Wednesday, May 25, 2011

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ အခ်စ္မ်ားစြာနဲ႕ပါဆရာ အပိုင္း (၂)

အခန္း(၂)

ဆရာႀကီး ႐ံုးခန္းထဲမွ ထြက္လာၿပီး ေလွကားအတုိင္း ျပန္ဆင္းလာခဲ့သည္။ ခန္းမေဆာင္သုိ႔ သြားရာ လမ္း တစ္ဖက္စီ တြင္ စာသင္ခန္းမ်ား ႐ွိၾက၏။ ပထမဆံုးေတြ႕သည့္ စာသင္ခန္း၀တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ခဏ ေတြ ရပ္ေန မိ၏။ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္း မသိသျဖင့္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ေနစဥ္ အခန္းတံခါး ၀ုန္းခနဲ ပြင့္လာၿပီး အရပ္ ျမင့္ျမင့္၊ ဆံပင္နီနီႏွင့္ ေက်ာင္းသူကေလး တစ္ေယာက္ ေျပးထြက္လာသည္။
သူ႔ေနာက္ မွ ႏွစ္ေယာက္ အေျပးအလႊား ထြက္လုိက္လာသည္။ စႀကၤံ လမ္းက က်ဥ္းက်ဥ္းကေလးျဖစ္၍ သူတုိ႔ သံုးေယာက္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ၀င္တုိက္မိမလုိ ျဖစ္သြားၿပီး ေ႐ွ႕ဆံုးတစ္ေယာက္မွာ တစ္ဖက္သုိ႔ ယိုင္သြား သည္။ ကၽြန္ေတာ္က လက္ေမာင္းကုိ လွမ္းဆဲြၿပီး ထိန္းေပးလုိက္ရ၏။

ခ်ာတိတ္မေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ တစ္ခ်က္ ေမာ္ၾကည့္ၿပီး ေဆာရီးဟု ေတာင္းပန္ကာ စႀကၤံတစ္ေလွ်ာက္ ေျပး ထြက္သြားသည္။ က်န္ႏွစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေၾကာင္ ၾကည့္ေနၿပီးမွ တစ္ဆက္တည္း စာသင္ ခန္း ထဲ သုိ႔ ျပန္ေျပး၀င္သြားသည္။ တံခါးကုိ ၀ုန္းခနဲ ေဆာင့္ပိတ္သြား၏။

မေမွ်ာ္လင့္သည့္ အျဖစ္ေၾကာင့္ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္း မသိဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္ေန၏။ ခဏ ရပ္စဥ္းစားၿပီးမွ အခန္းအေျခအေနကုိ သိခ်င္လာသျဖင့္ ၀င္ၾကည့္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။ တံခါး ကုိ အသာေခါက္ၿပီး တြန္း၀င္သြားသည္။

အခန္းထဲတြင္ လက္ပံပင္ ဆက္ရက္က်သလုိ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ၀င္လာသည္ကုိ ဘယ္သူမွ သတိ မထားမိၾက။ အတန္ၾကာမွ တစ္ေယာက္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ငဲ့ၾကည့္ၾကသည္။
အတန္းထဲတြင္ ဆရာႏွင့္ တူသူဟူ၍ တစ္ေယာက္တေလမွ် မ႐ွိ။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားအားလံုး ေလးဆယ္ခန္႔ ႐ွိမည့္ စာသင္ခန္းျဖစ္၏။ သူတုိ႔သည္ ကေလးသူငယ္မ်ား မဟုတ္ၾကေတာ့ၿပီ။ သူတုိ႔၏ ခႏၶာ ကုိယ္အစိတ္အပုိင္း မ်ားကုိ ၾကည့္ၾကည့္၊ သူတုိ႔ ၀တ္စားဆင္ယင္ထားၾကပံုကုိ ၾကည့္ၾကည့္ ကေလးဘ၀က လြန္ေျမာက္လာၾကၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိသာေန၏။

သူတုိ႔သည္ အခန္းထဲတြင္ ဟုိတစ္စု၊ သည္တစ္စု စုေ၀းကာ ေအးေအးလူလူ စကားေတြ ေဖာင္ဖဲြ႕ေနၾက၏။ အခ်ိဳ႕ က အခန္းေထာင့္႐ွိ မီးဖုိနားတြင္ ရပ္လ်က္။ အခ်ိဳ႕က ကုလားထုိင္ေတြ၊ စားပဲြေတြေပၚတြင္ ေျခပစ္ လက္ပစ္ ထုိင္လ်က္။

အမ်ားစုက ေက်ာင္းယူနီေဖာင္းကုိ ၀တ္မထားၾက။ မိန္းကေလးမ်ားက ခႏၶာကုိယ္အေပၚပုိင္းကုိ အတတ္ႏုိင္ ဆံုးပံုေပၚေအာင္ ကုိယ္က်ပ္ ဆြယ္တာမ်ား ၀တ္ထားၾက၏။ ဆံပင္ကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု ထံုးဖဲြ႕ထားၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ကုိယ္ေရ သန္႔႐ွင္းမႈကုိေတာ့ သိပ္ဂ႐ုစုိက္ၾကပံု မေပၚ။ ေယာက္်ားေလးမ်ားက တီ႐ွပ္ကုိ အက်ႌ ၾကယ္သီး မတပ္ဘဲ ဂ်င္းေဘာင္းဘီကုိယ္စီျဖင့္။
မ်က္ႏွာျပားျပား၊ မွဲ႕ယင္ေခ်း သဲ့သဲ့ ႏွင့္ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ သူတုိ႔အထဲမွ ထ လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေလွ်ာက္ လာသည္။

" ဆရာဟက္ကမန္းရဲ႕ ဧည့္သည္လားဟင္၊ ဆရာေတြ အခန္းထဲမွာ႐ွိမယ္ထင္တယ္၊ ဆရာက မွာထားတယ္၊ ကၽြန္မတုိ႔ အားလံုး ၿငိမ္ၿပီဆုိမွ သူ႔ကုိ လာေခၚတဲ့"
ေျပာေရးဆုိခြင့္႐ွိသူအျဖစ္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ၿပီး ႐ွင္းျပေနသည့္ ေက်ာင္းသူကုိ အားလံုး က ေထာက္ခံသည့္ သေဘာျဖင့္ မိန္းကေလးေနာက္မွ ၀ုိင္းလုိက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆုိင္ စု႐ံုး လုိက္ၾကသည္။ သူတုိ႔အမူအရာက ထီမထင္သည့္ ေက်ာင္းေတာ္သူ ေက်ာင္းေတာ္သားမ်ားပံုစံ။
ကၽြန္ေတာ္ ဘုရား တလုိက္မိ၏။ မလြယ္ပါလား။

တစ္ၿပိဳင္တည္း တြင္ ႂကြက္စီႂကြက္စီႏွင့္ နားေထာင္သူမ႐ွိဘဲ အလုအယက္ ေျပာၾကျပန္သည္။ ၿပီးေတာ့ ႐ုတ္ျခည္း ရပ္သြားကာ ကၽြန္ေတာ့္ကုိအေလာတႀကီး ၀ုိင္းေမးၾကသည္။
" ခင္ဗ်ားက ဆရာအသစ္လား "
" ဆရာ ဟက္ကမန္းေနရာကုိ ၀င္မွာလား "
" ဆရာ ဟက္ကမန္းက တကယ္ သြားေတာ့မွာလားဗ် "
ပထမဆံုး မိန္းကေလး၏ ေမးခြန္းကုိသာ ကၽြန္ေတာ္ ေျဖၿပီး -
" ကဲ ဆရာေတြအခန္းကုိ သြားလုိက္ဦးမယ္"ဟု ေျပာကာ သူတုိ႔ အခန္းထဲမွ လစ္ထြက္ခဲ့၏။

သည္အေတြ႕အႀကံဳေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူး႐ုပ္ပံုထဲမွ အတန္း သည္ ခု ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ခဲ့ေသာ တိရစၦာန္ ေလွာင္အိမ္ႏွင့္တူသည့္ အတန္းမ်ိဳး မဟုတ္ေပ။ စားပဲြ၊ ကုလားထုိင္ေတြ စီစီညီညီႏွင့္။ အတန္းထဲမွ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြက သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ ကေလးေတြ၊ ဗုိင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ ကေလးေတြ။း
ဆရာ ဟက္ကမန္းဆုိသူသည္ ဘယ္လုိလူလဲ၊ သည္လုိ အတန္းမ်ိဳးကုိ သည္းခံႏုိင္သည့္ ဆရာသည္ ဘယ္လုိဆရာမ်ိဳးလဲ၊ သည္ေက်ာင္းကေေကာ သည္လုိ အျဖစ္မ်ိဳးကုိ လက္ခံထားသည္လား၊ သည္အသုိက္ အ၀န္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေရာယိမ္းလုိက္ ဘသားယိမ္းလုိက္ လုပ္ေနႏုိင္ပါမည္လား။

သည္အေတြးေပါင္းစံုျဖင့္ ဆရာမ်ားအခန္း ႐ွိမည္ထင္ရာသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ေလွ်ာက္လာခဲ့၏။ စႀကၤံ လမ္း တြင္ ေစာေစာက ေျပးထြက္သြားသည့္ ေက်ာင္းသူကေလး ျပန္ေျပး၀င္လာသည္။ ျမင္းၿမီးဆံပင္ နီၾကန္ၾကန္ ဦးေခါင္းေပၚတြင္ လႈပ္ကာ ၀ဲကာျဖင့္၊ ဖံြ႕ၿဖိဳးစ တင္ႀကီးႏွစ္လံုးက နိမ့္တံု ျမင့္တံု။

ေစာေစာက သေဘာမေပါက္ခဲ့သည့္ ဆရာႀကီး၏ မွတ္ခ်က္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ တျဖည္းျဖည္း ရိပ္မိစ ျပဳလာၿပီ။ တစ္ေက်ာင္းလံုးရဲ႕ ပံုစံကုိက တစ္မ်ိဳးပါလား။
ဆရာမ်ားအခန္းမွာ စႀကၤံထိပ္တည့္တည့္တြင္ ျဖစ္သည္။ ေလွကားထစ္ အနည္းငယ္ကုိ တက္ရေသး၏။ အခန္းတံခါး ပြင့္လ်က္သား ေတြ႕ရသည္။ ပက္လက္ကုလားထုိင္တစ္လံုးေပၚတြင္ အေလာင္းေကာင္ တစ္ခု လုိ အစန္႔သား ထုိင္ေနသည့္ လူ႐ြယ္တစ္ေယာက္ကုိ လွမ္းျမင္ရ၏။ ဆံပင္ထူထူ၊ ဗလေကာင္းေကာင္း၊ ၀တ္ပံု စားပံုက မေသမသပ္ႏွင့္။ ဂ်ာကင္အက်ႌအေဟာင္းကုိ တံေတာင္ဆစ္ႏွင့္ လက္ေကာက္၀တ္တြင္ သားေရခ်ပ္ မ်ားျဖင့္ ဖာေထးထားသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ၀င္သြားေတာ့ သူက ေခါင္းေထာင္ၾကည့္ၿပီး -
" သားသတ္႐ံုထဲကုိ သုိးတစ္ေကာင္ ၀င္လာျပန္ပါၿပီဗ်ား၊ အဲဒီသုိးကေတာ့ သုိးမည္းလုိ႔ ေျပာရမယ္ "
သူ႔ကုိယ္ပုိင္ တခၤဏုပၸတၱိဥာဏ္ အတြက္ သူ႔ဘာသာသူ သေဘာက်ၿပီး သြားေတြအားလံုး ေပၚလုနီးပါး ၿပံဳးလုိက္၏။ သြားေတြက မညီမညာ၊ ၀ါၾကန္႔ၾကန္႔။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ပင္ကုိအားျဖင့္ စိတ္ဆက္သူျဖစ္ပါသည္။ ယင္နားခံခ်င္သူမဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ စိတ္႐ွည္႐ွည္ ထားဖုိ႔၊ စိတ္ကုိထိန္းဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္အတန္ပင္ ၾကာခဲ့ၿပီ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား ျမင္ျမင္ခ်င္း ေဆာက္ႏွင့္ထြင္းသည့္ အႏွီသေကာင့္သားအား နကမၸတိ ျပန္ၾကည့္ရင္း -
" က်ဳပ္နာမည္ ဘရိတ္၀ိတ္၊ တုိင္းပညာေရး႐ံုးက လာခဲ့တာ "

" ေၾသာ္ ... လက္စသတ္ေတာ့ ဆရာသစ္ကုိး၊ အင္း ... ေပါက္လႊတ္ပဲစားေတြကုိ ထိန္းတဲ့ေနရာမွာ ဟက္ ကမန္း ထက္ ကံေကာင္းပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းရမွာေပါ့ေလ "
" က်ဳပ္က ခင္ဗ်ားကုိ ဟက္ကမန္းေအာက္ေမ့ေနတာ၊ ကေလးေတြက ဆရာဟက္ကမန္း ဒီအခန္းထဲမွာ ေစာင့္ေနတယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္လုိ႔"
" လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္မိနစ္ေလာက္အထိေတာ့ ႐ွိတယ္၊ ခုေတာ့ အၿမီးကုပ္ၿပီး လစ္သြားၿပီး၊ ခုေလာက္ဆုိ တုိင္း႐ံုး မွာ သူ႔ေ၀ဒနာေတြကုိ ေၾကညာေနေလာက္ၿပီ"
သူက ခပ္ၿပံဳးၿပံဳး ေျပာေနျခင္းျဖစ္၏။

" ဒါဆုိ သူ႔အတန္းကုိ ဒီအတုိင္း ပစ္ထားခဲ့တာေပါ့၊ ဟုတ္လား "
ကၽြန္ေတာ့္အေမးကုိ သူက ေအာ္ရယ္ၿပီး ေျဖသည္။
" က်ဳပ္ ေတြးၾကည့္ရင္ ေျပးၾကည့္တာထက္ မွန္ေစရမယ္၊ အဲဒီ အတန္းဟာ ခင္ဗ်ားအတြက္ပဲ ျဖစ္ရမွာေပါ့"

ထိတ္လန္႔အံ့ၾသစရာ သတင္းကုိ ကၽြန္ေတာ့္အား ေပးၿပီး သူ ထြက္သြားေတာ့၏။ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ စဥ္းစားရင္း အခန္းထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း က်န္ရစ္သည္။
သူ ထြက္သြားၿပီး အတန္ၾကာေအာင္ တံခါးေပါက္ကုိ ေငးၾကည့္ေနမိ၏။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အားလံုးသည္ မွန္းခ်က္ ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္ တျခားစီခ်ည္း ျဖစ္ေနပါကလား။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လြယ္လြယ္ႏွင့္ လက္ေျမႇာက္ အ႐ံႈးေပးတတ္သူကား မဟုတ္ပါ။

သည္ငတိကုိ စာရင္းထဲ ထည့္တြက္ဖုိ႔ မလုိပါ။ သူ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တုိ႔ ေရအျဖစ္ မခံႏုိင္ပါ။
အခန္းတံခါး ပြင့္လာသည္။ အရပ္ျမင့္ျမင့္၊ ေ႐ႊေရာင္ဆံပင္ႏွင့္ ခပ္ေခ်ာေခ်ာ ဆရာမတစ္ေယာက္ ၀င္လာ သည္။ နဂုိလွသည့္ ကုိယ္ေနဟန္မွာ ခပ္က်ပ္က်ပ္ ၀တ္ထားသည့္ ေဘာင္းဘီေၾကာင့္ ပုိ၍ ေပၚလြင္ေန၏။

မ်က္ႏွာတြင္ က်က္သေရအ႐ွိဆံုးမွာ မီးခုိးေရာင္ မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ ေသသပ္လွပသည့္ ၿပံဳးေယာင္ေယာင္ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားျဖစ္၏။ ဆံပင္ကုိမူ လူႀကီးဆန္ဆန္ ႐ုိး႐ုိး ယဥ္ယဥ္ ေခြထံုးထားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီကုိ တန္းတန္း မတ္မတ္ ေလွ်ာက္လာ၏။ လက္တစ္ဖက္ကုိ ဆန္႔တန္းလ်က္ နဂုိၿပံဳးႏႈတ္ခမ္းမ်ားကုိ ပုိၿပံဳးလ်က္္ -
" တုိင္း႐ံုးက ပုိ႔ုလုိက္တဲ့ ဆရာအသစ္ ဟုတ္ပါတယ္ေနာ္ "
" ဟုတ္ကဲ့ ... ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ ဘရိတ္၀ိတ္ပါ "

" ကၽြန္မက မစၥက္ ကေရ႕စ္ေဒးလ္အီဗန္ပါ။ အဘုိးႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ၿပီးၿပီလား"
အမ်ိဳးသမီး၏ အသံက ခပ္တုိးတုိး။ သုိ႔ေသာ္ ႐ႊင္သည္၊ လြင္သည္။
" မစၥတာ ဖေလာရင့္ကုိ ေျပာတာပါလားခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ၿပီးပါၿပီ၊ ဆရာႀကီးက ေက်ာင္းရဲ႕ အေျခအေနကုိ အကဲခတ္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေလွ်ာက္ၾကည့္ခုိင္းထားပါတယ္ ဆရာမ"
" ကေလးေတြကုိေရာ ဆရာ ေတြ႕ၿပီးၿပီလား "

" ဒီဘက္ကုိ ေလွ်ာက္လာရင္း မစၥတာ ဟက္ကမန္းရဲ႕ အတန္းကုိ ခဏ ၀င္ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္ "
" ဟုတ္လား ခပ္ဆုိးဆုိးကေလးေတြလုိ႔ ဆရာ မထင္ဘူးလား၊ ကၽြန္မက အဲဒီအတန္းမွာ အိမ္တြင္းမႈသိပၸံ သင္ရတယ္၊ သိပၸံနည္းက်က် သင္လုိ႔ မရပါဘူး ဆရာ၊ အိမ္တြင္းမႈဆန္ဆန္ပဲ သင္ရတယ္ေလ "
စကားေျပာေနရင္း သူ႔လက္က ဇယ္ဆက္သလုိ အလုပ္႐ႈပ္ေန၏။ မီးလင္းဖုိေပၚတြင္ တခ်ိဳ႕၊ ျပတင္းေပါက္ ေပါင္ေပၚတြင္ တခ်ိဳ႕၊ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ တခ်ိဳ႕ ျပန္႔က်ဲေနသည့္ လက္ဖက္ရည္ ပန္းကန္ေတြကုိစုၿပီး အခန္းေထာင့္မွ လက္ေဆးေႂကြကန္ထဲ ထည့္ေနသည္။

ေႂကြကန္ေပၚမွ ေရေႏြးပုိက္ေခါင္းကုိ ဖြင့္ခ်ၿပီး ပန္းကန္ေတြ ေဆးေနရင္း ဆရာမ စကားဆက္ေျပာသည္။ ပန္းကန္ခ်င္း ထိသံေတြ တခၽြင္ခၽြင္ျဖင့္။
" တခ်ိဳ႕ ဆရာေတြက ကေလးေတြထက္ေတာင္ ဆုိးၾကေသးတယ္ ဆရာရဲ႕။ ၾကည့္ေလ၊ ေသာက္ တဲ့ ေနရာမွာ ပန္းကန္ေတြကုိ သည္အတုိင္း ခ်သြားတာပဲ။ ေၾသာ္ ... ဆရာ၊ ထုိင္ေလ "
ကၽြန္ေတာ္ ၀င္ထုိင္လုိက္၏။ ေဆးၿပီးသား ပန္းကန္ေတြကုိ အ၀တ္ႏွင့္ သုတ္ေနသည့္ ဆရာမကုိ ေငးၾကည့္ ေနမိသည္။

" ဆရာလုပ္သက္ ေတာ္ေတာ္ရၿပီလား"
" ဟင့္ အင္း ... ဒါ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုးရတဲ့ အလုပ္ပါ ဆရာမ"
" အုိ ... "
ဆရာမ မ်က္ခံုးေတြ ျမင့္တက္သြားၿပီး
" ဒါျဖင့္ အရင္ ဘာလုပ္သလဲဟင္ "
" ကၽြန္ေတာ္ ေလတပ္က ထြက္လာတာပါ၊ ဘာျပဳလုိ႔ပါလဲ ဆရာမ "

" အုိ ... ဘာရယ္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး၊ ႐ွင့္ၾကည့္ရတာ တစ္မ်ိဳး ထူးျခားေနလုိ႔ပါ။ ေန႔လယ္စာ စားၿပီးမွ ျပန္မွာ မဟုတ္လားဟင္ "
" ဗ်ာ ... ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဘာအစီအစဥ္မွ မ႐ွိပါဘူး၊ ဆရာမတုိ႔ စားတဲ့ အစဥ္အလာ႐ွိရင္လည္း စားတာေပါ့"
" ဟုတ္ၿပီ၊ ဒါဆုိ ကၽြန္မ ႐ံုးခန္းကုိ ေျပးၿပီး ေက်ာင္းစာေရးနဲ႔ ညႇိလုိက္ဦးမယ္၊ အဆင္ေျပမွာပါ။ ဆရာ ဒီအခန္း ထဲမွာ ပဲ ေစာင့္ေနေလ၊ အားလပ္ခ်ိန္နီးပါၿပီ၊ တျခားဆရာေတြနဲ႔ ေတြ႕လုိက္ဦးေပါ့၊ သြားမယ္ေနာ္"
တံခါးကုိ အသာ ေနာက္ျပန္ပိတ္ၿပီး ဆရာမ ထြက္သြားသည္။

အခန္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ အကဲခတ္လုိက္သည္။ စာအုပ္ေတြ ဟုိတစ္ပံု၊ သည္တစ္ပံုႏွင့္ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေန၏။ နံရံ ကပ္ဗီ႐ုိမွာ ပြင့္လ်က္။ ဗီ႐ုိထဲတြင္ အားကစားပစၥည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ႁပြတ္သိပ္စုၿပံဳေန၏။ ေဘာလံုးေတြ၊ တင္းနစ္႐ုိက္တံ ေတြ၊ လက္ေ၀ွ႕ထုိးသည့္ လက္အိတ္ေတြ၊ အားကစား၀တ္စံုေတြျဖင့္ ႐ႈပ္ပြေန၏။

မီး လံုး၀မ႐ွိသည့္ မီးလင္းဖုိထဲတြင္ စီးကရက္တုိေတြ ပစ္ထည့္ထားသည္။ တခ်ိဳ႕မွာ ႏႈတ္ခမ္းနီစေတြျဖင့္။ နံရံတစ္ဖက္တြင္ ထီးေတြ၊ ကုတ္အက်ႌေတြ၊ လက္ေပြ႕အိတ္ေတြ တုိးလုိးတဲြေလာင္း ခ်ိတ္ထားသည္။
လက္တန္းကုလားထုိင္ ႏွစ္လံုးႏွင့္ ပက္လက္ကုလားထုိင္ ခုနစ္လံုး၊ ႐ွစ္လံုးခန္႔ နံရံတစ္ဖက္တြင္ စီခ်ထား သည္။ အခန္းလယ္မွ စားပဲြ႐ွည္ႀကီးတြင္ေတာ့ လက္တန္းမပါ ကုလားထုိင္ေတြ ပတ္ပတ္လည္။
စီးကရက္တုိနံ႔ႏွင့္ ေအာက္သုိးသုိး အ၀တ္ေဟာင္းနံ႔မွာ အခန္းထဲတြင္ မင္းမူေန၏။ ျပတင္းေပါက္ဆီ ေလွ်ာက္သြားၿပီး တြန္းဖြင့္လုိက္သည္။ ဗံုးဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းမွလ ပ်က္စီးေနသည့္ ဘုရား႐ွိခုိးေက်ာင္းႀကီးကုိ ငံု႔ၾကည့္လုိက္မိ၏။

ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းႀကီး၏ သံေခ်းတက္ေနသည့္ ၿခံစည္း႐ုိးတစ္ဖက္တြင္ ပန္းစံုပြင့္ေနသည့္ လွလွပပ ပန္းၿခံ ကေလး။ ဘုရား႐ွိခုိးေက်ာင္းႏွင့္ စာသင္ေက်ာင္းကုိ အုတ္နံရံ အျမင့္ႀကီးျဖင့္ ျခားထားသည္။
အခန္းထဲမွ ကၽြန္ေတာ္ ထြက္လာခဲ့၏။ ေအာက္ထပ္သုိ႔ ဆင္းသည့္ ေလွကားအတုိင္း ဆင္းလာသည္။ ေက်ာက္တံုးမ်ား စီခင္းထားသည့္ ေက်ာင္းေ႐ွ႕ ကြက္လပ္ဆီသုိ႔ ထြက္ခဲ့၏။ ကြက္လပ္ထဲတြင္ စကၠဴအိတ္ ္စုတ္ ေတြ၊ သစ္ေသာ့သီးခံြေတြ၊ ခ်ိဳခ်ဥ္ပတ္ စကၠဴစေတြ၊ သတင္းစာ အပုိင္းအျပတ္ေတြႏွင့္ ျမင္မေကာင္း ႐ႈမေကာင္း။ ေနရာတကာတြင္ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ရသည္ကေတာ့ တစ္႐ွဴးစကၠဴႏုကေလးမ်ား။ တစ္ေက်ာင္း လံုး ႏွာေစးေခ်ာင္းဆုိးျဖစ္ေနသည့္အလား။

ကြက္လပ္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း အနံေပအစိတ္ခန္႔ ကစားကြင္းကုိ ေက်ာင္းနံရံ အုတ္႐ုိးတစ္ေလွ်ာက္ အလ်ားလုိက္ ေဖာက္လုပ္ထားသည္။
ေက်ာင္း၏ တစ္ဖက္ရပ္ကြက္မွာ ဆူဆူညံညံ ရပ္ကြက္ပင္ ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ အုတ္႐ုိးေတြက ျမင့္လြန္းသည္မုိ႔ အဆက္အစပ္ လံုး၀မ႐ွိ။ အုတ္နံရံေလးဖက္အတြင္းမွ ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းႏွင့္မတူဘဲ ေထာင္ႏွင့္ ပုိတူေန၏။ စုိထုိင္းထုိင္း၊ မႈန္မိႈင္းမိႈင္းႏွင့္။

ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္အက်ႀကီးက်သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္က ေနခဲ့ရသည့္ ေက်ာင္းကုိ ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္လာ၏။ ေဂ်ာ့ေတာင္းမွ ကၽြန္ေတာ္ ေနခဲ့ရသည့္ ေက်ာင္းမွာ အလင္းေရာင္မ်ားမ်ား၀င္ၿပီး ေႏြးေႏြး ေထြးေထြး႐ွိလွသည့္ ဧရာမ သစ္သားေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးျဖစ္သည္။ အရိပ္အာ၀ါသေကာင္းသည့္ ပင္ျမင့္ပင္ ေစာက္ ေတြျဖင့္ အုပ္ေ၀ စိမ္းလန္းလ်က္။ ေပ်ာ္စရာသူငယ္ခ်င္းမ်ား၊ သားသမီးမ်ားကုိ ခ်စ္တတ္သည့္ မိဘ မ်ား၏ ေမတၱာအေငြ႕အသက္မ်ားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးျမလွပါ၏။
ခု လန္ဒန္အေ႐ွ႕ပုိင္းမွ ကေလးမ်ား၏ ဘ၀ႏွင့္မ်ားစြာ ကြာျခားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္စဥ္ကလုိ သည္ ကေလးေတြ ေက်ာင္းေတာ္၀ိဟာကုိ ျမတ္ႏုိး တြယ္တာၾကရစေကာင္းမ်န္ သိၾကပါမည္လား။

*
ကလုိင္ေခါက္သံေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေတြး ရပ္သြားသည္။ တဆက္တည္းပင္ တ၀ုန္း၀ုန္း တဒုိင္းဒုိင္းႏွင့္ တံခါးဖြင့္သံ၊ ေျပးလႊားသံမ်ားျဖင့္ အ၀ီစိ ပြက္သလုိ ဆူညံသြား၏။
မနက္ပုိင္း ေခတၱ ေက်ာင္းအားခ်ိန္ေပကိုး။ ဆရာမ်ား အခန္းဆီသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ခပ္သြက္သြက္ ျပန္တက္လာစဥ္ ခပ္ေမွာင္ေမွာင္ ေလွကားတြင္ စုၿပံဳတုိးေ၀ွ႕ ေျပးဆင္းလာၾကသည့္ မိန္းကေလး တစ္သုိက္ ႏွင့္ ရင္ဆုိင္တုိးေတာ့သည္။ နံရံတစ္ဖက္ကုိ ကပ္ၿပီး မနည္းလြတ္ေအာင္ ေ႐ွာင္ေနရ၏။ သုိ႔ေသာ္ မရ။ ကၽြန္ေတာ့္ ကုိ အတင္းတြန္းတုိက္ၿပီး အလုအယက္ ေျပးဆင္းသြားၾကသည္။ တစ္ေကာင္ တစ္ၿမီးကမွ ကၽြန္ေတာ့္ ကုိ ဂ႐ုမစုိက္ၾကပါ။

ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမ်ားအခန္း ျပန္ေရာက္ေတာ့ မစၥက္ေဒးလ္အီဗန္ လက္ဖက္ရည္ ေဖ်ာ္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေမာ့ၾကည့္ၿပီး -
" ေၾသာ္ ခဏေလးေနာ္၊ လက္ဖက္ရည္ ၿပီးပါေတာ့မယ္၊ ဆရာေတြလည္း ခုပဲ ေရာက္လာၾကေတာ့မွာပါ။ ကၽြန္မ အားလံုးနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးပါ့မယ္"
ျပတင္းေပါက္ဆီသုိ႔ ေလွ်ာက္သြားၿပီး ဘုရား႐ွိခုိးေက်ာင္းပ်က္ႀကီးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေငးၾကည့္ေနသည္။ အပ်က္အစီးမ်ား ၾကားထဲတြင္ ခုိတစ္အုပ္ အစာ႐ွာစားေနၾက၏။

အခန္းထဲသုိ႔ ဆရာ ဆရာမေတြ အလွ်ိဳအလွ်ိဳ ၀င္လာၿပီး လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ၾကသည္။ အတန္းထဲက အေတြ႕အႀကံဳေတြကုိ ဖလွယ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိျမင္ေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳသည့္အေနျဖင့္ သာမန္ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ အားလံုးစံုမွ ဆရာမ မစၥက္ေဒးလ္အီေန္က ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း မိတ္ဆက္ေပး သည္။ ဆရာ ဆရာမ တစ္ဦးစီ၏ ဂုဏ္ပုဒ္ကုိ ခပ္တုိးတုိး ေဖာ္ထုတ္ၿပီး မိတ္ဆက္ေပးျခင္းျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အားတံု႔အားနာ ျဖစ္ရေသးသည္။

ပထမဆံုး မိတ္ဆက္ရသည့္ ဆရာမက မစၥ ဂ်ိဳစီေဒါစ္။ ဂ်ိဳစီမွာ ဂ်ိဳဇက္ဖင္း၏ အတုိေကာက္ျဖစ္သည္။ စေကာ့ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္၍ က်န္းမာေတာင့္တင္းသည္။ မ်က္ႏွာကုိ ေဆးဆုိးပန္း႐ုိက္ လုပ္မထား။ ဆံပင္ကုိ တုိတုိ ညႇပ္ထား၏။ ေယာက္်ား႐ွပ္အက်ႌကုိ ၀တ္ထား၏။ ထြားက်ိဳင္းသည့္ ရင္သားမ်ားသာ မ႐ွိလွ်င္ ေယာက္်ားဆန္ေနမည္ မုခ်။ ႏႈတ္ဆက္စကားဆုိသံက ေလးနက္ၿပီး ႐ႊင္သည္။

ေနာက္တစ္ေယာက္မွာ မစၥယူဖီနီးယားဖီးလစ္။ အသက္ငယ္သည္။ စုတ္ခၽြတ္းခၽြန္းႏွင့္။ မႏူးမနပ္ ေက်ာင္းသူ ကေလးတစ္ဦး ၏ ပံုစံမ်ိဳး။ မ်က္လံုးမ်ားက အားငယ္ေနပံု။ တစ္စံုတစ္ရာကုိ အားကုိးအားထား ႐ွာေနပံု။ ဖံြ႕ဖံြ႕ ထြားထြား မရွိလ်သည့္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ မိးခုိးေရာင္၀တ္စံုျဖင့္ ဆင္ျမန္းထား၏။ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသူတခ်ိဳ႕ေလာက္ပင္ ထြားထြားက်ိဳင္းက်ိဳင္း မ႐ွိ။
သီအုိ၀က္စတန္ အလွည့္ေရာက္ေတာ့ ေဖာ္ေဖာ္ေ႐ြေ႐ြ ၿပံဳးျပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ၀ါၾကန္႔ၾကန္႔ မုတ္ဆိတ္ေမြးမ်ား ထဲမွ အၿပံဳး၏ ေနာက္ကြယ္အထိ လွမ္းၾကည့္ဖုိ႔ေတာ့ မလြယ္လွ။

" ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အိမ္ေထာင္စုထဲကုိ မစၥတာ ဘရိတ္၀ိတ္ ၀င္လာတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္က သိပ္၀မ္းသာေနတာဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေစာေစာက ဆံုၿပီးပါၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဆရာဟက္ကမန္းနဲ႔ မွားေနလုိ႔ ေလ"
ဆရာမတစ္ေယာက္ ျဖတ္ေမးသည္။

" ဒါထက္ အဲဒီဆရာက ဘယ္ေပ်ာက္ေနတာလဲ"
ဆရာ ၀က္စတန္က ဆက္႐ွင္းျပသည္။
" လစ္သြားၿပီေလ တစ္ခ်ိဳးတည္းပဲ၊ ဖေနာင့္နဲ႔တင္ပါး တသားတည္း က်ေအာင္ကုိ ေျပးတာ၊ အဘုိးႀကီးကုိ ေတာင္ ႏႈတ္ဆက္မသြားဘူးထင္တယ္"
" ဘယ္တုန္းကလဲ "

" ဒီမနက္ပဲ တစ္ခ်ိန္အားတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအခန္းထဲ ေရာက္ေနတုန္း သူ ၀င္လာတယ္ေလ၊ ၀ုန္းဒုိင္းက်ဲလုိ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ေနတဲ့ သတင္းစာကုိ ဆတ္ခနဲ ဆဲြယူတယ္၊ ကုတ္အက်ႌကုိ ခ်ိတ္က လႊားခနဲ ဆဲြခ်တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဘာမွ မေျပာဘဲ လစ္ထြက္သြားေတာ့တာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ သူ ဒီေက်ာင္းကုိ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္လာေတာ့မယ္ မထင္ဘူး "
မစၥက္ ေဒးလ္အီဗန္က ပခံုးတြန္႔ၿပီး -
" ဒါေတြ မဆန္းပါဘူးေလ၊ ဒီလုိပဲ ထြက္တဲ့လူ ထြက္၊ ၀င္တဲ့လူ ၀င္ေပါ့။ ကဲ ... က်န္တဲ့ ဆရာေတြကုိ ေတြ႕ လုိက္ပါဦး"

ေျပာေျပာဆုိဆုိ ကၽြန္ေတာ့္လက္ကုိ ဆဲြၿပီး မစၥက္ဒ႐ူးဆီ ေခၚသြားသည္။ ဆံပင္ေတြ တစ္ေခါင္းလံုး ျဖဴေဖြး ေနၿပီး ဦးေခါင္းမွ ေျခေထာက္ေလးမ်ားထိ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ပံုရသည္။ ဆရာမႀကီး ဆင္ယင္ထံုးဖဲြ႕မႈက အထက္တန္း က်သည္။ ဂ်ီဘေရာ္တာ ေက်ာက္ေတာင္တမွ် သမနိ႐ွည္သည့္ ပံုစံမ်ိဳး။
မစၥက္ေဒးလ္အီဗန္က ကၽြန္ေတာ့္နားနားကပ္ၿပီး တုိးတုိးေျပာသည္။

" အေတာ္ဆံုးပဲ၊ လက္ေထာက္ေက်ာင္းအုပ္ေလ "
ေနာက္တစ္ေယာက္က မစၥ ဗီဗီယန္ကလင္တီ။ ပန္းခ်ီႏွင့္ အကသင္ဆရာမ။ အသက္ သံုးဆယ္ခန္႔။ ၀ ေသာ္လည္း ကုိယ္လံုးကုိယ္ေပါက္လွသည္။ ခပ္႐ုိင္း႐ုိင္းလွသည့္ အလွမ်ိဳး။ တရင္းတႏွီး လက္ဆဲြႏႈတ္ဆက္၏။ ၿပံဳးေနသည့္ သူ႔မ်က္လံုးညိဳမ်ားထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ပံုရိပ္ကုိ ျမင္ေနရ၍ တအံ့တၾသ ျဖစ္ရေသးသည္။ ႏႈတ္ဆက္သည့္ အသံက ၾကည္လင္၏။
" ကလင္တီက ပန္းခ်ီ သိပ္ေတာ္တာ၊ ဒါေပမဲ့ ထမင္းတစ္နပ္အတြက္ လခစား ၀င္လုပ္ေနရတယ္ေလ "

အသံခပ္အုပ္အုပ္ျဖင့္ ေျပာေနသည့္ မစၥက္ေဒးလ္အီဗန္၏ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားကုိ အျခား ဆရာ ဆရာမေတြ ၾကား နုိင္ပါ့မလား မသိပါ။
ေနာက္ဆံုး မိတ္ဆက္ရသည့္ ဆရာမေလးက မစၥ ဂ်ီလိယံဘလင္းခ်ဒ္။ အလွႏွင့္ပတ္သက္၍ ေယာက္်ား တုိင္းတြင္ ကုိယ္ပုိင္ ေလာကအျမင္မ်ား ႐ွိတတ္ၾကပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ကာရီဘီယံကၽြန္းတြင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဖူးခဲ့၏။ အၾကင္ အမ်ိဳးသမီးကုိ ကမၻာေပၚ တြင္ အလွဆံုးဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္ခဲ့သည္။

ဂ်ီလီယံဘလင္းခ်ဒ္မွာလည္း သည္လုိ အလွမ်ိဳးပုိင္႐ွင္ျဖစ္ပါသည္။ အရပ္အေမာင္း ေကာင္းေကာင္း၊ ကုိယ္လံုးသြယ္သြယ္၊ ပ်ားရည္ေရာင္အသားႏွင့္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းႏူးညံ့လွသည့္ ပိတုန္းေရာင္ေကသာက အလိႈင္းလိႈင္းထလ်က္။ မိန္းမ က်က္သေရျဖင့္ ျပည့္စံုသည့္ ႐ွင္းသန္႔သန္႔အလွ မ်က္ႏွာပုိင္႐ွင္ျဖစ္ပါ၏။ မ်က္လ့ုးမ်ားက ပကတိ အနက္ေရာင္။ ဂ်ဴးေသြး သုိ႔မဟုတ္ အီတလီေသြး ပါပံုရ၏။ ခ်စ္စရာလည္း ေကာင္းပါ၏။
ဆရာမ ေဒးလ္အီဗန္က ကၽြန္ေတာ့္ နားနားကပ္ၿပီး ေျပာျပန္သည္။

" သူက လူသစ္ေလ၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဟူးေန႔ကမွ ေရာက္လာတာ "
အားလံုးႏွင့္ မိတ္ဆက္ႏႈတ္ဆက္ျခင္း ျပဳၿပီးေတာ့ လက္ေဆးေႂကြကန္အနီးမွ ျပတင္းေပါက္နားတြင္ ကၽြန္ေတာ္ သြားရပ္ေနလုိက္၏။ စာသင္ခန္းမ်ားအေၾကာင္းကုိ ဆရာ ဆရာမေတြ ဆက္ေျပာေနၾကသည္။
အသံ ေတြ တုိးသြားလုိက္၊ က်ယ္လာလုိက္ႏွင့္။ မစၥ ကလင္တီက မီးလင္းဖုိတြင္ မွီကာ အသံက်ယ္က်ယ္ျဖင့္ နံနက္ပုိင္း ပန္းခ်ီသင္တန္းအေၾကာင္း ဖဲြ႕ဖဲြ႕ႏဲြ႕ႏဲြ႕ ခပ္႐ႊင္႐ႊင္ ေျပာေန၏။ ရံခါတြင္ ဆစ္ဂမန္ဖေရာ့ဒ္၏ စိတ္ပညာ သီ၀ရီမ်ားကုိ ကုးကားလ်က္။

မစၥေဒါစ္ႏွင့္ မစၥဖီးလစ္တုိ႔က အခန္းေထာင့္တြင္ ကပ္ထုိင္ၿပီး အျခားဆရာ ဆရာမေတြႏွင့္ မေရာခ်င္သည့္ အလား ႏွစ္ကုိယ္ၾကား တြတ္ထုိးလ်က္႐ွိ၏။ ထုိစဥ္ မစၥက္ဒ႐ူးက ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေလွ်ာက္လာသည္။ လွပ သြယ္ေပ်ာင္းသည့္ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားၾကားတြင္ စီးကရက္တစ္လိပ္ကုိ ညႇပ္လ်က္။
" ဆရာ ဒီေက်ာင္းမွာ ေပ်ာ္ပါလိမ့္မယ္လုိ႔ ဆရာမ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္ကြယ္ "
ၾကင္နာတတ္ပံုရၿပီး အားတက္သေရာ ႐ွိလွသည့္ ဆရာမႀကီး၏ မ်က္ႏွာကုိ ေငးၾကည့္ရင္း ဘာမွ ျပန္မေျပာဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ၿပံဳးေနလုိက္သည္။

" ဆရာမတုိ႔ေက်ာင္းမွာ ေယာက္်ားဆရာေတြ သိပ္မၿမဲၾကဘူးကြယ့္၊ ႏွစ္လံုးေပါက္ လုပ္တဲ့ဆရာ ခပ္႐ွား႐ွား ရယ္၊ ေက်ာင္းသားကေလးေတြရဲ႕ ဒဏ္ကုိ မခံႏိုင္ၾကဘူးေလ၊ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြက ပုိဆုိးတာေပါ့ေလ၊ သူတုိ႔တစ္ေတြကုိ ထိန္းဖုိ႔ ဆရာမတုိ႔ေက်ာင္းမွာ အမ်ိဳးသားဆရာေတြ သိပ္လုိတယ္ကြယ့္"
ဤတြင္ မစၥကလင္တီ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီသုိ႔ ေလွ်ာက္လာၿပီး -
" ဘာတဲ့ အမ်ိဳးသားဆရာ ဆုိလား ၾကားလုိက္လုိ႔" ဟု ၿပံဳးစိစိႏွင့္ ေျပာကာ လက္ေဆးေႂကြကန္ကုိ တင္တစ္ျခမ္း တင္ၿပီး ထုိင္သည္။

" ဆရာမက ဆရာဘရိတ္၀ိတ္ကုိ ေျပာေနတာပါကြယ္၊ ေယာက္်ားဆရာေတြ ဆရာမတုိ႔ေက်ာင္းမွာ သိပ္လုိတဲ့ အေၾကာင္းေလ၊ ဆရာ ဟက္ကမန္း ထားသြားတဲ့ အတန္းကုိ ထိန္းဖုိ႔ ဘယ္ေလာက္ခက္မလဲ"
" ဆရာမေရ ... ခက္တဲ့အေၾကာင္းေတြ ေျပာရရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲေပါ့။ ကၽြန္မကလည္း ဆရာအသစ္ကုိ ကၽြန္မရဲ႕ အခက္အခဲေတြကုိ ေျပာရဦးမယ္"
ဆရာမ ကလင္တီ၏ ရယ္သံက ပြင့္လင္းသည္။ ခ်ိဳသာသည္။ တရင္းတႏွီး႐ွိသည္။

မစၥက္ဒ႐ူးက ရယ္ၿပီး -
" ကလင္တီကလဲကြယ္၊ ဆရာ့ကုိ အဲလုိ မက်ီစားပါနဲ႔။ သူ႔ကုိ တုိ႔စည္း႐ံုးရမွာကြယ့္၊ လန္႔ေအာင္ မလွန္႔ ရဘူး ေလ"
" အုိ ဆရာမရယ္၊ ေစာေစာေျပာေရာေပါ့၊ ဆရာ့ကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ေက်ာင္းမွာ လုပ္ခ်င္လာေအာင္ ေျပာစရာေတြ ကၽြန္မမွာ အမ်ားႀကီး႐ွိတာေပါ့ "
အမူအရာကလည္း အားတက္သေရာ႐ွိ၏။ ႏႈတ္ခမ္းကုိ စု၊ မ်က္ခံုးတြန္႔ကာ ေျပာေနျခင္း။ ခပ္တည္တည္ေနဖုိ႔ ႀကိဳးစားရင္း သူ႔ကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ မၿပံဳးဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့ပါ။
မစၥကလင္တီ မ်က္ႏွာပုိးသတ္ၿပီး စကားဆက္သည္။

" ဘယ့္ႏွယ္လဲ ဆရာ၊ ဒီမွာ လုပ္မယ္ မဟုတ္လားဟင္ "
" ဟုတ္ကဲ့ ... လုပ္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ထင္တယ္ ဆရာမ "
ကၽြန္ေတာ္ မတင္မက် ျပန္ေျပာလုိက္ပါသည္။ စင္စစ္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဂ႐ုတစုိက္ ဖိတ္ေခၚေနျခင္းအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ က်ိတ္ၿပီး ေက်နပ္ေန၏။ သည္အလုပ္ကုိ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ လက္လႊတ္မခံႏိုင္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္ အသိဆံုး မဟုတ္လား။ သုိ႔ေသာ္ သည္ဆရာမ တစ္သုိက္ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က ၀င္ၿပီး စုိးရိမ္ေနၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔ကုိ ကလိခ်င္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မေရမရာ တမင္ ေျဖလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိစဥ္ အတန္းတက္ ေခါင္းေလာင္းသံ ျပန္ၾကားရသည္။ မစၥကလင္တီက " ေကာင္းပါေလ့ ဆရာရယ္ " ဟု ေျပာေျပာဆုိဆုိ ေႂကြကန္ေပၚမွ ေလွ်ာဆင္းၿပီး အခန္းထဲမွ ခပ္သုတ္သုတ္ ထြက္သြားသည္။ အျခား ဆရာ ဆရာမမ်ားလည္း မစၥကလင္တီ ေနာက္မွ လုိက္ထြက္သြားၾကသည္။ မစၥ ဘလင္းခ်ဒ္ တစ္ေယာက္သာ သူ႔ ကုလားထုိင္နံေဘး ၾကမ္းျပင္ေပၚမွ ေလ့က်င့္ခန္း စာအုပ္မ်ားကုိ အမွတ္ျခစ္ရင္း က်န္ေနရစ္သည္။

အခန္းထဲတြင္ ႐ုတ္ျခည္း တိတ္ဆိတ္ က်န္ရစ္၏။ ဆရာမ၏ စာ႐ြက္လွန္သံ၊ ခဲတံျခစ္သံမွာ ပို၍ က်ယ္ေလာင္ လာသလုိ ထင္ရ၏။ အတန္ၾကာမွ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ငဲ့ၾကည့္ညပီး -
" ထုိင္ပါလား ဆရာရဲ႕ "
ကၽြန္ေတာ္ သူ႔နံေဘးမွ ကုလားထုိင္ဆီသုိ႔ ေလွ်ာက္သြားၿပီး ထုိင္သည္။

" ဒါ ဆရာ ပထမဆံုးရတဲ့အလုပ္ ဟုတ္လား "
သူ႔အသံက တုိးေသာ္လည္း ၾကည္လင္သည္။ အမွတ္ျခစ္လက္စ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ကုိ ပိတ္ၿပီး နံေဘးမွ စာ႐ြက္ပံုေပၚတင္သည္။ ကုလားထုိင္ ေနာက္တန္းကုိမွီသည္။ လက္ႏွစ္ဖက္ကုိ ေပါင္ေပၚတင္သည္။ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ား မသိမသာ ေကြးလ်က္။

" ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာမ။ ဒါထက္ ဘာျဖစ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္၀ုိင္းၿပီး ဒါေလာက္ စိတ္ပူေနၾကတာပါလိမ့္ "
" အဲဒါေတာ့ ကၽြန္မ မေျဖႏုိင္ဘူး။ ကၽြန္မလည္း ေရာက္တာ မၾကာေသးဘူးေလ၊ တိတိက်က် ေျပာရရင္ သံုးရက္ပဲ ႐ွိေသးတယ္ "
ခ်ိဳသာေအးျမသည့္ အသံဟု ထပ္မံ အတည္ျပဳမိ၏။

" ကၽြန္မတုန္းကလည္း အဲဒီလုိ ေျပာၾကတာပါပဲ၊ ခုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ဆုိတာ ကၽြန္မ နားလည္စ ျပဳပါၿပီး ေက်ာင္းက အေျခအေန မေကာင္းဘူး၊ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ကုိ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ျဖစ္ေနတာ ဆရာ"
ကၽြန္ေတာ္ကုိ ေျပာျပေနျခင္း မဟုတ္ဘဲ သူ႔ခံစားခ်က္ကုိ သူ႔ဘာသာ သူ ေျပာေနသည္ ထင္ရ၏။

" ဒီေက်ာင္းမွာ ျပစ္ဒဏ္ဆုိတာ လံုး၀ မ႐ွိဘူး ဆရာရဲ႕၊ ဘယ္လုိ ပံုသ႑ာန္နဲ႔မွ မ႐ွိတာေနာ္။ ဒီေတာ့ ကေလးေတြ ကဲတာေပါ့၊ ႏႈတ္မေစာင့္လွ်ာမေစာင့္ ျဖစ္လာတာေပါ့၊ ေျပာရမယ့္ စကားမွန္း မသိ၊ မေျပာရမယ့္ စကားမွန္း မသိ။ တစ္ခါတစ္ခါမ်ား မၾကား၀ံ့ မနာသာေတြေတာင္ ပါတယ္ဆရာ၊ ဆရာမ ကလင္တီနဲ႔ ေဒးလ္ အီဗန္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ လန္ဒန္ အေ႐ွ႕ပုိင္းသူေတြ ထင္တယ္၊ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု မၿဖံဳဘူး"
" ကေလးေတြ ဒီေလာက္ပံ ထိန္းရသိမ္းရ ခက္သလား ဆရာမ "

မလုိအပ္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ေမးလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာမ စကားဆက္ေျပာေစခ်င္၍ ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းပလင္းမ်ား ရလုိမႈထက္ ဆရာမ၏ အသံသာသာကုိ နားေထာင္ခ်င္ေန၏။
" မလြယ္ဘူး ဆရာ၊ တစ္ခုေတာ့ ႐ွိတာေပါ့ေလ၊ ကၽြန္မက အေတြ႕အႀကံဳ မ႐ွိေသးလို႔ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မွာေပါ့၊ ကၽြန္မေတာ့ သူတုိ႔ကုိ လန္႔ေနတယ္၊ သူတုိ႔ဟာ ကေလးေတြ မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူး၊ လန္႔စရာေကာင္းေလာက္ ေအာင္ ထြားက်ိဳင္းၿပီး သိပ္ တစ္ဇြတ္ထုိးႏိုင္ၾကတာ၊ မိန္းကေလးေတြက ပုိဆုိးတယ္၊ ကၽြန္မကုိ သူတုိ႔ၾကည့္တဲ့ မ်က္လံုးေတြဟာ ဆရာမ တစ္ေယာက္ကုိ ၾကည့္တာနဲ႔ မတူဘဲ သူတုိ႔ေလာက္ အသိဥာဏ္မ႐ွိတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ကုိ ၾကည့္တဲ့ မ်က္လံုးမ်ိဳးေတြလုိ႔ ကၽြန္မ ထင္တယ္၊ ကၽြန္မ ၀တ္ပံု စားပံုနဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕ ျပင္ပဘ၀ကုိသာ စိတ္၀င္စားၿပီး စာသင္တာကုိ လံုး၀ စိတ္မ၀င္စားၾကဘူးေလ "

ေျပာေနရင္း သူ႔အသံကေလး မသိမသာ တုန္လာသည္။ ႐ွည္လ်ားေသာ မ်က္ေတာင္မ်ားကုိ ေမွးစင္းကာ မ်က္လံုးအစံုကုိ မွိတ္လုိက္သည္။
အခန္းတံခါး ပြင့္လာၿပီး မစၥက္ေဒးလ္အီဗန္ ျပန္၀င္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ ၿပံဳးၾကည့္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ ပန္းကန္ေတြကုိ သိမ္းဆည္း ေဆးေၾကာေနျပန္သည္။ လုပ္ေနက်အလုပ္ ထင္ပါရဲ႕။ ေဆးေၾကာေနရင္း ဆရာမ စကား စသည္။

" ကလင္တီ့ အတန္းက မာဖီဆုိတဲ့ ေကာင္မေလးကုိ ေရခ်ိဳးေပးရဦးမယ္၊ တျခားေက်ာင္းသူေတြ ပူညံပူညံ ျဖစ္လာျပန္ၿပီေလ၊ သူ႔နားမွာ ဘယ္သူမွ မထုိင္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး၊ တခ်ိဳ႕ အေမေတြဟာ အသံုးကုိ မက်ဘူး၊ ပစ္သတ္ဖုိ႔ ေကာင္းတယ္။ သနားပါတယ္၊ ကေလးမေလးခမ်ာ နံေစာ္ေနတာပဲ "
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ ေ၀ဖန္ခ်က္ကုိ ရယူလုိသည္ထင္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က -
" ကေလးမက ဘာျဖစ္တာလဲ ဆရာမ၊ ဆီး ထိန္းတာလား "

" အုိ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာရယ္၊ အ၀တ္တစ္စံုကုိ ကုိးရက္ ဆယ္ရက္ မလဲဘဲ ဆက္၀တ္တာပါ၊ ဆယ့္ေလး ႏွစ္သမီး႐ွိၿပီ။ တကယ့္ ကေလးေလး တစ္ေယာက္ အတုိင္းပဲေလ၊ ေယာက္်ားဆရာ ျဖစ္ရတာ ဆရာတုိ႔ ဘယ္ေလာက္ ကံေကာင္းတယ္ မွတ္လဲ၊ အဲဒီလုိ ေက်ာင္းသူကေလးေတြအတြက္ ကၽြန္မတုိ႔ ဆရာမေတြ သိပ္ ဦးေႏွာက္ေျခာက္ရတာ "
ပန္းကန္ေတြ ေဆးေၾကာၿပီး လက္သုတ္ရင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔႐ွိရာသုိ႔ ေလွ်ာက္လာသည္။

" လာ ... ဆရာ့ကုိ ကၽြန္မပုိင္နက္ လုိက္ျပမယ္၊ ၾကည့္မယ္မဟုတ္လား "
ဆရာမ မစၥဘလင္းခ်ဒ္ကုိ ခြင့္ပန္ၿပီး ဆရာမ ေဒးလ္အီဗန္ ေနာက္သုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ လုိက္သြားသည္။
*
အိမ္တြင္းမႈ သိပၸံခန္းမွာ အေပၚဆံုးထပ္တြင္ ႐ွိသည္။ က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းႏွင့္ အေထာက္အကူျပဳပစၥည္းေတြ စံုစံုလင္လင္႐ွိသည္။ ဆရာမက သူ႔အခန္းကုိ သူ ဂုဏ္ယူေနပံုရ၏။
ဓာတ္ေငြ႕ မီးဖုိကုိ ဖြင့္ျပသည္။ အုိးေတြ ခြက္ေတြ တင္သည့္ စားပဲြ႐ွည္ႀကီးမွာ ေျပာင္ေနေအာင္ တုိက္ခၽြတ္ထား၏။ ေျခနင္း အပ္ခ်ဳပ္စက္။ အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္တုိ႔မွာလည္း သူ႔ေနရာႏွင့္သူ။
နံရံတစ္ဖက္တြင္ အံဆဲေတြ စီရရီႏွင့္။ မီးဖုိေခ်ာင္သံုး ပစၥည္းမ်ိဳးစံု ထည့္ထားသည့္ အံဆဲြမ်ား။

မီးပူတုိက္ရန္အတြက္ မီးပူႀကိဳးသြယ္ဖုိ႔ ပလပ္ေပါက္ေတြလည္း နံရံတြင္စီေနသည္။
အခန္းေထာင့္ တစ္ေနရာတြင္ ခုတင္ေသးေသးကေလးတစ္ခုကုိလည္း ေတြ႕ရ၏။ ခုတင္ေပၚတြင္ ကေလး ကၽြဲေကာ္႐ုပ္ကေလး တစ္ခု။ ခုတင္ငယ္၏ နံေဘးမွ စားပဲြေပၚတြင္ ကေလးပစၥည္း အသံုးအေဆာင္ေတြ။

ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လုိက္ျပရင္း ႏႈတ္မွလည္း တတြတ္တြတ္ ႐ွင္းျပေန၏။ ကေလး ခုတင္ကေလးကုိ လက္ညိဴး ထုိးၿပီး -
" တခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းသူေတြက်ေတာ့ အဲဒီကိစၥေတြ ကၽြန္မထက္ေတာင္ နားလည္ေနၾကတယ္ ဆရာ၊ အေတြ႕အႀကံဳ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနၾကၿပီလဲ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ေတာ့ "
ဆရာမ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ႐ွင္းလင္းေျပာျပေနစဥ္မွာပင္ အခ်က္အျပဳတ္ သင္တန္းအတြက္ ေက်ာင္းသူ တစ္သုိက္ အခန္းထဲ ၀င္လာၾကသည္။

အားလံုးလက္ကုိ စင္စင္ေဆးဖုိ႔ ဆရာမက အမိန္႔ေပးလုိက္၏။ လက္ေဆးၿပီးေတာ့ စားပဲြတြင္ ေနရာယူၾက သည္။ ဆရာမ အခ်က္အျပဳတ္ သင္တန္းကုိ စတင္ပုိ႔ခ်သည္။
အဆင့္ျမင့္ျမင့္ သင္ၾကားေနေသာ ဆရာမ၏ သင္တန္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေနသည္။ ေက်ာင္းသူ မ်ား စိတ္၀င္စားေအာင္ ဆရာမ ေဒးလ္အီဗန္ သင္ႏိုင္ပါေပသည္။ အားလံုး ေသေသ၀ပ္၀ပ္ ႐ွိၾက၏။ ေစာေစာပုိင္းက ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ကုိင္တြယ္ခဲ့ပံုရ၏။

ဆရာမသည္ ေက်ာင္းသူမ်ားအေပၚ ဆရာမလုိေရာ၊ မိခင္လုိပါ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာမိ သည္။ အေရးႀကံဳလွ်င္ အတန္းကုိ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ထိန္းမည့္ ဆရာမဟု အကဲခတ္လုိက္မိသည္။
-----------------------------
ဆက္ရန္
.

1 comment:

ေစာ(အဝါေရာင္ေျမ) said...

အမေရ ဆက္တိုက္ ဖတ္သြားတယ္။ ေက်းဇူးပါ။