Tuesday, July 26, 2011

ဆရာဦးသုခႏွင့္ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႔အျမင္ အပိုင္း (၂၈)

ေမာင္ေအးျမင့္
(ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းသုေတသီ)
လဲသူကို ဆြဲထူေပးခဲ့ၾကေလေသာ ဆရာႏွင့္ အံ့ဖြယ္ရွစ္ျဖာ သာသနာ
သုခ

လခစား ဒီဇိုင္းေရးသူအျဖစ္မွ ေမာင္ေအးျမင့္တစ္ေယာက္ (အသက္ ၄၀)ႏွစ္တြင္ ဘ၀တစ္ဆစ္ခ်ိဳး ေျပာင္း လဲခဲ့ ပါသည္။ လခစားဒီဇိုင္းေရးသူ ဘ၀လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းခဲ့ရာ ႀကိဳဆို ေထာက္ကူခဲ့ၾကသူမ်ားစြာ တြင္ ဆရာဦးသုခ ႏွင့္တကြ၊ ဦးေအာင္ (ဥာဏ္လင္းစာေပ)တို႔အျပင္ အလုပ္စခန္းေနရာ ထိုင္ခင္း ႏွစ္ရွည္ လမ်ား ေပးခဲ့ေသာ ရန္ကင္း ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး မိသားစုႏွင့္ ရတနာမြန္အဖံုး ဒီဇီုင္း လစဥ္ ေရးခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ ၀ိုင္အမ္ဘီေအ အဖြဲ႕ႀကီး ႏွင့္ မင္းကြန္းတိပိဋက နိကာယ အဖြဲ႕ႀကီးလည္း ပါ၀င္ခဲ့ၾကပါသည္။
ကာလ အားျဖင့္ ၁၉၈၀ခုႏွစ္ အလြန္ျဖစ္၍ ဆရာႀကီး ဦးသုခလည္း အသက္ (၇၀)ေက်ာ္ ၀န္းက်င္လည္း ျဖစ္၍ ဆရာသည္ မ်က္စိမွစ၍ ေကာင္းေသာ လႈပ္ရွားသြားလာက်န္းမာေရး အေတာ္အတန္ ေကာင္းေနဆဲ ျဖစ္ပါ သည္။

ဆရာျပဳစုခဲ့ေသာ "အေက်ာ္ေဒယ် ဗုဒၶသမီးေတာ္မ်ား" ႏွင့္ "ေမတၱာသုတ္" "မဂၤလာသုတ္" စာအုပ္ မ်ားလည္း စာဖတ္သူ အႀကိဳက္မ်ားေသာ စာအုပ္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ေမာင္ေအးျမင့္ကို က်မ္းျပဳသူ ဆရာဦးသုခ ႏွင့္ ထုတ္ေ၀သူ ဦးေအာင္တို႔လည္း မျမင္ဖူးမီကပင္ ေမာင္ေအးျမင့္လက္ရာအား လက္ခံ ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကသည္။
လခစား၀န္ထမ္းေလာကကမွ အျပင္ေလာကရွိ ထုတ္ေ၀သူမ်ား၊ စာေပ၊ ပန္းခ်ီဒီဇိုင္းပညာရွင္မ်ား၊ စာဖတ္ ပရိသတ္မ်ား ႏွင့္ ဆံုေတြ႕သိကၽြမ္းရသည့္အခါ ႀကိဳးစားရက်ိဳးနပ္သည့္ ပီတိျဖင့္ ခံစားရသည့္အျဖစ္မ်ိဳးကို ထုိကာလ တြင္ ရရွိခဲ့ပါသည္။

ဆရာဦးသုခ ကဲ့သို႔ေသာ စာေပ၊ ရုပ္ရွင္၊ အႏုပညာ စြယ္စုံပညာရွင္ႏွင့္ အလားတူ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾက ေသာ ဆရာ ဒဂုန္ဦးစန္းေငြ၊ ဆရာဦးဆန္းထြန္း၊ ဆရာဦးခ်မ္းသာ (လက္၀ဲမင္းညိဳ)၊ ဆရာဦးရန္ေအာင္၊ ဆရာ ဦးသာလွ စသူတို႔ႏွင့္လည္း မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ၤဦးေဆာင္ေသာ သံုးႏွစ္ခရီး စာေစာင္ ေကာ္မတီ တြင္ ဆံုေတြ႕ရင္းႏွီးခြင့္ရခဲ့ပါသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ ဆရာဦးသာလွတို႔၏ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္မႈ၊ ေကာင္းမႈတို႔ေၾကာင့္ အဆိုေတာ္ ဦးေမာင္ေမာင္ႀကီး၊ ဗိုလ္ကေလးတင့္ေအာင္၊ ေမာင္ကိုကို၊ ကိုမင္းေနာင္တုိ႔ႏွင့္လည္း ရင္းႏွီးကၽြမ္းခဲ့ရျပန္ သည္။

ထုိသုိ႔ေသာ တိ-နိသာသနာျပဳခရီးႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ဆရာဦးသုခကိုလည္း မၾကာမၾကာ ေတြ႕ဆံုရေလ့ ရွိပါသည္။
ဆရာဦးသုခ၏ ထုိကာလမ်ားတြင္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေမာင္ေအးျမင့္ သရုပ္ေဖာ္ ေရးဆြဲရ သည္ က မ်ားပါသည္။ သို႔အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ဆရာ့စာမ်ားႏွင့္ေရာ "ဆရာႏွင့္ပါ နီးေသာကာလမ်ား" ဟု ဆိုလွ်င္ မမွားပါ။

ဆရာဦးသုခ၏ အႏုပညာစြမ္းရည္မ်ားကို နီးနီးကပ္ကပ္ သိျမင္ရေလေလ ၾကည္ညိဳေလးစားမႈမ်ား ပို၍ ျဖစ္မိ ခဲ့ပါသည္။ ပညာ၊ စာဂ၊ ၀ီရိယ၊ ဓမၼစာေတြ႕၊ ကိုယ္ေတြ႕ ေပါင္းစပ္ႏိုင္ေသာ ဆရာကဲ့သို႔ ပုဂၢိဳလ္ ပညာရွင္ မ်ား အသက္ရွည္က်န္းမာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ျခင္းသည္ လူ႔၀န္းက်င္လူ႔ေလာကအတြက္ အက်ိဳးႀကီး လွ ေပသည္။
ဆရာသည္ဘ၀အဆက္ဆက္၊ ပါရမီအမ်ိဳးမ်ိဳး ဆက္မိေအာင္ က်င့္ႏိုင္ခဲ့ဟန္ တူသည္။ စာေရးရာ၌ လည္းေကာင္း၊ အႏုပညာဖန္တီးရာ၌လည္းေကာင္း၊ အေျပာအေဟာ၌လည္းေကာင္း၊ ပရိသတ္ႀကီးငယ္ မေရြး ဆြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ရွိလွသည္။

လူတို႔၏ စိတ္ေနသေဘာထားကိုလည္း ေစ့ေစ့စပ္စပ္ သိထားဟန္တူသည္။ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း ဆရာ လက္ရာ မ်ားစြာ တို႔တြင္ လူ႔သဘာ၀ကို ပိုင္ႏိုင္စြာ တင္ျပႏိုင္ေၾကာင္း ေပၚလြင္လွသည္။ ဆရာလက္ရာ မွန္လွ်င္ သင္ခန္းစာယူဖြယ္ ရလြယ္သည္မ်ားက တန္ဘိုးရွိလွေပသည္။

ဓမၼရသမ်ားပါေသာ ေတးသီခ်င္းမ်ား တစ္ပုဒ္ခ်င္း သိိဂၤါရ ရသေျမာက္ ဂီတႏွင့္ တြဲ၍ ရွင္းျပႏိုင္သည္မွာ လည္း ထူးထူးျခားျခား စံထားေလာက္သည့္ စြမ္းရည္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။
တစ္ခ်ိန္ က ဆရာ့ပါရမီကြက္မွ အိမ္တြင္ ဆြမ္းေကၽြးဖိတ္၍ ထုတ္ေ၀သူ ဦးေအာင္ မိသားစုႏွင့္အတူ ေရာက္ခဲ့ ဖူးပါသည္။ ထုိစဥ္က ဆြမ္းဘုန္းေပးသူ ရဟန္းေတာ္သံုးပါး ျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ေအးျမင့္ ေယဘုယ် မွတ္မိ သည္မွာ ဆားလင္းႀကီးေဌးလြင္ ကေလာင္နာမည္ခံ ေတာင္ေပၚေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးအာဒိစၥ၊ ေနာက္ ဆရာေတာ္ ရေ၀ထြန္းႏွင့္ ေနာက္ကမၻာေအးမဟာသံဃ နာယကအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ပိဋကတ္ တိုက္မွဴး ဆရာေတာ္ တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဆြမ္းစားၿပီး၍ အခ်ိဳပြဲဘုန္းေပးရင္း ထိုကိုယ္ေတာ္ ၃ပါးက ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ေရးရာ မ်ား ေျပာေဟာသမွ်ကို ဆရာက အေလးအနက္ထား၊ စိတ္၀င္စား နားေထာင္ ေပးသည္ ကို ႀကံဳဖူးပါသည္။

တိ-နိအသင္း စာေစာင္ေကာ္မတီတြင္ ေမာင္ေအးျမင့္ သတိထားမိသည္မွာလည္း ဆရာသည္ တစ္ဘက္သား တင္ျပလာသည့္ စကားအခ်က္အလက္ကို ေလးေလးနက္နက္ နားေထာင္ေလ့ရွိသည္ ျဖစ္ ပါသည္။ ေမာင္ေအးျမင့္ တတ္သေရြ႕ မွတ္သေရြ႕ေလးႏွင့္ ဆရာ့စြမ္းရည္ကို တိုင္းတာၾကည့္မိပါသည္။ တျခား ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အင္း၀ေခတ္ ဆရာေတာ္ ရွင္မဟာရဌသာရ၏ "သီကုန္း ပန္းသြင္ ေန႔တုိင္းဆင္း ေလာ့" ဆိုသည့္ "သု၊ စိ၊ ပု၊ ဘာ၊ ၀ိ၊ လိ၊ သိ၊ ဓာ" အကၡရာရွစ္လံုးပါ ၾသ၀ါဒစာစု ျဖစ္ပါသည္။

၁။ သု=သုေဏယ်=နာယူတတ္ျခင္း။ ဆရာသည္ လူေတာ္ လူေကာင္းတို႔တြင္ ရွိတတ္ေသာ၊ မိမိကသာ ေျပာရုံ မဟုတ္ဘဲ၊ သူတပါးေျပာဆိုသည့္ စကားကိုလည္း နားေထာင္တတ္သူ ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ လူႀကီး မ်ား မွားတတ္သည္မွာ မိမိစကားမွလြဲ၍ အျခားသူ ေျပာၾကားခ်က္ကို လစ္လ်ဴရႈ႕ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
၂။ စိ=စိေႏၱယ်=ႀကံဆျခင္း၊ ဆရာသည္ ေလာကီအေၾကာင္း၊ ဓမၼအေၾကာင္း အဘက္ဘက္က ေတြးေတာ ႀကံဆျခင္း ရွိသည္မွာ စာေတြက ျပေနပါသည္။
၃။ ပု=ပုေစၦယ်=ေမးျမန္းရာ၏။ အခ်က္အျခာက်လွေသာ ျပႆနာမ်ားကို ဓမၼမိတ္ေဆြခ်င္း ေမးေျဖပံုစံျဖင့္ ရွင္းေအာင္ ေရးႏိုင္ျခင္းက ခ်က္က်က် ေမးႏိုင္ျခင္းက ေပၚလြင္သည္။
၄။ ဘာ=ဘာေသယ်=စုံစမ္းဆင္ျခင္ရာ၏။ ဆရာ၏ ထိထိမိမိ ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းက အထူးစံျပဳရသည္။
၅။ ၀ိ=၀ိစာေရယ်=စုံစမ္းဆင္ျခင္ရာ၏။ ဆရာ၏ တင္ျပခ်က္မွန္သမွ် အေျခခံ ေတြးေတာရုံမွ်မက စုံစမ္း ဆင္ျခင္မႈ မ်ား အားေကာင္း ခုိင္မာသည္။
၆။ လိ=လိေကၡယ်=ေရးသားႏိုင္ျခင္း။ ဆရာ ေရးခဲ့ေသာ စာအုပ္၊ စာေပစာစုမ်ားက သက္ေသျပဳ၏။
၇။ သိ=သိေကၡယ်=သင္ယူေလ့က်င့္ရာ၏။ ဆရာသက္ရွိ ထင္ရွားရွိခဲ့သည့္ အေတာအတြင္း ေရးသား ေျပာဆို ခဲ့သည့္ အႏွစ္သာရမ်ားတြင္ ဆရာ သင္ယူ ေလ့က်င့္မႈမ်ားက ေပါက္ဖြားလာခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္၏။
၈။ ဓာ-ဓာေရယ်=ႏႈတ္တိုက္အာဂုံေဆာင္ရာ၏။ ဆရာ၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားက နားေထာင္ဖူး သူတုိင္း ဆရာ ေျပာသည့္ စကားမ်ားတြင္ အာဂုံကၽြမ္းစြာ ေျပာဆိုႏိုင္သည္ကို သိရွိၾကရသည္။

ေမာင္ေအးျမင့္သည္ မိမိကုိယ္ကုိလည္း ဤအခ်က္ (၈)ခ်က္ႏွင့္ တိုင္းတာၾကည့္သည့္အခါ အခ်က္တိုင္း မျပည့္မစုံ၊ တစ္ပိုင္း တစ္စသာ အားငယ္ဘြယ္ရာ ေတြ႕ရပါသည္။
ဆရာကမူ အခ်က္တုိင္းျပည့္လြန္ေနသည္ကိုသာ အားရဘြယ္ ေတြ႕ဆံုရျခင္းအတြက္ ၀မ္းသာ ဂုဏ္ယူမိပါ သည္။
ဆရာျပဳစုခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ား၊ ေဆာင္ပါးမ်ားက ဖတ္မိသူတိုင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ဖတ္မိတုိင္း အက်ိဳး ရွိလ ွပါသည္။ လူေတာ္လူေကာင္း ပညာရွိတို႔၏ စာေကာင္းေပေကာငး္မ်ား ထုိပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ဒႆနအျမင္မ်ား၊ အက်ိဳးျပန္ႏွံ႔ ေလေလ ေကာင္းေလေလ ျဖစ္၏။ ဆရာဦးသုခသည္ အသက္ရွည္ရွည္ က်န္းက်န္း မာမာေနရသေရြ႕ အခ်ိန္ ကာလတုိင္းတြင္ ေလာကီေလာကုတၱရာ၊ အတၱပရ အက်ိဳးျဖစ္ေစေသာ အေျပာ မ်ား၊ အေရးမ်ား၊ အႏုပညာ ဖန္တီးခ်က္မ်ား ျပဳခဲ့သည့္အတြက္ တာ၀န္ေက်ေသာ လူ႔ေလာက လူ႔၀န္းက်င္ ကို အက်ိဳးျပဳေသာ ဘ၀ ျဖစ္ခဲ့ ပါသည္။
ေမာင္ေအးျမင့္ စံထား ကာ ဂုဏ္ယူဦးခုိက္မိပါသည္။

ေမာင္ေအးျမင့္
 
သုေမာင္
သုခသုေမာင္စာေပတုိက္ပြဲ

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဒါရုိက္တာ အကယ္ဒမီ "သာဓု" ၏ သားျဖစ္ေသာ္လည္း ဒါရိုက္တာ အကယ္ဒီ "သုခ" ႏွင့္ ရုပ္ရွင္ အလြန္ရုိက္ခ်င္ခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ အကယ္ဒမီ ရၿပီးသည့္တိုင္ ဆရာက ေခၚ မရိုက္ ခဲ့ေပ။ ထုိ႔အတြက္ ဆရာအား မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။
သို႔ေသာ္ တစ္ေန႔တြင္ "ဆရာ" က ကၽြန္ေတာ့္ထံ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် ဖုန္းဆက္ပါသည္။

"ဆရာသုေမာင္ ေရ ကၽြန္ေတာ္ ဦးစီးတဲ့ "အေမေန႔" အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ေရးတဲ့ "အေမ" သီခ်င္းကို တီဗြီ ရုိက္ရင္း သီဆိုဖို႔ ဆရာဆီ အကူအညီ ေတာင္းတာပါ" ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဘဘအေပၚ စိတ္ေကာက္ ေနသည္မ်ား ေျပေပ်ာက္ရုံမက ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းေျမာက္လ်က္ ဘဘ၏ ခဲတစ္လံုးႏွင့္ "ငွက္သံုးေကာင္" ပစ္ႏိုင္ေသာ "တခၤႏုပၸတၱိ" ဥာဏ္ကို ရွိခုိးပူေဇာ္မိပါေတာ့သည္။
"တီဗြီရုိက္သီခ်င္းဆို" ဆိုသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား "အဆိုေက်ာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသား" အျဖစ္ ဘဘ သတ္မွတ္ ေသာ ေသခ်ာပါၿပီ။ ကိုင္း "ဆရာသုေမာင္" ေရ ဟု "အာလုတ္" သံုးလိုက္ပံုက စာေရးဆရာအျဖစ္ အသိ အမွတ္ျပဳ ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနၿပီေကာေလ။

ဦးတင္လ်က္
သုေမာင္
၈.၈.၂၀၀၉


ကၽြန္ေတာ္မွာ ၁၉၇၃ ေအာက္တိုဘာတြင္ "ငယ္အိပ္မက္" ၀တၳဳကို ကၽြန္ေတာ္မွာ ၁၉၇၃ ေအာက္တိုဘာလ တြင္ "ငယ္အိပ္မက္" ၀တၳဳကို ရႈမ၀မဂၢဇင္း စင္ေတာ္ေကာက္အျဖစ္ စတင္၍ စာေရးဆရာဘ၀ ေရာက္ရပါ သည္။ ၁၉၇၅တြင္ မင္းသားျဖစ္ၿပီး ၁၉၇၆က်မွ အဆိုေက်ာ္ ျဖစ္ပါသည္။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလို ေရႊႀတိဂံ နယ္ေျမမွာ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထင္ေပၚလာခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ အရင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႀကိဳ၍ ထုိေရႊႀတိဂံ အႏုပညာ နယ္ပယ္မွာ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ ဆရာ "သုခ" ႏွင့္ ကား မဆံုဆည္းခဲ့ရပါ။ (ဆရာ့ကို လူသိ မ်ားတာက အကယ္ဒမီ(၆)ဆုရွင္ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာႀကီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာသည္ ရုပ္ရွင္ သရုပ္ေဆာင္ လည္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ (မင္းသားေတာ့ မဟုတ္ေပ) "ဂုဏ္ရည္မတူ" ဇာတ္ကားႀကီးတြင္ "ေပါက္စီမယ္သုန္" ဟု ဆရာက "ေပါက္စီ" ေဒၚေမသစ္က "မယ္သုန္" အျဖစ္ သူေတာင္းစား ေမာင္ႏွမ အျဖစ္ ပီျပင္စြာ သရုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ရာ ပရိသတ္ပါးစပ္ဖ်ား "ေပါက္စီ" "မယ္သုန္" ေခတ္စားသြားခဲ့ပါသည္။

အျခားဇာတ္ကားႀကီးမ်ားတြင္လည္း ဆရာသည္ အဓိက ဇာတ္ပုိ႔အျဖစ္ ရိုက္ကူးေအာင္ျမင္ခဲ့ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဒါရုိက္တာ ျဖစ္လာေသာအခါ ဆရာ့သရုပ္ေဆာင္ ဘ၀ တိမ္ျမႇဳပ္ သြားခဲ့ရပါေတာ့သည္။ ဒါသည္ သစ္ပင္ႀကီး ေၾကာင့္ ေလာင္းရိပ္မိ အပင္ငယ္တို႔၏ ညႇိဳးေလ်ာ္ရေသာ သဘာ၀ပင္။

ထို႔ထက္ကား ဆရာသည္လည္း (သာဓု၊ ေမာင္သင္၊ ျမတ္ေလး၊ ၀င္းဦး)  စသည္တို႔ကဲ့သို႔ ရုပ္ရွင္၏ အရွိန္ အ၀ါ ႀကီးမားေအာင္ျမင္မႈေၾကာင့္ စာေပဘ၀အေရာင္မွိန္သြားရသည္ကား ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလွေပ သည္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာသည္လည္း "အခ်စ္အိမ္ေထာင္ေရး" စူပါ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဆူ အရင္ဆံုး ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ေနာင္မွ ရုပ္ရွင္၊ ျပဇာတ္၊ ဂီတ နယ္ပယ္ထဲသို႔ ၀င္ပါသည္။ ဂီတတြင္လည္း ဆရာသည္ ေတးသီခ်င္း အပုဒ္မ်ားစြာ ေရးစပ္သီဆိုခဲ့ပါသည္။ ဥပမာ ယေန႔တိုင္ ျပန္အဆိုဆံုး ျဖစ္ေနေသာ "ဘ၀သံသရာ"။ ေစာေစာက ေျပာသလို ရုပ္ရွင္ (ဒါရုိက္တာ) အျဖစ္ သူမတူေအာင္ ကြယ္လြန္ခါနီးထိ အတုမရွိ ဒါရုိက္တာျဖစ္ခဲ့ေလရာ ဆရာ၏ သရုပ္ေဆာင္၊ ဂီတစာဆိုေတးသံရွင္၊ စာေရးဆရာဘ၀မ်ား အေရာင္မွိန္ခဲ့ရပါသည္။

"အေရာင္မွိန္ခဲ့ရ" ဟု လူၿပိန္း စကားသံုးရပါသည္။ တကယ္ေတာ့ "စာေပ" သည္ စာရြက္ေပၚ မင္စာျဖင့္ ပံုႏွိပ္ရေသာ္လည္း ေက်ာက္ထက္အကၡရာတင္သလို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တင္က်န္ရစ္ ေသာ ဂႏၱ၀င္အႏုပညာ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေခတ္စကားျဖင့္ "စီလီဘရီတီ" တို႔ "ေပၚျပဴလာ" တို႔ကဲ့သို႔ လူသူပရိသတ္ အသိမ်ားျခင္း ၌ ပါးလာ်းရသည္ကိုသာ ကၽြန္ေတာ္က ေယဘုယ် ဆိုရပါသည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာက အသက္ရလာေသာအခါ "ဂီတ" ႏွင့္ "စာေပ" မူလဘူတဘ၀ကို တတ္အားသမွ် ျပန္ ေဖာ္ပါသည္။ ဓမၼစာေပကို ေရးပါသည္။

အထူးသျဖင့္ စာဆိုေတာ္ရာသီေရာက္တုိင္း စာေပေဟာေျပာပြဲ မ်ား လိုက္ပါသည္။ ထူးျခားတာက ဆရာ စာေပ ေဟာလွ်င္ ဆိုင္း၀ိုင္းငွားခုိင္း တတ္ပါသည္။ ဆရာက "ဘ၀သံသရာ" "ေတးဘုမၼာ" စေသာ ေတးသီခ်င္း မ်ား၏ စာေပအႏွစ္သာရကို ဂီတျဖင့္ သီဆို တီးမႈတ္ျပရင္း ပရိသတ္ကို "သၾကားအုပ္ေဆးခါး" ေကၽြးသလို ေခၚယူ စည္းရုံးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲ ပရိသတ္ဆိုသည္မွာ အႏုပညာ ပရိသတ္ တကာတို႔တြင္ အျမင့္ဆံုးဟု ဆိုရေသာ္လည္း ႀကိဳးၾကားဆုိသလို စာေရးဆရာေတြ ရယ္စရာ "ဟာသ" ေျပာျပ၊ "သီခ်င္း" ဆုိျပ စသည္ကို စိတ္၀င္စားၾကသူမ်ား ပါ၀င္တတ္ ပါသည္။ (ခုနယ္ခါ ထုိအစြဲ ပိုကဲ ေနပါသည္) ဆရာကေတာ့မူ အကယ္ဒမီ(၆)ဆုရေအာင္ ပရိသတ္ကို စည္းရုံး ႏိုင္ေသာ ဥာဏ္စြမ္းရွိသူပီပီ ထုိကဲ့သို႔ စာေပပြဲမွာ ဆိုင္း၀ိုင္တြဲျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ရုိးရိုးႀကီး ၀န္ခံရလွ်င္ ဆရာ၏ ထုိအျပဳအမူကို ကၽြန္ေတာ္ မႏွစ္သက္ခဲ့ရိုးပါ။ (ဟိုစဥ္က ျဖစ္ပါသည္)။ ထိုနည္းတူ စာေရးဆရာေတြ သံေသးသံေၾကာင္ျဖင့္ (အခ်ိဳ႕လည္း ေကာင္းရွာပါသည္) စာေပပြဲမွာ သီခ်င္းေတြ အသားလြတ္ဆိုတာ စာေပဂုဏ္ပ်က္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္က လူငယ္ပီပီ အေတြးဆတ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိစဥ္ (၁၉၇၀-၈၀) ၀န္းက်င္က စာေပပြဲမ်ားသို႔ ဘယ္အခါမွ သီခ်င္းဆိုမျပခဲ့ပါ။ မဆုိရုံမက (ငယ္ဂုဏ္ေမာက္ၿပီး) သီခ်င္းဆိုေသာ စာေရးဆရာမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ဒိုင္ခံ ကန္႔ကြက္ခဲ့ပါသည္။

စင္ျမင့္ေပၚ မွာပင္ ေျပာအား ရွိသည္။ ဟုတ္ပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ႏိုင္ငံေက်ာ္အဆိုေတာ္ တစ္ပိုင္း မဟုတ္ ပါလား။ သည္ေတာ့ အႏိုင္ႏွင့္ပိုင္းေသာ "စာေရးဆရာသုေမာင္" အား အျခားစာေရးဆရာမ်ားက မေခ်ပ ႏိုင္ရွာ။ ဒါကို အခြင့္ေကာင္း ယူၿပီး လိုသည္ထက္ပို၍ ေဆာ္ပေလာ္တီးတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ "ဆရာသုခ" ႏွင့္ စာေပပြဲ သြားမ်ား ႀကံဳလွ်င္ ၿငိမ္ကုပ္ေနရပါသည္။ ေျပာၾကေၾကးဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ အႏုပညာ အဖိုး မဟုတ္လား။ ကၽြႏ္ေတာ့္ဖခင္ "သာဓု" ထက္ သူက ေစာသည္ေလ။

သည္လိုႏွင့္ မွတ္မွတ္ရရ (၁၉၈၂)တြင္ ေတာင္ဥကၠလာပ(၁၃)ရပ္ကြက္၌ "သုခ၊ သုေမာင္၊ ျမတ္ထန္" တို႔ သံုးဦးသား ဂုိဏ္းစာေပေဟာေျပာပြဲ က်င္းပပါသည္။ ဆရာျမတ္ထန္မွာ အသက္ႀကီးေသာ္လည္း စာ၀ါႏု သျဖင့္ ေရွ႕ဆံုးမွ တက္ေဟာရပါသည္။ ၿပီးေတာ့ ၀ါအရင့္ဆံုး ဆရာသုခက ဒုတိယ၊ အေၾကာင္းကား အဆုိေက်ာ္ မင္းသား၊ စာေရးဆရာ ဟု နာမည္ႀကီးေနေသာ စီလီဘရီတီ "သုေမာင္" ကို ဆန္ခံရန္ "ေမ်ာက္ျပ" ဖို႔ ေနာက္ဆံုးမွာ ထားသတတ္။

သည္လုိႏွင့္ ေဟာၾကေျပာၾကေလရာ ဆရာသုခအလွည့္တြင္ ထံုးစံအတုိင္း "ေတးဘုမၼာႏွင့္ ဘ၀သံသရာ" သီခ်င္း မ်ား၏ စာသားကာရန္၊ အဓိပၸာယ္၊ ဓမၼဒႆန စသည္ျဖင့္ ေလးနက္စြာ ေဟာရင္း ေပါ့ေပါ့ ပါးပါးလည္း သီခ်င္းဆိုျပပါသည္။ အသက္ႀကီးၿပီမုိ႔ အသံမရေတာ့ေသာ္လည္း အဆိုေကာင္းေတာ့ ပရိသတ္ က သေဘာ ေတြ႕ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူတုိ႔ေမွ်ာ္ေနၾကတာက "ႏုႏုငယ္ငယ္ဂုဏ္တက္ေနသည့္အရြယ္" သုေမာင္ ၏အဆုိ။

ဤတြင္ ဆရာသည္ ေတးသီခ်င္းမ်ားသည္ စာေပ၀တၳဳမ်ားထက္ ပရိသတ္ကို ပို၍ ဖမ္းစားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ၾသဇာႀကီး ေၾကာင္း စကားဆက္ပါေတာ့သည္။ သေဘာမွာ ေတးသီခ်င္းမ်ား "ေပါက္" ၿပီဆိုလွ်င္ ပရိသတ္ က လိုက္ဆိုရုံမက ထိုေတးပါ အေၾကာင္းအရာကိုလည္း တုပမွီျငမ္းၾကေတာ့ေၾကာငု္း ျဖစ္သည္။ အလြန္ေကာင္း ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဥပမာေပးရာ၌ ဆရာသည္ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္ လက္ညႇိဳးထိုးၿပီး (ထုိစဥ္က စာေရးဆရာမ်ားမွာ စင္ျမင့္ေပၚမွာ ငုတ္တုတ္ထုိင္ၾကရသည္။

"ေဟာ ... ဆရာသုေမာင္ေရွ႕တြင္ပဲ သူ႔အေဖ ကိုသာဓုေရးတဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ဥပမာေပးရဦးမယ္ဗ်ာ။ ဘာတဲ့ "တင့္တင့္တို႔အရြယ္" ဆုိတဲ့ သီခ်င္း "ဒီအရြယ္ တင့္တင့္တို႔အရြယ္ ကၽြန္မ ကၽြန္မတို႔အရြယ္၊ တစ္ဆယ္ေက်ာ္ ငါးႏွစ္ပတ္လည္ ××× ရူးႏွံ႔ႏွံ႔အရြယ္ ×××အိပ္ခ်င္ရာအိပ္ ×××သြားခ်င္ရာသြား ×××အားအား ရွိေတာ့ အလွ ျပင္တယ္" တဲ့ "အကယ္၍သာ" ဆိုတဲ့ သူရိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားမွာ "ျမတ္မြန္" ဆိုတာေပါ့။ ဟာ ... တစ္ႏိုင္ငံ လံုး ဟိုးဟိုးေက်ာ္သြားတဲ့ သီခ်င္းဗ်။ လူႀကီးလူငယ္၊ က်ားမ မေရြး အားအားရွိ လိုက္ဆိုရတဲ့၊ ေခတ္စားတဲ့ သီခ်င္းဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ ... အဲ ... အဲ ... ျပႆနာက ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ ဆိုျပ တဲ့ စာသားထဲပါတယ္။

"အိပ္ခ်င္ရာအိပ္×××သြားခ်င္ရာသြား" တဲ့။ ၾကည့္စမ္းဗ်ာ ... အပ်ိဳမဒမ္းေလးတစ္ေယာက္ အိပ္ခ်င္ရာအိပ္၊ သြားခ်င္ရာသြား ဆိုေတာ့ စဥ္းစားသာၾကည့္ၾကပါေတာ့။ (ပရိသတ္လက္ခုပ္သံမ်ား) (သုေမာင္အခံရခက္၊ မ်က္ႏွာေအာက္၀ွက္) ဒီသီခ်င္းေပါက္ေတာ့ လူငယ္ေတြလိုက္ဆို လံုမငယ္ေတြလိုက္တု မခက္လားဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ ဂီတဟာ ပရိသတ္စည္းရုံးရာမွာ စပယ္ရွယ္ေကာင္း သတိထားသင့္တယ္" စသျဖင့္ ရိုးရိုး သားသား ေ၀ဖန္အႀကံျပဳ ေျပာၾကားသြားရွာပါတယ္။ ေနာ့ေပတည့္ ခလုပ္က ထိတာ "အမိ" မဟုတ္၊ "အဖ" ျဖစ္ေန ေလရာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မခံခ်ိမခံသာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေရွ႕ထားၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အေဖ ေ၀ဖန္တာ ဆို ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ တာ၀န္ ရွိလာပါၿပီ။ ဒါ့ျပင္ ေနာက္ဆံုးမွာ ေျပာရမွာမို႔ တစ္ပန္းသာသည္။ ပိတ္တြယ္ ရုံေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ ေတးမွတ္ထားလိုက္ေတာ့သည္။

ေရာက္ပါၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္ ပရိသတ္ဆိုတာ လက္ခုပ္ၾသဘာ မုိးလံုးညံေပ့ါ။ ႏုႏုနယ္နယ္ အရြယ္ ေကာင္း နာမည္ႀကီး ဆိုတာကတစ္ပိုင္း၊ ေစာေစာက ဆရာသုခ ကၽြန္ေတာ့္အေဖကို တြယ္ထားတာ ဘာျပန္ ေျပာမလဲ ဘာသီခ်င္းေတြ ဆိုမလဲ ... ေပါ့ေလ။
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေဒ၀ဒတ္ထံုး ႏွလံုးမူၿပီး စကားလံုး "ေက်ာက္ေမာင္း" ဆင္ၿပီးသား ျဖစ္၏။
"ေလးစား ရပါေသာ စာေပ၀ါသနာရွင္မ်ား ခင္ဗ်ာ" ဟု အစခ်ီၿပီး ဘာမွ် နိဒါန္း မပ်ိဳးဘဲ (ဆရာသုခရဲ႕ ၾသ၀ါဒ ေတြ ေကာင္းေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္းရသည္။ ဒါမွ ေျမႇာက္ၿပီး ရုိက္တဲ့ ေဘာ္လီေဘာလို ကၽြန္ေတာ့္ရိုက္ခ်က္ ပိုျပင္း မွာကိုး)

"ဆရာႀကီး ဘဘဦးသုခက ကၽြန္ေတာ့္ဖခင္ေရးတဲ့ တင့္တင့္တို႔အရြယ္ ဆိုျပတာလည္းေကာင္းေပါ့။ ရွင္းျပ တာလည္း သူ႔အဆိုအတိုင္း (စာသားအတုိင္းေတာ့) ဟုတ္ပါ့ေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ေနာ့ေပတဲ့ ဆရာမ်ား အသက္ႀကီး လို႔ မၾကားတၾကား အမွတ္သညာေတြ မွားသလား မသိဘူး။ တကယ္က ကၽြန္ေတာ့္ဖခင္ "သာဓု" ေရးတဲ့ အဲဒီ သီခ်င္းထဲက စာသားဟာ "အိပ္ခ်င္ရာအိပ္××သြားခ်င္ရာသြား" မဟုတ္ရပါခင္ဗ်ာ။

အေဖေရးတာက "အိပ္ခ်င္ရင္အိပ္××ထခ်င္မွထ" အပ်ိဳဖ်န္း မဒမ္းမေလးဆိုတာက စိတ္လြတ္လက္လြတ္ ေနတတ္တာ ေၾကာင့္ "အိပ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ အိပ္လိုက္မွာပဲ၊ ထခ်င္တဲ့အခ်ိန္မွ ထလာမွာပဲ" ဆိုတဲ့ ကေလးစိတ္ မကုန္ေသး တာကို ဆိုတာပါ။ ဆရာဘဘဆိုျပတာနဲ႔ အဓိပၸာယ္ ကြာပါတယ္။ (လက္ခုပ္သံမ်ား) စသည္ျဖင့္ ငယ္ဂုဏ္ ေမာက္တဲ့ ေဒ၀ဒတ္၀င္စားသူ သုေမာင္ ျပန္တြယ္ပါေလေရာ။ ပရိသတ္ကလည္း တေသာေသာ ဒါနဲ႔ မေက် ေသးဘူး။

လူ႔သဘာ၀ ႏိုင္ရင္ဖိတြယ္တတ္သည့္အတုိင္း- "အသက္ႀကီး လို႔ အသံေတြ တုန္ေနတဲ့ ဘုိးဘုိးႀကီးဆရာသုခ သီခ်င္းေတြ ဆိုျပတာ ပညာရေပမဲ့ ျမန္မာျပည္ မွာ အသံဘုရင္အေခၚခံရတဲ့ "သုေမာင္" စာေပပြဲမွာ ေယာင္လို႔ မွ သီခ်င္းမညည္းဘူးဆိုတာ ကတိေပးပါ သဗ်" ဆိုၿပီး အလကၤာရသေနာလို႔ ဆရာ့ကို ဘာသာ ေလးေကာမိပါတယ္။ ဆရာကို လွည့္ၾကည့္လိုက္ ေတာ့ "ကြမ္း" ကေလး၀ါးၿပီး ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ပါ။ ဆရာျမတ္ထန္ ကေတာ့ အားနာတာလား သူရို႕ လူႀကီးခ်င္း "မွတ္ပလား" ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔လား က်ီစယ္ၿပံဳးလို႔။

ဒီတြင္ အေကာင္းအဆိုး တစ္ခုခုျဖစ္လာရင္ သာရာဘက္က ဖိေထာင္းတတ္တဲ့ သဘာ၀၊ အႏုပညာတစ္ခုခု ေအာင္ျမင္လာရင္ ေနာက္ဆက္တြဲေတြ ထပ္လုပ္တတ္တဲ့ သဘာ၀က သုေမာင္ဆိုတဲ့ မႏူးမနပ္ "စီလီဘရီတီ" ေလးကို ေျမႇာက္ထုိးပင့္ေကာ္ လုပ္ခ်င္ပါေလရာ။

"ပရိသတ္မ်ား ခင္ဗ်ား တကယ္ေတာ့ ဓမၼသီခ်င္းေတြနဲ႔ တရားျပသြားတဲ့ ဘဘဦးသုခရဲ႕ အေက်ာ္ၾကားဆံုး သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကုိ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကိုင္စြဲထားတဲ့ စာေပမူ၀ါဒကို ေဖာက္ဖ်က္ၿပီး နည္းနည္း သီဆိုျပပါ့မယ္။ (လက္ခုပ္သံမ်ား) ဘာတဲ့ "စိတ္ညစ္လို႔ အရက္ကို ေသာက္တယ္×××အရက္ေသာက္ေတာ့ စိတ္သိပ္ညစ္ တယ္×××လူမွာသာ ေငြမရွိရင္×××လင္ယူမိတာ နာတယ္ထင္တယ္×××ေငြကိုသာ ေရလိုသံုးရင္××× တစ္ျပည္လံုးမွာ×××လုုပ္သမွ်တင့္တယ္ ... လမ္းလယ္မွာလဲလဲ ... လူကို တြဲလို႔ အိမ္ထဲေခၚမယ္" ပါတဲ့ ခင္ဗ်ာ။

စသျဖင့္ ပီသၾကည္ျမတဲ့ "သုေမာင္" ရဲ႕ ဂီတနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖရင္း ဆရာကို ခပ္ျပင္းျပင္း နင္းေျပာမိပါေရာ။
ေဟာေျပာပြဲၿပီးေတာ့ တစ္လမ္းစီမို႔ ဆရာက သီးသန္႔ျပန္ပါတယ္။ ဆရာျမတ္ထန္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ကား တစ္စီးပါ။ အဲဒီမွာ အထိတ္သာမလန္႔သာ စကားတစ္ခြန္းဆရာ ျမတ္ထန္ က ေျပာပါတယ္။
"ဆရာသု--နည္းနည္းမ်ား ေဒါသသံပါသလားလို႔" တဲ့ ဆရာဟာ စစ္ဗိုလ္ လူထြက္ စာေရးဆရာေပမဲ့ စကားေျပာ အလြန္ႏူးညံ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္လည္း စာေရးဆရာမွန္သမွ် ႀကီးငယ္မဟူ ဆရာဟု ေခၚပါသည္။ (စကားမစပ္-ကၽြန္ေတာ္ ခဲလံုးကန္တာ နာမည္ႀကီးသြားတဲ့ "ေႏွာင္းတေျမ့ေျမ့" ဟာ ဆရာ ျမတ္ထန္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ၀တၳဳပါ။)

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ စာေပဘိုးေအႀကီး ကို လူငယ္ေကာင္ တီးလိုက္ရလို႔ စာေပပြဲမွာ သီခ်င္း မဆိုေသာ္လည္း အျပန္လမ္းမွာေတာ့ "စိတ္ညစ္လို႔ အရက္ကို ေသာက္တယ္" ဆရာသုခသီခ်င္းေလး ညည္း ေနမိပါေတာ့တယ္။ (အရက္ကလည္း ေသာက္ထားမင့္ဟာကို) အမွန္ကေတာ့ ဒီစကားေတြကုိ စင္ေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္မေျပာသင့္ပါ။ စင္ေအာက္ေရာက္မွ ဆရာကို တုိးတိုးေျပာလွ်င္လည္း ၿပီးသည္။ တကယ္ ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္ ငယ္ဂုဏ္ေမာက္တာမွ်သာ ျဖစ္သည္။

ျမတ္စြာဘုရားေဟာ "ကံ" အက်ိဳးေပး ၀ဋ္လည္ျခင္းဆိုသည္မွာ ဘ၀မကူးခင္မွာတင္ တစ္ပတ္လည္ရုံမက ... ေတာင္ဥကၠလာ စာေပပြဲအၿပီး တစ္လအၾကာမွာ (ထိုသံုးေယာက္အတြဲပါပဲ) မဂိုလမ္း (ယခု ေရႊဘံုသာလမ္း) မွာ စာေပေဟာေျပာပြဲ ျပန္ဆံုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ကား ငမုိက္သား ငရဲလားမည့္ ေဒ၀ဒတ္ ၀င္စားသူပီပီ ေက်ာက္ေမာင္း ႀကိဳတင္ခ်ီထားေလသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာသုခ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပန္ေခ်ပ (သို႔မဟုတ္) လႈပ္မရေအာင္ တုပ္ေတာ့မည္ဟု ဒါဆို ငါဘာျပန္ "ျဖည္" မလဲေပ့ါ။
သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီးသည္ ထုိပြဲမွာ ပထမဆံုး စေဟာပါသည္။ ထံုးစံအတုိင္း ဓမၼသီခ်င္း၊ ရွင္းတမ္းေတြ ေဟာရင္း ဆိုရင္းေပါ့။

အဆံုးသတ္နိဂံုးတြင္မူ

"ပရိသတ္မ်ားခင္ဗ်ား ၿပီးခဲ့တဲ့လက ကၽြန္ေတာ္တို႔ သံုးေယာက္အတြဲ ေတာင္ဥကၠလာမွာ ေဟာၾကပါေသး တယ္" အစခ်ီၿပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အခ်ီအခ် ျဖစ္ပံုကို ရိုးရိုးစင္းစင္းႀကီး ျပန္ရွင္းျပပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္-
"ဒါေၾကာင့္ စာေရးဆရာ ေတြဟာ အေရးပါတာပါ။ အသက္ႀကီးတာ ငယ္တာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ စာေရးဆရာ မွာ ရာထူးႀကီးငယ္ မရွိပါဘူး။ ဦးေနာက္နဲ႔ ႏွလံုးသားအားေကာင္းရင္း ေစတနာမွန္ရင္ စာေရးဆရာခ်င္း ေပမဲ့ ေလးစားၿပီး နာယူရပါမယ္။ ခုဟာက ေတာင္ဥကၠလာပကိစၥ ၿပီးကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ဟာ "ဆရာသုေမာင္" ရဲ႕ စကား ကို ေလးေလးစားစား နာယူၿပီး ေနာင္ေဟာေျပာပြဲေတြမွာ သူ႔အေဖ ကိုသာဓု ရဲ႕ သီခ်င္းကို ဆိုမျပ ေတာ့ပါဘူး။ ဟုတ္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္စာသားမွားသြားတာကိုး။ ေနာက္ၿပီး ဆရာသုေမာင္ ေထာက္ျပသလုိပြဲတုိင္း မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အမွားႀကီးမွားခဲ့တဲ့  "ဂုဏ္"ဆိုတဲ့ နာမည္ႀကီး "အရက္ဂုဏ္ျပဳ သီခ်င္း" အဲ … လူငယ္ေတြ ကို အရက္ ေသာက္ေအာင္ အားေပးရာေရာက္ေစတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းကိုေတာ့ အစအဆံုးဆိုျပၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ အမွား ေတြကို ၀န္ခံရပါတယ္။ ေရွ႕လည္း ဆက္ၿပီး ၀န္ခံဦးမွာပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ ငယ္ေပမဲ့ ေစတနာၾကြယ္တဲ့ ဆရာသုေမာင္ ကိုေတာ့ ဒီစင္ျမင့္ေပၚမွာပဲ ပရိသတ္ေရွ႕ သက္ေသထားၿပီး ဂါရ၀ ျပဳပါရ ေစ … ခင္ဗ်ား" ဆိုၿပီး (ဆရာရဲ႕ လက္သံုးပံုစံ ဂါရ၀ထံုးစံအတုိင္း ကၽြန္ေတာ့္ဘက္လွည့္ လက္အုပ္ခ်ီရွာပါ တယ္)။

ပရိသတ္ မွာ ေရႊဘံုသားလမ္းမႀကီး အျပည့္၊ နေဘးတိုက္တန္းေတြေပၚမွာလည္း ညႊတ္လို႔။ အားလံုး ၿငိမ္က် သြားပါေတာ့သည္။ ဆရာသည္ ပြဲၿပီးၿပီးခ်င္း ထံုးစံအတုိင္း "ကြမ္းကေလးၿမႇံဳ႕လ်က္ နားေနရာေဆာင္ဆီ ထြက္သြား ပါေတာ့သည္။

ထိုညက ေနာက္ဆံုးမွ ေဟာေနက် ပြဲတုိင္းေက်ာ္ နာမည္ေက်ာ္၊ အေျပာေကာင္း၊ အဆိုေကာင္း "သုေမာင္" ႀကီး ေလ ေကာင္းစြာမေဟာႏိုင္ေတာ့ပါ။ ရွက္ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္းမ်ားေၾကာင့္ မဟုတ္ေပ။ တရားရျခင္းႏွင့္ အတူ ေနာင္တႀကီးစြာရမိျခင္းေၾကာင့္ စကားေတြ မမွားေသာ္လည္း အသံေတြကား မမွန္ေတာ့ပါေခ်။ ဟုတ္ပါ့။ ေျပာရင္းမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ရည္ေတြ က်ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ မ်က္ရည္က်တာ လူျမင္ရုံ ရွိသည္။ အသံမမွန္တာက သရုပ္ပ်က္လွသည္။ ဟုတ္ပါ့။ ဘာစကားေျပာေျပာ ဟာသေႏွာေတာင္ ကၽြန္ေတာ့္ အသံ မွာ ငိုသံပါႀကီးႏွင့္ပါတကား။

သုေမာင္
(၈.၈.၂၀၀၉)


မွတ္ခ်က္။    ။ စာေရးဆရာေသရင္ နတ္ျပည္ေရာက္သဟဲ့ စာေရးဆရာႀကီး ဦးရန္ေအာင္၏ မွတ္ခ်က္ စကား။
ေၾသာ္ … ခုႏွယ္ခါ တာ၀တႎသာ (စာ၀တႎသာ)မွာ ဆရာသုခႏွင့္ ဆရာသာဓုတုိ႔ ကိုယ့္ဘုံႏွင့္ကိုယ္ စံေနၾကပါ ေရာ့မည္။ ဘံုခ်င္းကေတာ့ အလွမ္းကြာေပလိမ့္မည္။ နတ္ "သုခ" ဘံုက ဘုရားရွင္၏ "ဆံေတာ္ျမတ္ေစတီ" ႏွင့္ နီးေပလိမ့္မည္။ နတ္ "သာဓု" ဘံုကေတာ့ "၀ိသႀကံဳ" နတ္၏ဘံုႏွင့္ ကပ္လ်က္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ (ဆရာသာဓု ၏ သီးျခား၀ါသနာ ေမာ္ေတာ္ကားျပင္ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ၀ိသႀကံဳ၏ နတ္ျမင္းလွည္းကို သူပဲ ဒိုင္ခံ ျပင္ေနမွာကိုးေလ။)

အဘိုးႏွင့္အေဖတုိ႔၏
သားေျမး
စာေရးဆရာစစ္စစ္ျဖစ္သြားၿပီျဖစ္ေသာ
သုေမာင္
.

No comments: