ယခု သီတင္းပတ္ သုံးပတ္မွ် ေက်ာငး္တက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ သည္ကေလးသည္ စာေရးစားပြဲမွာ ခါးမတ္မတ္ျဖင့္ ထိုင္ေနၿပီ။ သူ႕နာမည္ကို သူေရးေနၿပီ။ သူသည္ သူ႕အတန္းသို႕ သြားၿပီး စာသင္ရတာကို စိတ္၀င္စား ေနသည္ ဟု သူ႕မိခင္က ေျပာသည္။ ဘာေၾကာင့္ဆို အိမ္သို႕ ျပန္ေရာက္ၿပီး ညစဥ္ညတိုင္းပင္ ေက်ာင္းမွာ ဘာေတြ သင္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ သူဘာေတြ တက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သူ႕မိခင္အား ေျပာဆိုျပ၊ ျပန္ေရးျပ ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴးရုံး မွ လာသည့္ အမ်ိဳးသမီး က စာအုပ္ႀကီးသမားတစ္ဦး ျဖစ္၏။ သူ႕အျမင္အရေတာ့ သည္ အေနအထား မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ အေနအထားတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနသည္။ လယ္ရီသည္ အတန္းထဲသို႕ ေရာက္ေနစရာ အေၾကာင္းမရွိ။ သည္ကေလးႏွင့္ သည္အခန္း ဘာမွ်မဆိုင္။ သူ႕ကို စမ္းသပ္စစ္ေဆးၿပီး ေလ့က်င့္ ေပးႏုိင္ေသာ ဥာဏ္ေလးသူအျဖစ္သာ သတ္မွတ္ရမည္။
"ကေလး ကို ၾကည့္ပါဦး။ ဆာရာေလ့က်င့္ေပးထားလို႕ ကေလးဟာ မတ္မတ္ထိုင္ၿပီး မတ္မတ္ လမ္းေလွ်ာက္ ေနၿပီ။ သူဟာ ခဲတံကိုကိုင္ၿပီး စာေရးေနၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးပတ္ေက်ာင္းဖြင့္စကဆို ခုေျပာခဲ့တာေတြ တစ္ခုမွ သူမလုပ္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ဒီကေလးဟာ ေလ့က်င့္ေပးႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ေလးသူတစ္ေယာက္မဟုတ္ပါဘူး"
ကၽြန္မက ပညာေရးမွဴးအား ရွင္းျပသည္။
"ဒီမယ္ မစၥစ္ကတ္ရိုက္၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြက ဘယ္လိုဆိုတာကို ကၽြန္မသိတယ္။ ဒီကေလးေတြကို ရွင္ စိတ္ရူးေပါက္ တိုင္း ဟိုအတန္းပိဳ႕ ဒီအတန္းပို႕လုပ္လို႕ မရဘူးရွင့္"
ပညာေရးမွဴးက ေျပာသည္။
"ေကာင္းၿပီေလ၊ ဒါဆို လယ္ရီကို ျပန္လည္အကဲျဖတ္ရမယ့္ ေက်ာင္းသားစာရင္းထဲမွာ တစ္ဆိတ္ေလာက္ ထည့္ေပးႏိုင္မလားရွင္"
"အဲဒါကို ကၽြန္မ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တျခားကေလးေတြလို သူ႕အလွည့္က်ေအာင္ ေစာင့္ရ လိမ့္မယ္"
ပညာေရးမွဴး မမ က ေျပာၿပီးသည္ႏွင့္ လယ္ရီ႕လက္ကို ဆြဲၿပီး အခန္းနံပါတ္ ၂၀၇သို႕ ေခၚသြားေတာ့၏။ အခန္း၂၀၇မွာ ဥာဏ္ေလးသူမ်ားအတြက္ သတ္မွတ္ထားသည့္ သီးသန္႕ပညာသင္ေပးေရးအခန္း။
ထိုအမ်ိဳးသမီး ျပန္သြားသည္ႏွင့္ ကၽြန္မက ေက်ာင္းအေပၚထပ္သို႕ ျပန္တက္သြားသည္။ လယ္ရီကို ထိုအတန္းထဲ မွ ေခၚထုတ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာအတန္းထဲသိုက ျပန္ေခၚခဲ့သည္။
ဆာရာက လယ္ရီ႕လက္ကို ဖမ္းဆြဲသည္။ ၿပီးေတာ့ ရင္ခြင္မွာ ေပြ႕ဖက္ထားသည္။ ထို႕ေနာက္ ဆာရာက ကၽြန္မ ကို ေပြ႕ဖက္သည္။ လယ္ရီ႕မိခင္ကို ေပြ႕ဖက္သည္။ ကၽြန္မတို႕အားလုံး၏ ပါးျပင္မ်ားေပၚမွာေတာ့ မ်က္ရည္ ေပါက္ႀကီးေတြ။
လယ္ရီကို ဆာရာ့အတန္းမွာပင္ ဇန္န၀ါရီလအထိ ဆက္ထားသည္။ ထိုလတြင္ သူ႕ကို ျပန္လည္ အကဲျဖတ္ၿပီး ပညာသင္ေပးႏုိင္သည့္ ဥာဏ္ေလးသူအျဖစ္ တိုးျမႇင့္သတ္မွတ္လိုက္ၾကသည္။ သူသည္ ေနာက္ထပ္ ငါးႏွစ္လုံးလုံး ဘလိန္းမွာပင္ ဆက္ၿပီး ပညာသင္သည္။ ေနာက္ၿပီး ဘလိန္းေက်ာင္းတြင္ လူခ်စ္ လူခင္ အမ်ားဆုံး ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္လာသည္။
'ဘရိတ္ဒန္႕စ္' ကခုန္နည္း ေခတ္စားလာခ်ိန္တြင္ လယ္ရီက ဇာတ္ခုံေပၚ တက္ၿပီး လက္ခုပ္ၾသဘာသံေတြ မိုးၿခိမ္းသံ လို ျမည္ဟိန္းသြားေအာင္ ကျပ အသုံးေတာ္ခံခဲ့သည္။ ပန္းကေလး တစ္ပြင့္ ဖူးပြင့္လာေအာင္ ျပဳစု ယုယ သလို ဆာရာ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးခဲ့သည့္ ကေလးငယ္၏ ကိုယ္ခႏၶာေလးသည္ စင္ျမင့္ေပၚတြင္ ေလဆင္ႏွာေမာင္း တိုက္သည့္ႏွယ္ မႊတ္ေနေအာင္ ခ်လပတ္လည္ေနခဲ့ေလသည္။
ကၽြန္မကေတာ့ ကၽြန္မတို႕ကေလးေတြကို ဟိုဟာလုပ္ခြင့္မရွိဘူး။ သည္ဟာလုပ္ခြင့္မရွိဘူးဟု တေျပာတည္း ေျပာေနသူ ေတြ အေၾကာင္းသာ ေတြးေနမိပါသည္။
ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴးရုံး မွ လာသည့္ အမ်ိဳးသမီး က စာအုပ္ႀကီးသမားတစ္ဦး ျဖစ္၏။ သူ႕အျမင္အရေတာ့ သည္ အေနအထား မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ အေနအထားတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနသည္။ လယ္ရီသည္ အတန္းထဲသို႕ ေရာက္ေနစရာ အေၾကာင္းမရွိ။ သည္ကေလးႏွင့္ သည္အခန္း ဘာမွ်မဆိုင္။ သူ႕ကို စမ္းသပ္စစ္ေဆးၿပီး ေလ့က်င့္ ေပးႏုိင္ေသာ ဥာဏ္ေလးသူအျဖစ္သာ သတ္မွတ္ရမည္။
"ကေလး ကို ၾကည့္ပါဦး။ ဆာရာေလ့က်င့္ေပးထားလို႕ ကေလးဟာ မတ္မတ္ထိုင္ၿပီး မတ္မတ္ လမ္းေလွ်ာက္ ေနၿပီ။ သူဟာ ခဲတံကိုကိုင္ၿပီး စာေရးေနၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးပတ္ေက်ာင္းဖြင့္စကဆို ခုေျပာခဲ့တာေတြ တစ္ခုမွ သူမလုပ္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ဒီကေလးဟာ ေလ့က်င့္ေပးႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ေလးသူတစ္ေယာက္မဟုတ္ပါဘူး"
ကၽြန္မက ပညာေရးမွဴးအား ရွင္းျပသည္။
"ဒီမယ္ မစၥစ္ကတ္ရိုက္၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြက ဘယ္လိုဆိုတာကို ကၽြန္မသိတယ္။ ဒီကေလးေတြကို ရွင္ စိတ္ရူးေပါက္ တိုင္း ဟိုအတန္းပိဳ႕ ဒီအတန္းပို႕လုပ္လို႕ မရဘူးရွင့္"
