အခန္း(၅၄)
အယ္လီ
အယ္လီ
အားနက္စ္ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္ခဲ့သည့္ကိစၥကို အုိ၀င္ ခြင့္လႊတ္လိမ့္မည္ဟု အယ္လီ မထင္။ မိမိ တစ္ေယာက္ တည္း ခံရျခင္း မဟုတ္ဘဲ မိမိ မိုက္မဲမႈအတြက္ ရင္ေသြးပါ ဆံုးရသည့္အျဖစ္ မဟုတ္ လား။ ၿပီး သူအႀကိမ္ႀကိမ္ သတိေပး သည့္ၾကားမွ ဇြတ္လုပ္ခဲ့မိသည့္အျဖစ္။ သည္မုိက္မဲမႈကို ခ်စ္သူ ဆံုးေတာ့မွာလား။
စိန္ဗင့္ဆင့္ ေဆးရုံမွ တယ္လီဖုန္းရရခ်င္း အို၀င္ ေျပးခ်လာသည္။ သူေရာက္ခ်ိန္တြင္ ကေလးပ်က္ က်ၿပီးၿပီ။ အယ္လီ တစ္ေယာက္ သတိလစ္ကာ ေသြးေတြသြန္ဆင္းေနခ်ိန္။ စိုးရိမ္ရသည့္ အေျခအေန ျဖစ္ေၾကာင္း အုိ၀င္ သိလိုက္ၿပီ။
ေတြ႕ခြင့္ရေတာ့ သူ႔ဘက္သို႔ အယ္လီ အႏိုင္ႏိုင္ အားယူၿပီး လွည့္ၾကည့္သည္။
မ်က္ရည္ေတြ စီးက်လာၿပီ။
"ေမာင္ အယ္လီ့ကို အရမ္းစိတ္ဆိုးေနလားဟင္"
"ဟာ ဘယ္ကလာ စိတ္မဆိုးပါဘူး၊ ေမာင္ မင္းကို ခ်စ္တာပဲ"
အို၀င္က အညင္သာဆံုး ဖတ္ၿပီး ျပန္ေျပာသည္။ ဘယ္တုန္းကမွ မက်ဖူးသည့္ မ်က္ရည္ေတြကို အုိ၀င့္ မ်က္၀န္း ထဲတြင္ ျပည့္လွ်ံေနသည္။ စိတ္ထဲတြင္ သိပ္အေလးထားခဲ့သည့္ ရင္ေသြးကေလး ဆံုးရၿပီေကာ၊ ဘုရား၊ ဘုရား၊ ကံႀကီးလို႔ အယ္လီ့ကိုပါ မဆံုးရတာပါကလား။ အယ္လီ့ကို ဆံုးရႈံးရ မည္ဆိုလွ်င္ ဟူသည့္ အေတြး ေၾကာင့္ ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္သြား၏။
"ကဲ ဘာျဖစ္တာလဲ ေျပာ၊ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္တာလဲ"
"အားနက္စ္ေပါ့"
အယ္လီက ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ေျပာျပလိုက္သည္။
ေဆးရုံမွ ျပန္ေတာ့ က်ားသစ္နက္ ဂ်ာနယ္တိုက္သို႔ အုိ၀င္ တန္းလိုက္သြားသည္။
"မင္း တို႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲက အားနက္စ္ဂ်ဳန္းဆိုတာ ဘယ္သူလဲ"
ငမည္းႏွစ္ေကာင္ ဆိုဖာရွည္ေပၚတြင္ ထုိင္ေနသည္။ တစ္ေယာက္က အခ်ိဳရည္ ေသာက္ေန၏။ က်န္ တစ္ေယာက္ စာလံုးပေဟဋိ ကစားေနသည္။ တစ္ေယာက္က မီးဖိုေပၚတြင္ ေကာ္ဖီအိုး တည္ေနသည္။ တတိယ တစ္ေကာင္ ကို လက္ညႇိဳးထုိးၿပီး "သူပဲ" ဟု ေျပာသည္။
အို၀င္က သူ႔ဆီ ေလွ်ာက္သြားၿပီ
"မင္း အျပစ္ မင္း သိတယ္ မဟုတ္လား"
"ဘာအျပစ္ လဲ မသိဘူး၊ ခင္ဗ်ားက ဘာေကာင္လဲ"
"ငါ့နာမည္ အို၀င္၊ အယ္လီမက္ဂရက္ခ်္ရဲ႕ ဗိုက္ထဲက ကေလးဟာ ငါ့ကေလး၊ ခု အဲဒီကေလး ပ်က္က်သြားၿပီ"
"ခင္ဗ်ား က်ဳပ္ကို အဲဒီလို မၾကည့္နဲ႔"
အားနက္စ္ က ငမည္းႏွစ္ေယာက္ကို လွမ္းၾကည့္ၿပီး ေျပာသည္။ ဟိုႏွစ္ေကာင္က ဘာမွ ၀င္မေျပာဘဲ ၿငိမ္ၾကည့္ ေန၏။ အို၀င္ စကားဆက္သည္။
"မင္းက အယ္လီ့ကို ေရွ႕အတင္းတိုးပို႔တယ္၊ ငါ့မွာ မ်က္ျမင္သက္ေသ ရွိတယ္ေနာ္၊ မင္းမွာ လမ္းႏွစ္လမ္း ရွိတယ္၊ တရားရုံးမွာ ရင္ဆုိင္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မင္းအျပစ္ မင္းခံမလား"
"က်ဳပ္ တရားရုံး ကို ဂရုမစိုက္ဘူး"
အားနက္စ္ က လက္သီးတစ္ဖက္ ဆုတ္ၿပီး ေရွ႕တိုးလာသည္။
"ဒါဆိုရင္ မင္း င့ါကိုေတာ့ ဂရုစိုက္ရလိမ့္မယ္"
အားနက္စ္က အုိ၀င့္ မ်က္ႏွာဆီသို႔ လက္သီးတစ္လံုး ပစ္သြင္းလိုက္သည္။ အုိ၀င္က ငုံ႔ေရွာင္လုိက္ ၿပီး သူ႔၀မ္းဗိုက္တည့္တည့္ဆီသို႔ ပစ္ထုိးလိုက္သည္။ ေရွ႕ ငိုက္က်အလာတြင္ ေမးရိုးကို ေနာက္တစ္ခ်က္ ပင့္ထုိး လိုက္၏။ အားနက္စ္ ေနာက္သို႔ လန္ထြက္သြားသည္။ သည္တစ္ႀကိမ္ ျပန္၀င္အလာတြင္ လက္ထဲမွာ ဓားေျမႇာင္ ႏွင့္။
အို၀င္ လက္ေကာက္၀တ္ကို ဖမ္းလိမ္ၿပီး ဓားကို အရယူကာ လႊင့္ပစ္လိုက္သည္။ ၿပီးမွ ဘယ္၀ိုက္ လက္သီးျဖင့္ ေမးရိုး ကို ပစ္သြင္းၿပီး နံရိုးဆီကို ညာလက္သီးျဖင့္ တအား ပစ္ထုိးလုိက္သည္။
အားနက္စ္၏ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုး လွ်ပ္စစ္မီးဖိုတင္ထားသည့္ စားပြဲေပၚ ယိုင္သြားၿပီး ဆူပြက္ေန သည့္ ေကာ္ဖီအုိး ေပၚ လန္က်သြားသည္။
ပါးစပ္က မေအ ႏွမဆဲကာ အားနက္စ္ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ လူးျပန္ေနသည္။ ထုိစဥ္ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ ႏွစ္ေယာက္ ထဲ မွ တစ္ေယာက္ ထ လာသည္။ လက္သီး ကို အသင့္ျပင္လ်က္။
"မင္း ေအးေအး ထြက္သြားမလား၊ လူစဥ္မမွီတဲ့ ဘ၀နဲ႔ ေေလးဖက္ေထာက္ ထြက္သြားခ်င္လား"
အို၀င္က ခါးကို ညႊတ္၊ လက္သီးကို ေရွ႕ျပစ္ၿပီး ေျပာေတာ့ သေကာင့္သား လွည့္ထြက္သြားသည္။ သည္ေတာ့မွ အုိ၀င္ က ထုိင္ေနသည့္ ငမည္းတစ္ေကာင္ဘက္ လွည့္ၿပီး ေမးသည္။
"မင္းေကာ စမ္းခ်င္ေသးလား"
"ကၽြန္ေတာ္ မပါပါဘူး" ဟု ေျဖ၏။"
သည္ေတာ့မွ အို၀င္က အားနက္စ္ဘက္ လွည့္ၿပီး
"ေနာက္ တစ္ခါ မင္းအယ္လီကို ဖုန္းဆက္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ဆက္သြယ္ရင္း မင္းကို ငါ သတ္မယ္၊ အဲဒါဆို မင္းဟာ လူမ်ိဳးေရးတိုက္ပြဲမွာ မေသရဘဲ မိန္းမစကတ္ေနာက္ကြယ္က ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳး သူရဲေဘာေၾကာင္မႈ ေၾကာင့္ ေသရတာ ျဖစ္သြားမယ္၊ နားလည္လား"
"ကုိယ့္ ကို မင္းလက္ထပ္ပါလားဟင္"
ေဆးရုံ က ဆင္းၿပီး အိမ္ျပန္ေရာက္သည့္ ညေနတြင္ အုိ၀င္က အယ္လီ့ကို ေကာက္ကာ ငင္ကာ ေျပာ လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
"အင္း"
အယ္လီ တိုးတိုးကေလး ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ အယ္လီ၏ သူရဲေကာင္း၊ အယ္လီကို အကာအကြယ္ ေပးႏိုင္စြမ္း သည့္ ခ်စ္သူ။ မိမိႏွင့္ မတန္ဟုပင္ ထင္ခဲ့သူ။
"မင္း လက္ထပ္ရဲပါ့မလား၊ ကိုယ္က ခ်မ္းလည္း မခ်မ္းသာဘူး၊ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာလည္း မဟုတ္ ေသးဘူး"
အို၀င္က သူစိတ္ဓာတ္က်ေနသည့္အေၾကာင္းကို ရည္ညႊန္းေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၃၉မ်ဥ္းၿပိဳင္ ေလာက္ပင္ ေနာက္ထြက္ သည့္ "ကေလးဘ၀" က လႈပ္လႈပ္ရွားရွား မျဖစ္။
"အဲဒါေတြ မသိဘူး၊ ေမာင့္ကို အယ္လီ ခ်စ္တာပဲ သိတယ္၊ က်န္တာ ဘာမွ အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး"
"ကိုယ္ ဟူးဘတ္ နဲ႔ သြားေတြ႕ဦးမယ္၊ သူ ကိုယ့္ကို ေပးမယ့္ အလုပ္ဟန္က်ပါ့မလား လို႔"
"ဟန္က်မွာပါ ေမာင္ရဲ႕၊ ေမာင္က အေတာ္ဆံုးပဲ"
"အင္း သူတုိ႔လည္း အဲဒီလို ေျပာၾကပါရဲ႕"
၁၉၆၈ ခုႏွစ္သည္ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာသည္ အျပဳအမူမ်ား၊ လက္အိတ္ျဖဴႏွင့္ ေျမေခြးေျခလွမ္း ကကြက္မ်ား၊ ဂုဏ၀ုဒၶိ၊ ၀ယ၀ုဒၶိ တရားမ်ား၊ အပ်ိဳစဥ္ပြဲထုတ္ အခမ္းအနားမ်ား၊ အမ်ိဳးသမီး ဆင္ယင္ ထံုးဖြဲ႕မႈ ပစၥည္းသစ္မ ်ားသာ ေခတ္စားသည့္ ႏွစ္သာ မဟုတ္။ မဂၤလာေဆာင္မ်ားအတြင္ အပ်ိဳစစ္ ပါသည္ဟု အဓိပၸာယ္ ရေသာ အျဖဴ ဆြတ္ဆြတ္ ကို သတို႔သမီးတုိ႔ ၀တ္ဆင္ေသာႏွစ္လည္း ျဖစ္၏။
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခ်စ္ၾက ႀကိဳက္ၾက အတူေနၾကသည့္ ဘ၀ထက္၊ မိသားဖသား လက္ထပ္ ေပါင္းသင္းျခင္း ကို အေလးအျမတ္ ျပဳလာၾကသည့္ ကာလလည္း ျဖစ္သည္။
ဟစ္ပီဆန္ခ်င္သူ သတို႔သမီးတို႔က ဖိနပ္မစီးဘဲ ဧရာမ၀တ္စုံရွည္ႀကီးမ်ား ၀တ္ဆင္ၾက၏။ (ကိုယ္၀န္ ရွိေနလွ်င္ လည္း ဖံုးၿပီးသား ျဖစ္သည္ေလ) သတုိ႔သားမ်ားက ေဘာင္းဘီပြႀကီးမ်ားႏွင့္ ဇာထုိးပန္းထုိး အက်ႌ ေၾကာင္ ေၾကာင္ က်ားက်ားမ်ားႏွင့္။
အယ္လီ ႏွင့္ အုိ၀င္က ေရွးရိုးလည္း မဆန္၊ ဟစ္ပီလည္း မက်၊ မဂၤလာ အခမ္းအနားကို အက်ဥ္းရုံးၿပီး စီစဥ္ လိုက္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ဘ၀ အနည္ထုိင္ေနသူမ်ား၊ ရင့္က်က္သူ ်ား ျဖစ္ေနၾကၿပီ မဟုတ္လား။
အယ္လီမက္ဂရက္ခ်္ႏွင့္ အို၀င္ကာဆယ္တို႔ လက္ထပ္သည့္ေန႔မွာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၁) ရက္ (တနဂၤေႏြ)ေန႔ ျဖစ္သည္။ ပဥၥမရိပ္သာလမ္းရွိ အယ္လီႀကီးျပင္းခဲ့သည့္ အိမ္တြင္ မဂၤလာ အခမ္းအနား က်င္းပ သည္။
မီးလင္းဖိုႀကီးေပၚတြင္ ပန္းေတြႏွင့္ ေ၀ေန၏။ အခမ္းအနားမွဴးအျဖစ္ အေဖ့ သူငယ္ခ်င္း ျပည္နယ္ တရားသူႀကီး ဟာဘတ္အန္ဂလန္ က ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ ရင္းႏွီးသူ မိတ္ေဆြမ်ားကို ရွန္ပိန္ႏွင့္ ဧည့္ခံၿပီး အယ္လီႏွင့္ အို၀င္ ကားတစ္စီးျဖင့္ မက္ဆာခ်ဴးဆက္သို႔ ပ်ားရည္ဆမ္း တစ္ပတ္ခရီး ထြက္ခဲ့ၾက၏။
ထုိမွတဆင့္ နမ္တူကက္ကၽြန္းသို႔ သေဘၤာျဖင့္ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကသည္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ကမ္းေျခ တုိက္ပု ကေလး တစ္လံုး ငွားၿပီး ေနၾကသည္။ သူတို႔လင္မယား အိပ္ေမာက်ေနသည့္ ဇြန္လ ၆ရက္ ေန႔ ညတစ္နာရီအခ်ိန္တြင္ တယ္လီဖုန္း ျမည္လာသည္။ အယ္လီတို႔ အေဖ ဘရိမ္မက္ဂရက္ခ်္ ဆက္လာျခင္း ျဖစ္၏။
"ေရာဘတ္ကေနဒီ ေသနတ္ပစ္ခံရတယ္ သမီး"
အယ္လီက ဖုန္းခြက္ကို လက္၀ါးႏွင့္ ပိတ္ၿပီး၊ အေဖေပးသည့္သတင္းကို လင္ေတာ္ေမာင္အား ေျပာျပသည္။
"ေျခက္ဆယ္ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ားရဲ႕ စခန္းသိမ္းပြဲေပါ့"
ဒုတိယကေနဒီ အသတ္ခံရျခင္းကို အုိ၀င္က သတင္းသမားဥာဥ္ျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ေပးလိုက္၏။ သည္စကားလံုးကို အယ္လီ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့၊ သူသာ သတင္းမဂၢဇင္းမွာ ရွိေနေသးရင္ အေကာင္းဆံုးေခါင္းႀကီး တစ္ပုဒ္ျဖစ္မည္ မွာ မုခ်ဟု ယံုၾကည္၏။
အယ္လီတို႔သားအဖ ဖုန္းေျပာၿပီးသည္ႏွင့္ အယ္လီႏွင့္ အျဖဴအမည္း တယ္လီေဗးရွင္းစက္ ကေလးကို ဖြင့္ၿပီး သူတို႔ လင္မယား သတင္းနားေထာင္ေနၾကသည္။
အတၱလန္တိတ္ပင္လယ္ထဲမွ ကၽြန္းငယ္ကေလးေပၚတြင္ တီဗြီက မၾကည္။ ဖန္သားျပင္ေပၚတြင္ ႏွင္းမႈန္ေတြ သာ တဖြဲဖြဲ က်ဆင္းေန၏။
တစ္ေယာက္လက္တစ္ေယာက္ ကိုင္ၿပီး အသံကိုသာ နားေထာင္ၾကရသည္။ ဂၽြန္ကေနဒီကုိ အယ္လီ သတိမရ ဘဲ မေနႏိုင္ ျဖစ္ေနသည္။ သူလုပ္ႀကံခံရသည့္ေန႔တြင္ မိမိက ဖိနပ္ေရာင္းေနရ သည့္အျဖစ္။ မေရမရာ ဘ၀။ မိဘေတြႏွင့္ အဆက္ျပတ္လုနီး ျဖစ္ေနသည့္ အခ်ိန္။ အေပါင္းအသင္း ေတြႏွင့္လည္း ေ၀း၊ ခ်စ္သူကလည္း စြန္႔ပစ္ထားသည့္ကာလ။
"ဘာၿပံဳးတာလဲ"
အုိ၀င္က ေမးသည္။
"ဟုိတုန္းက အယ္လီ့ဘ၀ကို ေတြးမိလို႔ပါ"
"ဟိုတုန္းကနဲ႔ခု ဘာကြာလဲ ေျပာစမ္းပါဦး"
"ကြာတာေပါ့၊ ဟိုတုန္းက အယ္လီမက္ဂရက္ခ်္ေလ၊ ခု အယ္လီကာဆယ္ ေလ"
အယ္လီသည္ ျပည္သူ႔အခြင့္အေရးတိုက္ပြဲေတြ၊ စစ္ဆန္႔က်င္ေရးကိစၥႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေရးတို႔ တြင္ စိတ္၀င္စား ခဲ့ ေသာ္လည္း လင္ကို အိမ္ဦးနတ္လို ကိုးကြယ္သည့္ မိန္းကေလး ျဖစ္သည္။
လက္ထပ္သည့္ တုိင္ေအာင္ ေယာက်္ား၏ နာမည္ကို ခံယူဖို႔ အမ်ိဳးသမီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျငင္းပယ္ ေနခ်ိန္ တြင္ အယ္လီသည္ အယ္လီကာဆယ္ျဖစ္ရျခင္းအတြက္ ဂုဏ္ယူေနသူ ျဖစ္ေလ သည္။ မိန္းကေလး ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား က ေယာက်္ားယူၿပီး အပ်ိဳနာမည္ေရွ႕တြင္ မစၥတပ္ အေခၚခံ ခ်င္ၾကခ်ိန္တြင္ အယ္လီက မစၥက္ကာဆယ္ အျဖစ္ ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ခံယူေနသူ ျဖစ္၏။ သည္နာမည္ႏွင့္ ခ်က္လက္မွတ္ကို လက္မွတ္ထုိး ရတိုင္း ရင္ထဲတြင္ တိတ္တိတ္ကေလး က်ိတ္ၿပီး ၾကည္ႏူးတတ္၏။
"အယ္လီ မိရိုးဖလာကို ကိုးကြယ္တဲ့ ေခတ္မိန္းကေလးေလ" ဟု အစ္မ လုပ္သူကို ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာဖူးသည္။
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment