ေဂ်မီအက္စကာလန္တီ၊ ဂ်င္မီနက္ဇ္ႏွင့္ ဂါးဖီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္း၏ အမာခံဆရာမ်ားသည္ အႀကိဳ တကၠသိုလ္တန္း ကို ပို၍တြန္းအားေပးႀကသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ပို၍ပူးပူးကပ္ကပ္ ေနသည္။ မနက္ ေစာေစာ လည္း အတူ၊ ေန႕လယ္စာစားခ်ိဳန္တြင္လည္း ေရာေရာေႏွာေႏွာ၊ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တြင္လည္း တပူးတြဲတြဲ။ ဒါကို သူတို႕ကေလးေတြ မသိက်ိဳးကၽြန္ ျပဳ၍မရေတာ့။
သူတို႕ကေလးေတြ အပါအ၀င္ သည္ရပ္ကြက္ မွ ဆယ္ေက်ာ္သက္တို႕သည္ လက္ေႀကာတင္း ေအာင္ အလုပ္ မလုပ္ခ်င္ႀက။ ရိုးသား ႀကိဳးစားမႈ၏ တန္ဖိုးကို ျမတ္ႏိုးရမွန္ မသိႀက။
ကျပားကေလးမ်ားျဖစ္၍ အေမရိကန္တြင္ အႏွိမ္ခံရျခင္း လူတန္းစား ခြဲခံရျခင္း တို႕ေႀကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။
အက္စကာလန္တီလို ေသေကာင္ေပါင္းလဲ အလုပ္လုပ္သူႏွင့္ ေတြ႕ေတာ့မွ သူတို႕ ေျပာင္းလဲလာ ႀကျခင္း ျဖစ္သည္။
၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ေဒလီယာဟိုရာ ဆိုသည့္ ေကာင္မေလးက သူ႕သူငယ္ခ်င္း တစ္သိုက္ကို ေျပာ ေနပုံ ႀကည့္ပါ။
"ငါ ၀ါသနာပါလြန္းလို႕ ဒီအတန္းတက္တယ္ ထင္သလား တက္ျပီးမွ စိတ္ပါလာတာ။ ဆရာအပင္ ပန္းခံပုံ၊ သင္ႀကားပုံ အတန္းကို ေစတနာထားပုံ ေတြ႕ရမွ အရမ္းႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတာ" တဲ့ေလ။
၁၉၈၃ ခုႏွစ္ စာေမးပြဲကို စာၾကည့္တုိက္ထဲတြင္ ေျဖၾကားရသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အေ၀းႀကီး ေနရာခ်ေပးသည္။ စာေမးပြဲေစာင့္ ႏွစ္ေယာကက္ သူတို႕ လႈပ္ရွားမႈကို တစ္ရံမလတ္ ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္ရႈ႕ ေနသည္။
ေနာက္ႏွစ္ပတ္အၾကာတြင္ ေအာင္စာရင္းထြက္သည္။ ဆရာအက္စကာလန္တီက ေအာင္စာရင္းကို ၾကည့္ၿပီး အရမ္းေက်နပ္ေန၏။ ေက်ာင္းသား ၃၃ေယာက္တြင္ ၃၀ ေအာင္သည္။ အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ငါးေယာက္ ပါသည္။ စာစစ္အဖြဲ႕ ဘာေျပာဦးမည္လဲ။ ဘစာမွမလာပါ။ ဂါးဖီးလ္ အရည္အခ်င္းကို သက္ေသ ထူႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္။ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ဂါးဖီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္း၏ လႈပ္ရွားမႈေတြ ပိုသြက္လာသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဂရက္ဒီလက္စ္ လူသိနည္းလွေသာ ေက်ာင္း၏ တကၠသိုလ္သင္တန္း၏ သမိုင္းေက်ာင္းကို ျပန္ ေျပာျပသည္။
ထိုစဥ္က သင္တန္းဌာနမွဴးမွာ ဂၽြန္ဘားနက္ဇ္ ျဖစ္သည္။ စုလို႕ရသမွ် ေက်ာင္းသားငါးေယာက္ျဖင့္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့၏။ ဆရာဘားနက္ဇ္ႏွင့္ အျခားဆရာမ်ား၏ ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ ဇီ၀ေဗဒ၊ ျပင္သစ္ဘာသာ၊ စီမံ ခန္႕ခြဲမႈ႕ ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာသိပၸံ ဘာသာရပ္မ်ားျဖင့္ စတင္ခဲ့သည္ဆို၏။
အေဆာင္နံပါတ္ (၂၀၀)တြင္ အက္စကာလန္တီႏွင့္ ဂ်င္မီနက္ဇ္တို႕ သခ်ၤာဘာသာကို ေဘာင္ခ်ဲ႕ၿပီး သင္ဖို႕ ေခါင္းခ်င္းရိုက္ၾကသည္။ အေရွ႕ပိုင္း ေလာ့စ္အိန္ဂ်ဲလိစ္ ေကာလိပ္တြင္ ေႏြရာသီ ႏွစ္လသင္တန္း ဖြင့္ၿပီး အတင္းတြန္းသင္မည္။ သခ်ၤာညံ့ၿပီး တီဗြီၾကည့္လိုက္၊ အိပ္လိုက္စားလိုက္၊ ကစားလိုက္လုပ္ေနသည့္ ေက်ာင္းမ်ား အတြက္ ျဖစ္၏။
ေက်ာင္းထြက္သည့္ႏႈန္းက ဂါးဇီးလ္တြင္ ဆက္လက္မ်ားျပားေနဆဲ။ သို႕ေသာ္ ေစာင့္ဆိုင္းစာရင္းတြင္ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ ရပ္ကြက္မ်ားမွ ကေလး ၄၀၀ေက်ာ္ ရွိေန၏။
ေက်ာင္းေကာင္စီႏွင့္ ဆရာမိဘအသင္းက ဆရာႀကီး၏ သုံးႏွစ္အတြက္ သခ်ၤာတန္းမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ေထာက္ခံ အတည္ျပဳသျဖင့္ ၀ပ္ေရွာ့သင္တန္းႏွင့္ အိမ္တြင္းမႈစီးပြားေရး သင္တန္းမ်ားကို ၁၁၂ခ်ိန္မွ ၄၂ခ်ိန္ သို႕ ေလွ်ာ့ခ်ပစ္လိုက္သည္။
ဂါးမီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္းမွ အႀကိဳတကၠသိုလ္ စာေမးပြဲ၀င္သည့္ ေက်ာင္းသားဦးေရမွာ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ၇၇ေယာက္မွာ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္တြင္ ၁၂၂ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ကဲကုလ စာေမးပြဲတြင္ ၃၄ေယာက္ မွ ႏွစ္ဆတိုးၿပီး ၆၈ေယာက္ျဖစ္လာသည္။ ေအာင္ခ်က္ရာႏႈန္းက ၉၃။ တစ္ႏိုင္ငံလုံးေအာင္ခ်က္ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၇၆ ျဖစ္၏။
၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ဂါးဖီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္းက တစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ အႀကိဳတကၠသိုလ္သင္တန္း ေအာင္ခ်က္ အေကာင္းဆုံးေက်ာင္းမ်ား တန္းစီရာတြင္ နံပါတ္ ၅၄၄ ခ်ိတ္ၿပီး ၁၉၈၄ ခုႏွစ္တြင္ နံပါတ္ ၁၅၀ ထိ တက္လာခဲ့သည္။
ဆရာႀကီး ဟင္နရီဂရက္ဒီ လက္စ္ အေရွ႕ပိုင္းမွ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ ဖြင့္ထားသည့္ အထက္တန္း ေက်ာင္း မ်ား အေၾကာင္းေလ့လာထားသည္။ ေဘာ့စတြန္မွ လက္တင္ႏွင့္ နယူးေယာက္မွ စတူ၀ီးဗီးဆင့္ ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္၏။ သည္ေက်ာင္းမ်ားတြင္လည္း မိမိတို႕လိုပင္ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာ အကူအညီက အလွ်ံပယ္ရေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သူတို႕ေက်ာင္းမ်ားမွ ကေလးေတြ ၏ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ လူေတာ္ လူေကာင္းေတြ၊ ကမၻာေက်ာ္ ေတြ ေမြးထုတ္ႏိုင္သည္။
ဂါးဖီးလ္ကေကာ ဘာေၾကာင့္ သူတို႕လို မတတ္ႏိုင္ရမွာလဲ။
ဆရာဟင္နရီဂရက္ဒီလက္စ္ တက္ႂကြသေလာက္ အျခားသူမ်ားက လိုက္ၿပီး မတက္ႂကြေပ။ အမ်ားစုက သည္ ကေလးေတြ ကို အသာေမွ်ာထားၿပီးသည္အတိုင္း ၾကည့္ေနဖို႕သာ ၀ိုင္းတိုက္တြန္းၾကသည္။ သည္ ဆရာႀကီး ဗီဘာလီေတာင္ကုန္း အထက္တန္းေက်ာင္း ဒုကၡေရာက္သြားသည့္ သတင္းကို မၾကား ေလေရာ့ သလား။
ေနာက္ကြယ္တြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေ၀ဖန္ၾကသည္။
သည္ကေလးေတြ၏ မိဘပတ္၀န္းက်င္ အဆင့္အတန္း နိမ့္က်ေၾကာင္းကိုလည္း သူတို႕ ထည့္တြက္ၾက၏။ ဆရာႀကီး က ဒါေတြကို ဂရုမစိုက္။ အေၾကာင္းမဟုတ္၊ ဆန္းသည့္ကိစၥမဟုတ္၊ သည္ျပႆနာမ်ိဳး၊ အခက္အခဲ မ်ိဳး ကို လူမည္းရပ္႕ကြက္တြင္လည္း ရွိသည္။ လူျဖဴရပ္ကြက္တြင္လည္း ရွိသည္။ စပိန္ႏြယ္ဖြားတို႕တြင္ ရွိသည္သာ သည္ျပႆနာေတြေၾကာင့္ ေက်ာင္းကို သည္အတိုင္း လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရေတာ့မွာလူား။ မိဘ ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ အျပင္ ဆရာေတြကိုုပါ သေဘာေပါက္လာေအာင္ မည္သို႕ စည္းရုံးရပါမည္လဲ။
ေဂ်မီမအက္စကာလန္တီက ဆရာႀကီးႏွင့္ အျမင္ခ်င္းတူသည္။
"သည္ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေရးရာပိုင္းကို ျမႇင့္တင္ေပးရမယ္။ ခပ္တင္းတင္း ကိုင္တြယ္ရမယ္။ သူတို႕ကို နားခ်ိန္မ်ားမ်ားေပးရင္ တီဗီေရွ႕မွာ အခ်ိန္ကုန္ၾကတယ္။ ကဲကုလ ေအာင္မွတ္ရမွ သူတို႕အတြက္ လမ္းပြင့္မယ္"ဟူသည့္ ေဂ်မီသေဘာထားသည္ ဂါးဖီးလ္၏ စိတ္ပညာဆရာမ်ားႏွင့္ ထပ္တူမက်ပါေခ်။
အတနး္ထဲမွ ကေလးမ်ား ဆင္ေျခဆင္လက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး ေက်ာင္းပ်က္ၾကျခင္းမွာ လူႀကီးေတြဆီက အတု ယူျခင္း ဟု ေဂ်မီသေဘာရသည္။ ေဂ်မီႏွင့္ သေဘာထားကြဲသူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ဆရာႀကီးက "ဆရာ တို႕လည္း ကိုယ့္အတန္းကိုယ္ၾကည့္ၿပီး ထိန္းၾက။ ဒါေပမဲ့ ဆရာအက္စကာလန္တီနဲ႕ သြားၿပီးမညႇိနဲ႕။ သူက သူ႕ကိုယ္ပိုင္စိတ္ဓာတ္ စစ္ဆင္ေရးမူနဲ႕ သူ႕ဘာသာသူထြင္ၿပီး သြားေနတာ"ဟု ညႊန္ၾကားေလ့ရွိသည္။
စတိဗ္ရွ္ဘဲလ္ဆိုသည့္ ေက်ာင္းသားကိစၥကို ၾကည့္ပါ အသားညိဳညိဳ ပိန္ပိန္ရွည္ရွည္ လူေခ်ာ ကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ စကားနည္းသည္။ သူတို႕ေနသည့္ ရပ္ကြက္ကို ေအာက္တန္းက်စြာ ရႈပ္ေပြလြန္းသျဖင့္ 'ႂကြက္သိုက္'ဟု နာမည္ေပးထားၾက၏။ အေဖႏွင့္အေမက ကြဲေနသည္။ အေမက ပ်ံက်အလုပ္မ်ား ေလွ်ာက္လုပ္ၿပီၚ ကေလးေလးေယာက္ကို ေကၽြးရသည္။ ပိုက္ဆံက ဘယ္ေတာ့မွ ေလာက္ငသည္မရွိ။ အခန္းႏွစ္ခန္းသာရွိသည့္ သူတို႕အိမ္ကေလး အၿမဲရႈပ္ပြေန၏။
စတိဗ္ရ္ွဘဲလ္သည္ အတန္းထဲတြင္ လူေတာ္စာရင္း၀င္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သခ်ာၤဦးေႏွာက္ ရွိသည့္ ကေလးမ်ိဳးျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ သူ႕အတန္းပိုင္ ဆရာအက္ဒ္မာတင္ က ေက်ာင္းမွ ေပးလိုက္သည့္ အိမ္စာအလုပ္ေတြ မၿပီးသျဖင့္ သူ႕ကို မေက်နပ္။ အျခားအတန္းသို႕ ေျပာင္းပစ္ရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားသည္။ ခ်ာတိတ္က ဘာမွျပန္မေျပာ။ ဆရာဆူလွ်င္ ပခုံးတြန္႕ရုံ တြန္႔ျပတတ္၏။ ဘယ္ဆရာ ႏွင့္ မွ သူစကားမ်ားမ်ား မေျပာ။ သူသည္ ဆရာအက္စကာလန္တီအတြက္ စိတ္၀င္စားစရာ ေက်ာင္းသား ျဖစ္ေန၏။
ဆယ္တန္းေရာက္ေတာ့ အကၡရာသခ်ၤာ(၂)တြင္ ဆရာ အက္စကာလန္တီအတန္သို႕ သူေရာက္လာသည္။ ေနာက္ဆုံးတန္း တြင္ သူထိုင္သည္။ ေက်ာင္းေနာက္က်သည့္ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ကို အတန္းထဲမွ ေမာင္းထုတ္ ေနသည့္ စကား၀ဲတဲတဲ သည္ဆရာကို စတိဗ္သေဘာက်သြားသည္။ သည္လို ဆရာမ်ိဳး ႏွင့္ ဆိုလွ်င္ ၿငီးေငြ႕စရာ မျဖစ္ႏိုင္ဟု ေတြးမိလိုက္၏။
သခ်ၤာဘာသာသာသည္ စတိဗ္အတြက္ သိပ္အားစိုက္စရာမလိုသည့္ ဘာသာရပ္ျဖစ္သည္။ အိမ္အလုပ ္ၿပီးသည္ ႏွင့္ ႂကြက္သိုက္ ဆိုးေပကေလးမ်ားႏွင့္ ေလွ်ာက္သြားၿပီး ခပ္ေပေပေနသည္။
သည္႕အတြက္ မ်က္ႏွာတြင္ အမာရြတ္ကေလးေတြ ရရွိခဲ့သည္။ သူက ေက်ာင္း ဘင္ခရာအဖြဲ႕ တြင္ လည္း ဒရမ္ တီးသူျဖစ္သည္။ ဆူဆူညံညံ နရီသြက္ ေတးသြားမ်ားကို သူအႀကိဳက္ဆုံးျဖစ္သည္။
ႂကြက္သိုက္လူငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို အႀကိဳတကၠသိုလ္၀င္တန္းတြင္ သူကဲကုလ သင္တန္းသား ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ သေရာ္ၾကည့္ေ လွာင္ေျပာင္ၾကသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရိုးရိုးသခ်ၤာ ေက်ာင္းသား အျဖစ္ျဖင့္ ၀ိုးတိုး၀ါးတား လုပ္ထားလိုက္သည္။
ဆရာအက္စကာလန္တီ က သူ႕ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကိဳးစားစည္းရုံးသည္။ ပခုံးေပၚ၀ဲက်ေနသည့္ သူ႕ဆံပင္ ေတြ ကို အတင္းျဖတ္ပစ္မည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္သည္။ ဒါကို စတိဗ္က ဂုဏ္ယူစရာကိစၥဟု ထင္သည္။
သည္ဆရာဟာ တကယ့္ကို ပ်င္းစရာမေကာင္းတဲ့ ဆရာပဲဟု အသိအမွတ္ျပဳသည္။ ကစားစရာေတြ၊ သံၿပိဳင္ေတြ၊ ေႂကြးေၾကာ္သံ ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္တီးတတ္ေသာ ထူးထူးျခားျခားူ ဆရာပဲ။ ထူးေထြဆန္းျပားသည့္ နည္းနာ နိႆယမ်ား ျဖင့္ နားစြဲေအာင္ သင္တတ္ေသာ ဆရာေပပဲဟု အမွတ္ေပးသည္။
ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္၏ အတန္းတြင္ ကဲကုလတက္ဖူးသည္။ သည္ဆရာလည္း သိပ္မဆိုး။ ဆရာအက္စကာလန္တီ နီးပါး အသင္အျပ ေကာင္းပါ၏။ အထက္တန္းေရာက္မွ ဆရာ အက္စကာလန္တီ၏ အႀကိဳ တကၠသိုလ္ ကဲကုလသင္တန္းကို သူျပန္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္။ ေနာက္ပိုင္း အခ်ိန္ပို သင္တန္းခ်ိန ္မ်ားတြင္ စတိဗ္ရွ္ဘဲလ္သည္ ဆရာ့ ကို ကူညီႏိုင္သည့္ လက္ေထာက္ဆရာအျဖစ္ တာ၀န္ယူႏိုင္ခဲ့သည္။
ေဂ်မီအက္စကာလန္တီသည္ စတိဗ္အား အခ်ိန္ရွိတိုင္း စည္းရုံးၿပီး ေဒၚလာ၅၀၀ ဆုရမည့္ အင္ဂ်င္နီယာ ေလာင္းမ်ား စာစီစာကုံးၿပိဳင္ပြဲသို႕ ၀င္ၿပိဳင္ရန္ စည္းရုံးသည္။
"မင္းရမွာ ေသခ်ာတယ္ စတိဗ္၊ မင္းေဒၚလာ ၅၀၀ ရရင္ ဆရာ့ကို တစ္ရာ ေပးရမယ္ေနာ္"ဟု ေျပာေတာ့ ခ်ာတိတ္ က သေဘာတူသည္။ ဆရာ နမိတ္ဖတ္သည့္အတိုင္း စတိဗ္ ပထမ ရသည္။ သည္ေတာ့ ေဂ်မီက ေနာက္တစ္မ်ိဳး စမ္းျပန္သည္။
"ဆရာမင္းကို ပိုက္ဆံေခ်းမယ္၊ ဆုတက္ယူဖို႕ မင္းအ၀တ္အစားေတြ ၀ယ္ရမယ္ေလ။ အဲဒီအတြက္ မင္းက ဆရာ့ ကို တစ္ခုျပန္လုပ္ေပးရမယ္။ မင္းဆံပင္ညႇပ္ရမယ္၊ ဟုတ္ၿပီလား"
ေနာက္တစ္ပတ္တြင္ ေဂ်မီ့ရုံးခန္း သို႕ သူေရာက္လာသည္။ ဘိုေကအသစ္ျဖင့္ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါ ေတာက္ပ စြာျဖင့္။ ရုတ္တရက္ မမွတ္မိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ပင္။ သူက အလုပ္သေဘာ ဆန္ဆန္ ေလသံျဖင့္-
"ကၽြန္ေတာ္ ပိုက္ဆံရလာၿပီဆရာ၊ ဒီမွာဆရာ့အတြက္ ေဒၚလာတစ္ရာ"
"မယူပါဘူးကြာ၊ မင္းကို သက္သက္ေနာက္တာပါ၊ အဲဒါအားလုံးမင္းပိုက္ဆံပဲ"
ခ်ာတိတ္ က အထိတ္တလန္႕ ျဖစ္သြားသည့္ အမူအရာျဖင့္
"စိတ္မေကာင္းပါဘူး ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာေနာက္မွန္းမသိဘူး၊ ဘယ္သူမွ ကၽြန္ေတာ္အ့အတြက္ ဘာမွ လုပ္မေပး ဖူးဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေဖရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မေတြ႕တာ ၾကာပါၿပီ။ ဆရာနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ ကို တစ္ေယာက္ နားလည္ၾကတယ္ ဆိုတာ ခု ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါၿပီ"
"ဆရာလည္း စိတ္မေကာင္းပါဘူး စတိဗ္။ မင္းကို နားလည္ေအာင္ ဆရာသုံးႏွစ္ေစာင့္ခဲ့ရတယ္။ မင္းဟာ ဆရာ့ အေတာ္ဆုံး တပည့္ ေတြ ထဲမွာ တစ္ေယာက္ အပါအ၀င္ ပါကြာ"
ဆက္ရန္
.
ကျပားကေလးမ်ားျဖစ္၍ အေမရိကန္တြင္ အႏွိမ္ခံရျခင္း လူတန္းစား ခြဲခံရျခင္း တို႕ေႀကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။
အက္စကာလန္တီလို ေသေကာင္ေပါင္းလဲ အလုပ္လုပ္သူႏွင့္ ေတြ႕ေတာ့မွ သူတို႕ ေျပာင္းလဲလာ ႀကျခင္း ျဖစ္သည္။
၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ေဒလီယာဟိုရာ ဆိုသည့္ ေကာင္မေလးက သူ႕သူငယ္ခ်င္း တစ္သိုက္ကို ေျပာ ေနပုံ ႀကည့္ပါ။
"ငါ ၀ါသနာပါလြန္းလို႕ ဒီအတန္းတက္တယ္ ထင္သလား တက္ျပီးမွ စိတ္ပါလာတာ။ ဆရာအပင္ ပန္းခံပုံ၊ သင္ႀကားပုံ အတန္းကို ေစတနာထားပုံ ေတြ႕ရမွ အရမ္းႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတာ" တဲ့ေလ။
၁၉၈၃ ခုႏွစ္ စာေမးပြဲကို စာၾကည့္တုိက္ထဲတြင္ ေျဖၾကားရသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အေ၀းႀကီး ေနရာခ်ေပးသည္။ စာေမးပြဲေစာင့္ ႏွစ္ေယာကက္ သူတို႕ လႈပ္ရွားမႈကို တစ္ရံမလတ္ ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္ရႈ႕ ေနသည္။
ေနာက္ႏွစ္ပတ္အၾကာတြင္ ေအာင္စာရင္းထြက္သည္။ ဆရာအက္စကာလန္တီက ေအာင္စာရင္းကို ၾကည့္ၿပီး အရမ္းေက်နပ္ေန၏။ ေက်ာင္းသား ၃၃ေယာက္တြင္ ၃၀ ေအာင္သည္။ အျမင့္ဆုံးအဆင့္ ငါးေယာက္ ပါသည္။ စာစစ္အဖြဲ႕ ဘာေျပာဦးမည္လဲ။ ဘစာမွမလာပါ။ ဂါးဖီးလ္ အရည္အခ်င္းကို သက္ေသ ထူႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္။ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ဂါးဖီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္း၏ လႈပ္ရွားမႈေတြ ပိုသြက္လာသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဂရက္ဒီလက္စ္ လူသိနည္းလွေသာ ေက်ာင္း၏ တကၠသိုလ္သင္တန္း၏ သမိုင္းေက်ာင္းကို ျပန္ ေျပာျပသည္။
ထိုစဥ္က သင္တန္းဌာနမွဴးမွာ ဂၽြန္ဘားနက္ဇ္ ျဖစ္သည္။ စုလို႕ရသမွ် ေက်ာင္းသားငါးေယာက္ျဖင့္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့၏။ ဆရာဘားနက္ဇ္ႏွင့္ အျခားဆရာမ်ား၏ ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ ဇီ၀ေဗဒ၊ ျပင္သစ္ဘာသာ၊ စီမံ ခန္႕ခြဲမႈ႕ ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာသိပၸံ ဘာသာရပ္မ်ားျဖင့္ စတင္ခဲ့သည္ဆို၏။
အေဆာင္နံပါတ္ (၂၀၀)တြင္ အက္စကာလန္တီႏွင့္ ဂ်င္မီနက္ဇ္တို႕ သခ်ၤာဘာသာကို ေဘာင္ခ်ဲ႕ၿပီး သင္ဖို႕ ေခါင္းခ်င္းရိုက္ၾကသည္။ အေရွ႕ပိုင္း ေလာ့စ္အိန္ဂ်ဲလိစ္ ေကာလိပ္တြင္ ေႏြရာသီ ႏွစ္လသင္တန္း ဖြင့္ၿပီး အတင္းတြန္းသင္မည္။ သခ်ၤာညံ့ၿပီး တီဗြီၾကည့္လိုက္၊ အိပ္လိုက္စားလိုက္၊ ကစားလိုက္လုပ္ေနသည့္ ေက်ာင္းမ်ား အတြက္ ျဖစ္၏။
ေက်ာင္းထြက္သည့္ႏႈန္းက ဂါးဇီးလ္တြင္ ဆက္လက္မ်ားျပားေနဆဲ။ သို႕ေသာ္ ေစာင့္ဆိုင္းစာရင္းတြင္ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ ရပ္ကြက္မ်ားမွ ကေလး ၄၀၀ေက်ာ္ ရွိေန၏။
ေက်ာင္းေကာင္စီႏွင့္ ဆရာမိဘအသင္းက ဆရာႀကီး၏ သုံးႏွစ္အတြက္ သခ်ၤာတန္းမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ေထာက္ခံ အတည္ျပဳသျဖင့္ ၀ပ္ေရွာ့သင္တန္းႏွင့္ အိမ္တြင္းမႈစီးပြားေရး သင္တန္းမ်ားကို ၁၁၂ခ်ိန္မွ ၄၂ခ်ိန္ သို႕ ေလွ်ာ့ခ်ပစ္လိုက္သည္။
ဂါးမီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္းမွ အႀကိဳတကၠသိုလ္ စာေမးပြဲ၀င္သည့္ ေက်ာင္းသားဦးေရမွာ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ၇၇ေယာက္မွာ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္တြင္ ၁၂၂ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ကဲကုလ စာေမးပြဲတြင္ ၃၄ေယာက္ မွ ႏွစ္ဆတိုးၿပီး ၆၈ေယာက္ျဖစ္လာသည္။ ေအာင္ခ်က္ရာႏႈန္းက ၉၃။ တစ္ႏိုင္ငံလုံးေအာင္ခ်က္ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၇၆ ျဖစ္၏။
၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ဂါးဖီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္းက တစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ အႀကိဳတကၠသိုလ္သင္တန္း ေအာင္ခ်က္ အေကာင္းဆုံးေက်ာင္းမ်ား တန္းစီရာတြင္ နံပါတ္ ၅၄၄ ခ်ိတ္ၿပီး ၁၉၈၄ ခုႏွစ္တြင္ နံပါတ္ ၁၅၀ ထိ တက္လာခဲ့သည္။
ဆရာႀကီး ဟင္နရီဂရက္ဒီ လက္စ္ အေရွ႕ပိုင္းမွ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ ဖြင့္ထားသည့္ အထက္တန္း ေက်ာင္း မ်ား အေၾကာင္းေလ့လာထားသည္။ ေဘာ့စတြန္မွ လက္တင္ႏွင့္ နယူးေယာက္မွ စတူ၀ီးဗီးဆင့္ ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္၏။ သည္ေက်ာင္းမ်ားတြင္လည္း မိမိတို႕လိုပင္ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာ အကူအညီက အလွ်ံပယ္ရေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သူတို႕ေက်ာင္းမ်ားမွ ကေလးေတြ ၏ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ လူေတာ္ လူေကာင္းေတြ၊ ကမၻာေက်ာ္ ေတြ ေမြးထုတ္ႏိုင္သည္။
ဂါးဖီးလ္ကေကာ ဘာေၾကာင့္ သူတို႕လို မတတ္ႏိုင္ရမွာလဲ။
ဆရာဟင္နရီဂရက္ဒီလက္စ္ တက္ႂကြသေလာက္ အျခားသူမ်ားက လိုက္ၿပီး မတက္ႂကြေပ။ အမ်ားစုက သည္ ကေလးေတြ ကို အသာေမွ်ာထားၿပီးသည္အတိုင္း ၾကည့္ေနဖို႕သာ ၀ိုင္းတိုက္တြန္းၾကသည္။ သည္ ဆရာႀကီး ဗီဘာလီေတာင္ကုန္း အထက္တန္းေက်ာင္း ဒုကၡေရာက္သြားသည့္ သတင္းကို မၾကား ေလေရာ့ သလား။
ေနာက္ကြယ္တြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေ၀ဖန္ၾကသည္။
သည္ကေလးေတြ၏ မိဘပတ္၀န္းက်င္ အဆင့္အတန္း နိမ့္က်ေၾကာင္းကိုလည္း သူတို႕ ထည့္တြက္ၾက၏။ ဆရာႀကီး က ဒါေတြကို ဂရုမစိုက္။ အေၾကာင္းမဟုတ္၊ ဆန္းသည့္ကိစၥမဟုတ္၊ သည္ျပႆနာမ်ိဳး၊ အခက္အခဲ မ်ိဳး ကို လူမည္းရပ္႕ကြက္တြင္လည္း ရွိသည္။ လူျဖဴရပ္ကြက္တြင္လည္း ရွိသည္။ စပိန္ႏြယ္ဖြားတို႕တြင္ ရွိသည္သာ သည္ျပႆနာေတြေၾကာင့္ ေက်ာင္းကို သည္အတိုင္း လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရေတာ့မွာလူား။ မိဘ ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ အျပင္ ဆရာေတြကိုုပါ သေဘာေပါက္လာေအာင္ မည္သို႕ စည္းရုံးရပါမည္လဲ။
ေဂ်မီမအက္စကာလန္တီက ဆရာႀကီးႏွင့္ အျမင္ခ်င္းတူသည္။
"သည္ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေရးရာပိုင္းကို ျမႇင့္တင္ေပးရမယ္။ ခပ္တင္းတင္း ကိုင္တြယ္ရမယ္။ သူတို႕ကို နားခ်ိန္မ်ားမ်ားေပးရင္ တီဗီေရွ႕မွာ အခ်ိန္ကုန္ၾကတယ္။ ကဲကုလ ေအာင္မွတ္ရမွ သူတို႕အတြက္ လမ္းပြင့္မယ္"ဟူသည့္ ေဂ်မီသေဘာထားသည္ ဂါးဖီးလ္၏ စိတ္ပညာဆရာမ်ားႏွင့္ ထပ္တူမက်ပါေခ်။
အတနး္ထဲမွ ကေလးမ်ား ဆင္ေျခဆင္လက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး ေက်ာင္းပ်က္ၾကျခင္းမွာ လူႀကီးေတြဆီက အတု ယူျခင္း ဟု ေဂ်မီသေဘာရသည္။ ေဂ်မီႏွင့္ သေဘာထားကြဲသူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ဆရာႀကီးက "ဆရာ တို႕လည္း ကိုယ့္အတန္းကိုယ္ၾကည့္ၿပီး ထိန္းၾက။ ဒါေပမဲ့ ဆရာအက္စကာလန္တီနဲ႕ သြားၿပီးမညႇိနဲ႕။ သူက သူ႕ကိုယ္ပိုင္စိတ္ဓာတ္ စစ္ဆင္ေရးမူနဲ႕ သူ႕ဘာသာသူထြင္ၿပီး သြားေနတာ"ဟု ညႊန္ၾကားေလ့ရွိသည္။
စတိဗ္ရွ္ဘဲလ္ဆိုသည့္ ေက်ာင္းသားကိစၥကို ၾကည့္ပါ အသားညိဳညိဳ ပိန္ပိန္ရွည္ရွည္ လူေခ်ာ ကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ စကားနည္းသည္။ သူတို႕ေနသည့္ ရပ္ကြက္ကို ေအာက္တန္းက်စြာ ရႈပ္ေပြလြန္းသျဖင့္ 'ႂကြက္သိုက္'ဟု နာမည္ေပးထားၾက၏။ အေဖႏွင့္အေမက ကြဲေနသည္။ အေမက ပ်ံက်အလုပ္မ်ား ေလွ်ာက္လုပ္ၿပီၚ ကေလးေလးေယာက္ကို ေကၽြးရသည္။ ပိုက္ဆံက ဘယ္ေတာ့မွ ေလာက္ငသည္မရွိ။ အခန္းႏွစ္ခန္းသာရွိသည့္ သူတို႕အိမ္ကေလး အၿမဲရႈပ္ပြေန၏။
စတိဗ္ရ္ွဘဲလ္သည္ အတန္းထဲတြင္ လူေတာ္စာရင္း၀င္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သခ်ာၤဦးေႏွာက္ ရွိသည့္ ကေလးမ်ိဳးျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ သူ႕အတန္းပိုင္ ဆရာအက္ဒ္မာတင္ က ေက်ာင္းမွ ေပးလိုက္သည့္ အိမ္စာအလုပ္ေတြ မၿပီးသျဖင့္ သူ႕ကို မေက်နပ္။ အျခားအတန္းသို႕ ေျပာင္းပစ္ရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားသည္။ ခ်ာတိတ္က ဘာမွျပန္မေျပာ။ ဆရာဆူလွ်င္ ပခုံးတြန္႕ရုံ တြန္႔ျပတတ္၏။ ဘယ္ဆရာ ႏွင့္ မွ သူစကားမ်ားမ်ား မေျပာ။ သူသည္ ဆရာအက္စကာလန္တီအတြက္ စိတ္၀င္စားစရာ ေက်ာင္းသား ျဖစ္ေန၏။
ဆယ္တန္းေရာက္ေတာ့ အကၡရာသခ်ၤာ(၂)တြင္ ဆရာ အက္စကာလန္တီအတန္သို႕ သူေရာက္လာသည္။ ေနာက္ဆုံးတန္း တြင္ သူထိုင္သည္။ ေက်ာင္းေနာက္က်သည့္ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ကို အတန္းထဲမွ ေမာင္းထုတ္ ေနသည့္ စကား၀ဲတဲတဲ သည္ဆရာကို စတိဗ္သေဘာက်သြားသည္။ သည္လို ဆရာမ်ိဳး ႏွင့္ ဆိုလွ်င္ ၿငီးေငြ႕စရာ မျဖစ္ႏိုင္ဟု ေတြးမိလိုက္၏။
သခ်ၤာဘာသာသာသည္ စတိဗ္အတြက္ သိပ္အားစိုက္စရာမလိုသည့္ ဘာသာရပ္ျဖစ္သည္။ အိမ္အလုပ ္ၿပီးသည္ ႏွင့္ ႂကြက္သိုက္ ဆိုးေပကေလးမ်ားႏွင့္ ေလွ်ာက္သြားၿပီး ခပ္ေပေပေနသည္။
သည္႕အတြက္ မ်က္ႏွာတြင္ အမာရြတ္ကေလးေတြ ရရွိခဲ့သည္။ သူက ေက်ာင္း ဘင္ခရာအဖြဲ႕ တြင္ လည္း ဒရမ္ တီးသူျဖစ္သည္။ ဆူဆူညံညံ နရီသြက္ ေတးသြားမ်ားကို သူအႀကိဳက္ဆုံးျဖစ္သည္။
ႂကြက္သိုက္လူငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို အႀကိဳတကၠသိုလ္၀င္တန္းတြင္ သူကဲကုလ သင္တန္းသား ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ သေရာ္ၾကည့္ေ လွာင္ေျပာင္ၾကသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရိုးရိုးသခ်ၤာ ေက်ာင္းသား အျဖစ္ျဖင့္ ၀ိုးတိုး၀ါးတား လုပ္ထားလိုက္သည္။
ဆရာအက္စကာလန္တီ က သူ႕ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကိဳးစားစည္းရုံးသည္။ ပခုံးေပၚ၀ဲက်ေနသည့္ သူ႕ဆံပင္ ေတြ ကို အတင္းျဖတ္ပစ္မည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္သည္။ ဒါကို စတိဗ္က ဂုဏ္ယူစရာကိစၥဟု ထင္သည္။
သည္ဆရာဟာ တကယ့္ကို ပ်င္းစရာမေကာင္းတဲ့ ဆရာပဲဟု အသိအမွတ္ျပဳသည္။ ကစားစရာေတြ၊ သံၿပိဳင္ေတြ၊ ေႂကြးေၾကာ္သံ ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္တီးတတ္ေသာ ထူးထူးျခားျခားူ ဆရာပဲ။ ထူးေထြဆန္းျပားသည့္ နည္းနာ နိႆယမ်ား ျဖင့္ နားစြဲေအာင္ သင္တတ္ေသာ ဆရာေပပဲဟု အမွတ္ေပးသည္။
ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္၏ အတန္းတြင္ ကဲကုလတက္ဖူးသည္။ သည္ဆရာလည္း သိပ္မဆိုး။ ဆရာအက္စကာလန္တီ နီးပါး အသင္အျပ ေကာင္းပါ၏။ အထက္တန္းေရာက္မွ ဆရာ အက္စကာလန္တီ၏ အႀကိဳ တကၠသိုလ္ ကဲကုလသင္တန္းကို သူျပန္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္။ ေနာက္ပိုင္း အခ်ိန္ပို သင္တန္းခ်ိန ္မ်ားတြင္ စတိဗ္ရွ္ဘဲလ္သည္ ဆရာ့ ကို ကူညီႏိုင္သည့္ လက္ေထာက္ဆရာအျဖစ္ တာ၀န္ယူႏိုင္ခဲ့သည္။
ေဂ်မီအက္စကာလန္တီသည္ စတိဗ္အား အခ်ိန္ရွိတိုင္း စည္းရုံးၿပီး ေဒၚလာ၅၀၀ ဆုရမည့္ အင္ဂ်င္နီယာ ေလာင္းမ်ား စာစီစာကုံးၿပိဳင္ပြဲသို႕ ၀င္ၿပိဳင္ရန္ စည္းရုံးသည္။
"မင္းရမွာ ေသခ်ာတယ္ စတိဗ္၊ မင္းေဒၚလာ ၅၀၀ ရရင္ ဆရာ့ကို တစ္ရာ ေပးရမယ္ေနာ္"ဟု ေျပာေတာ့ ခ်ာတိတ္ က သေဘာတူသည္။ ဆရာ နမိတ္ဖတ္သည့္အတိုင္း စတိဗ္ ပထမ ရသည္။ သည္ေတာ့ ေဂ်မီက ေနာက္တစ္မ်ိဳး စမ္းျပန္သည္။
"ဆရာမင္းကို ပိုက္ဆံေခ်းမယ္၊ ဆုတက္ယူဖို႕ မင္းအ၀တ္အစားေတြ ၀ယ္ရမယ္ေလ။ အဲဒီအတြက္ မင္းက ဆရာ့ ကို တစ္ခုျပန္လုပ္ေပးရမယ္။ မင္းဆံပင္ညႇပ္ရမယ္၊ ဟုတ္ၿပီလား"
ေနာက္တစ္ပတ္တြင္ ေဂ်မီ့ရုံးခန္း သို႕ သူေရာက္လာသည္။ ဘိုေကအသစ္ျဖင့္ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါ ေတာက္ပ စြာျဖင့္။ ရုတ္တရက္ မမွတ္မိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ပင္။ သူက အလုပ္သေဘာ ဆန္ဆန္ ေလသံျဖင့္-
"ကၽြန္ေတာ္ ပိုက္ဆံရလာၿပီဆရာ၊ ဒီမွာဆရာ့အတြက္ ေဒၚလာတစ္ရာ"
"မယူပါဘူးကြာ၊ မင္းကို သက္သက္ေနာက္တာပါ၊ အဲဒါအားလုံးမင္းပိုက္ဆံပဲ"
ခ်ာတိတ္ က အထိတ္တလန္႕ ျဖစ္သြားသည့္ အမူအရာျဖင့္
"စိတ္မေကာင္းပါဘူး ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာေနာက္မွန္းမသိဘူး၊ ဘယ္သူမွ ကၽြန္ေတာ္အ့အတြက္ ဘာမွ လုပ္မေပး ဖူးဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေဖရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မေတြ႕တာ ၾကာပါၿပီ။ ဆရာနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ ကို တစ္ေယာက္ နားလည္ၾကတယ္ ဆိုတာ ခု ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါၿပီ"
"ဆရာလည္း စိတ္မေကာင္းပါဘူး စတိဗ္။ မင္းကို နားလည္ေအာင္ ဆရာသုံးႏွစ္ေစာင့္ခဲ့ရတယ္။ မင္းဟာ ဆရာ့ အေတာ္ဆုံး တပည့္ ေတြ ထဲမွာ တစ္ေယာက္ အပါအ၀င္ ပါကြာ"
ဆက္ရန္
.
3 comments:
ဖတ္ျပီးစ္..
ဆရာမ ေရႊစင္အက္စကာလန္တီႏွင့္ ဆရာမ ဂ်င္မီစစ တို႔ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ျပန္ျပီး စာၾကိဳးစားေတာ့မယ္ း))))
ဒီလိုဆရာမ်ိဳးေတြ မ်ားလာရင္ တစ္ကမၻာလံုးေတာင္ လင္းႏိုင္ပါတယ္ေလ..
သိပ္ေတာ္တဲ႕ဆရာဘဲ... သူ႕လိုစိတ္ဓာတ္မ်ိဳး အားက်တယ္..
၁ ကေန အခု ၆ ထိ..
ဆက္တိုက္ကို အလုပ္ မလုပ္ဘဲ ဖတ္ပလိုက္တယ္ဗ်ာ။
ၾကိဳက္တယ္ အစ္မေရ။ အဲဒီလို ဇာတ္လမ္းရွည္ေလး ေအးေအးေဆးေဆး ေရးခ်င္လိုက္တာ။
Post a Comment