မုန္႔တစ္တံုး ႏွင့္ ထြန္သန္တစ္ေခ်ာင္း
ေနသာသျဖင့္ လယ္ေတာတစ္ခြင္တစ္ျပင္လံုးမွာ ေတာက္ပေနေပသည္။ မုိးသုိ႔ေမွ်ာ္လွ်င္ မုိးသားျဖဴျဖဴမ်ား သည္ ေျမာက္အရပ္သုိ႔ ေျပးလႊားေန၏။ ေလသည္ ျဖဴး႐ံုမွ်သာျဖဴး၍ ေနေရာင္ျဖင့္ ႐ႊန္းလက္ေနေသာ ေကာက္ပင္မ်ား မွာ ညီညာသည္ ဆုိ႐ံုကေလး ဦးညႊတ္ငုိက္ေနၾကေလ၏။ စုိက္သက္ရင့္ေသာ ေကာက္ပင္ မ်ားက စိမ္းသည္။ အစိမ္းေရာင္သည္ ေနေရာင္၀ယ္ ၀င့္ေမွာင္ေန၏။ စုိက္ၿပီးခါစ ေကာက္ပင္မ်ားက ၀ါသည္။ ေနျခည္၀ယ္ ေထြးႏုေသာ ေကာက္ႏု၀ါမ်ားက ၀င္းလက္ေနကာ လယ္ေတာတစ္ခြင္ တစ္ျပင္လံုး၌ အစိမ္း ႏွင့္ အ၀ါ သည္ ကြက္ေျပာက္ေနေလသည္။
" ဟယ္ ... ဒီအၿမီးႀကီးကလဲဟာ တယမ္းယမ္းနဲ႔ "
ႏြားၿမီးတစ္ခ်က္ယမ္းလုိက္တုိင္း ကုိေဆး႐ုိး၏ မ်က္ႏွာသုိ႔ ႐ႊံ႕စက္မ်ား လာစင္၏။ ခတ္လုိက္ ယမ္းလုိက္ေသာ ႏြားၿမီး မူလေနရာသုိ႔ ျပန္လာလွ်င္ ကုိေဆး႐ုိး၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ ရင္ဘတ္ကုိ ႐ြံ႕စက္မ်ား ထိမွန္ျပန္သည္။ ကုိေဆး႐ုိး ၏ အထက္ပုိင္း၌ မည္းေသာ ႐ႊံ႕ေရမ်ားက အနက္ေျပာက္၊ အနက္စင္း၊ အမည္းစင္း၊ အမည္းပြင့္ ေတြ ထင္ေနေလသည္။
ေရ ႏွင့္ ထိေတြ႕က ေလးေလးမွန္မွန္ ႐ုန္းရသည္။ ဆြဲရေသာ၀န္က ေရႏူးေနေသာေျမကုိ ခဲြဖ်က္႐ံု မွ်သာျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏြားႏွစ္ေကာင္မွာ စားၿမံဳ႕အျပန္ပင္ မပ်က္ၾကေပ။ ႏြားေတြက စားၿမံဳ႕ကေလး တခတ္ခတ္၊ အၿမီးကေလးယမ္းကာ ယမ္းကာျဖင့္ မေမာမပန္း သြားေနႏုိင္သေလာက္ ကုိေဆး႐ုိး မွာ ပင္ပန္း လွသည္။
ႏြားႏွစ္ေကာင္၏ အၿမီးမွ စင္ေသာ ႐ႊံ႕မ်ားသည္ ရင္ဘတ္ႏွင့္ လည္ပင္းစသည္မ်ားကုိသာ ေပက်ံ ေစသည္ မဟုတ္၊ တစ္ခါတစ္ရံ မ်က္ခမ္းအစပ္သုိ႔ ေရာက္လာ၏။ တစ္ခါတေလ မ်က္လံုးထဲသုိ႔ ၀င္လာေသာအခါ၌ ေအာင့္သက္သက္ စူး၀ါး၀ါးႏွင့္ မ်က္လံုးကုိ မွိတ္ထားလုိက္ရေလ၏။
" ဟယ္ ... ဒီအၿမီးႀကီးကလဲဟာ တယမ္းယမ္းနဲ႔ "
ကုိေဆး႐ုိးကမ်က္လံုးကုိ မွိတ္ထားရင္း မာန္ေလသည္။ မာန္သာ မာန္ေနရေပမဲ့ ထုိခဏ၌ သူသည္ ႏြားႏွစ္ ေကာင္ ကုိ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္းမ႐ွိ။ ႏြားႏွစ္ေကာင္ဆဲြသြားသည့္ေနာက္သုိ႔သာ ေမွး၍ လုိက္ပါလာရသည္။
သုိ႔စ္တြင္ ထြန္ေရးအစပ္တုိင္း အစပ္တုိင္း၌ ဖဲ့မိ ခဲြမိျခင္းမ႐ွိဘဲ တင္း၍ ေခ်ာ္၍ ခံေနခဲ့ေသာ ေရေအာက္က ႏြားႏွစ္ေကာင္ မွာ ႐ုတ္တရက္ အမာခံႏွင့္ေတြ႕သျဖင့္ တြန္႔ခနဲျဖစ္သြားရာ ေခြးလိမၼာဆဲြေခၚရာသုိ႔ ပါလာ ရေသာ မ်က္မျမင္ ဒုကၡိတႏွင့္ ဘာမွ်မျခားေသာ ကုိေဆး႐ုိးမွာ ညိဳ႕သက်ည္းႏွင့္ ထြန္တံုးႏွင့္ ၀င္ တုိက္ မိေလ၏။
" အူး ... အင္း "
မု်က္လံုးထဲ ႐ႊံကစင္ေသာ ေ၀ဒနာသည္ လြင့္စင္ေျပေပ်ာက္သြားေတာ့သည္။
ညိဳ႕သက်ည္းဆုိသည္မွာ အ႐ုိးကဲေသာ အစိတ္အပုိင္းျဖစ္၏။ ေရကလည္း စုိေနျပန္ေသး၏။ သုိ႔ေၾကာင့္ အသည္းခုိက္ေအာင္ နာလွသည္။ တုိက္မိရာ ေနရာမွာလည္း ထြန္တံုးပင္ မဟုတ္ျပန္ေခ်။ ထြန္တံုးကုိ ေဖာက္၍ အျပင္သုိ႔ လက္သံုးလံုးခန္႔ ထြက္ေနေသာ ထြန္သန္အၿမီးျဖင့္ ေဆာင့္မိျခင္းျဖစ္၏။ ထြန္တံုးကမွ ေခ်ာေသးသည္။ ေျပာင္ေသးသည္။ ထြန္သန္အၿမီးပုိင္းမွာ အနားမ်ား " စြာ" ေန၊ ထက္ေနေသာေၾကာင့္ ပုိ၍ နာသည္။ ေသြးစုိ႔လာေအာင္ ျပင္းထန္သည္။
" အီး ... "
သူက နာက်င္ေနေသာ္လည္း ႏြားႏွစ္ေကာင္က နားမလည္ေခ်။ ႀကိဳးမတင္းဘဲႏွင့္ ရပ္လွ်င္ ေက်ာကဲြမွာ တစ္ခု ကုိသာ သိေသာေၾကာင့္ ေျခလွမ္းမပ်က္ ဆက္ဆဲြေနၾက၏။ ကုိေဆး႐ုိးမွာ မခ်ိမဆံ့ အသံႀကီးျဖင့္ ညည္းတြားရင္း ထြန္တံုး၏ ေနာက္မွ ေထာ့က်ိဳး ေထာ့က်ိဳးျဖင့္ လုိက္ပါလာရေလသည္။
" ဟင္း ... ဟင္း ... နင္တုိ႔ အၿမီးေတေတာ့လားေနာ္ ဟင္း "
အံႀကီးႀကိတ္၍ မာန္စဥ္တြင္ ထြန္ေၾကာင္း၏ အစပ္အနားကုိ မွတ္ေသာ မွတ္တုိင္တစ္တုိင္၏ ေဘးသုိ႔ ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ မွတ္တုိင္ကုိ ဆဲြႏုတ္၍ ထြန္သန္ေပၚသုိ႔ ကန္႔လန္႔ တင္ထားလုိက္ရေသး၏။ ထြန္သန္ ႏွစ္ေခ်ာင္းေပၚ၌ အထစ္ကေလးမ်ား လုပ္ထားသျဖင့္ မွတ္တုိင္မ်ား ေလွ်ာမက်ေပ။ မွတ္တုိင္မွာ ထြန္ေၾကာင္း ၏ အစပ္ကုိ ေရထဲမွာ မျမင္ရေသာေၾကာင့္ စုိက္ထူထားရေသာ လူ႔ခါးခန္႔အျမင့္႐ွိသည့္ တုိင္မ်ား ျဖစ္၏။ ထြန္ေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းႏွင့္ တစ္ေၾကာင္းအၾကားတြင္ တစ္တံုးစာမွ်သာကြာရာ ထြန္ေၾကာင္း ႏွစ္ ေၾကာင္း ၏ ၾကားသုိ႔၀င္လာတုိင္း မွတ္တုိင္ေဟာင္းမ်ားကုိ ေတြ႕သည္။
ထါန္ေၾကာင္း ႏွစ္ေၾကာင္းၾကားသုိ႔ ၀င္လွ်င္ ၀င္ခ်င္း တစ္တုိင္ေတြ႕၍ ေ႐ွ႕ကန္သင္း သုိ႔ ေရာက္ခါနီး၌ တစ္တုိင္ ေတြ႕ရျပန္သည္။ ကုိေဆး႐ုိးသည္ ထုိမွတ္တုိင္မ်ားကုိၾကည့္၍ ထြန္ေၾကာင္းေျဖာင့္ေအာင္ ေမာင္းရ ၏။ ခဲြေၾကာင္း အေဟာင္းထဲက ႏုတ္လာခဲ့ေသာ မွတ္တုိင္မ်ားကုိ ခဲြေၾကာင္းအသစ္ခဲြေသာအခါ ၀င္၀င္ခ်င္း တစ္တုိင္၊ ကန္သင္းနားသုိ႔ ေရာက္ခါနီး၌ တစ္တုိင္ စုိက္ပစ္ခဲ့ရျပန္၏။ ဤနည္းျဖင့္ မွတ္တုိင္ ေလးေခ်ာင္းမွာ ထြန္သန္ေပၚ ေရာက္လုိက္၊ ႐ႊံ႕ထဲျပန္ဆင္းရလုိက္၊ ခဲြေၾကာင္း မွတ္တုိင္သစ္ျဖစ္လုိက္၊ ခဲြေၾကာင္း မွတ္တုိင္ ေဟာင္း ျဖစ္လုိက္၊ အ၀င္မွတ္တုိင္ျဖစ္လုိက္၊ အထြက္မွတ္တုိင္ျဖစ္လုိက္ျဖင့္ သံသရာလည္ေနေပ၏။
" နင္တုိ႔ အၿမီးေတေတာ့လား ဟေနာ္ ... ဟင္း ... ဟင္း ... ဓားနဲ႔ကုိ ျဖတ္ပစ္ဦးမယ္"
တကယ္ေတာ့ ႏြားႏွစ္ေကာင္မွာ ဘာမွ် အျပစ္မ႐ွိေသာ္လည္း အနီးအနား၌ မာန္မဲစရာဟူ၍ သည္ႏြားႏွစ္ ေကာင္ သာလွ်င္ ႐ွိေသာေၾကာင့္ ကုိေဆး႐ုိးက အားပါးတရ အံႀကိတ္၍ မာန္ေခ်သည္။ မာန္၍ မဆံုးေသးမီ ခဲြေၾကာင္း ေဟာင္း၏ အထြက္မွတ္တုိင္နားသုိ႔ ေရာက္လာသျဖင့္ မွတ္တုိင္ကုိ ဆဲြႏုတ္လုိက္ရ၏။ တစ္ၿပိဳင္တည္းပင္ လက္၀ဲဘက္ ဒုတိယထြန္သြား၌ ၿငိစျပဳလာေသာ ပုစြန္စာပင္မ်ားကုိ ေျခဦးျဖင့္ ထုိးခ်လုိက္ သည္။ ၿပီးလွ်င္ ၿပီးခ်င္း ထြန္ကုိင္းမွ မ၍ ထြန္တံုးကုိ ကန္သင္းေျခသုိ႔ ပစ္ကပ္ေပးလုိက္ရေလ၏။
အလုပ္သံုးခုကုိ ဆက္၍ ဆက္၍ အေျပးအလႊား လုပ္လုိက္ရသျဖင့္ အနာသည္ ေလ်ာ့သြားသည္။ လူမူ ေမာ သြားေခ်သည္။ ေမာေမာႏွင့္ ေ႐ွ႕သုိ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေခ်ေသာ္ ျပာစင္ေသာ မုိးသားကုိ ျမင္ရ၏။ မုိးသား ျပာျပာ၏ သည္ဘက္၀ယ္ ျမႏွစ္ေသြးျဖင့္ ေျပးေနေသာ ခင္တန္း၊ သည္မွာဘက္၌မူ ေလေဆာ့တုိင္း ေနာ့ေနေသာ ျမႏုေရာင္ ေကာက္သားႏွင့္ နံ႔သာေရာင္ ေကာက္ပင္မ်ား စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ အေမာပါ ေျပသြား ရေလ၏။ သုိ႔ေသာ္ ကုိေဆး႐ုိး၏ စိတ္ထဲ၌ တစ္စံုတစ္ခုသည္ လုိေနသလုိ ခံစားမိသည္။
" ဘာပါလိမ့္ "
အခါတုိင္းမူ ၾကည့္ေရာ၌ တလႈပ္လႈပ္တ`၇ြ႐ြ လႈပ္႐ွားေနေသာ ထြန္ႏွင့္ ထြန္သမားမ်ားကုိ ျမင္ႏုိင္၏။ ယေန႔မူ ထြန္သမားတုိ႔ နည္းပါးလွေခ်၏။ ယင္းေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ကုိေဆး႐ုိး၏ ရင္၌ ဟာျခင္းေပေလာ။ လယ္ကြက္တြင္း၌ တဟင္းဟင္း တဟဲဟဲ ေမာင္းႏွင္သံျပဳ၍ ထြန္ယက္သူတုိ႔ ေပြေနာက္ေနလွ်င္ ကန္သင္း ထက္ ၌လည္း ထြန္သမားတုိ႔၏ အေမာေျပေဆးမ်ားကုိ ျမင္ရ၏။ ထမင္းပုိ႔သူ၊ လယ္၏ဗာဟီရလုပ္သူ စသည္ျဖင့္။ ထုိသူထုိသူတုိ႔႐ွိေလလွ်င္ လယ္ပဲြမ်ား မီးခုိးအူၿမဲတည္း။ ေနပူေသာ္ ကန္သင္းဆံုထက္မွ ႏြားေခ်းေျခာက္ မီးခုိးတုိ႔သည္ ႏြယ္လိမ္ယွက္ေ၀ွ႕၍ တက္ၿမဲတည္း။
မီးျခစ္တစ္ဆံ သည္ တစ္ျပား၏ ႐ွစ္ပံုတစ္ပံုသာလွ်င္ တန္ဖုိး႐ွိ၏။ ဤသည္ကုိပင္ ဇယားမမိဟုဆုိကာ လယ္သမားတုိ႔ မသံုးၾကကုန္။ နံနက္က "ဖုိ" ထားလွ်င္ ေနာက္တစ္ေန႔သုိ႔ပါ မီးကူးေသာ ႏြားေခ်းေျခာက္ တစ္ခ်ပ္ ကုိသာ သံုးစြၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မုိး႐ြာလွ်င္လည္း မီးခုိးႏြယ္ မ်ားသည္ ေကာက္ပင္မ်ားေပၚတြင္ ျဖတ္ေျပး၍ လည္းေကာင္း၊ အထက္သုိ႔ လိမ္တက္၍လည္းေကာင္း ျမဴးႂကြသည္။ မီးခုိးလာရာေနရာမွာ သစ္ေခါင္း တြင္းမွ ျဖစ္၏။ သစ္ျမစ္ၾကားမွ လာ၏။ မုိးေရလြတ္ရာ ေနရာမ်ားမွျဖစ္သည္။ ယခုေသာ္ ျခဴးႏြယ္က ႏုတ္မီးခုိး႐ုပ္တုိ႔ ကင္းစင္ေနေပ၏။ ဒါသည္ပင္ ကုိေဆး႐ုိး၏ ရင္တြင္းမွ ဟာျခင္းေပပဲလား။
အခါတုိင္းမူ ေတးသံသည္ ညံ၏။
ထြန္ယက္ရင္း ညည္းေသာ ေတးသံမ်ားကုိလည္း ၾကားရ၏။ ျမက္ရိတ္ သူတုိ႔၏ ေတးသံကုိလည္း ၾကားႏုိင္သည္။ ေတးသံမ်ားသည္ ဖုိသံလည္းပါ၍ မသံလည္း ပါ၀င္ကာ နားေထာင္၍ ေကာင္းေသာ အသံ ပါသလုိ၊ ေအာ့ႏွလံုးနာစရာ အသံမ်ားလည္း ပါ၀င္ေပသည္။ ယေန႔ေသာ္ ကား ထုိအသံအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိလည္း မၾကားရၿပီ။ ေကာက္ပင္ကုိ ေလတုိးသံကလဲြ၍ လယ္ျပင္ႀကီးမွာ တိတ္ေန၏။ ေကာက္ပင္ႏ်င့္ ခ်ံဳတန္းမ်ား ေလတြင္ ျမဴးေဆာ့သည္ကလဲြ၍ အျမင္သည္လည္း ႐ွင္းေန၏။ အမွန္မွာမူ အားလံုးေသာ အရာမ်ားမွာ ခါတုိင္း ႏွင့္ မတူေသာေၾကာင့္ ကုိေဆး႐ုိးမွာ ဟာတိဟာတာ ခံစားေန ရျခင္းျဖစ္၏။ တစ္ခုခုလုိေနသည္ဟု ထင္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။
" အင္း ... လယ္ေတလည္း မပိတ္ၾကေသးပါဘူး "
ကုိေဆး႐ုိးက မိမိဘာသာ ေျပာေနမိ၏။ လယ္ကြက္မ်ားသုိ႔လည္း လွမ္းၾကည့္သည္။ ပတ္၀န္းက်င္ ႐ွိ လယ္ပဲြ မ်ားမွာ ထြန္တံုး မပိတ္ေသးေပ။ အခ်ိဳ႕မွာ စုိက္ဆဲ၊ အခ်ိဳ႕မွာ စုိက္ရန္ ျပင္ဆင္ဆဲႏွင့္ အခ်ိဳ႕မွာ ပိတ္လုပိတ္ခင္ မ်ားသာ ျဖစ္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕ေသာ လယ္ကြက္မ်ားမွာ တမန္းျပန္အၿပီး၌ ေရျပည့္သြင္းထားသည္။ ေရျပည့္ေသာ လယ္ကြက္သည္ ႀကီးမားေသာ ပလတ္စတစ္ျပားႀကီးျဖင့္ တင္းတင္း ရင္းရင္း ဖံုးလႊမ္းထားသလုိ ေျပာင္လက္ ေန၏။ အခ်ိဳ႕ လယ္ကြက္မ်ားေသာ္ကား ခဲြခါစ ႏွမ္းခင္းကၽြတ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ေရသြင္းထားခဲ့ၿပီး လူမ႐ွိသျဖင့္ ဗ်ိဳင္းအုပ္ မ်ားႏွင့္ ငွက္ႀကီး၀န္ပုိ တစ္ေကာင္ တေလပင္ က်န္ေန ေလသည္။ အခ်ိဳ႕မွာမူ စုိက္၍ကား အားလံုးၿပီၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ မပိတ္ေသး။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ပ်ိဳးခင္းကၽြတ္ တြင္ မစုိက္ရ ေသးေသာေၾကာင့္တည္း။ ကုိေဆး႐ုိးမွာ ဟာတိဟာတာျဖင့္သာ ဆက္လက္၍ ထြန္ေနရ၏။ ဟုိေငး သည္ေမာ ျဖင့္သာ ထြန္၏ေနာက္က လုိက္ေနရေပသည္။
ခဲြေၾကာင္းပိတ္ရန္ ထြန္ေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းၾကား႐ွိ ခဲြေၾကာင္းအေဟာင္းထဲသုိ႔ ထြန္ဦး၀င္လာ၏။ ကုိေဆး႐ုိး ကမ်တ္တုိင္ကုိ ႏုတ္ၿပီး ထြန္သန္ေပၚ ပစ္တင္သည္။ မ်က္ႏွာမူမိရာ အထက္လယ္ပဲြ၏ ဟုိဘက္အစပ္႐ွိ ခ်ံဳ တန္း ကေလးတြင္ ပန္းမ်ား ေ၀ေနေပ၏။ ဟင္းရန္ပြင့္ေလလား၊ ေရခံမုိးပန္းေတြလား မႈန္သီ၍ မကဲြျပား။ ျပက္ခနဲနီေသာ အရာတစ္ခု ခ်ံုၾကားမွ ထြက္လာေပ၏။ ကုိေဆး႐ုိးက မ်က္ေတာင္ခတ္၍ ၾကည့္မိသည္။ ထုိအရာ ၏ ေနာက္မွာလည္း မည္းမည္းအရာမ်ား၊ နီနီအရာမ်ားကုိ ဆက္၍ ျမင္ရျပန္ေလ၏။
" ဟာ ... ဥပုသ္ေန႔ပါကလားဟ ... "
ကုိေဆး႐ုိးမွာ ထိတ္လန္႔တၾကား ေရ႐ြတ္မိေလသည္။ မွန္ေပ၏။ သည္ေန႔မွာ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ ျဖစ္ေလသည္။ ခ်ံဳၾကားမွ ဦးစြာထြက္ေပၚလာေသာအရာမွာ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ ဦးေခါင္းေပၚတြင္ တင္ထား ေသာဆြမ္းအုပ္ျဖစ္၏။ ထုိအနီ၏ ေနာက္မွာ အုပ္ေဆာင္းအနက္ အုပ္ထားေသာ လင္ပန္း၊ အနီ အုပ္ ထားေသာ လင္ပန္းမ်ားႏွင့္ ဆြမ္းအုပ္အနက္ စသည္တုိ႔ ပါ၀င္၏။ ဆြမ္းအုပ္ဆုိသည္မွာ သတၱဳခ်ိဳင့္ စသည့္ ထည့္သုိစရာ ပစၥည္းမ်ား မေပၚေပါက္မီက သံုးစဲြအားထားခဲ့ရေသာ ထမင္းဟင္းႏွင့္ အျခားေသာ စားေသာက္ ဖြယ္ရာမ်ားထည့္ေသာ " အလံုပိတ္သည့္ ေတာင္း "ျဖစ္သည္။ ႏွီးျဖင့္ ရက္လုပ္ကာ ေရလံုသည္ အထိ သစ္ေစးျဖင့္သုတ္၍ သ႐ုိးကုိင္ထား၏။ ေအာက္ဆံုး ကုိယ္ထည္မွာ ႀကီးမား၍ ဆန္တစ္ျပည္ခ်က္ခန္႔မွ် ၀င္သည္။ ကုိယ္ထည္၏ အထက္၌ ေဇာက္နက္ေသာ အံႀကီး႐ွိ၍ ၄င္းအေပၚက ေဇာက္တိမ္၍ ငယ္ေသာ အံကေလး မ်ား႐ွိကာ ေစတီကဲ့သုိ႔ အထက္သုိ႔ ေသးငယ္သြားသည္။ ထိပ္ဆံုးက လံုးေသာ အဖံုးကေလး ထပ္ ဆင့္ထားေပ၏။
အုပ္ေဆာင္းမွာ အေပၚ႐ွဴး၍ ေအာက္ကားေသာ အုပ္စရာတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ထိပ္၌ သစ္သား လက္ကုိင္ ကေလး တပ္ထား၏။ ကုိယ္ထည္ကုိ ႏွီးျဖင့္ ျပဳလုပ္သည္။ ႏီွးျဖင့္ ရက္လုပ္ရာ၌ ဆန္ခါ သဖြယ္ အေပါက္မ်ားပါသည္လည္း ႐ွိ၍ မပါဘဲ ပိတ္စိပ္ေနသည္မ်ားလည္း႐ွိ၏။ သုတ္လိမ္းရာတြင္မူ သစ္ေစး သာျဖစ္၍ အနီေရာင္ႏွင့္ အနက္ေရာင္သာ ကဲြျပား၏။ ထုိအုပ္ေဆာင္းမ်ား၏ ေအာက္ခံ၌ ဆြမ္း စသည္၊ ဟင္း စသည္ႏွင့္ အျခားပစၥည္းမ်ား ထည့္ေသာ အရာမွာ လင္ပန္းလည္း႐ွိသည္။ ဗ်ပ္ခြက္လည္း႐ွိ၏။ လင္ပန္းမွာ ေၾကးလင္ပန္း ႏွင့္ ေႂကြရည္သုတ္ေသာ သံလင္ပန္းတုိ႔ျဖစ္ေပသည္။ ေႂကြ ရည္သုတ္ေသာ သံလင္ပန္း မ်ားမွာ အခ်ိဳ႕သည္ အနားေစာက္၍၊ အခ်ိဳ႕သည္ အနားေျပ၏။
ဗ်ပ္ခြက္ကား သစ္သားတည္း။ ထု တစ္ထြာခန္႔႐ွိေသာ သစ္သားျပားႀကီးကုိ ပါးႏိုင္သေ႐ြ႕ပါးေအာင္ ေစာက္ေဖာ္၍ ထြင္းၿပီး သ႐ုိးကုိင္ထားေပသည္။ အေရာင္မွာ အားလံုး အနီခ်ည္းျဖစ္ေပသည္။ ဤအရာအားလံုးမွာ ဘုရားသြား ဥပုသ္ေစာင့္ သီလယူရာတြင္လည္း သူတုိ႔ကုိသာ သံုးစဲြရ၏။ အေရာင္အားလံုးသည္ အနက္ႏွင့္ အနီသာ ျဖစ္ကာ ေနျခည္၌ လက္ေနေပမင့္ ကုိေဆး႐ုိး၏ မႈန္သီေသာ မ်က္လံုးမ်ားက ႐ုတ္တရက္ မခဲြျခားႏိုင္ေပ။ အုိၿပီေကာ ...။
လယ္သမားအုိႀကီး၏ သီမဲြေသာမ်က္လံုးအစံုမွာ အေတာ္ကေလးနီလာမွ ဘာရယ္ဟူ၍ ခဲြျခားႏုိင္ေတာ့သည္။ အထက္ပုိင္း မွ အနီအနက္မ်ားသည္ အုပ္ေဆာင္းဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဆြမ္းအုပ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း ျဖဴျဖဴ နီနီ ျပာျပာ ၀ါ၀ါ စိမ္းစိမ္းႏွင့္ ေျပာက္ေတာက္က်ားတားမ်ားမွာ အက်ႌ လံုခ်ည္ႏွင့္ ထဘီ မ်ားပဲဟု ကုိေဆး႐ုိး က သိလာရေလ၏။
" ေၾသာ္ ... ဥပုသ္ေန႔ပါလား "
ဥပုသ္ေစာင့္ရန္ သြားၾကသူမ်ားဟူ၍ သိမွ ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္ေၾကာင္း သတိရလာေသာ လယ္သမားအုိႀကီးမွာ ၀မ္းနည္းသလုိလုိ ျဖစ္သြားသည္။ ျမတ္ေသာ သီလကုိ က်င့္သံုးပါမည္ဟူ၍ ရဟန္းေတာ္ေ႐ွ႕၌ ကတိခံယူကာ သီလေစာင့္ထိန္းၾကမည့္သူမ်ား၏ စိတ္ႏွလံုးသည္ မိမိထက္လည္း စင္ၾကယ္ေအးၿငိမ္းေပလိမ့္ မည္ဟု ဆက္လက္ ေတြးေတာမိေသာအခါ ရင္ထဲ၌ နင့္လာရေလ၏။
ေ႐ွ႕ကသြားေသာ ေယာက္်ားမ်ားသည္ ၀ိပႆနာက်င့္စင္တစ္ရပ္ကုိ ေဆြးေႏြးသြားၾကသည္။
" အင္း ... ငါ့မွာ ႏြားေတနဲ႔ ေဆြးေႏြးရတာကေတာ့ နင့္အေမ၊ နင့္ႏွမပါကလား "
ေယာက္်ားအုပ္၏ ေနာက္မွ မိန္းမမ်ားသည္လည္း ၀ိပႆနာကိစၥကုိပင္ ေျပာသြားၾက၏။
အသံၾသၾသႀကီး တစ္ခုက
" မယ္ခန္႔ ရယ္ တုိင္းျပည္ထဲမွာ မပစ္ခတ္ၾကေတာ့ဘူး၊ မသတ္ၾကေတာ့ဘူးဆုိတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိေတာင္ ဒါေလာက္ လုိလားေနၾကရင္ မီးဆယ့္တစ္ပါးေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ ဒီခႏၶာေကာင္ႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ သာၿပီး လုိခ်င္ရမွာေပါ့ ေအရဲ႕၊ တပ္မက္လုိလားရမွာေပါ့ "
ေနာက္အသံတစ္ခုက
" ဟုတ္ကဲ့ အစ္မႂကြယ္၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ လုိခ်င္သလုိ ကုိယ္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္လည္း အခ်ိန္ ရတုိင္း အားထုတ္ပါတယ္ အစ္မႂကြယ္ရဲ႕ "
အျခားအသံတစ္ခုက ၀င္၍ ေထာက္ခံျပန္သည္မွာ
" ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးေနတုန္းမွာ ေတာ္ေတာ္ကေလး ေအးခ်မ္းေနသလုိ၊ က်ဳပ္လည္း မေအာင္ျမင္ မေပါက္ေရာက္ေသးေပမဲ့ အားထုတ္ရင္ အားထုတ္သလုိ ခဏကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသာကေတ ေအးသြားတာပဲ၊ ေဒါသေတ ကြာသြားတာပဲ ေတာ့္ရဲ႕" ဟူ၍ ျဖစ္ေပ၏။ သီတင္းသည္မ်ားသည္ တျဖည္းျဖည္း ေ၀းသြားေလ၏။
" အင္းဟင္း ...၊ ဟဲ့ ... အင္းဟင္း "
ကုိေဆး႐ုိးသည္ ပါးစပ္က တဟင္းဟင္း ေမာင္းေနေသာ္လည္း စိတ္ကေတာ့ ဥပုသ္သည္မ်ားေနာက္သုိ႔ လုိက္သြား၏။ ဥပုသ္သည္မ်ားထက္ ေျခလွမ္းသြက္သြက္လွမ္းသျဖင့္ ဥပုသ္ဇရပ္သုိ႔ ေ႐ွ႕က ေရာက္သြား သည္။ ဥပုသ္ဇရပ္တြင္း၌ သီလယူမည္သူမ်ား အေတာ္ပင္ ေရာက္႐ွိေနၾကေပၿပီ။ သီလ ေပးမည့္ပုဂၢိဳလ္၊ တရားေဟာမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကား ႂကြလာေတာ္မမူၾကေသးေပ။ ေညာင္ေစာင္းႏွစ္ခု ခ်ထား ကာ ေနရာထုိင္ ကေလးေတြ တစ္ခုစီ ခင္းထားေပ၏။ ေနကထုိင္(ေနရာထုိင္) တစ္ခုစီ ခင္းထားေသာ ေညာင္ ေစာင္းႏွစ္ခုကုိ ျမင္ရသျဖင့္ တရားေဟာမည့္ ပုဂၢိဳလ္ကား တစ္ဦးတည္း သီလေပးမည့္ ပုဂၢိဳလ္ကား တစ္ဦးတည္းဟူ၍ လူပရိသတ္ က ႀကိဳတင္သိေနႏွင့္ၾက၏။
" သီလေပးသူက ဦးပဥၥင္း၊ တရားေဟာသူက သာမေဏလား "
၀ါတြင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္း၌ သာမေဏေတြမ်ားသည္။ ထုိသာမေဏမ်ားသည္ သီတင္းတစ္ပတ္တြင္ တစ္ပါးက် ဥပုသ္ဇရပ္၌ေဟာရန္ တရားစာမ်ား က်က္ၾကရ၏။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထုိသာမေဏ၏ က်က္စာကုိ ေထာက္ေပးႏုိင္ေသာ ကုိရင္ႀကီးစသည္၊ ဦးပဥၥင္း စသည္မ်ားက တဲြဖက္ပါ၀င္ရေပသည္။
" ဒါမွ မဟုတ္လည္း ႏွစ္ပါးလံုးဟာ ကုိရင္ (သာမေဏ) ေတခ်ည္းလား၊ ဦးဇင္း (ဦးပဥၥင္း)ေတ ခ်ည္းပဲလား "
ပရိသတ္ က စိတ္၀င္စားေနၾကေလ၏။
ဥပုသ္ဇရပ္၏ ၾကမ္းျပင္သည္ ဦးပုိင္းက ျမင့္၍ ေျခရင္းပုိင္းကုိ အဆင့္ႏွိမ့္ထားေပ၏။ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ထန္းလက္အေၾကာျဖင့္ ရက္လုပ္ထားေသာ ထန္းေၾကာဖ်ာ တစ္ခ်ပ္စီသာ႐ွိသည္။
ဇရပ္တစ္ေဆာင္လံုးမ်ာမွ ႏ်စ္ခ်ပ္တည္းသာ႐ွိေသာ ဖ်ာမ်ားမွာ ဤဇရပ္ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ တုိင္း၍ ရက္လုပ္ ထားေသာ ဖ်ာမ်ားျဖစ္၏။ တုိင္ကုိေတြ႕လွ်င္ တုိင္ေနရာအတြက္ ၀န္း၀ုိက္ၿပီး ရက္သြား၏။ ထုိဖ်ာမ်ား သည္ ေ႐ႊ႕၍ ေျပာင္းၮင မရေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥပုသ္ဇရပ္တစ္ခုလံုးမွာမွ ႏွစ္ခ်ပ္သာ႐ွိ၏။ အျမင့္ပုိင္း တစ္ခ်ပ္၊ အနိမ့္ပုိင္း တစ္ခ်ပ္။
အျမင့္္ပုိင္းတြင္ ေယာက္်ားေတြခ်ည္း႐ွိ၏။ ဟုိတစ္စု သည္တစ္စု။ လူဘကီးေတြခ်ည္း ႐ွိေနေသာ အစုလည္း ပါ၀င္၏။ လူငယ္ေတြခ်ည္း သပ္သပ္လည္း စုေန၏။ လူငယ္ လူလတ္ေရာ လူႀကီးပါ ေရာေနေသာ အစုလည္း ပါ၀င္၏။ အခ်ိဳ႕သည္ တရားကိစၥကုိ ေဆြးေႏြးေနၾက၏။ အခ်ိဳ႕အစုကား လယ္ေၾကာင္းယာေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ကား ထြန္စက္အေၾကာင္း ႏွင့္ လ်င္ျမန္ေသာ အတန္းလုိက္စုိက္သည့္ ကိရိယာအေၾကာင္း။ အခ်ိဳ႕မူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ လူငယ္ပုိင္းမွာကား တေသာေသာ တအုန္းအုန္း။
ကုိေဆး႐ုိး သည္ လူလတ္ႏွင့္ လူငယ္မ်ား ေရာေနေသာ အစုတစ္စု၏ ေနာက္ပါးတြင္ ၀င္ထုိင္လုိက္၏။ မိန္းမ ပရိတ္သတ္ ဘက္ လွမ္းၾကည့္လုိက္ေသာအခါ အခ်ိဳ႕ ပုတီးစိပ္ေနၾက၏။ အခ်ိဳ႕မူ ၀ုိင္းဖဲြ႕ စကားေျပာ ေနၾကသည္။
" လက္ဖက္ကေလး တစ္႐ုိးေလာက္"
ေဘးဘက္မွ အသံလာသျဖင့္ လွည့္ၾကည့္လုိက္မိသည္။ လက္ဖက္ပန္းကန္ တစ္ခ်ပ္တည္း။
" သာဓုဗ်ာ ... သာဓု ... "
ကုိေဆး႐ုိးက အားရပါးရ ႏိႈက္စားလုိက္၏။ ဇရပ္လက္ဖက္ဆုိတာ ဒါထင္ပါရဲ႕။ စားလုိ႔ေကာင္းလုိက္တာ။
" ခ်င္သုပ္ကေလးစားၾကပါဦး "
မိန္းမသံ တစ္သံႏွင့္အတူ ပန္းကန္တစ္ခ်ပ္သည္ လူအုပ္ထဲသုိ႔ ေရာက္လာျပန္၏။ ပန္းကန္သည္ တစ္လက္မွ တစ္လက္ သုိ႔ ေျပာင္းၿပီးေနာက္ ကုိေဆး႐ုိးထံ ေရာက္လာ၏။
" သာဓုဗ်ာ ... သာဓု ... သာဓု ... "
ကုိေဆး႐ုိး က ထမင္းစားသလုိ တစ္အုပ္ႀကီးႏိႈက္၍ ေလြးလုိက္ေလသည္။ ဆာကလည္း ဆာေနေပသမုိ႔ အရသာ ႐ွိလွသည္။ မၾကာပါေခ်။ ထန္းသီးမွည့္ အတံုးတစ္တံုးသည္ အသံမေပးဘဲ မ်က္ႏွာနားသုိ႔ ေရာက္ လာ၏။ မုန္႔ကုိ ညွပ္ကုိင္ထားေသာ လက္မ၏ လက္သည္းမွာ ႐ွည္လ်ားလွကာ ေခ်းမ်ားျဖင့္ မည္းနက္ေနေပ သည္။ ကုိေဆး႐ုိး က ေမာ့ၾကည့္လုိက္၏။ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ အဘြားအုိတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။
" ဆီ ေတာ့ မပါဘူးေတာ္ရဲ႕၊ သည္တုိင္းပဲ ကမ္းႏိုင္မယ္ "
အမယ္အုိက တုန္ေနေသာအသံျဖင့္ မလံုမလဲဆုိသည္။ ကုိေဆး႐ုိးကေတာ့ ဆီပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ ျဖစ္ေစ၊ လက္႐ွည္႐ွည္ တုိတုိ၊ မည္းမည္း ျဖဴျဖဴ ဂ႐ုမထားပါေပ။ ဆာကလည္း ဆာသႏွင့္ လွမ္းယူကာ တစ္ခ်က္တည္း ပါးစပ္ထဲ ထုိးသြင္းလုိက္ေလ၏။
တကယ္ေတာ့ ေစတနာသာ ပဓာန မဟုတ္လား။ ေနာက္ထပ္လည္း အကမ္းအလွမ္းမ်ား လာၾကေသး၏။ ေဆးလိပ္၊ ဆပ္ျပာ၊ မီးျခစ္၊ တရားစာအုပ္၊ ေပါက္ဖက္ျဖင့္ ကန္ေတာ့ပံုထုပ္ေသာ ထန္းသီးမႈန္႔ စသည္မ်ား။ အကမ္းအလွမ္း မ်ား တျဖည္းျဖည္း ႐ွင္းသြား၏။ ပရိသတ္လည္း ျပည့္က်ပ္ေနေပၿပီ။ မေ႐ွးမေႏွာင္းပင္ ဦးပၪၥင္း တစ္ပါးႏွင့္ သာမေဏတစ္ပါးသည္ ယပ္ကုိယ္စီထမ္း၍ ေရာက္႐ွိလာေလ၏။
" သီလ ယူၾကရေအာင္ဗ်ိဳ႕ "
ဦးပၪၥင္းႏွင့္ သာမေဏ ထုိင္မိလွ်င္ ေ႐ွ႕ဆံုးမွ လူတစ္ေယာက္က ေဆာ္ၾသသည္။ မိန္းမမ်ားသည္ က်ံဳ႕က်ံဳ႕ ထုိင္၍ တဘက္ကေလးေတြ ေ႐ွ႕ျဖန္႔ခ်၏။ ေယာက္်ားမ်ားကမူ အခ်ိဳ႕ က်ံဳ႕က်ံဳ႕ထုိင္၍ အခ်ိဳ႕ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထုိင္ကာ လက္အုပ္ခ်ီၾကေလသည္။
" အဟမ္း ... ကဲ ကဲ ကန္ေတာ့ၾက "
ဦးပၪၥင္းက အမိန္႔႐ွိေလသည္။ ဇရပ္တြင္း၌ ကန္ေတာ့သံသည္ အုန္းအုန္းကၽြတ္ကၽြတ္ ျမည္သြား၏။ ကုိေဆး႐ုိး ကလည္း အမ်ားထက္ ေနာက္မက်ေအာင္ အေျပးအလႊား ကန္ေတာ့၏။
" ၾသကာသ ၾသကာသ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံ သဗၺေဒါသ ... ဟာ နင့္ေမကလႊားတဲ့"
အေရးထဲမွာမွ ကုိေဆး႐ုိးမွာ ကန္ေတာ့စာကုိ ေမ့သြားသျဖင့္ ထိတ္လန္႔စြာ ေရ႐ြတ္မိေလ၏။ တစ္ၿပိဳင္ နက္ပင္ ရင္ဘတ္ကုိ တစ္စံုတစ္ခုျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ ႐ုိက္ႏွက္သလုိ နာက်င္စြာ ခံလုိက္ရသည္။
" အင္း ... ဘုရား ဘုရား "
ကုိေဆး႐ုိးသည္ တမန္းျပင္ထဲသုိ႔ ေမွာက္လ်က္ လဲက်ေနေၾကာင္း ယခုမွ သတိျပဳမိေလ၏။
စိတ္သည္ အေ၀းသုိ႔ ေျပးလြင့္ေနခဲ့သည္။ ႏြားႏွစ္ေကာင္သည္ အထိန္းမရသျဖင့္ ဆဲြခ်င္သလုိ ဆဲြေနခဲ့ၾက၏။ မွတ္တုိင္ေတြလည္း ထြန္ျဖင့္ အနင္းခံရသည့္အတြက္ ၿပိဳလဲႏွစ္ျမဳပ္ကုန္ၿပီ။ ယခုေနာက္ဆံုး ထြန္သြား တစ္ဖက္ ၿငိသြားရာ ႏြားႏွစ္ေကာင္ မရမက အတင္း႐ုန္းလုိက္သျဖင့္ ထြန္သန္ တစ္ဖက္က်ိဳး၍ ကုိေဆး႐ုိး၏ ရင္ဘတ္ ကုိ ထြန္ကုိင္းႏွင့္ ေဆာင့္မိၿပီး လူက တမန္းျပင္ထဲသုိ႔ ေလးဖက္ေထာက္က်ရျခင္း ျဖစ္ေပ၏။
" နင္တုိ႔ တယ္ဆုိးပါကလားဟင္ "
ႏ်င္တံကုိ ေျမွာက္လုိက္ေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ မ႐ုိက္ျဖစ္ေပ။ မိမိက စိတ္ေျပးကစားေနမိသည္ မဟုတ္ပါလား။
" ေအးေလ၊ ငါကမွ အဟုတ္ မဟုတ္ပဲကုိး "
ကုိေဆး႐ုိးက ႏြားႏွစ္ေကာင္ကုိ ေျမာင္းေပါင္ေပၚသုိ႔ ေ႐ႊ႕တင္ၿပီး ထြန္ကုိ ေညာင္ပင္ရိပ္သုိ႔ ေ႐ႊ႕လာေပ၏။ ထြန္သန္မ်ားမွာ သပ္မလွ်ိဳဘဲ ပုရစ္ေပါက္ေဖာက္ျဖင့္ စုိ႔႐ုိက္ထားသည္။ တစ္ေခ်ာင္းက်ိဳးသြားေသာအခါ ဓား သက္သက္ျဖင့္ လုပ္၍မရေပ။ စူးကေလးတစ္ေခ်ာင္းေတာ့ လုိေနေပ၏။ သုိ႔ရာတြင္ လယ္ထဲ၌ စူး၊ ေဆာက္ မ႐ွိေခ်။ မ႐ွိလွ်င္ ဒီလုိပဲ ေနရေရာလား၊ မေနေပ။
က်ိဳးသြားေသာ ထြန္သတ္ကုိ တိပစ္သည္။ ထြန္းတံုး၏ တစ္ဖက္ေပါက္မွ လက္ေလးလံုးခန္႔ ထြက္လာေအာင္ ေ႐ႊကလုိက္ကာ ခုိင္ခံ့ေသာ အထစ္တစ္ထစ္ကုိ ထစ္၍ သပ္ပင္းေပးလုိက္ေလ၏။ ထစ္ထားေသာ အထစ္က ထြန္တံုးႏွင့္ ခ်ိတ္ေနေသာေၾကာင့္ ႏြားဆဲြေသာ အခါ ကၽြတ္မထြက္ႏိုင္ေပ။ ထြန္သန္အရင္းကုိ ျပင္ၿပီးေသာ အခါ အဖ်ားပုိင္း အတုိအ႐ွည္ ညီေအာင္ျပင္ရသည္။ တုပ္ထားေသာ ေလွ်ာ္ကုိ ျပန္ျဖဳတ္ရ၏။ ၿပီးလွ်င္ က်ိဳးသည့္ဘက္မွ ထြန္သန္ကုိ ထစ္ေပးရျပန္သည္။ သုိ႔စဥ္တြင္ မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္မွ် ကုိေဆး႐ုိး၏ စိတ္က လြင့္သြား၏။ လြင့္သြားသည့္ အေၾကာင္းအရာမွာလည္း ဥပုသ္ဇရပ္ထဲတြင္ ကန္ေတာ့စဥ္က ကန္ေတာ့စာကုိ ဆံုးေအာင္ မဆုိႏိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္၏။
ယင္းအခ်က္ကုိ ျပန္လည္ စဥ္းစားမိသည့္ ခဏ၀ယ္ လက္၀ဲလက္ညိဳးထိပ္ကုိ ဓားထိသြားေလ၏။ ေနပူ သည္မုိ႔ ေသြးထြက္မ်ားသည္။ ကုိေဆး႐ုိးက ေညာင္ပင္ကုိ ထစ္၍ ေညာင္ေစးျဖင့္ သိပ္ပစ္၏။ အ႐ွမ်ား ေသာေၾကာင့္ ေသြးေတာ္ေတာ္ႏွင့္မတိတ္။ အ႐ွမ်ားေပမဲ့ ကုိေဆး႐ုိးက နာသည္မထင္။ ရင္ထဲက အနာက ရင္က်ိဳး လုမတတ္ နာ၏။ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ပါလ်က္ႏွင့္ ၾသကာသ အစခ်ီေသာ ဘုရား႐ွိခုိးကေလးပင္ ေမ့ယူရ ေလာက္ေအာင္ ဘုရား၊ ေက်ာင္း၊ ကန္၊ ဥပုသ္ ဇရပ္ႏွင့္ ေ၀းေသာ မိမိဘ၀အတြက္ နာေသာ အနာက ဓား႐ွ တာထက္ ပုိ၍နာသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္လည္း ေသြးေစးျဖင့္ လူးေနေသာ ေညာင္ေစးမ်ားကုိသာ တႏံု႔ႏံု႔ ေငးၾကည့္ ေနရာက ေဆြးေဆြးျမည့္ျမည့္ႀကီး ညည္းတြားမိေလ၏။
" ေၾသာ္ ... ဘုရား႐ွိခုိးေတေတာင္ ငါ ေမ့ကုန္ပါေပါ့ကလား "
----------------------------------
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
.
4 comments:
လယ္ေတာဓေလ႔ကို ဖတ္ရေတာ႕ အိမ္ကိုသတိရသြားတယ္ အစ္မရယ္။ ငယ္တုန္းက လယ္ေတာထဲ လိုက္ရမယ္ဆို အရမ္းေပ်ာ္တာဘဲ။ အိမ္နဲ႔လယ္က အေ၀းၾကီးကို ဘယ္ေလာက္ေ၀းေ၀း သြားရရင္ကို စိတ္ထဲက ေပ်ာ္ေနတာ။
လယ္သမားအိုၾကီးရဲ႕ ဆႏၵကို နားလည္ခံစားမိပါတယ္။
၀မ္းေရးအတြက္ အခါၾကီးရက္ၾကီးမေရွာင္ အလုပ္လုပ္ေနရေပမဲ႔ သူလည္း ဥပုသ္သီလ ယူခ်င္ရွာမွာဘဲေနာ္။ ဆင္းရဲတဲ႕ဘ၀မ်ား စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္မပါႏိုင္တဲ႔အေျခအေန။
တစ္ကယ့္ေက်းလက္စာေလးပဲေနာ္မမေရ..
အားေပးသြားလွ်က္..
ေကာင္းေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစမမ။
ဆရာဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း အတြက္ေတာ့ ကိုေဆးရုိးက သူ႕ရဲ႕ ပင္တိုင္ ဇာတ္ေကာင္ တစ္ခုပဲ။ သူနဲ႔ ဇာတ္နဲ႔လည္း လိုက္ပါတယ္။
Thank you for sharing!!
Ray
Post a Comment