Tuesday, July 26, 2011

လယ္တြင္းသား ေစာခ်စ္ ၏ ငယ္ဘဝ (၂ဝ)

စာေမးပြဲေအာင္စာရင္းထြက္ျပီ

၀န္းသိုရြာတြင္ ဆုေတာင္းျပည့္ ေရႊကူၾကီးျမတ္စြာဘ ကဆုန္ေညာင ္ေရသြန္း ပြဲ ေတာ္က်င္းပ ေတာ့  မည္ ။  တစ္ရြာလံုး  ေပ်ာ္ရႊင္စြာျပင္ဆင္ေနၾကျပီ။ ထန္းဖူးခုတ္ၾကသည္။ မုန္႔ဖတ္ထုပ္လုပ္ၾကသည္။ မုန္႔ဆီေၾကာ္ ေၾကာ္ၾကျပီ။ ညအခါမ်ားတြင္ တီးမွဳတ္သံ ျခိမ့္ျခိမ့္ညံ၍ ယိမ္းတက္ေနၾကျပီ။
ထိုအခ်ိန္တြင္ သတၱမတန္းေအာင္စာရင္းထြက္ျပီဟု သတင္းၾကားရ၏။ ေအာင္သူနည္း၍ က်သူမ်ား သည္ဟု ဆိုသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ထိတ္လန္႕ စိုးရႊံ႕ စြာ စဥ့္ကိုင္ျမိဳ႕ သို႔စက ္ဘီးျဖင့္ သြား သည္။
ေက်ာင္းထဲမွာ ေအာင္စာရင္းကပ္ထားသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း၏ သူငယ္ခ်င္း ၾကြယ္ေအာင္၊ ေမာင္ေလး တို႔ႏွင့္ ေတြ႔သည္။ သူတို႔ေအာင္ၾကသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း လည္းေအာင္သည္။ လူ`(၅၀)ေက်ာ္ ေျဖရာတြင္ (၁၄) ေယာက္ သာေအာင္သည္။

``ေဟး...``
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ၀မ္းသာသြားသည္။ အေမျခံဳတို႔အိမ္ေျပးေျပာသည္။ သူတို႔သိျပီးသား ၀မ္းသာေနၾကသ ည္။ ခ်ီးက်ဴး ၾကသည္။ ရြာမွ အေဖၾကီး၊ အမၾကီး၊ ဦးေလးတို႔ကို ေျပာခ်င္လွျပီ။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ရြာသို႔ အျမန္ျပန္ ေျပးခဲ႔၏။ အေဖၾကီး၊ အေမၾကီး၊ ဦးေလး တို႔ ၀မ္းသာေနၾကသည္။
ရြာဘုရားပြဲတြင္ စာေမးပြဲေအာင္သည္ႏွင့္ ေပါင္း၍ အားပါးတရ ေပ်ာ္ရေသာႏွစ္ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္ တြင္မွ ပဲေစ်းက ေကာင္း၍ ပဲတင္းတစ္ရာရသည္ကို ၁၀၀၀/.ေစ်းႏွင့္ေရာင္းရသည္။
အေဖၾကီး က (၇)တန္း ေအာင္ေသာ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းမတြက္ မႏၱေလး သြား၍ ဆင္္တိုစက္္ဘီးသစ္ တစ္စီး  ဆင္ ေပးသည္။ ၄၃၀ိ/-ေပးရသည္။ ဦးေလးအတြက္လည္း လုပ္အားဆုအျဖစ္ ေရႊၾကယ္ သီးၾကိဳး ၀ယ္ ေပးသည္။

ဦးေလးက ေရႊၾကယ္သီးၾကိဳးကို ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းဆြဲဆင္ရန္ေပးသည္။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း မလိုခ်င္ပါ။ စက္ဘီးသစ္ရသည္ႏွင့္ပင္ ျပည့္စံုေနပါျပီ။ ကာလသားေခါင္းျဖစ္ေသာ ဦးေလး ကို ေရႊၾကယ္သီးၾကိဳး ႏွင့္ တင့္တယ္ေစခ်င္သည္။
ဘုရားပြဲ တြင္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းက စက္ဘီးအသစ္ ႏွင့္ ဦးေလးက ေရႊၾကယ္သီးၾကိဳးႏွင့္ ဂုဏ္တင့္ ေနၾက သည္။ မိသားစု တစ္ခုလံုး ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ၾကရေသာႏွစ္ျဖစ္ပါသည္။           

အရပ္ရွည္နည္းေလ့က်င့္ခန္း

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း (၇)တန္း စာေမးပြဲ ေအာင္ေသာႏွစ္မွာပင္ စဥ့္ကိုင္ျမိဳ႔ အစိုးရ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသည္ အထက္တန္း ေက်ာင္း အျဖစ္တိုးျမွင့္ခဲ႔ရ၏။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ကံေကာင္းသည္။ ယခင္ကဆိုလွ်င္ ေက်ာက္ဆည္ အထိ သြားတက္မွ အထက္တန္းပညာသင္ခြင့္ ရသည္။
အေမျခံဳ အိမ္ မွ တက္လွ်င္ ျခံစည္းရိုးေနာက္ဖက္အေပါက္မွထြက္သည္ႏွင့္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း သင္ၾကား ရမည့္ (၈)တန္း စာသင္ခန္းေရွ႕သို႔ေရာက္သြားသည္။ တစ္ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ေနေသာ အေမျခံဳ ၏ အိမ္သို႔ ေမာင္သိန္း ႏွင့္ ညႊန္႔ေ၀ အတန္းတူ သူငယ္ခ်င္ႏွင္ဦး ေရာက္လာသည္။

ေမာင္သိန္းလက္ထဲမွာ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ပါလာသည္။ အရပ္ရွည္ နည္းေလ႔ က်င့္ခန္းမ်ား ပါသည့္ စာအုပ္ ျဖစ္သည္။ ဤနည္းအတိုင္း (၃)ေယာက္ အတူေလ့က်င့္ၾကမည္ ဟုအေဖာ္လာညွိ ျခင္းျဖစ္သည္။   ေမာင္သိန္း က ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား အေၾကာင္းေျပာျပျပီး ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းဖတ္ရန္ စာအုပ္္ကေလး ေပးထား ခဲ့ သည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း စာအုပ္ပါေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို အေသအခ်ာဖတ္ ၾကည့္သည္။ ဟန္က်သည္မွာ အခ်ိန္မီ အခ်ိန္ကိုက္ ျဖစ္ေနသည္။ အရပ္ရွည္နည္ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ကို ျပဳလုပ္ရန္အေကာင္းဆံုးမွာ ၁၂- ႏွစ္၊ ၁၃ ႏွစ္ ၁၄ႏွစ္ ၁၅ႏွစ္ ၾကီးေကာင္ဝင္စ အရြယ္ျဖစ္သည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း (၁၃) ႏွစ္ျပည့္ျပီးစ ၁၄ ႏွစ္ ေရာက္ခါစ ျဖစ္သည္။ ေမာင္သိန္းႏွင့္ညြန္႕ေဝမွာလည္း အသက္တူရြယ္တူ အရပ္အေမာင္း တူသူမ်ားျ ဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တို႕ သူငယ္ခ်င္း(၃) ေယာက္ လုပ္ျဖစ္ၾကသည့္ လုပ္ႏိုင္ၾကသည့္ ေလ့က်င့္ခန္း မ်ားကို ေဖာ္ျပပါမည္။

ပထမေလ့က်င့္ခန္း တစ္ခုမွာ ဘာမွ်ခက္ခက္ခဲခဲမဟုတ္ပါ။ အိပ္ရာႏိုးသည္ႏွင့္ အိပ္ရာမထမီ ေခြးကေလး၊ ေၾကာင္ကေလးမ်ား အိက္ရာထတြင္ အေၾကာအခ်ဥ္ဆန္႔သကဲ႔သို႔ အားပါးတရ အေညာင္း ဆန္႕ခ်င္း ျဖစ္သည္။ အရိုးအဆစ္မ်ား ၊အေၾကာအဆစ္မ်ားအားလံုးကို စန္႔သြားေအာင္ ဆန္႔ထုတ္ရန္ျဖစ္ပါသည္။

 ျပီးလွ်င္အိပ္ရာမွ မထေသးဘဲ ညာဘက္ေျခေထာက္ တစ္ေခ်ာင္းလံုး ေပါင္ရင္းမွ စတင္၍ တစ္ဘက္ေပါင္ ကို လွမ္းေက်ာ္ခြျပီး အရိုးအဆစ္မ်ား စန္္႔သြားေအာင္ဆန္႔ပါ။ ျပၤီးလွ်င္ ဘယ္ဘက္ေျချဖင့္ ညာဘက္ကို ေက်ာ္ခြ ဆန္႔ထုတ္ပါ။ တစ္ဘက္ရွစ္ခါစီ ျပဳလုပ္ပါ။ အရိုး၊ အဆစ္၊ အေၾကာမ်ား စန္႔ထုတ္သြားလိမ့္္မည္။ လူလည္း အေညာင္း အညာေျပ၍ ရႊင္လန္းသြားသည္။
ေနာက္ေလ့က်င့္ခန္း တစ္မ်ိဳးမွာ မိမိေန႔စဥ္ ၀င္ထြက္ေနသည့္ အိမ္အ၀င္၊ အခန္းအ၀င္မွာ တံခါးေပါက ္ေဘာင္တြင္ မိမိအရပ္အျမင့္ကိုတိုင္း ေျမျဖဴျဖင့္ မွတ္ထားပါ။ စာအုပ္အေႏွာင့္ကို ေခါင္းေပၚတင္၍က်င္တြယ္ ကိုက္ ေဘာင္ မွာေထာက္ကပ္ျပီး ေျမျဖဴျဖင့္မွတ္ႏိုင္ပါသည္။

ျပီးလွ်င္လက္ႏွစ္ဘက္ကို အေပၚသို႔ ျမင့္ႏုိင္သမွ်ျမင့္ေအာင္ ဆန္႔ထုတ္၊ ေျခဖ်ားကို အစြမ္းကုန္ ေထာက္ လက္ဖ်ား ေလး မ်ား အျမင့္ဆံုးေရာက္သည့္ ေနရာ၏အထက္ တစ္လက္မခန္႔မွာ ေျမျဖဴ ျဖင့္မွတ္ထားပါ။ အခန္းသို႔ ၀င္တိုင္း ထြက္တိုင္း ထိုအမွတ္ကိုထိေအာင္ လက္ကိုဆန္႔ထုတ္ပါ။ မထိေသးလွ်င္ တံခါးကို ထြက္တိုင္း ၀င္တိုင္း ကိုယ္ခႏၶာကိုယ္ကို အစြမ္းကုန္ဆန္႔ထုတ္ျပီး အမွတ္ကို ထိေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ တစ္လခန္႔ အတြင္း မွာ ထိမိသြားပါလိမ့္မည္။

တိုင္းၾကည့္ပါ အရပ္တစ္လက္မတက္လာျခင္းျဖစ္၏။ အမွတ္ကို ေနာက္ တစ္္လက္္မ ထက္ ျမွင့္ လိုက္ပါ။ ၀င္တိုင္း ထြက္တိုင္း ကိုယ္ကိုဆန္႔၍ အမွတ္သားကို ထိေအာင္ၾကိဳးစားပါ။ မၾကာမီ ထိပါလိမ့္မည္။ ဤနည္းသည္ အလြန္လွ်င္ျမန္စြာႏွင့္ သိသာထင္ရွားစြာ အ ရပ္ျမင့္တက္ လာ ေစေၾကာင္း ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ကုိယ္ေတြ႕ ျဖစ္သည္။
ေနာက္တစ္နည္း မွာ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားျခင္းျဖစ္သည္။ ေျပးျခင္းခုန္းသည္လည္း ခႏၶာ ကိုယ္ ၏အ ေၾကာ အခ်င္ အရိုးအဆစ္မ်ား ဆန္႔ထြက္ေစပါသည္။ အရပ္ရွည္ျခင္း အတြက္ေကာင္းေသာ အေထာက္အကူ ျဖစ္သည္။

ေနာက္တစ္နည္းမွာ ရိင္းဘားကြင္းဆြဲျခင္းျဖစ္သည္။ သံကြင္းႏွစ္ကြင္း၀ယ္၍ ၾကိဳးျဖင့္သစ္ကိုင္း မွာျဖစ္ေစ၊ ထုတ္တန္းမွာျဖစ္ေစ ခ်ဥ္ေႏွာင္ထားပါ။ စနစ္တက်တက္ျခင္း ဆင္းျခင္းဂၽြမ္းထိုး ျခင္းမ်ားမလုပ္ ႏိုင္ လွ်င္လည္း ခိုလႊဲေနရံုျဖင့္ပင္ အရပ္ရွည္ရန္ အေထာက္အပန္႔ေကာင္း ျဖစ္ေနပါျပီ။ ၾကံဳလွ်င္ ၾကံဳသလို ၾကိမ္ဖန္ မ်ားစြာ ဆြဲြဲျဖစ္္လႊဲျဖစ္္ရန္ လိုပါ သည္။ သိသာထင္ရွားစြာ အရပ္ရွည္ ထြက္လာသည္ကို အံ႔ၾသဖြယ္ရာ ေတြ႔ရ ပါလိမ့္မည္။

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တို႔အ႒မတန္းတြင္ အဂၤလိပ္စာသင္ေသာ ဆရာဦးဘိုၾကီးက....
   ``ေဟ့.. မင္းတို႔သံုးေယာက္ ဘယ္လိုျဖစ္တာလည္းကြ...ဒီႏွစ္ထဲမွာ ငါ့ေရွ႕မွာတင္ ဆြဲဆန္႔သလို အရပ္ေတြ ရွည္ထြက္ လာၾကပါလားကြ ဟုတအံတၾသေျပာပါသည္။ မိသားစု တစ္ခုစီမွျဖစ္ေသာ သူငယ္ခ်င္း သံုးေယာက္ စလံုး အရပ္ရွည္ထြက္လာၾကပါသည္။
        
အထက္တန္းေက်ာင္းသား

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတို႔ (၈)တန္းမွာ ေက်ာင္းသားကနည္းသည္။ (၂၀)ပင္မျပည့္။ ယခုမွ အသစ္ဖြင့္ေသာ အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ (၈)တန္းေက်ာင္းသား ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တို႔က အထက္တန္းေက်ာင္းသား။ ဘ၀င္ ျမင့္စရာ။ ကိုယ္ထက္ၾကီးတာဆိုလို႔ (၁၀)တန္းတစ္တန္းသာရွိသည္။
ထိုအခ်ိန္ကအထက္တန္း ေက်ာင္းတြင္(၉)တန္းမရွိ။ (၈)တန္းျပီးလွ်င္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတို႔ ဆယ္္ တန္း တက္ ရမည္။
(၈)တန္းသည္ အေနေခ်ာင္ေသာအတန္းျဖစ္သည္။ (၇)တန္းလို အစိုးရစစ္မဟုတ္။ (၁၀) တန္းလို လည္း အေရးၾကီးေသာ အတန္းမဟုတ္။ အထက္တန္းျပဆရာ သစ္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး က အစ အသစ္ျဖစ္သည္။

အထက္တန္ျပဆရာမ်ားကလည္း ဆယ္တန္းကိုသာ ဦးစားေပးသင္ေနၾကသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတို႔ (၈)တန္း ကိုေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးသေဘာထားသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း၏ ေက်ာင္းသားဘ၀တြင္ (၈)တန္း ေက်ာင္းသားသည္ ဂုဏ္တင့္ဆံုးႏွင့္ အသက္သာဆံုးျဖစ္သည္။
ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားၾကီးမ်ားကေတာ ေက်ာက္ဆည္သြားတက္ေနရာမွ ကိုယ့္ျမိဳ႕ကို ျပန္္တက္္ ရျခင္းျဖစ္သည္။ (၂)ႏွစ္သမား(၃)ႏွစ္သမားေတြက  မ်ားသည္။ ထိုအခ်ိန္က ဆယ္တန္းေအာင္ဖို႔ အလြန္ ခက္သည္။

ခရိုင္ စာစစ္႒ာနတစ္ခုလံုး တစ္ေယာက္မွေအာင္ေသာႏွစ္ရွိသည္။ စာေမးပြဲတကာတို႔မွာ ေအာင္ဖို႔ အခက္ဆံုး အတန္းျဖစသည္။ အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားၾကရသည္။ ၈-တန္းေက်ာင္းသား ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တို႔ ေရွ႕မွာ အလြန္ျမင့္မားေသာ (၁၀)တန္း တံတိုင္းၾကီးကာဆီးေနသည္။
(၈)တန္း ကို ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတို႔ အားလံုးလြယ္လြယ္ကူကူ ႏွင့္ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေအာင္္ျမင္္ၾက သည္။ တစ္ေယာက္ မွ် က်သူမရွိ။
(၉)တန္းမတက္ရဘဲ ေက်ာ္လႊား၍ရေသာ (၁၀)တန္းေရာက္သြားၾကသည္။ နဖူးေတြ႔ဒူးေတြ႔ ေတြ႔ၾကျပီ။ ခက္လိုုက္သည့္ အဂၤလိပ္စာ silan Manar ဆိုင္းလတ္စ္မာနာ ၏ ၀တၳဳ Thirty Burmese Tail ေဒါက္တာ ထင္ေအာင္ ၏ ျမန္မာပံုျပင္မ်ား သခ်ာၤ ကလည္း ခက္၊ သိပၸံကလည္းခက္ ျမန္မာစာ ကလြဲ ရင္ အားလံုး ခက္ သည္။

  ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း တို႔ အနည္းဆံုး (၁)ႏွစ္က်ခြင့္ရွိသည္ဟု ကိုယ္ဘာသာခံယူထားသည္။ ကိုတန္း ေက်ာ္တက္ လာခဲ႔၍ ျဖစ္သည္။ ငါတို႔ေရွ႕ကဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုၾကိဳးုစားတာ ဘယ္လာက္ေတာင္ ေတာ္တာ ဒါေတာင္ သံုးႏွစ္က်မွ ေအာင္တာ။ ငါတို႕ဆို သူတို႕ထက္ပိုအံုုးမယ္ ဟု စိတ္ကို ေလွ်ာ့ထား လိုက္သည္။ ႏွစ္ခ်င္းေပါက္ႏွင့္ေအာင္ျမင္ေအာင္ႀကိဳုးစားမည္ဆိုေသာ စိတ္ကူး လံုး၀မရွိ။ သံုးႏွစ္ၾကာမွ ေအာင္ခ်င္စိတ္ျဖင့္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႀကိဳးစားေသာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္လွ်င္ ပထမႏွစ္ကတည္းက ထို သေဘာထား မ်ိဳးျဖင့္ႀကိဳးစားသင့္သည္။ ႀကိဳးစားလွ်င္ ေအာင္ျမင္မည္။
  ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း သူငယ္ခ်င္းေမာင္သိန္းက ႏွစ္ခ်င္းေပါက္ေအာင္ျမင္ခ်င္ေသာ ဆႏၵၾကီးစြာရွိသည္။ သူၾကိဳးစား သည္ ေအာင္ျမင္သြားပါသည္။

ဆယ္တန္းႏွင့္စာေမးပြဲ

အေဖၾကီးက ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းကို ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕ျပည္လံုးႏိုင္ အလြတ္ ပညာ သင္္ေက်ာင္း ကိိုပို႔ သည္။ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မး္ (ခ)ျဖင့္ေအာင္ ၍ ထိုေက်ာင္းမွာ အလယ္တန္းျပဆရာလုပ္ရင္း ဆယ္တန္းကို ဆက္တက္ သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း ဖတ္ေသာ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္တြင္ ဇာတ္ လိုက္ေကာင္ေလးက ဆယ္တန္း။ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း သေဘာက် စိတ္၀င္စားသည္။ ကိုယ္ကလည္း ဆယ္တန္းေအာင္ဖို႔ႀကိဳးစားေနသူ။

ဆက္ဖတ္ေသာအခါ ေကာင္ေလးမွာ အေဖမရွိ။ အေမမုဆိုးမ။ ပို၍ သေဘာက်သြားသည္။ ေကာင္ေလး၏ မိခင္ က ဆင္းရသည္။ သံုးခ်က္တူသြားသည္။ ေရွ႕ဆက္ဖတ္္ေသာအခါ  ေကာင္ေလးက သခ်ၤာကို သိပ္မုန္းသူ ျဖစ္ေနသည္။ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း ၀မ္းသာ၍ပင္သြာသည္။ အခ်က္မ်ားစြာ သူႏွင့္တူေန၍ ထို၀တၳဳ ကို သေဘာက် ႏွစ္သက္မိသည္။ ေရွ႕ဆက္ဖက္ေသာအခါ ေကာင္ေလးမွာ ခ်စ္သူရွိသည္။
ဤအခ်က္တြင္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းႏွင္႔ မတူေတာ႔ပါ သူ႔ခ်စ္သူေကာင္မေလးမွာ သူႏွင္႔အတန္းတူဆယ္ တန္း ျဖစ္သည္။ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းအားက်၍ အတန္းတူဆယ္တန္းမွ မိန္းကေလးမ်ားကို ပစ္မွားစိတ္ျဖစ္မိသည္။ ေကာင္ေလး၏ ခ်စ္သူမိန္းကေလးမွာ အတန္းထဲတြင္ အေခ်ာဆုံး အလွဆုံး ႏွင္႔ ပိုက္ဆံ အခ်မ္းသာ ဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္းဖတ္ရသည္။ အတန္းထဲမွာ အရုပ္ဆိုးၿပီး ဆင္းရဲေသာ မိ္န္းကေလးမ်ားကို ကင္းလြတ္ခြင္႔ ေပးရန္ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း ဆုံးျဖတ္္လိုက္သည္။

ေရွ႕ဆက္ဖတ္ေသာအခါ ဇာတ္လိုက္ ေကာင္ေလး က ဆယ္တန္းမေျဖရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ဆယ္တန္း ေအာင္၍ လည္း ဘ၀စာေမးပြဲ ေအာင္တာမဟုတ္ဟုဆိုသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းသေဘာ က်မိသည္။ ဆယ္တန္းဆိုေသာေတာင္ၾကီးကိုေက်ာ္ရမွာ ကိုယ္ဘာသာအားပ်က္ေနစဥ္ ကိုယ္သေဘာက်ေသာ ဇာတ္လိုက္က မေျဖေတာ့ဟုဆိုေသာအခါ......
“ေကာင္းတယ္ကြ မေျဖနဲ႔၊ ငါလဲမေျဖေတာ့ဘူး.....” ဟုဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ခံုနံပါတ္ထြက္ျပီ။ ေျဖရန္ တစ္လသာ လုိေတာ့သည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း မေျဖဘဲေနလိုက္သည္။ “ဆယ္တန္းေအာင္ လို႔လည္း ဘ၀ စာေမးပြဲ ေအာင္တာမွမဟုတ္” ဟူေသာစကားကို သေဘာက်၍ျဖစ္သည္။

“ဘ၀စာေမးပြဲ”ဆိုသည္ကိုလည္း ဘာမွန္းမိသည္မဟုတ္ပါ။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းသေဘာက်ေသာ ၀တၳဳတြင္ ဇာတ္လုိက္ေကာင္ေလးက သူ႔ခ်စ္သူႏွင့္မရပါ။ တလြမ္းလြမ္း တေဆြးေဆြး တေငးေငးတငိုင္ငိုင္ႏွင့္ လမ္းေလွ်ာက္လွ်င္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်လွ်က္ ရွိေၾကာင္း ေရးထားသည္။ ကိုယ္တုိင္ကလည္း ေတာရြာမွာေမြးဖြားၾကီးျပင္းသူ။ ငါးႏွစ္မွာ ဖခင္ဆံုး ၍အေမေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳခ်ိန္မွာ သိမ္ငယ္ခဲ့ရသူ။ မိဘမဲ့ေက်ာင္းေနခဲ့ရသူမုိ႔ သိမ္ငယ္စိတ္ ညံ့စိတ္ အငုံ႔ စိတ္ မ်ားေၾကာင့္ ထို၀တၳဳမွ ဇာတ္လိုက္ကိုအတုယူ၍ ေငးေငးငိုင္ငုိင္ေနသည္။ လမ္းေလွ်ာက္လ်င္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ ခ်သည္။ ကိုယ္ကိုယ့္ကို ဆင္းရဲသည္ သိမ္ငယ္သည္ဟု အရာရာမွာ အလြမ္းစိတ္ ႏွင့္ၾကည့္သည္။ လြမ္းစရာမရွိဘဲ အလြမ္းသမားဘ၀ကိုခံယူသည္။ ႏွင္းက်လွ်င္ လြမ္းသည္။ မိုးရြာလွ်င္ လြမ္းသည္။ ေနပူလွ်င္လည္းလြမ္းသည္။ ေႏြဦးကာလတြင္ လက္ပံပင္မ်ား ရဲရဲနီေအာင္ ပြင့္ၾကသည္ကို ျမင္ရသည္မွာ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း အလြမ္းဆံုးျဖစ္ သည္။

ေနာက္ေတာ့ ေမာင္လြမ္းေ၀အမည္ႏွင့္ အလြမ္းကဗ်ာမ်ားေရးသည္။ ဘယ္မဂၢဇင္းမွာ ပုိ႔သည္မဟုတ္၊ ပို႔လွ်င္လည္း ပါမည္မဟုတ္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ အလြမ္းသမားဘ၀ကို ေက်နပ္စြာခံယူရင္း အလြမ္းကဗ်ာ မ်ားေရးေနျခင္း ျဖစ္သည္။

အမ်ားနွင့္ သြားသြားလာလာသိမ္မေနခ်င္။ တစ္ေယာက္လည္းထိုင္၍ ေငးေနခ်င္သည္။ ေတြးေနခ်င္သည္ ျမင္ျမင္သမွ်ကို္ လြမ္းစရာအျဖစ္ခံစားခ်င္သည္။
လြမ္းစရာဘာရွိလို႔လဲ ေမးလွ်င္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ေျဖႏိုင္မည္မဟုတ္ လြမ္းစဂာဘာမွ်မရွိသည္ ကပင္ လြမ္းစရာျဖစ္သည္ဟု ေျဖရလိမ့္မည္။
ေက်ာင္းဆရာအလုပ္မွာလည္း ျမန္မာစာသင္ရေသာ ဆရာျဖစ္သည္။ သီခ်င္းပေဒသာမွ အလြမ္းစာအလြမ္း ကဗ်ာမ်ား ကို သင္ရင္း ကိုယ္တုိင္လြမ္းခြင့္သည္။
ႏွစ္ႏွင့္ခ်ီ၍ၾကာလာေသာ အခါလူမွာ ေပ်ာ့ည့ံလာသည္။ လူငယ္တစ္ေယာက္၏ အသြင္ လက္ထက္ျမက္ တက္ၾကြစြာ ၾကိဳးပမ္းမည့္အစား ညဳိးႏြမ္းစြာႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ဆံုးခဲ့ရသည္။

ဆက္ရန္
.

No comments: