Saturday, April 2, 2011

ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေနာက္ဆံုးစကား (The Last Lecture) အပိုင္း (၃ဝ)

 အခန္း ၂၈
ဧရာမ စိတ္ကူးအိပ္မက္


လူသားသည္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ၊ ေႏြရာသီတြင္ ပထမဆုံးအၾကိမ္အျဖစ္ လေပၚတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္သည္ ၈ ႏွစ္သားမွ်သာ ရွိေသးသည္။ ထုိအခ်ိန္တည္းကပင္ လူေတြလုပ္ဖုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္ တာေတြဟာ အမ်ားၾကီးပါကလား။ ဘာမဆုိ ျဖစ္ႏုိင္ေလာက္ပါကလားဟု သိခဲ့သည္။ လေပၚသုိ႕ လူသား တုိ႔ ေျခခ် လုိက္ႏုိင္ျခင္းသည္ ကမာၻေပၚရွိ လူအားလုံး ဧရာမအိပ္မက္ၾကီးေတြ မက္ခြင့္ေပး လုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပ သည္။

ထုိႏွစ္ေႏြရာသီတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ စခန္းခ်ေနရသည္။ လဆင္းယာဥ္ လေပၚသုိ႕ ဆင္းသက္ လုိက္ျပီးမွပင္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႕ အားလုံးအား ရုပ္ျမင္သံၾကား တပ္ဆင္ထားသည့္ ပင္မလယ္ေတာအိမ္သုိ႕ ေခၚေဆာင္ လာခဲ့သည္။အာကာသယာဥ္မွဴးမ်ားသည္ ေလွကားမွ ဆင္းလာျ႔ပီး လမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ ေျခတင္ႏုိင္ဖုိ႔ အေတာ္ၾကီး အခ်ိိန္ယူခဲ့ၾကရပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္လုိက္၏။ သူတုိ႔မွာ ထုိးစရာ ဂီယာေတြက မနည္း ပါကလား။ အေသးစိတ္ကအစ ဂရုစုိက္စရာ ေတြက မ်ားလွပါကလား။ သုိ႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ရွည္ စြာ ၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

 သိို႔ရာတြင္ စခန္းသုိ႔ ေျပးလာၾကသူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ နာရီမ်ားကုိသာ ၾကည့္ေနၾကသည္။ အခ်ိန္မွာ ၁၁ နာရီ ရွိသြားေပျပီ။ လေပၚမွာ တိက်ေသခ်ာသည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ေနစဥ္မွာပင္ ဤကမာၻေျမျပင္၌လည္း အေတာ္ မုိက္မဲသည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ ခ်လုိက္ပါသည္။ ညဥ့္နက္ျပီ။ အိပ္ၾကေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလုံး အား မိမိတို႔တဲမ်ားသုိ႔ ျပန္ခုိင္းလုိက္ေပ၏။

ကၽြန္ေတာ္သည္ စခန္းဒါရုိက္တာမ်ားကုိ အေတာ္စိတ္ဆုိးမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းထဲမွာ ဤအေတြးမွာ ဤအေတြး က ၀င္လာသည္။ 'ငါတုိ႔ လူသားမ်ဳိးႏြယ္သည္ ကမာၻျဂဳိလ္မွ အျပင္သုိ႔ထြက္ကာ ကမာၻသစ္ တစ္ခု ေပၚမွာ ပထမဆုံး ေျခခ်ၾကသည္။ ဒီလူၾကီးေတြက အိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္က အေရးၾကီးသည္ဟု ထင္ေနၾက ပါသလား' ဟူေသာ အေတြးျဖစ္ပါ၏။
သုိ႔ရာတြင္ ေနာက္ထပ္ သီတင္းပတ္အနည္းငယ္အၾကာ ကၽြန္ေတာ္ အိိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ ဖခင္ သည္ ဒုတိယ အာကာသယာဥ္မွဴးျဖစ္သူ နီးလ္အမ္စေရာင္း လေပၚသုိ႕ ေျခခ်ေနပုံကုိ ေတြကုိ တီဗီမွ  ဓါတ္ပုံရုိက္ ယူထားပါေပ၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ယေန႔တုိင္ ထုိလေပၚဆင္းသည့္ ဓါတ္ပုံရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။

လေပၚသုိ႔ လူကုိ လႊတ္တင္ႏုိင္ေရးကေလးအတြက္ ေငြေတြ ေဒၚလာဘီလ်ံႏွင့္ခ်ီ၍ သုံးပစ္သည္။ ထုိေငြေတြ ကုိ ကမာၻေျမေပၚမွာ ရွိေနၾကသည့္ ဆင္းရဲငတ္ျပတ္ေနသူေတြအတြက္ သုံးလုိက္ပါလွ်င္ အဘယ္မွ် အသုံးတည့္ ေပမည္နည္းဟူေသာ ျငင္းခုန္ ေျပာဆုိခ်က္မ်ားကုိလည္း သေဘာေပါက္ပါ၏။ သုိ႕ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ လုိ သိပံၸပညာရွင္တစ္ဦးကမူ စိတ္ကူးဥာဏ္မ်ဳိးသည္ လူသားတုိ႔၏ ေကာင္းက်ဳိးကုိ ေဆာင္ၾကဥ္း ေပးနုိင္ေသာ လက္နက္ကိရိယာတစ္ခုဟု ျမင္ေပသည္။

ဆင္းရဲမႈ ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ ေငြေၾကးကုိ သုံးသည့္အခါ ေငြေၾကးသည္ အလြန္တန္ဖုိး ရွိသြားသည္လည္း မွန္ပါ၏။ သုိ႕ရာတြင္ အတုိင္းအတာ တစ္ခုႏွင့္သာ လုပ္ေနရျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ လေပၚသုိ႔ လူလႊတ္တင္ လု္ိက္ျခင္း မ်ဳိးကား ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အားလုံးအား လူသားတုိ႕၏ အျမင့္ဆုံး စြမ္းရည္ရရွိေအာင္လုပ္ဖုိ႕ ႏႈိးဆြ ေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤသိို႔ လူသားတုိ႔၏ စြမ္းရည္ အျမင့္ဆုံး ရရွိေအာင္လုပ္ျခင္းမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔၏ အၾကီးမားဆုံး ျပႆနာမ်ားကုိ ေျဖရွင္းသြားႏုိင္ ရန္ ျဖစ္ေပသည္။

သင့္ကုိယ္သင္ အိပ္မက္မက္ခြင့္ ျပဳလုိက္စမ္းပါ။ သင့္ကေလးေတြ အိပ္မက္မက္တာကုိလည္း အားေပးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံ တြင္ကား သူတုိ႕၏ အိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္ထက္ ေက်ာ္လြန္သည့္တုိင္ မအိပ္ေသးဘဲ လည္း ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။
အခန္း ၂၉
အေပၚယံဟန္ထက္ စိတ္သန္မႈက သာသည္

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘယ္အခါတြင္မဆို တကယ္ စိတ္ထက္ထက္သန္သန္ရွိသူႏွင့္ အေပၚယံဟန္သမားကုိ ယွဥ္လွ်င္ စိတ္ထက္ထက္သန္သန္ ရွိသာလွ်င္ ေရြးခ်ယ္ၾကသည္။ စိတ္ထက္ထက္သန္သန္ ရွိသူသာ ေရရွည္ခံ ေပသည္။
စိတ္ထက္သန္မႈ၏ ေကာင္းပုံကုိ အမွန္အတုိင္း မသိတတ္ၾကေပ။ စိတ္ထက္သန္မႈသည္ ရင္ထဲ၊ ရုိးတြင္းခ်ဥ္ဆီ ထဲက လာ၏။ ဟန္သေဘာမွာ အေပၚယံေၾကာအားျဖင့္ လူအထင္ၾကီးေအာင္ ျပဳျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။

'ဟန္' သမားမ်ားသည္ သူတစ္ပါးကုိ လုိက္တုျခင္းမ်ဳိးေလာက္သာ ၀ါသနာထုံသည္။ ထာ၀ရ ၾကာရွည္ခံသည့္ အတု ဟူ၍ မရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ စိတ္ထက္သန္မႈရွိသူမ်ားကုိသာ ပုိ၍ ေလးစားသည္။ စိတ္ထက္သန္ မႈ ရွိသူမ်ားသည္ မ်ဳိးဆက္ အဆက္ဆက္တုိင္တည္ေနမည့္ အရာမ်ဳိးကုိ ျပဳၾက၏။ အေပၚယံဟန္သမားမ်ားကမူ သူတစ္ပါးကုိ တုမွ ျဖစ္မည္ဟု ယူဆၾကေလသည္။

စိတ္ထက္သန္မႈ ရွိသူ တစ္ဦးဦးအေၾကာင္းကုိ စဥ္းစားၾကည့္သည့္အခါ ၾကဳိးၾကိဳးစားစားလုပ္ကုိင္ရင္း အီးဂဲလ္ စေကာက္ ရခဲ့ဖူးသည့္ အလုပ္ေလွ်ာက္သူတစ္ဦးကုိ ေတြ႕လုိက္သည္ဆုိပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိသုိ႕ေသာသူမ်ဳိး ေတြ႔မိသည့့္အခါတုိင္းနီးပါးပင္ ထုိအီးဂဲစေကာက္ျဖစ္ဖူးသူကုိ ခန္႔ထားဖုိ႔ ၾကိဳးစား မိမည္ျဖစ္ေပသည္။ အီးဂဲစေကာက္ဆုိသည္မွာ ဆုတံဆိပ္ ၂၁ ရသည့္ အျမင့္ဆုံး ဘြဳိင္းစေကာက္ျဖစ္ေပရာ ထုိသူမ်ဳိးတြင္ အေပၚယံေၾကာ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိးႏွင့္ မယွဥ္သာသည့္ စိတ္ထက္သန္မႈမ်ဳိး တြင္ အေပၚယံေၾကာ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိး ႏွင့္ မယွဥ္သာသည့္ စိတ္ထက္သန္မႈမ်ဳိး ရွိရမည္သာ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ သ္ိထားေပသည္။

စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အီးဂဲစေကာက္ျဖစ္ဖုိ႕ ဆုိသည္မွာ ၁၄ ႏွစ္သားအရြယ္ေလာက္က လုပ္ခဲ့ေသာ    အရာကို အသက္ ၅၀ ေရာက္မွ ကိုယ့္ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္ပံုစံေပၚတြင္ ေဖာ္ျပႏုိင္သည့္အရာမ်ဳိးျဖစ္ရာ ထုိ အခ်က္က ပင္လွ်င္ ေလးစားအထင္ႀကီးစရာ ျဖစ္ေနေသးေပသည္။ (ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထက္သန္မႈျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကဳိးစား ခဲ့သည္ဟု ဆုိရေစကာမူ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္လည္း အီးဂဲစေကာက္ ျဖစ္ ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါ။)

စကားစပ္၍ ေျပာရေသာ္ ဖက္ရွင္ဆုိသည္မွာ စီးပြားကုန္သြယ္မႈ သေဘာအရ အေပၚယံေၾကာ ဟန္လုပ္္ျခင္း တစ္မ်ဳိးေပတည္း။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဖက္ရွင္တြင္ လုံး၀ ၀ယ္၀တ္ခဲသည္။ ဖက္ရွင္မက်ေတာ့ဘဲ ေခတ္တိမ္ သြားလုိက္ ဖက္ရွင္ျပန္ျဖစ္လာလုိက္ျဖစ္သည္မွာလည္း တခ်ဳိ႕လူေတြက တခ်ဳိ႕ေနရာမွာ သည္အ၀တ္အစား ကုိ ၀တ္လုိက္လွ်င္ သူတုိ႔ကုိ လူေတြက စိတ္၀င္စား သေဘာက်လိမ့္မည္ဟူေသာ အခ်က္ေပၚတြင္ လုံး၀ အေျခခံ ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရူးသြပ္ျခင္းဟူ၍သာ ယူဆေပသည္။

ကၽြန္ေတာ္မိဘမ်ားက် ကၽြန္ေတာ့္အား ဤသုိ႕သင္ေပးထားသည္။ '၀တ္ေနတဲ့ အ၀တ္အစား ေဟာင္းျပဲစုတ္ သြားမွ အ၀တ္သစ္ကုိ ၀ယ္ပါ တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္၏ ေနာက္ဆုံးေဟာေျပာခ်က္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ၀တ္စားလာတာကုိ ျမင္ေတြ႔ဖူး သူမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္မိဘမ်ား အဆုံးအမအတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ ေနထုိင္ေၾကာင္းကုိ သိရွိ သေဘာေပါက္ ေပလိမ့္မည္။
ကၽြန္ေတာ္ အ၀တ္အစား မ်ားသည္ အေပၚယံသေဘာ မဟုတ္။ ဟန္မဟုတ္။ ဖက္ရွင္မဟုတ္။ စိတ္ ထက္သန္မႈ လုိ အရာမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ အ၀တ္အစားမ်ားသည္ ေနာက္ဆုံးေပၚ ဖက္ရွင္ပင္ မဟုတ္ ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဆက္လက္၍ အသုံးတည့္ေနဦးမည္သာတည္း။

ဆက္ရန္
.

No comments: