Sunday, July 31, 2011

ဆရာဦးသုခႏွင့္ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႔အျမင္ အပိုင္း (၃၃)

မွတ္သားစရာ ရင္မ်ာအျပည္႕
ေဒါက္တာမင္းလဲ့ရီ

ဆရာႀကီး ဦးသုခရဲ႕ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ပါရမီလမ္းမွာ ရွိတဲ့ "သုခရိပ္ၿငိမ္" ကို ကၽြန္မနဲ႔ ခင္ပြန္း သည္ တို႔ ေရာက္တာနဲ႔ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းမွာ ဆရာႀကီးကို အဆင္သင့္ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးသုခရဲ႕ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟအရိပ္ေတြ ကင္းစင္ၿပီး ပကတိတည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေနတဲ့ပံုပါပဲ.
ဂုဏ၀ုၯိ၊ ၀ယ၀ုၯိဆိုတဲ့ အရွိန္က ကၽြန္မကို မသိမသာ လြမ္းမုိးသြားတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ေလာကအေၾကာင္း၊ ဓမၼ အေၾကာင္းနဲ႔ အႏုပညာအေၾကာင္းေတြမွာ ႏွစ္ောထင္း အားရစရာ ထူးခၽြန္တဲ့ ဆရာႀကီးဦးသုခရဲ႕ ေရွ႕ေမွာက္ မွာ တကယ္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မ ရုတ္တရက္ ေျခလွမ္းတုံ႔သြားပါတယ္။

ကၽြန္မတစ္ေယာက္ က်မ္းတတ္ မေထရ္ႀကီးတစ္ပါးရဲ႕ မ်က္စိေအာက္ကို ေရာက္ေနတဲ့ ရွင္ငယ္ေလးလို မိမိကုိယ္ကို သိမ္ငယ္သြားသလို ခံစားရပါတယ္။
"လာၾက၊ လာၾက ထုိင္ၾကပါ"
ဆရာႀကီးရဲ႕ ပ်ဴငွာတဲ့ ႀကိဳဆိုမႈအတြက္ အားတက္သလို ရွိေသာ္လည္း ကၽြန္မက ခင္ယို႔ယို႔နဲ႔ …
"ကၽြန္မ "တင္တင္" ပါ ဆရာႀကီး၊ ကေလာင္အမည္ကေတာ့ ေဒါက္တာမင္းလဲ့ရီပါ၊ ေက်ာက္ခဲ၊ သဇင္နဲ႔ ဂ်ိန္းေဖာပြဲေတာ္ သီခ်င္းတို႔ကို ေရးခဲ့တဲ့ မႏၱေလးက စာေပနဲ႔ဂီတစာဆို ဆရာမ်ိဳးျမင့္ေဆြရဲ႕ ႏွမအရင္း ပါရွင့္၊ ဆရာႀကီး ကို ေတြ႕ခ်င္လြန္းလို႔ လာၿပီး ဂါရ၀ျပဳ ျဖစ္ပါတယ္"

ဒီအခါမွာ ဆရာႀကီးက လိုလိုလားလား ရႊန္းရႊန္းစားစား အားပါးတရနဲ႔ "ေၾသာ္ ဟုတ္လား၊ ဆရာမ်ိဳးျမင့္ေဆြ ရဲ႕ ႏွမ လည္း စာေရးတယ္ဆိုေတာ့ မ်ိဳးနဲ႔ရိုးနဲ႔ေပါ့။ ၀မ္းသာပါတယ္"
"ဟုတ္ကဲ့ရွင့္၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းကေတာ့ ဆရာ၀န္ပါ။ တာ၀န္က အၿငိမ္းစားယူၿပီး အသက္အရြယ္ ႀကီး မွ ငယ္က ၀ါသနာရွိရင္းျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတ၊ စာေပနဲ႔ အခ်ဳပ္အလုပ္၊ ဇာထုိးပန္းထုိးဆိုတဲ့ အလုပ္ေတြကို ေကာက္ႏိုင္၊ ကိုင္ႏိုင္ အားထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစ္ကိုလိုေတာ့ မစြမ္းေပါက္ပါဘူး။ သူ႔လို အခ်ိန္ မယူႏိုင္ တာရယ္၊ သူ႔ေလာက္လညး္ပဲ ပါရမီမရင့္ဘူးလို႔ ေျပာရမွာေပါ့ …"
"အို … ဒီလိုလဲ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ၊ ၀ါသနာဘာဂီဆက္တိုင္းမီလို႔ ဆိုတယ္ မဟုတ္လား၊ မ်ိဳးရိုး နဲ႔ ပါရမီနဲ႔ လာရင္ ျဖစ္ကို ျဖစ္ရမယ္ဗ်၊ အားမေလွ်ာ့ပါနဲ႔။ ဒါေတြဟာ လူတိုင္းလုပ္လို႔ မရတဲ့ အလုပ္ေတြေနာ္။ မလြယ္ဘူး။

"ၾကားရတာ ၀မ္းသာပါတယ္ ဆရာႀကီးရွင့္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္"
၁၉၉၇ခုႏွစ္က၊ ျမင္ကြင္းေလးကို ကၽြန္မရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကြန္ပ်ဴတာ က ဆြဲယူလိုက္ပါတယ္။ ေၾသာ္ အတိတ္က ပံုရိပ္ဆိုတာ လြမ္းစရာတစ္မ်ိဳးပါပဲ။
"အမွန္အတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ ဆိုပါမည္။ "စိတ္ဆိုေသာစိတ္" တြင္ ပါ၀င္ေသာ စိတ္အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ၀တၳဳ ဇာတ္လမ္းမ်ား အားလံုးလိုလို ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဖူးၿပီးသားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာဦးသုခ၏ အကိုင္ အတြယ္ ႏိုင္နင္းမႈ၊ အေရးအသားအကြက္က်မႈမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဖူးၿပီးသားမ်ားသည္ ဖတ္၍ မၿငီး ႏိုင္ေသာ အသစ္အဆန္းမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါသည္။
ဆရာဦးသုခကို အႏုပညာရွင္ႀကီး တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားၾကည္ညိဳရင္းစြဲပါ။ သို႔ေသာ္ ပိဋကတ္ နယ္ပယ္ က်ယ္လွစြာႀကီးထဲတြင္ ဤမွ်ေက်ညက္ ႏူးနပ္ေနေၾကာင္း မသိခဲ့ရပါ"
ဆရာႀကီး ဦးသုခဟာ သူ႔ကို ကၽြန္မ တို႔ ဦးခ်ကန္ေတာ့ၿပီး၊ ျပန္ကာနီးမွာ သူျပဳစုေရးသားတဲ့ "စိတ္ဆိုေသာ စိတ္" ႏွင့္ ၀ဥၥနာဒီပနီ" အမည္ရွိ စာအုပ္ကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ခ်ီးျမႇင့္ပါတယ္။

ကၽြန္မအိမ္ကိုေရာက္တာနဲ႔ ဆရာႀကီးရဲ႕စာအုပ္ကို ဖတ္တဲ့အခါမွာ ဆရာႀကီး ဦးဆန္းထြႏ္း (မန္းတကၠသိုလ္) ရဲ႕ အမွာစာမွာ အထက္ပါအတုိင္း ေရးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးဆန္းထြန္း (မန္းတကၠသိုလ္)ဆုိတာလည္း တစ္ျခား ပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မ မႏၱေလး တကၠသိုလ္ ဥပစာတန္းကို တက္ေရာက္ၿပီး ပညာရင္ႏို႔ ေသာက္စုိ႔စဥ္က ကၽြန္မရဲ႕ ျမန္မာစာျပ ဆရာ ျဖစ္ခဲ့ ပါတယ္။ ဒီအမွာစာကို ဖတ္ရင္း ကိုယ့္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို သတိရလြမ္းရပါေသးတယ္။
ပညာရွိႀကီး တစ္ၤဦးက ပညာရွိႀကီးတစ္ဦးကို ရိုးရိုးသားသားနဲ႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ခ်ီးက်ဴးေရးသားထားတာ ေတြ႕ရေတာ့ ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးမိရုံမကဘဲ ပညာရွိမ်ားရဲ႕ ဣႆာ၊ မေစၦရနဲ႔ မာနတရားကို ကင္းရွင္း စင္ၾကယ္မႈ ကို ေရွ႕ရႈၿပီး မွတ္သားနာယူပါတယ္။

ဆရာႀကီးဦသုခရဲ႕ "စိတ္ဆိုေသာစိတ္" စာအုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ႀကီး ဆရာႀကီး ဦးဆန္းထြန္း (မန္းတကၠသိုလ္)က ခုလို ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။
"စိတ္ငယ္စရာ၊ ရွိၿမဲသာတည့္၊ စိတ္မွာဆိုးေကာင္း၊ ႏွစ္မ်ိဳးေျပာင္း၏ တိမ္းေစာင္းတတ္လွ၊ စိတ္ကိုမ ေလာ့၊ ဟန္ျပမာယာ၊ စိတ္မူရာသည္၊ ေလးျဖာဓိပတိ၊ တန္ခုိးရွိသား၊ ဣဒၶိပါဒ္မွာ၊ စိတ္လည္းပါ၏။ စိတ္သာ ရွင္ေစာ၊ ဘုရားေဟာႏွင့္၊ ေလာက စကား၊ လူတို႔နား၀ယ္၊ ၀င္သြားေစလို၊ စိတ္ကိုခုိ၍၊ ထုိထုိေသာစိတ္၊ ခြဲေ၀စိတ္ သည္၊ "စိတ္ဆိုေသာစိတ္" က်မ္းမြန္တည္း" လို႔ ေရးသားထားပါတယ္။
ဆရာႀကီး ႏွစ္ဦးလံုး လူ႔ေလာကကို ေက်ာခိုင္းစြန္႔ခြာလို႔ သံသရာခရီးကို ထြက္ခြာသြားႏွင့္ၾကၿပီ။ အဆင့္ျမင့္ က်မ္းတတ္၊ ေလာကီ ေလာကုတ္ဖြင့္ထုတ္ႏွံ႔စပ္ က်င့္အပ္တရားတို႔ သိထားၾကသူမ်ားေပမို႔ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘုံဘ၀ ဒါမွ မဟုတ္ ထုိ႔ထက္ျမင့္မားတဲ့ နိဗၺာန္တံခါးကို ေရာက္သြားၾကမည္လို႔ ယံုၾကည္မိပါတယ္။

ဆရာႀကီး ဦးသုခ ကို အင္မတန္မွ ေမႊးႀကိဳင္သန္႔ရွင္း နီ၀င္းစိုျပည္ၿပီး အရည္ရႊန္းျမ ၾသဇာရသနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ "ဟန္ျမင့္မုိရ္စိန္တစ္လံုးလ သရက္သီးႀကီးဆယ္လံုး ကို ဗန္းနဲ႔ထည့္ၿပီး လက္အုပ္ခ်ီမုိ ရွိခိုးကန္ေတာ့ခဲ့တဲ့ ေနာက္ မ်ား မၾကာမီ …
မႏၱေလး အေမေန႔ကို တက္ေရာက္ရင္း အေမေန႔ အဖြဲ႕သားမ်ား လုိက္ပို႔လို႔ ဆရာႀကီးဦးသုခ ဟာ မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ ၃၂လမ္း၊ ကဥၥနမဟီေျမနီက်င္းရပ္မွာရွိတဲ့ "မ်ိဳးျမင့္ေဆြ အႏုပညာရိပ္ကြန္း (MYO MYINT SWE RECREATION CENTRE OF ARTS)ကို ေရာက္ပါတယ္။

ဆရာႀကီး ဦးသုခဟာ ဆရာမ်ိဳးျမင့္ေဆြရဲ႕ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတနဲ႔ စာေပပစၥည္းမ်ားကို အေသးစိတ္ ေလ့လာပါတယ္။ ပန္းခ်ီပညာ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမ်ိဳးျမင့္ေဆြ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ဆီေဆး၊ ေရေဆး၊ ပန္ခ်ီကားေတြ၊ ေရႊခ်ည္ထုိး ပန္းခ်ီ ကားေတြ၊ သူရိုက္ခဲ့တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ၊ စာေပနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမ်ိဳးျမင့္ေဆြ၊ ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ စာအုပ္ ေတြ ကဗ်ာ ေတြ မွတ္စုမွတ္ရာေတြ၊ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြ၊ ဇာတ္ညႊန္းေတြ၊ ဂီတ ပစၥည္း ေတြ၊ ပန္းပုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာမ်ိဳးျမင့္ေဆြကိုယ္တုိင္ ထုထားတဲ့ သစ္သားပန္းပုရုပ္ကေလးေတြကို အင္မတန္ စိတ္၀င္စားပါတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးသုခ အေနနဲ႔ အႏုပညာ ပန္းေတာႀကီးထဲကို တလြမ္းတေမာ ေရာက္ေနသလို ရႈမ၀ ၾကည့္မဆံုး နဲ႔ တၿပံဳးၿပံဳး ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဆရာႀကီးက ဆရာမ်ိဳးျမင့္ေဆြရဲ႕အစ္မ အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္လွကို သူရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားနဲ႔ ရွင္းျပပါတယ္။
"တကယ္ေတာ့ ဆရာမ်ိဳးျမင့္ေဆြဟာာ ဒီေခတ္မွာ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းေနၾကတဲ့ "ဘက္စုံပညာရွင္" ဆိုတဲ့ အမည္ နဲ႔တင္ မလံုေလာက္ပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕အႏုပညာေတြဟာ ပန္းခ်ီပညာမွာ နည္းစုံနဲ႔ နယ္စုံကို ကၽြမ္းက်င္ သလို၊ စာေပမွာလည္း ရိုးရာ ဂႏၱ၀င္စာေပရဲ႕ ဥပေဒမ်ားသာမက၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာအမ်ိဳးမ်ိဳး အျမင္ဆန္းသစ္ တဲ့ ေခတ္စာေပ ကိုလည္ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ တတ္ေျမာက္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဓာတ္ပံုပညာ၊ ပန္းပုပညာမွာလည္း အဆင့္ မီပါတယ္"

ပန္းခ်ီပညာကို ကၽြမ္းက်င္သူမုိ႔ ဓာတ္ပံုပညာနဲ႔ ပန္းပုပညာမွာ ပန္းခ်ီနဲ႔ ႏွီးႏြယ္ေပါင္းစပ္လုိက္ေတာ့ ရိုက္ကြင္း ရုိက္ကြက္နဲ႔ ရႈခင္းရႈခင္းေလးေတြဟာ သဘာ၀အလွနဲ႔ ျပည့္စုံသလို ပန္းပုရုပ္ေလးေတြဟာလည္း လက္ရာ ေျမာက္ၤၿပီး ေျပျပစ္လွပလို႔ အခ်ိဳးအဆစ္ က်ပါတယ္။ သာမန္ မဟုတ္ပါဘူး။ သိသိသာသာ ျမင္ျမင္ ထင္ထင္ ေပၚလြင္ ထင္ရွားၿပီး ပညာသားပါပါ ထုထားတာပါပဲ။
ဂီတ ကေတာ့ အထူးေျပာစရာမလုိဘဲ အားလံုး သိၾကၿပီးတဲ့အတုိင္းပဲ၊ ေက်ာက္ခဲတုိ႔၊ ဂ်ိန္းေဖာပြဲေတာ္တုိ႔ကို အင္မတန္ ေအာင္ျမင္တဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြအျပင္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္၀င္ေတး၊ ဇာတ္ပို႔ေတး၊ ဇာတ္သိမ္းေတးေတြ ဟာလည္း ေပမီ ေဒါက္မီ ေက်ာ္ေက်ာ္ၾကားၾကားပါ။

ကက္ဆက္ေခြ ဇာတ္လမ္းသီခ်င္း၊ ဗုဒၶ၀င္သီခ်င္းနဲ႔ သမုိင္းေတးေတြ ေျပာင္ေျမာက္သလို ကဗ်ာေတြ ကလည္း အဆင့္ျမင့္ပါတယ္။ သူရဲ႕ေနာ္ကမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ အႏုပညာပစၥည္းေတြဟာ တစ္ေယာက္စာ စြမ္းအား နဲ႔ ၾကည့္ရင္ မ်ားလြန္းပါတယ္။
ဒါေတြအားလံုးကို ၿခံဳငုံေျပာရလွ်င္ ဆရာမ်ိဳးျမင့္ေဆြလို ေခၚတဲ့ ပန္းခ်ီးဦးျမေသာင္း(မႏၱေလး)ဟာ ဘက္စုံ ပညာရွင္ သာမကဘဲ "နယ္စုံ ေဒါင့္စုံပညာရွင္" လို႔ ကၽြန္ေတာ္အမည္ ေပးခ်င္ပါတယ္" တဲ့။
ကၽြန္မအေနနဲ႔ သုခုမ အႏုပညာရွင္၊ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာရဲ႕ စာေပပညာရွင္ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ ဦးသုခ ကို ေအာက္ပါ ျမန္မာကဗ်ာ (မဟာေလးခ်ိဳးႀကီး)နဲ႔ ဂုဏ္ျပဳအမႊန္းတင္ၿပီး ရာျပည့္စာသဘင္နဲ႔ (၁၄)ႀကိမ္ေျမာက္ အေမေန႔ကို ႀကိဳဆိုလုိက္ပါရေစ။

-    အႏုပညာေကာင္းကင္ မွာ ဓူ၀ံပမာအလား
    တင္စားလိုက္ရပါေတာ့
    ရႈခ်င္စရာ အေၾကာင္းထြင္ရာ တစ္မူခၽြန္တာမ်ား
    ထင္ရွားခုိက္ဟာမုိ႔
    တမင္ၾကြားထိုက္လို႔ ၾကြားလိုက္ရပါေပါ့
    အေခ်အတင္ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္
    (ဘဘ ဆရာရယ္ …)
    ဘ၀င္ တအားလိႈက္ကာ အားက်စရာေပ
    ေရႊစင္ရုပ္မ်ားသခင္။
-    ေၾသာ္ ရုပ္ရွင္ပညာမွာ သူမတူေအာင္
    ေျပာင္ေျမာက္ေလေတာ့
    တမဟုတ္လွ်င္ မယွဥ္သာပါ တစ္မူေဆာင္ကာ
    အေရာင္ေတာက္ေခ်ေပါ့
    လူတစ္ေထာင္မွာ တစ္ေယာက္မပါ
    ရွာမွ ရွားတာမုိ႔
    အာဂ တစ္ပါးေပပ ငါးဆယ္ေက်ာ္သန္းမွာေပၚလြင္
    အုိကြယ္ - တစ္ဂူ၊ တစ္ေခ်ာင္ မေရာက္ေပမယ့္
    အယူ၊ အေႏွာင္၊ အေထာက္ေတြနဲ႔
    အားၾကြယ္ေပမုိ႔ က်မ္းအျဖာျဖာဟာ ေတာ္၀င္။   ။
-    "မဃေဒ၀" ကဗ်ာစုအျပင္ "ဓမၼပဒ" စာဥယ်ဥ္မွာ
    စိတ္ကိုေလ့လာရာ၀ယ္
    "စိတၱ၀ေတာ ဘိကၡေ၀ ကႎနာမ ကမၼံနသိဇၩတိ" ရယ္
    အဆိုရွိတာမုိ႔
    စိတၱာဓိပတိ၊ စိတၱိဒၶိပါဒ္ကို ျပတ္သားစြာ ေဖာ္ေဆာင္လို႔
    တစ္တပ္တအားငွာ ေလ်ာ္ေအာင္ပ၊ စံထားပါရ
    စာရတနာပလႅင္
    ျမန္မာရာဇ၀င္ မဟာ၀င္ေတြနဲ႔ တစ္သြင္ယူကိုးကား
    ေၾသာ္ သာသနာတစ္ခြင္ကို တန္ဆာဆင္သမို႔
    အစဥ္မူရိုးမသြား။    ။
-    ဆရာ မေဟေလေလ့၊ ဆရာ မေဟ
    ခႏၶာေထြလ်က္ပင္ ၀ါစာေျခြလို႔
    ဓမၼာအသေရ မႏြမ္းေအာင္ ရည္ကာထားတဲ့ျပင္
    ျပည္ရြာတစ္လႊားမွာ "အေမေန႔" ကို ရည္ေဆာင္တာ
    ဆယ္သံုးႀကိမ္ ပိုင္ၿပီေပ့ါ
    အသက္ဆံုးခ်ိန္မတိုင္မီ "ေဒါက္တာဘြဲ႕" ကို ခ်ီးျမႇင့္ခံလို႔
    အသီးအပြင့္သ႑ာန္ ပဋိဘာန္စကားေတြနဲ႔
    အသိဥာဏ္ ဖြံ႕ထြားေအာေင္ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ကိုလ
    တိသရဏံ နဲ႔ အျမင္အၾကားေႏွာင္ကာ
    မေရွာင္အက်ိဳးသက္ေစဖို႔
    ေဆာင္ပိုးရြက္ရွာေသာ္ သင္ဆရာ ျမင္ဆရာ တစ္လီပ
    ေရာင္ညႇိဳးမပ်က္ပါ "၀ဥၥနာဒီပနီ" အသိေ၀လို႔
    ပညာပါရမီ ျပည့္ေစဖို႔ ထပ္မနား ႏွင္ရွာရင္း
    ျမတ္တရား ရင္မွာ သြင္းကာျဖင့္ သဥၥာလီမွာ
    မရႊင္သာရွာၿပီ ရုပ္နာမ္ ပ်က္ခ်ိန္မို႔
    ခ်ဳပ္ျမန္းလ်က္ ေၾကြကာသက္ေသာ္လည္း
    ေၾကညာလ်က္ပ "အေမေန႔" ေဆြသဟာတပည့္တို႔က
    ေ၀ျဖာသတိနဲ႔ ေမတၱာဘာ၀နာပြားၿပီး
    လွစ္ကာသဒၶါတရားနဲ႔ သမုတိနတ္ထံလိုပါးလိုက္ပါေပါ့
    အျပစ္အနာအမွားရွိလွ်င္ ဂရုအသိနဲ႔ ဖတ္ပါရန္ အဓိကမွန္း
    ရွဴကာပ
    (ဘဘဆရာရယ္ …)
    "သုခ အတၱာနံ ပရိဟရႏၱဳ" ရယ္လုိ႔
   ခြန္းျပဳညႊန္းေဖာ္ သာဓုေခၚႏိုင္ပါေစသား။

ေဒါက္တာမင္းလဲ့ရီ
 ဆက္ရန္
.

No comments: