Tuesday, November 23, 2010

ေသာ္တာေဆြ ၏ ဘြေႏၱာၾကက္သူခိုး အပိုင္း (၁၃)

အရီေလးသည္ အားရပါးရ ရယ္ေမာၿပီးေနာက္ ...
"အင္း ... ဦးေလးတက္ပုနဲ႔ စကားေျပာရတာ သိပ္အူရႊင္တာပဲ" ဟု ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းက ဗိုလ္ေကေပါက္စ ကို ၾကည့္လ်က္ "ဦးေလးတက္ပု ဟုိတုန္းက ဗိုလ္ဆံေတာက္ မထားဘူးလား"
"လူပ်ိဳတုန္း က ထားခဲ့တာေပါ့၊ ေနာက္အိမ္ေထာင္က်ၿပီး တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ေခါင္းတံုး ရိတ္ပစ္ လိုက္ရ ေတာ့တယ္"
"ဘာလို႔ ရိတ္ပစ္ရမလဲ"

"ဟာ ... ကိုယ္မိန္းမရၿပီးေတာ့ လွဖို႔ပဖို႔ပဲ မလိုေတာ့ပါဘူး၊ ႏို႔ၿပီး လယ္သမားဆိုေတာ့ အလုပ္က ဆယ့္ႏွစ္ရာသီ အင္မတန္မ်ားတာပဲ၊ ေခါင္းၿဖီးလား ဆီလိမ္းမလားလဲ လုပ္မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆံပင္ ညႇပ္ခ အပိုကုန္ လဲ မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ေတာလူျဖစ္ရတာက ၿမိဳ႕လူျဖစ္ရတာနဲ႔ မတူဘူး အရီေရ႕၊ ၿမိဳ႕သား ေတြဆိုရင္ျဖင့္ အသက္၆၀ေက်ာ္ ဗိုလ္ေကနဲ႔ဘဲၿမီး၊ သ ေနႏိုင္ၾကတာပဲ၊ သူတို႔မွာ ဘာမွလဲ ပင္ပင္ ပန္းပန္းမလုပ္ရဘူး၊ ကုန္သည္နဲ႔ စာေရးစာခ်ီနဲ႔၊ ရာထူးရာခံႀကီးေတြနဲ႔ အ၀တ္ေကာင္း အစား ေကာင္းနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ ေတာသားေတြျဖင့္ ရႊံ႕ဒူးဆစ္ျမဳပ္ေလာက္ထဲမွာ ႏြားနဲ႔ဖက္ရုန္းလို႔၊ ေႏြက်လဲ နဖူးကေခၽြး ေျခမ က်ေအာင္ လုပ္ရတယ္၊ ၀တ္ၾကေတာ့ အရီးျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ စားရတာကျဖင့္ ငါးပိရည္ေတာင္ အေဖ်ာ္ပါဖို႔က မနည္း ခဲယဥ္းတယ္"

ဤေနရာ၌ သူကေလးသည္ အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ မ်က္ႏွာံခံ့တည္သြားကာ ...
"အင္း ... အရင္းရွင္စနစ္ႀကီး မၿပိဳပ်က္သမွ်ေတာ့ ဒီလိုပဲ လူတန္းစားေတြဟာလဲ ကြဲေနၾကေတာ့မွာ ဘဲ၊ လူေတြရဲ႕ လုပ္အားျဖစ္တဲ့ ပစၥည္းေတြဟာလဲ စုတဲ့ေနရာမွာ စုၿပီးေတာ့ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ လက္ထဲ မွာေတာ့ မရွိၾကေတာ့ဘူး"
"ေအး ... ဟုတ္တယ္ အရီ၊ ငါ အဲဒါကို နည္းနည္းစဥ္းစားမိတယ္၊ အရင္းရွင္စနစ္ဆိုတာ ဘာလဲဟင္"

"လူကိုယ္တုိင္က အလုပ္မလုပ္ဘဲနဲ႔ ေငြကို လုပ္သားထားၿပီး အျမတ္ထြက္ေအာင္ ခုိင္းေစတာေပါ့၊ ဥမာ အနီးစပ္ဆံုး ေျပာျပမယ္" သူ႔အသံ အနည္းငယ္ တိုးသြားၿပီး "ဒီအိမ္က ဦးႀကီးနဲ႔ ႀကီးႀကီးတို႔မွာ သူတို႔ေငြနဲ႔ ၀ယ္ထား တဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားႀကီး ေျခာက္စီး ရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ သူတုိ႔က အိမ္ကေနၿပီး စီမံခန္႔ခြဲၾကတာပဲ၊ ဒရိုင္ဘာေတြ၊ စပယ္ယာေတြကသာ တင္မယ့္ကုန္ ရွာရတယ္၊ ဓားျပလူဆိုးေတြ ရွိတဲ့ လမ္းေတြမွာ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ေမာင္းရတယ္၊ ေနာက္ခရီး တစ္ေခါက္ျပန္လာလို႔ ရတဲ့ေငြက် ေတာ့ သူတို႔က ယူၾကတယ္၊ လုပ္သားေတြက်ေတာ့ သူတို႔စားေလာက္ရုံ လခကေလး မျဖစ္ စေလာက္ ေပးထားတယ္၊ ႏို႔ၿပီး မရွိတဲ့ ဆင္းရဲသားေတြဆီက အေပါင္ခံတယ္၊ ေငြတိုးခ်တယ္၊ ေန႔ျပန္ေပးတယ္။ အဲဒါ အရင္းရွင္စနစ္ေပါ့၊ လူဆိုတာ က အသက္နဲ႔ သတၱ၀ါမို႔ တစ္ေန႔မွာ သူ႔အင္းအားနဲ႔ တန္သေလာက္ပဲ လုပ္ႏိုင္တယ္၊

ေငြကေတာ့ သက္မဲ့ပစၥည္းမို႔ သူတို႔ အစုအအံုမ်ား မ်ားသေလာက္ အျမတ္ထြက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တယ္၊ ဒီအျမတ္က ဘယ္ကလာသလဲတဲ့၊ ခုနေျပာတဲ့ သက္ရွိသတၱ၀ါေတြရဲ႕ လုပ္အားထဲက ထြက္လာတာပဲ၊ ဦးေလတက္ပု ဆန္စက္ထဲကို စပါးေရာင္း သြားေတာ့ စက္ပိုင္အိမ္သားေတြေနတဲ့ တိုက္ႀကီးနဲ႔ တဂ်ံဳးဂ်ံဳးျမည္ေနတဲ့ ဆန္စက္ႀကီးထဲ ေရာက္ဖူး တယ္ မဟုတ္လား"
"ေရာက္ဖူးတာေပါ့၊ စပါးေရာင္းေတာ့ မန္ေနဂ်ာဆီက ျဖတ္ပုိင္းယူၿပီး စက္ပုိင္ႀကီး အိမ္ထဲကို သူေဌး ဆီ ေငြယူရေအာင္ သြားရတာပဲ၊ သူေဌးက ျဖဴျဖဴ၀၀ ခန္႔ခန္႔ႀကီး၊ စိန္လက္စြပ္ႀကီး ၀တ္ၿပီး ဆံုလည္ ကုလားထုိင္ႀကီးေပၚ ထုိင္လို႔၊ ျဖတ္ပိုင္းေပးလိုက္ရင္ ဘာမွ် မေျပာဘူး၊ ေငြေရေပးလိုက္တာပဲ၊ သူေဌးကေတာ္ကလဲ သူနဲ႔မနီးမေ၀းမွာ စိန္ေရႊေတြ ကိုယ္ျပည့္ ၀တ္ထားၿပီး စီးကရက္ေသာက္လို႔၊ မ်က္စိထဲ အခုေတာင္ ျမင္ေယာင္လာေသးတယ္၊ ေၾသာ္ ... သူတို႔မွာေတာ့ တယ္ၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ ရွိၾကပါလားလို႔ ေအာက္ေမ့မိတယ္၊ ပစၥည္းကလဲ က်ိက်ိတက္ ခ်မ္းသာတာကိုး"

"အဲဒီပစၥည္း ေတြ က်ိက်ိတက္ ခ်မ္းသာတာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာ သိလား ဦးေလးကိုတက္ပု၊ သူတို႔ စက္ႀကီးထဲ ေရာက္ေတာ့ စက္ႀကီးက တဂ်ံဳးဂ်ံဳးျမည္လို႔၊ ယႏၱရားေတြက တကားကားလႈပ္လို႔၊ စက္ကူလီ ေတြက စပါးေတြ ဇလားထဲေလာင္းထည့္တဲ့ လူကထည့္၊ ဆန္ေတြ အိတ္ထဲသြတ္သူက သြတ္၊ မီးရထားတြဲဆီကို ထမ္းသြားတဲ့လူက သြားနဲ႔၊ အခုနက ဦးေလးတက္ပု ျမင္ခဲ့တဲ့ သူေဌးတိုက္ ထဲမွာ ေအးေဆး ဆိတ္ၿငိမ္ သာယာလွပသေလာက္ အဲဒီမွာ ဆူညံရႈပ္ပြၿပီး မ်က္စိေနာက္စရာ ျဖစ္ေနတယ္ မဟုတ္လား၊ ႏို႔ၿပီး စက္အျပင္ဘက္မွာဆုိလဲ ေတာကလာတဲ့ ႏြားလွည္းေတြနဲ႔ ကတၱား ခ်ိန္သူကခ်ိန္၊ စပါးထမ္းသူက ထမ္း၊ ကိုယ့္စပါး ကိုယ္ ဂရို႕ခ်ိဳးသူကခ်ိဳးနဲ႔ စက္ပိုင္ရွင္ႀကီး အျမတ္ ထြက္ဖို႔ လာၿပီး ဆက္သေနတယ္၊ စက္ႀကီးက ဘယ္လိုေအာ္ေနသလဲသိလား ဦးေလးတက္ပု"

"ေဟး ... ေတာကလယ္သမား
စက္ကူလီသား တို႔
နင္တို႔လုပ္အား ငါ့အထဲထည့္၊
 နင္တို႔ နည္းနည္းျပန္ယူ၊
ငါ့လူႀကီး မ်ားမ်ားေပး ေ၀းေဟးေဟး ... ေ၀းေဟးေဟးလို႔ ေအာ္ေနတာ ဦးေလးတက္ပုရဲ႕"

"အဲဒီစက္ႀကီးထဲမွာေရာ၊ စက္ျပင္မွာေရာ ဦးေလးတက္ပု ျမင္သမွ် ပုပုရြရြ လူေတြဟာ အသီးသီး သူ႔အိမ္ေထာင္နဲ႔ သူအသိုက္နဲ႔ ရွိေနၾကတာပဲ၊ အဲဒီ ေျမာက္ျမားစြာေသာ အိမ္ေထာင္ေတြရဲ လုပ္အား ေပၚမွာ စက္ပိုင္ရွင္ႀကီး အိမ္ေထာင္တစ္ခုထဲက သူ႔ေငြပင္ ေငြရင္းတည္းဟူေသာ စက္ႀကီး အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေန႔ေရာညပါ ရက္ရွိသမွ် အျမတ္ယူေနေတာ့ သူတို႔ က်ိက်ိတက္ ခ်မ္းသာေနေရာ ေပါ့ ဦးေလးတက္ပုရယ္။

"ဦးေလးတက္ပုတို႔ လယ္ထဲက ေမွ်ာ့ဆိုတာကေလ လူရဲ႕အသားမွာ တြယ္ၿပီး ေသြးစုပ္လိုက္တာ၊ သူ၀လို႔ ဗိုက္မဆံ့ေတာ့ ဖတ္ခနဲ ကြာက်သြားေရာ၊ ေနာက္တစ္ခါ သူဆာမွ ျပန္စုပ္ႏိုင္မယ္၊ ေတာထဲ က လူသားစား တဲ့ က်ားဟာေလ လူေတြ ဘယ္ေလာက္ပံုေပးေပး သူဗိုက္ျပည့္ရုံေလာက္ပဲ စားႏိုင္ မယ္၊ သူ၀ေတာ့ အိပ္မယ္၊ ေနာက္တစ္ခါ ဆာမွ ထပ္စားမယ္။

"အဲ ... အရင္းရွင္စနစ္နဲ႔ လူေတြ လုပ္အား သူေဌးႀကီးစားတာကေတာ့ေလ စားေလ သူ႔ေငြပင္ ေငြရင္း ပုိႀကီးလာေလ ပိုစားႏိုင္ေလနဲ႔ ဘယ္ေတာ့ ဘာေတာ့မွ မဆံုးဘူး၊ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးသႀကီး နဲ႔ စားသထက္သာ စားေတာ့တာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဦးေလးတက္ပုရယ္ အရင္းရွင္စနစ္ဟာ လူေလာက မွာျဖင့္ ေမွ်ာ့ နဲ႔ က်ား နဲ႔ ဥပမာ မွ် မႏိႈင္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
"အဲဒီ စနစ္ေၾကာင့္ လူေတြ အဆင့္အတန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲ၊ လူနည္းစုမွာ ခ်မ္းသာ၊ လူမ်ားစုမွာ ဆင္းရဲ၊ အဲဒီေတာ့ ဘာသာ၊ သာသနာလဲ (ဘယ္ဘာသာမဆို) ဆုတ္ယုတ္တာေပါ့ ဦးေလးတက္ပုရယ္၊ ကဲ ... ဦးေလးတက္ပုတို႔ ရြာမွာ ဥပုသ္ေစာင့္ အလာနည္းလို႔ ဘုန္းႀကီးက လူတစ္ေယာက္ကို တစ္လမွ တစ္ခါ အနည္းဆံုး သီလေဆာက္တည္ရမယ္လို႔ အမိန္႔ထုတ္ယူရတာဟာ လူေတြက ဘာသာေရး မယံုၾကည္လို႔ တမင္ မလာခ်င္လို႔ဟာလား"

"ဘယ္ဟုတ္မလဲ အရီရယ္၊ ခုႏွစ္ရက္မွ တစ္ခါေလာက္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားၿပီး ေအးေအး ေဆးေဆး အနားယူခ်င္ၾကတာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ အလုပ္နဲ႔လက္နဲ႔ မအားၾကလို႔ မလာႏိုင္ၾကတာဘဲ"
"အဲဒါၾကည့္ေတာ့ ဦးေလးတက္ပု၊ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏိုင္မယ္ဆိုတာ တယ္မွန္တယ္ မဟုတ္ လား၊ ႏို႔ၿပီးေတာ့ လူေတြ လူသားအခ်င္းခ်င္း ေလာဘ၊ ေဒါသစိတ္ေတြ ပြားၿပီး ခုိးမႈ တိုက္မႈေတြ ျဖစ္ၾကတာေကာ ဘာေၾကာင့္လဲ သိလား၊ လူ႔အဆင့္အတန္း မညီညြတ္မႈေၾကာင့္ေပါ့၊ အခုၾကည့္ ... ဥပမာျပမယ္၊ ဦးေလးတက္ပုမွာ လွည္းနဲ႔ႏြားပဲ ရွိတယ္၊ ေဟာ့ဒီ ဦးျမတ္ခ်မ္းတို႔မွာ ေမာ္ေတာ္ကား ႀကီး ေျခာက္စီး ရွိတယ္၊ ဦးေလးတက္ပု တစ္စီးေလာက္ ခြဲလိုက္ခ်င္စိတ္ ေပၚမလာဘူးလား"

"ဟာ ... ႏွစ္စီးေတာင္ လိုခ်င္တယ္ အရီရယ္"
"ေအး ... အဲဒါဟာ ေလာဘစိတ္၊ ဘာေၾကာင့္ ဒီစိတ္ေပၚရသလဲဆိုေတာ့ သူတို႔မွာ ကိုယ့္ထက္ ပိုရွိေနတာ ျမင္လို႔၊ ဦးေလးတက္ပုဟာ ဦးေလးတက္ပုရြာမွာ ကိုယ့္ဘ၀တူ အခ်င္းခ်င္း ေနၾကတုန္း က ဒီလို ထူးထူးေထြေထြ ေလာဘစိတ္မ်ိဳး ေပၚဖူးလား"

ေပၚဖူးေပါင္ဗ်ာ၊ စိတ္လဲ မကူးအားပါဘူး၊ မုိးဦးက် ကုိယ့္လက္ကိုယ္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ၊ မႏွစ္က ထြန္တံ ခိုင္ပါ့ဦးမလား၊ ဒီႏြားအားနည္းၿပီး ေနာက္ႏြားတစ္ေကာင္လဲမွ ထင္ပါ့ရဲ႕နဲ႔ ကိုယ့္အလုပ္နဲ႔ ကိုယ္ရႈပ္ေနတာ၊ ဟုတ္တယ္ ... အရီေျပာတာ၊ ငါေလ ၿမိဳ႕ေရာက္မွ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့ ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားေတြျမင္ေတာ့ သူတို႔လို ၀တ္ခ်င္ စားခ်င္လာတယ္၊ တစ္ခါတေလ မနာလိုစိတ္ ေပၚလာတယ္"
"အဲဒါဟာ ဘာသာနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေပ့ါ ဦးေလးတက္ပုရဲ႕၊

အခု ... ဒီအိမ္မွာ ေမာ္ေတာ္ကားႀကီး ေျခာက္စီးနဲ႔ အတြင္းပစၥည္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနတဲ့ ဦးျမတ္ခ်မ္းတို႔ ဟာ ေလာဘသတ္ႏိုင္ၿပီ မွတ္သလား၊ ပိုၿပီး ေလာဘႀကီးေနတယ္၊ ဦးေလးတက္ပုတုိ႔ စပါးခ်ရ ေအာင္ သြားတဲ့ သူေဌးလို စက္တည္ခ်င္ေနတယ္၊၊ ဒါေၾကာင့္ ရသမွ် ဆထက္ထမ္းပိုး တိုးေအာင္ ကုတ္က်စ္ စုယူေနတာ အရီ ၾကည့္ေနတယ္၊ ေလးငါးေထာင္ ေရႊေပါင္ ေရႊနံ႔က စၿပီး ေခါင္းရြက္ သည္ကေလးေတြဆီက ေန႔ျပန္ေပးအထိ ယူတယ္၊ သူတို႔ရဖို႔ဘက္ကဆိုရင္ ကရုဏာ တရား မရွိဘူး၊ သက္ညႇာျခင္း မရွိဘူး၊ ဒါဟာ သူတို႔မွရယ္လဲ မဟုတ္ပါဘူး၊ အရင္းရွင္စနစ္ေအာက္မွာ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပဲ"

ဤအခိုက္ အိမ္ေရွ႕မွ ...
"ေဟ့ ... တက္ပု၊ ေဟာ့ဒီမွာ ဖြားသက္ကေလး ... မင့္ ေတြ႕ခ်င္လုိ႔တဲ့"
"ေၾသာ္ ... ဟိုစပါးတစ္တင္းဖိုးေလး လာေပးတာ ထင္ပါရဲ႕၊ အရီ ခဏေနခဲ့ဦး ဆိုၿပီး အိမ္ေရွ႕ ထြက္ခဲ့ပါသည္။ ဟုတ္ပါ၏။
မဖြားသက္သည္ ဆန္ေရာင္းရာမွ ျပန္လာသည္ျဖစ္၍ ေခၽြးဒီးဒီးႏွင့္ ေခါင္းေပၚက ခံေတာင္းခ်ၿပီး၊ ေငြသံုးက်ပ္ သံုးပဲတင္း ေပးပါသည္။ ဤတြင္ အိမ္ေရွ႕ စဥ့္အိုးနား၌ အ၀တ္ေလွ်ာ္ေနေသာ ေဒၚေအးဆင့္က ...
"ဟဲ့ ... ေသာက္ေကာင္မ၊ ငါ့ေငြေတာ့ မေပးဘူး"
မဖြားသက္ကေလး သည္ ေခါင္းဖုႏွင့္ နဖူးေခၽြး သုတ္ကာ ...
"ေၾသာ္ ... အရီးဆင့္ ေငြေတာ့ အရင္း မတတ္ႏိုင္ေသးဘူး၊ အတိုးေတာင္ မွန္ေအာင္ မနည္းရွာၾကံ ေပးေနရတာ"ဟု ေျပာရင္း ေဒၚေအးဆင့္အနီး ေလွ်ာက္သြားၿပီး "ေပး ... အရီးဆင့္ အ၀တ္ေတြ ကၽြန္မ ေလွ်ာ္ေပးမယ္" ဆို၍ နံေဘး ၀င္ထုိင္၏။

"ဟယ္ ... ေနပါေစဟယ္၊ ႏွစ္ထည္ထဲ ရွိေတာ့တာ"
"ဘယ္ေနပါေစလဲ အရီးဆင့္ကလဲ ... ေပးေပး" ဆိုၿပီး အတင္း ဆြဲယူ၏။ ဤမွ ေဒၚေအးဆင့္က ထုိင္ရာမွ ထၿပီး ...
"ေကာင္မ ... ထမင္းစားၿပီးခဲ့ၿပီလား"
"ဘယ္စားရဦးမလဲ"
"ဒါျဖင့္ ဒီမွာ စားသြား"
"ေနပါေစ အရီးဆင့္ရယ္"

"ေနပါေစ လုပ္မေနနဲ႔၊ ညည္းတစ္ေကာင္စာေတာ့ တုိ႔အိမ္မွာ အခ်ိန္မေရြး ရွိတယ္" ေျပာၿပီး ေနာက္ေဖးဘက္က လွည့္၍ မီးဖိုေခ်ာင္ဘက္ တက္သြား၏။ ကၽြန္ေတာ္က ေဆးျပင္းလိပ္ မီးညႇိရန္ မီးဖိုထဲ ၀င္သြားရာ အရီးဆင့္က ေတာက တူမေလးသနား၍ အိမ္ေခၚခုိင္းထားေသာ ကေလးမအား ...
"ဟဲ့ ... ဘုတို၊ ဟိုေကာင္မ အ၀တ္ေလွ်ာ္ၿပီးရင္ ထမင္းခူးေပးလိုက္၊ ငါးပိခ်က္နဲ႔ တို႔စရာပဲထုတ္၊ ၀က္သားဟင္း လုပ္မေနနဲ႔၊ လူဆိုတာ တန္ရာတန္ရာ ေကၽြးရတာ၊ နင္ဟာ ဘာမွ ေသာက္လိုက္ ကန္းဆိုး မသိဘူး၊ အရင္ ေဗြးတုတ္တို႔ မယ္ခ တို႔ လာတာကို ဘဲဥေၾကာ္ေတြ ထုတ္ေပးတယ္၊ ဒီလို အစစအရာအရာ လိုက္ေျပာေနရ၊ ဘယ္ေကာင္းမလဲေအ့"

ကၽြန္ေတာ္ ေဆးလိပ္မီးညႇိၿပီး အရီးေလးဆီ ျပန္ခဲ့ပါသည္။ သူႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထုိင္လိုက္သည္၌ ...
"အရီေျပာတဲ့ စကားေတြ နားေထာင္ရတာ မပ်င္းဘူးလားဟင္"
"အရီစာအုပ္ေတြ ဖတ္လို႔ေပ့ါ၊ ႏို႔ၿပီး ကုိယ့္ဟာကိုယ္လဲ စဥ္းစားလို႔ေပါ့"
"အရီ စာဘယ္ေလာက္တတ္လ"

"တကၠသိုလ္၀င္ စာေမးပြဲေအာင္ရုံ၊ လူတန္းမေစ့တေစ့ေလာက္ေပါ့၊ မိဘက ေက်ာင္းဆက္မထားႏိုင္ လို႔ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ကို မသြားရတာ၊ စာဖတ္တာက အတန္းစာ မ်ားမ်ားတတ္တာ၊ နည္းနည္း တတ္တာနဲ႔ မဆိုင္ဘူး ဦးေလးတက္ပုရဲ႕၊ ကိုယ္စာဖတ္တတ္လုိ႔ စာအုပ္ေတြ မ်ားမ်ားဖတ္ႏိုင္ရင္ အသိဥာဏ္က်ယ္လာတာပဲ၊ စိတ္မရွိပါနဲ႔ ေမးပါရေစ၊ ဦးေလးတက္ပု ျမန္မာစာ ေကာင္းေကာင္း ဖတ္ႏိုင္တယ္ မဟုတ္လား"
"အင္း ... အေတာ္အတန္ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္"

"ဒီလိုဆုိရင္ အရီက ဖတ္ဖို႔ စာအုပ္ေတြ ေပးမယ္၊ အားရင္ ဖတ္ေနာ္၊ ဒါမွ အရီက စက္ဘီးစီးနဲ႔ ဓာတ္စက္ေမာငး္ကို သင္ေပးမွာ ဆရာ"
"ေကာင္းပါၿပီ၊ ဆရာမ အမိန္႔အတိုင္းပါပဲ"
"အခုန အရီေျပာတာေတြ သေဘာေပါက္လား"
"ေပါက္သင့္သေလာက္ ေပါက္ပါတယ္၊ ကဲ ... အရင္းရွင္စနစ္ကို ဘယ္လိုဖ်က္မလဲ"

"စက္ရုံႀကီးေတြ ဘာႀကီးေတြ ျပည္သူပိုင္သိမ္းေပါ့"
"ဟာ ... သူတို႔ပစၥည္းသိမ္းယူလို႔ တရားမလား"
ဘယ့္ႏွယ္ မတရားရမွာလဲ၊ ဒါႀကီးေတြဟာ သူတို႕ပစၥည္းတို႕ ပညတ္ေနၾကေသာ္လဲ အမွန္က သူ တို႕ လုပ္အားနဲ႕ျဖစ္တာမွမဟုတ္တာပဲ၊ ဆင္းရဲသားေတြ လုပ္အားေပၚ ေခါင္းပံုျဖတ္ရတဲ့ အျမတ္ ေတြကို တျဖည္းျဖည္း စုေပါင္းၿပီး တည္ေဆာက္တာပဲ၊ စင္စစ္ေတာ့ ဒီစက္ရံုႀကီးေတြဟာ ဆင္းရဲ သား ျပည္သူေတြရဲ႕ လုပ္အား အစုအအံုႀကီးေပါ့၊ ဒါႀကီးေတြ အမ်ားဆင္းရဲသားေတြ လက္ထဲ ျပန္ ေရာက္မွ တရားနည္းလမ္းက်ေတာ့မေပါ့၊ ဥပမာ ေျပာျပမယ္၊ ေမာင္ျဖဴတစ္ေယာက္ဟာ ေမာင္နီ ရယ္၊ ေမာင္ညိဳရယ္၊ ေမာင္နက္ရယ္၊ ေမာင္မဲရယ္ဆုိတဲ့ လူအ, ေလးေယာက္ဆီက ပစၥည္းေတြကို ရတဲ့နည္းနဲ႕ယူၿပီးေတာ့ အိမ္တစ္အိမ္ ေဆာက္ေနတယ္။

 ဒါကို ေနာက္ေတာ့ လူအေလးေယာက္က အသိဉာဏ္ရလာၿပီး ေဟ့…တို႕ပစၥည္းေတြ ျပန္ေပးေတာ့ကြလို႕ ေလးေယာက္သား ၀ိုင္းသိမ္းေတာ့ မတရားဘူးလို႕ ေျပာမလား၊ သူတို႕ပစၥည္း သူတို႕ျပန္ရတာပဲ၊ ဘယ္ဘာသာနဲ႕ၾကည့္ၾကည့္ ဘာ သေဘာတရားနဲ႕ၾကည့္ၾကည့္ တရားနည္းလမ္းက်မယ္ မဟုတ္လား။
ကဲ…ဟုတ္ပါညပီ၊ မ စကားတတ္မေလးရယ္၊ ဒါေပမယ့္ စက္ပိုင္ႀကီးတစ္ေယာက္မွာ သူ ေန႕စဥ္ ႀကံ ရည္ဖန္ရည္ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္က ရွိေသးတယ္ မဟုတ္လား
အမယ္ေလး…သူ႕လုပ္ရည္ ကိုင္ရည္က ဘာမ်ားတံုး ပန္ကာေအာက္ ထိုင္ၿပီးေတာ့ ေငြသိမ္းရတယ္၊ ေငြထုတ္ရတယ္၊ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြ အမိန္႕ၾသဇာေပးရတယ္၊ ဒီေလာက္လုပ္ရတာမ်ား ေတာ့လား ေတာက မိန္းမတစ္ေယာက္ ဆန္တစ္ဆံုဖြပ္ရတာေလာက္မွ မပင္ပန္းဘူး၊ သူ ေန႕စဥ္ ေလာကီစည္းစိမ္ ခံစားေနလိုက္တာက ေတာက လယ္သမားႀကီး ဆယ္ေယာက္ ေနထြက္က ေန ၀င္အထိ လုပ္စာေလာက္ကို သံုးေနတာ၊ ဒီေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ သူ႕ကိုယ္ထဲက အေသြး အသားေတြေတာင္ ျပြန္နဲ႕ စုပ္ၿပီး ဆင္းရဲသားေတြကို ျပန္ေ၀ေပးဖို႕ သင့္ပါေသးတယ္။

ဒါက သေဘာတရားရင္း ေပၚေအာင္ စကားအျဖစ္ ေျပာရတာပါေလ၊ အမွန္ေတာ့ သူတုိ႕လို လူသား ေတြဟာလဲ သနားစရာႀကီးေတြပါပဲ၊ စင္စစ္ သူတို႕က ေငြကို ခိုင္းေစေနၾကေသာ္လဲ သူတို႕ကို ခိုင္း ေစေနတာက အရင္းရွင္စနစ္ဆိုတဲ့ နည္းလမ္းဆိုးႀကီးပဲ၊ သူတို႕ဟာ အဲဒီနည္းဆိုးႀကီးရဲ႕ ကၽြန္ျဖစ္ေန တယ္၊ ဒီထက္ပိုျပတ္သားေအာင္ သရုပ္သကန္ခြဲျခားျပရမယ္ဆိုရင္ သူတို႕ဟာ အရင္းရွင္စနစ္ဆိုး ႀကီးရဲ႕ ပစၥည္းထိန္း ဥစၥာေစာင့္ႀကီးေတြပါ၊ ဥစၥာေစာင့္မွ ရိုးရိုးဥစၥာေစာင့္ မဟုတ္ဘူး၊ ေစာင့္ရံုသက္ သက္ မဟုတ္ေသးဘူး၊ သူတို႕နဲ႕ ဆိုင္ရာ သိုက္နန္းထဲမွာ ပစၥည္းရတနာေတြ ဆသက္တမ္းပိုးတိုး ေအာင္ ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် ေလာဘတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနၾကရရွာေသးတယ္၊ အဲ…သူတို႕ကို ႏိုင္တဲ့ သိုက္ဆရာနဲ႕တူတဲ့ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးနဲ႕ ေတြ႕ၿပီဆိုမွျဖင့္ သူတို႕ခမ်ာႀကီးေတြ အလူးအလွိမ့္ ခံရပါေရာ ရွင္။

ဆက္ရန္
.

10 comments:

Anonymous said...

အရီရဲ႕ အာေဘာ္က စာေရးဆရာ အာေဘာ္ပဲ ထင္ပါရဲ႕။
တေလွ်ာက္လံုး ၾကိုက္လာခဲ့ေပမဲ့ ဒီအခန္းမွာေတာ့ ေသာ္တာေဆြကို သိပ္သေဘာမေတြ႔ခ်င္ဘူး။ အထူးသျဖင့္ ျပည္သူပိုင္ သိမ္းတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေပါ့။

ဝင္းေဆြ said...

ျပည္သူပုိင္ သိမ္းတယ္ဆိတဲ့ စကားလံုးက ျပည္သူ ၾကားက လုပ္စားခံရတဲ့ ကိစၥပဲ။ ျပည္သူမရဘဲ ၾကားက သိမ္းေပးတဲ့ ကယ္တင္ရွင္ အစုိးရပဲ ေကာင္းစားသြားတာ။

Anonymous said...

ဆရာၾကီး ေသာ္တာေဆြက ဦးနအစုိးရက်ေတာ့ ဒီမုိကေရစီ အစုိးရမုိ႔လုိ႔ ေျပာသမွ် ခံမယ္မွန္း သိေတာ့ ေဆာ္လုိ႔ရသမွ် ေဆာ္တယ္။
ဦးေနဝင္း အိမ္ေစာင့္အစုိးရလက္ထက္တုန္းက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီးအစုိးရ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ..ဆုိျပီး ခ်ီးမြမ္းစာေတြ ေရးတယ္။ မဆလေခတ္က်ေတာ့ ဥကၠဌၾကီး ဆုိျပီး ခ်ီးမြမ္းေဆာင္းပါး ထပ္ေရးတယ္။ ခင္ညြန္႔ ေကာင္းစားတုန္းက ေက်းဇူးရွင္ လူေခ်ာကေလး ဆုိျပီး ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးေသးတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြ မေရးဘဲ စာေပသန္႔သန္႔ ေရးသြားေစခ်င္တယ္ဗ်ာ။

ဧပရယ္လ္ပူး@ပူးေတ said...

ဟုတ္တယ္ အရီရဲ႔ အာေဘာ္ေတြ ဒီေနရာမွာ မႀကိဳက္ဘူး....ဓနရွင္လဲ ဓနရွင္အေလ်ာက္ မေကာင္းတာရွိသလို ဒီလို ပစၥည္းမဲ႔ လူတန္းစားေတြရဲ႔ ပစၥည္းရွင္ေတြကို ျမင္တဲ႔ အျမင္မ်ိဳးကိုလဲ မႀကိဳက္ဘူး....

Anonymous said...

အဲဒီေခတ္က တိုးတက္တဲ႕ လူငယ္အမ်ားစု ဟာ ဆိုရွယ္လစ္ ကြန္ျမဴနစ္ကို ေထာက္ခံၾကတယ္

Anonymous said...

ဟီးဟီး... ဆုိရွယ္လစ္ ကြန္ျမဴနစ္ဆုိရင္ တုိးတက္တယ္ဆိုပဲ။ ဆုိရွယ္လစ္ႏုိင္ငံေတြ တုိးတက္လုိက္တာ ကုန္းေကာက္စရာေတာင္ မက်န္ေတာ့ဘူး။

Anonymous said...

ဒီမိုကေရစီ ဟာ အေကာင္းဆံုး စနစ္ တခုမဟုတ္ဘူး ဒါေပမဲ႔ ဒါထက္ေကာင္းတာ လည္း မေတြ႕ေသးဘူး

လူေတြ ရဲ႕ အေတြးအေခၚ အယူအဆ ေတြ ဟာ အၿမဲတန္း ေျပာင္းလဲေနတယ္

Anonymous said...

ေဟ့လူ ဒီမုိကေရစီထက္ ေကာင္းတာေတြ႔ရင္ ခင္ဗ်ားႏွမနဲ႔ ေပးစားလုိက္။ ျမန္မာျပည္ကုိေတာ့ အရွက္မရွိ သယ္မလာနဲ႔။ ေနာက္တစ္ေခါက္ တုိင္းျပည္ေခြးျဖစ္မခံႏုိင္ဘူး။

Anonymous said...

ကမၻာၾကီးအား ကယ္တင္ႏိုင္မည္႕ အယူ၀ါဒသည္ရွိေန၏။ ထိုအယူ၀ါဒသည္ နားလည္ရန္ ခက္ခဲျခင္းမရွိ။ အလြန္လွ အလြန္ရိုးေသာ အလြန္ရိုးေသာ အယူ၀ါဒတစ္ခုျဖစ္၏။ လူအခ်င္းခ်င္း ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ေနထိုင္ေရး၊ လူအခ်င္းခ်င္းေမတၱာထားေရး၊ လူအခ်င္းခ်င္း သည္းခံျခင္း၊ စာနာေထာက္ထားျခင္း မာန္မာန မထားျခင္း စေသာ တရားမ်ား က်င့္သံုးေရး ဘ၀ဆိုသည္မွာ အပိုင္းအျခားျဖင့္ ရရွိထားေသာ သံသရာၾကီး၏ အစအန တစ္ခုမွ်သာျဖစ္သည္ ဟူေသာ အခ်က္ကို အျမဲတေစ သတိရေနေရး စေသာ လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္မ်ားပါ၀င္သည္႕ အယူ၀ါဒျဖစ္၏။

(A.J.CRONIN) ADVENTURE IN THE TWO WORLDS.

Anonymous said...

ဒီမုိကေရစီထက္ ေကာင္းတာေတြ႔ရင္ ခင္ဗ်ားႏွမနဲ႔ ေပးစားလုိက္။ မဆဲၾကပါနဲ႕။
သည္းခံႏိုင္တဲ့တရားေလးေတြ လက္ကိုင္ျပဳပါစို႕။
လူအခ်င္းခ်င္း သည္းခံျခင္း၊ စာနာေထာက္ထားျခင္း မာန္မာန မထားျခင္း စေသာ တရားမ်ား က်င့္သံုးေရး။
လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္မ်ားပါ၀င္သည္႕ အယူ၀ါဒ။ ကဲ ဘာ၀ါဒ ညာ၀ါဒနဲ႕ မျငင္းၾကပါနဲ႕ေနာ္။