Saturday, April 9, 2011

ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေနာက္ဆံုးစကား (The Last Lecture) အပိုင္း (၃၄)

အခန္း ၄ဝ
လူအမ်ား၏ အာ႐ံုစိုက္မႈရေအာင္ျပဳပါ

ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ေတြထဲမွာ တကယ့္ကိုေတာ္သည့္သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိသည္။ သူတို႔သည္ အလုပ္ ေလာက ထဲသုိ႔ေရာက္သြားၾကကာ တကယ့္ကိုအံ့ေလာက္စရာ ေဆာ့ဖ္၀ဲ ပ႐ိုဂရမ္အသစ္ေတြ၊ လူ တိရစာၦန္႐ုပ္ေတြ လႈပ္ရွား ရွင္သန္ေနေစမည့္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ေတြႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးပစၥည္းကိရိယာ သစ္ေတြကုိ ဖန္တီး သြားၾကလိမ့္မည္ ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ သူတို႔မွာ သန္းႏွင့္ခ်ီေသာ လူေတြ ကို စိတ္ပ်က္စရာ ျဖစ္ေအာင္ လည္း လုပ္ႏုိင္သည့္ စြမ္းရည္မ်ားရွိၾကမွန္းလည္း ကၽြန္ေတာ္ သိသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လို အင္ဂ်င္နီယာေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာသိပၸံပညာရွင္ေတြသည္ အလြယ္တကူ သံုး၍ရမည့္အ ရာမ်ဳိး ေတြ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ရမည္ကုိ အျမဲသျဖင့္ စဥ္းစားေနၾကသူမ်ားမဟုတ္ၾကေပ။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ထဲမွ အမ်ားအျပား သည္ ႐ႈပ္ေထြးေသာအလုပ္မ်ားကုိ အလြယ္နည္းႏွင့္ ရွင္းျပရာတြင္လည္း အလြန္ ခ်ာၾကသည္။ ဗီဒီယို ကက္ဆက္၊ အသံဖမ္းစက္၊ VCR သံုးစြဲနည္း လမ္းညႊန္စာအုပ္ကေလးမ်ားကုိ ဖတ္ ဖူးၾကပါသလား။ ဖတ္ဖူးသည္ ဆုိလွ်င္ သင္သည္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနသည့္ စိတ္ပ်က္စရာကို ၾကဳံဖူးေန ေပၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ က တပည့္မ်ားအား မိမိတို႔၏တီထြင္ဖန္တီးမႈကုိ အသံုျပဳမည့္သူမ်ားအ ေၾကာင္းကို ထည့္ စဥ္းစားျခင္း သည္ ဘယ္မွ် အေရးပါေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ သံုးစြဲမည့္သူမ်ားမွာ စိတ္ ပ်က္စရာျဖစ္ရမည့္ နည္းပညာ ကို မတီထြင္မိေစရန္မွာ မည္မွ်အေရးႀကီးေၾကာင္းကို သူတို႔ရွင္းေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လုိ ေျပာႏုိင္ ပါမည္နည္း။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မုခ်ေအာင္ျမင္မႈရမည့္၊ လူအမ်ား အာ႐ံုစုိက္ ခံရမည့္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေရး ကုိ စဥ္းစားမိလုိက္သည္။

ဗာဂ်င္းနယားတကၠသိုလ္၌ ကြန္ပ်ဴတာသံုးသူႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ဖလွယ္သည့္ ပ႐ိုဂရမ္အ ေၾကာင္း (user interface) သင္ခန္းစာကို သင္ေပးခဲ့စဥ္က ကၽြန္ေတာ္သည္ ပထမေန႔တြင္ VCR ဗီြဒီယို ကက္ဆက္ အသံဖမ္းစက္ တစ္ခုကုိ ယူလာသည္။ ယင္းကုိ အခန္းေရွ႕ရွိ စားပြဲတစ္ခုေပၚတြင္ တင္ထား သည္။ တူအႀကီးႀကီး တစ္ခုကို ဆြဲထုတ္လုိက္ၿပီး VCR ကို ဖ်က္ဆီးပစ္ျပလုိက္သည္။
ထုိ႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာသည္။ "တို႔က သံုးဖို႕ ခက္တဲ့ပစၥည္းတစ္ခုကို လုပ္လုိက္တဲ့အခါ လူေတြ မွာ အဆင္မေျပ ျဖစ္တာ၊ သံုးဖို႕ခက္လို႔ သိပ္စိတ္ဆိုးေတာ့ အဲဒီပစၥည္းကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ခ်င္စိတ္ ေပါက္လာ တယ္၊ လူေတြ ဖ်က္ဆီးပစ္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာမယ့္ ပစၥည္းမ်ဳိးကုိ တုိ႔က ဖန္တီးမေပးလုိပါဘူး"

ေက်ာင္းသားမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၾကည့္ၾကသည္။ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာျဖစ္သြား၍ ဘာလုပ္လုိက္ပါလိမ့္ ဟု ေ၀ခြဲမရ ျဖစ္သြားၿပီး ျပံဳးခ်င္သလိုလို ျဖစ္သြားၾကေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ေျပာႏုိင္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ျပ လုိက္ပံုက သူတုိ႔အဖို႔ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ျဖစ္သြားသည္။ ၿပီးလွ်င္ သူတို႔ေတြးၾကသည္။ "ဟာ၊ ဘယ္ လို ဆရာ လဲဟ၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သူ ဘာစတန္႔မ်ဳိးေတြ လုပ္ျပဦးမလဲဆုိတာ ၾကည့္ဖို႔ ေနာက္ေန႔မနက္ ေတာ့ ေက်ာင္း ကုိ မပ်က္မကြက္ တက္မွျဖစ္မယ္"

ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ သူတို႔ အာ႐ံုစိုက္မႈရလုိက္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာသြားသည္။ မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳထား ေသာ ျပႆာနာ ကို ေျဖရွင္းရာတြင္ ဤနည္းသည္ ပထမဦးဆံုးအဆင့္ျဖစ္ေပသည္။ (ကၽြန္ေတာ္ ဗာဂ်င္းနယား တကၠသိုလ္မွ ကာနက္ဂီမယ္လြန္တကၠသို႔ ထြက္လာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြရင္း လည္းျဖစ္၊ လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္ ပါေမာကၡလည္းျဖစ္သူ ဂါဘီ႐ိုဘင္သည္ ကၽြန္ေတာ့္အား စာတန္းေရးထား သည့္ သတၱဳျပား ႏွင့္ တြဲထားေသာ တူႀကီးတစ္ေခ်ာင္းကို ေပးလုိက္၏။ သတၱဳျပားေပၚက စာတြင္ VCR ေတြကအမ်ားႀကီး အခ်ိန္က နည္းလြန္းသည္ ဟု ေရးထားေလသည္။)
ဗာဂ်င္နယားတကၠသိုလ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ့္တပည့္အားလံုးသည္ ယခုအခါ အလုပ္လုပ္ေသာ အင္အား စုအတြင္းေရွာက္ရွိေနၾကေပၿပီ။ သူတို႔သည္ နည္းပညာသစ္ေတြကို ဖန္တီးမည္ျပဳသည့္အခါမ်ဳိးတြင္ သူတို႔၏ စိတ္ထဲ၌ လြယ္ကူရွင္းလင္းမႈကုိ လုိလားေတာင့္တလ်က္ စိတ္ပ်က္စရာေတြ မလုပ္မိေအာင္ သတိေပး တတ္သည့္ ကၽြန္ေတာ္ တူႀကီးကိုင္လႊဲလ်က္ရွိပံုကုိ မၾကာ မၾကာေပၚလာလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ မိပါသည္။
 
အခန္း ၄၁
ေပ်ာက္ဆံုးသြားသည့္ ေက်းဇူးတင္စာ အႏုပညာ

လူသားအခ်င္းခ်င္း ျပဳေပးႏုိင္ေသာ အလြယ္ကူဆံုးျဖစ္ေပမဲ့ အင္အားအရွိဆံုးျဖစ္သည့္ အရာတစ္ခုမွာ ေက်းဇူး ကို ထုတ္ေဖာ္ျပသျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အရည္အခ်င္းျပည့္၀မႈကုိ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိး သည္ မွန္ ေသာ္လည္း စာရြက္ကေလးေပၚမွာ ေဖာင္တိန္ကေလးႏွင့္ေရးျခစ္လုိက္ေသာ ေက်းဇူးတင္ပါ သည္ ဟူေသာ စာေၾကာင္းေလးမွာ အေကာင္းဆံုးျပဳေပးလုိက္သည့္ ေရွးဆန္ေသာနည္းဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္ေပ သည္။

အလုပ္ခန္႔ဖုိ႔ လူေတြ႕ေမးျမန္းသူမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ျပဳေပးမည့္အရာရွိမ်ားသည္ ေလွ်ာက္လႊာေတြ တစ္ပံုတစ္ထပ္ႀကီးကုိ ၾကည့္ၾကရသည္။ ၎တို႔သည္ ထူးခၽြန္မႈေတြ အေျမာက္အျမားရွိထားေသာ A အ ဆင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားထဲမွ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္တစ္ေပြ႕တစ္ပုိက္ႀကီးကို ဖတ္ၾကရသည္။ သို႔ရာတြင္ ၎ တို႔သည္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္ဟူေသာ လက္ေရးႏွင့္ေရးထားသည့္ စာေၾကာင္းကေလးမ်ားကုိမူ မျမင္ ၾကရေခ်။

အကယ္၍ ေလွ်ာက္ထားသူသည္ ဘီပလပ္စ္ (B+)တစ္ဦးျဖစ္ပါလွ်င္ သူ၏ေက်းဇူးတင္ပါသည္ဟူေသာ လက္ေရးျဖင့္ ေရးထားေသာ စာေၾကာင္းကေလးသည္ ထိုသူအား ေနာင္ မိမိ၏အလုပ္ရွင္ျဖစ္မည့္သူ၏ မ်က္စိ ထဲတြင္ သုိ႔မဟုတ္ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ျပဳေပးမည့္ အရာရွိ၏မ်က္စိထဲတြင္ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ဂရိတ္ တစ္၀က္ ေလာက္ တိုးျမႇင့္ေပးလုိက္ေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ ထုိအရာရွိမ်ားအဖို႔ B+ ေက်ာင္းသားသည္ A အဆင့္ ေက်ာင္းသားျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။ လက္ေရးႏွင့္ေရးသည့္ ေက်းဇူးတင္စာမ်ားမွာ ေတြ႕ရခဲလွ သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုပုဂၢဳိလ္မ်ားက ထိုေက်ာင္းသားအား သတိရေနမိလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။

ဤအၾကံေပးခ်က္ကုိ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာင္းသားမ်ားအား ကၽြန္ေတာ္ အၾကံေပးသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ့္အ ေနျဖင့္ သူတို႔ အား တမင္တြက္ခ်က္လုပ္ကိုင္တတ္ေသာ အၾကံသမားေတြျဖစ္လာေစဖုိ႔ မဟုတ္ပါ။ သို႔ရာ တြင္ အခ်ဳိ႕ က်ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ့္အၾကံကုိ လက္ခံၾကသည္မွာ ထိုသို႔တြက္ခ်က္တတ္ေသာ သ ေဘာမ်ဳိးျဖင့္ျဖစ္မွန္း ကၽြန္ေတာ္ သိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အၾကံေပးခ်က္၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ေလာက၌အ ေလးထား ေလးစားရမည့္၊ စဥ္းစားရမည့္အရာမ်ားရွိသည္။ ထိုသို႔ေသာ အရာမ်ားကုိ ျပဳလိုက္ပါက အျပဳ ခံရသူက ေလးစား အသိအမွတ္ ျပဳသြားမည္။ ေကာင္းေသာအရာမ်ားကုိ ျပဳျခင္းသည္ ေကာင္းက်ဳိးရႏုိင္ သည္ဟူေသာ ေလာက၏ သေဘာ ကုိ သိနားလည္လာေစရန္သာ ျဖစ္သည္။

ဥပမာသာဓကအျဖစ္ ETC ၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္သည့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးအေၾကာင္းကုိ ေျပာျပခ်င္သည္။ သူ႔ ေလွ်ာက္လႊာကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ပယ္ခ်ေတာ့မည့္အေန ရွိသည္။ ထုိအမ်ဳိးသမီးမွာ ႀကီးက်ယ္ေသာ စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားရွိသည္။ သူသည္ ဒစၥေနးအေပ်ာ္စီးစက္ယႏၱရား တည္ေဆာက္သူ အင္ဂ်င္နီယာ ျဖစ္ခ်င္၏။ သူရရွိေသာ အဆင့္မွတ္မ်ား၊ သူေအာင္ခဲ့ေသာ စာေမးပြဲမ်ားႏွင့္ သူ႔ကုိယ္ေရးရာဇ၀င္သည္ အေကာင္းႀကီး မဟုတ္ေသာ္လည္း မဆိုးလွပါ။ သူ႔ေလွ်ာက္လႊာကို ပယ္ဟူေသာ အပံုထဲသို႔ ပစ္မခ်မီ ကၽြန္ေတာ္ သည္ သူ႔ေလွ်ာက္လႊာကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ထုိသို႔ တစ္ေခါက္ ထပ္မံျပန္ဖတ္လုိက္စဥ္ ဖုိင္တြဲစာမ်က္ႏွာမ်ားၾကားမွ ေက်းဇူးတင္ပါသည္ဟူ၍ လက္ေရးႏွင့္ ေရးထားေသာ ေလွ်ာထြက္က်လာသည္ကုိ သတိျပဳမိလုိက္သည္။

ထိုစာကေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္ထံပို႔ေသာစာေတာ့ကား မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္၏တြဲဖက္ဒါ႐ိုက္တာ ဒြန္ဖာရီ နယ္လီထံ ပို႔သည့္စာလည္း မဟုတ္။ တကၠသုိလ္ပညာေရးအဖြဲ႕က မည္သည့္ပုဂၢဳိလ္ထံသို႔မွ ေပးသည့္ စာလည္းမဟုတ္ပါ။ သူ ဤတကၠသိုလ္သို႔လာသည့္အခါ လုိအပ္ေသာစီစဥ္မႈမ်ားကို ကူညီေဆာင္ရြက္ ေပးသူ တကၠသိုလ္မွ၀န္ထမ္းတစ္ဦးထံသို႔ ေရးေသာစာမွ်သာ ျဖစ္ေပသည္။ ဤ၀န္ထမ္းသည္ သူ၏ ေလွ်ာက္လႊာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘာမွ်လုပ္ႏုိင္သည့္ ၾသဇာအာဏာရွိသူမဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေက်း ဇူးတင္စာကေလးသည္ ဘာမွမဟုတ္တာကုိ ဟုတ္ေလဟန္ျဖင့္ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ေရးထားေသာ စာဟူ၍ မဆိုသာ။ ဤစာသည္ သူတစ္ခါမွမသိခဲ့ဖူးေသာသူ တစ္စံုတစ္ဦးထံ ေရးလိုက္ေသာစာမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ထုိ၀န္ထမ္းက သူ႔ထံေရးလုိက္ေသာ စာကို စာရွင္အမ်ဳိးသမီး၏ေလွ်ာက္လႊာဖုိင္ထဲမွာပင္ ပစ္ ထည့္ထား လိုက္ပံုရေပသည္။ သီတင္းပတ္ တစ္ပတ္ ႏွစ္ပတ္ၾကာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ ထုိအခ်က္ကို သြားေတြးမိပါသည္။

တစ္စံုတစ္ဦး အေပၚ လုပ္ေကာင္းေသာအရာတစ္ခုဟု သေဘာပိုက္ၿပီး ေရးလုိက္ေသာ ထုိေလွ်ာက္လႊာ ရွင္၏ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စာကို ေမွ်ာ္လင့္မထားဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕လုိက္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဤ သို႔ ျပန္ စဥ္းစားၾကည့္သည္။ သူသည္ သူ႔ေက်းဇူးတင္စာကို သူ႔လက္ႏွင့္ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ ကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်သည္။ "ဒီစာကေလးဟာ သူ႔ဖုိင္တြဲထဲမွာပါတဲ့ တျခားအရာေတြထက္ ပိုၿပီး ေျပာျပႏုိင္ပါကလား" ကၽြန္ေတာ္ ဒြန္ကိုေျပာျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔အေထာက္အထား စာရြက္စာတမ္း ေတြကို ျပန္ဖတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထုိအမ်ဳိးသမီးအေၾကာင္း စဥ္းစားၾကည့္၏။ သူ႔စာကေလးေၾကာင့္ အ ထင္ႀကီးသြားမိရာ ကၽြန္ေတာ္ သူေလွ်ာက္သည့္ အခြင့္အေရးကို ရထုိက္သည္ဟု ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။ ဒြန္ ကလည္း သေဘာတူေပသည္။

သို႔ျဖင့္ သူသည္  ETC သို႔ ေရာက္လာသည္။ မဟာဘြဲ႕ရသြားသည္။ ယေန႔ေသာ္ ဒစၥေနးအေပ်ာ္စီးစက္ ယႏၱရားမ်ား တည္ေဆာက္ေရး အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္၍ ေနေပၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္ ဤအေၾကာင္းမ်ားကို သူ႔အား ျပန္ေျပာျပ၏။ သူကလည္း အျခားသူမ်ားကို ျပန္ေျပာျပသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏က်န္းမာေရးအေျခအေနအတိုင္း ေဆး၀ါးကုသမႈကို ခံယူရေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္လက္ေရးျဖင့္ ေရးမွ သင့္မည့္အေနမ်ဳိး အေရးႀကီးသည့္ကိစၥမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုယ္ တုိင္ လက္ေရးျဖင့္ ေရးဖုိ႔ ႀကဳိးစားဆဲျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျပဳျခင္းသည္ ျပဳေကာင္းေသာအရာျဖစ္သည္။ ကိုယ့္စာသည္ တစ္စံုတစ္ဦး၏ စာတုိက္ပံုးထဲသို႔ ေရာက္သြားၿပီးေနာက္တြင္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ဘာေတြ ျဖစ္လာမည္ ဆုိသည္ကုိ ဘယ္မွာလွ်င္ သိႏုိင္ပါမည္နည္း။
အခန္း ၄၂
သစၥာရွိျခင္းသည္ ႏွစ္လမ္းသြားလမ္းျဖစ္သည္

၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ အေစာပိုင္းႏွစ္မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဗာဂ်င္နယားတကၠသုိလ္တြင္ စာျပေနစဥ္က ဒဲနစၥေကာ့စ္ ဂ႐ို႕ဗ္သည္ ဘြဲ႕ရေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဒဲနစၥသည္ သေဘာက်စရာေကာင္းေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ကြန္ပ်ဴတာခန္းတြင္ အ့ံေလာက္စရာ အလုပ္ေတြကို လုပ္ေန၏။ သူသည္ ကြန္ပ်ဴတာ႐ုိက္စနစ္သင္တန္းတြင္ သင္ၾကားေရးလက္ေထာက္တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ သည္။ သူကမူ ဘဲြ႕ယူအဆင့္သင္တန္းကုိ တက္ေရာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ A အဆင့္ ေက်ာင္း သားတစ္ဦး လည္း ျဖစ္ေပသည္။

အတန္းအမ်ားစုတြင္ သူသည္ A အဆင့္ ေက်ာင္းသားျဖစ္သည္။ ကဲကုလသခ်ၤာ ၃ တြင္မူ သူသည္ F အဆင့္ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေနသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ သူ႔မွာပင္ကို ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးမရွိ၍ကား မ ဟုတ္။ ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းေတြကိုပဲ အာ႐ံုစိုက္လြန္းေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တစ္ဘက္က သင္ ၾကားေရး လက္ေထာက္လုပ္၊ အျခားတစ္ဘက္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ကြန္ပ်ဴတာ လက္ေတြ႕သုေတသနခန္း၌ သုေတသန လက္ေထာက္ ျဖစ္ေနေပရာ သူသည္ ကဲကုလသင္တန္း မ်ားကုိ မတက္ေတာ့သည္ႏွင့္ပင္ F အဆင့္ ေရာက္သြားျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ဤတြင္ ျပႆနာႀကီးျဖစ္လာေလသည္။ ဤသို႔ A ေတြခ်ည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ရလာၿပီး F ကိုပါ ရလုိက္ သည့္ စာသင္ႏွစ္၀က္မ်ဳိးၾကံဳခဲ့သည္မွာ သူ႔အဖုိ႔ ဤအႀကိမ္သည္ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ မဟုတ္ပါ။
ဒုတိယ စာသင္ႏွစ္၀က္ စ၍ သီတင္းႏွစ္ပတ္ထဲ ေရာက္လာေသာအခါ ဒဲနစၥ၏အေကာင္းအညံ့ေရာေန ေသာ ပညာရည္မွတ္တမ္းကို တကၠသိုလ္မဟာဌာနမွဴးတစ္ဦးက သတိျပဳမိသြားေပသည္။ ထုိမဟာဌာနမွဴးသည္ ဒဲနစၥ လူေတာ္တစ္ေယာက္မွန္း သိသည္။ သူသည္ ဒဲနစၥ၏ SAT ပညာရည္အကဲျဖတ္ခ်က္ စာေမးပြဲႏွင့္ AP အတန္း တက္ေပးသည့္ စာေမးပြဲရမွတ္မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ဖူး၏။ သူ၏အျမင္မွာ F အဆင့္ရသည္မွာ သူ၏ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္စြမ္း ေၾကာင့္ မဟုတ္။ သူ၏စိတ္ေနသေဘာထားေၾကာင့္ ျဖစ္ သည္ဟု ယူဆစရာ ျဖစ္ေန ေလသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒဲနစၥကို ေက်ာင္းထုတ္ပစ္လုိသည္။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ ေတာ္ သိထားသည္မွာ ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ဒဲနစၥကို တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် သတိေပးခံရဖူျခင္းမရွိေပ။ တကယ္ေတာ့ အတန္းတုိင္းက A ေတြသည္ သူ၏ကဲကုလသခ်ၤာတန္းက F ကို ေမွာက္ေထပစ္လိုက္ သည္ျဖစ္ရာ သူသည္ ပညာသင္ခြင့္ ရပ္ဆုိင္း ခံရႏုိင္ဖြယ္ပင္ မရွိေတာ့ေပ။ သို႔ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း မဟာ ဌာနမွဴးက မရွင္းမလင္း ဥပေဒ စည္းမ်ဥ္း တစ္ခု ကို ကုိးကားလ်က္ စားပြဲေပၚတြင္ ေက်ာင္းထုတ္မိန္႔ကို ထားခဲ့ေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ဘက္မွ ရပ္တည္ရန္ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ "ဒီမယ္၊ မဟာဌာနမွဴး၊ ဒဲနစၥဟာ ဆူးေတာင္ မပါတဲ့ အားေကာင္းတဲ့ ဒံုးပ်ံတစ္စင္းပါ၊ သူဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ကြန္ပ်ဴ တာသုေတသနခန္းမွာ အေတာ္ဆံုးေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ပါ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သူ႔ကို အခုခ်က္ခ်င္း ေက်ာင္းထုတ္လုိက္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီမွာလာေရာက္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုလံုး လက္လြတ္ဆံုး႐ႈံးသြားေတာ့မွာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီမွာေရာက္ေနၾကတာက သင္ျပေပးဖုိ႔၊ ပ်ဳိးေထာင္ေပးဖုိ႔ ပါ၊ ဒဲနစၥဟာ တစ္ေနရာရာမွာ  ထူးခၽြန္သြားမယ့္သူဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္သိတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူ႕ကို စြန္႔ ပစ္လုိ႔မျဖစ္ပါဘူး"ဟု မဟာဌာနမွဴး အား ေျပာပါသည္။

မဟာဌာနမွဴးသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ႀကဳိက္သူမဟုတ္ပါ။ သူ႔အျမင္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုယ္လိုခ်င္ရာ ကို မရအရ ေျပာတတ္သည့္ ပါေမာကၡေပါက္စတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေလသည္။
ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပို၍ပင္ မရအရေျပာခ်င္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ နည္းဗ်ဴဟာသံုးရသည္။ စာ သင္ႏွစ္၀က္က စတင္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္က ဒဲနစၥ၏ေက်ာင္းလခ ခ်က္လတ္မွတ္ကို ေငြသားလဲ ယူၿပီးျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္အရေသာ္ ထုိသို႔ျပဳလုိက္ျခင္းသည္ တကၠသုိလ္က ေက်ာင္းသားတစ္ ေယာက္ အျဖစ္ဆက္လက္ေနသြားဖုိ႔ ငါတို႔က မင္းကုိႀကဳိဆိုပါသည္ဟု ဒဲနစၥကို ေျပာလုိက္သည့္သေဘာ ေဆာင္ ေနေပသည္။ အကယ္၍သာ ဒုတိယစာသင္ႏွစ္၀က္မစခင္က သူ႔ကိုေက်ာင္းထုတ္လုိက္မည္ဆိုပါ လွ်င္ သူ႔အေနျဖင့္ အျခားေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းေက်ာင္း၌ ၀င္ခြင့္ရရန္ႀကဳိးစား၍ရႏုိင္ဦးမည္။ ယခုမူ ဘယ္ေက်ာင္း ကိုမွ ၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္၍မရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ပင္ အခ်ိန္ကေႏွာင္းသြားေပၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္က မဟာဌာနမွဴးအား ေမးသည္။ "ဒီကိစၥအတြက္ ေစာဒကတက္ဖုိ႔ သူကေရွ႕ေနတစ္ေယာက္ ကို ငွားမယ္ ဆိုရင္ ဘယ္နဲ႔လုပ္မလဲ၊ အဲဒီလိုလုပ္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ဘက္က သက္ေသခံထြက္ ဆိုေပးရမွာပဲ၊ မဟာဌာနမွဴးအေနနဲ႔ ကိုယ့္တကၠသိုလ္ရဲ႕ ပါေမာကၡတစ္ဦးက ကိုယ့္တကၠသိုလ္နဲ႔ဆန္႔ က်င္တဲ့ သက္ေသ ထြက္ဆိုခ်က္ မ်ဳိးျပဳတာကုိ လိုလားပါသလား"
မဟာဌာနမွဴး တြန္႔သြားၿပီး "ခင္ဗ်ားဟာ လုပ္သက္ႏုေသးတဲ့ တကၠသိုလ္ဆရာတစ္ဦးပါ၊ ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ား အခုထိ အျမဲတန္းမျဖစ္ေသးပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္မ်ား ခင္ဗ်ားက သူရဲေကာင္းလုပ္ၿပီး ဒီကိစၥကို ငါ တိုက္ရမယ့္ တုိက္ပြဲ လုိ႔ လုပ္ခ်င္ရတာလဲ"ဟု ေျပာပါသည္။

"ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္ရတဲ့အေၾကာင္းကုိ ေျပာပါမယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ဒဲနစၥကို အာမခံ၀ံ့တာက သူ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္လုိ႔ ပါပဲ"ဟု ကၽြန္ေတာ္ကျပန္ေျပာပါသည္။
မဟာဌာနမွဴးသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား အၾကာႀကီးစုိက္ၾကည့္ေနသည္။ "ခင္ဗ်ားကို အျမဲတမ္းခန္႔ထားဖို႔ ကိစၥ တက္လာ တဲ့ အခါ ကၽြန္ေတာ္ ဒီကိစၥကို သတိရေနမွာေနာ္"ဟု ေျပာသည္။ သူ႔စကား၏အဓိပၸာယ္မွာ တစ္နည္း အားျဖင့္ အကယ္၍မ်ား ဒဲနစၥက ေနာက္တစ္ဖန္ ယခုလိုဆိုးလာမည္ဆိုပါရင္ ကၽြန္ေတာ္၏အ ကဲျဖတ္ခ်က္ သည္ အလြန္႔အလြန္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ေကာင္းမည္ဆုိသည့္သေဘာ ျဖစ္ပါသည္။
"ဒါ သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခုပါပဲ၊ စိန္လုိက္ပါ"ဟု ကၽြန္ေတာ္က မဟာဌာနမွဴးကို ေျပာသည္။ သို႔ျဖင့္ ဒဲနစၥ သည္ ေက်ာင္းဆက္ေနခြင့္ရသြားခဲ့သည္။

သူသည္ ကဲကုလသခ်ၤာ ၃ တြင္ ေအာင္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးက ဂုဏ္ယူၾကရသည္။ ဘြဲ႕ရ ၿပီးေသာ္ ကြန္ပ်ဴတာသိပၸံပညာရပ္တြင္ ဆုရပညာရွင္ အေက်ာ္အေမာ္တစ္ဦးျဖစ္သြားသည္။ သူသည္ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကြန္ပ်ဴတာသုေတသနအခန္းမ်ား၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ျဖစ္ ခဲ့ေပသည္။ တကယ္ေတာ့ သူသည္ အဲလစၥလုပ္ငန္းစီမံခ်က္ကို အေစာဦးဆံုးတီထြင္လုပ္ေဆာင္သြား သူမ်ားတြင္ တစ္ဦးအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာဒီဇိုင္နာတစ္ဦးအေနျဖင့္ သူသည္ ဗာက်ဴယယ္ ရီ ရယ္လတီ စနစ္ ကုိ လူငယ္မ်ား ပို၍လက္လွမ္းမီလာေအာင္ ျပဳေပးသည္။ ပ႐ိုဂရမ္မ်ားကုိ ေရးဆြဲတီထြင္ သြားခဲ့သ ူျဖစ္ေပသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ဒဲနစၥဘက္က ရပ္တည္ေျပာဆိုခဲ့စဥ္က ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၂၁ ႏွစ္သာရွိေသးသည္။ ယခု ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ ၃၇ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္သည။္ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က ရပ္တည္သြားေပလိမ့္မည္။ အဲလစၥ သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ပညာရပ္ဆုိင္ရာ အေမြတစ္ရပ္ျဖစ္ေပရာ ဒဲနစၥသည္ ဒီဇုိင္းပံုစံေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးေသာ သုေတသနသိပၸံပညာရွင္တစ္ဦးအေနျဖင့္ အဲလစၥကို အနာဂတ္ကုိ သယ္ေဆာင္ ေပးခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ႔ကုိ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ သူလုိအပ္ေနခ်ိန္က သူ၏အိပ္မက္ကုိ ျပန္လည္ရွင္သန္လာႏုိင္ေစခဲ့သလို ယခု ကၽြန္ေတာ္ လုိ္အပ္ေနခ်ိန္တြင္လည္း ဒဲနစၥက ကၽြန္ေတာ့္အိပ္မက္ကို ရွင္သန္ေအာင္ ျပဳေပးေနႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ ပါ၏။
အခန္း ၄၃
ေသာၾကာေန႔ည အေျဖ

ကၽြန္ေတာ္သည္ အမ်ားသူငါ ရျမဲအခ်ိန္ထက္ တစ္ႏွစ္ေစာ၍ အျမဲတမ္းခန္႔ထားျခင္းခံရသည္။ ထုိသို႔ ခန္႔ ထား ခံလုိက္ရသျဖင့္ အျခားေသာ လုပ္သက္ႏုတကၠသုိလ္ဆရာမ်ားက အထင္ႀကီးစရာလည္း ျဖစ္သြား ဟန္တူသည္။

"ခင္ဗ်ားက အျမဲတမ္းအေစာႀကီး ရသြားပါကလား၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္က ဘာလဲဗ်"ဟု ၎တုိ႔က ေမးလာ ၾကသည္။
"ဒါကေတာ့ လြယ္ပါတယ္ဗ်ာ၊ ေသာၾကာေန႔ည တစ္ညညမွာ ကၽြန္ေတာ့္အခန္းကို ၁၀ နာရီေလာက္ လာပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပပါ့မယ္"ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေျပာပါသည္။ (ထုိအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ေထာင္ မက်ေသးပါ၊ အိမ္ေထာင္ မက်ေသးခင္ကသာ ထုိသို႔ဖိတ္ၾကားႏုိင္ျခင္းျဖစ္သည္။)

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ျဖတ္လမ္းနည္းကုိ လုိက္ခ်င္ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္ သိထားတာ ျဖတ္လမ္းနည္း ကား အေျခခံ အားျဖင့္ စကားႏွစ္လံုး သာပါသည့္ ခရီးရွည္ျဖစ္ပါ၏။ စကားႏွစ္လံုးမွာ "ႀကဳိးစား"ျဖစ္ပါ သည္။

ကၽြန္ေတာ္သိသမွ် ေျပာရေသာ္ အျခားသူမ်ားထက္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ပိုလုပ္ခဲ့လွ်င္ ထုိပိုလုပ္ေသာ အခ်ိန္ အတြင္း၌ ကၽြမ္းက်င္မႈပညာ ပိုရလာလိမ့္မည္ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ သူတစ္ပါးထက္ပို၍ အလုပ္လုပ္ ေသာ အားျဖင့္ အရည္အခ်င္း ပိုျပည့္လာႏုိင္သည္။ ပို၍စြမ္းရည္တက္လာႏုိင္ကာ ပို၍လည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရ ႏုိင္ေပသည္။ အလုပ္ႀကဳိးစားျခင္းသည္ ဘဏ္မွာ ႏွစ္ထပ္တိုးႏွင့္ထားသည္ႏွင့္တူ၏။ အက်ဳိးအျမတ္တြင္ ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္ တိုးပြားလာႏုိင္သည္။

အလုပ္ ၏ျပင္ပမွာ ဘ၀မွာလည္း အလားတူပင္၊ ကၽြန္ေတာ္အရြယ္ေရာက္ၿပီး အခ်ိန္တစ္ေလွ်ာက္လံုး၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ အိမ္ေထာင္သက္ရွည္ၾကာေသာ ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ားအား ဘယ္လိုနည္းျဖင့္ သူတို႔ေမာင္ႏွံ အတူတြဲ၍ေနႏုိင္ၾကပါသနည္းဟူေသာ ေမးခြန္းကုိ ေမးၾကည့္ဖူးခဲ့သည္။ သူတို႔အားလံုးက အေျဖတူကို ေပးၾကသည္ကား "တို႔က အဲဒီလုိ အိမ္ေထာင္သက္ရွည္ၾကာဖို႔ ကိစၥမွာ ႀကဳိးစားၾကလို႔ပါ"ဟူ၏။
အခန္း ၄၄
ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ျပပါ

ဗာဂ်င္းနယားတကၠသုိလ္တြင္ အျမဲတမ္းခန္႔ထားခံရၿပီး မၾကာမီမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္၏သု ေတသန အဖြဲ႕တြင္ပါသည့္ လူဆယ့္ငါးဦးစလံုးကိုပင္ ဒစၥေနးေ၀ါ့လ္သို႔ ေခၚေဆာင္ခဲ့သည္။ ထုိတြင္ သီတင္း တစ္ပတ္ၾကာ ေနခဲ့သည္။ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ျပသသည့္အေနျဖင့္ ထိုသို႔ျပဳခဲ့ျခင္းပင္။

လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ ပါေမာကၡတစ္ဦးက ကၽြန္ေတာ့္အား သူ႔နားသို႔ေခၚၿပီး ေျပာသည္။ "ရန္ဒီ၊ မင္းမုိ႔ ဒါေတြ လုပ္ႏုိင္ပေလကြာ" သူက ကၽြန္ေတာ္ ယခုကဲ့သို႔လုပ္ေနသည္မွာ ေနာင္အျမဲတမ္း ခန္႔ထားခံရမည့္ ပါေမာကၡမ်ား သူမ်ားႏွင့္တူခ်င္ေသာ ဆႏၵမ်ဳိးမရွိေအာင္ အစဥ္အလာတစ္ခုကို ထူေထာင္ေနသည္ဟု ထင္ျမင္ေကာင္း ထင္ျမင္ေပမည္။

"ဘာလုိ႔ ဒီလိုလုပ္ႏုိင္ခဲ့တာလဲဆုိရင္၊ ဒီလူေတြက အ႐ိုးေက်ေက် အရည္ခမ္းခမး္ လုပ္ခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္ တယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း တစ္သက္ပန္လံုးအတြက္ ေလာကမွာ အေကာင္းဆံုးအလုပ္ကုိ လုပ္ေပးခဲ့ ၾကတာ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္မွာ မလုပ္ေပးႏုိင္ဘဲ ရွိပါေတာ့မလဲ"ဟု ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေျဖသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၁၆ ေယာက္သည္ ဖေလာ္ရီဒါသို႔ ဗင္ကားႀကီးတစ္စီးျဖင့္ သြားၾကသည္။ အ ေတာ္လည္း ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈမွာ ပညာပါရေအာင္လည္း ျပဳပါသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးရွိ တကၠသိုလ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတြင္ ရပ္နားခဲ့သည္။ ကြန္ပ်ဴတာသုေတသနအဖြဲ႕မ်ားသို႔ လည္း သြားခဲ့ၾက၏။
ဒစၥေနးသို႔သြားသည့္ခရီးမွာ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းကုိ အလြယ္ႏွင့္ျပသျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဤခရီးမွာ လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ျပႏုိင္ေသာ လက္ေဆာင္တစ္ခုပမာျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဤခရီးမွာ တကယ့္ကို ေကာင္းမြန္ေသာခရီးျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္အေလးတယူ ေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့ ေသာ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္မ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္မွ်ေ၀ေပးႏိုင္သည့္ အေတြ႕အၾကံဳတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေနေသာ ေၾကာင့္ ပင္။

ေက်းဇူးတင္သည္ ဆုိသည္မွာ လူတုိင္းမွာ လြယ္လြယ္ႏွင့္ ေက်းဇူးအတင္ခံရသည္မ်ဳိး မဟုတ္ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ဆရာသမားေတြြထဲမွာ တကယ့္ကိုအေတာ္ဆံု ဆရာသမားတစ္ဦးမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဘေရာင္း တကၠသိုလ္မွာတက္စဥ္က ကၽြန္ေတာ္၏ကြန္ပ်ဴတာသိပၸံပါေမာကၡျဖစ္ခဲ့သူ အင္ဒီဗန္ဒမ္း ျဖစ္သည္။ သူ သည္ ကၽြန္ေတာ့္အား အၾကံေကာင္း ဉာဏ္ေကာင္းမ်ားေပးခဲ့သည္။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ကို ေျပာင္း လဲေပးသူျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ေက်းဇူးကိုေက်ေအာင္ ဘယ္ေတာ့မွဆပ္ႏုိင္မည္မဟုတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ေက်းဇူးကုိ ေရွ႕သုိ႔လက္ဆင့္ကမ္းနည္းျဖင့္သာ ျပန္ဆပ္ရဖုိ႔ရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္မ်ားအား အျမဲသျဖင့္ ဤသို႔ေျပာေလ့ရွိသည္။ အျပင္ထြက္ပါ။ တစ္ ေယာက္ ေယာက္က မင္းတို႔ကုိ လုပ္ေပးလုိက္တာမ်ဳးိကု အျခားသူေတြကုိ လုပ္ေပးပါ။ ဒစၥေနးေ၀ါ့လ္သို႔ ကားေမာင္းလာၾကရင္း ကၽြန္ေတာ့္တပည့္မ်ားႏွင့္ သူတို႔၏စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ား၊ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ မ်ားအေၾကာင္း ကိုေျပာရင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဖာ္ျပပါ တစ္ဆင့္လက္ကမ္းေပးသည့္အလုပ္ကုိ အ ေကာင္းဆံုး လုပ္သြားရန္ ႀကဳိးစားေနမိပါသတည္း။

ဆက္ရန္
.

No comments: