Saturday, June 4, 2011

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ အခ်စ္မ်ားစြာနဲ႕ပါဆရာ အပိုင္း (၁၂)

အခန္း (၁၂)

ေန႔လယ္စာ စားၿပီးခ်ိန္တြင္ ျပတုိက္မ်ားသုိ႔ ေလ့လာေရးခရီး သြားမည့္အေၾကာင္း အတန္းထဲတြင္ ေၾကညာ လုိက္သည္။ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ သြားျဖစ္မည့္အေၾကာင္းေျပာရင္း -
" မင္းတုိ႔ကုိ ထိန္းဖုိ႔ ဆရာမ မစၥဘလင္းခ်ဒ္ပါ လုိက္လိမ့္မယ္ "
ဤတြင္ ပါမလာဒဲယားက ၀င္ေမးသည္။

" ဆရာမ လုိက္ဖုိ႔ လုိလုိ႔လား ဆရာ "
" လုိတယ္ မစၥဒဲယား၊ ေက်ာင္းသား ေလးဆယ္ေက်ာ္ကုိ ဆရာတစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ အျပင္ထြက္ခြင့္ မ႐ွိဘူး၊ ဒါက ေက်ာင္းေကာင္စီ ဥပေဒေလ"
" ေကာင္းတာေပါ့ ဆရာ၊ မစၥဘလင္းခ်ဒ္ကုိ သိပ္သေဘာက်တယ္၊ သိပ္က်က္သေရ႐ွိတာပဲ"
တစ္ဂ်က္ဆင္က ၀မ္းသာအားရ ၀င္ေျပာသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ ၿပံဳးုလုိ႔။

" ေဟ့ ... တစ္၊ နင္ ၀င္မ႐ႈပ္စမ္းပါနဲ႔၊ နင့္ကုိ ဘယ္သူေမးလုိ႔လဲ "
မလုိအပ္ဘဲ ေဒါပြေနေသာ ပါမလာဒဲယားကုိ တစ္ဂ်က္ဆင္က ေၾကာင္ၾကည့္ေနသည္။ ၿပီးမွ ခပ္ေအးေအး ေလသံျဖင့္ -
" ဘာ တစ္လဲ၊ နာမည္ရင္း ေခၚေလ၊ ဂ်က္ဆင္ ကြ"
*
ၾကာသပေတးေန႔ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းေရာက္လွ်င္ ေရာက္ခ်င္း ဆရာႀကီး ႐ံုးခန္းကုိ တန္းသြားၿပီး ေလ့လာေရး ခရီးထြက္ခြင့္အမိန္႔ သြားယူသည္။ အတန္းထဲကုိ ေရာက္ေတာ့ သူတုိ႔အားလံုး ေရာက္ႏွင့္ ေနၾက ၿပီ။ ထုိင္ေစာင့္ေနၾက၏။ သည္ျမင္ကြင္းမ်ိဳးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္မထားမိသျဖင့္ ပါးစပ္ အေဟာင္းသားျဖစ္သြားသည္။

အားလံုး ကုိယ္ေရာင္ ကုိယ္၀ါ ေတာက္ပစြာႏွင့္ပါတကား။ ေယာက္်ားကေလးမ်ားက ဘုိေကကုိ ေသေသ သပ္သပ္ ၿဖီးသင္လာၾက၏။ မိန္းကေလးမ်ားကလည္း ႏႈတ္ခမ္းနီ ကုိယ္စီျဖင့္။ ဣေႁႏၵရစြာ လွလွပပ ျပင္ဆင္ လာၾက၏။ တအံ့တၾသ ျဖစ္ကာ ၀မ္းသာေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၾကည့္ၿပီး သူတုိ႔ မ်က္ႏွာကေလးေတြ ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳး ျဖစ္ေနၾကသည္။
အတန္းထဲတြင္ တစ္ေနရာ လြတ္ေနသည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားလုိက္မိသည္။ တစ္ဂ်က္ဆင္၏ ေနရာ။ ေက်ာင္းေခၚႀကိမ္ စာအုပ္ကုိ ဖြင့္ၿပီး နာမည္ေခၚသည္။ ထံုးစံအရ ေခၚရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ အတန္းႏွင့္ တစ္သား တည္း ျဖစ္ေနၿပီမုိ႔ ေက်ာင္းပ်က္သူကုိ ကၽြန္ေတာ္ တန္းသိေနၿပီ။

ေန႔လယ္စာဖုိး ေကာက္ခံၿပီး ဆရာမ ဂ်ီလီယံဘလင္းခ်ဒ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ေနသည္။ အခန္းအျပင္ဘက္ တြင္ နံရံႏွင့္ တြန္းသံတုိက္သံလုိလုိ ၾကားလုိက္သျဖင့္ ထ သြားၿပီး တံခါးဖြင့္ၾကည့္လုိက္သည္။
အခန္း၀တြင္ ဧရာမ အ၀တ္ထုပ္ႀကီး ဘြားခနဲ ေပၚလာ၏။ အထုပ္ႀကီးေအာက္မွ ေအာ္ေျပာသည့္အသံ ထြက္ လာသည္။
" ကၽြန္ေတာ္ပါ ... ဆရာ၊ ဂ်က္ဆင္ပါ၊ အေမ့ကုိ ကူလုပ္ေနရလုိ႔ပါ ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္လာမွ သြားပါေနာ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ခုခ်က္ခ်င္း ျပန္ေျပးလာပါ့မယ္ ဆရာ "
ေျပာေျပာဆုိဆုိ ဂ်က္ဆင္သည္ အထုပ္ႀကီးကုိ ႐ြက္ၿပီး ျပန္ေျပးဆင္းသြားသည္။ တစ္ခန္းလံုး ၀ုိင္းရယ္ၾက သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း လုိက္ရယ္မိေတာ့သည္။

မၾကာမီ ဆရာမ ဂ်ီလီယံ ေရာက္လာသည္။ ထိန္းလုိ႔ လြယ္ေအာင္ အုပ္စုႏွစ္စု ခဲြလုိက္သည္။
ယခုလုိ နံနက္ပုိင္းဆုိလွ်င္ ရထားေပၚတြင္ ေနရာ မ်ားမ်ားစားစား မ႐ွိတတ္ေပ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြ လူခဲြ ကာ တဲြႏွစ္တဲြထဲတြင္ လုိက္ၾကရသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း တံခါး၀တြင္ ငါးပိသိပ္ ငါးခ်ဥ္သိပ္ က်ပ္ညပ္ပါ လာ၏။ ကၽြန္ေတာ့္အနီးတြင္ မြိဳင္ရာဂ်ိဳးဇက္၊ ဘာပေရာပက္ႏွင့္ ပါမလာဒဲယားတုိ႔ပါလာၾကသည္။ ၾကည့္ရ မည့္ ျပတုိက္အေၾကာင္းကုိ သူတုိ႔သံုးေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္အား ေမးလုိက္၊ သူတုိ႔ဘာသာ သူတုိ႔ ေျပာ လုိက္ ျဖင့္ စိတ္အားထက္သန္ေနၾကသည္။ ဂ်ီလီယံ ေျပာျပထားသည့္ ေ႐ွးေခတ္ လက္ခ်ဳပ္ အ၀တ္အထည္မ်ားကုိ သူတုိ႔ အထူး စိတ္၀င္စားေနၾက၏။ သူတုိ႔ တစ္ေတြ သည္မွ် တက္ႂကြေနသည္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ပီတိ ျဖစ္ေနရ၏။

ကင္နင္လမ္း ဘူတာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တဲြေပၚသုိ႔ ၀တ္ေကာင္းစားလွႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးႏွစ္ဦး တက္လာ သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ စက္ဆုပ္႐ြံ႐ွာသည့္ အမူအရာျဖင့္ ေျပာင္ေျပာင္ တင္းတင္းပင္ ၾကည့္၏။ ၿပီးေတာ့ " အ႐ွက္နည္းတဲ့ မိန္းကေလးေတြ နဲ႔ အမဲ႐ုိးႏွယ္ ဟင္းအုိး မွ အားမနာသည့္ လူမည္းမ်ား" အေၾကာင္း မဲ့ကာ ႐ြဲ ကာ ေျပာပါေလေတာ့၏။
ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲတြင္ ေထာင္းခနဲ ေဒါပြသြားသည္။ ႐ွက္လည္း ႐ွက္သြား၏။ ျပတုိက္အေၾကာင္း စိတ္ပါ လက္ပါ ေဆြးေႏြးလာၾကသည့္ ကေလးမေတြ မၾကားပါေစနဲ႔ဟုသာ ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္းရေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဆုေတာင္း မျပည့္ပါ။

အမ်ိဳးသမီးႀကီး ႏွစ္ဦး ႏွင့္ အနီးဆံုး ရပ္ေနသည့္ ဘာဘရာပက္ က အလ်င္ ၾကားသြားသည္။ ပါမလာ ကုိ ဘာဘရာ က တုိးတုိးကပ္ၿပီး သတင္းပုိ႔လုိက္သည္။ ပါမလာသည္ ခ်က္ခ်င္း ဘာဘရာႏွင့္ ေနရာခ်င္း လဲ လုိက္သည္။ ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးႏွစ္ေယာက္ ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ရပ္လုိက္သည္။ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားက ေဒါသခုိး ေတြ ထုတ္လႊတ္ေနဘိသုိ႔။
" ဒီမယ္ ... တစ္ဆိတ္၊ ဒါ ကၽြန္မတုိ႔ ဆရာ႐ွင့္ သိလား "

ပါမလာက တစ္တဲြလံုး ၾကားေလာက္ေအာင္ တမင္ ေအာ္ေျပာလုိက္ျခင္းျဖစ္၏။ ၾကားလည္း ၾကားသြားၾက သည္။ အမ်ိဳးသမီးႀကီး ႏွစ္ေယာက္ တျခားဘက္ သုိ႔ မ်က္ႏွာလဲႊသြားၾက၏။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အေရးနိမ့္သြား သျဖင့္ အထိတ္တလန္႔လည္း ျဖစ္သြားပံု ရ၏။ အနီးအနားမွ ခရီးသြားမ်ားက ဆတ္ဆတ္ႀကဲ သူပုန္ဗုိလ္မ ကေလးကုိ ၀ုိင္းၾကည့္ေနၾကသည္။

ျပတုိက္ေရာက္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးအမွာစကားေျပာဖုိ႔ အုပ္စုႏွစ္စု ျပန္ေပါင္းလုိက္သည္။ ေျခာက္ေယာက္တစ္ တဲြစီ တဲြထားေပးသည္။ သူတုိ႔ လက္ထဲတြင္ မွတ္စရာ စာ႐ြက္ႏွင့္ ခဲတံကုိယ္စီ ကုိင္ထားၾက၏။ ၀ိတုိရိယ အလယ္ေခတ္ ဆင္ယင္ထံုးဖဲြ႕မႈကုိ ေလ့လာခဲ့ဖုိ႔၊ ထုိေခတ္ ဒီဇုိင္းပံုသ႑ာန္၊ အထည္အ၀္ အမ်ိဳးအစား၊ ခ်ဳပ္႐ုိး ခ်ဳပ္သား ႏွင့္ အသံုးအေဆာင္မ်ား၊ ဆံပင္ပံုစံမ်ား စသည္တုိ႔ကုိ ေလ့လာရန္ မွာၾကားလုိက္သည္။

ေန႔လယ္ ၁၁ နာရီတြင္ ျပတုိက္ စားေသာက္ဆုိင္မွာ ဆံုၿပီး လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ဖုိ႔ႏွင့္ ၁၂ နာရီတြင္ ျပန္ဖုိ႔ အခ်ိန္ သတ္မွတ္ေပးလုိက္သည္။ စည္းကမ္းေသ၀ပ္စြာ ေလ့လာၾကည့္႐ႈဖုိ႔ႏွင့္ ျပတုိက္ပစၥည္းမ်ား ကုိင္ တြယ္ျခင္းမျပဳ ဖုိ႔လည္း မွာၾကားလုိက္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ီလီယံက သူတုိ႔အုပ္စုကေလးမ်ားထဲသုိ႔ ၀င္ၿပီး လုိအပ္သည့္ အကူအညီေပးသည္။ လမ္းညႊန္မႈ ေပးသည္။ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား အုပ္စုထဲတြင္ ဂ်ီလီယံဘလင္းခ်ဒ္မွာ ပုိၿပီး ခ်စ္ဖုိ႔ေကာင္း ေန၏။ က်က္သေရ ႐ွိေန၏။

ျမင္ကြင္းကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္သည္ ပီတိသုခ ျဖစ္လုိ႔ မဆံုးႏုိင္ေတာ့ပါ။ ထူးျခားသည့္ အေတြ႕အႀကံဳတစ္ မ်ိဳးျဖစ္ပါ၏။ သမုိင္းဆုိင္ရာ အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိ သူတုိ႔ ထူးထူးျခားျခား စိတ္၀င္စားလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မထင္ခဲ့ပါ။ ဆရာ ၀က္စတန္က -
" အလကားပါဗ်ာ၊ ပညာလုိခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး၊ အျပင္ထြက္ရရင္ အူျမဴးေနတဲ့ဟာေတြပါ" ဟု ေထာမနာ ျပဳ ခဲ့ေသးသည္။

ကၽြန္ေတာ္ သူတုိ႔ကုိ ေဖာ့တြက္ခဲ့မိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔ စိတ္၀င္တစား ေမးျမန္းမွတ္သားေနၾကပံုမွာ ေသ ေသခ်ာခ်ာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္လာၾကမွန္း သိသာလွသည္။ အားလံုးကုိ ေလးေလးစားစား ေလ့လာၾကသည္။ တီးတုိး ေဆြးေႏြးသူ ေဆြးေႏြး၊ ပံုဆဲြသူ ဆဲြ၊ မွတ္စုေရးသူ ေရးႏွင့္။

သတ္မွတ္ထားသည့္ ျပတုိက္ စားေသာက္ခန္းထဲတြင္ ျပန္ဆံုၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္၊ ဂ်ီလီယံ၊ ပက္ထရစ္ဖာမင္၊ ပါမလာႏွင့္ ဘာဘရာတုိ႔က တစ္စားပဲြတည္းက်သည္။ မိန္းကေလး သံုးေယာက္တြင္ ဘယ္သူက ဆရာမ ျဖစ္မည္ကုိ မသိသူ တစ္ေယာက္အဖုိ႔ အမွန္းရ ခက္လိမ့္မည္။ ဂ်ီလီယံက သူတုိ႔ႏွစ္ ေယာက္ ထက္ အရပ္ပုိျမင့္ေပမယ့္ ေက်ာင္းသူႏွစ္ေယာက္က မ်က္ႏွာကုိ အျခယ္အမႈန္းေတြ လုပ္လာ သျဖင့္  အပ်ိဳႀကီးေတြ ျဖစ္ေန၏။

ပါမလာ သည္ေန႔ ပုိလွေနသည္။ ထပ္တြန္႔စကတ္အနီ၊ ေဒါက္ျမင့္ ႐ွဴးဖိနပ္အနီကုိ ဆင္တူ ဆင္ျမန္းလာ သည္။ လည္ေပၚ၀ဲ ဆံပင္ကုိ စည္းထားသည့္ ေခါင္းစည္းဖဲႀကိဳးကလည္း နီရဲရဲ။ မၾကာခင္ အစြမ္းကုန္ ပြင့္လာေတာ့မည့္ ပန္းဖူးပန္းငံုကေလးႏွင့္ တူေန၏။
" ... သတုိ႔ အေနရ အထုိင္ရ က်ပ္မွာပဲေနာ္ "
ဂ်ီလီယံ၏ မွတ္ခ်က္ ေနာက္ပုိင္းကုိသာ ကၽြန္ေတာ္ ၾကားလုိက္သည္။

" ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ ၀တ္ထားေတာ့လည္း သိပ္ၾကည့္လုိ႔ ေကာင္းတာ ဆရာမရဲ႕၊ ဒါေလာက္ ႐ွည္လ်ားတဲ့ အစႀကီး ကုိ တစ္ထပ္တည္း ခ်ဳပ္၀တ္ထားတာကုိ ... ၾကည့္ေလ "
ဘာဘရာ၏ မ်က္ႏွာ ေဖာင္းအိအိကေလးတြင္ စိတ္အားထက္သန္မႈေတြ လႊမ္းမုိးေနသည္။ ျပတုိက္တြင္ ေတြ႕ခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ သူတုိ႔ ေျပာလုိ႔ မကုန္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနၾက၏။ သူတုိ႔အတြက္ လံုး၀ အသစ္အဆန္းျဖစ္ေနသည့္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားမွာ အံ့ၾသစရာ ေကာင္း ေလာက္ေအာင္ ထက္ျမက္ၾကသည္။

ခ်ည္စက္ အမႈထမ္း မိဘမ်ား၏ သားျဖစ္သူ ဖာမင္သည္ ရက္ကန္း အႏုပညာကုိ အမ်ားႀကီး နားလည္ေန ေၾကာင္း ေတြ႕ရ၏။ သူ႔အဘြားသည္ ယေန႔ထိ လက္ရက္ကန္း ခတ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ အတန္း၏ တုိးတက္မႈကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ပီတိျဖစ္လုိ႔ မဆံုးႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနသည္။ အေကာင္းဆံုး ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ပင္ ပခံုးခ်င္းယွဥ္ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ ဒင္ဟန္ႏွင့္ ေပၚတာတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ သူတုိ႔ ကုိယ္ သူတုိ႔ အုပ္စုဗုိလ္မ်ားအျဖစ္ ခံယူၿပီး အုပ္စုငယ္မ်ားကုိ စနစ္တက် ထိန္းေပးသည္။

၁၂ နာရီ မထုိးခင္ အားလံုး တန္းစီၿပီးသား ျဖစ္ေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ အခ်က္ျပလုိက္သည္ႏွင့္ ေျမေအာက္ဘူတာ ႐ံုသုိ႔ တန္းစီ ခ်ီတက္ၾကေတာ့၏။ ၂ နာရီေက်ာ္မွ် စည္းကမ္းထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေအာက္တြင္ ေနခဲ့ၾကရေသာ သူတုိ႔ တစ္ေတြသည္ ရထားေပၚေရာက္ၿပီ ဆုိသည္ႏွင့္ စိတ္လြတ္လက္လြတ္ ရယ္ေမာ ေနာက္ေျပာင္ ေျပာဆုိကာ ဆူဆူညံညံ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ေပ်ာ္ျမဴးေနသည့္ ေမ်ာက္တစ္အုပ္ႏွင့္ တူေန၏။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမွာ ေလ့လာေရးခရီး အေတြ႕အႀကံဳမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

သူတုိ႔ စကားထဲတြင္ ဆရာက။ ဆရာကႏွင့္။ ဆရာက ဘယ္လုိ ေျပာတယ္၊ ဆရာေျပာတာက ဒီလုိစသည္ ျဖင့္ မၾကာမၾကာ ပါလာေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ နားစြန္နားဖ်ား ၾကားေနရ၏။ သူတုိ႔အတြက္ အစစ အရာရာ အဆံုးအျဖတ္ ေပးသူမွာ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ပခံုးေပၚကုိ တာ၀န္ေတြ ေလးလံစြာ ပိက်လာၿပီ ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားလုိက္ရ၏။
သူတုိ႔ တစ္ေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အႂကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ေနၾကၿပီ။ အာစရိယ ဂုိဏ္း၀င္ဟု လုိလုိလားလား လက္ခံၿပီ။
ေက်ာင္းသုိ႔ ျပန္ေရာက္ၾကၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕က စားေသာက္ခန္းသုိ႔ တန္းသြားၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ လည္း အိမ္ျပန္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဆရာမ ဂ်ီလီယံတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္က ဆရာမ်ား အခန္းဆီသုိ႔ ထြက္ လာခဲ့ာကသည္။

သားညႇပ္မုန္႔ စာရင္း ေလ့လာေရးခရီး၏ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပံုကုိ ဆရာမ စားၿမံဳ႕ျပန္ေနသည္။
" သူတုိ႔ကေလးေတြဟာ ကၽြန္မ ထင္တာထက္ အပံုႀကီး လိမၼာၾကတာပဲဆရာ၊ အျပင္မွာ ထိန္းလုိ႔ ရပါ့မလား ဆုိၿပီး ကၽြန္မက စုိးရိမ္ေနတာ "
" ဟုတ္တယ္ ဆရာမ၊ သူတုိ႔ဟာ မစၥက္ဒ႐ူး ေျပာသလုိ လူေတာ္ လူေကာင္းကေလးေတြပါ "
" အဲဒါတင္ မကေသးဘူး ဆရာ၊ အျပန္မွာ ကၽြန္မရယ္၊ မြိဳင္ရာ ဂ်ိဳးဇက္ရယ္၊ အက္ဖီခ႐ြတ္ရယ္ စကားလက္ဆံု က်လာၾကတယ္၊ ကၽြန္မကုိ တရင္းတႏွီး ေျပာၾကတယ္ေလ၊ သူတုိ႔ကေလးေတြဟာ ကၽြန္မ ထက္ေတာင္ ဘ၀အေၾကာင္းကုိ သိေနၾကပါကလားဆုိတဲ့ အျမင္မ်ိဳး ကၽြန္မ ျမင္လာတယ္ "

" မဆန္းပါဘူး ဆရာမ၊ မြိဳင္ရာရဲ႕ အေမဟာ အဆုတ္ေရာဂါျဖစ္ၿပီး ကုိးပတ္လံုးလံုး ေဆး႐ံုတက္ရတယ္။ အဲဒီ တစ္ခ်ိန္လံုး မြိဳင္ရာတစ္ေယာက္တည္း အိမ္ကုိ ထိန္းရတယ္။ အငယ္ ကေလးႏွစ္ေယာက္က မူလတန္း ေက်ာင္းသားကေလးေတြတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးေတြ ႀကိဳဖုိ႔ သူ႔ကုိ ေက်ာင္းေစာေစာ လႊတ္ေပးရတယ္ေလ"
" အင္း ... ေတာ္ေတာ္ ႐ုန္းကန္ရတာပဲေနာ္ "

" ဒါေပမဲ့ မြိဳင္ရာက မႈမယ္မထင္နဲ႔ ဆရာမ။ ခပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲ။ သူ႔အေဖက သူခ်က္တဲ့ ထမင္း ဟင္းကုိ ဘယ္လုိ ခ်ီးက်ဴးေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၀မ္းသာအားရ ေျပာျပဖူးတယ္။ သူတုိ႔ကုိ ကေလးေတြလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္မုိ႔ ျမင္ေန တာ တစ္ခါတေလ မွားေနတယ္ ဆရာမ "
" ကၽြန္မေတာ့ သူတုိ႔ကုိ အဲဒီလုိ မျမင္ပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ေျပာတာပါ ဆရာ၊ ပါမလာဒဲယားဆုိတဲ့ ေကာင္မေလး ဆုိရင္ ဆရာ့ကုိ က်ိတ္ၿပီး ခ်စ္ေနတယ္လုိ႔ေတာင္ ကၽြန္မထင္တယ္ "
ကၽြန္ေတာ္ ပါးစပ္ အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားသည္။ ဘာဆက္ေျပာရမွန္း မသိေတာ့ပါ။ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ ေပါက္ကရ ေျပာတတ္ၾကပါကလား။

ဆရာမက ခပ္ၿပံဳးၿပံဳး ေျပာေနေသာ္လည္း ေလသံမွာ ေအးနက္ေန၏။
" ဟာဗ်ာ ... မဟုတ္တာ၊ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး ဆရာမရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွလည္း သတိမထားမိပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကုိ အားလံုးနဲ႔ ဆက္ဆံသလုိပဲ ဆက္ဆံတာပါ "
" ဆရာ မသိဘူးဆုိတာ ကၽြန္မ ယံုပါတယ္။ ဆရာမ သိတာက တစ္ပုိင္းေလ၊ ဒါေတြက ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာေတြ ဆရာရဲ႕၊ ကၽြန္မ အတန္းထဲမွာလည္း ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ ကၽြန္မကုိ ႐ူးမတတ္ စဲြလမ္းေနၾက တယ္ေလ "

သူ႔ဘာသာသူ သေဘာက်ၿပီး ဆရာမ ရယ္သည္။ ေငြဆည္းလည္း သံကေလး အခန္းထဲတြင္ ပဲ့တင္သြား၏။ သည္ေတာ့လည္း သူ႔ကုိ ေဗြယူဖုိ႔ ခက္ေနသည္။
" ဒါထက္ မနက္က ရထားေပၚမွာ ဆရာ ခံလုိက္ရတယ္ဆုိ "
" အလကားပါ ဆရာမရယ္ "
ကၽြန္ေတာ္က အဘြားႀကီး ႏွစ္ေယာက္အား ပါမလာ ၀င္ခ်ဲသည့္ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ခပ္႐ႊ႔င္႐ႊင္ ျပန္ေျပာျပ လုိက္သည္။ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အကဲခတ္သည့္ မ်က္လံုး႐ြ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေန၏။ ၿပီးမွ -
" ဆရာဟာ တကယ္ပဲ သူတုိ႔ကုိ ႏွပ္ေခ်းတဲြေလာင္းကေလးေတြလုိ႔ ထင္ေနတာကုိး၊ တျခား ေက်ာင္းသူေတြ ကုိထင္ခ်င္ထင္၊ အဲဒီတစ္ေယာက္ကုိေတာ့ မထင္နဲ႔ေနာ္၊ အပ်ိဳႀကီးဖားဖား ျဖစ္ေနၿပီ "
" ဒီမယ္ ဆရာမ၊ ရထာိ္းေပၚမွာ ျဖစ္တဲ့ ကိစၥကလည္း ႐ုိး႐ုိးတန္းတန္းပါဗ်ာ။ သူမဟုတ္လညး တျခားတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ကာကြယ္မွာပါ "
" ဒါက ဆရာ့ဘက္က အျမင္ကုိး၊ ေကာင္မေလးကုိ ကၽြန္မ အျပစ္ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဆရာ့ကုိ အၾကည္ညိဳလြန္ေနတာ၊ အဲဒါ ဆရာသိရဲ႕လား "
" ဟာ ... ဒုကၡပါပဲဗ်ာ "

အေျခအေနမွာ ႐ုတ္ျခည္း ေျပာင္းလဲသြားၿပီဟု ကၽြန္ေတာ္ သိလုိက္၏။ ဆရာမ ဂ်ီလီယံႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဆက္ဆံေရးတြင္ ပုန္းကြယ္ေနခဲ့သည့္ ႐ြက္ပုန္းသီး စိတ္လႈပ္႐ွားမႈကေလး လႈပ္ခတ္ လူးလြန္႔လာျခင္းပင္။ ဆရာမကုိ ျမင္ျမင္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ ရင္ခုန္ခဲ့ရသည္ မဟုတ္ပါလား။
ဆရာမ ဇြတ္ေျပာေနပံုေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္႐ႈပ္သြားသည္။ ေအာင့္သက္သက္လည္း ျဖစ္လာ၏။ သုိ႔ႏွင့္ မခုိင္လံုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔အနားမွ ဇြတ္ထလာခဲ့သည္။ ေခါင္းေအးေအး စဥ္းစားလုိ သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ စာသင္ခန္းဆီသုိ႔ ျပန္လာခဲ့၏။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာမ ေျပာသည့္ကိစၥေၾကာင့္ ထိတ္လန္႔အံ့ၾသေနမိ၏။ ထုိင္စဥ္းစားေနရင္း ကၽြန္ေတာ့္ ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္ ေ၀ဖန္ၾကည့္၏။
မႏူးမနပ္ သူငယ္ႏွပ္စားေလး တစ္ေယာက္လုိ ႐ုိး႐ုိး႐ွင္း႐ွင္းကေလးကုိ ႐ႈပ္ေထြးေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစား ေနျခင္းလား။
ဆရာမ ဂ်ီလီယံ ဘလင္းခ်ဒ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္႔အလြန္ သေဘာက်ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ၾကားတြင္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ဆန္သည့္ ေပ်ာ္စရာ ဆက္ဆံေရးတစ္မ်ိဳး ႐ွင္သန္ ႀကီးထြားခဲ့သည္။ သည္ဆက္ဆံ ေရးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ထာ၀ရ သိမ္းဆည္းထားခ်င္ပါသည္။

အဂၤလန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေနခဲ့သည့္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး တစ္ကုိယ္ေတာ္ ဘ၀ျဖင့္ ဧကစာ က်င့္ေနခဲ့ သည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ေက်ာင္းသား ဘ၀က ဇာတ္လမ္းေလး တစ္ပုဒ္၊ ႏွစ္ပုဒ္ ႐ွိခဲ့ဖူးပါ၏။ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အေတြ႕အဆံု နည္းလွသည့္ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးကေလး ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေလးနက္ပါ၏။ စစ္အတြင္းမုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀တြင္ ေလယာဥ္ ပ်ံသည္ အဒိကျဖစ္ေန၏။ ေန႔ေသမလား၊ ညေသမလားဟူ သည့္ မေရမရာ ကာလတြင္ အခ်စ္ကိစၥသည္ အလုိလုိ ေနာက္တန္း ေရာက္သြားခဲ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္လည္း သူမ်ားနည္းတူ ရံခါတြင္ ခ်စ္သူႏွင့္ ေတြ႕ခ်ိန္႐ိွပါသည္။ ထုိစဥ္က ကၽြန္ေတာ့္ အသား ေရာင္သည္ လံုး၀ အေရးမႀကီးခဲ့ပါ။ ေျပာၾကစုိ႔ ဆုိလွ်င္ ေဘာလံုး၊ တင္းနစ္၊ လက္ေ၀ွ႕ႏွင့္ အားကစားမ်ိဳးစံု တြင္ ေ႐ွ႕တန္းက ေနခဲ့သူမုိ႔ စန္းပြင့္ခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အမ်ိးသမီးမ်ား စိတ္၀င္စားၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ေလာက္ မစြံသည့္ အျဖဴ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကေတာ့ တစ္မ်ိဳးေကာက္ခ်က္ခ်ၾက၏။ လူမည္းမ်ားတြင္ အခ်စ္ခြန္အားႀကီးသည္ ဟူသည့္ ဆုိ႐ုိးစကားကုိ သူတုိ႔ အျဖဴမေတြက စိတ္၀င္စားၾကျခင္းပါတဲ့။ သုိ႔ေသာ္ အမွန္အတုိင္း ၀န္ခံရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္တုန္းကမွ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အိပ္ခန္းသံုးပစၥည္း မျဖစ္ခဲ့ပါ။

သည္ အတိတ္က႑မ်ားသည္ ဟုိအေ၀းႀကီးတြင္ က်န္ခဲ့ပါေလၿပီ။ လက္႐ွိဘ၀တြင္ ခြင္က်ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ေနရပါေတာ့မည္။ ေျခလွမ္းတုိင္းကုိ သတိႀကီးစြာ လွမ္းေနရသည့္ဘ၀။ အျဖဴမ တစ္ေယာက္ႏွင့္ နီဂ႐ုိးတစ္ေယာက္ တဲြသြားလွ်င္ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ႏွာေခါင္း႐ံႈ႕ၾကသည့္ လန္ဒန္သားေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေတြ႕ဖူးသည္။ သည္အျဖစ္အပ်က္မ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေနလွ်င္လည္း သည္ေန႔ မနက္ အျဖစ္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ သတိေပးေနပါလိမ့္မည္။

ဆရာမ်ား အခန္းထဲတြင္ ဂ်ီလီယံႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္တည္း ေအးေအး ေဆးေဆး ထုိင္စကားေျပာ႐ံုေလာက္ကမူ ကိစၥမ႐ွိပါ။ သုိ႔ေသာ္ သည့္ထက္ပုိလွ်င္ေတာ့ သူ႔ခမ်ာ စူးစူးရဲရဲ မလုိတမာ အၾကည့္ခံရေတာ့မည္မွာ မုခ် ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ကုိ သည္လုိ အၾကည့္မခံရေလေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ ၾကည္ ႏူးဖြယ္ လက္႐ွိဆက္ဆံေရးကုိ မည္မွ်ၾကာၾကာ ထိန္းထားႏုိင္ပါမည္လဲ။
အသားမည္း တစ္ေယာက္ႏွင့္ တဲြသြားသည့္ မ်က္ႏွာျဖဴ အမ်ိဳးသမီးကုိ သူတုိ႔ ၾကည့္ပံုမွာ အၾကင္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္က ေအာက္တန္းက်ျခင္း၊ မသန္႔႐ွင္းေတာ့ျခင္း မဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးသမီးထု တစ္ရပ္လံုးကုိ ေစာ္ ကားျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ထြက္ေနသည့္ အၾကည့္မ်ားျဖစ္ပါ၏။ ေတာ္႐ံု သတၱိျဖင့္ သည္မဟာရံတံတုိင္းကုိ ေက်ာ္ ျဖတ္ဖုိ႔ မလြယ္ပါေခ်။

ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံတြင္ လူမည္းတစ္ေယာက္သည္ မ်က္ႏွာျဖဴ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ မေပါင္းစပ္ရ ဟူ၍ ပံုႏွိပ္ မထားေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ျပ႒ာန္းထားသည္ႏွင့္ တူေန၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ လူမည္းတုိ႔သည္ ၿဗိတိန္တြင္ ေယာက္်ား ဘ၀ ဆံုးေနေသာ ေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ တူေနေတာ့မည္။
နင့္နဲစြာ ခံစားေတြးေတာေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ့္ စာသင္ခန္းထဲသုိ႔ ဂ်ီလီယံ၀င္လာသည္။ အစဥ္ ၾကည္လင္ေန သည့္ သူ႔မ်က္ႏွာကေလးမွာ အုိေနသည္။ သူ အနားေရာက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ထ ရပ္ေပးလုိက္သည္။

" ဆရာ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ "
" ဗ်ာ ... ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး ဆရာမ၊ ကၽြန္ေတာ့္မွာ စဥ္းစားစရာေလး ေပၚလာလုိ႔ ေအးေအးေဆးေဆး လာ စဥ္းစားေနတာပါ"
" ေနာက္မွ စဥ္းစားလုိ႔ မရဘူးလား "

မခံခ်ိ မခံသာ ျဖစ္ေနသည့္ အမူအရာျဖင့္ ေမးသည္။ မ်က္၀န္းနက္မ်ားကမူ အေရာင္တဖ်တ္ဖ်တ္ ေတာက္ပ လ်က္။
" ရပါတယ္ ဆရာမ။ ကၽြန္ေတာ္ အလကား ေၾကာင္ေနတာပါ၊ စိတ္မဆုိးပါနဲ႔ေနာ္ "
" ကၽြန္မ ေျပာတဲ့ ကိစၥေၾကာင့္လား ဆရာ "
သူ႔ ႏႈတ္ခမ္းကေလးေတြ မသိမသာ တုန္ေနသည္။ ရင္ခြင္ထဲကုိ အသာကေလး ဆဲြယူၿပီး ႏွစ္သိမ့္လုိက္ခ်င္ ပါ၏။

" အဲဒါလည္း ပါသင့္သေလာက္ ပါတာေပါ့ေလ၊ ဆရာမ ေျပာေနတုန္း ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲကုိ စဥ္းစားစရာ ၀င္လာလုိ႔ပါ "
" ကၽြန္မ အေၾကာင္းလား ဆရာ၊ ကၽြန္မတုိ႔အေၾကာင္း မဟုတ္လား "
" ဟုတ္တယ္ ဆရာမ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေၾကာင္းပဲ ဆုိပါေတာ့ "
" ကၽြန္မ စိတ္ထဲက သိေနသလုိပဲ ဆရာ "

ကၽြန္ေတာ္ သူကေလးကုိ ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ ရင္ထဲက ေငးၾကည့္ေနမိျခင္း။ စကၠန္႔မ်ားသည္ အျဖစ္အပ်က္ ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ေနသည့္အလား။
" ဆရာ ကၽြန္မကုိ စိတ္ဆုိးေနလား ဟင္ "
" ကၽြန္ေတာ္က ဆရာမကုိ စိတ္ဆုိးရမယ္ ဟုတ္လား၊ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ဘာအတြက္ စိတ္ဆုိးႏုိင္မွာလဲ ဆရာမရယ္"
" ေတာ္ေသးတာေပါ့ "

ခ်စ္စရာ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားေပၚတြင္ ႐ွိေနက် အၿပံဳးရိပ္ ေရးေရးျပန္ထင္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စဲြလမ္းခဲ့သည့္ အၿပံဳး။ ႏႈတ္ခမ္းေထာင့္စြန္းကေလးမ်ား ဦးစြာ တဆတ္ဆတ္ လႈပ္႐ွားလာၿပီးမွ ပါးစပ္ဆီသုိ႔ တျဖည္းျဖည္း ကူးစက္သြားကာ တအားၿပံဳးလုိက္သည့္ အၿပံဳးမ်ိဳး။ လွ်ပ္စီးတစ္ခ်က္ ၀င္းလက္သြားလုိက္သည္ႏွင့္လည္း တူ၏။
" ေက်ာင္းဆင္းမွ ေတြ႕မယ္ "ဟု ေျပာကာ အခန္းထဲမွ ခ်က္ခ်င္း ထြက္သြားသည္။ ဘာမွန္းမသိဘဲ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ေတြ ခုန္က်န္ရစ္၏။ ေခါင္းထဲတြင္ ေနာက္က်ိက်ိျဖစ္သြားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကတုန္ကယင္ႏွင့္ ေပ်ာ္ေနမိသည္။
*
ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းနည္းနည္း ေက်ာက္က်သြားသည္။ ရထားေတြက စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းလွသည္။ ၾကာေလ အခ်ိန္မမွန္ေလျဖစ္ေန၏။ ဘူတာ႐ံုက အခ်ိန္မွန္ ထြက္လာျဖစ္ ျပန္ လွ်င္လည္း လမ္းတြင္ ရပ္ခ်င္ရပ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ေတာ့ အခန္းထဲတြင္ ကေလးေတြ စံုေနၾက ေလၿပီ။
" မဂၤလာပါ ဆရာ "
အံ့ၾသလြန္းသျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ ျပန္ႏႈတ္မဆက္ႏုိင္ဘဲ ေၾကာင္ေနမိ၏။ ခါတုိင္း ကၽြန္ေတာ္က စတင္ႏႈတ္ ဆက္သည္ကုိပင္ အားလံုး တံု႔ျပန္ၾကသည္မဟုတ္။ ခုေတာ့ တစ္တန္းလံုး သံၿပိဳင္ႏႈတ္ဆက္သံသည္ ဟိန္း ထြက္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ ေႏြးသြား၏။

ကၽြန္ေတာ္က တံု႔ျပန္ႏႈတ္ခြန္းဆက္ၿပီး စားပဲြဆီသုိ႔ ဆက္ေလွ်ာက္သြားသည္။ အလုိ စားပဲြေပၚတြင္လည္း ပန္းေတြ ေ၀ေနသည့္ ပန္းအုိးႀကီး တစ္လံုးပါလား။ သူတုိ႔၏ အိမ္ေနာက္ေဖး ေျမကြက္က်ဥ္းက်ဥ္းကေလးမ်ား၊ ျပတင္းေပါက္ ေပါင္မ်ားေပၚတြင္ ကပ္စုိက္ထားသည့္ ပန္းအုိးမ်ားမွ ခူးၿပီးသူတစ္ပြင့္ ငါတစ္ပြင့္ စုလာၾကပံုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္မူ ကမၻာေပၚတြင္ အလွဆံုး ပန္းအုိးႀကီး ျဖစ္ေနပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ သူတုိ႔၏ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈ သေကၤတ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းအတြက္ စုေပါင္း ဂုဏ္ျပဳလုိက္ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပန္းအုိးထဲမွ ပန္းပြင့္မ်ားႏွင့္ တူသည့္ သူတုိ႔၏ အၿပံဳးမ်က္ႏွာကေလးမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေငး ၾကည့္ေနမိသည္။ ၿပီးမွ အူလိႈက္သည္းလိႈက္ ျပန္ေျပာလုိက္သည္။
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ တပည့္တုိ႔ရယ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ကြာ "
-----------------------
ဆက္ရန္
.

1 comment:

စံပယ္ခ်ိဳ said...

ဆရာေတာ႔ရင္ေတြခုန္ေနၿပီေနာ္
ဆက္ဖတ္ၿဖစ္ပါတယ္
ခ်မ္းေၿမ့ပါေစ