဳ ဟူေသာ ၄ ပါးျဖင့္ ေျမွာက္ေသာ္ ၄၈ ပါး ရလာသည္။ ထုိ ၄၈ ပါးကုိ မွတ္ထားပါ။ ထုိ ၄၈ ပါးကုိ အရပ္ (၁၀)မ်က္ႏွာႏွင့္ေျမႇာက္ေသာ္ ၄၈၀ ပါးျဖစ္လာသည္။ ၄၈၀ ႏွင့္ မွတ္ထားေသာ ၄၈ ပါးတုိ႔ အား ေပါင္းေသာ္ ၅၂၈ ေမတၱာ ျဖစ္လာပါသည္။

၁၅၀၀ ေမတၱာကုိ အေျခခံ၍ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ၾကေသာ လုလင္ပ်ိဳႏွင့္ လံုမပ်ိဳတုိ႔သည္ အခ်စ္၊ ေငြေၾကး ႏွင့္ က်န္းမာေရး ကုိ အစီအစဥ္တက် အေလးထားၾကေသာ္ လည္း ေနာင္တြင္ က်န္းမာေရး၊ ေငြေၾကးႏွင့္အခ်စ္ဟု ေျပာင္းလဲတတ္ၾကေပသည္။ လက္ထပ္ျခင္းမွာလည္း (၈)မ်ိဳး႐ွိသည္ဟူ၍ ေ႐ွးပညာ ရွင္တုိ႔ ခဲြျခားစိတ္ျဖာထားခဲ့သည္။ ရာထူးဂုဏ္႐ွိန္ႏွင့္ ျပည့္၀ေသာ အမ်ဳးျမတ္တုိ႔ ႏွင့္ ထိမ္းျမား မဂၤလာျပဳျခင္း သြက္လက္ခ်က္ခ်ာ၍ လုပ္ေရးကုိင္တာ၌ ကၽြမ္းက်င္ေသာသူႏွင့္ ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳျခင္း၊ မိမိသမီးအား လိမ္မာေရးျခား႐ွိေအာင္ ပညာ႐ွိတုိ႔ႏွင့္ ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳျခင္း၊ သူ တပါးပစၥည္းကုိ မရအရ ခ်ဴၿပီး သမီးကုိ လက္သိပ္ထုိးေပး၍ ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳျခင္း၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာ တူ၍ ထိမ္းျမား မဂၤလာျပဳျခင္း၊ ႏိုင္ထက္ကလူျပဳမူၿပီး ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳျခင္း၊ သူငယ္ခ်င္းမွားမိ၍ အ႐ွက္မကဲြ ေစရန္ ထိမ္းျမားမဂၤလာ ျပဳျခင္းဟူ၍ျဖစ္သည္။

မင္းသား ေခါင္းေဆာင္လာေသာဘီလူးႏွင့္လည္း ေတြ႕ႀကံဳတတ္ၾကသည္။ မင္းသမီးေခါင္းေဆာင္လာေသာ ဘီလူးမ ႏွင့္ လည္း ေတြ႕ႀကံဳတတ္ၾကသည္။ ပုေတၱာ၀ါဒမွာ "လူ႐ြာဌာန၊ လူေလာက၌ မိန္းမတုိ႔သာ၊ က်င့္ ယုတ္မာ ၍ မိစၦာဆုိး၀ါး၊ မဟုတ္ျငားဘူး၊ ေယာက္်ားသည္လည္း ပညာနည္းတုိ႔၊ ေစာင့္စည္းမ႐ွိ မ်ိဳးဣတၳိသုိ႔ မသိေက်းဇူး၊ သူ႔ဂုဏ္ထူးကုိ၊ ထိန္ျမဴးေခ်တတ္၊ က်င့္မျမတ္တည္း" ဟူ၍ ေဖာ္ျပခဲ့ေပသည္။ ထုိ႔အျပင္ " ေယာက္်ား ဗာလ။ လူ႔ပါပႏွင့္ ေတြ႕ရႀကံဳရ၊ ေပါင္းဆံုရေသာ္၊ မိန္းမတုိ႔ထံုး၊ ေငြကုန္႐ံႈးက၊ သက္ဆံုးမတုိင္၊ ကုိယ္ပုိင္ ေယာက္်ား၊ ေသြေဖာက္ျပား၍ တရားမေစာင့္၊ မေျဖာင့္ႏွလံုး၊ လင္ကုန္႐ံႈးက သက္ဆံုးတုိင္လစ္၊ ေျပာရာျဖစ္႐ွင့္" ေရးသားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဗူးေကာင္းမွစင္ခံ၊ လင္ေကာင္းမွစံရသည္။

တည္မိတဲ့ ဘုရားလင္း တပဲနားနား၊ စသည္ျဖင့္အဆုိမ်ားသည္ ျဖစ္ထြန္းလာခဲ့သည္။ ကာလအလုိက္၊ သူ႔အႀကိဳက္ ကုိ စ႐ုိက္ညီေထြ၊ က်င့္တတ္ေစ။ "မေတာ္လွ်င္၊ အေကာ္ခက္ပါတဲ့၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ ေလးတဲ့၀န္" ဟူ၍လည္း စေလဦးပုည သည္ ဆုိမိန္႔ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူပညာ႐ွိရဟန္းပညာ႐ွိတုိ႔သည္ ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳၾက၍ လင္မယားတုိင္း သီရိေဂဟာျဖစ္ေစရန္ အထူးအေလးေပး ဆုိမိန္႔ခဲ့ၾကသည္။ သစၥာ႐ွိျခင္း၊ လင္ႏွင့္မယားစုေပါင္းစည္းလံုးျခင္း၊ လင္၏ခ်ီးက်ဴးျခင္း၊ ပြင့္လင္းစြာဆက္ဆံေျပာဆုိရျခင္း၊ အရိတၱေကာင္းမြန္ျခင္းႏွင့္ အခက္အခဲမ်ားကုိ ဇဲြ၊ သတၱိ၊ ပညာတုိ႔ျဖင့္ ေက်ာ္လႊားျခင္းတုိ႔သည္ သီရိေဂဟာ တည္ေဆာက္ျခင္း ၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ဟု ဆုိမိန္႔ခဲ့ ၾကသည္။

ယခု အခ်ိန္အခါသည္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳၾကမည့္ လုလင္၊ လံုမပ်ိဳတုိ႔အတြက္ ေ႐ွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္ မ်ားထဲမွ တစ္ခ်ိဳ႕ျဖစ္သည္။ မဂ္လာေဆာင္ေကာင္း မေဆာင္ေကာင္းေသာလဟူ၍လည္း ခဲြျခား သတ္မွတ္ထားေလ့႐ွိသည္။ " ႏွစ္ေတာ္၊ ႏွစ္၀ါ ေပါင္းနဲ႔ျပာ" ဟူ၍ မွတ္ပါ။ ေနာင္ေတာ္ဆုိသည္မွာ ေတာ္ သလင္း ႏွင့္ နတ္ေတာ္လတုိ႔ျဖစ္၍ ႐ွမ္း၀ါဆုိသည္မွာ ၀ါဆုိႏွင့္၀ါေခါင္လတုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။ ေပါင္းနဲ႔ျပာ ဆုိသည္ မွာ တေပါင္းႏွင့္ျပာသုိတုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိလမ်ားသည္ လက္ထပ္ထိမ္းျမား မဂၤလာေဆာင္ျခင္းကုိ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ၾကရေပသည္။

ရာသက္ပန္႐ုိးေျမက် ေပါင္းသင္းႏိုင္ေရးႏွင့္ သီရိေဂဟာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရးတုိ႔ကုိ အိမ္ေထာင္က်စ လင္ႏွင့္ မယားမ်ားအတြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု ဆုိဆံုးမစကားမ်ားသည္ ေနာင္တတရား မျဖစ္ေပၚေစေရး အတြက္ ရည္ညႊန္းလ်က္႐ွိပါသည္။ စာေရးဆရာ၊ ဒါ႐ုိက္တာဆရာႀကီး ဦးသုခသည္လည္း မဂၤလာ လက္ဖဲြ႕ ေတးထပ္ တစ္ပုဒ္ကုိ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း အပီအျပင္ ေရးစပ္ထားခဲ့သည္။ အိမ္ေထာင္ရက္သားက်စ ဇနီး ေမာင္ႏွံမ်ား အတြက္ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ ေတးထပ္ဟုဆုိပါရေစ။

" မာန္ခ်င္တာ အျပတ္ကင္းပါလုိ႔
အပ္ႏွင္းေတာ့ ဥစၥာ
ကုိယ့္သက္ထားၾကင္ယာကုိ
ေ႐ႊသစၥာေစာင့္ထား
၀တ္အစားဆင္ယင္ကာ
ၾကင္ ၾကင္နာ ခ်စ္ပါ့သနား။
အိမ္တြင္းမႈ ကိစၥ
စိတ္ပါပါလႈပ္႐ွား
လင္ေတာ္ေမာင္ ႐ွာေဖြထားသမွ်
ဘဏ္အလားထိန္းသုိ
ခ်စ္တဲ့သူေမာင္ကလဲြလွ်င္
ဖဲြဆန္ကဲြထင္လုိက္ေတာ့ပ်ိဳ
မိတ္သဂၤဟေဆြမ်ိဳးဆုိလွ်င္
လုိသလုိျဖည့္စြမ္း၍
ေပးကမ္းျခင္းေအာင္ေစရာ
ဒါနျပဳပါ
မပ်င္းနဲ႔၀င္းလဲ့ညွာရယ္
အဆင္းနဲ႔႐ႈပကာေစာင့္ထိန္းပါဗ်ာ့ေလး။"

ဆရာႀကီး ဦးသုခ၏ မဂၤလာလက္ဖဲြ႕ေတးထပ္သည္ ဇနီးေမာင္ႏွံတုိင္းအတြက္ အလြန္တန္ဖုိးႀကီးေသာ ဆုိဆံုး မတရားဟု မွတ္ယူ၍ က်င့္ႀကံေဆာင္ထိန္းၾက၍ ရာသက္ပန္႐ုိးေျမက် ေပါင္းသင္းႏုိင္ၾကၿပီး သီရိေဂဟာကုိ အေျခခုိင္ခုိင္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ႏုိင္သည္ ျဖစ္ေစခ်င္သည္။

ညြန္႔လြင္

မွတ္ခ်က္။     ။ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းအယ္ဒီတာခ်ဳပ္-ျမတ္ထန္ (ဗုိလ္မွဴးေဟာင္းတင္ေမာင္)ႏွင့္ ေဒၚနန္း၀ုိးခမ္းတုိ႔၏ သား ေမာင္စုိးမင္း (B.Sc Physics) ႏွင့္ မုိင္းယမ္းၿမိဳ႕စားႀကီးေဟာင္း ဦးစုိင္းမုတ္၊ ေဒၚနန္းႏံြတုိ႔၏သမီး နန္း၀ုိးဆုိင္ (Final Geography) တုိ႔၏ လက္ထပ္ပဲြ၌ ဆရာဦးသုခ လက္ဖဲြ႕ေသာေတးထပ္ကုိ ခံစားေရးပါ သည္။

ဆက္ရန္
.

No comments: