Wednesday, August 3, 2011

ဆရာဦးသုခႏွင့္ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႔အျမင္ အပိုင္း (၃၅)

ရထားမွာ တစ္ခါဆံုတယ္
ေဇာ္-ဘေဇာ္

အခ်ိန္အတန္ၾကာခဲ့ၿပီ။ လြန္ခဲ့ေသာ (၂၅)ႏွစ္ခန္႔က ျဖစ္၏။ ဆရာႀကီးႏွင့္ အမွတ္မထင္၊ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ ေတြ႕ေတာ့မွ၊ သာမညပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ေသာ ဆရာႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း မ်က္စိသိပ္မေကာင္းေတာ့ေသာ္လည္း လြန္စြာ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေၾကာင္းသိရသည္။

အစုိးရတာ၀န္တစ္ခုိျဖင့္ ခရီးသြားခုိက္ ဆရာႀကီးကုိ မီးရထားေပၚတြင္ ေတြ႕ခဲ့ရျခင္းျဖစ္၏။ ထုိင္ခံုမ်ားႏွင့္ တဲြ လ်က္ စားပဲြခံုပါေသာ အထက္တန္းတဲြျဖစ္၍ စကား၀ုိင္းဖဲြ႕ေျပာရန္ အဆင္ေျပလွသည္။ ဆရာႀကီးႏွင့္အတူ အေဖာ္တစ္ဦး ပါသည္။ လူလတ္ပုိင္းျဖစ္၍ ေ႐ွ႕ေနတစ္ဦးလည္းျဖစ္ေၾကာင္း မိတ္ဆက္ေပးသည္။ အဆုိပါ ေ႐ွ႕ေနမွာ အိႏၵိယႏြယ္ဖြားလုိလုိ၊ ညိဳတုိတုိႏွင့္ ခန္႔ခန္႔ယဥ္ယဥ္ႀကီးျဖစ္သည္။ သူ႔အေၾကာင္း ခ်န္ထားလုိ႔ မျဖစ္သည့္ အေၾကာင္း က ႐ွိ၏။ ဆရာႀကီး၏ ေဖာ္ေ႐ြမႈ အားေပးမႈတုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမိသြားေသာ စကားတစ္ခြန္း သည္ ဆရာႀကီးကုိ ပိႆာေလးႏွင့္ ေဘးပစ္သလုိျဖစ္ကာ၊ အမွတ္မထင္ အံ့ၾသသြားခ်ိန္တြင္ အဆုိပါ ေ႐ွ႕ေန "လူညိဳယဥ္"က ကယ္တင္ေပးလုိက္ေသာေၾကာင့္တည္း။

မိမိ ။ ဆရာႀကီးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ႏႈတ္ဆက္ ဂါရ၀ျပဳတာပါ။ ဆရာႀကီးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ သိမွာ မဟုတ္ ပါဘူး။

ဆရာႀကီး ။ ေအးဗ်ာ၊ ၀မ္းသာတယ္ က်ဳပ္ကလည္း လူေတြနဲ႔ စကားသိပ္ေျပာခ်င္ေနတာ။ မီးရထားႏွင့္ ခရီး သြားရင္း အပ်င္းလဲေျပေပါ့။ ဒါေပမယ့္ လူေတြက ခင္ဗ်ားလုိ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္ကုိ မသိသလုိ ဘာသိ ဘာသာ ေနၾကတယ္။

မိမိ ။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလုိထင္ပါတယ္။ နာမည္ႀကီးတဲ့ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ လူေတြနဲ႔ အေရာတ၀င္ မေန ပဲ ေ႐ွာင္ေနတတ္ၾကတာလဲ ရွိေတာ့ ႏႈတ္မဆက္ ၀ံ့ၾကတာ ျဖစ္မွာပါ။

ေ႐ွ႕ေန ။  ဆရာႀကီးကေတာ့ ဒီလုိမဟုတ္ဘူးဗ်။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလုိ တရားသေဘာေတြ အျပဳ သေဘာ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စကားသိပ္ေျပာခ်င္တာ။

မိမိ  ။  ဟုတ္ကဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ သိပါတယ္။ ဘာျပဳလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာႀကီးနဲ႔ သိပ္မစိမ္းဘူး။ အထက္တန္းေက်ာင္းသားတုန္းက ရန္ကုန္ေက်ာက္ေျမာင္း "ရာမ"ကြင္းက တာေမြ အ.ထ.က(၂)မွာ ေနခဲ့တာ။ ဆရာႀကီးတုိ႔နဲ႔ ရပ္ကြက္ တစ္ခုတည္းေပါ့။

ဆရာႀကီး ။  ဟုတ္တယ္ဗ်။ အဲ့ဒီတုန္းကတည္းက ေက်ာက္ေျမာင္းရပ္ကြက္မွာ အႏုပညာသမားေတြေနၾက တာ ေတာ္ေတာ္ကုိ မ်ားတာ။ ဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားကေကာ အႏုပညာသမားပဲလား။

မိမိ  ။  မဟုတ္ပါဘူးဆရာႀကီး၊ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္ပါ။

ေ႐ွ႕ေန ။   ဟန္က်တာပဲဗ်ိဳ႕၊ သိပၸံသမားနဲ႔ အႏုပညာသမားေတြ႕ဆံုပဲြေပါ့။

ဆရာႀကီး။   ေအးဗ်ာ၊ က်ဳပ္စကားေျပာခ်င္တယ္ဆုိတာ အခု ေ႐ွ႕ေနေျပာတဲ့ သိပၸံဆုိတာက "စ" ေျပာရ ေတာ့မွာေပါ့။ သိပၸံဆုိတာ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာတတ္မွ သိပၸံလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ ဘာပညာ တတ္တတ္ ပညာတတ္တာဟာ သိပၸံပဲ။

ေ႐ွ႕ေန ။   ဟုတ္ရဲ႕လား ဆရာႀကီးရာ။

ဆရာႀကီး  ။   "အ႒ာရႆ၊ သိပၸံအတတ္ ၁၈ ရပ္ဟု" ဆုိတဲ့ စကား ခင္ဗ်ားၾကားဖူးမွာေပါ့။ အဲဒီပညာရပ္ (၁၈)မ်ိဳးလံုး ဟာ သိပၸံပညာေတြလုိ႔ ဆုိလုိတာ မဟုတ္လား။ ကဲ ... အင္ဂ်င္နီယာႀကီးကေရာႏႈတ္ဆိတ္ေန လုိက္တာ က်ဳပ္ေျပာတာေတြ မဟုတ္လုိ႔လား။

မိမိ  ။  ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္ ၀န္ခံျခင္းပါ ဆရာႀကီး။

ဆရာႀကီး  ။  ခင္ဗ်ားကလည္း အလာႀကီးပါလား။ မဟုတ္ဘူး ဟုတ္တယ္ဆုိတာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာစမ္း ပါဗ်။ အားမနာပါနဲ႔ ဒါမွ က်ဳပ္တုိ႔ စကား၀ုိင္းေကာင္းေတာ့မွာေပါ့။

မိမိ  ။  ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာႀကီး၊ သိပၸံဆုိတာ အလြန္ က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ သဘာ၀သိပၸံ၊ ႐ုပ္၀တၳဳသိပၸံ၊ အသံုး ခ်သိပၸံ၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အိမ္တြင္းမႈ "စ"တာေတြလဲ အားလံုးသိပၸံေတြ ခ်ည္းပါပဲ။ အရင္ေခတ္က ဘာသာ ရပ္ေပါင္းစံု သင္တဲ့ တကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္ေတြရဲ႕ နာမည္ေတြကုိ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ "ရန္ကုန္ေကာလိပ္ သိပၸံေက်ာင္း" "ရန္ကုန္ယူနီဘာစီတိ ေကာလိပ္သိပၸံေက်ာင္း" စသည္ ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ ေ႐ွးေဟာင္း ေက်ာက္စာ ရာဇ၀င္ေတြ ေခတ္စမ္းျမန္မာစာေတြေရးတဲ့ စာေရးဆရာႀကီး "သိပၸံေမာင္၀" ေတာင္မွ၊ အဲဒီေေက်ာင္းေတြမွာ ပညာသင္လာလုိ႔ ကေလာင္နာမည္ "သိပၸံေမာင္၀" ျဖစ္သြားပံုရတယ္၊ အခု ေခတ္ေတာ့ "Scientist" လုိ႔ ထင္စရာေပါ့။

ဆရာႀကီး ။ ေအးဗ် က်ဳပ္တုိ႔ငယ္စဥ္ကေတာ့ အဲဒီ "Science" ဆုိတာကုိ "ေလာကဓာတ္"လုိ႔ သံုးလုိက္ၾက ေသးတယ္။ အဲဒီေလာကဓာတ္၊ ခုေတာ့ ဘယ္ေရာက္သြားတယ္မသိဘူး။ ကဲ ... ေ႐ွ႕ေနႀကီးကေရာ ၿငိမ္ ခ်က္သား ေကာင္းေနလုိက္တာ။ လုပ္စမ္းပါဦး။

ေ႐ွ႕ေန ။   လုပ္ရေတာ့မွာေပါ့ ဆရာႀကိးရာ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာလဲ၊ ျမန္မာစကားပံုတစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၀မ္းထဲ က်လိ၊ က်လိ ျဖစ္ေနတာၾကာေပါ့။

ဆရာႀကီး ။ ဟုတ္လား၊ ေျပာစမ္းပါဗ်။ ျမန္ျမန္၊ ဘယ္စကားပံုလဲ။

ေ႐ွ႕ေန ။  ကာလၾကာေတာ့ စကားလံုးတစ္လံုးက်န္ခဲ့တာဗ်၊ " အခ်ိန္တန္၊ ႏြားပိန္ကန္ ... လိမ့္မည္" ဆုိတာ ေပါ့။ အမွန္ကေတာ့ အခ်ိန္တန္၊ ႏြားပိန္ ကန္ေရာက္လိမ့္မည္" ဆုိမွ သူ႔မူရင္း အဓိပၸါယ္က မွန္တာဗ်၊ ေနမြန္း တည့္ခ်ိန္ေလာက္မွာ ၿခံကႏြားေတြကုိ စားက်က္ထဲလႊတ္လုိက္တယ္။ ညေနပုိင္းေရာက္ေတာ့ အဲဒီႏြားေတြ ဟာ ေရေသာက္ဖုိ႔ ေရကန္႐ွိရာကုိ ေရာက္လာၾကတယ္။ ႏြား႐ွင္က သူ႔ႏြားေတြကုိ ေရကန္မွာသြားၿပီး ႐ွာရ မယ္လုိ႔ ဆုိတဲ့စကားပံုျဖစ္တယ္ဗ်။

ဆရာႀကီး ။ ေၾသာ္ ... ဟုတ္ေပသားပဲ။ ႏြားပိန္ကန္လိမ့္မယ္ဆုိေတာ့ ေရကန္ ကုိ ေျပာမွန္း ဘယ္သိၾက ေတာ့ မလဲ။ အခုခင္ဗ်ားေျပာမွ သိေတာ့တယ္။ ေ႐ွ႕ေနဆုိတာ အဲဒီလုိ အက်၊ အန ေကာက္တတ္ ေထာက္တတ္ မွလဲ ေ႐ွ႕ေနပီသတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေန႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔နဲ႔ စကားေျပာရတာ အသိပညာလဲတုိး၊ အက်ိဳးလဲ႐ွိေပါ့၊ ရန္ ကုန္ေရာက္ရင္ လာခဲ့ၾကပါအံုး။ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးနဲ႔လဲ စကားေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ အဲ ... ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္ က ခင္ဗ်ားသိတဲ့ ေက်ာက္ေျမာင္းက အိမ္မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အခုပါရမီမွာ ေနတယ္။ ေရာ့ လိပ္စာကဒ္ျပား။

မိမိ  ။  ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာႀကီး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႐ံုးကလည္း ကံပဲ၊ ရန္ကင္းမွာဆုိေတာ့ လမ္းေၾကာလဲသင့္ပါ တယ္။ ပါရမီ အိမ္ကုိလာခဲ့ပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအိမ္ကုိ ဆရာႀကီး မပုိင္ဘူးေနာ္။

ဆရာႀကီး ။ "ဟာ " ခင္ဗွား ဘယ္လုိလုပ္သိလဲ။

ေ႐ွ႕ေန ။  အင္ဂ်င္နီယာေျပာတာ မွန္တယ္ေလ ဆရာႀကီး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေလာကီေရးေတြ ေျပာၿပီးေတာ့ အခု ေလာကုတၱရာပုိင္း ေရာက္သြားၿပီ။ သူက တရားသေဘာနဲ႔ ေျပာလုိက္တာ။

ဆရာႀကီး ။  ဟား ... ဟား ေကာင္းတယ္။ ေကာင္းတယ္။ သိပ္ေကာင္းတယ္။ ႐ုတ္တရက္ဆုိေတာ့ က်ဳပ္က အံ့ၾသသြားတာဗ်ိဳ႕။ အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦး ေသတမ္းစာမွာလုိ က်ဳပ္လဲ လက္၀ါးျဖန္႔ျပသြားရမွာေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္ဒီလုိ ေျပာမိသြားတာကေတာ့ ပါရမီမွာ အိမ္၀ယ္ၿပီး ေက်ာက္ေျမာင္းက ေျပာင္းသြားတာလုိ႔ ထင္ လုိက္တယ္။ ပါရမီရပ္ကြက္ဆုိတာကလဲ အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္းေတြပါတဲ့ နာမည္ႀကီးရပ္ကြက္ဆုိေတာ့ ၀မ္း သာပီတိျဖစ္ၿပီး မုဒိတာပြားမိတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အျဖစ္ကေတာ့ ဟစ္လုိ႔သာ ငုိလုိက္ခ်င္ဆုိတာလုိ ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ လည္း အံ့ၾသသြားမိတယ္။ ဆရာႀကီးကေတာ့ တရားစာေတြ ေရးေနခ်ိန္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိလဲ စကားေတြ ေျပာေအာင္တုိက္တြန္း၊ အားေပးေနခ်ိန္မွာ ကုိယ့္ကုိယ္ယံုၾကည္မႈေတြ႐ွိလာၿပီး တရားစကား ေလး တစ္ခြန္းေျပာၾကည့္မိကာမွ အမယ္မင္း ေ႐ွ႕ေနကယ္ေပလုိ႔သာပါလား။
" ဟာ " ဆုိၿပီး ဆရာႀကီး အံ့ၾသသြားတဲ့ပံုရိပ္ကုိ ယခုရာျပည့္ အထိမ္းအမွန္ေန႔ ေရာက္သည့္တုိင္ေအာင္ အမွတ္ ထင္ထင္၊ ျမင္ေယာင္၊ ၾကားေယာင္ဆဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဂါရ၀ျပဳအပ္ပါတယ္ ဆရာႀကီး ဦးသုခ ခင္ဗ်ား။

ေဇာ္ - ဘေဇာ္ 
ေ႐ႊေတာင္ႀကီးကြယ္သည့္ႏွယ္
ေဌးေမာင္

ဆရာႀကီး (ဦး)သုခ၏ "မဟုတ္ဘဲနဲ႔" ဟူေသာ ၀တၳဳကုိ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိပါသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ မျဖစ္မီက ၀တၳဳ ပါ။
ျမစ္ကမ္းနားတြင္ လက္ထိပ္ခတ္ထားေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္ႏွင့္ ပုလိပ္သားႏွစ္ေယာက္၊ သေဘၤာအလာ ကုိ ေစာင့္ေနၾက သည္။ အျခားလူငယ္တစ္ေယာက္က ပုလိပ္ထံခြင့္ေတာင္းၿပီး လက္ထိပ္ခတ္ထားသည့္ လူငယ္ ကုိ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးျမန္းၾကည့္သည္။ အျဖစ္ကသည္သုိ႔ ႐ြာမွာ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ မိန္းမလွ ကေလး တစ္ေယာက္႐ွိသည္။ ထုိမိန္းမပ်ိဳက ယခုတရားခံျဖစ္ေနသည့္ လူငယ္ႏွင့္ ေမတၱာမွ်သည္။ သူႀကီးသား လူမုိက္ က မိန္းမပ်ိဳ၏ အခ်စ္ကုိ ရေအာင္ အဓမၼ ႀကံစည္ေနသည္။ သုိ႔ျဖင့္ မိန္းမပ်ိဳ၏ ရည္းစား ကုိ ႐ွင္းပစ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ၿပီး လူငယ္ကုိ ဓားေျမွာင္ျဖင့္ထုိးသည္။ လူငယ္က ကာကြယ္သည္။ ဆဲြလား႐ုန္းလား ျဖစ္ရာ မွ သူႀကီးသား ေခ်ာ္လဲၿပီး သူ႔ဓားကသူ႔ကုိ ျပန္ထုိးမိကာ ေသဆံုးသြားသည္။ ထုိ႔အတြက္ လူငယ္မွာ အျပစ္မ႐ွိ ပါဘဲလ်က္ လူသတ္တရားခံျဖစ္ရ႐ွာေတ့သည္။

၀တၳဳက က႐ုဏာရသကုိ ခံစားရသည္။ မမွ်မတ လူ႔ဘ၀ကုိလည္း ျမင္ရသည္။ စစ္ ႀကိဳေခတ္ ဒဂုန္မဂၢဇင္းမွ ဆရာသုခ ၏ ၀တၳဳမ်ားကုိလည္း အၿမဲမျပတ္ဖတ္ရသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဆရာသုခ သည္ ေမတၱာဘဲြ႕ အိမ္ေထာင္ေရး မ်ားကုိ ၀တၳဳအေရးမ်ားသည္။
၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံု ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ကမၻာေက်ာ္ျဖစ္ရပ္ဆုိေတာ့ ယခုၾကားဖူးသူေတြ႐ွိပါသည္။ မွီလုိက္သူ ေတြေတာ့ အလြန္နည္းလွပါသည္။ ထုိအေရးေတာ္ပံုက တျပည္လံုးကုိ ႏုိးၾကားေစသည္။ ထုိအခါ မွာ ဆရာသုခက "ဗမာ့ရန္သူ" အမည္ျဖင့္ လံုးခ်င္း၀တၳဳေရးသားခဲ့သည္။ တစ္ကုိယ္ေတာ္ မ်ိဳးခ်စ္သမားက မသမာ သူေတြကုိ ဆံုးမသည္။ မသမာသူဆုိသူမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းသုိ႔ နည္းမ်ိဳးစံုႏွင့္၀င္လာရသည့္ နည္းျဖင့္ ေငြ႐ွာ၊ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀လာေတာ့ ျမန္မာမကေလးမ်ားကုိ ဖ်က္ဆီးသည့္ ႏုိင္ငံျခားသား အခ်ိဳ႕ ျဖစ္သည္။ ၀တၳဳထဲမွ မွတ္မိသမွ်ကေလးေဖာ္ျပလုိက္ပါဦးမည္။
မစၥတာခ်က္တာဂ်ီ ခင္ဗ်ားလုပ္ရပ္ေတြကုိ ရပ္တန္းက ရပ္လုိက္ပါ။ ေ႐ွ႕ဆက္က်ဴးလြန္ေနလွ်င္ ဆံုးမ ရပါလိမ့္မည္။ ဖဲခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ကုိ ကိုက္ႏွစ္ဆယ္အကြာမွာ ေဒါင္လုိက္ေထာင္ထားပါ။ က်ဳပ္ကမလဲြတမ္း ေသနတ္ ျဖင့္ ပစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ဆရာႀကီး သုခသည္ အမ်ိဳးသားေရးကုိ အေလးထားပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ျမ၀တီမဂၢဇင္း၌ အယ္ဒီတာအျဖစ္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေတာ့ ဆရာႀကီး သုခႏွင့္ ဆက္ဆံမႈမ်ား လာပါသည္။ အလြန္ခင္မင္ရင္းႏွီးလာပါသည္။ စာဆုိေတာ္ အခ်ိန္ကာလဆုိလဆင္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္သုိ႔ စာေပ ေဟာေျပာပဲြ ခရီးထြက္ၾကရပါသည္။ ဆရာႀကီးသုခ၏ စာေပေဟာေျပာပဲြ ပင္တုိင္အဖဲြ႕မွာ ဆရာမႀကီး ေစာမံုညင္း၊ ဆရာျမတ္ထန္၊ ဆရာၾကပ္ကေလးတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။ အခါအားေလ်ာ္စြာ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရာ၍ ပါတတ္သည္။ ဆရာႀကီးပဲြမွာ ကၽြန္ေတာ္ အနည္းဆံုးအႀကိမ္သံုးဆယ္ထက္ မနည္း ပါခဲ့ပါသည္။ က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ႕ ေဟာေျပာပဲြတြင္ ဆရာဘုိကေလးတင့္ေအာင္ႏွင့္ ဂီတလုလင္ေမာင္ကုိကုိတုိ႔ အဖဲြ႕လည္း ပါ၀င္သည္။

" သက္တံေပၚမွာ ကစားမယ္ " သီခ်င္းေရးသားခဲ့သူ ေမာင္ဥကၠာမွာ ျမန္မာ့ဆုိ႐ွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ ေခတ္က တံြေတးၿမိဳ႕တြင္ ပါတီဥကၠဌျဖစ္ပါသည္။ သူကဖိတ္ၾကားေသာ စာေပေဟာေျပာပဲြတြင္ ဆရာႀကီး သုခ ဦးေဆာင္ေသာအဖဲြ႕တြင္ ကၽြန္ေတာ္လည္းပါသည္။ ထုိပဲြမွာ ျမန္မာဆုိင္း၀ုိင္းႀကီးပါသည္။ ဆရာႀကီး ဦးသုခ သီဆုိရာ ၾကားရသူတုိင္း ၾကက္သီးေမြးညင္းထရပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ပန္းရည္ဘဏ္တုိက္ သီခ်င္းကုိ ဘာသာေရး အျမင္ျဖင့္ ဖြင့္ဆုိျပပါသည္။ သီခ်င္းစာသားတစ္ပုိင္းတစ္စမွာ "ခ်ီေလတဲ့ ခ်ီေလ-ဤေျမမွ ဟုိ ေတာင္တန္း ပ်ံသန္းလုိ႔သာခ်ီပါေလ-မုိးေလသာခုိက္ သယ္ယူလုိက္ပါ့" စသည္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီး သုခသည္ အမ်ိဳးသားေရးကုိ အေလးထားပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ျမ၀တီမဂၢဇင္း၌ အယ္ဒီတာအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေတာ့ ဆရာႀကီး သုခႏွင့္ဆက္ဆံမငမ်ား လာပါသည္။ အလြန္ခင္မင္ရင္းႏွီးလာပါသည္။ စာဆုိေတာ္ အခ်ိန္ကာလဆုိလွ်င္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္သုိ႔ စာေပ ေဟာေျပာပဲြ ခရီးထြက္ၾကရပါသည္။ ဆရာႀကိး သုခ၏ စာေပေဟာေျပာပဲြ ပင္တုိင္အဖဲြ႕မွာ ဆရာမႀကီး ေစာမံုညင္း၊ ဆရာျမတ္ထန္၊ ဆရာၾကပ္ကေလးတုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ အခါအားေလ်ာ္စြာ ကၽြန္ေတာ္လည္းေရာ၍ ပါတတ္သည္။ ဆရာႀကီးပဲြမွာ ကၽြန္ေတာ္ အနည္းဆံုး အႀကိမ္သံုးဆယ္ထက္ မနည္းပါခဲ့ပါသည္။ က်ိဳက္လက္ ၿမိဳ႕ေဟာေျပာပဲြတြင္ ဆရာဘုိကေလးတင့္ေအာင္ႏွင့္ ဂီတလုလင္ ေမာင္ကုိကုိ တုိ႔ အဖဲြ႕လည္းပါ ၀င္သည္။

"သက္တံေပၚမွာ ကစားမယ္" သီခ်င္းေရးသားခဲ့သူ ေမာင္ဥကၠာမွာ ျမန္မာ့ဆုိ႐ွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ ပါတီေခတ္ က တံြ႕ေတးၿမိဳ႕တြင္ ပါတီဥကၠဌျဖစ္ပါသည္။ သူကဖိတ္ကားေသာ စာေပေဟာေျပာပဲြတြင္ ဆရာႀကီး သုခ ဦးေဆာင္ေသာ အဖဲြ႕တြင္ ကၽြန္ေတာ္လည္းပါသည္။ ထုိပဲြမွာ ျမန္မာဆုိင္း၀ုိင္းႀကီးပါသည္။ ဆရာႀကီး ဦးသုခ ေဟာေျပာရာတြင္ ဘ၀သံသရာသီခ်င္းကုိ ဆုိင္း၀ုိင္းႀကီးျဖင့္ သီဆုိရာ ၾကားရသူတုိင္း ၾကက္သီးေမြးညင္းထ ရပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ပန္းရည္ဘဏ္တုိက္ သီခ်င္းကုိ ဘာသာေရးအျမင္ျဖင့္ ဖြင့္ဆုိျပပါသည္။ သီခ်င္းစာ သား တစ္ပုိင္းတစ္စမွာ "ခ်ီေလတဲ့ခ်ီေလ-ဤေျမမွ ဟုိေတာင္တန္း ပ်ံသန္းလုိ႔သာခ်ီပါေလ-မုိးေလသာခုိက္ သယ္ယူလုိက္ပါ့" စသည္ျဖစ္ပါသည္။

ေမတၱာ ေစတနာ ပညာႏွင့္ျပည့္စံုသူ ဆရာႀကီး သုခ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားတုိင္းလုိလုိပင္ေအာင္ျမင္၍ ၀င္ေငြေကာင္းသည္။ ဒါ႐ုိက္တာဆု၊ ဇာတ္ကားဆု၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆု အမ်ားအျပားလည္းရ႐ွိပါသည္။ အကယ္ဒမီရေသာ "ဘယ္သူၿပိဳင္လုိ႔လွပါေတာ့ႏိုင္" ဇာတ္ကားမွာ မင္းေက်ာ္၏ ၀တၳဳျဖစ္ပါသည္။ "ေ႐ႊျခည္ ေငြျခည္တန္းပါလုိ႔" ဇာတ္ကားမွာ ခင္လွျမင့္၏ ၀တၳဳျဖစ္ပါသည္။ " စကားေျပာေသာ အသည္းႏွလံုး" ဇာတ္ ကားတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ ပံုျပင္ပါ၀င္သည္။

၁၉၆၅ ခုႏွစ္အတြက္ အမ်ိဳးသားစာေပဆုခ်ီးျမႇင့္ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ "တုိက္ပဲြေခၚသံ" ၀တၳဳပထမရ႐ွိရာ ဆရာႀကီး သုခက ၀မ္းပန္တသာ ဖုန္းဆက္၍ စကားေျပာပါသည္။ "ခင္ဗ်ား၀တၳဳထဲက ဂ်ပန္ကင္ေပတုိင္ အုေအေနာ ကုိ ခြင့္လႊတ္လုိက္တဲ့ အခန္းကုိ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ငါဆုိရင္ ဒီလုိခြင့္လႊတ္ႏုိင္ပါ့ မလားဆုိတာပဲ "
၀တၳဳက ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးေၾကာ႐ုိးပါ။ အုေအေနာက ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားကုိ ရက္ရက္စက္ စက္ ေခ်မငန္းသည္။ ေတာ္လွန္ေရးသမား ေ႐ႊေမာင္ႏွင့္ ညီျဖစ္သူ ေ႐ႊေဆာင္ကုိ ဖမ္းမိထားသည္။ ေ႐ႊ ေမာင္၏ မ်က္စိေ႐ွ႕မွာပင္ ေ႐ႊေဆာင္ကုိ ရက္ရက္စက္စက္သတ္ျပသည္။ ဂ်ပန္စစ္ေရး နိမ့္လာသည္။ ေတာ္လွန္ေရး အရွိန္အဟုန္ ႀကီးမားလာသည္။ အဂၤလိပ္စစ္တပ္ထုိး စစ္ဆင္လာသည္။ ဂ်ပန္တုိ႔ ဖ႐ုိဖရဲ ဆုတ္ခြာရာတြင္ ေတာ္လွန္ေရးသမားတုိ႔က အုေအေနာကုိ ဖမ္းမိသည္။ အုေအေနာမွာ ေ႐ႊေမာင္လက္ထဲ ေရာက္လာသည္။ အထက္စီးရတုန္းက လုပ္ခဲ႔တာေတြ သတိရေတာ့ အေၾကာက္လြန္ၿပီး ႐ႈးသြားသည္။ အုေအေနာ တကယ္စိတ္ေဖာက္ျပန္သြားမွန္းသိေတာ့ ေ႐ႊေမာင္လက္ဖ်ားႏွင့္ မတုိ႔ေတာ့ဘဲ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ မွ လႊတ္ပစ္ လုိက္သည္။ ဤအကြက္ကုိ ကၽြန္ေတာ္က စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ျမင့္မားေစေရး ဦးတည္၍ ေဖာ္က်ဴး ခဲ့ပါသည္။

႐ုပ္႐ွင္အလုပ္မွာ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ပင္ပန္းလွပါသည္။ ႐ုပ္႐ွင္႐ုိက္ရာမွာ မီးခ်ိန္။ မွန္ထုိး၊ ဖုိးကပ္လုပ္ရသည္။ ကားကူး ကားေဆး ကားဆက္ရသည္။ မ်က္စိပင္ပန္းလွသည္။ အသံ တိတ္ေခတ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ ၀တၳဳကုိ "သူပုန္အခ်စ္" အမည္ျဖင့္ ေ႐ႊကုိ၊ ရဲျမင့္၊ ပဲခူးမယ္ျမင့္တုိ႔ႏွင့္ ႐ုပ္႐ွင္႐ုိက္ကူးခဲ့သည္။ ျမတ္ေလးအကယ္ဒမီရေသာ " အမုန္း၏ေနာက္၀ယ္" ဇာတ္ကားတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ျမတ္ေလးႏွင့္တဲြ၍ တစ္ ကြက္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ၀တၳဳ ၿမိဳင္မာလာကုိ ေမာင္သင္၊ ဖ်ာပံုမယ္တင္တင္ေအး၊ ခင္သန္းႏုတုိ႔ႏွင့္ ႐ုိက္ကူး ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္သင္ႏွင့္ တဲြ၍ပါခဲ့သည္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က အကယ္ဒမီငါးဆုရေသာ "တုိက္ပဲြေခၚသံ" ဇာတ္ကားတြင္ သီဟတင္စုိးႏွင့္တဲြ၍ ပါခဲ့သည္။ ႐ုပ္႐ွင္ကုိ ျမည္းစမ္းသည့္သေဘာပင္။

ဆရာႀကီးသုခ၏ ႐ုပ္႐ွင္သက္တမ္းႏွစ္ ၅၀ ေလာက္တြင္ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ  မည္မွ်ပင္ပန္းေလမည္နည္း။ အကယ္ဒမီေျခာက္ႀကိမ္ရသည့္တုိင္ေအာင္ ေက်းဇူး႐ွိသူကုိ မေမ့မေလ်ာ့ ေအ၀မ္း ဦးတင္ေမာင္ ကုိ အႀကိမ္ ေပါင္းမ်ားစြာ ကန္ေတာ့ခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာကုိ နက္႐ိႈင္းစြာ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္သည္။ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈ ကုိ အလြန္ႏွစ္သက္ခံုမင္သည္။
ဆရာႀကီး ဦးသုခကုိယ္တုိင္ စာမေရးႏိုင္ေတာ့ ဆရာႀကီးက ႏႈတ္မွ႐ြတ္ၿပီး အျခားသူက လုိက္ေရးရသည္။ လုိက္ေရးသူ ေ႐ြးခ်ယ္ရပံုကုိ ဆရာႀကီး ဦးသုခက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာျပသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး အုိမင္းသည့္အခါ ကုိယ္တုိင္ စာမေရးႏိုင္ေတာ့၊ ႏႈတ္တုိက္ခ်ေပးသည္ကုိ လုိက္ေရးရန္ ေက်ာင္းစာေရးခန္႔ ထားရန္ လူေ႐ြးခ်ယ္သည္။ ေလွ်ာက္ထားလာသည့္အခါ ဆရာေတာ္ႀကီး က ေရးေတာ့အမွန္ ဖတ္ေတာ့ အသံ မူအရ ေက်ာင္းစေရးဟ ုမေခၚဘဲ " ေက်ာင္းစာေရး "ဟု ရေရာက္ကုိ လွ်ာလိပ္သံျဖင့္ ေခၚသည္။ အလုပ္ လာေလွ်ာက္သူ က "ဖယား" ဟု ထူးလွ်င္ ထုိသူကုိ ပယ္သည္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ေယာက္က ေရးထားသည့္ အတိုင္း "ဘုရား" လွ်ာလိပ္သံႏွင့္ထူး မွ ထုိသူကုိအလုပ္ခန္႔သည္။

ဆရာႀကီး ကုိယ္တုိင္ စာမေရးႏုိင္ေလေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သြား၍ ေရးေပးလုိသည့္ ဆႏၵ႐ွိပါသည္။ အလုပ္တာ ၀န္၊ မိသားစုတာ၀န္၊ အဖဲြ႕အစည္း တာ၀န္မ်ားေၾကာင့္ စိတ္သြားတုိင္းကုိယ္ပါမျဖစ္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ 
ဆရာ့ထံတစ္ႀကိမ္ေရာက္လွ်င္ စကားေျပာခ်ိန္ အနည္းဆံုး ႏွစ္နာရီၾကာပါသည္။ စာေပ၊ ႐ုပ္႐ွင္၊ အႏုပညာ အေၾကာင္း ေျပာမကုန္ႏိုင္ပါ။ ဆရာက " ကုိေဌးေမာင္ မၾကာခဏလာဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားနဲ႔ စကားေျပာရတာ က်ဳပ္ စိတ္ထဲမွာ အသက္ငယ္သြားသလုိ ခံစားရတယ္" ဟု ေျပာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က " စကားေျပာရရင္ ဆရာ ပင္ပန္းမွာ စုိးရိမ္ပါတယ္" ဟု ေျပာမိပါသည္။ ဆရာက ႐ႊင္လန္းစြာ ၿပံဳးပါသည္။
ဆရာ့ထံမွ မွတ္သားဖြယ္စကားကုိ သတိရမိျပန္ပါသည္။

အလြန္ညံ့ေသာ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္႐ွင္ ဇာတ္ကားတစ္ကားကုိ ဆရာၾကည့္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က " ဆရာ အဲဒီကား က သိပ္ညံ့တာပဲ၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ၾကည့္တာလဲဆရာ"ဟု ေမးၾကည့္ရာ ဆရာက "သူ ဘယ္လုိညံ့တယ္ဆုိတာ သိမွ ကုိယ္ကအဲဒီလုိ မညံ့ေအာင္ေ႐ွာင္ႏုိင္မွာကုိးဗ်"ဟု ဆုိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွ မွန္လုိက္ေလဟု ႐ြတ္ဆုိမိသည္။
႐ုပ္႐ွင္သင္တန္းဖြင့္လွစ္ရာတြင္ ဦးညီပု၊ ေအ၀မ္းဦးတင္ေမာင္၊ ဦးခ်င္းစိန္ (ေ႐ႊညာေမာင္)၊ ေ႐ႊဒံုးဘီေအာင္ ႏွင့္ ဆရာႀကီး သုခတုိ႔ ပုိ႔ခ်ခဲ့ၾကရာမွ ဆရာႀကီး၏ အဆုိအမိန္႔အခ်ိဳ႕ကုိ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။

" အတတ္ပညာဟူသည္မွာ အတတ္သည္ လုပ္ပံုလုပ္နည္း၊ ပညာဟူသည္လုပ္ပံု လုပ္နည္းကုိယူ၍ ႀကံဆယူ ရျခင္းျဖစ္တယ္။ အတတ္ကုိ သင္ယူလုိ႔ရေပမယ့္ ပညာကေတာ့ ကုိယ္ဟာကုိယ္ ႀကံဆယူရမယ္၊ ကုိယ့္ ေခါင္းထဲမွာ ႐ွိတာမ်ိဳး၊ ျမန္မာဇာတ္ကား တစ္ခုျဖစ္လာေအာင္ ျမန္မာလုိပီပီ ျပင္ျပင္ျဖစ္ေအာင္ ႐ုိက္ႏုိင္ရမယ္"
" ဒါ႐ုိက္တာဟာ ျမန္မာေ၀ါဟာရေတြ အမ်ားႀကီးႂကြယ္၀ဖုိ႔လုိတယ္။ ဥပမာ၊ ဥပစာေတြ သိထားရမယ္၊ စကားကုိ အတုိဆံုးနဲ႔ အဓိပၸါယ္အမ်ားႀကီးပါႏုိင္တာမ်ိဳး ျဖစ္ရမယ္ "
" ျမန္ေကာင္းသက္သာဆုိတဲ့စကား ... ျမန္ရင္မေကာင္းဘူး၊ ေကာင္းရင္ မသက္သာဘူး "
" မိမိေစတနာ ပညာနဲ႔ ကုိယ္တုိင္ ျပန္ျပခ်င္တာေတြ ျပတတ္ရမယ္ "
ေကာင္းရာသုဂတိမွ ဆရာႀကီး (ဦး)သုခကုိ အႏူးအညြတ္ ဦးခုိက္ပါသည္။

ေဌးေမာင္
 .

1 comment:

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

တန္ဖိုးရွိေသာစာေလးအတြက္ ၿပန္လည္မွ်ေဝေပးလို႕ ေက်းဇူးပါမမေရ..