Sunday, March 27, 2011

ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေနာက္ဆံုးစကား (The Last Lecture) အပိုင္း (၂၄)

တစ္ျမန္မေန႔ေလာက္က ေဂ်းသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား စားေသာက္ကုန္ ပစၥည္းမ်ား အ၀ယ္လႊတ္လိုက္သည္။ ၀ယ္ရမည့္ စာရင္းပါပစၥည္းမ်ား အားလံုးကို ေတြ႕ပါသည္။ အေၾကြး၀ယ္ကဒ္ကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျပ၍ ထြက္သြားႏုိင္ေသာ မင္းလမ္းကို အသံုးျပဳလိုက္ပါလွ်င္ စတုိးဆိုင္ထဲမွ ျမန္ျမန္ထြက္သြားႏိုင္မည္ဟုု  ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အေၾကြး၀ယ္ကဒ္ကို စက္ထဲသို႔ ထိုးျပလိုက္သည္။ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအတိုင္း လိုက္နာကာ ကၽြန္ေတာ့္ ပစၥည္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္ ဘာသာပင္ စတင္ဖတ္ၾကည့္ပါသည္။ စက္က ကၽြီကၽြီဟူေသာ အသံမ်ဳိး ပင္ ထြက္ေပၚလာကာ ၁၆ ဒသမ ၅၅ ေဒၚလာ က်သည္ဟု ျပပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ေငြလက္ခံျဖတ္ပိုင္းကား ထြက္ေပၚ မလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္၏ အေၾကြး၀ယ္ကဒ္ကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ထပ္မံ၍ ျပလုိက္ျပီး အစက ျပန္လုပ္ရသည္။ မၾကာလုိုက္ပါ ျဖတ္ပိုင္းႏွစ္ခု ထြက္လာ၏။ စက္က ကၽြန္ေတာ့္အား က်သင့္ေငြ ႏွစ္ခါေတာင္းထားသည္။

ဤတြင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုကို ခ်ရေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မန္ေနဂ်ာကို လုိက္ရွာမည္ ဆုိလွ်င္ လည္း ေတြ႕ရေလာက္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ ပံုစံစာရြက္ တစ္ခုကို ျဖည့္စရာ ျဖည့္ျပီး ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကြး၀ယ္ ကဒ္ကို မွတ္ပံုတင္စာရင္း စာအုပ္ဆီယူသြား၊ ၁၆ ဒသမ ၅၅ ေဒၚလာ ႏွစ္ၾကိမ္ ေၾကးသင့္ ေပးထား သည့္ အနက္ တစ္ၾကိမ္ကို ဖယ္ရွားေပးခုိင္လိုက္မည္ဆုိလွ်င္ ျဖစ္ေလာက္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုပင္ပန္းျငီးေငြ႕ဖြယ္ အလုပ္မွာ ၁၀ မိနစ္ သို႔မဟုတ္ ၁၅ မိနစ္ ၾကာသြားႏိုင္သည္။ ထိုအလုပ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ ေပ်ာ္စရာအလုပ္ မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေပ။

ေရွ႕တြင္ သြားရမည့္ ခရီးကား အတိုပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ၁၆ ဒသမ ၅၅ ေဒၚလာ ျပန္အမ္းေငြ ကေလး အတြက္ ထိုအဖိုးတန္အခ်ိန္ ၁၀ မိနစ္ ၁၅ မိနစ္ကို ငါျဖဳန္းပစ္လိုပါသလား (ကုိယ့္ဘာသာ ေမးၾကည့္သည္။ ျဖဳန္းမပစ္ႏုိိင္ ပါဟု (အေျဖရသည္။) ၁၆.၅၅ ေဒၚလာ ကုိ အဆုံးခံႏုိင္သ လား။ ခံႏိုင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ၁၆.၅၅ ေဒၚလာ  ျပန္ရ၍ ေပ်ာ္ရႊင္ရမည္ထက္ အခ်ိန္၁၅ မိနစ္ ရျခင္းအတြက္ ပုိ၍ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျဖင့္ ဆုိင္ထဲမွ ထြက္လာခဲ့ေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံးတြင္ အခ်ိန္ဟူသည္ အကန္႔အသတ္ႏွင့္ ျဖစ္သည္ ဟူေသာ အခ်က္္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ေနရာမ်ားစြာတုိ႔၌ လုိိသည္ထက္ ပုိ၍ ယုတၱိနည္းက်ခ်င္လြန္းသူ ျဖစ္သည္ကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္ ၀န္ခံပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အခ်ိန္ကုိ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခဲြရမည္ဟု အခုိိ္င္အ မာ ယုံၾကည္ ေပသည္။ ဤသည္မွာလည္းကၽြန္ေတာ္ဥပါဒါန္ အစဲြအလမ္းတစ္ခု ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တပည့္ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ အခ်ိန္စီမံခန္႔ခဲြျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍  ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ေျပာဆိုိခဲ့သူျဖစ္သည္။ အခ်ိန္စီမံခန္႔ခဲြမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေဟာေျပာပုိ႔ခ်ခဲ့၏။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ အခ်ိန္ကုိ စီမံခန္႔ခဲဲြမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထုိမွ် ကြ်မ္းက်င္ႏုိင္နင္းခဲ့သူျဖစ္ေပရာ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘ၀ တစ္ခုလုံး ကို ကၽြန္ေတာ္ရရွိထားသည့္ ဘ၀တိုတို ကေလးထဲမွာ စနစ္တက် ထုပ္ပုိး၍ ထည့္ထားႏုိင္စြမ္း ရွိသည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္တကယ္ပင္ ယူဆလ်က္ရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ္ သိထားသမွ်ကုိ ေအာက္တြင္ ခ်ျပလု္ိက္သည္။

အခ်ိန္ကုိ ေငြလုိ သေဘာထား၍ ရွင္းတိက်စြာ စီမံရမည္။
ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ သူတို႔ "ေပါက္ရွ၀ါဒ"ဟု ေခၚခ်င္ၾကသည့္ ကၽြန္ေတာ္႕ အယူအဆကုိ ၾကားရသည့္ အခါ လာျပန္ျပီတစ္ခါဟု ထင္ၾက၊ ျငီးေငြ႕ၾကသည္။ သုိ႕ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ကမူ ကၽြန္ေတာ္ အယူအဆ ယုံၾကည္ဆဲသာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူတုိ႔အား ဘာမဟုတ္သည့္ အေသး စိတ္ကိစၥမ်ားမွာ အခ်ိန္ မကုန္ေစႏွင့္ဟု ေျပာသည္။ "မင္းတို႕ ေလွကားလက္ရန္း ရဲ႕ အတြင္းဘက္မွာ ဘယ္ေလာက္ ေျပာင္ေအာင္ သုတ္ထား သုတ္ထား ဘာမွ် မထူးဘူးကြ" ေျပာပါသည္။

သင္၏ အစီအစဥ္ကုိ အျမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနႏုိင္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေျပာင္းစရာ အစီအစဥ္ေတာ့ ရွိရမည္။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ လုပ္ရမည့္ အစီအစဥ္အတိုင္း လုပ္သြားျခင္းကုိ အၾကီးအက်ယ္ ယုံၾကည္သူ ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ အစီအစဥ္အတုိင္း လုပ္ျခင္းျဖင့္ ဘ၀ကုိ အဆင့္အေသးကေလးမ်ားအျဖစ္ ပုိ္င္းပစ္ႏုိင္သည္။  တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ရမည့္ လုပ္ငန္းစာရင္းတြင္ တကၠသုိလ္က အလုပ္တြင္ ထာ၀ ရေနႏုိင္ရန္ ဟူ၍  ထည့္သြင္ းခဲ့ဖူး၏။

ဒါကေတာ့ အလြန္ ရုိးအျခင္းပါပဲ။ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားသည္ အသုံးအက်ဆုံးျဖစ္ျပီး လုပ္ရမည့္ တာ၀န္ မ်ားကုိ  ေသးငယ္ေသာ အဆင့္မ်ားအျဖစ္သုိ႕ ပုိင္းေပးသည္။ ဘာႏွင့္တူပါသနည္းဆုိေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ သား လုိဂန္ အား တစ္ၾကိမ္ တစ္ၾကိမ္တြင္ အမႈိက္တစ္စ ၊ တစ္စ ေကာက္ေကာက္သြားျခင္းျဖင့္ သူ႔အခန္း ကုိ ရွင္းလင္းေအာင္ ျပဳခိုင္းျခင္းႏွင့္ တူေပသည္။

သင့္ကုိယ္သင္ ေမးၾကည့္ပါ။
သင္ အခ်ိန္ကုိ သုံးသင့္သည့္ေနရာတြင္ သုံးေနသလား။

သင့္မွာ လုပ္ထုိက္၍ လုပ္ရမည့္ အလုပ္ေတြ၊ ရည္မွန္းရခ်က္္ေတြ၊ သင္စိတ္၀င္စားစရာေတြ ရွိေပလိမ့္ မည္။ ထုိအလုပ္ ေတြကို လုပ္ထုိက္ပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဗာဂ်င္းနယားျပည္နယ္ ရုန္းႏုတ္ျမဳိ႕၌ သတင္းစာ ျဖတ္ပုိင္း တစ္ခု ကုိ ထိန္းသိမ္းထားခဲ့သည္မွာ အေတာ္ပင္ ၾကာခဲ့ေပျပီ။ 

ထုိ သတင္းစာျဖတ္ ပုိင္းမွာ ေဒသအတြင္းမွ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္တစ္ခုကုိ ကန္႕ကြက္ဆႏၵျပခဲ့သည့္ ကုိယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး၏ ဓါတ္ပုံပါေသာ ျဖတ္ပုိင္းျဖစ္သည္။ ထုိအမ်ဳိးသမီးက ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ မွ ကြန္ကရစ္လမ္းမ်ား၊ အုတ္နံရံမ်ားကုိ ထိုးခဲြသည့္ လြန္ၾကီးမ်ား၏ အသံတုိ႔သည္ မေမြးေသး ေသာ သူ႕ရင္ေသြး ကေလးကုိ ထိခုိက္ေစမွာကုိ စုိးရိမ္မိေၾကာင္း ေျပာသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဓါတ္ပုံထဲ၌ ထုိအမ်ဳိးသမီး သည္ လက္ထဲ၌ စီးကရက္တစ္လိပ္ကုိ ကုိင္ထားသည္။

အကယ္၍သာ မေမြးေသးေသာ ကုိယ့္ရင္ေသြးကေလးအေပၚ တကယ္ပဲ ဂရုစုိက္သည္ဆုိပါက ထုိအမ်ဳိးသမီး သည္ ေဖာ္ျပပါ လြန္သံၾကီး မ်ားကုိ ကန္႕ကြက္ေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနမည့္အစား ထုိအခ်ိန္ကုိ သူ႔လက္ထဲ မွ စီးကရက္မီးျငိမ္း သတ္ျခင္းတြင္ သုံးလုိက္ပါက ပုိ၍ မေကာင္းပါလား။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

Anonymous said...

Thanks Sis.
I like this article very much.

Ray