အခန္း (၁၄)
ၾသဂုတ္လ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ပ်င္းစရာအတိ ျဖစ္ေန၏။ စာဖတ္လုိက္၊ ျပပဲြ တကာ လည္ၾကည့္ လုိက္ႏွင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနရသည္။ မၾကည့္ရေသးသည့္ ႐ုပ္႐ွင္၊ ျပဇာတ္ ဟူ၍လည္း မ႐ွိ ေတာ့။
ဂ်ီလီယံ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ သူ႔အေမႏွင့္အတူ ဂ်နီဗာသုိ႔ အလည္လုိက္သြားသည္။ ဂ်နီဗာေရာက္မွ ကၽြန္ေတာ့္ ဆီ စာႏွစ္ေစာင္ေရာက္ၿပီးၿပီ။ ခပ္႐ႊင္႐ႊင္ ေရးထားသည့္ စာမ်ားျဖစ္သည္။ သူေရာက္ခဲ့သည့္ ေဒသ မ်ားမွ ႐ႈခင္းသာေတြ အေၾကာင္း ဖဲြ႕ဖဲြ႕ႏဲြ႕ႏဲြ႕ ေရးုျခယ္ျပသည္။ သူ ျပန္ေရာက္လာမည့္ အခ်ိန္ကုိ မွန္းဆၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္ေနသည္။
ဒုတိယႏွစ္၀က္ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ေတာ့ အတန္းတစ္၀က္ ေက်ာင္းပ်က္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ေနာက္မွ ႏွစ္စဥ္ ဤသုိ႔ပင္ ပ်က္ကြက္ေၾကာင္း သိရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္အတြင္း မေပ်ာ္ ႏုိင္ၾက႐ွာဘဲ ေတာဘက္မွ မိဘမ်ား၏ ၿခံလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ကူညီ လုပ္ကုိင္ ၾကရသည္။
အတန္းထဲ မွ အမာခံ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျပန္မေရာက္ေသး၍ အတန္းမွာ ေျခာက္ကပ္ကပ္ ျဖစ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔တစ္ေတြ သူတုိ႔ကုိ ေအာက္ေမ့ေနၾက၏။ သူတုိ႔ အျပန္အလာကုိ လည္တဆန္႔ဆန္႔ ေမွ်ာ္ေန ၾက၏။ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ေတာ့ ပါမလာတစ္ေယာက္ အလ်င္ႏွင့္ မတူေတာ့ဘဲ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္လာသည္။
ပုိၿပီး ၿငိမ္သက္လာသည္။ ႐ႈတည္တည္ႏွင့္ ဘာကုိမွ စိတ္၀င္စားဟန္ မ႐ွိဘဲ ငုိင္တိငုိင္တုိင္ လုပ္ေန၏။ သူ အလြန္ ၀ါသနာ ပါသည့္ အကသင္တန္းခ်ိန္တြင္လည္း ဆင္းမကေတာ့။ သူ႔အေဖာ္ ဘာဘရာ မေရာက္ေသး လုိ႔ ထင္ပါရဲ႕ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေတြးၾကည့္သည္။ ဘာဘရာက သူ႔အေမႏွင့္ သစ္သီးခူး လုိက္သြားရာက ျပန္မေရာက္ေသးေပ။ မၾကာခင္ ပံုမွန္အတုိင္း ျပန္ျဖစ္လာမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ ထားလုိက္သည္။
စက္တင္ဘာလ တတိယပတ္တြင္မွ အတန္းသားအားလံုး ျပန္စံုသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသလုိပင္ အတန္း သည္ ယခင္အတုိင္း ျပန္လည္အသက္၀င္လာသည္။ သူတုိ႔ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား၊ စြန္႔စားခန္းမ်ားကုိ ေျပာျပ ၾကသည္။ စုလာသည့္ ေငြစကေလးမ်ားကုိ မည္သုိ႔မည္ပံု အသံုးခ်ရမည့္ အေၾကာင္းကုိလည္း ကၽြန္ေတာ့္ ကုိ ၀ုိင္းေျပာၾကသည္။
ဘာဘရာ ျပန္ေရာက္လာေသာ္လည္း ပါမလာတစ္ေယာက္ သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲလာသည္ကုိ မေတြ႕ရ။ သူ႔အၿပံဳး ကုိ မေတြ႕ရသေလာက္ ျဖစ္လာ၏။ တစ္စံုတစ္ခုကုိ ႀကိတ္မွိတ္ခံစားေနပံု။ အလြန္႐ႊင္သည့္ ကေလး မကေလး သည္ သုန္မႈန္ထုိင္းမိႈင္းေန၏။ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္လည္း ဘယ္မွ မထြက္ေတာ့ဘဲ အတန္းထဲတြင္ ခ်န္ ေနတတ္၏။ သူ႔ကုိ မခုိင္းဘဲ ကၽြန္ေတာ့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြ လုပ္ေပးေနတတ္၏။
ကၽြန္ေတာ့္စားပဲြကုိ သိမ္းဆည္း သန္႔႐ွင္းေပးသည္။ ဆရာမ်ားအခန္းမွ လက္ဖက္ရည္ သြားယူေပးသည္။ ကလင္တီ က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ စသည္။
" ဆရာ့ ေက်ာင္းသူေတြ က ဆရာ့ကုိ ဆရာမေတြနဲ႔ စိတ္မခ်လုိ႔ ထင္တယ္၊ မ်က္စိေအာက္ က အေပ်ာက္မခံ ေတာ့ဘူး "
" ဟာဗ်ာ ... ဆရာမကလဲ၊ ကတ္သီးကတ္သတ္ "
ေျပာမည္ဆုိလည္း ေျပာစရာပင္။ သုိ႔ေသာ္ မိန္းကေလးမ်ားခ်ည္း မဟုတ္ပါ။ ေယာက္်ားေလးမ်ားလည္း ပါပါ သည္။ အားလပ္ခ်ိန္ မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ စားပဲြမွာ ၀ုိင္းအံုကာ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္း ေမးၾက၊ သူတုိ႔ အေၾကာင္း ေတြ ေျပာၾကႏွင့္။ ဆရာမ်ား အခန္းသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ အေရာက္အေပါက္ နည္းလာသည္။ ေက်ာင္း ႀကီးပိတ္ဖုိ႔က သံုးလ သာ လုိေတာ့၍ သူတုိ႔တစ္ေတြ အခ်ိန္႐ွိခုိက္ လံု႔လစုိက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ၾကာေတာ့ သူတုိ႔ မိသားစုေရးရာေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ အကုန္အစင္ နီးပါး သိလာသည္။ သူတုိ႔ အစ္ကုိ အစ္မ မ်ား ၏ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမ်ား၊ အေဖ ဆိပ္ကမ္းသပိတ္ ေမွာက္ကတည္းက စား၀တ္ေနေရး က်ပ္တည္းလာ ပံုမ်ား၊ အေမ က ေနာက္တစ္ေယာက္ ေမြးေတာ့မည့္ သတင္းမ်ား။
ကၽြန္ေတာ္သည္ သူတုိ႔ႏွင့္ တစ္ေသြးတည္း တစ္သားတည္းလုိ ျဖစ္လာ၏။ ယင္းအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အေပ်ာ္ ႀကီး ေပ်ာ္ေမြ႕ေနမိပါသည္။
မနက္မနက္တြင္ ကိတ္မုန္႔ထုပ္ကေလးေတြ ကၽြန္ေတာ့္ စားပဲြေပၚေရာက္ေနတတ္သည္။ ဘယ္သူ လာထား မွန္းလဲ မသိ။ " ဆရာ့အတြက္ " ဟူသည့္ စာလံုးကေလးမ်ားမွ လဲြၿပီး ဘာမွ မပါ။
အားလပ္ခ်ိန္က်မွ ကၽြန္ေတာ့္အနား လာၿပီး သူတုိ႔ မိသားစုထဲက ဘယ္သူ႔ေမြးေန႔၊ ဘယ္သူ႕မဂၤလာေဆာင္ ဟူ၍ ေျပာေလ့႐ွိသည္။ သည္လုိ ေန႔မ်ိဳးတြင္ လက္ဖက္ရည္ခ်ည္းသာ မဟုတ္ဘဲ မုန္႔ႏွင့္ ဟန္က် ပန္က် ေလြး ရတတ္သည္။
ပါမလာ တစ္ေယာက္ကမူ အားလံုးႏွင့္ ေ၀းလံေနဆဲ။ သူမ်ားေတြ ေျပာသမွ် ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ကာ နားေထာင္၍ သာေန၏။ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားသလုိ ဣေႁႏၵတစ္ခဲြသားႏွင့္။ ဆံပင္ပံုစံက အစ ျမင္ၿပီးပံုစံ မဟုတ္ေတာ့။ သိကၡာ႐ွိ႐ွိ ေနာက္တဲြထံုးလာသည္။ သူ႔ လႈပ္႐ွားမႈတုိင္းသည္ တည္ၿငိမ္ေန၏။ က်က္သေရ ႐ွိေန၏။
သည္ကေလးမမွာ ဘာျပႆနာမ်ား ႐ွိေနလုိ႔ပါလိမ့္။ ျပႆနာဇစ္ျမစ္ကုိ သိရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ကူညီႏုိင္မည္ ထင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ၏ သီးျခားကမၮဘာေလးထဲသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဇြတ္မ၀င္လုိပါ။ အေျခအေနကုိ ေစာင့္ ၾကည့္႐ံုသာ ႐ွိပါသည္။ သည္ကေလးမ်ား၏ ျပႆနာသည္ ကၽြန္ေတာ့္ ျပႆနာပင္ ျဖစ္ပါ၏။ သူတုိ႔၏ အခက္ အခဲ သည္ ကၽြန္ေတာ့္ အခက္အခဲပင္ျဖစ္ပါ၏။
တစ္ေန႔မနက္ခင္း အားလပ္ခ်ိန္တြင္ ဒင္ဟန္တစ္ေယာက္ ေဘာလံုးအသစ္တစ္လံုးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ၀င္ လာသည္။ သူ႔ေနာက္မွ ဖာမင္၊ ေပၚတာ၊ ဂ်က္ဆင္ႏွင့္ ဆီးလ္တုိ႔ပါလာၾက၏။
" ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ကူပါဦး ဆရာ၊ ေလထုိးၿပီး ႀကိဳးထုိးရခက္ေနလုိ႔၊ ဆရာ ၀က္စတန္က လုပ္ေပးမယ္ ေျပာ ၿပီးမွ အလုပ္ ေတြ ႐ႈပ္ေနလုိ႔တဲ့ "
" ေပးေလ၊ ဆရာ လုပ္ေပးမွာေပါ့ "
သူတုိ႔ လူသုိက္ ၀င္လာေတာ့ မိန္းကေလးေတြ အခန္းထဲမွ ထြက္သြားၾကသည္။ ပါမလာကမူ ထံုးစံအတုိင္း က်န္ရစ္ေန၏။ ေဘာလံုးကုိ တင္းသည္ထက္ တင္းေအာင္ ေလထပ္ထုိး၏။ ေဘာလံုးကုိ စားပဲြေပၚ တင္ကာ ေက်ာင္းသား ႏွစ္ေယာက္ကုိ ၿငိမ္ၿငိမ္ ကုိင္ထားေစၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ႀကိဳးထုိးၿပီးခ်ဳပ္သည္။ ေနာက္ဆံုး အေပါက္ ေရာက္ခါ မွ စူးက ေခ်ာ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ လက္ေခ်ာင္းကေလး တစ္ခုကုိ စူးေတာ့သည္။ ေသြးေတြ ပန္း ထြက္လာ၏။
" ဟာ ... ဆရာ ေသြးေတြ ပန္းထြက္လာၿပီ၊ နီရဲရဲေတြ ဆရာ "
ေပၚတာ၏ မ်က္ႏွာၿပဲၿပဲႀကီး ပုိႀကီးလာၿပီး အလန္႔တၾကား ေအာ္သည္။ တျခားေက်ာင္းသားမ်ားက သူ႔ကုိ ၾကည့္ၿပီး ရယ္ၾကသည္။ ပါမလာ ခ်က္ခ်င္း ေရာက္လာၿပီး -
" ဟဲ့ ... ဖက္တီး ရဲ႕၊ ေသြးပဲ ... နီမွာေပါ့၊ မင္ မွ နက္တာ " ဟု ဒုိးဒုိးေဒါက္ေဒါက္ေျပာကာ သူ႔ေနရာသူ ခပ္ တည္တည္ ျပန္ထုိင္ေနသည္။ ဒင္ဟန္ က ေႁမြေဟာက္မ တစ္ေကာင္လုိ ပါးပ်ဥ္းေထာင္ကာ ထေဟာက္ေသာ ပါမလာ ကုိ ၾကည့္ၿပီး ပါးစပ္အေဟာင္းသားႏွင့္ -
" ဟာ ... ေသေတာ့မွာပဲ "
ဆီးလ္ႏွင့္ ဖာမင္တုိ႔က ပါမလာကုိ တစ္လွည့္၊ ေပၚတာကုိ တစ္လွည့္ အေၾကာင္သား ၾကည့္ေနၾက၏။ ေပၚတာ က မ်က္ႏွာပ်က္ပ်က္ႏွင့္ -
" ကၽြန္ေတာ္က ဘာကုိမွ ရည္႐ြယ္ၿပီး ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာ၊ တကယ္ေတာ့ ဆရာရယ္ ... ျဖဴတယ္ မည္းတယ္ ဆုိတာ စပါးလံုးတစ္ေထာက္ေလာက္ ထူတဲ့ အေရခံြေပၚက ျပႆနာပါ "
ေပၚတာ ေျပာသည္မွာ သဘာ၀က်ပါသည္။
" မင္းေျပာတာ ဟုတ္ပါတယ္၊ အသားေရာင္ဟာ ေသြးထဲ မေရာက္ပါဘူး၊ အေရခံြေပၚတင္ပါ "
ေဘာလုံး ကုိ ႀကိဳးထုိးခ်ဳပ္ေပးၿပီး စားပဲြထဲမွ ေဆးပလတ္စတာ ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ေခ်ာင္းကေလးကုိ ကပ္လုိက္သည္။ ေပၚတာ ကုိ အေျခာက္တုိက္ ၀င္ၿပီး ရန္ေတြ႕သည့္အတြက္ ပါမလာကုိ ကၽြန္ေတာ္ မေက် မနပ္ ျဖစ္သြားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ခပ္မဆိတ္ပင္ ေနလုိက္၏။
ခ်ာတိတ္တစ္သုိက္က ပါမလာ ဆီကုိ ေလွ်ာက္သြားၾကသည္။ ပါမလာက ေအးစက္စက္ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ျပန္ၾကည့္ေန၏။
" မင္းဘာျဖစ္ေနတာလဲ ဟင္ "
ဒင္ဟန္က ေ႐ွ႕တည့္တည့္မွ ရပ္ၿပီး ေမးသည္။
" မင္းကုိယ့္ကုိ ေျပာေနတာလား ဒင္ဟန္၊ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေျပာေလ "
ေကာင္းပါၿပီ မစၥဒဲယား၊ မင္း ဘာျဖစ္ေနတာလဲ "
" ဘာကုိ ဆုိလုိတာလဲ ဒင္ဟန္ "
" ေပၚတာ့ကုိ ဆရာ့ေ႐ွ႕မွာ မင္းရန္လုပ္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူ႔ကုိ ဖက္တီးလုိ႔လည္း ေခၚတယ္၊ အဲဒါ ေကာင္းလား"
" သူက ဖက္တီး မုိ႔ ဖက္တီးလုိ႔ ေခၚတာ နာစရာလား "
ပါမလာက ေပၚတာ့ကုိ ေျခဆံုးေခါင္းဆံုး ၾကည့္ၿပီး ေျပာသည္။
" ငါက ႐ုိး႐ုိး ေျပာတာပါဟာ၊ ဆရာကလည္း ဘယ္လုိမွ သေဘာမထားပါဘူး "
ေပၚတာက ပါမလာ ၏ အၾကည့္ကုိ မခံႏုိင္သလုိ အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငါ့ ႐ွင္းျပေန႐ွာသည္။ ဤတြင္ ပါမလာက ၀ုန္းခနဲ ထရပ္ၿပီး ေဒါသ အမ်က္ေျခာင္းေျခာင္း ထြက္ေနသည့္ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ -
" ဘာ ... ဆရာက ဘယ္လုိမွ သေဘာမထားဘူး ဟုတ္လား၊ ဆရာက ဆရာမုိ႔ သေဘာထားႀကီးေနတာ နားလည္လား၊ ဆရာ့ ရင္ထဲမွာ ဘယ္လုိေနမလဲ၊ နင္တုိ႔ ၀င္ၾကည့္လုိ႔ရသလား။ နင္တုိ႔အားလံုး ဘာမွ နားမ လည္ဘူး၊ ငတံုးေတြ "
ဆံပင္နီနီႏွင့္ ေကာင္မေလးကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ၾကက္ေသေသေနသည္။ မီးလွ်ံတစ္ခုႏွင့္တူေန၏။
" နင္တုိ႔ကုိ အဲဒီလုိ ေျပာရင္ ခံႏုိင္ၾကမလား၊ ေဟ့ ငတံုးေတြရဲ႕၊ ၿပီးေတာ့ ဆရာ့ကုိ ခဏခဏ ေမးၾကေသး တယ္၊ ဆရာ့ဘ၀ အေၾကာင္းေတြ"
ပါမလာ စကားကုိ ခဏရပ္ၿပီး မ်က္ႏွာကုိ ေ႐ွ႕သုိ႔ ထုတ္ကာ ေယာက္်ားေလး အမူအရာ လုပ္၍ -
" ဆရာ ေရခ်ိဳးရဲ႕လား၊ ဆရာ ခ်မ္းတတ္ရဲ႕လား၊ ဆရာ ဆံပင္ညႇပ္ ရဲလားနဲ႔၊ သိပ္တံုးတဲ့ ငတံုးေတြ၊ နင္တုိ႔ အားလံုး တူတူပဲ"
တစ္ဂ်က္ဆင္က ပါမလာ့ အမူအရာကုိ သေဘာက်ၿပီး -
" ေတာ္တယ္ေဟ့ ... ပါမလာက သိပ္အမူအရာ ေကာင္းတယ္ "
" ဘာ ... "
ပါမလာက တစ္ဂ်က္ဆင္ ဘက္သုိ႔ ခ်ာခနဲ လွည့္ၿပီး ေဟာက္လုိက္ျပန္သည္။
" ေၾသာ္ .... မစၥဒဲယားလုိ႔ ေျပာတာပါဟာ၊ မွားသြားလုိ႔ "
" ဆရာက ေျပာထားတာပဲ၊ တုိ႔ေတြကုိ ႀကိဳက္တာ ေမးတဲ့၊ မင္းလည္း သိသားပဲ "
ဒင္ဟန္က အယူခံ၀င္သည္။
" နင္လည္း ငတံုးပဲ။ အဲဒီလုိ ေမးခြန္းမ်ိဳးကုိ ဆရာ ဆုိလုိတာ မဟုတ္ဘူး၊ နင္တုိ႔ေမးခြန္းေတြက ဆရာ့ အသားေရာင္ ကုိ မ်က္ေစာင္းထုိးၿပီး ေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြခ်ည္းပဲ၊ တျခားဘာမွ မေမးတတ္ၾကေတာ့ဘူးလား"
တစ္ေယာက္မွ အလြတ္မေပးလုိဟန္ျဖင့္ ဘာမွ ၀င္မေျပာဘဲ ပဲြၾကည့္ပရိသတ္လုပ္ေနသည့္ ဆီးလ္ဘက္သုိ႔ လွည့္လုိက္ျပန္၏။
" နင္လည္း အတူတူပဲ၊ နင္က ပုိနားလည္ဖုိ႔ ေကာင္းတယ္ "
" ကုိယ္ ဘာလုပ္လုိ႔လဲ မစၥဒဲယား၊ ဘာမွလည္း ၀င္မေျပာရပါလား "
ဆီးလ္ အထိတ္အလန္႔ ျဖစ္သြားသည္။
" မေျပာလုိ႔ ေျပာေနတာေပါ့၊ နင္လည္း လူမည္းေသြး ပါတာပဲ၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေတမိလုပ္ေနလဲ၊ ဆရာ့ဘက္က ၀င္ ရပ္ပါလား၊ နင္ သူတုိ႔ကုိ ေၾကာက္လုိ႔လား "
ပါမလာ ရန္စြယ္နဲ႔ ေငါေငါ ျဖစ္ေနပံုက ၾကည့္လုိ႔လည္း ေကာင္းေန၏။ ဘြာဒီစီယာ ႐ွင္ျပန္ ထေျမာက္လာသည့္အလား။ ဆီးလ္က သူ႔ကုိ လူႀကီးဆန္ဆန္ စိတ္႐ွည္႐ွည္ႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေန၏။
" သူတုိ႔တစ္ေတြ ဆရာ့ကုိ ထိခုိက္နစ္နာေစလုိတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ ေမးတာလုိ႔ ကုိယ္ေတာ့ မထင္ဘူး မစၥဒဲယား၊ မသိ မနားလည္တာကုိ ႐ုိး႐ုိးေမးတာလုိ႔ပဲ ကုိယ္ ထင္တယ္ "
ပါမလာက လြယ္လြယ္ႏွင့္ မေက်နပ္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေန၏။
" ဒါဆုိ နင့္ကုိ သူတုိ႔ ေမးေပေစေပါ့၊ ဒါေလာက္ သိခ်င္ေနရင္ "
" ကုိယ္က ဆရာမွ မဟုတ္ဘဲ မစၥဒဲယား၊ ဆရာ့ဘ၀ကုိ အားက်႐ံု အားက်ေနတာ "
ဒင္ဟန္ က ၀င္ထိန္းဖုိ႔ ထပ္ႀကိဳးစားသည္။
" ေနပါဦး မစၥဒဲယား၊ ဆရာက ဘယ္သူ႕အကာအကြယ္မွ မလုိပါဘူး၊ မင္းက ဘာမုိ႔ ဆရာ့ေ႐ွ႕ လာရပ္ေနတာလဲ၊ မင္းကုိယ္မင္း ဘာမ်ားေအာက္ေမ့ေနလဲ "
" ဆရာ့ကုိ ကာကြယ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ နင္တုိ႔ အလုိက္ကမ္းဆုိး မသိလုပ္တာေတြ မ်ားလြန္းလုိ႔ ငါ ၀င္ေျပာတာ၊ ေအး ငါ့ကုိယ္င္ ဘာထင္ထင္ နင့္အလုပ္ မဟုတ္ဘူး မစၥတာ ငနီဒင္ဟန္ "
ဓားသြားလုိ ထက္သည့္ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ပါမလာက ခုခံပစ္ေပါက္သည္။ ဤတြင္မွ ေပၚတာက တစ္ဖက္ကုိ လွည့္လုိက္ၿပီး -
" ကဲ အေပါင္းအသင္းတုိ႔။ လာၾကပါကြာ၊ သြားစုိ႔၊ သူ႔ကုိ ႏုိင္ေအာင္ ေျပာလုိ႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး "ဟု စည္း႐ံုးၿပီး ေခၚထုတ္သြားသည္။
တံခါး၀ ေရာက္ခါနီးမွ ဒင္ဟန္သည္ တစ္စံုတစ္ခုကုိ ဖ်တ္ခနဲ သတိရလုိက္ဟန္ျဖင့္ ျပန္လွည့္ၿပိး ခပ္တုိးတုိး ေျပာလုိက္သည္။
တံခါး၀ ေရာက္ခါနီးမွ ဒင္ဟန္သည္ တစ္စံုတစ္ခုကုိ ဖ်တ္ခနဲ သတိရလုိက္ဟန္ျဖင့္ ျပန္လွည့္ၿပီး ခပ္တုိးတုိး ေျပာလုိက္သည္။
" နင့္ကုိယ္နင္ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ ... နင္ သိလား၊ ဆရာ့ကုိ အတင္းလုိက္ႀကိဳက္ေနတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ... အဲဒါေၾကာင့္ "
တံခါးကုိ ၀ုန္းခနဲ ပိတ္ၿပီး သူတုိ႔တစ္သုိက္ ထြက္သြားၾကသည္။ ပိတ္သြားသည့္ တံခါး႐ြက္ကုိ ေငးလ်က္ ပါမလာ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္က်န္ရစ္သည္။ ၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ့္စားပဲြဘက္ ျပန္လွည့္သည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္လံုးခ်င္း ဆံုမိၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာ ဘယ္လုိထားရမွန္း မသိေတာ့ပါ။ သူလည္း မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး နီရဲကာ အခန္းထဲမွ ေျပးထြက္သြားေတာ့၏။
အပ်က္ အပ်က္ႏွင့္ ႏွာေခါင္းေသြး ထြက္ရေတာ့မည္။ စိတ္ထဲက ႀကိဳသိသလုိလုိ ႐ွိေနၿပီး မဟုတ္ႏုိင္ပါဘူးဟု ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျငင္းေနခဲ့သည့္ ျပႆနာ။ ပါမလာသည္ ကုိယ္လံုးကုိယ္ထည္ အဘယ္မွ် ဖံြ႕ထြားဆူၿဖိဳးေန ေစကာမူ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ကေလးတစ္ေယာက္မွ်သာ ျဖစ္ပါ၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ထိန္းသိမ္းမႈေအာက္မွ တပည့္မ ကေလး တစ္ဦးသာ ျဖစ္ပါ၏။
ၿမီးေကာက္ေပါက္ကေလးမ်ား သည္အ႐ြယ္တြင္ စိတ္ကစားတတ္သည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါသည္။ အိမ္ေထာင္သည္ ေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ပင္ ၿငိစြန္းတတ္ၾကေသးသည္ မဟုတ္လား။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ပါမလာကုိ သေဘာက်သည္။ ခ်စ္သည္။ တပည့္မကေလးတစ္ေယာက္ကုိ ဆရာက ခ်စ္ သည့္အခ်စ္မ်ိဳးထက္ တစ္ဆံျခည္မွ် မပုိပါ။ အျခား အျခားေသာ မိန္းကေလးမ်ားအေပၚတြင္လည္း ထုိနည္းတူ ပင္။ ဖခင္ တစ္ေယာက္၏ ေမတၱာမ်ိဳး၊ တာ၀န္ ၀တၱရားမ်ိဳးဟု ကၽြန္ေတာ္ ရင္၀ယ္ပုိက္ထားပါ သည္။
ဒင္ဟန္ ျမင္သလုိ အားလံုးက ျမင္လွ်င္ေတာ့ ျပႆနာေတြ ႐ႈပ္လာႏုိင္စရာ ႐ွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဒင္ဟန္တစ္ ေယာက္ ပါမလာႏွင့္ စကားႏုိင္လု၍ မရေတာ့သည့္အဆံုး ပါးစပ္ထဲေတြ႕ရာ စြတ္ေျပာသြားျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ သည္ကိစၥကုိ တစ္ေယာက္ေယာက္ႏွင့္ တုိင္ပင္ဖုိ႔ လုိလာပါၿပိ။ ထုိ တစ္ေယာက္ ေယာက္သည္ ဂ်ီလီယံေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ " အေစာႀကီးက သတိေပးသားပဲ "ဟု ဂ်ီလီယံ မုခ်ေျပာေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္လုိ အေျပာမခံႏုိင္ပါ။
ဂေရ႕စ္အီဗန္ႏွင့္ ဆုိလွ်င္ အဆင္ေျပမည္။ တေျမတည္းေန တေရတည္းေသာက္သည့္ ေက်ာင္းသူကေလး မ်ားအေၾကာင္း သူက ပုိသိသည္။ စားေသာက္ခန္းမွ ျပန္လာသည့္ ဆရာမ ဂေရ႕စ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ တုိးတုိးကပ္ ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး စကားေျပာခ်င္ေၾကာင္း ေျပာလုိက္သည္။ ဆရာမ၏ အခန္းထဲတြင္ ဆံုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္စင္ ေျပာျပလုိက္၏။ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ့္ ဇာတ္လမ္း ဆံုးသည္အထိ နား ေထာင္ေနသည္။ ၿပီးမွ -
" ဟုတ္ၿပီ၊ အဲဒါ ဆန္းသလား ဆရာ "
" ဟာ ဆရာမကလည္း ဗ်ာ၊ ေနာက္မေနစမ္းပါနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အႀကံဥာဏ္ေပးပါဦး၊ ကၽြန္ေတာ့္ေတာ့ ဘာ လုပ္ရမွန္း မသိေတာ့ဘူး "
" ကၽြန္မ ေနာက္ေနတာ မဟုတ္ဘူး ဆရာ၊ ဒါမ်ိဳးက ျဖစ္ေနက်ပဲဟာ၊ ေက်ာင္းသူနဲ႔ ဆရာေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာ ေက်ာင္းေပၚစကတည္းကပဲ။ ကဲ ... ထုိင္ပါဦး ဆရာရယ္၊ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ပါဦး၊ ကၽြန္မ သြားယူေပး ပါ့မယ္"
လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ၾကၿပီးမွ ဆရာမ စကားဆက္သည္။
" ဒီေက်ာင္းမွာ အားကုိးေလာက္တဲ့ အမ်ိဳးသားဆရာ မ႐ွိတာ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၾကာခဲ့ၿပီ ဆရာ၊ အဘုိးႀကီးကေတာ့ ထားပါေတာ့။ ေရာက္လာတဲ့ ဆရာေတြ မနည္းေတာ့ဘူး၊ လာလုိက္မွျဖင့္ ျဖစ္ကတတ္ဆန္းေတြခ်ည္းပဲ။ အ၀တ္အစားက ကပုိက႐ုိ၊ သြားေတာင္ မွန္မွန္ မတုိက္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေတြ၊ ဖိနပ္တုိက္ဖုိ႔ဆုိတာ ေ၀လာေ၀း၊ စာသင္ေတာ့လည္း ေပါက္တက္ကရ၊ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ဆရာျဖစ္ေအာင္ လာၾကသလဲ မသိဘူး။ သူတုိ႔ ၾကည့္ ရတာ ေက်ာင္းဆရာနဲ႔ မတူဘဲ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ပတ္ေလာက္က ပစ္ထားတဲ့ စားႂကြင္းစားက်န္နဲ႔တူေန တယ္"
ေျပာရင္း ေျပာရင္း ဆရာမ စိတ္ပါလက္ပါ ျဖစ္လာပံုရသည္။ မတ္တတ္ထၿပီး လမ္းေလွ်ာက္သည္။ လက္ကုိ တင္းတင္းပုိက္လ်က္။ ကၽြန္ေတာ့္ေ႐ွ႕တြင္ ဖ်တ္ခနဲ ရပ္လုိက္ၿပီး -
" အဲဒီမွာ မစၥတာ ရစ္ကီဘရိတ္၀ိတ္ဆုိတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ ဖိနပ္တုိက္ရေကာင္းမွန္း၊ အ၀တ္အစား ကုိ ေသေသသပ္သပ္ ၀တ္ရေကာင္းမန္း သိတဲ့ ဆရာေလ၊ မုတ္ဆိတ္ေန႔စဥ္ရိတ္ၿပီး သြားေတြကုိ ေဖြးေနေအာင္ တုိက္ထားတတ္တဲ့ဆရာ။ လည္စည္း လက္ကုိင္ပု၀ါက အစ အေရာင္အေသြး လုိက္ဖက္ေအာင္ ေ႐ြးတတ္ တဲ့ ဆရာ၊ သူက ေယာက္်ား ပီသတယ္၊ ႐ုပ္ေျဖာင့္တယ္။ ကဲ ... ဒီေတာ့ ခုလုိျဖစ္တာ ဘာဆန္းသလဲ ဆရာ။
" ဆရာဟာ သူတုိ႔ အေဖေတြနဲ႔ေရာ၊ သူတုိ႔ ရပ္ကြက္ထဲက ကာလသားေတြနဲ႔ေရာ သိပ္ျခားနားေနတယ္ေလ၊ ၿပီး ဆရာက သူတုိ႔ကုိ တေလးတစား ဆက္ဆံေတာ့ သူတုိ႔ ဆရာကုိ ခ်စ္ၾကတယ္၊ ခင္ၾကတယ္။ ကၽြန္မ အခ်ိန္ မွာ သူတုိ႔ ခ်က္ရင္း ျပဳတ္ရင္း ဇာထုိးရင္း ဆရာ့အေၾကာင္းပဲ ေျပာေနၾကတာ႐ွင့္။ ဆရာက ဘယ္လုိ၊ ဆရာက ဘယ္ခ်မ္းသာနဲ႔ ဆရာခ်င္း မုိးမႊန္ေနတာပဲ၊ နားၾကားျပင္းကုိ ကက္ယူေရာ ... "
ဆရာမ ေဂေရ႕စ္ ခုလုိ စိတ္လုိက္မာန္ပါ ေျပာသည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးပါ။
" ဒီမယ္ ဆရာရစ္ကီ၊ ဒီေက်ာင္းမွာ ကၽြန္မ လုပ္လာတာ အႏွစ္ ၂၀ နီးပါး ႐ွိၿပီ၊ ကၽြန္မ ဒီကေလးေတြေၾကာင္း ေခ်းခါးအူမ မက်န္သိတယ္။ ဆူရာံကုိ သူတုိ႔ ကုိးကြယ္ၾကတာ အမွန္ပါ။ ဟုိေန႔ကေတာင္ ဆရာႀကီးက ေျပာ ေနေသးတယ္။ ဆရာ ဘရိတ္၀ိတ္က ကေလးေတြကုိ အၾကင္နာနဲ႔၊ အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈနဲ႔ ဆက္ဆံတာဘဲ၊ သိပ္ေအာင္ျမင္တာပဲတဲ့။ ပါမလာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ဆရာ စိတ္႐ွည္ဖုိ႔ပဲ လုိတယ္။ ေကာင္မေလး အေနနဲ႔က အ႐ြယ္ေရာက္ခါစေလ၊ ဆရာက သူ႔ရဲ႕ ပထမဆံုးေတြ႕ရတဲ့ သူရဲေကာင္းျဖစ္ေန တာကုိး၊ ဆရာ့ ဘက္က မွန္မွန္ကန္ကန္ ကုိင္တြယ္ရင္ ဒီကေလးမ လမ္းမွန္ေပၚ ေရာက္သြားမွာပါ"
ကၽြန္ေတာ္ မတ္တတ္ထရပ္သည္။ ဆရာမကုိ ကၽြန္ေတာ္ အမ်ားႀကီး ေက်းဇူးတင္မိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လုိခ်င္သည္ထက္ ပုိၿပီးရလုိက္သည္ မဟုတ္ပါလား။
" သိပ္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာမ၊ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူ ျဖစ္ပါတယ္ "
ဆရာမက ရယ္ၿပီး -
" ျပႆနာ႐ွိရင္ အန္တီဂေရ႕စ္ဆီ အၿမဲတမ္း လာေဆြးေႏြးပါကြယ္ " ဟု အ႐ႊန္းေဖာက္သည္။ အခန္းထဲမွ ထြက္မည့္ ဆဲဆဲတြင္ ထပ္ေျပာေသးသည္။
" ဂ်ီလီယံ ကေလးက သိပ္ေတာ္တာပဲ၊ ဆရာ သေဘာမက်ဘူးလား "
ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွမေျပာဘဲ လစ္ထြက္ခဲ့၏။ ဂ်ီလီယံ ကုိ အသာထားၿပီး ပါမလာကေလး၏ စိတ္လႈပ္႐ွားမႈေတြ ေပါက္ကဲြမလာခင္ ထြက္ေပါက္ ႐ွာေပးဖုိ႔ စဥ္းစားရဦးမည္။
ေနာက္တစ္ေန႔မွ စၿပီး ပါမလာ အခ်ိဳးေျပာင္းလာ၏။ မေက်နပ္ခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အန္ထုတ္လုိက္ရ၍ ျဖစ္မည္။ ပံုမွန္အတုိင္း ျပန္ျဖစ္လာ၏။ အက သင္တန္းကုိလည္း မွန္မွန္ ျပန္တက္၏။ ရံခါေတာ့ ခပ္ေတြေတြကေလး ျဖစ္ေနတတ္ေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ မၾကာခင္ ဒါေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ဟု ယံုၾကည္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္သက္သာရာ ရေနသည္။
ဆရာႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတန္းသုိ႔ မၾကာခဏ ေရာက္လာတတ္ၿပီး တုိးတက္မႈကုိ စစ္ေဆးသည္။ သူ အေက်နပ္ႀကီး ေက်နပ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ့္ တပည့္မ်ားသည္ ဆရာႀကီး ေဆြးေႏြးသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ရဲရင့္ သြက္လက္စြာ ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ၾကသည္။ မၾကာမီေရာက္လာေတာ့မည့္ အတန္းတင္ စာေမးပဲြႀကီး ကုိ သူတုိ႔တစ္ေတြ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ျဖင့္ ေစာင့္ေနၾကၿပီျဖစ္ပါ၏။
--------------------------
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment