Thursday, July 21, 2011

ဆရာဦးသုခႏွင့္ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႔အျမင္ အပိုင္း (၂၃)

ဆရာ သို႔ လြမ္းျခင္း
မၾကြယ္ၾကြယ္

ကၽြန္မသည္ စာေရးၿပီး အသက္ေမြးရသူ ျဖစ္ပါသည္။ စာဖတ္သူေတြက စာေရးတတ္ေအာင္ ဘယ္ေတြမွာ သင္သလဲ ဟူ၍ ေမးတတ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မကို မဖြားျမင္မီ မေ၀ဏီကစ ကၽြန္မႏွင့္ သက္တူ၊ အသက္ႀကီး သူ၊ ငယ္သူ ထုိ ထုိပုဂၢိဳလ္တုိ႔လည္း ကၽြန္မ ၏ ဆရာေတြႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ အားလံုး ကၽြန္မ၏ ဆရာမ်ားပါ။
ႀကံဳသည့္ အခုိက္ တြင္ ဆရာႀကီးတုိ႔၏ စာေပအေတြ႕အႀကံဳ၊ စာေပသေဘာထား သူတို႔၏ ဘ၀ အေတြ႕အႀကံဳ တုိ႔ကို ကၽြန္မက ေမး၏။ သူတို႔က ေျဖၾက၏။
ဆရာႀကီးသု ကမူ "ၾကြယ္ၾကြယ္လာတာလ ဆရာ့ေရာဂါေတြ တစ္၀က္ေလာက္ေလ်ာ့သြားတယ္ကြာ ခဏခဏ လာစမ္းပါဗ်ာ" ဟူ၍ ေျပာတတ္ပါတယ္။
ကၽြန္မ ေမးတတ္သည္တို႔ ရွိပါသည္။ အျခားစာေရးသူတို႔ေတာ့ မေျပာတတ္။

ကၽြန္မ အဖို႔မူ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ေရးရာတြင္ ကၽြန္မျမင္ခဲ့၊ ၾကားခဲ့၊ ဖတ္ခဲ့ေသာ အေတြ႕အႀကံဳတို႔မွ ေပါင္းစပ္၍ ထြက္လာတတ္ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္တို႔တြင္ ကၽြန္မ၏ ၀တၳဳသည္ တည္မွီတတ္ပါသည္။ စိတ္ကူးကို ခ်ည္း မူတည္ တတ္သူ မဟုတ္ပါ။
ဆရာသုခႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ ဆရာသည္ ကၽြန္မကဲ့သို႔ပင္ သူ၏အေတြ႕အႀကံဳတုိ႔မွတဆင့္ ဆင့္ပြားၿပီး ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ ေပၚထြက္ခဲ့သည္ဟူ၍ ကၽြန္မထင္ေသာေၾကာင့္ သူ၏၀တၳဳတိုေတြတြင္ ဘယ္၀တၳဳဘာေၾကာင့္ေရး သည္ ဆိုတာကို ကၽြန္မ ေမးတတ္ပါသည္။

သည္လိုေမးဖို႔ သူ၏၀တၳဳေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ထားမွ ျဖစ္မည္။ ကၽြန္မကေတာ့ ၀တၳဳဖတ္ရာတြင္ စံတင္ရမည္။ မအိပ္ဘဲပင္ ဖတ္တတ္၏။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဒီေလာက္စာေတြ ဖတ္တာ မအိပ္ခ်င္ဘူးလား၊ တုိ႔ျဖင့္ စာဖတ္ရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားတတ္လို႔ ဟု ေျပာတတ္၏။ ကၽြန္မျဖင့္ အိပ္ငိုက္ေနလွ်င္ စာပဲဖတ္ လိုက္ခ်က္ခ်င္း အိပ္ခ်င္ေျပတတ္၏။ ညအိပ္ခါနီး စာမဖတ္ရဲပါ။ ဖတ္ပါက မုိးလင္းသည္အထိ ျဖစ္တတ္၍ပင္ …။

စာေရးဆရာဆိုသူကလည္း သူ႔စာဖတ္သည္ဟု သိရလွ်င္ ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ေန၏။ သူ႔၀တၳဳအေၾကာင္း ေမးလွ်င္ ၀တၳဳေပၚ ျဖစ္ပံုကလည္း ေျပာျပခ်င္တတ္၏။ ဆရာႀကီးသုခသည္ ပုထုဇဥ္သာ ျဖစ္ေပရာ သည္လို ေမးလိုက္လွ်င္ ေလအလာ ရြက္ေၾကြ၀ဲကာ၀ဲကာ က်သလို စကားေျပာေကာင္းေသာ ဆရာ့ထံမွ မွတ္သား စရာစကားေတြ ၀ဲကာပ်ံကာ က်လာပါေတာ့သည္။
ကၽြန္မ တို႔ ႏွစ္ေယာက္စကားေျပာမိလွ်င္ အတိုဆံုးအခ်ိန္ကား ေန႔၀က္နီးပါး။

ဆရာမကြယ္လြန္မီ ၂ႏွစ္ခန္႔က ကၽြန္မအိမ္ႏွင့္ မေ၀းေသာ စမ္းျမေရာင္ျခည္ေက်ာင္းတြင္ ဆရာသကၤန္းစီးပါ သည္။ ကၽြန္မ သြားေတြ႕ပါသည္။ ဆရာကေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးဒါရုိက္တာ သူ႔အမည္ ေမ့ေနပါသည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ က ဆြမ္းလာပို႔ၾက၏။ လာပို႔ေသာ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းကား လူ ၁၀ေယာက္ခန္႔ ၀ိုင္းထုိင္ေလာက္ ေသာ စားပြဲတြင္ ဟင္းခြက္အျပည့္ ဆရာဆြမ္းဘုန္းေပးသည္က အၾကမ္းပန္းကန္တစ္လံုးစာမွ်ဆြမ္း၊ ဟင္းရည္ေလး ဆန္းၿပီး ငါးေျခာက္ဖုတ္ ေလး တစ္တို႔ေလာက္ႏွင့္ ၿပီးေတာ့၏။
ကၽြန္မႏွင့္ ဆရာကေတာ္ အမ်ိဳးသမီး ဒါရုိက္တာတို႔ ၀ိုင္းၿပီး ထမင္းစား ျဖစ္၏။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ျပန္ၾကသည္။ ကၽြန္မ ဦးဇင္းႀကီး ဦးသုခအနီးတြင္ ထုိင္၏။
"ဆရာ ေယာကၡမႀကီး ေသခ်ိန္နီး ဇနီးလင္ငယ္ပူလတၱံလို႔ပါတဲ့ ၀တၳဳက ဘာကို အေၾကာင္းခံတာလဲဟင္" ဟု ကၽြန္မ က ေမး၏။

ဆရာတို႔ငယ္ငယ္က သူတို႔က်ိဳက္လတ္တြင္ သူေဌးႀကီးတစ္ဦး ရွိ၏။ သမီးပ်ိဳ ရွိ၏။ ေခ်ာေမာလွပေသာ သမီးပ်ိဳကို ဆရာတို႔ ကာလသားတစ္စုက ပိုးၾက၏။ အဘိုးႀကီးက သမီးကို အလစ္မေပး။
ထုိအဘိုးႀကီးတြင္ သမီးထက္ ၄၊ ၅ႏွစ္မွ်သာ ႀကီးေသာ ဇနီး ရွိ၏။ ပထမဇနီး ဆံုးၿပီးမွ ယူထားေသာ ဇနီး ျဖစ္သည္။

ဆရာ၏ ၀တၳဳစပံုမွာ တန္ေဆာင္တုိင္ တြင္ ကာလသားေတြ သူခုိးႀကီးည အေၾကာင္းက အစျပဳထား၏။ ဆရာ ေရးပံု မွာ မထင္ပဲႏွင့္ အဆံုးသတ္သတ္သည့္ ၀တၳဳ၏ အလွည့္ေလးေတြ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေနာ္ အခု ေရးျပေနေသာ ၀တၳဳမွာ သူေဌးအိမ္က ရြက္လွပန္းအိုးေတြ သူခိုးႀကီးညတြင္ ေပ်ာက္တတ္၍ သူေဌးႀကီး က ေလာက္ေလးကိုင္ၿပီး အေမွာင္ရိပ္ တြင္ ေစာင့္ေန၏။ လူတစ္ေယာက္၀င္လာ ရြက္လွပန္းအုိး ၍ ကို အမ သူေဌးႀကီး က ထုိသူကို ေလာက္ေလးႏွင့္ ပစ္လုိက္၏။ ထုိသူက အိပ္ထဲမွ စာေခါက္ကို ထုတ္ၿပီး ပန္းအိုး ေအာက္တြင္ ထားခဲ့၏။ သူေဌးႀကီး က သူ႔သမီးကိုေပးေသာ ရည္းစားစာထင္ၿပီး အလင္းေရာင္တြင္ ဖတ္လိုက္ရာ "ေယာကၡမႀကီးေသခ်ိန္နီး ဇနီးလင္ငယ္ေနလတံ့" ဟူေသာ စာကို ေတြ႕ရ၏။ ၀တၳဳစလာပံုႏွင့္ အဆံုးသတ္မွာ စာဖတ္သူမထင္ေသာ အဆံုးသတ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိအေၾကာင္းကို ဆရာက သူတို႔ သူငယ္ခ်င္း တစ္စု ဘယ္လိုတုိင္ပင္ၾကပံုကစ ေျပာျပရာ စကားေျပာေကာင္းေသာ ဆရာ၏ စကားမွာ အသံထြက္ ျပဇာတ္ နားေထာင္ရသလို ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေက်ာင္းႀကီး ကလည္း က်ယ္လွ၏။ ေက်ာင္းေပၚတြင္ ကိုရင္ႏွစ္ပါးႏွင့္ ဆရာဦးဇင္းႀကီး ကၽြန္မ ဒါပဲ ရွိပါသည္။

တစ္ခါကလဲ ဆရာ့အား "တပင္လဲမူ" ၀တၳဳအေၾကာင္း ေမးမိပါသည္။
ဆရာက "၀တၳဳကေရးလို႔ေကာင္းေနတာကြ၊ ဘယ္လိုအဆံုးသတ္ရမလဲလို႔ စဥ္းစားေနတုန္း ေသာ္တာေဆြ က ဆရာ့၀တၳဳေတြ က သိပ္ေကာင္းတာ။ ျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္ ေရးပါ။ ေနာက္လထုတ္မွာ ထည့္ရ ေအာင္လုိ႔ ေျပာတာကြယ့္ ၾကြယ္ၾကြယ္ရဲ႕။ ဒီတုန္းက ရႈမ၀ကလဲ သိပ္တက္ေနတဲ့အခ်ိန္ေလ၊ ဆရာကလဲ စဥ္းစားလို႔ မရတုန္း သူ က လာေမးတာနဲ႔ စိတ္ခ်ဥ္ ေပါက္ၿပီး ေနာက္လင္ယူသြားလို႔ကြာလို႔ ေျဖလိုက္တာ၊ ၀တၳဳလည္း အဲဒီအတိုင္း အဆံုးသတ္လိုက္တာကြ"
"ဆရာ ဆရာ အဲဒါဘယ္သူ႔အေၾကာင္းလဲဟင္" ဟု ကၽြန္မက ေမးေနက်အတုိင္း ေမးလိုက္ရာ ဆရာက အမည္တစ္ခု ေျပာျပပါသည္။

ထုိအမည္ကား ဆရာႏွင့္လည္း ရင္းႏွီး ကၽြန္မႏွင့္လည္း ခင္မင္ေသာ သူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ျဖစ္ေနပါ သည္။ ေျပာၿပီး ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ ရယ္ၾက၏။
လူႀကီး တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ မရယ္တာၾကာခဲ့ၿပီထင့္။ သူ႔ထက္အသက္ ၂၀မက ငယ္ေသာ ကၽြန္မက လူငယ္တစ္ဦးလို သိခ်င္တာေမး၊ ရယ္စရာရွိရယ္ေနတတ္ရာ ဆရာက ကၽြန္မႏွင့္ ေတြ႕၍ ေရာဂါေတြ တစ္၀က္က်သြားတယ္ ဟု ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဆရာႀကီး ဦးသုခကို အကယ္ဒမီမ်ားရွင္ဟာ အားလံုးအေၾကာင္းကို လူထုအတြင္း စိမ့္၀င္ေအာင္ ရုပ္ရွင္ ရိုက္ျပသူ စာေရးျပသူ ေဟာေျပာသူပဲ ဟူ၍ လူသိမ်ားခဲ့၏။
ရုပ္ရွင္ကားတြင္ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့သူအျဖစ္လည္း အသိမ်ားၾကပါ၏။ ဆရာျပဇာတ္ကခဲ့ျခင္းကို ခုေခတ္ လူငယ္ တုိ႔ မွတ္မိႏိုင္မည္ မထင္ပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံစာေရးဆရာ အသင္းႀကီးသည္ ဂ်ပန္ေခတ္ကပင္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့၏။ ထုိအသင္းႀကီး၏ လႈပ္ရွားမႈ႕ အေနျဖင့္ ျပဇာတ္ ကခဲ့၏။ ဂ်ပန္ေခတ္က စတင္ ကျပခဲ့ေသာဇာတ္မွာ ၀ိဇယျပဇာတ္ ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာဦးသုခက ၀ိဇယမင္းသား၊ ဆရာမႀကီးခင္မ်ိဳးခ်စ္က မယ္ေတာ္ မိဖုရားႀကီး၊ ဆရာႀကီး ဒဂုန္နတ္သွ်င္၊ ၿမိဳ႕မအုန္း၊ ေဒၚဒဂုန္ခင္ခင္ေလး စသျဖင့္ စာေရးဆရာမ်ား ပါ၀င္ခဲ့၏။ ေက်ာ္ၾကားခဲ့၏။ ကၽြန္မ မၾကည့္ဖူးပါ။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ တို႔ ရမ္းကားပံုကို တုိင္းျပည္သို႔ အသိေပးေသာဇာတ္ ျဖစ္ပါသည္။
စစ္ၿပီးစတြင္ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ဦးေလာက္ဟု ထင္ပါသည္။ မမွတ္မိေတာ့ နတ္သွ်င္ေနာင္ျပဇာတ္ကခဲ့၏။ ဆရာက နတ္သွ်င္ေနာင္ လုပ္သည္. ဆရာတကၠသိုလ္ေန၀င္း က ငဇင္ကာ လုပ္သည္။ ဆရာေသာ္တာေဆြ က ငဇင္ကာ ၏ ေနာက္ေတာ္ပါး ဆီေညႇာ္ပင္တို လုပ္ပါသည္။

နယ္ခ်ဲ႕ေတြ၏ ရန္ကုိ သတိေပးေသာ ျပဇာတ္ နယ္ခ်ဲ႕ကို အားမေပးေရး ျပဇာတ္ ျဖစ္ပါသည္။
ထီးနန္း အ၀တ္အစားႏွင့္ နတ္သွ်င္ေနာင္အား အေနာက္ဘက္လြန္မင္းက တိုက္၍ ႏိုင္၏။ ငဇင္ကာႏွင့္ နတ္သွ်င္ေနာင္ တုိ႔၏ ရုပ္အေလာင္းကို သံလ်င္ၿမိဳ႕လယ္တြင္ သည္အတုိင္းပစ္ထားရ၏။ အေနာက္ဘက္ လြန္မင္းတရား ၏ တပ္တြင္ နတ္သွ်င္ေနာင္၏ညီအရင္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အျဖစ္ပါေလရာ သူက ခြင့္ေတာင္း သျဖင့္ နတ္သွ်င္ေနာင္ ၏ အေလာင္းကို သၿဂႋဳလ္ ခြင့္ရခဲ့ေလသည္။
ျပဇာတ္က၍ၿပီးမွ နတ္သွ်င္ေနာင္တျဖစ္လဲ ဆရာသုခသည္ ေခတ္ေပၚအ၀တ္အစား ပုဆိုး၊ ရွပ္အက်ႌႏွင့္ နတ္သွ်င္ေနာ္၏ ရုပ္အေလာင္းျမႇဳပ္ႏွံရာ ေျမပံုတြင္ ေၾကြက်ေနေသာ သစ္ရြက္ေတြကို တံပ်က္စည္းလွည္း ေနေလသည္။ ထုိသုိ႔ တံပ်က္စည္းလွည္းေနရင္းပင္ ေတးျပဳအဆိုကို ေစာၿငိမ္း၏ ေႏြေႏွာင္း၀ႆန္ သီခ်င္း ကို ဆိုလုိက္ေလသည္။

"ေႏြေႏွာင္ရြက္က်န္ ၀ႆန္ေပၚဦးမွာ အုံ႔ပ်မိႈင္းဆန္း  ယုဂန္ေႏြျမနန္းမွာ" အစခ်ီေသာ သီခ်င္းသည္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား သြားေလေတာ့သည္။
ထုိအခန္းကား တကယ့္ကို ရင္ဆို႔စရာအခန္း ျဖစ္ေတာ့သည္။ ေဒါသေတြ မပါ၊ တုိက္တာေတြ၊ ေသတာေတြ၊ လြမ္းတာေတြ မပါ၊ တကယ့္ကို ရင္ဆို႔စရာ အခန္း ျဖစ္ပါသည္။ နတ္သွ်င္ေနာင္ ျပဇာတ္ကို စြဲသြားေစေသာ အခန္းေလး ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဆရာက သူ၏ဘ၀အေၾကာင္း ျပန္ေျပာရာတြင္ "ဆရာေအ၀မ္း ေရာက္ေတာ့ သူမ်ားေတြက သီခ်င္းေတြဆို၊ ဓာတ္ျပား ေတြ သြင္းေပ့ါ၊ ဆရာကလဲဆိုခ်င္ လိုက္တာေလ အဲဒီတုန္းက သုခမျဖစ္ေသးဘူး။ ၾကြယ္ၾကြယ္ရဲ႕ ဒုကၡပဲ ျဖစ္ေသးတာကြယ့္၊ တစ္ေန႔ေတာ့ မႏၱေလးက ေတးျပဳစာေရးဆရာက သီခ်င္းေတြ ပို႔လိုက္တယ္။ အဆို နာမည္ေက်ာ္ ေတြက ဆိုလို႔ လြယ္တာေတြ ေကာက္ေကာက္ဆိုသြားတာ။ ဆရာကလဲ အဲဒီနားမွာ ရစ္၀ဲ ရစ္၀ဲ  ေပါ့။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္က ဆုိရခက္တာ ဘယ္အဆိုေတာ္မွ မဆိုရဲဘူး၊ အဲဒီနား၀ဲေနတဲ့ဆရာ့ကို ဒီသီခ်င္း မင္းဆိုမလားတဲ့ အႀကီးအကဲတစ္ေယာက္က ေမးတယ္။ ဆရာ ေပ်ာ္လိုက္တာေလ၊ ဘာေျပာေကာင္း မလဲ၊ ကဲ ဆို ဆိုၿပီး အသံပါသြင္းဖုိ႔ စီစဥ္ေပ့ါ။

ေက်းဇူးႀကီး ပါတယ္ဗ်ာ၊ ေဒၚေမရွင္ က ကိုသုခ မေၾကာက္နဲ႔ေနာ္၊ ကၽြန္မတို႔လည္း ဒီလိုဆိုခဲ့ရတာ ဒါသာ ေအာင္ရင္ ေနာက္ဆိုရမွာေတြ အမ်ားႀကီး လို႔လာ ေျပာတာဗ်ာ။ သိပ္ေက်းဇူးတင္တာ။
သူက မသိလို႔ ဆရာတို႔က်ိဳက္လတ္မွာ ညတိုင္းလသာရက္ေတြ တေယာ၊ မယ္ဒလင္ေတြ တခါတေလ ပတၱလား ေတာင္ပါေသးကာ ကာလသားေတြ စုၿပီး ၿမိဳ႔႕ပတ္ တီးၾကဆိုၾကတာ ဆရာက ပင္တုိင္အဆိုေတာ္ ေပ့ါ။ ေႏြမ်ားစပါးေပၚခ်ိန္ဆို ရြာေတြက ရွင္ျပဳမွာ လာဆုိပါ။ မဂၤလာေဆာင္မွာ လာဆိုပါ ဖိတ္လို႔ လုိက္ဆိုခဲ့ရ တာ၊ မုိးက်မွ ၿမိဳ႕ျပန္ေရာက္တာဗ်ာ" ဆရာက သူ၏ အပယ္ခံဘ၀ကိုလည္း အထက္ပါအတုိင္း ေျပာျပတတ္ ပါေသးသည္။ ေအ၀မ္းတြင္ ဆရာပထမဆံုးဆို ပထမဆံုးဓာတ္ျပားသြင္းခံရေသာ သီခ်င္းမွာ လွဴမဥၨဴသီခ်င္း ျဖစ္သည္။

ဆရာ၏ ေရးေဖာ္တစ္ဦးက လွမဥၨဴကို မည္မွ်ႀကိဳက္ပါသနည္းဆိုလွ်င္ သူ၏ေစ်းဆုိင္နာမည္ကိုပင္ လွမဥၨဴ ဟူ၍ အမည္ေပးခဲ့ပါ၏။
၀ိဇယျပဇာတ္တြင္ ၾကမ္းခဲ့၊ နတ္သွ်င္ေနာင္ျပဇာတ္တြင္ လြမ္းခဲ့ေသာ ဆရာသည္ ဦးပုညျပဇာတ္တြင္ ဟာသျဖင့္ ပရိသတ္ကို ဖမ္းစားျပန္ေလသည္။
ငယ္အမည္ ေမာင္ပုတ္စည္ အမည္ ရွိသူသည္ ရဟန္း၀တ္ေသာအခါ ဦးပုညဟူ၍ အမည္တြင္ေလသည္။ သူ၏ လက်္ာလက္မွာ ေမြးကတည္းက မသန္စြမ္းပါ။ မင္းခစားလုပ္ေသာအခါ ကြမ္းရည္ေတာ္ကိုင္ ျဖစ္ သည္။ ေမတၱာရာ ျပဇာတ္၊ ရတု၊ ေမာ္ကြန္း၊ ေလးခ်ိဳး၊ ေဒြးခ်ိဳးမွစၿပီး စာစုံေရးခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ျပဇာတ္တြင္ ဦးပုညသည္ ရဟန္းဘ၀မွ လူစျဖစ္သည္ကို ျပ၏။ သူ၏ေနာက္ေတာ္ပါးမွာ ၾကယ္နီ ျဖစ္သည္။
ဦးပုညသည္ ညာဒူးကိုေထာင္ မသန္ေသာလက္မွ တေထာင္ႏွင့္ဒူးတြင္ေထာက္ ထုိလက္ႏွင့္ ေခါင္းက ပတ္လက္စေခါင္းေပါင္းစကို ေမွးထား ဘယ္လက္ႏွင့္ ေခါင္းေပါင္းကိုေပါင္း …
သာမန္လူတစ္ေယာက္ လုပ္၍ မလြယ္ေသာ အလုပ္ကို ဆရာကကိုယ္ကို တြန္႔လိုက္ၿပီး လုပ္ရင္း သူ႔ ေနာက္ေတာ္ပါ လူရႊင္ေတာ္ ဦးၾကယ္နီကို ေခၚလိုက္သည္။

"ၾကယ္နီ"
"ဘာတုန္း"
"ဘာတုန္းလို႔ မထူးနဲ႔ဟဲ့ ဘုရားလို႔ထူးပါ"
"ကိုယ္ေတာ္က ဘုန္းႀကီးမွ မဟုတ္တဲ့ဟာ ဘုရားမထူးႏိုင္ေပါင္"
"တယ္ ငါ ေခါင္းေပါင္းေပါင္း က်င့္ေနတယ္။ ေနာင္ကို ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္မွာ ခစားရမယ္။ ရြာစားၿမိဳ႕စားရရင္ ဘုရားထူး ရ မွာဟဲ့ ခုကတည္းက လွ်ာလည္ေအာင္ ထူး စမ္း"
"ၾကယ္နီ"
"ဘာတုန္း"
"ဘုရားထူးပါလို႔ ဆိုေန"
"ဘုရားေတြ သိပ္မႀကိဳက္နဲ႔ ခုတေလာက ဘုရားေတြ ထရန္စဖာမ်ားေနတယ္"

ထုိစဥ္က ဆဌသဂၤါယနာတင္ပြဲနီးေနေပရာ ကေမၻာဒီးယားကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဘုရားမ်ားပင့္ၿပီး ျမန္မာ ကလည္း ဤကဲ့သို႔လွ်င္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ဘုရားေတြ ပူေဇာ္ရန္ပို႔ေပး။ ထုိ႔အတြက္ကိုပင္ ဟာသပ်က္လံုး ထုတ္ခဲ့သည္။
ဦးပုညသည္ ပဒုမျပဇာတ္ကို ေရးခဲ့၏။ ျပဇာတ္တြင္ ထုိအေၾကာင္းကို ဇာတ္၀င္ခန္းအေနျဖင့္ တင္ျပရာတြင္ ဦးၾကယ္နီ က ကိုေပါင္တို လုပ္၏။ ေဒၚစိန္ခင္က မိဖုရာုး လုပ္သည္။ ဦးၾကယ္နီက လက္ေတြေျခေတြ မရွိေအာင္ ဘယ္လို ဆင္ထားလဲ မသိ ေျခရာလက္ပါ လံုး၀မလုပ္။ ေဒၚစိန္ခင္အား "ဟဲ့ ေကာင္မလာအံုး" ေဒၚစိန္ခင္ ေရာက္လာ၏။

"ကိုေပါင္တို ဘာလိုခ်င္လို႔လဲ"
"ငါေက်ာမွာ ယင္ေတြ ၀ဲေနတာ နင္မျမင္ဘူးလား"
"ဟုတ္ကဲ့ ကိုေပါင္တို ယင္ေတြကုိ ေျခာက္ေပးပါ့မယ္"
"ငါကို ကိုေပါင္တို လို႔ မေခၚနဲ႔၊ ကိုကိုတုိ လို႔ ေခၚ"
"ဟုတ္ ဟုတ္ကဲ့ ကိုကိုတို"
"ဟဲ့ အဲလိုမေခၚနဲ႔"
"ဒါျဖင့္ ဘယ္လိုေခၚရမလဲ"
"တကၠသိုလ္ ကိုကိုတို လို႔ေခၚ"

ထုိစဥ္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား စာေပနယ္တြင္ ကေလာင္ေသြးေနၾကၿပီးျဖစ္ရာ ကေလာင္နာမည္ ေရွ႕တြင္ တကၠသိုလ္ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါအမည္ေတြ မ်ားေနသည္ကို သေရာ္လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယခုအခါ အထက(၁) လသာ ဟု ေခၚေသာ ေက်ာင္းကို ယခင္က ဗဟိုအထက္တန္းေက်ာင္းကလည္း ကေလာင္ေသြးသူေတြ ထြက္ခဲ့၏။ ဗဟိုသိန္းေအာင္၊ ဗဟိုသိန္းႏိုင္ စသည္တုိ႔ ပါ၀င္၏။ ထုိေခတ္က ဆရာႀကီးေဆာ္လမြန္ က အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္း ေထာင္ထားေလရာ ထုိေက်ာင္းမွ ကေလာင္ေသြး သူတို႔ကလည္း ေဆာ္လမြန္ ဘယ္သူဘယ္၀ါႏွင့္ ကေလာင္အမည္ တပ္ၾက၏။
ဦးၾကယ္နီ က ကိုေပါင္တို ဘ၀မွ သူ႔အမည္ကို တကၠသိုလ္ေရွ႕က တပ္လိုက္၊ ဗဟိုတပ္လုိက္၊ ေဆာ္လမြန္ တပ္လိုက္၊ ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္တုိ႔ကား စာ၀ါသနာအုိးေတြ ျဖစ္ၾကရာ တ၀ါး၀ါးတဟားဟား ရယ္ၾကရပါသည္။

ျပဇာတ္ၿပီး၍ ရုံအတြင္းမီးေတြ ဖြင့္ၿပီး ထြက္ေပါက္သို႔ ထြက္ရန္ ေစာင့္ေနစဥ္ လူတစ္ေယာက္က
"ေနပါဦးကြာ မင္းတို႔မင္းသား က ညာဘက္လက္တစ္ခါမွ မလႈပ္ဘဲ ခ်ထားတာ ဘာျဖစ္လို႔လဲ" ဟု ေမးလိုက္ ရာ နဂိုကမွ အူေပါက္ေနသူ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္တို႔မွာ တဟားဟားတ၀ါး၀ါး ထပ္ၿပီးရယ္ၾက ျပန္ပါေတာ့သည္။

ကၽြန္မတြင္ တပည့္အျဖစ္ စာေရးနည္းသင္ယူသူ မရွိပါဟု ကၽြန္မ ေျပာခဲ့ပါသည္။ စာေရးဆရာႀကီး ငယ္ရြယ္လတ္ အားလံုးသည္လည္း ကၽြန္မ၏ဆရာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ပါသည္။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ဆရာႀကီးဦးသုခ အပါအ၀င္ ေရွ႕မွီေနာက္မွီ ဆရာႀကီးမ်ားႏွင့္ စကားေျပာတာ နားေထာင္ခြင့္၊ အိမ္တုိင္ယာ ေရာက္သြားၿပီး နားေထာင္ခြင့္တို႔ ရခဲ့ေပရာ ထုိ ထုိဆရာႀကီးေတြအားလံုးပင္ ကၽြန္မ ၏ ဆရာေတြ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

သူတို႔ဆီက ကၽြန္မ မမွီလိုက္ေသာ စာေပေခတ္ကို သိရ၏။ အေရးအသား၊ ထားရမည္း သေဘာထား၊ ေလ့လာခ်ည္း ကပ္ပံုေတြပါ ၾကားနာ မွတ္သာခဲ့ရပါသည္။
ယခုအခါ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ပင္ လူအိုစာရင္းသို႔ ၀င္ခဲ့ၿပီး ကၽြန္မႏွင့္ တန္းတူ သူေတြကို ေတြ႕ရန္ သူတို႔ ကလည္း မလာႏိုင္၊ ကိုယ္ကလည္း မသြားႏိုင္ ျဖစ္ရၿပီ။
ကၽြန္မ သြားႏိုင္လို႔ သြားခဲ့သျဖင့္ ဆရာတို႔ စိတ္ေက်နပ္ၾက၏။ မၾကာမၾကာ လာပါဟူ၍ မွာၾက၏။
ယခုကား သြားစရာ မရွိေတာ့ၿပီ။ ကၽြန္မလည္း မသြားႏိုင္ၿပီ။

ကၽြန္မ သတိရေန၏။ ဆရာဦးသုခသာ ရွိေသးလွ်င္ သြားလည္လုိက္ဦးမည္။ သူရိုက္ရန္ ဘာသာေရးကား တစ္ကား ရွိေသးေၾကာင္း ေျပာျပ၍သိရရာ ထုိကားအေၾကာင္းေတြ ကၽြန္မကို ေျပာျပမည္ပင္။ စာေပ၊ သဘင္၊ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္မွ်မက ပန္းခ်ီပန္းပု အႏုပညာစြယ္စုံရေပေသာဆရာ
သူအသက္ (၉၄)ႏွစ္အရြယ္က ကၽြန္မကို ေမးဖူးသည္။

"ၾကြယ္ၾကြယ္ အခု အသက္ဘယ္ေလာက္လဲ"
"(၇၂)ႏွစ္ပါ ဆရာ"
"အဲဒီအရြယ္တုန္းက တုိ႔ျဖင့္ ရိုက္လို႔ေကာင္းတုန္း"
အဲဒီေလာက္ကို အႏုပညာေပၚတြင္ စြဲလန္းခဲ့ေသာ ဆရာ ဤပညာျဖင့္ပင္ ဘာသာေရးကို ဆြဲေဆာင္ခဲ့၏။ အေမ ကို မပစ္မွားရန္ ဆြဲေဆာင္ခဲ့၏။ စိတ္ညစ္လို႔ အရက္ကို ေသာက္တယ္ဟု ေရးမိသည္ဟု ေနာင္တရ ေနတတ္၏။ ယေန႔ေခတ္ ဆရာရွိခဲ့ေသာ္ ဘယ္လိုကားေတြနဲ႔ ပညာေပးႏိုင္မလဲ ဆရာရယ္ဟု ေမးလိုက္ခ်င္ စမ္းပါဘိ။

မၾကြယ္ၾကြယ္ (၄-၉-၂၀၀၉)
.

No comments: