Thursday, May 12, 2011

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ သတင္းမုဆိုး အပိုင္း (၁၄)

အခန္း (၁၆)
အယ္လီ

ဘင္နစ္တန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘဝ ေရာက္ေတာ့လည္း အယ္လီ၏ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမ်ားမွာ  အသည္း ကြဲ ဇာတ္လမ္းမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ေလသည္။  ေယးလ္္တကၠသိုလ္မွ ျပဇာတ္ေရးဆရာကို အယ္လီ စြဲလမ္း ခဲ့ သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာကသူ႔ကို ျပန္မၾကိဳက္။ ဟားဗတ္တကၠသိုလ္မွ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံ အဓိက ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ က တြဲျပီးမွ သူ႔ကိုထားခဲ့ျပီး ေနာက္ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ၾကည္သြားသည္။

အခ်စ္အေၾကာင္း ဖြဲ႔ဖြဲ႔ႏြဲ႔ႏြဲ႔ ေျပာတတ္သည့္ ဘရက္တယ္ေပၚတာႏွင့္ ခ်စ္ၾကသည္။  အယ္လီက သူ႔ ကို အိမ္ခန္း သို႔ ဖိတ္သည့္ေန႕မွစ၍ ထုိသေကာင့္သား ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြား၏။
"ငါ့ကို အသည္းခြဲသြားတဲ့လူေတြကိုမွ ငါ ေရြးျပီး ခ်စ္မိသလို ျဖစ္ေနတယ္" ဟု အစ္မလုပ္သူ မာဂရက္ကို အယ္လီ ဖြင့္ေျပာသည္။
နယူးေယာက္ကို ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း ေတြ႔ရသည့္ ေယာက္်ားေတြမွာ နယူးအဂၤလန္မွာ ေတြ႔ရ သည့္ ခ်စ္သူ မ်ားႏွင့္ ဘာမွ မျခား။

၁၉၅၈ ခုႏွစ္ ေႏြရာသီတြင္ ရုပ္ရွင္မင္းသားတစ္ေယာက္ႏွင့္ ဆံုရျပန္သည္။ ဂရင္းဝစ္ခ်္ဟစ္ပီရြာ သရုပ္ေဆာင္ သင္တန္းတြင္ ေတြ႔ရျခင္းျဖစ္၏။ သူက တစ္ခ်ိန္လံုး မ်က္ႏွာ စူပုပ္ျပီး သုန္မုန္ေနသူ။ သည္ၾကားထဲ မွ အယ္လီက ထုိမင္းသားကို အယ္လီက ခ်စ္ေမႊးပါသည့္ လူတစ္ေယာက္ဟုပင္ ထင္ ေန၏။ အတန္း ထဲတြင္ သူ႔ကို ခိုးခိုးၾကည့္ေနရသည့္ႏွင့္ ဆရာဘာေတြ သင္သြားမွန္းမသိလိုက္သည္ က ခပ္မ်ားမ်ား။ သူက ရုပ္ရွင္ကား အခ်ိိဳ႕တြင္ ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္ျပီးျပီ။ ဘေရာဒ္ေဝးျပဇာတ္ မ်ားတြင္လည္း ပါ၀င္ ကျပေနၿပီ ျဖစ္၏။

စာနယ္ဇင္းေတြက သူ႔ကို အမွတ္ေပးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဒါေတြေၾကာင့္ အယ္လီ သူ႔ကို စြဲလမ္းျခင္း မဟုတ္။
ေရႊေရာင္ ဆံပင္ႏွင့္ မ်က္လံုးျပာအစုံကို သေဘာက်ျခင္း ျဖစ္သည္။ က်ိဳးေနသည့္ ႏွာတံကိုလည္း ၾကည့္လို႔ ေကာင္းသည္ ထင္၏။ အေရာင္လြင့္ျပယ္ေနၿပီျဖစ္သည့္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီႏွင့္ တီရွပ္ လက္ရွည္ကို လက္ေမာင္း ပင့္တင္ၿပီး ၀တ္ထားလွ်င္ မိုးက်ေရႊကုိယ္လို႔ ေအာက္ေမ့၏။ ရင္အုပ္ က်ယ္က်ယ္ႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး ေတာ့လည္း ရင္ခုန္၏။
သူ႔ေလာက္ ေခ်ာသူ၊ သူ႔ေလာက္ စြဲမက္စရာေကာင္းသူ အယ္လီ့တစ္သက္တာတြင္ မေတြ႕ဖူးေသး။

ႏွစ္ေယာက္တြဲ သရုပ္ေဆာင္ရမည့္ သင္ခန္းစာတြင္ သူႏွင့္အတူ က်ေအာင္ လယ္လီ ႀကိဳးစား၏။ အလွည့္ ေစာင့္၏။
သူ႔စကားေျပာခန္းမ်ား၊ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ား ၿပီးလွ်င္ အယ္လီ အက်ယ္ေလာင္ဆံုး ၾသဘာေပးသည္။ ေရေသာက္ ဖို႔ "ေရေအးတိုင္" သို႔ သူေလွ်ာက္သြားလွ်င္ မေယာင္မလည္ႏွင့္ ေနာက္က လိုက္သြား ၏။ သူက သည္ ျပဇာတ္ၿပီးခ်ိန္ တြင္ ဇာတ္ခံုအေပါက္၀တြင္ သူ ျမင္ေအာင္ ရပ္ေန၏။
တစ္ေန႔ အတန္းၿပီးခ်ိန္တြင္ သူ ရပ္ၿပီး စကားစသည္။

"ကုိယ္ သိတယ္၊ မင္း ကိုယ္နဲ႔တြဲဖို႔ အေသအလဲ ျဖစ္ေနတယ္ မဟုတ္လား၊ တနဂၤေႏြေန႔ မင္း အားလား"
ေမာ္ေတာ္ ဆုိင္ကယ္ ကို တံခါးမွဴးထံအပ္ၿပီး အယ္လီတို႔ တုိက္ခန္းသို႔ သူ တက္လာသည္။ မၾကာမီ အခ်ိန္ အတြင္း အယ္လီ့ကို ဆိုင္ကယ္ေနာက္တြင္ တင္ၿပီး လမ္းတကာ ပတ္၍ တရၾကမ္းေမာင္း ေတာ့၏။ ေနာက္ဆံုး တြင္ မူ ေစ်းေပါေပါ အီတလီ စားေသာက္ဆုိင္ကေလး တစ္ဆုိင္တြင္ သူ ရပ္သည္။
သည္ေန႔ေတာ့ သူရႊင္ေနသည္။ ခ်ိဳသာေနသည္။ သို႔ေသာ္ အေတြးနက္ေနပံု။ မလွပသည့္ သူ႔ဘ၀ ဇာတ္ေၾကာင္း ကို စားျမႇံဳ႕ျပန္ျပသည္။

"ကုိယ့္ဘ၀က မေမြးခင္ကတည္းက ဒုကၡနဲ႔ စခဲ့တာ" ဟု နိဒါန္းပ်ိဳးၿပီး ကေလးဘ၀တြင္ ဆင္းရဲ မြဲေတခဲ့ပံု၊ ေရတပ္ ထဲ ေရာက္ေတာ့လည္း ေလးဆယ့္တစ္ရက္ ကြာတားက်ခဲ့ပံုမွစၿပီး ဘေရာ့္ဒ္ေ၀း သို႔ ေရာက္သည္ အထိ ဆက္ေျပာ၏။
ျပဇာတ္မ်ားႏွင့္ ျပဇာတ္မင္းသားမ်ားအေၾကာင္း စိတ္ပါလက္ပါ ေျပာေနရင္း
"ကုိယ္နဲ႔ ျပဇာတ္နဲ႔ အဆင္ေျပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က ရုပ္ရွင္ကို ပိုအားသန္တယ္" ဟု ရွင္းျပသည္။ ေပၚလ္နယူးမင္း ႏွင့္ ပီတာ အိန္ဂ်လီတို႔ႏွင့္ တြဲၿပီး ပါ၀င္ရသည့္ ေနာက္ဆံုးကားအေၾကာင္း လည္း ေျပာျပ သည္။

"မာလြန္ဘရန္ဒို ၿပီးရင္ ကိုယ္ပဲ ျဖစ္ရမယ္၊ အားလံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္ျပမယ္"
အယ္လီ့ကို အိမ္ျပန္ပို႔သည္။ တစ္ခ်က္ကေလးမွ နမ္းေဖာ္မရ။
"မင္းနဲ႔ကိုယ္နဲ႔ စရုိက္ခ်င္းမတူပါဘူး၊ မင္းက သိပ္ၿပီး သန္႔ရွင္းလြန္းတယ္၊ ကိုယ္နဲ႔ မတန္ပါဘူး"
ကၽြန္မ တို႔ အစမ္းသေဘာ တြဲၾကည့္ၾကရေအာင္လား"
အယ္လီ ၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို သူ ခဏတာ စဥ္းစားသည္။

"ဟာ ျဖစ္မယ္ မထင္ပါဘူးကြာ" ဟု ေျပာၿပီး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ကို ေ၀ါကနဲ ေမာင္းထြက္သြား ေတာ့၏။
ဤသို႔ျဖင့္ သူ႔ကိုယ္သူ စတိမက္ကြင္းထက္ သာသည္ထင္ေနေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသားကို အယ္လီ ဆံုးရႈံး ရျပန္၏။ ထုိအခါ အယ္လီသည္ မဖြံ႕ထြားသည့္ သူ႔ ရင္သားေတြ အျပစ္ပံုခ်မိျပန္သည္။

ထုိ႔ေနာက္ ခံစားမႈ သရုပ္ေဖာ္ ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္ႏွင့္ ဆံုျပန္၏။ တကၠသိုလ္ ပရိ၀ုဏ္မွ ဘီယာဆိုင္ တြင္ ေတြ႕ၾကျခင္း ျဖစ္၏။ သူ႔နာမည္ကို ေပါလ္ေတာ့ကင္။ မ်က္လံုးက လိပ္သည္းေက်ာက္ေရာင္ တဖ်တ္ဖ်တ္ ေတာက္ေန၏။ ပိန္ပိန္ပါးပါးႏွင့္ သိန္းငွက္တစ္ေကာင္၏ အလွမ်ိဳးရွိသူ။ အနက္ေရာင္ သားေရဂ်ာကင္ ႏွင့္ အတြင္းက ခ်ည္ၾကမ္းအက်ႌကို ၀တ္ထား၏။ လူက မိန္းကေလးမ်ား စြဲမက္ခ်င္စရာပံုမ်ိဳး။ အေရာင္ရင့္ ေတြ စုတ္ခ်က္ထူထူ ၾကမ္းၾကမ္းႀကီးႏွင့္ ေရးထား သည့္ သူ၏ စိတၱဇ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ အေၾကာင္းကို လိုက္ဖ္ မဂၢဇင္းေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ တေလာက အယ္လီ ဖတ္လိုက္ရသည္။ သူ႔အယူအဆ ေတြ ျပင္းထန္သည္။ ပန္းခ်ီ အႏုပညာသည္ သူ႔ဘ၀ျဖစ္ၿပီး ပန္းခ်ီဆရာတို႔ စုေ၀းရာ ရပ္၀န္းေဒသတြင္ ေပါလ္ေဟာ့ကင္ ၏ နာမည္သည္ လူတိုင္း ၏ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ ေရပန္းစားလ်က္ ရွိသည္။

သူ႔ကို ျမတ္ႏိုး ကိုးကြယ္သည့္အထဲတြင္ အယ္လီက ေရွ႕ဆံုးမွ ပါ၀င္ေလသည္။ စတိမက္ကြင္းတုန္း က အတိုင္းပင္ လုိက္မွတ္သည္။ ႏွင္းပန္းဟာ မိန္းကေလးမ်ားရဲ႕ အခ်စ္ သေကၤလို႔ ေျပာဖူးသည္ကို မွတ္ထား ၿပီး ပန္းကို အစည္းလုိက္၀ယ္ၿပီး လက္ေဆာင္ေပးသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ပန္းခ်ီကားပါသည့္ လိုက္ဖ္ မဂၢဇင္း တစ္ေစာင္ လည္း ၀ယ္ေပးသည္။
"ဆရာရယ္၊ ကၽြန္မ ေအာ္တိုမွာ လက္မွတ္ ထုိးေပးပါလားဟင္" ဟုလည္း အပူကပ္သည္။

တစ္ညတြင္ ဆရာေပါလ္က ပရိသတ္ထဲကို ျဖတ္ေလွ်ာက္ၿပီး အယ္လီ့ဆီသို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ လာေန၏။ အယ္လီ့ ရင္ေတြ တဒိုင္းဒိုင္း ခုန္သြားသည္။ သူ႔အနား ေရာက္ေတာ့ ရပ္ၿပီး ဆရာက စကားေျပာ မည္ လုပ္ေတာ့ ကမၻာတပ္တ္ လမ္းေၾကာင္းတြင္ လည္ပတ္ေနသည့္ ကမၻာႀကီး ရုတ္တရက္ ရပ္တန္႔သြားသည္ဟု အယ္လီ ထင္လုိက္၏။
သူ ဘာမ်ား ေျပာမွာပါလိမ့္။

သူ ဘာလုပ္မလဲ မသိဘူးေနာ္။
ဘာျဖစ္လုိ႔ ငါ့ဆီကို ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာတာပါလိမ့္။
သူစကားစေျပာေတာ့ အယ္လီ့ ရင္ခုန္သံေတြကို ေဘးလူေတြ ၾကားကုန္ေလၿပီလား။
"လာ တို႔ အျပင္ထြက္ၾကရေအာင္" လို႔ ဆရာက ေျပာေတာ့ အယလီ ဘာျပန္ေျပာရမွန္း မသိေအာင္ ရင္ထဲ တြင္ ဗေလာင္ဆူေနသည္။
ရင္ခုန္လြန္းသျဖင့္ ခဏ ဆြန္႔သြားရွာေသာ မိန္းကေလး၏ အမူအရာကို ပန္းခ်ီဆရာက တန္းျမင္ လိုက္၏။

"လာ လာ သြားစို႔၊ ကိုယ့္ စတူဒီယိုကို သြားၾကည့္ၾကရေအာင္"
ေျပာေျပာဆိုဆို ေပါလ္က အယ္လီ့လက္ေမာင္းကို ဆြဲၿပီး ထြက္လာခဲ့သည္။
တကၠသိုလ္ ရိပ္သာလမ္းအတုိင္း ေလွ်ာက္လာရင္း သဘာ၀လြန္သရုပ္မွန္ ပန္းခ်ီ၀ါဒႏွင့္ စိတၱဇ ပန္းခ်ီ ဟု ေခၚေနေသာ ခံစားမႈ ပန္းခ်ီ ဆက္ႏႊယ္ပံုအေၾကာင္းမ်ားကို တစ္လမ္းလံုး ကရားေရလႊတ္ ေျပာလသည္။ သူ႔ရင္ခြင္ ထဲ သို႔ တုိး၀င္ခ်လွၿပီျဖစ္သည့္ မိန္းကေလးက သူေျပာသမွ် ၾကားတစ္ခ်က္ မၾကားတစ္ခ်က္။ ဆရာ့ စတူဒီယို ကလည္း ေရာက္ခဲလိုက္တာကြယ္။

ေရာက္ေရာက္ခ်င္း သူ ၾကမ္းမလာမသိဘူးေနာ္။ ဒါမွမဟုတ္ စုတ္တံကို ကိုင္သည့္ လက္မ်ားက အရမ္း ႏူးညံ သိမ္ေမြ႕ေလမလား။ အဲဒီအခါက်ရင္ ငါ အရမ္းမ်ား ရွက္ေနမလားဟု ေတြးၿပီးေတာ့ လည္း ရင္ေတြ ခုန္ေန၏။ သူႏွင့္ ခ်စ္ရမည့္ ျမင္ကြင္းေတြ ႀကိဳျမင္ေနၿပီး တစ္ကိုယ္လံုး ပူေႏြးလာကာ နာမည္ေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္ ႏွင့္ လက္ထပ္လိုက္ရလွ်င္လည္း စိတ္ကူးေတြ ယဥ္ေနျပန္၏။

ဆက္ရန္
.

No comments: