အခန္း (၄၀)
ဂ်ိန္း
ဂ်ိန္း
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ မိဘေတြက အုိ၀င့္ကုိ ေတြ႕ခ်င္ေနၾကၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ိန္းက ထုတ္ေျပာသည္။ အုိ၀င္က မထံုတက္ေတး ႏွင့္ ဘာမွ ျပန္မေျပာဘဲ စီးကရက္ မီးညႇိကာ အျပင္သုိ႔ ေငးေနသည္။
သမက္ေလာင္းကုိ အေဖႏွင့္ အေမ သေဘာက်ၾကမည္ မုခ်ဟု ဂ်ိန္းက တြက္ၿပီးသား သတင္းမဂၢဇင္း ပရိသတ္ ေတြ မဟုတ္လား။
" လူႀကီးေတြနဲ႔ ေတြ႕ရေအာင္ သြားၾကမယ္ေနာ္၊ သူတုိ႔ သေဘာ တူၾကမွာပါ "
" ဘာ စိန္႔လူး၀စ္ကုိ သြားမယ္ မဟုတ္လား "
အုိ၀င္ က အထိတ္တလန္႔ ျပန္ေမးသည္။ အရပ္ကုိ အုိ၀င္မျပန္ခ်င္။ အရပ္အေၾကာင္း စဥ္းပင္ မစဥ္းစားခ်င္။ ေအာက္တန္း ေနာက္တန္းက်က် ဘ၀ကုိ ျပန္မေတြးခ်င္။
" ဒါေပါ့ စိန္႔လူး၀စ္ ကုိ မသြားလုိ႔ ဘယ္သြားရမွာလဲ "
" မင္းအေဖနဲ႔ အေမကုိ ကုိယ္ လုိက္ေတြ႕ရမယ္ ဟုတ္လား၊ ဟာ ေသေတာ့မွာပဲ "
သည္ေတာ့မွ အိမ္ေထာင္မႈ ဘုရားတည္၊ ဆုိသည့္ ကိစၥကုိ ေတြးမိၿပီး အုိ၀င္ ေက်ာထဲ စိမ့္သြားသည္။ ေယာကၡမမ်ား ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းပါလာမည့္ တာ၀န္ေတြ၊ ၀တၱရားေတြ။ ဒါေတြကုိ အုိ၀င္ လံုး၀ ထည့္မ တြက္ခဲ့။ လြတ္လပ္မႈ မွန္သမွ်ကုိ ဘာမွ မက်န္ေအာင္ ဆံုး႐ံႈးေတာ့မွာပဲလား။
" ေနာက္ပုိင္းမွာ ကုိယ္ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါနဲ႔ ကုိယ္ သံုးဖုိ႔ နားမည္ထုိးရဦးမလား "
" မ်က္ႏွာသုတ္ ပ၀ါမွာ နာမည္ထုိးတာ အဆန္းလား "
ဂ်ိန္း က မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါကုိသာမက အိပ္ရာခင္းကုိပါ နာမည္ထုိးခ်င္သူ။
" ဆန္းလား မဆန္းလား ကုိယ္ မင္းကုိ ႐ွင္းမျပေတာ့ဘူး "
အုိ၀င္က ေအးစက္စက္အသံျဖင့္ ျပန္ေျဖသည္။ ဂ်ိန္းက သူ႔ကုိ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးသူ တစ္ေယာက္အား ၾကည့္ သလုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္သည္။ သူ ဘာမ်ား မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနပါလိမ့္။
ဤသည္မွာ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္၏ ဇာတ္လမ္း အစမွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။
လက္ထပ္ၿပီးလွ်င္ ဘယ္မွာ ေနၾကမွာလဲလုိ႔ ဂ်ိန္းက ေမးေတာ့ အုိ၀င္က ၁၃ လမ္းက သူ႔အခန္းမွာပဲ ေနတာ ေပါ့တဲ့။
" ကုိယ့္အခန္းမွာ မေနလုိ႔ ဘယ္သြားေနရမွာလဲ " ဟု အုိ၀င္က ျပန္ေမးေသးသည္။ သူ႔အခန္းကုိ အုိ၀င္က သေဘာက်သည္။ မ်က္ႏွာက်က္ အျမင့္ႀကီးႏွင့္ ျပတင္းေပါက္ ေတြကလည္း က်ယ္မွ က်ယ္။ ဥေရာပဆန္ သည္။ ပတ္၀န္းက်င္ သန္႔သည္။ အိမ္နီးနားခ်င္း ေကာင္းသည္။ ေစ်းသက္သာသည့္ စားေသာက္ဆုိင္မ်ား ႏွင့္လည္း နီးသည္။ အေကာင္းဆံုး စာၾကည့္တုိက္ေတြလည္း ႐ွိသည္။ အိမ္လခ သက္သာၿပီး ပန္းၿခံတစ္ခုကုိ စီးျမင္ေနရေၾကာင္း လည္း အုိ၀င္က ထည့္ေျပာသည္။
သုိ႔ေသာ္ အခန္းက က်ဥ္းလြန္းသျဖင့္ က်ယ္က်ယ္တစ္ခန္း ႐ွာဖုိ႔ ဂ်ိန္းက တုိက္တြန္းသည္။ ရပ္ကြက္ကုိ သေဘာက်ေသာ္လည္း အ၀တ္ဘီဒုိႏွစ္လံုး၊ လက္ႏွိပ္စက္စားပဲြ ႏွစ္လံုးနွင့္ စာေရးဆရာႏွစ္ေယာက္အတြက္ အခန္း မွာ ေသးငယ္လြန္းသည္ဟု ဂ်ိန္းထင္သည္။
"ဟာ ကိုယ္မွ မတတ္ႏိုင္တာပဲ" အို၀င္က ေအာင့္သက္သက္ ႏွင့္ ျပန္ေျပာ၏။
"အို ဂ်ိန္းလည္း ထည့္မွာေပါ့"
"အဓိပၸာယ္မရွိ"
ဂ်ိန္းက သူတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ မွ်၀ခံစားခ်င္သည္။ အို၀င္ က ဒါကို လံုး၀ စိတ္မ၀င္စား၊ ဂလင္ ႏွင့္ တစ္၀ိုင္းေလာက္ ထုိင္ဖို႔လည္း အုိ၀င္ စိတ္မပါ။
"ဂလင္ကို ကိုယ္ ခင္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ သူနဲ႔ ကုိယ္နဲ႔ ေျပာစရာအေၾကာင္း ဘာရွိမွာလဲ"
သတင္း မဂၢဇင္းတိုက္၏ သတင္းေထာက္ ကတ္ျပားျပန္အပ္ခဲ့ရၿပီးကတည္းက စိတ္ထဲတြင္ မသိမသာ သိမ္ငယ္ သလိုလို ျဖစ္ေနေၾကာင္းေတာ့ အုိ၀င္ ၀န္ခံျခင္းမျပဳ။
မာရွာဖိတ္သည့္ ညစာစားပြဲကိုလည္း အို၀င္ မသြားခ်င္။
"ဟုိတုန္းက မာရွာတို႔ အိမ္ကို သြားတာ ဂ်ိန္း မွတ္မိပါတယ္"
"အဲဒီတုန္းက ကိုယ္ ဘယ္သူနဲ႔မွ မပတ္သက္ေသးဘူးေလ၊ အတြဲေလး ဘာေလး ေတြ႕မလားဆိုၿပီး သြားတာ"
ညစာစားပြဲ မ်ားသည္ အို၀င့္အတြက္ အလုပ္ကိစၥသက္သက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ျမာေပြဖုိ႔အတြက္ သက္သက္ ျဖစ္၏။ သည္ကိစၥႏွစ္ခုအတြက္ မဟုတ္လွ်င္ သည္လိုပြဲမ်ားသည္ သူ႔အတြက္ ပ်င္းစရာ အတိ ျဖစ္ေန တတ္သည္။
"ထားပါေတာ့၊ ခု အတြဲ ရသြားတာနဲ႔ ရေသ့ ရဟန္းဘ၀ကို ကူးသြားေရာလား"
"မဟုတ္ဘူး၊ စာေရးဆရာဘ၀ကုိ ကူးတာ၊ ဒီလိုမလုပ္ရင္ စာေရးခ်ိန္ ဘယ္မွာ ရွိေတာ့မွာလဲ"
၀ီလ္မာႏွင့္ သူ႔အတြဲ ဆရာ၀န္ကိုလည္း တစ္ခါဆံုၿပီးကတည္းက ေနာက္ထပ္ မေတြ႕ခ်င္ေတာ့။
"ကုိယ္တို႔အတြက္ တျခားလူေတြ မ်ားမ်ား မလိုပါဘူးကြာ" ဟု အို၀င္က ညည္းညဴသည္။
"ဂ်ိန္းအတါက္ လိုရင္လုိမွာေပ့ါ"
"မင္းအတြက္ ကုိယ္ရွိေနၿပီပဲ၊ ဘာလဲ ကိုယ့္တစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ မလံုေလာက္လုိ႔လား"
အို၀င္ ေဆးစစ္ခ်က္ မွတ္တမး္ကို ၾကည့္ၿပီး ဂ်ိန္းက ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို႔ ေျပာေတာ့ "ဟ ဘယ္လိုလဲ ဂ်ိန္း၊ လက္ေတာင္ မထပ္ရေသးဘူး မင္းက ကိုယ့္ကို ပံုသြင္းခ်င္ေနၿပီလား"ဟု ရန္ေထာင္ၿပီး မေက်မနပ္ ဆက္ေျပာ ေသးသည္။
"အင္း မင္းလည္း သြားေလသူ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ဘာမွ မထူးပဲလား"
ေျပာၿပီး ေဆးလိပ္မီးညႇိေနသည္။
အုိ၀င္ ရုတ္ခ်ည္း ေျပာင္းလဲသြားပံုကို ၾကည့္ၿပီး ဂ်ိန္း နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနသည္။ ႏွစ္လလံုးလံုး လက္ထပ္ဖို႔ အေရးကို လူနာအမဲေျခာက္ ေတာင္းသလိုလို တိုးလွ်ိဳးေတာင္ပန္ခဲ့သည့္ အို၀င္။ မရလွ်င္ ေသရေတာ့ မေလာက္ အျဖစ္သည္းခဲ့သည့္တုိင္ အုိ၀င္။
လက္ထပ္ပါ့မယ္ဆိုေတာ့မွ အေျပာင္းလဲႀကီး ေျပာင္းလဲသြားေလသည္။ တစ္လအတြင္း အလြန္ အခ်စ္သည္း သည့္ ခ်စ္သူဘ၀ မွ အလြန္ေအးစက္စက္ ႏိုင္လွသည့္ ခင္ပြန္းေလာင္းဘ၀သို႔ ေျပာင္းလဲသြား၏။ ရန္ပြဲ မ်ားသည္ ဟိုတုန္းကလို အိပ္ရာထဲတြင္ ေျပၿငိမ္းသြားျခင္း မရွိေတာ့။ ေန႔လယ္က ျဖစ္ခဲ့သည့္ ရန္ေၾကြးသည္ အိပ္ခန္းထဲ တြင္ ပို၍ ပြဲၾကမ္းေလတာ့၏။
အို၀င္က သူ႔စာၾကမ္းမူေတြကို ဂ်ိန္းအား မျပေတာ့။ ျပစရာမရွိဟု ဆို၏။ စာေရးလို႔ မရေအာင္ ေခါင္းေတြ ပူေနသည္ ဟု ေျပာ၏။
"မင္းေၾကာင့္၊ မင္းတရားခံ၊ အလကားေနရင္း ေလွ်ာက္ေ၀ဖန္ေနေတာ့ ကိုယ္ေရးဖို႔ စိတ္ပ်က္လာ တာ" ဟု စြပ္စြဲ၏၊ စားေသာက္ဆိုင္ႀကီးမ်ားဆီသို႔လည္း အို၀င္ ဦးမလွည့္ေတာ့။ ၁၃လမ္းႏွင့္ ဆဌမ ရိပ္သာေထာင့္မွ တရုတ္ဆိုင္ ကေလးအတြင္းမွာပဲ ေက်နပ္ေန၏။
"ဆိုင္ကေလးက ေကာင္းလည္း ေကာင္းတယ္၊ နီးလည္း နီးတယ္" ဟု အေၾကာင္းျပသည္။
ဒီဆိုင္မွာခ်ည္း သံုးရက္ ဆက္တုိက္ လာစားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဂ်ိန္းက ပူညံ ပူညံ လုပ္ေတာ့
"ဟုိဆိုင္ေတြက ၾကက္ေပါင္းနဲ႔ အသားလိပ္ေၾကာ္ေတြကုိ ညည္းေငြ႕လာၿပီ" ဟု ဆင္ေျခေပးသည္။
"ဒါဆိုလဲ တျခားဟင္း မွာစားေပါ့" ဟု ဂ်ိန္းက ေစာဒကတတ္သည္။
အလုပ္ထြက္ခဲ့တာ မွားၿပီဟု အို၀င္ ေနာင္တရစျပဳလာ၏။ "ဒီ ၀တၳဳရွည္ကလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးမယ္ မသိဘူး၊ သတင္းမဂၢဇင္းမွာ ဆက္ေနတာကမွ ပူလစ္ဇာခ်ိတ္ခ်င္ခ်ိတ္ဦးမယ္" ဟု မႈန္ေတေတႏွင့္ တြတ္ထုိးစ ျပဳလာ၏။
ႏိုးၾကားမႈ အာရုံကို ပိတ္ဆို႔ေနသည္ဆိုကာ စာမေရးျဖစ္သည့္အတြက္ ဂ်ိန္းကို အျပစ္တင္ရုံမက သတင္း မဂၢဇင္း မွ ထြက္လာခဲမိတာလည္း ဂ်ိန္းေၾကာင့္ဟု လက္ပံသား ဓားႏွင့္ ခ်ိဳင္သည္။
စာေရးဆရာဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းခ်င္စိတ္လည္း သိပ္မတတ္ၾကြေတာ့။ ဂ်ိန္းေၾကာင့္ အလုပ္ထြက္ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ခဏခဏ ထုတ္ေျပာသည္။ ခုမွ သတင္းေထာက္ဘ၀ကို ျပန္လည္ တသေနမိ၏။ အၿပိဳင္အဆိုင္ သတင္းလိုက္ၾကရသည့္ ကာလေတြ၊ လူေတာ သူေတာ တုိးခဲ့ရသည့္ အျဖစ္ေတြ၊ အခ်ိန္တန္ လွ်င္ လစာမွနမွန္ရေနသည့္ အာမခံခ်က္ေတြ၊ အားလံုးကို တမ္းတမ္းတတ ျဖစ္ေနမိ သည္။ စာအုပ္ကို ဆံုးေအာင္ ေရးႏိုင္ပါ့မလား၊ ေရးျဖစ္ပါ့မလား ဆိုၿပီး ေတြးေတာ ထိတ္လန္႔စ လည္းျပဳလာၿပီ။
"အလုပ္ထြက္ဖို႔ မင္း တုိက္တြန္းတာ။ ေရး ဂ်က္ဆပ္ရဲ႕ စကားကို နားေထာင္ခဲ့မိရင္ အေကာင္းသား၊ ၀တၳဳက အားတဲ့အခ်ိန္ေရးရင္ ရတာပဲ" ဟု ေျပာေတာ့ ဂ်ိန္းက "အားတဲ့အခ်ိန္ ဟုတ္လား၊ ရွင့္မွာ အားတဲ့အခ်ိန္ ဘယ္တုန္းက ရွိဖူးလို႔လဲ" ဟု ၾကက္ေခါင္းဆိတ္မခံ ႏႈတ္လွန္ထိုးသည္။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္အၾကားမွ အဆိုးဆံုး ျပႆနာမွာ အို၀င္က အိပ္ရာထဲတြင္ ေအးစက္စက္ ျဖစ္လာ ျခင္း ျဖစ္၏။ ဂ်ိန္းက ျပႆနာ လုပ္ေတာ့။
"ကုိယ္ က စူပါမင္း မဟုတ္ဘူး၊ မင္း မေက်နပ္ရင္ ကိုယ့္အခန္းကိုယ္ျပန္အိပ္" ဟု ႏွင္လႊတ္သည္။
သို႔ေသာ္ ေနာက္တစ္ညတြင္မူ ယခင္ကတိုင္း တစ္ေလာကလံုးကို ေမ့ေလ်ာ့ထားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အခ်စ္ ၾကဴးၾက ျပန္၏။
"ေတာ္ေသးတာေပါ့၊ ဂ်ိန္းက အဲဒါမ်ိဳးေတြ သူ ေမ့မ်ား ကုန္ၿပီလားလို႔" ဟု တီးတိုးေျပာသည္။
"ေမ့ရမယ္ ဟုတ္လား၊ မင္းလို မိန္းကေလးမ်ိဳးနဲ႔ဆို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဘူး၊ မွတ္ထား" ဟု အို၀င္က ျပန္ပက္ သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ ဂ်ိန္း အလုပ္သြားေတာ့ အားပါးတရ နမ္းၿပီး ႏႈတ္ဆက္ေဖာ္ ရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အရာတိုင္း သည္ ပံုမွန္အတုိင္း ျပန္ျဖစ္လာျပန္၏။
လူလြတ္ဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔၊ သူ ခဏေတြေ၀သြားတာ ျဖစ္မွာပါ။ အားလံုး အဆင္ေခ်ာ သြားမွာပါဟု ဂ်ိန္း ေတြးေနမိ ေလသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ အို၀င္ ဖုန္းဆက္မလာေတာ့။ ဂ်ိန္းက သူ႔ဘက္မွ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး ခြင့္လႊတ္ လိုက္သည္။ သူစာေရးေနၿပီ မဟုတ္လား။ သူ႔ဆီ ဆက္လို႔ မရလွ်င္လည္း ေရးခ်ိဳးခန္းထဲ ၀င္ေနတာ ျဖစ္မွာပါ။ စာတိုက္သြားေနတာ ျဖစ္မွာပါ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႕ၿပီး အရက္၀ိုင္းဖြဲ႕ေနတာ ျဖစ္မွာပါ စသည္ျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ထားလိုက္သည္။ တစ္ေန႔ ရုံးမသြားခင္ ေကာက္ဆက္လုိက္သည္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ အထူး သျဖင့္ ဖုန္းခြက္ ကို အသာျပန္ခ်ထားလိုက္၏။
ေဒါသကို မထိန္းႏိုင္ေတာ့။ ၁၃လမ္းရွိ သူ႔အခန္းကို တန္းလိုက္သြားသည္။ တံခါးေခါက္ေတာ့ အို၀င္ က ဖြင့္ေပးသည္။
ဂ်ိန္းက အသံမာမာျဖင့္ ေမးသည္။
"ခုတင္က ဖုန္းကိုင္တာ ဘယ္သူလဲ"
"ဒီေမးခြန္းမ်ိဳး မင္းကိုလဲ ကိုယ္မေမးဘူး၊ ကိုယ့္ကိုလဲ မေမးနဲ႔ေလ"
သူ႔ေနာက္ဘက္တြင္ ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္ မိန္းမေခ်ာကေလးကို ဂ်ိန္း လွမ္းျမင္လိုက္ေတာ့ "ေၾသာ္ ပန္းေရာင္ ႏႈတ္ခမ္းနီဘူး ပိုင္ရွင္ပါလား၊ ကိုယ္ မရွိတဲ့ ညေတြမွာ မင္းက အစား၀င္ေနတာကိုး" ဟု ေျပာၿပီး တံခါးကို တအား ေဆာင့္ပိတ္ကာ လွည့္ထြက္လာခဲ့၏။ ေအာက္ထပ္မွ ေခြးတစ္ေကာင္ အလန္႔တၾကား ထေဟာင္သံ ၾကားလိုက္သည္။
အခန္းကို ျပန္လာၿပီး လက္စားေခ်ဖို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး စဥ္းစားသည္။
"ေခြးမသားကို ကုိယ္ သတ္မယ္" ဟု ၀ီလ္မာကို ေျပာသည္။
"ၿပီးေတာ့ နင္ ေထာင္ထဲမွာ သြားေနမလုိ႔လား" ဟု ၀ီလ္မာက ေထာက္ျပသည္။
"သူ႔ အခန္းထဲ ခုိး၀င္ၿပီး ေရးၿပီးသား စာမူေတြကို မီးရိႈ႕ပစ္မယ္"
"ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ၀င္မလဲ၊ နင့္ကို ဟုိက ေသာ့တစ္စုံေတာင္ ေပးထားလို႔လား"
"သူ႔ ေကာင္မေလးကို ငါသြားေျပာမယ္၊ သူနဲ႔ မေတြ႕တဲ့ ညတိုင္း ငါနဲ႔အတူတူ အိပ္ေနတာလို႔"
"အဲဒါ သြားေျပာေတာ့ နင့္အတြက္ ဘာထူးမွာလဲ၊ သူက လူေပြပဲ ဥစၥာ၊ ဟိုေကာင္မေလးက သိၿပီးသား ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမွာေပါ့"
"ဒါဆို ငါဘာလုပ္ရမွာလဲ ၀ီလ္မာ"
"ခ်မ္းသာေအာင္လုပ္၊ နာမည္ေက်ာ္ေအာင္လုပ္"
"ေအး ဟုတ္တယ္၊ ငါ့မွာ ပိုက္ဆံေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာရင္၊ ငါနာမည္ေက်ာ္ျဖစ္လာရင္ ေခြးသူေတာင္းစား ဘယ္ေလာင္ ဖင္ၾကားခဲခု ျဖစ္လုိက္မလဲ"
အခန္း(၄၁)
အယ္လီ
အယ္လီ
ေမေမ လူစီသည္ ဆံပင္ တိုတိုကေလး ညႇပ္ၿပီး ဆန္းေပ့ ညြန္႔ေပ့ ဆိုသည့္ အ၀တ္အစားမ်ားကို ၀တ္ကာ ေခတ္ႏွင့္အၿပိဳင္ ေနေသာ္လည္း အယ္လီက အုိ၀င္ကာဆယ္ႏွင့္ အတူသြားေနမည္ဟု ဖြင့္ေျပာေသာအခါ မ်က္ကလူးဆန္ပ်ာ ကန္႔ကြက္သည္။
"လက္မထပ္ဘဲ အတူတူေနမယ္ ဟုတ္လား
ခပ္သြက္သြက္ အသက္ရွဴရင္း ေမးသည္။
"ခ်က္ခ်င္း လက္ထပ္လို႔ မျဖစ္ေသးဘူးေလ"
အုိ၀င္က သူ႔တြင္ အလုပ္အကိုင္ အတည္တက် မရွိေသးေၾကာင္း၊ ၃၉မ်ဥ္းၿပိဳင္သာလွ်င္ ေမွ်ာ္လင့္ စရာရွိေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မေရမရာဘ၀ျဖင့္ လက္မထပ္သင့္ေၾကာင္းျဖင့္ အယ္လီ့ကို ေျပာထား သည္။ သို႔ေသာ္ ခ်စ္ေနမိၿပီျဖစ္လို႔ အတူတူေတာ့ ေနခ်င္ၿပီတဲ့ေလ။
"ကုိယ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ အတူေနၿပီး လက္ထပ္သင့္ မသင့္ စဥ္းစားၾကတာေပါ့၊ အဆင္ေျပမယ္ ထင္ရင္ အခ်ိန္ မေရြး လက္ထပ္လို႔ရတာပဲ"ဟု နားခ်၏။
"ေနာက္မွေတာ့ ဘာလို႔ လက္ထပ္ေနေတာ့မွလဲ"
ေမေမလူစီ မေက်မနပ္ ျပန္ေမးသည္။
"ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အယ္လီက သူ႔ကို ခ်စ္ေနၿပီ၊ သူကလည္း အယ္လီ့ကို ခ်စ္ေနလို႔ေပါ့"
"သမီးကို ခ်စ္ရင္ အစကတည္းက လက္ထပ္ရမွာေပါ့၊ သမီး ေပ်ာ့လို႔ သူ အခြင့္ေကာင္း ယူေနတာ" အယ္လီ့ အေဖကလည္းအလားတူပင္ ဆန္႔က်င္သည္။
"အို၀င္က နာမည္ေက်ာ္ ငေပြတစ္ေယာက္ပဲ၊ ၿပီးေတာ့ သမီးထက္ ဆယ္ႏွစ္ေတာင္ ႀကီးတာ၊ အိမ္ေထာင္ ႏွစ္ခါ ပ်က္ၿပီးၿပီ၊ အင္မတန္ အလားအလာရွိတဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို ထားခဲ့ၿပီး စာအုပ္ေရး မလုိ႔တဲ့"
ဘရိန္မက္ဂရက္က ေျပာရင္း စိတ္က်ေရာဂါအေၾကာင္း စဥ္းစားမိသည္။
သတင္းမဂၢဇင္းလို႔ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္၏ ထိတ္ထိတ္က်ဲ သတင္းေထာက္ဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္ ခဲ့သည့္ အို၀င့္ကို ဘရိန္က နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေန၏။
"တကယ္လို႔၊ အဲဒီစာအုပ္ကို ၿပီးေအာင္ သူ မေရးႏိုင္ရင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ"
"သူ ၿပီးမွာပါ ေဖေဖ၊ အို၀င့္မွာ ပါရမီ ရွိပါတယ္"
"ပါရမီဆိုတာ မေရမရာပါ။ အေရးႀကီးတာက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တိက်ဖို႔နဲ႔ ေလာကႀကီးနဲ႔ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ရွိဖို႔ပဲ၊ စာအုပ္ကို သူၿပီးေအာင္ ေရးႏိုင္တယ္ ထားဦး၊ စာမူဘ၀က စာအုပ္ျဖစ္လာမယ္လုိ႔ ဘယ္သူ အာမခံမလဲ၊ စာေရးဆာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ငတ္ေနၾကတာပဲ"
"အို၀င္က အဲဒီလိုလူစာမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ"
"ဘာမ်ား ထူးလို႔လဲ၊ သတင္းမဂၢဇင္းမွာ ေဆာင္းပါးေလး ေရးဖူးၿပီး အေပါစား၀တၳဳကေလးေတြ ေရးဖူးတာ ေလာက္ နဲ႔၊ ၀တၳဳေကာင္းတစ္ပုဒ္ ထြက္ဖို႔၊ ဘ၀တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ဖို႔ အလွမ္း ကြာလြန္းပါတယ္ သမီး ရယ္၊ သမီးကို တကယ္ တေလးတစား ခ်စ္ရင္ အတည္တက် အလုပ္တစ္ခု ရွာလုပ္ၿပီး အားလပ္ခ်ိန္မွာ ၀တၳဳေရးေပါ့၊ ေအာင္ျမင္လာတဲ့ တစ္ခ်ိန္မွာ လက္ထပ္ေပါ့"
"သူ သမီးကို ေလးစားပါတယ္၊ ခ်စ္လည္း ခ်စ္ပါတယ္"
"ဒါဆို ဘာလို႔ လက္မထပ္ႏိုင္ရမွာလဲ"
"အတူေနၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေလ့လာဖို႔လိုတယ္လို႔ သူက ထင္တယ္။ အဲဒါ မၾကား၀ံ့ မနာသာကိစၥႀကီးလား ေဖေဖ"
"အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့အေၾကာင္း သမီး မသိေတာင္ သူသိရမယ္၊ လက္ထပ္ၿပီး ေပါင္းသင္းၾကည့္မွ တစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ေယာက္ တကယ္ နားလည္ၾကရတာ၊ အေပ်ာ္ေနၾကည့္ရုံနဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး ျပႆနာကို မသိႏုိင္ဘူး၊ အေလ်ာ့အတင္းကို နားမလည္ႏိုင္ဘူး"
"မသိႏိုင္စရာ နားမလည္ႏိုင္စရာ သမီးေတာ့ မျမင္ပါဘူး၊ စာခ်ဳပ္ကေလး တစ္ရြက္ကေကာ ဘ၀မွာ ဘယ္ေလာက္ အဓိပၸာယ္ ရွိလို႔လဲ"
အေမ ဘယ္လို ေျပာေျပာ အေဖဘယ္လိုဆူဆူ အယ္လီက ဆံုးျဖတ္ၿပီးၿပီ။ ခ်စ္သူ႔ ရင္ခြင္မွာ နားေန ေတာ့ မည္။
"အေဖနဲ႔အေမက ႀကီးၿပီေလ၊ အခ်စ္အေၾကာင္း သူတို႔ ဘယ္သိေတာ့မလဲ၊ ဘယ္အေလးထားေတာ့ မလဲ" ဟု အီသယ္လ္ ကို အယ္လီက တုိင္တန္းေလသည္။ မတ္လလယ္ေလာက္တြင္ အယ္လီက သူ႔အ၀တ္အစားေတြ၊ တိတ္ေခြ ေတြ၊ စာအုပ္ေတြ အားလံုး အေမ့အိမ္မွ သယ္လာၿပီး အို၀င့္ တိုက္ခန္းသို႔ ပို႔ထားခဲ့သည္။
ထုပ္ပိုး ျပင္ဆင္ၿပီးခ်ိန္တြင္ အေမက
"သမီး အရမ္းမွားသြားၿပီ၊ သမီးကို သူ အသံုးခ်ေနတာ၊ တစ္ေန႔မွာ သမီး အသည္းကြဲလိမ့္မယ္" ဟု ေျပာေသး သည္။
အေဖကမူ ေအာက္ထပ္သို႔ အထုပ္အပိုးေတြ ကူခ်ေပးရင္း နားခ်သည္။
"သမီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ျပင္ဖို႔ အခ်ိန္ရပါေသးတယ္ကြယ္"
မိမိ တစ္သက္လံုး ေနထုိင္ႀကီးျပငး္လာသည့္ အိမ္ႀကီးေရွ႕တြင္ ရပ္လ်က္ ေျပာေနျခင္း ျဖစ္၏။
"သမီး မသြားပါနဲ႔လား၊ သူဟာ သမီးထက္ ၁၀ႏွစ္လဲ ပိုႀကီးတယ္၊ ၿပီးေတာ့ မိန္းမလည္း လုိက္စားတယ္"
အယ္လီ က တကၠစီတစ္စင္းကို လွမ္းတားၿပီး
"သမီး ဆံုးျဖတ္ၿပီးေနၿပီ ေဖေဖ၊ အုိ၀င့္ကို သမီး ခ်စ္တယ္၊ သူနဲ႔ အတူေနမယ္၊ သမီး မမွားပါဘူး"
မိဘႏွစ္ပါး ကို ေတာ္လွန္ၿပီး အိမ္မွ ဆင္းလာခဲ့ေသာ္လည္း အေဖႏွင့္အေမတို႔ စိုးရိမ္တႀကီး သတိေပးခ်က္ မ်ားသည္ ႀကီးမားေသာ အဟုန္ျဖင့္ အယ္လီအား လႈပ္ခတ္ေစခဲ့သည္။
မိမိ ကို သူ တကယ္ အေပ်ာ္သက္သက္ သေဘာထားေနသည္။
သူ႔စာအုပ္ႀကီးကို ၿပီးေအာင္ မေရးႏိုင္ဘူး ဆိုလွ်င္
မိမိအား ထားခဲ့ၿပီး ေနာက္တစ္ေယာက္ဆီ ကို ပါသြားလွ်င္ ဟုိ ဆံပင္ ပြေယာင္းေယာင္း ေကာင္မေလးႏွင့္ ဆက္တြဲ ေနလွ်င္ သူနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေတြ႕ေတာ့ပါဘူး။ အေလးအနက္ မဟုတ္ ပါဘူးလို႔ က်ိန္တြယ္ ေျပာတာ ကိုေကာ ယံုသင့္သလား၊ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး သူ႔ကိုေကာ တကယ္ ယံုသင့္ရဲ႕လားဟု အယ္လီ ေတြးစ ျပဳလာသည္။ ၁၃လမ္း သူ႔အခန္းကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ငိုခ်လိုက္မိ၏။
"အလို ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ဘာလုိ႔ ငိုတာလဲကြာ"
အို၀င္က သူ႔ပစၥည္းေတြ ၀ိုင္းသယ္ေပးရင္း ေမးေတာ့ အယ္လီက ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ၿပံဳးၿပီး ေျဖသည္။
"ငိုတာ မဟုတ္ပါဘူး ေမာင္ရယ္၊ ၀မ္းသာာလြန္းလို႔ က်တဲ့ မ်က္ရည္ေတြပါ"
အတူေနၿပီး ပထမအပတ္တြင္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ခ်စ္သူဘ၀မွ သမားရုိးက် အၾကင္လင္မယား ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲလိုက္ၾကသည္။ အယ္လီအလုပ္သြားလွ်င္ အို၀င္က အိမ္မွာ စာေရးသည္။ ဥတၱရၾကယ္ စာအုပ္တိုက္တြင္ ၁၉၆၄ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလတြင္ အယ္လီ အလုပ္၀င္ခဲ့၏။ အလုပ္က အတြင္းေရးမွဴး။ သို႔ေသာ္ အေရာင္းဌာနႏွင့္ ျပန္ၾကားေရးဘက္တြင္လည္း ၀င္ကူရသည္။
ရုံးပိတ္ရက္မ်ားတြင္ေတာ့ အေမရိကန္ အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရး ျပည္သူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ လယ္လီ တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ေလသည္။
အို၀င့္အခန္းကို ေရာက္သည့္ေန႔မွစ၍ အယ္လီက သူ႔အ၀တ္အစားေတြကို အို၀င့္ အ၀တ္ဘီဒို ေထာင့္ တစ္ေနရာတြင္ ထည့္ထားသည္။ ဘ၀ႏွစ္ခုတို႔ ေပါင္းစည္းၾကေလၿပီ ဆိုသည့္ သေဘာ။ အယ္လီသည္ အိမ္ရွင္မေကာငး္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေလသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည့္ စုံတြဲမ်ိဳး မရွိႏိုင္ဟု ယံုၾကည္ထား၏။
"အို၀င္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူတို႔ အထင္အျမင္ လြဲမွားေၾကာင္း အေဖနဲ႔အေမ့ကို ငါသက္ေသျပမယ္၊ အုိ၀င္ ငါ့ကို ေပ်ာ္ေအာင္ထားမယ္ ဆိုတာ ငါ ယံုတယ္ေလ။ သူဟာ ဘယ္သူနဲ႔မွ မတူေအာင္ ေတာ္တဲ့လူဆိုတာ ငါ သိတယ္" ဟု မာဂရက္ကို အယ္လီ ေျပာျဖစ္သည္။
"ေအးေလ၊ နင္ ေျပာတဲ့အတုိင္း ျဖစ္ပါေစလို႔ ငါဆုေတာင္းပါတယ္" ဟု မာဂရက္ ျပန္ေျပာ၏။
တစ္ဖက္တြင္ အိမ္ရွင္မတစ္ေယာက္ ပီသေအာင္ ထိန္းေပးၿပီး တစ္ဖက္ကလည္း အို၀င္ကို စာေရး ျဖစ္ေအာင္ အားေပးသည္။ ဂ်ိန္းႏွင့္ တုန္းကလို အိပ္ရာထဲတြင္ေရာ စာမူကိစၥတြင္ပါ ျငင္းရခုန္ရ အားကုန္ ရျခင္း မရွိဘဲ ၃၉မ်ဥ္းၿပိဳင္သည္ တစ္မ်က္ႏွာတစ္မ်က္သို႔ လ်င္ျမန္စြာ ကူးလ်က္ ရွိ၏။
အယ္လီအလုပ္ မသြားမီကတည္းက စာေရးစားပြဲတိုင္းတြင္ ထုိင္သည္။ အယ္လီ ရုံးဆင္းခ်ိန္ထိ မထ။ ညစာကို စာေရးစားပြဲတြင္ ျပင္ေပးရသည္။ စေန၊ တနဂၤေႏြတြင္လည္း အို၀င္ မနား၊ ရုပ္ရွင္ ကေလး ဘာေလး ထြက္ၾကည့္ဖို႔ပင္ စိတ္မကူး၊ ဘယ္အေပါင္းအသင္းႏွင့္မွလည္း မေတြ႕ေတာ့။ သည္အတြက္ အယ္လီ က ဂ်ိန္းလို ရန္မလုပ္၊ တစ္ခြန္းမွ် မေျပာ။
"မိန္းမတုိင္း မင္းလို ျပည့္၀ရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ကို ဘယ္လိုျပဳစုရမယ္ဆိုတာ မင္းေလာက္ ဘယ္မိန္းမမွ မသိဘူး" ဟု အို၀င္က ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္သ္ည။
၁၉၆၄ခုႏွစ္တြင္ ေႏြဦးတြင္ တုိးတက္ေသာ အုပ္စုႏွင့္ အေမရိကန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း၏ ပဋိပကၡမွာ ပို၍ပို၍ နက္ရႈိင္းလာ၏။ အို၀င္သည္ ပတ္၀န္းက်င္မွ ဆူဆူညံညံ အသံဗလံေတြကို နားမေထာင္ဘဲ လက္ႏွိပ္စက္ကုိ မိုးသီးမိုးေပါက္က်သလို သည္းႀကီးမည္းႀကီး ရိုက္လ်က္ ရွိသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ဇြန္လ တနဂၤေႏြေန႔ တစ္ေန႔တြင္ စာမူႀကီး ၿပီးစီးသြားေလေတာ့၏။
ျပည္သူ႔ပန္းၿခံ လူထု ဆႏၵျပပြဲမွ ျပန္လာသည့္ အယ္လီကို အို၀င္က ေရခဲစိမ္ ရွမ္ပိန္ပုလင္းျဖင့္ ဆီးႀကိဳသည္။
"ၿပီးသြားၿပီ" ဟု ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ဟန္ ရွိေသာ္လည္း ၀မ္းသာေနသည့္ ေလသံျဖင့္ ေျပာရင္း ေသေသ သပ္သပ္ စီထားသည့္ စာမူအထပ္ႀကီးကို ျပသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ စာမူကို စာေပေပါင္းကူဆရာ ဟန္႔ဂရင္နီဆီ ယူသြားသည္။
"ေဟာဒီမွာ ၿပီးၿပီ" ဟု ထုိးေပးလိုက္၏။
ဟန္႔က အသားလံုးေက်ာ္ကို ၿမဳံ႕ရင္း
"နိပ္ေပ့ကြာ၊ ကုိယ္ေတာ့ ေမာင္ရင့္ စာမူ စြံမယ္လို႔ ယံုေနတယ္"
"ခင္ဗ်ား စိတ္ပ်က္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္က စိုးရိမ္ေနတာ ဟန္႔"
ဟန္႔က စာမူ ထပ္ႀကီးကို လွန္ေလွာၾကည့္ရႈရင္း
"သြားစမ္းပါ၊ စာေပသိကၡာ က်န္ရစ္ေစခ်င္သလား၊ ပိုက္ဆံ မ်ားမ်ား ရခ်င္သလား၊ ေမာင္ရင္ ႀကိဳက္တာေျပာ၊ ျဖစ္ေစရမယ္"
စာေပတုိက္မ်ာႏွင့္ စာေရးဆရာမ်ားကို ထုိစဥ္က သူေရြးခုိင္းေနက် လမ္းႏွစ္သြယ္။
"ပါမင္းႏိုက္ စာအုပ္တိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်တယ္၊ သိကၡာရွိတယ္၊ ဟု အုိ၀င္က အဆိုျပ သည္။
"ေကာင္းၿပီေလ၊ အဒရီယံ ေဟာ္လန္ကို ကိုယ္ေျပာၾကည့္မယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေမာင္ရင့္ကို အေၾကာင္းျပမယ္"
"ပါမင္းႏိုက္က ထုတ္ျဖစ္မယ္၊ ေဒၚလာတစ္ေသာင္းေပးမယ္တဲ့"
ရက္သတၱပတ္ မ်ားစြာၾကာမွ အေျဖရသျဖင့္ မဂၤလာသတင္းကို အို၀င္က အယ္လီ့ကို ေျပာျပသည္။ သူ႔ၾကည့္ရသည္မွာ မ်က္ႏွာမသာဘဲ ညိဳမိႈင္းေန၏။ ၁၉၆၄ခုႏွစ္ပိုင္းက ပထမဆံုး ထြက္သည့္စာအုပ္ အတြက္ ရသည့္ေငြမွာ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ရၾကသည္မွာ ေဒၚလာ ေထာင့္ငါးရာခန္႔သာ ျဖစ္၏။ စာေပစားပြဲက ခပ္ထက္ထက္ျဖစ္ၿပီး၊ စာအုပ္လည္း စြံမည္ဆိုလွ်င္ လြန္ေရာကၽြန္ေရာ ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ။
"ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ့ေနာ္၊ အယ္လီ ၀မ္းသာလိုက္တာ ေမာင္ရယ္"
အေဖနဲ႔ အေမကို အယ္လီ အေၾကာင္းၾကားခ်င္လွၿပီ။
ပါမင္းႏိုက္ စာအုပ္တိုက္သည္ နာမည္ေက်ာ္ တုိက္ႀကီးတစ္တိုက္ ျဖစ္ေၾကာင္း အယ္လီ သိထားသည္။ တုိက္ပိုင္ရွင္ အဒရီယံေဟာ္လန္သည္ စာအုပ္ေကာင္းေတြကို ေရြးထုတ္သူအျဖစ္ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဂုဏ္ယူတတ္သူ ျဖစ္သည္။ သူ႔တိုက္မွ ထြက္သည့္ စာအုပ္မွန္သမွ် တုိက္္ရွိန္ျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ တေလး တစား ေနရာေပးခံၾကရ၏။ ႀကိဳတင္ေငြ ျမက္ျမက္ကေလးေပးၿပီး စာအုပ္ ကို စြံေအာင္ လုပ္ေပးတတ္သည့္ တုိက္ျဖစ္သျဖင့္ အို၀င္၏ ၃၉မ်ဥ္းၿပိဳင္သည္ တန္း၀င္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ျဖစ္လာမည္ဟု အယ္လီ ယံုၾကည္ေလသည္။
"ပြဲဦးထြက္ စာအုပ္အတြက္ ေဒၚလာတစ္ေသာင္းဆိုတာ မနည္းဘူး ေမာင္ရဲ႕၊ ပါမင္းႏိုက္က ေမာင့္ စာအုပ္ကို တကယ္ ႀကိဳက္လို႔ ေပးတာျဖစ္မွာ"
အယ္လီ့ မ်က္လံုးျပာ အစုံသည္ ၀မ္းသာလြန္းသျဖင့္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ လင္းလက္ေနသည္။ ရင္ခုန္စရာ ေကာင္းလွသည့္ သည္သတင္းကို ဘယ္လို အသံုးခ်ရပါ့မလဲဟုလည္း စဥ္းစားေန၏။
"ထုတ္ေ၀သူ" အပတ္စဥ္ ဂ်ာနယ္က အယ္ဒီတာ တစ္ေယာက္ကို အယ္လီ သိတယ္၊ စာအုပ္ ေ၀ဖန္ခန္းမွာ သူ႔ကို ေရးခုိင္းမယ္ေလ"
အယ္လီ့အျမင္ေတြ အို၀င္သည္ အေတာ္ဆံုး စာေရးဆရာ၊ ၃၉မ်ဥ္းၿပိဳင္သည္ အေကာင္းဆံုး၀တၳဳ၊ တစ္ကမၻာလံုး က ဒါကို သိေအာင္ ကိုယ္စြမ္းရွိသမွ် ဥာဏ္စြမ္းရွိသမွ် ႀကိဳးစားမည္။ လုပ္ေနရသည့္ အလုပ္ တာ၀န္ တစ္ပိုင္း ကလည္း ထုတ္ေ၀ေရး မဟုတ္လား။
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment