'ဟင္ ... ကၽြန္ေတာ့္ အက်ႌေတာင္ ပါမလာဘူး'
ဦးႀကီးၿဖိဳး 'ဒီတစ္မတ္ေတာ့ မင္းအရီးခ်စ္စုဆီ ေတာင္ေပးလိုက္ကြာ'
'အရီးခ်စ္စု ရွိသလား'
'ရွိတယ္ ... အိမ္ေပၚမွာ ခ်ည္ဟပ္ေနတယ္'
ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ေပၚသုိ႔ လွမ္း၍ ...
'ဗ်ိဳ႕ ... အရီးခ်စ္စု'
'ေ၀'
'ပိုက္ဆံတစ္မတ္ေလာက္ ေခ်းစမ္းဗ်ာ'
'ဘာသံုးဖို႔လဲ'
'ေဟာဒီမွာ စုံေထာက္ႀကီးေပးဖို႔'
'ေဟ ... ဒီႏွာေခါင္းက်ိဳးႀကီးျဖင့္' ကၽြန္ေတာ္တို႔ စုံေထာက္ႀကီးအား အခ်ိဳ႕ကလည္း ဤသို႔ ေလးေလးစားစား ေခၚၾက၏။
'ငါသူ႔ဆိုင္မွာ ပိုက္ဆံသံုးမူတစ္ပဲ ရစရာ ရွိတယ္၊ အဲဒီထဲက ႏွိမ္လိုက္'
ဦးဂန္ဂ်ားက သူ႔မ်က္ခမ္းစပ္ မ်က္ေမွးကေလး ၿဖဲ၍
'အမယ္ေနး ... ႏႈတ္ပါနဲ႔ဦး ... ခ်စ္စုရာ၊ အခု အတုန္းႏို႔လို႔ပါ'
က်ဳပ္တို႔ စုံေထာက္ႀကီးမွာ ေငြေရး ေၾကးေရး၌လည္း ဤမွ် ေတာင့္တင္း၏။
'ဟဲ့ ... ငါ့ေၾကြးက နင့္ဆီ ႏွစ္လေက်ာ္ေနၿပီ'
'အိမ္က မိတဲႀကီး ခ်ႏြမ္းတစ္ေပၚေတာ့ ခ်ယူဟာ'
'ဟဲ့ ... ငါက နင့္မိန္းမ နႏြင္းခ်ည္း သံုးမူးတစ္ပဲဖိုးေတာင္ ယူရမွာလား၊ ဘာသံုးဖို႔လဲဟ'
'နင္ ေတာ္ၾကာ ေနာက္ေတာင္ေနာက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ကုိယ္နႈံး နိမ့္းရတဲ့ကိန္း မၾကာခင္ ခ်ိဳက္ဦးမွာပါဟ'
အရီးခ်စ္စု ရွက္သြားကာ ...
'ဟဲ့ ... ေစာက္ကဇေကာင္ႀကီး'
ဤတြင္ ဦးႀကီးၿဖိဳးက ...
'ေပးလိုက္စမ္းပါ ... ခ်စ္စုရာ'
ယင္းမွ အိမ္ေပၚက ၾကမ္းေျခနင္းသံ ၾကားရၿပီးေနာက္ ...
'ဟဲ့ ... ေသာက္ပလုပ္တုပ္တုပ္၊ ဘုရင္းရင္ တန္ခုိးေတာ္ဟဲ့'
'ဘာလဲ ... အရီးခ်စ္စုရဲ႕၊ ေသာက္ပလုပ္တုပ္တုပ္ ဘုရားရယ္လဲ မၾကားဖူးေသးပါလား'
'ဟယ္ ... ငတက္ပုရယ္၊ ၾကြက္ေလွ်ာက္ေပၚ တင္ထားတဲ့ ပိုက္ဆံ စမ္းလိုက္ရင္း အိမ္ေျမႇာင္ေဟ့ ... အိမ္ေျမႇာင္ဟဲ့၊ အင့္ ... ေရာ့ ... ငါပစ္ခ်လိုက္မယ္၊ ႏွာေခါင္းက်ိဳးႀကီး ေခါင္းေပၚ က်ေရာ့လဟယ္'
စုံေထာက္တို႔၏ သြက္လက္ဖ်တ္လတ္ျခင္းျဖင့္ လ်င္ျမန္စြာ ေရွာင္လုိက္ရာ ငယ္ထိပ္ေပၚသို႔ ေဒါင္ခနဲ မွန္ေလ၏။ ႏို႔ၿပီး စုံေထာက္၏ မ်က္စိကလည္း ရွင္ရကား သူ႔ေျခမေရွ႕ က်ေနေသာ မတ္ေစ့ကို မျမင္၍ ကၽြန္ေတာ္ ေကာက္ေပးလုိက္ရ၏။
'ေစာက္ပါႀကီး ... သူ႔ကို စုံေထာက္ႀကီးရယ္လုိ႔ ေျမႇာက္ေပးထားတာနဲ႔ စကားရရင္ စစ္စစ္ ေပါက္ေပါက္ ေလွ်ာက္ေမး၊ မိန္းမေတြ အတင္းအဖ်င္းေျပာရင္ အိမ္ေအာက္က ေလးဖက္ေထာက္ နားေထာင္၊ ကေလးေတြ ေခ်ာ့ေပါင္း၊ ဒါနဲ႔ သူၾကာခုိတဲ့ ေမ်ာက္ေမြးတဲ့ သဲလြန္စေတြ ရတာကြ၊ လူက မ်က္စိကလဲ မေကာင္း၊ ေျခလက္အဂၤါ ကလဲ မသန္ေတာ့ ဒီ့ျပင္ အလုပ္ လုပ္မစားႏိုင္ေတာ့ ဒါပဲ လံုးပန္းေနေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔ သူလဲ ဟုတ္တဲ့ ေနရာမွာ ဟုတ္ေနတာကြ၊ အခု မင္းကိစၥလဲ သူ မရမေန စုံစမ္းမွာပဲ၊ ဒီအတြင္းမွာ မင္းက ေယာကၡမ အားရေအာင္ အမ်ား အထင္ေသးစရာ ျဖစ္ေအာင္ မိႈင္မိႈင္ မေနစမ္းပါနဲ႔ကြ၊ ရႊင္ရႊင္လန္းလန္း ေနစမ္းပါ'
'ဟာ ... ဦးႀကီးရ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ စိတ္ညစ္ေနတာပဲဗ်'
'ေယာက်္ားပဲ၊ အဲဒီစိတ္ညစ္တာကို ေပ်ာ္ဟန္ေဆာင္ႏိုင္ရမယ္ကြ'
'ဘယ္လို ေဆာင္ႏိုင္ရမလဲ'
'ဘာခက္သလဲ၊ ရြာထဲ သီခ်င္းပါ ေလွ်ာက္ဆိုေပါ့ကြာ'
'ကၽြန္ေတာ္က ခုကာလေပၚ သီခ်င္းေတြ မရဘူး ဦးႀကီးရ'
'ဘာလဲ ... ေရွးသီခ်င္းႀကီးထဲကလား'
'အင္း ... ေရွးသီခ်င္းႀကီးထဲကပဲ ဆိုရမွာေပါ့ေလ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ေပၚတာ၊ လာပါ ... လာပါ ... မၾကည့္ရဲတို႔၊ စံဖဲအေၾကာင္း မပါရင္တို႔၊ ဆရာစံ ဂဠဳန္အေပါင္းေဆာင္ သူပုန္ ေခါင္းေဆာင္တို႔ အဲဒီသံုးပုဒ္ပဲ ရတယ္'
'အဲဒါေတြပဲ ေလွ်ာက္ဆိုေပါ့ကြာ'
'ဟာ ... ဆုိလို႔ ကၽြန္ေတာ္က အသံလဲမေကာင္း၊ အဆိုကလဲ မက်ေတာ့ စိတ္မရဲဘူး ... ဦးႀကီးရ'
'ဒါျဖင့္ ပေလြမႈတ္ကြာ၊ ပေလြေတာ့ မႈတ္တတ္သား ... မဟုတ္လား'
'အင္း ... ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ တြယ္ဖူးတာပဲဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ ခု ပေလြ မရွိဘူး ... ဦးႀကီးရဲ႕'
'ငါ့အိမ္မွာ ရွိပါတယ္ကြာ၊ ေဟ့ ... စံနဂုတ္'
ေကာင္ေလး ေရခပ္ရာမွ ျပန္ေရာက္ေနၿပီ။
ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ေတာ္တြင္ သိဒၶတၳမင္းသား ေလးတင္မျပမီက သူ႔ေယာကၡမဘက္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ဘုရားေလာင္း အား 'အလကား ... ဒီမင္းသား ဘာအသံုးက်သလဲ၊ ေက်းသားေတာက္နဲ႔ ဂ်င္ေပါ က္ သာ တတ္တာပဲ' ဟု ကဲ့ရဲ႕သၿဂႋဳဟ္ စကားတင္းဆိုသည္ဟု ေရးသားေသာေၾကာင့္ (ၾကည္ၾကည့္ ေယာကၡမမ်ိဳးဟာ ဘုရား မပြင့္မီ ကတည္းက မေကာင္းဘူးဆိုတာ သတိျပဳၾကပါေတာ့) ခင္ဗ်ားတို႔ ၿမိဳ႕ႀကီးသားအေခၚျဖင့္ ေက်းသား' ဟု ဆိုၾကေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာအေခၚကေတာ့ က်စ္လစ္ဆံ ခင္ဗ်ာ့။ အဲ ... စံနဂုတ္သည္ ၀င္းေထာင့္ မန္က်ည္းပင္ ေအာက္မွ တစ္ေယာက္တည္း က်စ္လစ္ဆံ ေတာက္ေနရာမွ ဦးႀကီးၿဖိဳး ေခၚလိုက္ေသာအခါ၌ သူ႔ ကို ေရထမ္းခိုင္းဦးမည္ ထင္ေသာ ေၾကာင့္ ...
'ဘာလဲဗ်၊ ေနာက္တစ္ေခါက္ကေတာ့ မထမ္းႏိုင္ေတာ့ဘူးဗ် ... '
'ေအ၊ မင့္လဲ ငါမထမ္းခုိင္းပါဘူးကြ၊ ဒီမွာ ခဏလာပါဦး၊ ဟိုေန႔က မင္းပေလြလုပ္ေနတာ ျမင္ပါတယ္၊ ၿပီးပလား'
စံနဂုတ္ အနီးေရာက္လာကာ ...
'အေပါက္ေတာ့ ေဖာက္ၿပီးၿပီဗ်၊ အဲဒါ အခင္လုပ္ဖို႔ ဖေယာင္းမရွိလို႔'
'မင့္ ကိုေလးတက္ပု ရွာထည့္ပါလိမ့္မယ္ကြာ၊ သူ႔ ခဏငွားလိုက္ပါ'
'ယူေလ'
ပေလမွာ ပ်ားဖေယာင္း စစ္စစ္ကို အခင္တပ္ႏိုင္မွ ေကာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စံနဂုတ္ယူေပး ေသာ ၀ါးပေလြကို ကိုင္ကာ ...
'ငါ့ခ်ီး ဖေယာင္းက ဘယ္မွာရပါ့မလဲကြာ'
'ကၽြန္ေတာ္ ခုၿခံႀကိဳၿခံၾကားမွာ ပ်ားအံု လုိက္ရွာေနတာပဲဗ်၊ တစ္ခုေတာ့ ေတြ႕ထားတယ္၊ ေဒၚဂ်မ္းဘံု ႀကီး၊ အိမ္ေခါင္းရင္း သရက္ပင္မွာ၊ အဲဒါ ခုိးဖြပ္မွ ျဖစ္မွာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္း မဖြပ္တတ္လို႔ ကိုးေလးတက္ပု တက္ဖြပ္ဗ်ာ ညက် ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သြားမယ္'
'ဟာ ... ျဖစ္ပါ့မလားကြ၊ ဒီမိန္းမႀကီးက အေပါက္က ဆိုးနဲ႔'
'မသိေအာင္ေပါ့ဗ်၊ ညအိပ္ခ်ိန္ သြားမွာပဲ၊ သူတို႔အိမ္ေယာက်္ားလဲ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔သမီး ေပါတာမႀကီးနဲ႔ သူပဲ ရွိတာပဲ'
ဦးႀကီးၿဖိဳး 'ဟုတ္သားကြာ၊ ေဟ့ ... တို႔ ပ်ားလဲ စားရေအာင္'
ဦးႀကီးၿဖိဳး 'ဒီတစ္မတ္ေတာ့ မင္းအရီးခ်စ္စုဆီ ေတာင္ေပးလိုက္ကြာ'
'အရီးခ်စ္စု ရွိသလား'
'ရွိတယ္ ... အိမ္ေပၚမွာ ခ်ည္ဟပ္ေနတယ္'
ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ေပၚသုိ႔ လွမ္း၍ ...
'ဗ်ိဳ႕ ... အရီးခ်စ္စု'
'ေ၀'
'ပိုက္ဆံတစ္မတ္ေလာက္ ေခ်းစမ္းဗ်ာ'
'ဘာသံုးဖို႔လဲ'
'ေဟာဒီမွာ စုံေထာက္ႀကီးေပးဖို႔'
'ေဟ ... ဒီႏွာေခါင္းက်ိဳးႀကီးျဖင့္' ကၽြန္ေတာ္တို႔ စုံေထာက္ႀကီးအား အခ်ိဳ႕ကလည္း ဤသို႔ ေလးေလးစားစား ေခၚၾက၏။
'ငါသူ႔ဆိုင္မွာ ပိုက္ဆံသံုးမူတစ္ပဲ ရစရာ ရွိတယ္၊ အဲဒီထဲက ႏွိမ္လိုက္'
ဦးဂန္ဂ်ားက သူ႔မ်က္ခမ္းစပ္ မ်က္ေမွးကေလး ၿဖဲ၍
'အမယ္ေနး ... ႏႈတ္ပါနဲ႔ဦး ... ခ်စ္စုရာ၊ အခု အတုန္းႏို႔လို႔ပါ'
က်ဳပ္တို႔ စုံေထာက္ႀကီးမွာ ေငြေရး ေၾကးေရး၌လည္း ဤမွ် ေတာင့္တင္း၏။
'ဟဲ့ ... ငါ့ေၾကြးက နင့္ဆီ ႏွစ္လေက်ာ္ေနၿပီ'
'အိမ္က မိတဲႀကီး ခ်ႏြမ္းတစ္ေပၚေတာ့ ခ်ယူဟာ'
'ဟဲ့ ... ငါက နင့္မိန္းမ နႏြင္းခ်ည္း သံုးမူးတစ္ပဲဖိုးေတာင္ ယူရမွာလား၊ ဘာသံုးဖို႔လဲဟ'
'နင္ ေတာ္ၾကာ ေနာက္ေတာင္ေနာက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ကုိယ္နႈံး နိမ့္းရတဲ့ကိန္း မၾကာခင္ ခ်ိဳက္ဦးမွာပါဟ'
အရီးခ်စ္စု ရွက္သြားကာ ...
'ဟဲ့ ... ေစာက္ကဇေကာင္ႀကီး'
ဤတြင္ ဦးႀကီးၿဖိဳးက ...
'ေပးလိုက္စမ္းပါ ... ခ်စ္စုရာ'
ယင္းမွ အိမ္ေပၚက ၾကမ္းေျခနင္းသံ ၾကားရၿပီးေနာက္ ...
'ဟဲ့ ... ေသာက္ပလုပ္တုပ္တုပ္၊ ဘုရင္းရင္ တန္ခုိးေတာ္ဟဲ့'
'ဘာလဲ ... အရီးခ်စ္စုရဲ႕၊ ေသာက္ပလုပ္တုပ္တုပ္ ဘုရားရယ္လဲ မၾကားဖူးေသးပါလား'
'ဟယ္ ... ငတက္ပုရယ္၊ ၾကြက္ေလွ်ာက္ေပၚ တင္ထားတဲ့ ပိုက္ဆံ စမ္းလိုက္ရင္း အိမ္ေျမႇာင္ေဟ့ ... အိမ္ေျမႇာင္ဟဲ့၊ အင့္ ... ေရာ့ ... ငါပစ္ခ်လိုက္မယ္၊ ႏွာေခါင္းက်ိဳးႀကီး ေခါင္းေပၚ က်ေရာ့လဟယ္'
စုံေထာက္တို႔၏ သြက္လက္ဖ်တ္လတ္ျခင္းျဖင့္ လ်င္ျမန္စြာ ေရွာင္လုိက္ရာ ငယ္ထိပ္ေပၚသို႔ ေဒါင္ခနဲ မွန္ေလ၏။ ႏို႔ၿပီး စုံေထာက္၏ မ်က္စိကလည္း ရွင္ရကား သူ႔ေျခမေရွ႕ က်ေနေသာ မတ္ေစ့ကို မျမင္၍ ကၽြန္ေတာ္ ေကာက္ေပးလုိက္ရ၏။
'ေစာက္ပါႀကီး ... သူ႔ကို စုံေထာက္ႀကီးရယ္လုိ႔ ေျမႇာက္ေပးထားတာနဲ႔ စကားရရင္ စစ္စစ္ ေပါက္ေပါက္ ေလွ်ာက္ေမး၊ မိန္းမေတြ အတင္းအဖ်င္းေျပာရင္ အိမ္ေအာက္က ေလးဖက္ေထာက္ နားေထာင္၊ ကေလးေတြ ေခ်ာ့ေပါင္း၊ ဒါနဲ႔ သူၾကာခုိတဲ့ ေမ်ာက္ေမြးတဲ့ သဲလြန္စေတြ ရတာကြ၊ လူက မ်က္စိကလဲ မေကာင္း၊ ေျခလက္အဂၤါ ကလဲ မသန္ေတာ့ ဒီ့ျပင္ အလုပ္ လုပ္မစားႏိုင္ေတာ့ ဒါပဲ လံုးပန္းေနေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔ သူလဲ ဟုတ္တဲ့ ေနရာမွာ ဟုတ္ေနတာကြ၊ အခု မင္းကိစၥလဲ သူ မရမေန စုံစမ္းမွာပဲ၊ ဒီအတြင္းမွာ မင္းက ေယာကၡမ အားရေအာင္ အမ်ား အထင္ေသးစရာ ျဖစ္ေအာင္ မိႈင္မိႈင္ မေနစမ္းပါနဲ႔ကြ၊ ရႊင္ရႊင္လန္းလန္း ေနစမ္းပါ'
'ဟာ ... ဦးႀကီးရ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ စိတ္ညစ္ေနတာပဲဗ်'
'ေယာက်္ားပဲ၊ အဲဒီစိတ္ညစ္တာကို ေပ်ာ္ဟန္ေဆာင္ႏိုင္ရမယ္ကြ'
'ဘယ္လို ေဆာင္ႏိုင္ရမလဲ'
'ဘာခက္သလဲ၊ ရြာထဲ သီခ်င္းပါ ေလွ်ာက္ဆိုေပါ့ကြာ'
'ကၽြန္ေတာ္က ခုကာလေပၚ သီခ်င္းေတြ မရဘူး ဦးႀကီးရ'
'ဘာလဲ ... ေရွးသီခ်င္းႀကီးထဲကလား'
'အင္း ... ေရွးသီခ်င္းႀကီးထဲကပဲ ဆိုရမွာေပါ့ေလ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ေပၚတာ၊ လာပါ ... လာပါ ... မၾကည့္ရဲတို႔၊ စံဖဲအေၾကာင္း မပါရင္တို႔၊ ဆရာစံ ဂဠဳန္အေပါင္းေဆာင္ သူပုန္ ေခါင္းေဆာင္တို႔ အဲဒီသံုးပုဒ္ပဲ ရတယ္'
'အဲဒါေတြပဲ ေလွ်ာက္ဆိုေပါ့ကြာ'
'ဟာ ... ဆုိလို႔ ကၽြန္ေတာ္က အသံလဲမေကာင္း၊ အဆိုကလဲ မက်ေတာ့ စိတ္မရဲဘူး ... ဦးႀကီးရ'
'ဒါျဖင့္ ပေလြမႈတ္ကြာ၊ ပေလြေတာ့ မႈတ္တတ္သား ... မဟုတ္လား'
'အင္း ... ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ တြယ္ဖူးတာပဲဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ ခု ပေလြ မရွိဘူး ... ဦးႀကီးရဲ႕'
'ငါ့အိမ္မွာ ရွိပါတယ္ကြာ၊ ေဟ့ ... စံနဂုတ္'
ေကာင္ေလး ေရခပ္ရာမွ ျပန္ေရာက္ေနၿပီ။
ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ေတာ္တြင္ သိဒၶတၳမင္းသား ေလးတင္မျပမီက သူ႔ေယာကၡမဘက္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ဘုရားေလာင္း အား 'အလကား ... ဒီမင္းသား ဘာအသံုးက်သလဲ၊ ေက်းသားေတာက္နဲ႔ ဂ်င္ေပါ က္ သာ တတ္တာပဲ' ဟု ကဲ့ရဲ႕သၿဂႋဳဟ္ စကားတင္းဆိုသည္ဟု ေရးသားေသာေၾကာင့္ (ၾကည္ၾကည့္ ေယာကၡမမ်ိဳးဟာ ဘုရား မပြင့္မီ ကတည္းက မေကာင္းဘူးဆိုတာ သတိျပဳၾကပါေတာ့) ခင္ဗ်ားတို႔ ၿမိဳ႕ႀကီးသားအေခၚျဖင့္ ေက်းသား' ဟု ဆိုၾကေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာအေခၚကေတာ့ က်စ္လစ္ဆံ ခင္ဗ်ာ့။ အဲ ... စံနဂုတ္သည္ ၀င္းေထာင့္ မန္က်ည္းပင္ ေအာက္မွ တစ္ေယာက္တည္း က်စ္လစ္ဆံ ေတာက္ေနရာမွ ဦးႀကီးၿဖိဳး ေခၚလိုက္ေသာအခါ၌ သူ႔ ကို ေရထမ္းခိုင္းဦးမည္ ထင္ေသာ ေၾကာင့္ ...
'ဘာလဲဗ်၊ ေနာက္တစ္ေခါက္ကေတာ့ မထမ္းႏိုင္ေတာ့ဘူးဗ် ... '
'ေအ၊ မင့္လဲ ငါမထမ္းခုိင္းပါဘူးကြ၊ ဒီမွာ ခဏလာပါဦး၊ ဟိုေန႔က မင္းပေလြလုပ္ေနတာ ျမင္ပါတယ္၊ ၿပီးပလား'
စံနဂုတ္ အနီးေရာက္လာကာ ...
'အေပါက္ေတာ့ ေဖာက္ၿပီးၿပီဗ်၊ အဲဒါ အခင္လုပ္ဖို႔ ဖေယာင္းမရွိလို႔'
'မင့္ ကိုေလးတက္ပု ရွာထည့္ပါလိမ့္မယ္ကြာ၊ သူ႔ ခဏငွားလိုက္ပါ'
'ယူေလ'
ပေလမွာ ပ်ားဖေယာင္း စစ္စစ္ကို အခင္တပ္ႏိုင္မွ ေကာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စံနဂုတ္ယူေပး ေသာ ၀ါးပေလြကို ကိုင္ကာ ...
'ငါ့ခ်ီး ဖေယာင္းက ဘယ္မွာရပါ့မလဲကြာ'
'ကၽြန္ေတာ္ ခုၿခံႀကိဳၿခံၾကားမွာ ပ်ားအံု လုိက္ရွာေနတာပဲဗ်၊ တစ္ခုေတာ့ ေတြ႕ထားတယ္၊ ေဒၚဂ်မ္းဘံု ႀကီး၊ အိမ္ေခါင္းရင္း သရက္ပင္မွာ၊ အဲဒါ ခုိးဖြပ္မွ ျဖစ္မွာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္း မဖြပ္တတ္လို႔ ကိုးေလးတက္ပု တက္ဖြပ္ဗ်ာ ညက် ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သြားမယ္'
'ဟာ ... ျဖစ္ပါ့မလားကြ၊ ဒီမိန္းမႀကီးက အေပါက္က ဆိုးနဲ႔'
'မသိေအာင္ေပါ့ဗ်၊ ညအိပ္ခ်ိန္ သြားမွာပဲ၊ သူတို႔အိမ္ေယာက်္ားလဲ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔သမီး ေပါတာမႀကီးနဲ႔ သူပဲ ရွိတာပဲ'
ဦးႀကီးၿဖိဳး 'ဟုတ္သားကြာ၊ ေဟ့ ... တို႔ ပ်ားလဲ စားရေအာင္'
အခန္း(၅)
သုံးရက္ လေကြးသည္ ေရးေရးမွ် ေပၚလ်က္ ရွိသည္။ ခုည မုိးသားမိုးတိမ္ ကင္းစင္ရကား ၾကယ္ကေလးေတြသည္ ျပဳတ္စီျပဳတ္စီႏွင့္ ဖြာရရာႀကဲေနသည္။ ညဥ့္ဦးေလခ်ိဳကလည္း ေနညိဳ ကတည္း ကပင္ စတင္ပက္ဖ်န္းခဲ့ရာ ခုခါမျဖင့္ အေအးဘက္ သက္လ်က္ ရွိၿပီ။ သာေတာင့္ သာယာ ရွိလွပါသည္။
လွ်ပ္စစ္မီးရွိန္ ထိန္ထိန္ညီးေနေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးသူၿမိဳ႕ႀကီးသားမ်ားျဖင့္ ဤအရသာကို ခံစားရရွာမည္ မဟုတ္ပါေခ်။ သူတို႔သည္ ျပကၡဒိန္မၾကည့္က လဆန္း၊ လဆုတ္မွ် မသိၾကေခ်။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ အိမ္ေရွ႕၀င္းကို ေက်ာမွီကာ သံုးရက္လေကြးကို ေငးလ်က္ ရွိသည္။ 'သံုးရက္လ၊ ခံုးမ်က္စနဲ႔ မေငြၿမိဳင္ႀကီး ရယ္' ဟု ကၽြန္ေတာ့္မယားကို ခ်စ္က်ီစယ္ခဲ့ဖူးပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ တို႔ သမီးရည္းစားဘ၀က ဤသို႔ လသာသာ ေရစပ္က ၿခံႀကီးထဲ ခ်ိန္းေတြ႕၊ သစ္ရိပ္ ေအာက္မွာ သူ႔ကို ေပြ႕ထားၿပီဆိုမွျဖင့္ သူကေလ လေဖြးေဖြး ေငးၾကည့္ေရာက ...
'ကၽြန္မေလ ... ဒီလို လသာၿပီး ေလတုိက္ေနမွျဖင့္ သိပ္ေပ်ာ္ပိုက္တာပဲကြယ္၊ ဟင္ ... လႀကီးက ေရထဲမွာ တစ္ခု ေနာ္'
မွတ္မိေသးလားဟယ္ ... မင္းအခုေတာ့ ငါ့ကို စိမ္းရက္တယ္ကြယ္ ...။
ကၽြန္ေတာ္ ေငးလ်က္ ရွိသည္။ ေတြးလ်က္ ရွိသည္။ ေဆြးလ်က္ ရွိသည္။
ေငြစင္ သံုးရက္လကေလး၊
ေ၀ဟင္ ကုန္းထက္ကေျပး၊
သူငယ္ အိပ္ဆိတ္၊ လင္မယား ႏွစ္သိမ့္ခ်ိန္ေရာက္၊
ထုိေနာက္ သက္ႀကီးေခါင္းခ်၊ ကာလသားၾကက္ခုိးခ်ိန္က်ေတာ့ ...
'ဗ်ိဳ႕ ... ကိုေလးတက္ပု'
စံနဂုတ္ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ပ်ားခိုးဖြပ္ဖို႔ သြားရေအာင္ လာၿပီ။
'ေဟ့ ... မင္း ေဆးျပင္းလိပ္ ပါခဲ့လား'
'အေမ့ လိပ္ေပးခုိင္းတယ္၊ ေဟာ့ဒီမွာ'
ပ်ားအံုကို ေဆးျပင္းလိပ္ေငြ႕ မႈတ္ကာ မႈတ္ကာ ဖြပ္ရသည္။ ပ်ားေတြမူးၿပီး တ၀ီး၀ီး ထျပန္ေျပးၾက ေတာ့မွ သစ္ကိုင္း ကို ခ်ိဳးၿပီး ယူရသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဓားမတိုေလးကို ခါးမွာထိုးၿပီး ပုဆိုးတစ္ထည္စည္း တစ္ထည္ၿခံဳျဖင့္ စံနဂုတ္ ယူလာေသာ ေဆးရြက္ႀကီးလိပ္ကို ဖြာလ်က္ ေဒၚဂ်မ္းဘံုႀကီးတို႔ အိမ္ဆီသို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္။
အားလံုးလူေျခတိတ္ပါၿပီ၊ ဒီမိန္းမႀကီးသားအမိ အိပ္ေလာက္ပါၿပီ၊ ေဟာ ... သူတို႔ အိမ္ေခါင္းရင္း ဘက္ ေရာက္ခဲ့ ပါၿပီ။
အေျခအေနကို ညေနကတည္းက ၾကည့္ရႈထားသည္။ သရက္ပင္မွာ ၿခံ၀င္းအတြင္းဘက္က ကပ္ေပါက္လ်က္ ရွိသည္။ ဤမွတက္သြားၿပီး သူတို႔အိမ္ဘက္ ထုိးသြားေသာ အကိုင္းမွာ ပ်ားအံု ရွိသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ပုဆိုးကို ခါးေတာင္းက်ိဳက္၍ ၿခံဳခဲ့ေသာ တစ္ထည္ကို စလြယ္သိုင္းလ်က္ တက္ခဲ့သည္။ ေဆးျပင္းလိပ္ကို ဖြာဖြာၾကည့္ခဲ့၍ ပ်ားအံုအနီးေရာက္သည္၌ သစ္ကိုင္းမွာ ကိုယ္ေနကိုယ္ထား က်ေအာင္ တြယ္လိုက္ၿပီး စလြယ္သိုင္း ပိုဆိုးကို ေခါင္းၿမီးၿခံဳလိုက္သည္။ မ်က္စိႏွင့္ပါးစပ္ ေပါက္သာ ေဖာ္ထားသည္။ ပ်ားထုိး မွာ စိုးရသကိုး။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ပ်ားအံုကို စတင္ ေဆးလိပ္ေငြ႕မမႈတ္မီ သူတို႔အိမ္ဘက္ လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနေသာ သစ္ကိုင္းတည့္တည့္ ျပတင္းေပါ က္က ပြင့္လို႔၊ အထဲမီးေရာင္နဲ႔။
ဟယ္ ... ေဒၚဂ်မ္းဘံုသမီး 'ဖြတ္ႀကီး' အိပ္ခန္းပါလား။
အမယ္လေလး ... ေပါတာမႀကီး၊ အအိပ္ကလဲ ဆိုးလိုက္တာဟယ္။
'ဗ်ိဳ႕ ... ကိုေလးတက္ ... ဖြပ္ဗ်၊ ခင္ဗ်ားအေပၚေရာက္ေနတာ ၾကာၿပီ၊ ေဆးလိပ္ဖြာတာ မျမင္ေသး ဘူး၊ ဘာလုပ္ေနတာလဲ'
ဤမွ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ ဒိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားၿပီး ကိုယ့္အလုပ္ကို သတိရပါေတာ့သည္။
ေထာင္ေပါက္ဟဲ့ ... ေထာင္ေပါက္၊ နင့္မိန္းမ နင္ျပန္ရဖို႔ ပေလြမႈတ္ဖို႔ ဖေယာင္းရေအာင္ ပ်ားသာ ဖြပ္တဲ့၊ နင္ဒီဘက္ငမ္း လို႔ပဲ နင့္မိန္းမနဲ႔နင္ ကြဲေနတာ မဟုတ္လား။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆံုးမၿပီး အလုပ္စရပါေတာ့သည္။ သစ္ကိုင္းေပၚ ေပါင္ႏွစ္ေခ်ာင္းခြ၍ ၀မ္းလ်ား ေမွာက္ ၀ပ္ကာ လက္တစ္ဖက္က ပုဆိုးေခါင္းၿမီးၿခံဳ လံုေအာင္ကိုင္ၿပီး ေဆးျပင္းလိပ္ကို တအား ရွိဳက္ဖြာၿပီး ပ်ားအံုကို ဖူးခနဲ ဖူးခနဲမႈတ္ ႏွစ္ဖြာသံုးဖြာက်ရင္ပဲ ပ်ားေတြ အိပ္ရာက လန္႔ႏိုးၿပီး တ၀ီး၀ီး ထျပန္ၾက၊ နားတဲ့ပ်ားေတြလား အထဲ မွာ သူတို႔သားေလေတြကလဲ ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ အေတာင္မေပါက္ေသး၊ ေဖြးေဖြး ႏုႏု ကေလး ေတြ၊ ဒါေလးေတြကိုပဲ လူေတြက သူတို႔အိမ္ျဖစ္တဲ့ ပ်ားသလက္နဲ႔ေရာေထြး၊ သူတို႔ အစာျဖစ္တဲ့ ပ်ားရည္ နဲ႔ နယ္စားၾကတယ္။
ပ်ားဖြပ္သားထုိး မယားခိုး၊ ေတာမီးတစ္ကြက္၊ မုဆိုးတစ္သက္၊ လူျဖစ္ရႈံးတဲ့။ ပံုးသမားလို႔ ဆိုစကား ရွိတယ္။ ပံုးသမားသည္ ငါးစာျပဳရန္ ပံုးထဲ၌ ျခအံုမ်ားကို ထည့္ရသည္။ ျခတစ္အုံသည္ ပ်ားတစ္အုံ ထက္ အေကာင္ မ်ားေသး၏။
က်ဳပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ ေတာသားေတြ ဒီစကားေတြ အကုန္သိပါရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ ဆင္းရဲသားေတြဆို ေတာ့ 'အသိေခါက္ခက္ အ၀င္နက္' ၾကကုန္၏။
ကၽြန္ေတာ္၏ ေဆးလိပ္မီးခုိးျဖင့္ ေနာက္ဆံုး ပ်ားမ်ားအားလံုး ထပ်ံၾကသည္၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပ်ားအံု ကိုင္း ကို ခုတ္ရန္ ခါးကဓားကို အႏုတ္လိုက္ မ်က္ႏွာ အ၀တ္ လစ္သြားသျဖင့္ အမယ္ေလး ... ေလးငါးခ်က္ေတာ့ ၀င္ထုိး သြားပေဟ့။
ဟင္ ... သူ႔ဟာ စားခ်င္ ဒါေလာက္ေတာ့ ခံရမေပါ့ကြာ၊ ေယာက်္ားၿဖံဳရိုးလာ၊ သစ္ကိုင္းတစ္ခ်က္ ေဒါက္ခနဲ ခုတ္လိုက္ၿပီး ေျဖာင္းခနဲ ခ်ိဳးယူလိုက္တယ္။
'ေရာ့ေဟ့ ... စံနဂုတ္'
ေအာက္ကေကာင္ကေကးက ဆီးဖမ္း၊ ကိုယ့္ကိစၥၿပီးတာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ ႏြားလဲမဟုတ္၊ ရဟႏၱာလဲ မဟုတ္တဲ့ ၾကားက ခြစာ သတၱ၀ါ ဟိုသင္းႀကီး သတိရတာနဲ႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပန္မဆင္း ေသး။ အဲသည့္ ဟာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္ေတာ့တာေပါ့။ ဘဇာလဲဆိုေတာ့ ...
'ကိုေလးတက္ပု ဘာလို႔ မဆင္းေသးလဲဗ်၊ ဟိုမွာ မိန္းမႀကီး မီးခြက္ႀကီးနဲ႔ ဆင္းလာၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ့္ ေတာ့ ေျပးၿပီ'
ေျပာသံၾကားမွ ကၽြန္ေတာ္ ကမူးရွဴးထုိး ေလွ်ာခ်၊ ေအာက္လဲက်ေရာ ေဒၚဂ်မ္းဘံုႀကီးနဲ႔ ပက္ပင္းပါ တိုးေနရာ ...
'ဟင္ ... ေမာင္တက္ပု'
သူ မီးခြက္ နဲ႔ ေျမႇာက္အၾကည့္ ကၽြန္ေတာ္ ၾကက္ေသေသေန ...
'ခဏအတြင္း ကၽြန္ေတာ္ ၾကက္ေသေသေနရာမွ မ်က္ျဖဴလန္သြားရသည္ကား မိန္းမႀကီးသည္ ရယ္သြမ္း ေသြး လိုက္ၿပီး ...
'မိေနမွျဖင့္ မထူးပါဘူးကြာ ... ေၾကာက္မေနပါနဲ႔၊ မင္းလဲ မင္းမိန္းမနဲ႔ ကြာေနတာ ငါသိပါတယ္၊ ေယာက်္ား ဘယ္ ေနႏိုင္မလဲ၊ ငါးသမီးဖြတ္ႀကီး က ေပါေတာေတာႀကီးေပမယ့္ သေဘာေကာင္းပါ တယ္၊ မဂၤလာေဆာင္ ယူလိုက္ပါ' အမယ္ေလးဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္ ထခုန္မိမတတ္ျဖစ္ကာ ...
'မ ... မ ... မဟုတ္တာဗ်'
'ဘာ ... မဟုတ္တာလဲကြယ့္၊ ဒီလို အတည္မၾကံဘဲနဲ႔ အခ်ာင္ေက်ာရံုေလာက္ေတာ့ ဘယ္တရား မလဲကြယ္'
'အမယ္ေလး ... ဘယ္လိုမွ မၾကံရပါဘူးဗ်ာ'
'လုပ္မေန စမ္းပါနဲ႔ ေမာင္တက္ပုရယ္၊ ငါလဲ ငယ္ရာက ႀကီးလာတာပါ၊ မင္း ဒီသရက္ကိုင္းကေနၿပီး ငါ့သမီးအိပ္ခန္းထဲ ၀င္ေတာ့မလို႔ မဟုတ္လား၊ ငါဆင္းလာတာ မင္းေအာက္ေစာင့္က ေျပလုိ႔ အၾကံ အထ မေျမာက္တာ မဟုတ္လား'
ကဲ ... ေခ်ာက္ေပါက္ေတာ့ ၀င္ၿပီကာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္သူႏွင့္ စကားအရွည္ ေျပာမေနလိုေတာ့ဘဲ ...
'ခင္ဗ်ားႀကီး မဟုတ္ေတြဗ်ာ'
ဆိုၿပီး တစ္ခါတည္း သုတ္ေျခတင္ခဲ့ေတာ့၏။
'ေအး ... မင္းသိေစမေပါ့ကြာ'
သူ႔ႀကိမ္း၀ါးသံကို ၾကားခဲ့ရေသ၏။
အလိုေလး ...
ေနာက္တစ္ေန႔၌ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူႀကီးအိမ္က ဆင့္ေခၚေတာ့သည္။ ေဒၚဂ်မ္းဘံုႀကီးက ေရာက္ႏွင့္ ေနၿပီ။ သူႀကီး ေရွ႕ေမွာက္ မွာ ေဆးေပါ့လိပ္ႀကီးဖြာလို႔။
တရားလို၊ တရားခံ၊ တရားသူႀကီး။ အိမ္ဆင့္ဖ်ာေပၚ၌ သံုးေယာက္ ဖိုခံုေလာက္ဆိုင္ ထုိင္မိၾကေသာ အခါတြင္ သူႀကီး ...
'ကဲ ... ေမာင္တက္ပု၊ မင္း ဘယ္လို ထုေခ်မလဲ'
'ဘာကိုလဲ သူႀကီးမင္းရဲ႕'
'ေဟာဒီ ေဒၚဂ်မ္းဘံုက မင္း သူ႔သမီး ဖြတ္ႀကီး ကို ညအခ်ိန္မေတာ္ ၾကံပါတယ္ လို႔ တုိင္ခ်က္ ရွိတယ္'
'ကၽြန္ေတာ္ မၾကံရပါဘူး'
'ကဲ ... ေဒၚဂ်မ္းဘံု၊ ခင္ဗ်ာ့ စြဲခ်က္ကိုတင္'
'ကၽြန္မ တေရးႏိုးမွာ ဖြတ္ႀကီးအိပ္ခန္း ေခါင္းရင္းဘက္က လူသံသလိုလို ၾကားတာနဲ႔ ဖြတ္ႀကီး အိပ္ခန္းဘက္ ထ လာေတာ့ ဖြတ္ႀကီးဟာ ညက ဘုတ္အုပ္ဖတ္ရင္း မီးခြက္မမႈတ္မိဘဲ ပိုးစိုး ပက္စက္ အိပ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္၊ ေခါင္းရင္း ျပတင္းေပါက္ကလဲ ပြင့္လုိ႔၊ အဲဒီက ေဆးျပင္းလိပ္ နံ႔ရတာနဲ႔ အင္း ေကာင္ တစ္္ေကာင္ေကာင္ လာေခ်ာင္းတာပဲ'ဆိုၿပီး ကၽြန္မ မီးခြက္နဲ႔ ေအာက္ဆင္း ခဲ့ေတာ့ သရက္ပင္ေအာက္ အေရာက္ မွာ သင္း သရက္ပင္ေပၚက ဆင္းလာတာနဲ႔ ပက္ပင္းပါတုိး ေနတယ္၊ သင္းအေဖာ္ ေအာက္ေစာင့္ ကေတာ့ ကၽြန္မ အိမ္ေပၚက ဆင္းလာတာ ျမင္တာနဲ႔ သင္းကို ေျပာၿပီး တစ္ခါတည္း ထြက္ေျပးပါတယ္၊ အဲဒီ သရက္ပင္အကိုင္းကဆုိရင္ ကၽြန္မသမီး ဖြတ္ႀကီး အိပ္တဲ့ အိပ္ခန္းကို ျပတင္းေပါက္က လြယ္ကူစြာ ဆင္းႏုိင္ ပါတယ္။ မယံုရင္ သူႀကီးမင္း လိုက္ၾကည့္ ပါ၊ မျဖစ္ဘူး ခုညေတာ့ ဖြတ္ႀကီး အခန္းေျပာင္းအိပ္ခုိင္းမွပဲ'
သူႀကီး 'ခင္ဗ်ားသမီး အခန္း ေျပာင္းအိပ္ ခုိင္းတာ ဒီေျပာမေနစမ္းနဲ႔၊ ေနစမ္းပါဦး သရက္ပင္ေပၚက ဆင္းလာတာ ေမာင္တက္ပုရယ္လို႔ ခင္ဗ်ား ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ အတပ္စြဲႏိုင္သလဲ'
'ကၽြန္မ မွာ မီးပံုးနဲ႔ မီးခြက္ ပါပါတယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျမင္ရပါတယ္။ ကၽြန္မ သူနဲ႔ ေတာင္ စကားေျပာလိုက္ရပါေသးတယ္။
သူႀကီး 'ဘာေျပာလိုက္သလဲ'
'မင္း ငါ့သမီးကို အတည္ယူကြာလို႔ ဒီလို အေခ်ာင္ၾကံရုံ ျဖစ္ၿပီးပဲ၊ တိုင္ခ်က္ကို ျပန္ရုပ္သိမ္းပါတယ္။ ကၽြန္မမွာ ဒီသမီးတစ္ေယာက္ရွိတာ သူ႔အိုးအိမ္ခ်ၿပီးရင္ျဖင့္ စိတ္ေအးရပါၿပီ၊ ခုေတာ့ သူ႔ေနာင္ေရးပဲ ေတြးေတြး ပူေနရတာ သူႀကီးမင္းလဲ သိတဲ့အတိုင္း ဖြတ္ႀကီးဟာ ေပါေတာေတာေပမယ့္ အင္မတန္ သေဘာ ေကာင္းပါတယ္၊ အလုပ္အကိုင္ဘက္က ဆိုရင္လဲ ေရအိုးႏွစ္လံုးေလာက္ ဆင့္ရြက္ျပလိုက္ ရဦးမလား၊ ေကာက္ရိတ္ တာမ်ား ေယာက်္ားႀကီးေတြနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္း ...'
သူႀကီးနားၿငီးကာ ...
'ေနစမ္းပါဦး ... ခင္ဗ်ားသမီး ခင္ဗ်ားခ်ည္း ခ်ီးမႊမ္း မေနစမ္းပါနဲ႔၊ ဒီကတစ္ဖက္လူ ေမးပါရေစဦး' ဆိုၿပီး ...
'ဘယ္ႏွယ္ သေဘာရသလဲ ေမာင္တက္ပု'
ကၽြန္ေတာ္ က နေ၀တိမ္ေတာင္ႏွင့္
'ဘာကိုလဲ သူႀကီးမင္းရဲ'
'ဖြတ္ႀကီးကို ယူဖို႔ေလ'
'ဟာ ... ၾကံၾကံဖန္ဖန္ဗ်ာ'
'ဘာၾကံၾကံဖန္ဖန္လဲ မင္းဒါျဖင့္ ေဒၚဂ်မ္းဘံု စြပ္စြဲခ်က္အတုိင္း အေခ်ာင္ၾကံတာ သက္သက္ေပါ့'
'ဟာ ... ဘယ္လိုမွ မၾကံရပါဘူးဗ်ာ'
'ႏို႔ ... မင္းညက အခ်ိန္မေတာ္ သရက္ပင္ေပၚက ဆင္းအလာ သူနဲ႔ေတြ႕ေနတယ္ဆိုတာ ျငင္းႏိုင္ သလား'
'မျငင္း ႏိုင္ပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းရွင္းပဲ ဖြင့္ေျပာေတာ့မယ္ ခုမွျဖင့္ မထူးေတာ့ဘူး'
'ဘာထူးေတာ့မလဲကြာ၊ ကြယ္မွ မကြယ္ႏိုင္ေတာ့တာကိုး ဒီလိုခ်ည္း ဘယ္ႏွစ္ခါ ရွိၿပီလဲ'
'ဟာ ... ေနစမ္းပါဦး သူႀကီးမင္းရ ကၽြန္ေတာ္ သရက္ပင္ေပၚတက္တာက သူ႔သမီးနဲ႔ ဘာမွ မဆုိင္ဘူးဗ်ိဳ႕၊ ပ်ားတက္ဖြပ္တာဗ်၊ ပ်ား ... ပ်ား၊ ေဟာ ... ခု ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာၾကည့္ဦး ညက ပ်ားထုိးလို႔ ဖူးေရာင္ေနတာ'
အမွန္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္လံးတစ္ဖိတ္ပိတ္၍ ပ ါးတစ္ျခမ္း ေရာင္ေနပါသည္။
ေဒၚဂ်မ္းဘံု ဒါမဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး သူႀကီးမင္း၊ သူ လီစယ္တာပါ၊ ကၽြန္မ သရက္ပင္မွာ ဘယ္တုန္းက ပ်ားမစြဲ ခဲ့ပါဘူး၊ ပ်ားစြဲလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတုိ႔ အရင္ျမင္မွာပါ'
ကၽြန္ေတာ္ 'ခင္ဗ်ားႀကီး ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္မွာ ပ်ားအံုက သစ္ကိုင္းရိုးေတာင္ ရွိပါေသးတယ္'
သူႀကီးမင္း 'ေဟ့ ... တရားခံနဲ႔ တရားလိုက တစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ တိုက္ရိုက္မေျပာရဘူးေလ၊ ငါ့ကို တစ္ဆင့္ ေျပာရမယ္'
ဤမွ ကၽြန္ေတာ္က ...
'ဟုတ္ပါတယ္ သူႀကီးမင္း ပ်ားအံုက သစ္ကိုင္းရိုး ရွိပါေသးတယ္'
ေဒၚဂ်မ္းဘံု 'တျခားအပင္က သစ္ကိုင္းရုိးလဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ သူႀကီးမင္း'
သူႀကီး 'ေမာင္တက္ပု ပ်ားအံုတံ သရက္ကိုင္းက ဘယ္ေလာက္ႀကီးသလဲ'
'လက္မ ေလာက္ ရွိပါတယ္'
'မင္းခ်ိဳးေတာ့ အငုတ္က်န္ခဲ့ဦးမွာေပါ့'
'က်န္ခဲ့ပါတယ္'
'ဒါျဖင့္ ဒီအငုတ္တံ ဆက္ၾကည့္ရမယ္'
ဤအခုိက္တြင္ သူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ သူႀကီးမင္းအား စာတစ္ေစာင္ လာေပးသျဖင့္ သူႀကီးမင္း က သူ ပထမ ဖတ္ၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ေခါင္းျပန္ေမာ့လိုက္ကာ ...
'အင္း ... စုံေထာက္ဦးဂန္ဂ်ားဆီက စာေရာက္လာတယ္' ဟု ဆိုၿပီး ဖတ္ျပ၏။
သူႀကီးမင္း ဤအမႈတြင္ မရွင္းမရွင္း ျဖစ္ေနပါက ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး စုံေထာက္ေပးလိုပါသည္။
ပံု ဂန္ဂ်ား။
သူႀကီးသည္ ဖတ္ျပၿပီးေနာ္
'ေအး ... ေအး၊ ဒီလိုဆိုေတာ့ ငါအလုပ္ သက္သာတာေပါ့ကြာ၊ စုံေထာက္ေပေစ ... စုံေထာက္ပေစ ... ကဲ ... အမႈ ေရႊ႕ဆုိင္းလုိက္တယ္၊ ျပန္ၾကဦး၊ ျပန္ၾကဦး'
ေဒၚဂ်မ္းဘံု သည္ ဦးဂန္ဂ်ားအား ေသခ်င္းဆိုးႀကီး၊ ႏွာေခါင္းက်ိဳးႀကီး၊ ကာလနာႀကီး၊ မသာႀကီး၊ ေခြးတိရစၦာန္ ႀကီး စသည္ျဖင့္ ပါးစပ္က ဗ်စ္ေတာက္ ဗ်စ္ေတာက္ႏွင့္ ေကာင္းခ်ီးၾသဘာျပဳကာ သူႀကီးအိမ္မွ ထြက္ခြာ သြား၏။
ကၽြန္ေတာ္မူကား ညက ပ်ားစားရာတြင္ ဦးဂန္ဂ်ားလည္း ပါသျဖင့္ ၀မ္းသာ၏။ ျဖစ္ပ်က္ပံုလည္း သူ႔ကို ေျပာၿပီး ျဖစ္၏။
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment