လက္ဖြဲ႕လယ္မွ ထန္းေျခာက္ပင္
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
ပတၱျမားေရာင္ ရြဲလုံးႀကီးမ်ားသည္ က်ီးအာခ်ဳံတက္ေသာ ကုကိၠဳလ္ပင္ႀကီးထက္တြင္ တြဲရရြဲ ဆြဲလ်က္ ရွိ ေနၾကသည္။
ရီးက်ီးဒန္သည္ ႏြားစာစဥ္းဓားကို နန္းတိုင္ေပၚ မေျမႇာက္ေသးပဲ တစ္ေအာင့္တစ္နား ေမာ့ၾကည့္လိုက္၏။ စိမ္းအိုေရာင္ေတာမွ က်ီးအာသီးမ်ားကို ထင္းခနဲျမင္လိုက္ရ၏ ဤသည္မွာ တမင္နားျခင္းမဟုတ္။ တမင္ေမာ့ျခင္း လည္းမဟုတ္။ ရြာေတာင္ပိုင္းဆီမွ စည္စည္ စည္စည္အသံမ်ား ၾကားလိုက္သလို ရွိေသာ ေၾကာင့္ နားစြင့္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕နားစြင့္ခိုက္တြင္ ေခါင္းေမာ့လိုက္မိသည့္အတြက္ က်ီးအာသီးမ်ားကို ျမင္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထိုခဏ၀ယ္ ရီးက်ီးဒန္ အသိအာရုံသည္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ေတာက္ပ သြား ေလ၏။
"မသိသူေတြအတြက္ေတာ့ ငါ့အိမ္၊ ငါ့ယာ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့မယားဆိုတဲ့ အယူမွား အျမင္မွားႀကီး ဖုံးလႊမ္း ေနတာကိုး။ ဒီအခါ က်ီးအာသီးမွည့္ႀကီး နီရဲ၀င္းဖန္႕ေနသလို ႏွစ္သက္စရာႀကီးေပါ့။ သိသူေတြ ကေတာ့ ဒီလွပနီရဲမႈေအာက္မွာ မည္းေမွာင္ေနတဲ့အသား ရွိပါကလားဆိုတာ သိသလို၊ ဘယ္ဥစၥာမွ ငါ့ဟာ မဟုတ္ ငါမဟုတ္ဆိုတာ သိၾကတယ္။ သိၾကတဲ့အတြက္ အတၱနည္းတယ္၊ မာနေဒါသနည္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖဴစင္ၾက တယ္"
ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ ဆုံးမစကားတစ္ပုဒ္က ေခါင္းထဲတြင္ လက္ခနဲေပၚလာသည္။ ေပၚလာသည္ ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ရင္ထဲၿငိမ့္ခနဲခ်မ္းေျမ့လိုက္ရသည္။ သို႕ေၾကာင့္ ႏြားစာစဥ္းရန္ ညာဘက္က ဓားကို ေျမႇာက္လိုက္ လွ်င္ ဘယ္ဘက္လက္က ေကာက္ရိုးထိုးသြင္းေသာ နန္းတိုင္ခြၾကားထဲသို႕ ဓားခုတ္ခ်က္ မိရုံကေလး အစြန္းထြက္ေအာင္ ေကာက္ရိုးဆုပ္ကို တြန္းေပးလိုက္သည္။ တစ္ခ်က္သာ ခုတ္ရေသး၊ သဲ့ခနဲ ၾကားရ သည္။ ရီးက်ီးဒန္ ဆိုင္းလိုက္ရျပန္သည္။ နားစြင့္ရျပန္သည္။
လူ႕ရြာလူ႕ေဒသ လူေတာထဲေနလွ်င္ ဤႏွယ္ နားစြင့္ရသည္မွာ ရီးက်ီးဒန္တို႕ ထုံးစံ။ ကိုယ္ႏွင့္ မဆိုင္ သည္ကို ေနာက္ထား။ မည္သူႏွင့္မည္၀ါ ရန္ျဖစ္သည့္ အသံနည္း။ မီးထင္းကိစၥေလာ။ နာေရးေလာ။ မီးထင္း ကိစၥ ဆိုေသာ္ ဆြဲရလြဲရမည္။ နာေရးဆိုေသာ္ ခ်က္ခ်င္းသြားရမည္ ကမၼဌာန္း ေကာင္ျပင္ဆင္ေရး ကိစၥတြင္ နားလည္သူ ရွိေခ်က မေထာင္းတာ။ ထိုအခါ ကာယကံရွင္ကို အားေပး စကားေျပာ ရုံ တရားျပ ရုံသာ။
နားမလည္သူမရွိေခ်က ခက္သည္။လူမ်ားသည္ နာေရးကိစၥတြင္ အစြဲအလမ္းႀကီးဆဲ၊ ယုန္ထင္ ေၾကာင္ထင္ ရွိၾကဆဲ။ ထို႕ေၾကာင့္ ရီးက်ီးဒန္မွာ ႏြားစာမွ်ေသာ္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မစဥ္းရ။ နားစြင့္လိုက္၊ တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ခုတ္လိုက္ ႏွင့္ ဖင့္ႏြဲေနသည္။
"ဟယ္စိိတ္ထင္လို႕ ထင္ပါရဲ႕"
အေတြးျဖင့္ စိတ္တုံးတုံးခ်ကာ ေလးငါးခ်က္ ဆက္ကာဆက္ကာ ခုတ္လိုက္ေသာအခါ၊ အသံသည္ ပို၍ က်ယ္ေလာင္ ၏။ သဲ့သဲ့မွ်မဟုတ္။ စီခနဲ ညံခနဲျဖစ္သည္။
တေဖာင္းေဖာင္းႏြားစာစဥ္းသံက ရပ္သြားျပန္သည္။ သည္တစ္ခါေတာ့ ဟုတ္သည္။ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္သံ။ ေဒါသဖက္ေသာ အသံက်ယ္ႀကီးျဖင့္ လုေျပာေနသည္။ ထိပါးပုတ္ခတ္ေနၾကသည္။
"ဘယ္သူေတြပါလိမ့္"
ေတြးေနဆဲ စြာစြာစြာစြာႏွင့္ ေနာက္ထပ္အသံတစ္သံ တိုးလာျပန္သည္
"ေခ်ာစိန္၊ ညည္းမတရားမေျပာနဲ႕။ ညည္းေျပာတာလြန္ၿပီေနာ္။ ရီးက်ီးဒန္႕မ်က္ႏွာေၾကာင့္ ငါသည္းခံ ေနတာ"
"အလိုေလးေခ်ာစိန္ဆိုပါလား"
ထရိုးထစဥ္သာဆိုပါက ဒူးကအေၾကာေတြ ဆိုင္းေနမည္။ စုတ္တသပ္သပ္ျဖင့္ ျဖည္းညင္းစြာထမည္။ ယခုေသာ္ကား တစ္စုံတစ္ေယာက္က ခ်ိဳင္းၾကားမွ ကိုင္လ်က္ တအားဆြဲမလိုက္သည့္အလား ရီးက်ီးဒန္ စန္႕ခနဲ ထၿပီးျဖစ္သြား၏။ မတ္ခနဲရပ္ၿပီး ျဖစ္ေနေခ်ာၿပီ။
"တကတည္းေတာ္ အေရးထဲမွာ"
စန္႕ခနဲ မတ္ခနဲ ထသလို ထမိၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိုင္နက္ ေျခေထာက္မ်ားကလည္း အိမ္၀ိုင္းအျပင္ဘက္သို႕ လွမ္းၿပီးျဖစ္သြားသည္။ သို႕ေသာ္ နန္းတိုင္ခတစ္ဖက္ႏွင့္ ထဘီနားႏွင့္ ၿငိေနသည္။ တံု႕ ခနဲ ေဆာင့္ဆြဲခံရသလိုျဖစ္သြားသျဖင့္ စိတ္မရွည္လက္မရွည္ ေရရြက္လိုက္ကာ အသံလာရာသို႕ အေသာ့ ႏွင္လာ၏။ ရန္ပြဲဟူသည္ ေစာေစာဖ်န္ေျဖႏိုင္ေလ ေကာင္းေလျဖစ္၏။ ေဒါသျဖစ္လာၾကၿပီဆိုလွ်င္ ႀကီးသည္ ငယ္သည္မေရြး၊ မွားသည္ မွန္သည္ မတြက္၊ တစ္ဖက္ လူထက္ ေၾကာေရးကို ဦးတည္ေတာ့သည္။
သည္မွတစ္ဆင့္တက္ေသာ္ ေဖေတြ ေမာင္ေတြႏွင့္ ဆဲၿပီဆိုၿပီ။ ထိုမွတစ္ဆင့္ တိုးပါးမႈ တစ္ဖက္လူ အသည္း ကို ထိေရးအတြက္၊ ငယ္က်ိဳးငယ္နာေတြ ေဖာ္ေတာ့သည္။ သူ႕အမ်ိဳးထဲတြင္ အႏူရွိတာေရာ၊ ကိုယ့္အမ်ိဳး ထဲတြင္ လင္ေကာင္မေပၚတာေရာ။ ထိုအခါ လက္ပါလာၿပီ။ သတ္ၾကပုတ္ၾက၊ ရိုက္ၾကႏွက္ၾကလွ်င္ ႏွစ္လင္သား၊ ေမာင္ႀကီးေမာင္ငယ္ႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးေတြ အကုန္ပါလာမည္။ သို႕ေသာ္ ေျပးမွ ေျပးမွ…။
ရီးက်ီးဒန္ လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။
"ဘယ္သူပါလိမ့္"
မေခ်ာစိန္တို႕ အိမ္၀ိုင္းေရွ႕တြင္ မိန္းမတစ္ေယာက္။ ထဘီကို ေနာက္တိုေရွ႕ရွည္ေအာင္ လက္တစ္ဖက္ကို တင္ေပၚ ဖိအုပ္လ်က္၊ လက္တစ္ဖက္ကို ေထာင္လိုက္ထိုးလိုက္ႏွင့္ ရန္ေတြ႕ေနသည္။ သို႕ေသာ ္မည္သူဟု ရီးက်ီးဒန္ မသဲကြဲေသး။ ရန္ေထာင္ေနေသာ ထိုမိန္းမအား ေခြးသုံးေကာင္က ေဟာင္ေန၏ ကေလးေတြ ကလည္း ၀ိုင္းၾကည့္ေနေသး။ ကေလးအုပ္၏ေနာက္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ကား မိန္းမႀကီးငယ္ အခ်ိဳ႕ က ရန္ပြဲ ကို အကဲခတ္ရင္း တီးတိုး တီးတိုး ေျပာေနၾက၏။
ထိုမိန္းမႏွင့္ ရီးက်ီးဒန္နီးလာၿပီ။
မ်က္ခြံကို ရႈံ႕ၿပီးၾကည့္ေသာ္ျငား သူ႕ရုပ္ကို ရီးႀကီးဒန္မဖမ္းႏိုင္။ အသံကို က်က္မိရန္ ႀကိဳးစားေပမဲ့မမွတ္မိ၊
"ဟဲ့ဘာျဖစ္ၾကတာလဲ"
ရီးက်ီးဒန္အသံၾကားလွ်င္ ထိုမိန္းမ အရွိန္တန္႕သြား၏ ရီးက်ီးဒန္ကို လွည့္ၾကည့္၏။
"ေၾသာ္ ေတာင္ဖ်ားက ဆြဲမိကိုး"
ဆြဲမိသည္ ဆင္းရဲ၏။သို႕တေစ စြာ၏။ ၾကက္ေခါင္းဆိတ္မခံ။ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းသည္။
"ဆြဲမိဘာျဖစ္တာလဲ"
"ဘာျဖစ္ရမလဲ ရီးက်ီးဒန္ရဲ႕"
ေဒါသသည္ ရီးက်ီးဒန္ဘက္သို႕ လွည့္လာ၏။ သို႕ေသာ္ ရီးက်ီးဒန္ သည္းခံပါသည္။ ခြင့္လႊတ္ပါသည္။ က်ီးအာသီးကို ပတၱျမားလုံးႀကီးထင္ေနသည့္ အရြယ္မဟုတ္လား။
"မိန္းကေလးရယ္ အရီးလာတာက အရီးသမီးကို ဆုံးမရေအာင္၊ ဖ်န္ေျဖရေအာင္လာတာပါ"
ဆြဲမိသည္ တင္တျခမ္းေပၚ ဆြဲတင္ထားေသာ ထဘီစကို ေလွ်ာခ်လိုက္၏ မည္းနက္ေသာ ေခ်းေၾကာင္း ေတြ အရစ္ထေနေသာ ဒူးေခါက္ခြက္လည္ ပုန္းကြယ္သြား၏။
"က်ဳပ္တို႕ထန္္းပင္ေတြေပါ့ေတာ္။ က်ဳပ္တို႕ကလည္း ထန္းေလွ်ာ္ အသုံးလိုလို႕ သြားေတာ့ ငုံးငုံးတိုေနၿပီ။ သူတို႕ ခ်ိဳင္မယ္ဆိုလည္း ေစာေစာက ႀကိဳၿပီး အသိေပးထားရင္ က်ဳပ္တို႕ အလုပ္ပ်က္ခံၿပီး မသြားပါဘူး။ အခုေတာ့ သူတို႕ႀကိဳမေျပာလို႕ ခ်ိဳင္မယ့္လူငွားရတယ္။ မခ်ိဳင္ျဖစ္ေတာ့ ေတာင္းပန္လႊတ္ရတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ဒါေလာက္ေတာ့ အသိေပးဖို႕ေကာင္းတဲ့အေၾကာင္း လာေျပာေတာ့"
"အင္းအင္း သူကဘာျပန္ေျပာလဲ"
"ေျပာႏိုင္ဘူးတဲ့ ၊ ကိုယ့္လယ္ထဲမွာရွိတဲ့ ထန္းပင္။ ကိုယ္ခ်ိဳင္ခ်င္ ခ်ိဳင္မယ္၊ လွဲပစ္ခ်င္ လွဲပစ္မယ္ ဘာျဖစ္လဲတဲ့ ကဲေကာင္းသလား"
"ဟုတ္တယ္ေလ ကိုယ့္လယ္ထဲရွိေနတာ ဘယ္သူ႕ဆီသံေတာ္ဦးတင္ရဦးမွာလည္း ဟင္"
မေခ်ာစိန္သည္ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းလာကာ ေျပာရင္းဆိုရင္း ၀ိုင္း၀ေရာက္လာေလသည္။
ရီးက်ီးဒန္ မေခ်ာစိန္ကို တစ္ခ်က္စိုက္ၾကည့္လိုက္သည္ မေခ်ာစိန္မွာ မိခင္၏အၾကည့္ကို နားမလည္ သေဘာ မေပါက္။
"ေတာ္စကားေျပာတာၾကည့္ေျပာေနာ္"
"ၾကည့္ေျပာတာပဲ"
"သြားစမ္း သြားစမ္း"
ရီးက်ီးဒန္ မေခ်ာစိန္ကို တြန္းလႊတ္သည္။ ဆြဲမိဘက္သို႕ လွည့္၍လည္း ေတာင္းပန္သည္။
"ဆြဲမိ ျပန္ေတာ့ေနာ္၊ ဒီေကာင္မ မသိလို႕ေျပာတာပါ။ အရီး သူသေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းျပမယ္၊ ဆုံးမ မယ္ဟုတ္လား"
ဆြဲမိ ေခါင္းညိတ္၍ မၿပီးေသး၊ မေခ်ာစိန္ ေရွ႕တိုးလာ၏။
"အေမက ဘာျပဳလို႕ ေတာင္းပန္ေနရတာလဲ"
"ငါဖိနပ္နဲ႕ ပါးရိုက္လိုက္ရ…တယ္"
ဒါပဲေျပာပါသည္။ ေရွ႕မဆက္ပါ။
ေရွ႕မဆက္ျခင္း ရိုက္မည္ရြယ္ရန္ အတြက္ ဖိနပ္ကုန္းခၽြတ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ရီးက်ီးဒန္ ေျခေထာက္တြင္ ဖိနပ္မပါ။ ကေလးေတြ ၀ါးခနဲ ၀ိုင္းရယ္ၾကသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ အကဲခတ္ ေနသူ မ်ားလည္း ရီးက်ီးဒန္အမွားကို ၿပဳံးေနၾကသည္။
"ေတာင္းပန္သင့္လို႕ ေတာင္းပန္ရတာေပါ့ဟဲ့။ ဒီထန္းပင္ေတြကို ဘယ္သူစိုက္သလဲ နင္သိလား ဘယ္သူပိုင္သလဲေကာ အဲဒါသိလား"
ထိုသို႕ ေမးလိုက္သည့္အတြက္ မေခ်ာစိန္ ေ၀ေတေတျဖစ္သြား၏။ ရီးက်ီးဒန္ကို ျပန္ၾကည့္ေန၏။
"ငါ့ကို ငရဲႀကီးေအာင္ မလုပ္နဲ႕၊ သြားအိမ္ထဲကိုသြား ငါလာခဲ့မယ္။ ရွင္းၿပီးလည္း ျပမယ္"
သည္တစ္ခါ တြန္းလႊတ္ေသာအခါတြင္မူ မေခ်ာစိန္ ေပေတေတ ကတ္တတ္တတ္ လုပ္မေနေတာ့ပါ။ အိမ္ဘက္သို႕ တုံ႕ေႏွးစြာ ေလွ်ာက္သြားသျဖင့္ ရီးက်ီးဒန္သည္ ဆြဲမိကို ထပ္မံေတာင္းပန္ကာ သမီး ေနာက္သို႕ လိုက္ပါလာခဲ့၏။
"အေမႀကီး"
ေျမးတို႕သည္ အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွ ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ လုပ္ေနခဲ့ၾကရာ သူတို႕အနားသို႕ ရီးက်ီးဒန္ေရာက္လာသည့္အတြက္ ၀မ္းသာအားရ ဆီးႀကိဳၾက၏ မေခ်ာစိန္တို႕အမိမွာ ေျမစိုက္ ေလးပင္တဲႀကီးျဖစ္သည္။ တဲထဲတြင္ အုိးလုပ္လက္စေတြ တိုက္သြင္းရန္ အသင့္ျဖစ္ေနေသာ အိုးေတြႏွင့္ ရႈပ္ပြေနလိမ့္မည္။
သို႕ေၾကာင့္ ရီးက်ီးဒန္က ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာပင္ ေျမးမ်ား၏ ေဘး၌ ၀င္ထိုင္လိုက္သည္။ ေျမးမိန္းကေလး မ်ား ထဲတြင္ အႀကီးဆုံးျဖစ္ေသာ ခင္ခင္ႀကီးသည္။ အငယ္ဆုံးေမာင္ကေလး ေမာင္ေထြးကို ထမင္းခြံ႕ေနရာမွ ဘြားေအထိုင္ရန္ တစ္ဖက္သို႕ တိမ္းေပး၏။ ေမာင္ေထြးက ဘြားေအကို လာဖက္၏။ သူ႕ပါးစပ္ တြင္ ပဲႀကီးဟင္း ေျခာက္ေျခာက္ခ်က္ (ဆီျပန္)မ်ား ေပေနရာ မိမိႀကီၚက လွမ္းဆြဲယူထား၏။
"ဟဲ့ ငတက္ျပားမ"
ႏို႕ညႇာမ မိမိေထြးကို ရီးက်ီးဒန္ ေပးထားေသာ အႏြတၱအမည္ ျဖစ္ေပ၏။။ မိမိေထြးသည္ ပဲႀကီးဟင္းေပေနေသာ လက္ငါးေခ်ာင္းကို လွ်ာျဖင့္ လ်က္ေနရာက မ်က္လုံး ေပကလပ္ေပကလပ္ျဖင့္ ေမာ့ၾကည့္ ၏။
"နန္းတိုင္နားမွာ အေမႀကီး ေဆးလိပ္ရွိတယ္၊ သြားယူေပးစမ္း"
သည္လိုေတာ့လည္း ငတက္ျပားမသည္ ဖင္ေပါ့၏။ ဂ်ီရိပတၱမ်ားမေနဘဲ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွ ခုန္ခ်၏။ ထိုအခါ ရီးက်ီးဒန္က ထပ္မွာ၏။
"ေကာင္းေကာင္းကိုင္ခဲ့ေနာ္၊ အေခါင္းထြက္ၿပီး 'ကာ'ကုန္ရင္ ေပါင္တြင္းေၾကာအျပတ္ပဲ"
သည္ေနာက္ တဲတြင္းသို႕ လွမ္းၾကည့္လိုက္ရာ ဖင္ထိုင္ခုံတစ္ခုျဖင့္ ထရံကြယ္အ၀တြင္ ထိုင္ေနေသာ မေခ်ာစိန္ ကို ျမင္ရ၏။
"ဆြဲမိနဲ႕ ညည္းနဲ႕ ျဖစ္တဲ့ကိစၥမွာ ညည္းအလြန္၊ ညည္းအမွား"
"ေတာ္"
မ်က္လုံးျပဴးႀကီးျဖင့္ ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေသာ 'ေတာ္'မွာ ဘာျဖစ္လို႕လဲ အေမဟူေသာ အေမးကိုေဆာင္၏။
"ညည္းေယာက်ာ္းထြန္းရကလည္း ဘာမွမေျပာဘူးလား"
"ဘာေျပာရမလဲ အေမရ"
"အဲဒီထန္းပင္ေတြေပါ့ဟဲ့ အနာမရဲ႕"
"ဟင့္အင္း မေျပာပါဘူး"
"ညည္းေယာကၡမေတြကေတာ့ ေျပာဖို႕ေကာင္းပါတယ္ေအ"
ဆြဲမိႏွင့္စကားမ်ားေစေသာ ထန္းပင္မ်ားမွာ မမ်ားလွေပ။ ဟိုတစ္ပင္ သည္တစ္ပင္ စုေပါင္းလိုက္ပါမွ ေျခာက္ပင္သာ ရွိသည္။ ထိုေျခာက္ပင္ ကသည္ ကိုထြန္းရ၊ မေခ်ာစိန္တို႕၏ လယ္ပြဲထဲတြင္ ရွိေန၏။ သို႕ေသာ္ ထိုလယ္နဲ႕ ရာဇ၀င္ကို ကိုထြန္းရလည္း သိပ္မသိ။ မေခ်ာစိန္မူ ေ၀းစြ ေျခာက္ပါး။
ကိုထြန္းရႏွင့္ မေခ်ာစိန္တို႕ မဂၤလာေဆာင္တြင္ ကိုထြန္းရမိဘမ်ားက လက္ဖြဲ႕ေသာ မမ်ားလွသည့္ လယ္ကေလး တစ္ဧက။ သို႕တစ္ဧကေပမဲ့ ရာဇ၀င္ရွိသည့္ ထန္းပင္ေျခာက္ပင္ပါလာေသာ တစ္ဧက။
"အေမႀကီးေရာ့"
ငတက္ျပားမ ျပန္ေရာက္လာကာ ေျပာင္းဖူးဖက္ေဆးလိပ္ တစ္၀က္ေက်ာ္ကုိ လွမ္းေပးသည္။ အလြန္ေသာက္ေကာင္းသည့္ အေနအထားမို႕ အေခါင္းမထြက္ေစရန္ မွာလိုက္သည္။ မွာလိုက္ခါမွ အေခါင္းထြက္လာေသာေၾကာင့္လည္း ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ေပးျခင္းျဖစ္၏။ ရီးက်ီးဒန္ ေဆးလိပ္ကို ငုံ႕မၾကည့္ အား။ မေခ်ာစိန္လွမ္းေပးေသာ မီးခတ္ျဖင့္ ညႇိရင္း စကားကို ဆက္သည္။
"ဒီထန္းပင္ေတြပါဟဲ့ လယ္ပြဲဟာ ညည္းတို႕လက္ထဲေရာက္လာတာ ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္ ခုနစ္ႏွစ္ရွိၿပီပဲ။ ညည္း မသိတာကေတာ့ ညည္းအသုံးမက်လို႕ပဲ။ ေမးရစမ္းရတယ္ဟဲ့"
လယ္ထဲတြင္ ထန္းပင္ေတြ ရႈပ္ေနသည္ထင္ေသာ္ျငား လွဲၿဖိဳပစ္ရန္ မေခ်ာစိန္ မတိုက္တြန္းမိ။ သို႕ေၾကာင့္ စကားစပ္မိ၍မသိ။
"အဲဒီထန္းပင္က ထခိုင္ေတြ ထလက္ေတြကို ညည္းတို႕ အၿမဲပဲ ခ်ိဳင္ယူသလား"
မေခ်ာစိန္ခဏေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ေသး၏။ စဥ္းစားေပမဲ့ အေျဖမွာ "မသိဟူ၍သာ ျဖစ္၏။
"အဲဒီလယ္ကို ထြန္းရအဘိုးမ်ား လက္ထက္ကတည္းက သူမ်ားဆီ အေပါင္ခံခဲ့ၾကတာေအ့။ မူရင္းပိုင္ရွင္ ပိုင္ရွင္ ကေတာ့ အေမလည္းမသိဘူး။ ထြန္းရအဘိုးရဲ႕အေဖမ်ားလည္း ရွိလို႕ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ခဏတစ္ျဖဳတ္ ဆိုၿပီး အေပါင္ခံရင္းက တစ္ႏွစ္လုပ္စားမိေတာ့ ေရမိုးမွန္တာနဲ႕ ႀကဳံသြားတာကိုး။ ႏွမ္း ကလည္း ရ၊ စပါးကလည္းရနဲ႕ ထုတ္ေခ်းထားတဲ့ ေငြေတာင္ ေက်သေလာက္ျဖစ္သြားသတဲ့"
"အေမ့ဘယ္သူေျပာလဲဟင္"
"လူေျပာသူေျပာေပါ့ေအ။ ဒါနဲ႕ မူလပိုင္ရွင္ကလည္း တစ္ႏွစ္ၾကာလို႕လည္း မေရြးႏိုင္ ႏွစ္ႏွစ္ၾကာလို႕လည္း မေရြးႏိုင္ျဖစ္ျပန္ေတာ့ အတိုးလည္း တက္လာျပန္တာေပါ့။ အဲဒီလို တစ္ဖက္လူမွာ ေငြေၾကး မေခ်ာင္ လည္တာ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ခင္ဗ်ားတို႕ အခုလို ေပါင္ထားတာ အတိုးတက္တာနဲ႕ နစ္နာလွပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ေရာင္းပါ လုိ႕ သြားေျပာသတဲ့"
အငယ္ကေလးက တစ္စုံတစ္ရာ ပူဆာေနသည္။ သို႕ေသာ္ အႀကီးမသည္ အေမႏွင့္အေမႀကီးတို႕ စကား ေကာင္းေကာင္းေျပာႏိုင္ေစရန္ ကေလးကို ေခ်ာ့ေခၚကာ လြတ္ရာသိ႕ ထြက္သြားသည္။
"ဟိုကလည္း ဘိုးဘြားအေမြဆိုေတာ့ ကိစၥျပတ္ မလုပ္ရဲဘူးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ မေရာင္းဘူးဆိုေတာ့ ဒါျဖင့္ ေငြထပ္ယူၿပီး စာခ်ဳပ္အသစ္ ျပန္ခ်ဳပ္ပါဆိုၿပီး အတိုးအရင္းေပါင္းရယ္၊ 'ထပ္ေငြ' ရယ္ေပါင္းၿပီး စာခ်ဳပ္ အသစ္ ခ်ဳပ္ျပန္တာေပါ့"
"ထပ္ေငြဟုတ္လားအေမ"
"ဒါေပါ့ေအ၊ ထပ္ၿပီးေပးတဲ့ေငြဟာ ထပ္ေငြေပါ့"
"က်ဳပ္ၾကားဖူးတဲ့ ထပ္ေငြဆိုတာ ထပ္ၿပီးယူတာဆိုပါေတာ့။ ဟိုဘက္ရြာက အဘသိန္းတို႕၊ အဘဦးတို႕ ထပ္ေငြ ရလာျပန္ၿပီဆိုတာေလ။ က်ဳပ္ငယ္ငယ္တုန္းက အေမတို႕ပဲ ေျပာတာေကာ"
ရီးက်ီးဒန္ ၿပဳံးလိုက္ရပါသည္။
"ေကာင္မ၊ ဒါေတာ့လည္း မွတ္မိသားပဲ။ ဒါလည္း မထူးပါဘူးေအ။ ရီးသိန္းတို႕၊ ရီးဦးတို႕ မိဘမ်ားက တစ္ခ်ိန္က 'ရည္တတ္'ခဲ့သတဲ့"
"ဘယ္သူက မရယ္တတ္လုိ႕လဲ အေမရယ္"
"ေၾကးရည္တတ္၊ လူရည္တတ္ဆိုတာ လူခ်မ္းသာကို ေျပာတာဟဲ့။ အဲသူတို႕ လက္ထက္က်ေတာ့ လယ္ေတြကို ေပါင္ရေတာ့တာေပါ့။ ေနာက္ဆုံး ေပါင္စရာ လယ္ေတြကုန္တဲ့အခါမွာ သူတို႕ရဲ႕လယ္ေတြ အေပါင္ခံ ထားတဲ့ လူေတြဆီသြားၿပီး 'ထပ္ေငြ' ေတာင္းျပန္တာေပါ့။ ငါးရာနဲ႕ ေပါင္တဲ့လယ္ေတြအတြက္ တစ္ရာ ထပ္ၿပီး ေပးရင္ ေျခာက္ရာျဖစ္သြားတာေပါ့ေအ။ ညည္းေျပာတဲ့ ထပ္ေငြက အဲဒါမဟုတ္လား"
မေခ်ာစိန္ ေခါင္းညိတ္ျပေသာ္လည္း ေမးစရာမကုန္ေသး။
"ထပ္ေငြမေပးဘူးဆိုပါေတာ့အေမရယ္၊ ဘာလုပ္မလဲဟင္"
"အဲဒီလယ္ကို လိုခ်င္တဲ့လူ ဘယ္သူရွိသလဲ လိုက္ရွာတာေပါ့ေအ။ ေနာက္ယူမယ့္လူကို ေရြးရမယ့္ ေငြထက္ ပိုေပးရင္ ေရြးၿပီး ျပန္ေပါင္ျပန္တာေပါ့။ ပိုတာကေလးထိုင္ၿပီး စားျပန္တာေပါ့"
"ေၾသာ္ ေၾသာ္"
"ဒါနဲ႕ ထြန္းရအဘိုးမ်ား လက္ထက္က်ေတာ့ ထြန္းရအဘိုး အလိုသာဆိုရင္ လယ္ကို ေရာင္းပစ္မွာ။ လူက ယစ္ထုပ္ကိုး။ ဒါေပမဲ့ အေပါင္စာခ်ဳပ္ေတြ၊ ဂရန္ေတြကို အမယ္ႀကီးက လုံေအာင္သိမ္းထားေတာ့ လယ္ကို မေပါင္သာ မေရာင္းသာဘူး။ လယ္ေပါင္တာ၊ ေရာင္းတာက ဂရန္ပါမွ ျဖစ္တာကိုးေအ့။ အဲဒါေၾကာင့္ အသိသက္ေသ နဲ႕ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ရင္ ျဖစ္တဲ့အလုပ္၊ ဂရန္ေတြဘာေတြမပါဘဲနဲ႕ ျဖစ္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္ေတာ့ တာေပါ့"
"ဘာအလုပ္လဲ အမေမ"
"အဲဒီလယ္ပြဲထဲက ထန္းပင္ေတြကို ေရာင္းစားခဲ့တာေပါ့ေအ။ တစ္ပင္ကို တစ္က်ပ္ခြဲဆိုလား ႏွစ္က်ပ္ မတ္တင္း နဲ႕ဆိုလား"
"ဟင္…"
"မဟင္နဲ႕ မႀကီးစာ၊ အဲဒီ ထြန္းရအဘိုးမ်ားလက္ထက္တုန္းက ပုဆိုးတစ္ထည္မွ သုံးမူး။ ထားပါေတာ့ေအ ျပားေလးဆယ္"
"ဟယ္"
"ထန္းရည္ တစ္ျမဴမွ ႏွစ္ျပားဆိုေတာ့လည္း ထန္းပင္တစ္ပင္ တစ္က်ပ္ခြဲပဲထား၊ ေျခာက္ပင္ကို ကိုးက်ပ ္ဆိုေတာ့ ေသာက္ပါေလ့ေအ။ အဲဒီလိုနဲ႕ပဲ လယ္ကိုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ၿပီး လယ္ထဲက ထန္းပင္ကို သူမ်ား ပိုင္ခဲ့ တာကလား"
ဤအခ်က္ကို မေခ်ာစိန္ သေဘာမေပါက္ေပ။ သေဘာမေပါက္သည့္အေလ်ာက္လည္း မအီမလည္ ဆိုမိ၏။
"က်ဳပ္ေတာ့သေဘာမေပါက္ပါဘူးေတာ္၊ ဒီေျမကို၀ယ္ႏိုင္မွ ဒီေျမထဲက သစ္ပင္ကို ပိုင္မွာေပါ့။ ဒီေျမထဲက သစ္ပင္ ကို ကြက္ၿပီး ၀ယ္တာဆိုေတာ့"
မေခ်ာစိန္ စကားျပတ္သြားေသာ္ျငား ရီးက်ီးဒန္ ေဆးအဖြာမပ်က္၊ စကားအဆက္ကို ေစာင့္ေနသည္။
"ကဲအေမရယ္ အဲဒီထန္းပင္ေတြက ထန္းသီးေတြမွည့္လို႕ ေႂကြက်ေရာဆိုပါေတာ့ လယ္ရွင္က မရဘူးလား"
"မရဘူး"
"ဟင္"
"မဟင္နဲ႕ေအရဲ႕၊ ဒါဟာထုံးစံပဲ။ လယ္ရွင္ကလည္း ေၾသာ္… ဒီထန္းပင္ဟာ ငါမပိုင္ပါလားလို႕ သိထားတဲ့အတြက္ သူ႕လယ္ထဲကို ေႂကြက်လာတဲ့ ထန္းဦးမွည့္္ကို ဘယ္ေလာက္မွ အဖိုးမတန္ေပမဲ့ မယူဘူး။ လယ္ထဲ က ေကာက္ၿပီး ထန္းပင္ရင္းမွာ ပုံထားတာ"
"ကိုယ္မပိုင္တဲ့ အပင္က ထန္းလက္ေျခာက္ေတြ ကိုယ့္လယ္ထဲက်ေတာ့၊ ေအာက္က အပင္ေတြ ပ်က္မကုန္ဘူးလားအေမ"
"ပ်က္တယ္ေလ၊ ပ်က္ေပမဲ့ ဒီထန္းပင္ေတြဟာ ကိုယ့္ပေယာဂေၾကာင့္ပဲ သူမ်ားက ပိုင္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါကို အထူးအေထြ ေျပာမေနၾကေတာ့ဘူး"
"အဲဒီလိုဆို အဲဒီထန္းပင္ေတြ က်ဳပ္တို႕နဲ႕မဆိုင္ဘူးေပါ့"
ရီးက်ီးဒန္ လက္၀ါးျဖင့္ ရြယ္လိုက္သည္။
"ဟယ္ေကာင္မ၊ ထန္းလက္ေျခာက္ကေလးေတာင္ မဆိုင္ပါဘူး ဆိုေနမွဟာကို"
"ဒါေပမဲ့ အေမရယ္ ထန္းလက္ေျခာက္ကိုေတာ့ က်ဳပ္တို႕ အၿမဲတမ္းယူၿပီး မီးစိုက္ေနၾကတာပဲဟာကို"
မေခ်ာစိန္ က ေခါင္းကေလးပုထားရာက တျဖည္းျဖည္း ရွည္လာရင္ ေစာဒကတက္ေပသည္။
"အဲဒါမွ စည္းေပါက္တာ၊ သစၥာပ်က္တာေအ့၊ တို႕အေဖမ်ား လက္ထက္အထိကိုပဲ စည္းကမ္းႀကီး ခဲ့ေသးတယ္။ သစၥာႀကီးခဲ့ေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေျမေပၚက သစ္ပင္ကို ေရာင္းလည္း ၀ယ္၊ ေပါင္လည္း အေပါင္ခံ ခဲ့တာေပါ့"
မေခ်ာစိန္ ေခါင္းညိတ္ေနမိ၏။
"ညည္းတို႕လိုသာ စိတ္မ်ိဳးေမြးၾကမယ္ဆိုရင္ သူမ်ား ေျမေပၚမွာရွိေနမယ့္ သစ္ပင္ကို ဘယ္သူက အေပါင္ခံမွာလဲ၊ ဘယ္သူက ၀ယ္မွာလဲ။ ဒါေပမဲ့ ပိုင္ရွင္ကလည္း မရိုင္းပါဘူး။ သူ႕သစ္ပင္ ရွိေနတဲ့ ေျမကြက္ ပိုင္ရွင္ ကိုလည္း ထန္းဆိုရင္ လိုတဲ့အခါ ခ်ိဳင္ယူပါ၊ သရက္ျဖင့္လည္း ခူးစားပါ ေျပာပါတယ္၊ ေပးပါတယ္"
"ေၾသာ္ ေၾသာ္"
"ညည့္ေယာက်္ားထြန္းရလည္း ဒီလက္ဖြဲ႕ လယ္ပြဲထဲက ထန္းပင္ေတြကို ဆြဲမိတိဳ႕ပိုင္တယ္ဆိုတာ သိခဲ့ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာ္င့လည္း ထန္းရြက္ အသုံးလိုတဲ့အခါမွာ ဆြဲမိုတို႕ဆီမွာ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ခ်ိဳင္ယူတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီတစ္ခါမွာေတာ့ သူလည္း ေျပာဖို႕ေမ့သြားတာလား ဘာလား တစ္ခုခုပဲ"
"က်ဳပ္ကေတာ့ သိပါဘူး အေမရာ"
"ထြန္းရ မေျပာမိတဲ့အခ်ိန္က်မွပဲ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဆြဲမိတို႕ကလည္း ထန္းပင္တက္မယ့္လူ ငွားၿပီး သြားခ်ိဳင္သတဲ့။ ညည္းပဲ ကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္ေပါ့။ သူတို႕မွာ လူလည္းငွားရေသးတယ္။ ခ်ိဳင္စရာမရွိလိဳ႕ ေတာင္းပန္လည္း လႊတ္ရေသးတယ္။ ညည္းကလည္း မေတာ္မလွမ္း ေျပာလႊတ္တယ္ဆိုေတာ့"
"မသိလို႕ပါ အေမရယ္၊ ခုေတာ့ သိပါၿပီ။ ဆြဲမိကိုလည္း ေတာင္းပန္ပါ့မယ္"
ထန္းရြက္အမိုးသည္ ႂကြေပါလွသည္မွအပ ေႏြရာသီတြင္ ေအး၏။ ထန္းလက္၀မ္းသားေလွ်ာ္၊ ေက်ာသားေလွ်ာ္ ႏွင့္ ေစာင္းသားေလွ်ာ္တို႕သည္ တုပ္ေႏွာင္ရာတြင္ အသဳံး၀င္သည္ႏွင့္အမွ် ခိုင္လည္း ခိုင္ခံ့၏။ ထန္းလက္ ၀မ္းတြင္းသားျဖစ္ေသာ ထန္းအူေလွ်ာ္လည္း 'ၾကက္ေခ်းစု'လိမ္ရန္ ေကာင္းသည္သာ။ တစ္ပင္လုံးတြင္ ပစ္စရာမရွိသေလာက္ အသုံး၀င္ေသာ ထန္းပင္မွ်သာမဟုတ္။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ သီးရန္ မေသခ်ာေသာ သရက္။ တစ္ဖန္သီးေသာ္လည္း လူႀကိဳက္ေသာ အသီးျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္ေသာ သရက္ စသည္ တိဳ႕မွာလည္း အပင္တည္ေသာေျမကို ပိုင္သူက တျခား၊ အပင္ကို ပိုင္သူကတျခား ရွိတတ္၏။
ဤဓေလ့ကို နေမာ္နမဲ့ သေဘာထားမိေသာ မေခ်ာစိန္တို႕ အရြယ္မ်ားၾကားတြင္ မျဖစ္သင့္ေသာ မေျပလည္မႈမ်ား ေပၚေပါက္လာရသည္။ သို႕ေသာ္ သိမွီနားလည္ေသာ ရီးက်ီးဒန္တို႕ အရြယ္ေတြ ရွိၾကေသးသည့္အတြက္ ခ်စ္စရာ ေကာင္းေသာ ဓေလ့၊ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ျဖစ္ေသာ စည္းေစာင့္မႈကေလးတစ္ခုမွာ ေမွးမွိန္ရာမွ ျပန္လည္လွပလာခဲ့ရေပၿပီ။ ဤသို႕ျဖင့္ လက္ဖြဲ႕လယ္ပြဲမွ ထန္းေျခာက္ပင္ အေရးသည္ ေျဖရွင္း ခဲ့ရ၏။
"ေနာက္ကို နေမာ္နမဲ့ မေနနဲ႕ေအ့။ ထြန္းရကိုလည္း ေမး၊ သူ႕မိဘကိုလည္းေမး၊ ငါ့ကိုလည္းေမး။ ေတာ္ၾကာ ရြာထဲမွာ ညည္းတို႕ လူႀကီးျဖစ္လာေတာ့မွ ဘာမွမသိရင္.."
"ဟုတ္ကဲ့အေမ၊ က်ဳပ္ေနာက္ကို ေမးပါ့မယ္"
ရီးက်ီးဒန္ ျပန္ရန္ဟန္ျပင္လွ်င္ မေခ်ာစိန္လည္း ထရပ္ကာ ၀ိုင္း၀သို႕ေရာက္ေအာင္ လိုက္လာၿပီးမွ အႀကီးမ ေခၚၾကားရ၍ လွည့္ျပန္သြား၏။
ႏြားမ်ားသည္ ရီးက်ီးဒန္ကို ေမွ်ာ္ေစာင့္ေနၾက၏။ နားရြက္စြင့္ကာ၊ ေခါင္းေထာင္ကာ၊ မ်က္လုံးျပဴးကာ ၾကည့္ေနၾက၏။ သူတို႕အတြက္ ေကာက္ရိုးစဥ္း၍ မၿပီးေသး၊ စဥ္းရဦးမည္။ နန္းတိုင္ေဘးတြင္ ထိုင္ရန္ဟန္ျပင္ဆဲ က်ီးအာသံမ်ား ၾကားရ၏။ အသံလာရာသို႕ ေမာ့ၾကည့္ေသာအခါ ကုကၠိဳလ္ပင္အထက္ရွိ က်ီးအာသီးမ်ားကို ထိုးဆြေနေသာ က်ီးကန္းမ်ား။ အျပင္ပန္းလွရြဲသေလာက္ အတြင္းသား ေမွာင္မည္း ေနေသာ က်ီးအာသီးကို မလွမပေတြ႕ရ၏။ အခ်ိဳ႕လည္း ေျမေပၚတြင္ မလွမပ ေပါက္ကြဲကာ ျပန္ႀကဲေနၾက၏။ သို႕ေသာ္ ရီးက်ီးဒန္သည္ က်ိးမ်ားကို 'ေရႊး'ခနဲ 'ေရႊး'ခနဲ ေအာ္ဟစ္ရင္း လက္ယမ္းေ၀ွ႕ ေမာင္းႏွင္ပစ္ ေနမိ ေလ၏။
ၿပီးပါၿပီ။
.
7 comments:
မမေရႊစင္ေရ
ပူးေတမအားလို႔ အခန္းဆက္ေတြ လာမဖတ္ႏိုင္တာ ခြင့္လႊတ္ပါ... ခုေတာ့ ဆရာ ဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္းလို႔ ျမင္လိုက္တာနဲ႔ အေျပးလာတာ... ရီးကွီးဒန္ေတာ့ ႀကိဳက္တယ္မမေရ... ငယ္ငယ္က တခါမွ မဖတ္ခဲ႔ဖူးဘူး...
မမေရႊစင္ေနေကာင္းတယ္မွတ္လား... မမစည္းစိမ္ကိုလဲ သတိရတယ္ေျပာေပးပါေနာ္... မမေရႊစင္ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး အေၾကာင္းေလးေတြ အားရင္ေရးဦးေနာ္... အညာစာေလးေတြတို႔ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး အေၾကာင္းတို႔ မႏၱေလးအေၾကာင္းတို႔ဆိုရင္ေတာ့ အခ်ိန္ရွိရွိမရွိရွိ ဖတ္ၿပီးသားပဲ မမေရ... မမန္႔ခဲ႔ႏိုင္တာပဲ ရွိမယ္...:P
ပူးေတေလးရဲ႔ ပ်က္ကြက္မႈေတြကို ေခြးလႊတ္ၾကပါ (အဲ ခြင့္လႊတ္ၾကပါ) လို႔ :D
ပူးေတ ဒီတေခါက္ ျမန္မာျပည္ျပန္ျဖစ္ရင္ မမေရႊစင္တို႔ဆီပါ လာခဲ႔မယ္ေနာ္... အဲ့ခါက်မွ မမေရႊစင္ရဲ႔ အညာစာေလးေတြ အဝလာစားေတာ့မယ္... ရတယ္ မွတ္လား... :D
ခင္မင္စြာျဖင့္
ပူးေတ
ဟီးဟီး - မေရႊစင္က အဲဒီဟင္းေတြ တစ္ႏွစ္မွ ႏွစ္ခါေလာက္ ခ်က္တာတဲ့။ အရင္ပုိ႔စ္မွာ ဖတ္လုိက္ရတယ္။ ဒါဆုိ တစ္နပ္ စားရဖုိ႔ ေျခာက္လ လာေစာင့္ရမယ့္ပံုပဲ။
အညာေဒသရဲ႕ ဓေလ႔စရုိက္နဲ႕ ထန္းပင္ေတြအေၾကာင္း ဗဟုသုတ ရတယ္..
ဒီလို ေက်းလက္အေၾကာင္းေလးေတြ ဖတ္ရတာ သိပ္ေကာင္းတာဘဲ။
ရိုးသားတဲ႕ ဓေလ႔စရိုက္ေတြက ခ်စ္ဖို႕ေကာင္းသလို စိတ္၀င္စားဖို႕လည္းေကာင္းတယ္
ကိုယ္႔ေျမေပၚက သစ္ပင္ကိုေရာင္းစားလို႔ရတဲ႔ ဓေလ႔မ်ိဳး ခုေခတ္မွာေတာ႕ ရွိေတာ႕ဘူးထင္တယ္ေနာ္။
ရွိရင္ အိမ္က အသီးမသီးတဲ႕ သရက္ပင္ၾကီး ေရာင္းခ်င္လို႕
ဘယ္သူမွ မ၀ယ္လဲ မေရႊစင္တို႕ဆီ လာေရာင္းမွ း)
အညာကို တစ္ႀကိမ္မွ မေရာက္ဖူးေပမယ့္ မၾကာခဏေတာ့ အညာဓေလ့ေလးေတြ ဖတ္ဖူးတယ္။ မိဘက အေမြခြဲရင္ ထန္းအပင္ ၁၀၀ တို႔ ၂၀၀ တို႔ ေပးတယ္ဆိုတာ ဖတ္ဖူးတယ္ ဗဟုသုတေလးေတြ ယူသြားတယ္ အမေရ။
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္းကို ခုမွေတြ႔လို႔ အေျပးအလႊား ဖတ္သြားတယ္ မေရႊစင္ေရ ...
ေနာက္ရက္ေတြ အားေတာ့မွာ မဟုတ္လို႔ မေရႊစင္ တင္တဲ့ စာေကာင္းေပမြန္ေတြ အားေတာ့မွပဲ စုဖတ္ျဖစ္ေတာ့မယ္ထင္တယ္။
ဒါေပမဲ့ မမန္႔ျဖစ္ရင္ေတာင္ လစ္ရင္ လစ္သလို အခ်ိန္ေလးခိုးၿပီး လာဖတ္ျဖစ္ေနအံုးမွာပါ။ :)
အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
အားဘူး။ အားဘူး အားဘူး အားဘူး အားဘူး
ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္ဗ်ာ ဆရာၾကယ္နီရယ္ ဆရာေအာင္သိန္းတို႔ ေရးတဲ့စာအုပ္ကို အလုပ္မရွိတုန္း ၂ရက္ေလာက္ဖတ္လိုက္ရပါတယ္ အမေရႊစင္တို႔ မိသားစု က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။
Post a Comment