ဖ်တ္ခနဲေတြ႕ရေသာ ရုပ္ပံုလႊာကားခ်ပ္မ်ား စာေပေခတ္ဦးမွ
စာေရးဆရာ (၃)ဦး
စာေရးဆရာ (၃)ဦး
ဒဂုန္တာရာ
တကယ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္စာေပေလာကသို႔ ၀င္ေရာက္သည္မွာ စစ္ၿပီးေခတ္ေလာက္ ျဖစ္မည္ဟု ခံစား မိသည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ကေတာ့ ကဗ်ာေရး၊ ၀တၳဳေရး ေရးျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ မိမိကိုယ္ကို စာေရးဆရာ ဟု နားမလည္ခဲ့ မခံစားမိခဲ့။ ၀ါသနာပါရုံမွ်သာ။ သို႔ေသာ္ ၁၉၄၁ ေမ၀တၳဳနဂါးနီ စာအုပ္တိုက္မွ ထုတ္ေ၀ၿပီး ေနာက္တြင္ မိမိကုိယ္ကိုယ္မိမိ နည္းနည္း ယံုၾကည္မိ သလို ျဖစ္လာသည္။ သလုလိုဟု သံုးရ သည္မွာ အျခားေၾကာင့္ မဟုတ္။ ေမ၀တၳဳထြက္ၿပီးေသာအခါ ေခတ္ၿပိဳင္ မိတ္ေဆြမ်ားက ေမ၀တၳဳကို ေျပာၾက သည္။ သူတို႔ စိတ္၀င္စားၾကဟန္ တူသည္။ ေမ၀တၳဳ ထြက္ၿပီးသည့္ေနာက္ (၃)လခန္႔အၾကာတြင္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီး ျမန္မာျပည္အတြင္းသို႔ ခ်ဥ္းနင္း ၀င္ေရာက္ေတာ့သည္။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တို႔ (၃)ႏွစ္ခန္႔ အုပ္စိုးခဲ့ သည္။ အေမွာင္ေခတ္၊ ကၽြန္ေတာ္ စာတစ္လံုးမွ် မေရးခဲ့။ ေရးလည္းေရးခ်င္ စိတ္မရွိ။ သို႔ေသာ္ စစ္ၿပီးေခတ္ တြင္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္တြင္ နိုးၾကားလာသည္။
စစ္မျဖစ္ခင္က ေက်ာင္းသားဘ၀ျဖစ္၍ စာေပတိုစစ၊ ကဗ်ာ၀တၳဳ၊ ၀ါသနာေစရာကို ေရးျခစ္ မိခဲ့သည္မ်ားသာ။ သို႔ေသာ္ စစ္ၿပီးေခတ္ေရာက္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၂၆ႏွစ္ ရွိလာၿပီဆိုေတာ့ မိမိ၏ဘ၀ကို ထုဆစ္စ ျပဳလာသည္ ကို ဆိုႏိုင္သည္။ ငုပ္ေနေသာ အႏုပညာဗီဇေလးမ်ားလည္း အေပၚသို႔ တကလာသည္။ ပန္းခ်ီ ေရးခ်င္သည္။ စႏၵရာတီးခ်င္သည္။ ကဗ်ာေရးခ်င္သည္ ၀တၳဳ ေရးခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ေကာင္းေကာင္း မပြင့္ဖူးေသး ဟု မိမိ ကုိယ္တိုင္ ထင္ေနသည္။ မိမိ ဘယ္ဘက္တြင္ စိတ္ထန္သန္သည္ကို သမိုင္းေခတ္မ်ား ျဖတ္သန္း လာေသာအခါမွ သိရွိလာၿပီဟု ခံစားမိေပသည္။
စစ္မျဖစ္မွီေခတ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ကေတာ့ အႏုပညာရွင္မ်ား ဂီတပန္းခ်ီ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ စာေရးဆရာ မ်ားကို စိတ္၀င္စားသည္။ သူတို႔ကို ေတြ႕ခ်င္ေနသည္။ သူတို႔ႏွင့္ စကား ေျပာခ်င္ေန မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူတို႔ကို ေငးကာ တအံ့တၾသ၊ အႏုပညာ၊ စာေပပညာရွင္မ်ားကို သာမဟုတ္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားကိုလည္း စိတ္၀င္စား သည္။ ထုိအခါက မိမိကုိယ္တုိင္ပင္ ဘာေကာင္းမွန္းမသိေသး။
ငယ္စဥ္က ပထမဆံုး ထိေတြ႕ရေသာ စာေရးဆရာမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တစ္ၿမိဳ႕တည္း ေန ကိုသုခႏွင့္ ကိုသခၤါ ျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ (၁၀)ႏွစ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔ ႀကီးၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္က သူတို႔ကို ေမာ့ၾကည့္ေနရသည္။ ထုိအခါကေတာ့ စာေရးေသာသူမ်ားကို စာေရးဆရာ ဟု ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကသည္။ တကယ္ကေတာ့ စာေရးဆရာတြင္ ကဗ်ာဆရာ၊ ၀တၳဳေရး ဆရာ၊ ေဆာင္းပါးေရး ဆရာ စသည္ျဖင့္ ျခားနားမႈ ရွိသည္။ ထုိအခါကေတာ့ ပီပီသသ နားမလည္ ေသး။ ကၽြန္ေတာ့္ မွာ အသက္ (၁၅)ႏွစ္ခန္႔ ရွိမည္ ထင္သည္။ သူတို႔ စကားေျပာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ေငး၍ နားေထာင္ရသည္။
ေခတ္ေပၚ စာေပေလာကအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ထံမွ ၾကားသိေနရသည္။ တဆင့္ ဆိုပါေတာ့။ သူတို႔မွ တဆင့္ စာေပေလာက၏ ပံုကားခ်ပ္ကို စတင္ ေတြ႕ရသည္။ ကိုသုခမွာ ရႊင္ေပ်ာ္ေပ်ာ္စာအုပ္တိုက္မွ ေမာင္သိန္းေမာင္ (က်ိဳက္လတ္)ျဖင့္ မိန္မသား၀တၳဳမွ ထုတ္ေ၀ၿပီး ကာစ ျဖစ္သည္။ ထုိအခါ ရႊင္ေပ်ာ္ေပ်ာ္မွ ေရြးခ်ယ္ေသာ ၀တၳဳကို ကေလာင္အမည္ျဖင့္ မေဖာ္ျပဘဲ လူနာမည္အရင္းျဖင့္ ေဖာ္ျပသည္ဟု နားလည္ ခဲ့ရသည္။ ကိုသခၤါကေတာ့ နာမည္ ရွိေနၿပီ။ သူ၏ ၀တၳဳမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ဖတ္ရဖူးသည္။ ကိုသုခ မွာ အသားညိဳညိဳ၊ စကားေျပာ ေကာင္းေကာင္း။ အသံကေတာ့ ခပ္ေသးေသး၊ စူးရွရွ။ သူက ဖ်ာပံုသို႔ ေက်ာင္းသြား ေန၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူကို ေက်ာင္းသား အျဖစ္မသိရာ ကိုသခၤါကေတာ့ ကိုသုခထက္ ႀကီးမည္ ထင္သည္။ သူသည္ အဂၤလိပ္စာ လည္း တတ္ဟန္ တူသည္။ ပင္နီအက်ႌဖ်င္ၾကမ္း ၀တ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ ဆို၍ လက္ဖက္ရည္၊ စီးကရက္ကိုပင္ မေသာက္၊ စကားေျပာ ညင္သာသည္။ တုိးညက္သည္။
ကိုသခၤါမွာ က်ိဳက္လတ္တြင္ ႀကီးျပင္းသူ မဟုတ္။ သူႏွင့္ သိရမွပင္ က်ိဳက္လတ္ ျဖစ္မွန္းသိသည္။ သူက မိေက်ာင္းအုိင္ရြာ တြင္ ေမြးဖြားသည္။ ရဲလည္း လုပ္ဖူးသလားမသိ။ သူတို ေျပာသမွ် အေတြ႕အႀကံဳ မ်ားမွာ ငယ္ရြယ္ ေသာ ကၽြန္ေတာ္အဖို႔ ဆန္းသစ္ေနသည္။ စာေပေလာက၏ ပံုကားခ်ပ္မ်ားကို သိရွိ ခြင့္ရသည္။ ကိုသုခ က ကၽြန္ေတာ္ေနေသာ က်ိဳက္လတ္ဘုရားႀကီး လမ္းသေဘၤာဆိပ္တြင္ စာအုပ္ ဆုိင္ကေလး ဖြင့္ ထားသည္။ စာအုပ္ဆုိင္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆံုမိၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူတို႔ထံ သြားလည္တတ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္က စာေပေလာကအေၾကာင္း သိခ်င္ေနသည္။ စာေရးဆရာမ်ား အေၾကာင္း သိခ်င္ေနသည္။ သူတို႔ ေျပာေသာ စကားမ်ားတြင္ စာေပေလာက၊ စာေရးဆရာေလာက၊ စာအုပ္ထုတ္ေ၀သူေလာကႏွင့္ စာေရးဆရာ မ်ား အေၾကာင္း သိရ၍ စိတ္၀င္စားေနသည္။ သူတို႔ကို နာမည္ရင္းအတုိင္းပင္ ေခၚသည္။ ကိုသိမ္းေမာင္၊ ကိုတင္ျမင့္၊ ကိုသခၤါကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း မ်ားကို ေျပာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ သူသည္ သခင္ မ်ားကို ႏွစ္သက္ၿပီး ပင္နီၾကမ္း၀တ္ဟန္ တူသည္။ ထုိအခါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဦးတပ္၍ မေခၚတတ္။ ဦးသိန္းေမာင္၊ ဦးတင္ျမင့္ဟု မေခၚတတ္၊ ကိုတပ္၍ ေခၚသည္ကိုပင္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္ေနသည္။ နာမည္ရင္းကို သိသူဟူ၍ အထင္ ေရာက္ ေနသည္။ ရင္းႏွီးသံပါ၍လား မသိ။
ကိုသုခသည္ မိန္းမသား ၀တၳဳထြက္ၿပီးေနာက္ ဆက္ကာ၀တၳဳမ်ား ထြက္လာသည္။ ကေလာင္အမည္ သုခ အမည္ျဖင့္ စာေပနယ္တြင္ ထင္ရွားစျပဳလာသည္ဟု ထင္ေနခဲ့သည္။ ကုိသုခ အသံက ခပ္ရွရွ၊ ကိုသခၤါက ခပ္ႏုႏု ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားေနမိခဲ့သည္။
ေနာက္စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ အသိ ျဖစ္ရသည္။ မႏၱေလးမွ ျမမ်ိဳးလြင္။ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ (၁၅)ႏွစ္မွ် ႀကီးမည္ ထင္သည္။ သူက စာေပေလာကတြင္ ထင္ရွားေနၿပီ။ သူ႔၀တၳဳ မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳက္သည္။ ဆရာျမမ်ိဳးလြင္ ၏ ၀တၳဳမ်ားက မႏၱေလးဟန္ပါသည္။ မႏၱေလးသံပါ သည္ဟု ဆန္းသစ္ေသာ ခံစားမႈ ရရွိ ေနသည္။ စကားေျပာခန္းမ်ားက ေကာင္းသည္။ ထုိအခါ ကေတာ့ စကားၾကြယ္သည္ဟူေသာ ၀ိေသသျဖင့္ ေျပာ တတ္ၾကသည္ စကားလံုးမ်ားမွာ ယဥ္ေက်း သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေတြ႕အႀကံဳနည္းသျဖင့္ မႏၱေလး ၏ ရုပ္ပံုလႊာ မ်ားကို ျမမ်ိဳးလြင္မွတဆင့္ ခံစားရသည္ဟု ဆုိႏိုင္သည္။
ျမမ်ိဳးလြင္ႏွင့္ ကိုသုခတို႔က စာခ်င္းဆက္သြယ္မႈ ရွိသည္။ ကိုသုခ စာေရးစတြင္ ျမမ်ိဳးလြင္ ၏ ေလသံျဖင့္ ေရးသည္။ ျမမ်ိဳးလြင္ ဟန္ပါသည္ဟုပင္ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ေျပာဖူးသည္။ သူကလည္း ျမမ်ိဳးလြင္ကို သိပ္္ႀကိဳက္သည္။ တစ္ေန႔တြင္ သူက ျမမ်ိဳးလြင္ကို သြားေတြ႕မည္ဟု ေျပာသျဖင့္ ရန္ကုန္သို႔ ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ သြားဖူးသည္။ ေရေက်ာ္ရပ္ကြက္ရွိ အေပၚထပ္အိမ္တစ္အိမ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ေပၚတက္ေသာအခါ ေက်ာက္ပါမာ သက္သက္ျဖင့္ ခပ္ပိန္ပိန္လ်လ် လူတစ္ေယာက္က အသံခပ္ျပာျပာျဖင့္ ဘယ္သူ႔ကို ေတြ႕ခ်င္ ပါသလဲဟု ေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာဦးအုန္းလြင္အိမ္ဟု သိထားၿပီး ျဖစ္သည္။ ဘယ္သူမ်ား ပါလိမ့္။ ကိုသုခက စကားစေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ ျမမ်ိဳးလြင္ႏွင့္ ေတြ႕ခ်င္လို႔ပါ။
က်ိဳက္လတ္က လာတာပါဟု ေျပာလိုက္သည္။ ထုိသူသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေငးၾကည့္ကာ ေၾသာ္ ကိုသုခ လား။ ကၽြန္ေတာ္ပါ ပဲဟု ေျပာလုိက္သည္။ ကိုသုခ ၏ မ်က္ႏွာမွာ ၿပိဳးပ်က္၀င္းလက္သြားသည္။ သူ အလြန္ေတြ႕ခ်င္ ေသာ သူႀကိဳက္ေသာ ၀တၳဳေရးဆရာႀကီး ျမမ်ိဳးလြင္။ ထုိ႔ေနာက္ အိမ္ထဲ ၀င္ေသာအခါ စားပြဲတြင္ ပန္းခ်ီေရးေနေသာ အိမ္ရွင္ ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ပန္းခ်ီဦးအုန္းလြင္မွာလည္း ခပ္ပိန္ပိန္လ်လ်၊ ျမမ်ိဳးလြင္၏ ပံုစံမ်ိဳး၊ အ၀တ္အစားက ႏုသည္။ လံုခ်ည္က အေရာင္ႏုႏု၊ အက်ီက အေရာင္ႏုႏု၊ ခပ္ႏြဲ႕ႏြဲ႕ ဟု ကၽြန္ေတာ္ခံစားမိသည္။ ျမမ်ိဳးလြင္ႏွင့္ စကားေျပာေသာအခါ သူ၏ ဇာတ္ေကာင္ထဲမွ ဇာတ္လိုက္ မင္းသား ကဲ့သုိ႔ပင္ ျပဳမူေျပာဆိုသည္ဟု မွတ္လိုက္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ ၀တၳဳေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ေျပာဆို ဆက္ဆံေနရေသာ ေၾကာင့္ ေက်နပ္ေနမိသည္။ ျမမ်ိဳးလြင္ ၏ ဇာတ္ေကာင္မ်ားမွာ သြက္လက္လႈပ္ရွား ယဥ္ေက်းသူ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ပန္္းခ်ီဆရာ၏ နံရံတြင္ အီတလီ တေယာျပားေလး တစ္လက္ခ်ိတ္ထားသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ လွမ္း၍ ျမင္လိုက္ရသည္။ တစ္ေနရာတြင္ ပတၱလား။ ကၽြန္ေတာ္သည္ နာမည္ထင္ ရွားပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ရ၍ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို ခံစားမိေနေပသည္။
သမုိင္းစာမ်က္ႏွာတို႔သည္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လွန္ေလွာသြားၾကသည္။ ေနာက္ ၁၅ႏွစ္ခန္႔ၾကာ ေသာအခါ ၁၉၅၀-၅၁ က ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာအသင္းဥကၠ႒ျဖစ္ေသာအခါ သူတို႔က ကၽြန္ေတာ္ တို႔ကို အယံုအၾကည္မရွိ အဆို တင္ေသာ စာေရးဆရာအုပ္စုတြင္ ပါ၀င္ေနၾကသည္။ ထုိအခါက ကၽြန္ေတာ့္ကို ကေလာင္နီ ဥကၠ႒၊ လက္၀ဲစာေရးဆရာစေသာ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္တြင္ ပါ၀င္ေနေသာအခ်ိန္။ ကၽြန္ေတာ္က အသက္(၃၀) အရြယ္၊ သူတို႔က (၄၀)ေက်ာ္၊ ထုိအခါ စာေရးဆရာသည္ ႏိုင္ငံေရး ၀ါဒမရွိဟူေသာ အယူအဆ ကို လက္ခံသူတို႔တြင္ သူတို႔ ပါ၀င္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း စာေရးဆရာ အစည္းအေ၀းတစ္ခုတြင္ လူမွန္လွ်င္ ၀ါဒရွိရမည္ ဟု ေျပာလိုက္မိသည္။ ထုိအခါ သူတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္ကို မေက်နပ္ၾက။
ကိုသုခသည္ ယေန႔ေခတ္ကာလတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား အကယ္ဒမီ (၅)ဆုရ ရုပ္ရွင္ ဒါရုိက္တာ၊ ျပဇာတ္ ဒါရိုက္တာအျဖစ္ ရွိေလၿပီ။ ကိုသခၤါႏွင့္ ကိုသုခသည္ ပခုကၠဴ ဦးအံုးေဖ၏ တစ္သက္တာ စာေပဆုကို ရရွိေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ကိုသုခ၏ အသံႏွင့္ ရုပ္ပံုလႊာကို ေရာင္စုံ ရုပ္ျမင္ သံၾကား စိမ္းျမဖန္သားတြင္ သီခ်င္း ဆိုသံ၊ ေဟာေျပာသံတုိ႔ကို တစ္ျပည္လံုးက နားေထာင္ၾကည့္ရင ေနၾကသည္။ ကိုသခၤါကေတာ့ ကြယ္လြန္ သည္မွာ သိပ္မၾကာေသး။
ကၽြန္ေတာ့္ ေမ ၀တၳဳ ထြက္ခါစက ကိုသခၤါကို ေပးဖတ္သည္။ သူက "ေအးကြ မင္း၀တၳဳက ေက်ာင္းသားေလး ေရးသလိုပဲ" ပဲဟု ေျပာလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္ခံစားမႈႏွင့္ကိုယ္ ေက်နပ္မိသည္။ ေက်ာင္းသား ဆိုသည္မွာ ႏုပ်ိဳဆန္းသစ္မႈ ရွိတတ္သည္။ ေမ၀တၳဳမွာ ထုိအခါက ရွိေနသာ ၀တၳဳ စကားေျပ အဖြဲ႕အႏြဲ႕မ်ားႏွင့္ မတူ။
သမုိင္းစာမ်က္ႏွာတို႔ကား တဖ်ပ္ဖ်ပ္၊ တလြင့္လြင့္ႏွင့္ လႈပ္ရွားလွ်က္ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ကေမၺာဇရ႒သာ မုိင္းခမ္း ထင္ရွဴးပင္ၾကားတြင္ ေတာင္ေၾကာခိုလ်က္။
ဒဂုန္တာရာ
(၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ စံပယ္ျဖဴမဂၢဇင္းမွ)
.
2 comments:
မေရႊစင္နဲ႕ မစည္းစိမ္ေရ
ပုိ႔စ္နဲ႔ ဘာမွ မဆုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္းရွိလုိ႔ ေမတၱာရပ္ပါရေစ။
အေသးစိတ္ အမူအရာ ရႈမွတ္တယ္ ဆုိတာကုိ တရားလံုးဝ မမွတ္ဖူးသူေတြ နားလည္ျပီး ဖတ္ျပီးရံုနဲ႔ လုိက္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ရွင္းျပေရးေပးေစခ်င္ပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္
အေၿပာသာလြယ္တာ တစ္ကယ္လုပ္ၾကည့္တာခက္တဲ႕ ဘာမွမဟုတ္ေသးတဲ႕ ဝင္ေလထြက္ေလေတာင္ နာရီဝက္ၿပည့္တဲ႕ေနက ခပ္ရွားရွားရယ္ မို႕ ..:):)
မမေရ ..ေက်းဇူးပါလို႕..
Post a Comment