တျခား ဆရာ၊ ဆရာမေတြက သူ႕စကားကို သေဘာတူညီညြတ္စြာ ေခါင္းညိတ္ၾသည္။ သည္ဆရာမ က ေတာ္သည္။ အသင္အျပေကာင္းသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္မ ကို ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳသူတစ္ဦးေတာ့မဟုတ္။ ကၽြန္မ က သူ႕အေပၚ တင္းက်ပ္လြန္းစြာ အုပ္ခ်ဳပ္သည္ဟု သူက ယူဆထားသည္။ ယခုသူက ကၽြန္မၾကားလိုသည့္ စကားမ်ိဳး ကို ေျပာေနၿပီ။ ကၽြန္မအတြက္ အားျဖည့္ေပးမည့္ စကားမ်ိဳးကို ေျပာေနၿပီ။ ကၽြန္မ လိုအပ္သည္ မွာလည္း ဒါပဲျဖစ္သည္။ သူ႕စကားၾကားရေတာ့ ကၽြန္မမွာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း မက ၀မ္းေျမာက္သြားသည္။
"ဒါဆိုလည္း ၿပီးတာပဲေလ။ ဒီအစီအစဥ္ကို ရွင္တို႕မႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ ကၽြန္မတို႕ လက္မခံရုံေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ရွင္တို႕ကို ကၽြန္မတစ္ခုေတာ့ ေျပာထားမယ္။ ဒီအစီအစဥ္ကို ကၽြန္မတို႕ လက္မခံဘဲ ပယ္ခ်လိုက္ရင္ ဒီအစီအစဥ္ ထက္ ေကာင္းတဲ့ သင္ၾကားနည္းစနစ္ တစ္ခုရွိေနတယ္ဆိုတာ သက္ေသျပရလိမ့္မယ္"
ကယ္လီဖိုးနီးယား စာစစ္နည္းကို က်င့္သုံးခဲ့စဥ္က ကၽြန္မသည္ တစ္ေကာင္းတည္းပြဲအျဖစ္ ႏႊဲခဲ့ရသည္။ ယခု 'ပိုင္ႏိုင္ကၽြမ္းက်င္စြာ တတ္ေျမာက္ေရး' အစီအစဥ္က်ေတာ့ ကၽြန္မေက်ာင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကပါ လက္မခံ ခ်င္ၾက။ သည္ေတာ့ သည္ကိစၥတြင္ တစ္ေသြးတည္း တစ္သံတည္း ျဖစ္သြားသည္။
ဆာရာသည္ သူ႕တပည့္ေတြကို ထမင္းစားခန္းသို႕ ေခၚသြားသည္။ ၿပီးေတာ့ တပည့္ေတြ ေန႕လယ္စာ စားဖို႕ တန္းစီေနတုန္း စာလုံးေပါင္းေတြ ျပန္လည္ ရြတ္ဆိုေလ့က်င့္ေနသည္။ ဆာရာသည္လို ေလ့က်င့္ ေပးခဲ့သည္ မွာ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ ခုေတာ့ တျခားဆရာ၊ ဆရာမေတြလည္း သူ႕လမ္းစဥ္ လိုက္ေနၾကသည္ ကို ကၽြန္မေတြ႕ရ၏။ တပည့္ေတြ ေန႕လယ္စာ စားရန္ တန္းစီေနခိုက္၊ နံနက္ခင္း စုေ၀းပြဲ သို႕ သြားရန္ စုေ၀းေနခိုက္၊ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ အားလပ္သည့္ မိနစ္တိုင္း မိနစ္တိုင္းတြင္ သူတို႕ တပည့္မ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးသည္။ သင္ၾကားေပးသည္။
ဂဏန္းသခ်ၤာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ပထ၀ီဘာသာျဖစ္ျဖစ္၊ က်က္မွတ္ထားရမည့္ အခ်က္အလက္ေတြျဖစ္ျဖစ္…။
ကၽြန္မတို႕၏ သင္ၾကားမႈ နည္းစနစ္ကို ကေလးေတြ စိတ္၀င္စားလာသည္။ စိတ္ပါ လက္ပါ ျဖစ္လာ ၾကသည္။ သူတို႕ကေလးေတြက စာေတာ္ခ်င္ၾကသည္။ ထူးခၽြတ္ခ်င္ၾကသည္။ ကၽြန္မတိဳ႕က သူတို႕၏ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးၾကသည္။
ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္းတြင္ တစ္ေက်ာင္းလုံး အတိုင္းအတာျဖင့္ အပတ္စဥ္ အပတ္တိုင္း ဂဏန္းသခ်ၤာ စြမ္းရည္ၿပိဳင္ပြဲေတြ က်င္းပသည္။ ေငြသားအနည္းငယ္ျဖင့္ ဆုေတြ သတ္မွတ္ေပးသည္။ အေကာင္းဆုံး၊ အေတာ္ဆုံး ေက်ာင္းသား၏ လက္ရာကို သင္ပုန္းေပၚတြင္ ကပ္ေပးသည္။ သည္ေတာ့ စာသင္သား အားလုံး က သူတို႕၏ စာသင္ေဖာ္ စာသင္ဖက္ေတြ ဘာလုပ္ထားသည္။
ဘယ္လို ေျဖထားသည္ကို ၾကည့္ခ်င္ၾကသည္။ ေလ့လာခ်င္ၾကသည္။ စာေမးပြဲ အေျဖလၽႊာေတြ၊ စာစီစာကုံး ေတြ၊ အိမ္စာေတြ၊ ပုံဆြဲလက္ရာေတြ အေကာင္းဆုံး၊ အေျပာင္ေျမာက္ဆုံး ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကို သူတို႕ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြား တတ္လာေအာင္ လုပ္ေပးသည္။ သူတို႕ကိုယ္ သူတို႕သာမဟုတ္ တစ္ဦး၏ စြမ္းရည္ကို တျခား သူေတြ ကပါ ဂုဏ္ယူ၀ံ့ႂကြားတတ္ေအာင္၊ အားက်လာတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးသည္။
ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္းထဲတြင္ ဘယ္ေတာ့မွ် မေျပာရဟု ပညတ္ထားသည့္ စကားတစ္ခြန္းရွိသည္။ ၄င္းစကား မ်ား 'မတတ္ဘူး'ဟူသည့္ စကားျဖစ္၏။ 'ကၽြန္မ အခက္အခဲေတြ႕ေနတယ္' သို႕မဟုတ္ 'ကၽြန္ေတာ့္ ကို ရွင္းျပေပးပါဦး'ဆိုသည့္ စကားမ်ိဳးကို ေျပာႏိုင္သည္ဟု စာသင္သားမ်ားကို ကၽြန္မမွာၾကားထား၏။ သို႕ေသာ ္'ကၽြန္မ မတတ္ဘူး'၊ ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး'ဟု လက္ေလွ်ာ့စကားမ်ိဳးကို ေလသံမွ် မဟရဟု တားျမစ္ ထားသည္။
မၾကာခင္ အတြင္းမွာပင္ အဆိုပါ အျပဳသေဘာောဆင္စိတ္ဓာတ္သည္ စာသင္သားမ်ားဆီသို႕ အလိုလို ကူးစက္ပ်ံ႕ႏွံ႕သြားသည္။ ထိုေက်ာင္းသို႕ ကၽြန္မေရာက္လာၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ၾကာေသာအခါ ဘလိန္းေက်ာင္း မွ မည္သည့္ ကေလးမွ် ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တြင္ လြယ္အိတ္မပါဘဲ၊ သို႕မဟုတ္ အိမ္စာေတြ သယ္မသြားဘဲ အိမ္ျပန္ သည္ကို မေတြ႕ရေတာ့။
ထိုသုိ႕ ျပဳလုပ္ခ်င္လာေအာင္ သူတို႕မွာ ေစတနာတစ္ရပ္ရွိေနပါသည္။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား ကေလးမ်ား မဟုတ္ဘဲ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာ ၄င္းေစတနာရွိေနပါသည္။ ၄င္းေစတနာကား ကၽြန္မ ၀မ္းသာ ေက်နပ္ေရး ပင္ျဖစ္၏ ကၽြန္မ၀မ္းသာေက်နပ္သည္ကိုၾကည့္ၿပီး သူတို႕ ၾကည္ႏူးၾကပါသည္။ ပီတိ ျဖာၾက ပါသည္။
"မင္းတို႕အတြက္ ဆရာမႀကီး အရမ္းအရမ္းကို ဂုဏ္ယူတာပဲေဟ့" ဟူေသာစကားကို ေျပာေစခ်င္သည္။ ထိုသို႕ေျပာၿပီး သူတို႕ကေလးေတြကို ရင္၀ယ္ေပြ႕ဖက္ ေထြးပိုက္ထားျခင္းခံရသည့္ ၾကည္ႏူးမႈကို သူတို႕ ခံယူခ်င္ၾကသည္။ ကၽြန္မတို႕အားလုံးအတြက္ သူတို႕ ဂုဏ္ယူ၀မ္းေျမာက္ေၾကာင္း ေျပာရမည္ဟု ကၽြန္မက သူတို႕ကို ေျပာခိုင္းေစခ်င္ၾကသည္။ ထိုသို႕ တစ္စည္းတစ္လုံးတည္း စိတ္ဓာတ္၊ တစ္သားတည္း စိတ္ဓာတ္ သည္ ကၽြန္မတို႕ အားလုံးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အဓိပၸာယ္ရွိသည္။ ဘယ္ေလာက္ ထိေရာက္ သည္ ဆိုသည္ ကို တိုင္းတာလို႕ မရႏုိင္ပါေခ်။
"ဒါဆိုလည္း ၿပီးတာပဲေလ။ ဒီအစီအစဥ္ကို ရွင္တို႕မႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ ကၽြန္မတို႕ လက္မခံရုံေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ရွင္တို႕ကို ကၽြန္မတစ္ခုေတာ့ ေျပာထားမယ္။ ဒီအစီအစဥ္ကို ကၽြန္မတို႕ လက္မခံဘဲ ပယ္ခ်လိုက္ရင္ ဒီအစီအစဥ္ ထက္ ေကာင္းတဲ့ သင္ၾကားနည္းစနစ္ တစ္ခုရွိေနတယ္ဆိုတာ သက္ေသျပရလိမ့္မယ္"
ကယ္လီဖိုးနီးယား စာစစ္နည္းကို က်င့္သုံးခဲ့စဥ္က ကၽြန္မသည္ တစ္ေကာင္းတည္းပြဲအျဖစ္ ႏႊဲခဲ့ရသည္။ ယခု 'ပိုင္ႏိုင္ကၽြမ္းက်င္စြာ တတ္ေျမာက္ေရး' အစီအစဥ္က်ေတာ့ ကၽြန္မေက်ာင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကပါ လက္မခံ ခ်င္ၾက။ သည္ေတာ့ သည္ကိစၥတြင္ တစ္ေသြးတည္း တစ္သံတည္း ျဖစ္သြားသည္။
ဆာရာသည္ သူ႕တပည့္ေတြကို ထမင္းစားခန္းသို႕ ေခၚသြားသည္။ ၿပီးေတာ့ တပည့္ေတြ ေန႕လယ္စာ စားဖို႕ တန္းစီေနတုန္း စာလုံးေပါင္းေတြ ျပန္လည္ ရြတ္ဆိုေလ့က်င့္ေနသည္။ ဆာရာသည္လို ေလ့က်င့္ ေပးခဲ့သည္ မွာ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ ခုေတာ့ တျခားဆရာ၊ ဆရာမေတြလည္း သူ႕လမ္းစဥ္ လိုက္ေနၾကသည္ ကို ကၽြန္မေတြ႕ရ၏။ တပည့္ေတြ ေန႕လယ္စာ စားရန္ တန္းစီေနခိုက္၊ နံနက္ခင္း စုေ၀းပြဲ သို႕ သြားရန္ စုေ၀းေနခိုက္၊ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ အားလပ္သည့္ မိနစ္တိုင္း မိနစ္တိုင္းတြင္ သူတို႕ တပည့္မ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးသည္။ သင္ၾကားေပးသည္။
ဂဏန္းသခ်ၤာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ပထ၀ီဘာသာျဖစ္ျဖစ္၊ က်က္မွတ္ထားရမည့္ အခ်က္အလက္ေတြျဖစ္ျဖစ္…။
ကၽြန္မတို႕၏ သင္ၾကားမႈ နည္းစနစ္ကို ကေလးေတြ စိတ္၀င္စားလာသည္။ စိတ္ပါ လက္ပါ ျဖစ္လာ ၾကသည္။ သူတို႕ကေလးေတြက စာေတာ္ခ်င္ၾကသည္။ ထူးခၽြတ္ခ်င္ၾကသည္။ ကၽြန္မတိဳ႕က သူတို႕၏ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးၾကသည္။
ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္းတြင္ တစ္ေက်ာင္းလုံး အတိုင္းအတာျဖင့္ အပတ္စဥ္ အပတ္တိုင္း ဂဏန္းသခ်ၤာ စြမ္းရည္ၿပိဳင္ပြဲေတြ က်င္းပသည္။ ေငြသားအနည္းငယ္ျဖင့္ ဆုေတြ သတ္မွတ္ေပးသည္။ အေကာင္းဆုံး၊ အေတာ္ဆုံး ေက်ာင္းသား၏ လက္ရာကို သင္ပုန္းေပၚတြင္ ကပ္ေပးသည္။ သည္ေတာ့ စာသင္သား အားလုံး က သူတို႕၏ စာသင္ေဖာ္ စာသင္ဖက္ေတြ ဘာလုပ္ထားသည္။
ဘယ္လို ေျဖထားသည္ကို ၾကည့္ခ်င္ၾကသည္။ ေလ့လာခ်င္ၾကသည္။ စာေမးပြဲ အေျဖလၽႊာေတြ၊ စာစီစာကုံး ေတြ၊ အိမ္စာေတြ၊ ပုံဆြဲလက္ရာေတြ အေကာင္းဆုံး၊ အေျပာင္ေျမာက္ဆုံး ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကို သူတို႕ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြား တတ္လာေအာင္ လုပ္ေပးသည္။ သူတို႕ကိုယ္ သူတို႕သာမဟုတ္ တစ္ဦး၏ စြမ္းရည္ကို တျခား သူေတြ ကပါ ဂုဏ္ယူ၀ံ့ႂကြားတတ္ေအာင္၊ အားက်လာတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးသည္။
ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္းထဲတြင္ ဘယ္ေတာ့မွ် မေျပာရဟု ပညတ္ထားသည့္ စကားတစ္ခြန္းရွိသည္။ ၄င္းစကား မ်ား 'မတတ္ဘူး'ဟူသည့္ စကားျဖစ္၏။ 'ကၽြန္မ အခက္အခဲေတြ႕ေနတယ္' သို႕မဟုတ္ 'ကၽြန္ေတာ့္ ကို ရွင္းျပေပးပါဦး'ဆိုသည့္ စကားမ်ိဳးကို ေျပာႏိုင္သည္ဟု စာသင္သားမ်ားကို ကၽြန္မမွာၾကားထား၏။ သို႕ေသာ ္'ကၽြန္မ မတတ္ဘူး'၊ ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး'ဟု လက္ေလွ်ာ့စကားမ်ိဳးကို ေလသံမွ် မဟရဟု တားျမစ္ ထားသည္။
မၾကာခင္ အတြင္းမွာပင္ အဆိုပါ အျပဳသေဘာောဆင္စိတ္ဓာတ္သည္ စာသင္သားမ်ားဆီသို႕ အလိုလို ကူးစက္ပ်ံ႕ႏွံ႕သြားသည္။ ထိုေက်ာင္းသို႕ ကၽြန္မေရာက္လာၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ၾကာေသာအခါ ဘလိန္းေက်ာင္း မွ မည္သည့္ ကေလးမွ် ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တြင္ လြယ္အိတ္မပါဘဲ၊ သို႕မဟုတ္ အိမ္စာေတြ သယ္မသြားဘဲ အိမ္ျပန္ သည္ကို မေတြ႕ရေတာ့။
ထိုသုိ႕ ျပဳလုပ္ခ်င္လာေအာင္ သူတို႕မွာ ေစတနာတစ္ရပ္ရွိေနပါသည္။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား ကေလးမ်ား မဟုတ္ဘဲ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာ ၄င္းေစတနာရွိေနပါသည္။ ၄င္းေစတနာကား ကၽြန္မ ၀မ္းသာ ေက်နပ္ေရး ပင္ျဖစ္၏ ကၽြန္မ၀မ္းသာေက်နပ္သည္ကိုၾကည့္ၿပီး သူတို႕ ၾကည္ႏူးၾကပါသည္။ ပီတိ ျဖာၾက ပါသည္။
"မင္းတို႕အတြက္ ဆရာမႀကီး အရမ္းအရမ္းကို ဂုဏ္ယူတာပဲေဟ့" ဟူေသာစကားကို ေျပာေစခ်င္သည္။ ထိုသို႕ေျပာၿပီး သူတို႕ကေလးေတြကို ရင္၀ယ္ေပြ႕ဖက္ ေထြးပိုက္ထားျခင္းခံရသည့္ ၾကည္ႏူးမႈကို သူတို႕ ခံယူခ်င္ၾကသည္။ ကၽြန္မတို႕အားလုံးအတြက္ သူတို႕ ဂုဏ္ယူ၀မ္းေျမာက္ေၾကာင္း ေျပာရမည္ဟု ကၽြန္မက သူတို႕ကို ေျပာခိုင္းေစခ်င္ၾကသည္။ ထိုသို႕ တစ္စည္းတစ္လုံးတည္း စိတ္ဓာတ္၊ တစ္သားတည္း စိတ္ဓာတ္ သည္ ကၽြန္မတို႕ အားလုံးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အဓိပၸာယ္ရွိသည္။ ဘယ္ေလာက္ ထိေရာက္ သည္ ဆိုသည္ ကို တိုင္းတာလို႕ မရႏုိင္ပါေခ်။
အလိုလားအတပ္မက္ဆုံးဆုမ်ား
အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ၁၉၈၂-၈၃ စာသင္ႏွစ္သည္ ဘလိန္းေက်ာင္းအတြက္ ေတာင္က်ေရ ေ၀ၿဖိဳးေသာႏွစ္ျဖစ္ခဲ့၏။ ကၽြန္မတို႕၏ ကေလးေတြ စြမ္းေဆာင္ရည္ တျဖည္းျဖည္း ျမင့္မား လာၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္မတို႕ ေတြ႕ျမင္ေနရၿပီ။ ေအာင္ခ်က္ေတြေကာင္းလာသည္။ ၄င္းေအာင္ခ်က္မ်ားမွာ ယုံၾကည္ စိတ္ခ် ေလာက္သည့္ ေအာင္ခ်က္ေတြ ခုမွျဖစ္လာသည္။
ထိုနည္းတူစြာ ကၽြန္မတို႕၏ ကေလးေတြသည္ ယခင္ႏွင့္မတူ မႀကဳံဖူးေအာင္ ေက်ာင္းတက္မွန္ လာၾကသည္။ ေက်ာင္းတက္ရက္မ်ားသည္ ပ်မ္းမွ် ၉၀ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ေက်ာင္းတက္ ႏႈန္း မွာ သည့္ထက္ပိုေသးသည္။
ထိုႏွစ္ ေႏြဦးစာေမးပြဲမ်ားအၿပီး ကယ္လီဖိုးနီးယား စာစစ္ဌာနမွ ေအာင္မွတ္မ်ားျပန္ေရာက္ လာခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မတို႕ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ေက်ာင္းမ်ားအားလုံးအတြက္ 'ပညာေရးဆိုင္ရာ စြမ္းေဆာင္မႈ ထူးခၽြတ္ဆု'ေပး႔ြဲ ျပဳလုပ ္ၾကသည္။ ထိုသို႕ ၿပိဳင္ပြဲမ်ိဳးကို ကၽြန္မဘယ္တုန္းကမွ် မႀကိဳက္ခဲ့။ အားမေပးခဲ့။ ဘာေၾကာင့္ဆို စာေမးပြဲ ေအာင္ခ်က္ မ်ားကို ကၽြန္မသိပ္အယုံအၾကည္မရွိလွ။ ၄င္းေအာင္ခ်က္မ်ားကို ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာ ရခဲ့ၾကသည့္ တိုင္ ကၽြန္မမွာ သံသယစိတ္ႀကီး တြဲခိုေနသည္။ သံသယစိတ္ႀကီး တြဲခိုေနသည္မွာလည္း ေက်ာင္း အေတာ္ မ်ားမ်ားက ကလိမ္ကက်စ္ နည္းမ်ားျဖင့္ ေအာင္ခ်က္ေအာင္ လုပ္ေနၾကေသာေၾကာင့္ပင္။
သို႕ေသာ္ အခမ္းအနားႀကီး ျပင္ဆင္ထားပုံက လွပေနသည္။ ခံ့ညားေနသည္။ ဖေယာင္းတိုင္ေတြ၊ ပန္းေတြ ျဖင့္ ေ၀ဆာေနသည္။ သည္အခမ္းအနားႀကီးသည္ ကၽြန္မအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အဓိပၸာယ္ ရွိေၾကာင္း သိျမင္ သေဘာေပါက္လာသည္။
အခမ္းအနား က်င္းပခ်ိန္ တစ္ေလွ်ာက္လုံး ရင္ေတြ တဒိန္းဒိန္းခုန္ေနသည္။ ကၽြန္မတို႕ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ေတြ အလိုးလားအတပ္မက္ဆု့း ဆုေတြထဲမွာ သည္ဆုကို ဘယ္သူမ်ားရေလမည္လဲ။ ပညာေရးဆိုင္ရာ စြမ္းေဆာင္မႈ အျမင့္မားဆုံး ေက်ာင္းကို ေရြးခ်ယ္သည့္ဆု။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ရင္တဒိန္းဒိန္းျဖင့္ ေစာင့္ေန ရသည့္ သမယကို ေရာက္လာသည္။ ဆုရေက်ာင္း၏ အမည္ကို ေၾကညာသည့္အခ်ိန္။ ဘလိန္းဟူေသာ နာမည္ ကို ၾကားလိုက္ရေသာအခါ ကၽြန္မ၏ ႏွလုံးသားသည္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားမႈမ်ားျဖင့္ ၿဖိဳးေမာက္ သြားပါသည္။ ငါတိဳ႕ေအာင္ျမင္ၿပီး ငါတို႕ လုပ္ျပလိုက္ႏိုင္ၿပီ။
၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ အဆိုပါဆုကို ရလိုက္ျခင္းသည္ ကၽြန္မတိဳ႕အတြက္ လိုအပ္ေနသည့္ တြန္းအားကို ရလိုက္ျခင္း ပင္ ျဖစ္၏။ ကၽြန္မတိဳကအား ႀကိမ္တို႕ေပးလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ဘလိန္း ေက်ာင္းတြက္ ကၽြန္မတို႕ စတင္က်င့္သုံးခဲ့သည့္ စနစ္သည္ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း အဆိုပါ ဆုက အတည္ျပဳ ေထာက္ခံေပးလိုက္ၿပီ။ သည္ေတာ့ သည္စနစ္ကို လြတ္လပ္စြာ ဆက္လက္ က်င့္သုံးဖို႕ အခြင့္အေရး ရသြားၿပီ။
အဆိုပါလမ္းစဥ္အတိုင္း ကၽြန္မတို႕ ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့၏။ သို႕ျဖစ္သည့္အတြက္ ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္းတြင္ အစဥ္အလာ တစ္ရပ္ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာဖို႕ အခ်ိန္မ်ားမ်ား မယူလိုက္ရပါ။ ၄င္းအစဥ္အလာမွာ ေအာင္ျမင္မႈ အစဥ္အလာ၊ ေအာင္ျမင္မႈကို ေမွ်ာ္မွန္းျခင္းႏွင့္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထိုသို႕ ျဖစ္လာေရး အတြက္ အခက္ဆုံးအပိုင္းမွာ စတင္ျဖစ္ဖို႕ပင္။ စတင္ျဖစ္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ သူ႕ဘာသာသူ တြန္းအား ေပးၿပီး ဆက္လိမ့္သြားေတာ့၏။ အျခားေက်ာင္းမ်ားသို႕ အတန္းတက္ ေျပာင္းေရႊ႕သြားရသည့္ စာသင္သားမ်ားက ဘလိန္း၏ ဂုဏ္သတင္းကို ေမႊးပ်ံ႕ေအာင္ ျဖန္႕ေပးၾကသည္။ သူတို႕က ထိုေက်ာင္းေတြတြင္ စာေတာ္သည္။ သူတို႕၏ အမူအက်င့္ႏွင့္ ခံယူခ်က္ သေဘာထားမ်ားက သူမ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူထူးျခားေနသည္။
သူတို႕အေၾကာင္းေတြ ကို အေပၚေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးမ်ားထံမွ စတင္ သတင္းၾကား ရသည္။ ဘယ္ေက်ာင္းမွ ေျပာင္းသလဲဟု မေမးဘဲ ကၽြန္မ၏ တပည့္မ်ားကို တစ္မိအတြင္း ေရြးထုတ္ လို႕ ရသည္ ဟု သူတို႕ကေျပာသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးတစ္ဦးက ဆိုလွ်င္-
"သူတို႕လမ္းေလွ်ာက္ပုံက ထူးျခားတယ္။ သူတို႕ေျပာဆိုဆက္ဆံပုံက ထူးျခားတယ္။ ေနာက္ၿပီး ပိုေသခ်ာတာက သူတို႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္ပုံက ထူးျခားတယ္"ဟုေျပာ၏။
ဟုတ္သည္။ သူတို႕တမူထူးျခားေေနၾကပါသည္။ ဘလိန္းေက်ာင္းမွ ကၽြန္မတို႕ကေလးေတြသည္ သူတို႕၏ အိမ္စာမ်ား ကို ၿပီးေအာင္ လုပ္လာခဲ့ဖို႕ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္း သိေနၾကသည္။ မိုးရြာရြာ၊ ေလထန္ထန္၊ ႏွင္းက်က် သူတို႕အေနျဖင့္ ေန႕စဥ္ေန႕တိုင္း ေက်ာင္းတက္ၾကဖို႕ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြက ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္း သိေနၾကသည္။ သူတို႕သည္ သူတို႕၏ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ၾကည္ညိဳ ေလးစား ေၾကာင္း ျပသရမည္။ သူတို႕အခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ခ်စ္ခင္ေလးစားေၾကာင္း ျပသရမည္။ ေနာက္ဆုံး မိမိကိုယ္ မိမိ ယုံၾကည္ ေလးစားေၾကာင္း ျပသရမည္ဆိုသည္ကို သိေနၾကသည္။ အဆိုပါ သေဘာထား ခံယူခ်က္မ်ားသည္ သူတို႕ရင္မွာ စြဲေနၿပီ။ သူတို႕ ကိုယ္၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ေနၿပီ။
ကၽြန္မတို႕ တန္ဖိုးထားေလးစားသည့္ တန္ဖိုးမ်ား ေခါင္းထဲစြဲေနေအာင္ အားျဖည့္ေပးသည့္အေနျဖင့္ ဘလိန္း ေက်ာင္းသား မ်ား၏ ကတိသစၥတစ္ခုကို ကၽြန္မက ေရးသားေပးခဲ့၏။ အဆိုပါ ကတိသစၥာစကားကို နံရပ္ကပ္ ပိုစတာ စာရြက္ႀကီးေပၚတြင္ ရိုက္ႏွိပ္ၿပီး တစ္ေက်ာင္းလုံး၏ နံရံမ်ားတြင္ ကပ္ထားေစသည္။ ေန႕စဥ္ နံနက္တိုင္း ေက်ာင္းအေဆာက္အအုံတြင္းသို႕ မ၀င္မီ စာသင္သားေတြ တန္းစီၿပီး ဘလိန္း၏ ကတိသစၥာ စကားကို သံၿပိဳင္ ရြတ္ဆိုစသည္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေပါင္း ၆၀၀ ၏ အသံမ်ားသည္ နိမ့္လိုက္ ျမင့္လိုက္ျဖင့္ တစ္ညီတည္း တစ္သံတည္း ပတ္၀န္းက်င္ရွိ လမ္းမ်ားေပၚအထိ ပဲ့တင္ ရိုက္ဟည္း ေနေစပါသည္။
ကၽြႏ္ုပ္သည္ မိမိကိုယ္မိမိ
ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားႏိုင္ေစရန္လည္းေကာင္း၊
အျခားသူမ်ားက မိမိအတြက္
ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားႏိုင္ေစရန္လည္း
ႀကံေဆာင္လုပ္ကိုင္ပါမည္။
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ပညာဆည္းပူးရန္
ေက်ာင္းသို႕လာျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္
ကၽြႏ္ုပ္ပညာကို သင္ယူဆည္းပူးပါမည္။
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ပညာကို သင္ယူဆည္းပူးပါမည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ ေကာင္းျခင္းမဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ
ေန႕တစ္ေန႕ကို ျဖစ္ေပၚေစပါမည္။
ကၽြန္မက အခါအခြင့္သင့္တိုင္း အဆိုပါ ကတိသစၥာစကား၏ အဓိပၸာယ္ကို ကေလးမ်ားအား ရွင္းျပ သတိေပး ေလ့ရွိသည္။
"ဆရာမႀကီး ဟာ မင္းတို႕နဲ႕ အၿမဲတမ္း အတူရွိေနႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ မင္းတို႕ရဲ႕ ေမေမ ဟာလည္း မင္းတို႕နဲ႕အတူ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ မင္းတို႕ရဲ႕ေမေမဟာလည္း မင္းတို႕နဲ႕အတူ အၿမဲတမ္း ရွိေနႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ မင္းတို႕ဟာ မင္းတို႕ရဲ႕ ဘ၀ေတြ ကို အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစမယ့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ေတြကို ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် ဆုံးျဖတ္ေနရလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ဆုံးျဖတ္ရာမွာလည္း မင္းတို႕ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ တစ္ေယာက္တည္း ဆုံးျဖတ္ရလိမ့္မယ္။ မင္းတို႕ တစ္ခုခုကို ေရြးခ်ယ္ဖို႕ ဆုံးျဖတ္ရေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အခါမွာ ဒီစကားလုံး ေတြကို ျပန္ၿပီး သတိရၾကပါ။ ဒီစကားလုံးေတြက မင္းတို႕ကို ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခု ခ်ႏိုင္ေအာင္ ကူညီအားေပးလိမ့္မယ္"
ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေက်ာင္းမ်ားစုေပါင္းၿပီး အေဟာအေျပာ စြမ္းရည္ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပေလ့ရွိ၏။ အေတာ့္ကို အႀကိတ္အနယ္ရွိသည့္ ၿပိဳင္ပြဲလည္းျဖစ္၏။ ေက်ာင္းမ်ားက သူတို႕ေရြးထားသည့္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္မ်ား၏ ေဟာေျပာခ်က္ မ်ားကို တိပ္ေခြျဖင့္ သြင္းၿပီး ပို႕ေပးရသည္။ အကဲျဖတ္ ဒိုင္လူႀကီးမ်ားက ေနာက္ဆုံး ဆန္ခါတင္ ၁၀ဦးကို ေရြးထုတ္သည္။ ထို၁၀ဦးကိုသာ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ ဖိတ္ေခၚ သည္။
ကၽြန္မဘလိန္းသို႕ စေရာက္သည့္ေန႕ကစၿပီး ေက်ာင္းမွ ကေလးေတြကို သည္ၿပိဳင္ပြဲ ၀င္ႏိုင္ဖို႕ ေလ့က်င့္ ပ်ိဳးေထာင္ ေပးခဲ့သည္။ သီးသန္႕ ေလ့က်င့္ေပးျခင္းမဟုတ္။ ကေလးအားလုံးကို ေလ့က်င့္ ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္းမွ ကေလးမ်ားသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ဦးက် ေနာက္ဆုံး ဆန္ခါတင္ ၁၀ဦး စာရင္း၀င္သည္မွာ ငါးႏွစ္ဆက္တိုက္ျဖစ္၏ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္တြင္ ဖယ္လီစီယာလူး၀စ္ဆိုသည့္ သူငယ္မ ကေလး သည္ ေနာက္ဆုံးဆန္ခါတင္စာရင္း၀င္သြားသည္။
ကၽြန္မက ကေလးအားလုံးကို စုေ၀းပြဲသို႕ ဆင့္ေခၚလိုက္၏။
"ကေလးတို႕ ဒီၿပိဳင္ပြဲမွာ တို႕ေက်ာင္းကို ကိုယ္စားျပဳဖို႕ ဖယ္လီစီယာကို ေစလႊတ္မယ္။ တကယ္လို႕ ဖယ္လီစီယာ အႏိုင္ရခဲ့ရင္ 'ဒီပြဲမွာ ဖယ္လီစီယာႏိုင္တယ္ေဟ့'လို႕ ဘယ္သူမွ မေျပာရဘူးေနာ္။ မင္းတို႕ ေျပာရ မွာက ဘလိန္းေက်ာင္းက အႏိုင္ရတယ္လို႕ ေျပာရမယ္ဟုတ္ၿပီလား။ အဲဒီစကားရဲ႕ အဓိပၸာယ္က တို႕မ်ား… မင္းတို႕ေရာ၊ ဆရာမႀကီးေရာပါ၀င္တဲ့ တို႕အားလုံး အႏိုင္ရတယ္လို႕ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္"
ထို႕ေနာက္ ဖယ္လီစီယာကို ေခၚၿပီး သူ႕အတန္းေဖာ္မ်ားေရွ႕တြင္ ေလ့က်င့္စကားေျပာေစ၏။ သူေဟာေျပာ ၿပီးသြားေသာအခါ ကေလးေတြက ၾသဘာလက္ခုပ္မ်ားကို ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲ တီးခတ္ အားေပး ၾကသည္။ တကယ့္ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ႂကြေရာက္နားေထာင့္သည့္ ပရိသတ္၏ ခ်ီးက်ဴးအားေပးမႈမွာလည္း ထိုအတိုင္း တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္သြားသည္။
ဖယ္လီစီယာက သူ႕မ်ိဳးရိုး ႏွင့္ သူ႕ေက်ာင္းအေပၚထားရွိသည့္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားမႈအေၾကာင္း ေဟာေျပာ သည္။ သူက ေအာင္ျမင္ထင္ရွားေသာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသားခံ အာဖရိကန္ လူမ်ိဳးမ်ားအေၾကာင္း၊ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ယုံၾကည္ေလးစားစိတ္ အေၾကာင္း၊ ေအာင္ျမင္ထင္ရွားေသာ လူတစ္ဦး ဘ၀ကို ခံယူရျခင္း အေၾကာင္း တို႕ကို ေဟာေျပာတင္ျပသည္။ သူက ၿပိဳင္ပြဲခန္းမႀကီးတစ္ခုလုံး အုန္းအုန္းကၽြတ္ကၽြတ္ ျဖစ္သြား ေအာင္ စြမ္းေဆာင္လိက္ႏိုင္၏ ထို႕အတူ အကဲျဖတ္ဒိုင္လူႀကီးအားလုံး၏ မဲမ်ားကိုလညး္ အရယူလိုက္ႏိုင္၏။
ထိုေန႕ညေနက ကၽြန္မေက်ာင္းသို႕ေရာက္ေအာင္ အျမန္ဆုံးျပန္သည္။ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္မပါႏိုင္။ ဆႏၵရွိ သေလာက္ ျမန္ျမန္ျပန္မေရာက္။ သို႕ျဖင့္ ေက်ာင္းသို႕ေရာက္ေရာက္ျခင္း စာသင္ခန္းတိုင္းတြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ အသံခ်ဲ႕စက္မွ တစ္ဆင့္ႀကဳံးေအာ္လိုက္၏။
"ကေလးတို႕၊ ကေလးတို႕ အႏိုင္ရၿပီေဟ့။ တို႕အႏိုင္ရၿပီကြ"
တစ္ခဏခ်င္း အတြင္းမွာပင္ တစ္ေက်ာင္းလုံး ကၽြက္ကၽြက္ညံသြားေတာ့၏။ ေအာ္ဟစ္ၾက၏။ ေႂကြးေၾကာ ္ၾက၏။ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ၊ ၀မ္းေျမာက္စြာ၊ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားစြာ၊ ဖယ္လီစီယာႏွင့္ ေတြ႕ဆုံဖို႕ ခန္းမႀကီးထဲသို႕ ေျပးလာ ၾကသည္။ ကေလးေတြေကာ၊ ဆရာေတြေကာ၊ ဆရာမေတြေကာ၊ လူတိုင္းလူတိုင္းက ဖယ္လီစီယာ ကို ေပြ႕ၾကသည္။ ဖက္ၾကသည္။ ခ်ီးေျမႇာက္ၾကသည္။
တကယ္ေတာ့ ဖယ္လီစီယာသည္ ႏြမ္းပါးသူကေလး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏွိမ့္ခ်တတ္သူကေလး။ မာန္မာန ကင္းစင္ သူကေလး။ သို႕ေသာ္ သည္ေန႕အဖို႕ေတာ့ သူ႕ကို၀ိုင္းၿပီး ေပြ႕ဖက္ခ်ီမၾကသည့္ အတြက္ အေနရ အထိုင္ရ ခက္ေနစရာ မလိုေတာ့ပါ စိတ္ကသိကေအာက္ ျဖစ္ေနစရာမလိုေတာ့ပါ။ သည္ေအာင္ပြဲမွ ကၽြန္မတို႕ အားလုံး ၏ ေအာင္ပြဲမဟုတ္ပါလား။ ကၽြန္မတို႕ ဘလိန္းမိသားစု၏ ေအာင္ပြဲမဟုတ္ပါလား။
မူးယစ္ေဆး
သို႕ေသာ္…
ၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ ကၽြန္မတို႕ ေအာင္ပြဲဆင္ေနသည့္တိုင္ ေက်ာင္းအလိုက္ ေအာင္ခ်က္ေတြ ေကာင္းလာသည့္ တိုင္ ေက်ာင္းတက္ရက္ ရာခိုင္ႏႈန္းေတြ တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ တိုးတက္လာသည့္တိုင္…
ကၽြန္မတို႕၏ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကို ေခ်ဖ်က္ပစ္ဖို႕ ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည့္ အရိပ္မည္းႀကီးတစ္ခုသည္ ေက်ာင္းတံခါး မ်ား၏ အျပင္ဘက္တြင္ ျဖန္႕ၾကက္အုပ္မိုးေနပါၿပီ။
၄င္းအရိပ္မည္းႀကီးကား ကုတ္ကင္း မူးယစ္ေဆးျဖစ္၏ စထေရာ္ဘယ္ရီမင္းရွင္း တစ္၀ိုက္တြင္ အမယ္စုံ လွေသာ မူးယစ္ေဆးမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီ။ သို႕ေသာ္ ယခုလို ဆိုးဆိုး ရြားရြားႀကီးမဟုတ္ခဲ့။ ကၽြန္မစကားစျမည္ေျပာရန္ ေက်ာင္း၀င္းထဲသို႕ ထြက္သြားတိုင္း၊ နံနက္ ေစာေစာ အမိႈက္ေကာက္ ဖို႕ ထြက္သြားတိုင္း မူးယစ္ေဆးထည့္သည့္ ပုလင္းကေလးေတြကို ေတြ႕ေနရသည္။ ေတြ႕ရ သည့္ ပုလင္းအေရအတြက္မွာ တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ ပို၍ပို၍မ်ားလာသည္။
ေက်ာင္းသို႕ ေရာက္လာသည့္ ေက်ာင္းသားမိဘေတြလည္း တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ ပိုမ်ားလာသည္။ သူတို႕သည္ ကၽြန္မတို႕ကို လာကူၾကျခင္းမဟုတ္။ ေငြအသျပာလာေတာင္းၾကျခငး္ျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕မွာ ေက်ာင္းသား မိဘမ်ားပင္မဟုတ္။ ကၽြန္မမသိသည့္ လူေတြ ကၽြန္မရုံးခန္းထဲသို႕ ၀င္လာၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ ဘတ္စကားခ မရွိ၍ တစ္ေဒၚလာ ေတာင္းသူကေတာင္း။ သူတို႕သည္ တစ္ပုလင္းလွ်င္ ငါးေဒၚလာတန္သည့္ ကုတ္ကင္း ကို ၀ယ္ဖို႕ ေငြရွာေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ သူတို႕ေျပာသည့္ ယုံတမ္းပုံျပင္မ်ားကို ကၽြန္မ နားေထာင္သည္။ ၿပီးေတာ့ ျပတ္ျပတ္ေျပာလႊတ္သည္။
"တစ္ျပားမွ မေပးဘူး"
ထိုသို႕ ေျပာအလႊတ္ခံရသည့္သူေတြထဲတြင္ ေက်ာင္းသို႕ ပုံမွန္၀င္ထြက္ေနသည့္ မိဘမ်ားလည္း ပါ၀င္ သည္။ သူတို႕သည္ ကၽြန္မတို႕၏ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ကနဦးပိုင္းကတည္းက ပါ၀င္ကူညီခဲ့သူမ်ားျဖ္စသည္။ သူတို႕ကို ကၽြန္မထိုသို႕ ေျပာလႊတ္ရသည္ကို ရင္နာလွပါသည္။ သူတို႕အထဲမွ တခ်ိဳ႕သည္ 'က်လင္ ကိုင္သူမ်ား 'ျဖစ္ကုန္သည္ကို ေတြ႕ရ၏။ က်လင္ကိုင္သူဆိုသည္မွာ ကုတ္ကင္းစြဲသူမ်ားကို သူတို႕ေခၚသည့္ နာမည္ ျဖစ္၏။
နီးနား၀န္းက်င္တြင္ မေတြ႕မျမင္ရတာ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ ထိုတစ္ခုမွာ ကုတ္ကင္းကို ကေလးေတြ သုံးမေနျခင္းျဖစ္၏။ ဘာေၾကာင့္ သူတို႕ကေလးေတြ ကုတ္ကင္းမသုံးၾကသလဲ။ အေျဖကရွင္းသည္။ လြယ္သည္။ ေၾကာက္စရာလန္႕စရာေကာင္းေသာ အဆိုပါ ကုတ္ကင္းဆိုတာႀကီးက သူတို႕၏ အစ္ကို အစ္မ မ်ားအား ခ်ဳပ္ကိုင္ေနသည္ကို သူတို႕ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ သည္ကုတ္ကင္းဆိုတာႀကီးက သူတို႕၏ အေဖအေမ မ်ားအား လႊမ္းမိုးၿပီး ေဆးသုံးစြဲသူမ်ား ဘ၀သို႕ တြန္းပို႕ေနသည္ကို သူတို႕ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။
"အဲဒီမူးယစ္ေဆးဟာ သိပ္ၿပီး ဆိုးရြားတယ္"
မနက္ပိုင္း ေက်ာင္းသားမ်ား စုေ၀းခ်ိန္မ်ားတြင္ ကၽြန္မက ထပ္တလဲလဲ ေျပာျပသည္။
"ကုတ္ကင္းက လူတစ္ေယာက္ စြဲလမ္းသြားေအာင္ လုပ္တယ္။ အဲဒီလို စြဲလမ္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကုတ္ကင္းကို ေနာက္ထပ္ရဖို႕အတြက္ ဘာကိုမဆို လုပ္ၾကေတာ့တယ္။ မင္းတို႕ရဲ႕ မိသားစုထဲက တခ်ိဳ႕ဟာ အဲဒီမူးယစ္ေဆးကို သုံးစြဲေနတယ္ ဆိုတာ ဆရာမႀကီးသိတယ္။ ဒါကို စတင္သုံးစြဲစဥ္က ဒီေဆးဟာ လူကို ပ်က္စီး ေစတယ္ဆိုတာ သူတို႕မသိၾကဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမူးယစ္ေဆးကို မင္းတို႕ေရွာင္ရမယ္။ ေ၀းေ၀းက ေရွာင္ၾက ရမယ္။
"ဒီအေတာအတြင္းမွာ မင္းတို႕ခ်စ္တဲ့ လူေတြရဲ႕ ေဆးသမားအက်င့္စရိုက္ေတြဟာ မင္းတို႕နဲ႕မဆိုင္ဘူး။ တျခားလူေတြ ရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြကို မင္းတို႕ဘာမွ ထိန္းခ်ဳပ္လို႕မရဘူး။ ဒီကိစၥေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ ဒုကၡ ေပးတယ္ ဆိုတာ ဆရာမႀကီးသိတယ္။ ဒါေပမယ့္သူတို႕ အဲဒီလို ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ မင္းတို႕ သိမ္ငယ္စိတ္၊ ေအာက္က် ေနာက္က် ႏိုင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳး အဝင္မခံၾကနဲ႔ ဆရာမႀကီးေျပာတာ မင္းတို႕ ၾကားၾကရဲ႕လား သူတို႕ အဲဒီလိုျဖစ္ေနတာဟာ မင္းတို႕နဲ႕ ဘာမွမပတ္သက္ဘူး မင္းတို႕နဲ႕ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး..."
ဆက္ရန္
.
2 comments:
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဖတ္လို႔ အလြန္ေကာင္းသလို အားက်စရာလည္း အလြန္ေကာင္းတယ္။
ရွာမွ ရွား ဆိုတဲ႔ ဆရာမၾကီးမ်ိဳးပါပဲ။
ဒီအထိပဲ ဖတ္ႏိုင္ေသးတယ္ အစ္မေရ။
ေနာက္မွ လာဆက္ဖတ္ပါ႔မယ္။
Post a Comment