တတိယထပ္ ဘယ္ဘက္ျခမ္းေအာက္လႊာ
ဖိုးဘတင္ အိပ္ရာက ႏိုးလာေတာ့ တစ္ခန္းလံုး ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္ေနတုန္းပဲ။
အလို ... အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကတုန္းပါလား။ ေဘးနား မလွမ္းမကမ္းက သာလုပ္တဲ့သူရဲ႕ အသက္ရွဴသံ ျပင္းျပင္းကို ထံုးစံ အတိုင္း ၾကားရတယ္။
ဖိုးဘတင္ ႏိုးေနက်အခ်ိန္က ေလးနာရီခြဲ။ တစ္မိနစ္မစြန္ေစရဘူး။ တစ္စကၠန္႔ မစြန္းေစရဘူး။ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ႏိုးလာတဲ့ ကိုယ့္မ်က္လံုး အက်င့္ ကိုယ္သိတာေပ့ါ။
သူတို႔ေတြ (ေခၽြးမနဲ႔ ေျမး အျမြာမ ႏွစ္ေယာက္) အိပ္ရာကထတဲ့ အခ်ိန္က ေလးနာရီ။ ဖိုးဘတင္က ေလးနာရီခြဲ။ သားနဲ႔ ေျမးအႀကီးေကာင္က ငါးနာရီခြဲ။ ဒါပံုမွန္ပဲ။
ပံုမမွန္ရင္ အခ်ိန္ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ ၿပီး အကုန္ ဒုကၡ ေရာက္တာပဲလို႔ တဖြဖြ သူတု႔ ေျပာတတ္ၿပီး ခုေတာ့ ဘယ္လို ျဖစ္ပါလိမ့္။ အဲ ... ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖိုးဘတင္ ႏိႈးမွပဲ။ သူတို႔ အေျပာနဲ႔ဆို နာရီ၀က္ႀကီးမ်ားေတာင္ အခ်ိန္ေလ်ာ့ သြားၿပီ ေလ။
ေသာက္က်ိဳးနည္း ... အခ်ိန္၊ အခ်ိန္နဲ႔ ပ်ာယာခတ္ၿပီး တစ္စက္ကေလးမွ ေအးေအးေဆးေဆး မရွိရ ပါဘူးဗ်ာ။ ဖိုးဘတင္ အလိုသာ ဆိုရင္ေတာ့ အိပ္ၾကစမ္း ေျမးမကေလးေတြ (သင္းတို႔အေဖ ငယ္ငယ္ တုန္းကလိုေလ) ခုႏွစ္နာရီ ေလာက္မွ ထၾက။ သနားပါတယ္ ေျမကေလးေတြ၊ စားေကာင္း၊ အိပ္ေကာင္တဲ့ အရြယ္ေလးေတြ။
ေၾသာ္ ... ဒါေပမယ့္ သင္းတို႔ ႀကီးျပငး္ရတာက အခ်ိန္မေလာက္မင ျဖစ္ေနတဲ့ ရန္ကုန္။
သင္းတို႔အေဖ ႀကီးျပငး္ရတာက အခ်ိန္ေတြ ေပါလြန္းလို႔ ပိုလွ်ံထြက္ေနတဲ့ အညာေဒသ ေတာၿမိဳ႕ ေလးတစ္ၿမိဳ႕။ ကြာေပတယ္ေလ။
"ၾကည္ျပာ ... ျဖဴျပာ၊ ေျမးတို႔ ... ထၾကေတာ့ေလ"
ဖိုးဘတင္ အိပ္္ရာကေန ထၿပီး သားမိသံုးေယာက္ အိပ္တဲ့ အိပ္ခန္းနံရံကို အသာပုတ္လိုက္တယ္။ ေျမးေလး ေတြ မႏိႈးဘူး။
"ျဖဴျပာ ... ၾကည္ျပာ၊ ျဖဴျပာ"
"အင္ ... ရွင္ ... အေဖလား"
ေျမးမႏွစ္ေယာက္က မႏိုးဘဲ ေခၽြးမအသံ ေပၚလာတယ္။ ေပၚလာတာနဲ႔ အေရးတႀကီး လူးလဲထၿပီး ေတာ့ တစ္ဆက္ တည္း အလ်င္စလို ႏိုင္လွတဲ့ ၾသဇာသံ စူးစူးကို ၾကားရေတာ့တယ္။
"ဟဲ့ ... မီးငယ္တို႔၊ ထၾကေတာ့ေလ၊ ဘုိးဘိုးေတာင္ ႏိုးၿပီး ဒါဆို ေလးနာရီခြဲၿပီးၿပီ၊ ေမႀကီးနဲ႔ ဒီေန႔ ခုႏွစ္နာရီ သြားရမယ္ လို႔ ေျပာထားသားနဲ႔"
"အင္းပါ ေမႀကီးကလဲ"
"ေမႀကီး က မလဲနဲ႔၊ လုပ္စမ္း ... လုပ္စမ္း၊ ထၾက ... "
"အိပ္ခန္းထဲမွာ ေခၽြးမ ပ်ာယာခတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဖိုးဘတင္ ကပ်ာကယာ ေနာက္ေဖးေျပးခဲ့တယ္။ အိမ္သာ၀င္ အက်င့္ ကို ေန႔လယ္ ေရႊ႕လိုက္ရၿပီ) တယ္။ ဧည့္ခန္းထဲက ဘုရားစင္ေရွ႕ သူ႔အိပ္ရာေပၚ ျပန္ေရာက္ တယ္ နဲ႔ ဖိုးဘတင္ရဲ႕ အခန္းက႑ ၿပီးဆံုးသြားၿပီ။ ေၾသာ္ ... အလ်င္ဆို ဒီလို အခ်ိန္ဟာ ဖိုးဘတင္ လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္ တဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။
နံနက္ခင္း ေလးကေလးကလည္း လတ္ဆတ္လို႔၊ ေအးျမလို႔။ လူကို ႏုပ်ိဳေစလို႔။ စိမ္းစိုစို သစ္ပင္ ေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕ျပင္ လမ္းမႀကီး ကလည္း တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္လို႔။ ေလွ်ာက္ပါေလ့၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေလွ်ာက္ပါေလ့။ တစ္နာရီ ေလွ်ာက္ၿပီးမွ ဖိုးဘတင္ ၿမိဳ႕ထဲ ျပန္၀င္၊ ေစ်း၀င္ၿပီး အဘိုးႀကီး အဘြား ႀကီး ႏွစ္ေယာက္စာ ေစ်း၀ယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေစ်းလြယ္အိတ္ေလး ဆြဲၿပီး ျပန္လာခဲ့။ ေဟာ ... အျပန္က် အဘြားႀကီးက လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းနဲ႔ ပဲျပဳတ္ ဆီဆမ္း အဆင္သင့္။ ဖိုးဘတင္ ေစ်းအထြက္က ၀ယ္ လာတဲ့ မုန္႔ပ်ားသလက္ အျဖဴခ်ိဳးၾကြပ္ၾကြပ္ ပူပူေလး ေတြနဲ႔ လိုက္ဖက္ညီလို႔။ ဖုိးဘတင္ တစ္သက္ မွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ႏိုင္မွာ မဟုတ္တဲ့ နံနက္ လက္ဖက္ရည္၀ိုင္း။ ခုေတာ့ ... အဘြားႀကီးလဲ မရွိရွာ ေတာ့ၿပီ။ ဇာတိေျမကိုလည္း ထားခဲ့ရၿပီ။ ဖိုးဘတင္ရဲ႕ လမ္းေလွ်ာက္ခြင့္ လည္း ဆံုးရွံဳးခဲ့ၿပီ။ ဖိုးဘတင္ နံနက္ေစာေစာ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္မွာကို သားေတြ၊ ေခၽြးမ ေတြ၊ ေျမးေတြက စိုးရိမ္ၾကသတဲ့။ လမ္းမေလွ်ာက္ရတဲ့။
ဒီေတာ့ အလ်င္က လမ္းေလွ်ာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဖိုးဘတင္ ဘာလုပ္မလဲ။ ဘုရားရွိခုိး။ ဘုရားရွိခုိ တိုလို႔ ျမန္ျမန္ ၿပီးသြားရင္ လဲ ဘာမွ လုပ္စရာ မရွိေတာ့ အၾကာႀကီးရွိခုိး၊ ေမတၱာပို႔၊ အမွ်ေ၀၊ ပုတီးစိပ္။ နံနက္ လက္ဖက္ရည္၀ိုင္း အဆင္သင့္ မျဖစ္မခ်င္း။ ဥပသကာ လုပ္ေပေရာ့။
"ျဖဴျပာ ထမင္းအိုး ပလပ္ထုိးေလ၊ ၾကည္ျပာ အိမ္သာထဲမွာ သိပ္မၾကာနဲ႔ သမီးငယ္"
"ျဖဴျပာ ညက အိပ္ခ်င္လို႔ ဆန္ထည့္ထားဖုိ႔ ေမ့သြားတယ္ ေမႀကီးရဲ႕"
"အယ္ ... ေကာင္းတယ္၊ ေကာင္းတယ္၊ မီးငယ္ေရ ... ဒီအသက္အရြယ္ေလးနဲ႔ တေမ့တည္းေမ့ ...၊ ၾကာရင္ ကိုယ့္ ကိုပါ ေမ့ဦးမယ္၊ ျမန္ျမန္ေဆး၊ သြက္သြက္လုပ္"
နံနက္က်ရင္ အခ်ိန္မကုန္ရေအာင္၊ ဆန္ကို ေရေဆးၿပီး ညကတည္းက လွ်ပ္စစ္ထမင္းအိုးထဲ ထည့္ထားတဲ့ အက်င့္ကို ဖိုးဘတင္ ၾကံဳဖူးရၿပီ။ ဖိုးဘတင္ရဲ႕ အဘြားႀကီးကေတာ့ ခ်က္ခါနီးေတာင္ ဆန္ကို ၾကာၾကာ ေရစိမ္ မထား။ ေရေစာ္နံသတဲ့။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ထမင္းနံ႔ မရဘူးတဲ့။ အင္း ... ေနရာတကာ လတ္လတ္ ဆတ္ဆတ္ စကားေျပာတဲ့ အဘြားႀကီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ မ်ားမ်ား မဟုတ္ ဘူး။ ဆယ္ရက္ေလာက္ ေနၾကည့္ ေစခ်င္တယ္။ မလတ္ဆတ္မႈမ်ိဳးစုံကို ေတြ႕သြားေစရမယ္။ ေက်ာင္းအစ္မႀကီးေရ႕ ...။ အသားမလတ္၊ ငါးမလတ္၊ အသီးမလတ္၊ အရြက္မလတ္။ စုံလို႔၊ စုံလို႔။ မလတ္တာေတြ အမ်ားႀကီးစုံလို႔ ...။
ၾကည္ျပာ ၿပီးၿပီလား သမီး၊ ဘာ ရွံဳ႕မဲ့ေနတာလဲ၊ ၀မ္းပ်က္ျပန္ၿပီလား၊ ဟုတ္လား ခက္တယ္၊ သမီး ေရခဲထုပ္ ေတြ စားလို႔ေနမွာေပါ့၊ သြား၊ ၀မ္းပိတ္ေဆး ေသာက္ေခ်း၊ ေဆးေသာက္ၿပီးရင္ မုန္႔လာဥ လွီး၊ ျဖဴျပာက ထမင္းအုိးၿပီးရင္ ငရုတ္သီးေထာင္း၊ ၾကက္သြန္နီႏွစ္လံုးနဲ႔ ၾကက္သြန္ျဖဴႏွစ္လံုးပါ ေအာင္ ထည့္ေထာင္းထား၊ ၀က္သားလံုး ထားတာ ျပန္ခ်က္ရေအာင္၊ ေမႀကီး အိမ္သာ ၀င္လိုက္ဦး မယ္ေနာ္၊ မန္က်ည္းမွည့္လဲ စိမ္ထား လိုက္ဦး"
"အရဟ" ပုတီးလံုးေလးေတြကို တေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ရင္း ဖိုးဘတင္ရဲ႕ မွိတ္ထားတဲ့ မ်က္စိထဲမွာ မေနညေနက သူေခၽြးမ ေစ်း၀ယ္အိတ္မွာ ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္ ထြက္ေနတဲ့ မုန္လာဥႏြမ္းႏြမ္း၊ မုန္လာရြက္ ၀ါ၀ါ ေတြကို ျမင္ေနရတယ္။ အဲဒါကို မန္က်ည္းမွည့္နဲ႔ ခ်ဥ္ရည္ခ်က္လိမ့္မယ္နဲ႔တူတယ္။ မန္က်ည္းမွည့္ ကေတာ့ သံုးလည္းသံုးတဲ့အရပ္။ တကဲဗ်ာ ...။ ဘာဟင္းခ်က္ခ်က္ မန္က်ည္းမွည့္ အႏွစ္ေလး ထည့္ခ်င္ ၾကတယ္။ အညာမွာ ခရမ္းခ်ဥ္သီးကို ဟင္းအိုးတိုင္း ထည့္သလို ေနမွာပေလ။ ဒီကေတာ့ ခရမ္းခ်ဥ္သီးအစား မန္က်ည္းမွည့္ ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ခရမ္းခ်ဥ္သီးထည့္သလို စားမေကာင္း တာက ခက္လွတယ္။ ဖိုးဘတင္ မႀကိဳက္ဆံုး ကေတာ့ ခ်ဥ္ရည္ခ်ဥ္ဖတ္ကို မန္က်ည္းမွန္႔နဲ႔ ခ်ဥ္တာပဲ။ အညာမွာေတာ့ မန္က်ည္းသီးစိမ္း ရင့္ရင့္ႀကီး ကိုျဖတ္ျပီး အဲ႕ဒီမန္က်ည္းရည္နဲ႕မွခ်က္တာ။ ေမႊးေန တာပဲ။ခရမ္းခ်ည္သီးကႏိုင္ႏိုင္၊ နံနံင္ႏိုင္ႏိုင္ နဲ႕သီးစံုခ်ည္ရည္ မ်ားဆို တယ္စားလို႕ေကာင္း။ ခုလို ေဆာင္းတြင္းဆို အညာမွာ သီးစံုခ်ည္ရည္ အလြန္ ခ်က္ေပါ႕။
ေဂၚရခါးသီး၊ ခရမ္းသီး၊ ပဲသီးေတာင့္၊ ဂ်ဴးျမစ္၊ ပဲေစာင္းလ်ား၊ ပဲပုစြန္သီး၊ ရံုးပတီသီး။ အဲ႔ဒါေတြကို ငါးပိနဲ႔ပုစြန္ေျခာက္နဲ႕ ၾကက္သြန္နီ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ ခရမ္းခ်ည္သီးမ်ားမ်ားထည္႕လံုး။ ျပီးေတာ႕မွျပဳတ္ ျပီး ေရ၀င္ ထားတဲ႕မန္က်ည္းစိမ္းရည္ထည္႕။ ပြက္ပြက္ဆူေတာ႕ နံနံပင္ေတြအမ်ားၾကီးခတ္။ သိပ္ ေကာင္းတာ ေပါ႕။ ေၾသာ္... ဟိုမွာေတာ႕ခုလို ေဆာင္းဆိုအသီးအႏွံအလဲ ေပါသေလ။ အသီးအႏွံေပါ တဲ႕အခ်ိန္မို႕ သီးစံု ခ်ည္ရည္ ဆိုတာ ခ်က္စားၾကတာကိုး။ ဒီမွာေတာ႔ ဘယ္ရာသီမဆိုရွားခ်ည္းေန ေတာ႔ အညာသီးစံု ခ်ည္ရည္ တစ္ခြက္ခ်က္လိုက္ရင္ က်န္တဲ႕ဟင္း ဘာမွခ်က္လို႕ရမွာ မဟုတ္ေတာ႔ ဘူး။ ဟိုမွာ ကေတာ႕သီးစံုခ်ည္ရည္ခ်က္တဲ႕ ေန႕ဆို လိုက္ဖက္ညီေအာင္ ၀က္သားဟင္း၊ ငရုပ္သီး ေထာင္း၊ ငံျပာရည္ေဖ်ာ္ နဲ႕ ပဲၾကီးအိုးကပ္ ေတြဘာေတြ ခ်က္လိုက္ေသးတာ။ ခုလို ေဆာင္းတြင္း ဖိုးဘတင္အၾကိဳက္ အမယ္ၾကီး အလြန္ခ်က္ေပါ႕။ အမယ္ၾကီးေရ၊ မင္းရဲ႕သီးစံုခ်ည္ရည္မ်ိဳး ငါမေသခင္ တစ္ခါေလာက္ စား သြားခ်င္ စမ္းတယ္ကြယ္။
ဓားသြားေပၚ ပ်ားရည္စက္ကို ခံုမင္တယ္.... အို... ဟို...ဟို....အို....’
ၾကည္ျပာ လား၊ ျဖဴျပာလား ဖိုးဘတင္ခြဲျခားလို႕မရတဲ႕ အသံေလးတစ္သံက ဖိုးဘတင္နားမလည္တဲ႕ စတီရီယိုသီခ်င္းကို ဆိုေနျပန္ျပီ။ အသံတင္ မဟုတ္ဘူး။ ေျမး အျမြာမႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ရုက္ကိုပါ ဘယ္သူ ၾကည္ျပာ၊ ဘယ္သူ ျဖဴျပာရယ္လို႕ ဖိုးဘတင္မခြဲျခားႏိုင္ပါဘူး။ သူတို႕ကေတာ႕ေျပာပါရဲ႕။ မ်က္ႏွာနဲနဲ၀ိုင္းျပီး သြားေလး မဆိုသေလာက္ ေခါတာက ျဖဴျပာတဲ႔။ သူကအၾကီး။ အငယ္မၾကည္ျပာ ထက္ငါးမိနစ္ၾကီးတာေလ။ ျဖဴျပာက ဆယ္ရွစ္ႏွစ္ ငါးမိႏွစ္၊ ၾကည္ျပာက ဆယ္႕ရွစ္ႏွစ္ေပါ႕။ အငယ္မ ၾကည္ျပာက မ်က္ႏွာ ရွည္သြယ္သြယ္ေလး နဲ႕ ငယ္ငယ္ကရတဲ႕ဒဏ္ရာအမာရြတ္ေလး ေမးေစ႕မွာရိွသတဲ႕။ သူတို႕ ဘယ္လို ေျပာေျပာ ဖိုးဘတင္မ်က္လံုးထဲမွာေတာ႕ အတူတူပဲ ဒီၾကားထဲအျမြာႏွစ္ ေကာင္က အျမဲတမ္း အကၤ်ီ ဆင္တူ၊ လံုခ်ည္ဆင္တူ၊ ဖိနပ္ဆင္တူ၊ဆံပင္ပံုစံလဲဆင္တူဆိုေတာ႕ပိုဆိုး တာေပါ႕။ အသက္ခုႏွစ္ဆယ္႕ငါးေပမယ္ ဖိုးဘတင္ မ်က္စိဒါေလာက္ မႈန္ေသးတာမွ မဟုတ္တာ၊ သားနဲ႕ေခၽြးမလိုေတာင္ မ်က္မွန္မွမတပ္ရေသးတာ။
ျဖဴျပာ ... ငါမုတ္ဆာလာျပီဟယ္၊ မုတ္ဟင္းခါးစားရရင္ေကာင္းမွာပဲ’
ဟာ... နင္၀မ္းပ်က္ေနတယ္ဆိုတယ္ဆိုျပီး ဘယ္ျဖစ္မွလဲ၊ ျပီးေတာ႕မွထမင္းေၾကာ္စားေပါ႕၊ အဲ႕ဒီမွာ ၾကက္သြန္ႏွစ္လံုးသင္လိုက္စမ္းပါ။
ဘယ္လိုအသံထြက္ေတြလဲ မသိပါဘူး။ ရန္ကုန္ေလ၀ဲ၀ဲနဲ႔ထြက္တဲ႕ အသံထြက္။ ေခၚတဲ႕အခၚအေ၀ၚ ေတြကို ဖိုးဘတင္ တစ္မ်ိဳးၾကီးခံစားရတယ္။ မုန္႔ကို မုတ္တဲ႕၊ မႈန္႕ကိုလည္း မႈတ္တဲ႕၊ ျမင့္ ကို ျမစ္တဲ႕ စ နဲ႕ဆ ကိုလည္း မကြဲၾကဘူး။ မုန္းစားမယ္ဆို မုတ္ဆားမယ္၊ အခ်ိဳမႈန္႕ဆို အခ်ိဳမႈတ္ ၾကည္႕ပါလား၊ ၾကက္သြန္ကို တစ္ဥ၊ႏွစ္ဥ မေခၚဘူး။ တစ္လံုး၊ ႏွစ္လံုးတဲ႕။ မုန္႕ဟင္းခါးကိုစားတယ္တဲ႔။ ဖိုးဘတင္ မုန္႕ဟင္းခါးေသာက္မယ္ေျပာတိုင္း သူတို႕မယ္ ရယ္ရတာအေမာ။ အညာသားစစ္စစ္သားလုပ္တဲ႕ ေကာင္ေတာင္ အေခၚ အေ၀ၚေတြ ကျပား ျဖစ္ကုန္ျပီ။ အညာလိုေခၚလုိက္။ ရန္ကုန္လိုေခၚလိုက္နဲ႕။
မတူတာေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါ။ ေဘာ႔လံုး ကို သူတို႕က ေဘာလံုး တဲ႔။ ထိုရကို ပဲပင္ေပါက္တဲ႕ ၾကာညိဳ႕ ကို ပဲငံျပာရည္ တဲ့။ ခါၾကက္ဥကို မုန္လာဥနီတဲ့။ မုန္လာထုတ္ကို ေဂၚဖီထုပ္။ ပန္းမုန္လာကို ပန္းေဂၚဖီတဲ့။ လက္ဖက္ ရည္ၾကမ္း ကို ေရေႏြးၾကမ္း တဲ႕
"ေမၾကီးေရ ... ျပီးေသးဘူးလား၊ ျဖဴျပာ အီအီးပါခ်င္းလာၿပီ"
"ေအး ေအး ... ခဏ ခဏ၊ ေရေႏြးအိုးလဲ ၾကည့္ၾကဦးေနာ္၊ ဆူရင္ ထံုးစံအတုိင္း လုပ္"
"သိပါတယ္ ေမႀကီးကလဲ၊ ဆူေသးပါဘူး"
ေခၽြးမခမ်ာလဲ အေထြေထြ စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြနဲ႔ အိမ္သာ တက္တာေတာင္ မေျဖာင့္ရွာပါလား။ ေအး ... မိီးဖိုနဲ႔ အိမ္သာ ကပ္ေနလို႔သာေပါ့ကြာ။ ဖိုးဘတင္တုိ႔ အညာမွာလို ဟိုး အိမ္ေနာက္ေဖး တစ္ေမွ်ာ္ တစ္ခၚဆိုရင္ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ပါမလဲ။ ဖိုးဘတင္တို႔ကေတာ့ အိမ္သာနဲ႔လူ ဒါေလာက္ နီးေနလို႔ေတာ့ ဘယ္လိုမွ အိမ္သာတက္လို႔မရ။ ဘယ္လိုႀကိဳးစားလို႔ကိုမွ မရတာ။ အင္း ... သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္ေပ ပဲ။ အညာသာဆို ဒါေလာက္ လူမ်ားလို႔ကေတာ့ ေနာက္ေဖးမွာ အိမ္သာ ႏွစ္လံုးေဆာက္ၿပီ။
"ျဖဴျပာ ... လာ၊ ကဲ ... ဟိုမွာ ေရေႏြးဆူေနၿပီေလ၊ ၾကည္ျပာ လုပ္စမ္း၊ ေရေႏြးခပ္၊ ၿပီးေတာ့ က်န္တာနဲ႔ ေကာ္ဖီႏွပ္"
"ေမႀကီး ကလဲ၊ ၾကည္ျပာ ဒီမွာ ၾကက္သြန္ သင္ေနတယ္ ေမႀကီးရဲ႕"
ပါးစပ္ စီမံခန္႔ခြဲ မႈ သြက္သေလာက္ လက္မသြက္တဲ့ သူ႔အေမနဲ႔ သူ႔သမီးေတြရဲ႕ ျပႆနာက စၿပီ။
"ကဲ ... ကဲ အရာရာ ငါပဲ လုပ္မယ္ေနာ္၊ နင္တို႔ကို ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္ထဲမွာထည့္ ကိုးကြယ္ထားမယ္၊ မိန္းကေလး ေတြရယ္ လို႔ အိမ္မႈကိစၥ ဘာမွ မလုပ္ခ်င္ဘူး၊ ပ်င္းေနခ်င္တာပဲ"
အဲဒါကေတာ့ မေအတူကိုးဗ် မသင္းသင္းရဲ႕။ ဒီမိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္က ခင္ဗ်ားဗိုက္ထဲက ထြက္ တာပဲ။ ခင္ဗ်ားလို ရွိေတာ့မေပါ့။ ခင္ဗ်ားလဲ အလုပ္ကိစၥ၊ အလုုပ္ကိစၥနဲ႔ ေန႔တိုင္း အိမ္ျပင္ ရမယ္ ရွာထြက္ေနတာ။ အိမ္မႈ ကိစၥဘယ္မွာ လွည့္ၾကည့္လို႔တံုး။ ေငြရွာတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီေလ။ မရွာရဘူး မဆိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မိန္းမ တစ္ေယာက္ ဒီေလာက္ အိုးပစ္အိမ္ပစ္ ထြက္တာမ်ိဳးေတာ့ ႀကိဳက္ေပါင္ ဗ်ာ။ မေျပာသလုိ႔ ၾကည့္ေနရ တာပ။
"အ၀တ္ေတြလဲ အခန္းထဲမွာ တစ္ပံုႀကီးပဲ၊ နင္တို႔ႏွစ္ေယာက္ အ၀တ္က အမ်ားဆံုး၊ ဟိုကုလားမ ကလဲ မလာ တစ္ခ်က္၊ လာတစ္ခ်က္နဲ႔၊ ဒီက လိုရင္ မလာဘူး၊ သူတို႔ ပိုက္ဆံလိုရင္ေတာ့ လာမယ္"
"သမီး တို႔ အ၀တ္ေတြတင္ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ ကိုႀကီးေဘာင္းဘီေတြ အက်ႌေတြကလဲ အမ်ားႀကီးပါ"
"တြက္မေနနဲ႔ ... သြား၊ ၿပီးရင္ နည္းနည္းျဖစ္ျဖစ္ ခြဲေလွ်ာ္၊ ျဖဴျပာၿပီးရင္ ညီမႏွစ္ေယာက္ ေလွ်ာ္ၾက၊ ေတာ္ေန ... ေဖႀကီး တို႔ ကိုႀကီးတို႔နဲ႔ ေရခ်ိဳးခန္း မအားဘဲ ေနလိမ့္မယ္"
"ဟာ ... ေမႀကီးကလဲ၊ ကုလားမ လာမွာပါ။ သမီးတို႔က ဒီေန႔ ေစာေစာသြားရမ်ာ၊ ကုလားမ မလာ လဲ သမီးတို႔ ေန႔လယ္ ျပန္မွ ေလွ်ာ္မယ္"
"အမယ္ေလး ... မမရယ္၊ ေန႔လယ္စကားေတာ့ မေျပာပါနဲ႔၊ ရွင္တို႔ ကြန္ပ်ဴတာတုိ႔၊ က်ဴရွင္တို႔နဲ႔ ဘယ္တုန္းက ေန႔လယ္ ျပန္ေရာက္လို႔လဲ"
"ညေန ... ညေန၊ သမီးတို႔ ညေနက် ေလွ်ာ္မယ္။ အဲ ... ဘိုးဘိုးေရ ကုလားမ ေန႔လယ္လာရင္ ညေန ဆက္ဆက္ ျပန္လာခဲ့လို႔ ေျပာေပးေနာ္"
"ဟဲ့ ... ဘုိးဘိုး ပုတီးစိပ္ေနတယ္ေလ၊ ဘာလို႔ ေအာ္ေနရတာလဲ"
အျမြာညီအစ္မ လုပ္တတ္တဲ့ ပခံုးတြန္႔ၿပီး လွ်ာထုတ္ျပတဲ့ ေျပာင္စပ္စပ္ အမူအရာကို ဖုိးဘတင္ ျမင္ေနမိတယ္။ ေခၽြးမက ဒီလုိ သိတတ္ေဖာ္ေတာ့ရသား (ရွိစုရွိမဲ့ အေမြအထုပ္ေလးကို ထုခြဲၿပီး၊ တုိက္ခန္း ၀ယ္ေပးတဲ့ မ်က္ႏွာေၾကာင့္လား မဆိုႏိုင္ဘူး)။ ဖိုးဘတင္ကို ယေန႔ထိေတာ့ ၾကည္ျဖဴ လ်က္ပဲ။ အဲ နက္ျဖန္ သန္ဘက္ မေျပာႏိုင္ဘူးေပါ့ေလ။ ဒီအိမ္က ေခၽြးမက ေခါင္ခ်ဳပ္။ သားလုပ္တဲ့ သူက အိမ္ေထာင္ဦးစီး အရုပ္။ ဖေအတူ တာေပါ့ေလ။ ဦးဘတင္၊ ေဒၚတုပ္လဲ ေဒၚတုပ္က အခ်ဳပ္ပဲ။ ဦးဘတင္က အရာအရာ မတုပ္ သေဘာ။ အင္း ... သားလုပ္တဲ့ သူက်ေတာ့လဲ အရာရာ မသင္း သေဘာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ သားဟာ အလြန္ ေအးေအးေဆးေဆး ေနခ်င္တဲ့ေကာင္။ ဘယ္ေတာ့ မွ ပူေလာင္မေနဘူး။ အၿမဲ ပူေလာင္ေနတာက ေခၽြးမ။
"ထမင္းစားပြဲေပၚမွာ ညက ပန္းကန္ေတြ ရွိေသးတယ္။ အုပ္ေဆာင္းေအာက္မွာ ပန္းကန္ေတြ ေဆးလိုက္ဦး၊ ၿပီးမွ ေရခ်ိဳးၾက၊ ျဖဴျပာ လာဦး၊ ထမင္းေၾကာ္ဖို႔ ျပင္ထားစမ္း"
ေဟာဒီ အိမ္မွာ ညအခ်ိန္မရွိ ထမင္းစားၾကတာနဲ႔ စားၿပီးသား ပန္းကန္ေတြ မေဆးဘဲပံု ပံုထားတာ ဘာအက်င့္လဲကို မသိဘူး။ ေအးေလ စည္းကမ္းပဲေပ့ါ။ ေခၽြးမ လုပ္သူ သူ႔မိဘမ်ားနဲ႔ ေနစဥ္က အေစခံေတြ ဘာေတြ နဲ႔ ေနခဲ့ရတဲ့ အက်င့္စရုိက္ေတြလားလဲ မသိပါဘူး။ ေခၽြးမ အေဖက ဟုိတုန္း က ၿမိဳ႕ပိုင္မင္းကိုး။ ေျခြရံ သင္းပင္း ရွိမွာေပါ့။ ၿမိဳ႕ပုိင္မင္းေပတဲ့ သားသမီးေတြက မ်ားေတာ့ ၾသဇာ အာဏာနဲ႔ ေျခြရံသင္းပင္းသာ ရွိတာပါ။ စုစုေဆာင္းေဆာင္း မရွိႏိုင္ရွာပါဘူး။ အညာ ေတာင္သူ တစ္ပုိင္း၊ ပဲကုန္သည္ တစ္ပိုင္း ဦးဘတင္၊ ေဒၚတုပ္ ေလာက္ေတာင္ ရွိရွာတာ မဟုတ္ပါူဘး။ ဦးဘတင္၊ ေဒၚတုပ္မွာ ၿမိဳ႕ပိုင္မင္း သမက္ ေမာင္ထြန္းႏိုင္ တစ္ေယာက္ တည္း ေမြးတာကလဲ ပါမွာ ေပါ့ေလ။
တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလး ရွားရွားပါးပါး ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ ေကာလိပ္ပို႔ဟ ပို႔ဟေပါ့။ မႏၱေလး ေကာလိပ္ေတာင္ မေနခ်င္ဘူးခင္ဗ်။ အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ခ်င္တာ၊ ရန္ကုန္ ေကာလိပ္မွဆိုလို႔ ပို႔-ပို႔၊ ေန-ေန နဲ႔ ထား။ ေဟာ စာေမးပြဲကို ႏွစ္ႏွစ္က်ေရာဗ်ား။ ေက်ာင္းမွာ ေပ်ာ္လို႔တဲ့။ ေပ်ာ္မွာပေလ။ ကိုယ့္လူက ၿမိဳ႕ပိုင္မင္း သမီး ေတြ႕ေနမွကိုး။ ႏွစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္မွာ အင္ဂ်င္နီယာ ဘီအက္စ္စီ ေအာင္တယ္။ ရန္ကုန္က မခြာႏိုင္ ျဖစ္ၿပီး အလုပ္၀င္တယ္။ အလုပ္၀င္ေတာ့လဲ ဖေအ မေအတြ အမ်ိဳးေတြမွာ ဂုဏ္ယူရျပန္ေရာ။ သူ႔အလုပ္က ျမန္မာ့အသံ မွာေလ။ ေရဒီယိုမွာ အလုပ္လုပ္ရမွာတဲ့ ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အသံလႊင့္တဲ့ဘက္ မဟုတ္ဘူး ဆိုေတာ့ စိတ္ပ်က္သြားတယ္။ ကိုယ့္သားအသံေလး ေရဒီယုိ လႊင့္တာၾကားရေတာ့မဟဲ့ဆိုၿပီး ေနတာကိုး။ ၾကာပါဘူး၊ အလုပ္၀င္ ၿပီး တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က်ေတာ့ မိန္းမေတာင္းေပးရတာပါပဲ။ ဦးဘတင္၊ ေဒၚတုပ္လဲ ရန္ကုန္ ေရာက္ဖူးသြာတာေပါ့ေလ။
မဂၤလာေဆာင္ကို ဆန္ကေဖးဆိုတာမွာ လုပ္တယ္။ စည္လုိက္တာ။ ၿမိဳ႕ပိုင္မင္းရဲ႕ ဂုဏ္သေရရွိ မိတ္ေဆြ ေတြလဲ လာၾကေပါ့။ အမယ္ႀကီးဆို မ်က္ရည္ကလည္ကလည္နဲ႔ သူ႔အညာက အမ်ိဳးေတြ ျပခ်င္လြန္းလို႔တဲ့။ မဂၤလာေဆာင္ ကလဲ စည္ပါတယ္။ ဦးဘတင္၊ ေဒၚတုပ္လဲ ကုန္ရွာပါတယ္။ ကုန္ပေစေပါ့။ ဒီသား တစ္ေယာက္ ရွိတာ။ ဒီသားအတြက္ ကုန္ဖို႔ထားတာပဲ။ အဲဒီကတည္းက ... မဂၤလာေဆာင္ၿပီး ကတည္းက ကုန္တဲ့ အကုန္ဟာ ဘယ္ရပ္ေတာ့လို႔တံုး။ မဂၤလာေဆာင္ၿပီး (ေဟာဒီ ကမာရြတ္ထဲမွာပဲ ဘယ္နားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး) အိမ္ငွားေပးခဲ့ရတယ္။ သံုးဖို႔စြဲဖို႔လဲ ေပးခဲ့ရတယ္။
မိန္းကေလးက အလုုပ္မရေသးဘူးကိုး။ ေနာက္ေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမ ၀င္လုပ္တယ္။ (ခုေတာ့ စိန္ေရႊ၊ ရတနာ ပြဲစားေပါ့။ မိသားစုငါးေယာက္ လာႏွစ္ရပ္နဲ႔ မေလာက္လို႔ အလုပ္က ထြက္သတဲ့)။ သူတို႔အညာကို ေဆြျပမ်ိဳးျပလာၾကေတာ့ ေခၽြးမမွ ပတၱျမား ေရႊၾကဳတ္၊ ႏႈတ္ငုံစ ကေလးနဲ႔။ အျပန္မွာလဲ ေပးလိုက္၊ ေပးလိုက္။ ရန္ကုန္ ကေန မွာလဲ ေပးလိုက္၊ ေပးလိုက္နဲ႔။ အိမ္ေျပာင္းရျပန္ၿပီ၊ အိမ္စေပၚလိုလို႔ဆိုတာက ခဏ ခဏ။ ဦးဘတင္ လဲ အညာအိမ္ခါးပန္းမွာ ေျပာင္းသမွ် လိပ္စာ ေျမျဖဴနဲ႔ မွတ္ရတာလဲ မနည္းေတာ့ဘူး။
အမယ္ႀကီး က တဖ်စ္ေတာက္ေတာက္။ သူ႔သားကို အိမ္ေလးတစ္လံုး ၀ယ္ေပးခ်င္တာ။ အဲေလာက္ ေတာ့လဲ (ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ဆိုေတာ့) မတတ္ႏိုင္။ အင္း ... အမယ္ႀကီး အမယ္ႀကီး၊ သူေသမွပဲ သူ႔ဆႏၵျပည့္ ေတာ့ တာကိုး။ အမယ္ႀကီးဆံုးေတာ့ သားေနာက္ လိုက္လာခဲ့တယ္ေလ။ အိမ္၀ိုင္းကိုပါ ေရာင္းခဲ့ၿပီး သံေယာဇဥ္ ျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဒီက်ေတာ့ အိမ္၀ုိင္းေရာင္းရတာေရာ၊ အဘြားႀကီး လက္၀တ္ လက္စားေလး က်န္တာေရာ၊ သူတုိ႔ အိမ္စေပၚတင္ထားတာေရာ အားလံုးေပါင္းၿပီး ရႏိုင္တဲ့ အပိုင္ ေလးတစ္ခု လုပ္ေပးလုိက္တယ္။ အညာမွာ ဆုိရင္ ကားတစ္စီး၊ တုိက္တစ္လံုးနဲ႔၊ ဇိမ္နဲ႔ ေနႏိုင္ ေလာက္တဲ့ ေငြသံုးသိန္းဟာ ဒီမွာေတာ့ အုတ္အဂၤေတ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း နဲ႔ ေဆာက္ထားတဲ့ တိုက္ခန္းရွည္ေမ်ာေမ်ာေလးပဲ ရသတဲ့ဗ်ိဳ႕။ ဒါေတာင္ သားက အဖအုိႀကီးကို ညႇာလို႔၊ သူတို႔ အလိုသာဆို ျမင့္ေလ ေစ်းခ်ိဳေလဆိုတဲ့ အျမင့္ဆံုးအခန္းကို ယူမွာ။
"ေညႇာ္တယ္၊ ေညႇာ္တယ္ေဟ့၊ ေမႀကီးေရ ... ဘာေတြမ်ား ခ်က္ေနတာလဲကြာ"
ဖိုးဘတင္ ေဘးနားက သားလုပ္သူရဲ႕ အိပ္ရာက ႏိုးထလာတဲ့အသံ။ ငရုတ္သီး ၾကက္သြန္ဆီသတ္ နဲ႔ စူးစူးက ဧည့္ခန္းထဲ ကို လံုးၿပီး ၀င္လာေနတယ္။
ဆက္ရန္
.
1 comment:
အမ..အရမ္းမိုက္တယ္..ဖတ္ရတာ..
သရုပ္ေဖာ္ေတြပီျပင္တယ္ေနာ္..
တင္ေပးလို႔ေက်းဇူး
Post a Comment