Monday, July 25, 2011

ဆရာဦးသုခႏွင့္ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႔အျမင္ အပိုင္း (၂၇)

"ေမေမ၊ ေမေမ
ေက်းဇူးရွင္ ေမေမ
ေတြးၾကည့္ရင္၊ ေမြးသမိခင္
စို႔လို႔မေႏွး၊ ႏို႔ခ်ိဳေအး
တိုက္ေကၽြးပါတဲ့ ေမေမ၊ ေမေမ"

ဒီသီခ်င္းေလးဟာ ၁၉၆၃ခုႏွစ္ ပတ္၀န္းက်င္က မင္းရွင္ရဲ႕ ေငြၾကြယ္၀တၳဳ ကို ဆရာဦးသုခ ရုိက္ကူးတဲ့ "မိုးလံုးပတ္လည္" ဇာတ္ကားမွ ဇာတ္၀င္ခန္း တစ္ခန္းတြင္ ဗဂ်ီေအာင္စိုး သီဆိုခဲ့တဲ့ သီခ်င္း ျဖစ္ပါသည္။

စာေရးဆရာအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္သည့္ ကိုေအာင္စိုးဟာ သူေရးသားတဲ့၀တၳဳကို ရုပ္ရွင္ ရိုက္ကူးရန္အတြက္ အႏုပညာေၾကး ရရွိခဲ့ပါသည္။ ထံုးစံအတိုင္း ေရးေဖာ္ေသာက္ေဖာ္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳ ေကၽြးေမြးခဲ့ပါသည္။ အဲဒီေနာက္ မိခင္အတြက္ ေခါက္ဆြဲထုပ္ ကေလးတစ္ထုပ္ ၀ယ္လာၿပီး မုိးရြာထဲ ျပန္လာတဲ့အခန္းမွာ ပါ၀င္ သီဆိုရုိက္ကူးခဲ့တဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ နယူးဘားမားၿခံမွာ ညပိုင္း ရုိက္ကူးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဤကဲ့သို႔ နိဒါန္းအရွည္ႀကီး ေရးရတာ အမွတ္တရေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလို႔ပါ။ မိခင္အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္သူ ေဒၚဂ်မ္းစိန္အား သားျဖစ္သူ ကိုေအာင္စိုးက အရက္ေသာက္လာတာကို အေမမႀကိဳက္မွန္းသိ၍ ေခါက္ဆြဲ ထုပ္ႏွင့္ မိမိရရွိေသာ ေငြအား ေပး၍ ေတာင္းပန္ေခ်ာ့ေမာ့သည့္ အခန္း ျဖစ္ပါသည္။

သီခ်င္းအသံေန အသံထား၊ အမူအယာ စိတ္ႀကိဳက္မရမခ်င္း မၾကာခဏ ျပန္ျပန္ရိုက္ကူးရျခင္းအတြက္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ရုိက္ကူးခဲ့ရသည့္အခန္း ျဖစ္ပါသည္။
တင္ျပခ်င္သည့္  အေၾကာင္းအရာ အဓိကမွာ မိဘေမတၱာပါ။ ထူးျခားခ်က္က လူၾကမ္းမင္းသား ဗဂ်ီေအာင္စိုး ကို ဆရာ မင္းသား တင္ၿပီး ရုပ္ေခ်ာမင္းသား ကိုျမင့္ေအာင္ကို လူၾကမ္းအျဖစ္ ရိုက္ကူးတာ ျဖစ္ပါသည္။ မင္းသမီး တင္တင္မူ၊ ၾကည္ၾကည္ေဌး ဇာတ္ပို႔ ဦးေက်ာက္လံုး၊ သန္းႏြဲ႕ႏွင့္ နာမည္ရ ဇာတ္ရံေပါင္း မ်ားစြာ ပါခဲ့ပါသည္။ စာေရးဆရာမ်ားလည္း ပါပါသည္။ မွတ္မိသေလာက္ စာေရးဆရာ မင္းရွင္၊ ေသာ္တာေဆြ၊ ဦးႀကီးေမာင္ (ေငြဥေဒါင္း)၊ မုိးေ၀တို႔လည္း ပါ၀င္ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္း ဤဇာတ္ကားသည္ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွလို႔ မေအာင္ျမင္ဘဲ အရႈံးႀကီး ရႈံးခဲ့ပါသည္။ ယင္းအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္က နယူဘားမားၿခံမွ မီးသမားေလး ကိုေခြးေလးဘ၀ႏွင့္ လက္ေထာက္ကင္မရာ မင္း ေအာင္ျမင့္၊ ကားဆက္သူ ေအာင္ျမင့္ဘ၀၊ ေအာ္ပေရတာဘ၀ႏွင့္ ဘ၀မ်ိဳးစုံ က်င္လည္ထိေတြ႕ရတဲ့ ဇာတ္ကား ျဖစ္လို႔ ဆံုးရႈံးမႈမ်ားကို မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
မိုးလံုးပတ္လည္ နည္းတူ ဆရာဦးသုခ၏ မိဘေမတၱာ ဇာတ္ကားမ်ားျဖစ္သည့္ "သားတို႔ရုပ္ရည္၊ ဇယဒီသ" ဇာတ္ကား မ်ားသည္လည္း ေအာင္ျမင္မႈ မရဘဲ ဆံုးရႈံးခဲ့ပါသည္။
လူ႔ဘ၀တြင္ အနိမ့္၊ အျမင့္၊ အတက္၊ အက် ဟူသည္ သဘာ၀တရားပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ ထုိကဲ့သို႔ သံသရာ ထဲက ဆရာလည္း ခံစားရုန္းကန္ခဲ့ရသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ဆိုသည္ကို သိရွိႏိုင္ရန္အတြက္သာ တင္ျပရ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေအာင္ျမင္မႈကိုသာ အဓိကထား တင္ျပလွ်င္လည္း သဘာ၀မက်ဟု ကၽြန္ေတာ္အေနႏွင့္ ျမင္မိပါသည္။

ထုိမိဘေမတၱာ ဇာတ္ကားမ်ားျဖင့္ ဆံုးရႈံးခဲ့ေသာ ဆရာဦးသုခသည္ မိဘေမတၱာဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာ "စကားေျပာေသာ အသဲႏွလံုး" ဇာတ္ကားျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈသရဖူကို ၁၉၆၈ခုႏွစ္တြင္ ျပန္လည္စုိက္ထူခဲ့ပါ သည္။
ထုိဇာတ္ကားတြင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကင္မရာမင္းအျဖစ္ တာ၀န္ယူကာ ေတာင္ငူတ၀ိုက္တြင္ အျပင္ခန္း မ်ား ရိုက္ကူးေပးရသည္။ ၾကည္ၾကည္ေဌး ကားႏွင့္ ကုန္ကူးသည့္အခန္းမ်ား၊ ေတာင္ငူေထာင္မွ လြတ္ လာေသာ အခန္းမ်ား ျဖစ္သည့္ အျပင္ခန္းမ်ား ရုိက္ကူးပါ၀င္ ပတ္သက္ခဲ့ရျခင္း အတြက္လည္း အမွတ္တရ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ အနိမ့္၊ အျမင့္၊ အတက္၊ အက်ကို အတူတကြ လုပ္ကိုင္ခံစား အမွတ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

၁၉၇၀ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ဒါရိုက္တာအျဖစ္ ရိုက္ကူးမည့္အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အား အႏုပညာ နာမည္မွည့္ရန္အတြက္ ဆရာဦးသုခႏွင့္ ေမာင္ႏွင္းမိုးတို႔ႏွင့္အတူ ေဗဒင္ဆရာထံ သြားေရာက္၍ ယခုနာမည္ ေအာင္ျမင့္ျမတ္ဟု အမည္ေပး ေခၚေ၀ၚခဲ့သည္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အမွတ္တရျဖစ္ေစခဲ့ သည့္ အခ်က္ တစ္ခ်က္လည္း ပါပါသည္။
ယင္းေနာက္ပိုင္း ၁၉၇၆ခုႏွစ္တြင္ ေမာင္သိန္းဆိုင္ ၏ အေမနဲ႔သမီးမ်ား ဇာတ္လမ္းရုပ္ရွင္ရိုက္ရန္ ၀ယ္ယူ ေသာအခါ ၎ဇာတ္လမ္းကုိ ေမာင္သိန္းဆိုင္က ဆရာအား ရိုက္ကူးရန္ ျပသခဲ့ဖူးပါသည္။ ယင္းဇာတ္လမ္း ကို ဆရာက အေမျဖစ္သူအား သမီးက ေစာ္ကားေျပာဆုိသည့္ အခန္းပါ၍ မရိုက္မွန္း ကၽြန္ေတာ္ သိခဲ့ရပါ သည္။

ထုိဇာတ္လမ္းကို ကၽြန္ေတာ္ က မိန္းကေလးရွင္ရဲ႕ဆႏၵ အမည္ျဖင့္ ရုပ္ရွင္အသြင္ ရိုက္ကူးခဲ့ရာ မင္းသမီး ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊ ႏွင့္ ေဆြဇင္ထုိက္တို႔ ၁၉၇၇ခုႏွစ္အတြက္ ရုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆု ရရွိခဲ့ပါသည္။
ယင္းဇာတ္ကား ကို ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားတြင္ ျပန္ျပသည့္အခါမွ ဆရာ ၾကည့္မိခဲ့ပါသည္။ အဲဒီေန႔ည ၁၀း၃၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ ဇာတ္လမ္းၿပီးၿပီးခ်င္း ကၽြန္ေတာ့္ထံ ဆရာ ဖုန္းဆက္ခဲ့ပါသည္။
ဇာတ္ကားေကာင္းေၾကာင္း၊ သူမရိုက္ခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို မိခင္ျဖစ္သူက သမီးျဖစ္သူ အျပစ္ က်ေရာက္မည္ ကို စိုးရိမ္၍ ဘုရားတြင္ ဆုေတာင္းသည့္အခန္း ထည့္သြင္းျပင္ဆင္ ရုိက္ကူးထားသည့္ အတြက္ အေမ့ေမတၱာကို ပိုေလးနက္ေစသည္တဲ့။ ဘယ္သူေတြ အကယ္ဒမီရၾကသလဲ ေမးၿပီး၊ မင္းေကာ မရဘူးလား ေမးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္မပါပါ ဟု ေျဖလိုက္ေသာအခါ၊ ငါ့အေနနဲ႔ေတာ့ မင္းကို ရတယ္လို႔ သတ္မွတ္ တယ္။ အေမအတြက္  စဥ္းစားတတ္လို႔ဟု ေျပာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ရၿပီး၊ မ်က္ရည္ မ်ားပင္ က်ခဲ့ရပါသည္။

ယင္းေနာက္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၊ ဆရာလည္း ဆရာ့အလုပ္ႏွင့္ ဆရာ ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္ အလုပ္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မေတြ႕ျဖစ္ၾကပါ။
ယင္းေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ ကားေတြအမ်ားႀကီး ရုိက္လာေသာအခါ ဆရာက ေတြ႕ရင္ ေျပာပါသည္။ စီးပြား ရွာတာလည္း ရွာေပ့ါ။ ေအာင္ျမင္မႈမွတ္တိုင္လည္း ထူႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရန္ ေျပာပါသည္။
ေနာက္ႏွစ္မ်ားစြာ ၾကာလာေသာအခါ ဆရာရုပ္ရွင္ မရုိက္ေတာ့ဘဲ ဓမၼစာေပေတြ ေရးလာၾကသည္။ ရုပ္ျမင္ သံၾကားမွ ရဟန္းစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္၊ ရဟန္းမစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္၊ တစ္ပါး သီလ စသည့္ ဓမၼ ရသ ဇာတ္လမ္း ရိုက္ကူး၍ ေအာင္ျမင္စြာ သာသနာျပဳခဲ့သည္။ မ်က္စိအား မေကာင္း၍ ဂ်ပန္သြားကုသည္ မရခဲ့ပါ။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ကြဲေနခဲ့ၿပီး မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါ။
ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ သက္ႀကီး အႏုပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခန္း၊ ဆရာေအ၀မ္း ဦးတင္ေမာင္ႏွင့္ ရိုက္ကူး ထုတ္လႊင့္ အၿပီးမွာ ဆရာ့ကို ဖုန္းႏွင့္ ေတြ႕ခြင့္ရပါသည္။ ယင္းအစီအစဥ္ကို ၾကည့္ၿပီး ေကာင္းေၾကာင္း ေနာက္ထပ္ ဆက္ရိုက္ဖုိ႔လည္း တုိက္တြန္းပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ညလး္ အခြင့္အေရးရတုန္း ေနာက္အလွည့္က်ရင္ ဆရာနဲ႔ ရိုက္ခ်င္ပါတယ္လို႔ ေျပာလိုက္မိပါ တယ္။ ရိုက္ခ်င္တာ ဟုတ္ပါၿပီ။ မင္းမွာ ၀မ္းစာ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ၊ ငါ့အေၾကာင္း ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ေမးႏိုင္ မွ ငါက ရိုက္ခ်င္တာဟု ေျပာပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္လညး္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရွိေသာ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ အစီအရီတင္ျပ ေျပာေသာအခါ စိတ္ႀကိဳက္ ေတြ႕ သြားသည္ ထင္ပါသည္။ ရိုက္မည္ဟု တုန္႔ျပန္ခဲ့ပါသည္။
ဆရာ့က်န္းမာေရးအေျခအေနေၾကာင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ရက္ေရြးခဲ့ရၿပီး ဒီတစ္ခါ ႀကိမ္းေသ ရုိက္မည္၊ က်န္းမာ သည္ဟု ေမာင္ႏွင္းမိုး ထံမွ အေၾကာင္းျပန္၍ ခ်ိဳၿပံဳး၊ ဦးစံမတူ၊ ဦးႏွင္းမုိးတို႔ႏွင့္ အားလံုး အဆင္ေျပသည့္ရက္ ကို သတ္မွတ္ခ်ိန္းဆိုခဲ့ပါသည္။

သတ္မွတ္ရိုက္ကူးရက္မတုိင္မီ ညေန ၅နာရီေလာက္မွာ ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးမွ ဖုန္းဆက္လာပါသည္။ ေအ၀မ္းဦးတင္ေမာင္ ဆံုးၿပီတဲ့။ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ထံ ဆက္္ၿပီး အတည္ျပဳခ်က္ ယူၿပီး မနက္ျဖန္ ရိုက္ကူးေရးကိစၥ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲဟု ေမးလာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ႏွင္းမုိးထံ ဆက္၍ ဆရာဦးသုခထံသို႔ ဦးတင္ေမာင္ ဆုံးေၾကာင္းကို အေျခအေနၾကည့္၍ ေျပာရန္ႏွင့္ မနက္ျဖန္ကိစၥကို လည္း အလ်ဥ္းသင့္သလို ေမးရန္ ဆက္ေျပာမိပါသည္။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာဘဲ ဆရာက ႀကိဳတြက္ဆထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ သူ႔ဆရာဦးေလးတင္ (ဦးတင္ေမာင္) ေသမည့္ရက္ ကို ေစာင့္ေနရတာ သိေၾကာင္း၊ အားလံုးစီစဥ္ထားတဲ့အတုိင္း ရက္မေရႊ႕ဘဲ ရုိက္ရန္ အေၾကာင္း ျပန္ခဲ့ပါသည္။

စိတ္ထဲ တထင့္ထင့္ႏွင့္ ျဖစ္ခဲ့ေသာအရာအားလံုး လြန္ေျမာက္၍ ေနာက္ေန႔မနက္ ၁၀နာရီမွ စတင္ ရိုက္ၾက ပါသည္။ ေန႔လယ္ ထမင္းစားခ်ိန္ ေခတၱနား၍ ညေန ၃နာရီခြဲေလာက္မွာ အားလံုး ၿပီးစီး သြားပါတယ္။ ဆရာက ေက်နပ္ရဲ႕လား၊ ကားဆက္ၿပီး လုိေနရင္လည္း ထပ္ရိုက္၊ ငါ့ကို အားမနာနဲ႔။ အခုေတာ့ ငါ့ကို ဆရာ ဦးတင္ေမာင္ အိမ္ လိုက္ပို႔ဟု ေျပာပါသည္။ ယင္းကိစၥအ၀၀ကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးမွသာ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လာခဲ့ ပါသည္။

ရိုက္ကူးေရးၿပီး၍ တည္းျဖတ္အသံသြင္း အားလံုးၿပီးစီးသြားေသာအခါ အပိုင္း(၃)ပိုင္း ၃နာရီေက်ာ္ရွည္၍ ဆရာထံ ေကာ္ပီအၾကမ္းကူးၿပီး သြားေရာက္ပို႔ေပးခဲ့ပါသည္။
ဆရာ့အား ျပင္စရာရွိလွ်င္ ျပင္ႏိုင္ပါသည္ဟု ေျပာေသာအခါ ငါ့စိတ္ေက်နပ္လို႔၊ ယံုလို႔ ရုိက္ၿပီးၿပီ၊ မင္းစိတ္ႀကိဳက္ ျဖစ္တယ္ မဟုတ္လား ျပန္ေမးပါသည္။ ေရွးလူႀကီးတုိ႔ ထံုးစံအတုိင္း သူက သရုပ္ေဆာင္၊ ကၽြန္ေတာ္က ဒါရိုက္တာျဖစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳက္ရင္ၿပီးၿပီဟု ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တပည့္ပင္ ျဖစ္လင့္ ကစား ဒါရိုက္တာဟူေသာ အသိျဖင့္ ၀င္မစြက္ေသာ အႏုပညာသည္၏ စိတ္ထားသည္ ေလးစားစရာပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ယင္းအစီအစဥ္ကို ထုတ္လြင့္ၿပီးတုိင္း သူ႔မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာမ်ား ခ်ီးက်ဴးၾကပံုမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္ အား ဖုန္းျဖင့္ အၿမဲတမ္း ျပန္ေျပာျပပါသည္။ ပီတိကို မွ်ေ၀ခံစားလိုေသာ ဆႏၵ ျဖစ္ပါသည္။
ႏွစ္အတန္ၾကာ၊ ေဆးရုံတက္လိုက္၊ က်န္းမာလိုက္ႏွင့္ သံသရာလည္ကာ ဆရာ၏ က်န္းမာေရးသည္ ေကာင္းတစ္ခ်က္ မေကာင္းတစ္ခ်က္ပါ။ တစ္ရက္ ေမာင္းႏွင္းမိုးက ရုပ္ရွင္သမုိင္းျပတုိက္သို႔ ေရာက္လာၿပီး၊ ဆရာ့အသက္(၉၆)ႏွစ္ ရွိၿပီ၊ ေနာက္ေလးႏွစ္ဆိုက္ရင္ ႏွစ္(၁၀၀)ျပည့္ေတာ့မယ္။ တို႔တပည့္ေတြ ဆရာ့ ႏွစ္(၁၀၀)ျပည့္ အခမ္းအနား ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ရွားရွားပါးပါး အသက္ရွည္တဲ့ အႏုပညာသမားေမြးေန႔ကို လုပ္ၾကရေအာင္ဟု ၀မ္းသာအားရ သမုိင္းျပတိုက္အဖြဲ႕၀င္မ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာလာၿပီး လုပ္စရာ ရွိတာ လုပ္ရေအာင္ဟု စီစဥ္ခဲ့ပါသည္။
ရက္မ်ားမၾကာမီ ဆရာကြယ္လြန္သြားပါသည္။

ဒီအစီအစဥ္ကို ယခု မႏၱေလးအသိုင္းအ၀န္းမွ ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္ေနၿပီး စာအုပ္အမွတ္တရ ထြက္မည္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အစီအစဥ္ကို လုပ္ႏိုင္တဲ့သူေတြ၊ စီစဥ္လုပ္ကိုင္ၾကလို႔ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ စြာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလုိက္ပါသည္။

ေအာင္ျမင့္ျမတ္
၂၆.၈.၀၉


ျပဇာတ္ေလာကမွ ရုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေသာ ဒါရိုက္တာႀကီးဦးသုခ ရုပ္ရွင္ေလာကမွ လွ်မ္းလွ်မ္း ေတာက္ေနစဥ္မွာပဲ စစ္ဗိုလ္ထြက္စာေရးဆရာ ၀င္းဦး၊ ျပည္ေထာင္စုမယ္ ခင္သန္းႏုဆိုတဲ့ ပြင့္သစ္စ မင္းသားသစ္၊ မင္းသမီးသစ္ စုံတြဲဟာ ပရိသတ္ရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲ ထင္ဟပ္ၿပီး တခဲနက္အားေပးျခင္းခံခဲ့ၾကတဲ့ အခ်ိန္ အဲဒီေခတ္ကလည္း မင္းသားသစ္၊ မင္းသမီးသစ္ေတြကို ကမ္းလွမ္း ႀကိဳဆိုေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။

ပဲခူး ရုပ္ရွင္ ဒါရိုက္တာဦးသုခ ရုိက္ကူးမယ့္ "ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ" ဇာတ္ကားဟာ ေရွ႕ေနာက္တစ္ၿပိဳင္တည္း လက္ခံရုိက္ကူးဖုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဆရာသမားေကာင္းေတြနဲ႔ ရိုက္ကူးခြင့္ရခဲ့တဲ့  ခင္သန္းႏုဟာ ကံေကာင္း ျခင္း လမ္းမေပၚသို႔ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ဦးတည္း ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရပါသည္။ ထူးထူးဆန္းဆန္း ဆရာႀကီး ဇာတ္ကားထဲမွာေတာ့ ဦး၀င္းဦးနဲ႔ ခင္သန္းႏုဟာ သားအဖခန္းက ပါ၀င္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုကို၊ ေမာင္ေမာင္လို႔ ေခၚၿပီး တြဲေနရာက ဒယ္ဒီ ဒယ္ဒီ သမီးကို ခြင့္လႊတ္ေပးပါ။ ဒယ္ဒီေနာ္ ဒယ္ဒီဆိုၿပီး သရုပ္ေဆာင္ရတာလည္း ရုပ္အဆင္းအရြယ္ ကြာျခင္းမႈ လွည့္စားခ်က္၊ ပညာသေဘာရဲ႕ခံစားခ်က္ အတိမ္အနက္ကို သိရွိလာခဲ့ပါတယ္။ တြဲရမယ့္ မင္သားအသစ္ကေတာ့ ကိုပဲခူးသန္းေအာင္ပါ။ ေနာင္သူလည္း သရုပ္ေဆာင္ ဒါရိုက္တာ ျဖစ္သြားဖူးသူပါ။ မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီကားကစလို႔ ဆရာႀကီး ေက်းဇူး ေၾကာင့္ မင္းသားသစ္ကို လက္တြဲ ေခၚယူတက္လာတဲ့ မင္းသမီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

"သိၾကားေစသက္ေသညႊန္း" မွာ (ကုိ)၀င္းဦး၊ (မ)၀ါ၀ါ၀င္းေရႊတုိ႔အသက္ (၅၀)နီးပါးအရြယ္ အထူးျပဳ လုပ္ခ်က္ မိတ္ကပ္ပညာမ်ား စိန္ေမာင္ စတူဒီယိုမွာ ဆက္တင္အခန္းအနားေတြ ျပဳလုပ္ ရိုက္ကူးခဲ့ပံုမ်ား သားအဖသရုပ္ေဆာင္ရာမွာ တကယ့္အေဖလိုမ်ိဳး ခံစားခ်က္အၾကည့္နဲ႔ ဇာတ္ရဲ႕အထြတ္အထိပ္ ဇာတ္အႏွစ္ သာရအခန္းေတြမွာ ပီျပင္ေအာင္ သရုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ ဆရာႀကီးက ညႊန္ၾကားျပသျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။

ဒီေနာက္မွာေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ရုပ္ရွင္ႏွစ္ကား ရိုက္ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရုပ္ရွင္ "ခ်စ္မုန္းမာန္" မင္းသား(ဦး)ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ အဆိုေတာ္(ကို)တြံေတးသိန္းတန္၊ ေအာင္ေတဇ ရုပ္ရွင္ "မုိက္တယ္ ဆိုတာ လြယ္ပါတယ္" မင္းသား(ကို)ညြန္႔၀င္းနဲ႔တို႔ပါ။ ဆရာႀကီးဆီက ခင္သန္းႏုလက္လွမ္းမွီေသးတဲ့ ရုပ္ရွင္ အႏုပညာအေၾကာင္းေတြ ေလ့လာ သိရွိခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၇၂ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာနဲ႔မရိုက္ျဖစ္ၾကေပမယ့္ အဆက္အဆံမကင္း အေနမစိမ္းခဲ့ၾကပံုေတြ၊ အတိတ္က အေတြးအာရုံပံုရိပ္ေတြ ေပၚလာပါေတာ့တယ္၊ ခင္သန္းႏု ပထမ ဒါရိုက္တာလုပ္ ရုိက္ကူးခဲ့တဲ့ "ျဖဴျပာ၊ မူယာ၊ သူဇာ" ဇာတ္ကား အင္းယားလိပ္ ဟိုတယ္မွာ ကန္ေတာ့ပြဲကို တက္ေရာက္အားေပး ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့တဲ့ ပံုရိပ္ေတြ၊ မင္းသားေတြက (ဦး)ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းနဲ႔ (ကို)ေဇာ္၀မ္းပါ။

ေနလရတနာရုပ္ရွင္က ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဗိုလ္မွဴးႀကီး သေရစည္သူ (ဦး)ေစာျမင့္၊ ဆရာႀကီး ဦးသုခ၊ ခင္သန္းတို႔ဟာ ဘုိကေလးတင့္ေအာင္၊ (ညီ)ဂီတလုပ္လင္(ဦ)ေမာင္ကိုကိုရဲ႕ ေမြးေန႔ပြဲမွာ စကား လက္ဆံု က်ခဲ့ပံုေတြ ေမတၱာရွင္မေလးၿငိမ္းၿငိမ္းအိ ဇာတ္ကားမွာ ညည္းေတာ္တယ္ဆုိၿပီး လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပံုေတြ၊ ရုပ္ရွင္ေကာင္စီ သတ္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲမွာလည္း ကန္ေတာ့ခဲ့ရတာေတြ၊ ဆရာႀကီး အိမ္မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ ဆရာႀကီးေမြးေန႔ပြဲေတြမွာ တပည့္ေတြကို ဆုေတာင္းေမေတၱာေပးၿပီး မေမာႏိုင္ မပမ္းႏိုင္ ဆိုဆံုးမခဲ့တာေတြ ဆရာႀကီး၏ တပည့္ ေဒၚျမျမ၀င္းရဲ႕ စီစဥ္မႈေၾကာင့္ ဆရာႀကီးနဲ႔ ရုိက္ကူးခဲ့ေသာ သရုပ္ေဆာင္ အႏုပညာသည္မ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ဓာတ္ပံုရိုက္၊ စားေသာက္ခဲ့တာေတြ၊ ဆရာ့ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီမွ ဒါရိုက္တာ (ဦး)ေအာင္ျမင့္ျမတ္၊ မင္းသားစိုးသူနဲ႔ "ေၾသာ္ အခ်စ္" ဇာတ္ကား ရုိက္ျဖစ္ ခဲ့ၾကပံုေတြ၊ ရဟန္းစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္ကားမွာ လိုအပ္တဲ့ ေငြဒဂၤါးျပားမ်ားကိုလည္း ဆရာႀကီးကို ပါရမီ ျဖည့္ ကူညီခြင့္ရခဲ့တာေတြ၊ ေနာက္ဆံုး ပီနံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဦးပညာ၀ံသ၊ ပီနံဘုရားထီးတင္ပြဲ စင္ကာပူ-မေလးရွား-ကြာလာလမ္ပူ ဘုရားဖူး အဖြဲ႕သြားေရာက္စဥ္ (Restaurant) ဆုိင္တစ္ဆိုင္မွာ ဆရာႀကီးနဲ႔ တစ္စားပြဲတည္း စားေသာက္ခဲ့ရပံုေတြ သိေကာင္းစရာ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးစုံကို မရိုးႏိုင္ေအာင္ ေဟာေျပာတတ္တဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ စကားေရယာဥ္ေၾကာ္မွာ ေမ်ာခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ "ရဟန္းစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္" "ရဟန္းမစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္" နဲ႔ "တစ္ပါးသီလ" ဆိုတဲ့ကားေတြ TV ဖန္သားျပင္မွာ ၾကည့္ၿပီး တအံ့တၾသ ဆရာႀကီး၏ ဒါရိုက္တာပညာ အစြမ္းပကားသည္ လင္းလက္ဆဲ၊ ေတာက္ပဆဲ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ လူပင္အုိေသာ္လည္း အႏုပညာမအုိေၾကာင္း သာဓက ျဖစ္ပါ ေတာ့သည္။

ဆရာႀကီး ရုိက္ကူးခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမ်ားတုိင္း ေသသပ္ေကာင္းမြန္ေအာင္ အမႊန္းတင္ ခ်ယ္မႈန္းႏိုင္ခဲ့သလို မိမိရဲ႕ဘ၀အလွ ျဖစ္စဥ္သမုိင္းကိုလည္း အမ်ားက အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္သြားသည္မွာ (ဘယ္သူၿပိဳင္ လို႔လွပါေတာ့ႏိုင္) ဆိုတဲ့ စာမတတ္သူပေပ်ာက္ေရး၊ လႈံ႕ေဆာ္စည္းရုံးခဲ့ေသာ ဒါရိုက္တာ အကယ္ဒမီဆုရ ဇာတ္ကားအမည္ဟာ ဆရာႀကီးရဲ႕ ႀကီးမားေသာ ၀ါရင့္သဘာရင့္ ပညာရင့္သန္ျခင္း ျပယုဂ္မ်ား ျဖစ္ ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္မွ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည့္ အလကၤာေက်ာ္စြာဘြဲ႕၊ အကယ္ဒမီ(၆)ဆု၊ သာသနာေရးဆုိင္ရာ မဟာသဒၶမၼ ေဇာတိကဓဇဘြဲ႕၊ ပခုကၠဴဦးအံုးေဖ၊ တသက္တာစာေပဆု၊ အာစီယံျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဆု၊ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ စာေပပါရဂူဆြဲ႕ ၊ လူမႈထူးခၽြန္ပထမဆင့္၊ ၀ိဇၨာပညာထူးခၽြန္ဆု အမ်ား အျပားကို ရရွိထား သည့္ ေလးစားၾကည္ညိဳ ဂုဏ္ယူစရာ ပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီး တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာႀကီးသ္ည ဗုဒၶစာေပ (၅၅၀)နိပါတ္ေတာ္မ်ား၊ အျခားစာေပ ဗဟုသုတ အေျမာက္အျမား ေလ့လာ မွတ္သားခဲ့သူ ျဖစ္ၿပီး၊ မိမိတတ္စြမ္းေသာ ကၽြမ္းက်င္ရာ လိမၼာ၊ ရုပ္ရွင္အႏုပညာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ခါ အတၱဟိတ ပရဟိတ ကိစၥမ်ားကို စြမ္းေဆာင္သြားေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ကာလံေဒသံ အဂၢံဓနံဆုိသည့္အတုိင္း ကာလေဒသ ေရစီးေၾကာင္း Trend အလိုက္ ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္စြာ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ခဲ့သူ ထီးလိုမင္းလိုသာသနာေရးဆိုင္ရာဘြဲ႕ကို ရရွိခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးပါ။ ျပည္သူအမ်ား အထူးလုိအပ္ေသာ နာေရးကူညီမႈအသင္းႀကီးကိုလည္း တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး အေမေန႔အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတြ ျပဳလုပ္ကာ အေမ ျဖစ္သူရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးႀကီးမားပံု၊ ေမတၱာတရားႀကီးမားပံု ေဟာေျပာပြဲ လုပ္ၿပီး အေမ့ေက်းဇူးကို ပိုပိုၿပီး သိတတ္ၾကဖို႔ တိတ္ေခြမ်ား ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ အသံျဖင့္ သရုပ္ေဆာင္ေဖာ္ေဆာင္ရာမွာလည္း အထူးကၽြမ္းက်င္ ပိုင္ႏိုင္လွပါတယ္။

ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ေကာင္းသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ အေဟာအေျပာ ေကာင္းရုံမက သီခ်င္း မ်ားလည္း သီဆိုဖူးသူ၊ သီခ်င္းစားသားမ်ားလည္း သီကံုးဖြဲ႕ဆိုတတ္သူလို႔ သိရပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ဇာတ္ညႊန္း ေရးသားၿပီး ဒါရိုက္တာအေကာင္ဆံုးဆုရေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူပါ။

အေမေန႔ (၁၀)ႏွစ္ေျမာက္ မွာေတာ့ ဆရာႀကီးဘ၀တပါးသို႔ ခ်ဳပ္ပ်က္ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါၿပီ အသက္(၉၆)ႏွစ္ ရွိေသာ္လည္း သတိတရားမခ်ိဳ႕ယြင္းေသာ သီလကုသိုလ္ထူးေသာ ဆရာႀကီး၏ ေရေ၀းစ်ာပနာ အခန္းအနား သို႔ တက္ေရာက္ဂါရ၀ျပဳခဲ့ပါသည္။ လူအမ်ား၏ ေလးစားၾကည္ညိဳျခင္းခံရေသာ မိမိအက်ိဳး၊ သူတပါးအက်ိဳး၊ ေလာကီေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာအက်ိဳးေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ ဆရာႀကီး ျပဳဖြယ္ကိစၥမ်ား ၿပီးစီးေအာင္ က်င့္ႀကံ သြားႏိုင္ပါေစ ဆုေတာင္းခဲ့ပါသည္။

ဆရာႀကီး မကြယ္လြန္မွီခန္႔က နာမည္ႀကီး တရားအေဟာအေျပာ ေကာင္း၊ အေရးအသားေကာင္း "အရွင္ဆႏၵာဓိက" ဆရာေတာ္ ကုိယ္တိုင္ ဆရာ့စာေပေက်းဇူးကို ဆပ္သည့္ အေနႏွင့္ ဆရာႀကီးထံ သြားေရာက္၍ ေငြ(၂)သိန္း လွဴဒါန္းကာ ျပန္လည္ ေက်းဇူးျပဳေသာအားျဖင့္ ဦးသုခ ဟူေသာ သုခခ်မ္းသာ မႈသည္ တကယ့္သုခခ်မ္းသာ အစစ္ျဖစ္ေသာ သႏၱိသုခ ခ်မ္းသာစစ္တရားကို ရရွိ ေအာင္ က်င့္ႀကံပြားမ်ားဖို႔ သတိေပးတရား ဓမၼအႏွစ္သားကို ျမြက္ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္မွာ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေစတနာေရာင္ျပန္ဟပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခါ အေမေန႔ (၁၄)ႀကိမ္ေျမာက္မွာ ဆရာႀကီးေမြးေန႔ ႏွစ္(၁၀၀)သို႔ ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဘ၀အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးစလံုးကို အက်ိဳးရွိရွိနဲ႔ ဇြဲလံု႔လ ၀ီရိယ သမာဓိ၊ သဒၶါပညာမ်ားျဖင့္ လႈပ္ရွားျပဳျပင္ၿပီး ရုိးရိုးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ႀကံခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးပါ။ ကၽြန္မတို႔ အတုယူဖြယ္၊ အားက်ဖြယ္၊ ဂုဏ္ယူဖြယ္၊ ေလးစားဖြယ္၊ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆရာႀကီး တစ္ေယာက္ ဘ၀သံသရာမွ လြတ္္ေျမာက္ေသာ သႏၱိသုခနိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို႔ ေရာက္ရွိပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။ ခင္သန္းႏု သတိရသမွ် ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ဆရာႀကီးကို ဦးခိုက္ကန္ေတာ့ လိုက္ပါ၏။

အကယ္ဒမီ ခင္သန္းႏု
ဆက္ရန္
.

No comments: