Thursday, July 21, 2011

လယ္တြင္းသား ေစာခ်စ္ ၏ ငယ္ဘဝ (၁၅)

အလကားရေသာႏြားႏို႕

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တို႔ ရြာ၏ေတာင္ဘက္ တစ္ဖာလံုခန္းမွ ကြင္းထဲတြင္ ႏြားျခံမ်ားရွိသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တုိ႔ ရြာမွ မဟုတ္။ အေနာက္ေက်းေတာရြာမ်ားမွ လာေရာက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တို႔ ေနေသာ ၀န္းသုိရြာမွာ ေက်ာက္ဆည္လယ္တြင္းကိုးခရိုင္၌ပါ၀င္၍ ဆည္ေရေသာက္ ေဒသျဖစ္သည္။ ေျမာင္းၾကီးေျမာင္းငယ္ အသြယ္သြယ္ႏွင့္ လယ္ၾကား ေျမာင္းကေလးမ်ားသည္ ပိုက္ကြန္ ျဖန္႔ သည္သို႔ ယွက္ျဖာစီးဆင္းေနသည္။
လယ္ကြင္း၊ႏွမ္းခင္းမ်ားႏွင့္ စိမ္းစိုေနသည္။ ေျမမွာ ေရဓာတ္နီး၍ ေနရာတိုင္းမွာ ေရတြင္းတူးလွ်င္ ေရၾကည္ ေရေကာင္းထြက္သည္။ ေသာက္ေရသံုးေရေပါသည္။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတုိ႔ရြာမွ အေနာက္သို႔သြားလွ်င္ ပန္းေလာင္ျဖစ္ကို ေက်ာ္ျပီးသည္ႏွင့္ ကုန္းမ်ားျဖစ္လာသည္။ ဆက္သြားလွ်င္ ဆပ္ျပာက်င္းေျမမ်ားႏွင့္ မိုးေခါင္ေရရွားေသာ အေနာက္ေက်းေတာသို႔ ေရာက္သည္။ မုိးရာသီ မဟုတ္လ်ွင္ ေရရွားသည္။ ေႏြရာသီတြင္ လူစာသာမက ႏြားေမြးသူမ်ားသည္ ေႏြရာသီတြင္ ႏြားအုပ္မ်ားကို ေမာင္းႏွင္၍ လယ္တြင္း ေဒသသို႔ ေရာက္လာၾကသည္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတုိ႔ရြာအနီးမွာ ႏွစ္စဥ္ စတည္းခ် ၍ ေနထိုင္ၾက သည္။ မွတ္ခ်က္-(ယခါအခါ ကင္းတားဆည္းၾကီးျပီးကတည္းက ေက်ာက္ဆည္ ခရိုင္ အေနာက္ျခမ္း အထိ ဆည္ေရေသာက္ျဖစ္ေၾကပါျပီ။)
ႏြားျခံတစ္ခုမွ ႏြားအေကာင္ေရ ေလးဆယ္၊ ငါးဆယ္ခန႔္ရွိသည္။ ႏြားမ်ားကို ဆူးဆက္မ်ားႏွင့္ ၀င္းျခံ ခတ္ထားသည္။

မနက္ပိုင္းတြင္ ႏို႔စို႔အရြယ္ကေလးမ်ားရွိေသာ ႏြားမ မ်ားကို ႏြားႏို႕ညွစ္သည္။ ႏို႕ညွစ္ႏြားမမ်ားလ်ွင္ ႏြားႏို႔ကို ေျမအိုး ႏွင့္ တစ္အိုးနီးပါး ေလးပိသာ ငါးပိသာ ရသည္။
ထိုႏြားႏို႔မ်ား ကို ျခံရွင္၏မိန္းမက ေျမအိုးႏွင့္ရြက္၍ ရြာထဲမွာလွည့္လည္ေရာင္းသည္။ ရြာနံ႕ေအာင္ ေရာင္းျပီး အျပန္တြင္ ရြာေတာင္တံခါးအထြက္ မွာ ရွိေသာေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတုိ႔ အိမ္သို႔ ၀င္လာျပီး ႏွစ္ဆယ္ သား၊ အစိတ္သားက်န္သမွ်ႏြားႏို႔မ်ားကို အလကားေပးသြား ေလ့ရွိသည္။

မိုးက်၍ သူတုိ႔ရြာသို႔ႏြားျခံမ်ား ျပန္ေျပာင္းခ်ိန္တြင္ အေမၾကီးက ဆန္၊ဆီ၊ ကုလားပဲ စသည္လယ္ထြက္၊ ယာထြက္ သီးႏွံ မ်ားကို လက္ေဆာင္ျပန္ေပးရပါသည္။
ႏြားႏို႔ေရာင္းသူအျပန္မွာ ေန႔စဥ္၀င္ေပးေသာႏြားႏို႔မ်ားကို အေမၾကီးက အိုးတစ္လံုးႏွင့္ထည့္ ၍ မီးဖိုေပၚ တင္ျပီး ပြက္ပြက္ဆူ သည္ ႏွင့္ ေဆာ့ကစားေနေသာ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ကို လွမ္းေခၚသည္။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း သိပါသည္။ ႏြားႏို႔ေသာက္ရန္ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းကစားေနရာမွ ေျပးသြားလိုက္သည္။ အေမၾကီးကဆူပြက္ေအာင္ၾကိဳျပီးေသာ ႏြားႏို႕မ်ားကို ဆုံပန္းကန္ (ဟင္းခ်ိဳရည္ထည့္ အလယ္တည္ေၾကြပန္းကန္လုံးၾကီး) ထဲထည့္ ဆားခတ္ဇြန္းတတ္ျပီး ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ကို အေသာက္ခိုင္းသည္။
ႏြားႏို႕ ေရာင္းသူ က်န္၍ ေပးေသာ ႏြားႏို႕ကိုအေမၾကီးက အလြယ္ဆုံး အသုံးခ် လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ စာ တစ္လုံး မွ် မတတ္ေသာ အေမၾကီးသည္ ႏြားႏို႕၏ အက်ိဳးၾကီးမား ပုံနားလည္၍မဟုတ္ပါ။ စားသုံးရန္ အာဟာရေကာင္း အျဖစ္ေတာ့သိပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းကို အေသာက္ခိုင္းျခင္းျဖစ္သည္။

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ကလည္း ျမန္ျမန္ေသာက္ျပီးလွ်င္ ျမန္ျမန္ျပန္ကစားခ်င္၍ ေကာင္းျခင္း၊ မေကာင္းျခင္း၊ ေသာက္လိုျခင္း၊ မေသာက္လိုျခင္း စဥ္းစားမေနေတာ့ဘဲ ပန္းကန္လိ္ုက္ကိုင္၍ ေမာ့ေသာက္လိုက္သည္။ ေသာက္ျပီးသည္ ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားရွိရာ ေညာင္ပင္ေအာက္သို႕ အျမန္ျပန္ေျပးသည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ငယ္စဥ္ က ေန႕စဥ္နီးပါး ႏြားႏို႕ပန္းကန္ ၾကီးတစ္လုံးေသာက္ခဲ့ရပါ၏။ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္မတူ တမူထူးျခား၍ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း၏ အရပ္ေျခာက္ေပအထိ ထြားက်ိဳင္းသည္မွာ ေဆာ့ကစားအရြယ္တြင္ ေန႔စဥ္ ႏြားႏို႔တစ္ပန္းကန္ေသာက္ရျခင္းလည္း အေၾကာင္း တစ္ခ်က္ျဖစ္မည္ဟု မွတ္ယူ မိ ပါသည္။

ရြာဓေလ့ႏွင့္ငယ္ဘ၀

 ရြာမွာေနရသည့္ ငယ္ဘဝကို ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္သည္။ အေဖၾကိီး၏ ျခံက်ယ္ၾကီးထဲမွာ ပန္းပင္မ်ား၊ စားပင္ သီးပင္မ်ား စုံလင္သည္။ ဌက္ေပ်ာသီးဝယ္မစားရ၊ျခံအပင္မ်ားမွ အဝစားရသည္။ သေျပသီး ဆိုသည္ မွာ အပင္ေပၚတက္ျပီး စိတ္ၾကိဳက္စားရသည္။ သရက္သီးျခံထဲမွာ အမ်ိဳးစုံရွိသည္။ နက္တဲ႕၊ သုံးလုံး တစ္ေတာင္၊ ေအာင္ဒင္၊ ေၾကးတငုံ၊ ဘဂၤလား ၾကိဳက္ရာခူးစားႏိုင္သည္။ မာလကာသီးဆိုလွ်င္ အူနီသီး၊ အူျဖဴသီး အစုံရွိသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းက သစ္ပင္တက္ကၽြမ္း၍ ကိုယ္တိုင္ခူးစားႏိုင္သည္။

ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားမွာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေတာလယ္သြားရသည္။ ဝါတြင္းဆိုလွ်င္ ႏွမ္းခင္းမ်ားမွာ ကဆစ္သီး ေကာက္ ထြက္ရသည္။ သခြားသီးမ်ိဳးႏြယ္ပင္မွ သီးေသာ အလုံးကေလးမ်ားျဖစ္သည္။ မရမ္းသီး အရြယ္၊ ေဂြးသီးအရြယ္ျဖစ္သည္။ မွည့္လွ်င္ ဝါဝင္းေနသည္။ စားလွ်င္ သခြားသီးလိုခ်ိဳသည္။ ႏုူးညံ့သည္။ အေလ့က် ေပါမ်ားစြာ ေပါက္သည္။ ႏွမ္းခင္းထဲဆင္းသြားလွ်င္ ပုဆိုးခါးပိုဒ္ႏွင့္ အျပည့္ခဏ အတြင္းရသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တို႕ အဝစားၾကသည္။

ေျမာင္းမၾကီးဘက္သြားလွ်င္ ဖိုးဝန္ၾကီး၏ မာလကာျခံရွိသည္။ ကေလးမ်ားစားရန ္စိုက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ သူ႕ျခံမွာ သူ႕စည္းကမ္းရွိသည္။ ၾကိဳက္သေလာက္ခူးစား၊စား၍ဝလွ်င္ အေဖအေမဖို႔ ညီေလး ႏွမေလး ဖို႕ ခူးစားႏိုင္သည္။ ေရာင္းေတာ့မစားႏွင့္ ေရာင္းစားသည္ သတင္းၾကားလွ်င္ ေနာက္ တစ္ေခါက္ လာပါက နားရင္းအရိုက္ခံရမည္။

ဦးျမေအး သခြားခင္းကေတာ့ အခင္းထဲမွာ ၾကိဳက္သလိုစား၊ခူးခြင့္မရွိ၊သူ႕ျခံသြားလွ်င္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတို႕ သူ႕စည္းကမ္းကို လိုက္နာၾကသည္။ မိုးဦးက်လွ်င္ ရြာေတာင္ဘက္မွ စၾကံ ၤကုန္းမွာ ေၾကာက္ပြင့္မ်ား ေကာက္ရသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတိ္ု႕ရြာမွာသာရွိသည့္ထူးျခားေသာစားစရာျဖစ္သည္။ သဘာဝ ထြက္ကုန္ ျဖစ္၏။ ၾကြက္နားရြက္မိႈႏွင့္တူသည္။ ေရစင္စင္ေဆးျပီး သုတ္စား၍ရသည္။ ၾကာဇံႏွင့္ဟင္းခ်ိဳခ်က္၍ရသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတို႕လိုသေလာက္ သြားေကာက္ယူစားၾကသည္။ မည္သူမွ် ေရာင္းစားသည္ဟူ၍ မရွိ။

မ်ဳိးျဖိဳင္ျဖိဳင္က်လွ်င္ အေနာက္ဘက္အင္းေစာက္မွ ယာခင္းမ်ား ေျမပဲပင္ေပါက္မ်ား သြားႏႈတ္ၾကရသည္။ ခ်က္စား၊ ေၾကာ္စား၊ အားရွိ အာဟာရျဖစ္သည္။ ေႏြဦးေပါက္ဆုိလွ်င္ ထန္းသီးခုိင္မ်ားကုိ တက္မ်ားက ခ်ဳိင္ေပး၍ ကေလးမ်ားအဝစားၾကရသည္။`
ဘုရားပြဲ၊ ေက်ာင္းပဲြ၊ အလွဴပြဲမ်ားမွ သြားရစားရသည္မ်ားကိုလည္း ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ေပ်ာ္သည္။

ေအာင္ညိဳသည္ အေဖေရာ အေမပါမရွိ။ အေဒၚ့အိမ္မွာေနရသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းႏွင့္ ေဘာလံုးကစားဘတ္၊ ေတာလည္သြားဘတ္၊ တစ္ေန႔တြင္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းကို သူတုိ႔ေတာသို႔ေခၚသြားျပီး ေကာက္ရိုးပံု နား မွာ အေနခိုင္းသည္။ ျပီးမွ ေကာက္ရိုးပံုထဲမွာ ထည့္အုပ္ထားေသာ ငွက္ေပ်ာခိုင္ ဆြဲထုတ္လိုက္သည္။ တစ္ခိုင္လံုး ေရႊေရာင္၀င္းပေန၏။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း အၾကိဳက္ န႔ံသာပု ငွက္ေပ်ာသီး မ်ားျဖစ္သည္။
“အ၀စားကြာ” ဟု ေအာင္ညိဳက ေျပာသည္။
ႏွစ္ေယာက္သား တစ္ခိုင္လံုးကုန္ေအာင္ စားၾကသည္။ ဗိုက္တင္းသြားၾက၏။

စဥ့္ကိုင္ျမိဳ႕ အလယ္တန္းေက်ာင္း

ေက်ာင္းဖြင့္သည္ ႏွင့္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း စဥ့္ကိုင္ေက်ာင္းမွာတက္ရသည္။ အလယ္တန္းေက်ာင္းသား ျဖစ္သြားျပီ။ ရြာမွာအလယ္ေက်ာင္းတက္သူ တစ္ေယာက္မွ်မရွိ၍ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ေက်ာင္းသြားေဖာ္ ပင္မရွိ။ လံုခ်ည္စိမ္း ႏွင့္ အက်ီၤအျဖဴ၀တ္ျပီး ရြာမွတစ္ေယာက္တည္း ထြက္ရသည္။ အေဖၾကီး၀ယ္ ထားေသာ စက္ဘီးေလး ႏွင့ ္ျဖစ္သည္။

ကိုယ့္ရြာမွာေတာ့ ကိုယ့္ဘီးကေလးႏွင့္ ဂုဏ္တင့္ေနသည္။ ေၾကာ့ေၾကာ့ကေလး ေလးစီးထြက္လာ ခဲ့သည္။ ရြာအေရွ႕ေပါက္မွ ထြက္သည္ႏွင့္ ရဲရဲနီေန၏။ ကသစ္တန္းလြန္လွ်င္ သရက္ပင္တန္းရိွသည္။ သရက္တန္း လြန္ သည္ ႏွင့္ ေျမာင္းေဘာင္ေရာက္၏။ ေက်ာက္ဆည္ျမိဳ႕မွ စီးဆင္းလာေသာ ဆည္ေရေသာက္ေျမာင္း မႀကီး ျဖစ္သည္။ ေျမာင္းေဘာင္တစ္ေလွ်ာက္မွာ သေျပ ျဖဴ၊ သေျပနီပင္မ်ား တန္းစီေပါက္ေနသည္။ ေျမာင္းေဘာင္လမ္းမွာ ညီညာပ်ံ႕ပ်ဴးေသာ စက္ဘီး လမ္းျဖစ္သည္။ လွည္းမ်ားေျမာင္းေဘာင္ေပၚ ျဖတ္ မေမာင္း ရ။ ေမာင္းလွ်င္ အေရး.သည္။ စက္ဘီးစီး၍ အလြန္ေကာင္းေသာ လမ္းျဖစ္သည္။

ဆည္ကေတာ္ရြာကို ျဖတ္ေက်ာ္ျပီးေသာ္ ေျမာင္းႏွစ္ခြဆုံရာ ေရထိန္းတံခါးကိ ေရာက္ သည္။ ထိုေနရာမွ ႏွစ္ထပ္ ဗိုလ္တဲႀကီး တစ္ခု ခမ္းခမ္းနားနား ေဆာက္ထားသည္။ ဆည္ေျမာင္းအရာရိွမ်ား တည္းရန္ ေနရာျဖစ္သည္။
    ေရတံခါးလြန္ေသာ္ေျမာင္းပိုႀကီးလာသည္။ ေျမာင္းေဘာင္လည္း ပိုက်မ္းသည္။ စက္ဘီး စီး၍ ပိုေကာင္း သည္။ ၁မိုင္ခန္႕သြားလွ်င္ ဖလံဗိုလ္ရြာေရာက္သည္။
    ဖလံဗိုလ္ရြာမွ အေရွ႕တည့္တည့္သြားေသာလမ္းအတိုင္း (၃)မိုင္ေက်ာ္ (၄)မိုင္နီးပါး စက္ဘီး စီးလွ်င္ စဥ့္ကိုင္ ေရာက္သည္။

ဖလံဗိုလ္ရြာတြင္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသြားေဖာ္မ်ား ရိွျပီ။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ႏွင့္(၄)တန္း တစ္ႏွစ္တည္း ေအာင္ႀကသူမ်ားျဖစ္၏။ ဖလံဗိုလ္ရြာမွ ခင္ေမာင္၊ ေျမာင္းဆုံရြာမွ ေက်ာ္ေသာင္း၊ ဟင္းငူမွ ေမာင္ႏွင့္ ဘေမာင္ႏွင့္ ခင္ေမာင္ႀကည္ျဖစ္သည္။ အားလုံးမွာ မူလတန္း ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီး မ်ား၏ သားမ်ားျဖစ္ႀကသည္။

ဖခံဗိုလ္မွ စဥ့္ကိုင္သြားေသာလမ္းမွာ ကုန္းနီးအထိ အလြန္ဆိုးပါသည္။ လွည္းလမ္း လွည္းဘီးရာအတိုင္း စက္ဘီး နင္းရသည္။ ေနရာမ်ားစြာတြင္ လွည္းဘီးရာမွ တစ္ေပေက်ာ္နက္ ေသာ ေခ်ာက္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ အခ်ိဳ႕ေနရာမွ ေခ်ာက္ကအလြန္က်ဥ္းသည္။ စက္ဘီး ေျခနင္းစီးႏွင့္ ေဘးဘက္မွ ေခ်ာက္ခေရာင္း မ်ားတိုက္ျပီး မႀကာခဏ ဂၽြမ္းပစ္လဲသည္။ အခ်ိဳ႕ ေခ်ာက္ႀကီးမ်ားမွာ အလြန္နက္၍ၽ စီးရသည္ မွာလည္း အလြန္ခက္သည္။ လဲလွ်င္လည္း အလြန္ နာသည္။ ေဘးမွ ခေရာင္းအမာမ်ားႏွင့္ ထိမိခိုက္မိသည္။ ေပါကေပါက္ျပဲျပဲ ျဖစ္ရသည္။ မလဲေသာ ေန႕မရိွ၊ အ၀တ္မ်ားမွာလည္း ေခၽြးႏွင့္ဖုံေရာျပီး ေပေပ ေတေတျဖစ္ရျပီ။

စဥ့္ကိုင္ျမိဳ႕ ေက်ာင္းသို႕ေရာက္ေသာအခါ ျမိဳ႕ေပၚေက်ာင္းသားမ်ား၏ စက္ဘီးမ်ားက ကိုယ့္ဘီး ႏွင့္ မယွဥ္သာ ေအာင္ ေကာင္းေနႀကသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရာေလးဘီး၊ ဟမ္းဘားဘီး အသစ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ေနအေရာင္မွာ တေျပာင္ေျပာင္ တလက္လက္ေတာက္ပေနႀကသည္။
အသစ္မဟုတ္ေသာ စက္ဘီးမ်ားကပင္ ကိုယ့္ဘီးထက္အမ်ားႀကီးသာ အလြန္ေကာင္း မြန္ေနႀကသည္။ အေသ အခ်ာ ႏႈိင္းယွဥ္ႀကည့္ေသာအခါ ကိုယ့္ဘီးသည္အားလုံးထဲမွာ အည့ံဆုံး ေလာက္ျဖစ္ေနသည္။
စက္ဘီးခ်င္း ယွဥ္လိုက္တိုင္း ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းကခ်ည္းရႈံးေနသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းစက္ဘီး မွာ ေနရာင္ထဲ သြားလွ်င္လည္း ဘာအေရာင္မွ်မထြက္။

“ေကာင္းတယ္......ငါ့စက္ဘီးက ဘယ္သူ႕မ်က္စိမွ ဒုကၡမေပးဘူး”
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းက အဆင္ေျပေအာင္ ေတြးလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။
အ၀တ္အစားခ်င္းယွဥ္ေတာ့လည္း ျမိဳ႕ေပၚမွေက်ာင္းသားမ်ားကို ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းမမီ။ သူတို႕က ေက်ာင္းႏွင့္ အိမ္နီးသည္။ စက္ဘီးစီးျပီး ေႀကာ့ေႀကာ့ေလး လာရသည္။ သူတို႕အကႌ်၊ လုံခ်ည္မ်ားမွာ ေခၽြးမေပ၊ ဖုံမကပ္။ မီးပူက်၊ သပ္ယပ္လွပေနႀကသည္။

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းကေတာ့ ေျခာက္မိုင္ခရီးစက္ဘီးစီးလာရ၍ ေခၽြးရႊဲသည္။ စက္ဘီးလဲတိုင္း ဖုံေပသည္။ ေခၽြးႏွင့္ ဖုံေရာေသာအခါ ပို၍ညစ္ေပႏြမ္းသည္။ လုံခ်ည္စိမ္းႏွင့္ အကႌ်ျဖဴခ်င္းတူေသာ္ လည္း ပိတ္စခ်င္းမွာ အေကာင္း အည့ံကြာေသးသည္။
ဖုန္႕ဖိုးခ်င္း ယွဥ္ေတာ့လည္း ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းရႈံးသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းကို အေမႀကီးက ေန႕စဥ္မုန္႕ဖိုး တစ္မူးသာ ေပးႏိုင္သည္။ ထိုအခ်ိန္က မူးသုံးမတ္သုံးေသာကာလ။ တစ္မတ္ေပးလွ်င္ ေခါက္ဆြဲသုတ္၊ မုန္႕တီသုတ္၊ လက္သုတ္စုံစားႏိုင္သည္။ တစ္မူးဆိုလွ်င္ ဂ်ဳံယိုတစ္ခြက္သာရ၏။ ဂ်ဳံေစ့ကို ထန္းလ်က္ ႏွင့္ႀကိဳျပီး အုန္းသီးဆံအဖတ္ကေလးမ်ား ထည့္ေပးထား၏။ ဂ်ိဳယုိတစ္ခြက္ဆို လွ်င္ဗိုက္တင္းေအာင္ ေသာက္ ရ၏။ ျမိဳ႕ေပၚမွ ျပည့္စုံေသာ ေက်င္းသားမ်ားက မုန္႕ဖိုးတစ္မတ္ငါး မူးရ၍ ေကာင္းသည္မ်ား စားႏိုင္ႀကသည္။

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ျမိဳ႕ေက်ာင္းမွာ စက္ဘီးခ်င္းယွဥ္လွ်င္လည္း ရႈံးသည္။ အ၀တ္ခ်င္းလည္း ရႈံးသည္။ မုန္႕ဖိုးခ်င္း ယွဥ္လည္း ကိုယ္ကရႈံး၍ မသိမသာ ႏိုင္းယွဥ္မိရာမွ မသိမသာအားငယ္စိတ္ ၀င္ရသည္။ ထိုကိစၥမ်ား ထက္ပိုဆိုးသည္မွာ စာက်ေတာ့လည္း ျမိဳ႕ေပၚမွ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုမမီ။ မယွဥ္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

အေျခခံညံ့ေသာခၤ်ာ

ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း စဥ္႔ကုိင္ၿမိဳ့အလယ္တန္းေက်ာင္းမွာ (၅)တန္းတြင္ ပညာသင္ရေသာအခါ အျခားေသာ ဘာသာရပ္ မ်ား အတြက္ အခက္အခဲရွိေသာ္လည္း သခၤ်ာဘာသာတြင္ အခက္ အခဲႀကဳံရသည္။
သခၤ်ာဆရာမက ပုစၦာ(၃)ခုေပးသည္။ သုံးခ်က္တြက္နည္းႏွင့္တြက္ရန္ ေျပာသည္။ သုံးခ်က္တြက္ နည္းကုိ မသင္ဘူး၍ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းမသိပါ။ မရလွ်င္ သုံးခ်က္အရုိက္ခံရမည့္တြက္နည္း ျဖစ္မွာေပါ့ဟုေတြးၿပီး ၿပဳံးမိ ေသးသည္။ သူ႔ေဘးဘယ္ညာမွ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္က တြက္ တတ္သည္။ တြက္ေနၾကၿပီ။ သူတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး စဥ့္ကုိင္ၿမဳိ့ေပၚေက်ာင္းမွ ေလးတန္းေအာင္ ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။

မတြက္လွ်င္ အရုိက္ခံရမွာေၾကာက္၍ ဘယ္ဘက္မွ ေက်ာင္းသား တြက္ေနသည္ကုိ လွမ္းၾကည့္သည္။ ကေလးမွာလည္း ကေလးသိကၡာရွိသည္မုိ႔ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းၾကည့္ပုံက မသိမသာျဖစ္သည္။ မသိမသာ ၾကည့္ေတာ့လည္း မျမင္ရ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း ဘယ္ဘက္သုိ႔ နည္းနည္းတုိးၾကည့္သည္။ မျမင္ရေသး သိကၡာ အားလုံး ခ်ပစ္လုိက္ၿပီး အနီးထိတုိးကပ္ၾကည့္ လုိက္သည္။ ၾကည့္မွန္းသိသည္ႏွင့္ အၾကည့္ခံ ရေသာေက်ာင္းသားက ေက်ာကုန္းႏွင့္ လွည့္ကြယ္ လုိက္သည္။ မႀကိဳက္ေသာသေဘာျဖစ္သည္။ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း မျမင္ရေတာ့ပါ။

“မႀကဳိက္လဲ မၾကည့္ဘူးေပါ့ကြာ..”
ကေလးမွာလည္း မာနရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ မတြက္လွ်င္ အရုိက္ခံရမွာေၾကာက္၍ ညာဘက္မွ ေက်ာင္းသား တြက္ ေနသည္ ကုိၾကည့္ရျပန္သည္။ ၾကည့္မွန္းသိသည္ႏွင့္ ညာဘက္ေက်ာင္းသား ကလည္း ဗလာစာရြက္ ကုိ ေထာင္၍ကာလုိက္သည္။ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းမျမင္ရေတာ့ပါ။
“ရုိက္ခ်င္လည္းရုိက္ပါေစေတာ့”

ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းစိတ္ေလွ်ာ့လုိက္သည္။ စက္ဘီးခ်င္းယွဥ္ရာတြင္ ရႈံးနိမ့္ျခင္းတုိ႔ထက္ စာခ်င္း ယွဥ္ရာမွာ ရႈံးနိမ့္သည္ က ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းကုိ သိမ္ငယ္စိတ္ျဖစ္ေစသည္။ အားပ်က္မိသည္။
ၿမိဳ့ေပၚ မွ ေက်ာင္းသားမ်ားက ငါ့ထက္ အရာရာ သာသည္။ ငါသူတုိ႔ကုိ ဘာမွ် မမီ ဟုထင္လာသည္။ အထူး သျဖင့္ သခၤ်ာဘာသာသင္ေသာအခ်ိန္မွာ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း ဘာမွ်နားမလည္ပါ။ သခၤ်ာသင္ခ်ိန္မွာ ေမာင္ၿငိမ္ခ်မ္း အားအငယ္ဆုံးျဖစ္သည္။ သခၤ်ာခ်ိန္ေရာက္မွာကုိပင္ ေၾကာက္လာသည္။ ကုိယ့္မွာ သခ်ာၤဥာဏ္ မရွိဟုပင္ ထင္လာသည္။ လပတ္စာေမးပြဲ တုိင္းမွာသခၤ်ာက်သည္။ ဘာသာစုံ မေအာင္ေသာ အခါ လပတ္စာေမးပြဲလည္းမေအာင္ပါ။ လပတ္စာေမးပြဲကုိ လတုိင္းက်ေနသည္။ သခၤ်ာဘာသာက အမွတ္အမ်ားဆုံးရႏုိင္ေသာ ဘာသာျဖစ္၍ သခၤ်ာက်ေသာအခါ အဆင့္လည္း အမ်ားႀကီး က်သြားသည္။ လူ(၆၀) ရွိေသာအတန္းမွာ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း အဆင့္က (၄၀) ေက်ာ္ေလာက္မွာေရာက္ေနသည္။

ၾကာေသာအခါ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိည့ံသည္ဟုပင္ ထင္လာသည္။ ၿမဳိ့ေပၚေက်ာင္းသား မ်ားႏွင့္ၿပိဳင္ခ်င္စိတ္ အားနည္းလာသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္က်န္သည့္ဘာသာမ်ားပါ ည့ံလာသည္။
အမွန္ စင္စစ္ သခ်ၤာအေျခခံကြာရသည္မွာ ေက်ာင္းခ်င္းကြာသည္ကို ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းနားမလည္ႏိုင္ခဲ့ ပါ။ ၿမိဳ႕ေက်ာင္း မွာ ေလးတန္းကဲ့သို႕ အေရးႀကီးေသာ အတန္းကို ေလးဘာသာရွိလွ်င္ ဆရာ၊ ဆရာမ ေလးေယာက္ သင္ၾကသည္။ ျမန္မာစာကၽြမ္းသူက ျမန္မာစာသင္သည္။ သခ်ၤာကၽြမ္းသူက သခ်ၤာ၊ သမိုင္း၊ ပထ၀ီ သူ႕ဘာသာႏွင့္သူ အၿပိဳင္အဆိုင္ ႀကိဳးစားသင္ၾကသည္။

အေဖႀကီးေက်ာင္းမွာ အတန္း(၅)တန္းမွာ အေဖႀကီးတစ္ေယာက္တည္းသင္ရသည္။ ေလးတန္း ေက်ာင္းသား ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းက အေဖႀကီးစားပြဲနားမွာေနရသည္။ အတန္းဟူ၍ သီးျခားမရွိ။ ေမာင္ ၿငိမ္းခ်မ္း ကိုယ္တိုင္ကလည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ ဘီဘီအိုေအ မိဘမဲ့ေက်ာင္းမွာ (၃)တန္းႏွစ္တစ္၀က္သာ သင္ၿပီး အေဖႀကီး ေက်ာင္းမွာ (၄)တန္း၀င္ေျဖရသည္။ (၃)တန္းလည္းၿပီး (၄)တန္းလည္းျပည့္စံု ေအာင္ မသင္ရ။

အထူးသျဖင့္ သခ်ၤာမွာ အေပါင္း၊ အႏႈတ္၊ အေျမွာက္၊ အစားကိုသာ အဓိကထား သင္ႏိုင္သည္။ စာေမးပြဲနားနီး မွ အပိုင္းဂဏန္းႏွင့္ ဒသမဂဏန္းမ်ား သင္ရသည္။ ပုစၦာမ်ားတြက္ရ ေသာအခါ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း အတြက္ခက္ေနသည္။ မစဥ္းစားတတ္ျဖစ္ေနသည္။ ဆရာမရွင္းျပသည္ မ်ားကိုလည္း နားမလည္ႏိုင္ျဖစ္ရသည္။ ၾကာေသာအခါ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းသခ်ၤာဘာသာကို စိတ္ပ်က္ လာသည္။ သခ်ၤာခ်ိန္ ေရာက္မွာ ကိုပင္ ေၾကာက္လာသည္။ သခ်ၤာကို ၀ါသနာမပါဟု ထင္လာသည္။ သင္ျပသည္ကို နားလည္ ေအာင္ မႀကိဳးစားေသာအခါ သခ်ၤာပို၍ည့ံလာသည္။ ေက်ာင္းသင္ ဘာ သာမွာ သခ်ၤာပါေနသည္ကိုပင္ မေက်မနပ္ျဖစ္လာသည္။

ဆက္ရန္
.

No comments: