Tuesday, January 18, 2011

ေလအဟုန္လွ်ပ္စီး နဲ႔ အျမင့္ခရီး ကုိ လွမ္းခဲ႔တယ္ အပိုင္း (၂)

အခန္း ၁

သိပၸံပညာရဲ႕ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ရာေတြကုိ မျမင္ဖူးခင္ ကမာၻၾကီးကုိ ေမွာ္အတတ္နဲ႕ စုန္းတေစၦတုိ႔က လႊမ္းမုိး ထားတယ္ လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ ထင္ခဲ့တယ္။
ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္က နတ္မိစာၦေတြ၊ စုန္းတေစၦေတြ တကယ္ရွိေနတယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ခဲ့တယ္။ ငယ္ငယ္က နတ္ကုိင္ လုိ႔ ေသမလိ္ု ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္အသက္ကုိ ကယ္ခဲ့သူကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အေဖပါပဲ။ အဲဒီ အတြက္ ကြ်န္ေတာ္အေဖဟာ သူရဲေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့တာပါပဲ။

ကြ်န္ေတာ္ ေျခာက္ႏွစ္သား အရြယ္ကေပါ့။ ရြာလယ္လမ္းမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ ေဆာ့ေနခ်ိန္၊  သီခ်င္းေတြ ဆုိၾက ကၾက ခုန္ၾကနဲ႔ေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မိသားစုက ယာေတာတစ္ခုမွာ ေနပါတယ္။ ႏြားမေတြ အမ်ားၾကီး ပုိင္ တဲ့ လူေတြက ႏြားေက်ာင္းသားကေလးေတြ ငွားၾကရပါတယ္။

တစ္ေန႔မွာ သူတုိ႔ ဆီက သတင္းထူး ၾကားရပါတယ္။ မနက္ေစာေစာႏြားေက်ာင္းေနတုန္း ဧရာမ အိတ္ၾကီး တစ္လုံး လမ္းေပၚမွာ သူတို႔ ေတြၾကသတဲ့။ သူတုိ႔ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ လား လား တစ္္အိတ္လုံး ခ်ဳိခ်ဥ္ေတြ သၾကားလုံး ေတြ အျပည့္တဲ့ဗ်ား။ စဥ္းစားၾကည့္ပါဗ်ာ။ သူတို႔တေတြ ဘယ္ေလာက္ ေပ်ာ္လုိက္မလဲ ဆိုတာ ေလ။ ကြ်န္ေတာ္က ခ်ဳိခ်ဥ္ဆုိ အရမ္းၾကိဳက္တဲ့ေကာင္။
''ဒီခ်ာတိတ္ ကုိ နည္းနည္း ေပးလုိက္ၾကရေအာင္''
တစ္ေယာက္က အၾကံျပဳတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ က အသက္မရွဴအားဘဲ ရင္တမမနဲ႔ေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္ ဆံပင္ထဲမွာ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြ ကပ္လုိ႔။
''ေပးေလကြာ၊ ေပးလုိ္က္ပါ''
တစ္ေယာက္ က ေထာက္ခံျပီး ''ဒီေကာင္ေလးပုံလည္း ၾကည့္ပါဦးကြာ''
ေနာက္တစ္ေယာက္ က အိတ္ထဲႏႈိက္ျပီး သၾကားလုံး လက္တစ္ဆုပ္  ကြ်န္ေတာ္လက္ထဲက ထည့္ေပးတယ္။ ေရာင္စုံ အလုံးကေလးေတြ။
သူတို႕ ထြက္သြားသြားခ်င္း ကြ်န္ေတာ္ ပလုတ္ပေလာင္း ေလြးတယ္။ အခ်ဳိရည္ေတြ ကြ်န္ေတာ္ ေမးေစ့ေပၚ အက်ီီီီေပၚ သုိ႔ စီးက်ကုန္တယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔ သရက္ပင္ေအာက္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ကစားေနတုန္းေစ်းသည္တစ္ေယာက္ စက္ဘီး နဲ႔ ေရာက္လာျပီး ကြ်န္ေတာ္အေဖနဲ႔ စကားေျပာေနတာကုိ ေတြ႕ရတယ္ ။ သူ မေန႔က ေစ်းအျပန္မွာ အိတ္တစ္လုံး က်က်န္ခဲ့လုိ႔ျပန္ရွာတဲ့အခါ လမ္းေပၚမွာ မေတြ႕ေတာ့ဘူးတဲ့။ အိတ္က ပီေကအိတ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏြားေက်ာင္းသား ေတြ ရသြားတယ္လုိ႔ အျခား ေစ်းသည္ ေတြ ဆီ္က သိရတဲ့အေၾကာင္း ေျပာရင္း ေစ်းသည္ ေဒါသူပုန္ ထေနတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ရက္ဆက္တုိက္လာျပီး အိတ္ေကာက္ရ သြား တဲ့ ႏြားေက်ာင္းသားေတြကုိ စုံစမ္း တယ္။ ျပီးေတာ့ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ၾကိမ္၀ါးပါေလေရာ။
''က်ဳပ္ ဆင္ဂန္ဂါ'' ဆၤီသြားမယ္။ က်ဳပ္ပစၥည္း ကုိ စား တဲ့ ေကာင္ေတြအားလုံး ကာလနာ တုိက္ေစရမယ္။

ဆင္ဂန္ဂါဆိုတာ နတ္ဆရာကုိ ေျပာတာပါ။
ပီေက ေတြ ကြ်န္ေတာ္ အမ်ားၾကီး စားျပီဲးျပီ။ စားျပီးတာၾကာျပီ။ သိပ္အရသာရွိတဲ့ နတ္သုဒါၶေတြ၊ အခုေတာ့ အဆိပ္ ေတြ ျဖစ္ကုန္ျပီေကာ။ ပါးစပ္ထဲ ေအာ့ခ်င္အန္ခ်င္ျဖစ္လာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္း ေခြ်းေတြ ျပန္လာျပီး ရင္ေတြတအားခုန္လာတယ္။ ဘယ္သူမွ မသိေအာင္ အိမ္ေနာက္ေဖး ေျပးျပီး ပါးစပ္ထဲ လက္ညွဳိးထုိး အန္တယ္။ ေျခေထာက္နား က်လာတဲ့ ၀ါ၀ါ အရည္ေတြကို ဘယ္သူမွ မျမင္ေအာင္ သဲနဲ႔ ဖုံးထား ခဲ့တယ္။

ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္ ေ၀ဒနာ မသက္သာပါဘူး။ ေနလုံးၾကီဲးကုိ တိမ္မည္းညဳိေတြ ဖုံးအုပ္သြားသလုိ စိတ္ထဲ ခံစား ေနရတယ္။ သစ္ပင္ေတြထဲက ေနျပီးနတ္ဆရာရဲ႕ မ်က္လုံးၾကီးေတြက ကြ်န္ေတာ္ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ ေနတယ္ လုိ႔ ထင္လာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ စားခဲ့တဲ့ ပစၥည္းကုိ အဆိပ္သင့္ေအာင္ သူ ကိ်န္စာတုိက္ေတာ့မယ္။ ကြ်န္ေတာ္အိပ္ရာထဲကုိ  ဒီညသူေရာက္လာေတာ့မယ္။ ကြ်န္ေတာ္၀ိညာဥ္ကို ႏုတ္ယူသြားလိမ့္မယ္၊ မုိးလင္းေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ခႏၶာကုိယ္ ေအးစက္ျပီးအသက္မဲ့ေနလိမ့္မယ္။ ေၾကာက္လြန္လုိ႕ အဖ်ားတက္ခ်င္ သလုိလုိ ျဖစ္လာတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ ရႈိက္ၾကီးတငင္ ငုိခ်လုိက္တယ္။ ေျခေထာက္ေတြလည္း အေၾကာေသသြားသလုိ လႈပ္လုိ႔ မရေတာ့ ပါဘူး။ မ်က္ရည္ပူေတြ ပါးျပင္ေပၚကုုိတလိမ့္လိမ့္ စီးက်ေနခ်ိန္မွာပဲ ႏွာေခါင္းထဲကုို စိမ္းေရႊေရႊ အဆိပ္နံ႔ ေတြ၀င္လာ ပါေတာ့တယ္။ ဘုရား  ဘုရား ၊ကြ်န္ေတာ္တစ္ကုိယ္လုံး အဆိပ္ေတြ ျဖစ္ေနပါေပါ့လား။ အျမန္ဆုံး ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ အျမန္ဆုံး ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ေျပးလာခဲ့ပါတယ္။ သစ္ေတာထဲကေန အိမ္ဘက္ ကုို ျပန္ေျပးခ်လာခဲ့ပါတယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့အေဖ ေျပာင္းဖူးေတြ ခ်ဳိုးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ့ အေဖ ရင္ခြင္ ထဲ ေျပး၀င္လုိက္ခ်င္တယ္။ မေကာင္းဆုိုး၀ါးရန္က အကာအကြယ္ေပးႏုိင္ အေဖပဲရွိမယ္ ထင္ပါတယ္။

ငိုရင္း ရႈိက္ရင္း အျပစ္ကုိ  ကြ်န္ေတာ္၀န္ခံလုိက္ပါတယ္။
''ခုိးရာပါ ပီေကေတြ စားတဲ့အထံဲမွာ ကြ်န္ေတာ္ပါ္တယ္အေဖ၊ သူတုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ကုိ ေခၚမသြားပါေစနဲ႕ အေဖ။
အေဖ က ကြ်န္ေတာ္ကုိ ခဏၾကည့္ျပီး ခဏၾကည့္ျပီဲး ေခါင္းရမ္းရွာတယ္။
''ေၾသာ္ မင္းပါ ပါတာကုိး ''ဟု ေျပာျပီး ျပဳံးေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္အျဖစ္ကုိ သူ သေဘာက်ေနတာလား။

''အင္း'' ဆုိျပီးသူ ထုိင္ရာက ထတယ္။ အဲဒီလုိ ထ လိုက္တုိင္း သူ႔ဒူးေခါင္းထဲက က်ဳိးက်ဳိးကြ်တ္ကြ်တ္ ျမည္ သြားတာ ခ်ည္းပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ အေဖဟာ ဧရာမ လူထြားၾကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
"မင္းဘာမွ မပူနဲ႔ ၊ အေဖ အဲဒီေစ်းသည္နဲ႔ သြားေတြ႕ၿပီး ရွင္းျပမယ္၊ သူ ေက်နပ္မွာာပါ"
ရွစ္ကီလိုမီတာ ေ၀းတဲ့ မာဆာကာရြာကို အေဖ ေျခက်င္ေလွ်ာက္သြားၿပီး ျပႆနာ ရွင္းခဲ့တယ္တဲ့။ အေဖ ဘယ္လို ရွင္းခဲ့ သလဲ ဆိုတာ ေနာက္မွ ကၽြန္ေတာ္ သိရတာပါ။  အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကို အေဖ က ပီေက အိတ္ႀကီး တစ္လံုး အျပည့္ ၀ယ္ေပးၿပီး ေလ်ာ္ေပးခဲ့ပါသတဲ့။

ကၽြန္ေတာ္ အသက္မေသေတာ့ဘူးေပါ့။ အေဖက ကယ္လိုက္တယ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က အေဖ့ ကို အဲဒီညမွာ ေမးပါတယ္။ က်ိန္စာဆိုတာ ဘာလဲေပါ့။ အေဖက  အေလးအနက္ ေတြးေနပံုမ်ိဳးနဲ႔ ေျဖပါ တယ္။
"ေအးကြာ၊ အခ်ိန္မီ ေရာက္သြား လို႔ ေတာ္ေသးတာေပါ့" တဲ့။ ၿပီးေတာ့ သူ အားရပါးရ ရယ္ပါတယ္။ သူ ထုိင္ေန တဲ့ ကုလားထုိင္ႀကီး သိမ့္သိမ့္တုန္ေအာင္ သူ ရယ္ေနတာပါ။ ၿပီးမွ -
"ဒီမယ္ ၀ီလ်ံ၊ မင္းဘ၀ မွာ ဘာေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။ အဲဒါ ၿမဲၿမဲ မွတ္ထား"

ကၽြန္ေတာ့္အေဖက ဗလေကာင္းတယ္၊ သန္မာထြားက်ိဳင္းတယ္။ ေမွာ္ဆရာေတြ၊ နတ္ဆရာေတြကို မေၾကာက္ဘူး၊ သူက အဲဒီ စုန္းတို႔လို၊ နတ္တို႔လို ဇာတ္လမ္းေတြကို သူ အကုန္သိတယ္။
လမိုက္ည တစ္ည မွာ မီးခြက္ထြန္းၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မိသားစုအားလံုး ဧည့္ခန္းမွာ စုထိုင္ၾကရတယ္။ အေဖက ကမၻာႀကီး အေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။  ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘ၀ အစကတည္းက စုန္းကေ၀ ေတြ ဘယ္လို ဘယ္လို ႀကီးစိုးခဲ့ေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။

အာဖရိက ဆင္းရဲသားမ်ားအတြက္ ဒုကၡေတြက မ်ားလွေၾကာင္း၊ ဘုရားသခင္အတြက္ေရာ၊ တုိ႔ကုိယ္တုိိင္ အတြက္ ပါ ဒုကၡခံရေၾကာင္းေတြ ရွင္းျပတယ္၊ အဲဒီမွာ တတိယအင္အားစု အျဖစ္နဲ႕စုန္းကေ၀ေတြ၊ နတ္ဆရာ ေမွာ္ဆရာ ေတြ ေပၚလာတဲ့အေၾကာင္းေျပာျပတယ္၊ နတ္ေတြစုန္းေတြဟာ သစ္ပင္တစ္ပင္ကို ျမင္ရသလို မိန္းမတစ္ေယာက္ ေရအိုးရြက္လာတာ ျမင္္ရသလို မျမင္ႏိုင္ဘူး။ မျမင္ရတဲ့အင္အားတစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ေလတိုက္သလို လမ္းျဖတ္ကူးထားတဲ့ ပင့္ကူအိမ္တစ္ခုနဲ႕တူတယ္။ ဒါေတြဟာ စာအုပ္ေတြ တည္းမွာရွိျပီး ဘယ္သူမွ လက္ေတြ႔ မျမင္ဘူးၾကဘူး။ အဲဒီလို လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ ရွင္းျပတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုး သေဘာက် တဲ့ သာဓက တစ္ခုရွိပါတယ္။ မြာစီလူမ်ိဳးစု အၾကီးအကဲ နဲ႔ ကာစန္ဂူ အားျပိဳင္ပြဲပါ။

ဆယ့္ကိုးရာစု အေစာပိုင္းကစျပီး ဒီေန႔အထိ အာဖရိက အလယ္ပိုင္း ေျမျပန္႔လြင္ျပင္ကို စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးစု ဟာ ခ်ီ၀ါလူမ်ိဳးစုျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တေတြဟာ ကြန္ဂိုေတာင္ေပၚ ေဒသကေနျပီး ရာစ ုႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ က ဒီအရပ္ကို ထြက္ေျပးလာၾကသူ ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေရာဂႏၱရကပ္ေဘးေၾကာင့္ ေျမျပန္႔ ကို ဆင္းလာၾကျပီး ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာဈ ေျမၾသဇာေကာင္းရာ ေဒသမွာ အတည္တက် ေနထိုင္ခဲ့ၾက သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေတြရာေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေတာင္ၾကာရွည္ ရွိခဲ့ပါျပီ။

အဲဒီအခ်ိန္ကုန္းက ကၽြန္ေတာ္တု႔ိရြာရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ဘက္မွာ ဧရာမၾကံ့မည္းၾကီး တစ္ေကာင္ ေသာင္းက်န္း ခဲ့ဖူးပါသကဲ့။ အေကာင္ၾကီးက သံုးတန္ေလာ္ရီကားထက္ ၾကီးျပီး သူခ်ိဳၾကီးမွာ ကၽြန္ေတာ့္အေဖ လက္ေမာင္း ေလာက္ၾကီးတယ္ဆိုပဲ၊ ခ်ိဳထိပ္ဖ်ားက ဓားေျမွွာင္လုိ ခြ်န္ေနတာပဲ။  အဲဒီေခတ္တုန္းက ရြာသား ေတြေရာ၊ တိရစာၦန္ေတြပါ  ေသာကေရ သုံးေရအတြက္ ေရကန္တစ္ခုတည္းကုိ အားထားခဲ့ၾကရတယ္။ ၾကံ႕ၾကီးက ေရထဲမွာ စိမ္ေနရင္း လူေတြကိုေစာင့္ေနတတ္တယ္။ ေရကန္ကို အမ်ားဆုံးသြားရတဲ့ လူေတြ ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အေမ လို ၊ ေရခပ္ဆင္းတဲ့ အမ်ဳိးေတြေပါ့။ ေရခပ္ဖုိ႔ ေရခပ္ဖုိ႔ ေရကုိ ေရထဲကုိ ႏွစ္လုိက္တာ နဲ႕ အေကာင္ၾကဲီး က ၀ုန္းခနဲ ထျပီး တုိက္ခုိက္ေတာ့႔ပဲ။ အမ်ဳိးသမီးေတြကုိ ဦဲးခ်ဳိကေလာ္၊ ခြာနဲ႕နင္းေခ်ျပီး တစ္စမက်န္ ဖ်က္ဆီးပစ္တယ္။  တစ္လ ႏွစ္လအတြင္း ဒီေကာင္ၾကီးသတ္တာ လူတစ္ရာ ေက်ာ္ ရွိသြားတယ္တဲ့။ 

အဲဒီအထဲမွာ ခ်ီ၀ါလူမ်ဳိးစု အၾကီးအကဲရဲ႕သမီးကေလး ပါသြားတယ္။ အဲဒီမွာ ခ်ီ၀ါေခါင္းေဆာင္ဟာ ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ျပီး သူ႕ ရြာသားေတြ၊ စစ္သည္ေတြနဲ႕ တုိင္ပင္တယ္။
ဒီကိစၥ ဟာ တကယ့္အႏၱရာယ္ပဲ။ ဘယ္လုိ ေျဖရွင္းၾကမလဲ
အမ်ဳိးမ်ဳိး တင္ျပၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အၾကီးအကဲ တစ္ခုမွ သေဘာမတူဘူး။ အဲဒီမွာတင္ သူ႕လက္ေထာက္ တစ္ေယာက္ က ထျပီး
လီလြန္ေဂြ မွာ ကြ်န္ေတာ္အသိတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူက အၾကီးအကဲ တစ္ေယာက္မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔မွာ ေသနတ္ရွိတယ္။ ေမွာ္ပညာလည္းတတ္တယ္။ သူက တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ဒီေကာင္ၾကီးကုိ ေကာင္းေကာင္းႏွိမ္နင္းမယ္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ ယုံၾကည္ပါတယ္။

အဲဒီလူရဲ႕ နာမည္က မြာစီခ်ီေဖာ္ဇရ။ သူတုိ႕ ျပည္နယ္မွာ နာမည္အၾကီးဆုံးေမွာ္ဆရာပါ။ သူနာမည္ ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ က ျမက္ပင္မုဆုိးတဲ့။ ဘာလုိ႕လဲဆုိေတာ့ သူဟာ ကြင္းထဲမွာ့ ျမက္ပင္ေယာင္ေဆာင္ျပီး ကုိယ္ေယာင္ ေဖ်ာက္ထား ႏုိင္တယ္။ အၾကူီးအကဲရဲ႕ လူေတြဟာ ကီလုိမီတာ တစ္ရာေ၀းတဲ့ လီလြန္းေဂြကုိ အေရာက္ သြားျပီး မြာစီကုိ အကူအညီ ေတာင္းေတာ့ သူက လက္ခံတယ္။ ကာစန္ဂူက ညီအစ္ကုိ ေတာ္ေတြ ကို သူကူညီပါမယ့္တဲ့။

တစ္ေန႕မနက္ ေနမထြက္ခင္ ေရကန္ကုိ မြာစီေရာက္သြားတယ္။ ကမ္းနဖူးက ျမက္ေတာထဲမွာ ရပ္ျပီး သူ႕ကုိ ေရမန္း ေတြ ဖ်န္းတယ္။ သူ႕ေသနတ္ကိုလည္္း ဖ်န္းတယ္။ ျပီးတာနဲ႕ သူေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္။ ၾကံ႕ၾကီး ဟာ ၀ုန္းဒုိင္းက်ဲ ေျပးလာျပီး ေရထဲဆင္းတယ္။ မြာစီက သတၱ၀ါၾကီးရဲ႕ ဦးေခါင္းထဲကုိ က်ည္ဆန္ တစ္ေတာင့္ ပစ္သြင္း လိုက္ေတာ့ ၾကံ႕ၾကီး ဟာ ကြ်မး္ျပန္ျပီး ခ်က္ခ်င္း ေသသြားတယ္။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

အစ္မေရ
ဖတ္ျပီးသြားျပီေနာ္
ဆက္၇န္.. ေမွ်ာ္ ေန သည္...........