Tuesday, July 12, 2011

အေထာက္ေတာ္လွေအာင္ ဘာသာျပန္ ၾကမၼာ အပိုင္း (၃)

လြန္ခဲ႔ေသာ ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ က ျဖစ္သည္။ ရုံးေတာ္မွ စီရင္ခ်က္ကို ေခတၱဆိုင္းငံ႔ထားၿပီးေနာက္ ကိပ္ေကာ႔ သို႔ နန္စီလာသည္။ တရားလိုဘက္မွ အဓိကသက္ေသျဖစ္ေသာ ေရာ႔လဂၢလာ ေပ်ာက္ဆုံး သြားသျဖင္႔ အစိုးရေရွ႕ေနကလည္း စီရင္ခ်က္ဆိုင္းငံ့ျခင္းကို အေက်ာက္အကန္ ကန္႔ကြက္မေနေတာ႔ပါ။
ထိ္ု႕ေၾကာင့္ သည္အရပ္သို႔ နန္စီထြက္ေျပးလာခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။ ကာလီဖိုးနီးယား ျပည္နယ္ႏွင္႔ ေဝးႏုိင္သမွ် ေဝးသည္႕ ေနရာသို႔ သူထြက္လာခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။
သူ သိကၽြမ္းခဲ႔ေသာလူမ်ား သူေနထိုင္ခဲ႔ေသာ တကၠသိုလ္ အသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ သူက်င္လည္ခဲ႔ရသည္႔ ပတ္ဝန္းက်င္ ႏွင္႔ ေဝးႏိုင္သမွ်ေဝးေအာင္ သူထြက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သူ သိကၽြမ္းေပါင္းသင္း ခဲ႔သူ မ်ားကို ဘယ္ေတာ႔မွ ျပန္မေတြ႔ခ်င္ေတာ႔ပါ။ ဘယ္ ေတာ႔မွွ ျပန္ လည္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံျခင္း မျပဳလိုေတာ႔ပါ။
မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းမ်ားသည္ သူ႔အေပၚသေဘာထား ေျပာင္းလဲသြားၾကၿပီ။ သူ႔ကို ရန္သူလို ဆက္ဆံၾကၿပီ။
ကားလ္ သူ႔ကိုယ္သူ သတ္ေသသြားျခင္း ႏွင္႔ ပတ္သက္၍လည္း ကားလ္ခမ်ာ  သနားစရာ ေကာင္းလိုက္တာ ေနာ္ ဟု စုတ္တသပ္သပ္ျဖစ္ၾကၿပီး ထိုသို႔ သတ္ေသသြားျခင္းသည္ နန္စီေၾကာင္႔ျဖစ္ရသည္ဆိုၿပီး သူ႔ အေပၚ ကိုသာ အျပစ္ပုံခ်ၾကေလသည္။

နယူးအဂၤလန္ နယ္သူနယ္သားမ်ား ႏွင္႔ ကိပ္ေကာ႔ ၿမိဳ႕ုသူၿမိဳ႔သားမ်ားသည္ အျခားသူ၏ ကိစၥကို စပ္စပ္စုစု မလုပ္တတ္ဘဲ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ ေနတတ္ၾကေၾကာင္း အၿမဲတမ္းၾကားဖူးေနေသာေၾကာင္႔ သူ သည္အရပ္ သို႔ ေရာက္လာျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။
ထ္ိုအတိုင္းမွန္လွ်င္ အလြန္ေကာင္းပါသည္။ လူစိမ္းသူစိမ္း မ်ားကို မစပ္စုဘဲ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ေန၍ ရႏိုင္သည္႔ ေနရာမ်ဳိး မွာ သူပုန္းေအာင္းရမည္။ သူ႔ကိုယ္သူ ထိန္းသိမ္းရမည္။ သူ႔ကိုယ္သူဆင္ျခင္ရမည္။ သူဘာေတြ ျဖစ္ခဲ႔ေၾကာင္း ျပန္စဥ္းစား ဆန္းစစ္ရမည္။
ေနာက္ၿပီးေတာ႔ ၿပိဳကြဲပ်က္စီးသြားေသာ သူ႔ဘဝကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရမည္။

နန္စီ က သူ၏ေရႊေရာင္ဆံပင္မ်ားကို ေခါင္းတုံးတုံးပစ္လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ႔ အညိဳေရာင္ေဆးဆိုးသည္။ သည္ေလာက္ ဆိုလွ်င္ပင္ ရုံးေတာ္ မွာ အမႈစစ္ေနဆဲကာလ တစ္ေလွ်ာက္လုံး တစ္တိုင္းတစ္ျပည္လုံးရွိ သတင္းစာ မ်ား ၏ မ်က္ႏွာဖုံးတြင္ အစဥ္တစိုက္ ပါခဲ႔သည္႔ သူ႔ဓာတ္ပုံထဲက ရုပ္ႏွင္႔ လုံးဝျခားနား သြား ေတာ႔သည္။
ဒါေလာက္ဆိုလွ်င္ သူ႔ကို အျခားလူမ်ားအလြယ္တကူ မွတ္မိႏုိင္စရာ အေၾကာင္း မရွိေတာ႔။ အိမ္ေျမပြဲစား ျဖစ္ေသာ ေရး၏ ရုံးသို႔ သူေရာက္ရွိသြားေသာအခါတြင္ သူ၏ ဇာတာစန္းလဂ္မ်ား ျပန္တက္လာမည္ ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ အိမ္တစ္လုံးငွားလိုေသာ ေၾကာင္႔ ေရး၏ ရုံးခန္းသို႔ သူေရာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ အမွန္ ကေတာ႔ ေရး၏ရုံးခန္းသို႔ သူသြားဖို႔မဟုတ္။ အျခားတစ္ေယာက္ပြဲစားႏွင္႔ ခ်ိန္းဆိုထားၿပီးျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ေရး၏ ရုံးခန္းအျပင္အဆင္ က တစ္မ်ဳိးထူးဆန္းေနသည္။ ဆိုင္းဘုတ္က လည္းဆန္းသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဝင္သြားမိျခင္းျဖစ္သည္။
သူအရင္ တစ္ေယာက္ေရာက္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ နန္စီက သူ႔အလွည္႔ကို ေစာင္႔ရသည္။ ေရးက အသက္ႀကီးႀကီး အဘိုးႀကီး တစ္ေယာက္ႏွင္႔ အလုပ္အေၾကာင္း စကားေျပာေနသည္။ အိမ္ငွားရသည္႔ အခါ တြင္ အိမ္စရိတ္ေက်သြားမည္႔ အေၾကာင္းကို မ်ားကို ေရးက အၾကံေပးေနသည္။
ေျပာပုံ ဆိုပုံ အၾကံေပးပုံမ်ားကို နားေထာင္ရျခင္းအားျဖင္႔ နန္စီက ေရးကို အထင္ႀကီးသြားသည္။ အဘိုးႀကီး ထြက္ သြားေတာ႔ နန္စီ ကို ေရးကလက္ခံေတြ႔သည္။

ခုန အဘိုးႀကီးကလဲ သူ႔အိမ္ေပၚကို အငွားတင္ခ်င္တယ္ဆိုေတာ႔ ကၽြန္မအခု ေရာက္လာတာ အခ်ိန္ကိုက ္ပဲနဲ႔ တူတယ္၊ ကၽြန္မကလဲ အိမ္ငွားခ်င္လို႔ပါဟု နန္စီက ေျပာသည္္။
သို႔ေသာ္လည္း ေရးက မစၥတာဟန္႔ဆိုေသာ ေစာေစာက အဘိုးႀကီး၏ အိမ္ကို မျပပါ။ ရႈခင္းသာက သိပ္ႀကီးလြန္း တယ္၊ ခင္ဗ်ားတစ္ေယာက္တည္း သိပ္ကို အေဖာ္မဲ႔ေနသလိုျဖစ္သြားမယ္၊ ငွားမယ္႔ တျခား အိမ္တစ္လုံး ရွိပါေသးတယ္၊ အိမ္ေထာင္ ပရိေဘာဂနဲ႔ အသုံးအေဆာင္ေတြလဲ အျပည္႔အစုံရွိၿပီးသား၊ ေနာက္ၿပီးေတာ႔ ခင္ဗ်ားသေဘာက် လို႔ ဝယ္မယ္ဆိုရင္လဲရတယ္၊ ငွားခ်င္လဲရတယ္၊ ဝယ္ခ်င္္လဲရတယ္ ဆိုတဲ႔အိမ္မ်ဳိး အိပ္ခန္းဘယ္ႏွစ္ခန္း ပါေစခ်င္လဲ မစၥ…အဲမစၥက္
မစၥကီအာနန္၊ နန္စီကီအာနန္လို႔ ေခၚပါတယ္ ထစ္ေနေသာေရးကို နန္စီက နာမည္ေျပာျပလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔အေမ၏ နာမည္အရင္းကို ထည္႔ေျပာလိုက္ မိေခ်သည္။
အခန္းမ်ားမ်ား ပါဖို႔ မလိုပါဘူး၊ ဟုတ္တယ္ မလိုပါဘူး ကၽြန္မနဲ႔အတူေနမဲ႔လူ မရွိဘူး၊ ဧည္႔သည္ ေစာင္သည္ လည္း လာဖို႔ မရွိဘူး။

