Tuesday, November 16, 2010

ေသာ္တာေဆြ ၏ ဘြေႏၱာၾကက္သူခိုး အပိုင္း (၉)

အခန္း(၆)

လာပါ၊ လာပါ မၾကည္ ရဲ ႔တို႔၊
တကယ္ေစာင့္တဲ့အခ်ိန္
မလြယ္ေပါက္နဲ႔အိမ္၊
၀င္ေတာ္မူပါ၊ ကလိန္ ကလိန္၊
ႀကိမ္ႀကိမ္ၾကည္ၾကည္ ေျပာမယ္၊
ဘႀကီးသားသေဘာက၊
ေစာေစာ၀င္ကာ မခ်ိန္ မခ်ိန္
မၾကည္ က ခ်စ္လ်က္နဲ႔၊
တပင္ အ တဲ့ ႏုတဲ့ ကလိန္၊
မစားႏိုင္ တပိန္ပိန္
မေသာက္ႏိုင္ တလိန္လိန္
ကိုကလိန္ ဦးေတာ္ခ်လို႔ႏွိမ္၊

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပုဆိုး လည္ပင္းေရာက္ အရြယ္တုန္းက သိပ္ေခတ္စားခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေပါ့၊ ဓာတ္ျပားရွိ ေတာ့ တစ္ျပည္လံုး ကေလးလူႀကီး ဆိုၾကတယ္၊ မူရင္းက အၿငိမ့္မင္းသမီး ဗလၾကည္ ကာလသား ေတြ သြားရည္က် သေပါ့။
'ကိုကလိန္' ဆိုတာက ဗလၾကည္က သူ႔ခ်စ္သူ ရည္းစားကို ခ်စ္စႏိုး ေခၚတာ ခင္ဗ်ာ၊ ခုေခတ္ ကလိမ္ပဲ၊ ဘာပဲ ညာပဲ ဆိုတာလို ႏွိမ့္ခ်တဲ့စကား မဟုတ္ဘူးဗ်၊ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူေတာ့ 'လူရည္လည္၊ လူရည္တတ္' လို႔ ေခၚမွာ ထင္ပါ့ဗ်ာ။

ဦးကလိန္ေရ၊
ယခုအခ်ိန္မေလ၊
ျပဳခ်ိန္ ႏုခ်ိန္၊
ကိုကိုတို႔ရဲ႕၊
ေမာင္ေမာင္တို႔ရဲ႕၊
ဆိုတာေတာင္၊
ရိုးသားလွသကြယ့္၊
ေမာင္ေတာ္ ဦးကလိန္ ...
'ကလိန္' ဆိုတဲ့ စကား ဘယ္ေလာက္ အသားေပးထားသလဲဆိုတာ အဲသည္ သီးခ်င္းမွာပဲ သိႏိုင္ပါ တယ္။

အဲသည္ အခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္တက္ပုတုိ႔မ်ား 'ေမာင္ကလိန္' လို႔ 'ကိုကလိန္'လို႔ အေခၚခံ ခ်င္လိုက္ တာေလ၊ နန္႔နန္႔တက္လို႔၊ ဒါေပမယ့္ ေရႊပန္းေငါက္ေတာက္ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ အေကာင္ဆိုေတာ့ အေခၚမခံခဲ့ရပါဘူး၊ အဲ ... ဦးႀကီးၿဖိဳးတို႔က သည္အခါမွာ လူပ်ိဳကိုး၊ လူကလည္း လူရည္သန္႔ လူခန္႔ထဲက အၿငိမ့္စင္ ေထာင့္ကၾကည့္ရင္း ဗလၾကည္က သူ႔ဘက္မ်က္စလေလး ပစ္လုိက္ၿပီး 'ဦးကလိန္ေရ ယခု အခ်ိန္မေလ' လို႔ ဆိုလိုက္မွျဖင့္ ဘသားေခ်ာႀကီး သေဘာက် လြန္လြန္းလို႔ ေနာက္က လူရိုက္ သြားတာ ေတာင္ မသိလိုက္ဘူးတဲ့။

စံဖဲအေၾကာင္းမပါရင္၊
ေဒါသနဲ႔အျပစ္တင္၊
ေမးရင္ျဖင့္ ဘယ္မွာ၊
ဂ်ာနယ္တြင္၊
ဒီလိုပါ မာမီရယ္၊
သာစည္နယ္အတြင္း၊
ဘုန္းေတာ္ႀကီး မယ္ေတာ္ပ်ံတြင္၊
ကိုစံဖဲ၊ ေမာင္စံဖဲ၊
ပြဲၾကည့္လာတာျမင္၊

ျမန္မာျပည္မွာ ေစ်းဦးေပါက္ အဂၤလိပ္အစိုးရကို ေတာခိုၿပီး ဆိုးေနတဲ့၊ ေတာပုန္းႀကီး စံဖဲသီခ်င္းေပါ့။ (ေရႊႀကီးညိဳ လာရင္ ... ေခါင္းေပါင္းစ ေဘးတင္၊ ေမးရင္ျဖင့္ လူပ်ိဳ' ဆိုေသာ သီခ်င္းအလုိက္ကို ယူေရးျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ကိုစံဖဲႀကီး တန္ခိုးေၾကာင့္ သူ႔မူင္း သီခ်င္းထက္ပင္ ေခတ္စားပါသည္။)

ခုႏွယ္ခါ ဆုေငြငါးေထာင္၊
မၾကံဳဖူးပါဘူးေမာင္၊
ဂုဏ္ထူးတဲ့ေမာင္၊
ဆရာစံ ကမၻာဥာဏ္၊
ဂဠဳန္အေပါင္းေဆာင္၊
သူ႔ပုန္ေခါင္းေဆာင္၊
ဖမ္းႏိုင္သူ ေျပရြာအတြင္းက၊
ခ်က္ခ်င္းယူလွည့္ေမာင္၊
ငါးေထာင္ ... ငါးေထာင္ ... ငါးေထာင္၊

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤသီခ်င္းခံ သီခ်င္းႀကီးသံုးပုဒ္ကို တလွည့္စီ ပေလြမႈတ္ကာ ရြာရိုးတြင္ က်ဴက်ဴေ၀ ေတာ့ေလ သည္။ ေန႔ေရာမႈတ္၊ ညေရာမႈတ္ အေခါက္ေခါက္အခါခါ၊ မယားရွိေနတဲ့ ေယာကၡမႀကီး အိမ္ေရွ႕ မွာ ပို၍ ေလွ်ာက္၏။

ဘယ့္ႏွယ္လဲ 'လင္မယားကြဲတဲ့အခါမွာ တမိႈင္မိႈင္ ေတြေတြ လုပ္ေနရင္ မယားက အထင္ေသးၿပီး ငါ ဒီေကာင္ မ်ိဳး ျပန္လိုခ်င္ရင္ ဘယ္အခ်ိန္မဆို ရႏိုင္တဲ့ ပဲလို႔ မာနတက္ ေအးစက္စကနဲ႔ ၀မ္းသာေန တတ္တယ္၊ အဲ ... ေယာက်္ားက ၀တ္ေကာင္း စားလွနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတာျမင္ေတာ့ သူတို႔စိတ္ထဲ တစ္မ်ိဳးပဲ၊ မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္လာၿပီး ဒီလင္ကို ျပန္မက္ေမာလာတယ္၊ ဒီျပင့္ မိန္းမနဲ႔ ယူသြားမွာ မနာလို ျဖစ္လာတယ္'လို႔ ဦးႀကီးၿဖိဳးက ၾသ၀ါဒ ေပးသြားတာကိုး။

'ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မခ်ိလို႔ ၿဖဲတဲ့သြား ရယ္ေနတယ္ထင္ရေအာင္ ရွပ္အက်ႌ ေလွ်ာ္ၿပီးသားကေလး ၀တ္၊ ပုဆိုး လတ္လတ္ကေလး စည္း၊ သဘက္ျဖဴျဖဴကေလး ေခါင္းေပါင္းၿပီး စေလအညာက ပေလြ ဆရာ လုပ္ရ ေတာ့တယ္။
'လာပါ ... လာပါ ... မၾကည့္ရဲ႕' တစ္လွည့္၊ 'စံဖဲအေၾကာင္းမပါရင္' တစ္ႀကိမ္၊ 'ဆရာစံ' တစ္ေက်ာ့နဲ႔ ရြာတစ္ရိုး မွာ ဟိုးဟိုးေက်ာ္သြားေအင္ ညေမွာင္လည္းမႈတ္၊ ေနပူလည္းမႈ္၊ မိုးရြာလည္း နီးရာအိမ္ ခပ္သုတ္သုတ္ ကေလး ၀င္ၿပီး မႈတ္၏'။

သံုးရက္အၾကာ သူႀကီးအိမ္မွာ ဟိုမိန္းမႀကီးနဲ႔ အမႈဆိုင္တဲ့ တစ္ေန႔သာ ေတာ္ေတာ္ၾကာေလး နားခဲ့ တယ္။ ဤေန႔ ၌ သူႀကီးမင္းက ေကာက္ခ်က္ခ်ေလသည္။

သားနံရည္ ဒိစႀကိတ္၊ စုစပ္ၿမိဳ႕အပိုင္၊ လွည္း၀င္ရိုးပင္ရြာ ဓားပိုင္ ေသနတ္ကုိင္ အမိန္႔ေတာ္ရ၊ လယ္ပ်က္၊ စားက်က္ တစ္ခု အပိုင္ စားရေသာ 'ငါသူၾကီးမင္း အမိန္႔ေတာ္ ခ်မွတ္လိုက္သည္။
လွည္း၀င္ရိုးပင္ ရြာ သိပ္ပ်က္ထပ္ျပင္ ဒကာ ေမာင္ဖုအင္း၏သား ေမာင္တက္ပုအား ၄င္းရြာေန ဆန္ကြဲ ဖြဲႏုသယ္ မဂ်မ္းပံုၾကီးက သူ႔သမီးဖြတ္ၾကီးကို ယင္းငတက္ပုက ညအခ်ိန္မေတာ္ သန္းေခါင္ေက်ာ္၌ အေခ်ာင္ႏွံ ရန္ ၾကံစည္သည္ဟု စြပ္စြဲေသာအမႈတြင္ ငါသူၾကီးမင္း၏ အမိန္႔ေတာ္ ရေက်းရြာစံေထာက္ၾကီး ဦးဂန္ဂ်ား ၏ စံုေထာက္ခ်က္မွာ.....

(၁) ေမာင္တက္ပုက သရက္ပင္ေပၚ၌ ပ်ားတက္ဖြပ္တာပါဟု ထုေခ်သည္ကို ဂ်မ္းပုံၾကီးက အစေဖ်ာက္ရန္ လက္က်န္သရက္ ကိုင္းငုတ္ အရင္းက ထပ္ခုတ္ျပီး ရႊံ႕ႏွင့္သုတ္ထားေၾကာင္း မ်က္ျမင္သက္ေသႏွင့္ ျပႏိုင္၏။

(၂) ၄င္းသရက္ကိုင္းကိုလည္း ရေအာင္ရွာ၍ ေမာင္တက္ပု၏ ပ်ားအံုအကိုင္းတံႏွင့္ တစ္ကိုင္းတည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျပႏိုင္သည္။

(၃) စင္စစ္ဧကန္ ေမာင္တက္ပုက သူ႔သမီးဖြတ္ၾကီးကို ၾကံခ်င္ရိုးမွန္လွ်င္ သရက္ပင္ေပၚမွတစ္ဆင့္ ကူးရန္ မဟုတ္၊ ဖြတ္ၾကီးေခါင္းရင္းက ဖြင့္ထားေသာ ျပတင္းေပါက္ ေအာက္ႏႈတ္ခမ္းမွာ ေျမမွ လက္လွမ္း မီေသာေၾကာင့္ တံခါးေပါက္ဆြဲ၍ ထရံေျခကန္ျပီးတက္ဖို႔သာ ရွိေၾကာင္း၊ ငါသူၾကီးမင္းကို နည္းေပးလမ္း အၾကံေပး သလုိပင္ ေခၚျပသျဖင့္ ငါလည္း ၀ါသနာပါပါႏွင့္ လိုက္ၾကည့္ရာ ဟုတ္ေန၏။

ထု႔ိေၾကာင့္ ဂ်မ္းဘံုၾကီး၏ စြပ္စြဲခ်က္သည္ မဟုတ္မမွန္ သူ႔သမီးေပါတာၾကီး အစြံထုတ္ခ်င္၍ လုပ္ၾကံ ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ ေမာင္တက္ပု တရားေသလြတ္ေစ။
ေမာင္တက္ပု ပ်ားခုိးဖြပ္ေၾကာင္း ေပၚေသာ္လည္း ဂ်မ္းဘံုၾကီးက သူ႔သရက္ပင္ ပ်ားမစြဲေၾကာင္းႏွင့္ လီစယ္ လုပ္ၾကံ၍ အမႈစြဲေသာေၾကာင့္ သူ႔ပ်ားအံုဖိုးလဲ မေပးနဲ႔ေတာ့။ ဦးဂန္ဂ်ားစံုေထာက္ခ ငါးမူးနဲ႔ ငါတရားစီရင္ခ ေျခာက္မူး ကို ေမာင္တက္ပု ေပးေစ။

'အင္း.... သူကေတာင္ တစ္မူးပိုလိုက္ေသး'
သို႔ေသာ္ ဤတစ္က်ပ္တစ္မူးႏွင့္ ကိစၥျပီးသားတာပဲ ကၽြန္ေတာ္အဖို႔ ေတာ္လွပါျပီ။ ႏုိ႔မဟုတ္လ်ွင္ ဒီေပါေတာမ ဖြတ္ၾကီး ကို ကၽြန္ေတာ္ယူရ၍ ကၽြန္ေတာ့္မယားအလွ မနေငြျမိဳင္ၾကီး လက္လႊတ္ရေပ ေတာ့မည္။ မေငြျမိဳင္ ရယ္... ျမိဳင္ရယ္ ခုေတာ့ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ ရွိေသးတယ္ မႈတ္လားကြယ္။

စံုေထာက္ၾကီး ဦးဂန္ဂ်ားပဲ အားကိုးရေပေတာ့မည္။ ယခုအမႈ၌ သူစံုေထာက္ပံုမွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ပ်ားအံုလက္တံႏွင့္ သက္ရက္ကိုင္းလက္က်န္ ဆက္ျပႏိုင္မွ ပ်ားဖြတ္ေၾကာင္း မည္ရည္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူၾကီးအိမ္ေနခ်ိန္၌ သူသည္ပ်ားအံုကိုင္းတံကိုယူ၍ ၄င္းသက္ရက္ ပင္ေပၚ သြားေရာက္ ဆက္ၾကည့္ရာ ပထမ၌ သရက္ကိုင္း အစအနရာမေတြ႔ေသာေၾကာင့္ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းစပ္ မ်က္လံုးကေလး ျပဴးသြား ေခ်သည္။

ေနာက္စံုေထာက္တို႔၏ စူးစမ္းျခင္းျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ေတာ့မွ တစ္ေနရာတြင္ ရႊံ႕သုတ္ထား သည္ကို ေတြ႔ ၍ အစေပၚေလသည္။
သို႔တုိင္ မဂ်မ္းဘံု ဤမနက္ သရက္ကိုင္းခုတ္ေၾကာင္း သက္ေသျပႏိုင္ရန္ႏွင့္ ၄င္းသရက္ကိုင္းကို သူၾကီးေရွ႕ ျပဖို႔က လုိေနေပေသးသည္။

ပထမအခ်က္ကား မဂ်မ္းဘံုအိမ္ ေခါင္းရင္းဘက္က မဖြားျမင့္ ခ်ည္ဘံုေပးေပးေသာ တရုတ္ကေလး ႏွင့္ ညားသြားသည္ကို (သူလည္း ဤတရုတ္ကေလးအား သမက္ဖမ္းရန္ မွန္းခဲ့ေသာေၾကာင့္) မနာလုိျဖစ္ကာ 'ဒီတရုတ္မ်က္ေမွးေလးႏွယ္ေတာ္၊ ငါ့သမီးေတာ့ မၾကိဳက္ဘူး၊ ဒီေက်ာက္ေပါက္မာ နဲ႔ဟာမွ ယူရသလား' ဟု စကားဆိုဖူးေသာေၾကာင့္' မဖြားျမင့္ကရန္ျငိဳးထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဖြားျမင့္က ဤမနက္ မဂ်မ္းဘံုၾကီး သရက္ကိုင္း ခ်ိဳးတာ ျမင္ေၾကာင္း သက္ေသလိုက္ေလသည္။

ဒုတိယအခ်က္၌ကား ကၽြန္ေတာ္တို႔ စံုေထာက္ၾကီးေတာ္ေတာ္ပင္ စြန႔္စြန္႔စားစား ျပဳလုိက္ရသည္။
မဂ်မ္းဘံုခုတ္ေသာ ၄င္းသရက္ကိုင္းမွာ သူတို႔ထင္းစင္တြင္ ရွိေနမည္ဟု တြက္ဆသည္။ ထင္းစင္းမွာ အိမ္ေျခရင္း ဘက္ တြင္ရွိသည္။ ထင္းစင္ႏွင့္အိမ္အၾကားမွာ ေမာင္းဆံုရွိသည္။ ေမာင္းဦးသည္ အိမ္ဘက္သို႔ လွည့္သည္။

ဦးဂန္ဂ်ားသည္ ေပါေတာမၾကီးေတာ့ ဂရုစိုက္သည္ မဟုတ္၍ ေဒၚဂ်မ္းဘံုမရိုခိုက္ အိမ္ေျခရင္းဘက္ ေစာင္ရင္းေအာက္ မွ ေလးဘက္ေထာက္ ၀င္ခဲ့ေသာအခါ၌ ဖြတ္ၾကီးသည္ ထင္းစင္ကိုေက်ာခိုင္းကာ ဆန္ဖြတ္ လ်က္ရွိသည္။ ထင္းစင္မွာ ရင္ဘတ္ေလာက္သာ ျမင့္၍ အတန္းျဖစ္ရာ၊ ဦးဂန္ဂ်ားသည္ ကုန္းကုန္း ကုန္းကုန္း ႏွင့္ ေလ်ွာက္ကာ သရက္ကိုင္းကုိ ရွာလိုက္၊ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္၌ ဖြတ္ၾကီး၏ အရိပ္အျခည္ကို ၾကည့္လိုက္ လုပ္ေန၏။

ဖြတ္ၾကီးကား ထဘီရင္လ်ားႏွင့္ နိမ့္တံုျမင့္တံု သူ႔တင္ပါးဆံုၾကီးႏွင့္သာ ေမာင္းနင္းေနသည္။ ေနာက္ကို ျပန္၍ လွည့္မၾကည့္ေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး၌ ဦးဂန္ဂ်ားသည္ မိမိလိုခ်င္ေသာ သရက္ကိုင္းကို ေအာင္ျမင္စြာ ရရွိေလသည္။ သို႔ေသာ္ လူတို႔၏ လုပ္ငန္းတို႔မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေအးေအးေဆးေဆး မျပီးတတ္္ေလရကား၊ မိမိ လိုခ်င္ ေသာ ပစၥည္းလကထဲေရာက္မွပင္ ေနာက္က ေဒၚဂ်မ္းဘံုၾကီး၏ တစ္ဟုန္တည္း ဆဲသံကိုၾကားရ၍ ေခြးေျပး ေျပးျပီး ၀င္းျခံက သစ္ပင္ၾကက္ဆူပင္တို႔ အၾကားမွ ႏြားတိုးတိုး၍ ထြက္ကာသူၾကီးအိမ္သို႔ ကဆုန္စိုင္းခဲ့ရ၏။

သူ နားေသာတဆင္ခဲ့ရသည္မ်ားကား......
'ဟဲ့...... ေသခ်င္ဆိုးၾကီးရဲ႕၊ ႏွာေခါင္းက်ိဳးၾကီးရဲ႕၊ ကာလနာၾကီးရဲ႕၊ နင့္နဲ႔ ငါ့သမီးနဲ႔ တန္သလားဟဲဲ့၊ အမဲရိးနယ္ ဟင္းအိုး မွအားမနာေတာ္... ဘုရင့္စားေတာ္ပြဲ က်ီး၀ဲလို႔ရမလားဟဲဲ့၊ နင့္လိုေကာင္က သဲၾကီးလို, မိေက်းတို႔လို ေခြးေပး လုိ႔ ၀တ္မစားတဲ့ ဟာမၾကီးေတြမွ ရမယ္မွတ္လိုက္ပါ၊ ငါ့သမီး က အပ်ဳိစစ္ တစ္တစ္ရစ္ရစ္ၾကီးဟဲ့၊ ဘယ္ႏွစ္ေတာ္ ..... က်ဳပ္သမီး ေန႔ၾကံတဲ့လူကၾကံ၊ ညၾကံတဲ့လူကၾကံ ရန္မ်ားလွေခ်လား အရပ္ကတို႔ရဲ႕၊ က်ဳပ္သမီး နားက တစ္ဖ၀ါးခြာလို႔မွ မျဖစ္ေတာ့ပါလား၊ သမၼာေဒ၀နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ မ်ားက ၾကည့္္ေနၾက ေတာ့မွာလား'

ရြာေက်ာ္ေအာင္ ေအာ္လုိုက္၏။ ဖြတ္ၾကီးမူကား နားေလးသူျဖစ္၍ သူ႔အေမအသံကို သဲ့သဲ့မွ်ာသာ ၾကား သျဖင့္  ဆန္ျပာေနရာမွ ဆန္ေကာ ခဏရပ္ကာ...
'အေမ့....ဘာလဲ'
'ဟဲ့....ညည္းကုိ ႏွာေခါင္းက်ိဳးက ဟိုထင္းပံုကြယ္က ေခ်ာင္းျပီး ေနာက္ကေနၾကံေနတယ္၊ ညည္း ဘာမွမသိဘူး၊ ညည္းကို ဟုိလူၾကံ, ဒီလူၾကံ ၾကံေနၾကျပီ၊ ညည္းသတိထား'
သို႔ေသာ္ ဖြတ္ၾကီးကား ေအးစက္စက္ပင္။

'ၾကံၾကံေတာ္ ....ဒါကကိုယ့္သေဘာပါ၊ ကိုယ္ပါမွ သူတို႔ရမွာပါ' ဆိုျပီး ဆက္၍ျပာ၏။
အေအကား မေနေသးေခ်။ သူၾကီးအိမ္ ခ်က္ခ်င္းသြားျပီး...
'ႏွာေခါင္းက်ိဳး သက္က်ားအိုၾကီးက သူ႔သမီးပ်ိဳအား ေန႔ေၾကာင္ေတာင္ ေနာက္ကေနၾကံစည္ေနတာ သူ႔မ်က္ျမင္ မိေနေၾကာင္း' တိုင္ၾကားေလ၏။
ဤအခ်ိန္ ၌ ဦးဂန္ဂ်ားမွာ သူၾကီးအိမ္ အရင္ေရာက္ႏွင့္ကာ လက္ထဲတြင္ ဟုိသရက္ကိုင္းစ ျပႏိုင္လုိ႔သာပ၊ ႏို႔မဟုတ္ ဒုကၡ။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

ကိုေဇာ္ said...

ဖတ္စ္....
ေမွ်ာ္....