Monday, April 18, 2011

ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေနာက္ဆံုးစကား (The Last Lecture) အပိုင္း (၄၂) (ဇာတ္သိမ္း)

အခန္း ၆၁
အိပ္မက္မ်ားသည္ သင့္ထံလာလိမ့္


ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေနာက္ဆံုးေဟာေျပာခ်က္ကို ရင္ဖိုလႈပ္ရွား မျဖစ္ဘဲႏွင့္ေတာ့ အျပီး သတ္ႏိုင္ မည္ မထင္ဟု ရက္အေတာ္ၾကာၾကာ စိတ္ပူေနမိခဲ့သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္အေရးေပၚ အစီအစဥ္ကို ေရးဆြဲရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဟာေျပာခ်က္၏ ေနာက္ဆံုး ၀ါက် အနည္းငယ္ကို ရုပ္ပံုဆလိုက္ ေလးခု ေပၚတြင္ ျပထားလိုက္သည္။ စင္ေပၚေရာက္သြားခ်ိန္၌ ကိုယ္ေျပာလိုရာစကားကို ေျပာမထြက္ျဖစ္ခဲ့လ်ွင္ တိတ္တဆိတ္ ခလုပ္ႏွိပ္ျပီး ရုပ္ပံုဆလိုက္ကို ဖြင့္ျပလိုက္မည္။ ယေန႔ လာေရာက္ၾကတဲ့အတြက္ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ ဟုသာေျပာလိုက္မည္ဟု စိတ္ကူးထားပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ေဟာေျပာစင္ေပၚ၌ တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္သာ ၾကာပါသည္။ ခီမိုေဆးရည္သြင္း ထားသည့္ဒဏ္၊ ၾကာၾကာ ရပ္ထားရျခင္းႏွင့္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ တကယ္လည္း စိတ္ခံစားမႈ ေတြျဖစ္ရင္း ထိုအခ်ိန္ ကုန္သြားခဲ့သည္။

တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္မွာ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းႏွင့္ ေက်နပ္အားရျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘ၀ စက္၀န္း သည္ စက္၀န္းတစ္ပတ္ျပည့္ခဲ့ျခင္းပင္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ ရွစ္ႏွစ္သားအရြယ္ ေရာက္ခ်ိန္ ၌ ျဖစ္ခဲ့ေသာ စိတ္ကူးအိပ္မက မ်ားကို ဦးစြာ စာရင္းခ်ျပခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ ေနာင္အသက္ ၃၈ ႏွစ္ အၾကာ ယခုအခါတြင္ ထိုစိတ္ကူး အိပ္မက္စာရင္းကပင္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာဖုိ႔ လိုအပ္မည္အရာမ်ားကို ေျပာႏိုင္ ေအာင္ျပဳေပးခဲ့၊ ကၽြန္ေတာ့္အား သယ္ေဆာင္ေပးလာႏိုင္ခဲ့သည္။

ကင္ဆာေရာဂါသည္ အမ်ားအျပားက သည္ေရာဂါေၾကာင့္ သူတို႔သည္ ဘ၀၏တန္ဖိုးကို အျမင္သစ္ႏွင့္ နက္နက္ ရႈိင္းရႈိင္း ေတြျမင္ အသိမွတ္ျပဳႏိုင္ၾကသည္ဟု ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။ ေသမွာကို ၾကိဳ၍ သိႏိုင္လိုက္ သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တကယ္ပဲ ေက်းဇူးတင္ရသည္ကား မွန္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုသူမ်ား၏ ေက်းဇူးတင္ နည္းမ်ိဳး ႏွင့္ကား ကင္ဆာေရာဂါကို ကၽြန္ေတာ္ေက်းဇူးတင္တာမ်ိဳး မရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ့္မိသားစု၏ အနာဂတ္ အတြက္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္စရာရွိတာကို ျပင္ဆင္ခြင့္ရသည့္အျပင္ ထိုအခ်ိန္အတြင္း၌ ကာနက္ဂီ မယ္လြန္ တကၠသိုလ္ သို႔ သြားေရာက္ကာ ကၽြန္ေတာ္၏ေနာက္ဆံုး ေဟာေျပာခ်က္ကို ေဟာေျပာခြင့္လည္းရခဲ့ပါ၏။ တစ္နည္း ဆိုရေသာ္ ကင္ဆာေရာဂါသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား ဤနယ္ပယ္မွ ကၽြန္ေတာ္၏ စြမ္းအားအတိုင္း စြန္႔ခြာ ခြင့္ျပဳခဲ့ပါေပသည္။

ထိုျပင္ ကၽြန္ေတာ္၏ ကေလးဘ၀ စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားစာရင္းက ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ဳိး အတြက္လည္း ဆက္လက္၍ အက်ိဳးေဆာင္ေပးေနဆဲ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုစိတ္ကူးအိပ္မက္ မ်ားသာ မရွိခဲ့ပါလွ်င္ ေက်းဇူးတင္ထိုက္သူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ေက်းဇူးတင္ႏိုင္စြမ္း ရွိခဲ့၊ မရွိခဲ့ ကိုမည္သူ သိႏိုင္ေတာ့မည္နည္း။ အဆံုးတြင္ကား ထိုအိပ္မက္စာရင္းကေလးေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အဓိပၸာယ္မ်ားစြာ ရွိသသူသ ဟူသမွ်ကို ကၽြန္ေတာ္ ခြဲခြာႏႈတ္ဆက္ခြင့္ လည္းရခဲ့ပါေပသည္။

အျခားအရာ မ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာတတ္ တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျဖတ္သန္း လာသည့္ ႏွစ္ကာလမ်ားအတြင္း ကၽြန္ေတာ္သိလာခဲ့၊ သင္ျပေပးလာ ခဲ့ေသာ အႏုပညာသည္ မ်ားႏွင့္ ရုပ္ရွင္မင္းသားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္အျပည့္အ၀ နားလည္ခဲ့ ျခင္းမရွိပါ။ သူတုိ႔သည္ အျပင္ထြက္လာဖို႔ လိုအပ္ သည့္ ရင္တြင္း၌ရွိေနေသာ အရာမ်ား အေၾကာင္းကို တစ္ခါတရံ ေျပာၾကားၾကေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ပို၍ ျပတ္သားသင့္ ခဲ့ေပသည္။ ေဟာေျပာစင္ေပၚ ေရာက္သြားေသာ နာရီပိုင္း ကေလး သည္ ကၽြန္ေတာ့္အား တစ္စံုတစ္ရာ သင္ျပေပးခဲ့၏။ (အနည္းဆုံးအားျဖင့္ေတာ့ ယခုတိုင္ သင္ယူေနဆဲပါ။) ကၽြန္ေတာ့္ မွာလည္း အျပင္ကို ထြက္လာမွကိုျဖစ္မည့္ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ေတြ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေဟာေျပာခဲ့ျခင္းမွာ ထိုရင္တြင္းမွာရွိေနေသာ ခံစားခ်က္မ်ားကို ဖြင့္အန္ထုတ္ခ်င္ ေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေဟာေျပာခဲ့ျခင္းမွာ ဖြင့္အန္ရမည့္ ရင္တြင္းခံစား ခ်က္ေတြရွိေနျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါ သည္။

ကၽြန္ေတာ္၏ ေနာက္ဆံုးအျပီးသတ္ စကားလံုးမ်ားသည္ ဘယ္မွ် စိတ္မွာ ထိုခိုက္လႈပ္ရွား ျဖစ္မည္ကို ကၽြန္ေတာ္ သိပါသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ေဟာေျပာခ်က္ နိဂံုးသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘ၀ ကုန္ဆံုး ေတာ့မည့္ အေနကို ကၽြန္ေတာ္ဘယ္သို႔ ဘယ္ပံုယူဆ သည္ကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ိဳး ျဖစ္ဖုိ႔လုိ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေေတာ့္ စကားကို နိဂံုးကမၸတ္ အဆံုးသတ္မည္ရွိသည့္အခါ တစ္မိနစ္မွ် အခ်ိန္ယူ၍ ကၽြန္ေတာ့္ ေဟာေျပာခ်က္၏ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္အခိ်ဳ႕ကို ျပန္လည္ သံုးသပ္ရပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္သည္ နိဂံုးပိုင္း ကို အလွည့္ကေလးႏွင့္ ေမ်ွာ္လင့္မထားေသာ ဇာတ္သိမ္းမ်ိဳးႏွင့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပလိုက္ပါသည္။

ကေန႔ ေဟာေျပာပြဲကေတာ့ ကေလးဘ၀ စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားအတိုင္း ျဖစ္လာပံု အေၾကာင္းပါပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ပရိသတ္ မ်ား ဟန္ျပေခါင္း အေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္ ခဲ့ျပီ မဟုတ္ပါလား ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးပါသည္။
ခဏမွ်ရပ္ထားလိုကရာ တစ္ခန္းလံုး ျငိမ္ခ်က္သား ေကာင္းေနပါသည္။
တကယ္ေတာ့ ဒီေဟာေျပာပြဲဟာ ဘ၀ကို ဘယ္လိုေနထိုင္သြားၾကမလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပါ။ ဘ၀ကို မွန္ကန္စြာ ေနထိုင္သြားႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ကံတရားက သူ႔သေဘာတရားအတိုင္း စီရင္သြားပါလိ္မ့္မယ္။ ဒီအခါ စိတ္ကူးအိပ္မက္ ေတြဟာလည္း တကယ္ ျဖစ္လာၾကပါလိမ့္ မယ္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ေနာက္ထပ္ရုပ္ပံုဆလိုက္တစ္ခုကို ထုိုးျပလိုက္ရာ ပိတ္ကားျပင္ႏင့္အျပည့္ ေမးခြန္းတစ္ခု ေပၚလာသည္။ ဒုတိယ ဟန္ျပေခါင္းကိုေကာ ပရိသတ္မ်ား နားလည္ သေဘာေပါက္လိုက္ပါျပီလား။
အခ်ိန္ က တိုတုိေလးပင္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ယခင္က ေျပာျပခဲ့သည္ထက္ ပို၍ျမန္ျမန္ ထိုးျပရန္ ဆံုးျဖတ္ လိုက္သည္။ ခပ္ျမန္ျမန္ေျပာမည္ဆိုပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပႏိုင္မည္ ထင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စကားလံုး မ်ားကို ပိတ္ကားေပၚ၌ ထပ္မံ ထိုးလိုက္သည္။

ဒုတိယဟန္ျပေခါင္းကိုေကာ ပရိသတ္မ်ား နားလည္သေဘာေပါက္လိုက္ပါျပီလား။
ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္က ပရိသတ္ကို ေျပာျပသည္။ ယခုေဟာေျပခဲ့သည္မွာ ဤအခန္းထဲ တြင္ ရွိေနေသာ သူမ်ား အတြက္သာ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကေလးေတြပါ ခင္ဗ်ာ
ကၽြန္ေတာ္ သည္ ေနာက္ဆံုးရုပ္ပံုဆလိုက္ကို ထိုးျပလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ညာလက္ျဖင့္ ျပံဳးေနေသာ လိုဂန္ ကုိ ေပြ႕လ်က္၊ ခ်စ္စဖြယ္ ခ်လို ကေလး ကို ဘယ္လက္တြင္ ေပြ႕လ်က္၊ ဒီလန္က ကၽြန္ေတာ့္ပခံုးေပၚ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ထိုင္လ်က္ရွိေနေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ဓာတ္ပံု ေပၚလာေလသည္။


ၿပီးပါၿပီ
.

No comments: