Friday, March 11, 2011

မဝင္းျမင္႔ ၏ ပ႑ဳေသလာ အပိုင္း (၂၆)

ယခု ဇာတ္ျမွဳပ္ၿပီး ကုပ္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖင့္ သိမ္ငယ္စြာ မထင္မ႐ွား ေနၾကေသာ ဤသာကီ၀င္ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္ တုိ႔ အုပ္စုလက္ထဲတြင္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ပတ္သက္၍ အလြန္႔အလြန္ ျမတ္ႏုိး႐ုိေသဖြယ္ ပစၥည္း က ႐ွိ ေနသည္။

ထုိပစၥည္း ျမတ္စြာဘုရား ဘြားျမင္ေတာ္မူစဥ္အခါက မယ္ေတာ္သီရိမဟာ မာယာေဒ၀ီ၏ ကုိယ္ႏွင့္မကြာ ၿခံဳ သုိင္း လာေသာ အဘုိးအတုိင္းမသိ ထုိက္တန္သည့္ ၿခံဳထည္တခု။ ထုိၿခံဳထည္ကုိ မယ္ေတာ္မာယာ ေဒ၀ီ သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မယ္ေတာ့္၀မ္းမွ ဘြားသန္႔စင္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းတုိ႔က ဘဲြ႕ျဖဴ ပုဆုိးသစ္နက္ေရစသည္တုိ႔ျဖင့္ ခံယူသည္ဆုိေသာ္လည္း မယ္ေတာ္၏ ရင္ခြင္ကုိ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ မယ္ေတာ္ ဘုရားသည္ သူျမတ္ႏုိးႏွစ္သက္ေသာ ၿခံဳထည္ျဖင့္သာ သား ေတာ္ကုိ ေထြးပုိက္ေတာ္မူခဲ့သည္။ 

ထုိၿခံဳထည္ကုိ အမွတ္တရ နန္းစဥ္ပစၥည္းအျဖစ္ သိမ္းထားခဲ့သည္။ သိမ္းဆည္းထားသည္ ဆုိရာမွာ အျခား ေနရာ၌ သိမ္းသည္မဟုတ္၊ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ ေတာမထြက္မီ ေ႐ႊနန္းစည္းစိမ္ စံစဥ္စက္ေတာ္ မူရာ ေခါင္းရင္းဘက္မွာ ရတနာ စီျခယ္ေသာ ကလပ္ျဖင့္ တင္ထား၍ မယ္ေတာ့္ ကုိယ္စား ႐ုိေသခဲ့သည္။

ေတာထြက္ေတာ္ မူၿပီးေနာက္ ထုိပစၥည္းကုိ ယေသာ္ဓရာ မင္းသမီးက အျမတ္တႏုိး သိမ္းဆည္းခဲ့သည္၊ ယေသာ္ဓရာ မင္းသမီးဘိကၡဴနီ၀တ္၍ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေသာအခါ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ထဲမွ အႀကီးအကဲျဖစ္သူ စိတၱေဒ၀ မင္းသားႀကီးက ထုိၿခံဳထည္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားထံ ယူေဆာင္သြားၿပီး ဆက္ကပ္၏။ ျမတ္စြာဘုရား သည္ ၿခံဳထည္ကုိ ႐ုိေသေလးျမတ္စြာ ရင္၀ယ္ပုိက္၍ မိခင္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးအေၾကာင္း ေဟာေျပာေတာ္မူၿပီး ငါဘုရား၏ ပရိေဘာဂတခုအျဖစ္ ဤၿခံဳထည္ကုိ ႐ုိေသေလးျမတ္ထုိက္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ စိတၱေဒ၀ လက္သုိ႔ ျပန္လည္ေပးအပ္လုိက္သည္။ ထုိၿခံဳထည္ႏွင့္အတူ ဆံေတာ္႐ွစ္ဆူကုိလည္း ေပးေတာ္မူလုိက္သည္။

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးသည့္အခါ ေတေဇာဓါတ္ေလာင္ ၿပီး အ႐ုိးအစအနေတြသာ ဓါတ္ေတာ္ အျဖစ္ က်န္ရစ္သည္။ ဆံေတာ္ဟူ၍ကား လံုး၀ မက်န္ရစ္ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤၿခံဳထည္ႏွင့္ ဤဆံေတာ္သာ ဤ သိမ္သိမ္ငယ္ငယ္ျဖစ္ေနေသာ သာကီ၀င္ မင္းေဆြမ်ိဳးတစု လက္မွာ ႐ွိေနေၾကာင္းသိပါက အဇာတသတ္ မင္းသည္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ ခ်မ္းသာေပးမည္မဟုတ္ဘဲ မတုမၿပိဳင္ႏိုင္ေသာ ဤသာကီ၀င္ေတြ လက္ထဲက အႏုိင့္အထက္ယူသြားေတာ့မည္သာ ျဖစ္သည္က ေျမႀကီးလက္ခတ္မလဲြေပ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အဇာတသတ္မင္း၏ ရန္ကုိ စုိးရိမ္၍ တေၾကာင္း လုယက္သတ္ျဖတ္ တုိက္ခုိက္ေနၾကေသာ ဤ လူစုေတြအနားမွာ ေနထုိင္ရမည္ကုိ ၿငီးေငြ႕ စက္ဆုတ္၍တေၾကာင္း၊ ေျပာင္းေ႐ႊ႕လာၾကစဥ္က ေဆြစုမ်ိဳးစု ေတြ ႀကိဳးစားသယ္ယူလာခဲ့ၾကသည့္ ေ႐ႊေငြရတနာမ်ားကုိ သုိ၀ွက္စြာ သိမ္းဆည္းယူေဆာင္၍ အေ႐ွ႕ဘက္ သုိ႔ မ်က္ႏွာမူကာ၊ ေအးခ်မ္းဆိတ္ၿငိမ္ရာေဒသကုိ ႐ွာေဖြေ႐ြးခ်ယ္ရင္း ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ထြက္ခြာလာခဲ့ ၾကသည္ တြင္ အလြန္ နက္ေခါင္ေသာ ေတာေတာင္ ေဒသအတြင္း ေတာင္ႀကီးသံုးလံုးဆုိင္ေနေသာ ခ်ိဳင့္၀ွမ္း တေနရာ သုိ႔ ေရာက္လာၾကသည္။

အုပ္ဆုိင္းေနေသာ ေတာင္ႀကီးမ်ားကလည္း ၿမိဳ႕႐ုိးတံတုိင္းသဖြယ္ ျဖစ္သည့္ အျပင္ ထူထပ္ပိတ္ဆီးသည့္ ေတာအုပ္သစ္ပင္ႀကီးေတြေၾကာင့္ တစံုတေယာက္ေသာ သူသည္ ဤေတာင္ ႀကီးေတြေပၚ တက္ၿပီး ေတာင္ခ်ိဳင့္၀ွမ္း ထဲ ငံု႔ၾကည့္ရမည္မွာ လြယ္ကူေသာ အလုပ္ မဟုတ္ေခ်။ ငံု႔ၾကည့္၍လည္း ေအာက္ေျခ ခ်ိဳင့္၀ွမ္း ထဲကုိ သဲသဲကဲြကဲြ ျမင္ႏုိင္မည္မဟုတ္။ ေတာင္ခ်ိဳင့္ထဲ ၀င္လာရန္က လည္း တေနရာ တေပါက္ တည္း ေသာ လမ္း႐ွိသည္၊ ထုိလမ္းကုိ လံုၿခံဳစြာကင္းခ်ထားႏုိင္သည္။

၀န္းရံေနေသာ ေတာင္ႀကီးမ်ားအနက္ ေျမျပင္ ဆယ့္ငါးေတာင္မွ် အျမင့္နား၀ယ္ ငွက္ႏႈတ္သီးသ႑ာန္ ေက်ာက္စြန္းႀကီးထြက္ေနေသာ ေတာင္တေတာင္႐ွိေနသည္။ ထုိေက်ာက္စြန္းေနရာမွ ေရတံခြန္သဖြယ္ ေရ လံုးေရပန္းတခုသည္ ေတာင္ေခါင္းထဲက ထြက္က်စီးေနသည္၊ ထုိေရကုိ တက္ၾကည့္ေသာအခါ ေက်ာက္စြန္းႀကီးသည္ ပကတိ ငွက္ႏႈတ္သီးအသြင္ အေပၚႏႈတ္ခမ္းေအာက္ႏႈတ္ခမ္း သ႑ာန္ၿပီျပင္စြာ သဘာ၀ အားျဖင့္ ျဖစ္တည္ေနၿပီး ခံတြင္းေပါက္ေနရာမွ ေရထြက္က်ေနသည္ကုိ အံ့ၾသဖြယ္ေတြ႕ရ၏။ ေရထြက္က်သည့္ ပင္ရင္းေနရာကား ေတာင္ေခါင္းအတြင္းမွာ ေရတြင္းသဖြယ္ျဖစ္တည္ေနေသာ ေနရာမွ ေရသည္ အစဥ္အၿမဲ ျပည့္ၿပီး လွ်ံက်ေနေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။

ထုိအခါ ေျပာင္းေ႐ႊ႕လာေသာ ေဆြမ်ိဳးအုပ္စုတြင္ အရည္အခ်င္း ဥာဏ္ပညာႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဦးေဆာင္၍ ေတာင္၏ အျပင္ဘက္ကုိ ေရထြက္ေပါက္ရေအာင္ ေဖါက္ထြင္းၾကသည္။ ငွက္ႏႈတ္သီးေနရာကုိ ပိတ္သည္၊ ထုိသုိ႔ေရထြက္ေပါက္ကုိ ပိတ္ၾကရာမွာ ေရတံခါး ခုိင္ခန္႔စြာလုပ္သည္။ အဖြင့္အပိတ္ခလုတ္တပ္ သည္။ ေတာင္ခ်ိဳင့္၀ွမ္း အတြင္းဘက္ကုိ ေရမက်ေစေအာင္ ေရကာတာတံခါးျဖင့္ တားဆီးေသာအခါ ေရသည္ အသစ္ေဖါက္ေသာ ေတာင္ေခါင္းေပါက္မွ အျပင္သုိ႔ ေရတံခြန္သဖြယ္ စီးထြက္က်သြားေလသည္။ ထုိသုိ႔ အျပင္ဘက္သုိ႔ ေရစီးထြက္က်သြား၍ ေခ်ာင္းႀကီးမွာ စမ္းအုိင္ႀကီးသဖြယ္ ျဖစ္တည္ရာမွ အုိင္ျပည့္လွ်ံ ၿပီး ေခ်ာင္းငယ္တခုအျဖစ္ စီးဆင္းသြားေလေတာ့သည္။

ခ်ိဳင့္၀ွမ္းအတြင္းမွာ ႐ွိေနၿပီးျဖစ္ေသာေရကုိ ကန္ႀကီးဆယ္သည္၊ ထုိခ်ိဳင့္၀ွမ္းအတြင္းမွာ ႐ြာတည္၍ ေရကန္ ကုိ ေျမာင္းသြယ္ကာ စပါးသီးႏွံစုိက္ပ်ိဳးသည္။ တခါတရံ ေတာင္၀ွမ္းမွ ထြက္၍ အမဲပစ္သည္။ ရသည့္ အသားကုိ ေ၀ငွစားၾကသည္။ သာကီ၀င္ ေဆြမ်ိဳးတစု ေမြးထားေသာ သားမင္းေကာင္ တမ်ိဳး႐ွိေသး၏။ ထုိ သားမင္းေကာင္၏ အေမႊးမွာ ႏူးညံ့ ႐ွည္လ်ားၿပီး ေတာက္ပေသာ အစိမ္းေရာင္အ၀ါႏုေရာင္ေရာေနသည္။ ထုိ အေမႊးကုိ အထည္ယက္လုပ္ ၀တ္ဆင္ၾကရသည္ျဖစ္၍ ထုိအမ်ိဳးျပန္႔ပြားေအာင္ အထူးဂ႐ုစုိက္ ေမြးျမဴၾက ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိ သားမင္းမ်ိဳးသည္ သာကီ၀င္ ေဆြမ်ိဳးစုအဖုိ႔ နိမိတ္ မဂၤလာယူရာလည္းျဖစ္ေပသည္။ ေဘးရန္ ကင္းေ၀း ေအးခ်မ္းမည့္ အခ်ိန္အခါဆုိလွ်င္ ထုိသားမင္းမ်ားသည္ ေပါက္ပြားစည္ပင္သည္၊ ဒုကၡ ေရာက္မည့္ အခ်ိန္ ပ်က္စီးမည့္အခ်ိန္ ေရာက္လာလွ်င္ သားမင္းမ်ားသည္ မေပါက္ပြား မစည္ပင္ေတာ့ဘဲ ဆုတ္ယုတ္ ေလ်ာ့နည္းလာတတ္ေလသည္။

ေတာင္ခ်ိဳင့္၀ွမ္းထဲတြင္ ႐ြာတည္ေထာင္ ေနထုိင္ေသာသာကီ၀င္ ေဆြမ်ိဳးစုတုိ႔သည္ တေန႔ေသာအခါ၀ယ္ စည္းေ၀း တုိင္ပင္ၾက၏။
" ငါတုိ႔ယူေဆာင္လာေသာ ေ႐ႊစုိင္ေ႐ႊခဲမ်ားႏွင့္တကြ အဘုိးအတုိင္းမသိ ထုိက္တန္ေသာ ေက်ာက္ျမက္ ရတနာ မ်ားသည္ ဤေတာင္ခ်ိဳင့္၀ွမ္းထဲမွာ ေနထုိင္ၾကေသာ ငါတုိ႔အဖုိ႔ ဆင္ယင္၀တ္စား အလွ ျပင္ေနရန္ မလုိအပ္ေတာ့ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤရတနာမ်ားအားလံုးကုိ တေပါင္းတည္းျပဳ၍ ငါတုိ႔ သာကီ၀င္ အမ်ိဳးအားလံုး အထြဋ္ အထိပ္ ပုဂၢိဳလ္လည္းျဖစ္ တေသာင္းေသာ ေလာကဓါတ္၀ယ္ နတ္လူအားလံုးတုိ႔ ညႊတ္ ႐ံုးဦးခုိက္ျခင္း ခံယူ ရေသာ ပုဂၢဳလ္တည္းျဖစ္သည့္ ေဂါတမဗုဒၶ၏ ပံုတူကုိယ္ပြား ဆင္းတုေတာ္တဆူ သြန္း လုပ္တည္ထားၿပီး ကုိးကြယ္ ၾကလွ်င္ မေကာင္းပါေလာ"
အုပ္ခ်ဳပ္သူ အႀကီးအကဲက အႀကံေပး ေျပာဆုိသည္ကုိ အားလံုးက နားေထာင္လုိက္ၾကသည္။

 ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖေယာင္းသားလုိ အိေနသည့္ ေ႐ႊစုိင္ေ႐ႊခဲမ်ားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားပံုေတာ္တူ သြန္းထုၾကသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ႐ုပ္ဆင္း႐ူပကာေတာ္ကုိ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္လုိက္ၾကရသူမ်ားျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ မ်က္ႏွာေတာ္ကုိ တေသြမတိမ္း တူညီေအာင္ ျပဳျပင္ၾကသည္။ သက္ေတာ္ ထင္႐ွား႐ွိစဥ္က သနားေတာ္ မူ လုိက္သည့္ ဆံေတာ္မ်ားကုိ ဦးေခါင္းေတာ္အတြင္း ထည့္သြင္းဌာပနာသည္။ ယူေဆာင္ခဲ့သမွ် ေက်ာက္ ျမက္ရတနာ အားလံုးကုိ သကၤန္းေတာ္ ေနရာအျပည့္ စီျခယ္ၾကသည္။

ခုတ္ယူ၍ ရေသာသစ္သားမ်ားျဖင့္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးတခု ေဆာက္အံ့ေသာအခါ ေက်ာင္းအလယ္တည့္ တည့္ ေနရာ၌ နက္ေစာက္လ်စြာေသာ ေျမတြင္းႀကီးတခုကုိ တူးၾကသည္။ ထုိေျမတြင္းအေပၚကမူ ခုိင္ခန္႔ ေသာ သစ္သားမ်ားခင္းၿပီး ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ၾက၏။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကား သစ္ခင္း သစ္ကာ သစ္သားပင္မုိးသည္။ ထုိသစ္သား အားလံုးကား အင္ၾကင္းသားေတြပင္ ျဖစ္ရကား ႏွစ္ကာလၾကာ ေသာ္ အသက္ရင့္လာေသာ္ အင္ၾကင္းသားတုိ႔သည္ ေက်ာက္သားပမာ ျဖစ္ၿပီး အ၀င္အတြက္ တံခါးႏွင့္ အခ်ိဳ႕ ေနရာမွာသာလွ်င္ တခါတရံ ျပဳျပင္ရေသာ သစ္သားမ်ားျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ၿပီးစီးလွ်င္ နက္ေစာက္စြာ တူးထားေသာ ေျမတြင္းႀကီး အထက္တည့္တည့္ အခင္းေပၚမွာ ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္စား ဆင္းတုေတာ္ကုိ ကိန္း၀ပ္တည္ထားၿပီး ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကသည္၊ ထုိသုိ႔ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာအခါ သာကီ၀င္ ေဆြမ်ိဳးစုအားလံုးသည္ ႐ွစ္ပါးေသာသီလကုိ အထူးစင္ၾကယ္စြာ ေစာင့္ထိန္းၿပီး ျမတ္စြာဘုရား ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ၀ုိင္းရံ႐ွိခုိး၍ ဤသုိ႔ ဆုေတာင္းပန္ၾကားၾက၏။

" ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေဆြမ်ိဳး တစုလံုး အသက္႐ွင္ ေနသ၍ ကာလပတ္လံုး ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ျမတ္ကုိ ေစာင့္ ေ႐ွာက္ကုိးကြယ္ပါမည္၊ အကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ေဆြမ်ိဳးစုသည္ တေယာက္မက်န္ ေသေၾကပ်က္စီးရမည့္ အျဖစ္ဆုိးမ်ိဳး ႀကံဳႀကိဳက္ဆုိက္ေရာက္လာေတာ့မည့္အခ်ိန္ နီးကပ္လာပါက ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ျမတ္ သည္ ေလ်ာက္ပတ္ ထုိက္တန္ရာ ေဒသသုိ႔ ေဒသစာရီ ႂကြခ်ီေတာ္မူပါ၊ ထုိသုိ႔ ႂကြခ်ီၿပီျဖစ္ေၾကာင္းကုိ သတိ ေပးေသာအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔အား ဖူးျမင္ႏုိင္ေအာင္ ဤေတာင္ထိပ္ထက္မွ တန္ခုိး ျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူခဲ့ပါ ဘုရား"

ရတနာအတိ သြန္းထုထားေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္၏ လက္ေတာ္ေပၚမွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ မယ္ေတာ္ ကုိယ္ ႏွင့္ မကြာျမတ္ႏုိးစြာ ၿခံဳလႊမ္းခဲ့သည့္ ၿခံဳထည္ကုိ ယုယစြာ တင္ထားပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။
ေဆြမ်ိဳး အစဥ္အဆက္မ်ား ဤသုိ႔ ေအးခ်မ္းစြာ ေနထုိင္ခဲ့ၾကရာ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ကမူ သာကီ၀င္ ေဆြမ်ိဳးစုထဲမွ အထူးသျဖင့္ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာ လွပေသာ သဂၤမာလာ အမည္႐ွိ မင္းသမီးတပါး သည္ တေန႔ေသာအခါ၀ယ္ ေတာင္ေခါင္းအျပင္ဘက္ ေရထြက္က်ရာ စမ္းအုိင္ဆီသုိ႔ အပ်င္းေျပ ထြက္လာ ခဲ့သည္။ ထုိအခါ စမ္းအုိင္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေရဓါတ္ေၾကာင့္ ေအးစိမ့္ေနသည့္ ေက်ာက္တံုးႀကီးမ်ားတြင္ ေက်ာက္ပန္းပြင့္ႀကီး မ်ားမွ ထြက္ေသာ ေရေမႊးနံ့သည္ အလြန္တရာမွ သင္းပ်ံ႕ႀကိဳင္လိႈင္လွေပသည္။

သိဂၤမာလာသည္ ေက်ာက္ပန္းပြင့္ႀကီးကုိခူး၏။ ဘယ္လုိမွ ခူးမရေသာအခါ ေက်ာက္တံုးခၽြန္ခၽြန္တခုျဖင့္ အပြင့္ ညွာတံ ကုိ ထုိးျဖတ္သည္။ အလြန္ အားခြန္စုိက္၍ ဆဲြျဖတ္ယူေသာအခါ မယံုႏုိင္စရာပင္ ပန္းပြင့္ႀကီး ေရာ ပန္းပင္ပါ ေရေႏြးပူျဖင့္ ေလာင္းလုိက္သလုိ ႏြမ္းေခြကာ မ်က္ေစ့ ေအာက္မွာပင္ ေက်ာက္ပန္း ပင္ႀကီးသည္ ႏွေျမာ၀မ္းနည္းဘြယ္ရာ ေသသြားေလေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သိဂၤမာလာသည္ အျခားပန္းပြင့္ေတြကုိ မခူးေတာ့ဘဲ ပန္းပြင့္ေတြအလယ္က ၀တ္ဆံမံႈကေလးေတြကုိသာ လက္ျဖင့္ အသာ အယာ ပြတ္သပ္ယူၿပီး ျပန္လာခဲ့သည္။ ထုိ၀တ္ဆံမံႈေတြကုိ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ထဲ၀င္ၿပီး ဘုရားမယ္ေတာ္ သီရိမဟာ မာယာေဒ၀ီ၏ ၿခံုထည္ေပၚသုိ႔ ပက္ျဖန္းခ်လုိက္၏။

ေမႊးႀကိဳင္ေသာ ရနံ႔သည္ ၿခံဳထည္ တခုလံုးမွာ စဲြသြားသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အႀကီးအကဲ မ်ားႏွင့္ တကြအားလံုးေသာ လူမ်ားကလည္း ထုိအေမႊးနံ႔မ်ားကုိ မ်ားစြာႏွစ္သက္သည္။ သီရိ မာလာေျပာျပသည့္ ေက်ာက္ပန္းပင္ႀကီးမ်ားကုိ သြားၾကည့္ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အမ်ားသေဘာတူပင္ ဆံုး ျဖတ္ေသာ တာ၀န္ တခုကုိ သိဂၤမာလာသည္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ထမ္းေဆာင္ေလသည္။ ထုိတာ၀န္ကား..
" ခူးဆြတ္၍မရေသာ ပန္းပြင့္အတြက္ ပန္းပင္မ်ား မေသေစလင့္။

မ်ိဳးမျပဳတ္ ေစလင့္၊ပန္းပြင့္မွ ျဖစ္ေပၚေသာ ေမႊးႀကိဳင္သည့္ ၀တ္မံႈသည္ သိဂၤမာလာ ယူေဆာင္လာရသည္မွာ အေတာ္အသင့္ ဖိတ္စင္မႈလည္း႐ွိသည္။ ေမႊးရနံ႔ကလည္းျပယ္သင့္သေလာက္ ဖိတ္စင္မႈလည္း႐ွိသည္။ ေမႊးရနံ႔ကလည္းျပယ္သင့္သေလာက္ ျပယ္ သြားမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားမယ္ေတာ္၏ ၿခံဳထည္ကုိ ရတနာ ကလပ္ေပၚမွာ တင္ယူ၍ ပန္းပင္႐ွိရာသုိ႔ သိဂၤမာလာ ယူေဆာင္သြားရမည္။ ပန္းပြင့္မွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေမႊးႀကိဳင္သည့္ ၀တ္မံႈကုိ ၿခံဳထည္ျဖင့္ ျဖည္း ညွင္းစြာ အသာအယာတုိ႔ယူျခင္းျဖင့္ ၀တ္မံႈလည္း မလြင့္ပါး ရနံ႕လည္းၿခံဳထည္ထဲသုိ႔ အားလံုး ေရာက္ေပ လိမ့္မည္။

ပန္းပြင့္ႀကီးမ်ားသည္ အစဥ္အၿမဲ၀တ္မံႈျဖစ္ေပၚမေနေခ်။ တႏွစ္လွ်င္ တႀကိမ္ ေႏြဦးေပါက္စအခ်ိန္ရာသီမွာ သာလွ်င္ ၀တ္မံႈလိႈင္၍ သင္းႀကိဳင္ေမႊးပ်ံ႕သည္ျဖစ္ရာ ထုိအခ်ိန္မွာသာ ၿခံဳထည္ကုိ ယူေဆာင္ရေလသည္။ ၿခံဳ ထည္ မယူေဆာင္မီေန႔ ညအခ်ိန္ဆုိလွ်င္ေက်ာင္းေဆာင္ထဲမွာ ယခင္ကထက္ပုိၿပီး ဆီမီးအလင္းေရာင္ျဖင့္ ပူေဇာ္ကာ ႐ွိခိုးကန္ေတာ့ၾကေလသည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ၀တ္မပ်က္ပူေဇာ္ကာ တာ၀န္ယူလာခဲ့ေသာသိဂၤမာလာသည္ ေက်ာက္ပန္းပြင့္ႀကီးေတြမွ ၀တ္မံႈ နံ႔လိႈင္၍ ေမႊးႀကိဳင္ခ်ိန္ နီးၿပီျဖစ္ေသာ ေႏြဦးေပါက္တေန႔၀ယ္ ပန္းပြင့္ႀကီးေတြကုိၾကည့္ရန္ စမ္းအုိင္ဆီသုိ႔ လွ်ိဳ႕၀ွက္ေသာလမ္းမွ ထြက္လာခဲ့ေလသည္။ သာကီ၀င္ ေဆြမ်ိဳးစုတုိ႔ ေနလာခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေညာင္းလာခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ဤေတာင္ၾကား ခ်ိဳင့္၀ွမ္းေနရာသုိ႔ မည္သည့္ ရန္သူ တစံုတဦးမွ လာ ေရာက္ဖူးျခင္း အေႏွာက္အယွက္ေတြ႕ျခင္းမ႐ွိချ့ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သိဂၤမာလာသည္ စိတ္လက္ ေအးခ်မ္းစြာပင္ ထြက္လာခဲ့သည္။ သာကီ၀င္ ေဆြမ်ိဳးစုတုိ႔ ေနလာခဲ့သည္မ်ာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေညာင္း လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ ေသာ္လည္း ဤေတာင္ၾကား ခ်ိဳင့္၀ွမ္းေနရာသုိ႔ မည္သည့္ ရန္သူ တစံုတဦးမ် လာေရာက္ဖူးျခင္း အေႏွာက္ အယွက္ေတြ႕ျခင္းမ႐ွိခဲ့ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သိဂၤမာလာသည္ စိတ္လက္ ေအးခ်မ္းစြာပင္ ထြက္လာခဲ့သည္။

သိဂၤမာလာထြက္လာ၍ ေက်ာက္ပန္းပင္ႀကီး အနားေရာက္ၿပီး ပန္းပြင့္ကုိ အာ႐ံုစုိက္ၾကည့္ေနဆဲ၀ယ္ ေၾကာက္ မက္ဖြယ္ ႐ုပ္ဆင္းသ႑ာန္႐ွိ၍ သူ႔တသက္တာ၀ယ္ တႀကိမ္တခါမွ မျမင္ဘူးေသာ ၀တ္စား ဆင္ ယင္မႈျဖင့္ ဓါးကုိယ္စီ ကုိင္ထားေသာ လူသတၱ၀ါငါးဦးသည္။ ေခ်ာေမာလွပေသာ သိဂၤမာလာကုိ ၀ုိင္းရံ ဖမ္းဆီး ခ်ဳပ္ကုိင္လုိက္ၾကသည္။ ဤလူသတၱ၀ါ ငါးဦးသည္။ မည္သည့္ေနရာက ေပၚေပါက္လာသည္ကုိ သိဂၤ မာလာ မသိ၊ မစဥ္းစားတတ္ေခ်။ သိဂၤမာလာ စိတ္ထဲတြင္ ဤငါးဦးကုိ လူဟူ၍မထင္ေခ်။ ဘီလူး သဘက္ ေတြပင္ျဖစ္ေလမလားဟု ေၾကာက္အားႀကီးစြာျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ရန္ပင္ အသံမထြက္ႏုိင္ေအာင္ျဖစ္ရ သည္။

ငါးဦးေသာ လူေတြက သိဂၤမာလာကုိ လႈပ္ႏိုင္ေအာင္ ခ်ဳပ္ကုိင္ဖမ္းဆီးထားေသာ္လည္း သူတုိ႔လုိ အ၀တ္ အဆင္အျပင္မ်ိဳးႏွင့္ပင္ လူတေယာက္ကား သိဂၤမာလာကုိ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ကုိင္ရာ၌ လံုး၀မပါ၀င္ဘဲ ခပ္လွမ္းလွမ္း မွ တည္ၿိငမ္စြာသာ ၾကည့္ေနသည္။
" ဗုဒၶျမတ္စြာကယ္"

သိဂၤမာလာသည္ ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္းျဖင့္ ၾကက္ေသေသေနရာမ် ထုိလူငါးေယာက္က ေရအုိင္ႏွင့္ ခပ္လွမ္း လွမ္း ေတာင္ကမူအကြယ္ ေနရာသုိ႔ ဆဲြေခၚသည္တြင္မွ ေအာ္ဟစ္ ႐ုန္းကန္ရန္ သတိရေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အား႐ွိသမွ် ႐ုန္းကန္ပါေသာ္လည္း ငါးေယာက္ေသာ လူ၏ ခြန္အားကုိ မတုၿပိဳင္ႏုိင္ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔ ဘာသာစကားျဖင့္ ဗုဒၶဘုရားကုိ တုိင္တည္ေအာ္ဟစ္ရာတြင္လည္း အသံတပုိင္းတစသာထြက္သည္။ ထုိလူေတြက ပါးစပ္ပိတ္လုိက္သျဖင့္ အသံေပ်ာက္သြားေလသည္။ ထုိလူ ေတြက ပါးစပ္ပိတ္လုိက္သျဖင့္ အသံေပ်ာက္ သြားေလသည္။ ထုိအခုိက္မွာ သိဂၤမာလာအဘုိ႔ လံုး၀ မေမွ်ာ္ လင့္ေသာ ကယ္တင္႐ွင္က ေပၚလာသည္။

ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ တည္ၿငိမ္စြာ ၾကည့္ေနသူသည္ လွ်ပ္ျပက္သကဲ့သုိ႔ သူတုိ႔အနားသုိ႔ လွ်င္ျမန္စြာ ခ်ဥ္းကပ္လာ သည္။ သူ႔လက္ထဲမွာ ကုိင္ထားေသာ အရာ၀တၳဳတခုကုိ မည္ကဲ့သုိ႔ ျပဳလုပ္သည္မသိ၊ ျပင္းထန္ေသာအသံ ႀကီးေပၚလာကာ ကုိယ္ေပၚက အ၀တ္ေတြ စုတ္ျပတ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ သိဂၤမာလာကုိ သည္းသည္း မည္းမည္း ၀ုိင္းအံု ေနသည့္ လူငါးေယာက္အနက္ ႏွစ္ေယာက္သည္လဲက်သြားသည္။ က်န္သံုးေယာက္က အံ့အားသင့္ ဟန္ေပၚေနခုိက္မွာ ထုိလူ႔လက္ထဲက ပစၥည္းသည္ အသံျမည္သြားျပန္ၿပီး က်န္သံုးေယာက္ပါ လဲက်သြား သည္။ ထုိလူ၏ ျပဳမူပံုမွာ မယံုႏုိင္ေအာင္ လွ်င္ျမန္လြန္းသျဖင့္ ငါးေယာက္လံုး အငုိက္မိၿပီး ခံလုိက္ၾကရျခင္း ျဖစ္သည္။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

Anonymous said...

စိတ္ကူးယဥ္ ထုိးဇာတ္ေတြ ဆင္ရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဗုဒၶဝင္ ျဖစ္စဥ္ေတာ္ေတြကုိေတာ့ ခ်မ္းသာေပးသင့္တယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။ မသိတဲ့သူေတြက ဒီထုိးဇာတ္ကုိ အဟုတ္ထင္သြားႏုိင္ပါတယ္။

ဘုရားမယ္ေတာ္ရဲ႕ ျခံဳထည္ဆုိတဲ့ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိဖူးတဲ့ ထုိးဇာတ္ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္လမ္းထဲမွာ လံုးဝ မေရးသင့္တာၾကီး ပါေနတယ္။ ဒီျခံဳထည္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားဆီ ဆက္ကပ္ေတာ့ ဘုရားက ရုိေသျမတ္ႏုိး ေထြးပုိက္ထားတယ္ ဆုိတာ...။ ျမတ္စြာဘုရားက သံုးေလာကမွာ အျမတ္ဆံုးပါ။ ဘုရားရွင္ဟာ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ရုိက်ိဳးေနစရာ မလုိေတာ့ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက သက္မဲ့ ျခံဳထည္ၾကီးကုိ ရုိေသစြာ ေထြးပုိက္ထားတယ္ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ မေရးသင့္ပါ။ မယ္ေတာ္ကုိ နတ္ျပည္အထိ တက္ျပီး ေသာတာပန္ျဖစ္ိေအာင္ ေက်းဇူးဆပ္ခဲ့ျပီးပါျပီ။ ဒီလုိ ေက်းဇူးဆပ္ေတာ့လဲ မယ္ေတာ္ေဟာင္း နတ္သားက အျခားနတ္ေတြနဲ႔အတူ ရုိရုိေသေသ ခစားျပီး တရားကုိ နာယူတာပါ။ ဘ့ုရားရွင္က မယ္ေတာ္ကုိ ျပန္ျပီး ရုိ္ေသေနစရာ မလုိေတာ့ပါဘူး။ မသိနားမလည္ျခင္းဟာ ခြင့္လႊတ္လုိ႔ ရေပမယ့္ မသိနားမလည္တာကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး ထုိးဇာတ္ေတြ မဆင္သင့္ပါ။

ေနာက္ျပီး မယ္ေတာ္ဟာ နတ္ရြာစံတဲ့အခ်ိန္ထိ ပုထုဇဥ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားက ပုထုဇဥ္အျဖစ္နဲ႔ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ မယ္ေတာ္ရဲ႕ ျခံဳထည္ကုိ လူသားေတြကုိ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပရိေဘာဂေစတီအျဖစ္ ကုိးကြယ္ခုိင္းတယ္ဆုိတာ မေရးအပ္တဲ့ ကိစၥပါ။ ပရိေဘာဂ ေစတီဆုိတာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အသံုးအေဆာင္ေတြကုိ နတ္လူေတြက အျမတ္တႏုိးကုိးကြယ္မွ ပရိေဘာဂေစတီ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာ မကုန္ေသးတဲ့ ဘယ္သူမွ ပရိေဘာဂေစတီ အတည္ခံခ်င္လုိ႔ မရပါ။ ေဒြး ကြယ္လြန္တုန္းက ေဒြးရဲ႕ အရုိးျပာေတြကုိ ေစတီတည္မယ္ ျဖစ္ေသးတယ္။ ဘုရားနဲ႔ ရဟႏၱာ မဟုတ္ရင္ ကိေလသာ က်န္ေနေသးရင္ အနာဂါမ္ကုိေတာင္ ေစတီမတည္ရဘူးဆုိတာ သိနားလည္သူေတြက ေျဖရွင္းတားဆီးခဲ့ရပါတယ္။

ဆရာမၾကီးအေနနဲ႔ ဗုဒၶရဲ႕ တရားဓမၼနဲ႔ သာသနာ့ ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြကုိ စိတ္ဝင္စားမႈနည္းျပီး ေလာကီအယူအစြဲေတြကုိပဲ စိတ္သန္ဟန္ တူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေလ့လာဘဲနဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္ ေရးတာေတာ့ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ႔ ရုိေသစြာ ေျပာၾကားလုိပါတယ္။