Monday, November 8, 2010

ေသာ္တာေဆြ ၏ ဘြေႏၱာၾကက္သူခိုး အပိုင္း (၁)

ဘြေႏၱာၾကက္သူခိုး
စာေရးသူ - ေသာ္တာေဆြ

ခင္မ်ိဳးခ်စ္၏ အမွာစာ

၀တၳဳေရးသူအဖို႔ အေရးႀကီးေသာ ပစၥည္းႏွစ္ရပ္မွာ ဇာတ္လမ္းႏွင့္ ဇာတ္ေကာင္ ျဖစ္သည္။ ၀တၳဳ ဖတ္သူ မ်ား၏ စိတ္တြင္ ထုိးဇာတ္မွန္းသိလ်က္ႏွင့္ "တကယ့္အျဖစ္အပ်က္မ်ားေလလား" ဟု ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္သြား ေစႏိုင္သည္။ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းကိုပင္ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ပမာ စာဖတ္သူ၏ စိတ္တြင္း၀ယ္ ၀မ္းနည္းျခင္း၊ ၀မ္းသာျခင္း၊ ေဒါသျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဆြဲေဆာင္သြားေစႏိုင္သည္။ ၀တၳဳေရးသူ လက္စြမ္း ထက္လွ်င္ ထက္သလို ဇာတ္ေကာင္မ်ားသည္ ၀တၳဳေရးဆရာ၏ စိတ္ကူး အရိပ္အေယာင္ မွ်သာ မဟုတ္ဘဲ တကယ့္လူေတြကဲ့သို႔ ထင္ျမင္ေစႏိုင္ သည္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ၿပီးလွ်င္ "ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြ တကယ္ မရွိပါဘူးကြာ၊ ၀တၳဳထဲသာ စာေရး ဆရာရဲ႕ စိတ္ကူးနဲ႔ လုပ္ထားလို႔သာ ဖတ္ေနရတာပါ" ဟု စာဖတ္သူ၏ စိတ္၌ ျဖစ္သြားလွ်င္ ၀တၳဳ ေရးဆရာသည္ သူ၏ဇာတ္ေကာင္ကို တကယ့္လူႏွင့္တူေအာင္ အသက္မသြင္းႏိုင္ဟု ဆုိရေပမည္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္၏ ေကာင္းျခင္းလကၡဏာမွာ ဇာတ္ေကာင္ေပၚတြင္ မ်ားစြာ တည္ေန သည္။

ေသာ္တာေဆြ၏ "ဘြေႏၱာၾကက္သူခိုး" ၀တၳဳကို ၀တၳဳေကာင္ကို ရွိအပ္ေသာ အဂၤါမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသည္ မျပည့္စုံသည္ ကို စံခ်ိန္ထုိး၍ ၾကည့္ရန္ လိုေပသည္။ ဘယ္လို စံခ်ိန္ ထုိးမည္နည္း။ မမီ လို႔ ရႈံးကာမွ ရႈံးေစေတာ့၊ ကမၻာံစာေပတြင္ ယခုေကာင္းဟု ထင္ရွား အသိအမွတ္ ျပဳထားေသာ ၀တၳဳ ႀကီးမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းၾကည့္ ရေတာ့မည္။ (မေက်ာ္ရ ျပန္ရုံေပါ့ ေသာ္တာေဆြရယ္၊ ယွဥ္မည့္ယွ္ ထိပ္တန္း ႏွင့္ယွဥ္ၾကရေအာင္။

ကမၻာ့ စာေပေကာင္း စာရင္း၀င္ ရွားေလာ့ဟုမ္းစံေထာက္ ၀တၳဳမ်ားမွာ ဇာတ္လမ္း အခ်ိတ္အဆက္ သည္ တြက္မည္ လွသည္။ စာဖတ္သူမ်ား၏ စိတ္၌ကား ရႈပ္ေထြးဆန္းၾကယ္ေသာ ၀တၳဳ ဇာတ္လမ္း ကို ေသခ်ာ ေစ့ငုံစြာ မွတ္မိက်န္ရစ္ခဲ့ရန္ ခဲယဥ္းေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေဆးတံႀကီး ခဲေနသည္ ႏွာေခါင္း ခၽြန္ခၽြန္၊ စူးရွေသာ မ်က္လံုးရွိေသာ စုံေထာက္ႀကီး ရွားေလာ့ဟုမ္း (ျမန္မာလို ဦးစံရွား)ကိုကား စာဖတ္သူ၏ စိတ္တြင္ စြဲက်န္ ခဲ့သည္။ စာေရးဆရာႀကီး ဆာကြန္ရန္ဒြိဳင္းသည္ သူ၏ ဇာတ္ေကာင္ ရွားေလာ့ဟုမ္းကို အသက္သြင္း ႏိုင္ခဲ့သည္။

ရွားေလာ့ဟုမ္းသည္ စာဖတ္သူတို႔၏ စိတ္တြင္ တကယ့္ လူကဲ့သို႔ မည္မွ်စြဲသည္ကို သာဓကတစ္ခု က သက္ေသခံသည္။ တစ္ရံခါေသာ္ ျပင္သစ္ျပည္မွ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား အဂၤလန္သို႔ အလည္ အပတ္ လာၾကရာ ေခါင္းေဆာင္ဆရာျဖစ္သူက မင္းတို႔ ဘယ္ကို အရင္ဆံုးသြားၾကည့္ခ်င္ၾကသလဲ၊ ၀က္စမင္စတာ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းသား၊ ဘတ္ကင္ဟမ္နန္းေတာ္ႀကီးလား" ဟု ေမးရာ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားက "ေဘကာလမ္းက ရွားေလာ့ဟုမ္းေနတဲ့ အိမ္ခန္းကို သြားၾကည့္ခ်င္ပါ တယ္" ဟု ေျဖၾကေသာ ဟူသည္။

ၾကက္သူခိုး၀တၳဳဇာတ္ေကာင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ကိုတက္ပု ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ သားကေလး တစ္ကလံုး တို႔ကို ရႈမ၀ မဂၢဇင္း "ျဖဴျပာမူလက်ီ" ၀တၳဳတြင္ စတင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္၊ "ဦးႀကီးမူ" ၀တၳဳတြင္ သူတို႔ မိသားစု တစ္စု သာမက ဦးႀကီးၿဖိဳး၊ အရီးခ်စ္စုတို႔ႏွင့္ မိတ္ဆက္ခဲ့ရျပန္သည္။ ထန္းေရကေလး တျမျမႏွင့္ ကိုတက္ပု၊ ၾကက္ခုိး တြင္ ၀ိဇၨာဘြဲ႕ရ ကိုတက္ပု၊ ျမကေလးေတြႏွင့္ နန္႔တက္သည့္ ကိုတက္ပု၊ မေကာင္း ဟူသမွ်ကို စုံေအာင္ နည္းနည္းခင်္း ၀ါသနာကေလး ပါတတ္ေသာ ကိုတက္ပု၊ မယားႏွင့္ ေယာကၡမသာမက သားေတာ္ေမာင္ ဟစ္တဲလံုး ကုမၼာကိုပါ ေၾကာက္ရသည့္ ကိုတက္ပုသည္ စာဖတ္သူကို ရယ္ခ်င္ေအာင္၊ သူ႔ကို တစ္ခါတစ္ခါ အျမင္ကတ္လာေအာင္၊ တစ္ခါ တစ္ခါ သနားလာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေလသည္။

သူ႔ဇနီး မေငြၿမိဳင္ေခၚ မေနာ္ကလည္း ၾကက္သူခုိးကေတာ္ ပီသပါေပသည္။ ျဖဴျပာမူလက်ီ၀တၳဳတြင္ လင္ကၾကက္ခိုးသြားတယ္ဆုိလွ်င္ အိမ္မႈန္စုံမႊားႏွင့္ ထ၍ ငရုတ္သီးေထာင္းေနၿပီး ျဖစ္သည္။ လက္ညႇိဳးတြင္ ဓားခုတ္ရာေတြ ဗရေပြႏွင့္ မွင္စာကေလး လိုလို သြားက်ိဳးေလး ဟစ္တစ္လံုး ကုမၼာမွာလည္း စကား တတ္လွသည့္ အတြက္ ခ်စ္စရာေကာင္းဖို႔ ေနေနသာသာ ဖင္ကေလးကို စပ္စပ္ ရုိက္ခ်င္စရာ ေကာင္းလွသည္။ သူတို႔ တစ္ေတြမွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား သူေဌးသား ဇာတ္လိုက္ေတြ၊ ေခတ္အပ်ိဳေခ်ာ ဇာတ္လိုက္ ေတြ၊ ရုပ္စုံတိုဘရယ္ကိုးကေလးကို အက်ႌ၊ ေဘာင္းဘီ ခ်ဳပ္၀တ္ေပးထားသည့္ ခ်မ္းသာ၏ ကေလးမ်ား ကဲ့သို႔ ႏွစ္သက္စရာ၊ မက္စရာ တကြက္မွ မရွိေခ်။ သို႔ေသာ္ သူတို႔တစ္ေတြ၏ ထူးျခား ခ်က္က တကယ့္ ေက်းေတာသူ၊ ေက်းေတာသားႏွင့္ တူလွသည္။ သရုပ္ပါလွသည္။ အသက္၀င္ သည္။

ျမန္မာျပည္ ေက်းေတာရြာကေလးမ်ား ေရာက္သည့္အခါ ကေလးခါးထစ္ခြင္၍ ေခါင္းစုတ္ဖြားႏွင့္ ထြက္လာ ေသာ မိန္းမမွာ မေငြၿမိဳင္ႏွင့္ ဟစ္တလံုးေလလား။ မ်က္ႏွာသုတ္ခါ ေခါင္းေပါင္း၍ ဓားမကို ခါးညႇပ္၍ ထြက္လာေသာ အသားမွာ ကိုတက္ပုမ်ားလား။ အက်ႌမပါ ေက်ာေျပာင္ႀကီးႏွင့္ တဲအိမ္ ေခါင္းပန္းတြင္ ထုိင္ ေဆးလိပ္ ေသာက္ေနသည့္ သူႀကီးကား ဦးႀကီးၿဖိဳးမ်ားေလလား စသည္ျဖင့္ စိတ္ကူး စားခ်င္စရာ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဤ၀တၳဳ ဇာတ္လိုက္ ကိုတက္ပုသည္ တကယ့္လူႏွင့္ တူသည္။ အသက္၀င္သည္။ ေက်းေတာသား တစ္ေယာက္ကို ျမင္လုိက္တုိင္း ကိုတက္ပုကို သတိရသည္။ စာဖတ္သူအဖို႔ ကိုတက္ပုသည္ ေသာ္တာေဆြ၏ စိတ္ကူး ထဲက ဖန္ဆင္းလိုက္ေသာ ကိုတက္ပု မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ျမန္မာေက်းေတာ သားအစစ္ ကိုတက္ပု ျဖစ္ေနသည္။

ဇာတ္လိုက္ ကိုတက္ပုကျဖင့္ အသက္၀င္ပါၿပီ။ ဇာတ္ျဖည့္ ဇာတ္ရံမ်ားကို တစ္ဖန္ၾကည့္ျပန္ရာ ဦးႀကီးၿဖိဳး၊ အရီးခ်စ္စု တို႔အျပင္ တစ္ခါတစ္ေလမွ ေပၚလာတတ္ေသာ ဆန္သည္မ ကေလးဖြား သက္ပင္လွ်င္ စာဖတ္ရသူ စိတ္ထဲတြင္ တကယ့္ လူကဲ့သို႔ မွတ္မိေနသည္။ ထန္းေရ၀ိုင္းတြင္ ေတာသားတစ္စု ႏြားမတမ္းမ တင္ပဆံုသား အရသာရွိပံု ေျပာေနၾကသည္။ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းသေလာက္ တစ္ခါတစ္ခါ သိပ္ရိုင္း ပါလား၊ တယ္ရက္စက္ပါလားဟု ဖတ္ရသူ စိတ္ထဲတြင္ ရြံ႕သလို တြန္႔သြားမိသည္။

ေတာသူေတာင္သားမ်ားမွာ ၿမိဳ႕ႀကီးသားမ်ားကဲ့သို႔ ကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္ ခံစရာေတြ မ်ားမ်ား မရွိရွာၾက။ သူတို႔ ဘာသာဘာ၀ အရသာ ယူရွာၾကေပသည္တကားဟု သူတို႔ အလုပ္ကို မကဲ့ရဲ႕ မေထာက္ခံဘဲ လ်စ္လ်ဴရႈ လိုက္ျခင္းပင္လွ်င္ ဤ၀တၳဳ၏ အႏုပညာဂုဏ္ေျမာက္ သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမား ေက်ာမြဲေတြဘက္က ေရွ႕ေနလိုက္ျခင္း၊ အသနားခံ ျခင္းမပါ။ သူတို႔၏ အေျခအေနကို "အရင္းအတုိင္း" ျပႏိုင္ျခင္းမွာ ဤ၀တၳဳ၏ ထူးျခားခ်က္ ျဖစ္ေပ သည္။ ကိုတက္ပုသည္ သူရဲေကာင္း ဇာတ္လုိက္ႀကီး၊ ဘုရားေလာင္း ဇာတ္လုိက္ႀကီးမ်ားလို ထည္၀ါခန္႔ညားျခင္း မရွိ။ သာမန္လူျဖစ္၍ သူမ်ားနည္းတူ ေကာင္းသည့္အခါေကာင္း၊ ဆုိးသည့္အခါ ဆိုး၊ သူလိုငါလိုလူ ျဖစ္သည္။

အခုလို ထန္းေရေသာက္ေသာက္၊ ၾကက္ခုိးခုိး ဥပုသ္ဟာ အနည္းဆံုး တစ္လတစ္ခါ ဟန္လုပ္လို႔ျဖစ္ ျဖစ္ ေစာင့္ယူသည္။ ရွပ္အက်ႌ ေလွ်ာ္ၿပီးသားကေလးႏွင့္ ရြာရက္၀တ္ထည္ ခါတိုင္းလို အက်ႌမပါ ပုဆိုးညစ္ႏွင့္ အလုပ္ ပင္ပင္ပန္းပန္း မလုပ္ရဘဲ အားအားယားယားဟန္မ်ိဳး ဖမ္းသည္။ မယား လုပ္သူက ဆန္ႏု႔ိဆီဘူး သံုးလံုးခန္႔ ကို ပန္ကန္ျပားထဲမွာ ခပ္ေမာက္ေမာင္ကေလး ထည့္ၿပီး စံပယ္ကံုးကေလး ရစ္ေခြလို႔၊ အဲဒါေလး လက္က ကိုင္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားဖို႔ ျပင္ရွာသည္။ ထုိခဏတြင္ ၾကက္သူခုိး ထန္းေရသမား ကိုတက္ပု ႏွင့္ ခုႏွစ္အိမ္ၾကား ရွစ္အိမ္ျခား ရသတၱ အနတၱ ေတြ ေအာ္ဆဲတတ္ေသာ မေငြၿမိဳင္တို႔ ၏ ရိုးတြင္ျခင္ဆီ၌ စြဲေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ၏ ယဥ္ေက်းမႈကေလးမ်ားႏွင့္ မကင္းကြာေၾကာင္း ေတြ႕ရေပသည္။

ကိုတက္ပုသည္ ၿမိဳ႕သို႔  ေရာက္ေသာအခါ၌ ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေန၏ တြန္းကန္ ႏွိပ္စက္မႈ ေၾကာင့္ တစ္မ်ိဳး တစ္ဖံု ေျပာင္းလဲရရွာျပန္သည္။ ျဖဴျပာမူလက်ီ၀တၳဳတြင္ ဟစ္တလံုး ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး ပံုျပင္ လက္သစ္ျဖင့္ ေခ်ာခဲ့သည့္ ပစၥည္းမ်ားသည္ ဆရာမကေလး အရီႏွင့္ ေတြကေသာအခါ အာေဘာ္မ်ား အျဖစ္ သို႔ တစ္ဆင့္တက္လာခဲ့၏။ ႏိုင္ငံေရးတရားမ်ား ေျပာဆိုပံုမွာ ၀တၳဳထဲသို႔ ႏိုင္ငံ အေရးအသား အတင္းပစ္သြင္းသည္ႏွင့္ မတူဘဲ အာလာပသလႅာပ ေျပာရင္းက ကိုတက္ပု သြားေခ်း ထူသည္ကို စကားစပ္မိ သြားသည္။ ထုိမွ တစ္ဖန္ ေတာသူေတာင္သားမ်ား၏ မသိနားမလည္မႈကို ေရာက္သြားရာ ႏိုင္ငံေရး စကားအျဖစ္ ေျပာင္းသြားပံုမွာ ယဥ္လွသည္။ ကိုတက္ပုႏွင့္အရီ စကားလက္ဆံုက်ေနစဥ္ ဖြားသက္ ေရာက္လာ လိုက္၊ ႏြားေရာင္းမည့္ သူ ေရာက္လာလိုက္ႏွင့္ ျဖစ္သြားပံုမွာ အရီ၏ စကားမ်ားကို လက္ေတြ႕ ေထာက္ခံ ေနသည္။

အရီ၏ ႏိုင္ငံေရးတရားကို ကိုတက္ပုသာမက စာဖတ္သူပါ စိတ္ပါသြားရသည္။
အရီသည္ ေသာ္တာေဆြ၏ ဇာတ္ေကာင္မ်ားကို စိတ္ကူးယဥ္ ဖန္ဆင္းထားေသာ သူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာက ျဖစ္ေစခ်င္သည့္ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ကိုတက္ပုတို႔ ကဲ့သို႔ သူလိုငါလို အေရာင္အဆင္း မရွိ မြဲေျခာက္ေျခာက္ ဇာတ္ေကာင္ေတြ ၾကားထဲတြင္ သူက အေရာင္ေတာက္ေနသည္။ တစ္ဇာတ္လံုး ေယာက်္ားေတြက ထန္းေရသမား၊ ၾကက္သူခိုး၊ မိန္းမေတြကလဲ ပါးစပ္က အယုတ္တမာ ေတြဆဲ၊ လူတစ္ဖက္သား ေကာက္က်စ္ ညႇဥ္းဆဲေနသူေတြ ခ်ည္းဆိုလွ်င္ အဘယ္မွာ ေကာင္းႏိုင္ ပါေတာ့ မည္နည္း။ အရီ၀င္လာလိုက္ပံုမွာ အကုသိုလ္ေတြ ဗရေပြေနသည့္ အေမွာင္ထုထဲတြင္ အားယူ၍ မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ ေနရွာေသာ ၾကက္ကေလးႏွင့္ တူေပသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ထုိၾကယ္ကေလး၏ အလင္းေရာင္သည္ အေမွာင္ထုကို လႊမ္းမိုး ေအာင္ျမင္သြားပံုမွာ စာဖတ္သူ ဘ၀င္က်ပီတိျဖစ္ဖြယ္ ေကာင္းပါ ေပသည္။

မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာ အနိ႒ာရုံေတြကို မူတည္ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕ေရးရင္ အရီကဲ့သို႔ အလင္းေရာင္ေပးသည့္ ဇာတ္ေကာင္ တစ္ဦး ၀င္ေအာင္ သြင္းလာပံုမွာ အမွတ္မဲ့ ၾကည့္လွ်င္ သာမန္လက္ရာဟု ထင္စရာ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိလက္ရာ မွာ ပညာသည္၏ လက္ရာျဖစ္ေၾကာင္းကို သက္ေသျပလိုက္သည္။ (ေခြးေကာင္ေလး ... မင္း သိပ္ေသြးႀကီး မသြားနဲ႔ဦး၊ ဘုန္းပိလို႔၀မ္းက်လဲ ငါမတတ္ႏိုင္ဘူး ...)။

လူ႔ေလာကတြင္ ေၾကာက္ဖြယ္လိလိ အကုသိုလ္မ်ား မိုးမႊန္သည့္ ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ဇာတ္ကြက္ ဆင္၍ ေရးရာတြင္ ရွိတ္စပီးယားသည္ အလြန္ ရက္ရက္စက္စက္ ႏိုင္လွသည္။ မိဘကို ျပစ္မွား ႏွိပ္စက္သူ၊ ေက်းဇူးရွင္ကို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္၍ မင္းလုပ္သူ၊ တစ္ဇာတ္လံုး ေပ်ာက္မ ထား၊ လင္သတ္ မေကာင္းၾကံအစရွိသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အနိ႒ာရုံမ်ားျဖင့္ တင္းၾကမ္းျပည့္ ဇာတ္မ်ား ကို ေရးရာတြင္ စာဖတ္သူ ၏စိတ္တြင္ ေလာကႀကီးဟာ အကုသိုလ္တရားေတြ ျပည့္ေနတာပဲ၊ ေဆာက္တည္ရာမရႏိုင္တဲ့ အေမွာင္ထုႀကီး ပဲဟု စြဲမသြားေစရန္ အလင္းေရာင္ေပးသည့္ ဇာတ္ေကာင္တစ္ေကာင္ ထည့္ေရး တတ္သည္။ ထုိဇာတ္ေကာင္သည္ တစ္ေလာကလံုး ရူးသြပ္၍ ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ေက်ာက္ေတာင္ ပမာ တည္တံ့၍ ေနာက္ဆံုးအားလံုး ေသေက် ပ်က္စီးေသာအခါ သူ႔လက္ထဲတြင္ အလင္းေရာင္ မီးပြားကေလး က်န္ေနခဲ့သည္။ ထုိမီးပြားကေလး သည္ ေနာင္ခါ မီးရွဴးမီးတိုင္ျဖစ္ကာ လူ႔ေလာက ကို အလင္းေရာင္ေပးေစရန္ ျဖစ္သည္။

ေသာ္တာေဆြသည္ ရွိပ္စပီးယားကို မဖတ္ဘူးဟု ထင္သည္။ ဤသို႔ ေရးလိုက္ျခင္းမွာ ေသာ္တာေဆြ၏ လက္ရာ သည္ ပညာသည္တို႔၏ လက္ရာျဖစ္ေၾကာင္းကိုသာ ထင္ရွားေစျခင္း ျဖစ္ သည္။ သူ အမွတ္မထင္ ဆြဲလိုက္ေသာ ကေလာင္ခ်က္သည္ ပညာသည္၏ လက္ရာျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔ဘာသာ သိခ်င္မွလည္း သိမည္။ ထုိလက္ရာမ်ိဳး ကို အကဲခတ္သူက ၾကည့္၍ ၀တၳဳကို ေ၀ဖန္ ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ဤဘြေႏၱာၾကက္သူခိုး ၀တၳဳမွာ ၀တၳဳေကာင္းတို႔၏ အဂၤါႏွင့္ ျပည့္စုံပါသည္ဟု ထင္ျမင္ ယူဆမိပါေၾကာင္း။

ခင္မ်ိဳးခ်စ္
.

6 comments:

ahphyulay said...

အင္း...
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ ့ ဆရာေသာ္တာေဆြ ရဲ ့
ကြ်္ေတာ္ ့ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္း ကို ေတာ္ေတာ္
ၾကိဳက္ခဲ ့မိပါတယ္။ ပညာသည္ တစ္ေယာက္ၿဖစ္ဖို ့က
ကိုယ္တိုင္ ပညာရွိမွ ရမွာ ဆိုေတာ ့ မလြယ္ပါဘူးေနာ္။

Anonymous said...

အမွာစာန႔ဲတင္ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းေနျပီ။
ဒီတစ္ပုဒ္ေတာ့ ရေအာင္ ေစာင့္ဖတ္မယ္ အစ္မ။

(ျမစ္က်ဳိးအင္း)

ကိုေဇာ္ said...

ဖတ္ေတာ႔ ဖတ္ဖူးတယ္ အစ္မ။
ထပ္ဖတ္မယ္။

ဧပရယ္လ္ပူး@ပူးေတ said...

ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္ရဲ႔ ကြန္မန္႔နဲ႔တင္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းေနတယ္ မမေရႊစင္... ဒါမ်ိဳး ေက်းလက္သဘာဝေနာကခံ ဇာတ္လန္းေလးေတြဆို စိတ္ဝင္စားတယ္... ေစာင့္ဖတ္မယ္ေနာ္ မမ... ျမစိမ္းျပာ ကမာရြတ္လဲဖတ္တယ္... ျဖဴျပာမူလက်ီ၀တၳဳဆိုတာ ဘြေႏၱာၾကက္သူခိုးနဲ႔ အတူတူပဲလား မမ... ေနာက္တပုဒ္လား...အဆက္အစပ္ရွိတယ္ဆိုရင္ ျဖဴျပာမူလက်ီ၀တၳဳကိုပါ ဖတ္ခ်င္ေသးတယ္... ဟိ ဟိ ေလာဘကႀကီးေသးတယ္...

စာေကာင္းေပေကာင္းေလးေတြ ေဝမွ်ေပးေနတဲ႔ မမေရႊစင္ကို ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္...

susu said...

ျဖျူပာမူလက်ီကိုဖတ္ဘူးတယ္..သူမ်ားျကက္ကိုခိုးခ်က္
စားျပီး...အ‌ေရးျကီးသက္‌ေသအျဖ ူ‌ေရာင္အ‌ေမြး‌ေတြကိုမဲနယ္ဆိုးျပီးအျပာ‌ေရာင္လုပ္ပစ္လိုက္တာ‌ေလ..
အရမ္းရီရတယ္...အခုလိုရွားပါးတဲ့စာ‌ေကာင္း‌ေတြကို
အပင္ပန္းချံပီးမ်ွ‌ေဝ‌ေပးတဲ့မ‌ေရွ ြစင္ကို‌ေက်းဇူးအထူး...
တင္ရွိပါ‌‌ေျကာင္း....။

ေသာေစယ်ံ said...

အန္တီေရႊစင္ေရ ကြန္နက္ရွင္မေကာင္းတဲ့ၾကားက အေမာတေကာလာဖတ္တယ္ေနာ္