စာေရးဆရာႀကီး အလကၤာေက်ာ္စြာ
ဦးသုခႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မင္းသူရိန္
ဦးသုခႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မင္းသူရိန္
ဆရာႀကီးဦးသုခ၏ နာေရးသတင္းမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ (၂၇)မုိင္ ေ၀းကြာေသာ ေနမိျႏၵဓမၼေအးရိပ္သာ တရားစခန္း သို႔ (၈.၁၂.၀၅)ေန႔ ညေန(၄)နာရီတြင္ ေရာက္ရွိလာပါသည္။ မေန႔က (၇.၁၂.၀၅)တြင္ ကြယ္လြန္ ေၾကာင္း သိရပါသည္။
သတင္းလာပို႔သူမွာ ကၽြန္ေတာ္၏ သားတပည့္ရင္း ေဆာက္လုပ္ေရး အင္္ဂ်င္နီယာ(ၿငိမ္း) ဦးခင္ေအာင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဆရာေတာ္ အရွင္ေနမိျႏၵဓမၼ၀ိဇၨာအား သြားေရာက္ ေလွ်ာက္ထား လိုက္ပါသည္။ ဆရာေတာ္သည္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္အား လုိက္သြားရန္ တုိက္တြန္း ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဦးခင္ေအာင္၏ ကားႏွင့္ပင္ ပါရမီရိပ္သာ ဆရာဦးသုခ၏ ေနအိမ္သို႔ ဦးခင္ေအာင္၏ ဇနီးႏွင့္ မိသားစုပါ တစ္ပါတည္း ေခၚသြားပါသည္။ ညေန(၅)နာရီသာသာတြင္ ဆရာအိမ္သို႔ ေရာက္ပါသည္။ ဆရာ၏ ရုပ္ကလာပ္မွာ ေနအိမ္တြင္ မရွိေတာ့ပါ။ ေရေ၀းအေအးတုိက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာ၏ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ား၊ စာေပ၊ ရုပ္ရွင္အႏုပညာေလာကမွ တပည့္သားသမီးမ်ား ဧည့္ပရိသတ္ မ်ားျဖင့္ စည္ကားရႈပ္ေထြးေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ရင္ထဲမွာ ေသာကျဖင့္ ရင္ခုန္လႈပ္ရွားေနပါသျဖင့္ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါမွန္း မသိ ၿပံဳးျပႏႈတ္ဆက္မိပါသည္။
ဆရာ ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘုရား၀တ္ျပဳ၊ ဘုရားေၾကာင္း၊ တရားေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေနက် ဘုရားေဆာင္သို႔ ၀င္ေရာက္ ဦးတိုက္ ပူေဇာ္လိုက္ပါသည္။ ဆရာ့ဓာတ္ပံုကို ရုိေသစြာ ကန္ေတာ့ၿပီး ဆရာကေတာ္ကို ေမးရာ ေနမေကာင္း ၍ အိပ္ရာထဲတြင္ လွဲေနေၾကာင္း သိရပါသည္။ စိတ္မေကာင္း၍ မေတြ႕ေတာ့ပါ။
အိမ္ေရွ႕၀ရံတာတြင္ စားပြဲျဖင့္ ျပင္ဆင္ထားေသာ ဆရာ့အတြက္ "အမွတ္တရမွတ္တမ္း" စာအုပ္တြင္ ေအာက္ပါ ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းကို ေရးခဲ့မိပါေတာ့သည္။
ဆရာ
ဆရာ၏ အထူးထူးေသာ စာေပ၊ ရုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး စသည့္ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳေဖာ္ျပ၍ မကုန္ႏိုင္ေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကို ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳ ရုိေသစြာ ကန္ေတာ့ပါ၏။
ေနာက္ဆံုး အထူးျခားဆံုး အေအာင္ျမင္ဆံုးျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ "အေမေန႔" ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ ဆရာ၏ အျမတ္ဆံုး ႀကိဳးစား ေဆာင္ရြက္မႈကို ေလးေလးနက္နက္၊ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ၾကည္ႏူးအားရ ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပါသည္ ခင္ဗ်ား။
ေၾကကြဲတမ္းတ အမွတ္တရ
မင္းသူရိန္
၈.၁၂.၀၅
၁၉၅၄-၅၅ တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မႏၱေလးသား စာေပ၊ ရုပ္ရွင္၀ါသနာရွင္မ်ား ဂုဏ္ယူအားထားစရာ "မႏၱေလး ရုပ္ွင္" ကုမၸဏီစတင္တည္ေထာင္ေပၚထြက္ခဲ့သည္။ မႏၱေလးရုပ္ရွင္ႏွင့္အတူ စာေရးဆရာဒါရိုက္တာ ဦးသုခ မႏၱေလးသို႔ စတင္ ေရာက္လာပါသည္။ ဆရာဦးသုခႏွင့္အတူ မႏၱေလးရုပ္ရွင္ပြဲဦးထြက္ "ဘ၀သံသရာ" ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီး ထြက္ေပၚလာပါေတာ့သည္။
ထုိစဥ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ "အထက္ဗမာႏိုင္ငံစာေရးဆရာအသင္း" တည္ေထာင္၍ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရွိ စာေပ လူငယ္မ်ား တက္ၾကြလႈပ္ရွားေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ အထက္ဗမာႏိုင္ငံစာေရးဆရာအသင္း ဥကၠ႒အျဖစ္ လူထုဦးလွက ေဆာင္ရြက္ၿပီး ရဲေဘာ္ေနေအာင္က အတြင္းေရးမွဴး၊ ကၽြန္ေတာ္ တြဲဘက္အတြင္းေရးမွဴး ျဖစ္ပါသည္။
ထုိစဥ္ လက္ခ်ိဳးေရတြက္၍ ရေသာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရွိ စာေပ၀ါသနာရွင္မ်ားမွာ ဆယ့္ေလးငါးေယာက္သာ ရွိပါေသးသည္။ တစ္ဘက္မွ အထက္ဗမာႏိုင္ငံ သတင္းစာ ဆရာအသင္းႏွင့္ေပါင္းပါမွ သံုးဆယ္ခန္႔ ရွိပါသည္။
မႏၱေလးရုပ္ရွင္တည္ရာ ႏွင္းဆီၿခံရပ္၊ ရုပ္ရွင္ၿခံက်ယ္ႀကိးတြင္ တုိက္တာ ဆက္တင္ အေဆာက္အဦမ်ားျဖင့္ ျပည့္စုံစည္ကားေနပါသည္။ ဆရာဦးသုခ တည္းခုိေနထုိင္ရာ အေဆာက္အဦးတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မႏၱေလး စာေပ ရုပ္ရွင္ ၀ါသနာအိုးမ်ား စုေ၀းလာေရာက္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း ရိုက္ကြင္း ရုိက္ကြက္မ်ား တုိင္ပင္ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုေလ့ ရွိၾကပါသည္။
ဆရာဦးသုခကလည္း အေျပာအေဟာ ေကာင္းသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အား စာေပ၊ ရုပ္ရွင္၊ ဂီတ စသည့္ ဗဟုသုတမ်ား ေျပာေလ့ ရွိပါသည္။ ထုိစဥ္က ဆရာဦးသုခႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စတင္ရင္းႏွီးခဲ့ၾကပါသည္။
ထုိစဥ္က ကၽြန္ေတာ္သည္ မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ အမွတ္(၁) အ.ထ.ကတြင္ အလယ္တန္းျပ ဆရာ ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၅၈ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလတြင္ ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းဆရာဘ၀မွ အင္းစိန္ဗဟိုစံျပေထာင္သို႔ ေထာင္မွဴးအျဖစ္ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီး အမႈထမ္းခဲ့ပါသည္။ ေထာင္မွဴးဘ၀ႏွင့္ အားလပ္ရက္မ်ားတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေက်ာက္ေျမာင္း ရပ္ ေက်ာက္ေရတြင္းလမ္းတြင္ေနေသာ ဆရာဦးသုခထံ အားလပ္ေသာ ရက္မ်ားတြင္ သြားေရာက္ လည္ပတ္ေလ့ ရွိပါသည္။
မႏၱေလးရုပ္ရွင္မွ မရိုက္ျဖစ္ခဲ့ေသာ "ကေမၻာဇတစ္ေနရာ၀ယ္" ဇာတ္ကားကိစၥ ဦးေက်ာ္၀င္း၊ ဦးေက်ာ္မင္း တို႔က မႏၱေလးရုပ္ရွင္မွာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ရန္ ေခၚေၾကာင္း၊ ယခု ေထာင္မွဴးအလုပ္မွာ ၀ါသနာမပါ ေၾကာင္း၊ စာေပရုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ၀င္ေရာက္ရန္ ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း ေျပာျပမိပါသည္။
ဆရာဦးသုခ က "ဆရာ၀ါသနာပါတာသာလုပ္၊ ၀ါသနာပါတဲ့အလုပ္မွ ႀကီးပြား ေအာင္ျမင္တယ္" ဟု ဆံုးမ စကားေျပာၾကား အားေပးတိုက္တြန္းခဲ့ပါသည္။ ၁၉၆၁ခုႏွစ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေထာင္မွဴးအလုပ္ မွ ႏႈတ္ထြက္ ၿပီး မႏၱေလးလူထုသတင္းစာ တြင္ လက္ေထာက္အယ္ဒီတာအျဖစ္ စာေပေလာကတြင္ ပထမဆံုးစြန္႔စား၍ ေျခစုံခ်ခဲ့ပါသည္။
၁၉၆၁ ခုႏွစ္တြင္ ဆရာဦးသု၏ "လွဲက်ိဳး နဲ႔ နသိုး" ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား လာေရာက္ ရိုက္ကူးပါသည္။ မႏၱေလး လူထု သတင္းစာတိုက္ တြင္ ဆရာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆံုမိၾကျပန္သည္။
ဆရာဦးသုခ ၏ "လွဲက်ိဳးနဲ႔ နသိုး" (လွည္းက်ိဳးႏွင့္နသိုးမဟုတ္ပါ) ဇာတ္ကားရိုက္ကူးမႈအတြက္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရွိ စာေပ၊ သတင္းစာဆရာမ်ားအား လူထုသတင္းစာတုိက္တြင္ ဖိတ္ၾကား၍ ဧည့္ခံပြဲတစ္ခု လုပ္ပါသည္။
"ဆရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေပ၊ စာနယ္ဇင္းေလာကကို စြန္႔စား၀င္ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ" ဟု ေျပာျပရာ ဆရာက ၀မ္းသာအားေပးေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။ မႏၱေလးရုပ္ရွင္တြင္ ဆရာႏွင့္ စတင္ေတြ႕စဥ္က ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ မွာ (၄၆)ႏွစ္ ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာဦးသုခသည္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အသက္ႏွစ္ဆယ္ႀကီးေသာ္လညး္ ေတြ႕စခ်ိန္မွစ၍ ဆရာဟုပဲ ေခၚရန္ မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ ေျပာရန္ ေတာင္းပန္ပါသည္။ ဆရာက မေျပာပါ။ စာေပအႏုပညာရွင္မ်ားအားလံုးကို ႀကီးႀကီး ငယ္ငယ္ အလြန္အေရးထား၍ ေလးစားတတ္ေသာ ဆရာ၏ စိတ္ဓာတ္ကို ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳမိပါသည္။
၁၉၈၀ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ "သမၼတဟိုတယ္"၌ က်င္းပသည့္ ဆရာဦးသုခ၏ တပည့္ရင္း ရႈမ၀မိတင္ေအး၏ သမီးမဂၤလာေဆာင္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ မဂၤလာဘိသိက္ဆရာ လုပ္ရပါသည္။ ဆရာဦးသုခ သည္ ဆရာမင္းသူရိန္ မဂၤလာဘိသိက္သြန္းမည္ဆို၍ ေစာေစာၾကြလာၿပီး ေ ရွ႕ဆံုးစားပြဲတြင္ မဂၤလာစင္ျမင့္ ဘက္ မ်က္ႏွာျပဳ၍ ထုိင္ေနပါသည္။
ထုိေခတ္က ရန္ကုန္ အင္းယားလိပ္၊ စထရင္း၊ သမၼတဟိုတယ္တို႔တြင္ က်င္းပေသာ မဂၤလာအခမ္းအနား မ်ားတြင္ စာေရးဆရာ စိန္လြင္ေလးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မဂၤလာဘိသိက္ဆရာမ်ားအျဖစ္ ေခတ္စားခဲ့ပါသည္။ ဆရာသည္ မဂၤလာပြဲမစမီ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထုိင္၍ အေတာ္ၾကာ စကားေျပာေနပါသည္။
မဂၤလာအခမ္းအနားစရန္ အခ်ိန္နီး၍ စင္ျမင္ေပၚသို႔ ကၽြန္ေတာ္မတက္မီ ဆရာဦးသုခအား ေရွးဦးစြာ လက္အုပ္ခ်ီ ၍ ဂါရ၀ျပဳပါသည္။
စင္ျမင့္ေပၚမွ ကၽြန္ေတာ္၏ "ဇယေႏၱာ ေဗာဓိယာမူေလ" ေအာင္ဂါထာျဖင့္ အခမ္းအနားစသည္မွစ၍ စိႏၱာမဏိမႏၱာန္ျဖင့္ ဆုေပးသည္အထိ အသံေနအသံထားျဖင့္ ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ မဂၤလာဘိသိက္သြန္းေန ျခင္း ကို အထူးစိတ္ပါ၀င္စား ၾကည့္ရႈအကဲခတ္ေနသည္ကို ကၽြန္ေတာ္စင္ေပၚမွ ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။
မဂၤလာ အခမ္းအနားၿပီး၍ စင္ေအာက္သို႔ ဆင္းလာခ်ိန္တြင္ ဆရာသည္ ၀မ္းသာအားရ ကၽြန္ေတာ့္လက္ကို လွမ္းဆြဲၿပီး
"ႀကိဳက္သြားၿပီ ဆရာေရ … အဲဒီလို ျဖစ္ေစခ်င္တာ၊ ကၽြန္ေတာ္မရွိတဲ့ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ေနရာ ၀င္မယ္႕ လူေတြ ၾကည္ေနတာ … စိတ္ခ်ၿပီ ဆက္လုပ္ပါ" ဟု ၀မ္းသာလိႈက္လွဲခ်ီးက်ဴးစကားေျပာခဲ့သည္ကို သတိရ တုိင္း လက္အုပ္ခ်ီမိပါသည္။
၁၉၈၂ခုႏွစ္က ေတာင္ဥကၠလာပ (၁၁)ရပ္ကြက္၊ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုတြင္ ဆံုၾကပါသည္။ ေဟာေျပာ မည့္ စာေရးဆရာ(၃)ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးဆာ ဦးသုခ၊ စာေရးဆရာသိပၸံမွဴးတင္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မင္းသူရိန္ တုိ႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။
စာေရးဆရာ သံုးေယာက္သေဘာတူ ကၽြန္ေတာ္အား ေရွ႕ဆံုးက ပြဲဦးထြက္ ေဟာေျပာ၍ ဆရာဦးသုခကို အလယ္မွ ထားၿပီး သိပၸံမွဴးတင္ကို ေနာက္ဆံုးေဟာေျပာရန္ စီစဥ္ေနၾကပါသည္။ ေဟာေျပာပြဲထံုးစံအတုိင္း ေဟာေျပာပြဲ မစမွီ စာေရးဆရာမ်ားအား ဧည့္ခံေကၽြးေမြးပါသည္။
ေဟာေျပာမည့္စင္ျမင့္ႏွင့္ မ်က္ေစာင္းထုိး ႏွစ္ထပ္တုိ္ကေအာက္ထပ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ဒံေပါက္ ထမင္း၊ အခ်ိဳပြဲတုိ႔ျဖင့္ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးပါသည္။ ဒံေပါက္ထမင္းစားၿပီး အလႅာပသလႅာပစကားေျပာေနစဥ္ ဆရာဦးသုခ က "သြားၾကားထုိးတံကေလး တစ္ခုရရင္ ေကာင္းမွာဘဲ" ဟု ေျပာပါသည္။
ရပ္ကြက္လူႀကီးမ်ား ဆရာဦးသုခအတြက္ သြားၾကားထုိးတံရရန္ အေျပးအလႊား စီစဥ္ေနၾကပါသည္။ ရပ္ကြက္လူႀကီး မ်ားမွာ သူတုိ႔ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈအတြက္ အားနာေနၾကပါသည္။ ထုိအခိုက္အတန္႔အတြင္း မနီးမေ၀း တြင္ ထမင္းပြဲ မ်ား ကူညီသိမ္းဆည္းေနေသာ အသက္(၅၀)ခန္႔ မိန္းမႀကီး တစ္ေယာက္က "ေၾသာ္ ဒီမယ္ … ဒီမယ္ ေရာ့ ေရာ့" ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို အက်ႌရင္ဘတ္ကို လွန္၍ ေဘာ္လီတြင္ ခ်ိတ္တြယ္ထားေသာ တြယ္ခ်ိတ္အပ္ ကို ျဖဳတ္၍ ဆရာ့ဦးသုခ၏လက္သို႔ လွမ္းေပးလုိက္ပါသည္။
"ဟာ … မေပးနဲ႔ … မေပးနဲ႔" ဟု ကၽြန္ေတာ္ စိတ္တုိဟန္ျဖင့္ လက္နဲ႔ လွမ္းတားလိုက္ပါသည္။ ဆရာဦးသုခ က လက္လွမ္းၿပီး ယူေနျပင္ေနဆဲ ရပ္ကြက္လူႀကီးတစ္ေယာက္ ယူလာေသာ သြားၾကားထုိးတံကို ဆရာဦးသုခ အား ရုိရုိေသေသ လွမ္းေပးရွာပါသည္။
ဆရာက လွမ္းယူ၍ လက္၀ါးကေလးႏွင့္ ပါးစပ္ကုိကာၿပီး သြားၾကားထုိးပါသည္။ သိပၸံမွဴးတင္က ၿပံဳး၍ ၾကည့္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ ဆရာႀကီးဦးသုခလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးအား မရိုမေသလုပ္ေသာ မိန္းမႀကီး အား မေက်မနပ္ ခံစားေနမိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဟာေျပာပြဲ ဆက္တီကုလားထုိင္မ်ားတြင္ ထုိင္ေနစဥ္ ဆရာဦးသုခက ကၽြန္ေတာ့္အား ခပ္တုိးတိုး ဆံုးမစကား ေျပာပါသည္။
"ဒီေခတ္မွာ မယဥ္ေက်းတဲ့ သူေတြ ေတြ႕တုိင္း စိတ္မဆိုးနဲ႔ ဆရာ … ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ ေလ်ာ့နည္း ခန္းေျခာက္ လာၿပီ … သည္းသာခံေပေတာ့"။
သူငယ္ခ်င္းစာေရးဆရာ ရန္ေအာင္ေမာင္ေမာင္ေရးေသာ "ၾကမၼာရဟတ္တစ္ပတ္လည္" ၀တၳဳကို ပဲခူး ရုပ္ရွင္မွ ၀ယ္၍ ဆရာဦးသုခဒါရိုက္တာအျဖေစ္ ရိုက္ကူးပါသည္။ ဇာတ္ကားကို ဆရာက "သိၾကားေစ သက္ေသညႊန္း" ဟု အမည္ေျပာင္း၍ ရုိက္ကူးေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။
အဆိုပါ ရုပ္ရွင္ရုိက္ကူး၍ ဆရာႏွင့္ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုမုိရင္းႏွီးၾကရသည္။ ရန္ေအာင္ေမာင္ေမာင္သည္ ထုိ ဇာတ္ကား ရုပ္ရွင္ရိုက္စဥ္က ကသာၿမိဳ႕တြင္ ေထာင္ပိုင္ႀကီးတာ၀န္ႏွင့္ျဖစ္၍ ကားရိုက္ရာသို႔ မလာႏိုင္ပါ။ ရန္ကုန္တြင္ ရွိေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္အား ကားရိုက္ရာတြင္ လုိအပ္သည္မ်ားကို ဆရာဦးသုခႏွင့္ တုိင္ပင္ ကူညီ ေပးရန္ လႊဲအပ္ထားသျဖင့္ ဆရာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ပိုမုိ ရင္းႏွီးခဲ့ရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာဦးသုခအား ခ်စ္ခင္ေလးစားအေရးထားသကဲ့သို႔ ဆရာကလည္း ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ သံေယာဇဥ္ ထားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ "ဒီအရြယ္နဲ႔ ဒီစပယ္" ၀တၳဳကို အမ်ိဳးသားရုပ္ရွင္မွ ၀ယ္ယူရိုက္ကူး ရာ ဇာတ္ညႊန္းပါ ေရးေပးဖို႔ အပ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဒါရိုက္တာလွေအာင္ႏွင့္အတူ မႏၱလးသို႔ လိုက္၍ မိမိ၀တၳဳဇာတ္ညႊန္းကို ရိုက္ကြင္းတြင္ ကုိယ္တိုင္ လိုက္ပါ ရုိက္ကူး၍ ကိုယ္တုိင္ပင္ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။
မႏၱေလးသို႔ သြားခါနီး ဆရာဦးသုခအား သြားေရာက္၍ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပတိုင္ပင္ပါသည္။ ဆရာ သည္ ရုပ္ရွင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္အား ညႊန္ၾကားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ပါသည္။ မႏၱေလးေတာင္ေျခတြင္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ရုပ္ရွင္အဖြဲ႕ ရက္ရွည္ စခန္းခ်င ရုပ္ရွင္ရုိက္ရမည္ျဖစ္ရာ မႏၱေလးေတာင္ေျခ ျခေသၤ့ႀကီးအနီး ဆိုင္ခန္းျဖင့္ ေဗဒင္ေဟာေနေသာ ပခုကၠဴ မ်က္မျမင္ေက်ာင္းထြက္ ေဗဒင္ဆရာ ဆရာေက်ာ္အား သြားေရာက္ ေဗဒင္ေမးရန္ ေဗဒင္ေဟာခ ၃က်ပ္ေပးရေၾကာင္း မွာၾကားလိုက္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဆရာဦးသုခတုိ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးၾကသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ ရတနာသံုးပါး ၾကည္ညိဳေလးစား သဒၶါတရား ထက္သန္မႈ ၀ါသနာတူၾက၍ ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ဦးတည္းေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဖခင္ ျဖစ္သူ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ တစ္သက္ပတ္လံုး အေမႏွင့္ မခြဲဘဲ ေကာင္းမြန္ရုိေသစြာ လုပ္ေကၽြးသူ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ဟု ေျပာပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္အေမ အသက္(၈၃)ႏွစ္ရြယ္တြင္ ကြယ္လြန္သည့္အခ်ိန္အထိ အေမ့ဖင္မွ ေနာက္ဆံုးထြက္က်လာ ေသာ က်င္ႀကီးကို ညာလက္၀ါးျဖင့္ ခံယူသုတ္သင္ေပးခဲ့ေၾကာင္း ေျပာျပရာ ဆရာဦးသုခက သာဓုေခၚပါ၏။
ကၽြန္ေတာ္ေရးသားျပဳစု၍ ယေန႔ထိ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလ်က္ရွိေသာ "ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႕ ျဖစ္ရပ္မ်ား" စာအုပ္ အမွတ္ ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄၊ ၅ အထိ စာအုပ္ထြက္လာတုိင္း ဆရာအား သြားေရာက္ပို႔ပါသည္။
အမွတ္(၃)စာအုပ္တြင္ ဆရာဦးသုခ အမြန္ျမတ္ဆံုး ဓမၼဒါနျပဳခဲ့ေသာ ေရႊေတာင္က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာ ဘုရားႀကီး ေရးသားျပဳစုသည့္ "ပကိဏၰက နမကၠာရ အစိေႏၱယ်ႀကီး" ဘုရားရွိခုိးစာအုပ္ကို ခက္ဆစ္ အဓိပၸာယ္ မက်န္ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပခြင့္ျပဳခဲ့ပါသည္။
"ပကိဏၰက နမကၠာရ အစိေႏၱယ်ႀကီး" ဘုရားရွိခုိး စာအုပ္ကို ဆရာဦးသုခသည္ အလြန္မြန္ျမတ္ ၾကည္ညိဳ လွ၍ အမွန္တကယ္ ယံုၾကည္ ေလးနက္ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္မည့္ သူမ်ားကို ဓမၼဒါနျပဳရန္ ဓိဌာန္ျပဳခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ဆရာ့အိမ္ဘုရားခန္းတြင္ အဆိုပါ အစိေႏၱယ်ႀကီး ဘုရားရွိခုိးကုိ အသံေနအသံထား ပီသမွန္ကန္ စြာ အာရုံျပဳရြတ္ဆို ပူေဇာ္ျပရာ ဆရာသည္ ၀မ္းသာအားရ ပခံုးကိုဖက္၍ စာအုပ္(၅)အုပ္ လွဴလိုက္ပါသည္။
"ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မ်ား" အမွတ္(၃)စာအုပ္တြင္ ဆရာႀကီး ဦးသုခကိုယ္တုိင္ ေရးသား ခ်ီးျမႇင့္ ေပးေသာ ကိုယ္ေတြ႕အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား၏ ေနာက္ဆံုးစာသံုးပိုဒ္ကို မူရင္းအတုိင္း ထည့္သြင္းေဖာ္ျပ လုိက္ပါသည္။
ဤဘုရားရွိခုိးႀကီးကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ခန္႔က လက္ေရးစာမူျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ရ၍ ရြတ္ဖတ္ ၾကည္ညိဳခဲ့ရာ အဖန္တလဲလဲ ဆင္ျခင္မိေသာအခါ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ထူးျခားေသာ ေစတနာကို သတိ ျပဳမိပါသည္။ အေၾကာင္းကား ဘုရားရွိခုိးဟူ၍ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ႀကံဳ ဖတ္မိခဲ့သမွ် ဘုရားကို ရွိခုိးပူေဇာ္ သည္က နည္းနည္း၊ မိမိရခ်င္လိုခ်င္ေသာ ဆုေတာင္းမ်ားက ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ျဖစ္ေနပါ သည္။
ဤအစိေႏၱယ်ႀကီးမွာကား ရွည္လ်ားေထြျပားေသာ ဆုေတာင္းစကားမ်ားအစား ဗုဒၶ၏ဂုဏ္ေတာ္၊ ေက်းဇူး ေတာ္၊ ဘုန္းေတာ္တုိ႔ကိုသာ ေဖာ္က်ဴးထားပါသည္။ သုတ္၊ ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာ အလံုးစုံပါေသာေၾကာင့္ စာေရးဆရာႀကီး ဦးေသာ္ဇင္က "ဤဘုရားရွိခိုးမွာ ဘုရားရွိခုိးမည္ကာမွ် မဟုတ္ေခ်။ အဆီအႏွစ္ကို ထုတ္ထားေသာ ပိဋကတ္သံုးပံု၏ အက်ဥ္းခ်ဳပ္သဖြယ္ ျဖစ္၏။" ဟု အမွာစကား ေရးသားခဲ့ေပသည္။ ဆရာႀကီး ဒဂုဏ္ဦးထြန္းျမင့္ကလည္း ပါဠိပုဒ္ျဖတ္ သုတ္သင္ႀကီးၾကပ္ေပးရုံမက ပါဠိတစ္လံုးခ်င္း၏ အနက္ အဓိပၸာယ္ ခက္ဆစ္အေျဖကို ထုတ္ေဖာ္ ရွင္းလင္းေပးထားပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ မင္းကြန္းဓမၼနာဒတုိက္ ဆရာေတာ္ ဗုဒၶသာသနာ၀ိသိ႒ တိပိဋကဓရ မဟာတိပိဋကေကာ၀ိဒ အရွင္၀ိစိတၱ သာရာဘိသံ၀ အရွင္ သူျမတ္ပင္လွ်င္ ေန႔စဥ္ နိစၥပါတ္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ႏိုင္ရန္ ဓမၼဒါန အလွဴေတာ္ခံေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ၾကည္ညိဳ ၾကည္ႏူးႏိုင္သကဲ့သို႔ ဓမၼ မိတ္ေဆြအမ်ားအျပား ေန႔စဥ္ရြတ္ဖတ္ ၾကည္ညိဳရွိခုိး ေစလုိေသာ ေစတနာျဖင့္ (၁၅.၃.၆၄)ေန႔မွစ၍ ယခုအထိ ေလးႀကိမ္တုိင္ အုပ္ေရ တစ္ေသာင္းတစ္ေထာင္မွ် ဓမၼဒါနျပဳခဲ့ၿပီး ျဖစ္ရာ ဒုတိယပံုႏွိပ္ျခင္းကပင္ အလွဴခံ၍ ၾကည္ညိဳရွိခုိးခဲ့ေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြ စာေရးဆရာ မင္းသူရိန္က သူကိုယ္တုိင္ ရွာေဖြစုေဆာင္းျပဳစုသည့္ "တန္ခိုးထက္ျမက္သည့္ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မ်ား" တတိယတြဲ အမွတ္(၃)တြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခြင့္ျပဳရန္ ေတာင္းခံလာသည္ကို ခုနစ္ရက္သားသမီး ဓမၼေ၀ေနယ်မ်ားထဲသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေရာက္ရွိမည္ဟု ယံုၾကည္သည့္အေလ်ာက္ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ခြင့္ေပးလုိက္ရပါသည္။
ကုလ၊ လာဘ၊ ဘယမေမွ်ာ္ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္ ဂုဏ္ေတာ္အနႏၱကို မွန္းဆၾကည္ညိဳႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။
သုခိအတၱာနံ ပရိဟရႏၱဳ
သုခ
(၂၉.၈.၇၇)
ဤစာစုျဖင့္ အလကၤာေက်ာ္စြာ စာေရးဆရာႀကီး ဦးသုခ၏ စာေပ၊ ရုပ္ရွင္၊ ဂီတအႏုပညာ၊ ဘာသာေရး၊ သာသနာ ေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္ "အေမေန႔" ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူး မ်ား ကို ရိုေသစြာ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပါ ၏။
အမ်ိဳးသားစာေပဆုရ
မင္းသူရိန္
၂၈.၈.၀၉
.
No comments:
Post a Comment