(၃)
ေမာင္ႀကဳိင္ နဲ႔ ေအးသီ ေတြ႕ၾကတာ ကမ္းနားေစ်းမွာပါ။ ကမ္းနားေစ်းက မႏၱေလးျမစ္ဆိပ္ အစိုးရသေဘၤာ က်င္းနားမွာရွိတဲ့ ကိုေက်ာ္သန္းတုိ႔ သံရည္က်ဳိစက္နဲ႔လည္း နီးတယ္။ သံရည္က်ဳိစက္ အလုပ္သမားေတြက အလုပ္မ၀င္ခင္ ေစ်းမုန္႔စားတတ္ၾကေတာ့ မနက္တုိင္ရင္္ ေစ်းထဲေရာက္ၾကတာမ်ားတယ္။ ေမာင္ႀကဳိင္က မႏၱေလး က မဟုတ္ပါဘူး။ သေျပကန္ရြာက။ သေျပကန္ဆိုတာ ေရဦးတန႔္ဆည္ဘက္ကရြာပါ။ ေမာင္ႀကဳိင္ လူပ်ဳိ မေပါက္တေပါက္ ကတည္းက ကိုေက်ာ္သန္းဆီ လူဆက္နဲ႔ေရာက္လာတာဆိုေတာ့ မႏၱေလးရည္ မ၀ ေသးေတာင္ ေခ်ာ္ဆိပ္ရည္၀ေနပါၿပီ။ သံရည္က်ဳိစက္ က မႏၱေလးေခ်ာ္ဆိပ္မွာ ရွိတာကိုး။
ကိုေက်ာ္သန္းအလုပ္႐ံုအေပၚထပ္က အထပ္ခိုးမွာ ေမာင္ႀကဳင့္လို နယ္ကလူငယ္အလုပ္သမားေတြ ေလး ငါးေယာက္ ရွိေတာ့ အလုပ္ၿပီးရင္ လူငယ္သဘာ၀ ရြာ႐ိုးကိုးေပါက္ေလွ်ာက္ေနက်။ ေမာင္ႀကဳိင္က မိဘေတြ မရွိရွာ ေတာ့ပါဘူး။ သူ႔ကိုလာအပ္တဲ့ ဦးေလးေတာ္ကလည္း ေမာင္ႀကဳိင့္အပ္ၿပီးကတည္းက ေပၚမလာ ေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္ ကလည္း သေျပကန္ကို စိတ္ေတာင္မေရာက္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုေက်ာ္သန္းက ထမင္းေကၽြး ေနတာ ဆိုေတာ့ ထမင္းဖိုးရယ္လုိ႔ ထူးကုန္စရာမရွိဘူး။ ရတဲ့လခ ဆရာကေတာ္ဆီအပ္ထားတာပဲ ေတာ္ ေတာ္ရၿပီ။ ကိုေက်ာ္သန္း သား ေတြ ၀တ္တဲ့အထည္က်ေတြကလည္း ေမာင္ႀကဳိင္အဖို႔ေတာ့ အေကာင္းစား ေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။ သူ႔ဆရာသားေတြက ေပးလုိက္၊ ကမ္းနားေစ်းက ေလေဘးထည္ ေကာင္းေကာင္း၀ယ္ ၀တ္လုိက္ဆိုေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင့္ခမ်ာအ၀တ္အစားေတာ့ လတ္လတ္ေလာေလာရွိရွာတယ္။ ေကာင္းေကာင္း စား ေကာင္းေကာင္း၀တ္ ရမွေတာ့ မႏၱေလးလိုၿမဳိ႕ႀကီးမွာ ေမာင္ႀကဳိင္မေနခ်င္ဘဲ ရွိပါ့မလား၊ ေပ်ာ္ၿပီေပါ့။
သည္ၾကားထဲ ကိုေက်ာ္သန္း က သူ႔သားေတြ စြန္႔တဲ့ ဂစ္တာတစ္လက္ တပည့္ေတြကို ဘံုခ်ေပးထားေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင့္ တို႔ အလုပ္သမားေတြဆိုတာ ႀကံဳရာလူက တဗ်င္းဗ်င္းေပါ့။ လူငယ္ေတြဆိုေတာ့ ခုေခတ္စားတဲ့ သီခ်င္းေတြလည္း ရၾကတယ္။ ေမာင္ႀကဳိင္ကေတာ့ ရြာသီခ်င္းေတြေလာက္ ႀကဳိက္တာပါ။ အႏိုင္တို႔၊ ဟသၤာ တထြန္းရင္တို႔၊ တြံေတးသိန္းတန္တို႔ဆိုရင္ အေသႀကဳိက္တာ။ ဒါေပမယ့္ စုိင္းစုိင္းခမ္းလႈိင္ သီခ်င္းေတြ လည္း ေရာေရာေယာင္ေယာင္ ဆုိတတ္ေနပါၿပီ။ သံရည္က်ဳိစက္႐ံုက အလုပ္သိမ္းၿပီဆိုရင္ ဧရာ၀တီျမစ္ ထဲဆင္း ေရခ်ဳိး၊ ႐ႈိးကေလးထုတ္ၿပီး ရပ္ကြက္ထဲ "သလား"ၾကေတာ့တာပဲ။ သူတို႔ဆရာက အရက္ေသစာ ေသာက္စားတာ ခြင့္မျပဳေတာ့ ဘယ္သူမွမေသာက္ရဲၾကဘူး။ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ အရက္ေသာက္ လာတာ ေတြ႕လို႔ ကိုေက်ာ္သန္းက ညတြင္းခ်င္းအလုပ္က ထုတ္ပစ္လုိက္တာေတြ ေတြ႕ၾကရကတည္းက အရက္ ေတာ့ မရဘူးေမာင္ ျဖစ္ကုန္ၾကတာပါ။ ရည္းစားနဲ႔ကြဲလာတဲ့ တင္သိန္း က သူ႔အသည္းအရက္နဲ႔စိမ္ ခ်င္တယ္ ေျပာေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္တို႔က ေ၀းေ၀းေရွာင္ၾကတယ္။
"မင္းဟာမင္း တစ္ျခားသြားစိမ္ပါကြာ၊ ျပႆနာထဲ ငါတုိ႔ပါေနပါ့မယ္၊ ရည္းစားနဲ႔ကြဲတာမ်ား အရက္ေသာက္ စရာ ဘာလိုသလဲကြ။ ကိုယ့္မႀကဳိက္တာ သြားပေစေပါ့။ ကိုယ္ကေတာင္ လုပ္ေကၽြးရမယ့္ဟာ၊ အရက္နဲ႔ ဘုိးေတာ္ နဲ႔ မျဖစ္ဘူးေနာ့ ငါ့ေကာင္"
ေမာင္ႀကဳိင္က သူ႔ခံယူခ်က္ကိုေျပာေတာ့ တင္သိန္းကလည္း အရက္မေသာက္၀ံ့ေတာ့ဘူး။ ဘုိးေတာ္ ဆို တာ ကိုေက်ာ္သန္းကို ကြယ္ရာမွေခၚၾကတဲ့ နာမည္။ ေမာင္ႀကဳိင္ ကေတာ့ သူ႔ဘ၀ကို အပ်က္မခံေတာ့ဘူး။ ရြာျပန္ ရမွာစိုးလို႔။ ရြာမွာပင္ပန္းၾကတာ သူအသိ။ ေငြတစ္က်ပ္ လက္တြင္းဆုပ္မိဖုိ႔ခက္တာ သူအသိ။ နဂိုက မိဘႏွစ္ပါး မရွိတဲ့ ေမာင္ႀကဳိင့္ကို ဆရာကသာ ေမာင္းထုတ္လုိက္ရင္း တံုးမွီတုိင္ကပ္ျဖစ္ေတာ့မယ္။ အလုပ္ ကိုလည္း ႀကဳိးစားလုပ္တယ္။ ကိုေက်ာ္သန္း တို႔ မိသားစုကလည္း ေမာင္ႀကဳိင့္ကို သနားၾကတာပါပဲ။ ခ်စ္ လည္း ခ်စ္ၾကပါရဲ႕။
"ေမာင္ႀကဳိင္က အလုပ္လာဘ္ျမင္ေတာ့ သံရည္က်ဳိစက္ေတြက ေမာင္ႀကဳိင့္ကို ေသြးတုိးစမ္းေနၾကတာ ၾကားတယ္ ကိုေက်ာ္သန္း၊ လခ ပို ေပးမေလး၊ အ၀တ္ပိုဆင္မေလး ျဖစ္ေနၾကသတဲ့။ ေမာင္ႀကဳိင့္ကို က်ဳပ္ တို႔က ပ်ဳိးၿပီးကာမွ အသီးသူမ်ားခူးစားတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနမေနာ္"
တစ္ရက္ ကိုေက်ာ္သန္း မိန္းမက ၾကားလာတဲ့သတင္းေျပာေတာ့ ကိုေက်ာ္သန္းေတာင္ သည္ကိစၥ စဥ္းစားရ ၿပီ။ အလုပ္သမားေကာင္းရင္ လုပ္ငန္းတူေတြက ျဖားေယာင္းၾက၊ မ်က္စပစ္ၾကတာ သဘာ၀ ဆိုတာလည္း သိပါရဲ႕။ အျပစ္တင္လို႔လည္း ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ ငါးႏွစ္စာခ်ဳပ္ရယ္၊ ေလးႏွစ္စာခ်ဳပ္ ရယ္ ရွိတာမဟုတ္ေတာ့ သည္လိုပဲ ငယ္ေမြးၿခံေပါက္ ဘ၀ကေန လူလံုးလွတဲ့အထိ ကိုယ့္လူကိုယ္ ေမြးၾက ရတာ မဟုတ္လား။ အလုပ္သမားက မေပ်ာ္ပါဘူးဆိုရင္ ျပန္လႊတ္ၾကရတယ္။ သည္ေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္တို႔ လို ရြာကလာလုပ္ေနၾကတဲ့ အလုပ္သမ်ားေတြကို ကိုေက်ာ္သန္း ေခၚေျပာ ရတယ္
"မင္းတုိ႔ကို ဆရာ ေျပာမယ္။ ဆရာ မင္းတို႔ကို ပညာသင္ေပးတယ္၊ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္တယ္၊ ဘုရားပြဲ ရွိရင္ အခါရက္ႀကံဳရင္ ၀တ္စံုသစ္ ခ်ဳပ္ေပးတယ္၊ လခေကာင္းေကာင္း ေပးထားတယ္၊ ရြာျပန္ခ်င္တယ္ဆို လည္း မိဘဘိုးဘြား ကန္ေတာ့ႏုိင္ေအာင္ ငါ ေထာက္ပံ့တယ္၊ မင္းတုိ႔လခထဲက မျဖတ္တာ မင္းတုိ႔အသိ။ ေစာင္၊ ျခင္ေထာင္၊ ေခါင္းအံုးကအစ လူတန္းေစ့ထားတယ္၊ ဆရာေျပာခ်င္တာက မင္းတို႔ကို ေသြးေျမႇာက္ သူေတြ ရွိရင္ ေသြးမေျမာက္ၾကနဲ႔၊ ဆရာ့ေစတနာကို ေထာက္ထားၾကဦး"
ကိုေက်ာ္သန္း ေစတနာ ကိုေတာ့ တပည့္ေတြကလည္း ေထာက္ထားၾကတယ္။ သည္လုိနဲ႔ ေမာင္ႀကဳိင္ ေတာင္ လက္လႊဲ၊ မ်က္စိလႊဲရတဲ့ သံရည္က်ဳိဆရာေပါက္စ ျဖစ္လာၿပီပဲ။ သည္ဘက္ ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္ က ရည္းစားစာေတြ ဘာေတြေရးလာတယ္။ ေရးတာလည္း သူမ်ားလူပ်ဳိေတြလို ေရးၿပီး အိတ္ ထဲေခါက္ထည့္၊ ႀကံဳရာက်ရာ အဆင္ေျပေလာက္မယ့္ မိန္းကေလးေပးတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ရည္းစားစာကို တစ္လတစ္ခါ ပဲ ေရးတယ္။ ရည္းစားဆီက စာလာေတာ့လည္း တစ္လမွတစ္ေစာင္ပဲ။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ၾကာေတာ့ ရိပ္မိၾကတာေပါ့။ ညတုိင္ရင္ အထပ္ခုိးေပၚမွာ လူပ်ဳိ႕သဘာ၀ သူ႔ရည္းစား ကိုယ့္ရည္းစား၊ သူပိုး ကိုယ္ပိုး၊ သူ႔အံု႔ပုန္း ကိုယ့္အုံ႔ပုန္းေတြ ေျပာျဖစ္ေနက်မဟုတ္လား။
"ဗီြဒီယို႐ံုေပါက္ ေစ်းေရာင္းေနတဲ့ သန္းသန္းစိုးက ငါ့ကို စီးကရက္၀ယ္တာ မီးေတာင္ညိႇေပးတာ၊ ေန႔တုိင္း လာၾကည့္ေနာ္ တဲ့၊ ငါ့ ေႂကြေနၿပီလား ေျပာတတ္ေပါင္ကြာ"
"ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္က သဲကား ထမင္းဆုိင္က ညီအစ္မခုႏွစ္ေယာက္ထဲက မွဲ႔ေလးနဲ႔ေကာင္မေလး ေတြ႕ၾကလား၊ မတင့္ေလ… မေန႔က ျမစ္ဆိပ္ ေရခ်ဳိးၾကေတာ့ ဆပ္ျပာတစ္ပြတ္ေလာက္ေတာင္းလို႔ ငါ ေပး ခဲ့ရ ပါပေကာ"
"ေစ်းထိပ္က ၾကာဇံသုပ္ေရာင္းတဲ့ ေဒၚ၀တုတ္ တူမ ဆုိတာကြာ၊ မိတ္ကပ္ေတြေဖြးေနတဲ့ ေကာင္မေလးေလ၊ ငါ့ကို ၿမဳိ႕ထဲေရာက္ရင္ သီခ်င္းစာအုပ္လက္ေဆာင္၀ယ္ခဲ့ေပးပါတဲ့၊ ဘာစာအုပ္လဲဆိုေတာ့ ႀကဳိက္တာ၀ယ္ ခဲ့တဲ့"
ညဘက္ အထပ္ခုိးေပၚမွာ ဟုတ္တာေရာ၊ မဟုတ္တာေရာ မိန္းကေလးေတြအေၾကာင္း ေျပာၾကေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္က မေျပာဘူး၊ ၾကာေတာ့ ရည္းစားစာေတြ တစ္လတစ္ခါေရးတာကစၿပီး ေမာင္ႀကဳိင့္အေျခအ ေနကို အစ္ေအာက္ေမးၾကတယ္။ သည္ေတာ့မွ ေမာင္ႀကဳိင္က သူ႔ရည္းစား ေအးသီအေၾကာင္းက စတယ္။ ေအးသီ နဲ႔ သူနဲ႔ေစ်းထဲမွာေတြ႕ၾကရာက ႀကဳိက္ခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္းက စတယ္။ ေအးသီက စစ္ကုိင္းအ ေနာက္ လယ္ျပင္ႀကီးဆိုတဲ့ရြာကေန သည္ေစ်းထဲကို သနပ္ခါးလာပို႔ေနတဲ့ တစ္ရြာသူကေလးျဖစ္ေၾကာင္း၊ လယ္ျပင္ႀကီးရြာ မွာ ေအးသီက အေခ်ာဆံုးလို႔ ေအးသီကုိယ္တုိင္က ေျပာတဲ့အေၾကာင္း၊ ေအးသီျပန္ရင္ ဥပုသ္ေတာ္ ကုန္းထိပ္ စစ္ကိုင္းကားမွတ္တိုင္ကို သူ႕စက္ဘီးနဲ႔ (သံရည္က်ဳိ႐ံုက လက္ဖက္ရည္၀ယ္တဲ့ စက္ ဘီးပါ) လုိက္ပို႔ေၾကာင္း၊ ဥပုသ္ေတာ္ကုန္းထိပ္က လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ၾကၿပီး ကားေပၚ တင္ေပးေနက်ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ ေျပာေတာ့ က်န္တဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြက ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္း။
"ေမာင္ငႀကဳိင္ မုိက္လွခ်ည့္လားကြ၊ ငါတုိ႔ျဖင့္ မင္းရည္းစား ေအးသီကို လုိက္ပို႔တာ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူး ေပါင္ ကြာ"
တင္သိန္းက မယံုသလိုလို ေမးေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္က ၿပံဳးတယ္။
"ေအးသီက ငါတို႔အလုပ္ပိတ္ရက္ ဥပုသ္ေန႔မွ ေရြးလာတာကြ၊ မင္းတုိ႔ ဘယ္ေတြ႕မွာလဲ"
"ဒါန႔ဲ ေအးသီ က အေတာ္ေခ်ာသလားကြ ေမာင္ႀကဳိင္ရ"
"ေခ်ာၿပီေပါ့ကြာ၊ ၿမဳိ႕မွာဆို ဗြီဒီယို မင္းသမီး ျဖစ္ေလာက္တယ္"
သူငယ္ခ်င္းေတြက ေမာင္ႀကဳိင္တစ္ေယာက္ မိန္းမေခ်ာနဲ႔ ႀကဳိက္မိပါပေကာရယ္လို႔ အားက်ၾကတယ္။ ဟုတ္ေလသား မဟုတ္ေလသလား မသိရေပမယ့္ ေမာင္ႀကဳိင္ ညႊန္းသေလာက္ေတာ့ ဗြီဒီယိုမင္းသမီးျဖစ္ ေလာက္တယ္ ဆိုေလေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင့္ရည္းစားၾကည့္ခ်င္ၾကတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက လာမယ့္ဥပုသ္ေန႔ ဘယ္မွ အလည္မထြက္ဘဲ ေစာင့္ၾကည့္ၾကမယ္ ျဖစ္ကုန္ေရာ၊ တကယ္က ေမာင္ႀကဳိင္က ရြာမွာေလးတန္း ေလာက္ ေနခဲ့တာဆိုေတာ့ ဟုတ္တိပတ္တိေရးတတ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္ရက္ေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္က ဘာစိတ္ကူးေပါက္သလဲ မေျပာတတ္ပါဘူး၊ ေအးသီက ေပးလုိက္တာဆိုတဲ့ စာကို ျပတယ္။ အစ္ကိုလို႔ အစခ်ီၿပီး ေမာင္ႀကဳိင့္ကို လြမ္းရတာက မ်ားမ်ား၊ တစ္လတစ္လ ၾကာတယ္ထင္ လြန္းလုိ႔ အေမ မႏၱေလးလႊတ္မယ့္ရက္ကို လက္ခ်ဳိးေရေနရေၾကာင္းေတြ ဖတ္ရတယ္။ ဗလာစာရြက္ ေပ်ာ့ တိေပ်ာ့ဖတ္ေပၚမွာ တစ္လတစ္ေစာင္ရတဲ့ စာကပဲ အေစာင္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ ရွိၿပီဆိုေတာ့ ရည္းစား သက္ ကခ်ည္း ႏွစ္ႏွစ္နီးပါးရွိတဲ့သေဘာ ေရာက္ေနၿပီ။ စာတစ္ေစာင္မွာေတာ့ သည္တစ္ေခါက္လာရင္ မိသားဖသား ပီပီ ေတာင္းရမ္းဖုိ႔ကိစၥေျပာရေအာင္ဆိုတာ ပါလာတယ္။ ေအးသီအေမမုဆိုးမကလည္း သမီး ကရတဲ့ သမက္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး မႏၱေလးကို လုိက္ေနမယ္ဆိုတာလည္း ပါရဲ႕၊ မႏၱေလးမွာ မေအက သနပ္ခါး ေရာင္းမယ္၊ ေအးသီက ေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထုိး လည္ေရာင္းမယ္၊ အစ္ကိုကလည္း အလုပ္ရွိမွေတာ့ ေအးသီဘ၀ ကို ရင္ဆုိင္ရဲတယ္တို႔ ဘာတို႔ ပါလာေရာ။
"ဒါျဖင့္ မင္း မိန္းမယူရေတာ့မွာေပါ့ ဟုတ္လား ေမာင္ႀကဳိင္"
ဘယ္သူမွ ေကာင္းေကာင္းကန္းကန္း မတီးတတ္တဲ့ ဂစ္တာကို ေဘးခ်ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြက ေမးတယ္။ ေမာင္ႀကဳိင္ က မ်က္ႏွာပိုးမေသတဲ့ မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔ေပါ့ေလ။ ဘ၀ခရီးမွာ ခ်စ္သူနဲ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းေတာ့မယ္ဆို တဲ့ပံုလည္း ေပၚရဲ႕။
"ယူတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီကြာ၊ ေအးသီ ေရးထားပံုက လြယ္လုိက္တာ။ မင္းရည္းစားရြာက ဘယ္မွာတုန္း၊ ေစ်းထဲေတြ႕ၾကၿပီး ႀကဳိက္ၾကတာထားပါေတာ့၊ ကုိယ့္သူမသိ သူ႔ကိုယ္မသိနဲ႔ မင္းဟာ မဟုတ္ေသးပါဘူး"
သူတုိ႔အလုပ္သမားေတြထဲ အသက္အႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ကိုသံေခ်ာင္းက ေမးေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္ မေျဖတတ္ ျပန္ဘူး။ ကိုယ့္အေၾကာင္းသိရေအာင္ ေမာင္ႀကဳိင္ကလည္း သူ႔ကိုယ္သူ ဘာမွဟုတ္တယ္ မထင္ပါဘူး။ ကိုေက်ာ္သန္း သံရည္က်ဳိ႐ံုမွာ အလုပ္ကေလး အကိုင္ကေလးနဲ႔ လူလံုးေျပာင္ေျပာင္ေနရတာရွိတာပဲ မဟုတ္လား။ ေအးသီကလည္း သနပ္ခါးစည္း ေႁမြေရခြံအိတ္နဲ႔ထည့္လာ၊ ေစ်းျဖတ္ၿပီး အရင္လက ပုိက္ ဆံရွင္း။ အရင္းကို ရြာကသနပ္ခါးရွင္ျပန္ေပး၊ အျမတ္ သားအမိႏွစ္ေယာက္စားၾကတယ္ ဆိုတာေလာက္ ေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္သိသားပဲ။ စစ္ကုိင္းအေနာက္ဖ်ား လုယ္ျပင္ႀကီးသူ ဆိုတာေလာက္၊ နာမည္ေအးသီ ဆိုတာေလာက္၊ သနပ္ခါးပို႔သူဆိုတာေလာက္နဲ႔ ယူေတာ့ေကာ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။ သူကလည္း ခ်စ္တယ္။ ကိုယ္ကလည္း ခ်စ္တယ္ ၿပီးၿပီေပါ့။
သည္စကား က အလုပ္သမ်ားေတြကတစ္ဆင့္ ကိုေက်ာ္သန္း မိန္းမနားေရာက္သြားေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင့္ ေခၚေမးတယ္။
"ေမာင္ႀကဳိင္ နင္ မိန္းမယူေတာ့မလို႔ဆုိ၊ ဘယ္က မိန္းကေလးလဲ ဟဲ့"
"စစ္ကိုင္းအေနာက္ဘက္ လယ္ျပင္ႀကီးသူ သနပ္ခါးသည္၊ နာမည္က ေအးသီပါ အစ္မ"
"နင္က အလုပ္က ထြက္ေတာ့မွာေပါ့၊ လယ္ျပင္ႀကီး လုိက္ေနမွာေပါ့၊ အဲသလိုလား"
"အလုပ္ မထြက္ပါဘူး အစ္မရယ္။ မိသားဖသားပီပီ ေတာင္းရမ္းယူမယ္၊ သူတုိ႔ရြာမွာ ဘုန္းႀကီးဆြမ္းကပ္ ၿပီးရင္ ေခၚလာ႐ံုပဲ"
"နင့္ လြယ္လုိက္တာဟယ္၊ မိန္းမယူလာေတာ့ တို႔ထပ္ခုိးေပၚေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္ေတာ့မွာတုန္းဟဲ့၊ ေယာက်္ား ေလး ေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းနဲ႔"
"အိမ္ကေလး ငွားေနမလားလို႔ဘဲ"
သည္စကားက သူ႔မယားကတစ္ဆင့္ ကိုေက်ာ္သန္းဆီေရာက္ကေရာ။ ကိုေက်ာ္သန္းကေတာ့ ခ်ဳိသည္ ခါးသည္ မေျပာပါဘူး။ လူပ်ဳိတစ္ေယာက္ မိန္းမယူတာ ဆန္းသလားလို႔။
တစ္ရက္ ေအးသီက သနပ္ခါးလာပို႔ရင္း ေမာင္ႀကဳိင္ အလုပ္လုပ္တဲ့ ကိုေက်ာ္သန္း အလုပ္႐ံုေရွ႕ကို ေရာက္လာတယ္။ မေအလုပ္သူလည္းပါရဲ႕။ ေမာင္ႀကဳိင္ကလည္း အံ့ၾသလုိ႔။ ေမာင္ႀကဳိင္နဲ႔ ေအးသီ ခ်ိန္း ထားတဲ့ ရက္မဟုတ္ဘဲ ေရာက္လာၾကတာကိုး။ သံရည္က်ဳိစက္ပိုင္ရွင္ရဲ႕ဧည့္ခန္းမွာ သားအမိႏွစ္ ေယာက္ အစြင့္သား ထုိင္လို႔ေလ။ ကိုေက်ာ္သန္းကပဲ ေမာင္ႀကဳိင္ကိုေခၚၿပီး စကားေျပာေစတယ္။ ဘာ ေတြ ေျပာၾကတယ္ မသိပါဘူး။ ကိုေက်ာ္သန္းက ေမာင္ႀကဳိင့္ရည္းစားရယ္လို႔ လမ္းစရိတ္ေလး ဘာေလး ေတာင္ေပးလုိက္ေသးတယ္။ ကိုေက်ာ္သန္းမိန္းမကလည္း သူ႔အ၀တ္အက်ကေလးေတြ မနည္းပါဘူး ေပး လုိက္တာ။ ေအးသီ တုိ႔ သားအမိ ျပန္ၾကေတာ့ ကိုေက်ာ္သန္းက ေမးေရာ။
"ဘာတဲ့တုန္းကြ ေမာင္ႀကဳိင္"
"သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ရင္ ေတာင္းရမ္းဖုိ႔လာေျပာၾကတာ ဆရာ၊ ဆရာတုိ႔ပဲ ေတာင္းေပးပါ၊ ကၽြန္ ေတာ့္ မွာ လူႀကီးမိဘရယ္လို႔ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ရြာက အမ်ဳိးေတြသြားေခၚေတာ့လည္း စရိတ္ပြန္းတာ အဖတ္တင္ ႐ံုရွိမွာပဲ"
ျပႆနာက သည္တင္ၿပီးေပမယ့္ ညဘက္ အထပ္ခိုးေပၚအိပ္ၾကေတာ့ တက္ကေရာ။ ဗြီဒီယိုမင္းသမီး႐ႈံး တယ္ဆိုတဲ့ ေအးသီကို သူငယ္ခ်င္းလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြက မ်က္ျမင္ေတြ႕လုိက္ၾကရတာကိုး။ ေအးသီ က အသား ညဳိညဳိ၊ မ်က္လံုးျပဴးျပဴး၊ မ်က္ႏွာ၀ုိင္းကေလးနဲ႔ေပမယ့္ အေခ်ာႀကီးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူလုိ ကိုယ္လို ရြက္ၾကမ္းေရက်ဳိထဲကပါ။ ဒါကို သူ႔ရည္းစား အမႊန္းတင္ရပါ့မလားလို႔ ဟားၾကတာပါ။
"ေမာင္ႀကဳိင့္ ရည္းစား ဗြီဒီယို႐ုိက္ ဖုိ႔ ကုမၸဏီေတြက လုေနၾကတာကြ"
"ဟုတ္လား၊ ဘာကား႐ုိက္မွာတုန္း"
"သရဲကား"
ေမာင္ႀကဳိင္ကေတာ့ သူ႔စကားနဲ႔သူ ဘာမွမေျပာသာဘူး။ မ်က္ႏွာ႐ႈးႀကီးနဲ႔ ခံေနတာပဲ။ စိတ္ဆိုးရလည္း ခက္ကိုး။ သူ႔စိတ္ထဲေတာ့ ေအးသီ က တကယ္လွရွာပါတယ္။ သူ႔ဘ၀မွာ အၿမဲနိမ့္ပါးခဲ့ရတာ သူအသိ။ မိဘႏွစ္ပါး မရွိကတည္းက ရြာမွာ ေကာက္႐ိုးပံုေဘးလိုလို၊ ႏြားစားက်င္းေဘးလုိလို ႀကီးခဲ့ရတာဆိုေတာ့ အားငယ္စိတ္ ကလည္း အၿမဲရွိတယ္။ ႏြားေက်ာင္းႏုိင္တဲ့ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ဦးေလး ဘႀကီးေတြက လယ္ထဲ ကိုင္းထဲ ႏြားေက်ာင္းခုိင္းေတာ့ ရြာျပင္ကြင္းထဲ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရတယ္။ သူက ရြာမွာမေပ်ာ္ဘူး။ ရြာ နဲ႔ေ၀းတဲ့ အရပ္မွာ သြားေနခ်င္ခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ မႏၱေလးမွာေနရၿပီ။
ခ်စ္သူရည္းစားကေလးတစ္ ေယာက္လည္း ေကာက္ရခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ နည္းတဲ့ကုသုိလ္လား။ ဘ၀မွာ သားရယ္၊ မယားရယ္လို႔ အေဖာ္ ေတြ ရွိလာေတာ့မယ္။ ေအးသီကလည္း ေတာသူကေလးပီပီ ႐ိုးပံု႐ိုးလက္ ပါ။ ခမ်ာ မေအအိုႀကီး လုပ္ ကိုင္ေကၽြးေနရရွာတာဆိုေတာ့ မိန္းကေလးတန္မဲ့ မႏၱေလးနဲ႔ လယ္ျပင္ႀကီး ကူး ေနရတယ္။ ေတြးၾကည့္ ရင္ေတာင္ ေအးသိကို ေမာင္ႀကဳိင္ သနားလာမိတယ္။ အခုေလာက္ဆို ခမ်ာ သူ႔ကို ေမွ်ာေနရွာေရာေပါ့။ "၀ုန္း" ၀ုန္းခနဲ အသံၾကားလုိက္ရေတာ့ ကားေပၚပါလာတဲ့ လူေတြလည္း လန္႔သြားၾကတယ္။ ေမာင္ႀကဳိင္ဆိုတာ စိတ္ကူးယဥ္ေရယာဥ္ေၾကာ ေမ်ာေနရာက "အမယ္ေလးဗ်" လို႔ေတာင္ ေအာ္လုိက္မိတဲ့အထိ။
(၄)
လမ္းက ဆိုးသည္ထက္ ဆိုးလာၿပီ။ ခ်ဳိင့္ႀကီး၊ က်င္းႀကီးေတြဆိုတာ ေရွာင္မလြတ္ဘူး။ လွည္းလမ္း ေၾကာင္းဆုိေပသိ မိုးတြင္းက ပ်က္စီးထားတာဆိုေတာ့ လမ္းက အသားမက်ေသးဘဲ ပ်က္ခ်င္တုိင္း ပ်က္ ေနတာပါ။ ေထာ္လာဂ်ီဘီးရာေတြေတာ့ ေတြ႕သား။ ေမာင္ႀကဳိင့္ေကာင္မေလးက စစ္ကိုင္းကေန လယ္ျပင္ႀကီး အထိ ကားလမ္းေပါက္တယ္လို႔ ေမာင္ႀကဳိင့္ကို ေျပာထားတာ ကိုေက်ာ္သန္းက အဟုတ္ ႀကီးထင္ၿပီး စြတ္ရြတ္ေမာင္းခ်လာတာပါ။ အညာအရပ္ပီပီ ပဲခင္း၊ ေျပာင္းခင္း၊ ငုတ္စိကေလးေတြကလြဲ လုိ္႔ သစ္တစ္ပင္ ေကာင္းေကာင္း မေတြ႕ေသးဘူး။ လမ္းကၾကမ္းေတာ့ ကားကလည္း တီေကာင္ဆားနဲ႔ တို႔ သလို ထြန္႔ထြန္႔လူးလို႔။
မတတ္ႏုိင္ဘူးဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ပဲ ကိုေက်ာ္သန္းလည္း သူ႔ကားကိုျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ သေဘာထားၿပီး ဆက္ ေမာင္းလာရေတာ့တာပါ။ ေရွ႕မွာ သစ္အုပ္ညဳိညဳိ ရြာႀကီးေတြ႕ရၿပီ။ လယ္ျပင္ႀကီးလားဆိုေတာ့ ဂက္စ္ ဆရာက မဟုတ္ဘူးတဲ့။ မုိးနံကုန္းတဲ့။ လမ္းသံုးမႊာဆိုတာေတာင္ ဘယ္ဆီမသိႏိုင္ေသးေတာ့ ေမာင္း႐ံု ေပါ့။ ကားေပၚက လူေတြလည္း ေနပူထဲ က်င္တင္ထားတာကမွ သက္သာလိမ့္ဦးမယ္။ သီတင္းကၽြတ္ၿပီ ဆိုေပမယ့္ အညာအရပ္ဆိုေတာ့ ပူလုိက္တာ ေကာ့လို႔။ သည္ၾကားထဲ တုိက္ပံုအက်ႌေတြ၊ ပိုးပုဆိုးေတြနဲ႔ ဆိုေတာ့ က်ပ္ထုပ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး မခံႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေရကလည္း ဘယ္သူမွ ပါမလာဘူး။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ ဂက္စ္ဆရာက ေသာက္ေရသန္႔ဘူးေဟာင္းေလးတစ္လံုးထဲ ေရထည့္လာလုိ႔။ သူ႔ေရကို တစ္ကားလံုး အာစြတ္႐ံုေသာက္ၾကရတယ္။
"ေတာ္႐ံု၀ဋ္ဆင္းရဲ မဟုတ္ပါလားကြာ၊ ဘ၀ေဟာင္းတုန္းက ငွက္ေတြ မီးကင္စားခဲ့ဖူးလို႔ေနမွာ"
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး က ညည္းၿပီ၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးရယ္လို႔ တစ္သက္လံုး အစည္းအေ၀းေလာက္ ထုိင္ ခဲ့ရသူ ဆိုေတာ့ ကားေပၚမွာ လူးလွိမ့္ေနတဲ့ဒဏ္၊ ေနပူဒဏ္၊ ေရဆာဒဏ္ေတြေပါင္းၿပီး ေမ်ာ့ေမ်ာ့က်န္ ေတာ့တယ္။ ကိုခ်စ္တိုးလည္း မထူးဘူး။ လူ၀ႀကီး ဦးမွတ္တင္လည္း မထူးဘူး။ တ႐ုတ္ႀကီး ဦး၀ိန္ဆိုတာ က အသား ေတြမ်ား ပိုးနီစပ္ေကာင္က်လို႔။ ကိုေက်ာ္၀င္းကေတာ့ စကားေတာင္ ဟဟမေျပာႏုိင္ေတာ့ ဘူး။
"မင္းကြာ၊ စစ္ကိုင္းအေနာက္ဘက္ လယ္ျပင္ႀကီးဆိုတာနဲ႔ တုိ႔ကလည္း လုိက္လာတာ။ မင္းကလည္း ရြာ မသိ၊ လမ္းကလည္း ဆိုး၊ မင္းခ်ိန္းတဲ့ မနက္ဆယ္နာရီဆိုတာ သီသီေက်ာ္ေပါ့၊ အခုပဲ ဆယ္နာရီခြဲေနၿပီ။ မင္းရြာ မြန္းတည့္ေရာက္ရင္ အာဂ"
ကိုခ်စ္တိုးက ေမာင္ႀကဳိင့္ကိုဆူတယ္။ ေမာင္ႀကဳိင္က သူလည္း ထမင္းဆာၿပီ။ ကားေပၚပါလာတဲ့ လူႀကီး ေတြကလည္း ဆာၾကေရာ့မယ္။ ကိုေက်ာ္သန္း မိန္းမက ရြာေရာက္ရင္ ရြာဘုန္းႀကီးမ်ားကပ္ဖုိ႔ ထုိးမုန္႔ ေတြ၊ လမုန္႔ေတြ၊ လက္ဖက္ေတြ၊ ကိတ္မုန္႔ဘူးေတြ ထည့္ေပးလုိက္တာေတာ့ ရွိပါရဲ႕။ ဘုန္းႀကီးရဟန္း လွဴမယ့္ လွဴဖြယ္ ေတြဆိုေတာ့ စိတ္နဲ႔ေတာင္ မပစ္မွားရဲၾကဘူး။ စစ္ကိုင္းအေနာက္ ခဏေလးတင္ဆုိ ေတာ့ ဖုတ္ဖက္ခါ လုိက္လာခဲ့ၾကတဲ့သူခ်ည္းကိုး။ ရြာေရာက္ရင္ စားရမွာပဲဆုိၿပီး ဘာတစ္ေစ့မွ အိမ္က စား မလာခဲ့ၾက။
အဆိုးဆံုးက ေရမပါတာပါ။ ေရဆုိတာကေတာ့ ဘယ္အရပ္ေရာက္ေရာက္ ေတာင္း ေသာက္လို႔ရတာကိုး။ သည္ေလာက္ ခက္ခဲလိမ့္မယ္ မထင္ခဲ့ဘူး။ ကိုေက်ာ္သန္းကားထဲ ခါတုိင္းဆို ေရ သန္႔ဘူး ႏွစ္ဘူး၊ သံုးဘူး ပါေနက်။ သည္ကေန႔မွ တုိက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ တစ္ဘူးမွကို ေရမပါခဲ့တာ။ အရင္ ရက္ေတြကေသာက္ၿပီး လႊတ္မပစ္ရေသးတဲ့ ဘူးေဟာင္းေတြေတာ့ပါရဲ႕။ လူ၀ႀကီး ဦးမွတ္တင္က သူ မ်ားထက္ သံုးဆ ေလာက္ႀကီးသူဆိုေတာ့ သူမ်ားထက္ သံုးဆေလာက္ ပူပံုရတယ္။ သူမ်ားထက္ သံုးဆ ေလာက္ ေရငတ္ပံု လည္းရရဲ႕။ ကြင္းထဲက ခပ္ေ၀းေ၀းမွာ ဘူးစင္ကေလးနဲ႔ အခင္းေစာင့္တဲ့ကေလးတစ္ လံုးကို မႈန္ျပျပ လွမ္းေတြ႕ေတာ့ ကိုေက်ာ္သန္းကို ကားအရပ္ခုိင္းတယ္။
"ေက်ာ္သန္း ခဏရပ္စမ္းကြာ၊ ေရရွာခုိင္းရေအာင္"
"ဘယ္မွာလဲ ေရက"
"ဟိုးကတဲ သြားေတာင္းခုိင္းရမွာပဲ၊ ေမာင္ႀကဳိင္ ဆင္းစိမ္း၊ ေရသြားေတာင္း"
ကိုေက်ာ္သန္း ကားေခါင္းထဲမွာ ေရသာမပါတာ ေရဘူးခြံက သံုးေလးလံုးေလာက္ပါတာဆိုေတာ့ သတို႔ သားေလာင္း ေမာင္ႀကဳိင္ က ေရဘူးေတြေပြ႕ၿပီး ကြင္းထဲေျပးေရာ၊ ကားေပၚကလူေတြက တုိက္ပံုခၽြတ္ၿပီး ေခါင္းေဆာင္းၾကတယ္။ ကြင္းလယ္ေခါင္ ေနပူက်ဲက်ဲေအာက္မွာ အမုိးမပါဘဲ ကားႀကီးေပၚ ငုတ္တုတ္ ႀကီးေတြ ထုိင္ေနရတာဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ကားေမာင္းေနတုန္းကမွ ေလကေလးရေသး။ ကိုခ်စ္ တိုးက ေမာင္ႀကဳိင့္ကို သနားလည္း သနားမိရဲ႕။ နားရင္းလည္း ႐ုိက္ခ်င္ရဲ႕။ ဂက္စ္ဆရာကေတာ့ ကား ေခါင္းထဲ ငိုက္ေတာင္ေနလုိက္ေသးတယ္။ ေဒၚေငြကကားရပ္တုန္း အေပါ့သြားဖို႔ဆင္းျပန္ေရာ။ ကြင္းထီး ထီး ထဲေပမယ့္ တတ္ႏုိင္ဘူးဆိုတဲ့ပံုနဲ႔ ကားေရွ႕နား နည္းနည္းသြားၿပီး ထုိင္လုိက္တာပါပဲ။
"ေရက အ၀င္သာမရွိတာဗ်ာ။ အထြက္ေတာ့ ရႊင္ပါ့"
ကိုခ်စ္တိုး က ေဒၚေငြ႕ကို ေျပာတာပါ။ လူ၀ႀကီး ဦးမွတ္တင္က ၀င္ေျပာျပန္ေရာ။
"အဲဒါက အေရးမႀကီးဘူး ငယ္ထိပ္ေႁမြကိုက္လုိက္မွာ စိုးရတာ"
"ေႁမြ ေတာ့ မရွိေလာက္ပါဘူးဗ်၊ မသကာ လယ္ပုဇြန္လံုးညႇပ္႐ံု ရွိမွာပဲ"
တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာေနၾကတာပါ။ လွမ္းၾကည့္ေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္က တဲရိပ္ေတာင္ မေရာက္ ေသးဘူး။ သူ႔မခ်ာ သူ႔တာ၀န္ ဆိုတာ သိပံုရပါရဲ႕။ ေျပးရွာတယ္။ ေနပူပူႀကီးထဲ ကားကို မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ ေလာက္ ရပ္ထားရေတာ့ ပူလိုက္တာလည္း ၀က္၀က္ကို ကြဲကေရာပဲ။
ေမာင္ႀကဳိင္ ျပန္လာေတာ့ ေရေတြ ပါလာလို႔ တစ္၀ႀကီးေသာက္ၾကရတယ္။ ေမာင္ႀကဳိင္ကေတာ့ တဲက ေသာက္ခဲ့ လုိ႔ မေသာက္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္အိမ္မွာ ေရသန္႔ကို ဘူးလိုက္ဆြဲၿပီး ေရခဲေသတၱာထဲက ထုတ္ေသာက္ ေနက်လူေတြေပမယ့္ ငတ္ ေတာ့ မေနသာေတာ့ဘူး။ ေရရတာ ေက်းဇူးတင္ရေသးသကိုး။
"ကၽြန္ေတာ္ တဲ က လူကို ေမးခဲ့တယ္၊ လယ္ျပင္ႀကီးရြာ ေ၀းသလားလုိ႔"
"ေအး ဘာတဲ့တုန္း"
"ေခါက္ခ်ဳိးေတာ့ က်ပါၿပီတဲ့"
"ေခါက္ခ်ဳိး၊ ဟ… အက်ဳိးနဲ"
ကားေပၚမွာ ေရတစ္ဘူးစီ ကိုင္ေသာက္ေနတဲ့လူေတြအားလံုး မ်က္လံုးျပဴးသြားၾကတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ သည္ေလာက္လာၿပီးတာေတာင္ ေခါက္ခ်ဳိး က်န္ေသးသတဲ့လား။ ေနာက္တစ္ျပန္သာ ဆက္သြားရရင္ စစ္ကိုင္းတုိင္း နယ္စပ္ေတာင္ ေရာက္ေတာ့မယ့္ဟာ။ မထူးပါဘူး။ ကိုယ့္ေရကုိယ္ ျပန္ေသာက္ၾကျပန္ တယ္။ အက်ႌ ေတြေတာင္ ရႊဲရႊဲစိုလို႔။ လူ၀ႀကီးက ကုပ္ေပၚေရေလာင္းၿပီး တဖတ္ဖတ္႐ုိက္တယ္။ ေဒၚေငြ ေရတစ္က်ဳိက္ေသာက္ၿပီးတာနဲ႔ ကားလည္း ဆက္ထြက္လာရျပန္တာေပါ့။
ကားကေတာ့ ေရွ႕မွာ လမ္းရွိေနသေရြ႕ သြားလုိ႔ရသေလာက္ သြားေနတာမ်ဳိးနဲ႔ သြားေနတာပါ။ တစ္ဖက္ တစ္ဖက္ေစာင္းေစာင္းသြားလုိက္တာ ေမွာက္ကေရာ မွတ္ရတာလည္း အခါခါဆိုေတာ့ ေမွာက္မွေမွာက္ ကေရာ၊ ခ႐ိ္ုးခ႐ိုင္နဲ႔ တလႈပ္လႈပ္သြားေနၾကတာပါ။ ေနကလည္း ပူလုိက္တာ ၀က္၀က္ကြဲ။ ေမာင္ႀကဳိင္ ကေတာ့ မ်က္စိမ်က္ႏွာမ်ားပ်က္လို႔။ သူပူတာက တစ္မ်ဳိး။ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ မိန္းမျမန္းလုိက္ၾကသူ ေတြက ျမန္း႐ံုတာ၀န္ရွိတာ မဟုတ္လား။ ရြာေရာက္ရင္ မဂၤလာစကားေလးေျပာ၊ ေကၽြးတာစားၿပီး ဖုတ္ ဖက္ခါ ထျပန္မယ့္လူေတြကိုး။ သူက ကာယကံရွင္၊ လယ္ျပင္ႀကီးသူ မိန္းကေလးကို ယူရမွာကသူ။ လူ ႀကီးစံုရာနဲ႔ ရြာ့မိရြာ့ဖ တခ်ဳိ႕ေခၚၿပီး ေစာင့္ေနၾကမယ္ဆိုတာလည္းသိေတာ့ စိတ္္ေတြ ပူေနခဲ့တယ္။
ခက္တာက တယ္လီဖုန္း ေကာက္ဆက္လို႔ရတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ လမ္းေပၚ အသြားအလာရွိၾကလို႔ က်ဳပ္တို႔လာေနၿပီ ေျပာလုိက္ပါ မွာရေအာင္ကလည္း လမ္းေပၚေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ သရဲေျခာက္မွာ ေတာင္ စိုးရတယ္ဆိုတာမ်ဳိးမဟုတ္လား။ ဂက္စ္သမားကို အားကိုးျပန္ေတာ့ ကားက ရြာေရာက္ကာမွ ေရာက္ေရာ က်ဳပ္ကေတာ့ အိပ္ၿပီဗ်ာဆိုတဲ့ပံုနဲ႔ ေငြသံုးေထာင္ယူၿပီး ကုပ္က်ဳိးေအာင္ ငုိက္လုိက္တာမ်ဳိး ကိုး။ တကယ္ဆုိရင္ ဟိုကဘာရြာ၊ ဟိုဘက္နားက် ဘာေတြ႕မယ္၊ ဘယ္နားေရာက္လုိ႔ ဘယ္လိုေကြ႕ လုိက္ရင္ ဘယ္ရြာေရာက္ၿပီဆိုတာမ်ဳိးလည္း ေျပာေဖာ္မရဘူး။ ကားေနာက္မွန္ေပါက္က ျမင္ရသ ေလာက္ ကုပ္ခ်ဳိးၿပီး ငိုက္လုိက္လာတာ တစ္ေရးသန္သန္ေတာင္ရေတာ့မယ္။ သည္လိုအေတြးမ်ဳိး ကား ေမာင္းတဲ့ ကိုေက်ာ္သန္းကလည္း ေတြးမိတယ္ထင္ပါရဲ႕။ ဂက္စ္ဆရာကို ႏႈိးေရာ။
"ဂက္စ္ဆရာ ဗ်ဳိ႕… ဂက္စ္ဆရာ"
ကိုေက်ာ္သန္းက ကားေမာင္းရင္း ေဘးက ဂက္စ္ဆရာကို ႏႈိးတာပါ။ ဂက္စ္ဆရာက သူ႔ေဘးက၊ ေဒၚေငြ က ကားတံခါးဘက္ကဆိုေတာ့ ေဒၚေငြကို အႏႈိးခုိင္းလုိက္တယ္။ ေဒၚေငြ လက္တု႔ိလုိက္စမ္းပါ ခုိင္းတာ ပါ။ ေရွ႕မွာက ေခ်ာက္ေတြ၊ က်င္းေတြဆုိေတာ့ ကိုေက်ာ္သန္း ကားလက္ကိုင္ေခြကို လက္ႏွစ္ဖက္ မလႊတ္ရဲဘူး။
"ေဒၚေငြ ဂက္စ္ဆရာ ႏႈိးစမ္းပါ"
ေဒၚေငြကလည္း မလႈပ္ေတာ့ ကိုေက်ာ္သန္းက လွမ္းၾကည့္တယ္။ ေဒၚေငြကလည္း အိပ္လုိက္တာ သိုး လုိ႔။ ေရာက္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ေရာက္ ေအးေအးေဆးေဆးဆိုတဲ့ပံု၊ ကိုေက်ာ္သန္းက စိတ္တိုသြားတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ သည္ေလာက္ အိပ္ေနၾကရသလားေပါ့၊ ကားေမာင္းရင္း လွည့္ေအာ္ေရာ။
"ကိုခ်စ္တိုးေရ ကားေခါင္းထဲက လင္မယားႏွစ္ေယာက္ အိပ္လုိက္ၾကတာဗ်ာ ႏႈိးလုိ႔ေတာင္ မရဘူး"
ကိုေက်ာ္သန္းက ကားဟြန္းကို အဆက္မျပတ္တီးေတာ့မွ ဂက္စ္ဆရာက ဆတ္ခနဲ ေခါင္းေထာင္တယ္။ ေဘးဘီကို လွမ္းၾကည့္တယ္။ မ်က္လံုးေတြကို ပြတ္တယ္။ ျပန္ငိုက္ခ်င္တဲ့ပံု၊ ကိုေက်ာ္သန္းကို သူက ေတာင္ ျပန္ေမးေနေသးတာပါ။
"ေရာက္ၿပီလား"
"ဘယ့္ႏွယ္ေရာက္ၿပီလားတုန္း၊ ကုိယ့္လူကလည္း အိပ္လုိက္တာ ဘာမွေမးမရဘူး။ ခင္ဗ်ားကိုေမးရမွာ ရြာေရာက္ေတာ့မွာလား"
"လိုေသးထင္သာပဲ"
"ဘာလိုေသးထင္တာတုန္း၊ ခင္ဗ်ား လယ္ျပင္ႀကီး မသိဘူးလား"
"ဂက္စ္ထည့္စားလာတာ သံုးႏွစ္ရွိပါၿပီဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေျပာသဲ့ရြာ က်ဳပ္ တစ္ခါမွကို မေရာက္ဖူးသာ၊ ဘုရားမ်ား စူးရပါေစ့"
"ဘူရားစူး႐ံုမကဘူး၊ ခင္ဗ်ားကို ေျမပါမ်ဳိဦးမွာ၊ မသိဘဲနဲ႔မ်ား လမ္းျပလုိက္လာရသလား၊ ခင္ဗ်ားဟာက မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ မသိရင္လည္း ဆင္းေတာ့"
"လမ္းခုလတ္ ဆင္းလုိ႔ ဘယ္ျဖစ္မွာတုန္း ဆရာရ၊ က်ဳပ္လည္း ဘယ္ဘက္ျပန္ရမွန္းေတာင္ မသိဘူး။ က်ဳပ္ဘက္ကလည္း ထည့္တြက္ဦးမွေပါ့၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေနာက္လုိက္လာတာ စီးပြားေရး လစ္ဟင္းသာပဲ"
ကိုေက်ာ္သန္းက ကားထုိးရပ္လုိက္တယ္။ ကားတံခါးဖြင့္ဆင္းၿပီး ေရက်န္ေသးသလားေမးတယ္။ ဘူးထဲ မွာ ေရလက္ႏွစ္လံုးေလာက္က်န္တာကို ကိုခ်စ္တိုးက လွမ္းေပးေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္ေမာ့ၿပီး ေရဘူး ခြံကို လႊတ္ပစ္လုိက္တယ္။ ေနာက္မွ သတိရလို႔ ဘူးခြံကို ျပန္ေကာက္တယ္။ လမ္းမွာ ေရျဖည့္ရမွာရွိ ေသးတာကိုး။
"ကိုခ်စ္တိုး ခင္ဗ်ား ဂက္စ္ဆရာက ဟုတ္မထင္ဘူးေနာ၊ သူ႔တစ္သက္ အဲသည္ရြာ တစ္ခါမွမေရာက္ဖူး ဘူး ေျပာေနတယ္"
"ေမာင္းခ်လုိက္ေလဗ်ာ၊ လမ္းမသိဘဲ လမ္းျပလုပ္ၿပီး လုိက္လာတဲ့ေကာင္"
"မဆင္းဘူးတဲ့၊ သူလည္း သူ႕ရြာသူေတာင္ မျပန္တတ္ဘူးတဲ့၊ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမတုန္း"
ဒါေတာ့ ဟုတ္သားပဲ။ အခုမွ ဆင္းေတာ့ဆိုျပန္ရင္လည္း ေနပူႀကီးထဲ အမႈိက္ထုပ္ ပစ္ခ်ထားခဲ့သလို ျဖစ္ ေတာ့မယ္။ ဘယ္ဘက္မွ မနီးတဲ့လမ္းေပၚ ခုမွခ်ထားလုိ႔လည္း မေကာင္းေတာ့ ကိုခ်စ္တုိးက ဘာလုပ္ရ မွန္းမသိေတာ့ဘူး။ သည္ေတာ့ ေငြသံုးေထာင္ေပးၿပီး ကားေခါင္းထဲထည့္လာတဲ့ ဂက္စ္ဆရာကို ေနာက္ ကို ေျပာင္းစီး ဖုိ႔ ေခၚရတယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက အသက္အရြယ္ႀကီးၿပီဆုိေတာ့ အနာအံုတဲ့ ကံုကု မံရြက္ မီးကင္ ထားသလို ျဖစ္ေနၿပီကိုး။
ဆရာႀကီးကို ကားေခါင္းထဲပို႔၊ ဂက္စ္ဆရာ ေနာက္ေျပာင္း၊ သည္ လိုစီစဥ္ေတာ့ တ႐ုတ္ႀကီး ဦး၀ိန္က မေက်နပ္ဘူး။
"ဆရာႀကီးက က်ဳပ္ထက္ ႏွစ္ႏွစ္ေတာင္ ငယ္တာပဲဗ်၊ အသက္ႀကိးတဲ့လူ ေရြးေၾကးဆိုရင္ က်ဳပ္က ကား ေခါင္းထဲ သြားရမွာေပါ့"
ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီးကိုပဲ ကားေခါင္းခန္းပို႔ရတာပါပဲ။ ဆရာႀကီးခမ်ာ ေပ်ာ့ေခြေနၿပီ မဟုတ္လား။ လူႀကီး ဆိုေတာ့ အဆာလြန္ရာက ေလနာ လာပံုရတယ္။ ဗိုက္ကေလး ႏွိပ္လို႔ကိုး။ ကိုခ်စ္တုိးက ဦး၀ိန္ ကို က်ိတ္ ေတာင္းပန္တယ္။ ေျမႇာက္လည္း ေပးရတယ္။
"ဦး၀ိန္က တစ္ခ်ိန္က အားကစားသအမားေဟာင္းဆုိေတာ့ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ ႀကီးက တစ္သက္လံုး စားပြဲထုိင္လာတာ။ ေမ်ာ့ေမ်ာ့က်န္ေတာ့တယ္။ သည္လုိသာဆက္သြားရင္ လမ္း ေဘးျမႇဳပ္ခဲ့ ရေတာ့မွာဗ်။ ဒါေၾကာင့္ပါ"
"တုိ႔ငယ္ငယ္က ဗထူးကြင္းမွာ ေနကုန္ခဲ့တာေလကြာ၊ ေပါက္စီန႔ဲ ငါက လက္ဖ္၀င္း႐ုိက္၀င္း ကစားခဲ့တာ မင္းလဲ သိသားပဲ ခ်စ္တိုးရ၊ တစ္ခါတစ္ေလ ဘလန္ဒါဆင္း ကစားေပးရတာ ရွိေသးတယ္။ အခု လူငယ္ ေတြ ကစားတာ အားမရခ်က္ေတာ့ကြာ"
"အဲဒါ ေျပာတာေပါ့၊ ဦး၀ိန္နဲ႔ မတူပါဘူးဆုိ၊ ေနပူထဲ မိနစ္ကိုးဆယ္လံုးလံုး ေျပးရတဲ့အလုပ္ ဦး၀ိန္မို႔လို႔ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ တာေလဗ်ာ။ အားကစားသမား ႏွယ္ႏွယ္ရရမွတ္လို႔"
"သက္လံုေကာင္းခဲ့တာကိုးကြ၊ ျပည္ေထာင္စုဒိုင္းႀကီး ဘီေအေအ ကြင္းႀကီးမွာ လုၾကေတာ့ တုိ႔မႏၱေလး တုိင္း နဲ႔ ပဲခူးတုိင္း ေတြ႕ၾကပါေရာ့ေဟ့၊ ေတြ႕လဲ ေတြ႕ေရာ…"
ဦး၀ိန္ေတာင္ စကားဆံုးေအာင္ မေျပာလုိက္ရပါဘူး။ ေရွ႕ဘီးဆီက ႐ွဴးခနဲျမည္ၿပီး ကားၿငိမ့္ခနဲ ေခါင္းထုိး က် သြားသလို အိက်သြားပါေလေရာ။ ဦး၀ိန္က သူ႕စကား မဆံုးလုိက္မွာစိုးေတာ့ ကားဘီးေပါက္တာ ဂ႐ု မစုိက္ႏိုင္ဘူး။ ကိုခ်စ္တိုးထလုိက္မွာစိုးလို႔ ပုဆိုးစဆြဲထားၿပီး စကားဆက္တယ္။
"ေတြ႕လဲေတြ႕ေရာ ငါတုိ႔က ကစားကြက္ေျပာင္းထားတာကိုးကြ၊ ပဲခူးတုိင္းက ခါတုိင္းလို ပေလဇင္မွတ္ ၿပီး ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္သူဆိုၿပီး ထိန္းႏုိင္ေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ ဒါနဲ႔တို႔က ပဲခူးတုိင္းကို…"
"ေနဦး… ဦး၀ိန္၊ အခုက စစ္ကိုင္းတိုင္းထဲ ကားဘီးေပါက္ေနလို႔ဗ်ေနာ"
ကိုခ်စ္တိုးနဲ႔ ေမာင္ႀကဳိင္ပဲ ဆင္းရတာပါ။ ေနကလည္း မြန္းတည့္ၿပီဆိုေတာ့ ေခါင္းေပၚမွာ မီးဖိုႀကီးတင္ ထားသလို က်ဳက္က်ဳိက္ဆူလုိ႔။ ေခါင္းေပၚေဆာင္းထားၾကတဲ့ တုိက္ပံုေတြဆိုတာ မီးမ်ားထေတာက္မ လား မွတ္ရတယ္။ ကိုေက်ာ္သန္းက ကားဘီးကို ဆင္းၾကည့္တယ္။ သံထုိးလို႔ ေပါက္တာေတာ့ ဟုတ္ပံု မရဘူး။ ဘီးက နဂိုကလည္းပါးေနေတာ့ ကားလမ္းေပၚမွာ ငါးဆူးေတာင္လုိ ပါးဟက္ေစာင္းထေနတဲ့ ေျမမာမာက ထုိးခြဲလိုက္တာလို႔ တြက္တယ္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ စပယ္ယာဘီး အပိုတစ္လံုးပါလို႔။ ဒါေပ မယ့္ ကိုေက်ာ္သန္း စိတ္ပူတယ္။ သည္အပိုတစ္လံုးနဲ႔ ဘီးလဲၿပီးသြားလုိ႔ေတာ့ရပါရဲ႕၊ ေနာက္တစ္လံုး ေပါက္ရင္ေကာ၊ အျပန္ခရီးကလည္း ရွိေသးတာကိုး၊ ကားမ်ား တစ္စံုတစ္ရာ ခၽြတ္ယြင္းလုိ႔ကေတာ့ အနားက ရြာေတြမွာ ဘာမွလုပ္လို႔ကိုင္လုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေလေတာ့ စစ္ကိုင္းၿမဳိ႕ျပန္ေရာက္မွ ျဖစ္ေတာ့မွာ ေလ။ ဒါကိုကိုခ်စ္တုိးလည္း ေတြးမိတယ္။
"ကိုေက်ာ္သန္း ဘီးလဲတာေတာ့ ဟုတ္ၿပီ၊ ေနာက္တစ္လံုးေပါက္ရင္ ခက္ၿပီဗ်ဳိ႕၊ အျပန္ခရီးကလည္း ရွိ ေသးတာဗ်"
"ဟုတ္တယ္ ကိုခ်စ္တိုးေရ၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒါပဲ စဥ္းစားေနတာ၊ ကိုင္းဗ်ာ ျဖစ္လာမွ ေရာက္ရာေပါ့။ ေမာင္ႀကဳိင္ ဘီးေတြျဖဳတ္ကြာ"
သတို႔သား ေမာင္ႀကဳိင္က ၀တ္ထားတဲ့ လည္ကတံုးအျဖဴကို လက္ေတြပင့္တင္တယ္။ ကားေနာက္ ေအာက္ဖက္ မွာထားတဲ့ တာယာကို တဂ်ိဂ်ိနဲ႔ ေအာက္ခ်တယ္။
ေပါက္သြားတဲ့ဘီးေအာက္ အမာခံတန္း မွာ ဂ်ဳိင္းေထာက္ၿပီးဆြဲမ၊ ကားေခါင္းႂကြလာေတာ့မွ ဘီးကို ေျမစိုင္ခဲႏွစ္ခဲညႇပ္ၿပီး မူလီေတြျဖဳတ္ဖုိ႔ လုပ္ တယ္။ ကိုခ်စ္တိုးက မူလီထဲကို ခြစြပ္ေပးေတာ့ ေမာင္ႀကဳိင္က သံပိုက္လံုး နဲ႔ ဖိဖိခ်တယ္။ မူလီေတြျပဳတ္ သြားေတာ့ စပယ္ယာ တာယာတပ္၊ မူလီေတြ ျပန္က်ပ္။ ေသခ်ာေအာင္ ဆြဲဆြဲညႇစ္။ ေခၽြးေတြလည္း ေပါက္ေပါက္က်ၿပီ။ ေမာင္ႀကဳိင္က ေပါက္သြားတဲ့ တာယာကို သူ႔ေနရာသူ ျပန္ထားမယ္လုပ္ေတာ့ ကို ခ်စ္တိုးက ကားေပၚသာတင္လုိက္လို႔ ေျပာတယ္။ ၾကာေနမွာစိုးလို႔။
ကိုခ်စ္တိုး နာရီကိုၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဆယ္နာရီနဲ႔ မိနစ္ေလးဆယ္ပါ။ ေနလံုးႀကီးဆိုတာ ေခါင္းေပၚမွာ ျပဴး လို႔။
ဆက္ရန္
.
5 comments:
ဖတ္ရင္းနဲ႕ ေခြ်းျပန္လာတယ္ဗ်ိဳ႕.... ေကာင္းခ်က္.. ဆက္တင္ပါအံုး ေစာင့္ေနပါတယ္
ေက်းဇူးတင္လွ်က္
ေတာသား
ရိုက္တဲ့သူကလဲရိုက္ႏိုင္ေတာ့
ဖတ္တဲ့သူကလဲ အားရပါးရဖတ္ရတာပါ့...
ဒီအထိျပီးပါပီ.. း))
Looking forward to read part III, Ma Ma Shwe Zin and thank you.
ေအာ္ အေရးထဲ ကားဘီးေပါက္ရေသးတယ္
ဆက္တင္ပါအမေရွြစင္ေရ...
ခ်မ္းေၿမ့ပါေစရွင္။
မမေရ ေပၚလိုက္ေပ်ာက္လိုက္နဲ႕ အစေကာက္ၿပီး ၿပန္လာဖတ္တယ္လို႕...:)
Post a Comment