ပညာေရးမွဴးက ေျပာသည္။
"ေကာင္းၿပီေလ၊ ဒါဆို လယ္ရီကို ျပန္လည္အကဲျဖတ္ရမယ့္ ေက်ာင္းသားစာရင္းထဲမွာ တစ္ဆိတ္ေလာက္ ထည့္ေပးႏိုင္မလားရွင္"
"အဲဒါကို ကၽြန္မ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တျခားကေလးေတြလို သူ႕အလွည့္က်ေအာင္ ေစာင့္ရ လိမ့္မယ္"
ပညာေရးမွဴး မမ က ေျပာၿပီးသည္ႏွင့္ လယ္ရီ႕လက္ကို ဆြဲၿပီး အခန္းနံပါတ္ ၂၀၇သို႕ ေခၚသြားေတာ့၏။ အခန္း၂၀၇မွာ ဥာဏ္ေလးသူမ်ားအတြက္ သတ္မွတ္ထားသည့္ သီးသန္႕ပညာသင္ေပးေရးအခန္း။
ထိုအမ်ိဳးသမီး ျပန္သြားသည္ႏွင့္ ကၽြန္မက ေက်ာင္းအေပၚထပ္သို႕ ျပန္တက္သြားသည္။ လယ္ရီကို ထိုအတန္းထဲ မွ ေခၚထုတ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာအတန္းထဲသိုက ျပန္ေခၚခဲ့သည္။
ဆာရာက လယ္ရီ႕လက္ကို ဖမ္းဆြဲသည္။ ၿပီးေတာ့ ရင္ခြင္မွာ ေပြ႕ဖက္ထားသည္။ ထို႕ေနာက္ ဆာရာက ကၽြန္မ ကို ေပြ႕ဖက္သည္။ လယ္ရီ႕မိခင္ကို ေပြ႕ဖက္သည္။ ကၽြန္မတို႕အားလုံး၏ ပါးျပင္မ်ားေပၚမွာေတာ့ မ်က္ရည္ ေပါက္ႀကီးေတြ။
လယ္ရီကို ဆာရာ့အတန္းမွာပင္ ဇန္န၀ါရီလအထိ ဆက္ထားသည္။ ထိုလတြင္ သူ႕ကို ျပန္လည္ အကဲျဖတ္ၿပီး ပညာသင္ေပးႏုိင္သည့္ ဥာဏ္ေလးသူအျဖစ္ တိုးျမႇင့္သတ္မွတ္လိုက္ၾကသည္။ သူသည္ ေနာက္ထပ္ ငါးႏွစ္လုံးလုံး ဘလိန္းမွာပင္ ဆက္ၿပီး ပညာသင္သည္။ ေနာက္ၿပီး ဘလိန္းေက်ာင္းတြင္ လူခ်စ္ လူခင္ အမ်ားဆုံး ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္လာသည္။
'ဘရိတ္ဒန္႕စ္' ကခုန္နည္း ေခတ္စားလာခ်ိန္တြင္ လယ္ရီက ဇာတ္ခုံေပၚ တက္ၿပီး လက္ခုပ္ၾသဘာသံေတြ မိုးၿခိမ္းသံ လို ျမည္ဟိန္းသြားေအာင္ ကျပ အသုံးေတာ္ခံခဲ့သည္။ ပန္းကေလး တစ္ပြင့္ ဖူးပြင့္လာေအာင္ ျပဳစု ယုယ သလို ဆာရာ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးခဲ့သည့္ ကေလးငယ္၏ ကိုယ္ခႏၶာေလးသည္ စင္ျမင့္ေပၚတြင္ ေလဆင္ႏွာေမာင္း တိုက္သည့္ႏွယ္ မႊတ္ေနေအာင္ ခ်လပတ္လည္ေနခဲ့ေလသည္။
ကၽြန္မကေတာ့ ကၽြန္မတို႕ကေလးေတြကို ဟိုဟာလုပ္ခြင့္မရွိဘူး။ သည္ဟာလုပ္ခြင့္မရွိဘူးဟု တေျပာတည္း ေျပာေနသူ ေတြ အေၾကာင္းသာ ေတြးေနမိပါသည္။
လက္နက္မခ်နဲ႕ မယ္ဒယ္လင္း
ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္း စာသင္ခန္းေတြထဲတြင္ ဥာဏ္ရည္ကြာျခားမႈကို ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ တိုင္းထြာႏုိင္သည့္ နည္းစနစ္ ကို သုံးစြဲၾကမည္ဟု ကၽြန္မက ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ေျပာၾကားထား၏။ ထို႕ေနာက္ ထိုႏွစ္ မကုန္ဆုံး မီမွာပင္ သူတို႕မ်က္ကလူးဆန္ပ်ာ ျဖစ္သြားေစမည့္ အစီအစဥ္တစ္ခုကို ခ်ျပလိုက္၏။ ကၽြန္မ တို႕ေက်ာင္းတြင္ လက္ရွိက်င့္သုံးေနသည့္ စာေမးပြဲစနစ္ကို ျပင္ဆင္ပစ္မည္ဟု ခ်ျပလိုက္ျခင္း။
ကၽြန္မ ခ်ျပသည့္နည္းမွာ ကယ္လီဖိုးနီးယားျပည္တယ္တြင္ က်င့္သုံးေနသည့္ စာေမးပြဲစစ္နည္း။ ထိုနည္းမွာ စာသင္သား မ်ား၏ စာဖတ္ႏိုင္စြမ္းႏွင့္ သခ်ၤာအရည္အေသြးကို တိုင္းထြာႏုိင္သည့္ အထုံစစ္ေဆးနည္းျဖစ္၏။ ဖီလဒဲလ္ဖီးယား ရွိ ျပည္သူပိုင္ေက်ာငး္မ်ားတြင္ တရား၀င္က်င့္သုံးေနသည့္ စာေမးပြဲစစ္နည္း ျဖစ္ပါသည္။ သည္နည္း ကို သုံးစြဲျခင္းျဖင့္ ကေလးေတြ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းေနသည္မွာ ႏွစ္အတန္ၾကာေနၿပီ။ တစ္ႏွစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္ ေအာင္ခ်က္ ေကာင္းလာသည့္အတြက္ ကယ္လီဖိုးနီးယား ျပည္နယ္မွ စီမံခန္႕ခြဲေရးမွဴးမ်ားသည္ လက္ခေမာင္း ခတ္ၿပီးရင္းခတ္ေနၾကသည္။
ကယ္လီဖိုးနီးယား စာစစ္နည္းအရဆိုလွ်င္ ဘလိန္းေက်ာင္းမွ ပထမတန္း ေက်ာင္းသားတစ္၀က္ေက်ာ္၏ ရမွတ္မ်ားမွာ အေတာ္ေကာင္းေနသည္။တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတိုင္းအတာမွာပင္ ေကာင္းေနေသာ ရမွတ္ မ်ားသည္ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ယွဥ္လိုက္ေသာအခါ ပို၍ေကာင္းေနသည္။ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ အေကာင္းဆုံး ေက်ာင္းမ်ား ထက္ ေအာင္ခ်က္ပိုေကာင္းေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
သည္အခ်က္ကို ကၽြန္မက မယုံ။ မျဖစ္ႏုိင္ဟုထင္သည္။ သည္ေတာ့ ကၽြန္မ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္သည္။ ဖိုင္တြဲေတြတစ္တြဲၿပီး တစ္တြဲ ျပန္လွန္ၾကည့္သည္။ ပထမတန္းတြင္ ပွ်မ္းမွ်ရမွတ္ ၉၀ရွိေသာ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးသည္ ဒုတိယတန္းသို႕ေရာက္ေသာအခါ ပ်မ္းမွ် ရမွတ္ ၅၀သာ ရွိ၏။ တစ္ဖန္ တိတယတန္း တြင္ ပ်မ္းမွ် ရမွတ္ ၈၀ျဖစ္ေနျပန္သည္။
ဘယ္လိုျဖစ္ၿပီး သည္လို အတက္အက်ျဖစ္ေနရသလဲ။ ကၽြန္မသံသယျဖစ္တာ မွန္ကန္သည္ဟု ဆရာႏွစ္ဦး က ေထာက္ခံသည္။ စာေမးပြဲမ်ား စစ္ေဆးခ်ိန္တြင္ ထိုကေလးေတြကို ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက အနီးကပ္ သီးသန္႕ သင္ျပေပးသည္ဟု ထိုဆရာႏွစ္ဦးက ေျပာျပသည္။ ထိုသို႕ ျပဳလုပ္ျခင္းမွာလည္း ကိုယ့္ေက်ာင္း မ်က္ႏွာပန္း လွေစရန္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ တခ်ိဳ႕ဆရာေတြက တခ်ိဳ႕ဆရာေတြထက္ ပိုၿပီး အသင္အျပ ေကာင္းသည္ မဟုတ္ပါလား။
တျခားေက်ာင္းမ်ားတြင္ ထိုသို႕ေသာ နည္းမ်ားကို ဆက္လက္၍က်င့္သုံးေနေၾကာင္း ကၽြန္မေတြ႕ရသည္။ ဥပမာဆိုလွ်င္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက စာေမးပြဲေျဖသည့္ ေက်ာငး္သားမ်ားအား အခ်ိန္ပိုေပးၾကသည္။ မိနစ္၂၀ ေမးခြန္းလႊာကို တစ္နာရီ ေျဖခြင့္ျပဳၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ဆရာ ဆရာမေတြဆိုလွ်င္ စာေမးပြဲ ေျဖေနသည္ ကို ေစာင့္ၾကပ္ရင္း အေျဖမွားေနသည္မ်ားကို ေထာက္ျပၿပီး ျပန္ျပင္ေစၾကေၾကာင္း သိရသည္။
သည္ေတာ့ စာေမးပြဲေတြမွာ ဘာမွ် အဓိပၸာယ္မရွိေတာ့။ မိမိတို႕ေက်ာင္း ဂုဏ္တက္ေရး၊ ေက်ာင္းအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ မ်ား ျပည့္၀ေရးကို ဦးစားေပးၿပီး သူတို႕သည္ စာသင္သားမ်ားကို နစ္မြန္းေအာင္ လုပ္ေနၾက သည္။ သည္လိုလုပ္ျခင္းသည္ လိမ္လည္လွည့္ျဖားျခင္းသာျဖစ္သည္။ အေယာင္ေဆာင္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ထိုလုပ္ရပ္မ်ားကို ရပ့္တန္းက ရပ္ၾကရမည္ဟု ကၽြန္မက ဆရာဆရာမမ်ားအား ေထာက္ျပသည္။
ထိုကိစၥတြင္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားကိုပါ ဆြဲထည့္ဖို႕ ကၽြန္မဆုံးျဖတ္လိုက္သည္။ အစည္းအေ၀း တက္လာ သည့္ ေက်ာင္းသားမိဘ ဦးေရမွာ မ်ားျပားေနဆဲပင္။ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက ကၽြန္မ၏ တင္ျပခ်က္ကို ေထာက္ခံ ၾကသည္။
၁၉၈၀ျပည့္ႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ ဘလိန္းေက်ာင္း၌ ကယ္လီဖိုးနီးယား စာေမးပြဲစနစ္ကို စတင္ က်င့္သုံး သည္။ မသမာမႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ စာေမးပြဲစစ္ေနသည့္ အခန္းတိုင္းတြင္ ေက်ာင္းသားမိဘ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားပါ ေစာင့္ၾကပ္ေစသည္။
ကၽြန္မက ကၽြန္မတို႕ ေက်ာင္းမွဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအား ဘာမွ် စိုးရိမ္စိတ္ မပြားဖို႕ လေပါင္းမ်ားစြာ ႀကိဳတင္ၿပီး ႀကိဳတင္ၿပီး ရွင္းျပထားသည္။ ကၽြန္မတို႕ က်င့္သုံးသည့္နည္းမွာ စာေမးပြဲစစ္ျခင္း၏ အႏွစ္သာရကို ေပၚလြင္ေအာင္ လုပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။သင္ၾကားလိုက္ေသာ သင္ခန္းစာမ်ားကိုကေလးေတြ အမွန္တကယ္ နားလည္ မလည္၊ အမွန္တကယ္ တတ္မတတ္ စစ္ေဆးျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းနာမည္ရေစရန္၊ စာေမးပြဲ ေအာင္ခ်က္မ်ား ကို ဘယ္သူမွ် သံသယရွိမည္မဟုတ္ေတာ့။ ဘယ္သူကမွ် ေမးခြန္းထုတ္မည္မဟုတ္ေတာ့။
အေျဖလႊာမ်ား ျပန္ေရာက္လာေသာအခါ ႀကိဳတင္ထြက္ဆထားသည့္အတိုင္းပင္ ဘလိန္းေက်ာင္း၏ ယခုႏွစ္ ေအာင္ခ်က္သည္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေအာင္ခ်က္ထက္ သိသိသာသာ ထိုးက်သြားသည္။ ထိုအခါ ၿမိဳ႕နယ္ ပညာေရးမွဴးရုံး မွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ေရာက္လာသည္။ သူ႕လက္ထဲတြင္ စာရင္းေတြကိုကိုင္လ်က္။
"မယ္ဒယ္လင္း တျခားေက်ာင္းအုပ္ေတြကလည္း ခင္ဗ်ားလုပ္သလို လိုက္လုပ္ၾကေတာ့မွာပဲ။ အဲဒီလို လုပ္လာၾကရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ရန္ပုံေငြကို ထိခိုက္ႏိုင္တယ္ဗ်"
"ရန္ပုံေငြကိစၥကို ကၽြန္မမသိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီစာေမးပြဲစစ္နည္းဟာ စာသင္သားရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ အစစ္အမွန္ ကို တိုင္းတာႏိုင္တယ္ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္မသိတယ္။ စာေမးပြဲဆိုတာ အကဲျဖတ္ျခင္းဆိုင္ရာ ကိရိယာတစ္ခုပဲ။ ႏိုင္ငံေရး ဆိုင္ရာ ကိရိယာ မဟုတ္သလို လိမ္လည္လွည့္ျဖားဖို႕ အႀကံအဖန္လုပ္ထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာ ဆိုင္းဘုတ္ လည္း မဟုတ္ဘူးရွင့္"
ထိုေန႕ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ စာစစ္ဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးက ကၽြနမထံ တယ္လီဖုန္းဆက္သည္။
"မစၥကတ္ရိုက္ေရ…ခင္ဗ်ာ့ေက်ာငး္ရဲ႕ စာေမးပြဲေအာင္မွတ္ေတြ အေၾကာင္းေတြေတာ့ ဒီမွာ အေတာ္ႀကီး ေျပာဆို ျငင္းခုံေနၿပီဗ်"
သိထားတယ္ေလ အျပစ္ေတြ ေျပာေတာ့မယ္မဟုတ္လားဟု ကၽြန္မေတြးသည္။
"ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ခင္ဗ်ားရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ိဳး ဒီၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ တျခားေက်ာင္းေတြပါ လုပ္သင့္ တာၾကၿပီဗ်"
ကၽြန္မနားၾကားမ်ား မွားသြားသလား။ ကိုယ့္နားကိုယ္ပင္မယုံႏုိင္။
"သခ်ာၤနဲ႕စာဖတ္စြမ္းရည္ အစစ္အမွန္ေတြ ေပၚတာဒီတစ္ခါပဲ ရွိေသးတယ္ဗ်"
ညႊန္ၾကားေရးမွဴးက ေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မကို သတိေပးသည္။
"လက္နက္ ေတာ့ မခ်လိုက္ေလနဲ႕ မယ္ဒယ္လင္းေရ႕"
သူကကၽြန္မကို အားေပးအားေျမႇာက္ ျပဳလုပ္သည့္တိုင္ တျခားလူေတြက ကၽြန္မကို အေသ သတ္ဖို႕လိုက္လာၾကေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္မသိေနသည္။
ေရွ႕ေျပးေလယာဥ္မွဴးမ်ား
အင္း…ထင္ထားသည့္အတိုင္း သူတို႕ ကၽြန္မကို၀ိုင္းၿပီး ေ၀ဖန္ၾကပါသည္။ အျပစ္တင္ၾကပါသည္။ အျမင္ေကာင္းျခင္း ႏွင့္ ျပည္သူ႕ဆက္ဆံေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ေက်ာ္းမ်ားအတြက္ အေရးႀကီးသလို ႏိုင္ငံေရးသမား မ်ားအတြက္လည္း အေရးႀကီးေနသည့္ ေခတ္ႀကီးတြင္ ကၽြန္မ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွာ သစၥာ ေဖာက္သည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ကၽြန္မသိေစရန္အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း ၏ အာေဘာ္မ်ားကို ကၽြန္မနားထဲေရာက္ေအာင္ ပိဳ႕ေပးၾက၏။ သူတို႕အာေဘာ္မ်ားကို ဂရုတစိုက္ ေရြးခ်ယ္သုံးႏႈန္းထားသည့္ စကားလုံးမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားၾက၏။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္မက ကၽြန္မ၏ ယုံၾကည္ခ်က္ကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယုံၾကည္သက္၀င္စြာ ဆက္လက္ စြဲကိုင္ ထားသည္။ ကၽြန္မတို႕ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ေက်ာင္းမ်ားမွ စာသင္သားမ်ားသည္လည္း ၿမိဳ႕စြန္ၿမိဳ႕ဖ်ားရွိ ေၾကးရတတ္ ေက်ာင္းမ်ားမွ စာသင္သားမ်ားလိုပင္ သင္ၾကားမႈကို နာယူႏိုင္စြမ္းရွိပါသ္ည။ တျခား စာသင္သား မ်ားလိုပင္ ထူးခၽြတ္တတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါသည္။ သူတို႔ သည္လို ထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ သူတို႕ ကိုယ္စား ဘယ္သူကမွ် လိမ္ညာေပးေနစရာမလို။ ဘယ္သူကမွ် လွည့္ျဖားေပးေနစရာမလို သူတို႕ ကေလး ေတြ နည္းမွန္လမ္းမွန္ အစြမ္းျပခြင့္ရဖို႕ပဲလိုသည္။
ကယ္လီဖိုးနီးယား စာစစ္နည္းကို က်င့္သုံးၿပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္အၾကာတြင္ ကၽြန္မက တျမည့္ျမည့္ ေလာင္ၿမိဳက္ ေနသည့္မီးကို ယပ္ခတ္ေပးလိုက္မိျပန္၏။ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးဌာနက ေမြးထုတ္လိုက္သည့္ 'ပိုင္ႏိုင္ ကၽြမ္းက်င္စြာ တတ္ေျမာက္ေရး' စမ္းသပ္စီမံကိန္းကို ကၽြန္မက လက္မခံဘဲ ပယ္ခ်လိုက္ျခင္းျဖစ္၏။
သည္စီမံကိန္းမွာ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး မဆုံးႏုိင္ေအာင္ တန္းစီထြက္ေပၚလာသည့္ စမ္းသပ္ စီမံကိန္း ေတြထဲမွ တစ္ခုျဖစ္၏။ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးဌာနမွ စီမံခန္႕ခြဲေရးမွဴးမ်ားက ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေက်ာင္းမ်ားအတြက္ သူတို႕ တစ္စုံတစ္ရာ လုပ္ေဆာင္ေနပါသည္ဟု ျပသရန္ ဖန္တီးလိုက္သည့္ အစီအစဥ္တစ္ခုပင္။
ထိုသို႕ေသာ စမ္းသပ္အစီအစဥ္မ်ားသည္ ၁၉၆၀ျပည့္ႏွစ္ တစ္၀ိုက္ကတည္းက စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ဖို႕ အလ်င္အျမန္ လိုအပ္ေနၿပီဟု ေက်ာင္းမ်ားက အသံျမည္ ေနသည့္ ကာလျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ေပၚေပါက္လာေသာ အခြင့္အလမ္းကို အသုံးခ်ၿပီး ေက်ာင္းသုံး စာအုပ္ထုတ္ေ၀သူမ်ားကလည္း အျမတ္ထုတ္ ေငြရွာခဲ့ၾကသည္။ ထိုကာလအေတာအတြင္းတြင္ စမ္းသပ္ အသုံးခ်ေက်ာင္းသုံးစာအုပ္ေတြ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး တန္းစီ ထြက္ေပၚလာသည္ကို ကၽြန္မတို႕ ႀကဳံခဲ့ရ၏။
စမ္းသပ္ၿပီးသား၊ ခိုင္မာၿပီးသား သင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ားကို စြန္႕ပယ္ၿပီး အဆိုပါ စမ္းသပ္သင္ၾကားနည္း စနစ္ မ်ားကို က်င့္သုံၚရမည္ဆိုေသာအခါ အသင္အျပေကာင္းၿပီး ေအာင္ျမင္ေနေသာ ဆရာဆရာမအခ်ိဳ႕မွာ စိတ္ဓာတ္ က်ၾကေတာ့၏။ နည္းစနစ္အသစ္မ်ားကို မလႊဲသာ မေရွာင္သာ စြဲကိုင္က်င့္သုံးၾကရေတာ့၏။ သူတို႕သည္ သင္သာသင္ေနရသည္။ စိတ္ပါ၀င္စားမႈ နည္းေနသည္။ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ မရွိၾကေတာ့။ ထိုအခါ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ ေပၚထါက္လာသည့္ အက်ိဳးဆက္မွာ ေက်ာင္းသားေတြ ေအာင္ခ်က္ ထိုးက် သြားျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။
တကယ္ေတာ့ 'ပိုင္ႏုိင္ကၽြမ္းက်င္စြာ တတ္ေျမာက္ေရး' အစီအစဥ္မွာ ဘာမွ်ေျပာစရာမရွိ။ သို႕ေသာ္ ဘလိန္း တြင္ လက္ရွိ သင္ၾကားေနသည့္ စနစ္က အလုပ္ျဖစ္ေနသည္။ ေကာင္းေနသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အစည္းအေ၀း တြင္ စနစ္သစ္အေၾကာင္း တင္ျပရင္း ကၽြန္မတို႕ လက္ရွိက်င့္သုံးေနသည့္ စနစ္သည္လည္း ေကာင္းေနေၾကာင္းေလာက္ေတာ့ ေျပာျပမည္ဟု ကၽြန္မရည္ရြယ္သည္။
အစည္းအေ၀း တြင္ ကၽြန္မဘာတစ္ခြန္းမွ် မေျပာႏိုင္မီ သူငယ္တန္းျပ ဆရာမတစ္ဦးက မတ္တတ္ ရပ္လိုက္သည္။
"သူတို႕ ရဲ႕ စီမံကိန္းေတြ အတြက္ ကၽြန္မတိဳ႕ကို ဓာတ္ခြဲခန္းထဲက အစမ္းသပ္ခံ သားေကာင္ကေလးေတြလို အသုံးခ် ခံေနရတာ ကၽြန္မတို႕စိတ္ပ်က္လာၿပီ။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဟိုပဲ့ကိုင္ စီမံကိန္း၊ ဒီပဲ့ကိုင္ စီမံကိန္း နဲ႕ပဲ့ကိုင္ စီမံကိန္းေတြပဲ တေသာေသာ ၀င္လာေနတယ္။ ကၽြန္မတို႕မွာလည္း အလကားေနရင္း ပဲ့ကိုင္ ေနရတယ္။ သူတို႕ ကၽြန္မတို႕ကို ေလယာဥ္ ပဲ့ကိုင္ (ပိုင္းေလာ့)ေတြ ခံစားခြင့္ရွိတဲ့ အခြင့္အေရးေတြေတာင္ ေပးသင့္ ေနၿပီ။ သူတို႕ဘာျဖစ္လို႕ ကၽြန္မတို႕ဘာသာ ကၽြန္မတို႕ စိတ္ေအးခ်မ္းသာ စာသင္ခြင့္ မေပးၾက တာလဲ"
ဆက္ရန္
.
2 comments:
ေၾသာ္. . .
အဲဒီလို စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာ ျပတ္သားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ (ဆရာမ) လက္ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ရသူေတြအတြက္ေတာ့ တကယ့္ကို ပညာလည္းရ၊ စိတ္လည္းခ်မ္းသာ... ေကာင္းလိုက္တာ။
Post a Comment