Wednesday, December 1, 2010

ရည္ေရာ္မွန္း အိုင္စမ္းေရျပာ အပိုင္း (၁၃)

(၁၁)

အိမ္႐ွင္အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးသည္ ဘသာေပၚအေၾကာင္းကုိ ေျပာဆုိေနရာမွ ေမာသြားဟန္ျဖင့္ ရပ္နား လုိက္ၾကသည္။
မခင္ေ႐ႊသည္ အလုိက္သိစြာ သူ၀ယ္ထားသည့္ ေဖ်ာ္ရည္ပုလင္းကုိ ယူလာၿပီး အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးကုိ ေဖ်ာ္ရည္ တစ္ဖန္ခြက္စီ ႐ုိေသစြာ တုိက္ေကၽြးလုိက္သည္။ အဘုိးႀကီးႏွင့္အဘြားႀကီး ေဖ်ာ္ရည္ေသာက္ၿပီး အေမာေျပ သေလာက္ ႐ွိေသာအခါ မခင္ေ႐ႊက စကားစျပန္ေဖာ္ၿပီး ေမးလုိက္ သည္။

" အဘုိးသာေပၚ မိဘေတြ ဆံုးကုန္ေတာ့မွ ႐ြာကထြက္ျဖစ္တာေပါ့ေနာ္ ဘုိးဘုိး "
အဘုိးႀကီးက ဦးေခါင္းညိတ္ၿပီး ဆက္ေျပာသည္။

" ေက်းဇူး႐ွင္ မိဘေတြ ဆံုးကုန္ၾကေတာ့ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္အသက္ေတြက အ႐ြယ္ေရာက္လာကုန္ၾက ၿပီေလ။ အစ္ကုိႀကီးနဲ႔ ႐ြာ႐ွိလူႀကီးကပဲ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ လက္ထပ္ေပးလုိက္တယ္။ ေက်းဇူး႐ွင္ မိဘေတြ စုေဆာင္းထား႐ွိခဲ့တဲ့ ပစၥည္းကုိလည္း အစ္ကုိႀကီးက ဘာမွမယူဘဲ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ အားလံုးပံုေပးထားခဲ့ၿပီး အစ္ကုိၾကီးက ႐ြာမွာမေနေတာ့ဘူး။ ရပ္ေ၀းကုိသြားေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ငုိၾကရတာေပါ့။ မသြား ပါနဲ႔ လုိ႔ ေတာင္းပန္ေတာ့မွ အစ္ကုိႀကီးလည္း အခုတင္က ဘုိးဘုိးေျပာျပခဲ့တဲ့အေၾကာင္းေတြကုိ အားလံုး စံုေစ့ေအာင္ ျပန္ေျပာျပတယ္ ဆရာမရဲ႕"
" အဘုိးသာေပၚက သူ႔ေမြးရာပါ အမွတ္ေတြအေၾကာင္းကုိ ဘုိးဘုိးနဲ႔ ဘြားဘြားကုိေတာ့ ေျပာျပ တယ္ေနာ္ "

မခင္ေ႐ႊ က ျဖတ္ေျပာလုိက္သည္။
" ေအးကြယ့္ ... အစ္ကုိႀကီးက တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ ညီရင္း ညီမရင္းလုိ ခ်စ္တယ္ေလ။ မိဘေတြကလည္း မ႐ွိေတာ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ... သူလည္း ရပ္ေ၀းကုိ အခ်ိန္ကာလ အကန္႔အသတ္မ႐ွိ ထြက္ခြာသြားေတာ့မယ္ ဆုိေတာ့ မွ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ အားလံုးဖြင့္ဟသြားတာ လ
အဘုိးႀကီး စကားဆံုးေသာအခါ အဘြားႀကီးက -

" အစ္ကုိႀကီးေက်းဇူး ႀကီးပါေပမယ္။ အစ္ကုိႀကီး ေမတၱာ၊ ေစတနာကုိေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏုိင္ ပါဘူး။ ႐ြာက ထြက္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ သတင္းအစအနမရဘဲ ေပ်ာက္ေနလုိက္တာ၊ ေနာက္ေတာ့ ေရျပာအုိင္ဆုိတဲ့ ႐ြာမွာ ေႁမြကုိက္ခံရတဲ့ ေ၀ဒနာ႐ွင္ေတြကုိ ကယ္တင္ေနတဲ့ ဆရာသာေပၚ ဆုိတာ ႐ွိတယ္လုိ႔ ဥသွ်စ္ပင္ကုိ ေစ်း၀ယ္ဆင္းရင္း သတင္းအစ ရ လုိက္တယ္။ ဒါနဲ႔ အစ္ကုိႀကီးနဲ႔ ခဲြမေန ေတာ့ဘူး၊ အစ္ကုိႀကီး႐ွိရာကုိ လုိက္မယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး႐ွိတဲ့ ပစၥည္းေလးေတြကုိ ထုခဲြၿပီး လုိက္လာခဲ့ၾကတာ။ ဒီၿမိဳ႕ေလး ကုိလည္း ေရာက္ေရာ ဆရာသာေပၚ ေရ ျပာအုိင္က ထြက္သြားတာ ဘယ္လုိမွ သတင္း မရေတာ့ဘူး။ အစအန ေပ်ာက္သြားၿပီလုိ႔ ခုိင္ခုိင္လံုလံု သိရေတာ့ ေရျပာအုိင္ကုိ ဆက္မသြားေတာ့ဘဲ ဒီၿမိဳ႕ေလး မွာပဲ ေသာင္တင္ေနခဲ့ၾကတာ အခုထက္တုိင္ပါပဲ ဆရာမ"
ဟု နိဂံုးခ်ဳပ္ လုိက္သည္။

သံုးေယာက္စလံုး စကားမဆက္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ အေတြးကုိယ္စီျဖင့္ ၿငိမ္သက္ေနၾကသည္။ အဘုိး ႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးတုိ႔ စိတ္ထဲမွာ မည္ကဲ့သုိ႔ ေတြးေနစဥ္းစားေနသည္ကုိ မခင္ေ႐ႊ မသိေသာ္လည္း မခင္ေ႐ႊ စိတ္ထဲတြင္မူ ...
" အဘုိးသာေပၚ ေသသလား၊ အသက္႐ွင္လ်က္ ႐ွိေနေသးလား၊ ဘြားေ႐ႊအိမ္ ေျပာျပသည့္ စကား အရ အိပ္မက္ထဲ တြင္ လူတစ္ပုိင္း ေႁမြတစ္ပုိင္း ေတြ႕ရသည္။ ဆုိျခင္းမွာ ဘြားေ႐ႊအိမ္၏ ခင္ပြန္း သည္ သူခ်စ္ခင ္ၾကည္ညိဳ ေသာ ဘုိးသာေပၚကုိ စိတ္စဲြ၍ မက္ျခင္းလား၊ တကယ္လား " စသည္ျဖင့္ မခင္ေ႐ႊ ေတြးေန ေသာ္လည္း အေျဖမေပၚေခ်။

ေရျပာအုိင္ႏွင့္ ပတ္သက္လာသည့္ အေၾကာင္းေတြ ဆုိလွ်င္ မခင္ေ႐ႊ ဥာဏ္မမီႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ကုိ မခင္ေ႐ႊ သည္ သူ႔ကုိယ္သူ အသိဆံုးျဖစ္သည္။
တိတ္ဆိတ္ေနၾကရာမွ အဘုိးႀကီးက ေမးလုိက္သည္။
" အစ္ကုိႀကီးရဲ႕ လွ်ာေပၚမွာ ေမြးရာပါ အမည္းမွတ္ေတြ႐ွိတာကုိ အစ္ကုိႀကီးက သူမထြက္ခြာမီမွာ ျပခဲ့လုိ႔ တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္လုိက္ၾကပါတယ္။ လူသားေတြမွာ ဒီလုိ အမွတ္မ်ိဳး ပါတတ္သလား"

မခင္ေ႐ႊ သည္ အဘုိးႀကီးကုိ စိတ္ထဲက ၾကင္နာသနားမိသည္။ အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီး စာမတတ္ ေၾကာင္းကုိ မခင္ေ႐ႊ သိခဲ့ရၿပီးျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေပဖတ္႐ႈျခင္း မ႐ွိသည့္ သူအဖုိ႔ ဗဟုသုတ နည္းမည္ကုိ ေတြးမိေသာေၾကာင့္ စိတ္ထဲက ၾကင္နာျခင္း ျဖစ္လုိက္မိသည္။
မခင္ေ႐ႊ က ႐ွင္းလင္း ေျပာျပလုိက္သည္။

" ေမြးရာပါ အမွတ္ဆုိတာကေတာ့ အခ်ိဳ႕လူေတြမွာ ပါတတ္ၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕လူေတြမွာ အနီေရာင္ အမွတ္ေလး ေတြ ပါတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကုိ စာနီအမွတ္လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ လူေတြမွာ အမည္းေရာင္ အမွတ္၊ အစိမ္းေရာင္အမွတ္၊ အျပာေရာင္အမွတ္ စသည္ျဖင့္ ပါတတ္ၾကပါတယ္ ဘုိးဘုိး၊ ဒါေပမယ့္ ဒီအမွတ္မ်ိဳး ကေတာ့ ဘာမွ အမွတ္မ်ိဳးကေတာ့ တကယ္ ဘုန္းသမၻာ႐ွိသူ ပုဂၢိဳလ္ မ်ိဳးမွာသာ ႐ွိတတ္တဲ့ အမွတ္မ်ိဳးပါ။ လူတစ္သိန္းမွာ တစ္ေယာက္ မ႐ွိပါဘူး။

တစ္သိန္းမေျပာနဲ႔ေလ ကမၻာေပၚမွာ ဒီလုိ တန္ခုိးသတၱိ႐ွိတဲ့ အမွတ္မ်ိဳး ဘယ္သူမွ မပါပါဘူး။ ဘုိးသာေပၚ အင္မတန္ စင္ ၾကယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဂၢဳလ္ျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိ အမွတ္မ်ိဳးပါလာတာပါ။ ကၽြန္မတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ စုိးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္ သြားၾကတဲ့ ႐ွင္ဘုရင္ေတြဆုိတာ ဘုန္းသမၻာႀကီးလုိ႔၊ ေရေျမ့ ႐ွင္ဘုရင္ျဖစ္ေပမယ့္ ဘုိးသာေပၚလုိ အမွတ္မ်ိဳး မ႐ွိခဲ့ၾကပါဘူး ဘုိးဘုိး။ ျမန္မာရာဇ၀င္မွာ ထင္႐ွားတဲ့ ဘုရင္ႏွစ္ပါးသာ လွ်ာမွာ အမည္း ေရာင္ အမွတ္ ေတြ ပါတယ္လုိ႔ ရာဇ၀င္ ႐ွိပါတယ္။

ဒီဘုရင္ႏွစ္ပါးသာ ထူးထူးျခားျခား လွ်ာမွာ အမည္း မွတ္ေတြပါလုိ႔ မြန္ဘုရင္ ရာဇာဓိရာဇ္ကုိ ဗသံုဗန္စက္လုိ႔ ရာဇ၀င္မွာ စာတင္ပါတယ္။ ျမန္မာဘုရင္ တပင္ေ႐ႊထီးကုိ ယုိးဒယားရာဇ၀င္မွာ ျမန္မာဘုရင္ လွ်ာနက္မည္းလုိ႔ အမွတ္အသား ျပဳထားပါတယ္"
မခင္ေ႐ႊ ႐ွင္းျပသည္ကုိ အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးသည္ စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ေနသည္။ သူတုိ႔ ခ်စ္ေသာ၊ ၾကည္ညိဳေသာ ေက်းဇူး႐ွင္ အစ္ကုိႀကီး ဘုိးသာေပၚအတြက္ ဂုဏ္ယူသည့္အသြင္ ေပၚေနသည္။

အတန္ၾကာမွ ...
" ကဲ ... ဆရာမလည္း အစ္ကုိႀကီးကုိ စာေရးဦး၊ ဘုိးဘုိးတုိ႔လည္း အေညာင္းေျဖလုိက္ဦးမယ္။ ေၾသာ္ ... ဒါထက္ ဆရာမ ေဟာဒီ အစ္ကုိႀကီးသ႑ာန္ကုိ ရည္မွန္းဆဲြထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားကုိေတာ့ ဘုိးဘုိးတုိ႔ကုိ ေရာင္းပါ။ ဆရာမ ဘယ္ေလာက္ ကုန္ခဲ့လဲ " ဟု အဘုိးႀကီးက ေျပာသည္။

" ကၽြန္မ မေရာင္းပါဘူး ဘုိးဘုိး။ ကၽြန္မ ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးရဲ႕ ညီ၊ ညီမမ်ားျဖစ္တဲ့ ဘုိးဘုိးနဲ႔ ဘြားဘြားကုိ ကန္ေတာ့ပါတယ္"
မခင္ေ႐ႊက အလုိက္သိစြာ ျပန္ေျပာေသာအခါ အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးသည္ ၀မ္းသာစြာ သာဓု ေခၚလုိက္ၾကသည္။
ထုိ႔ေနာက္ အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးက ဆက္ေျပာလုိက္သည္။

" အစ္ကုိႀကီး အသက္ ႏွစ္ဆယ္အ႐ြယ္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္ဆုိေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ကုိးဆယ္ ေက်ာ္ၿပီေလ။ တုိ႔မ်ား အသက္ေတာင္မွပဲ အခု႐ွစ္ဆယ္ ျပည့္ေတာ့မယ့္ဟာပဲ"
မခင္ေ႐ႊသည္ နားေထာင္ေနရာမွ စဥ္းစားလုိက္သည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းကုိးဆယ္ေက်ာ္ အခ်ိန္ကဆုိလွ်င္ ရခုိင္႐ုိးမေတာင္သည္ မည္မွ် ေတာေတာင္ နက္ေခါင္ၿပီး ေတာ႐ုိင္းေတာင္႐ုိင္းႀကီး ျဖစ္ေနမည္နည္း။ ယခုေခတ္လုိ လူသူအသြားအလာ အေပါက္ အေရာက္လည္း မမ်ားဘဲ နည္းပါးလြန္းသည့္အတြက္ ေတာ႐ုိင္းတိရစၦာန္ေတြ ႀကီးပြားခ်င္ တုိင္း ႀကီးပြားေနမည္ မွာ ေသခ်ာသည္။ ဘသာေပၚ ေတြ႕လာခဲ့သည့္ ငန္းျပာသာဒ္ႀကီးမ်ိဳးဆုိလဆင္ မ်ိဳးျပဳတ္သြားၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ယခုလူေတြ ျမင္ဖူးမည္ေ၀း၍ ၾကားဖူးၾကမည္ပင္ မဟုတ္ေခ်။ မခင္ေ႐ႊ ပင္လွ်င္ ဤငန္းေႁမြမ်ိဳး႐ွိသည္ဟု မၾကားခဲ့ဘူးပဲ၊ ယခု ဘသာေပၚ၏ညီႏွင့္ ညီမ ေျပာျပမွ တတံ့တၾသ ၾကားဖူး ရသည္။

ဘသာေပၚလုိလွ်ာမွာ ေႁမြႏုိင္သည့္ အမွတ္အသားေတြပါသည့္ လူမ်ိဳးဆုိလွ်င္ ယခုေခတ္ လူေတြ အေနျဖင့္ ေျပာ၍ပင္ ယံုႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္ ေခြး၏ လွ်ာမွာ အမည္းမွတ္ေတြပါလွ်င္ ထုိေခြးမ်ိဳးသည္ ေႁမြကုိက္၍ မေသႏုိင္သည္ကုိမူ ယခုေခတ္လူေတြက လက္ခံသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိ အမည္းမွတ္ေတြ ပါသည့္ ေခြးကား ႐ွားပါးလွသည္။ အေကာင္တစ္ေထာင္မွာ တစ္ေကာင္ပင္ မပါလုိေခ်။ ထုိအုမွတ္မ်ိဳးပါသည့္ ေခြးကား အမ်ားအားျဖင့္ ေတာ႐ြာေတြမွာ ေမြးသည့္ ျမန္မာေခြး ႐ုိး႐ုိးအမ်ိဳးမွာသာ ပါေလ့႐ွိသည္။
" ကၽြန္မ ကုိ ခြင့္ျပဳပါ "

မခင္ေ႐ႊက အဘုိးႀကီးႏွင့္အဘြားႀကီးကုိ ႐ုိေသစြာ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ဘုိးသာေပၚအေၾကာင္းကုိ မွတ္ တမ္း ေရးရန္ သူ႔အခန္းသုိ႔ ျပန္လာခဲ့သည္။
    ဇာတိဇစ္ျမစ္ကုိ မည္သူမွ် ေမး၍မရဟု ဘြားေ႐ႊအိမ္ ေျပာလုိက္ေသာ ေႁမႊႏိုင္ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ဘုိးသာေပၚ၏ ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇ၀င္ကုိ ကံအားေလ်ာ္စြာ တုိက္ဆုိင္ ၾကားသိလုိက္ရေသာ မခင္ေ႐ႊ၏ ၀မ္းေျမာက္မႈကား ဆုိဖြယ္ရာ မ႐ွိေတာ့ေခ်။

    လဆန္းငါးရက္ လေကြးေလးသည္ ေကာင္းကင္တိမ္မည္းညိဳႀကီးေတြ အၾကားမွာ မာသာ ၀ံ့၀ံံ့ သာ၀ံ့၀ံ့ျဖင့္ မႈန္ရီရီ အလင္းေရာင္ေလးကုိ ေပးေနသည္။
မခင္ေ႐ႊ သည္ ဘုိးသာေပၚ၏ အတၳဳပၸတၱိကုိ ေရးသားၿပီးစီးေသာအခါ စာေရးခံုေလးေပၚမွာတင္ထား သည့္ လက္ပတ္နာရီ ေလး ကုိ ၾကည့္လုိက္၏။ အခ်ိန္ကား သန္းေခါင္ ဆယ့္ႏွစ္နာရီထုိးေနၿပီကုိ ျပ ေနသည္။

မ်က္လံုးက ေၾကာင္သြားသျဖင့္ အိပ္ခ်င္ေသာ စိတ္မ႐ွိေသး၍ မီးကုိ ၿငိမ္းလုိက္ၿပီးလွ်င္ အိပ္ရာ ေခါင္းရင္းတြင္႐ွိေသာ ျပတင္းေပါက္ကုိ ညင္သာစြာ ဖြင့္လုိက္သည္။ အခ်ိန္မေတာ္မွ အသံျမည္ေအာင္ဖြင့္လွ်င္ အိပ္ေနၾကေသာ အဘုိးႀကီး အဘြားႀကီးႏွင့္ ေျမးမေလးတုိ႔ကုိ အေႏွာင့္ အယွက္ေပးသလုိ ျဖစ္ေနမည္စုိးေသာေၾကာင့္ ျဖည္းညင္းစြာ ဖြင့္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေမွာင္ထဲမွာပင္ ျပတင္းေဘာင္ကုိမွီကာ သစ္ပင္ရိပ္ေတြေၾကာင့္ ေမွာင္သည့္ ေနရာကေမွာင္၊ လေရာင္ ေျပာက္က်ား က်သည့္ေနရာက က်ေနသည့္ ၿခံ၀ုိင္းေလးကုိ တိတ္ဆိတ္စြာ ေငးေမာၾကည့္ ရင္း စိတ္က ေရျပာအုိင္သုိ႔ ေရာက္သြားျပန္သည္။

    ေရျပာအုိင္သုိ႔ စိတ္က ေရာက္သြားသည္ဆုိလွ်င္ပင္ ေမာင္စိန္းေမာင္၏ ပံုသ႑ာန္ကုိ ဖ်တ္ခနဲ ျမင္လုိက္မိေတာ့သည္။ ေရျပာအုိင္ကုိ ေနာက္ဆံုး ခဲြခြာထြက္လာစဥ္က မုိးလံုးမိႈင္း သစ္ခြပန္းေတြကုိ တစ္ေပြ႕တစ္ပုိက္ႀကီး လက္ေဆာင္ေပးလုိက္ေသာ ေမာင္စိန္းေမာင္၏ ...
" ဆရာမ ႏွစ္သက္တဲ့ မုိးလံုးမိႈင္းဆုိတဲ့ သစ္ခြပန္းနာမည္လုိ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ မုိးေကာင္းကင္ တစ္ခုလံုး ဟာလည္း ဆရာမကုိ လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးတာေၾကာင့္ တစ္ဘ၀တာအဖုိ႕ ၾကည္လင္မႈကင္း ၿပီး မိႈင္းမိႈင္းေ၀ေ၀ ျဖစ္ရေတာ့မွာပါ။ သြားေပဦးေတာ့ ဆရာမ။ ေၾကကဲြေသာ ခဲြခြာျခင္းပါပဲ"

ဟူေသာ ေမာင္စိန္းေမာင္၏ ေၾကကဲြလိႈက္လွဲေသာ အသံႏွင့္ လွည္းလမ္းေၾကာင္းေဘးတြင္ ရပ္ေငး ကာ ေက်ာက္႐ုပ္တစ္႐ုပ္လုိ မခင္ေ႐ႊ စီးသြားေသာ လ်ည္းကုိ ပူေဆြးလြမ္းဆြတ္စြာ ေမွ်ာ္ေငးၾကည့္ ေနေသာ ေမာင္စိန္းေမာင္၏ သ႑ာန္သည္ မ်က္လံုးထဲမွာေရာ နားထဲမွာပါ ျမင္ေယာင္ၾကားေယာင္ လာမိျပန္ေတာ့သည္။
မခင္ေ႐ႊသည္ သက္ျပင္းကုိ ေလးေလးႀကီးခ်လုိက္သည္။

" ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ဇာတ္လမ္းကုိ ဘာေၾကာင့္ ငါသတိရေနပါသလဲ "
မခင္ေ႐ြသည္ စိတ္ကုိေျဖေဖ်ာက္ကာ အိပ္ရာထဲသုိ႔ ျပန္၀င္ေတာ့မည္ဟု ျပတင္းတံခါး႐ြက္ကုိ ပိတ္ရန္ ဟန္ျပင္လုိက္ေသာ လက္သည္ ျပတင္းတံခါး႐ြက္ကုိ မပိတ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ သူ႔မ်က္စိေ႐ွ႕မွာ ေပၚလာသည့္ သ႑ာန္ကုိ စူးစမ္းေသာ မ်က္လံုးျဖင့္ ၾကည့္ေနမိသည္။

မခင္ေ႐ႊ ျမင္လုိက္သည့္ သ႑ာန္ကား ၿခံ၀ုိင္းထဲသုိ႔ ေၾကာင္တစ္ေကာင္လုိ တိတ္ဆိတ္ညင္ သာစြာ ၀င္လာေသာ ေယာက္်ားပ်ိဳ တစ္ေယာက္၏ သ႑ာန္ျဖစ္သည္။ မခင္ေ႐ႊက ၾကည့္ေနစဥ္မွာ တစ္ခုေသာ ၿခံႀကီးအကြယ္မွ အိမ္႐ွင္ ဘုိးဘြားတုိ႔၏ ေျမးမေလးက ေရာက္လာေသာ ေယာက္်ားပ်ိဳ ကုိဆီးႀကိဳလုိက္သည္ကုိ ျမင္လုိက္ရသည္။

မခင္ေ႐ႊသည္ သူတစ္ပါး၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကုိ ေခ်ာင္းၾကည့္သည္မွာ မသင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္းကုိ စဥ္းစား မိေသာ္လည္း ေျမးမေလးက ေရာက္လာေသာ ေယာက္်ားပ်ိဳကုိ ဆီးႀကိဳလုိက္သည္ကုိ ျမင္လုိက္ရ သည္။
မခင္ေ႐ႊသည္ သူတစ္ပါး၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကုိ ေခ်ာင္းၾကည့္သည္မွာ မသင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္းကုိ စဥ္းစား မိေသာ္လည္း ေျမးမေလး၏ ငုိ႐ိႈက္သံသဲ့သဲ့ကုိ အမွတ္မထင္ ၾကားလုိက္ရေသာအခါ အံ့အားသင့္ သါားသည္။ ၾကည့္ၿမဲတုိင္း ၾကည့္ေနမိသည္။

ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ သမီးရည္းစားတုိ႔ တိတ္တဆိတ္ခ်ိန္းခ်က္ေတြ႕ဆံုၾကလွ်င္ ၾကည္ႏူးေပ်ာ္႐ႊင္သင့္ပါလ်က္ႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျမးမေလးသည္ ၀မ္းမသာနုိင္၊ မၾကည္ႏူးႏုိင္ဘဲ ငုိေႂကြးရပါသနည္း။ စိတ္မခ်မ္းသာစရာ အေၾကာင္းတစ္ခု ႐ွိေနေလၿပီဟု မခင္ေ႐ႊ ေတြးလုိက္သည္။
ေရာက္လာေသာ ေယာက္်ားပ်ိဳ၏သ႑ာန္သည္ ေသာကဗ်ာပါျဖစ္ေနဟန္တူေသာ ခ်စ္သူကုိ တစ္စံု တစ္ရာ အားေပးႏွစ္သိမ့္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏုိင္သည့္အလား၊ ေျမးမေလး၏ ပခံုးႏွစ္ဖက္ကုိ ကုိင္ကာ ဦးေခါင္း ငုိက္စုိက္ခ် ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

လ ျမင္ရခ်က္ကေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ မ႐ွိဘူးေလ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ခ်စ္သူႏွစ္ေယာက္ တိတ္တ ဆိတ္ ခ်ိန္းေတြ႕ေနတာကုိ ငါက ဘာေၾကာင့္ ၾကည့္ေန၊ ေငးေနရမ်ာလဲ မသင့္ေတာ္ဘူး "
ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ ျပတင္းတံခါး႐ြက္ကုိ အသံမျမည္ေအာင္ ျဖည္းညင္းစြာ ပိတ္လုိက္ၿပီး အိပ္ရာ ေပၚသုိ႔ လဲေလ်ာင္းလုိက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မခင္ေ႐ႊ အိပ္မေပ်ာ္ႏုိင္ေတာ့ေခ်။ သူ႔ စိတ္အာ႐ံုတြင္ ေရ ျပာအုိင္ႏွင့္ ေသာကဗ်ာပါ ျဖစ္ေနဟန္တူေသာ ေျမးမေလးတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္သာ ေထြးလံုးးရစ္ပတ္ ျဖစ္ေနကာ လင္းအားႀကီး အခ်ိန္နီးမွ အိပ္ေပ်ာ္သြားေတာ့သည္။

နံနက္လင္းေသာအခါ ေျမးမေလး၏ အမူအရာကုိ မခင္ေ႐ႊမသိမသာ အကဲခတ္လုိက္သည္။ မိန္း ကေလးသည္ ခါတုိင္းကဲ့သုိ႔ပင္ အိမ္အလုပ္ကုိ စီကာစဥ္ကာ လုပ္ေနေသာ္လည္း မ်က္ႏွာကမူ အတြင္းေသာက အပူကုိ ဖံုးထားသည့္ အမူအရာမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု မခင္ေ႐ႊ ထင္မိသည္။
မခင္ေ႐ႊက မသိဟန္ပင္ ေဆာင္ေနလုိက္သည္။ စိတ္ထဲတြင္မူ မိန္းကေလးႏွင့္ ေတြ႕ေသာသူသည္ လူေကာင္းလား၊ လူဆုိးလား၊ အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးကုိ ေျပာရလွ်င္သင့္မည္လား စသည္ျဖင့္ ေတြးရင္း ေက်ာင္းသုိ႔လာခဲ့သည္။

မခင္ေ႐ႊ ေက်ာင္းက ျပန္လာေသာအခါ၊ ဧည့္ခန္းတြင္ ခံ့ညားေခ်ာေမာေသာ လူမ်ိဳးျခားေသြး ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ေရာထားသည့္ ႐ုပ္ရည္ပုိင္႐ွင္ အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ အဘုိးႀကီး အဘြားႀကီးတုိ႔ စကားေျပာေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဧည့္သည္၏ မ်က္ႏွာထားက မာသည္။ အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးမ်က္ႏွာထားကညိဴးေနသည္။
မဆုိင္ေသာ ကိစၥကုိ စပ္စုရန္ မသင့္ေၾကာင္း စဥ္းစားမိေသာ မခင္ေ႐ႊက အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးကုိ တစ္ခ်က္မွ် ၾကည့္ကာ သူ႔အခန္း ႐ွိရာသုိ႔ လာခဲ့သည္။ အ၀တ္အစားလဲၿပီး ခ်က္ေရး ျပဳတ္ေရး လုပ္ေနေသာ ေျမးမေလး ကုိ ကူညီရန္ မီးဖုိေဆာင္သုိ႔ လာခဲ့သည္။ ေျမးမေလးသည္ မခင္ေ႐ႊ ၀င္လာသည္ကုိ ျမင္ေသာ အခါ ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္စီးက်ေနေသာ မ်က္ရည္ေတြကုိ ကပ်ာကသီ သုတ္လုိက္၏။ သုိ႔ေသာ္ မခင္ေ႐ႊ ေကာင္းေကာင္းျမင္လုိက္သည္။

" ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ညီမေလး "
ေျမးမေလးကုိ ၾကင္နာစြာဖက္ၿပီး မခင္ေ႐ႊ ေမးေသာအခါမွ ေျမးမေလးသည္ ပုိၿပီး ၀မ္းနည္းလာဟန္ ျဖင့္ မ်က္ရည္ေတြ က်လာျပန္သည္။
" ေျပာပါ ညီမေလးရယ္၊ မမ ကူညီႏိုင္တာဆုိရင္ ကူညီပါ့မယ္ "
ညက ေတြ႕ခဲ့သည့္ ျမင္ကြင္းႏွင့္ ယခု အိမ္ေ႐ွ႕မွာ ျမင္ခဲ့ရသည့္ ျမင္ကြင္းသည္ ဆက္စပ္မႈ႐ွိေနေၾကာင္း မခင္ေ႐ႊ က ေတြးလုိက္မိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လိႈက္လွဲေသာ ေစတနာျဖင့္ ေမးလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေျမးမေလး က သုိ၀ွက္ႏုိင္စြမ္း မ႐ွိေတာ့ေသာ စိတ္ျဖင့္ သိသိသာသာ ငုိ႐ိႈက္ကာ အိမ္ေ႐ွ႕ဘက္ကုိ ေမးေငါ့ျပၿပီး ...

" ကၽြန္မကုိ အိမ္ေ႐ွ႕ ခန္းမွာ႐ွိတဲ့ လူက ယူမယ္တဲ့ မမ၊ ကၽြန္မ မႀကိဳက္ဘူး၊ သူ႕ မယူခ်င္ဘူး "
ဟု တ့ုးတိတိ ေျပာကာ ငုိလုိက္သည္။
" ဘယ္သူလဲ ညီမေလး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ "
မခင္ေ႐ႊ အိမ္ေ႐ွ႕ဘက္ကုိ တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည့္ၿပီး ေမးသည္။
" အိမ္ေ႐ွ႕မွာ ဘုိးဘုိးတုိ႔နဲ႔ စကားေျပာေနတဲ့လူေပါ့။ အသက္လည္းႀကီးေသးတယ္၊ ေနာက္ၿပီး သူတုိ႔ ထံုးစံအတုိင္း လုိက္ေနရမယ္တဲ့မမ။ ေနာက္ၿပီး ဒီလူက လူပ်ိဳလည္း မဟုတ္ဘူး "
ေျပာရင္းငုိ ငုိရင္းေျပာေနေသာ ေျမးမေလးကုိ မခင္ေ႐ႊက ေသေသခ်ာခ်ာ ေမးေသာအခါမွ ဇာတ္ ရည္လည္လာေတာ့သည္။

အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးတုိ႔သည္ အစ္ကုိႀကီး ျဖစ္သူ ဘသာေပၚကုိ သတင္းနားေထာင္ လုိက္လာခဲ့ ၾကစဥ္က တစ္ေယာက္တည္း ေမြးထားေသာ သမီးႏွင့္သမက္ပါ လုိက္လာခဲ့ၾကသည္။ ဘသာေပၚတုိ႔ကား ေျမျပန္႔ခ်င္း အမ်ိဳးသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္အေလ်ာက္ သမီးႏွင့္ လက္ဆက္ထား ေသာသမက္ျဖစ္သူကလည္း ခ်င္းအမ်ိဳးသား ပင္ျဖစ္သည္။

႐ြာမွာ ခ်မ္းသာသမွ်ကုိ ထုခဲြေရာင္းခ်ကာ လုိက္လာခဲ့ၾကရာမွ ဘသာေပၚသတင္း အစသတ္သြား ေသာ ဤၿမိဳ႕ေလးမွာပင္ ဤအိမ္ေလးကုိေဆာက္ကာ အေျခစုိက္ ေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္။ သမီးႏွင့္ သမက္ ဆံုးပါးသြားေသာအခ်ိန္က ေျမးေယာက္်ားေလး တစ္ေယာက္ က်န္ရစ္ချ့သည္။ ထုိ ေျမး ေယာက္်ားေလးသည္ ဤၿမိဳ႕မွာ ေနထုိင္လုပ္ကုိင္ စားေသာက္ရင္းပင္ ေဆြမ်ိဳးမဲ့ဆင္းရဲေသာ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ အေၾကာင္းပါကာ ယခု မိန္းကေလးကုိ ေမြးခဲ့သည္။ မိန္းကေလး ဆယ္ႏွစ္အ႐ြယ္မွာ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္လံုး ကြယ္လြန္ခဲ့ၾကသည္။

အမွည့္တ၀င္း၀င္း အကင္းတၿဖိဳက္ၿဖိဳက္ ဆုိသည့္အတုိင္း အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးသာ အသက္႐ွစ္ ဆယ္နားနီးေအာင္ အသက္႐ွည္လာခဲ့ၾကသည္။ သားသမီးေျမးမ်ားကား ကြယ္လြန္ကုန္ၾကေလၿပီ၊ အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးရင့္လာသည့္အခါ မလုပ္ႏုိင္ မကုိင္ႏုိင္ ျဖစ္လာၾက သည္။ ထုိအခါ ႐ွာေဖြစုေဆာင္းထားခဲ့သည္မ်ားကုိသာ ထုိင္စားလာခဲ့ၾကရာမွ လြန္ခဲ့ေသာသံုးႏွစ္ ေယာက္ကစ၍ ေငြေၾကး က်ပ္တည္းလြန္းျခင္း၊ အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးတုိ႔ က်န္းမာေရး ခၽြတ္ယြင္း လာျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ဤအိမ္ေလးကုိ အိမ္ျပန္ေငြျပန္ သေဘာမ်ိဳးျဖင့္ ေပါင္ထားခဲ့ရသည္။

ထုိေငြမွာလည္း စား၍ ကုန္သည္ႏွင့္ အဘုိးႀကီးႏွင့္ အဘြားႀကီးကုိ ေဆးကုခဲ့ရသည္ႏွင့္ ေျပာင္စင္ သေလာက္ အေျခအေနေရာက္ေနခုိက္မွာ မခင္ေ႐ႊက ထမင္းလခေပးစားရန္ ေရာက္လာသည့္အတြက္ မေသထမင္း၊ မေသဟင္းကုိ အလ်ဥ္မီ စားေနႏုိင္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ေငြ႐ွင္သည္ သူ႔ေငြကုိ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ျပန္ဆပ္ႏုိင္သည့္ အင္အား အေျခအေနမ႐ွိေၾကာင္းကုိ အစကပင္ သိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ ေျမာ္ျမင္စရာ အင္အားမ႐ွိေသာ အဘုိးႀကီး အဘြားႀကီးႏွင့္ ေျမးမေလး လူမမည္ ကုိ မည္သူကမွ် ေငြေၾကးမထုတ္ေပးခ်င္၊ မေခ်းငွားခ်င္သည္ကုိ ေရ႐ွည္စီမံကိန္း အေျမာ္အျမင ္ႀကီးလ်ေသာ လူမ်ိဳးျခားေငြ႐ွင္က ရက္ရက္ ေရာေရာ ထုတ္ေပးခဲ့ သည္။

ဆက္ရန္
.

2 comments:

သိဂၤါေက်ာ္ said...

ျပီးေတာ့မွပဲ အစ အဆံုး လာဖတ္ေတာ့မယ္ေနာ္..

Anonymous said...

က်န္တဲ့ အပိုင္းေတြ ျမန္ျမန္ တင္ေပးပါ..တားတား ဖတ္ခ်င္လွပီ..