ထိုသို႔ေျပာေသာ္လည္း ေရး၏ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ စပ္စုလိုသည္႔ အမူအရာ မရွိျခင္းကို နန္စီ အရမ္း သေဘာက် သြားသည္။ တစ္ေယာက္တည္း ေအးေအးေဆးေဆး ေနခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ကိပ္ေကာ႔ဟာ အေကာင္းဆုံး အရပ္ေဒသပါ၊ ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ လမ္းေလွ်ာက္ ႏိုင္တယ္၊ ဘယ္သူကမွ ခင္ဗ်ားကို မေႏွာင္႔ယွက္ဘူး၊ မစပ္စုဘူး၊ ဒါေပမယ္႔ ခင္ဗ်ားပတ္လည္မွာ လူေတြရွိေနတဲ႔ အတြက္ တစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္ ျဖစ္ေနသလိုလဲ မခံစားရဘူး ျပတင္းေပါက္မွာထိုင္ၿပီး ေနဝင္တာကိုလဲ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည္႔ ေနႏိုင္တယ္။
ေရးက ထိုသို႔ ရွင္းျပၿပီး အိမ္လိုက္ျပသည္။ အိမ္ကိုျမင္သည္ႏွင္႔ နန္စီသေဘာ က်သြားၿပီးေနဖို႔ ဆုံးျဖတ္ လိုက္ ေလသည္။

အိမ္ကေတာ႔ ေရွးေခတ္အိမ္ပုံစံျဖစ္သည္။ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂမ်ား ေနရာခ် ထားပုံႏွင္႔ မီးလင္းဖိုေရွ႕တြင္ လႈပ္ကုလားထုိင္ ခ်ထားပုံမ်ားကို အထူးသေဘာ က်သြားသည္။
ထမင္းစားပြဲကို ျပတင္းေပါက္နားမွာ ခင္းက်င္းျပင္ဆင္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ထမင္းစားေနရင္း ပင္လယ္ေအာ္ ၾကီးကို လွမ္းေအာ္ၾကည္႔ေနႏိုင္သည္။ နန္စီ၏ အေနအထားမွာ အိမ္ေပၚသို႔ ခ်က္ခ်င္း ေရႊ႕ေျပာင္း ႏိုင္သည္႔ အေနအထားျဖစ္ပါသည္။ သူပိုင္ပစၥည္းဆိုလို႔ ဘတ္စ္ကားေပၚမွ ခ်လာေသာ အဝတ္အစား ေသတၱာ ႏွစ္လုံးသာ ရွိုသည္။
ထိုအေျခအေန ႏွင္႔ ပတ္သက္၍လည္း ေရးသည္ တစ္စုံတစ္ရာကို စဥ္းစားခ်င္ စဥ္းစားေနလိမ္႔မည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚတြင္ မည္သည္႔အမူအရာမ်ဳိးကိုမွ မေတြ႔ရေပ။ ဒါကိုလည္း နန္စီ သေဘာက် သြားျပန္သည္။

မိ္ခင္ကြယ္လြန္သြားေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင္႔ အိုဟိုင္းယိုးမွာ ရွိသည္႔အိမ္ကို ေရာင္းၿပီး အေရွ႕ဘက္သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္း ေနထိုင္ရန္ ဆုံးျဖစ္ခ်က္ျဖင္႔ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း နန္စီက ရိုးရိုးပဲ ရွင္းျပသည္။
မိခင္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ေျခာက္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔သည္႔အေၾကာင္း အရာမ်ားကိုေတာ႔ သူ ဖုံးကြယ္ ထားလိုက္ေလေတာ့သည္။ လေပါင္းမ်ားစြာေသာ အခ်ိန္အတြင္း ထိုညသည္ နန္စီအဖို႔ ႏွစ္ႏွစ္ ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္သည္႔ ပထမဆုံး ေသာညျဖစ္ေလသည္။ ညလုံးေပါက္ အိပ္ေပ်ာ္သြားျခင္း ပင္ ျဖစ္ေလ သည္။

ဘာအိမ္မက္မွ မမက္ပါ။ ပီတာ ႏွင္႔ လီဇာ တို႔၏ ေခၚသံမ်ားကိုလည္း မၾကားပါ။
ရုံးခန္း ထဲတြင္ ကားလ္ က သူ႔ကိုအျပစ္ဖို႔ေနသည္႔ အသံမ်ားကိုလည္း မၾကားရပါ။ သည္အိမ္ေပၚေရာက္ၿပီး ပထမ ဆုံးေသာ မနက္ တြင္ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ၿပီး ျပတင္းေပါက္နား မွာသူထိုင္သည္။
အလြန္သာယာေသာေန႔ျဖစ္သည္။ ျမဴဆိုင္းမေန။ ေကာင္းကင္တြင္လည္းတိမ္မရွိ။ တံငါေလွကေလး မ်ား အနီးတြင္ ပံ်ဝဲေနၾကသည္႔ ဇင္ေယာ္ငွက္မ်ားကိုသာ လႈပ္ရွားမႈ အျဖစ္ျမင္ေတြ႔ရသည္။
ေကာ္ဖီကို တစ္ငုံခ်င္းေသာက္ရင္း ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေငးေမာၾကည္႔ရႈေနမိသည္။ ေႏြးေသာေကာ္ဖီက ေသြးေၾကာ မ်ားမွ တစ္ဆင္႔ တစ္ကိုယ္လုံးသို႔ ပ်ံ႕သြားသည္။ ျပတင္းေပါက္မွတဆင္႔ ထ္ိုးက်လာေသာ ေနေရာင္ က သူ႔မ်က္ႏွာကို ေႏြးေထြးေန ေေစသည္။

ထိုအခ်ိ္န္မွစၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို သူရွာေတြ႔ခဲ႕ျခင္းျဖစ္သည္။ အိပ္မက္ကင္းမဲ႔သည္႔ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းမ်ားကို ျပန္လည္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ေပးသနားေတာ္မူပါအရွင္။
အမႈစစ္ ေနသည္႔ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံး အခ်ုဳပ္ခန္းထဲမွာ ထိုအရာကိုသာ သူမနားတမ္း ဆုေတာင္း ခဲ႔သည္။ ဘာေတြျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ လက္ခံႏိုင္စြမ္း ရွိဖို႔ကိုလည္း သူဆႏၵျပဳခဲ႔သည္။ ခုနစ္ႏွစ္ႀကီးမ်ားပင္ ၾကာျမင္႔ ခဲ႔ေခ်ၿပီ။

ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္ေျပာင္းစဥ္းစားမိရင္း နန္စီ သက္ျပင္းရွည္ႀကီးခ်မိသည္။ ေလွကား ေအာက္ဆုံး ထစ္ တြင္ သူရပ္ေနမိေၾကာင္း သူ႔ကိုယ္သူ သတိထားမိသည္။ အတိတ္အေၾကာင္းမ်ားကို စဥ္းစား ရလွ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္ ကို ေမ႔လြယ္တတ္လြန္းသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔လည္း အတိတ္ကို မစဥ္းစား ျဖစ္ေအာင္ သူႀကိဳးစား ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။
မွန္ပါသည္။ အနာဂတ္ကိုသာ ဦးတည္ရေပမည္။ အတိတ္ကို ေက်ာခိုင္းေမ႔ေပ်ာက္ ထားရမည္။ အေပၚထပ္ သို႔ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း သူတက္လာခဲ႔သည္။ ေပ်ာက္ေနေသာ ေရာ႔လဂၢလာ ျပန္ေပၚလာလွ်င္ လူသတ္မႈျဖင္႔ မိမိ ကို အမႈျပန္စစ္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိိႀကီး ရွိေနသည့္ၾကားထဲက ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနထိုင္ ပါမည္နည္း။

ထိုအမႈႀကီး ကို ျပန္စစ္ေသာအခါ မိမိကိုသိပ္ခ်စ္ေသာ ခင္ပြန္းျဖစ္သူေရး၊ မိမိ၏ ရင္မွျဖစ္ေသာ မိုက္ကယ္ ႏွင္႔ မစ္စီ တို႔ကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ခြဲခြာထားခဲ႔ႏိုင္ပါမည္နည္း။ နန္စီသည္ သူ႔မ်က္ႏွာကို လက္ဝါးျဖင္႔ အုပ္ထား လိုက္မိသည္။ မေတြးနဲ႔ ဒီအေၾကာင္း ေတြေတြးမေနနဲ႔ ဘာမွ အဓိပၸာယ္မရွိဘူး နန္စီက သူ႕ကိုယ္သူ ျပန္ေျပာ ေနမိသည္။
ေလွကားထိပ္ေရာက္ေတာ႔ ေခါင္းကို ယမ္းခါပစ္လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ႔ စိတ္ကိုတင္းၿပီး အိပ္ခန္းဆီသို႔ ခပ္သြက္သြက္ ေလွ်ာက္သြားသည္။ ျပတင္းေပါက္မ်ားကို ဖြင္႔လိုုက္သည္။ ေလေအးက ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ဝင္လာသည္။

မိုးသားမ်ား တက္လာေနၿပီ။ ပင္လယ္ေအာ္ထဲကေရျပင္ေပၚတြင္လည္း လႈိင္းေခါင္း ျဖဴတို႔ လႈပ္ရွားစ ျပဳလာၿပီ။ အပူရွိန္ သည္ လ်င္ျမန္စြာ ထိုးက်ေနသည္။ မၾကာမီ မုန္တိုင္းက်ေတာ႔မည္ျဖစ္ေၾကာင္း နန္စီ သိသည္။
နန္စီသည္လည္း သည္အရပ္သူတစ္ေယာက္လုိပင္ မိုးေလဝသအေျခအေနကို ခန္႔မွန္း ေျပာဆို တတ္ ေနေပၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိေတာ႔ ရာသီဥတုကေကာင္း ေနဆဲျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ ကေလးမ်ားကို အိမ္ျပင္မွာထား၍ ရႏို္င္ေသးသည္။ မနက္ပိုင္းတြင္ အိမ္အျပင္မွ ေလေကာင္း ေလသန္႕ကို ရွဴခြင္႔ရသေလာက္ ရွဴေစျခင္းအားျဖင္႔ က်န္းမာ ေရးကို အေထာက္အကူျပဳသည္။ ေန႔လယ္စာ စားၿပီးလွ်င္ မစ္စီကအိပ္မည္။ မိုက္ကယ္က မူလတန္းေက်ာင္းသို႔ သြားမည္။

ႏွစ္ေယာက္အိပ္ကုတင္ႀကီးေပၚမွ အိပ္ရာခင္းကို ဆြဲခြာယူလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ႔ သူတု႔ံခနဲ ရပ္သြားသည္။
မေန႔တုန္းက မစ္စီ ႏွာေစးေနသည္။ လည္ပင္းၾကယ္သီးကို မျဖဳတ္ဖို႔ဆင္းၿပီး သတိေပးရလွ်င္ ေကာင္း မည္လား ဟု စဥ္းစားၾကည္႔သည္။ မစ္စီသည္ အဝတ္အစား လုုံလုံၿခဳံၿခဳံဝတ္ရသည္ကို အလြန္ ဇီဇာ ေၾကာင္သည္။ ဆြယ္တာမ်ား၊ အင္က်ီၤမ်ားသည္ သူ႔လည္ပင္းကို အစ္ေစေၾကာင္း အၿမဲတမ္း အေၾကာင္းျပ တတ္သည္။
သို႔ေသာ္ ယေန႔ မစ္စီဝတ္ထားသည္႔ ဆြယ္တာ သည္ လည္ပင္းဖုံးျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ လည္ပင္း ၾကယ္သီး ျဖဳတ္မည္႔ အႏၱရာယ္ မရွိႏိုင္ေၾကာင္း အမွတ္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ အလုပ္ဆက္လုပ္ေနလိုက္သည္။ ေနာက္ၿပီး သူ႔အလုပ္ကလည္း သိပ္မၾကာႏိုင္။ အိပ္ရာခင္းမ်ားႏွင္႔ ေခါင္းအုံးစြပ္မ်ား လဲၿပီးအေဟာင္းမ်ားကို ေလွ်ာ္ရန္ ျဖစ္သည္။

ဆယ္မိနစ္၊ ဆယ္႔ငါးမိနစ္ၾကာမည္။ အလြန္ဆုံး ဆယ္မိနစ္ပဲေလဟု နန္စီက သူ႔ကိုယ္သူေျပာသည္။ ထို ၾကားထဲက ကေလးေတြအတြက္ စိတ္ထဲမွာ ထင္႔တင္႔တင္႔ ျဖစ္ေနသည္။ ယခု ဆင္းေခၚရလွ်င္ ေကာင္းမည္ ဟု ေတြးေသးသည္။ သိပ္ၾကာမွာမဟုတ္ ဟု အားတင္းကာ လုပ္လက္စ အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ ေနလိုက္ သည္။

အခန္း (၂)

ဂ်ဳိနသန္ႏိုးလ္စ္ သည္ မနက္တုိင္းမလွမ္းမကမ္းရွိ ကုန္စံုဆုိင္မွာ သတင္းစာ သြားယူေလ့ရွိသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ လမ္းေလွ်ာက္သြားၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ စက္ဘီးႏွင့္သြားေလ့ရွိသည္။
ထိုသုိ႔ သြားတုိင္း နစ္ကာဆင္၏အိမ္ေဟာင္းႀကီးေရွ႕မွျဖတ္ရေလသည္။ ေရးအဲလ္ဒရက္ခ်္ က မိန္းမေခ်ာ ေလး တစ္ေယာက္ ႏွင့္ လက္ထပ္ၿပီးေသာအခါ ထိုအိမ္ႀကီးကို ၀ယ္ယူလုိက္ေလသည္။
အဘိုးႀကီး ဆမ္နစ္ကာဆင္ ပုိင္တုန္း က ထိုအိမ္ႀကီးမွာ ဗုန္းဗုန္းလဲၿပဳိက်ေတာ့မည္ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခု ေရး၏ လက္ထက္တြင္မူ အလြန္ေတာင့္တင္းခုိင္မာသည့္ အိမ္ တစ္ေဆာင္ အျဖစ္သို႔ အသြင္ကူးေျပာင္းသြားေလသည္။

ေရးက အမိုးအသစ္ျပင္မိုးသည္။ ေဆးအသစ္သုတ္သည္။ လုိအပ္သည္မ်ား ျပင္ဆင္သည္။
သူ႔ဇနီးသည္ ကလည္း အလြန္ျမင္တတ္သည့္မ်က္စိ ရွိပံုရသည္။ အိမ္ရွင္မ၏အလွအပ ႀကဳိက္တတ္ ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ တတ္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ျမင္သူတုိင္း ေနာက္တစ္ခါျပန္ၾကည့္ရသည့္ အိမ္တစ္ေဆာင္ျဖစ္ လာေလ သည္။
ရာသီဥတုဆိုးရြားၿပီး ညဳိ႕ဆုိင္းမႈန္မႈိင္းေနသည့္ေန႔မ်ဳိးမွာပင္ သူတို႔အိမ္က အေရာင္လြင္လြင္ကေလး ေတာက္ပ ေနတတ္ သည္။
ရာသီဥတုေကာင္းမြန္သည့္ ေန႔မ်ားတြင္ နန္စီအဲလ္ဒရက္ခ်္သည္ မနက္ပုိင္းမ်ား၌ ဥယ်ာဥ္ထဲဆင္း ၿပီး ပန္းပင္ မ်ား စိုက္ပ်ဳိးျခင္း၊ ေျမၾသဇာထည့္ျခင္း၊ ေပါင္းသင္ျခင္း၊ အရြက္ေျခြျခင္း၊ ေရေလာင္းျခင္း မ်ားကို ျပဳ လုပ္ေလ့ ရွိသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ သူတုိ႔အိမ္ေရွ႕မွ ဂ်ဳိနသန္ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားသည္ႏွင့္ႀကံဳလွ်င္ သူ႔ကို အားပါးတရ လွမ္း ႏႈတ္ဆက္ ၿမဲျဖစ္သည္။ ၿပီးမွ သူ႔အလုပ္ကို သူ ဆက္လုပ္တတ္သည္။
ေရး၏ ဘိုးဘြားမ်ားကိုပါ ဂ်ဳိနသန္ သိကၽြမ္းခဲ့သည္။ သူတို႔သည္ ယခင္တုန္းက ေႏြရာသီမ်ားတြင္သာ ကိပ္ေကာ့ သုိ႔ လာေရာက္အနားယူတတ္ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ ေရး၏မိဘမ်ားသည္ ကိပ္ေကာ့ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖဳိး တုိးတက္လာေရး အတြက္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳခဲ့ၾကသူမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ေရးကုိယ္တုိင္ သည္အရပ္အေပၚ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ၿပီး သူ၏စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကုိ သည္ ေနရာမွာ ထူေထာင္ႏုိင္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
သည္အရပ္ မွာ ေရအုိင္ေတြရွိသည္။ ေရကန္ေတြရွိသည္။ သစ္ေတာေတြရွိသည္။ လမ္းေလွ်ာက္စရာ ေျမျပင္က်ယ္ႀကီးေ တြ ရွိသည္။ ေျပးလႊားလႈပ္ရွားစရာ ေျမျပန္႔လြင္ျပင္ေတြရွိသည္။

တစ္အိုးတစ္အိမ္ထူေထာင္စ မိသားစုမ်ားအဖုိ႔ သားသမီးမ်ားကုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးရန္ ေကာင္း ေသာ အရပ္ေဒသ လည္း ျဖစ္သည္။
ပင္စင္စားမ်ား ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနထိုင္ကာ ေခါင္းခ်သင့္သည္ အရပ္လည္း ျဖစ္သည္။
ဂ်ဳိနသန္သည္လည္း ပင္စင္မယူမီတုန္းက ဇနီးသည္ အယ္မလီႏွင့္အတူ သည္အရပ္မွာ ႏွစ္စဥ္ လာေရာက္ အနားယူ ခဲ့သည္။ ပင္စင္ယူၿပီးလွ်င္ အယ္မလီႏွင့္အတူ အၿပီးေျပာင္းေရႊ႕လာဖို႔ကုိလည္း ဆံုးျဖတ္ ထားခဲ့ သည္။

သို႔ေသာ္လည္း တကယ္ပင္စင္ယူၿပီး ကိပ္ေကာ့သုိ႔ေျပာင္းေရႊ႕လာေသာအခါတြင္မူ အယ္မလီ မပါ ေတာ့ေခ်။ အေသေစာရွာခဲ့ေလၿပီ။
ဂ်ဳိနသန္က သက္ျပင္းရွည္ႀကီးခ်သည္။
သူသည္ ကုိယ္လံုးကုိယ္ထည္ ထြားထြားက်ဳိင္းက်ဳိင္းႀကီးျဖစ္သည္။ ေမးရိုးႀကီးမ်ားကားၿပီး မ်က္ႏွာ ႀကီးက ၀ုိင္း ေနသည္။ ဆံပင္အလြန္သန္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အားလံုး ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနၿပီ။
သူသည္ ပင္စင္စား ဥပေဒပညာရွင္ႀကီး ျဖစ္သည္။
အယ္မလီ ရွိစဥ္က သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ အနားယူရင္း ေနရာတကာ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္း ဆုိင္ မ်ားသုိ႔လည္း ေရာက္သည္။ သည္လို လွည့္လည္ သြားလာေနရသည္မွာ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္း သည္။

ယခု တစ္ကုိယ္တည္း ေနရေသာ အခါ ထိုအရာမ်ားကို သူ စိတ္မ၀င္စားႏုိင္ေတာ့ေခ်။
ပင္စင္ယူၿပီး ကိပ္ေကာ့ သုိ႔ သူေျပာင္းလာသည္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ရွိၿပီ။ သည္ေနရာမွာ ေခါင္းခ်ဖို႔လည္း ဆံုး ျဖတ္ထား ၿပီးၿပီ။
ယခုအခါတြင္ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို သူစတင္ေရးသားေနၿပီျဖစ္သည္။
အစတုန္း ကေတာ့ ဘာရယ္မဟုတ္။ အေပ်ာ္သေဘာအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ အလုပ္တစ္ခုခု လုပ္ေန ရေသာေၾကာင့္ စိတ္ၿငိမ္သည့္လုပ္ငန္း အျဖစ္လည္းေကာင္း စာေရးၾကည့္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ၿပီးသြားေသာ အခါ မိတ္ေဆြထုတ္ေ၀သူ တစ္ေယာက္ထံသုိ႔ ထုိစာမူပို႔ၾကည့္သည္။

ထုတ္ေ၀သူ က တစ္ခန္း ႏွစ္ခန္း ဖတ္ၾကည့္ၿပီး သူ႔ဆီ သုိ႔ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ တစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္း ပို႔ လုိက္ ေလေတာ့ သည္။
သူ႔စာအုပ္မ်ားကို ဆက္လက္ထုတ္ေ၀သြားရန္ ျဖစ္သည္။
သူေရးသည့္စာအုပ္မွာ တရားရံုးေတာ္သုိ႔ေရာက္ခဲ့သည့္ နာမည္ႀကီးလူသတ္မႈမ်ားကို ေလ့လာသံုး သပ္သည့္ အေၾကာင္း ျဖစ္ေလသည္။
ဂ်ဳိနသန္ သည္ တစ္ပတ္လွ်င္ ငါးရက္၊ တစ္ရက္လွ်င္ ငါးနာရီ စာေရးသည္။ ေန႔စဥ္ ေန႔တုိင္း နံနက္ ကိုးနာရီခြဲ သည္ ႏွင့္ စာေရးစားပြဲမွာ မပ်က္မကြက္ ထုိင္ေတာ့သည္။
နိစၥပတ္ အလုပ္ ကို သူ အပ်က္မခံ။

ပင္လယ္ေလက သူ႔မ်က္ႏွာကို ခပ္ဆတ္ဆတ္ကေလး ေဆာင့္တိုးလုိက္သည္။ မာဖလာကို သူ ဆြဲ ထုတ္သည္။ ေနသာၿပီး သူ႔မ်က္ႏွာေပၚသုိ႔ ေနေရာင္ထုိးက်ေနသျဖင့္ ေက်းဇူးတင္ရေသးေတာ့ သည္။
ပင္လယ္ေအာ္ ဆီသို႔ သူ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္သည္။ ေရျပင္ဆီသုိ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းႀကီး လွမ္းျမင္ေနရ သည္။ ျမင္ကြင္းက ရွင္းလွသည္။
ရႈပ္ေနသည္ မွာ အဘိုးႀကီး မစၥတာဟန္႔၏အိိမ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ ေရစပ္မွာ ေက်ာက္နံရံေတြ ခံေဆာက္ ထားၿပီး ထီးတည္းႀကီးရွိသည္။
ထိုအိမ္ႀကီး ကို "ရႈခင္းသာ" ဟု အားလံုးက ေခၚၾကသည္။

ဂ်ဳိနသန္သည္ သည္ေနရာေရာက္တုိင္း ပင္လယ္ေအာ္ကို လွမ္းၾကည့္ၿမဲျဖစ္သည္။ ျမင္ကြင္းလွ ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ထုိသုိ႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္တုိင္း ရႈခင္းသာ အိမ္ႀကီးက သူ႔ျမင္ကြင္းတြင္ ကန္႔လန္႔ခံေနသည္ဟု ထင္ သည္။
ယခုလည္း သည္ေနရာမွေန၍ ေရျပင္က်ယ္ႀကီးကို လွမ္းၾကည့္သည္။ ဟန္႔၏အိမ္ႀကီးကို ျမင္ျပန္ သည္။
ထိုရႈခင္းသာ အိမ္ႀကီး မွာ ငွားေနသည့္ ငတိ သည္ ျပတင္းေပါက္နားမွာ သတၱဳပစၥည္းတစ္ခုခုကို ခ်ထားပံု ရသည္။ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္တြင္ လက္ခနဲ လက္ခနဲျဖစ္သြားတတ္သည္။

ထိုအရာ၀တၳဳက ၾကည့္သူတုိင္းကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္မျဖစ္ေတာ့ မသိ။ သို႔ေသာ္လည္း ဂ်ဳိနသန္ အဖုိ႔ ေတာ့ အလြန္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္သည္။ ၾကည့္မိတုိင္း မခံခ်ိမခံသာ အၿမဲျဖစ္ရသည္။
ထုိအေၾကာင္း ေရးကို ေျပာျပရလွ်င္ ေကာင္းမည္လားဟု စဥ္းစားမိေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ခ်က္ခ်င္းပင္ ထုိအေတြး ကို ေမ့လုိက္သည္။
အိမ္ငွားေနသူကလည္း ပင္လယ္ျပင္ကို ၾကည့္စရာ ဒါေလာက္ေနရာရွားလုိ႔လား၊ တျခားေနရာက သြားၾကည့္ ေပါ့ ဟု ဂ်ဳိနသန္ကို ျပန္ေျပာေပလိမ့္မည္။
အမွတ္တမဲ့ သူ ပခံုးတြန္႔လုိက္မိသည္။
အဲလ္ဒရက္ခ်္ တုိ႔၏ အိမ္ေရွ႕တည့္တည့္ကို သူ ေရာက္လာၿပီ။

နန္စီ သည္ ျပတင္းေပါက္အနီးရွိ ထမင္းစားစားပြဲမွာ ထုိင္ၿပီး သူ႔သားေလးႏွင့္ စကားေျပာေနသည္ကို ေတြ႕ရ သည္။ သမီး အငယ္ေလး က သူ႔ေပါင္ေပၚမွာ ထုိင္ေနသည္။
ဂ်ဳိနသန္က ကမန္းကတန္း မ်က္ႏွာလႊဲလုိက္သည္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္၏အိမ္ထဲသို႔ ခိုးေၾကာင္ ခိုး ၀ွက္ ၀င္မိ လုိက္ သလို စိတ္ထဲမွာ ခံစားလုိက္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
နန္စီႏွင့္ မ်က္လံုးခ်င္းမဆံုခ်င္ပါ။
သတင္းစာ သြားယူရမည္။ ၿပီးေတာ့ အိမ္ျပန္ၿပီး တစ္ေယာက္တည္း နံနက္စာစားမည္။
ထို႔ေနာက္ စာေရးစားပြဲမွာထုိင္မည္။

ယေန႔ ဟာမြန္ လူသတ္မႈအေၾကာင္း ေရးမည္။
ထိုလူသတ္မႈ တြင္ သူခံစားေနရေသာ သံသယသည္ စိတ္၀င္စားစရာအေကာင္းဆံုးအခန္း ျဖစ္ သည္။


ဆက္ရန္
.

3 comments:

mstint said...

ဖတ္သြားၿပီ ညီမေရ
ပံုမွန္ေလး စိတ္ရွည္စြာ တင္ေပးတာ ေက်းဇူးပါကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

Anonymous said...

မူရင္းဝတၱဳအမည္ႏွင့္ ေရးသူအမည္ကိုသိခ်င္ပါတယ္။ ရွာေတြ႔ရင္ တင္ျပေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။

seesein said...

အေနာနီးမက္စ္ေရ

Where are the children?
Mary Higgins Clark