Wednesday, April 13, 2011

ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေနာက္ဆံုးစကား (The Last Lecture) အပိုင္း (၃၇)

အခန္း ၅၃
ဘယ္ေတာ႔မွ် လက္မေလွ်ာ႔ပါႏွင္႔

အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ ေက်ာင္းသားဘဝတုံးက ကၽြန္ေတာ္ ဘေရာင္းတကၠသိုလ္သို႔ ေလွ်ာက္ ထားခဲ႔၏။ ဝင္ခြင္႔မရ။ ကၽြန္ေတာ္႔အား တန္းစီးစာရင္းမွာ ထည္႔ထားသည္။ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင္႔ရုံးသို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဖုန္းဆက္သည္။ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို လက္ခံမွ သင္႔ေတာ႔မည္ဟူ၍ ဆုံးျဖတ္ ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သိတ္တက္ခ်င္ေနမွန္း သူတို႔သိၾကသည္။ ဇြဲက ကၽြန္ေတာ္႔အားအုတ္တံတိုင္းႀကီးကို ေက်ာ္လႊား သြားႏိုင္ေအာင္ ျပဳေပးလုိက္ျခင္းပင္။

ဘေရာင္းတကၠသိုလ္ မွ ဘြဲ႔ရေတာ႔မည္႔ အခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ အႏွစ္တစ္သန္းအတြင္းမွာ ဘြဲ႔လြန္ သင္တန္း ကို တက္ခြင္႔တစ္ႀကိမ္မွ် ေပၚလာဖြယ္မျမင္ေသးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုမွ လူမ်ားသည္ ဘြဲ႔ တစ္ခုခု ရၿပီးလွ်င္ အလုပ္တစ္ခုခု လုပ္လုိက္ၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္ ဘြဲ႔တစ္ခုခုကို ဆက္တက္ မေနၾကေတာ႔။

သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္႔အား မညွာမတာ ေဝဖန္ဆုံးမတတ္ေသာ ဘေရာင္းတကၠသိုလ္မွ ကၽြန္ေတာ္႔ဆရာ အင္ဒီဗန္ဒမ္း က ကၽြန္ေတာ္႔အား အႀကံေပး၏။ "ပီအိပ္ခ်္ဒီ ရေအာင္လုပ္ကြာ၊ ပါေမာကၡလုပ္္" တဲ႔။
"ဘာေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္အဲဒါကို လုပ္သင္႔တာလဲ" ဟု ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေမးသည္။ ထုိအခါ  သူကေျပာ၏။ ဘာေၾကာင္႔ လဲဆိုေတာ႔ မင္းဟာ အေရာင္းေစ်ုးသည္ေကာင္း တစ္ေယာက္လူမ်ဳိးဆိုေတာ႔ မင္းကုမၸဏီ တစ္ခုမွာ သြားလုပ္ရင္ သူတို႔က မင္းကို အေရာင္းေစ်းသည္အျဖစ္ပဲ အသုံးခ်ၾကလိမ္႔မယ္၊ အကယ္၍ မင္းဟာ အေရာင္းေစ်းသည္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ တစ္စုံတစ္ရာ ဝယ္ဖို႔ထိုက္တဲ႔ ပစၥည္းမ်ဳိးကို ေရာင္းမွသင္႔မယ္၊ ပညာေရး လုိဟာမ်ဳိးေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုအႀကံဥာဏ္ေပးခဲ႔ျခင္းအတြက္ အစဥ္ထာဝရ ေက်းဇူးတင္ ေနရေပသည္။

အင္ဒီက ကၽြန္ေတာ္႔အား ကာနက္ဂီမယ္လြန္ တကၠသိုလ္ကို ေလွ်ာက္ခိုင္း၏။ မယ္လြန္တကၠသိုလ္သို႔ သူ ပို႔ေပးလိုက္ေသာ ေတာ္သည္႔ ေက်ာင္းသားေတြအမ်ားႀကီးပင္။ မင္းဝင္ခြင္႔ရမွာပါ။ျပႆနာမရွိပါဘူး ဟု သူက ေျပာသည္။ သူကကၽြန္ေတာ္႔အား ေထာက္ခံစာတစ္ ေစာင္ေရးေပး၏။
ကာနက္ဂီမယ္လြန္တကၠသိုလ္မွ ဆရာမ်ားက သူ႔စာကို ဖတ္ၾကသည္။ သူတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ လက္ခံ ေလာက္ဖြယ္ အဆင္႔မွတ္မ်ားႏွင္႔ သိပ္ထူးခၽြန္မႈ မရွိလွေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ အထက္တန္းေက်ာင္းထြက္ စာေမးပြဲ ရမွတ္မ်ားကို ၾကည္႔ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ေလွ်ာက္လႊာကိုလည္း ျပန္ဖတ္ၾကသည္။

ထိုသို႔ျပဳၿပီးသကာလ ကၽြန္ေတာ္႔အား ပယ္လုိုက္ၾကေလသည္။ ကာနက္ဂီမယ္လြန္ တကၠသိုလ္က ကၽြန္ေတာ္႔ ကို မလိုခ်င္ခဲ႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္႔အား အျခားပီအိပ္ခ်္ဒီ အစီအစဥ္ တစ္ခုတြင္ လက္ခံလိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ အင္ဒီ၏ ရုံးသို႔သြားကာ ပယ္စာကို သူ႔စားပြဲေပၚမွာ ခ်ထားလိုက္သည္။ "ဆရာ႔ရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္ကို ကာနက္ဂီမယ္လြန္ တကၠသိုလ္က ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုးထားတယ္ဆိုတာ ဆရာ သိေစခ်င္လို႔ပါ" ဟု ကၽြန္ေတာ္ကေျပာသည္။

 သူ႔စားပြဲေပၚသို႔ ပယ္စာက်သြားလိုက္ၿပီး စကၠန္႔ပိုင္း အတြင္းမွာပင္ အင္ဒီသည္ တယ္လီဖုန္းကို ေကာက္ကိုင္ လိုက္သည္။ "ဆရာဒီကိစၥကို ရွင္းမယ္၊ မင္းဝင္ခြင္႔ရေစမယ္" ဟု သူကေျပာပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကိုတားလုိက္၏။ "ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီနည္းနဲ႔ ဝင္ခြင္႔မရခ်င္ဘူးဆရာ" ဟု ေျပာ၏။

သို႔ျဖင္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာတပည္႔ သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခု ျပဳၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္႔ကို လက္ခံသည္႔ တကၠသိုလ္မ်ားကို စစ္ေဆးၾကည္႔မည္။ ထိုတကၠသိုလ္ေတြအားလုံးက ကၽြန္ေတာ္႔စိတ္မွာ သိပ္ဟန္မည္ မထင္ပါက ဆရာ႔ထံတစ္ေခါက္ျပန္လာကာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာၾကဆိုၾက မည္ဟူေသာ သေဘာ တူညီခ်က္ ျဖစ္ပါ၏။
အျခားေက်ာင္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔ ဘယ္လုိမွ မေတာ္ေၾကာင္းေတြ႔ရေပရာ ေနာက္ဆုံး၌ ကၽြန္ေတာ္ အင္ဒီထံ သို႔ ျပန္လာသည္။ ဘြဲ႔လြန္သင္တန္းတက္မေနဘဲ အလုပ္တစ္ခုပဲ လုပ္ေတာ႔မည္ ျျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔ကို ေျပာျပသည္။

"ေဟ႔၊ မလုပ္ရဘူး၊ မလုပ္ရဘူး၊ မင္း ပီအိပ္ခ်္ဒီ ရကို ရရမယ္ကြ၊ မင္းကာနက္ဂီမယ္လြန္ တကၠသိုလ္ကို တက္ ကို တက္ရမယ္"
ဆရာသည္ တယ္လီဖုန္းကို ေကာက္ကိုင္ကာ နီကိုဟာဘာမန္းထံ လွမ္းဆက္သည္။ ဟာဘာမန္းသည္ ကာနက္ဂီ မယ္လြန္တကၠသိုလ္ သိပၸံဌာနမွဴးျဖစ္ျပီး အင္ဒီလို ဒတ္ခ်္လူမ်ိဳး တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ေနသည္။ သူတို႕ ႏွစ္ဦးသည္ ကၽြန္ေတာ္အေၾကာင္းကို ခဏၾကာမွ် ဒတ္ခ်္လို ေျပာၾကသည္။ ထို႕ေနာက္ အင္ဒီသည္ တယ္လီဖုန္း ကို ခ်လိုက္ျပီး ကၽြန္ေတာ့္အား ေျပာသည္။  "မနက္ျဖန္ မနက္ ၈ နာရီမွာ သူ႕ရုံးကို သြားလိုက္ပါ"

နီကို သည္ တည္ၾကည္ခန္႕ညားသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။ ေရွးဆန္ေသာ ဥေရာပဟန္ ပညာရွင္ တစ္ဦး ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူေတြ႕ၾကျခင္းမွာ သူ႕မိတ္ေဆြေဟာင္း အင္ဒီ မ်က္ႏွာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကား ရွင္းေနပါသည္။ သူ႕ဌာနက ကၽြန္ေတာ့္ေလွ်ာက္လႊာကို စဥ္းစားသံုးသပ္ျပီး ျဖစ္ပါလွ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ေလွ်ာက္လႊာကိုသာ ျပန္လည္ စဥ္းစားထိုက္ပါသလဲဟု ေမးပါသည္။ 

ကၽြန္ေတာ္လည္းဂရုထား၍ ေျဖပါသည္။ "ကၽြန္ေတာ့္ကို စစ္ေဆးသံုးသပ္ခ်ိန္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေရေၾကာင္း သုေတသနရုံး က ေပးတဲ့ သုေတသနေထာက္ပံ့ေၾကး အျပည္အ၀ကို ရရွိထားျပီး ျဖစ္ပါတယ္" ထိုအခါ နီကိုက "တို႕တုိင္းတာတဲ့ စံထဲ မွာ ပိုက္ဆံရထားျပီး မရထားျပီး ဆိုတာ မပါပါဘူး တို႕က တုိ႕ေက်ာင္းသားေတြကို သုေတသန ခြင့္ျပဳေငြထဲက ေထာက္ပံ့ေပးပါတယ္" ဟု ေျပာပါသည္။ ထို႕ေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္အား စိုက္ၾကည့္ လိုက္ပါသည္။ ပို၍ တိက်ေအာင္ ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ကို ထြင္းေဖာက္ သြားေအာင္ ၾကည့္လုိက္ပါသည္။

လူတစ္ေယာက္၏ ဘ၀တြင္ အေရးပါေသာ အခိုက္အတန္႕ ကာလကေလးမ်ား ရွိၾကသည္။ လူတစ္ေယာက္ သည္ မိမိမွားသြားမွန္းကို ေနာက္မွ သိလိုက္ျပီး အေျခအေနႏွင့္ အညီ ျပန္တည့္၍ ေျပာလိုက္ႏိုင္ပါလွ်င္ ထိုသူသည္ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုရေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ခဏအတြင္း မွာပင္ ငါျဖင့္ မွားသြားေလျပီ ဟု သိလိုက္သည္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေလးစားစြာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေျဖသည္။ 

"ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္တာ ေငြေၾကအေၾကာင္းကို ေျပာလိုက္သလုိျဖစ္သြားလို႕ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းပန္ ပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုရင္းက ေငြေၾကးအေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး၊  ဒီသူေတသန ေထာက္ပံ့ေၾကး ဆိုတာ က ဒါဟာ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ ရထိုက္ဖို႕အတြက္ ဂုဏ္တစ္ဂုဏ္ပဲလုိ႕ ယူဆပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ပံုက အဂါရ၀ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္သြားခဲ့ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္"
ကၽြန္ေတာ့္ မွာ ထိုသို႕ ေျပာရန္မွတစ္္ပါး အျခားမရွပါ။ သို႕ရာတြင္ ထုိစကားသည္ မွန္ေသာ သစၥာ စကားျဖစ္၏။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းႏွင့္ နီကို၏ တင္းေနေသာမ်က္ႏွာသည္ ေျပေလ်ာ့က်သြာကာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေနာက္ထပ္ မိနစ္အနည္းငယ္ၾကာ စကားေျပာၾကေသးသည္။

အျခားတကၠသိုလ္ဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္လည္း ေတြဆံုခဲ့ရျပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္အား ကာနက္ဂီမယ္လြန္ တကၠသိုလ္ က လက္ခံလိုက္ျခင္းျဖင့္ အျပီးသတ္သြာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပီအိတ္ခ်္ဒီ ရခဲ့ေလသည္။ ျမင့္မားေသာ အုတ္တံတုိင္းၾကီးကို ဆရာသမား၏ ၾကီးမားေသာေျမွာက္တင္ အားေပးမႈႏွင့္ ျဖဴစင္ ရုိးသားေသာ ၀ပ္တြားခယမႈတို႕ျဖင့္ ေက်ာ္လႊားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ တပည့္မ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကို ေသာ္ လည္းေကာင္း ကာနက္ဂီမယ္လြန္ တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္ရာ အပယ္ခံရဖူးေၾကာင္းကို တစ္ခါမွ ေျပာမျပ ဖူးခဲ့။ ကၽြန္ေတာ္၏ ေနာက္ဆံုးေဟာေျပာခ်က္ကို ေျပာဖို႕ စင္ျမင့္ေပၚေရာက္မွသာ ေျပာျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ မေျပာခဲ့သည္မွာ ဘာကိုေၾကာက္၍ပါလဲ။ သူတို႕ႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မေတာ္ပါဘူး ဟု လူေတြက ထင္သြားၾကမွာစိုး၍လား။

ကိုယ့္ဘ၀၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္တြင္မွ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္တစ္ခုကို ဖြင္ေဖာ္ေျပာလုိက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ရျခင္းမွာ စိတ္၀င္စား ဖြယ္ေတာ့ ေကာင္းပါသည္။
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤျဖစ္ရပ္ကို ယခင္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာကတည္းက ေျပာလာခဲ့ဖို႕ ေကာင္းပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤျဖစ္ရပ္က "တစ္ခုခုကို သိပ္လိုခ်င္ေနလွ်င္ လက္မေလွ်ာ့ပါႏွင့္၊ (အားေပးကူညီျပဳလာလွ်င္လည္း လက္ခံပါ) " ဟူေသာ သင္ခန္းစာကို ေပးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

အုတ္တံတိုင္းမ်ား ထားရွိျခင္းမွာ အေၾကာင္းမဲ့ မဟုတ္ေပ။ ယင္းတို႕ေပၚသို႕ ေက်ာ္တက္ လိုက္ႏိုိင္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ (တစ္ေယာက္ေယာက္က ပစ္တင္ေပးလုိက္ရသည့္တိုင္) အျခားသူမ်ား အား သင္ ဘယ္လို ေက်ာ္တက္ ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္းကို ေျပာျပသြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။
အခန္း (၅၄)
လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းသမားျဖစ္ပါေစ

ကၽြန္ေတာ္တို႕ ႏုိင္ငံတြင္ ျပည္သူ႕အခြင့္အေရးဟူေသာ အယူအဆအေပၚတြင္ အာရံုစိက္မႈ အင္မတန္ မ်ားသည္။ အခြင့္အေရး ဆိုတာကေတာ့ ရသင့္သည္မွန္ပါ၏။ သို႕ရာတြင္ တာ၀န္အေၾကာင္းပါ ေျပာဆိုျခင္းမရွိဘဲ အခြင့္အေရးအေၾကာင္းခ်ည္း ေျပာေနျခင္းမွာမူ အဓိပၸါယ္မရွိလွေပ။

အခြင့္အေရးသည္ တစ္ေနရာရာကလာရေသာ အရာျဖစ္သည္။ ထုိတစ္ေနရာရာမွာ လူမႈအသိုင္း အ၀ိုင္း ျဖစ္သည္။ သို႕ျဖစ္၍ အခြင့္အေရးသည္ လူမႈအသိုင္းအ၀ုိင္းက လာျခင္းျဖစ္သည္။ အခြင့္ အေရးသည္ လူမႈ အသိုင္းအ၀ိုင္းက လာသည္ျဖစ္၍ အတံု႕အျပန္အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကလည္း လူမႈ အသိုင္းအ၀ိုင္း အေပၚတြင္ ယူေပးရမည့္ တာ၀န္ရွိေနေပသည္။ အခ်ိဳ႕သူမ်ားက ဤသေဘာကို လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္း လႈပ္ရွားမႈ ဟု ေခၚၾကသည္။ သို႕ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ကမူ ဘ၀ေပးအသိဟု ေခၚ ခ်င္ေပသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ အမ်ားအျပားတြင္ ဤအသိေပ်ာက္လ်က္ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ပါေမာကၡသက္တမ္း အႏွစ္ ၂၀ အတြင္း၌ ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိသည္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားတြင္ ဤအသိမရွိၾကသူတို႕ သည္ တိုး၍ တုိး၍သာ မ်ားလာသည္ဟူေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။

ႏွစ္စဥ္ စာသင္ႏွစ္၀က္တစ္ခု စၿပီဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား သေဘာတူညီ ခ်က္ တစ္ခု ကို လက္မွတ္ေရးထိုးခိုင္း၏။ ထိုသေဘာတူညီခ်က္ထဲတြင္ သူတို႕၏ တာ၀န္မ်ားႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေဖာ္ျပေပးထားသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားက အစုအဖြဲ႕မ်ား တြင္ အျပဳသေဘာျဖင့္ ပါ၀င္လုပ္ပါမည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ အစည္းအေ၀းမ်ားကို တက္ပါမည္။ မိမိတို႕၏ အတန္းတူသူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ရိုးသားျဖဴစင္သည့္ အႀကံဥာဏ္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ျပဳေပးပါမည္ဟု သေဘာတူရပါသည္။ ထိုသို႕ေသာ တာ၀န္ မ်ားကို ယူရသျဖင့္ အတံု႕အျပန္ေနျဖင့္ ၄င္းတို႕သည္ အ တန္းထဲမွာ တက္ေရာက္သင္ၾကားပိုင္ခြင့္ မိမိတို႕၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္ခံပိုင္ခြင့္ ႏွင့္ ခင္းက်င္းျပသခံပိုင္ခြင့္မ်ား ရရွိၾကသည္။

ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕က ကၽြန္ေတာ္၏သေဘာတူညီခ်က္ကို ကဖ်က္ယဖ်က္ လုပ္ခ်င္ၾကသည္။ ထိုသို႕ ျဖစ္ရသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူႀကီးမ်ားမွာ သူတို႕စံနမူနာယူ အားက်ေလာက္သည့္ လူမႈအ သိုင္းအ၀ိုင္းပုဂၢိဳလ္မ်ား မဟုတ္ၾကေသာေၾကာင့္ဟု ထင္ပါသည္။ သာဓကေဆာင္ျပရေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ  ခံုသမာဓိအဖြဲ႕ ႏွင့္ စစ္ေဆးခံပိုင္ခြင့္ရွိသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႕ အားလံု ယံုၾကည္ၾက ၏။ သို႕ရာတြင္ လူမ်ားစြာ တို႕က ဂ်ဴရီတာ၀န္မွ လြတ္ရန္ ႀကိဳးစားၾကသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား သိေစခ်င္၏။ လူတိုင္းလူတိုင္း သည္ အမ်ားအက်ိဳး အတြက္ က်ရာတာ၀န္ကို ထမ္းၾကရသည္။ ထုိသို႕မွ မျပဳခ်င္ဘူဆိုေသာ္ စကား တစ္လံုးတည္း ႏွင့္ ေဖာ္ျပရလွ်င္ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္ဖခင္က ဤပရဟိတသေဘာကို ကၽြန္ေတာ္တို႕အား နမူနာျပ၍ သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ သို႕ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ဖခင္သည္ ဤသေဘာကို အျခားသူမ်ားအား သင္ျပေပးရာတြင္ သိမ္ေမြ႕ ေသာ နည္းမ်ား ကိုလည္း ရွာေဖြခဲ့သည္။ သူသည္ လစ္တဲလ္လိဂ္ေဘ့စ္ေဘာ ေကာ္မရွင္နာျဖစ္စဥ္က သင္ျပေပးခဲ့ပံုမွာ အလြန္ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာသည္ဟု ဆိုရေပမည္။

သူသည္ မိမိသေဘာဆႏၵအေလ်ာက္ ဒိုင္လူႀကီးလုပ္ေပးမည့္ ေဗာ္လံတီယာ ဒိုင္လူႀကီးမ်ားကို ဒုကၡ ခံ၍ ရွာေဖြ ရသည္။ ဤဒိုင္လူႀကီးအလုပ္မွာ ေက်းဇူးတင္မခံရေသာအလုပ္ ျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ေဘာလံုးကို ရိုက္ဟု ေအာ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း အခ်ိဳ႕ကေလး သို႕မဟုတ္ မိဘက ဒိုင္လူ ႀကီး မွားျပန္ၿပီဟု ဆိုၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထို႕ျပင္ ေၾကာက္ရသည့္ ျပႆနာကလည္း ရွိ ေသး၏။ ကစားသည့္ ကေလး မ်ားက ဘက္တံကိုကိုင္ရာတြင္ မထိန္းႏိုင္ဘဲျဖစ္ၿပီး သူတို႕၏ ရိုက္ခ်က္ က ကိုယ့္ဆီသို႕ ေဘာလံုး လာမွန္မည့္ အေနမ်ိဳးတြင္လည္း ဒိုင္လူႀကီးလုပ္သူက ရပ္ေနရသည္ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ေနာက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဖခင္သည္ အႀကံတစ္ခုရလာ၏။ လူႀကီးမ်ားကို ေဗာ္လံတီယာဒိုင္လုပ္ ခုိင္းမည့္ အစား သက္ႀကီးအုပ္စုထဲမွ ကစားသမားတစ္ဦးဦးအာ ငယ္ရြယ္သူကေလးမ်ားအတြက္ ဒိုင္ လုပ္ခုိင္းလွ်င္ ေကာင္းမည္ ဟူေသာ အႀကံျဖစ္သည္။ ဒိုင္အျဖစ္ အေရြးခံရလွ်င္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ဟူ၍ ျဖစ္လားေအာင္လည္း ဖခင္လုပ္ထား၏။

ဤသို႕ ျပဳလုိက္သျဖင့္ အက်ိဳးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရလာသည္။
ဒိုင္အျဖစ္ေရြးခံရ၍ ဒိုင္လုပ္ရသူမ်ားသည္ အလုပ္တစ္ခုမွာ ဘယ္မွ်ခက္ခဲေၾကာင္း သိနားလည္သြား ၿပီး ေနာင္တြင္ ဒိုင္လုပ္သူႏွင့္ ေစာဒက မတက္ေတာ့ေပ။ ထုိ႕ျပင္ ဒိုင္လုပ္ရသူမ်ားသည္ မိမိတို႕မွာ မိမိတို႕ထက္ အသက္ ပိုငယ္ေသာ အုပ္စုမွ ကေလးမ်ားကို ေရွ႕ေဆာင္မႈေပးေနရသူမ်ား ျဖစ္ပါသလားဟု ေက်နပ္ သြားသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ငယ္ရြယ္ေသာ ကေလးမ်ားကလည္း ေဗာ္လံတီ ယာ ဒိုင္အလုပ္ကို လိုလိုလားလား လုပ္ကိုင္ေပးၾကသူမ်ားကို မိမိတို႕ အားက် စံနမူနာယူရမည့္ သူ မ်ားဟု ျမင္သြားၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္ဖခင္သည္ လူမႈအသိုင္အ၀ိုင္းသမား အစုအသစ္တစ္ရပ္ကို ဖန္တီးေပးခဲ့ေပ၏။
လူမ်ားသည္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္သြားသည့္အခါပို၍ ေကာင္းေသာသူမ်ား ျဖစ္လာေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ဖခင္က သိရွိခဲ့ေပသည္။

ဆက္ရန္
.

No comments: